Oh wat tof!quote:Op donderdag 17 augustus 2017 17:18 schreef SilverSjoiis het volgende:
Ik ben echt zo slecht in het bijhouden van een forum.. Maar, ik ben nog steeds zwanger en alles zit er vooralsnog op en aan. Vandaag hadden we de termijnecho bij de IVF-Kliniek en kregen we nog een kleine verrassing; Niet een, maar 2 baby's in de buik!Wij krijgen verdorie een tweeling!
Edman, wat vervelend dat je toch nog 2 weken in onzekerheid moet zitten. Hopelijk vliegen ze op de een of andere manier snel voorbij en maak je zorgen om niets!
Een teruggeplaatst, dus een echte eeneiige!quote:Op donderdag 17 augustus 2017 17:49 schreef Skittles het volgende:
Ik sloot 'm met leuk nieuws voor SilverSjoiis
[..]
Oh wat tof!![]()
Waren er twee embryo's teruggeplaatst of is de tweeling echt een-eiig?
![]()
Dit was de derde echo. De eerste was met zeven weken (IVF-centrum), vorige week bij 9 weken (verloskundige) ook een gehad waarop ze het wel hadden moeten/kunnen zien, maar vandaag pas in het IVF-centrum ontdekt bij 10 weken.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 17:27 schreef Stormqueen het volgende:
Een kleine verrassing noemt ze datwauw, wat bijzonder! Had je al eerdere echo's gehad?
Oh, dat sowieso!quote:Op donderdag 17 augustus 2017 18:37 schreef elliebell het volgende:
Edman wat een ellende zeg. Klinkt ergens ook weer wat hoopvoller, maar die onzekerheid is wel echt verschrikkelijk. Sterkte voor jullie!
Silver wat leuk!Bijzonder dat ze het gemist hebben, maar klinkt of een tweeling heel welkom is voor jullie
Dankjewel! Ja ik ga heerlijk genieten van m'n vakantie en meteen de eerste dag na m'n vakantie (of de laatste dag zou je het eigenlijk kunnen noemen, ben nog vrij dan) alweer een echo!quote:Op donderdag 17 augustus 2017 20:07 schreef Songeur het volgende:
Oh en nog even eenvoor de knipper van Donna! Wat fijn! Hopelijk wat meer vertrouwen nu.
ga je altijd in de avond dan? Ik ging vaak onder werktijd, dan lukt dat niet samen. En met een tweede kind al helemaal niet meerquote:Op donderdag 17 augustus 2017 20:15 schreef Memoru het volgende:
Silver: super leukk een tweeling!!
Duman: verschrikkelijk die onzekerheid.. hopelijk gaan die 2 weken snel voorbij
Ben net terug van de vk en ben weer goed gekeurd :p
Viel me op dat veel vrouwen alleen in de wachtkamer zaten voor de afspraak van de vk. Vriend is tot nu toe bij elke afspraak geweest.
Bij mijn eerste kind ging man ook mee naar elke afspraak. Nu bij de tweede maak ik de afspraken bijna standaard op mijn vrije dag omdat dat handig is ivm mijn werk, maar dan kan man niet mee. Maar zo heel veel wordt er niet besproken, de controles zijn elke keer weer prima en ben zo weer buiten. Hij gaat wel mee naar alle echo's. Die probeer ik dan weer zoveel mogelijk op zijn vrije dag te plannen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 20:15 schreef Memoru het volgende:
Silver: super leukk een tweeling!!
Ben net terug van de vk en ben weer goed gekeurd :p
Viel me op dat veel vrouwen alleen in de wachtkamer zaten voor de afspraak van de vk. Vriend is tot nu toe bij elke afspraak geweest.
Dat was een andere man, edman!quote:Op donderdag 17 augustus 2017 20:15 schreef Memoru het volgende:
Ik vond zelf de groei nog wel meevallen, dus dit was een beetje een tegenvaller.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 15:40 schreef BellaaElisa het volgende:
Ludannhahaha gelukkig heb je een ander t-shirt gevonden!
ben benieuwd hoe je buik er nu uit ziet
![]()
Ik ga morgen maar eens een buikfoto plaatsenheel spannend vind ik het
Ah, lekker joh.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 16:30 schreef Skittles het volgende:
Luwel iets wat mij zou overkomen. Ik stond toen Lou 12 weken was een presentatie te geven met twee natte melkplekken bij mn borsten. Net voor ik aan de beurt was kreeg ik een TSR
![]()
Ik heb 40 en 60 den zwangerschaps panty's, wat voor mij warm genoeg was. Had ze bij de H&M gehaald, die zijn leuk geprijsd. En dan een vestje over mijn jurk dat open blijft en ik had het warm zat! De meeste van mijn jurken komen van prenatal. En heb er een paar te leen van een vriendin die van zalando afkomen en die zitten ook prima.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:28 schreef LuDann het volgende:
Ik lees veel over mensen die een jurkje dragen ipv broeken. Wat doe jullie dat in de winter dan? Is dat niet koud?Of draag je er een (zwangerschaps)malliot onder? Zo ja, waar koop je zoiets? Ik kijk een beetje op tegen de aanschaf van nog meer zwangerschapskleding, ben precies in het verkeerde seizoen uitgerekend ten opzichte van mijn vorige zwangerschap. Jurkjes heb ik wel liggen, maar ik ben niet zo'n jurkenmens geloof ik. Wil het wel weer eens een poging geven. Tips voor leuke jurken zijn ook welkom.
Ik wou heel graag een zoontje de eerste keer, want roze en prinsessen en al dat getut vond ik niks. Het was even wennen toen het een meisje bleek te zijn, maar echt: als hij/zij geboren is, maakt het je echt geen klap meer uit. Dat is in ieder geval mijn ervaringquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:03 schreef EDMAN- het volgende:
Ik probeer met alles mee te gaan, kan thuis werken dus dat is wel ideaal.
Nog eens een gewetensvraag: we zijn, los van de nipt test en het klote nieuws, lichtelijk teleurgesteld over het geslacht. Wij hoopten echt veel te erg op een meisje. Nu heb ik mijn moeder gebeld en die vertelde me heel droog dat ze ooit hoopte dat ik een meisje was Haha. Uiteindelijk was ze zielsgelukkig, maar toch.
Hoe gaan/gingen jullie hiermee om?
quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:02 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Heb echt geen zin in werken vandaag.![]()
Zwangerschapsleggingsquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:28 schreef LuDann het volgende:
Ik lees veel over mensen die een jurkje dragen ipv broeken. Wat doe jullie dat in de winter dan? Is dat niet koud?Of draag je er een (zwangerschaps)malliot onder? Zo ja, waar koop je zoiets? Ik kijk een beetje op tegen de aanschaf van nog meer zwangerschapskleding, ben precies in het verkeerde seizoen uitgerekend ten opzichte van mijn vorige zwangerschap. Jurkjes heb ik wel liggen, maar ik ben niet zo'n jurkenmens geloof ik. Wil het wel weer eens een poging geven. Tips voor leuke jurken zijn ook welkom.
Bijna iedereen wil altijd een meisje. Ik denk dat dat biologisch is, die voorkeur, vrouwen zijn iets harder nodig dan mannen om de populatie in stand te houden.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:03 schreef EDMAN- het volgende:
Ik probeer met alles mee te gaan, kan thuis werken dus dat is wel ideaal.
Nog eens een gewetensvraag: we zijn, los van de nipt test en het klote nieuws, lichtelijk teleurgesteld over het geslacht. Wij hoopten echt veel te erg op een meisje. Nu heb ik mijn moeder gebeld en die vertelde me heel droog dat ze ooit hoopte dat ik een meisje was Haha. Uiteindelijk was ze zielsgelukkig, maar toch.
Hoe gaan/gingen jullie hiermee om?
Je kon mij uittekenen in die korte stretchrokjes met een positieshirt en een vestje erover. Ik droeg zelf gewoon mn eigen leggings eronder (Hema of H&M, evt een maatje groter), maar H&M heeft ook positiepanty/maillots/leggings weet ik.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:28 schreef LuDann het volgende:
Man toch?quote:
Ik dacht dus ook dat mijn vriend n zoontje ook t leukst zou vinden, toen het daadwerkelijk n zoontje bleek moest ie ff wennen, hij zag zichzelf kennelijk meer als meisjesvader:D. Maar nu is het helemaal prima hoorquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:15 schreef rena het volgende:
Ik ben heel blij met mijn meisjeMaar had een jongetje ook echt wel leuk gevonden denk ik
Voor mijn man (
) had ik het leuk gevonden als het een knul was, maar hij vind nog een meisje toch ook wel heel leuk. En hij begon laatst over nummer 3, ik zei laten we eerst maar afwachten hoe dit allemaal gaat
Hmm, en waar baseer je dit precies op als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Bijna iedereen wil altijd een meisje. Ik denk dat dat biologisch is, die voorkeur, vrouwen zijn iets harder nodig dan mannen om de populatie in stand te houden.
Dobbeyquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 11:49 schreef dobbey het volgende:
![]()
Ik mag uit het lijstje....... ik heb mij niet vaak laten zien hier helaas omdat het niet allemaal ging zoals het moest gaan maar.....
Afgelopen woensdag is onze dochter K.ikki L.isa geboren![]()
Zodra wij uit het ziekenhuis zijn en ik weer een beetje up and running ben zal ik wel komen patsen met een
foto want heb geen idee hoe dat mobiel werkt
Kom ik later op terug, ik heb een heks van een verpleegkundige vandaag en ik moet nu eigenlijk slapenquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 11:51 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Dobbeyik moest laatst nog aan je denken! Gefeliciteerd met je dochter
hoe gaat het met jullie?
Yup 80% dat we de 32 weken niet gingen halen en K.ikki is geboren met 37+2 maar dan wel op mijn verzoek... (zou eigenlijk volgende week ivm suiker en hoge bloeddruk maar ik was op) mevrouw zat er nog veel te lekkerquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 11:51 schreef Skittles het volgende:
Gefeliciteerd dobbey!![]()
Heel mooi termijn ook. Er was een grote(re) kans op een vroeggeboorte toch?
quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 11:49 schreef dobbey het volgende:
Zodra wij uit het ziekenhuis zijn en ik weer een beetje up and running ben zal ik wel komen patsen met een
foto
Oh N=20 ofzo? In mijn omgeving en hier online?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 11:09 schreef twist02 het volgende:
[..]
Hmm, en waar baseer je dit precies op als ik vragen mag?
Strookt totaal niet met wat ik in mijn eigen omgeving zie (al ben ik me er wel van bewust dat dat niet per se representatief hoeft te zijn!) en lijkt me ook afhankelijk van wie je het vraagt (man/vrouw, cultuur, etc.)...
En biologisch gezien heeft het hebben van een voorkeur natuurlijk geen enkel nut, aangezien je er zelf geen invloed op hebt.
Er worden juist meer jongetjes dan meisjes geboren; da's een vrij robuust gegeven.
nou hup danquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 12:04 schreef dobbey het volgende:
[..]
Kom ik later op terug, ik heb een heks van een verpleegkundige vandaag en ik moet nu eigenlijk slapen
Ben er klaar mee, ik ga thuis werken.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:15 schreef rena het volgende:
[..]Nog een paar uurtjes en dan is het weekend!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad - wat een ontzettend lief snoetje was dat!quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:39 schreef DonnaRush het volgende:
En ik zag nog een foto van de baby van Flav voorbij komen. Prachtig!
quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:23 schreef Nolita het volgende:
Dobbey gefeliciteerd!!Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat ons meisje ook al af genoeg is om geboren te worden.
Ik had geen voorkeur en tot een paar dagen voor de echo ook geen voorgevoel. Plots had ik opeens het idee dat het een meisje zou zijn en dat klopte. Vriend had voorkeur voor een jongen, voornamelijk voor het voortzetten van zijn naam. Beetje achterhaald tegenwoordig vind ik.
Even in spoiler ivm vieze praat over mijn bloedverlies.Oud bloed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zover was ik wel, maar waar komt zoiets vandaan? Zwerft dat gewoon in de baarmoeder(hals) rond, kan dat er dan opeens uit..ik kan het niet plaatsen merk ik.quote:
Volgens mij zit je vagina vol met kuiltjes, hobbeltjes en hoekjes. Misschien heeft het 'vastgeplakt' gezeten in zo'n kuiltje en is nu ineens los gekomen?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 18:59 schreef Nolita het volgende:
[..]
Zover was ik wel, maar waar komt zoiets vandaan? Zwerft dat gewoon in de baarmoeder(hals) rond, kan dat er dan opeens uit..ik kan het niet plaatsen merk ik.
Minilot, ik denk dat je, net als ik, als aanstaande niet-hetero ouder je in het algemeen meer bewust bent van in hoeverre we typische jongens en meisjes zelf vormen. Omdat je zelf niet geheel in de heterowereld van standaard rolpatronen leeft. Ik merk in ieder geval zelf dat me dat veel bewuster maakt van deze dingen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 12:13 schreef minilot het volgende:
Ons kind heeft het straks te stellen met van die trendy genderwazige, beiden biseksueel zijnde hipsterouders die het geslacht van de koter volkomen irrelevant vinden - boeit ons echt nietWe zijn te porren voor zowel getut als stoere dingen en alles ertussenin.
Maar maakt het uit wat je kind aanheeft of waar het mee speelt? Mijn zoon is 2 is helemaal wild van tractoren, vrachtwagens, scooters, bussen, auto's en treinen. Ook draagt hij graag een prinsessenjurk en nagellak en speelt hij graag met de baby's van zijn zus. Hij luistert het liefst naar k3 en Elsa is het helemaal. Iedereen koopt auto's of ander typisch jongensspeelgoed voor hem en dat vind hij ook leuk dus dan is het prima toch?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 19:14 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Minilot, ik denk dat je, net als ik, als aanstaande niet-hetero ouder je in het algemeen meer bewust bent van in hoeverre we typische jongens en meisjes zelf vormen. Omdat je zelf niet geheel in de heterowereld van standaard rolpatronen leeft. Ik merk in ieder geval zelf dat me dat veel bewuster maakt van deze dingen.
In dat verband vind ik het leuk om het volgende filmpje even te delen:
Het mag allemaal best hoor, je wensen over voetbal of ballet op je ongeboren kind projecteren (ja ik chargeer), en ik zal ook nooit beweren dat jongens en meisjes precies hetzelfde zijn, maar ik hoop ook in dat opzicht mijn kind zoveel mogelijk zichzelf te laten worden
Zeker is dat niet erg, fijn juist als jouw zoon speelt met wat hij leuk vindt. Het punt van dat filmpje is alleen, dat we onbewust kinderen vaak aanbieden wat bij hun geslacht 'past', ook al denken we dat dat niet zo is. En vooral dus dat je ze niet de hele breedte aanbiedt daardoor en enigszins stuurt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 19:29 schreef Songeur het volgende:
[..]
Maar maakt het uit wat je kind aanheeft of waar het mee speelt? Mijn zoon is 2 is helemaal wild van tractoren, vrachtwagens, scooters, bussen, auto's en treinen. Ook draagt hij graag een prinsessenjurk en nagellak en speelt hij graag met de baby's van zijn zus. Hij luistert het liefst naar k3 en Elsa is het helemaal. Iedereen koopt auto's of ander typisch jongensspeelgoed voor hem en dat vind hij ook leuk dus dan is het prima toch?
En al zou hij alleen maar met jongensspeelgoed spelen of een meisje alleen met meisjesspeelgoed is dat dan erg? Zolang ze het maar leuk vinden toch?
Ik wil niet ontwetend overkomen hoor. Ik snap het issue van verschil maken tussen jongen en meisje nooit zo.
Maar als je het aanbiedt en ze vinden het leuk. Maakt het dan uit? Als ze het niet leuk vinden pak je toch automatisch wat anders? Of denk ik nu te simpel?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 19:32 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Zeker is dat niet erg, fijn juist als jouw zoon speelt met wat hij leuk vindt. Het punt van dat filmpje is alleen, dat we onbewust kinderen vaak aanbieden wat bij hun geslacht 'past', ook al denken we dat dat niet zo is. En vooral dus dat je ze niet de hele breedte aanbiedt daardoor en enigszins stuurt.
Ik wil niet het topic kapenquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 19:36 schreef Songeur het volgende:
[..]
Maar als je het aanbiedt en ze vinden het leuk. Maakt het dan uit? Als ze het niet leuk vinden pak je toch automatisch wat anders? Of denk ik nu te simpel?
Hmm, ik ben zelf ook niet-hetero en inderdaad wel bewust bezig met mijn dochter niet teveel roze zooi toeschuiven (of misschien beter gezegd: ik probeer de roze zooi die anderen haar geven wat in te perkenquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 19:14 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Minilot, ik denk dat je, net als ik, als aanstaande niet-hetero ouder je in het algemeen meer bewust bent van in hoeverre we typische jongens en meisjes zelf vormen. Omdat je zelf niet geheel in de heterowereld van standaard rolpatronen leeft. Ik merk in ieder geval zelf dat me dat veel bewuster maakt van deze dingen.
Het mag allemaal best hoor, je wensen over voetbal of ballet op je ongeboren kind projecteren (ja ik chargeer), en ik zal ook nooit beweren dat jongens en meisjes precies hetzelfde zijn, maar ik hoop ook in dat opzicht mijn kind zoveel mogelijk zichzelf te laten worden
Dit natuurlijk. En ik vind ook dat je niet álle kinderen vanaf het begin als potentiele transgender of wat dan ook moet beschouwen. Als je kind zich anders ontwikkeld, merk je dat gauw genoeg.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 19:44 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat dit ook gewoon binnen het gedachtegoed van natuurlijk ouderschap valt.
Thanks voor je antwoord. Ik snap je punt, vind het een interessant onderwerp!quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 19:38 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik wil niet het topic kapenMaar ik denk dat je niet moet onderschatten dat je dus de hele dag in kleine dingen kan sturen/bevestigen hoe een kind moet zijn. En dat kinderen ook graag meegaan in wat hun ouders aanbieden. Nogmaals: het is niet perse erg allemaal, maar het gebeurt wel.
edit: en ik denk niet dat je simpel denkt maar wel dat automatismen en vooronderstellingen een kind dat een tikje anders blijkt te zijn in de weg kunnen zitten later. dus dat het fijn is om op z'n minst daar met woorden ruimdenkend in te zijn.
Ken ook een meisje dat niet met poppen spelen mag omdat dat te stereotyperend zou zijn. Dan sla je wat mij betreft door.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:09 schreef CassElliot het volgende:
Het heeft imho niet zoveel met transgender of gender-conforming te maken, maar met de ontwikkeling van het kindje. Verschillende soorten speelgoed helpen bij het ontwikkelen van verschillende vaardigheden (even de standaard voorbeelden: poppen bijvoorbeeld voor sociaal gedrag, blokken voor ruimtelijk inzicht etc.) Dus een breed aanbod van verschillende soorten speelgoed kan je kindje ondersteunen bij hun ontwikkeling. En het niet aanbieden van diverse soorten speelgoed kan invloed hebben op hoe een kind zich ontwikkelt. Dus als een jongetje graag met auto's speelt lijkt dat me geen probleem, maar als een jongetje enkel auto's aangeboden krijgt om mee te spelen en geen pop krijgt, want dat is voor meisjes.. Tsja, ik zal dat geloof ik nooit helemaal begrijpen.
Ben wel benieuwd is of er een soort voorbeeld is van hoe je een uitgebalanceerd aanbod samensteltquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:09 schreef CassElliot het volgende:
Het heeft imho niet zoveel met transgender of gender-conforming te maken, maar met de ontwikkeling van het kindje. Verschillende soorten speelgoed helpen bij het ontwikkelen van verschillende vaardigheden (even de standaard voorbeelden: poppen bijvoorbeeld voor sociaal gedrag, blokken voor ruimtelijk inzicht etc.) Dus een breed aanbod van verschillende soorten speelgoed kan je kindje ondersteunen bij hun ontwikkeling. En het niet aanbieden van diverse soorten speelgoed kan invloed hebben op hoe een kind zich ontwikkelt. Dus als een jongetje graag met auto's speelt lijkt dat me geen probleem, maar als een jongetje enkel auto's aangeboden krijgt om mee te spelen en geen pop krijgt, want dat is voor meisjes.. Tsja, ik zal dat geloof ik nooit helemaal begrijpen.
Exact! Dat is precies wat ik bedoelquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:14 schreef Songeur het volgende:
[..]
Ken ook een meisje dat niet met poppen spelen mag omdat dat te stereotyperend zou zijn. Dan sla je wat mij betreft door.
Gewoon van alles wat. Zo heb je stapelblokken, vormenstoven, poppen, auto's, ballenspel, duplo en nog veel meer. Denk niet dat er een kant en klaar voorbeeld is van een uitgebalanceerd aanbod. Het is maar net wat je kind leuk vindt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:21 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd is of er een soort voorbeeld is van hoe je een uitgebalanceerd aanbod samensteltben niet zo thuis in de pedagogiek
Ik ben wel voor Duplo bijvoorbeeld. Én de mogelijkheid tot rollenspel én het bouwen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:21 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd is of er een soort voorbeeld is van hoe je een uitgebalanceerd aanbod samensteltben niet zo thuis in de pedagogiek
Nou inderdaadquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:21 schreef CassElliot het volgende:
[..]
Exact! Dat is precies wat ik bedoelIk ben helemaal voor een zo breed mogelijk aanbod (ook omdat het meeste speelgoed gewoon gaaf is
![]()
)
S. heeft vandaag in totaal wel een half uur heel tevreden zitten wezen in een doos waar billendoekjes in zaten, want dat paste preciesquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:30 schreef Skittles het volgende:
[..]
Gewoon van alles wat. Zo heb je stapelblokken, vormenstoven, poppen, auto's, ballenspel, duplo en nog veel meer. Denk niet dat er een kant en klaar voorbeeld is van een uitgebalanceerd aanbod. Het is maar net wat je kind leuk vindt.
Dan heb je je hele kamer vol staan met speelgoed en uiteindelijk zitten ze in een kartonnen doos met bakjes en een pollepel uit de keuken gelukkig te wezen
Of een wasmand.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:30 schreef Skittles het volgende:
[..]
Dan heb je je hele kamer vol staan met speelgoed en uiteindelijk zitten ze in een kartonnen doos met bakjes en een pollepel uit de keuken gelukkig te wezen
dat laatste jaquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:37 schreef Songeur het volgende:
En dat je dan heel erg nagedacht hebt over al het speelgoed en je kind dan het inpakpapier het mooiste vindt.
Of dat je alles batterijloos, duurzaam geproduceerd en van hout wil en alle visite de hele collectie toettoet en zoefzoef meeneemt.
Hierop inhakend.. ik weet zeker dat ik kleertjes ga krijgen die écht niet mijn smaak zijn.. wat doen jullie daarmee?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:37 schreef Songeur het volgende:
Of dat je alles batterijloos, duurzaam geproduceerd en van hout wil en alle visite de hele collectie toettoet en zoefzoef meeneemt.
Gewoon aantrekken op dagen dat je wat minder sjiek hoeft. Bij een thuishangdag ofzo. Nu heb ik sowieso niet echt kleding gekregen die ik afschuwelijk vond.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:50 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Hierop inhakend.. ik weet zeker dat ik kleertjes ga krijgen die écht niet mijn smaak zijn.. wat doen jullie daarmee?
Voor de baby, haha! Kraamcadeautjes en zo.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:53 schreef LeSage het volgende:
[..]
Gewoon aantrekken op dagen dat je wat minder sjiek hoeft. Bij een thuishangdag ofzo. Nu heb ik sowieso niet echt kleding gekregen die ik afschuwelijk vond.
Krijgen jullie dan echt kleding die totaal niet je smaak zijn? Mensen kennen je toch neem ik aan?
Dat bedoelde ik ook hoorquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Voor de baby, haha! Kraamcadeautjes en zo.
Wij hebben een linkje naar het verlanglijstje op het kaartje laten drukkenquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:56 schreef Songeur het volgende:
Oh ja absoluut de meest vreselijke kleertjes gekregen bij de eerste. Mensen kijken toch veel naar hun eigen smaak.
Ik deed sommige kleertjes aan als het van een naaste was op de foto en daarna meestal niet weer. Andere heb ik naar kringloop gebracht.
Bij de tweede heb ik een online verlanglijst gemaakt. Iedereen vond me een megacontrolfreak maar zo werd het onzinnig geven beperkt.
Ik wilde t ook op kaartje! Maar mocht niet van mijn man haha. Maar eens je hebt niet oneindig ruimte. En ik vind het gewoon ook ontzettend zonde als mensen geld uitgeven aan dingen waar ik niks mee heb. Terwijl er zoveeeel andere alternatieven zijn. Kleertjes van de zeeman ja heel leuk dat je dan met 25 euro heel veel kan kopen maar de pasvorm is niet passend bij mijn kinderen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 21:00 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Wij hebben een linkje naar het verlanglijstje op het kaartje laten drukkenwe hebben n heel klein huis en kan t echt niet aan als mensen allemaal random shit naar binnen gaan sjouwen
. Dus in allerlei prijscategorieën wat ideetjes
. Wat anderen ervan vinden boeit me vrij weinig eigenlijk
mij lijkt t wel handig om n beetje n beeld te hebben van de wensen/smaak vd ouders.
Als reserve in de luiertas of op het Kdv? Of een keer aantrekken, foto of visite en dan ver weg stoppen. En als het écht niet om aan te zien is: gewoon niet aangeven. Ze groeien zo snel in het begin, ik vond het zonde om die kostbare tijd dan te stoppen in het kijken naar spuuglelijke kleren terwijl ik pakjes had die ik haar liefst wel 10x aan had willen geven. Die mensen van je het krijgt zie je toch niet dagelijks... Dus ik deed vooral het laatste en genoot van mijn mooie baby in haar mooie kledingquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:50 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Hierop inhakend.. ik weet zeker dat ik kleertjes ga krijgen die écht niet mijn smaak zijn.. wat doen jullie daarmee?
Volgens mij is dat bij die generatie ook wat meer hoor. Tenminste zie dat bij mijn ouders, schoonouders en grootouders ook heel erg.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 21:46 schreef Skittles het volgende:
Lou krijgt ook álles roze van mijn ouders. Mijn moeder kwam zelfs met een grote stapel roze spuugdoekjes tijdens de eerste zwangerschap. Want ja, je krijgt toch een meisje?! En ze vindt dat roze ab-so-luut niet kan voor een jongen. Ze vindt het vreselijk stom dat de roze spuugdoekjes klaar liggen voor dit jongetje.
Zo heeft Lou dus voor haar tweede verjaardag een roze elektrische auto gekregen. Een roze winkelwagenkarretje staat al hier, roze kleding, roze allesss.
We krijgen dus alles straks ook in het blauw. Zhe joy
Lijstje op kaartjequote:Op vrijdag 18 augustus 2017 21:37 schreef Lemijn het volgende:
Ha, ik realiseer me opeens dat ik nog helemaal geen kleding heb gekregenTegen iedereen die om mijn wensen vroeg, zei ik 'geen kleren!'. Dat hielp blijkbaar. En soms voegde ik eraan toe 'wel boeken'. Dus ik heb echt toffe prentenboeken en plaatjesboeken en rijmpjesboeken en eentje met liedjes. Hij heeft er voorlopig niks aan maar ik wel
Weet je wat ook helpt? Tegen de enthousiastelingen zeggen 'leuk als je langskomt maar nu nog even niet, vraag het over 2 weken nog eens'. Ik vermoed dat een deel van de mensen daardoor gewoon niet gaat komen, en dat vind ik prima. Niet in de laatste plaats omdat mijn huis dan minder dicht groeit, hoe lief al die cadeaus ook zijn.
En ik kan nu even niet zien wie het was, maar persoon met linkje op het kaartje, Ik ben zo benieuwd wat je erop hebt gezet. Ik heb namelijk zelf verder geen wensen en misschien breng je me nog op een idee
Zou goed kunnenquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 21:51 schreef Songeur het volgende:
[..]
Volgens mij is dat bij die generatie ook wat meer hoor. Tenminste zie dat bij mijn ouders, schoonouders en grootouders ook heel erg.
Oom & tante (70+) van mij kwamen op kraambezoek met een heel verhaal, dat ze iets moois hadden uitgezocht waarvan bij nader inzien een stiksel los zat, dus ze zijn nog teruggeweest naar de winkel om het te ruilen (op een uur rijden ofzo, ze wonen nogal afgelegen) dus gelukkig konden ze het cadeau nu alsnog geven. Nou, ik heel benieuwd en vereerd dat ze zo veel moeite gedaan hadden! Cadeautasje open en wat kwam er uit?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 21:29 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Als reserve in de luiertas of op het Kdv? Of een keer aantrekken, foto of visite en dan ver weg stoppen. En als het écht niet om aan te zien is: gewoon niet aangeven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn baby vond (en vindt) omkleden Echt Niet Leuk, dus kleertjes aantrekken voor een foto hebben we hier nooit gedaan. Regelrecht in een zak gelabeld "mag weg" dus.![]()
Helemaal dit.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 19:14 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dat maakt wel nieuwsgierig!quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 21:11 schreef Stormqueen het volgende:
Ik wilde helemaal geen kleertjes. Heb dat ook duidelijk gemaakt. Mijn smaak is zo specifiek, dat vind je niet zomaar in een winkel
oh ik hou heel erg van retro en Scandinavische printjes. Maxomorra, Duns, Krutter en 4 funky flavors hangt hier veel in de kasten. Maar dat vind je niet in Eindhovense winkels, voornamelijk online eigenlijkquote:Op zaterdag 19 augustus 2017 09:39 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat maakt wel nieuwsgierig!Voorbeeldjes?
Wat een mooi pakje, dat onderste! Als je hem wilt verkopen geef je dan een gil?quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 11:52 schreef Lemijn het volgende:
Zal ik even behulpzaam doen door een voorbeeld van Scandinavische printjes te tonen? Smafolk is een Deens merk waar gisteren dit van werd gedragen:
[ afbeelding ]
En in de categorie cadeautjes waarvan je niet wist dat je ze nodig had: Sock Ons![]()
[ afbeelding ]
Burdie zie dat pakje! lang leve de fok!-kringloop
Doe ik! Het is wol btwquote:Op zaterdag 19 augustus 2017 11:56 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Wat een mooi pakje, dat onderste! Als je hem wilt verkopen geef je dan een gil?
Like people care.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:53 schreef LeSage het volgende:
[..]
Gewoon aantrekken op dagen dat je wat minder sjiek hoeft. Bij een thuishangdag ofzo. Nu heb ik sowieso niet echt kleding gekregen die ik afschuwelijk vond.
Krijgen jullie dan echt kleding die totaal niet je smaak zijn? Mensen kennen je toch neem ik aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 15:03 schreef BellaaElisa het volgende:
Niet alles gelezen maar hmm....
Wij krijgen eeeeennn.....Jeej!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Wij krijgen eeeeennn.....Leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ben je voor de pretecho gegaan?
Wij hebben vanochtend de meubeltjes opgehaald en die is mijn lief nou in elkaar aan het bouwen. Wat wordt het ineens echt zo.De mensen waar we de spulletjes haalden hadden twee heel leuke jongetjes.
![]()
Voel me verder echt niet top, al een paar dagen snotterig, last van urineweg en ook vannacht werd ik veel te vroeg wakker.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Ja echt super leuk, gister al!quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 15:35 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Leuk!Ben je voor de pretecho gegaan?
Wij hebben vanochtend de meubeltjes opgehaald en die is mijn lief nou in elkaar aan het bouwen. Wat wordt het ineens echt zo.De mensen waar we de spulletjes haalden hadden twee heel leuke jongetjes.
![]()
Voel me verder echt niet top, al een paar dagen snotterig, last van urineweg en ook vannacht werd ik veel te vroeg wakker.
Wij krijgen eeeeennn.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
leuk, gefeliciteerd!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Wij krijgen eeeeennn.....Ik dacht het al! Wat leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dobbey, gefeliciteerd!
Wij zijn eindelijk over naar ons huurhuis, fijn om weer een plekje samen te hebben en nu echt een babykamertje te kunnen gaan makenEr zit al een kamertje met een cliché maar heel leuk roze thema in dus ik houd de basis zo haha.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
Nou, hij vind nog steeds van nietquote:Op zondag 20 augustus 2017 07:23 schreef Flav het volgende:
Wat leuk bella!![]()
Twist, voor je het weet heb je de kleine in je armen. Ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik de kleine 9 maanden bij me heb gedragen. Als je me zou zeggen dat t 9 dagen waren geloof ik het direct haha.
Kom op baby! LDG is er helemaal klaar voor![]()
![]()
Je wordt bij 39+6 al gestript? Waarom?quote:Op zondag 20 augustus 2017 09:01 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Nou, hij vind nog steeds van nietlui ding
, dat wordt deep tissue vingeren dinsdag denk ik
40 wk precies is het dan. Vanaf dat moment kijkt de praktijk waar ik zit of het al kan en als ik het dan wil dan doen ze hetquote:Op zondag 20 augustus 2017 10:30 schreef Skittles het volgende:
[..]
Je wordt bij 39+6 al gestript? Waarom?
quote:Op zondag 20 augustus 2017 10:30 schreef Skittles het volgende:
40 weken mijlpaal![]()
Binnen nu en 2 weken komt er een baby!
Hier zeiden ze me dat lektetten niks betekenenquote:Op zondag 20 augustus 2017 11:07 schreef Memoru het volgende:
Gisteren mijn 38 weken mijlpaal. Vandaag de laatste dingen klaar maken voor de babykamer. Zoals bijvoorbeeld het bedje netjes opmaken en wat decoratie ophangen. Misschien motiveert dat mIk heb sinds vanmorgen last van een lekkende linkerborst. Misschien een voorteken?
Gisteren ook alvast beschuit met muisjes in huis gehaald
Hoeft helemaal niet, maar mocht het zo ver komen, inleiden hoeft niet middels infuus meteen ofzo.quote:Op zondag 20 augustus 2017 10:50 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
40 wk precies is het dan. Vanaf dat moment kijkt de praktijk waar ik zit of het al kan en als ik het dan wil dan doen ze het![]()
Ik weet nog niet helemaal of ik t dan al doe, maar weet wel dat ik heel erg opzie tegen inleiden, dus dat wil ik voorkomen als het kan
je zou ook na de 42 weken gewoon nog even door kunnen lopen tot het vanzelf komt.quote:Op zondag 20 augustus 2017 10:50 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
40 wk precies is het dan. Vanaf dat moment kijkt de praktijk waar ik zit of het al kan en als ik het dan wil dan doen ze het![]()
Ik weet nog niet helemaal of ik t dan al doe, maar weet wel dat ik heel erg opzie tegen inleiden, dus dat wil ik voorkomen als het kan
Ik begreep wel dat als je kiest voor inleiden uiteindelijk en dan bijvoorbeeld begint met de minst invasieve manier dat, als dat niet werkt, je meteen vastzit aan de rest van die procedure en dus wel met gelletjes en infusen enzo. En dan wordt je medisch en dat wil ik liever niet. (ik beval sowieso in het ziekenhuis vanwege n indicatie maar wel gewoon met mn vlos en niet met een gyn. Zou het fijn vinden als dat zo zou blijvenquote:Op zondag 20 augustus 2017 11:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoeft helemaal niet, maar mocht het zo ver komen, inleiden hoeft niet middels infuus meteen ofzo.
Er zijn tig andere manieren om de boel beetje te helpen starten. Minder heftig zeg maar.
Maar misschien niet nodig, hoop ik voor je.
* Molo lurkt verder
Maar dat is ook niet in alle gevallen aan te raden toch? Bijv. als er tekenen zijn van minder vruchtwater of een minder goed werkende placenta. Het is geen wet van meden en persen, maar er is natuurlijk wel een reden dat medici je liever niet langer laten lopen dan 42 weken.quote:Op zondag 20 augustus 2017 12:13 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
je zou ook na de 42 weken gewoon nog even door kunnen lopen tot het vanzelf komt.
Ik zou jouw specifieke situatie even met je verloskundige bespreken.quote:Op zondag 20 augustus 2017 12:19 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik begreep wel dat als je kiest voor inleiden uiteindelijk en dan bijvoorbeeld begint met de minst invasieve manier dat, als dat niet werkt, je meteen vastzit aan de rest van die procedure en dus wel met gelletjes en infusen enzo. En dan wordt je medisch en dat wil ik liever niet. (ik beval sowieso in het ziekenhuis vanwege n indicatie maar wel gewoon met mn vlos en niet met een gyn. Zou het fijn vinden als dat zo zou blijven).
Weet iemand precies hoe dit zit? Misschien maak ik me wel zorgen om niks
das sowieso t plan voor dinsdagquote:Op zondag 20 augustus 2017 12:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zou jouw specifieke situatie even met je verloskundige bespreken.
Dan weet je alle opties die voor jou van toepassing zijn.
Nee maar bij een bevalling doen we vaak dingen omdat het moet die helemaal niet moet.quote:Op zondag 20 augustus 2017 12:22 schreef twist02 het volgende:
[..]
Maar dat is ook niet in alle gevallen aan te raden toch? Bijv. als er tekenen zijn van minder vruchtwater of een minder goed werkende placenta. Het is geen wet van meden en persen, maar er is natuurlijk wel een reden dat medici je liever niet langer laten lopen dan 42 weken.
Je zit sowieso nergens echt aan vast natuurlijk. Gechargeerd gezegd kun je ook halverwege een bevalling gewoon vertrekkenquote:Op zondag 20 augustus 2017 12:19 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik begreep wel dat als je kiest voor inleiden uiteindelijk en dan bijvoorbeeld begint met de minst invasieve manier dat, als dat niet werkt, je meteen vastzit aan de rest van die procedure en dus wel met gelletjes en infusen enzo. En dan wordt je medisch en dat wil ik liever niet. (ik beval sowieso in het ziekenhuis vanwege n indicatie maar wel gewoon met mn vlos en niet met een gyn. Zou het fijn vinden als dat zo zou blijven).
Weet iemand precies hoe dit zit? Misschien maak ik me wel zorgen om niks
Ja, "moeten" is een rekbaar begrip, dat is zeker zoquote:Op zondag 20 augustus 2017 12:27 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Nee maar bij een bevalling doen we vaak dingen omdat het moet die helemaal niet moet.
Een protocol is geen wet en als je langer wil wachten en er is geen reden toe om dat niet te doen dan kan dat. Er kan zo erg veel meer dan veel mensen denken omdat we jarenlang hebben gehoord dat dingen moeten en het niet anders kan terwijl veel dingen wel anders kunnen.
Ja zo'n scenario kan natuurlijk ook nog. Ik doe mn best om open te staan voor t feit dat t mogelijk niet gaat zoals gepland. en dat ik leuk vanalles kan willen,maar dat t ook zomaar anders kan gaan. Maar heb er toch graag idd zoveel mogelijk invloed op merk ikquote:Op zondag 20 augustus 2017 12:29 schreef twist02 het volgende:
[..]
Je zit sowieso nergens echt aan vast natuurlijk. Gechargeerd gezegd kun je ook halverwege een bevalling gewoon vertrekken
In praktijk zijn er vaak wel protocollen die meestal gevolgd worden en afspraken tussen verloskundigen en gynaecologen etc.
In mijn geval was ik bijv. al 3x gestript en stelde de vk voor om thuis mijn vliezen te breken. Dat ging al wel in overleg met de gyn in het ziekenhuis. De afspraak was dat ik 2u de tijd kreeg om te beginnen met bevallen zeg maar, anders zou ik alsnog medisch worden. Dat wist ik vooraf, dus dat was in zekere zin mijn eigen keuze. Mijn vk was zo lief om vervolgens te lullen als Brugman om nóg een keer 2u af te "mogen" wachten thuis(wederom in overleg).
Uiteindelijk werd het toch een infuus omdat er gewoon echt niks op gang kwam.
Maar voor mij voelde dit als de beste keuze om een "echte" inleiding te voorkomen. Ik wilde bijv. die grens van 42 weken echt niet voorbij gaan.
Zo stond en sta ik er ook in hoorquote:Op zondag 20 augustus 2017 12:37 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ja zo'n scenario kan natuurlijk ook nog. Ik doe mn best om open te staan voor t feit dat t mogelijk niet gaat zoals gepland. en dat ik leuk vanalles kan willen,maar dat t ook zomaar anders kan gaan. Maar heb er toch graag idd zoveel mogelijk invloed op merk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 59% gewijzigd door Budabuddumbam op 20-08-2017 16:22:43 ]
En dat laatste is dus juist waar ze zich voor willen indekken. Daar denkt namelijk niet iedereen hetzelfde over. Ik kan het me ook voorstellen dat je met een dode baby heel graag de schuld buiten jezelf wil leggen.quote:Op zondag 20 augustus 2017 16:45 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik ken heel veel geweldige kundige verloskundigen, maar het woord moeten staat mij niet aan. Medische zelfbeschikking is belangrijk, dat ligt altijd bij jezelf ook als de baby dan dus dood gaat door eigen keuzes..
Ik bedacht me ineens,heb je al een beeld van hoe je het deze keer zou willen mocht het niet uit zichzelf gebeuren?quote:Op zondag 20 augustus 2017 12:29 schreef twist02 het volgende:
[..]
Je zit sowieso nergens echt aan vast natuurlijk. Gechargeerd gezegd kun je ook halverwege een bevalling gewoon vertrekken
In praktijk zijn er vaak wel protocollen die meestal gevolgd worden en afspraken tussen verloskundigen en gynaecologen etc.
In mijn geval was ik bijv. al 3x gestript en stelde de vk voor om thuis mijn vliezen te breken. Dat ging al wel in overleg met de gyn in het ziekenhuis. De afspraak was dat ik 2u de tijd kreeg om te beginnen met bevallen zeg maar, anders zou ik alsnog medisch worden. Dat wist ik vooraf, dus dat was in zekere zin mijn eigen keuze. Mijn vk was zo lief om vervolgens te lullen als Brugman om nóg een keer 2u af te "mogen" wachten thuis(wederom in overleg).
Uiteindelijk werd het toch een infuus omdat er gewoon echt niks op gang kwam.
Maar voor mij voelde dit als de beste keuze om een "echte" inleiding te voorkomen. Ik wilde bijv. die grens van 42 weken echt niet voorbij gaan.
bamboo hipsters vd zeemanquote:Op zondag 20 augustus 2017 20:46 schreef essnhiIIs het volgende:
Heeft er iemand tips voor fijne en goedkope positiekleding/onderbroeken? Voornamelijk mijn boxershorts zitten nu al te strak
WTF, heb jij een relatie??quote:Op zondag 20 augustus 2017 20:46 schreef essnhiIIs het volgende:
Heeft er iemand tips voor fijne en goedkope positiekleding/onderbroeken? Voornamelijk mijn boxershorts zitten nu al te strak
doettet nietquote:Op zondag 20 augustus 2017 20:56 schreef dobbey het volgende:
Belofte maakt schuld(en nu schuif ik een topic door
)
[ afbeelding ]
Wat doe ik foutquote:Op zondag 20 augustus 2017 20:56 schreef dobbey het volgende:
Belofte maakt schuld(en nu schuif ik een topic door
)
[ afbeelding ]
dunno, hij zegt dat je foto verplaatst of verwijderd isquote:
Ik gebruik een kloontje, wil het nog ff privé houden.quote:Op zondag 20 augustus 2017 20:52 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
bamboo hipsters vd zeemanzit niet echt een elastieke band in dus voelen niet strak
![]()
Ik had jou hier trws nog niet eerder gezien geloof ik, of wel? Iig congrats
Verwarring alomquote:Op zondag 20 augustus 2017 20:58 schreef essnhiIIs het volgende:
[..]
Ik ben een kloontje
DM je wel ff.
Thnx voor de tip.
Je bedoelt dat je account gehackt is?quote:Op zondag 20 augustus 2017 20:58 schreef essnhiIIs het volgende:
[..]
Ik ben een kloontje
DM je wel ff.
Thnx voor de tip.
Ik ga ff kieken of het anders wilquote:Op zondag 20 augustus 2017 20:58 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dunno, hij zegt dat je foto verplaatst of verwijderd is
Tja, ligt er natuurlijk een beetje aan hoe deze zwangerschap verder verloopt, maar ik merk dat ik me al een beetje instel op eenzelfde scenario. Ik kan moeilijk geloven dat ik nu al voor m'n UD spontaan bevalquote:Op zondag 20 augustus 2017 17:07 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik bedacht me ineens,heb je al een beeld van hoe je het deze keer zou willen mocht het niet uit zichzelf gebeuren?
Mooi nep account wel, zie PoHi, met je dubbele hoofdletter iquote:Op zondag 20 augustus 2017 20:58 schreef essnhiIIs het volgende:
[..]
Ik ben een kloontje
DM je wel ff.
Thnx voor de tip.
tweede kids komen vaak wel eerder toch? Wie weet komt deze gewoon lekker op tijd en op eigen initiatiefquote:Op zondag 20 augustus 2017 21:03 schreef twist02 het volgende:
[..]
Tja, ligt er natuurlijk een beetje aan hoe deze zwangerschap verder verloopt, maar ik merk dat ik me al een beetje instel op eenzelfde scenario. Ik kan moeilijk geloven dat ik nu al voor m'n UD spontaan beval
Vanaf (ruim) 40 weken sta ik sowieso wel open voor strippen als het een optie is en ook het breken van de vliezen om een 'echte' inleiding te voorkomen zou ik best nog een keer doen
Vorige keer waren er al tekenen van iets verminderd vruchtwater bij ruim 41w, dus ze raadden me toen af om echt voorbij de 42 weken te gaan. In zo'n geval zou ik dus wel weer meegaan in het advies om e.e.a. te proberen.
Volgens mij gaat het vooral vaak vlotter bij een tweede (of derde, of...), maar is de zwangerschapsduur over het algemeen juist redelijk gelijk. Maar om eerlijk te zijn weet ik niet meer goed hoe ik aan die wijsheid komquote:Op zondag 20 augustus 2017 21:11 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
tweede kids komen vaak wel eerder toch? Wie weet komt deze gewoon lekker op tijd en op eigen initiatiefscheelt n hoop gedoe
wat groot toch al zegquote:Op zondag 20 augustus 2017 21:48 schreef dobbey het volgende:
Dan maar ff zo![]()
https://myalbum.com/photo/bKtZx3oby4Ky/1k0.jpg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allereerst: tweelingboks met Silver! Wat gezellig, twee eeneiige tweelingen in dit topic![]()
Hier gaat alles goed met de jongens. Ze schoppen al aardig in het rond en ik hou mijn hart vast voor mijn buikgroei de komende weken. Zit inmiddels al 7 kilo aan, en mijn rug en buik beginnen te protesteren.
Verder: gefeliciteerd Dobbey met de geboorte van je mooie meisje!![]()
Ik zag een meisje voor Bella voorbij komen, gefeliciteerd!![]()
Meh Kris, sterkte met je bekken. Hoop dat de fysio iets voor je kan betekenen. Een goede buikband, zou dat helpen?
Beterschap LeSage, lekker rustig aan doen als dat kan!
De rest ga ik nog even bijlezen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om ruimte te maken voor de troep die nu op zolder ligt hebben we de schuur en de (inloop) gangkast beneden helemaal uitgemest en stellingkasten in elkaar gezet voor in de schuur. Wel bevredigend, zo'n opgeruimd eindresultaat.Ik kon de kast niet eens meer in namelijk.
Hele berg voor het grofvuil, we bleken o.a. 6 gourmetstellen te hebben.
![]()
quote:Op maandag 21 augustus 2017 12:04 schreef LuDann het volgende:
Lief Dobbey!
Kris, wat fijn dat die band helpt. Wat voor 1 heb je er? Ik had 2 verschillende mijn vorige zwangerschap, ik ga ze ook maar weer eens opsnorren. Ik kan nog wel een paar weken zonder denk ik, maar ik heb geen idee waar ik ze gelaten heb.
Ik heb geloof ik serieus last van opruimwoede en nesteldrang.En man doet lekker mee gelukkig. Nu moet er ook wel een hoop gebeuren, dus het is maar goed dat we begonnen zijn. Uit ervaring weten we inmiddels dat we na de geboorte gewoon 2 jaar amper iets aan het huis doen, dus ik wil graag dat alle klusjes zo veel mogelijk af zijn.
Spoiler, want lijst van klusjes die niet heel boeiend zijn:Zes?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om ruimte te maken voor de troep die nu op zolder ligt hebben we de schuur en de (inloop) gangkast beneden helemaal uitgemest en stellingkasten in elkaar gezet voor in de schuur. Wel bevredigend, zo'n opgeruimd eindresultaat.Ik kon de kast niet eens meer in namelijk.
Hele berg voor het grofvuil, we bleken o.a. 6 gourmetstellen te hebben.
Misschien kun je ze in FHF zetten, er zijn zeker rond de feestdagen straks ongetwijfeld Fokkers heel blij mee
En nee, da's geen eigenbelang, ik heb er al drie
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Ja, maar de helft was stuk en de andere helft gewoon niet meer goed schoon te krijgen. Geloof me, daar is niemand blij mee.quote:Op maandag 21 augustus 2017 12:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zes?Misschien kun je ze in FHF zetten, er zijn zeker rond de feestdagen straks ongetwijfeld Fokkers heel blij mee
En nee, da's geen eigenbelang, ik heb er al drie
Haha. Erg he. Ik ben normaal gesproken ook helemaal niet opruimerig en nu is het het enige waar ik aan kan denken.quote:Op maandag 21 augustus 2017 12:21 schreef littledrummergirl het volgende:
Omg ik had zojuist de opruimwoedeIK! het toonbeeld van onhuishoudelijkheid
keukenkastjes uitgemest en geordend
nu is mn hoofd weer rustig
Lief!quote:Op maandag 21 augustus 2017 12:44 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Welkom terug KapiteinCupcake, ik vroeg me weleens af hoe het met jullie was. :-)
Wow als het blijvend zou zijn zou het wel fijn zijn, vooral ook voor mn vriendquote:Op maandag 21 augustus 2017 12:38 schreef Krisvc het volgende:
Deze heb ik Lu. Vooralsnog alleen gebruiken bij lopen en actief zijn. Ik vind het helemaal prima. Een tandje terug vind ik niet erg, maar niks meer kunnen zou ik erg ongelukkig van zijn geworden.
Je klusplan klinkt ambitieus. Succes. Ik heb vorige keer tot 37 weken echt middenin verbouwing gezeten en wens het niemand toe.
Hier worden meters gemaakt door man qua klussen. L.'s nieuwe kamer is geverfd, er wordt as we speak een nieuwe radiatorombouw gemaakt. Woensdag gaat de vloer er in en daarna is het een kwestie van dingen aflakken en plintjes enzo. L.'s oude kamer wordt voor de baby, maar die komt toch eerst bij ons op de kamer. Dit keer gaan we wel voor een co-sleeper.
Ldg, lekker hoor! Bji mij is dat gebleven na de eerste zwangerschap. Opgeruimd en schoon is fijner. Al ben ik er nog steeds geen ster in. Iedere dag wat kleine dingetjes doen is zo veel fijner.
Hier is de behoefte aan opruimend wel blijvend. Waar mijn man eerst degene was bij wie het op een gegeven moment begon te kriebelen als het een zooitje was, heb ik nu iedere week wel een stapel met 'zijn zooi' voor hem aan de kant gelegdquote:Op maandag 21 augustus 2017 15:32 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Wow als het blijvend zou zijn zou het wel fijn zijn, vooral ook voor mn vriend. Ik heb er niet zoveel last van als het n zooitje is
bij mij ongeveer twee maanden voor mn UDquote:Op maandag 21 augustus 2017 14:22 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Lief!
Fijn dat het zo snel is opgelost Kris!
En die opruimwoede ja, herkenbaar! En zo frustrerend als je in een verhuizing zit en afhankelijk bent van een man die graag jeugdsentiment ophaalt door oude agenda's door te lezen. Menig nagel is gesneuveld in de eerste weken![]()
Maar hee, andere vraag: wanneer is bij jullie de kraamzorg op visite gekomen? Ik vind het lichtelijk verontrustend dat ik nog niks heb gehoord van ze. Een maand geleden heb ik ze zelf maar opgebeld, en ze zeiden dat ze rond deze periode een intake willen doen (24 weken). Waar kan ik op rekenen?
dat met die urine heb ik. Ook gehad, ergens rond wk. 30 geloof ik. Die pijn bleek toen van de indaling te komen en niet van mn blaas, voelde vrijwel hetzelfdequote:Op maandag 21 augustus 2017 12:44 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Welkom terug KapiteinCupcake, ik vroeg me weleens af hoe het met jullie was. :-)
Fijn dat je buikband helpt Kris! Kun je tenminste comfortabel heen en weer tussen hotel en zwembad.![]()
Vandaag heb ik de wandelwagen besteld, zat heel veel korting op. Die korting is gelijk goed gebruikt voor meer van de uitzet. Een beetje beschaamd stuurde ik de screenshotjes naar mijn lief voordat ik wat zou kopen maar hij vond het goed.![]()
Ik heb vanochtend ook maar urine ingeleverd bij de huisarts omdat ik al een week pijn heb bij het plassen. Gek genoeg is er geen ontsteking gevonden. Heel veel water drinken is het advies maar meer dan twee glazen per keer krijg ik er echt niet meer in.
Oh bah. Wat een vreselijk nieuws. Zeker dat je vriendin ook nog moet gaan bevallen.quote:Op maandag 21 augustus 2017 19:20 schreef EDMAN- het volgende:
Nou. Onze hoop is wederom de grond ingeboord. Net te horen gekregen dat de kans dat onze nipt test nog goed uit gaat vallen (dus vals positief is), 1 op de 33000 is, volgens de specialist (kijkende naar alleen zijn ziekenhuis)
Ook cru: we zijn (mede dankzij de huisarts) te laat voor een 'normale' abortus, dus mag Mn vriendin ook nog bevallen. We wachten alsnog op de vruchtwaterpunctie, maar nu met veel minder hoop. Bizar dat 3 mensen zulke verschillende uitlatingen doen. Die huisarts ga ik sowieso een klacht tegen indienen.
Die is pas over 1,5 week. Nu een normale abortus toch niet kan, wachten we hier op. Weten we het tenminste zekerquote:Op maandag 21 augustus 2017 20:29 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Edman, wat een bizarre en pijnlijke tijd gaan jullie toch door. Wanneer is de vruchtwaterpunctie? Of is die al geweest en wachten jullie op de uitslag?
https://radar.avrotros.nl(...)?utm_source=facebookquote:Voedingsadvies om Hepatitis E te voorkomen
Al langere tijd geldt in Nederland een voedingsadvies voor risicogroepen. Dit zijn mensen die een transplantatie hebben gehad, of een leveraandoening hebben. Ook zwangere vrouwen kunnen erger ziek worden dan gezonde mensen die besmet raken met hepatitis E. Zij moeten dus oppassen met producten van varkensvlees en wildvlees.
Hoe weet je of je besmet bent met Hepatitis E?
Wie hepatitis E oploopt kan klachten krijgen als koorts, buikpijn en misselijkheid, jeuk, een verminderde eetlust en een gele verkleuring van huid en oogwit. Echter, niet iedereen die geïnfecteerd wordt, wordt ook ziek. Het kan dus zijn dat je het virus draagt, zonder dat je daarvan de symptomen bemerkt.
Pfff dat is ook nog lang wachten zeg. Hoe gaat het met je vriendin?quote:Op maandag 21 augustus 2017 22:10 schreef EDMAN- het volgende:
[..]
Die is pas over 1,5 week. Nu een normale abortus toch niet kan, wachten we hier op. Weten we het tenminste zeker
Oh ja, zo eentje heb ik ook, maar dan in het wit en wat breder.quote:Op maandag 21 augustus 2017 12:38 schreef Krisvc het volgende:
Deze heb ik Lu. Vooralsnog alleen gebruiken bij lopen en actief zijn. Ik vind het helemaal prima. Een tandje terug vind ik niet erg, maar niks meer kunnen zou ik erg ongelukkig van zijn geworden.
Je klusplan klinkt ambitieus. Succes. Ik heb vorige keer tot 37 weken echt middenin verbouwing gezeten en wens het niemand toe.
Hier worden meters gemaakt door man qua klussen. L.'s nieuwe kamer is geverfd, er wordt as we speak een nieuwe radiatorombouw gemaakt. Woensdag gaat de vloer er in en daarna is het een kwestie van dingen aflakken en plintjes enzo. L.'s oude kamer wordt voor de baby, maar die komt toch eerst bij ons op de kamer. Dit keer gaan we wel voor een co-sleeper.
Die is er kapot van, en boos. Denkt dat ze vervloekt is, want die heeft de afgelopen jaren niets dan pech gehad. 'Why me?'quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 08:08 schreef OliviaIsTaken het volgende:
[..]
Pfff dat is ook nog lang wachten zeg. Hoe gaat het met je vriendin?
Het is uiterst zeldzaam en na het zien van de echo's zijn beide artsen het erover eens dat het Syndroom van Edwards uitgesloten kan worden. Maar down.. de gynaecoloog van gisteren zag wel dat het neusje nog niet helemaal volgroeid was (of op schema was) wat kan duiden op syndroom van Down.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 09:34 schreef LuDann het volgende:
In jullie geval is de NIPT bovendien dubbel positief op 2 verschillende syndromen, dat lijkt me een bijzondere situatie.
Wat is jullie huisarts een lapzwans zeg. Heeft hij nog aangegeven waarom hij zo gehandeld heeft? Wilde hij jullie niet nodeloos ongerust maken op vakantie? Veel sterkte met de wachtperiode.
Kleintjes zijn óók net zo lief en ruiken even lekkerquote:Op dinsdag 22 augustus 2017 10:03 schreef Nolita het volgende:
Hier weer helemaal goedgekeurd vanochtend. Ons kleintje wordt nu op 27/2800gram geschat en met 40 weken rond 3kg. Ben benieuwd of ze daar gelijk in hebben, ik heb hier vaak gelezen dat het toch anders was. Hoor wel al de hele zwangerschap dat het een kleintje/geen dikkerdje is.
Het is uiterst grof en onprofessioneel. Keihard liegen. Hij zou moeten weten dat je in dit geval zo snel mogelijk extra onderzoeken wilt doen en niet nog een week lekker op vakantie bent. Pff. Word er een beetje boos van.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 11:46 schreef EDMAN- het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wilde hij ons laten genieten van de vakantie, maar als iemand vraagt of alles wel goed zit, lieg dan niet. En kom niet met een vage smoes dat er nieuw bloed nodig is. Ik heb hem niet meer gesproken sindsdien, maar dat ga ik zeker nog doen.
Good luckquote:Op dinsdag 22 augustus 2017 13:53 schreef Flav het volgende:
Edman veel sterkte met dit verschrikkelijke nieuws![]()
Fijn dat de controle goed was Nolita![]()
Wij gaan afscheid nemen van dit topicV is nu 1 week oud en doet het super goed. We zitten echt op een blauwe wolk.
De kraamhulp is net vertrokken en nu mogen we het zelf doen. Ik blijf dit topic natuurlijk volgen want ben heel benieuwd naar al jullie mooie kindjes!
Ohja, alle clichés kloppen
weet niet of het meer is dan normaal, maar het is wel wat meer in je face jaquote:Op dinsdag 22 augustus 2017 15:22 schreef BellaaElisa het volgende:
Flavwat fijn dat V. het goed doet!
![]()
UD voor LDG![]()
Hebben jullie ook zoveel haar op jullie buiken?ik vind het zo niet mooi..
Laten waxen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 16:53 schreef rena het volgende:
Ik heb rond mijn navel wat donkerdere haartjes, maar voor de rest valt het nog mee. De benedenboel scheren begint wel steeds gecompliceerder te worden
UD alweer ldg, wat gaat dat snel![]()
Toch leuk.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 17:42 schreef twist02 het volgende:
Ldgmooie mijlpaal!
Buikhaartjes: check!
Maar dat wist ik nog van de vorige keer. Lekker warm straks richting winter
Oeh en ik heb m'n eerste "Moet jij nog niet met verlof ofzo?" binnen!
En mannenhumor:
Collega: "Hoe gaat het met je?"
Ik: "Goed hoor!"
Hij: "En met je rug?"
Ik: "Met m'n rug?"
Hij: "Ja, met je buik gaat het zo te zien prima, ik maak me meer zorgen om je rug!"![]()
Beetje jammer dat-ie dat grapje bij m'n eerste zwangerschap ook al gemaakt hadmaar blijf 'm toch wel leuk vinden
Hoera!! En wat een poppetje hè.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 19:10 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Omg, er zit nu een echte baby in mijn buik! En hij/zij zwaait ook nog. 😍😍😍😍😍 Zo verliefd.
Helaas was dit voor nu de laatste echo. Pas met 20 weken en 35 weken weer. Ga dus veel pretecho's plannen!![]()
[ afbeelding ] Plaatje bij het praatje!
Mag ik trouwens in de OP op 11 maart gezet worden? De UD is nu definitief! Ben vandaag 11+2 weken.
quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 19:10 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Omg, er zit nu een echte baby in mijn buik! En hij/zij zwaait ook nog. 😍😍😍😍😍 Zo verliefd.
Helaas was dit voor nu de laatste echo. Pas met 20 weken en 35 weken weer. Ga dus veel pretecho's plannen!![]()
[ afbeelding ] Plaatje bij het praatje!
Mag ik trouwens in de OP op 11 maart gezet worden? De UD is nu definitief! Ben vandaag 11+2 weken.
Jaquote:Op dinsdag 22 augustus 2017 20:29 schreef LeSage het volgende:
DumanZo bizar dat het dan gewoon echt al een baby is om te zien
Gek he, dat verschil in die eerste echo's? En heel bijzonderquote:Op dinsdag 22 augustus 2017 19:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ja! Zo onwerkelijk! Vorige week was het een klein balletje en nu is het een heuse baby met beentjes en armpjes! En het beweegt! 😍
@ Mabawa: ja, hè! Duurt altijd een eeuwigheid.
Dat geloof ik meteen!quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 11:49 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Kleintjes zijn óók net zo lief en ruiken even lekker![]()
In de kraamweek worden zowel jij als je baby getemperatuurd. Wel zo fijn/fris om daar ieder een aparte thermometer voor te hebben.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 09:29 schreef Nolita het volgende:
O ja, hoe belangrijk is een tweede thermometer? Ik had een tweede gekocht en was laatst de badkamer aan het opruimen en kwam erachter dat mijn eigen het niet meer doet, 2x gebruikt ofzo. Ik ging uit van de batterij, maar na een nieuwe batterij gebeurt er nog niets. Aangezien wij zelf een thermometer nooit gebruiken vraag ik me af in hoeverre het noodzakelijk is dat ik een eigen heb, aan de andere kant kosten ze niet veel dus kan er best even 1 bestellen.
Ik had een tweede thermometer gekocht, bleek er ook een in mn kraampakket te zittenquote:Op woensdag 23 augustus 2017 09:29 schreef Nolita het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen!![]()
Klinkt heerlijk Flav, tot snel!![]()
LDG UD (+1)Spannend!
Duman, ongelofelijk ja hoe snel die ontwikkeling gaat! Mooi om te zien!
Haar op mijn buik, het ziet er wat 'wild' uit, doordat mijn buik nu een andere vorm heeft ofzo? Maar niet meer dan anders en ook gewoon blond waardoor ze eigenlijk niet opvallen.
Ludann, de juiste jurkjes kunnen inderdaad een heel verschil maken!
O ja, hoe belangrijk is een tweede thermometer? Ik had een tweede gekocht en was laatst de badkamer aan het opruimen en kwam erachter dat mijn eigen het niet meer doet, 2x gebruikt ofzo. Ik ging uit van de batterij, maar na een nieuwe batterij gebeurt er nog niets. Aangezien wij zelf een thermometer nooit gebruiken vraag ik me af in hoeverre het noodzakelijk is dat ik een eigen heb, aan de andere kant kosten ze niet veel dus kan er best even 1 bestellen.
Heb je niet een make-up spiegel? Dat werkt niet helemaal geweldig, maar maakte wel dat ik het oerwoud weer een beetje kon bijwerken.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 08:40 schreef KapiteinCupcake het volgende:
En de benedenboel laten waxen vind ik in theorie een fantastisch idee, maar in praktijk heb ik geen idee wat ze zullen aantreffen omdat ik niks meer kan zien. Genant.
Gewoon op gevoel met kans op eigenhandige besnijdenisquote:Op woensdag 23 augustus 2017 10:08 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Heb je niet een make-up spiegel? Dat werkt niet helemaal geweldig, maar maakte wel dat ik het oerwoud weer een beetje kon bijwerken.
*proest* zo voelt elke poging tot scheren eigenlijk. Elke keer een schietgebedje dat ik niet teveel wegscheerquote:Op woensdag 23 augustus 2017 10:18 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Gewoon op gevoel met kans op eigenhandige besnijdenisyolo
Klinkt prettig 😅quote:Op woensdag 23 augustus 2017 09:42 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik had een tweede thermometer gekocht, bleek er ook een in mn kraampakket te zittennu hebben we er drie
zilveren kruis pakket btw.
Ennehm ud+1 idd, gisteren is geprobeerd om te strippen, maar ze kon er nog niet bijnu weer twee nieuwe stripperdates in mn agenda
. Deed trouwens wel goed veel pijn
mja ach
Nog niet echt naar gevraagdquote:Op woensdag 23 augustus 2017 10:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Klinkt prettig 😅
Heb je nog antwoord van je verloskundige gekregen over de mogelijkheden tussen afwachten en inleiding aan infuus?
Ben wel benieuwd eigenlijk
Verder sterkte vandaag in de hitte!
Ja dat is nasty iddquote:Op woensdag 23 augustus 2017 10:49 schreef Nolita het volgende:
Bedankt voor de tip van het kraampakket, daar zit er helaas geen in (cz). Ik ga nog 1 reparatiepoging doen en anders een nieuwe bestellen!
LDG, Vervelend dat de poging tot strippen pijn deed en ze er nog niet bij kon. Wie weet geeft je baby zelf het signaal en kun je de stripdate afzeggen!
ik vind niet snel iets vervelend maar toen ze gisteren haar vingers naast mijn schaambeen in mijn buik prikte om te voelen hoe vast en diep de kleine lag vond ik dat toch hoogst onprettig.
Geenquote:Op woensdag 23 augustus 2017 11:03 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Nog niet echt naar gevraagdnu vooral n actieplan voor tot wk. 41 gemaakt
. Wel besproken dat ik dit nu zo wil omdat ik inleiden wil voorkomen, dat snapte ze wel en vond ze verder prima. Dus gok dat de rest ook wel goed komt mocht ie er dan nog niet zijn
Dat overkomt me al geregeld als ik niet zwanger benquote:Op woensdag 23 augustus 2017 10:18 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Gewoon op gevoel met kans op eigenhandige besnijdenisyolo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op woensdag 23 augustus 2017 12:34 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Een familielid had vandaag een keizersnede gepland staan. Gisteravond kreeg ze weeën en is natuurlijk bevallen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En, hoe beviel dat?
![]()
en bloeden als n rund als je onder de douche staatquote:Op woensdag 23 augustus 2017 12:34 schreef rena het volgende:
[..]
Dat overkomt me al geregeld als ik niet zwanger ben![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |