Sowieso gaat het bij de FvD net als bij de PVV bij het grootste deel van hun berichten gewoon om het lekker kankeren op buitenlanders. Ben benieuwd of er nog aanhangers zijn die serieus menen dat het wat dat betreft een redelijke of gematigde partij is.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 21:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mwoah, het dunne laagje chroom ontbrak daar gewoon even.
Hier ben ik het mee eens, de politie is met een overval of een aanslag altijd te laat om je te helpen. Een vuurwapen is dan je beste kans om jezelf te verdedigen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 09:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat terugschieten wel degelijk effectief kan zijn.
Wat mij betreft volgen we niet het Amerikaanse model, maar mogen burgers die door een ballotagecommissie komen, een schietvaardigheidscursus op politieschoolniveau volgen. Die mogen dan ook met een vuurwapen de straat op.
Het model waarbij de plaatselijke PVV en FvD aanhang gezellig getooid met puntmutsen of hakenkruizen en een automatisch wapen over straat mag?quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 09:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat mij betreft volgen we niet het Amerikaanse model, maar mogen burgers die door een ballotagecommissie komen, een schietvaardigheidscursus op politieschoolniveau volgen. Die mogen dan ook met een vuurwapen de straat op.
Inderdaad. Waar hij voor pleit komt neer op hopen op meer doden door vuurwapengeweld in Nederland...quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 09:35 schreef Pirtdator het volgende:
[..]
Nou nee, met de strenge wapenwetten in Nederland zijn er een hoop geweldsincidenten voorkomen. Ik moet er niet aan denken dat iedereen vrij met een vuurwapen mag rondlopen zoals in de VS.
Omdat we hier niet zo dol zijn op onnodige doden.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 10:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens, de politie is met een overval of een aanslag altijd te laat om je te helpen. Een vuurwapen is dan je beste kans om jezelf te verdedigen.
Hoe komt het eigenlijk dat we dat recht in Nederland hebben opgegeven?
Hetzelfde kan ook gezegd worden voor een verbod op wapenbezit.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 10:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat we hier niet zo dol zijn op onnodige doden.
Het alternatief is veel meer doden door vuurwapengeweld accepteren. Is het moreel te verantwoorden wanneer een kleuter per ongelijk zijn buurmeisje doodschiet?quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 11:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hetzelfde kan ook gezegd worden voor een verbod op wapenbezit.
Een vrouw die overvallen word op straat of een overval in je huis zijn zaken waar je je niet of nauwelijks kan verdedigen.
Is het dan moreel te verantwoorden om mensen afhankelijk te laten zijn van de politie?
De politie is bij dit soort misdrijven altijd te laat.
De drempel om een gewapende overval te plegen gaat ook flink omlaag. Dat moet je echt niet willen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 11:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hetzelfde kan ook gezegd worden voor een verbod op wapenbezit.
Een vrouw die overvallen word op straat of een overval in je huis zijn zaken waar je je niet of nauwelijks kan verdedigen.
Is het dan moreel te verantwoorden om mensen afhankelijk te laten zijn van de politie?
De politie is bij dit soort misdrijven altijd te laat.
Kan, maar dat is het in de praktijk vrijwel nooit als het niet de politie betreft.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 09:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Goed punt, uiteindelijk valt dat wel onder de verantwoordelijkheid van de ouders.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 11:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het alternatief is veel meer doden door vuurwapengeweld accepteren. Is het moreel te verantwoorden wanneer een kleuter per ongelijk zijn buurmeisje doodschiet?
Zou jij een gewapende overval plegen als met risico dat het mogelijke slachtoffer gewapend is?quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 11:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De drempel om een gewapende overval te plegen gaat ook flink omlaag. Dat moet je echt niet willen.
Ik zou het überhaupt niet doen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 11:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zou jij een gewapende overval plegen als met risico dat het mogelijke slachtoffer gewapend is?
Het was juist zo dat in staten waar het wapenbezit relatief vrij was het aantal overvallen minder is dan in staten waar men toch wat strikter is.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zou het überhaupt niet doen.
En het is nou niet zo dat er cijfers zijn om dat te onderbouwen. Sterker nog, de VS heeft hele hoge misdaadcijfers.
Het idee van wapens beschikbaar hebben om op onverwachte momenten in te kunnen grijpen kan niet anders dan met meer ongelukken gepaard gaan.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 11:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Goed punt, uiteindelijk valt dat wel onder de verantwoordelijkheid van de ouders.
Ongelukken zijn niet uit te sluiten, misschien valt daar met technologie wel iets tegen te doen.
Misschien een vingerafdruk voordat je het wapen kan vuren?
Dan zorg je dat je als overvaller zwaarder bewapend bent en schiet je eerder uit voorzorg.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 11:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zou jij een gewapende overval plegen als met risico dat het mogelijke slachtoffer gewapend is?
Eens. Als je eenmaal grote getale wapens in je samenleving hebt is het hek van de dam en is het heel moeilijk om daar nog effectief vanaf te komen. Als de samenleving al wel vol is met wapens (zoals in Amerika) dan snap ik wel dat mensen voorstander zijn van wapenbezit ter zelfverdediging. Maar in een samenleving waar dat niet zo is (zoals in Nederland) slaat het nergens op en introduceer je alleen maar problemen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 12:06 schreef Gohf046 het volgende:
Jep, dat moeten we echt niet willen met zen alle. Linksom of rechtsom zorgen meer wapens ook voor meer ongelukken en doden.
Als iemand je Hamburg slopende vriendjes aanvalt, is het niet meteen een slecht iemand. Niet iedereen die iets schrijft waar je het niet mee eens bent is een idioot en niet elke partij die wat anders denkt dan jij is een nazipartij. Leer dat nou eens.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 17:38 schreef Xa1pt het volgende:
Nooit geweten, maar Paul Cliteur, is voorzitter van de Raad van Advies en lijstduwer voor de FvD?![]()
De man die dit soort erbarmelijke stukken schrijft waarin hij Yiannopoulos zo'n beetje verheerlijkt en de complottheorie van het 'cultureel-marxisme' verder de ether in slingert?
http://politiek.tpo.nl/co(...)-u-onderworpen-bent/
En het FvD laat die man lekker zitten? Dan is het toch triester met de FvD gesteld dan ik dacht.
Hij gaat wel wat verder dan dat.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 17:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als iemand je Hamburg slopende vriendjes aanvalt, is het niet meteen een slecht iemand. Niet iedereen die iets schrijft waar je het niet mee eens is, is een idioot en niet elke partij die wat anders denkt dan jij is een nazipartij. Leer dat nou eens.
Is het nou zo lastig om andere meningen te accepteren? Antifa is gewoon een gevaarlijke organisatie, dat maakt hij nog eens extra duidelijk in dat artikel. Dat jij het nou eens bent met Antifa maakt het niet meteen onzin.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 17:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hij gaat wel wat verder dan dat.Hij noemt iemand als die Yiannopoulos iemand met prima denkbeelden.
En hij komt met een complottheorie op de proppen. Die man is flink extreem aan het worden. Dat hij zo'n prominente positie inneemt binnen het FvD zegt wel genoeg.
Ik ben het helemaal niet eens met Antifa, partijen hebben nu eenmaal het recht om te demonstreren, of je het nu met ze eens bent of niet. Maar daar gaat het helemaal niet om, het gaat er om hoe hij de denkbeelden van een idioot als Yiannopoulos eigenlijk juist wel goed vindt en hoe hij een complottheorie bezigt. Dan ben je echt ver van het padje af.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 17:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is het nou zo lastig om andere meningen te accepteren? Antifa is gewoon een gevaarlijke organisatie, dat maakt hij nog eens extra duidelijk in dat artikel. Dat jij het nou eens bent met Antifa maakt het niet meteen onzin.
Ja, die Yiannopoulos is wel echt een mafklapper. Maar goed die bewonderen past natuurlijk wel bij het totale plaatje van de partij.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 17:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hij gaat wel wat verder dan dat.Hij noemt iemand als die Yiannopoulos iemand met prima denkbeelden.
En hij komt met een complottheorie op de proppen. Die man is flink extreem aan het worden. Dat hij zo'n prominente positie inneemt binnen het FvD zegt wel genoeg.
Dat is weer hetzelfde als iedereen een Hitler fan noemen omdat ze vinden dat die snelwegen toch wel fijn zijn. Je zoekt dingen op die er niet zijn. En het is absoluut niet een complottheorie, het is gewoon de realiteit dat er marxisten zijn met fascistische trekjes. Charlotsville was een gevecht tussen nazi's en fascistische marxisten. Vooral die tweede groep heeft er wel een handje van om andersdenkenden monddood te maken, net als jij nu weer aan het doen bent. Geen wonder dat je het een complottheorie gaat noemen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 17:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal niet eens met Antifa, partijen hebben nu eenmaal het recht om te demonstreren, of je het nu met ze eens bent of niet. Maar daar gaat het helemaal niet om, het gaat er om hoe hij de denkbeelden van een idioot als Yiannopoulos eigenlijk juist wel goed vindt en hoe hij een complottheorie bezigt. Dan ben je echt ver van het padje af.
Ik ga niet eens meer de moeite nemen om op je te reageren als je met zulke stropoppen aan komt. Ik hoor het wel als je een beetje normaal kan doen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is weer hetzelfde als iedereen een Hitler fan noemen omdat ze vinden dat die snelwegen toch wel fijn zijn. Je zoekt dingen op die er niet zijn. En het is absoluut niet een complottheorie, het is gewoon de realiteit dat er marxisten zijn met fascistische trekjes. Charlotsville was een gevecht tussen nazi's en fascistische marxisten. Vooral die tweede groep heeft er wel een handje van om andersdenkenden monddood te maken, net als jij nu weer aan het doen bent. Geen wonder dat je het een complottheorie gaat noemen.
Je bent het er niet mee eens, prima, maar geef onderbouwing. Ga niet die onzin uit lopen spuien van 'hij vind dat persoon X wel een punt heeft op vlak Y, dat maakt hem wel een enge gozer'. Dat is gewoon totale onzin. En dat je het nu ook nog eens verder uitbreid naar de hele partij waar hij toevallig een leuk baantje in het raad van advies heeft, maakt het alleen maar triester. Alsof iedereen het 100% eens is met Cliteur op elk vlak en alsof Cliteur het op zijn beurt weer 100% eens is met Yiannopoulos, waarvan ik ook geen onderbouwing heb gezien van waarom hij nou een idioot is.
Ik had tot vandaag eigenlijk de indruk dat het allemaal wel meeviel en Baudet zich gewoon wat onhandig uitdrukte. Maar nu ik zie dat die Cliteur zo'n prominente positie inneemt binnen het FvD en keiharde alt-right taal bezigt en alt-right figuren verdedigt en prima denkbeelden vindt hebben weet ik eigenlijk wel genoeg. Dit heeft niks meer te maken met verkeerd geïnterpreteerd worden en af en toe wat ongelukkig uit de verf komen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 17:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, die Yiannopoulos is wel echt een mafklapper. Maar goed die bewonderen past natuurlijk wel bij het totale plaatje van de partij.
En cultureel-marxisme geen complottheorie noemen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:14 schreef 99.999 het volgende:
Als je al niet weet waarom Yiannopoulos een idioot is, dan houdt het wel een beetje op inderdaad
Permanent? Goede keus. Als je elk beetje tegenstand als stropop gaat bestempelen betwijfel ik of we hier ooit een normale discussie kunnen voeren.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ga niet eens meer de moeite nemen om op je te reageren als je met zulke stropoppen aan komt. Ik hoor het wel als je een beetje normaal kan doen.
En opnieuw een stropop. Het gaat er niet om dat je een beetje tegenstand biedt, je begint met een Godwin, daarna beweer je dat ik mensen monddood wil maken omdat ik Paul Cliteur een idioot noem die aan het doorslaan is. Probeer het gewoon eens inhoudelijk, dan wil ik nog wel een poging wagen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Permanent? Goede keus. Als je elk beetje tegenstand als stropop gaat bestempelen betwijfel ik of we hier ooit een normale discussie kunnen voeren.
Ik denk ook dat de uitlatingen en acties van de FvD grotendeels behoorlijk doordacht zijn. Je hebt het over de beweging van de man die eerder partijen als VB, FN, PVV en FPÖ als de Europese Avant-garde omschreef. De richting, heel dicht tegen het uitsterst rechtse deel van het politieke spectrum, is dan ook heel bewust gekozen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik had tot vandaag eigenlijk de indruk dat het allemaal wel meeviel en Baudet zich gewoon wat onhandig uitdrukte. Maar nu ik zie dat die Cliteur zo'n prominente positie inneemt binnen het FvD en keiharde alt-right taal bezigt en alt-right figuren verdedigt en prima denkbeelden vindt hebben weet ik eigenlijk wel genoeg. Dit heeft niks meer te maken met verkeerd geïnterpreteerd worden en af en toe wat ongelukkig uit de verf komen.
Waarom wil jij toch elke keer mensen die kritisch zijn over deze club monddood maken en hier wegjagen? Het is toch een discussieforum?quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Permanent? Goede keus. Als je elk beetje tegenstand als stropop gaat bestempelen betwijfel ik of we hier ooit een normale discussie kunnen voeren.
Ik ben net gewoon inhoudelijk op die onzin ingegaan, maar dat jij het niet accepteert en maar afdoet als stropop omdat het toch wel lastig was om er wat tegen te bedenken, kan ik weinig aan doen. Zo werkt dat hier niet.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En opnieuw een stropop. Het gaat er niet om dat je een beetje tegenstand biedt, je begint met een Godwin, daarna beweer je dat ik mensen monddood wil maken omdat ik Paul Cliteur een idioot noem die aan het doorslaan is. Probeer het gewoon eens inhoudelijk, dan wil ik nog wel een poging wagen.
Het lijkt er steeds meer op. Dat van die homeopathische verdunning, oké, kan gebeuren, dat met die kikker lijkt me ook een ongelukkige samenloop van omstandigheden en geen bewuste keuze, een keer op een nazi-bijeenkomst een rede houden, nu ja, oké, in de basis vind ik inderdaad dat je altijd het gesprek aan moet blijven gaan, met wie dan ook, maar een Paul Cliteur die zich zo uitlaat over Yiannopoulos en het cultureel-marxisme en zo'n prominente positie inneemt?quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de uitlatingen en acties van de FvD grotendeels behoorlijk doordacht zijn. Je hebt het over de beweging van de man die eerder partijen als VB, FN, PVV en FPÖ als de Europese Avant-garde omschreef. De richting, heel dicht tegen het uitsterst rechtse deel van het politieke spectrum, is dan ook heel bewust gekozen.
Baudet is zelf wel dol op Yianno, die deelt de bewondering dus gewoon. Wat ook wel bij de politieke ideologie van de FvD past.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het lijkt er steeds meer op. Dat van die homeopathische verdunning, oké, kan gebeuren, dat met die kikker lijkt me ook een ongelukkige samenloop van omstandigheden en geen bewuste keuze, een keer op een nazi-bijeenkomst een rede houden, nu ja, oké, in de basis vind ik inderdaad dat je altijd het gesprek aan moet blijven gaan, met wie dan ook, maar een Paul Cliteur die zich zo uitlaat over Yiannopoulos en het cultureel-marxisme en zo'n prominente positie inneemt?Dan komt alles toch steeds meer in een ander daglicht te staan.
Maar oké, stel dat we er alsnog vanuit gaan dat het allemaal heel ongelukkig uit komt en Cliteur hierin in z'n eentje staat (lekker geloofwaardig, maar soit), welke tekenen van het FvD wijzen dan precies de andere kant op, namelijk dat dit soort denkbeelden van Yiannopoulos bijvoorbeeld, helemaal niet gedeeld worden door iemand als Baudet?
Ging ook lekker een selfie met hem maken toen ze samen naar Wilders aanhef luisteren waren.quote:Als antwoord op de vraag waarom het Forum voor Democratie dan erkende racisten als Milo Yiannopoulos opzoekt, ontkent Thierry Baudet in alle toonaarden dat Yiannopoulos een racist is en meent dat zijn openlijke band met de extreemrechtse trol geen enkele reden zou zijn om hem aan de tand te voelen over zijn eigen visies op racisme.
Yiannopoulos, een extreem controversieel kopstuk van het extreemrechtse, seksistische alt-right, noemde onder andere een Buzzfeed-journalist een ‘media-Jood die zo dik is als varkensschijt’, noemde Black Lives Matter een ‘oorlog tegen blanken’ en schreef dat ‘homorechten ons dommer hebben gemaakt’. Zijn meest gevleugelde uitspraak is er een waarin hij zegt dat feminisme een kanker is, maar ook de religie islam vergelijkt hij graag met aids of met een woekerend gezwel dat moet worden uitgeroeid. Ook roept hij regelmatig zijn duizenden volgers op tot haatcampagnes. Zoals bijvoorbeeld tegen de zwarte journalist Shaun King, of tegen zwarte actrice Leslie Jones, welke resulteerde in een zeldzame permanente blokkering van zijn account op Twitter.
quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ga niet eens meer de moeite nemen om op je te reageren als je met zulke stropoppen aan komt. Ik hoor het wel als je een beetje normaal kan doen.
Ook wel tamelijk opvallend, ja. Als je niet zo je bedenkingen hebt bij een figuur als Yiannopoulos zegt dat wel genoeg. Maar goed, als ze openlijk zouden uit komen voor het gedachtegoed wat leeft onder alt-right zou waarschijnlijk een significant deel van de kiezers afhaken, dus moeten ze het wel impliciet houden.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Baudet is zelf wel dol op Yianno, die deelt de bewondering dus gewoon. Wat ook wel bij de politieke ideologie van de FvD past.
[..]
Ging ook lekker een selfie met hem maken toen ze samen naar Wilders aanhef luisteren waren.
[ afbeelding ]
Je vindt Cliteur fatsoenlijk? Je vindt het fatsoenlijk dat Baudet geen afstand neemt van alt-right?quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 23:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ben ook geen van van Milo eigenlijk. Vind het maar een aandachtshoer... iemand die shockeert om te shockeren en probeert zo politiek incorrect mogelijk te zijn. Dat hij af en toe ook een goed punt heeft doet daar niet veel aan af. Er zijn zóveel betere vertegenwoordigers van fatsoenlijk modern rechts waar mijn inziens FvD onder valt.
Dan moet je het topic eens doornemen. Een Cliteur die een complottheorie de wereld in helpt en één van de grotere idioten in het alt-right kamp goeie denkbeelden vindt hebben. Daar begint de ellende mee.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 22:19 schreef Nattekat het volgende:
We? Voorlopig komt het in Nederland nog niet verder dan willekeurige haatsites en mafkezen op social media. De vlam is nog niet in de pan geslagen. Al begint de gigantische haat richting het FvD die ontstaan is (en ik weet nog steeds niet op basis waarvan) wel het tegendeel te bewijzen.
Ik vind dat Hitler goed heeft nagedacht over de autobahn. Ben ik nu nazi?quote:Op zondag 20 augustus 2017 00:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan moet je het topic eens doornemen. Een Cliteur die een complottheorie de wereld in helpt en één van de grotere idioten in het alt-right kamp goeie denkbeelden vindt hebben. Daar begint de ellende mee.
Het FvD timmert aan de weg, maar het geflirt met de alt-right zal als een boemerang terugkomen. Althans, dat zou je van de afgelopen weken in de VS geleerd moeten hebben. Neem je kiezer serieus, neem je vak serieus. Als ik het FvD over de weg-met-ons cultuur hoor, over de politiek, over Europa of over kansloze gelukszoekers, dan heeft de partij zeker wel bestaansrecht.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 23:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ben ook geen van van Milo eigenlijk. Vind het maar een aandachtshoer... iemand die shockeert om te shockeren en probeert zo politiek incorrect mogelijk te zijn. Dat hij af en toe ook een goed punt heeft doet daar niet veel aan af. Er zijn zóveel betere vertegenwoordigers van fatsoenlijk modern rechts waar mijn inziens FvD onder valt.
Geen idee wat je met dit soort onzinnige stropoppen probeert te zeggen.quote:Op zondag 20 augustus 2017 00:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind dat Hitler goed heeft nagedacht over de autobahn. Ben ik nu nazi?
Ik vind dat greenpeace op sommige punten best wel een punt heeft. Ben ik nu een milieu-activist?
Nog meer onzinnige stropoppen. Ik heb Cliteur geen nazi of racist genoemd. Ik vraag me echt af wat Cliteur precies in de fucking idiote denkbeelden van een Yiannopoulos ziet. En waarom hij zo nodig in de bres moet springen voor die idioot. Hij neemt in geen enkel opzicht afstand van het gedachtegoed van hem, integendeel, hij bevestigt juist de slachtoferrol waar dat soort figuren zich in wentelen en doet alsof de complottheorie over het bestaan van cultureel-marxisme waar is.quote:Cliteur vind dat een mafklapper op een bepaald gebied wel eens gelijk zou kunnen hebben, is hij nu alt-right?
Jij draagt nu net zo hard bij aan de polarisatie. Iedereen die ook maar een beetje in de rechtse hoek neigt is gelijk nazi, racist, alt-right en weet ik het in jouw ogen. Wat nuance mag best.
Het cultureel-marxisme is een complottheorie die juist weer naadloos aansluit op de alt right hoek waarvan je zegt dat het FvD er afstand van moet nemen.quote:Op zondag 20 augustus 2017 00:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het FvD timmert aan de weg, maar het geflirt met de alt-right zal als een boemerang terugkomen. Althans, dat zou je van de afgelopen weken in de VS geleerd moeten hebben. Neem je kiezer serieus, neem je vak serieus. Als ik het FvD over de weg-met-ons cultuur hoor, over de politiek, over Europa of over kansloze gelukszoekers, dan heeft de partij zeker wel bestaansrecht.
Milo is een troll, en alhoewel er aan de linker kant van het (Amerikaanse) politieke spectrum ergere trollen rondlopen, doe je er als politieke partij geen goed aan om die gasten een podium te geven. Waarmee ik niet wil zeggen daf je hun mening moet censureren. Maar als politieke beweging mag je je eigen keuzes maken en de alt-right horen daar niet bij. De alt-right hebben niet alleen geen politieke toekomst omdat hun ideeën onfris zijn; het FvD heeft met haar positivisme erg weinig op met het negativisme van de alt-right. Buitenlanderhaat en racisme moet je ver van je af werpen. Leg de focus op zaken die er wel toe doen: de verstikkende EU, het cultureel Marxisme en de negatieve effecten van globalisering.
Als je het gedachtegoed van een mongool als die Yiannopoulos deelt ben je wel vrij extreem aan het worden, ja. Waar ontken ik dat?quote:Op zondag 20 augustus 2017 00:45 schreef Nattekat het volgende:
Je zei net nog dat hij extreem aan het worden is, en nu ontken je al
quote:En ga jij lekker met je stropopjes spelen, ik heb geen zin in iemand die weigert inhoudelijk op me in te gaan om vervolgens gigantisch hypocriet precies hetzelfde te herhalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |