abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173211046
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat mensen ervoor kiezen om zich te laten vertegenwoordigen door iemand die idealiter wel de moeite neemt om zich te verdiepen in de onderwerpen waarover hij stemt, is inderdaad een stuk correcter volgens mij.
De implicaties die je vervolgens doet komen voor jouw rekening, niet de mijne.
Ik ben van mening dat er zeker mensen zijn die bij het vorige referendum zijn gaan stemmen omdat ze tegen de EU waren en niet omdat ze een mening hadden over de associatieovereenkomst.
Het aantal mensen wat "tegen" heeft gestemd omdat ze tegen de EU zijn lag rond 7,5%. Bleek uit onderzoek van Radbout universiteit Nijmegen. Dus dat percentage viel op zich nog mee.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173211070
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja. Wel grote kans dat ik dan de wapens zou opnemen tegen die regering.
Als jij de wapens opneemt ondermijn je de parlementaire democratie dan niet ? Doe mij dan toch maar een referendum ipv dat mensen de wapens op gaan pakken als ze het niet eens zijn :D
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173211078
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
Goed, dan kun je toch verschillende experts van beide kampen hun zegje laten doen in een informatie folder die je verspreid bij die stempas ? In zo'n informatiefolder zou dan genoeg ruimte voor context betreffende de sleepwet kunnen zijn.

In ons huidige systeem bieden referenda geen nuance maar dat is opzich wel mogelijk. De regering zou een tegenvoorstel kunnen indienen bij dit referendum(Mogelijk een aangepaste versie van de sleepwet) waarover gelijktijdig gestemd kan worden.

Dat laatste punt klopt opzich wel maar ik denk dat dat ook vooral komt omdat we er hier ook maar heel incidenteel 1 hebben. Zou je daar een gewoonte van maken zoals bij de Zwitsers komt dat veel minder voor.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 16:05:09 #179
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_173211207
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
Had jij trouwens niet D66 gestemd bij de vorige verkiezingen? :?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 16:12:47 #180
104871 remlof
Europees federalist
pi_173211332
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:58 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Goed, dan kun je toch verschillende experts van beide kampen hun zegje laten doen in een informatie folder die je verspreid bij die stempas ? In zo'n informatiefolder zou dan genoeg ruimte voor context betreffende de sleepwet kunnen zijn.

In ons huidige systeem bieden referenda geen nuance maar dat is opzich wel mogelijk. De regering zou een tegenvoorstel kunnen indienen bij dit referendum(Mogelijk een aangepaste versie van de sleepwet) waarover gelijktijdig gestemd kan worden.

Dat laatste punt klopt opzich wel maar ik denk dat dat ook vooral komt omdat we er hier ook maar heel incidenteel 1 hebben. Zou je daar een gewoonte van maken zoals bij de Zwitsers komt dat veel minder voor.
Ik laat liever de experts die we hebben gekozen in het parlement er over oordelen.
Het is hun fulltime job zich te verdiepen in het voorgestelde beleid.
Yankee go home!
  donderdag 17 augustus 2017 @ 16:15:08 #181
104871 remlof
Europees federalist
pi_173211372
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:05 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Had jij trouwens niet D66 gestemd bij de vorige verkiezingen? :?
Ja. Op het punt van hetbreferendum ben ik het niet met ze eens. En de gekozen burgemeestet ook niet.
Maar verder eigenlijk met alles, meet dan met enig andere partij.
Yankee go home!
  donderdag 17 augustus 2017 @ 16:16:36 #182
104871 remlof
Europees federalist
pi_173211387
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:58 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Als jij de wapens opneemt ondermijn je de parlementaire democratie dan niet ? Doe mij dan toch maar een referendum ipv dat mensen de wapens op gaan pakken als ze het niet eens zijn :D
Ik zou dat dan ook alleen doen als die overheid de mensenrechten niet respecteert. En daarmee mi haar legitimiteit verliest.
Yankee go home!
pi_173212457
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:14 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, de VVD is nog mijlenver van nazisme verwijderd.
Liberalisme gaat sowieso totaal niet samen met fascisme.
Waarin staat de FvD dan gelijk aan alt-right? Oké, ze poseren regelmatig met figuren uit die hoek, wat al vrij bedenkelijk is, maar qua denkbeelden?
  donderdag 17 augustus 2017 @ 17:14:01 #184
104871 remlof
Europees federalist
pi_173212483
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarin staat de FvD dan gelijk aan alt-right? Oké, ze poseren regelmatig met figuren uit die hoek, wat al vrij bedenkelijk is, maar qua denkbeelden?
Ze hebben dezelfde denkbeelden, vinden het eigen ras het beste dat er is en willen niet dat het vermengd wordt.
Yankee go home!
  donderdag 17 augustus 2017 @ 17:14:39 #185
104871 remlof
Europees federalist
pi_173212494
Hier trouwens nog een filmpje van Baudet op een nazi-bijeenkomst:

Yankee go home!
pi_173212584
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:14 schreef remlof het volgende:
Hier trouwens nog een filmpje van Baudet op een nazi-bijeenkomst:

Dus iemand die in gesprek gaat met nazi's is een nazi. Vreemde logica.
pi_173212600
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik laat liever de experts die we hebben gekozen in het parlement er over oordelen.
Het is hun fulltime job zich te verdiepen in het voorgestelde beleid.
Experts :')
pi_173212609
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:14 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze hebben dezelfde denkbeelden, vinden het eigen ras het beste dat er is en willen niet dat het vermengd wordt.
Nou ja, het eigen ras niet geloof ik, ze willen geen instroom meer van nieuwkomers tenzij die dezelfde culturele achtergrond hebben. Belachelijk standpunt wat mij betreft, maar dat is wat anders dan het eigen ras het beste vinden.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 17:22:38 #189
104871 remlof
Europees federalist
pi_173212620
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus iemand die in gesprek gaat met nazi's is een nazi. Vreemde logica.
Ik heb je net gezegd dat ie gewoon dezelfde denkbeelden heeft.

En normale mensen gaan inderdaad niet in gesprek met nazi's. Die hebben na miljoenen doden al hun rechten verspeeld om als normale politieke stroming behandeld te worden.
Yankee go home!
  donderdag 17 augustus 2017 @ 17:23:48 #190
104871 remlof
Europees federalist
pi_173212635
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou ja, het eigen ras niet geloof ik, ze willen geen instroom meer van nieuwkomers tenzij die dezelfde culturele achtergrond hebben. Belachelijk standpunt wat mij betreft, maar dat is wat anders dan het eigen ras het beste vinden.
Daar komt het wel op neer en dat vindt hij ook gezien z'n boekenkast met schedelmeetliteratuur.
Yankee go home!
pi_173212662
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:22 schreef remlof het volgende:

[..]

En normale mensen gaan inderdaad niet in gesprek met nazi's. Die hebben na miljoenen doden al hun rechten verspeeld om als normale politieke stroming behandeld te worden.
En communisten? Maoisten? Islamisten?
  donderdag 17 augustus 2017 @ 17:26:03 #192
104871 remlof
Europees federalist
pi_173212684
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

En communisten? Maoisten? Islamisten?
Die rekenen mensen niet af op hun afkomst, het fascisme doet dat wel.
Yankee go home!
pi_173212686
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, concreet waarin precies?

quote:
Ik sta daar wat anders in, maar dan ben ik niet normaal blijkbaar.
pi_173212798
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Die rekenen mensen niet af op hun afkomst, het fascisme doet dat wel.
Je voerde veel doden als criterium op. Voor deze stromingen zie je dat dus door de vingers.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 17:50:19 #195
104871 remlof
Europees federalist
pi_173213234
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je voerde veel doden als criterium op. Voor deze stromingen zie je dat dus door de vingers.
Het criterium is mensen anders behandelen om hun afkomst.
Yankee go home!
pi_173213549
FvD zegt toch echt elke keer; Iedereen is gelijk, ongeacht afkomst/religie/seksuele voorkeur MAAR wil je je niet aanpassen dan donder je maar op. Hiermee zegt de FvD niets anders dan Fortuyn ooit deed. Ook Rutte deed deze uitspraak overigens.

Henk Otten (ook op de lijst van de FvD) is ook een interessant spreker, zeker over de Euro etcetera. Als je zijn FEITEN hoort dan vraag je je echt af waarom wij nog de Euro als betaalmiddel hebben. Nog niet gesproken over dat WIJ de Euro NIET wilde hebben en we hem toch hebben. Waarom krijgen we daar geen antwoord op? Ik weet wel waarom.
pi_173213675
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:06 schreef Poepz0r het volgende:
FvD zegt toch echt elke keer; Iedereen is gelijk, ongeacht afkomst/religie/seksuele voorkeur MAAR wil je je niet aanpassen dan donder je maar op. Hiermee zegt de FvD niets anders dan Fortuyn ooit deed. Ook Rutte deed deze uitspraak overigens.
Dat is wel wat kort door de bocht. Zo willen ze mensen met een dubbele nationaliteit harder straffen (die krijg je door afkomst en kan je niet echt vanaf). En willen ze dingen die vanuit de Islam komen anders behandelen dan vanuit andere geloven. Je stelling gaat dus niet zo goed op.

quote:
Henk Otten (ook op de lijst van de FvD) is ook een interessant spreker, zeker over de Euro etcetera. Als je zijn FEITEN hoort dan vraag je je echt af waarom wij nog de Euro als betaalmiddel hebben. Nog niet gesproken over dat WIJ de Euro NIET wilde hebben en we hem toch hebben. Waarom krijgen we daar geen antwoord op? Ik weet wel waarom.
Omdat dat figuur vermoedelijk creatief omgaat met de "FEITEN"?
En als die Euro zo erg is, je hebt heel vaak kunnen stemmen sinds het invoeren ervan, had je wat vaker en massaler op partijen moeten stemmen die uit de Euro willen.
Al wil geen serieuze partij dat. Weet jij ook waarom?
pi_173213720
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Het criterium is mensen anders behandelen om hun afkomst.
Je draait.

Los van dat is mensen over de kling jagen prima. Zolang het maar gebeurt op basis van politieke voorkeur of religie, niet?
pi_173213835
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is wel wat kort door de bocht. Zo willen ze mensen met een dubbele nationaliteit harder straffen (die krijg je door afkomst en kan je niet echt vanaf). En willen ze dingen die vanuit de Islam komen anders behandelen dan vanuit andere geloven. Je stelling gaat dus niet zo goed op.

[..]

Omdat dat figuur vermoedelijk creatief omgaat met de "FEITEN"?
En als die Euro zo erg is, je hebt heel vaak kunnen stemmen sinds het invoeren ervan, had je wat vaker en massaler op partijen moeten stemmen die uit de Euro willen.
Al wil geen serieuze partij dat. Weet jij ook waarom?
Nee ze willen de islam niet anders aanpakken dan andere gelovigen (luister onder andere FvD in Breda of in Utrecht op YouTube). Dubbele paspoorten kom je heel makkelijk vanaf. Zoals Thierry in Breda al aanhaalde; Als jij als Turk in Frankrijk bij het vreemdelingenlegioen terecht komt dan pakt Frankrijk je Turks paspoort af. Dit was hier ook altijd, maar in 1963 is dit in een verdrag versoepelt.

Je leest niet wat ik zeg over de Euro. Er is een referendum geweest met de vraag of WIJ Nederlanders de Euro WEL of NIET wilde hebben. Er is NEE gestemd. Waarom wordt het er dan toch doorgedrukt?
pi_173214005
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:21 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Nee ze willen de islam niet anders aanpakken dan andere gelovigen (luister onder andere FvD in Breda of in Utrecht op YouTube). Dubbele paspoorten kom je heel makkelijk vanaf. Zoals Thierry in Breda al aanhaalde; Als jij als Turk in Frankrijk bij het vreemdelingenlegioen terecht komt dan pakt Frankrijk je Turks paspoort af. Dit was hier ook altijd, maar in 1963 is dit in een verdrag versoepelt.

Je leest niet wat ik zeg over de Euro. Er is een referendum geweest met de vraag of WIJ Nederlanders de Euro WEL of NIET wilde hebben. Er is NEE gestemd. Waarom wordt het er dan toch doorgedrukt?
Omdat we een representatieve democratie hebben. Zo werkt het nu eenmaal. Ben je het er niet mee eens, dan stem je op een andere partij. Kansen genoeg.
En over die dubbele nationaliteit. Marokko blijft je gewoon als staatsburger beschouwen of je dat nu wil of niet. Maken clubjes als de FvD natuurlijk handig gebruik van om hun beleid om mensen die daar ooit vandaan kwamen anders te behandelen wat leuker te laten klinken.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2017 18:29:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')