abonnement Unibet Coolblue
pi_173266076
Fijn rena, een eigen plekje!

Twist alweer een half jaar zwanger! Dat gaat hard nu ineens.

Ldg, fijn en knap van je vriend dat hij het op tijd afgerond heeft! Nu kun je met een gerust hart bevallen!

Beterschap pannenkoekenmix!
pi_173272712
Wat leuk bella! *O*

Twist, voor je het weet heb je de kleine in je armen :o. Ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik de kleine 9 maanden bij me heb gedragen. Als je me zou zeggen dat t 9 dagen waren geloof ik het direct haha.

Kom op baby! LDG is er helemaal klaar voor :% :D
pi_173273030
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 07:23 schreef Flav het volgende:
Wat leuk bella! *O*

Twist, voor je het weet heb je de kleine in je armen :o. Ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik de kleine 9 maanden bij me heb gedragen. Als je me zou zeggen dat t 9 dagen waren geloof ik het direct haha.

Kom op baby! LDG is er helemaal klaar voor :% :D
Nou, hij vind nog steeds van niet -O- lui ding :D, dat wordt deep tissue vingeren dinsdag denk ik :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_173273538
Ik heb eindelijk een nachtje doorgeslapen en voel me weer redelijk fit vandaag. *O*

Wat fijn dat je vriend nog op tijd klaar is LDG! Nou lekker samen wachten op de baby. :D

Jij ook beterschap LeSage. Hopelijk brengt het jou ook wat rust nou het babykamertje klaar is.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_173273938
40 weken mijlpaal *O*
Binnen nu en 2 weken komt er een baby! :o
pi_173273943
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 09:01 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Nou, hij vind nog steeds van niet -O- lui ding :D, dat wordt deep tissue vingeren dinsdag denk ik :P
Je wordt bij 39+6 al gestript? Waarom?
pi_173274193
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 10:30 schreef Skittles het volgende:

[..]

Je wordt bij 39+6 al gestript? Waarom?
40 wk precies is het dan. Vanaf dat moment kijkt de praktijk waar ik zit of het al kan en als ik het dan wil dan doen ze het :Y

Ik weet nog niet helemaal of ik t dan al doe, maar weet wel dat ik heel erg opzie tegen inleiden, dus dat wil ik voorkomen als het kan :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_173274452
Rena: Yayy een eigen plekje! Het inrichten van de babykamer is altijd leuk O+
Bellaa: Yaayy een meisje *O*

Twist: Half jaar zwanger mijlpaal! *O*

Ldg: Fijn dat je vriend klaar is met zijn scriptie! Misschien voelt baby dat aan en komt tiee O+

Skittles: UD!! Spannend!! Nog maximaal 2 weken :*

Ik heb ook kleertjes gekregen die echt foei lelijk waren. Maar ik denk dan: "Baby moet ook kleren aan voor als tie ziekjes is, dan kan ie mooi die onder spugen :P"

Gisteren mijn 38 weken mijlpaal. Vandaag de laatste dingen klaar maken voor de babykamer. Zoals bijvoorbeeld het bedje netjes opmaken en wat decoratie ophangen. Misschien motiveert dat m :P Ik heb sinds vanmorgen last van een lekkende linkerborst. Misschien een voorteken?

Gisteren ook alvast beschuit met muisjes in huis gehaald :@
pi_173274575
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 10:30 schreef Skittles het volgende:
40 weken mijlpaal *O*
Binnen nu en 2 weken komt er een baby! :o
*O* bijna *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_173274631
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 11:07 schreef Memoru het volgende:

Gisteren mijn 38 weken mijlpaal. Vandaag de laatste dingen klaar maken voor de babykamer. Zoals bijvoorbeeld het bedje netjes opmaken en wat decoratie ophangen. Misschien motiveert dat m :P Ik heb sinds vanmorgen last van een lekkende linkerborst. Misschien een voorteken?

Gisteren ook alvast beschuit met muisjes in huis gehaald :@
Hier zeiden ze me dat lektetten niks betekenen ;( ik was twee weken geleden ook helemaal :o met mn lektet, maar helaas _O-

Bedje opmaken heb ik niet gedaan, ik ga ervan uit dat de kraam dat toch opnieuw doet en uitlegt, dus dan kan dat mooi in een keer. Al ziet het er wel mooi klaar uit O+ kan ik me voorstellen :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 20 augustus 2017 @ 11:51:49 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173275161
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 10:50 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

40 wk precies is het dan. Vanaf dat moment kijkt de praktijk waar ik zit of het al kan en als ik het dan wil dan doen ze het :Y

Ik weet nog niet helemaal of ik t dan al doe, maar weet wel dat ik heel erg opzie tegen inleiden, dus dat wil ik voorkomen als het kan :Y
Hoeft helemaal niet, maar mocht het zo ver komen, inleiden hoeft niet middels infuus meteen ofzo.
Er zijn tig andere manieren om de boel beetje te helpen starten. Minder heftig zeg maar.

Maar misschien niet nodig, hoop ik voor je.

* Molo lurkt verder
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 20 augustus 2017 @ 12:13:27 #162
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173275445
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 10:50 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

40 wk precies is het dan. Vanaf dat moment kijkt de praktijk waar ik zit of het al kan en als ik het dan wil dan doen ze het :Y

Ik weet nog niet helemaal of ik t dan al doe, maar weet wel dat ik heel erg opzie tegen inleiden, dus dat wil ik voorkomen als het kan :Y
je zou ook na de 42 weken gewoon nog even door kunnen lopen tot het vanzelf komt.
pi_173275569
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 11:51 schreef Molo het volgende:

[..]

Hoeft helemaal niet, maar mocht het zo ver komen, inleiden hoeft niet middels infuus meteen ofzo.
Er zijn tig andere manieren om de boel beetje te helpen starten. Minder heftig zeg maar.

Maar misschien niet nodig, hoop ik voor je.

* Molo lurkt verder
Ik begreep wel dat als je kiest voor inleiden uiteindelijk en dan bijvoorbeeld begint met de minst invasieve manier dat, als dat niet werkt, je meteen vastzit aan de rest van die procedure en dus wel met gelletjes en infusen enzo. En dan wordt je medisch en dat wil ik liever niet. (ik beval sowieso in het ziekenhuis vanwege n indicatie maar wel gewoon met mn vlos en niet met een gyn. Zou het fijn vinden als dat zo zou blijven :Y ).

Weet iemand precies hoe dit zit? Misschien maak ik me wel zorgen om niks :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_173275613
quote:
17s.gif Op zondag 20 augustus 2017 12:13 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

je zou ook na de 42 weken gewoon nog even door kunnen lopen tot het vanzelf komt.
Maar dat is ook niet in alle gevallen aan te raden toch? Bijv. als er tekenen zijn van minder vruchtwater of een minder goed werkende placenta. Het is geen wet van meden en persen, maar er is natuurlijk wel een reden dat medici je liever niet langer laten lopen dan 42 weken.

Ldg: fijn dat ze in elk geval willen kijken wat er mogelijk is. Maar tussen 40 en 42 weken kan ook veel gebeuren hè? ;) En de gemiddelde bevaltermijn bij een eerste kind ligt sowieso na de 40 weken, dus wat dat betreft is het niet vreemd als er voor dinsdag nog geen baby is (wel jammer misschien ;) ).
En wat Molo zegt: er zijn vaak meerdere opties om je een handje te helpen, ook zonder infuus.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zondag 20 augustus 2017 @ 12:24:06 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173275653
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 12:19 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik begreep wel dat als je kiest voor inleiden uiteindelijk en dan bijvoorbeeld begint met de minst invasieve manier dat, als dat niet werkt, je meteen vastzit aan de rest van die procedure en dus wel met gelletjes en infusen enzo. En dan wordt je medisch en dat wil ik liever niet. (ik beval sowieso in het ziekenhuis vanwege n indicatie maar wel gewoon met mn vlos en niet met een gyn. Zou het fijn vinden als dat zo zou blijven :Y ).

Weet iemand precies hoe dit zit? Misschien maak ik me wel zorgen om niks :D
Ik zou jouw specifieke situatie even met je verloskundige bespreken.
Dan weet je alle opties die voor jou van toepassing zijn.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173275675
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 12:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik zou jouw specifieke situatie even met je verloskundige bespreken.
Dan weet je alle opties die voor jou van toepassing zijn.
das sowieso t plan voor dinsdag :Y maar ben graag goed voorbereid/op de hoogte :7
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 20 augustus 2017 @ 12:27:39 #167
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173275726
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 12:22 schreef twist02 het volgende:

[..]

Maar dat is ook niet in alle gevallen aan te raden toch? Bijv. als er tekenen zijn van minder vruchtwater of een minder goed werkende placenta. Het is geen wet van meden en persen, maar er is natuurlijk wel een reden dat medici je liever niet langer laten lopen dan 42 weken.

Nee maar bij een bevalling doen we vaak dingen omdat het moet die helemaal niet moet.
Een protocol is geen wet en als je langer wil wachten en er is geen reden toe om dat niet te doen dan kan dat. Er kan zo erg veel meer dan veel mensen denken omdat we jarenlang hebben gehoord dat dingen moeten en het niet anders kan terwijl veel dingen wel anders kunnen.
pi_173275755
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 12:19 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik begreep wel dat als je kiest voor inleiden uiteindelijk en dan bijvoorbeeld begint met de minst invasieve manier dat, als dat niet werkt, je meteen vastzit aan de rest van die procedure en dus wel met gelletjes en infusen enzo. En dan wordt je medisch en dat wil ik liever niet. (ik beval sowieso in het ziekenhuis vanwege n indicatie maar wel gewoon met mn vlos en niet met een gyn. Zou het fijn vinden als dat zo zou blijven :Y ).

Weet iemand precies hoe dit zit? Misschien maak ik me wel zorgen om niks :D
Je zit sowieso nergens echt aan vast natuurlijk. Gechargeerd gezegd kun je ook halverwege een bevalling gewoon vertrekken ;)

In praktijk zijn er vaak wel protocollen die meestal gevolgd worden en afspraken tussen verloskundigen en gynaecologen etc.
In mijn geval was ik bijv. al 3x gestript en stelde de vk voor om thuis mijn vliezen te breken. Dat ging al wel in overleg met de gyn in het ziekenhuis. De afspraak was dat ik 2u de tijd kreeg om te beginnen met bevallen zeg maar, anders zou ik alsnog medisch worden. Dat wist ik vooraf, dus dat was in zekere zin mijn eigen keuze. Mijn vk was zo lief om vervolgens te lullen als Brugman om nóg een keer 2u af te "mogen" wachten thuis O+ (wederom in overleg).
Uiteindelijk werd het toch een infuus omdat er gewoon echt niks op gang kwam.

Maar voor mij voelde dit als de beste keuze om een "echte" inleiding te voorkomen. Ik wilde bijv. die grens van 42 weken echt niet voorbij gaan.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173275806
quote:
17s.gif Op zondag 20 augustus 2017 12:27 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Nee maar bij een bevalling doen we vaak dingen omdat het moet die helemaal niet moet.
Een protocol is geen wet en als je langer wil wachten en er is geen reden toe om dat niet te doen dan kan dat. Er kan zo erg veel meer dan veel mensen denken omdat we jarenlang hebben gehoord dat dingen moeten en het niet anders kan terwijl veel dingen wel anders kunnen.
Ja, "moeten" is een rekbaar begrip, dat is zeker zo :Y
Ben ook wel voorstander van kritisch zijn en doorvragen naar precieze redenen achter een bepaald protocol enzo. Maar als die reden duidelijk en gegrond is, ga ik er dan ook wel in mee, omdat ik uiteindelijk vertrouw op het oordeel van de vk/gyn/arts.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173275894
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 12:29 schreef twist02 het volgende:

[..]

Je zit sowieso nergens echt aan vast natuurlijk. Gechargeerd gezegd kun je ook halverwege een bevalling gewoon vertrekken ;)

In praktijk zijn er vaak wel protocollen die meestal gevolgd worden en afspraken tussen verloskundigen en gynaecologen etc.
In mijn geval was ik bijv. al 3x gestript en stelde de vk voor om thuis mijn vliezen te breken. Dat ging al wel in overleg met de gyn in het ziekenhuis. De afspraak was dat ik 2u de tijd kreeg om te beginnen met bevallen zeg maar, anders zou ik alsnog medisch worden. Dat wist ik vooraf, dus dat was in zekere zin mijn eigen keuze. Mijn vk was zo lief om vervolgens te lullen als Brugman om nóg een keer 2u af te "mogen" wachten thuis O+ (wederom in overleg).
Uiteindelijk werd het toch een infuus omdat er gewoon echt niks op gang kwam.

Maar voor mij voelde dit als de beste keuze om een "echte" inleiding te voorkomen. Ik wilde bijv. die grens van 42 weken echt niet voorbij gaan.
Ja zo'n scenario kan natuurlijk ook nog. Ik doe mn best om open te staan voor t feit dat t mogelijk niet gaat zoals gepland. en dat ik leuk vanalles kan willen,maar dat t ook zomaar anders kan gaan. Maar heb er toch graag idd zoveel mogelijk invloed op merk ik :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_173276247
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 12:37 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ja zo'n scenario kan natuurlijk ook nog. Ik doe mn best om open te staan voor t feit dat t mogelijk niet gaat zoals gepland. en dat ik leuk vanalles kan willen,maar dat t ook zomaar anders kan gaan. Maar heb er toch graag idd zoveel mogelijk invloed op merk ik :D
Zo stond en sta ik er ook in hoor :Y
In praktijk betekende dat voor mij ook vooral mezelf inderdaad goed inlezen en goed laten voorlichten door de vk. Prima dat ze een bepaald protocol voorstelden, maar dan wilde ik dus wel graag de achterliggende gedachte weten. Zodra het onderbouwd was, kon ik er vervolgens prima in mee gaan :)
Overigens kreeg ik zowel van de vk als van de gyn ook het gevoel dat ze het wel konden waarderen en totaal niet lastig vonden als ik doorvroeg ofzo.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zondag 20 augustus 2017 @ 13:02:59 #172
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173276427
ik moest bij de vk zelfs tekenen dat als mijn kind zou sterven en er complicaties waren het mijn fout was. Omdat ik zelf de keus had gemaakt om een suikertest te weigeren.
Een suikertest terwijl ik 0 kilo was aangekomen, eerder zware kinderen had die nog nooit een suikerdip hadden gehad en geen suiker aanwezig.. En met als reden alleen omdat mijn kind groot leek toen hij in stuit lag.

Ik vind dat soort angst zo enorm jammer, als ze zich goed had ingelezen had ze gezien dat juist bij een verwacht groot kind het vooral mis gaat door de angst voor dat grote kind en niet de complicaties die het grote kind eventueel veroorzaakt.

En hij was 5 kg en 63cm schoon aan de haak, zonder enige suikerdip en zonder gewichtsverlies van zijn kant. *O* *O* *O* geen complicaties, geen issue. Ik hoop dat het de vk wat vertrouwen heeft gegeven.
pi_173280635
Dat tekenen is misschien wel overdreven in jouw ogen, Buda, maar ik snap wel dat een praktijk zich in moet dekken. Zij zijn er om je te adviseren en als jij tegen dat advies in gaat willen ze dat niet later als verwijt kunnen krijgen. En waarschijnlijk zou jij het in dat geval niet doen, maar er zullen vast mensen zijn die het alsnog de praktijk in de schoenen willen schuiven.

Ik probeer toch wel zoveel mogelijk te vertrouwen op de kunde van de artsen. Ikzelf heb geen enkele medische achtergrond en hoewel ik vast dingen kan aanvoelen is dat soms ook gewoon niet het geval. Artsen hebben gestudeerd en blijven zich daarin als het goed is ontwikkelen om zo goed mogelijk voor mij en het kindje te zorgen.

Voor advies zou ik sowieso de verloskundige vragen, zij weten vaak ook wat het beleid van het ziekenhuis is, dat is lang niet overal hetzelfde.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 20 augustus 2017 @ 16:10:45 #174
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173280987
adviseren is natuurlijk prima, feitelijk onjuiste dingen zeggen en de dode baby als troef-kaart geven is een ander verhaal. Ik vind het zo jammer dat er veel onjuiste informatie is over rechten bij veel zwangere vrouwen, veel dingen komen over als moeten. Zo zijn er regio's waar ze moeilijk doen als iemand langer dan 24 uur gebroken vliezen heeft en spreken ze van moeten inleiden.
Zo zijn er ook gemeentes waar ze veel langer in afwachten en helemaal niet spreken van moeten.

Het zit hem er in dat veel beleid is en protocol en de onderzoeken en de wetenschap er heel anders in staat, ik denk dat het veel eerlijker is om per persoon gepaste zorg te geven. En als een VK zegt nee dit kan niet terwijl dit absoluut wel kan dan vind ik dat echt not done.

Ook een VK of gyn kan enorm vast geroest zijn in denkwijze of werkwijze tenslotte.

Als een arts aankomt met de dode baby kaart door vastzittende schouder en de wetenschap zegt iets anders dan voel ik mij enorm voorgelogen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 59% gewijzigd door Budabuddumbam op 20-08-2017 16:22:43 ]
pi_173281389
Klopt, een vk kan vastgeroest zitten en dat zou niet moeten zijn, maar dan heeft die vk alsnog een medische achtergrond die ikzelf mis.
Daarbij zie ik protocol ook echt niet als een kwaadaardig iets, het is een manier van werken gebaseerd op ervaring en wetenschap. Natuurlijk speelt tijd/geld ook een rol, maar daar zit zo'n vk dan ook aan vast, of ze nu willen of niet.

Uiteindelijk denk ik dat er ook weinig medisch personeel is dat werkelijk geen millimeter afwijkt van het protocol, maar dat er in een gesprek best het één en ander mogelijk is.

Wat hadden ze volgens jou moeten doen toen jij de suikertest niet af wilde laten nemen en wat is de reden dat je de suikertest niet wilde laten nemen? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. :@
Het leek mij de vorige keer niet echt nodig, maar ach, de vk adviseerde het en dan zie ik geen reden om het niet te doen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')