abonnement Unibet Coolblue
pi_173164348


Crowdfunding is hot! In 2016 is in Nederland 170 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 128 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Horecacrowdfunding (HCN), leningen voor horeca.
SamenInGeld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
NewFunding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Crowdestate, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Waardevoorjegeld, leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle, leningen voor MKB.
Moneybrothers, leningen voor MKB.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
ZonnepanelenDelen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
GreenCrowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
DuurzaamInvesteren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Voordegroei, leningen voor MKB.
The Dutch Deal, leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horeca Crowdfunding
Crowdaboutnow
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

E-mail alerts
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een service die nieuwe projecten bijhoudt en een alert stuurt per email.

Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar subscribe@crowdfundmailer.nl.
Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl.
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 16-08-2017 13:45:54 ]
pi_173164422
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:59 schreef komrad het volgende:

[..]

Ik heb daar over nagedacht en uiteindelijk besloten niet te bellen. De overweging was zoals ik hier hierboven verwoordde over tijd en ergernis in relatie tot verwachte opbrengst.

Komt bij dat een fatsoenlijk bedrijf emails gewoon in behandeling zou moeten nemen en daar inhoudelijk op moet reageren. Voor de duidelijkheid: ik vind niet dat GvE op alle fronten te kort schiet, maar de default afhandeling en vooral de informatievoorziening moet echt beter. Ik zie dat jullie daar in de klankbordgroep over praten en daar hoop ik het beste van, duidelijk is voor mij wel dat ik als individuele kleine investeerder niet zo belangrijk ben en het over de grote getallen gaat.

Als input voor de klankbordgroep: Wat mij op valt is dat de updates van GvE vaak niet op de toegezegde momenten komen en dat er bovendien weinig inhoudelijks in staat. Als investeerder wil ik niet alleen weten dat er een vonnis is maar ik wil weten hoe het met de uitwinning van de HA en de zekerheden staat, hoe het met meetekenende BV's en borgen zit, wat de vervolgstappen zijn en uiteindelijk wat de prognose van GvE en de deurwaarder is.
Ook zou er meer duidelijkheid moeten komen over het track record van zowel GvE als de deurwaarder. Welk percentage van de vorderingen komt terug en wel deel is verloren bij de afgehandelde zaken?
Met veel van je punten ben ik het wel eens of weet ik de antwoorden wel. GvE zoek nog mensen voor in de klankbord groep, dus ik zou zeggen kom er gezellig bij en je kunt je al vragen zelf stellen. Er is nog genoeg te verbeteren!
pi_173164629
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:59 schreef komrad het volgende:

[..]

Ik heb daar over nagedacht en uiteindelijk besloten niet te bellen. De overweging was zoals ik hier hierboven verwoordde over tijd en ergernis in relatie tot verwachte opbrengst.

Komt bij dat een fatsoenlijk bedrijf emails gewoon in behandeling zou moeten nemen en daar inhoudelijk op moet reageren. Voor de duidelijkheid: ik vind niet dat GvE op alle fronten te kort schiet, maar de default afhandeling en vooral de informatievoorziening moet echt beter. Ik zie dat jullie daar in de klankbordgroep over praten en daar hoop ik het beste van, duidelijk is voor mij wel dat ik als individuele kleine investeerder niet zo belangrijk ben en het over de grote getallen gaat.

Als input voor de klankbordgroep: Wat mij op valt is dat de updates van GvE vaak niet op de toegezegde momenten komen en dat er bovendien weinig inhoudelijks in staat. Als investeerder wil ik niet alleen weten dat er een vonnis is maar ik wil weten hoe het met de uitwinning van de HA en de zekerheden staat, hoe het met meetekenende BV's en borgen zit, wat de vervolgstappen zijn en uiteindelijk wat de prognose van GvE en de deurwaarder is.
Ook zou er meer duidelijkheid moeten komen over het track record van zowel GvE als de deurwaarder. Welk percentage van de vorderingen komt terug en wel deel is verloren bij de afgehandelde zaken?
Ik heb dezelfde ervaring. Toen ik de eerste keer zelf vroeg naar een nieuwe update over project 006540 (Cookie Culture) zeiden ze nog netjes dat er begin juli een nieuw rechtbankvonnis werd verwacht. Daarna bleef het echter doodstil. De laatste update naar investeerders van dit project is al meer dan 11 maanden geleden. Oké, er was een faillissement en geen geld meer over, maar er waren ook meerdere mensen die voor hoofdelijke aansprakelijkheid getekend hebben. Ik vermoed dat het vonnis waar ze het over hadden een vonnis op executoriale titel is op basis van de hoofdelijke aansprakelijkheid. Indien dat zou zijn toegewezen zouden ze vast wel een nieuwe update gestuurd hebben maar blijkbaar is er iets aan de hand. Dat geeft weer extra te denken over wat die hoofdelijke aansprakelijkheid nou echt waard is...

De vraag wat het track record bij problemen is is inderdaad een goede, is er bijvoorbeeld überhaupt al een keer succesvol gebruik gemaakt van de HA?

Overigens in het laatste contact dat ik met hun had bood GVE mij ook aan mee te doen met de klankbordgroep, echter had ik daarvoor juist aangegeven af te zien van verdere investeringen dus dat was een beetje onhandig van hun.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_173166474
Het pensioenbureau is volgens de update van KoM weer bij. Aannemend dat het geld idd overgemaakt wordt, lijkt hier de inschakeling van hun incassobureau wel effect te hebben.
pi_173166556
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:45 schreef InvestorW het volgende:
Het pensioenbureau is volgens de update van KoM weer bij. Aannemend dat het geld idd overgemaakt wordt, lijkt hier de inschakeling van hun incassobureau wel effect te hebben.
Peter Verhaar was ook al helemaal positief over deze manier van omgaan met te laat betalende geldnemers. Mooi dat het resultaat heeft.
pi_173166576
Update Veentjes (Newfunding):
quote:
We staan op het punt het succesvolle pr­oject De Veentjes te Doeti­nchem af te ronden. We heb­ben hier iets meer tijd genomen dan in de toekomst het geval zal zijn, om meerde­re redenen.

Een aantal betrokken Notarissen hadden aanvullende opmerkin­gen en suggesties ter verbetering van de juridische document­en. Daarbij heeft de AFM recent nieuwe adviesrichtlijnen geg­even én we zijn voor­nemens op termijn ac­tief te gaan samenwe­rken met andere grote portals, waarvoor enige “harmonie” in de documenten wensel­ijk is. Wel nu; dat is afgewikkeld.

Na uw instemming ga­an we de zaken verder uitrollen. Binnenk­ort ontvangt u een link om eea te ondert­ekenen via website; ondertekenen.nl

De komende periode gebruikt NewFunding om de eerste succesv­olle projecten af te wikkelen.

Wij hebben van onze eerste projecten ve­el geleerd, hetgeen we nu graag gaan inz­etten voor ons vervo­lg. Medio september kunt u ons dan ook weer volop in actie terug zien met nieuw aanbod
pi_173167383
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:50 schreef djh77 het volgende:
Update Veentjes (Newfunding):

[..]

Prima dat ze er de eerste keer wat meer tijd voor nemen. Ik hoop alleen niet dat je voor ieder project moet gaan tekenen want dan gaat het allemaal wel erg lang duren voordat een project tot stand komt. Ik denk dat een betaling aan het project waaraan je mee wil doen al bevestiging genoeg is. Ik ben benieuwd.
pi_173167744
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:19 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Prima dat ze er de eerste keer wat meer tijd voor nemen. Ik hoop alleen niet dat je voor ieder project moet gaan tekenen want dan gaat het allemaal wel erg lang duren voordat een project tot stand komt. Ik denk dat een betaling aan het project waaraan je mee wil doen al bevestiging genoeg is. Ik ben benieuwd.
Ik begrijp dat Newfunding nieuw is en wanneer ik naar hun projecten kijk een aantal onderhands heeft gefinancierd. Een paar vragen;
1. wat is jullie idee over Newfunding, gezien de hypotheek( 75% LtV) en het relatief hoge percentage is het aantrekkelijk of mis ik iets.
2. Kan iemand mij verklaren waarom de waardering van Creditsafe over Hevasco op 22/3/2017( project Rotterdam); 40 was en op 4/4/2017( project Duiven); 63 was?
pi_173176618
Nieuwe op crowdestate (2e fase project):
https://www.crowdestate.n(...)-eengezinswoningen-2
pi_173176865
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:33 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat Newfunding nieuw is en wanneer ik naar hun projecten kijk een aantal onderhands heeft gefinancierd. Een paar vragen;
1. wat is jullie idee over Newfunding, gezien de hypotheek( 75% LtV) en het relatief hoge percentage is het aantrekkelijk of mis ik iets.
2. Kan iemand mij verklaren waarom de waardering van Creditsafe over Hevasco op 22/3/2017( project Rotterdam); 40 was en op 4/4/2017( project Duiven); 63 was?
De waardering van 40 was gebaseerd op de jaarrekening 2014; terwijl de waardering van 63 is gebaseerd op de jaarrekening 2015. Die laatste is dus meer recent. Slordig dat ze die van Rotterdam niet even hebben geupdate terwijl ze wel de moeite namen om een verklaring te geven voor de lage score.
Pecunia non olet
pi_173176963
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 09:18 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op crowdestate (2e fase project):
https://www.crowdestate.n(...)-eengezinswoningen-2
'Wegens het grote succes van' fase 1 _O- Hoe lang hebben ze daar niet mee lopen leuren. De ene folder na de andere.
En amper vol zijnde, komt meteen deel 2. Succes ermee.
Pecunia non olet
pi_173177658
Project Paardenpension Verhoeven (KoM) geannuleerd:
quote:
Wij zijn genoodzaakt het project Verhoeven te annuleren. De gestelde zekerheden zoals vermeld bij het project (1e hypotheekrecht) konden in de praktijk uiteindelijk niet worden gerealiseerd. Als gevolg hiervan zult u uw investering teruggestort krijgen.


[ Bericht 4% gewijzigd door djh77 op 16-08-2017 10:20:20 ]
  woensdag 16 augustus 2017 @ 10:22:11 #13
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173177981
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:10 schreef djh77 het volgende:
Project Paardenpension Verhoeven (KoM) geannuleerd:

[..]

Wouw KoM doet een keer de juiste volgorde. Eerst een hypotheek en dan het geld overmaken!!!
Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Tot nooit .......
pi_173178139
Jammer. 7.5% met een op het oog solide onderpand vond ik wel fijn. Maar zo zie je maar weer, als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat waarschijnlijk ook.
pi_173178173
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:10 schreef djh77 het volgende:
Project Paardenpension Verhoeven (KoM) geannuleerd:

[..]

Helaas is dit de uitkomst. Het heeft mij weer een hoop moeite gekost, alsmede 8 e-mails om een en ander helder te krijgen. :')
pi_173178220
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:29 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Helaas is dit de uitkomst. Het heeft mij weer een hoop moeite gekost, alsmede 8 e-mails om een en ander helder te krijgen. :')
Oorspronkelijke plan met 2e hypotheek was waarschijnlijk ook niet mogelijk? Anders hadden ze dit wel voorgesteld neem ik aan? En dan uitstappen wie niet wil...
pi_173178603
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:31 schreef djh77 het volgende:

[..]

Oorspronkelijke plan met 2e hypotheek was waarschijnlijk ook niet mogelijk? Anders hadden ze dit wel voorgesteld neem ik aan? En dan uitstappen wie niet wil...
Prima dat het niet doorgaat. Ik vond het al een beetje onduidelijk verhaal en ben voor 90% ingestapt op de zekerheden.
Dank Horsemen, voor de mails :)

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 16-08-2017 10:55:30 ]
Pecunia non olet
pi_173178642
Er kan een platform uit de OP: Crowdfundingplatform Doorgaan.nl stopt :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173179596
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:51 schreef djh77 het volgende:
Er kan een platform uit de OP: Crowdfundingplatform Doorgaan.nl stopt :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ben er niet rouwig om.
dit is het enige platform waarbij ik van een lening echt 0,0 heb teruggezien (bag&buy)
pi_173179726
Hypotheek Geuzenstraat A'dam (SiG) is ook afgerond. Heeft iedereen netjes zijn vragen beantwoord gekregen?

Chinese nationaliteit met verblijfsvergunning (blijkbaar kan dat 10 jaar lang). Had wat mij betreft best in de pitch mogen staan. Ik denk niet of veel risicovoller is als hij verkast naar China (voor schijf 2 misschien wel), maar toch

[ Bericht 23% gewijzigd door djh77 op 16-08-2017 12:09:25 ]
pi_173179887
Pizza Hut maar voor 97% gefund
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16300

Waarschijnlijk vandaag pas uitgeboekt?

Dan wacht je lang op de eerste uitbetaling.... 1e annuïteit pas begin oktober (5,5 maand na 1e investering)?

[ Bericht 7% gewijzigd door djh77 op 16-08-2017 12:34:32 ]
pi_173180626
Er zijn in de vragentab van de Belhamels weer vragen gesteld aan KoM. Eens zien of en wanneer die beantwoord worden.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_173180860
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:22 schreef komrad het volgende:
Er zijn in de vragentab van de Belhamels weer vragen gesteld aan KoM. Eens zien of en wanneer die beantwoord worden.
Ik denk het niet omdat ze hebben aangegeven dat dit niet verstandig is:
quote:
In het belang van alle betrokkenen zullen wij ons hierover hier niet verder uitlaten. Wij zullen ten minste eens in de 4 weken een update plaatsen of eerder als hier reden toe en u zodoende informeren over de voortgang
pi_173180929
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:31 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik denk het niet omdat ze hebben aangegeven dat dit niet verstandig is:

[..]

dat is zo, maar de vraag is informatief. Zijn die termijnen wel of niet over gemaakt door ondernemer en is er overleg gaande. Dat is feitelijke informatie die mi zonder rechtsgevolg verstrekt kan worden.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_173181027
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:33 schreef komrad het volgende:

[..]

dat is zo, maar de vraag is informatief. Zijn die termijnen wel of niet over gemaakt door ondernemer en is er overleg gaande. Dat is feitelijke informatie die mi zonder rechtsgevolg verstrekt kan worden.
Als het al betaald is, is het maar een deel van de vordering. KoM heeft de hele lening opgeëist. Ik denk dat we na 4 weken gewoon een stand van zaken horen. Ik zit zelf nog wel met de fee. Ik feite wordt de hele overeenkomst ontbonden. Is er dan wel een fee verschuldigd. Reeds gevraagd aan KoM, maar uiteraard geen reactie.
pi_173182146
Ik krijg een factuur voor de juridisch kosten mbt tot
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
van KoM. Ik ben erg benieuwd of de verpanding daadwerkelijk geregeld is. De zogenaamde executiewaarde van de voorraad zou namelijk de gehele leensom ruim moeten dekken.
Iemand anders die juist wel of juist niet meedoet aan het incassoproces?
pi_173182351
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:36 schreef InvestorW het volgende:

[..]

ben er niet rouwig om.
dit is het enige platform waarbij ik van een lening echt 0,0 heb teruggezien (bag&buy)
Bij geen enkel project zie je iets van je geld terug op doorgaan.nl
Of hebben ze ook de tegenprestatie niet geleverd?

Ik vind het jammer dat dit platform stopt. Er stonden, naast een hoop onzin, een hoop projecten op die de goodwill van de gebruikers van die site omzetten in iets wat meer waard was dan hun inleg.

Zo heb ik 2 fok!-users uit mijn buurt geholpen met het opstarten van hun bakkerij en daar heb ik een hoop heerlijk brood voor terug gekregen. Prima investering en de bakkerij gaat nog prima.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173182381
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:24 schreef impact9 het volgende:
Ik krijg een factuur voor de juridisch kosten mbt tot
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
van KoM. Ik ben erg benieuwd of de verpanding daadwerkelijk geregeld is. De zogenaamde executiewaarde van de voorraad zou namelijk de gehele leensom ruim moeten dekken.
Iemand anders die juist wel of juist niet meedoet aan het incassoproces?
Het goede nieuws is dat er bomen zijn aangetroffen:
quote:
De curator trof een substantiele hoeveelheid bomen aan. De bomen zullen via een internetveiling worden verkocht.
Het slechte nieuws is dat er is ieder geval nog iemand is die de voorraad claimt:
quote:
De heer P.B.L.M. Zweegers claimt pandrechten te hebben gevestigd op huidige en
toekomstige debiteuren en voorraad. De curator doet nader onderzoek naar de
rechtsgeldigheid van dit geclaimde pandrecht.
pi_173182429
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:36 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het goede nieuws is dat er bomen zijn aangetroffen:

[..]

Het slechte nieuws is dat er is ieder geval nog iemand is die de voorraad claimt:

[..]

KoM heeft niet geclaimd pandrecht te hebben?!
  woensdag 16 augustus 2017 @ 13:40:13 #30
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_173182456
Bij KoM weet je het maar nooit. Dit is al een van de oudere leningen, toen ze maar wat aanrotzooiden.
Toch denk ik dat ik er die paar tientjes wel voor over heb. Je kan tussentijds ook altijd nog uitstappen. Helaas moet je dat wel een jaar van tevoren aangeven, terwijl de Stichting zonder opzegtermijn op kan zeggen. Tsja, het blijft KoM hè.
pi_173182504
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:38 schreef impact9 het volgende:

[..]

KoM heeft niet geclaimd pandrecht te hebben?!
KoM wordt niet genoemd in het verslag van de curator. De voorraad is E 17.500 waard. Totale schuld E 240.000.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173182825
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:31 schreef djh77 het volgende:

[..]

Oorspronkelijke plan met 2e hypotheek was waarschijnlijk ook niet mogelijk? Anders hadden ze dit wel voorgesteld neem ik aan? En dan uitstappen wie niet wil...
Nee, het was zo wie zo al niet duidelijk te krijgen waarop nu precies een hypotheek verkregen zou worden. Ook was er nog sprake van een derde hypotheek wat al helemaal geen optie was natuurlijk. Volgens mij zag ook de notaris door de bomen het bos niet meer. De geldnemer riep van alles wat hij bezat en KoM nam het (in mijn ogen) allemaal maar voor zoete koek aan.
pi_173182873
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:51 schreef djh77 het volgende:
Er kan een platform uit de OP: Crowdfundingplatform Doorgaan.nl stopt :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gedaan.
pi_173182902
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:41 schreef djh77 het volgende:
Hypotheek Geuzenstraat A'dam (SiG) is ook afgerond. Heeft iedereen netjes zijn vragen beantwoord gekregen?
Ik wel.
pi_173183115
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:42 schreef djh77 het volgende:

[..]

KoM wordt niet genoemd in het verslag van de curator. De voorraad is E 17.500 waard. Totale schuld E 240.000.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks! Mits correct verpand zou er toch zeker nog wel wat gehaald kunnen worden.
Van de beloofde executiewaarde is echter erg weinig van over..
pi_173184830
Leuk nieuw project op GVE, veilig door 1ste hypotheekrecht en een eenmanszaak met goede resultaten in het verleden.

Wat ik mij erg afvraag is hoe de hoofdelijke aansprakelijkheid van morele aard kan zijn met dergelijke resultaten in het verleden?! Big spender?
pi_173185274
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 14:00 schreef impact9 het volgende:

[..]

Thanks! Mits correct verpand zou er toch zeker nog wel wat gehaald kunnen worden.
Van de beloofde executiewaarde is echter erg weinig van over..
Voorraad is wat er aanwezig is op locatie.
De bomen die verhuurd zijn die hebben ook waarde. Maar die kun je vandaag niet verkopen.
Daar ligt een contract onder en een inkomsten stroom.

Behoren deze verhuurde bomen ook bij de voorraad?
pi_173185350
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:04 schreef impact9 het volgende:
Leuk nieuw project op GVE, veilig door 1ste hypotheekrecht en een eenmanszaak met goede resultaten in het verleden.

Wat ik mij erg afvraag is hoe de hoofdelijke aansprakelijkheid van morele aard kan zijn met dergelijke resultaten in het verleden?! Big spender?
Big met een hele vette hoofdletter B. Hij had dit pand eigenlijk contant moeten kunnen afrekenen.
Pecunia non olet
pi_173185415
Zie bijgevoegde mail met tijdige en correcte informatie van Investormatch inzake overname dr Blend

Op 21-05-2017 is de lening van Dr. Blend van start gegaan. Deze lening is grotendeels aangewend om een tweede vestiging van Dr. Blend te openen, gelegen aan de J.P. Heijestraat 131B te Amsterdam. De eerste vestiging van Dr. Blend is gelegen aan de Herenstraat 23 te Amsterdam.

Een derde partij is voornemens Dr. Blend over te nemen. Het gaat hier om een ervaren retail-ondernemer uit Amsterdam, die onder andere The Corner Bakery exploiteert aan de Johannes Vermeerstraat 40 te Amsterdam (50% eigenaar, tezamen met 4-kledingwinkels). Voor de uitbreiding van The Cornery Bakery hebben de twee vestigingen van Dr. Blend een strategisch gunstige ligging.

Bij de overname van Dr. Blend zal ook de schuld via Investormatch, alsmede de hoofdelijke aansprakelijkheid op deze lening, onder dezelfde voorwaarden worden overgenomen (looptijd 48 mnd waarvan op dit moment 46 termijnen resterend, rente 9,328445 %). Als schuldeiser dient u goedkeuring te geven voor de overname.

Investormatch geeft een positief advies af voor de overname, met de volgende overwegingen:
- Zakelijk gezien is de kredietwaardigheid van The Corner Bakery (CBG B.V.) beter dan de kredietwaardigheid van Dr. Blend (A Brand Apart B.V.), resultaat voor belastingen CBG B.V. 2016 was EUR 272.648 en het bedrijf is schuldenvrij.
- Wat betreft de hoofdelijke aansprakelijkheid is deze in het geval van de huidige ondernemer vooral van morele aard, in het geval van de overnamepartij is deze van significante materiële aard. De ondernemer is mede-eigenaar van een tweede horeca/retail-onderneming en heeft samen met andere vennoten een vastgoedportefeuille met bedrijfspanden in Uithoorn.

**Disclaimer** Investeren in bedrijven brengt altijd risico's met zich mee. Diversificatie van uw investeringsportfolio is de beste manier om het risico zo klein mogelijk te houden. Investormatch raadt u daarom aan om uw investeringsbedrag over verschillende proposities te spreiden.
Investormatch kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor het niet nakomen van verplichtingen van leners. Uw investering is - ongeacht bovenstaand advies - altijd volledig op eigen risico en derhalve niet gegarandeerd.

Wij verzoeken u zo spoedig mogelijk maar in ieder geval voor vrijdag 25 augustus 13.00 uur te laten weten of u het eens of oneens bent met de overname van de schuldbekentenis. Mocht u in de tussentijd vragen hebben dan kunt u contact opnemen via info@investormatch.nl of telefonisch via 020-3031241.
pi_173185645
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:04 schreef impact9 het volgende:
Leuk nieuw project op GVE, veilig door 1ste hypotheekrecht en een eenmanszaak met goede resultaten in het verleden.

Wat ik mij erg afvraag is hoe de hoofdelijke aansprakelijkheid van morele aard kan zijn met dergelijke resultaten in het verleden?! Big spender?
Je vraagt je toch af waarom zo iemand niet gewoon naar de bank stapt.
Een LTV van 88,5%, zou dat het struikelblok zijn geweest?
Dan zou iemand met dat inkomen toch eigenlijk makkelijk wat meer geld moeten kunnen bijleggen om die verhouding wat comfortabeler te maken voor de bank?
Pecunia non olet
pi_173185678
Stopt wel iemand 8200¤ in, heeft blijkbaar vertrouwen in het project :)
pi_173185722
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:24 schreef obligataire het volgende:

[..]

Big met een hele vette hoofdletter B. Hij had dit pand eigenlijk contant moeten kunnen afrekenen.
Ik heb even wat op een rij gezet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Project ziet er mooi uit maar toch even nadenken.
Zag op Funda dat de oorspronkelijk vraagprijs ¤ 172.000 was, de verkopers zijn wel flink gedaald.
pi_173185829
Ik ga hier ook wel wat instoppen. LTV zal wel te hoog zijn voor een bank inderdaad, vraag me dus af of ze op hun eigenhuis dus ook helemaal geen ruimte hebben.

Bij nader inzien leven ze wel héél ruim, weet niet of het wel zo verstandig is.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_173185858
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:37 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik heb even wat op een rij gezet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Project ziet er mooi uit maar toch even nadenken.
Zag op Funda dat de oorspronkelijk vraagprijs ¤ 172.000 was, de verkopers zijn wel flink gedaald.
Heb je rekening gehouden met zelfstandigenaftrek, mkb-winstvrijstelling, for etc.?

Vrouw heeft ook nog een halve ton inkomsten........
Pecunia non olet
pi_173185885
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:42 schreef obligataire het volgende:

[..]

Heb je rekening gehouden met zelfstandigenaftrek, mkb-winstvrijstelling, for etc.?

Vrouw heeft ook nog een halve ton inkomsten........
Uitgaven zijn blijkbaar een ton netto per jaar.
Dat is circa 8k netto per maand wat uitgegeven wordt.. Dat is echt bizar
pi_173185965
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:42 schreef obligataire het volgende:

[..]

Heb je rekening gehouden met zelfstandigenaftrek, mkb-winstvrijstelling, for etc.?

Vrouw heeft ook nog een halve ton inkomsten........
Neen nog niet, dus netto is het een stuk hoger maar hij moet natuurlijk wel zijn eigen pensioen etc. regelen. Het ging om een indicatie. Over de hoogte wil ik geen uitspraak doen of dat bizar is, de een geeft meer uit dan de ander. Maar ik trek wel de conclusie dat bij hoge nood er privé wat ruimte is. Ik doe mee.
pi_173186032
Het heeft een positieve en een negatieve kant.......

Aan de ene kant zouden ze tegenvallers makkelijk moeten kunnen opvangen door iets minder ruim te gaan leven (ruimte zat naar beneden toe........)

Aan de andere kant kunnen tegenvallers ze nekken als ze niet genegen/in staat zijn om bij te sturen....
Pecunia non olet
pi_173186036
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Bij geen enkel project zie je iets van je geld terug op doorgaan.nl
Of hebben ze ook de tegenprestatie niet geleverd?
Behalve de optie met tegenprestaties, had je bij Bag&Buy ook de optie een lening te geven (24mnd, 4,5% pj), ik vond dat destijds aardig om inhoudelijke redenen. Voordat het zover was dat ik na 12 mnd rente zou krijgen, ging de zaak op de fles. Had dus beter iets met een tegenprestatie kunnen doen
pi_173186221
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:43 schreef impact9 het volgende:
Uitgaven zijn blijkbaar een ton netto per jaar.
Dat is circa 8k netto per maand wat uitgegeven wordt.. Dat is echt bizar
Mits hij zijn vak verstaat zal de verklaring in ieder geval niet in een verslaving liggen... :D
pi_173186335
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:37 schreef ML45 het volgende:
Project ziet er mooi uit maar toch even nadenken.
Zag op Funda dat de oorspronkelijk vraagprijs ¤ 172.000 was, de verkopers zijn wel flink gedaald.
Informatie op Funda is wat vreemd. Lijkt niet te kloppen. Meerdere andere sites spreken van een lager bedrag.
pi_173186527
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:58 schreef djh77 het volgende:

[..]

Informatie op Funda is wat vreemd. Lijkt niet te kloppen. Meerdere andere sites spreken van een lager bedrag.
[ afbeelding ]
De WOZ waarde is 111k. Ik durf het wel aan en pak hem mee, ondanks de lange looptijd van 10 jaar.
pi_173186550
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 16:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De WOZ waarde is 111k. Ik durf het wel aan en pak hem mee, ondanks de lange looptijd van 10 jaar.
WOZ 1e woning, gekocht in 2000
pi_173186584
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 16:05 schreef djh77 het volgende:

[..]

WOZ 1e woning:
[ afbeelding ]
Ja, en er is ook HA. Wie weet heeft dit pand ook nog wat overwaarde.
pi_173186619
Project met nieuwe Oegandese partner op LAH:
https://www.lendahand.com(...)ojects/5540-charles/
12 maanden, 3,5%
pi_173186682
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:48 schreef InvestorW het volgende:

[..]

Behalve de optie met tegenprestaties, had je bij Bag&Buy ook de optie een lening te geven (24mnd, 4,5% pj), ik vond dat destijds aardig om inhoudelijke redenen. Voordat het zover was dat ik na 12 mnd rente zou krijgen, ging de zaak op de fles. Had dus beter iets met een tegenprestatie kunnen doen
Ik zie dat je op aanvraag en vanaf 1000 Euro ook een bedrag kon uitlenen. Zo'n experimentele start-up is een gigantische gok. Heel erg verbaasd dat ze zo snel op de fles zijn gegaan vind ik dat niet.

Om tegen zulke voorwaarden zo'n groot bedrag uit te lenen, moet de gunfactor wel enorm groot zijn.

Vervelend om te horen dat je je geld kwijt bent. Kan ik uit de pitch opmaken dat je minstens 1000 Euro kwijt bent hierdoor?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173187115
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 16:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, en er is ook HA. Wie weet heeft dit pand ook nog wat overwaarde.
Een beetje zou kunnen, echter niet veel. Anders was de HA wel van materiële waarde;)
pi_173187531
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 16:26 schreef impact9 het volgende:

[..]

Een beetje zou kunnen, echter niet veel. Anders was de HA wel van materiële waarde;)
Zo denk ik er ook over,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pak hem wel mee, 1e hypotheek
pi_173187996
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 16:44 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pak hem wel mee, 1e hypotheek
En hij is vol.
pi_173188038
Toelichting VSS Zwaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173188073
Dubbel, djh77 was mij voor :)

Aanvulling op pitch van Security bedrijf CCF:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In grote lijnen wat we al vermoede. Eventueel eerder aflossen is in dit geval voor mij ook geen probleem. Ik laat mijn investering gewoon staan.
pi_173188135
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 17:09 schreef Horsemen het volgende:
Dubbel, djh77 was mij voor :)

Aanvulling op pitch van Security bedrijf CCF:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In grote lijnen wat we al vermoede. Eventueel eerder aflossen is in dit geval voor mij ook geen probleem. Ik laat mijn investering gewoon staan.
Jeroen ter Huurne had mij gisteren in de mail aan aangegeven dat er naar de tekst gekeken zou worden. Mi is deze nu correct en geeft deze naar de investeerders de juiste informatie
pi_173190371
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 17:07 schreef djh77 het volgende:
Toelichting VSS Zwaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank voor het na/door vragen.
Nu beter verwoord en inderdaad duidelijker voor de investeerder hoe de vork in de steel zit.
Voor mij dus ook geen reden om me terug te trekken.
pi_173190693
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:47 schreef flexion het volgende:
Meer mensen die in project 8572 zitten?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verwacht dat dit de volgende van GVE met betaalproblemen gaat worden. Geld had op de 11e binnen moeten zijn en is nog steeds niet betaald, ook niet in het overzicht van GVE.

Mail gestuurd maar nog geen reactie.
Vandaag reactie gehad van GVE:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd naar de update... Wel netjes gereageerd vanuit GVE
pi_173190856
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:06 schreef flexion het volgende:

[..]

Vandaag reactie gehad van GVE:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd naar de update... Wel netjes gereageerd vanuit GVE
Jammer, hier zit ik ook in. :{
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_173192861
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 17:09 schreef Horsemen het volgende:Aanvulling op pitch van Security bedrijf CCF:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In grote lijnen wat we al vermoede. Eventueel eerder aflossen is in dit geval voor mij ook geen probleem. Ik laat mijn investering gewoon staan.
Idem, idem en idem.

Met dien verstande dat het dus niet gaat om een aflossing aan de Fiscus maar aan de Bank vanwege een borgstelling.
En dat dit geld misschien nog terug komt maar dat moet ik nog zien gebeuren eerlijk gezegd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_173193082
Ik heb nog 2 projecten open staan bij GvE:

16661 Beleggingspanden Schiedam 14-7

16559 Healthclub Veenendaal 21-7

Duurt allemaal erg lang m.i. ;( Het zal wel met de vestiging van de zekerheden te maken hebben en gelukkig hoeven we niet vooraf te betalen, maar toch. Resp. ruim, en bijna, een maand geleden.....

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 16-08-2017 20:55:49 ]
Pecunia non olet
pi_173193578
Heb nog geen betaling ontvangen van hengelsport van Benthem van ccf. Nog meerdere die hem niet hebben ontvangen?
pi_173193767
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:57 schreef quepos het volgende:
Heb nog geen betaling ontvangen van hengelsport van Benthem van ccf. Nog meerdere die hem niet hebben ontvangen?
Is dat niet het project dat oorspronkelijk op Regiofund stond?
Pecunia non olet
pi_173193808
volgensmij wel. Kwam daar toen niet vol, en toen via CCF.
pi_173194971
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:24 schreef impact9 het volgende:
Ik krijg een factuur voor de juridisch kosten mbt tot
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
van KoM. Ik ben erg benieuwd of de verpanding daadwerkelijk geregeld is. De zogenaamde executiewaarde van de voorraad zou namelijk de gehele leensom ruim moeten dekken.
Iemand anders die juist wel of juist niet meedoet aan het incassoproces?
Ik doe mee en ben benieuwd naar het vervolg van de procedure.
pi_173195383
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:44 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik doe mee en ben benieuwd naar het vervolg van de procedure.
http://www.palmsandmore.nl/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is dat ook niet de meneer van Special Trees ; KOM project ; wat failliet is gegaan. Zit nu op dezelfde locatie als GVE project Outlet Veldhoven en GVE project pitch Take it.

Verwacht niet dat dit de nieuwe goede huurder van een deel van het complex zal zijn.

Toen wij daar rond wandelden, voor project Take it, vonden wij het al raar dat er bakken met palmbomen etc stonden. Niet overdreven veel, maar toch ..... rondom de 20 - 30 naar mijn herinnering.

Heb niks bij KOM zitten, ............ maar wiens bomen?
  woensdag 16 augustus 2017 @ 22:10:08 #72
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_173195809
quote:
12s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:57 schreef peterc het volgende:

[..]

http://www.palmsandmore.nl/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is dat ook niet de meneer van Special Trees ; KOM project ; wat failliet is gegaan. Zit nu op dezelfde locatie als GVE project Outlet Veldhoven en GVE project pitch Take it.

Verwacht niet dat dit de nieuwe goede huurder van een deel van het complex zal zijn.

Toen wij daar rond wandelden, voor project Take it, vonden wij het al raar dat er bakken met palmbomen etc stonden. Niet overdreven veel, maar toch ..... rondom de 20 - 30 naar mijn herinnering.

Heb niks bij KOM zitten, ............ maar wiens bomen?
Jazeker, dat is de betreffende meneer.
Kijk, al weer een paar bomen getraceerd. Zo kan het nog wat worden. Lezen jullie mee, KoM?
pi_173195870
quote:
12s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:57 schreef peterc het volgende:
Hoewel zijn roepnaam kennelijk is gewijzigd, verwijst de website van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wel direct door naar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_173196398
quote:
12s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:57 schreef peterc het volgende:

[..]

http://www.palmsandmore.nl/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is dat ook niet de meneer van Special Trees ; KOM project ; wat failliet is gegaan. Zit nu op dezelfde locatie als GVE project Outlet Veldhoven en GVE project pitch Take it.

Verwacht niet dat dit de nieuwe goede huurder van een deel van het complex zal zijn.

Toen wij daar rond wandelden, voor project Take it, vonden wij het al raar dat er bakken met palmbomen etc stonden. Niet overdreven veel, maar toch ..... rondom de 20 - 30 naar mijn herinnering.

Heb niks bij KOM zitten, ............ maar wiens bomen?
Goed gevonden. Ja, dat is de zelfde oplichter. Een keer raden wie die boompjes betaald hebben.
Ze hebben ook een Facebook pagina.
https://m.facebook.com/palmsandmore/?fref=ts
pi_173196755
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 22:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Goed gevonden. Ja, dat is de zelfde oplichter. Een keer raden wie die boompjes betaald hebben.
Ze hebben ook een Facebook pagina.
https://m.facebook.com/palmsandmore/?fref=ts
Ach ach ach, het zou zomaar kunnen dat dit de fantastisch nieuwe huurder is met "complementaire" producten die wordt benoemd in de pitch van Take It.
Vandaar dat de naam om bepaalde "redenen" niet genoemd wordt...
pi_173196818
quote:
12s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:57 schreef peterc het volgende:
Ik heb de informatie die jij hier hebt gedeeld ook maar even naar KOM doorgespeeld. Ik vrees dat BV 1 'door omstandigheden' nog wat goedkope boompjes van BV 2 heeft kunnen kopen. Enfin, we gaan het zien. Dank voor je scherpte en het delen.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 22:36 schreef impact9 het volgende:
[..]
Ach ach ach, het zou zomaar kunnen dat dit de fantastisch nieuwe huurder is met "complementaire" producten die wordt benoemd in de pitch van Take It.
Nee, niet zomaar. Het moet bijna wel zo zijn.
pi_173197074
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 22:38 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik heb de informatie die jij hier hebt gedeeld ook maar even naar KOM doorgespeeld. Ik vrees dat BV 1 'door omstandigheden' nog wat goedkope boompjes van BV 2 heeft kunnen kopen. Enfin, we gaan het zien. Dank voor je scherpte en het delen.

[..]

Nee, niet zomaar. Het moet bijna wel zo zijn.
GVE benoemd in de pitch "sterk groeiende keten", dat gedeelte snap ik dan nog niet.
pi_173198277
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 22:46 schreef impact9 het volgende:

[..]

GVE benoemd in de pitch "sterk groeiende keten", dat gedeelte snap ik dan nog niet.
Palmsandmore zal niet de '' sterk groeiende keten' zijn, mag ik hopen.

Denk dat het enkel een beetje ruimte-vulling / huurbijdrage is in de huidige situatie van het pand. Palmsandmore is niet de huurder die je wilt hebben. Daar word je niet vrolijk van.

Als GVE nog niet kan zeggen wie het wel is, dan kunnen ze toch wel zeggen dat Palmsandmore het niet is.
Neemt enige twijfel weg bij het project, ...............wie stelt de vraag ? .
Enthousiaster worden wij er niet van. *O* w/

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 16-08-2017 23:41:39 ]
pi_173198833
quote:
12s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 23:27 schreef peterc het volgende:

[..]

Palmsandmore zal niet de '' sterk groeiende keten' zijn, mag ik hopen, en neem ik aan. Niet complementair aan Take-it, en is B2B en take-it en de outlet zijn B2C.

Denk dat het enkel een beetje ruimte-vulling / huurbijdrage is in de huidige situatie van het pand. Palmsandmore is niet de huurder die je wilt hebben. Daar word je niet vrolijk van.
Palmsandmore is volgens mij redelijk marginaal en zeker geen cashcow, die 50k - 80k huur op kan brengen.

Als GVE nog niet kan zeggen wie het wel is, dan kunnen ze toch wel zeggen dat Palmsandmore het niet is.
Neemt enige twijfel weg bij het project, ...............wie stelt de vraag ? .
Enthousiaster worden wij er hier niet van. *O* w/
pi_173200377
Palms en more zit al zeker 8 maanden 5 maanden in het pand en is dus geen nieuwe Huurder. Ik denk zelfs dat het zo'n kleine huurder is om genoemd te worden in de pitch. Beetje shop in shop principe.

Ze staan ook genoemd in de creditsafe rapporten van gve: https://www.geldvoorelkaa(...)l_16775_1_195513.pdf

[ Bericht 20% gewijzigd door djh77 op 17-08-2017 08:27:32 ]
pi_173200802
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 06:29 schreef djh77 het volgende:
Palms en more zit al zeker 8 maanden in het pand en is dus geen nieuwe Huurder. Ik denk zelfs dat het zo'n kleine huurder is om genoemd te worden in de pitch. Beetje shop in shop principe.

Ze staan ook genoemd in de creditsafe rapporten van gve: https://www.geldvoorelkaa(...)l_16775_1_195513.pdf
En toevalligerwijs is special trees zo'n 8 maanden geleden failliet gegaan. Ik heb zojuist toch maar eens een kvk account aangemaakt, o.a. om in te zien wie de aandeelhouder van deze nieuwe bomenverhuurder is.
pi_173200939
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 16:08 schreef OpDieFiets het volgende:
Project met nieuwe Oegandese partner op LAH:
https://www.lendahand.com(...)ojects/5540-charles/
12 maanden, 3,5%
En gewoon binnen 12 uur even 54k gefund. Toch best knap van de jongens van Lendahand
pi_173201447
Ik zag hier een tijd geleden iets langskomen van een soort excel bestand waarin de betalingen werden bijgehouden. Heeft iemand die voor mij?

Alvast bedankt!
  donderdag 17 augustus 2017 @ 09:14:26 #84
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_173201575
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 08:30 schreef djh77 het volgende:

Een paar dingen hebben daar denk ik aan meegewerkt.
Korte looptijd
Voor LAH-begrippen een hoge rente
Nieuwe partner waardoor nieuwe kans op spreiding van risico
pi_173201664
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:14 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Een paar dingen hebben daar denk ik aan meegewerkt.
Korte looptijd
Voor LAH-begrippen een hoge rente
Nieuwe partner waardoor nieuwe kans op spreiding van risico
om die reden had ik die ook wel mee willen nemen maar was te laat.

Hoe kijken jullie aan tegen de directe investeringen bij LaH? Heb er tot nu toe 1 gedaan en die is netjes terug betaald maar ben toch wat huiverig.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_173201855
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:19 schreef komrad het volgende:

[..]

om die reden had ik die ook wel mee willen nemen maar was te laat.

Hoe kijken jullie aan tegen de directe investeringen bij LaH? Heb er tot nu toe 1 gedaan en die is netjes terug betaald maar ben toch wat huiverig.
Ik heb deze om dezelfde redenen meegenomen. Mijn spreiding is nu bijna optimaal (Cambodja en Filipijnen moeten nog wat meer terugbetalen).
Directe leningen hebben niet mijn voorkeur. Eigenlijk vind ik de rente voor deze projecten te laag. Als ik er al 1 meeneem investeer ik E 50,- en niet meer.

Leningnemer %
NPFC 11,8%
Kredit 11,3%
FinancialAccess 8,6%
Milaap 8,6%
MAXIMA 8,3%
AMZ 8,1%
VFM 7,5%
OBUL 7,2%
NM 7,2%
BNF 6,7%
Umati 6,4%
Eclof Colombia 6,3%
Directe lening 2,1%
ABii-Ghana heeft alles terugbetaald

[ Bericht 6% gewijzigd door djh77 op 17-08-2017 09:58:26 ]
  donderdag 17 augustus 2017 @ 09:29:53 #87
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_173201870
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:19 schreef komrad het volgende:

[..]

om die reden had ik die ook wel mee willen nemen maar was te laat.

Hoe kijken jullie aan tegen de directe investeringen bij LaH? Heb er tot nu toe 1 gedaan en die is netjes terug betaald maar ben toch wat huiverig.
Ik heb er twee en dat worden er niet meer. Je ziet daar de rente zakken naar 5,5%. Vind ik te weinig voor het extra risico.
pi_173202117
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:14 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Een paar dingen hebben daar denk ik aan meegewerkt.
Korte looptijd
Voor LAH-begrippen een hoge rente
Nieuwe partner waardoor nieuwe kans op spreiding van risico
En deze nieuwe partner (OBUL) heeft 19M balanstotaal met een solvabiliteit van 37%, wekt ook wat meer vertrouwen.
Pecunia non olet
pi_173202268
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:28 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik heb deze om dezelfde redenen meegenomen. Mijn spreiding is nu bijna optimaal (Cambodja en Filipijnen moeten nog wat meer terugbetalen).
Directe leningen hebben niet mijn voorkeur. Eigenlijk vind ik de rente voor deze projecten te laag. Als ik er al 1 meeneem investeer ik E 50,- en niet meer.
Mijn spreiding is nog verre van optimaal maar het wordt wel langzaam iets beter:

Cambodja 21,0%
Colombia 20,9%
Filipijnen 20,8%
Zambia 11,3%
Mongolië 10,6%
Kenia 8,3%
Indonesië 7,1%
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_173202303
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:43 schreef obligataire het volgende:

[..]

En deze nieuwe partner (OBUL) heeft 19M balanstotaal met een solvabiliteit van 37%, wekt ook wat meer vertrouwen.
volgens mij waren de officiele cijfers van de financiele partner uit de Philipijnen ook in orde. Toch ging het daar flink mis. Ik ben daarom erg huiverig geworden met Lendahand.
En de verlate terugbetalingen zijn ook verlaat: die over mei zijn bij mij nog niet binnen, terwijl de partner vorige week zou betalen (hoorde ik twee weken geleden).
pi_173202428
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:52 schreef Camogli het volgende:

[..]

volgens mij waren de officiele cijfers van de financiele partner uit de Philipijnen ook in orde. Toch ging het daar flink mis. Ik ben daarom erg huiverig geworden met Lendahand.
En de verlate terugbetalingen zijn ook verlaat: die over mei zijn bij mij nog niet binnen, terwijl de partner vorige week zou betalen (hoorde ik twee weken geleden).
Tsja, cijfers. De allerbeste solvabiliteit had Dutch Electronics, inmiddels beheerd door de curator. En toch moet je daar op sturen, mooie verhalen zeggen nog véél minder.
Pecunia non olet
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:01:10 #92
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_173202537
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:52 schreef Camogli het volgende:

[..]

volgens mij waren de officiele cijfers van de financiele partner uit de Philipijnen ook in orde. Toch ging het daar flink mis. Ik ben daarom erg huiverig geworden met Lendahand.
En de verlate terugbetalingen zijn ook verlaat: die over mei zijn bij mij nog niet binnen, terwijl de partner vorige week zou betalen (hoorde ik twee weken geleden).
Nou ja, dat wil zeggen: op dinsdag 8 augustus schreven ze dat "eind volgende week" NPFC de volgende betaling overmaakt. Volgens mij is dat dus niet vorige week, maar bijvoorbeeld vandaag of morgen.
pi_173202648
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:01 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Nou ja, dat wil zeggen: op dinsdag 8 augustus schreven ze dat "eind volgende week" NPFC de volgende betaling overmaakt. Volgens mij is dat dus niet vorige week, maar bijvoorbeeld vandaag of morgen.
als ik het goed bijgehouden heb, is de laatste betaling van NPFC van juni en is er dus vorige maand niets naar LaH overgemaakt. Het lijkt er daarmee op dat het er slechter voorstaat dan al gedacht.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_173202784
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:01 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Nou ja, dat wil zeggen: op dinsdag 8 augustus schreven ze dat "eind volgende week" NPFC de volgende betaling overmaakt. Volgens mij is dat dus niet vorige week, maar bijvoorbeeld vandaag of morgen.
ik heb een mail van 3 augustus van LAH waarin gesproken wordt over 'volgende week', en de verwachting wordt uitgesproken op 15 augustus op de wallets te kunnen doorstorten. Ik ga niet zeuren over die paar dagen, maar al met al staat het er naar mijn idee minder goed voor met die partner dan eerst gedacht.
pi_173202822
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:19 schreef komrad het volgende:
Hoe kijken jullie aan tegen de directe investeringen bij LaH? Heb er tot nu toe 1 gedaan en die is netjes terug betaald maar ben toch wat huiverig.
Directe leningen doe ik niet bij LAH. Risico vind ik te groot. Ik vind juist het model via de lokale partners een heel mooie manier om met een relatief laag risico mijn geld "maatschappelijk rendement" te laten maken.

Ik vind trouwens het model van de nieuwe partner in Oeganda heel interessant, zowel technisch als maatschappelijk. Technisch omdat er een innovatief fintech concept achter zit (alles gaat via mobiele telefoon), en maatschappelijk omdat er een "community" concept achter zit waarbij een groep leningnemers elkaar behoedt voor onverantwoorde leningen en ook gedeelde verantwoordelijkheid heeft voor de leningen. Zie het verhaal op de blog van LAH:
https://www.lendahand.com(...)p-lendahand-website/
pi_173202869
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:57 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tsja, cijfers. De allerbeste solvabiliteit had Dutch Electronics, inmiddels beheerd door de curator. En toch moet je daar op sturen, mooie verhalen zeggen nog véél minder.
klopt op zich wel al zijn die dus niet altijd betrouwbaar. Daarom kies ik steeds meer voor zekerheden als een eerste hypotheek (en investeer ik veel minder dan 2 jaar geleden)
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:29:33 #97
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_173203233
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:12 schreef Camogli het volgende:

[..]

ik heb een mail van 3 augustus van LAH waarin gesproken wordt over 'volgende week', en de verwachting wordt uitgesproken op 15 augustus op de wallets te kunnen doorstorten. Ik ga niet zeuren over die paar dagen, maar al met al staat het er naar mijn idee minder goed voor met die partner dan eerst gedacht.
Die mail heb ik dan niet ontvangen. Bij mij kwam er eentje op 8 augustus. Een concrete datum van terugbetaling werd daarin niet genoemd.
Dat het er minder goed voorstaat met NPFC dan eerst gedacht, dat werd al in de eerste melding duidelijk gezegd. Jammer dat het zo is.
Ik proefde ook een beetje angst dat het dan met die OBUL uit Oeganda of welke andere bank ook maar eveneens niet veel zou zijn. Maar dat lijkt me wat al te angstig. Enig basisvertrouwen mag er wel zijn. Dat kan langzaamaan wat groter worden, maar dus ook in één klap tot een minimum gereduceerd zijn. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
pi_173203261
Aanpassing kapper KoM:
quote:
Het doelbedrag is met ¤ 20.000 verlaagd doordat een privépersoon de borgsom van ¤ 20.000,- voor de verhuur van het pand heeft overgenomen.

Iedereen die investeert krijgt bij een knip en/of kleurbehandeling een was relaxmassage van 15 minuten, ter waarde van ¤20,- cadeau.

De rente is verhoogd van 7,5% naar 8,5%. Met deze aanpassing willen we tegemoet komen aan een betere verhouding tussen het rendement en de zekerheden.
pi_173203329
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:29 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Die mail heb ik dan niet ontvangen. Bij mij kwam er eentje op 8 augustus. Een concrete datum van terugbetaling werd daarin niet genoemd.
Dat het er minder goed voorstaat met NPFC dan eerst gedacht, dat werd al in de eerste melding duidelijk gezegd. Jammer dat het zo is.
Ik heb ook geen mail op 3-8. Dit staat er in de mail van 8-8:
quote:
Eind volgende week maakt NPFC de 3e terugbetaling over. Hiermee wordt het restant van de mei aflossingen terugbetaald (65%). Met de betaling daarna wordt een begin gemaakt met de terugbetalingen die begin juni hadden moeten plaatsvinden.
pi_173203763
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:32 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik heb ook geen mail op 3-8. Dit staat er in de mail van 8-8:

[..]

die mail van 3 augustus was een antwoord op een vraag/mail van mij aan LAH.
5 Dagen laten bleek die verwachting van 15 augustus dus niet te kloppen.
Ik wil geen onnodige onrust zaaien en hoop dat het hierbij blijft bij LAH. Mijn vertrouwen is echter gedaald (te paard gegaan idd) en dat wordt niet vergroot nu ook termijnen van verlate terugbetalingen verlaat zijn.
In zijn algemeenheid ben ik wel blij dat de cijfers van de partners inmiddels redelijk uptodate zijn. Dat was 1-2 jaar geleden niet zo. Pluspunt LAH!
pi_173204044
quote:
12s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:57 schreef peterc het volgende:

[..]

http://www.palmsandmore.nl/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is dat ook niet de meneer van Special Trees ; KOM project ; wat failliet is gegaan. Zit nu op dezelfde locatie als GVE project Outlet Veldhoven en GVE project pitch Take it.

Verwacht niet dat dit de nieuwe goede huurder van een deel van het complex zal zijn.

Toen wij daar rond wandelden, voor project Take it, vonden wij het al raar dat er bakken met palmbomen etc stonden. Niet overdreven veel, maar toch ..... rondom de 20 - 30 naar mijn herinnering.

Heb niks bij KOM zitten, ............ maar wiens bomen?
Zit ook niet in de bomen bij KOM kan pitch niet meer zien.
Maar is niet alles al geveild? zag op internet veiling die enige maanden geleden was.
Heb hier gisteren of eergisteren ook verslag van curator met naar ik meen ¤ 4000,00 immateriele activa voorbij zien komen, zouden dat de verhuurde bomen (huurinkomsten)zijn
pi_173204121
Positieve update outdoorzaak Deventer: winkel stopt maar de lening wordt volledig afgelost incl rente (KOM).
pi_173204227
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:58 schreef Camogli het volgende:
Positieve update outdoorzaak Deventer: winkel stopt maar de lening wordt volledig afgelost incl rente (KOM).
Netjes. Ik had hierover een mail gestuurd aan KoM (met name over het pandrecht op de voorraad dat nu verkocht wordt) met dit als een van de opties. Mijn 3e project van KoM dat vervroegd wordt afgelost.

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 17-08-2017 11:18:25 ]
pi_173204233
Volledige tekst Luehof:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Complimenten met deze afwikkeling en gelukwensen ook :)

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 17-08-2017 11:09:42 ]
Pecunia non olet
pi_173204251
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:56 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Zit ook niet in de bomen bij KOM kan pitch niet meer zien.
Maar is niet alles al geveild? zag op internet veiling die enige maanden geleden was.
Heb hier gisteren of eergisteren ook verslag van curator met naar ik meen ¤ 4000,00 immateriele activa voorbij zien komen, zouden dat de verhuurde bomen (huurinkomsten)zijn
Ik zit er wel in, er is ons door KoM nog niet meegedeeld dat er goederen geveild zouden zijn. Immateriele active die verkocht is zal wel gaan om het verkopen van de website (die wordt nu doorgelinkt naar de website van palms and more).
pi_173204494
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:02 schreef obligataire het volgende:
Volledige tekst Luehof:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Complimenten met deze afwikkeling en gelukwensen ook :)
Man blij, vrouw blij, investeerders blij :). Gefeliciteerd aan iedereen die in dit project zit
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:17:53 #107
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173204694
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:02 schreef obligataire het volgende:
Complimenten met deze afwikkeling en gelukwensen ook :)
Mijn eerste vervroegd terugbetaalde project!
Tot nooit .......
pi_173204771
De beveiligingsmannen met de 1e hypotheek van CCF staan inmiddels ook online:
https://www.collincrowdfund.nl/de-zwaan-vastgoed-vss-security/
pi_173205021
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:17 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Mijn eerste vervroegd terugbetaalde project!
Same here, en tevens wordt dit mijn eerste volledig afgeloste project.
pi_173205203
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:20 schreef djh77 het volgende:
De beveiligingsmannen met de 1e hypotheek van CCF staan inmiddels ook online:
https://www.collincrowdfund.nl/de-zwaan-vastgoed-vss-security/
Ik citeer uit het faillisementsverslag (dateert van 30-6-2017)

De curator heeft geconstateerd dat de rekening-courantschuld van de heer G. Verhofstadt Sr. ruim EUR 300.000,- bedraagt. De curator is hierover in overleg met de heer G. Verhofstadt. De heer G. Verhofstadt voldoet, vooralsnog, maandelijks een bedrag van EUR 100,- ter aflossing van deze rekening-courantschuld.

De verkoopopbrengst is als volgt te specificeren: - Inventaris, voertuigen, voorraad: EUR 12.500,- - Goodwill: EUR 5.000,-
- Debiteuren tot aan datum faillissement: EUR 87.000,- - Debiteuren gedurende voortzetting: EUR 45.000,-
- Totaal: EUR 189.500,- VSS Security B.V. heeft thans een bedrag van EUR 37.500,- betaald.
Omdat VSS Security B.V. de totale koopsom niet ineens kan voldoen is een betalingsregeling afgesproken waarvoor zekerheden zijn verstrekt in de vorm van een pandrecht op de vorderingen van VSS Security B.V. op derden. Daarnaast is door een derde een (derden)hypotheek gegeven voor de totale koopsom.
De volledige koopsom is in de afgelopen verslagperiode integraal op de faillissementsrekening voldaan.


Directiegegevens van het failliete VSS Bewaking BV:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De belastingdienst had ten tijde van het faillissement 2,2 miljoen te vorderen.

Ik zei het voorheen ook, ik doe niet mee omdat ik hier een slecht gevoel bij heb
pi_173206020
Aegon helpt 2600 kleine bedrijven aan financiering door investeringen in het online leenplatform Funding Circle
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173206152
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:03 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik zit er wel in, er is ons door KoM nog niet meegedeeld dat er goederen geveild zouden zijn. Immateriele active die verkocht is zal wel gaan om het verkopen van de website (die wordt nu doorgelinkt naar de website van palms and more).
dit is toch veiling waar het om gaat ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173206225
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:11 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

dit is toch veiling waar het om gaat ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, hier is "onze" verpandde voorraad geveild.
Ik ben alleen bang dat de verpanding niet goed geregeld is.
pi_173206232
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:05 schreef impact9 het volgende:
Ik zag hier een tijd geleden iets langskomen van een soort excel bestand waarin de betalingen werden bijgehouden. Heeft iemand die voor mij?

Alvast bedankt!
Zie pb
pi_173206583
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:14 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ja, hier is "onze" verpandde voorraad geveild.
Ik ben alleen bang dat de verpanding niet goed geregeld is.
Veel kleine items, 260 items totaal. 100 euro gemiddeld (optimistisch) is en opbrengst van 26.000. Misschien was Palm&more wel de koper van de meeste (beste) spullen en is hij zo doorgestart.
pi_173207238
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:29 schreef brulaap112 het volgende:

[..]

Veel kleine items, 260 items totaal. 100 euro gemiddeld (optimistisch) is en opbrengst van 26.000. Misschien was Palm&more wel de koper van de meeste (beste) spullen en is hij zo doorgestart.
Op weg naar.........., er nog ff binnen geweest, .............en wat verder doorgelopen naar achteren..... en daar staat inderdaad nog meer voorraad.......... deels nog in bakken en potten met een specialtrees plaatjes erop......... deels in bakken met ... palmsenmore plaatjes erop. Al met al een stevige voorraad bomen en bartafels. Meer dan de 20 .. 30 welke ik eerder riep. Schatting zeker 100 items. Deels in goede deels in wat minder goede toestand,... maar wel voorraad. Op de foto's welke ik gemaakt heb, zie je dat het maar lukraak neergezet is, en niet uitgestald.

De gehele indruk, omvang voorraad, hoe het erbij stond, getuigt niet van een weergaloze business.

Voor wat betreft Take-it, denk ik dat bepalend voor het succes van dit project en de goede afloop hiervan, de nieuwe huurder van de sterk groeiende keten is, wiens assortiment aanvullend op dat van Take-it.

Nogmaals wat (beter) gekeken bij de Outlet, is nu echt partijen handel, spullen die ook bij LeenBakker, Kwantum, deels Action, Praxis en Hornbach te verkrijgen zijn.
Uitstraling en opzet van de huidige winkel is ook echt outlet

Zonder die naam, waarmee wij ons een beter beeld van het nieuwe concept kunnen vormen
pas ik.


De vraag komt op waarom de nieuwe huurder nog niet genoemd kan worden, en op welke termijn gaat zijn toko van start
  donderdag 17 augustus 2017 @ 13:42:59 #117
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_173208225
Nog een Oegandees bij LAH:
¤ 11800
12 maanden
3,5%
partner: OBUL
pi_173208364
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:42 schreef crowd-fundi het volgende:
Nog een Oegandees bij LAH:
¤ 11800
12 maanden
3,5%
partner: OBUL
die neem ik mee voor de spreiding
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_173208443
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:36 schreef impact9 het volgende:

[..]
1......... Daarnaast is door een derde een (derden)hypotheek gegeven voor de totale koopsom.
2.......De volledige koopsom is in de afgelopen verslagperiode integraal op de faillissementsrekening voldaan.[/i]............
Daarmee is die hypotheek reeds komen te vervallen......geen probleem toch?
Pecunia non olet
pi_173208712
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:14 schreef namliam het volgende:

[..]

Zie pb
Namlim, wil jij dit bestand ook aan mij sturen? Bedankt
pi_173209432
Wow! De sportschool op GvE gaat van 4 naar 4,5%.....
pi_173209526
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:42 schreef crowd-fundi het volgende:
Nog een Oegandees bij LAH:
¤ 11800
12 maanden
3,5%
partner: OBUL
dank! Toch maar meegepakt. Dubbele dekking: partner leent uit aan leningverstrekker.

Is er een mailer voor LAH?
pi_173209575
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:34 schreef djh77 het volgende:
Wow! De sportschool op GvE gaat van 4 naar 4,5%.....
Gaat hem ok niet worden
pi_173210049
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16824
Reeks: Topicreeks: Crowdfunding topic

Lees verder over crowdfunding via http://bit.ly/2igaysN

Naam: Dierspecialist Tent
Leendoel: Overname
Bedrag: 39.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,06
pi_173210415
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:10 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16824
Reeks: Topicreeks: Crowdfunding topic

Lees verder over crowdfunding via http://bit.ly/2igaysN

Naam: Dierspecialist Tent
Leendoel: Overname
Bedrag: 39.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,06
Helaas geen enkele ondernemerservaring en de vooruitzichten zijn niet indrukwekkend. Knap als ze daar met hun gezin met kinderen van kunnen rondkomen. Daar kan die psychiater van gisteren nog wat van leren :@
Pecunia non olet
pi_173210536
Even een overzichtje zitten maken. Stand van zaken van mijn portfolio:
- 174 projecten, waarvan 37 afgehandeld, 20 met problemen, 110 lopend, 7 in voorbereiding
(daarbij heb ik bij twino, lendico, lendahand steeds het hele portfolio als 1 gerekend, anders werd het teveel werk, verder projecten van gve, kom, ivm, tdd)
- als ik alle problematische leningen ineens volledig afschrijf, dan is dat 12,8% van mijn uitstaande kapitaal
- als ik alle reeds ontvangen rente neem, en daar alle uitstaande kapitaal van problematische leningen van aftrek, dan houd ik een bedrag over dat 8,9% is van mijn nu uitstaande kapitaal.
Ik kan het lastig als rendement op jaarbasis uitrekenen: mijn eerste leningen stammen uit augustus 2012. Maar als het kapitaal gemiddeld 2,5 jaar uitstaat (ik denk eerder iets minder), dan kom ik ruwweg op een rendement van 3,5% op jaarbasis.

(en dat ik zoveel defaults heb, komt niet alleen omdat ik al wat langer meedoe, maar ook vanwege heel veel beginnersfouten) :'(

al met al, betekent het dat ik wel doorga met CF, zij het voorzichtiger dan eerder
pi_173210543
beste

hier de eigenaar van huis en tuin Outlet Veldhoven.

Gve deelde mee dat er op het forum vragen waren omtrent Take-IT vandaar mijn reactie.

Wij willen melden dat Palms and More niet de nieuwe huurder is. Palms and More gaat per 1 September verhuizen naar Helmond om plaats te maken voor de nieuwe huurder. Dit wordt de 8e vestiging van deze nieuwe huurder, deze kunnen wij nog niet noemen omdat personeel van deze winkel nog niet is ingelicht. de nieuwe huurder gaat vanaf december 2017 huren en zal zijn deuren in februari openen. zij verkopen op grote schaal blokhutten, overkappingen, sauna's en jacuzzi's

Special Trees was de failliete bv die wij van de curator hebben gekocht samen m.o.a jdekker, r.schoormans en die nu Palms and More heet. het bedrijf is een financieel kerngezond bedrijf omdat we deze met eigen middelen hebben gekocht en voorraden hebben aangeschaft, palms and more verhuurt olijfbomen en palmbomen op locatie en 90% van onze voorraad staat momenteel op locaties door het land.

verder wil ik iedereen die onze winkel bezoekt en hier vragen over heeft uitnodigen om met ons een bak koffie te drinken zodat ik jullie vragen kan beantwoorden, vraag aan de kassa even naar Bart.

Bart Kuijpers
pi_173210895
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:34 schreef BMkuijpers het volgende:
beste

hier de eigenaar van huis en tuin Outlet Veldhoven.

Gve deelde mee dat er op het forum vragen waren omtrent Take-IT vandaar mijn reactie.

Wij willen melden dat Palms and More niet de nieuwe huurder is. Palms and More gaat per 1 September verhuizen naar Helmond om plaats te maken voor de nieuwe huurder. Dit wordt de 8e vestiging van deze nieuwe huurder, deze kunnen wij nog niet noemen omdat personeel van deze winkel nog niet is ingelicht. de nieuwe huurder gaat vanaf december 2017 huren en zal zijn deuren in februari openen. zij verkopen op grote schaal blokhutten, overkappingen, sauna's en jacuzzi's

Special Trees was de failliete bv die wij van de curator hebben gekocht samen m.o.a jdekker, r.schoormans en die nu Palms and More heet. het bedrijf is een financieel kerngezond bedrijf omdat we deze met eigen middelen hebben gekocht en voorraden hebben aangeschaft, palms and more verhuurt olijfbomen en palmbomen op locatie en 90% van onze voorraad staat momenteel op locaties door het land.

verder wil ik iedereen die onze winkel bezoekt en hier vragen over heeft uitnodigen om met ons een bak koffie te drinken zodat ik jullie vragen kan beantwoorden, vraag aan de kassa even naar Bart.

Bart Kuijpers
Geachte heer Kuijpers,

Allereerst welkom hier en fijn dat u hier wat aanvullende informatie geeft en wil geven.

Wat ik mis in deze uiteenzetting is de rol van Dhr. Van de Kimmenade die op de site van Palms and More als contactpersoon en specialist staat.
pi_173210913
? :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_173210935
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:50 schreef obligataire het volgende:
? :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die hebben toch maar 1 vestiging die al twee keer in brand heeft gestaan? (trouwens wel een overeenkomst :X )
pi_173211007
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:49 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Geachte heer Kuijpers,

Allereerst welkom hier en fijn dat u hier wat aanvullende informatie geeft en wil geven.

Wat ik mis in deze uiteenzetting is de rol van Dhr. Van de Kimmenade die op de site van Palms and More als contactpersoon en specialist staat.
Kan iemand toevallig op het KvK uittreksel zien wie de directie is van Palms and more?
pi_173211111
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:54 schreef impact9 het volgende:

[..]

Kan iemand toevallig op het KvK uittreksel zien wie de directie is van Palms and more?
Ik over een dag of 2. Heb me net vanochtend geregistreerd ivm bovenstaande en nog wat akkefietjes. Even wachten op de post.
pi_173211122
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:50 schreef obligataire het volgende:
? :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zat ook al te zoeken. Ik kwam tot deze, maar kom 1 vestiging te kort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173211197
hier een update over hengelsportcentrum van Benthem van CCF

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173211238
beste heren.

wij hebben Dhr. Van de Kimmenade aangenomen voor de sales.
ook hebben we twee personeelsleden aangenomen uit het faillissement van special trees.

de nieuwe huurder heeft momenteel 5 vestigingen en er zullen er binnenkort nog twee openen waarna wij meteen in maart zullen volgen.
pi_173211418
'Vergunningenstelsel nodig voor crowdfunding' - http://nos.nl/l/2188491
pi_173211601
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:03 schreef zeilert het volgende:

[..]

Namlim, wil jij dit bestand ook aan mij sturen? Bedankt
pb of dm even je email adres ...
pi_173211687
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:18 schreef djh77 het volgende:
'Vergunningenstelsel nodig voor crowdfunding' - http://nos.nl/l/2188491
lijkt mij een goede zaak als die wetgeving er snel komt.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_173211894
Verder: 'geen nieuws is goed nieuws' over de reiswinkel? Heeft GvE al betaald of gecommuniceerd?
pi_173212138
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:43 schreef Dwarsindeweg het volgende:
Verder: 'geen nieuws is goed nieuws' over de reiswinkel? Heeft GvE al betaald of gecommuniceerd?
Nee, niets van dat alles.
pi_173212299
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:53 schreef Ernie58 het volgende:

[..]

Nee, niets van dat alles.
Terwijl ze hier wel meelezen blijkbaar ^O^
pi_173212421
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:10 schreef djh77 het volgende:
Project Paardenpension Verhoeven (KoM) geannuleerd:

[..]

Geld staat bij mij weer op de rekening.
pi_173213444
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:43 schreef Dwarsindeweg het volgende:
Verder: 'geen nieuws is goed nieuws' over de reiswinkel? Heeft GvE al betaald of gecommuniceerd?
Niets gehoord nog en geen betaling

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn voor mij nogal wat tegenstrijdigheden
pi_173213497
quote:
wij hebben Dhr. Van de Kimmenade aangenomen voor de sales.
Voor de uitwinning van de HA lijkt me dit gunstig. Bij een loondienstverband kan er tzt loonbeslag gelegd worden

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 18-08-2017 05:32:43 ]
pi_173216430
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:03 schreef djh77 het volgende:

[..]

Voor de uitwinning van de HA lijkt me dit gunstig. Bij een loondienst verband kan er tzt loonbeslag gelegd worden
Dat heb ik inderdaad ook al gecommuniceerd met KoM. Er is inderdaad h.a.
pi_173225742
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:34 schreef BMkuijpers het volgende:
beste

hier de eigenaar van huis en tuin Outlet Veldhoven.

Gve deelde mee dat er op het forum vragen waren omtrent Take-IT vandaar mijn reactie.

Wij willen melden dat Palms and More niet de nieuwe huurder is. Palms and More gaat per 1 September verhuizen naar Helmond om plaats te maken voor de nieuwe huurder. Dit wordt de 8e vestiging van deze nieuwe huurder, deze kunnen wij nog niet noemen omdat personeel van deze winkel nog niet is ingelicht. de nieuwe huurder gaat vanaf december 2017 huren en zal zijn deuren in februari openen. zij verkopen op grote schaal blokhutten, overkappingen, sauna's en jacuzzi's

Special Trees was de failliete bv die wij van de curator hebben gekocht samen m.o.a jdekker, r.schoormans en die nu Palms and More heet. het bedrijf is een financieel kerngezond bedrijf omdat we deze met eigen middelen hebben gekocht en voorraden hebben aangeschaft, palms and more verhuurt olijfbomen en palmbomen op locatie en 90% van onze voorraad staat momenteel op locaties door het land.

verder wil ik iedereen die onze winkel bezoekt en hier vragen over heeft uitnodigen om met ons een bak koffie te drinken zodat ik jullie vragen kan beantwoorden, vraag aan de kassa even naar Bart.

Bart Kuijpers
Geachte heer Kuijpers,
Ook onze dank voor uw reactie en openheid, dit draagt zeker bij aan een juiste beoordeling van uw aanvraag door potentiële investeerders.

Wij zijn blij met uw melding dat de activiteiten van Palmandtrees naar tevredenheid lopen, en dat het bedrijf gezond is.

Mijn opmerking over het lukraak wegzetten van de bomen moet u maar zien in het kader van wie wij zijn. namelijk financials.

De financials die wij zijn houden van orde , overzicht, volledigheid, duidelijkheid en structuren en met daarbij een weloverwogen risico.

Mijn collega en ik hebben de Outlet gisteren inderdaad bezocht, niets gekocht (verontschuldiging hiervoor) , maar wel bij Bij Puur een geluncht met een lekker broodje en een drankje.

Wij wensen u succes met uw aanvraag, en hopen dat u het overzicht en structuren behoudt bij al uw activiteiten in de komende drukke periode.

Mochten wij nog vragen hebben komen wij zeker op de koffie. dank hiervoor.

*O*

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 18-08-2017 00:33:53 ]
pi_173227036
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:07 schreef BMkuijpers het volgende:
beste heren.
de nieuwe huurder heeft momenteel 5 vestigingen en er zullen er binnenkort nog twee openen waarna wij meteen in maart zullen volgen.
U heeft nog ongeveer 5.000 per dag nodig voor een succesvolle funding. Gezien het investeringsverloop tot nu toe gaat dat erg krap worden. U zal wellicht moeten besluiten de rente te verhogen (deze optie is niet altijd de oplossing bij een reeds lopende funding). Ook zou ik nog een keer met uw broer gaan praten mbt hypothecaire zekerheid. Als allen vertrouwen hebben in het plan, loop je hier weinig risico mee, maar het geeft de investeerders wel veel vertrouwen. Het is dan zelfs nog beter om een heel nieuw project te starten dan doorgaan met de huidige funding. In de meeste gevallen is een funding die vanaf de start met een goede rente en goede zekerheden wordt gepubliceerd eerder vol dan projecten waarbij een lage rente en/of slechte/geen zekerheden worden gesteld (zie bv. project sportschool op Geldvoorelkaar; deze hebben maar een klein bedragje nodig en proberen die tegen 4%(is nu verhoogd naar 4,5% te krijgen). Investeerders trappen daar niet in. Als dit project bv. met 6,5% was gepubliceerd had de ondernemer nu reeds door gekund met zijn plannen).
pi_173227183
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 05:29 schreef djh77 het volgende:

[..]

U heeft nog ongeveer 5.000 per dag nodig voor een succesvolle funding. Gezien het investeringsverloop tot nu toe gaat dat erg krap worden. U zal wellicht moeten besluiten de rente te verhogen (deze optie is niet altijd de oplossing bij een reeds lopende funding). Ook zou ik nog een keer met uw broer gaan praten mbt hypothecaire zekerheid. Als allen vertrouwen hebben in het plan, loop je hier weinig risico mee, maar het geeft de investeerders wel veel vertrouwen. Het is dan zelfs nog beter om een heel nieuw project te starten dan doorgaan met de huidige funding. In de meeste gevallen is een funding die vanaf de start met een goede rente en goede zekerheden wordt gepubliceerd eerder vol dan projecten waarbij een lage rente en/of slechte/geen zekerheden worden gesteld (zie bv. project sportschool op Geldvoorelkaar; deze hebben maar een klein bedragje nodig en proberen die tegen 4%(is nu verhoogd naar 4,5% te krijgen). Investeerders trappen daar niet in. Als dit project bv. met 6,5% was gepubliceerd had de ondernemer nu reeds door gekund met zijn plannen).
Mee eens. Als dit project zal worden aangeboden met een hypothecaire zekerheid stap ik in.
pi_173227916
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 07:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mee eens. Als dit project zal worden aangeboden met een hypothecaire zekerheid stap ik in.
Met hypothecaire zekerheid toegevoegd, zou ik waarschijnlijk ook meedoen.
Maar op dit moment is het geen enkel thema voor mij, er hangt wat mij betreft bij de diverse betrokkenen teveel een geurtje van diverse faillissementen en dat maakt mij uiterst terughoudend.
Pecunia non olet
pi_173229281
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat heb ik inderdaad ook al gecommuniceerd met KoM. Er is inderdaad h.a.
Er zou ook verpanding zijn van de voorraad, of ben ik de enige die het heel raar vindt dat die voorraad al verkocht is en wij als investeerders niets horen en/of krijgen.
pi_173229341
Beste,

Met de verpanding op de voorraden en de privé aansprijklijkheid denken wij dat er meer als voldoende valt te halen Waneer het mis gaat. Met een overwaarde van dik een miljoen zal ons er alles aan gelegen zijn om deze schulden direct te voldoen, in Kuijpers beheer is er een flinke overschot aan huur inkomsten waarmee we altijd instaat zullen zijn om evt bij te storten.

Als wij niet voor 100% vertrouwen in dit project zouden hebben zouden wij hier nooit aan beginnen aangezien er bij ons meer als voldoende dekking is.

Op dit moment denken wij dat die verhoging van rente te weinig uitmaakt, als het nu op 250k had gestaan hadden we met verhoging van rente misschien nog wel een impuls kunnen geven.

Wat betreft het faillissement: wat naar onze mening is ontstaan door de brand en het slecht uit keren van verzekerings penningen, en dik 1,5 jaar gesloten te zijn er toe geleid dat dit niet anders kon.

Wij zouden dan ook graag zien dat jullie met ons mee inversteren en hier met ons een groot succes van te maken.
pi_173229460
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:08 schreef impact9 het volgende:

[..]

Er zou ook verpanding zijn van de voorraad, of ben ik de enige die het heel raar vindt dat die voorraad al verkocht is en wij als investeerders niets horen en/of krijgen.
Nee, zeker niet!
pi_173229753
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:11 schreef BMkuijpers het volgende:
Beste,

Met de verpanding op de voorraden en de privé aansprijklijkheid denken wij dat er meer als voldoende valt te halen Waneer het mis gaat. Met een overwaarde van dik een miljoen zal ons er alles aan gelegen zijn om deze schulden direct te voldoen, in Kuijpers beheer is er een flinke overschot aan huur inkomsten waarmee we altijd instaat zullen zijn om evt bij te storten.

Als wij niet voor 100% vertrouwen in dit project zouden hebben zouden wij hier nooit aan beginnen aangezien er bij ons meer als voldoende dekking is.

Op dit moment denken wij dat die verhoging van rente te weinig uitmaakt, als het nu op 250k had gestaan hadden we met verhoging van rente misschien nog wel een impuls kunnen geven.

Wat betreft het faillissement: wat naar onze mening is ontstaan door de brand en het slecht uit keren van verzekerings penningen, en dik 1,5 jaar gesloten te zijn er toe geleid dat dit niet anders kon.

Wij zouden dan ook graag zien dat jullie met ons mee inversteren en hier met ons een groot succes van te maken.
Dat zal allemaal best.

De enige manier om mij bij dit project nog van gedachte te laten veranderden is een 1e hypotheek als zekerheid. Zoals al aangegeven is dit project ook voor mij te veel omgeven door “gedoe” in het verleden.

Ook het in dienst hebben van een twijfelachtig personeelslid welke recent 148 investeerders heeft gedupeerd geeft mij geen lekker gevoel.
pi_173230339
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:11 schreef BMkuijpers het volgende:Als wij niet voor 100% vertrouwen in dit project zouden hebben zouden wij hier nooit aan beginnen aangezien er bij ons meer als voldoende dekking is.
Ongetwijfeld en dat siert u als ondernemer. Echter dat vertrouwen moet ook aanwezig zijn bij de investeerders. Blijkbaar heeft de bank dat vertrouwen niet en uw eigen broer ook niet, ofschoon hij indirect ook belang heeft bij uw ondernemingen; iedere huurder is er namelijk één. De meest voor de hand liggende opzet zou zijn dat Beheer BV een lening aangaat met hypothecaire dekking, en dat zij dat geld vervolgens uitleent aan uw overige BV's. Maar zolang dit niet gebeurt, en de juffrouw bij de kassa de enige is zonder faillissementsverleden, is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt te investeren.
Pecunia non olet
pi_173230417
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:56 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ongetwijfeld en dat siert u als ondernemer. Echter dat vertrouwen moet ook aanwezig zijn bij de investeerders. Blijkbaar heeft de bank dat vertrouwen niet en uw eigen broer ook niet, ofschoon hij indirect ook belang heeft bij uw ondernemingen; iedere huurder is er namelijk één. De meest voor de hand liggende opzet zou zijn dat Beheer BV een lening aangaat met hypothecaire dekking, en dat zij dat geld vervolgens uitleent aan uw overige BV's. Maar zolang dit niet gebeurt, en de juffrouw bij de kassa de enige is zonder faillissementsverleden, is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt te investeren.
Volledig mee eens. Als het project niet wordt aangepast, dan investeer ik gaarne in andere bedrijven.
pi_173230575
Nieuw project bij GvE en Collin;
GvE: Horeca; 9%, ¤ 100.000
https://www.geldvoorelkaar.nl/geld-investeren/projecten/project.aspx?id=16770
Collin: Speelgoedzaak; 8%, ¤ 140.000
https://www.collincrowdfund.nl/top1toys-lier/
pi_173230663
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:56 schreef obligataire het volgende:

[..]
Maar zolang dit niet gebeurt, en de juffrouw bij de kassa de enige is zonder faillissementsverleden, is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt te investeren.
:P

Eens. Dit project is simpelweg omgeven door te veel ingewikkeldheden en twijfels.
pi_173230722
Bij de nieuwe van GVE:
"De inschrijving bij de KvK is nog niet verwerkt door Creditsafe, waardoor nog geen rapport met score beschikbaar is. Zodra we deze ontvangen, zullen we een en ander updaten."

Wat dacht je van eerst even op het nieuwe rapport wachten tot je het project publiceert? :6
pi_173230830
dubbel :@
Pecunia non olet
pi_173230891
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 11:12 schreef ML45 het volgende:
Nieuw project bij GvE en Collin;
GvE: Horeca; 9%, ¤ 100.000
https://www.geldvoorelkaar.nl/geld-investeren/projecten/project.aspx?id=16770
ik neem hem mee voor een klein bedragje.
de zekerheden houden niet over, betrokkenheid van die ouders wel positief. Wat gegoogled over het stoppen van die eerdere winkels, en dat is gewoon een duidelijk verhaal, geen vaagheid.
pi_173231870
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:08 schreef impact9 het volgende:

[..]

Er zou ook verpanding zijn van de voorraad, of ben ik de enige die het heel raar vindt dat die voorraad al verkocht is en wij als investeerders niets horen en/of krijgen.
is niet gek!! Omdat er nooit verpanding op papier is geregeld. De voorraad is tevens door een leverancier geclaimed. Ik vraag mij af of het loont om geld te betalen voor de uitwinning. Er was eerder sprake van een belasting schuld van circa 200.000 euro
pi_173232356
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:11 schreef BMkuijpers het volgende:
Beste,

Met de verpanding op de voorraden en de privé aansprijklijkheid denken wij dat er meer als voldoende valt te halen Waneer het mis gaat. Met een overwaarde van dik een miljoen zal ons er alles aan gelegen zijn om deze schulden direct te voldoen, in Kuijpers beheer is er een flinke overschot aan huur inkomsten waarmee we altijd instaat zullen zijn om evt bij te storten.

Als wij niet voor 100% vertrouwen in dit project zouden hebben zouden wij hier nooit aan beginnen aangezien er bij ons meer als voldoende dekking is.

Op dit moment denken wij dat die verhoging van rente te weinig uitmaakt, als het nu op 250k had gestaan hadden we met verhoging van rente misschien nog wel een impuls kunnen geven.

Wat betreft het faillissement: wat naar onze mening is ontstaan door de brand en het slecht uit keren van verzekerings penningen, en dik 1,5 jaar gesloten te zijn er toe geleid dat dit niet anders kon.

Wij zouden dan ook graag zien dat jullie met ons mee inversteren en hier met ons een groot succes van te maken.
U spreekt over een overwaarde van dik een miljoen, volgens de pitch op GVE is deze overwaarde gebaseerd op een taxatie uit 2013, kunt/wilt u meer vertellen over de taxatiewaarde van de Run 4202 anno 2013 ?
pi_173232567
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 11:34 schreef InvestorW het volgende:

[..]

ik neem hem mee voor een klein bedragje.
de zekerheden houden niet over, betrokkenheid van die ouders wel positief. Wat gegoogled over het stoppen van die eerdere winkels, en dat is gewoon een duidelijk verhaal, geen vaagheid.
Ik twijfel nog. Omzet 215k (50 weken a 4.300eur) komt neer op 716 eu p dag obv 6 dagen. Dat zijn ruim 300 bakjes koffie.
quote:
Uit de break even analyse blijkt dat de geprognosticeerde omzet van ¤ 215.000,- bijna met een kwart mag tegenvallen tot ¤ 165.000,- zonder dat de betaling van rente en aflossing in het geding komt.
Iemand die de omgeving kent?
Opzich best mooi project.
pi_173232712
Afin ik heb mijn bescheiden bijdrage gedaan.

Goed concept, leuk verhaal, passende rente, en als ik het goed begrijp, 2 bevlogen en gemotiveerde ondernemers dus een hoge gunfactor. :)
pi_173233140
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:56 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ongetwijfeld en dat siert u als ondernemer. Echter dat vertrouwen moet ook aanwezig zijn bij de investeerders. Blijkbaar heeft de bank dat vertrouwen niet en uw eigen broer ook niet, ofschoon hij indirect ook belang heeft bij uw ondernemingen; iedere huurder is er namelijk één. De meest voor de hand liggende opzet zou zijn dat Beheer BV een lening aangaat met hypothecaire dekking, en dat zij dat geld vervolgens uitleent aan uw overige BV's. Maar zolang dit niet gebeurt, en de juffrouw bij de kassa de enige is zonder faillissementsverleden, is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt te investeren.
Geheel mee eens.
En @BMKuijpers als u als ondernemer zo zeker bent van uw zaak wat houdt u dan tegen om die zekerheid te delen met uw investeerders die graag investeren als u een (eerste) hypotheek aan hen geeft? Of bent u toch niet zo zeker van uw zaak?
Uiteindelijk is het de investeerder die bepaalt of de zekerheden voldoende zijn niet de geldlener.
Ik ben bang dat u met de huidige zekerheden niet genoeg investeerders vindt!
Mij overtuigt u ieder geval niet met de huidige zekerheden en uw bedrijfsverleden.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 18-08-2017 14:07:36 ]
pi_173233518
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:27 schreef Bambricks2 het volgende:

[..]

is niet gek!! Omdat er nooit verpanding op papier is geregeld. De voorraad is tevens door een leverancier geclaimed. Ik vraag mij af of het loont om geld te betalen voor de uitwinning. Er was eerder sprake van een belasting schuld van circa 200.000 euro
Daar zit ik ook mee, ik krijg een factuur om tot uitwinning over te gaan, echter met die mega belastingschuld en dus blijkbaar geen verpanding ben ik benieuwd of er nog maar 1 euro overblijft.
Ik ga dan wel kijken naar de mogelijkheden om KoM aansprakelijk te stellen voor het niet regelen van de verpanding.
pi_173233538
beste thomas,

De taxatie waarde staat op 2.7 milj.

als de taxatie waarde betaald zou worden is er een overwaarde van 1.5 milj.

afgelopen half jaar zijn er 3 gedesinteresseerde geweest die het pand voor dit bedrag wilde afnemen echter hebben we deze biedingen afgewezen omdat gemeente met een bestemmingsverruiming bezig is voor de locatie, en wij het pand graag in ons bezit willen houden om onze bedrijfsactievetijden voor te zetten, we lossen flink af en zijn nog jong !
pi_173233603
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 13:48 schreef impact9 het volgende:

[..]

Daar zit ik ook mee, ik krijg een factuur om tot uitwinning over te gaan, echter met die mega belastingschuld en dus blijkbaar geen verpanding ben ik benieuwd of er nog maar 1 euro overblijft.
Ik ga dan wel kijken naar de mogelijkheden om KoM aansprakelijk te stellen voor het niet regelen van de verpanding.
Lijkt me inderdaad een betere keus. Een klacht bij het Kifid indienen is dacht ik nagenoeg kosteloos en naar mijn idee zeker niet kansloos.
pi_173233631
Voor degene die 1e hypotheek willen hebben.
Er staat weer een nieuw project op SIG
pi_173233758
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 13:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Lijkt me inderdaad een betere keus. Een klacht bij het Kifid indienen is dacht ik nagenoeg kosteloos en naar mijn idee zeker niet kansloos.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Ik ben eigenlijk ook wel weer erg nieuwsgierig hoe dit gaat lopen. Daar heb ik ook wel weer een paar euro voor over.... Ik overweeg om toch mee te doen met de procedure.
pi_173233862
beste,

verder wil ik aangeven dat take-it er hoe dan ook gaat komen, we hebben de keuze gemaakt om te crowde omdat dit vorige keer snel en soepel verliep enkel zal het nu in het voorjaar worden.

ieder mag en kan zelf bepalen om te investeren, ik ben van mening dat er bij ons meer zekerheden zijn dan bij 9 van de 10 andere projecten.

voor de genen die in project huis en tuin outlet Veldhoven zitten, we blijven nog steeds iedere maand leuk geld verdienen en zullen dit ook blijven doen. Dit zul je de komende 31 maanden blijven merken.

succes een ieder met investeren.
pi_173233916
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 13:49 schreef BMkuijpers het volgende:
beste thomas,

De taxatie waarde staat op 2.7 milj.

als de taxatie waarde betaald zou worden is er een overwaarde van 1.5 milj.

afgelopen half jaar zijn er 3 gedesinteresseerde geweest die het pand voor dit bedrag wilde afnemen echter hebben we deze biedingen afgewezen omdat gemeente met een bestemmingsverruiming bezig is voor de locatie, en wij het pand graag in ons bezit willen houden om onze bedrijfsactievetijden voor te zetten, we lossen flink af en zijn nog jong !
Wat gaf voor jullie de doorslag om flink af te lossen op het pand en niet meer apart te houden voor uitbreiding voorraad / inventaris ?
pi_173234034
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 13:54 schreef jsuijker het volgende:
Voor degene die 1e hypotheek willen hebben.
Er staat weer een nieuw project op SIG
Dank voor het delen. Schijf 1 loopt redelijk snel vol. Hebben we al eerder projecten gehad van deze Timmerman?
pi_173234167
Beste Thomas,

Het oude tuincentrum was niet in ons bezit, toen wij het pand verhuurde werd netjes aan de betalingsverplichting voldaan en was er voor ons geen reden om meer kapitaal vrij te maken.

als ik nu de keuze zou hebben had ik het wel gedaan en dat kan nog steeds, enkel hebben wij voor crowdfunding gekozen omdat het de vorige keer snel en soepel verliep.
pi_173234398
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dank voor het delen. Schijf 1 loopt redelijk snel vol. Hebben we al eerder projecten gehad van deze Timmerman?
Het ziet er uit als een hele nette straat en de verhouding lening tot de (WOZ)waarde lijkt me erg conservatief ingezet. :9
Schijf 1 gaat inderdaad lekker vlot, maar ik denk dat schijf 2 ook erg aantrekkelijk is nu deze meneer zoveel vrij vermogen heeft?
Pecunia non olet
pi_173234588
Ik heb de SiG ook even meegepakt. Nog even en SiG is het tweede platform voor mij op basis van uitstaand vermogen.
pi_173234601
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:42 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik heb de SiG ook even meegepakt. Nog even en SiG is het tweede platform voor mij op basis van uitstaand vermogen.
Doe ook mee in schijf 1. Dit lijkt mij een solide investering.
pi_173234663
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:43 schreef FINONAF het volgende:
Doe ook mee in schijf 1. Dit lijkt mij een solide investering.
Ik ben er ook bij.
Viel me trouwens op dat dit pand hemelsbreed op 250m van de Slotboomstraat ligt, maar dat zal wel toeval zijn :)
pi_173234864
Geldvoorelkaar: “Binnen twee jaar naar 500 miljoen”
https://www.investeerders(...)aar-500-miljoen/amp/
pi_173235002
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:55 schreef djh77 het volgende:
Geldvoorelkaar: “Binnen twee jaar naar 500 miljoen”
https://www.investeerders(...)aar-500-miljoen/amp/
Dan zullen ze toch een paar tandjes bij moeten zetten qua communicatie en afhandeling van defaults.
pi_173235177
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:55 schreef djh77 het volgende:
Geldvoorelkaar: “Binnen twee jaar naar 500 miljoen”
https://www.investeerders(...)aar-500-miljoen/amp/
Dat gaan ze echt niet redden op deze manier.
Zoals eerder vermeld, uit de laatste kwartaalcijfers blijkt dat er t.o.v. iedere 3 nieuwe projecten een default is bijgekomen, de nieuwe investeerders kun je voor de gek houden, maar de investeerders die er al meerdere jaren aanwezig zijn voelen die hoge hoeveelheid defaults en slechte afhandeling daarvan wel. Bovendien is er het afgelopen halfjaar 'maar' 13 miljoen aan nieuwe projecten bijgekomen, dan raak je die 500 miljoen in geen tijden aan.

Ik voorzie Collin als de eerste die de 500 miljoen haalt, al moeten bepaalde grenzen geen doel op zich worden.
pi_173235374
Het zou meer een wedstrijd moeten zijn wie als eerste 500 miljoen aan terugbetalingen heeft weten te scoren :7
Pecunia non olet
pi_173235658
Ik dacht om vanavond even op het gemak naar de nieuwe SIG te kijken maar hij is al 85% vol. Direct maar een bedragje ingestopt want hij zal wel snel compleet gefund zijn. Wat een verschil met het trio dat ze vorige week aanboden en toch weer vrij snel van de site gehaald hebben. :6 De crowd laat duidelijk zien wat ze wilt.
pi_173235709
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het ziet er uit als een hele nette straat en de verhouding lening tot de (WOZ)waarde lijkt me erg conservatief ingezet. :9
Schijf 1 gaat inderdaad lekker vlot, maar ik denk dat schijf 2 ook erg aantrekkelijk is nu deze meneer zoveel vrij vermogen heeft?
Schijf 2 dit keer misschien wel voor de eerste keer eerder vol als schijf 1? Nog 800 euro.
pi_173235870
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 15:34 schreef Aster1X het volgende:
Wat een verschil met het trio dat ze vorige week aanboden en toch weer vrij snel van de site gehaald hebben. :6 De crowd laat duidelijk zien wat ze wilt.
Perfect toch? Zo zou je het willen hebben.
Pitches worden inhoudelijk beoordeeld en alleen de goede gaan door.

Hij loopt trouwens inderdaad snel door, dus waarschijnlijk zo vol. (hoewel ik benieuwd ben hoe ze de laatste 50 euro in tranch 2 gaan krijgen.
pi_173235956
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 15:45 schreef dyna18 het volgende:
hoewel ik benieuwd ben hoe ze de laatste 50 euro in tranch 2 gaan krijgen.
Gooit SiG vol of ietsje minder hypotheek.
pi_173236027
Heb inderdaad wel eens de laatste 50 geprobeerd te investeren, maar dat mag dus niet met het minimum van 250 :-)
pi_173236043
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 15:34 schreef Aster1X het volgende:
Ik dacht om vanavond even op het gemak naar de nieuwe SIG te kijken maar hij is al 85% vol. Direct maar een bedragje ingestopt want hij zal wel snel compleet gefund zijn. Wat een verschil met het trio dat ze vorige week aanboden en toch weer vrij snel van de site gehaald hebben. :6 De crowd laat duidelijk zien wat ze wilt.
Sowieso gaat het snel met de kleinere bedragen. De grotere bedragen gaan moeizamer.

Daarnaast is deze aanvrager volgens mij nog niet eerder geweest waardoor mensen die bijv niet in slotboom investeren hier wel in investeren
pi_173236052
Vandaag geld teruggestort gekregen van GvE voor

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Duurde te lang om de vergunningen rond te krijgen.

In de mail staat nog "In de mail van 17 mei is er gesproken over het vergoeden van de vertragingsrente. Wij hebben de ondernemers reeds verzocht om deze rente aan ons over te maken. Zodra dit door ons is ontvangen, wordt dit aan de investeerders uitbetaald. U wordt hiervan op de hoogte gehouden."
Benieuwd of daar nog iets van terecht komt...
pi_173236206
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 15:52 schreef Beagle_W het volgende:
Heb inderdaad wel eens de laatste 50 geprobeerd te investeren, maar dat mag dus niet met het minimum van 250 :-)
maar de laatste kan wel 300 doen ipv 250 -)
EDIT Net geprobeerd om de laatste 50 te pakken, maar dat ging niet het moest minimaal 250 zijn

[ Bericht 8% gewijzigd door ML45 op 18-08-2017 16:21:00 ]
pi_173236561
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 15:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Schijf 2 dit keer misschien wel voor de eerste keer eerder vol als schijf 1? Nog 800 euro.
Project zit vol.
pi_173236888
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 13:48 schreef impact9 het volgende:

[..]

Daar zit ik ook mee, ik krijg een factuur om tot uitwinning over te gaan, echter met die mega belastingschuld en dus blijkbaar geen verpanding ben ik benieuwd of er nog maar 1 euro overblijft.
Ik ga dan wel kijken naar de mogelijkheden om KoM aansprakelijk te stellen voor het niet regelen van de verpanding.

Ik doe mee. Vooral om de volgende reden: In eerste instantie was de leningaanvraag 150K
later werd dit 100K. Toen is er bevestigd dat er een voorraad tegenover stond die zelfs een excecutie waarde had boven onze lening. Hier is toen een additioneel rapport over gekomen.
Daarna is de crowd gevraagd of ze nog mee wilde doen. Ik ben toen dubbel op het verkeerde been gezet.


[ Bericht 0% gewijzigd door Bambricks2 op 18-08-2017 16:44:24 ]
pi_173236994
Buiten kansje op FCN ;-)

Aankoop 2 Occasion Schildersbussen
Rente: 19.9 %, ¤15.000, 3 jaar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173237348
Bericht van GvE inzake
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:25:39 #196
132191 -jos-
Money=Power
pi_173237849
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:02 schreef UU7 het volgende:
Bericht van GvE inzake
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tsja, dat bedrijf werd ook nog flink extra gepromoot omdat het het eerste project van 1 miljoen was... :X
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:55 schreef djh77 het volgende:
Geldvoorelkaar: “Binnen twee jaar naar 500 miljoen”
https://www.investeerders(...)aar-500-miljoen/amp/
Ik zie geen enkel concreet punt op welke manier ze dit zeer ambitieuze doel willen bereiken. Ik zou zeggen, begin eens met elke inkomende mail netjes te beantwoorden...
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_173237861
Dead cat bounce vrees ik. Staat er niet bij waarom GvE er niet zo snel mogelijk elke cent uit probeert te halen? Elke maand lekt er nu geld weg.
pi_173238016
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:02 schreef UU7 het volgende:
Bericht van GvE inzake
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kunnen jullie er nog wel over stemmen?
pi_173238361
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:34 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Kunnen jullie er nog wel over stemmen?
Het is een project van Geldvoorelkaar ..
pi_173238398
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:02 schreef UU7 het volgende:
Bericht van GvE inzake
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oei, dit wordt een gevoelige tik voor GvE, zeker na alle bombarie die er destijds is gemaakt rondom het 'slagen' van dit project. Blij dat ik destijds niet ingestapt ben, maar blijf het verloop graag volgen hier. En ik ben inderdaad ook wel benieuwd of dit wordt gepresenteerd als een voldongen feit of niet.
pi_173238449
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:34 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Kunnen jullie er nog wel over stemmen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:54 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Het is een project van Geldvoorelkaar ..
Ik denk dat je in dit geval je handen moet dicht knijpen voor elke euro die er nog terug komt.
pi_173238789
Ik heb ook bericht van mondygo. Eenzelfde verhaal als bij wingman een tijdje geleden. Wat mij betreft houden ze de bedrijven aan de leningvoorwaarden. Ik heb toen het bij wingman speelde telefonisch contact met GVE erover gehad. Als het misloopt draaien de investeerders op voor de foute keuzes van de bedrijven (en van GVE).

Ik ben benieuwd of wingman straks weer gaat betalen. Die zouden in oktober weer moeten starten met aflossen.
pi_173238833
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:34 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Kunnen jullie er nog wel over stemmen?
Nee, het is een voldongen feit. Denk dat ze wel gaan merken dat het geduld van investeerders op raakt en dat die met de voeten gaan stemmen.
pi_173239061
en SiG Jaersveltstraat 53 B zit vol.
Zeer succesvol project. Goed voor het platform dat ze weer een succes hebben.
pi_173239095
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 18:22 schreef Ernie58 het volgende:

[..]

Nee, het is een voldongen feit. Denk dat ze wel gaan merken dat het geduld van investeerders op raakt en dat die met de voeten gaan stemmen.
Ja, hier hebben we GvE voor gemachtigd op het moment dat je de investeringsovereeenkomst tekende. Ik heb toen de nieuwe voorwaarden geïntroduceerd werden tegen verschillende zaken aangeschopt maar de meeste vonden het toen wel best.
pi_173239676
quote:
Ik zie geen enkel concreet punt op welke manier ze dit zeer ambitieuze doel willen bereiken. Ik zou zeggen, begin eens met elke inkomende mail netjes te beantwoorden...
Kunnen ze wel een paar man extra bij aannemen omdat voor elkaar te krijgen
pi_173240478
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 18:39 schreef dyna18 het volgende:
en SiG Jaersveltstraat 53 B zit vol.
Zeer succesvol project. Goed voor het platform dat ze weer een succes hebben.
nu die laatste 3450 voor de Mathenesser in Rotterdam nog!
pi_173240960
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 19:48 schreef Camogli het volgende:

[..]

nu die laatste 3450 voor de Mathenesser in Rotterdam nog!
Naar ik hoop gaat dit snel, want voor het verdienmodel van SIG is het wel belangrijk dat ze meer projecten krijgen. Als ik snel reken krijgen ongeveer ¤ 90,- per maand bij een project van ¤ 100.000. Dus met de huidige aantallen is het geen vetpot. Wel overigens een gezonde manier van omzet realisering door deze maandelijks te innen en niet alleen vooraf.
pi_173241806
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:10 schreef ML45 het volgende:

[..]

Naar ik hoop gaat dit snel, want voor het verdienmodel van SIG is het wel belangrijk dat ze meer projecten krijgen. Als ik snel reken krijgen ongeveer ¤ 90,- per maand bij een project van ¤ 100.000. Dus met de huidige aantallen is het geen vetpot. Wel overigens een gezonde manier van omzet realisering door deze maandelijks te innen en niet alleen vooraf.
Mee eens. Ik heb dit ook wel eens uitgerekend en ik kwam meen ik op een goede 100 euro op basis van een gemiddelde van 100k. (gemiddelde zal denk ik wel iets lager zijn als 100k per project) Bij kort lopende projecten (zoals vandaag) zal het nog iets meer zijn. Het voordeel bij SiG is wel dat de heren niet alleen van de inkomsten van SiG afhankelijk zijn en ze redelijk goedkoop werken. De inkomsten zullen dus rustig aan wat stijgen. Het is zeker van belang dat er meer projecten en investeerders komen. Dat zien ze zelf natuurlijk ook wel in en dat zie je bijvoorbeeld terug in de actie van 25 euro voor nieuwe investeerders alsmede 25 euro voor wie een nieuwe investeerder aanbrengt.
pi_173241838
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:10 schreef ML45 het volgende:

[..]

Naar ik hoop gaat dit snel, want voor het verdienmodel van SIG is het wel belangrijk dat ze meer projecten krijgen. Als ik snel reken krijgen ongeveer ¤ 90,- per maand bij een project van ¤ 100.000. Dus met de huidige aantallen is het geen vetpot. Wel overigens een gezonde manier van omzet realisering door deze maandelijks te innen en niet alleen vooraf.
Kosten zijn per jaar en worden in de 1e en 2e maand van elk jaar ingehouden op de uitbetaling.
pi_173241875
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:47 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mee eens. Ik heb dit ook wel eens uitgerekend en ik kwam meen ik op een goede 100 euro op basis van een gemiddelde van 100k. Bij kort lopende projecten (zoals vandaag) zal het nog iets meer zijn. Het voordeel bij SiG is wel dat de heren niet alleen van de inkomsten van SiG afhankelijk zijn en ze redelijk goedkoop werken. De inkomsten zullen dus rustig aan wat stijgen. Het is zeker van belang dat er meer projecten en investeerders komen. Dat zien ze zelf natuurlijk ook wel in en dat zie je bijvoorbeeld terug in de actie van 25 euro voor nieuwe investeerders alsmede 25 euro voor wie een nieuwe investeerder aanbrengt.
Inderdaad op dit moment hebben ze een groep van zo'n 110 a 120 actieve investeerders.
Die zullen ze inderdaad proberen uit te breiden.

Aan de ene kant goed voor de wat grotere projecten om vol te komen.
Aan de andere kant ben ik weer bang voor een race om mee te mogen doen met de kleinere projecten. Dat zie je nu al een beetje ontstaan.
pi_173241974
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:48 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Kosten zijn per jaar en worden in de 1e en 2e maand van elk jaar ingehouden op de uitbetaling.
Ja, dat zijn de inkomsten vanuit de investeerders. Het grootste deel van de inkomsten komt van de geldnemers. Een belangrijk deel bij de start en verder maandelijks.
pi_173242021
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:50 schreef dyna18 het volgende:
Aan de ene kant goed voor de wat grotere projecten om vol te komen.
Aan de andere kant ben ik weer bang voor een race om mee te mogen doen met de kleinere projecten. Dat zie je nu al een beetje ontstaan.
Mee eens maar wel goed voor het platform (en dus ook een beetje voor alle investeerders).
pi_173242232
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:50 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Inderdaad op dit moment hebben ze een groep van zo'n 110 a 120 actieve investeerders.
Die zullen ze inderdaad proberen uit te breiden.

Aan de ene kant goed voor de wat grotere projecten om vol te komen.
Aan de andere kant ben ik weer bang voor een race om mee te mogen doen met de kleinere projecten. Dat zie je nu al een beetje ontstaan.
dyna18, nav jouw laatste opmerking over de race heb ik de vraag of deze race voor meerdere projecten niet gaat gelden wanneer de wens van de AFM om projecten eerder, bv twee weken, open te zetten voordat er geïnvesteerd mag worden. Of te wel wordt het dan bij openstellen geen knoppen race. Met de huidige opzet waarbij je de investering mag terugtrekken geef je de investeerder ook de ruimte om de investering te heroverwegen.
pi_173243790
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:10 schreef ML45 het volgende:

[..]

Naar ik hoop gaat dit snel, want voor het verdienmodel van SIG is het wel belangrijk dat ze meer projecten krijgen. Als ik snel reken krijgen ongeveer ¤ 90,- per maand bij een project van ¤ 100.000. Dus met de huidige aantallen is het geen vetpot. Wel overigens een gezonde manier van omzet realisering door deze maandelijks te innen en niet alleen vooraf.
2% eenmalig + E 50 per maand. Veel is het niet inderdaad. Voor de laatste woning komt dit uit op E 3.100 van uit geldnemers + (iets minder dan) E 650 (vanwege klein beetje aflossen in schijf 2) vanuit investeerders in de totale periode van 36 maanden. Gemiddeld E 104 per maand. Hier moeten de kosten van bv. intersolve nog vanaf.

[ Bericht 4% gewijzigd door djh77 op 19-08-2017 04:58:52 ]
pi_173249634
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:02 schreef UU7 het volgende:
Bericht van GvE inzake
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
peterverhaar twitterde op vrijdag 18-08-2017 om 23:04:57 Ik had gelijk inzake Mondigo van @geldvoorelkaar : aandeelhouders staan niet garant; geld is gewoon weg, GVE praat nonsens reageer retweet


[ Bericht 26% gewijzigd door djh77 op 19-08-2017 07:18:56 ]
pi_173249640
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:50 schreef dyna18 het volgende:
Aan de ene kant goed voor de wat grotere projecten om vol te komen.
Aan de andere kant ben ik weer bang voor een race om mee te mogen doen met de kleinere projecten. Dat zie je nu al een beetje ontstaan.
Voor huisjes onder de 100k zal het met een grotere groep investeerders wellicht een race worden. De markt voor huizen van 2-3 ton is nog redelijk open en hier moeten de inkomsten voor SiG voornamelijk vandaan gaan komen denk ik. Met het huidige aantal investeerders gaan deze projecten niet vollopen. SiG heeft op een of andere manier problemen met de acquisitie van nieuwe investeerders (zie poging via SBS;fabels met Aukje van Ginneken). Ik denk dat een behoorlijk percentage via dit forum bij SiG is terecht gekomen (niks mis mee natuurlijk). Ik heb ook de indruk dat de zomeractie ook maar zeer beperkt wat gaat opleveren (zie titel topic). Op 31-8 houden ze in Bilthoven een informatiesessie. Dit zal misschien wat lokale mensen trekken.

Partijen als Crowdestate en newfunding lijken kleinere platformen, maar deze hebben gezien de hoogte van de gefunde projecten toch een bredere groep (professionele?) investeerders.

Ik zie het ook bij een nieuw platform als waardevoorjegeld. Hebben laatst 3 dagen op een beurs gestaan, lopen de hele dag te twitteren en Facebook berichten te plaatsen, maar er wordt al drie weken geen cent ingelegd op hun projecten. Ze zijn nu 6 weken bezig. Beide projecten samen hebben 250k nodig. Er is 25k ingelegd (waarschijnlijk vooral door vrienden en bekenden van de platform eigenaren). De hamvraag is: waar zitten de investeerders en hoe kom je met hen in contact. GvE, CCF, FNC (HCN ook voor gering aantal projecten) hebben er genoeg. Hebben deze investeerders geen behoefte aan spreiding over platformen?

Investormatch is nog redelijk vaak te horen in nieuwsmedia (radio 1, BNR). Lendahand maakt radioreclame en capital circle zoekt zijn heil wel eens bij Harry Mens. Allemaal verwoede pogingen om de investeerders te bereiken. Wellicht dat de bundeling van krachten van een aantal platformen waar newfunding het laatst over had is kan gaan opleveren??

[ Bericht 5% gewijzigd door djh77 op 19-08-2017 06:08:46 ]
pi_173249803
De top 10 van week 33:
pi_173249924
Ik ben een nieuwe Sig-investeerder, maar ben nog wat huiverig voor verdere investeringen. Rente is laag en platform moet nog wat vertrouwen krijgen wat tijd nodig heeft.
pi_173249973
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 05:22 schreef djh77 het volgende:

[..]

peterverhaar twitterde op vrijdag 18-08-2017 om 23:04:57 Ik had gelijk inzake Mondigo van @geldvoorelkaar : aandeelhouders staan niet garant; geld is gewoon weg, GVE praat nonsens reageer retweet
Op welke basis denkt deze man altijd gelijk te hebben?

Hij voorspelde dat het bericht zou zijn dat t failliet was

Bericht nu

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is nogal een andere message dan hij zo hard van de daken schreeuwde.

Uit al zn tweets blijkt wel dat t nogal een narcistische man is die zijn mening ziet als een voldongen feit en zonder reden mensen aan de schandpaal hangt.

Waarom wordt hij wel zo vaak aangedragen vraag ik me dan af?
pi_173250137
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 08:10 schreef escortmk2 het volgende:
Ik ben een nieuwe Sig-investeerder, maar ben nog wat huiverig voor verdere investeringen. Rente is laag en platform moet nog wat vertrouwen krijgen wat tijd nodig heeft.
Rente is laag, zekerheden zijn hoog. Meestal een communiceerd vat. Het platform bestaat ruim een jaar. Waarom minder vertrouwen dan bv. GvE?
Rendement van schijf 1 projecten kan trouwens nogal mee vallen tov projecten van andere platforms met een gemiddeld default percentage.

[ Bericht 6% gewijzigd door djh77 op 19-08-2017 08:47:29 ]
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 08:58:14 #222
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_173250304
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 08:22 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Op welke basis denkt deze man altijd gelijk te hebben?

Hij voorspelde dat het bericht zou zijn dat t failliet was

Bericht nu

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is nogal een andere message dan hij zo hard van de daken schreeuwde.

Uit al zn tweets blijkt wel dat t nogal een narcistische man is die zijn mening ziet als een voldongen feit en zonder reden mensen aan de schandpaal hangt.

Waarom wordt hij wel zo vaak aangedragen vraag ik me dan af?
Ben het wel met je eens ja.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_173250745
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 08:22 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Op welke basis denkt deze man altijd gelijk te hebben?

Hij voorspelde dat het bericht zou zijn dat t failliet was

Bericht nu

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is nogal een andere message dan hij zo hard van de daken schreeuwde.

Uit al zn tweets blijkt wel dat t nogal een narcistische man is die zijn mening ziet als een voldongen feit en zonder reden mensen aan de schandpaal hangt.

Waarom wordt hij wel zo vaak aangedragen vraag ik me dan af?
Ik ben het met je eens maar desondanks zit hij wel (soms) in de goede kringen om dingen te horen. Dus ik neem zijn mening mee in mijn beslissing maar zeker niet als 100% waarheid.
pi_173251078
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 05:30 schreef djh77 het volgende:

[..]

Voor huisjes onder de 100k zal het met een grotere groep investeerders wellicht een race worden. De markt voor huizen van 2-3 ton is nog redelijk open en hier moeten de inkomsten voor SiG voornamelijk vandaan gaan komen denk ik. Met het huidige aantal investeerders gaan deze projecten niet vollopen. SiG heeft op een of andere manier problemen met de acquisitie van nieuwe investeerders (zie poging via SBS;fabels met Aukje van Ginneken). Ik denk dat een behoorlijk percentage via dit forum bij SiG is terecht gekomen (niks mis mee natuurlijk). Ik heb ook de indruk dat de zomeractie ook maar zeer beperkt wat gaat opleveren (zie titel topic). Op 31-8 houden ze in Bilthoven een informatiesessie. Dit zal misschien wat lokale mensen trekken.

Partijen als Crowdestate en newfunding lijken kleinere platformen, maar deze hebben gezien de hoogte van de gefunde projecten toch een bredere groep (professionele?) investeerders.

Ik zie het ook bij een nieuw platform als waardevoorjegeld. Hebben laatst 3 dagen op een beurs gestaan, lopen de hele dag te twitteren en Facebook berichten te plaatsen, maar er wordt al drie weken geen cent ingelegd op hun projecten. Ze zijn nu 6 weken bezig. Beide projecten samen hebben 250k nodig. Er is 25k ingelegd (waarschijnlijk vooral door vrienden en bekenden van de platform eigenaren). De hamvraag is: waar zitten de investeerders en hoe kom je met hen in contact. GvE, CCF, FNC (HCN ook voor gering aantal projecten) hebben er genoeg. Hebben deze investeerders geen behoefte aan spreiding over platformen?

Investormatch is nog redelijk vaak te horen in nieuwsmedia (radio 1, BNR). Lendahand maakt radioreclame en capital circle zoekt zijn heil wel eens bij Harry Mens. Allemaal verwoede pogingen om de investeerders te bereiken. Wellicht dat de bundeling van krachten van een aantal platformen waar newfunding het laatst over had is kan gaan opleveren??
Ik denk dat mensen die met crowdfunden beginnen de rente bij SIG te laag vinden.
Als ze wat meer bezig zijn en ook over defaults gaan lezen/meemaken gaan ze toch wat anders naar de mooie pitches kijken.
Dan wordt er meer gelet op zekerheden.
Ik denk dat SIG vanzelf meer investeerders krijgt.
Eerst liep het niet bij SIG omdat je meteen moest storten en iedereen op laatste dag wachtte.
Nu zijn er projecten die totaal niet lopen omdat ze te ingewikkeld zijn(3 panden tegelijk met veel mitsen en maren)
Projecten die nu net niet helemaal vollopen zijn volgens mij wel gevolg van te weinig investeerders
die SIG kennen(of het in het verleden hebben bekeken en gedacht niets voor mij)
Loopt ook gedeeltelijk niet vol omdat mensen hier ook willen spreiden op leners.
pi_173251272
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 08:38 schreef djh77 het volgende:

[..]

Rente is laag, zekerheden zijn hoog. Meestal een communiceerd vat. Het platform bestaat ruim een jaar. Waarom minder vertrouwen dan bv. GvE?
Rendement van schijf 1 projecten kan trouwens nogal mee vallen tov projecten van andere platforms met een gemiddeld default percentage.
Hoge zekerheden, om dat te kunnen zeggen zou je eigenlijk eens mee moeten maken dat die zekerheden worden aangesproken. Dat is nog niet gebeurd toch? Gezien de grootte van het platform weet ik niet of ze hier veel mankracht voor hebben indien nodig.

Die tweede investering van mij komt waarschijnlijk wel hoor, ik neem gewoon wat meer tijd.
pi_173251353
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:04 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen die met crowdfunden beginnen de rente bij SIG te laag vinden.
Als ze wat meer bezig zijn en ook over defaults gaan lezen/meemaken gaan ze toch wat anders naar de mooie pitches kijken.
Dan wordt er meer gelet op zekerheden.
Ik denk dat SIG vanzelf meer investeerders krijgt.
Eerst liep het niet bij SIG omdat je meteen moest storten en iedereen op laatste dag wachtte.
Nu zijn er projecten die totaal niet lopen omdat ze te ingewikkeld zijn(3 panden tegelijk met veel mitsen en maren)
Projecten die nu net niet helemaal vollopen zijn volgens mij wel gevolg van te weinig investeerders
die SIG kennen(of het in het verleden hebben bekeken en gedacht niets voor mij)
Loopt ook gedeeltelijk niet vol omdat mensen hier ook willen spreiden op leners.
Overschat de markt niet, ik noem:
- Collin heeft er ook bijna 2 jaar overgedaan om op dit niveau te komen
- ook met ruim 10.000 investeerders lukt het ook Collin( zie nu bij twee projecten) en GvE niet om projecten (snel) vol te krijgen
- investeerders van het eerste uur zijn deels afgehaakt omdat zij met defaults zijn geconfronteerd, maar bij nieuwe investeerders zitten ook mensen die eigenlijk spaarders zijn en dus de kat uit te boom kijken.

Wat zijn mi oplossingen voor SIG en andere kleine platforms;
- nog meer op social media, zag dat SIG nu nog geen 100 volgers heeft op LinkedIn dat moeten er meer worden. Op Facebook zijn ze al actief.
- ga de zaaltjes af en spreek kleine beleggers en beleggingsclubjes persoonlijk, TV is te vluchtig
- kijk hoe de zoekwoorden beter kunnen om bij Google hoger te score.
- in het verhaal ook duidelijk spreiding naar voren brengen.
pi_173251842
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 08:10 schreef escortmk2 het volgende:
Ik ben een nieuwe Sig-investeerder, maar ben nog wat huiverig voor verdere investeringen. Rente is laag en platform moet nog wat vertrouwen krijgen wat tijd nodig heeft.
De rente is inderdaad niet indrukwekkend, maar je moet dat wel relateren aan het risicoprofiel. Ik meen dat CCF als uitgangspunt neemt een netto-netto rendement van 4% dus na kosten en na defaults. En dat moeten ze ook nog maar eens waar zien te maken.

Met een bruto opbrengst van in de eerste schijf 4,8%, mag je dus gemiddeld 0,8% kwijtspelen aan kosten en risico om ook op die 4% te eindigen.
Dat lijkt heel weinig maar met een eerste hypotheek als zekerheid en een hoofdsom van 55% van de waarde verhuurd, zou het reëel kunnen zijn.
Pecunia non olet
pi_173252308
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 05:30 schreef djh77 het volgende:

[..]

Voor huisjes onder de 100k zal het met een grotere groep investeerders wellicht een race worden. De markt voor huizen van 2-3 ton is nog redelijk open en hier moeten de inkomsten voor SiG voornamelijk vandaan gaan komen denk ik. Met het huidige aantal investeerders gaan deze projecten niet vollopen. SiG heeft op een of andere manier problemen met de acquisitie van nieuwe investeerders (zie poging via SBS;fabels met Aukje van Ginneken). Ik denk dat een behoorlijk percentage via dit forum bij SiG is terecht gekomen (niks mis mee natuurlijk). Ik heb ook de indruk dat de zomeractie ook maar zeer beperkt wat gaat opleveren (zie titel topic). Op 31-8 houden ze in Bilthoven een informatiesessie. Dit zal misschien wat lokale mensen trekken.

Partijen als Crowdestate en newfunding lijken kleinere platformen, maar deze hebben gezien de hoogte van de gefunde projecten toch een bredere groep (professionele?) investeerders.

Ik zie het ook bij een nieuw platform als waardevoorjegeld. Hebben laatst 3 dagen op een beurs gestaan, lopen de hele dag te twitteren en Facebook berichten te plaatsen, maar er wordt al drie weken geen cent ingelegd op hun projecten. Ze zijn nu 6 weken bezig. Beide projecten samen hebben 250k nodig. Er is 25k ingelegd (waarschijnlijk vooral door vrienden en bekenden van de platform eigenaren). De hamvraag is: waar zitten de investeerders en hoe kom je met hen in contact. GvE, CCF, FNC (HCN ook voor gering aantal projecten) hebben er genoeg. Hebben deze investeerders geen behoefte aan spreiding over platformen?

Investormatch is nog redelijk vaak te horen in nieuwsmedia (radio 1, BNR). Lendahand maakt radioreclame en capital circle zoekt zijn heil wel eens bij Harry Mens. Allemaal verwoede pogingen om de investeerders te bereiken. Wellicht dat de bundeling van krachten van een aantal platformen waar newfunding het laatst over had is kan gaan opleveren??
Goede reactie djh77. Dank.
Het is inderdaad opvallend dat veel van de investeerders die staan te dringen om met CCF mee te mogen doen, niet naar andere platformen kijken zoals SiG. Misschien toch de marketing of lage rente die hun niet weet te overtuigen.

Ik denk ook dat een heel groot percentage van de investeerders van SiG hier op fok zit. Misschien zelfs wel meer dan 50%. Dat zie je ook meteen terug, dat als er hier op het forum negatieve punten aan het licht komen, een project meteen niet meer vol komt. En dat als een project hier als positief wordt besproken het zeer snel volloopt. Wat dat betreft kunnen we hopelijk ook een goede gesprekspartner voor SiG zijn om verbetering door te voeren.

Het zou inderdaad wel goed voor SiG zijn om een grotere investeerders basis te krijgen. Misschien voor SiG ook nog een idee om in wat bladen te komen wat door investeerders gelezen wordt. Ze zullen inderdaad naamsbekendheid moeten opbouwen. En dat is wel kwestie van de lange adem. Ook bij CCF heeft het tijd gekost om dit op te bouwen.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:14:18 #229
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_173253222
Zo, die zijn ambitieus! Greencrowd wil Eneco overnemen van o.a. Rotterdam. streefbedrag: 250mio.
Toezeggingen van 1,5 en 1 mio doen het lekker snel oplopen. Maar dat je in een dag tijd (inclusief die grote bedragen) 4 mio bij elkaar sprokkelt, zonder dat je weet wat je koopt, is toch wel opmerkelijk.
pi_173253226
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:19 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Hoge zekerheden, om dat te kunnen zeggen zou je eigenlijk eens mee moeten maken dat die zekerheden worden aangesproken. Dat is nog niet gebeurd toch? Gezien de grootte van het platform weet ik niet of ze hier veel mankracht voor hebben indien nodig.

Die tweede investering van mij komt waarschijnlijk wel hoor, ik neem gewoon wat meer tijd.
1e hypotheek kan geschaard worden onder hoge zekerheid en het minst moeilijk uit te winnen. Er zijn tot nu geen betalingsproblemen en 2 projecten zijn vervroegd afgelost.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 19-08-2017 13:09:09 ]
pi_173253895
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:14 schreef crowd-fundi het volgende:
Zo, die zijn ambitieus! Greencrowd wil Eneco overnemen van o.a. Rotterdam. streefbedrag: 250mio.
Toezeggingen van 1,5 en 1 mio doen het lekker snel oplopen. Maar dat je in een dag tijd (inclusief die grote bedragen) 4 mio bij elkaar sprokkelt, zonder dat je weet wat je koopt, is toch wel opmerkelijk.
Het zijn natuurlijk alleen toezeggingen zonder enige verplichting. Ook jij kan er 1000K toezeggen zonder enige verplichting en zonder dat je deze tot je beschikking hebt. :7
Dus ik neem deze inventarisatie voorlopig toch wel met een korreltje zout ondanks dat ik ook een kleine duit toegezegd heb daar ik het initiatief wel kan waarderen.
Verder denk ik dat een beursgang eerder tot de mogelijkheden behoort. "Crowdfunding" via de beurs is voor zo'n groot bedrijf misschien ook wel beter.

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 19-08-2017 13:03:03 ]
pi_173253922
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:14 schreef crowd-fundi het volgende:
Zo, die zijn ambitieus! Greencrowd wil Eneco overnemen van o.a. Rotterdam. streefbedrag: 250mio.
Toezeggingen van 1,5 en 1 mio doen het lekker snel oplopen. Maar dat je in een dag tijd (inclusief die grote bedragen) 4 mio bij elkaar sprokkelt, zonder dat je weet wat je koopt, is toch wel opmerkelijk.
Publiciteitsstuntje?
pi_173254010
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Het zijn natuurlijk alleen toezeggingen zonder enige verplichting. Ook jij kan er 1000K toezeggen zonder enige verplichting en zonder dat je deze tot je beschikking hebt. :7
Dus ik neem deze inventarisatie voorlopig toch wel met een korreltje zout ondanks dat ik ook een kleine duit toegezegd heb daar ik het initiatief wel kan waarderen.
Verder denk ik dat een beursgang eerder tot de mogelijkheden behoort. "Crowdfunding" via de beurs is voor zo'n bedrijf misschien ook wel beter.
er is 1500K toegezegd door Zelfstroom. Die haalt regelmatig geld op via crowdfunding bij oa Greencrowd en Duurzaaminvesteren.

Dat wordt dan crowdfunden om te kunnen crowdfunden??
pi_173254756
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:04 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen die met crowdfunden beginnen de rente bij SIG te laag vinden.
Als ze wat meer bezig zijn en ook over defaults gaan lezen/meemaken gaan ze toch wat anders naar de mooie pitches kijken.
Dan wordt er meer gelet op zekerheden.
Ik denk dat SIG vanzelf meer investeerders krijgt.
Eerst liep het niet bij SIG omdat je meteen moest storten en iedereen op laatste dag wachtte.
Nu zijn er projecten die totaal niet lopen omdat ze te ingewikkeld zijn(3 panden tegelijk met veel mitsen en maren)
Projecten die nu net niet helemaal vollopen zijn volgens mij wel gevolg van te weinig investeerders
die SIG kennen(of het in het verleden hebben bekeken en gedacht niets voor mij)
Loopt ook gedeeltelijk niet vol omdat mensen hier ook willen spreiden op leners.
Ik liet toen ik voor het eerst van SiG hoorde, ondanks dat ik het idee van SiG meteen al heel interessant vond, SiG toch links liggen, omdat de rente te laag was. Nu ik echter bij met name GvE behoorlijk wat defaults en projecten in problemen heb ben ik op zoek naar meer zekerheid. Die vind ik bij SiG. Ook doet het (verwacht) rendement bij SiG niet onder voor dat van GvE met al zijn defaults, misschien scoort SiG nog wel beter. Vandaar dat ik nu eigenlijk alleen nog maar investeer via SiG. Enige nadeel van SiG vind ik het investeringsminimum van ¤ 250,00. Bij een bedrag van ¤ 100,00 zou ik vaker een project kunnen meepakken.

Het zou me niets verbazen als in de komende jaren veel investeerders die van een koude kermis zijn thuisgekomen bij platforms zoals GvE voor SiG gaan kiezen. Ook zou het me niets verbazen als gewone spaarders SiG als een soort 5-jarig deposito met aantrekkelijke rente gaan zien.
pi_173255411
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 05:30 schreef djh77 het volgende:

[...]

Voor huisjes onder de 100k zal het met een grotere groep investeerders wellicht een race worden. De markt voor huizen van 2-3 ton is nog redelijk open en hier moeten de inkomsten voor SiG voornamelijk vandaan gaan komen denk ik. Met het huidige aantal investeerders gaan deze projecten niet vollopen. SiG heeft op een of andere manier problemen met de acquisitie van nieuwe investeerders (zie poging via SBS;fabels met Aukje van Ginneken). Ik denk dat een behoorlijk percentage via dit forum bij SiG is terecht gekomen (niks mis mee natuurlijk). Ik heb ook de indruk dat de zomeractie ook maar zeer beperkt wat gaat opleveren (zie titel topic). Op 31-8 houden ze in Bilthoven een informatiesessie. Dit zal misschien wat lokale mensen trekken.

Partijen als Crowdestate en newfunding lijken kleinere platformen, maar deze hebben gezien de hoogte van de gefunde projecten toch een bredere groep (professionele?) investeerders.

Ik zie het ook bij een nieuw platform als waardevoorjegeld. Hebben laatst 3 dagen op een beurs gestaan, lopen de hele dag te twitteren en Facebook berichten te plaatsen, maar er wordt al drie weken geen cent ingelegd op hun projecten. Ze zijn nu 6 weken bezig. Beide projecten samen hebben 250k nodig. Er is 25k ingelegd (waarschijnlijk vooral door vrienden en bekenden van de platform eigenaren). De hamvraag is: waar zitten de investeerders en hoe kom je met hen in contact. GvE, CCF, FNC (HCN ook voor gering aantal projecten) hebben er genoeg. Hebben deze investeerders geen behoefte aan spreiding over platformen?

Investormatch is nog redelijk vaak te horen in nieuwsmedia (radio 1, BNR). Lendahand maakt radioreclame en capital circle zoekt zijn heil wel eens bij Harry Mens. Allemaal verwoede pogingen om de investeerders te bereiken. Wellicht dat de bundeling van krachten van een aantal platformen waar newfunding het laatst over had is kan gaan opleveren??
Ik heb niet de indruk dat GvE, CCF en FnC genoeg investeerders hebben. GvE en Collin hebben steeds vaker projecten een tijdje open staan. Enerzijds doordat investeerders afhaken, maar ook omdat er meer aanbod is op andere platformen. Ze zullen meer moeite moeten doen om projecten vol te krijgen.
FnC wil graag grotere projecten aanbieden, maar heeft daar onvoldoende investeerders voor. Ze werken onvoldoende vanuit het belang van investeerders, wat het werven van investeerders bemoeilijkt.
Het wordt tijd dat er een toezichthouder komt die schoon schip maakt, waardoor er minder platforms over blijven, maar van betere kwaliteit. Van de AFM verwacht ik niets, die is instrumenteel aan de ellende waar we nu in zitten. Als er wetgeving komt die hen meer bevoegdheden geeft, zou dat de boel wel eens kunnen verergeren. Het overheidsbeleid is gewoon niet goed en de AFM voert dat foute beleid uit. Hopelijk komt er een nieuw kabinet met een beter beleid.

Ikzelf zit in de positie dat ik op zoek moet naar nieuwe platformen. Op Gve, Collin en KoM investeer ik feitelijk niet meer (al sluit ik toekomstige investeringen niet helemaal uit). FnC is in mijn portefeuille oververtegenwoordigd.
Ik ben geen fan van investeren in vastgoed via crowdfunding, dan zou ik liever direct investeren, zodat ik met een beperkt extra risico mee profiteer van waardestijgingen. Inmiddels twijfel ik, omdat er weinig goede alternatieven zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Benger2 op 19-08-2017 15:36:10 ]
pi_173256517
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:37 schreef Benger2 het volgende:
Ik ben geen fan van investeren in vastgoed via crowdfunding, dan zou ik liever direct investeren, zodat ik met een beperkt extra risico mee profiteer van waardestijgingen. Inmiddels twijfel ik, omdat er weinig goede alternatieven zijn.
Een beetje sparen en je dan (alleen of met een groepje mensen) als geldnemer aanmelden bij SiG. De rest van het forum zal je helpen bij het financieren van het vastgoed haha.

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 19-08-2017 15:57:49 ]
pi_173257642
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:39 schreef djh77 het volgende:

[..]

Een beetje sparen en je dan (alleen of met een groepje mensen) als geldnemer aanmelden bij SiG. De rest van het forum zal je helpen bij het financieren van het vastgoed haha.
Ik had gehoopt zoiets via Brickfund te kunnen doen, maar daar loopt het allemaal - heb ik de indruk - niet zo voorspoedig. Met mijn (vrij belegbare) vermogen heb ik een te grote hefboom nodig om zelfstandig in het vastgoed te stappen. Dat is mij te risicovol.
pi_173258392
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 08:22 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Op welke basis denkt deze man altijd gelijk te hebben?

Hij voorspelde dat het bericht zou zijn dat t failliet was

Bericht nu

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is nogal een andere message dan hij zo hard van de daken schreeuwde.
Als er zoveel projecten op de plank liggen, waarom kunnen ze dan niks meer aflossen? Het geld van de oorspronkelijke lening is weg en ze hebben vooralsnog geen mogelijkheid om die terug te betalen. Het is natuurlijk een gok of die mogelijkheid over een half jaar wel bestaat.

Wat betreft Eneco. Ik zal zeker meedoen maar realistisch lijkt het me niet. Het gaat uiteindelijk om x miljard.

Verder zag ik gisteravond die 1 miljoen voorbij komen en heb eens gegoogled op het bedrijf. Dat bedrijf is pas dit jaar opgericht volgens de linkedin van de betreffende persoon. Het lijkt me puur voor publiciteit gedaan te zijn.
pi_173258550
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 17:28 schreef OOST het volgende:

[...]

Wat betreft Eneco. Ik zal zeker meedoen maar realistisch lijkt het me niet. Het gaat uiteindelijk om x miljard.

Verder zag ik gisteravond die 1 miljoen voorbij komen en heb eens gegoogled op het bedrijf. Dat bedrijf is pas dit jaar opgericht volgens de linkedin van de betreffende persoon. Het lijkt me puur voor publiciteit gedaan te zijn.
Ik heb ook ingeschreven. Ik verwacht dat ook Nederlandse pensioenfondsen wel belangstelling hebben. Ook die hebben een duurzaamheidsagenda en beleggen voor de langere termijn. Als er (naast de coöperatie) veel van dat soort aandeelhouders zijn kan dat helpen om Eneco op de juiste koers te houden.
pi_173259892
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 17:28 schreef OOST het volgende:

[..]

Als er zoveel projecten op de plank liggen, waarom kunnen ze dan niks meer aflossen? Het geld van de oorspronkelijke lening is weg en ze hebben vooralsnog geen mogelijkheid om die terug te betalen. Het is natuurlijk een gok of die mogelijkheid over een half jaar wel bestaat.

Wat betreft Eneco. Ik zal zeker meedoen maar realistisch lijkt het me niet. Het gaat uiteindelijk om x miljard.

Verder zag ik gisteravond die 1 miljoen voorbij komen en heb eens gegoogled op het bedrijf. Dat bedrijf is pas dit jaar opgericht volgens de linkedin van de betreffende persoon. Het lijkt me puur voor publiciteit gedaan te zijn.
Tuurlijk is dat geld "weg"...je gaat geen miljoen lenen om dit liquide te houden en die liquide middelen zal je nu nodig hebben

Wil je iets opzetten/uitbreiden heb je cashflow nodig. Daar wordt nu dus ruimte in gecreeerd (meer beschikbaar voor de investering). Dat je mogelijkheden hebt in een bepaalde richting betekent niet dat je zonder 'opstart'kosten zit.
Zie het als wel/niet uitbetalen van dividend.

Het is allemaal plausibel en is dus nogal voorbarig wat peter (en jij) zeggen.

Toekomst zal uitwijzen of het een succes wordt danwel meer achter zit. Vooralsnog is niemand er bij gebaat (of iig de leningnemer en de investeerders niet) om onrust te creeeren door onderbuikgevoelens. Behalve deze maand is er altijd heel stipt betaald en er had inderdaad beter gecommuniceerd (en eerder) moeten worden. Het is iig niet een leningnemer waar eerder een 'nare' bijsmaak was (rotimachine) met een vergelijkbaar verzoek. Daar was het uiteindelijk opgelost met een nieuwe lening (nadat het verzoek niet geheel soepel verliep).
Laten we deze leningnemers het voordeel vd twijfel geven en hopen dat bij alle projecten alles op de pootjes terecht komt
pi_173270336
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:14 schreef crowd-fundi het volgende:
Zo, die zijn ambitieus! Greencrowd wil Eneco overnemen van o.a. Rotterdam. streefbedrag: 250mio.
Toezeggingen van 1,5 en 1 mio doen het lekker snel oplopen. Maar dat je in een dag tijd (inclusief die grote bedragen) 4 mio bij elkaar sprokkelt, zonder dat je weet wat je koopt, is toch wel opmerkelijk.
Inmiddels hebben 720 personen bijna ¤7.000.000,- vrijblijvend in het vooruitzicht gesteld. Inderdaad opmerkelijk. Meer dan een droom is nog niet in het vooruitzicht gesteld. Er blijven dus tal van vragen open staan. Waaronder:
- In hoeverre kan Greencrowd vertrouwen op de gedane toezeggingen? Vrijblijvend of niet, ik neem aan dat zij wel gebruikt worden om de haalbaarheid van dit plan te onderzoeken. Als mensen straks massaal niet thuis geven, is er wel een probleem.
- De crowd wordt mede-eigenaar van een coöperatie. Er moet dus een regeling komen voor inspraak in, vertegenwoordiging door en behartiging van de lopende zaken (incl. de financiering daarvan) door. de coöperatie. Hoe zal die eruit gaan zien?
- Wie gaat dat betalen?
- Ik neem aan dat de coöperatie het dividend gaat verdelen onder de deelnemers van de coöperatie, maar over hoeveel euro hebben we het dan eigenlijk? (Dat zal overigens na zijn te gaan in de begrotingen van de genoemde gemeenten) En hoeveel daarvan kan de coöperatie daadwerkelijk aan de deelnemers overmaken?
- Als je jezelf inkoopt in een coöperatie, moet je dan belasting betalen (box 3) over dat deel (zoals bij aandelen)? En wat is de juridische verhouding van de crowd ten opzichte van de coöperatie als het mis gaat?

Ik geloof dat ik eerder losse aandelen Eneco op de Amsterdamse effectenbeurs zou willen kopen. Zet in het prospectus een sleutel die in het voordeel is van kleine aandeelhouders en de crowd kan gewoon meedoen. Voorbeeldje: de beursgang van ASR was overtekend. Maar de eerste 250 aandelen waarop je had ingetekend, kreeg je altijd toegewezen.
pi_173270873
Waarom zijn jullie zo betrokken bij Eneco, als ik vragen mag?
Pecunia non olet
pi_173272900
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 00:40 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Inmiddels hebben 720 personen bijna ¤7.000.000,- vrijblijvend in het vooruitzicht gesteld. Inderdaad opmerkelijk. Meer dan een droom is nog niet in het vooruitzicht gesteld. Er blijven dus tal van vragen open staan. Waaronder:
- In hoeverre kan Greencrowd vertrouwen op de gedane toezeggingen? Vrijblijvend of niet, ik neem aan dat zij wel gebruikt worden om de haalbaarheid van dit plan te onderzoeken. Als mensen straks massaal niet thuis geven, is er wel een probleem.
- De crowd wordt mede-eigenaar van een coöperatie. Er moet dus een regeling komen voor inspraak in, vertegenwoordiging door en behartiging van de lopende zaken (incl. de financiering daarvan) door. de coöperatie. Hoe zal die eruit gaan zien?
- Wie gaat dat betalen?
- Ik neem aan dat de coöperatie het dividend gaat verdelen onder de deelnemers van de coöperatie, maar over hoeveel euro hebben we het dan eigenlijk? (Dat zal overigens na zijn te gaan in de begrotingen van de genoemde gemeenten) En hoeveel daarvan kan de coöperatie daadwerkelijk aan de deelnemers overmaken?
- Als je jezelf inkoopt in een coöperatie, moet je dan belasting betalen (box 3) over dat deel (zoals bij aandelen)? En wat is de juridische verhouding van de crowd ten opzichte van de coöperatie als het mis gaat?

Ik geloof dat ik eerder losse aandelen Eneco op de Amsterdamse effectenbeurs zou willen kopen. Zet in het prospectus een sleutel die in het voordeel is van kleine aandeelhouders en de crowd kan gewoon meedoen. Voorbeeldje: de beursgang van ASR was overtekend. Maar de eerste 250 aandelen waarop je had ingetekend, kreeg je altijd toegewezen.
1. Ik verwacht dat maar ongeveer de helft van de toezeggingen ook werkelijk tot stand zal komen.
2. We zullen zien met welk voorstel Greencrowd hierover komt. Vermoedelijk wordt de coöperatie gewoon aandeelhouder net als bij een coöperatie bij Symbid en zullen bestuurders van de coöperatie de aandeelhoudersvergadering bijwonen.
3. Vooralsnog neemt Greencrowd het huidige traject voor haar rekening. In ruil zullen meer mensen zich daar registreren (op dit forum bespraken we net dat het voor platforms lastig was om nieuwe investeerders aan te trekken, men schrijft zich nu massaal in). Als de coöperatie wordt gevormd zullen daar kosten aan hangen.
4. We zullen zien hoe het uiteindelijke voorstel er uit zal zien. Het zijn aandelen, dus je weet niet wat het gaat opleveren.
5. Ja, normaal gesproken (geen aanmerkelijk belang) is het gewoon box 3. Leden van een coöperatie (mits U.A., vergelijkbaar met een B.V.) zijn niet hoofdelijk aansprakelijk voor schulden van de coöperatie.

Het nadeel van het kopen van losse aandelen is dat weinig kleine aandeelhouders aandeelhoudersvergaderingen zullen bezoeken. Het zou me niet verbazen als de gemeenten die aandeelhouder zijn ook hier voor een dergelijke regeling zouden kiezen. Persoonlijk zou ik liever via een coöperatie investeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Benger2 op 20-08-2017 08:39:48 ]
pi_173272909
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 01:16 schreef obligataire het volgende:
Waarom zijn jullie zo betrokken bij Eneco, als ik vragen mag?
- privatiseren vind ik een slechte zaak
- de kans dat je je inleg nooit meer terugziet lijkt me vrij klein, dus het lijkt me wel een goede belegging
pi_173273016
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 01:16 schreef obligataire het volgende:
Waarom zijn jullie zo betrokken bij Eneco, als ik vragen mag?
Eneco speelt een voortrekkersrol in de energietransitie. Veel mensen zijn bang dat Eneco minder zal investeren in vernieuwende initiatieven als het een beursgenoteerd bedrijf wordt, waarbij met name de korte termijn winstgevendheid telt.
Via Symbid heb ik bijvoorbeeld geïnvesteerd in Nerdalize. Zij werken samen met Eneco. Dankzij Eneco krijgen dit soort bedrijven een kans.
pi_173276335
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:14 schreef crowd-fundi het volgende:
Zo, die zijn ambitieus! Greencrowd wil Eneco overnemen van o.a. Rotterdam. streefbedrag: 250mio.
Toezeggingen van 1,5 en 1 mio doen het lekker snel oplopen. Maar dat je in een dag tijd (inclusief die grote bedragen) 4 mio bij elkaar sprokkelt, zonder dat je weet wat je koopt, is toch wel opmerkelijk.
Ik zit hier zelf dubbel in;
- mi zijn er al mogelijkheden om zelf direct te investeren via bv DuurzaamInvesteren, Zonnepanelendelen en Greencrowd wat ik zelf doe( ps nu staan er nog meerdere projecten open!)
- via de crowd is het op te halen bedrag mi dusdanig gering dat de mogelijkheid om Eneco over te nemen nihil is
- ik ben niet tegen privatisering in het algemeen neem bv de Telecom sector maar wel met de juiste regulering en juiste mogelijkheid van marktwerking hetgeen mi bij energie wel gaat maar bij bv het spoor niet( puur te maken met beschikbare capaciteit)
- ik zie het maar als een publiciteitsstunt
- zoals iemand al zei, laat de aandelen via de beurs gaan en geef kleine aandeelhouders de mogelijkheid om deze aandelen ook te kunnen kopen.
pi_173295397
Gisteren tijdens een fietsrondje over de Utrechtse Heuvelrug met een fietsmaat eindelijk een keer koffie gedronken bij wielercafé De Proloog (KoM project van april 2016).
Het is een leuke, frisse zaak, die onderdeel is van een groter activiteitencomplex (met o.a. een theater, sporthal, vergaderzalen etc) in het centrum van Amerongen, aan de voet van de Amerongse Berg. Prima koffie, lekkere zelfgebakken brownies e.d. en aardige mensen. Positieve indruk!
pi_173296225
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:53 schreef OpDieFiets het volgende:
Gisteren tijdens een fietsrondje over de Utrechtse Heuvelrug met een fietsmaat eindelijk een keer koffie gedronken bij wielercafé De Proloog (KoM project van april 2016).
Het is een leuke, frisse zaak, die onderdeel is van een groter activiteitencomplex (met o.a. een theater, sporthal, vergaderzalen etc) in het centrum van Amerongen, aan de voet van de Amerongse Berg. Prima koffie, lekkere zelfgebakken brownies e.d. en aardige mensen. Positieve indruk!
Dank voor de info. Zit zelf ook in het project. Goed om te horen dat men kwaliteit levert. Wat mij opviel op de overigens mooie site, is dat ze nu, in de vakantieperiode, alleen maar op do, za en zo geopend zijn. Gemiste kans lijkt mij.
pi_173296583
De Zwaan op CCF staat ook weer voor maar liefs 14k open. Flinke annuleringen klaarblijkelijk.

[ Bericht 11% gewijzigd door Horsemen op 21-08-2017 11:12:48 (Klopt niet) ]
pi_173296599
Voor het archief en inmiddels vol:

Nieuw project op collincrowdfund:
Link: https://www.collincrowdfund.nl/habeku/

Leningaanvrager: Habeku
Doel van de lening: Werkkapitaal
Rente: 8,00 %
Looptijd: 36 maanden
Leningbedrag: ¤ 75.000
pi_173296633
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:05 schreef Horsemen het volgende:
De Zwaan op CCF staat ook weer voor maar liefs 14k open. Flinke annuleringen klaarblijkelijk.
Dit zat toch nog niet vol? Volgens mij zijn die nog steeds bezig met funding.
pi_173296681
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:09 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dit zat toch nog niet vol? Volgens mij zijn die nog steeds bezig met funding.
Oke, dan heb ik zitten slapen :z . Ik dacht echt dat hij al vol was. Sorry, foutje bedankt.
pi_173299168
iemand 30K in Take it Veldhoven Geldvoorelkaar gestopt

[ Bericht 62% gewijzigd door peterc op 21-08-2017 19:42:32 ]
pi_173300015
Net even de vrijdag ontvangen overeenkomst van Geldlening van NewFunding project De Veentjes gecontroleerd aangezien je dit elektronisch moet ondertekenen. Ondanks dat de vorige versie van bijna 2 maanden geleden wel klopte zaten er nu ineens onjuistheden in mijn persoonlijke gegevens. Slordig!

Overeenkomst dus geweigerd. Inmiddels 7 weken geleden mijn investering overgemaakt en nu zijn ze dus nog bezig om de overeenkomst van Geldlening in orde te maken en daarna moet de handel nog naar de notaris. Hoe lang zal dit nog allemaal gaan duren? En dat allemaal voor een lening met een looptijd van 1 jaar :%
pi_173300723
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:02 schreef Horsemen het volgende:
Net even de vrijdag ontvangen overeenkomst van Geldlening van NewFunding project De Veentjes gecontroleerd aangezien je dit elektronisch moet ondertekenen. Ondanks dat de vorige versie van bijna 2 maanden geleden wel klopte zaten er nu ineens onjuistheden in mijn persoonlijke gegevens. Slordig!

Overeenkomst dus geweigerd. Inmiddels 7 weken geleden mijn investering overgemaakt en nu zijn ze dus nog bezig om de overeenkomst van Geldlening in orde te maken en daarna moet de handel nog naar de notaris. Hoe lang zal dit nog allemaal gaan duren? En dat allemaal voor een lening met een looptijd van 1 jaar :%
Hadden ze de geboortedag en geboortemaand omgewisseld? Ik heb net even gekeken naar aanleiding van jouw posting en ik zag dat dit bij mij het geval is. Was me niet meteen opgevallen :@ :@ Maar ik laat het er bij . Anders gaat het allemaal nog langer duren vrees ik. Zouden we de rentedagen allemaal vergoed krijgen?
Pecunia non olet
pi_173301033
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:34 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hadden ze de geboortedag en geboortemaand omgewisseld? Ik heb net even gekeken naar aanleiding van jouw posting en ik zag dat dit bij mij het geval is. Was me niet meteen opgevallen :@ :@ Maar ik laat het er bij . Anders gaat het allemaal nog langer duren vrees ik. Zouden we de rentedagen allemaal vergoed krijgen?
Bij mij staat het gewoon uitgeschreven. Zeg maar 14 september. Omwisselen is dan lastig,.
pi_173301039
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:34 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hadden ze de geboortedag en geboortemaand omgewisseld? Ik heb net even gekeken naar aanleiding van jouw posting en ik zag dat dit bij mij het geval is. Was me niet meteen opgevallen :@ :@ Maar ik laat het er bij . Anders gaat het allemaal nog langer duren vrees ik. Zouden we de rentedagen allemaal vergoed krijgen?
Klopt en ik woon ook ineens op een heel ander huisnummer.
We gaan het zien, ingangsdatum is 1 augustus dus je zou denken dat je vanaf die datum ook rente krijgt, maar ik vraag het mij af.... Lening loopt t/m 31 juli dus anders zou de looptijd ook nog korter zijn dan 1 jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 21-08-2017 19:21:14 ]
pi_173301073
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:51 schreef djh77 het volgende:

[..]

Bij mij staat het gewoon uitgeschreven. Zeg maar 14 september. Omwisselen is dan lastig,.
14 september is moeilijk ja, maar NewFunding kan wel van bijv. 8-4 4 augustus maken, iets dergelijks hadden ze gedaan plus een ander huisnummer.
pi_173301258
Voor het archief en is inmiddels ook al vol:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16715

Naam: Amazing Toys
Leendoel: Voorfinanciering voorraden
Bedrag: 15.000 euro
Rente: 6,0%
Looptijd: 36 maanden
Classificatie: 2
Graydon rating: 0,05
pi_173301274
15k ...
  maandag 21 augustus 2017 @ 15:24:36 #261
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_173301582
Ik heb hem meegepakt.
pi_173301597
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:06 schreef Horsemen het volgende:
Voor het archief en is inmiddels ook al vol:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16715

Naam: Amazing Toys
Leendoel: Voorfinanciering voorraden
Bedrag: 15.000 euro
Rente: 6,0%
Looptijd: 36 maanden
Classificatie: 2
Graydon rating: 0,05
Leuke kleine lening, overzichtelijk en helder verhaal.
Meer van deze kleine leningen aub;)
pi_173301605
Had ik ook best mee willen pakken, maar was helaas te laat. Maar inderdaad, meer van dit soort kleine leningen graag.
pi_173301995

_O- Mooie motivatie
pi_173302498
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:47 schreef djh77 het volgende:
[ afbeelding ]
_O- Mooie motivatie
Een van ons zet dit er steeds bij ^O^
Misschien moeten we er allemaal iets dergelijks bijzetten bij het volgende project, dan kunnen we een schatting maken van het aandeel FoK! deelnemers bij SiG. :P
pi_173302996
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Een van ons zet dit er steeds bij ^O^
Misschien moeten we er allemaal iets dergelijks bijzetten bij het volgende project, dan kunnen we een schatting maken van het aandeel FoK! deelnemers bij SiG. :P
ik zet dan in op dyna18. Hij/zij is volgens mij erg blij met SiG en post nauwelijks over andere platforms.
pi_173305877
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Een van ons zet dit er steeds bij ^O^
Misschien moeten we er allemaal iets dergelijks bijzetten bij het volgende project, dan kunnen we een schatting maken van het aandeel FoK! deelnemers bij SiG. :P

ik zet dan in op dyna18. Hij/zij is volgens mij erg blij met SiG en post nauwelijks over andere platforms.
Klopt ik zet dat er steeds bij om ook nieuwe investeerders van SiG hier naar het forum te lokken. Als het platform de mogelijkheid biedt, waarom deze dan niet gebruiken... O-)
Ook ik ben trouwens benieuwd naar hoeveel van de investeerders op Fok zitten. Ik gok meer dan 50%. Wel grappig om bij het volgende project allemaal FOK in de motivatie te zetten :)

Verder ben ik geen fanboy van SiG. Ik sta open voor alle goede projecten.

Op dit moment is mijn portefeuille:
BAD: 2x
CCF: 11x
FC: 1x
GvE: 1x
IvM: 2x
KOM: 14x
MB: 1x
SiG: 9x
Symbid: 1x

Nog geen defaults, wel 2 projecten die slecht op tijd betalen.

Dat ik de laatste tijd veel over SiG post zegt vooral iets over de bedroevende kwaliteit van de andere platformen. Ik zou graag weer nieuwe goede projecten zien bij KoM en CCF.
CCF post ik trouwens ook over, zie bijv hier:
WGR / [Crowdfunding] #154 Zomer-CF met levensverzekeringen en lage rentes
pi_173306349
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:09 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dit zat toch nog niet vol? Volgens mij zijn die nog steeds bezig met funding.
Nu dan eindelijk echt vol O-)
pi_173306363
Zojuist heeft een investeerder project De Zwaan VSS volgegooid: " investeerder-40617 heeft ¤ 44.500 geïnvesteerd.21-08-2017 om 19:12."
Wel bijzonder omdat rond 18.00 uur er nog ¤ 9.500 open stond, dus ga ik er vanuit dat dit iemand is die eerder ¤ 35.000 heeft geïnvesteerd. Aan het nummer te zien een vrij nieuwe investeerder.
pi_173306919
[quote]0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:24 schreef ML45 het volgende:
Zojuist heeft een investeerder project De Zwaan VSS volgegooid: " investeerder-40617 heeft ¤ 44.500 geïnvesteerd.21-08-2017 om 19:12."
Wel bijzonder omdat rond 18.00 uur er nog ¤ 9.500 open stond, dus ga ik er vanuit dat dit iemand is die eerder ¤ 35.000 heeft geïnvesteerd. Aan het nummer te zien een vrij nieuwe investeerder.
[/quote
Zou een familielid kunnen zijn, die maakt het project rond, is gebaat bij het doorgaan van het project en krijgt nog 6,5% rendement, wat never nooit niet krijgt bij zijn bank. En de 6,5% worden betaald door de huuropbrengsten. van het OG. Geld cirkelt deels zo mooi rond in het familiegebeuren. En privë vangt hij er 6,5% mee. *O* w/
pi_173316643
Gisteren een volledige vervroegde aflossing ontvangen van CAN project "Broei", inclusief de volledige rente. Geplande aflossingsdatum was april 2019. Mijn eerste vervroegde aflossing! :)
pi_173316700
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:28 schreef OpDieFiets het volgende:
Gisteren een volledige vervroegde aflossing ontvangen van CAN project "Broei", inclusief de volledige rente. Geplande aflossingsdatum was april 2019. Mijn eerste vervroegde aflossing! :)
Gefeliciteerd, altijd leuk! ^O^
pi_173318072
Nieuwe Collin voor het archief:
https://www.collincrowdfund.nl/out-of-the-box-marketing/

Altijd handig om over een jaartje of zo, terug te kunnen zoeken en te verzuchten 'gelukkig zat er ik niet in' :r
Pecunia non olet
pi_173318258
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 11:07 schreef obligataire het volgende:
Nieuwe Collin voor het archief:
https://www.collincrowdfund.nl/out-of-the-box-marketing/

Altijd handig om over een jaartje of zo, terug te kunnen zoeken en te verzuchten 'gelukkig zat er ik niet in' :r
Inderdaad. Deze laat ik aan mij voorbij gaan.

Ik heb nog getwijfeld over de Collin speelgoedzaak. Bij een ander platform zou ik hem waarschijnlijk voor een klein bedrag meepakken, maar met de 500,- minimum grens bij Collin wordt het mij te risicovol.
pi_173319028
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 11:07 schreef obligataire het volgende:
Nieuwe Collin voor het archief:
https://www.collincrowdfund.nl/out-of-the-box-marketing/

Altijd handig om over een jaartje of zo, terug te kunnen zoeken en te verzuchten 'gelukkig zat er ik niet in' :r
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik pas ook.
pi_173319091
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 11:07 schreef obligataire het volgende:
Nieuwe Collin voor het archief:
https://www.collincrowdfund.nl/out-of-the-box-marketing/

Altijd handig om over een jaartje of zo, terug te kunnen zoeken en te verzuchten 'gelukkig zat er ik niet in' :r
Projectenvoorraad bij CCF is volgens mij nu op.
pi_173321485
geldvoorelkaar twitterde op dinsdag 22-08-2017 om 14:00:00 Update TAPEMYDAY: doelgroep en verdienmodel beter uitgelegd. TMD verdient investering a ¤450.000 in 1,4 jaar terug.… https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16489 reageer retweet
pi_173321998
quote:
Thanks meegepakt (zonder motivatie nog)
pi_173322144
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:01 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Nou ja, dat wil zeggen: op dinsdag 8 augustus schreven ze dat "eind volgende week" NPFC de volgende betaling overmaakt. Volgens mij is dat dus niet vorige week, maar bijvoorbeeld vandaag of morgen.
Betalingen van NPFC zijn nog niet binnen bij LAH:
quote:
• We verwachten deze week een terugbetaling van NPFC waarmee we het tweede deel van de mei terugbetalingen kunnen aflossen.
• We zijn in nauw overleg samen met andere financiers over de juiste afhandeling van de verlate terugbetalingen, zowel voor onze crowd als voor NPFC zelf.
• We hopen dat de terugbetaling deze week binnenkomt, maar kunnen helaas niets toezeggen.
Bijna weer een maand extra vertraging.
pi_173322396
quote:
Ik ben nog niet direct heel erg enthousiast over dit project.Met name door de erfpacht en dat de grond met een deel van deze financiering nog moet worden aangekocht.

Voor de waardebepaling is er al vanuit gegaan dat de grond is aangekocht maar verder ontbreekt elke informatie en voorwaarde waaronder dit mogelijk gedaan gaat worden. Welke garantie zal worden afgegeven dat de grond daadwerkelijk aangekocht zal worden en wat zijn de consequenties als dit door welke reden dan ook niet doorgaat? Zonder de grond is zelfs schijf 1 niet 100% gewaarborgd, zeker niet in de polder.

Hij had de woning gewoon gelijk met grond moeten aankopen dan was het voor mij prima geweest. Nu twijfel ik nog.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:08:37 #282
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_173322487
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:49 schreef djh77 het volgende:

[..]

Betalingen van NPFC zijn nog niet binnen bij LAH:

[..]

Bijna weer een maand extra vertraging.
Ja, had nu toch wel binnen kunnen, nee: moeten zijn.
pi_173322544
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik ben nog niet direct heel erg enthousiast over dit project.Met name door de erfpacht en dat de grond met een deel van deze financiering nog moet worden aangekocht.

Voor de waardebepaling is er al vanuit gegaan dat de grond is aangekocht maar verder ontbreekt elke informatie en voorwaarde waaronder dit mogelijk gedaan gaat worden. Welke garantie zal worden afgegeven dat de grond daadwerkelijk aangekocht zal worden en wat zijn de consequenties als dit door welke reden dan ook niet doorgaat? Zonder de grond is zelfs schijf 1 niet 100% gewaarborgd, zeker niet in de polder.

Hij had de woning gewoon gelijk met grond moeten aankopen dan was het voor mij prima geweest. Nu twijfel ik nog.
We merken het vanzelf als de hypotheekakte door de notaris wordt aangeleverd. In de akte zal de hoedanigheid van de grond worden vermeld.

Ik ga er overigens vanuit dat de lening pas wordt uitgeboekt nadat aan alle toezeggingen is voldaan......
Pecunia non olet
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:12:49 #284
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_173322566
Volgende Oegandees bij LAH:
¤ 10600
12 maanden
3,5%
OBUL
pi_173322635
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:11 schreef obligataire het volgende:

[..]

We merken het vanzelf als de hypotheekakte door de notaris wordt aangeleverd. In de akte zal de hoedanigheid van de grond worden vermeld.

Ik ga er overigens vanuit dat de lening pas wordt uitgeboekt nadat aan alle toezeggingen is voldaan......
Goede opmerking van Horsemen. Ik wil het gras niet voor je voeten wegmaaien maar ik heb SIG hieromtrent even een mail gestuurd.
pi_173322761
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:16 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Goede opmerking van Horsemen. Ik wil het gras niet voor je voeten wegmaaien maar ik heb SIG hieromtrent even een mail gestuurd.
Top.

Ik wacht de reactie even af want ik wil eigenlijk alleen maar mee doen als de ondergrond ook eigendom is en onder het onderpand valt.
pi_173322902
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Top.

Ik wacht de reactie even af want ik wil eigenlijk alleen maar mee doen als de ondergrond ook eigendom is en onder het onderpand valt.
Antwoord gekregen van Gijs (van SIG):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173323191
waarde4jegeld twitterde op dinsdag 22-08-2017 om 14:55:13 Spreiding van investeringen is belangrijk! Daarom nu vanaf 100,- investeren mogelijk. Schrijf nu in en #investeerhttps://waardevoorjegeld.nl/projecten reageer retweet
pi_173323438
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:33 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Antwoord gekregen van Gijs (van SIG):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank! Dat lijkt mij prima.

Ik heb ze nog even een berichtje gestuurd dat ze eigenlijk in de pitch moeten opnemen dat de erfpacht komt te vervallen als deze lening tot stand komt en dat de nog aan te kopen gronden een integraal onderdeel zullen zijn van de te verstrekken hypotheek / het onderpand, dan is het voor een ieder duidelijk en helder. (Dit had er eigenlijk gelijk bij moeten staan :X )

Overigens is dit de tweede lening van deze meneer Aantjes via SiG wat voor mij overigens geen enkel probleem is.
pi_173323562
Of een ander pand op SiG zetten en van de opbrengst de erfpacht betalen:
quote:
De meeste panden die wij in beheer hebben zijn inmiddels hypotheekvrij
pi_173323644
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:12 schreef crowd-fundi het volgende:
Volgende Oegandees bij LAH:
¤ 10600
12 maanden
3,5%
OBUL
Ik heb 'm meegepakt
pi_173323779
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:09 schreef djh77 het volgende:
Of een ander pand op SiG zetten en van de opbrengst de erfpacht betalen:

[..]

Precies, dan is er ook geen "gedoe".
pi_173324005
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:09 schreef djh77 het volgende:
Of een ander pand op SiG zetten en van de opbrengst de erfpacht betalen:

[..]

pi_173324285
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:07 schreef djh77 het volgende:
geldvoorelkaar twitterde op dinsdag 22-08-2017 om 14:00:00 Update TAPEMYDAY: doelgroep en verdienmodel beter uitgelegd. TMD verdient investering a ¤450.000 in 1,4 jaar terug.… https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16489 reageer retweet
Waarom is de looptijd dan 5 jaar en niet 1,5 jaar? :P Niet dat ik hem dan wel had meegenomen overigens.
pi_173324422
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Waarom is de looptijd dan 5 jaar en niet 1,5 jaar? :P Niet dat ik hem dan wel had meegenomen overigens.
Dat dacht ik ook. Maar de investering is 1,6 miljoen volgens mee waarvan 800k via de crowd. Het is nog steeds niet echt duidelijk zo.
pi_173324957
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:16 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op SiG:
https://investeren.sameni(...)antsoen-26-te-almere

Allemaal even fokken bij motivatie
Op dit moment 9 uit 24 zijn FoK!
pi_173326900
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:49 schreef djh77 het volgende:

[..]

Betalingen van NPFC zijn nog niet binnen bij LAH:

[..]

Bijna weer een maand extra vertraging.
ik heb deze informatie niet zelf ontvangen (dus dank hiervoor).
Langzaamaan wordt het beeld vanuit LAH over de NPFC steeds minder goed, helaas.
pi_173327342
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:00 schreef Camogli het volgende:

[..]

ik heb deze informatie niet zelf ontvangen (dus dank hiervoor).
Langzaamaan wordt het beeld vanuit LAH over de NPFC steeds minder goed, helaas.
De informatieverstrekking is gewoon slecht. Ook ik ben hierover wederom niet geïnformeerd. Ik denk dat het gewoon afschrijven gaat worden.
pi_173327755
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:19 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De informatieverstrekking is gewoon slecht. Ook ik ben hierover wederom niet geïnformeerd. Ik denk dat het gewoon afschrijven gaat worden.
Niemand is hierover geïnformeerd. Ik heb hier direct naar gevraagd. Ik heb aangegeven dat ze moeten communiceren zodra er iets veranderd in de planning.

NB 24 van de 29 bij SiG (incl. suijker)

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 22-08-2017 19:39:01 ]
pi_173327972
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:33 schreef djh77 het volgende:

[..]

Niemand is hierover geïnformeerd. Ik heb hier direct naar gevraagd. Ik heb aangegeven dat ze moeten communiceren zodra er iets veranderd in de planning.
Precies wat ik zeg, een slechte communicatie.
Fijn dat je contact hebt gehad. Ik hoop dat ze wat doen met je advies.
pi_173327990
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:19 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De informatieverstrekking is gewoon slecht. Ook ik ben hierover wederom niet geïnformeerd. Ik denk dat het gewoon afschrijven gaat worden.
helemaal mee eens. als dit afschrijven gaat worden ga ik fors de boot in :X
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')