Mooi moment voor z'n eerst lesje golfsurfen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 11:59 schreef Tem het volgende:
[..]
Is mooi weer wel in 's Gravezande. Ben met mijn zoon. Golfjes zijn hoog genoeg
quote:
Is er zo ooit al eens een heel topic gevuld?quote:
Het klopt ook niet. Want de openingspost is de fipo.quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
[..]
Is er zo ooit al eens een heel topic gevuld?
nee, da's de OP.quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het klopt ook niet. Want de openingspost is de fipo.
Hehe ik ook alweer jaren. Ideaal schoeisel bij het kampvuur (en op kamp, ook inzetbaar om haringen mee de grond in te slaanquote:
Gewoon niet lezen. Ik heb me er al bij neergelegd dat Fok vooral nazi's en ander domvolk aantrekt. Inherent aan de interwebz.quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:11 schreef motorbloempje het volgende:
Ah, Frutsel is terug van verkansie. Dan wordt er misschien eindelijk weer wat strenger gemod op al die stormfrontmeuk
Ja, van die knieënschieter daar moeten we het niet hebben.quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:11 schreef motorbloempje het volgende:
Ah, Frutsel is terug van verkansie. Dan wordt er misschien eindelijk weer wat strenger gemod op al die stormfrontmeuk
Totdat je naar links kijkt en de Maasvlaktes aanschouwt.quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:11 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Sfeervol strandje wel zo
[ afbeelding ]
Ik kan het niet eens lezen, dat scheeltquote:Op maandag 14 augustus 2017 12:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Gewoon niet lezen. Ik heb me er al bij neergelegd dat Fok vooral nazi's en ander domvolk aantrekt. Inherent aan de interwebz.
Lijkt mij juist oppassen bij het kampvuur.quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hehe ik ook alweer jaren. Ideaal schoeisel bij het kampvuur (en op kamp, ook inzetbaar om haringen mee de grond in te slaan).
Meppel heeft een grefo-internetfilter geďnstalleerd?quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik kan het niet eens lezen, dat scheelt
Klompen kunnen wel tegen een stootje, je tenen worden eerder te warm dan dat de klomp in de fik gaat. Heb maar een keer serieuze brandgaten er aan opgelopenquote:Op maandag 14 augustus 2017 12:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Lijkt mij juist oppassen bij het kampvuur.
Hoho, de Reest is een harde en effectieve grens met de Biblebelt.quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:17 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Meppel heeft een grefo-internetfilter geďnstalleerd?
Whehe.quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoho, de Reest is een harde en effectieve grens met de Biblebelt.
Nee een subforumban sinds dit voorjaar, filtert best veel ellende weg
Eigenlijk zou ik die ook gewoon aan moeten vragen, eigenlijk. Maar ik plaats graag TRs.quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoho, de Reest is een harde en effectieve grens met de Biblebelt.
Nee een subforumban sinds dit voorjaar, filtert best veel ellende weg
Je vraagt er niet om, het is een gunst die je verleend wordt.quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Eigenlijk zou ik die ook gewoon aan moeten vragen, eigenlijk. Maar ik plaats graag TRs.
Excellente service hier op FOK!quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je vraagt er niet om, het is een gunst die je verleend wordt.
Ja en anders hebben we alleen nog maar het FvD-topic in POL om ons mateloos aan te irriteren.quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Eigenlijk zou ik die ook gewoon aan moeten vragen, eigenlijk. Maar ik plaats graag TRs.
Eens kijken of ik dit keer langer dan een dag mag blijvenquote:Op maandag 14 augustus 2017 12:23 schreef Kaas- het volgende:
Zo moeilijk zal het ook niet zijn met die kaalkopmodjes.
Zit dan ook niet veel verschil in qua intellectuele inhoud, geloof ik.quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:30 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Klinkt als de Baudet-fanclub.
Nou ja, veel onnozeler dan de gemiddelde FvD-fan kunnen ze niet zijnquote:Op maandag 14 augustus 2017 12:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zit dan ook niet veel verschil in qua intellectuele inhoud, geloof ik.
Nou, ik zag vanmorgen wat comments op een of andere nazipaginaquote:Op maandag 14 augustus 2017 12:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou ja, veel onnozeler dan de gemiddelde FvD-fan kunnen ze niet zijn
Brrr, die ontwijk ik verder maar gewoon.quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, ik zag vanmorgen wat comments op een of andere nazipagina(ik dacht eerst dat het een zeer slechte mislukte satiresite was
)
Ik kwam er terecht via twitterquote:Op maandag 14 augustus 2017 12:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Brrr, die ontwijk ik verder maar gewoon.
Zonder je witte puntmuts de Hitlergroet brengen en met fakkels rondlopen is anders ook best dom. Hopelijk worden ze allemaal geďdentificeerd en hebben ze de rest van hun leven last van deze demonstratie.quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou ja, veel onnozeler dan de gemiddelde FvD-fan kunnen ze niet zijn
https://twitter.com/YesYoureRacistquote:Op maandag 14 augustus 2017 12:40 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Zonder je witte puntmuts de Hitlergroet brengen en met fakkels rondlopen is anders ook best dom. Hopelijk worden ze allemaal geďdentificeerd en hebben ze de rest van hun leven last van deze demonstratie.
Twotterquote:Op maandag 14 augustus 2017 12:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik kwam er terecht via twitteren echt, ik kon niet geloven dat 't echt was. Dacht dat het écht écht écht een hele slechte (en dus ook al niet zo frisse
) vorm van satire was... ofzo
wtf.
Mooi.quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
https://twitter.com/YesYoureRacist
Hopelijk krijgen ze ook nooit meer een baan.quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zijn er al een paar hun baan kwijt
Kwam deze daar tegen:quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
https://twitter.com/YesYoureRacist
Heil Trumpquote:Op maandag 14 augustus 2017 12:50 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Kwam deze daar tegen:
[ afbeelding ]
Had je die nog niet gezien?quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:50 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Kwam deze daar tegen:
[ afbeelding ]
Niet erg filosofisch, toch?quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:59 schreef Friek_ het volgende:
Ik merk dat dit stuk sturen aan potentiële dates een ideaal middel is om ze even uit te testen.
Ik wist dit allemaal niet van Adelequote:Op maandag 14 augustus 2017 13:04 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Als ze beledigd zijn, weet je dat je een fan te pakken hebt.
Wel een troll, maar nog steeds best grappig.quote:
Niets op het internet is waar.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:05 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dit kan toch niet waar zijn?
Nee, is van een trollaccount.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:05 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Nee, desondanks welquote:Op maandag 14 augustus 2017 13:05 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Zeg me dat dit een grap is.quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Had je die nog niet gezien?
Uitgebreider:
[ afbeelding ]
Ze hebben iets van 70 jaar moeten wachten op een Westerse leider met Nazi-sympathieën, natuurlijk zijn ze dolblij.quote:
Wat afschuwelijk. Decennialang was extreem rechts er niet en vogue, en nu ineens zijn ze eigenlijk heel normaal.quote:
Oh 70 jaar zelfs, langer dan ik dacht. Ja, ik kan me voorstellen dat ze blij zijn. Ik ben het niet.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze hebben iets van 70 jaar moeten wachten op een Westerse leider met Nazi-sympathieën, natuurlijk zijn ze dolblij.
Je zag het al op de dag na Trumps verkiezing (Obama was nog president). Ze gingen gewoon de straat op en scandeerden hun racistische leuzen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat afschuwelijk. Decennialang was extreem rechts er niet en vogue, en nu ineens zijn ze eigenlijk heel normaal.
Daar ben je dan mooi klaar mee als gemeenschap. Ik neem aan dat de zwarten nu ook weer op moeten passen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:20 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Je zag het al op de dag na Trumps verkiezing (Obama was nog president). Ze gingen gewoon de straat op en scandeerden hun racistische leuzen.
En de joden, moslims, latino's, vrouwen en homoseksuelen... Dit slag volk haat alles dat niet wit, man, christelijk en hetero is.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Daar ben je dan mooi klaar mee als gemeenschap. Ik neem aan dat de zwarten nu ook weer op moeten passen.
Een groot deel van de bevolking dus. Ik vind het maar wat griezelig dat Trump ze als het ware tot leven heeft gewekt.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:22 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
En de joden, moslims, latino's, vrouwen en homoseksuelen... Dit slag volk haat alles dat niet wit, man en hetero is.
Het is ook walgelijk dat je ineens allerlei leiden trots er voor uit zien komen dat ze eigenlijk fascisten zijn. En hun "argumenten" maar verpakken in angstdromen over omvolking en feminisering.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat afschuwelijk. Decennialang was extreem rechts er niet en vogue, en nu ineens zijn ze eigenlijk heel normaal.
Wij hebben hier anders ook een poldermodel...quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Een groot deel van de bevolking dus. Ik vind het maar wat griezelig dat Trump ze als het ware tot leven heeft gewekt.
Het is hopen dat ze er geen volgelingen bij krijgen en ik hoop niet dat ze nu ook tot geweld durven overgaan.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is ook walgelijk dat je ineens allerlei leiden trots er voor uit zien komen dat ze eigenlijk fascisten zijn. En hun "argumenten" maar verpakken in angstdromen over omvolking en feminisering.
Je bent met deze domheid in mijn achting gedaald.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze hebben iets van 70 jaar moeten wachten op een Westerse leider met Nazi-sympathieën, natuurlijk zijn ze dolblij.
Verpakt in een keurig overhemdje en een big smile. Remlof noemt ze niet voor niets fascisten.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:24 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Wij hebben hier anders ook een poldermodel...
[ afbeelding ]
De hype loopt nu lekker. Dat zal voorlopig dus wel toenemen (wat wel scheelt is dat meer extremisten de steun van het middenveld juist af doet nemen).quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is hopen dat ze er geen volgelingen bij krijgen en ik hoop niet dat ze nu ook tot geweld durven overgaan.
Maar jij sympathiseert toch ook behoorlijk met die Alt-Right-malloten?quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:26 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je bent met deze domheid in mijn achting gedaald.
Wat vreselijk. Hoe kom ik dit ooit te boven?quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:26 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
'omvolken'quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is ook walgelijk dat je ineens allerlei leiden trots er voor uit zien komen dat ze eigenlijk fascisten zijn. En hun "argumenten" maar verpakken in angstdromen over omvolking en feminisering.
Als je het geen Nazi-sympathie mag noemen, dan toch zeker wel extreem-rechtse sympathie. Want dat is alleen al bewezen door zijn keuze voor extreem-rechts in het kabinet.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:26 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Geen idee uit welke krochten het komt, maar het is inmiddels vrij cool aan het worden. Zo vond Geertje het gisteren een goede dag om dit te tweeten:quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
'omvolken'echt. Waar halen ze de debiliteit vandaan
Ja, ik zag hetquote:Op maandag 14 augustus 2017 13:31 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Geen idee uit welke krochten het komt, maar het is inmiddels vrij cool aan het worden. Zo vond Geertje het gisteren een goede dag om dit te tweeten:
[ afbeelding ]
Omvolking behelst ook veel meer dan alleen maar geloof. Je kunt best uit Pakistan komen en geen moslim zijn. Als je alleen kritiek op islam hebt dan zou dat prima zijn. Door omvolking als argument te gebruiken zoals Baudet en Wilders doen zeg je eigenlijk tegen elke buitenlander die niet Europees is dat ze hier niet mogen zijn. Maar dan op zo'n verkapte huichelachtige manier. "Ja, het is niet persoonlijk maar dat omvolkingsbeleid van de overheid, hč?"quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:35 schreef Friek_ het volgende:
Geert had het eerst altijd nog over islam (een idee), maar heeft langzaam maar zeker zijn focus verlegd naar moslims (mensen). Dat maakt hem dan ook geen conservatief meer, maar simpelweg een fascist.
Bah.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:31 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Geen idee uit welke krochten het komt, maar het is inmiddels vrij cool aan het worden. Zo vond Geertje het gisteren een goede dag om dit te tweeten:
[ afbeelding ]
Het enige positieve is dat Wilders en Baudet het vooralsnog houden op de EU/Den Haag als meesterbrein achter de 'omvolking'. Die Amerikanen schreeuwden gisteren dat ze zich niet lieten omvolken door de Joden.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:38 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Omvolking behelst ook veel meer dan alleen maar geloof. Je kunt best uit Pakistan komen en geen moslim zijn. Als je alleen kritiek op islam hebt dan zou dat prima zijn. Door omvolking als argument te gebruiken zoals Baudet en Wilders doen zeg je eigenlijk tegen elke buitenlander die niet Europees is dat ze hier niet mogen zijn. Maar dan op zo'n verkapte huichelachtige manier. "Ja, het is niet persoonlijk maar dat omvolkingsbeleid van de overheid, hč?"
Vooral het veronderstellen van doelmatigheid is heel gevaarlijk. Dat gaat geheid tot gekkies leiden die ook een keer hun auto in een groep met linkse rakkers ploegen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:41 schreef motorbloempje het volgende:
'ze willen ons langzaam uitmoorden'
Volgens mij is dit allemaal grotendeels ook Breivik's gedachtengoed. Over moordende gekkies gesproken.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Vooral het veronderstellen van doelmatigheid is heel gevaarlijk. Dat gaat geheid tot gekkies leiden die ook een keer hun auto in een groep met linkse rakkers ploegen.
Alsof we al niet genoeg hadden aan moslimmongolen.
Daar komt het zeker op neer, inderdaad. In feite zeg je dat alles met een afwijkende huidskleur of uiterlijk hier gewoon niet thuishoort (maar legt de oorzaak/schuld daarvan bij de overheid neer). Ik las een tijdje terug een artikel over een Sikh die in elkaar was geramd door wat extreemrechtse figuren omdat hij eruit zag als een moslim volgens hen. Enorm veelzeggend en levensgevaarlijk.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:38 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Omvolking behelst ook veel meer dan alleen maar geloof. Je kunt best uit Pakistan komen en geen moslim zijn. Als je alleen kritiek op islam hebt dan zou dat prima zijn. Door omvolking als argument te gebruiken zoals Baudet en Wilders doen zeg je eigenlijk tegen elke buitenlander die niet Europees is dat ze hier niet mogen zijn. Maar dan op zo'n verkapte huichelachtige manier. "Ja, het is niet persoonlijk maar dat omvolkingsbeleid van de overheid, hč?"
Voor zover dat überhaupt positief genoemd kan worden. Het is net zo BNW als roeptoeteren dat de Joden het hebben gedaan. Er wordt de indruk gewekt dat het doelbewust beleid is om een bepaalde bevolkingsgroep te decimeren. Terwijl daar in de verste verte geen sprake van is. Dat is lasterlijk en levensgevaarlijk, want een aantal gaat er wel hun roeping in zien om die "genocide" te voorkomen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:41 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het enige positieve is dat Wilders en Baudet het vooralsnog houden op de EU/Den Haag als meesterbrein achter de 'omvolking'. Die Amerikanen schreeuwden gisteren dat ze zich niet lieten omvolken door de Joden.
Gebeurt met enige regelmaat ja. Want alles en iedereen wat moslim is en/of er zo uitziet is slecht en een gevaar voor het reine witte goede rasquote:Op maandag 14 augustus 2017 13:43 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Daar komt het zeker op neer, inderdaad. In feite zeg je dat alles met een afwijkende huidskleur of uiterlijk hier gewoon niet thuishoort (maar legt de oorzaak/schuld daarvan bij de overheid neer). Ik las een tijdje terug een artikel over een Sikh die in elkaar was geramd door wat extreemrechtse figuren omdat hij eruit zag als een moslim volgens hen. Enorm veelzeggend en levensgevaarlijk.
Aan de andere kant is de immigratie de laatste decennia ook wel zo hard gegaan dat bepaalde wijken idd 'omgevolkt' lijken. Een goede leugen is half waar.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Voor zover dat überhaupt positief genoemd kan worden. Het is net zo BNW als roeptoeteren dat de Joden het hebben gedaan. Er wordt de indruk gewekt dat het doelbewust beleid is om een bepaalde bevolkingsgroep te decimeren. Terwijl daar in de verste verte geen sprake van is. Dat is lasterlijk en levensgevaarlijk, want een aantal gaat er wel hun roeping in zien om die "genocide" te voorkomen.
Het is van de zotte. En het is simpelweg beangstigend (zelfs voor mij, normaliter vrij nuchter en best wel een voice of reason) om te zien dat zoveel mensen die ik voor normaal achtte ineens instemmend knikken als Baudet weer over omvolking begint.
Je gaat een geheim complot toch niet in de notulen zettenquote:Op maandag 14 augustus 2017 13:45 schreef xpompompomx het volgende:
Zijn er eigenlijk notulen van vergaderingen in (bijvoorbeeld) de 2e kamer waarin werd besloten dat Nederland omgevolkt moet worden?
GL heeft dit besloten.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:45 schreef xpompompomx het volgende:
Zijn er eigenlijk notulen van vergaderingen in (bijvoorbeeld) de 2e kamer waarin werd besloten dat Nederland omgevolkt moet worden?
Ze komen niet verder dan die opmerkingen van Merkel dat er immigranten nodig zijn om handjes aan het bed te spelen. Daarin zien ze de doelbewuste vermenging van het blanke volk met bruingekleurde import.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:45 schreef xpompompomx het volgende:
Ah vandaar. Die zitten ook al in elk kabinet sinds 1970 ja.quote:
Daar ben ik het helemaal mee eens. Het is net zo achterlijk en heel gevaarlijk.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Voor zover dat überhaupt positief genoemd kan worden. Het is net zo BNW als roeptoeteren dat de Joden het hebben gedaan. Er wordt de indruk gewekt dat het doelbewust beleid is om een bepaalde bevolkingsgroep te decimeren. Terwijl daar in de verste verte geen sprake van is. Dat is lasterlijk en levensgevaarlijk, want een aantal gaat er wel hun roeping in zien om die "genocide" te voorkomen.
Het is van de zotte. En het is simpelweg beangstigend (zelfs voor mij, normaliter vrij nuchter en best wel een voice of reason) om te zien dat zoveel mensen die ik voor normaal achtte ineens instemmend knikken als Baudet weer over omvolking begint.
Natuurlijk is immigratie niet zaligmakend gebleken. Sommige culturen zijn echt onverenigbaar. Maar dat is natuurlijk een heel ander probleem. Op rechts lijken ze wel een soort "Theory of Everything" te willen ontwikkelen die al hun misčre verklaart. En het lijkt er steeds meer op dat de grote boze overheid de proxy is waartegen ze hun oorlog tegen mensen van kleur en andere seksuele voorkeur gaan verklaren.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Aan de andere kant is de immigratie de laatste decennia ook wel zo hard gegaan dat bepaalde wijken idd 'omgevolkt' lijken. Een goede leugen is half waar.
Dat is niet per se nodig, er kan ook sprake zijn van voorwaardelijke schuld, dwz. dat je andersluidenden besluiten neemt waarvan je redelijkerwijs kan weten dat deze een bepaald gevolg hebben.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:45 schreef xpompompomx het volgende:
Dat komt waarschijnlijk omdat media Sikhs hebben gebruikt als voorbeeld van 'goede moslims' .quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:43 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Daar komt het zeker op neer, inderdaad. In feite zeg je dat alles met een afwijkende huidskleur of uiterlijk hier gewoon niet thuishoort (maar legt de oorzaak/schuld daarvan bij de overheid neer). Ik las een tijdje terug een artikel over een Sikh die in elkaar was geramd door wat extreemrechtse figuren omdat hij eruit zag als een moslim volgens hen. Enorm veelzeggend en levensgevaarlijk.
In feite is de verkiezing van Trump natuurlijk ook een soort revolte. En de opkomst van het nationaalpopulisme in brede zin.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:49 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Natuurlijk is immigratie niet zaligmakend gebleken. Sommige culturen zijn echt onverenigbaar. Maar dat is natuurlijk een heel ander probleem. Op rechts lijken ze wel een soort "Theory of Everything" te willen ontwikkelen die al hun misčre verklaart. En het lijkt er steeds meer op dat de grote boze overheid de proxy is waartegen ze hun oorlog tegen mensen van kleur en andere seksuele voorkeur gaan verklaren.
Het is bijna revolutionair geneuzel, het omverwerpen van een overheid die niet meer in het belang van de mensen zou handelen.
Wat ik aan de vorige crisis nog positief vond (voor zover dat kan) was dat links en rechts verenigd leken te worden om de allerrijksten eens aan te pakken. Maar nu het economisch weer even wat beter gaat is die noodzaak weer helemaal weg en is het weer bon ton om mensen van kleur aan te pakken. Of eigenlijk niet eens direct. De strijd wordt nu gevoerd tegen witmensen die kritiek tegen zwartmensen in de weg staan.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
In feite is de verkiezing van Trump natuurlijk ook een soort revolte. En de opkomst van het nationaalpopulisme.
Gooi in dit kruitvat nog een flinke economische crisis en de rapen zijn gaar.
En anders regelen ze het wel achter de schermen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah vandaar. Die zitten ook al in elk kabinet sinds 1970 ja.
In hun ogen is het natuurlijk een afrekening met de jarenlange 'politieke correctheid' die hen werd opgelegd vanuit de politieke elites (liberals/Democrats). Maar zodra je politieke correctheid loslaat en doorslaat, ga je simpelweg de gevaarlijke kant op. Maar dat schijnt men niet te deren verder.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:53 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Een proxyoorlog. Door liberale blanken te haten eigenlijk op verkapte wijze zeggen dat je de pleuris hebt aan zwarte mensen, of vrouwenrechten, of mensen met een andere seksuele voorkeur.
Eens.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:57 schreef Friek_ het volgende:
[..]
In hun ogen is het natuurlijk een afrekening met de jarenlange 'politieke correctheid' die hen werd opgelegd vanuit de politieke elites (liberals/Democrats). Maar zodra je politieke correctheid loslaat en doorslaat, ga je simpelweg de gevaarlijke kant op. Maar dat schijnt men niet te deren verder.
Sterker nog, velen zullen het toejuichen dat alles met een kleurtje het land uitgejaagd wordt.quote:Op maandag 14 augustus 2017 13:57 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Maar dat schijnt men niet te deren verder.
Zoals jij.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sterker nog, velen zullen het toejuichen dat alles met een kleurtje het land uitgejaagd wordt.
Heel lichtbruin vind ik nog wel ok, hoor.quote:
Als kleur van het hemd ja.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heel lichtbruin vind ik nog wel ok, hoor.
Die indruk wordt enerzijds gewekt door leugens en misleiding (manipulatie, emotionele chantage) vanuit de media en politiek en anderzijds door bep. uitspraken en beleidsontwerpen (vd VN o.a.). Merkel heeft zo tijdens een conferentie het volgende werk geprijsd: https://www.nachhaltigkei(...)_Nr_38_Juni_2011.pdfquote:Op maandag 14 augustus 2017 13:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is van de zotte. En het is simpelweg beangstigend (zelfs voor mij, normaliter vrij nuchter en best wel een voice of reason) om te zien dat zoveel mensen die ik voor normaal hield ineens instemmend knikken als Baudet weer over omvolking begint.
quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:02 schreef motorbloempje het volgende:
Ik snap dat gefocus op huidskleur ook echt totaal niet![]()
Het is iets wat gewoon een observeerbaar kenmerk is voor mensen. Meer niet.
Niemand vindt je grappig hoor.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het kleedt wel prima af, toch?
Uiteindelijk, over een heel lange periode zal dat ook gebeuren, ja. Ik snap ook niet waarom dat verschrikkelijk zou moeten zijn. Ik ben blank. Ik vind de islam verschrikkelijk. Maar ik zou gewoon met iemand uit bijvoorbeeld Turkije een relatie kunnen hebben, vooropgesteld dat ze geen moslim is. Net zoals dat ik met een blanke vrouw alleen een relatie zal kunnen hebben als ze niet zwaar christelijk is. Het christendom vind ik namelijk ook verschrikkelijk.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Die indruk wordt enerzijds gewekt door leugens en misleiding (manipulatie, emotionele chantage) vanuit de media en politiek en anderzijds door bep. uitspraken en beleidsontwerpen (vd VN o.a.). Merkel heeft zo tijdens een conferentie het volgende werk geprijsd: https://www.nachhaltigkei(...)_Nr_38_Juni_2011.pdf
waarin staat dat ''de term allochtoon niet meer zal bestaan omdat iedereen zo gemixt zal zijn, dat iedereen een migratieachtergrond zal hebben.''
Jammer.quote:
Het correleert wel met dingen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:02 schreef motorbloempje het volgende:
Ik snap dat gefocus op huidskleur ook echt totaal niet![]()
Het is iets wat gewoon een observeerbaar kenmerk is voor mensen. Meer niet.
Vindt.quote:
Alleen de ellendige religies (de abrahamitische en het hindoeisme) zorgen ervoor dat mensen genoeg kinderen krijgen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:09 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Uiteindelijk, over een heel lange periode zal dat ook gebeuren, ja. Ik snap ook niet waarom dat verschrikkelijk zou moeten zijn. Ik ben blank. Ik vind de islam verschrikkelijk. Maar ik zou gewoon met iemand uit bijvoorbeeld Turkije een relatie kunnen hebben, vooropgesteld dat ze geen moslim is. Net zoals dat ik met een blanke vrouw alleen een relatie zal kunnen hebben als ze niet zwaar christelijk is. Het christendom vind ik namelijk ook verschrikkelijk.
Wat moblo zegt is gewoon waar: huidskleur is volkomen irrelevant.
Nee, armoede, slechte gezondheidszorg en slecht onderwijs zorgen ervoor dat mensen veel kinderen krijgen. Niet hun religie.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Alleen de ellendige religies (de abrahamitische en het hindoeisme) zorgen ervoor dat mensen genoeg kinderen krijgen.
http://www.pewforum.org/2(...)otalfertility_640px/
Vooral als je er vanuit gaat dat die tussen de verschillende bevolkingsgroepen voor eeuwig flink blijven verschillen. In Nederland lijkt dat met de immigrantengroepen erg mee te vallen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Na verloop van tijd zorgen zulke demografische processen natuurlijk ervoor dat de bevolking van een land verandert.
Beetje met schijtlolligheden eromheen proberen te draaien wat voor een bruinhemd je bent is gewoon zwakjes. Toont immers aan dat je nog wel in staat bent om aan te voelen dat het eigenlijk niet klopt wat voor rare gedachten je hebt. Sta dan op z'n minst voor wat voor een mongool je bent.quote:
Vertel dat de katholieken die Nederland via de baarmoeder terug naar de ware kerk wouden leiden.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, armoede, slechte gezondheidszorg en slecht onderwijs zorgen ervoor dat mensen veel kinderen krijgen. Niet hun religie.
Klopt, in Nederland trekt het bij de 2e generatie al gelijk. Maar in de VS blijkbaar niet (immers zijn de zwarte mensen daar nou niet bepaald 1e-generatie-immigranten).quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vooral als je er vanuit gaat dat die tussen de verschillende bevolkingsgroepen voor eeuwig flink blijven verschillen. In Nederland lijkt dat met de immigrantengroepen erg mee te vallen.
Hier volgt een ontkennende of draaiende reactie op.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Beetje met schijtlolligheden eromheen proberen te draaien wat voor een bruinhemd je bent is gewoon zwakjes. Toont immers aan dat je nog wel in staat bent om aan te voelen dat het eigenlijk niet klopt wat voor rare gedachten je hebt. Sta dan op z'n minst voor wat voor een mongool je bent.
In hoeverre is dit relevant? Dat ze meer kinderen maken wil niet zeggen dat die kinderen allemaal hetzelfde denken als paps en mams. Dat is vooral onderhevig aan de cultuur waarin je die kinderen maakt, en die staat los van huidskleur.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Alleen de ellendige religies (de abrahamitische en het hindoeisme) zorgen ervoor dat mensen genoeg kinderen krijgen.
http://www.pewforum.org/2(...)otalfertility_640px/
Geen contraceptie en een vrouw waarvan verwacht wordt haar huwelijkse plichten te doen telkens als haar man zin heeft, helpt ook.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, armoede, slechte gezondheidszorg en slecht onderwijs zorgen ervoor dat mensen veel kinderen krijgen. Niet hun religie.
Je kan een discussie voeren over de wenselijkheid van 'dat wat over een lange periode zal gebeuren', maar dat staat los van de vraag of er mogelijk een beleid achter de welkom-politiek van nu zit.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:09 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Uiteindelijk, over een heel lange periode zal dat ook gebeuren, ja. Ik snap ook niet waarom dat verschrikkelijk zou moeten zijn. Ik ben blank. Ik vind de islam verschrikkelijk. Maar ik zou gewoon met iemand uit bijvoorbeeld Turkije een relatie kunnen hebben, vooropgesteld dat ze geen moslim is. Net zoals dat ik met een blanke vrouw alleen een relatie zal kunnen hebben als ze niet zwaar christelijk is. Het christendom vind ik namelijk ook verschrikkelijk.
Wat moblo zegt is gewoon waar: huidskleur is volkomen irrelevant.
Ik merk dat je weer een drugsdipje hebt, dan begin je altijd op mij te tierenquote:Op maandag 14 augustus 2017 14:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Beetje met schijtlolligheden eromheen proberen te draaien wat voor een bruinhemd je bent is gewoon zwakjes. Toont immers aan dat je nog wel in staat bent om aan te voelen dat het eigenlijk niet klopt wat voor rare gedachten je hebt. Sta dan op z'n minst voor wat voor een mongool je bent.
Feit blijft dat mensen die vriendelijk van geloof zijn, zoals atheistisch of boeddhistisch, niet genoeg kinderen krijgen om zichzelf instand te houden.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als de welvaart en technologische mogelijkheden zo ver toenemen dat iedereen volstrekt mobiel is, zie ik ook gebeuren dat mensen vanuit alle uithoeken met elkaar 'gemixt' zullen worden. Alleen is dat een gevolg van externe factoren, niet van gericht beleid daarop.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:09 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Uiteindelijk, over een heel lange periode zal dat ook gebeuren, ja.
Aan de andere kant is daar ook niet heel veel eerder serieus ingezet op de emancipatie van die groepen dan hier. Hoe scoren donkere mensen met een goede opleiding en baan bijvoorbeeld?quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Klopt, in Nederland trekt het bij de 2e generatie al gelijk. Maar in de VS blijkbaar niet (immers zijn de zwarte mensen daar nou niet bepaald 1e-generatie-immigranten).
Ik dacht, ik gooi het op de slachtofferrol.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hier volgt een ontkennende of draaiende reactie op.
Gelukkig gaat het ook niet om de reactie, maar om het laten weten dat z'n gedrag nogal doorzichtig is.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hier volgt een ontkennende of draaiende reactie op.
Het enige wat ik hoor is dat er stemmen in de politiek zijn die zeggen dat het op lange termijn misschien handig is om immigrantenhandjes te gebruiken om de vergrijzing op te vangen. Daar ben ik het niet mee eens, maar dat is toch geen beleid om de witte mens uit te roeien? Dat is beleid om onze stervende oudjes te vervangen op de arbeidsmarkt.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:17 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Je kan een discussie voeren over de wenselijkheid van 'dat wat over een lange periode zal gebeuren', maar dat staat los van de vraag of er mogelijk een beleid achter de welkom-politiek van nu zit.
Prima toch, we hebben niet méér mensen nodig op deze wereld.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Feit blijft dat mensen die vriendelijk van geloof zijn, zoals atheistisch of boeddhistisch, niet genoeg kinderen krijgen om zichzelf instand te houden.
Zou een leuke verkooptactiek zijn. Pro-zwart emancipatiebeleid verpakken als rechts-conservatieve methode om hun geboortecijfer terug te dringen en zo de "omvolking" tegen te houden.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aan de andere kant is daar ook niet heel veel eerder serieus ingezet op de emancipatie van die groepen dan hier. Hoe scoren donkere mensen met een goede opleiding en baan bijvoorbeeld?
Hoppa!quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Precies. Dat denk ik ook.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:18 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Als de welvaart en technologische mogelijkheden zo ver toenemen dat iedereen volstrekt mobiel is, zie ik ook gebeuren dat mensen vanuit alle uithoeken met elkaar 'gemixt' zullen worden. Alleen is dat een gevolg van externe factoren, niet van gericht beleid daarop.
Geef eens een voorbeeld, grapjas.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoppa!
Je hebt wel een punt. Hier een beetje de grapjas uithangen, maar in vluchtelingentopics in NWS weer lekker met z'n rechterarm in de lucht zwaaien.
Nee, niet prima. Als de ene groep exponentieel krimpt en de andere groep exponentieel groeit, dan is het nettoresultaat exponentiele groei en geen krimp.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Prima toch, we hebben niet méér mensen nodig op deze wereld.
Dus jouw strategie is dan harder exponentieel te groeien dan de andere exponentieel groeiende groepquote:Op maandag 14 augustus 2017 14:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, niet prima. Als de ene groep exponentieel krimpt en de andere groep exponentieel groeit, dan is het nettoresultaat exponentiele groei en geen krimp.
Zie een willekeurig vluchtelingentopic in NWS.quote:
Kortom, je hebt geen linkje?quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zie een willekeurig vluchtelingentopic in NWS.
Nee.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dus jouw strategie is dan harder exponentieel te groeien dan de andere exponentieel groeiende groep
Maar een stabiele of beter nog, licht krimpende, bevolking zou mijn voorkeur hebben voor Europa. Paniek om (lichte) bevolkingskrimp lijkt me onterecht.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee.
[ afbeelding ]
De enige manier om iets tegen de overbevolking op de wereld te doen, is in Afrika iets fundamenteel te veranderen. Europa en Amerika is gerommel in de marge.
Beetje dom stuk was dat ook. Je hebt al vrij verkeer van personen binnen de EU om dat soort problemen te tackelen. Hoezo zou je de Europese poorten verder open moeten zetten om vluchtelingen hier te laten werken? Als ze dat al gaan dan, want het meeste vormt gewoon een onderlaag in de maatschappij dat afhankelijk is van bijstandsuitkeringen. Cultureel interesseert het me allemaal wat minder, maar het is ook simpelweg geen rationeel beleid.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:20 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het enige wat ik hoor is dat er stemmen in de politiek zijn die zeggen dat het op lange termijn misschien handig is om immigrantenhandjes te gebruiken om de vergrijzing op te vangen. Daar ben ik het niet mee eens, maar dat is toch geen beleid om de witte mens uit te roeien? Dat is beleid om onze stervende oudjes te vervangen op de arbeidsmarkt.
Daar heb ik mijn geheugen voor. Of denk je dat het louter toeval is dat vrijwel alle users in deze SC dat beeld van jou hebben?quote:
Eigenlijk alleen jij, Kaas en 99.999 die af en toe als roedel in mijn kuiten hangen hoor. En dan voornamelijk als Kaas weer een van zijn dipjes doormaakt.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar heb ik mijn geheugen voor. Of denk je dat het louter toeval is dat vrijwel alle users in deze SC dat beeld van jou hebben?
Verder heb ik wel iets beters te doen dan het archief van FOK! doorpluizen.
Het wordt door niemand natuurlijk erkent zijnde een plan om de witte mensen uit te roeien/vervangen. Ik ben er ook niet zeker van dat dát de intentie is, maar het resultaat (vervanging v.d. blanke) komt onder het motto van diversiteit wel degelijk op hetzelfde neer.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:20 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het enige wat ik hoor is dat er stemmen in de politiek zijn die zeggen dat het op lange termijn misschien handig is om immigrantenhandjes te gebruiken om de vergrijzing op te vangen. Daar ben ik het niet mee eens, maar dat is toch geen beleid om de witte mens uit te roeien? Dat is beleid om onze stervende oudjes te vervangen op de arbeidsmarkt.
Kortom, de meest vooraanstaande users in deze SC. Nuff said.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen jij, Kaas en 99.999 die af en toe als roedel in mijn kuiten hangen hoor. En dan voornamelijk als Kaas weer een van zijn dipjes doormaakt.
Of bij ons zelf. De bevolkingsdichtheid in Europa is 188 mensen per km2 en in Afrika is die slechts 87.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee.
[ afbeelding ]
De enige manier om iets tegen de overbevolking op de wereld te doen, is in Afrika iets fundamenteel te veranderen. Europa en Amerika is gerommel in de marge.
Ja, neusje van de zalm.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kortom, de meest vooraanstaande users in deze SC. Nuff said.
Afrika is dan ook nogal groot.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:31 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Of bij ons zelf. De bevolkingsdichtheid in Europa is 188 mensen per km2 en in Afrika is die slechts 87.
Half Afrika is woestijn of oerwoud, dat telt niet mee.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:31 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Of bij ons zelf. De bevolkingsdichtheid in Europa is 188 mensen per km2 en in Afrika is die slechts 87.
Overigens is het wel maar een verwachting. Het voorspellen van toename in welvaart en bevolking is best moeilijk. Het rapport waar jouw plaatje uit komt geeft ook een onzekerheid aan voor de totale wereldbevolkingsgroei:quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Half Afrika is woestijn of oerwoud, dat telt niet mee.
En zelfs al zou heel Europa collectief zelfmoord plegen, dan nog is dat niet genoeg om de verwachte bevolkingsgroei van Afrika te compenseren.
Dus nee, níét bij onszelf.
Welnee joh, mallerd.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:32 schreef Igen het volgende:
[..]
En zelfs al zou heel Europa collectief zelfmoord plegen, dan nog is dat niet genoeg om de verwachte bevolkingsgroei van Afrika te compenseren.
We moeten dus gewoon verwachten dat andere mensen zullen doen wat wij zelf weigeren te doen. Goed verhaal wel.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Die van Europa was al op 'natuurlijke wijze' aan het afnemen. De groei in (West-)Europa komt uitsluitend door migratie uit Afrika/M-O/Azië en deels Oost-Europa.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:31 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Aangezien deze SC tegenwoordig wordt bevolkt door figuren zoals LK, Bart2002 en Japie77, is dat niet bijster moeilijk.quote:
Gewoon de natuur haar werk laten doen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:34 schreef Kaas- het volgende:
[..]
We moeten dus gewoon verwachten dat andere mensen zullen doen wat wij zelf weigeren te doen. Goed verhaal wel.
Bizar dat Spanje, Frankrijk en Duitsland samen meer dan half Amerika zou zijn.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Afrika is dan ook nogal groot.
[ afbeelding ]
En dan rijst dus weer de vraag: hoe erg zou het zijn als er in het jaar 2300 geen witte mensen meer in Europa wonen? Ten eerste: na mij de zondvloed wat cultuur betreft. Cultuur is niet als klimaat. Het interesseert mij niet welke normen en waarden mensen over 150 jaar hebben, het interesseert mij welke waarden ze nú hebben. Ik leef nu. In het jaar 1700 had het ook geen zin om je druk te maken over normen en waarden in het jaar 2000. Ze zouden zich kapot geschrokken zijn.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:30 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het wordt door niemand natuurlijk erkent zijnde een plan om de witte mensen uit te roeien/vervangen. Ik ben er ook niet zeker van dat dát de intentie is, maar het resultaat (vervanging v.d. blanke) komt onder het motto van diversiteit wel degelijk op hetzelfde neer.
'Iets fundamenteel te veranderen'. Wees eens concreet. Of is dat strafbaar?quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee.
[ afbeelding ]
In eerdere prognoses verwachtte men in Afrika een piek in 2050. In deze meest recente prognose is daar geen sprake meer van en groeit de bevolking daar gewoon verder tot 2100. Alle reden dus om ervan uit te gaan dat de onzekerheid in negatief opzicht (dwz. meer groei dan verwacht) zal uitwerken.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Overigens is het wel maar een verwachting. Het voorspellen van toename in welvaart en bevolking is best moeilijk. Het rapport waar jouw plaatje uit komt geeft ook een onzekerheid aan voor de totale wereldbevolkingsgroei:
[ afbeelding ]
Afrika moet aan het condoom en aan de pil. Zoiets. Ik weet alleen niet hoe je dat het beste kan bewerkstelligen. Misschien door boeddhisme en atheisme te verspreiden.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'Iets fundamenteel te veranderen'. Wees eens concreet. Of is dat strafbaar?
Maar wat stel je nu concreet als beleidsplannen voor? edit: ah, anticonceptiequote:Op maandag 14 augustus 2017 14:36 schreef Igen het volgende:
[..]
In eerdere prognoses verwachtte men in Afrika een piek in 2050. In deze meest recente prognose is daar geen sprake meer van en groeit de bevolking daar gewoon verder tot 2100. Alle reden dus om ervan uit te gaan dat de onzekerheid in negatief opzicht (dwz. meer groei dan verwacht) zal uitwerken.
Afrikaanse staten belonen per % afname vd groei (of populatie).quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'Iets fundamenteel te veranderen'. Wees eens concreet. Of is dat strafbaar?
Ik zat nog te zoeken naar cijfers úit 1950 over de verwachte bevolkingsgroei, maar kan die helaas niet vinden. Ik ben benieuwd in hoeverre die voorspellingen hebben geklopt.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Overigens is het wel maar een verwachting. Het voorspellen van toename in welvaart en bevolking is best moeilijk. Het rapport waar jouw plaatje uit komt geeft ook een onzekerheid aan voor de totale wereldbevolkingsgroei:
[ afbeelding ]
Rwanda heeft wel wat tips op dat gebied.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Afrikaanse staten belonen per % afname vd groei (of populatie).
Dat zal weinig veranderen aan de bevolkingsgroei.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Afrika moet aan het condoom en aan de pil. Zoiets. Ik weet alleen niet hoe je dat het beste kan bewerkstelligen.
Economische ontwikkeling. Dan zijn het gauw genoeg geen konijntjes meer, maar krijg je van die lekker decadente bewust kinderlozen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Afrika moet aan het condoom en aan de pil. Zoiets. Ik weet alleen niet hoe je dat het beste kan bewerkstelligen.
Was het maar zo'n feest.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:36 schreef Kaas- het volgende:
Dat verhaal van Igen is een beetje als pompom die via zijn stem anderen wil dwingen om duurzaam te leven, maar zelf honderd keer per jaar in het vliegtuig stapt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Genocide belonen, bedoel je?quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Afrikaanse staten belonen per % afname vd groei (of populatie).
Behalve dat er dus nu al niet genoeg 'welvaart' is om de hele wereldbevolking in zulke weelde te laten leven zoals wij in West-Europa leven, laat staan zoals een Amerikaan leeft.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zal weinig veranderen aan de bevolkingsgroei.
Het beste middel tegen explosieve bevolkingstoename is welvaart.
quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee.
[ afbeelding ]
Zoals een gemiddelde Amerikaan zou niemand moeten leven. Maar er is ruim genoeg welvaart om de situatie in Afrika aanzienlijk te verbeteren.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Behalve dat er dus nu al niet genoeg 'welvaart' is om de hele wereldbevolking in zulke weelde te laten leven zoals wij in West-Europa leven, laat staan zoals een Amerikaan leeft.
Dus als je verwacht dat er ergens de komende tientallen jaren ineens genoeg welvaart is voor de miljarden mensen die op dat moment leven en dat vervolgens de wereldbevolking niet verder groeit, dan heb ik nog wel een brug te koop.
Vrouwen naar school sturen schijnt ook goed te werken.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zal weinig veranderen aan de bevolkingsgroei.
Het beste middel tegen explosieve bevolkingstoename is welvaart.
In Afrika zal er inderdaad te weinig zonlicht zijn om die energiewende op te kunnen vangen. Oh wacht.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:42 schreef Perrin het volgende:
Sterker nog, ik verwacht dat zo aan het einde van het tijdperkje van fossiele brandstoffen, het niet bepaald zal opschieten met die welvaartsgroei.
Toch is dat de enige duurzame oplossing. Want 'de natuur haar werk laten doen', zal enkel leiden tot meer bevolkingsgroei en meer doden. Immers, als er meer kinderen sterven wordt er meer gefokt.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Behalve dat er dus nu al niet genoeg 'welvaart' is om de hele wereldbevolking in zulke weelde te laten leven zoals wij in West-Europa leven, laat staan zoals een Amerikaan leeft.
Dus als je verwacht dat er ergens de komende tientallen jaren ineens genoeg welvaart is voor de miljarden mensen die op dat moment leven en dat vervolgens de wereldbevolking niet verder groeit, dan heb ik nog wel een brug te koop.
We zijn de welvaart in Afrika al decennialang aan het verbeteren. Daarom zijn er nu zoveel Afrikanenquote:Op maandag 14 augustus 2017 14:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zoals een gemiddelde Amerikaan zou niemand moeten leven. Maar er is ruim genoeg welvaart om de situatie in Afrika aanzienlijk te verbeteren.
Dat is dom ja. Die willen muren en schietbevelen, maar als je hypothetisch een miljard Afrikanen hebt die Europa binnen komen stormen dan schiet dat nog steeds niet op. Het móét bij de oorzaken en niet bij de symptomen worden aangepakt.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vrouwen naar school sturen schijnt ook goed te werken.
Helaas mag er echter van die schreeuwerds die hard tekeer gaan over immigratie ook geen enkele cent naar hulp aan het buitenland gaan.
Je stelt het alsof 'de natuur haar werk laten doen' (eenvoudig) vermijdbaar is..quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toch is dat de enige duurzame oplossing. Want 'de natuur haar werk laten doen', zal enkel leiden tot meer bevolkingsgroei en meer doden. Immers, als er meer kinderen sterven wordt er meer gefokt.
Maar aangezien het nazisme bezig lijkt aan een opmars in het westen, zullen genocide en gedwongen sterilisatie wel aan populariteit winnen.
Het voornaamste argument zit in het proces zelf; de periode waarin de blanke tot minderheid 'gemaakt' wordt. Of je het leuk vindt of niet, en of ras bestaat of niet, ras-identiteit is een wezenlijk onderdeel van de mens. Als men zich op basis daarvan (in groepen) onderscheid, dan is het van belang in welke positie (minderheid, meerderheid, macht of -machtsarme) je je bevindt als deelnemer van een groep. Wat cultuur/religie-groepen betreft dito. Kijk naar daar waar blanken hun macht verloren hebben en/of een minderheid zijn, waar christenen/ongelovigen/joden onder de islam leven, et cetera. 2300 is overigens wel 'heel optimistisch'. Daar kom je niet op uit in een 'what if GL would rule'-hypothese.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En dan rijst dus weer de vraag: hoe erg zou het zijn als er in het jaar 2300 geen witte mensen meer in Europa wonen? Ten eerste: na mij de zondvloed wat cultuur betreft. Cultuur is niet als klimaat. Het interesseert mij niet welke normen en waarden mensen over 150 jaar hebben, het interesseert mij welke waarden ze nú hebben. Ik leef nu. In het jaar 1700 had het ook geen zin om je druk te maken over normen en waarden in het jaar 2000. Ze zouden zich kapot geschrokken zijn.
Ten tweede: de kleur van mensen zegt niets over welke normen en waarden ze hebben. Er wordt een aanname gedaan dat vermenging van kleuren zou leiden tot verloedering van westerse normen. Dat is natuurlijk helemaal niet gezegd.
De traditionele manier is dat mensen 6 kinderen kregen waarvan er 4 dood gingen, zodat de populatie ongeveer stabiel bleef.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toch is dat de enige duurzame oplossing. Want 'de natuur haar werk laten doen', zal enkel leiden tot meer bevolkingsgroei en meer doden. Immers, als er meer kinderen sterven wordt er meer gefokt.
quote:De economische ontwikkeling van een land of de industriële revolutie zorgen voor het inzetten van de demografische transitie. Leefomstandigheden, hygiëne en gezondheidszorg verbeteren. Hierdoor verlaagt het sterftecijfer drastisch. Met name de kindersterfte neemt af. Het geboortecijfer blijft hierbij achter en blijft nog steeds hoog. Hierdoor versnelt de bevolkingsgroei. Bovendien is het mogelijk dat dit effect versterkt wordt doordat immigranten op het economische succes afkomen en dus ook het migratiesaldo zijn steentje bijdraagt. De verstedelijking neemt hierdoor toe.
Afrika lijkt in fase 1 van de demografische transitie te blijven hangen.quote:Het krijgen van veel kinderen wordt hierdoor ook steeds minder lonend, bovendien kosten kinderen in een moderne economie ook meer en meer geld. Het is mogelijk dat het economisch succes leidt tot het instellen van betere pensioenregelingen waardoor kinderen niet of minder voor hun ouders hoeven te zorgen. Door de verstedelijking krijgen ook nieuwe ideeën hun ingang en vindt ontkerkelijking plaats. Voorbehoedsmiddelen worden meer en meer geaccepteerd en de seksuele revolutie en vrouwenemancipatie doen hun intrede. Door deze redenen daalt in een later stadium ook het geboortecijfer, waardoor de bevolkingsgroei weer afneemt.
Industrialisatie van landbouw en wereldwijde voedseldistributie helpen ook.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:48 schreef Igen het volgende:
[..]
De traditionele manier is dat mensen 6 kinderen kregen waarvan er 4 dood gingen, zodat de populatie ongeveer stabiel bleef.
Begin van de verandering daarin is verbeterde gezondheidszorg door meer welvaart.
Tja, uiteindelijk lijkt de correlatie daarmee me groter te zijn dan met huidskleurquote:Op maandag 14 augustus 2017 14:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Zou een leuke verkooptactiek zijn. Pro-zwart emancipatiebeleid verpakken als rechts-conservatieve methode om hun geboortecijfer terug te dringen en zo de "omvolking" tegen te houden.
Welk ander "proces" is er dan sprake van anders dan: buitenlander komt hier wonen of Nederlander gaat in het buitenland wonen? Zoals je het zegt heb ik het idee dat jij aan een bepaalde industriële schaal denkt met projecties die in politieke achterkamertjes worden gedeeld waarbij linkse politici handenwrijvend staan te gniffelen over hoe zij de blanke mens om zeep helpen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:46 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het voornaamste argument zit in het proces zelf; de periode waarin de blanke tot minderheid 'gemaakt' wordt. Of je het leuk vindt of niet, en of ras bestaat of niet, ras-identiteit is een wezenlijk onderdeel van de mens. Als men zich op basis daarvan (in groepen) onderscheid, dan is het van belang in welke positie (minderheid, meerderheid, macht of -machtsarme) je je bevindt als deelnemer van een groep. Wat cultuur/religie-groepen betreft dito. Kijk naar daar waar blanken hun macht verloren hebben en/of een minderheid zijn, waar christenen/ongelovigen/joden onder de islam leven, et cetera. 2300 is overigens wel 'heel optimistisch'. Daar kom je niet op uit in een 'what if GL would rule'-hypothese.
Ik ontken zeker dat ik ergens met gestrekte hand allerlei nazistische dingen heb geroepen ja.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je wou ontkennen dat je daarin regelmatig uit de bocht vloog?
Heel Afrika? Want volgens mij zijn er grote verschillen van land tot land.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:54 schreef Igen het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
[..]
Afrika lijkt in fase 1 van de demografische transitie te blijven hangen.
Nazistisch misschien niet direct maar je maakt regelmatig slippertjes in die richting.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ontken zeker dat ik ergens met gestrekte hand allerlei nazistische dingen heb geroepen ja.
Nee, het dorp van Asterix en Obelix biedt dapper weerstand. Dat heb ik ook nergens ontkend.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heel Afrika? Want volgens mij zijn er grote verschillen van land tot land.
Afrika is iig wel groot. De rijkere dorpjes Zuid-Afrika zullen al heel andere bevolkingsgroei laten zien dan de arme buurten van Johannesburg.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, het dorp van Asterix en Obelix biedt dapper weerstand.
Al vraag je je af waarom ze al niet eerder zijn verwijderdtwitter:GoDaddy twitterde op maandag 14-08-2017 om 05:24:13@Amy_Siskind We informed The Daily Stormer that they have 24 hours to move the domain to another provider, as they… https://t.co/5oibZRjZOh reageer retweet
Maar gaat wat je roept zo algemeen op voor Afrika?quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, het dorp van Asterix en Obelix biedt dapper weerstand. Dat heb ik ook nergens ontkend.
Ja, volgens de bevolkingsprognose van de VN uit 2015 wel ja. En die zullen het toch wel weten.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar gaat wat je roept zo algemeen op voor Afrika?
Het stripje gepost in die thread is treffend:quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:04 schreef motorbloempje het volgende:
Al vraag je je af waarom ze al niet eerder zijn verwijderdtwitter:GoDaddy twitterde op maandag 14-08-2017 om 05:24:13@Amy_Siskind We informed The Daily Stormer that they have 24 hours to move the domain to another provider, as they… https://t.co/5oibZRjZOh reageer retweet
Het verschilt iig erg per land...quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar gaat wat je roept zo algemeen op voor Afrika?
Daar kun je ook nog wel weer wat kanttekeningen bij plaatsen. Veel mensen die dit soort acties toejuichen en met dergelijke stripjes komen zijn toch een stuk minder enthousiast wanneer een Christelijke hostingprovider een datingsite voor homo- of transseksuelen zou weigeren bijvoorbeeld.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:08 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het stripje gepost in die thread is treffend:
[ afbeelding ]
Men denkt maar al te vaak dat de vrijheid van meningsuiting betekent dat iedereen het maar moet welgevallen wat ze te zeggen hebben.
Yup, dat, en dat 'vrijheid van meningsuiting' eigenlijk 'verplichting van meningsuiting' betekent, en dat iedereen altijd maar alles moet zeggen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:08 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Men denkt maar al te vaak dat de vrijheid van meningsuiting betekent dat iedereen het maar moet welgevallen wat ze te zeggen hebben.
Ja dus, die bestaan.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar kun je ook nog wel weer wat kanttekeningen bij plaatsen. Veel mensen die dit soort acties toejuichen en met dergelijke stripjes komen zijn toch een stuk minder enthousiast wanneer een Christelijke hostingprovider een datingsite voor homo- of transseksuelen zou weigeren bijvoorbeeld.
Er is toch zo'n oude aflevering van The Simpsons waar ze uiteindelijk vanuit de garage met een stencilmachine pamfletten moeten drukken omdat Mr. Burns ervoor zorgde dat geen enkel professioneel medium hun mening wilde afdrukken? Volgens mij was dat niet bedoeld als illustratie van hoe vrijheid van meningsuiting hoort te werken.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar kun je ook nog wel weer wat kanttekeningen bij plaatsen. Veel mensen die dit soort acties toejuichen en met dergelijke stripjes komen zijn toch een stuk minder enthousiast wanneer een Christelijke hostingprovider een datingsite voor homo- of transseksuelen zou weigeren bijvoorbeeld.
xkcdquote:Op maandag 14 augustus 2017 15:08 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vertaalde de recentelijke weigeringen van andere bedrijven om homoseksuelen te bedienen even naar een internetprovider, maar het verbaast me niets.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dus, die bestaan.
http://www2.echristenen.nl/
Het proces als onderdeel van het diversiteitsideaal in de praktijk; hetgeen dat leid tot de negatie van soevereiniteit, waarbij het 'helpen van vluchtelingen' gelijkgeschakeld is aan het verlenen van burgerschap...waarbij niet-vluchtelingen, (economische) migranten, onder dezelfde naam omarmt worden door politiek en media.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:57 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Welk ander "proces" is er dan sprake van anders dan: buitenlander komt hier wonen of Nederlander gaat in het buitenland wonen? Zoals je het zegt heb ik het idee dat jij aan een bepaalde industriële schaal denkt met projecties die in politieke achterkamertjes worden gedeeld waarbij linkse politici handenwrijvend staan te gniffelen over hoe zij de blanke mens om zeep helpen.
Die identiteit waar jij het over hebt is zeker aanwezig. Ik ben blank. Ik doe blank. Ik heb ook vast "blanke" denkbeelden. Maar ik ben maar een snapshot. Jij ook. Dat wij inherent blank zijn is irrelevant. Net zoals het irrelevant is dat iemand inherent zwart is in zijn doen en laten. Na ons overlijden wordt dat direct weer vergeten. Die "omvolking", als er al sprake zou zijn van doelbewust beleid, gaat zo langzaam dat het vele generaties duurt. Er zijn gewoon ontzettend veel witte Nederlanders. Zo'n filmpje als wat Wilders linkt met allemaal gekleurde mensen in Amsterdam kan ik ook wel maken op de markt in Oldenzaal, en dan kun je vaststellen dat 95% van de mensen die in beeld komt wit is. Het is allemaal zo anekdotisch. In absolute aantallen zijn er gewoon heel veel blanke Nederlanders.
Ja en nee. Er is een verschil tussen wie je bent en wat je zegt. Een homo kan het niet zo helpen dat hij homo is. Om op basis daarvan iemand een dienst te weigeren vind ik niet gerechtvaardigd. Wat iemand zegt is wel iemand eigen verantwoordelijkheid. Dus iemand weigeren vanwege uitlatingen die hij of zij heeft gedaan vind ik wél gerechtvaardigd.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een Christen kan daartegenin brengen dat een homo ook gewoon niet aan homoseks kan doen en dat er dan ook niks aan de hand is.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:20 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ja en nee. Er is een verschil tussen wie je bent en wat je zegt. Een homo kan het niet zo helpen dat hij homo is. Om op basis daarvan iemand een dienst te weigeren vind ik niet gerechtvaardigd. Wat iemand zegt is wel iemand eigen verantwoordelijkheid. Dus iemand weigeren vanwege uitlatingen die hij of zij heeft gedaan vind ik wél gerechtvaardigd.
Die zogenaamde "gelukszoekers" worden echt niet door iedereen op hetzelfde voetstuk geplaatst als de oorlogsvluchtelingen. Sterker nog, ze worden gewoon weer weggestuurd.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het proces als onderdeel van het diversiteitsideaal in de praktijk; hetgeen dat leid tot de negatie van soevereiniteit, waarbij het 'helpen van vluchtelingen' gelijkgeschakeld is aan het verlenen van burgerschap...waarbij niet-vluchtelingen, (economische) migranten, onder dezelfde naam omarmt worden door politiek en media.
Alles wat geen nare uitwerking heeft op leefomgeving en gezondheid. Dat zijn namelijk de enige legacies die ik achter zal laten. Vooropgesteld dat ik mijn superieure mening niet eens op schrift ga stellen, natuurlijkquote:Ik vind het dikgedrukte maar een raar argument - voor wat dan ook. Wat kan je daar immers niet mee vergoelijken, acceptabel maken?
Maar de vraag is hoeveel van die mensen kinderen produceren die islamitisch zijn. Hoe "overerfelijk" de islamitische cultuur is heb ik nog niet zoveel cijfers van gezien. Ze zijn nog steeds verre van de dominante cultuur dus het is heel aannemelijk dat een aanzienlijk deel van die 10% gewoon lekker Westers gaat doen.quote:Wat betreft de demografische-verhoudingen zijn er meerdere invalshoeken. Binnen hoeveel decennia is Amsterdam van (relatief) homogeen tot 'autochtoon is minder dan 50%' gemaakt?
Ik herinner me dat men in Buitenhof stelde; 'Wat is nou één miljoen op 500 miljoen?'. Ik zie daar wederom een stukje misleiding in. Immers was het één miljoen op 80 miljoen (Duitsland), waarbij het ook nog eens belangrijk is om te erkennen dat die één miljoen van één leeftijd en -geslachtscategorie was (man, 15-35). Duitsland telt slechts 7 miljoen leden in die groep, waarvan één miljoen al van migratieachtergrond is. Dat maakt het 2 op de 8, met daaronder het gegeven dat al sedert 2005 10% van de pasgeborene van islamitische ouders was.
Deze opmerking is natuurlijk een aanname, dat het Orban en zijn geestverwanten zijn die hun vinger in de dijk gestopt hebben en daarmee de tsunami hebben gestopt. Alsof de rest van de politiek niet zelf tot inkeer zou kunnen komen.quote:Belangrijk bij dit alles is de vraag hoeveel men eigenlijk had willen toelaten - hoeveel er nog bij waren gekomen zónder Orban & co. Weinig wijst erop dat men er behoeften aan had (heeft) de stroom in te dammen. In de onduidelijkheid daaromtrent zit voor mij de grootste reden tot angst/zorg. Het hoeft namelijk helemaal geen langdurig proces te zijn om de demografie fundamenteel te transformeren.
Ik bereid me vast voor op allerlei rechtsextremisten die gaan claimen dat ze gewoon zo geboren zijn en het niet kunnen helpen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Een Christen kan daartegenin brengen dat een homo ook gewoon niet aan homoseks kan doen en dat er dan ook niks aan de hand is.
Van opzet of daderschap is natuurlijk geen sprake.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het hoeft namelijk helemaal geen langdurig proces te zijn om de demografie fundamenteel te transformeren.
Ik moet eerlijk zijn: ook ik bespeur regelmatig posts van je die tegen (boot)vluchtelingen zijn of tegen een te grote aanwas van allochtonen. Het valt me elke keer weer van je tegen, maar totnogtoe heb ik er niets van gezegd omdat ik je ook sympathiek vind. Nu echter doe je alsof niemand je posts in NWS ziet, en dat is dus niet zo.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen jij, Kaas en 99.999 die af en toe als roedel in mijn kuiten hangen hoor. En dan voornamelijk als Kaas weer een van zijn dipjes doormaakt.
Ik sta op veel vlakken niet te juichen wat betreft de migratiestromen idd of hun gevolgen voor onze samenleving.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zijn: ook ik bespeur regelmatig posts van je die tegen (boot)vluchtelingen zijn of tegen een te grote aanwas van allochtonen. Het valt me elke keer weer van je tegen, maar totnogtoe heb ik er niets van gezegd omdat ik je ook sympathiek vind. Nu echter doe je alsof niemand je posts in NWS ziet, en dat is dus niet zo.
Ik kan niet voor de anderen spreken, maar ik kan zeggen dat je NWS-posts nogal eens meehuilen met de wolven in het bos zijn. Je verkeert zeg maar niet in uitstekend gezelschap.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik sta op veel vlakken niet te juichen wat betreft de migratiestromen idd of hun gevolgen voor onze samenleving.
Maar vind je het redelijk om me te vergelijken met 'een bruinhemd die met gestrekte arm aan het posten is'?
Zo ja dan ben ik erg benieuwd op basis van welke posts precies.
Het moet toch niet moeilijk zijn om een voorbeeld te geven van mijn nazistische posts? Het is nogal een aantijging namelijk.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik kan niet voor de anderen spreken, maar ik kan zeggen dat je NWS-posts nogal eens meehuilen met de wolven in het bos zijn. Je verkeert zeg maar niet in uitstekend gezelschap.
Je rechterarmpje omhoog was een bescheiden overdrijving. Dat is meer wat voor de Lelijknaps van deze wereld. Maar je zoekt gewoon regelmatig en bewust de domrechtse hoek op. Dus zeker wel PVV/FvD-materiaal.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik sta op veel vlakken niet te juichen wat betreft de migratiestromen idd of hun gevolgen voor onze samenleving.
Maar vind je het redelijk om me te vergelijken met 'een bruinhemd die met gestrekte arm aan het posten is'?
Zo ja dan ben ik erg benieuwd op basis van welke posts precies.
Ja, het is nogal een aantijging, maar daarom verwees ik ook naar het gezelschap waarin je dan verkeert. Dat is zeker van invloed.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het moet toch niet moeilijk zijn om een voorbeeld te geven van mijn nazistische posts? Het is nogal een aantijging namelijk.
Wat is het grote verschil nog tussen je PVV-gedrag of nazisme?quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het moet toch niet moeilijk zijn om een voorbeeld te geven van mijn nazistische posts? Het is nogal een aantijging namelijk.
Ik heb geen idee wat je bedoelt met 'mijn PVV-gedrag'. Al wat minder erg dan nazi-gedrag, gelukkig. Dat is bonusquote:Op maandag 14 augustus 2017 15:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat is het grote verschil nog tussen je PVV-gedrag of nazisme?
F11quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:43 schreef Disana het volgende:
Ik heb per ongeluk mijn scherm schermvullend gemaakt zodat de reguliere besturingsbuttons weg zijn. Weet iemand wat ik moet doen?
Op F11 drukken.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:43 schreef Disana het volgende:
Ik heb per ongeluk mijn scherm schermvullend gemaakt zodat de reguliere besturingsbuttons weg zijn. Weet iemand wat ik moet doen?
F11quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:43 schreef Disana het volgende:
quote:
Jullie ook veel dank. Zo frustrerend als je iets niet kunt vinden en je tegen een raar scherm aan zit te kijken.quote:
Maar dat werd wel gedaan door politici en media. Niet sinds de Libië-route, de migranten zijn immers overduidelijk niet Syrisch. Maar de algehele stroom van daarvoor werd maar al te vaak geduid als die van 'vluchtelingen', terwijl ook daarvan een heel groot percentage geen vluchteling was. Daarnaast merk ik op, dat terwijl men erkende dat een groot deel geen (oorlog)vluchteling is, de stroom niet tegengehouden werd (de NGO's getolereerd werden). Dat werd gedaan met de wetenschap dat het terugsturen een onmogelijkheid is gebleken. Wat zijn de cijfers, 2 á 3%?quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die zogenaamde "gelukszoekers" worden echt niet door iedereen op hetzelfde voetstuk geplaatst als de oorlogsvluchtelingen. Sterker nog, ze worden gewoon weer weggestuurd.
Met deze uiterste vorm van relativisme lijkt me elke (politieke) discussie met betrekking tot de toekomst onzinnig. Volgens mij is het juist de bedoeling om voorspellingen op basis van waarschijnlijkheden te maken. Waarschijnlijkheden die we destilleren uit wat we nu kunnen zien. De toestand van de (oppervlakkige) mens en zijn groepsdenken is er daar één van.quote:Alles wat geen nare uitwerking heeft op leefomgeving en gezondheid. Dat zijn namelijk de enige legacies die ik achter zal laten. Vooropgesteld dat ik mijn superieure mening niet eens op schrift ga stellen, natuurlijkHoe dan ook: hoe ik denk over bepaalde culturele opvattingen doet er niet toe. Net zoals iemand mening over de onzedelijkheid van de bikini in 1932 niet relevant was. We dragen ze nu immers allemaal. Wat betreft cultuur heeft het geen zin om over je graf heen te regeren. Het doet er namelijk niet toe.
Daar zou je aannames over kunnen maken op basis van hoe de huidige (en vorige) generatie kinderen van islamitische kinderen zich nu gedragen. Daarbij zou je ook kunnen impliceren wat het effect is van een veranderende demografie. Hoe kleiner de westerse groep, hoe groter de islamitische groep (via migratie), hoe kleiner de kans dat de islamitische groep zich zal conformeren aan het westerse.quote:Maar de vraag is hoeveel van die mensen kinderen produceren die islamitisch zijn. Hoe "overerfelijk" de islamitische cultuur is heb ik nog niet zoveel cijfers van gezien. Ze zijn nog steeds verre van de dominante cultuur dus het is heel aannemelijk dat een aanzienlijk deel van die 10% gewoon lekker Westers gaat doen.
Voor die aannames als voor de tegengestelde zijn uitspraken/beloftes te vinden. Ik wil ook niet de claim maken dat er één almachtige groep die dat Ene nastreeft. Maar dat er politici - en andere machtspartijen- zijn die onveranderd zijn gebleven in hun diversiteitsretoriek is evident.quote:Deze opmerking is natuurlijk een aanname, dat het Orban en zijn geestverwanten zijn die hun vinger in de dijk gestopt hebben en daarmee de tsunami hebben gestopt. Alsof de rest van de politiek niet zelf tot inkeer zou kunnen komen.
Dat is de theorie. In de praktijk is het aantal dat daadwerkelijk wordt teruggestuurd nihil.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die zogenaamde "gelukszoekers" worden echt niet door iedereen op hetzelfde voetstuk geplaatst als de oorlogsvluchtelingen. Sterker nog, ze worden gewoon weer weggestuurd.
Het is dan ook vrij lastig er wat aan te veranderen zonder draconische maatregelen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:46 schreef LelijKnap het volgende:
Voor die aannames als voor de tegengestelde zijn uitspraken/beloftes te vinden. Ik wil ook niet de claim maken dat er één almachtige groep is welke alles bepaalt en dat Ene nastreeft. Maar dat er politici - en andere machtspartijen- zijn die onveranderd zijn gebleven in hun diversiteitsretoriek is evident.
quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is de theorie. In de praktijk is het aantal dat daadwerkelijk wordt teruggestuurd nihil.
quote:Factcheck: Vertrekken de kansloze asielzoekers ook?
Maandelijks vertrekken er gemiddelde[sic] 1750 mensen uit Nederland sinds begin 2016. Samen zijn dat er ruim 32.000.
De helft van de mensen vertrekt al uit zichzelf nadat ze te horen hebben gekregen dat ze niet welkom waren. Van de overgebleven groep vertrekt dan weer iets minder dan de helft gewoon met begeleiding van de dienst. De rest, zo'n 8.000 in het afgelopen anderhalf jaar, moest gedwongen worden te vertrekken.
Als iemand pleit voor diversiteit én voor het toestaan van migrantenstromen (als in 15'), dan valt opzet moeilijk te ontkennen. Opzet met welk doel, dat blijft nog wel de vraag. Het doel hoeft inderdaad niet te zijn om 'de blanke te vervangen', maar dat vervangen kan wel -een erkent en geaccepteerd- onderdeel zijn teneinde het streven naar diversiteit.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Van opzet of daderschap is natuurlijk geen sprake.
De opkomst van het nationaalpopulisme vormde weliswaar een recente politieke rem op het proces van migratie.
Maar die migratie richting Europa is een grotendeels natuurlijk proces, dat men nu enigszins probeert af te remmen. Arme derdewereldluitjes komen hierheen voor een beter leven, linksom of rechtsom.
Het is alleen geen complot of besluit van wie dan ook om Westerse landen 'om te volken'. Niemand is 'in charge' wat dit betreft.
Ik mis in dit artikel het aantal mensen waarbij het níét is gelukt om ze uit te zetten. Dat cijfer moet toch meer dan 0 zijn.quote:
Yup, is notoir lastig idd. Maar het aantal dat wordt teruggestuurd is zeker niet nihil.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik mis in dit artikel het aantal mensen waarbij het níét is gelukt om ze uit te zetten. Dat cijfer moet toch meer dan 0 zijn.
Als het alternatief een hoge muur met wachttorens en controleposten is.. Of hoe wilde jij die mensen weren?quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:54 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Als iemand pleit voor diversiteit én voor het toestaan van migrantenstromen (als in 15'), dan valt opzet moeilijk te ontkennen. Opzet met welk doel, dat blijft nog wel de vraag. Het doel hoeft inderdaad niet te zijn om 'de blanke te vervangen', maar dat vervangen kan wel -een erkent en geaccepteerd- onderdeel zijn teneinde het streven naar diversiteit.
In hoeverre het een 'natuurlijk proces' is, vind ik lastig te duiden. Wat valt immers binnen of buiten 'het natuurlijke'? Wat is m.a.w. wel of geen 'politiek beleid'? Het toelaten van migranten/vluchtelingen is een politieke-keuze om landsgrenzen niet te honoreren. Het merendeel burgerschap verschaffen is dat evengoed.
Wat draconisch is, is ook maar een kwestie van perspectief. De vrijheid om de eigen grenzen te erkennen is langere tijd de norm, 'het normale' geweest. Geen Afrikaan die dacht een kans te maken op burgerschap anno 19... door simpelweg op een bootje te stappen. Alleen dankzij de normalisatie van het tegenovergestelde van toen, lijkt het weerwoord daarop nu 'extreem'.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is dan ook vrij lastig er wat aan te veranderen zonder draconische maatregelen.
Ok.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup, is notoir lastig idd. Maar het aantal dat wordt teruggestuurd is zeker niet nihil.
Het ging ook lang goed hč dat opheffen van grenzen en grensposten. Je moet als politicus wel een goed verhaal hebben wil je weer teruggaan naar een soort verdedigde landsgrenzen zoals in het verleden.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat draconisch is, is ook maar een kwestie van perspectief. De vrijheid om de eigen grenzen te erkennen is langere tijd de norm, 'het normale' geweest. Geen Afrikaan die dacht een kans te maken op burgerschap anno 19... door simpelweg op een bootje te stappen. Alleen dankzij de normalisatie van het tegenovergestelde van toen, lijkt het weerwoord daarop nu 'extreem'.
Yup, is zeker een groot probleem. Voor mij een van de argumenten om niet eerst iedereen toe te laten en daarna uit te zoeken wie mag blijven, maar om de selectie aan de poort te doen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Ok.
Heb ook even naar de cijfers hier in Duitsland gekeken (http://www.migazin.de/201(...)hiebungen-ausreisen/)
- Aantal afgewezen asielzoekers in 2016: 174.000
- Aantal vrijwillige terugkeren: 55.000
- Aantal gedwongen uitzettingen: 25.000
Houd je nog meer dan de helft over, die is uitgeprocedeerd en toch in het land blijft.
Landsgrenzen worden in de regel inderdaad d.m.v. geweld of de dreiging daarvan beschermd. In het geval van Europa en haar buitengrenzen; (militaire) kustwacht. Het doel daarvan is niet om dobbernegers uit het water te schieten, hč. Zo wordt het vaak verdraaid. Het doel is dat we als soevereine staten kunnen besluiten wie wel en niet binnen mogen komen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als het alternatief een hoge muur met wachttorens en controleposten is.. Of hoe wilde jij die mensen weren?
Dat je geen idee hebt hoe idioot je gedrag overkomt is wel duidelijk inderdaad.quote:Op maandag 14 augustus 2017 15:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je bedoelt met 'mijn PVV-gedrag'. Al wat minder erg dan nazi-gedrag, gelukkig. Dat is bonus
Wie is er dan wel voor om eerst iedereen toe te laten?quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup, is zeker een groot probleem. Voor mij een van de argumenten om niet eerst iedereen toe te laten en daarna uit te zoeken wie mag blijven, maar om de selectie aan de poort te doen.
We hebben als Europa wel wat meer grenzen dan alleen de Middellandse Zee.. maar de Turkije-route hebben we inmiddels behoorlijk dichter getimmerd.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:05 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Landsgrenzen worden in de regel inderdaad d.m.v. geweld of de dreiging daarvan beschermd. In het geval van Europa en haar buitengrenzen; (militaire) kustwacht. Het doel daarvan is niet om dobbernegers uit het water te schieten, hč. Zo wordt het vaak verdraaid. Het doel is dat we als soevereine staten kunnen besluiten wie wel en niet binnen mogen komen.
Dat jij geen voorbeeldjes kunt produceren ookquote:Op maandag 14 augustus 2017 16:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat je geen idee hebt hoe idioot je gedrag overkomt is wel duidelijk inderdaad.
Vooralsnog kan iedereen Nederland binnenwandelen en asiel aanvragen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wie is er dan wel voor om eerst iedereen toe te laten?
Bijna iedereen?quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wie is er dan wel voor om eerst iedereen toe te laten?
Ik kan niet in NWSquote:Op maandag 14 augustus 2017 16:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat jij geen voorbeeldjes kunt produceren ook
Daarom zou de EU er verstandig aan doen om voor soevereiniteit van de EU (als geheel) te pleiten - zich in te zetten voor bescherming daarvan dmv afbakening vd grenzen. Via die weg zou je de interne openheid kunnen waarborgen zónder open hoeven te staan voor de hele wereld.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het ging ook lang goed hč dat opheffen van grenzen en grensposten. Je moet als politicus wel een goed verhaal hebben wil je weer teruggaan naar een soort verdedigde landsgrenzen zoals in het verleden.
Werkelijk, hoe dan?quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vooralsnog kan iedereen Nederland binnenwandelen en asiel aanvragen.
Aha, dus daarom hebben we controles langs de Europese buitengrenzen? En daarom is dus een deal gesloten met de Turken? Dat is allemaal omdat we eerst iedereen toelaten en daarna eens na gaan denken over procedures. Klinkt volkomen logisch.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Bijna iedereen?
Orbán heeft dat namelijk geimplementeerd en hij oogstte daarmee vooral kritiek. En in Duitsland staat het CSU ook nogal alleen met deze mening.
Er zijn bergen luitjes die graag van de EU een soevereine staat willen maken.. Ik dacht dat jij er geen wasquote:Op maandag 14 augustus 2017 16:10 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Daarom zou de EU er verstandig aan doen om voor soevereiniteit van de EU (als geheel) te pleiten - zich in te zetten voor bescherming daarvan dmv afbakening vd grenzen. Via die weg zou je de interne openheid kunnen waarborgen zónder open hoeven te staan voor de hele wereld.
Als we onze zaakjes wat betreft grensbewaking zelf voor elkaar hadden, hoefden de Turken ons vuile werk niet voor ons op te knappen, wel?quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, dus daarom hebben we controles langs de Europese buitengrenzen? En daarom is dus een deal gesloten met de Turken? Dat is allemaal omdat we eerst iedereen toelaten en daarna eens na gaan denken over procedures. Klinkt volkomen logisch.
Niemand houdt je tegen aan onze grens hoor.quote:
Dus willen we eerst iedereen toelaten? Klinkt als een logische conclusie.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als we onze zaakjes wat betreft grensbewaking zelf voor elkaar hadden, hoefden de Turken ons vuile werk niet voor ons op te knappen, wel?
Hoe komt "iedereen" dan bij die grens?quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niemand houdt je tegen aan onze grens hoor.
In Nederland is er geen controle aan de grens meer. Iedereen mag het land binnen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus willen we eerst iedereen toelaten? Klinkt als een logische conclusie.
De eerste gevallen zullen inderdaad met geweld benaderd moeten worden. De hoop is dat de boodschap aankomt. Het is geen leuke PR natuurlijk, maar tegenover het aantal lijken dat nu al op de zeebodem ligt, zal het relatief kosteloos blijken. Het liefst zou ik daarbij ook een terugbreng-zone creëren/opeisen, ergens in Noord-Afrika. Desnoods via een deal.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
We hebben als Europa wel wat meer grenzen dan alleen de Middellandse Zee.. maar de Turkije-route hebben we inmiddels behoorlijk dichter getimmerd.
Uiteindelijk zul je die bootjes met migranten met geweld moeten keren als je ze echt tegen wil houden? Of denk je dat ze netjes weggaan als de kustwacht dat vraagt?
Meestal met bootjes de oversteek wagen naar het Europese vasteland, nu Turkije de grenzen op slot heeft gegooid.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe komt "iedereen" dan bij die grens?
Iemand die met het vliegtuig naar Nederland komt en op Schiphol asiel aanvraagt kan voor zover ik weet gewoon het hele Schengengebied door reizen zolang zijn aanvraag loopt (en ook als zijn aanvraag is afgewezen trouwens).quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, dus daarom hebben we controles langs de Europese buitengrenzen? En daarom is dus een deal gesloten met de Turken? Dat is allemaal omdat we eerst iedereen toelaten en daarna eens na gaan denken over procedures. Klinkt volkomen logisch.
Die deals zijn blijkbaar het enige politiek haalbare momenteel. Landen aan onze grenzen afkopen zodat zij vuile handen maken en niet wijzelf.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:15 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De eerste gevallen zullen inderdaad met geweld benaderd moeten worden. De hoop is dat de boodschap aankomt. Het is geen leuke PR-natuurlijk, maar tegenover het aantal lijken dat nu al op de zeebodem ligt, zal het relatief kosteloos blijken. Het liefst zou ik daarbij ook een terugbreng-zone creëren/opeisen, ergens in Noord-Afrika. Desnoods via een deal.
quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Iemand die met het vliegtuig naar Nederland komt en op Schiphol asiel aanvraagt kan voor zover ik weet gewoon het hele Schengengebied door reizen zolang zijn aanvraag loopt (en ook als zijn aanvraag is afgewezen trouwens).
Van https://www.rijksoverheid(...)ndeling-asielzoekersquote:Asielzoekers die met het vliegtuig zijn gekomen, kunnen zich melden bij de Koninklijke Marechaussee op Schiphol. Aan hen wordt in de regel de toegang tot Nederland geweigerd. Dat betekent dat hun asielaanvraag in de zogenoemde grensprocedure wordt behandeld. Tijdens de afhandeling verblijft de asielzoeker op het aanmeldcentrum Schiphol.
Dat is nou een van de dingen die ik als onvermijdelijk acht. Alleen heb ik een fundamenteel ander beeld over hoe de weg daarnaartoe moet zijn. Federalisering dmv (afgedwongen) diversiteit (opheffing nationale culturen/identiteiten) is de minst wenselijke wmb. Als we het 'natuurlijke' willen omarmen, dan lijkt het me verstandiger om de natuurlijke(re) weg tot Europese eenheid te betreden.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zijn bergen luitjes die graag van de EU een soevereine staat willen maken.. Ik dacht dat jij er geen was
Een sterke leider die heel Europa militair verovert?quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:18 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Als we het 'natuurlijke' willen omarmen, dan lijkt het me verstandiger om de natuurlijke(re) weg tot Europese eenheid te betreden.
Interessant.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Van https://www.rijksoverheid(...)ndeling-asielzoekers
Mja, in al die deals zitten clausules verborgen die de voortzetting van stromen (tot zover mogelijk) verzekeren. Liefst gewoon x miljard voor een stukje grond waar de dobbers teruggeplaatst kunnen worden. Vanaf daar maar zien of ze bereid zijn om terug naar huis te wandelen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die deals zijn blijkbaar het enige politiek haalbare momenteel. Landen aan onze grenzen afkopen zodat zij vuile handen maken en niet wijzelf.
Dat is iedereen? En hoe komen die dan in Nederland waar we iedereen eerst toelaten?quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Meestal met bootjes de oversteek wagen naar het Europese vasteland, nu Turkije de grenzen op slot heeft gegooid.
Je vraagt wel veel naar de bekende weg, hoor.
En daarmee willen we dus eerst iedereen toelaten. Echt waterdicht klinkt het niet.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Iemand die met het vliegtuig naar Nederland komt en op Schiphol asiel aanvraagt kan voor zover ik weet gewoon het hele Schengengebied door reizen zolang zijn aanvraag loopt (en ook als zijn aanvraag is afgewezen trouwens).
Maar dit soort deals zijn momenteel het 'hoogst haalbare' voor de groeiende groep mensen die de migrantenstromen graag wat minder zien.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mja, in al die deals zitten clausules verborgen die de voortzetting van stromen (tot zover mogelijk) verzekeren. Liefst gewoon x miljard voor een stukje grond waar de dobbers teruggeplaatst kunnen worden. Vanaf daar maar zien of ze bereid zijn om terug naar huis te wandelen.
Voornamelijk via taal en de al bestaande verworvenheid tussen (de meest belangrijke eigenschappen van) de Europese culturen - en de bijbehorende gewilligheid om voor elkaar open te staan. Alhoewel die gewilligheid event. (deels) gemanipuleerd moet worden. In elk geval niet vluchtelingenquota's afdwingen bij landen als Poland, wat alleen maar frictie (Exit's) bewerkstelligt.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een sterke leider die heel Europa militair verovert?
Wellicht omdat het niet helemaal hetzelfde is?quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Interessant.
Vraag ik me wel af waarom er dan zo'n storm van kritiek komt als Hongarije hetzelfde aan de grens met Servie doet.
Je mag graag het verschil aanwijzen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wellicht omdat het niet helemaal hetzelfde is?
Bedoel je nou het verschil tussen mensen op je luchthaven houden tot de asielaanvraag is verwerkt en een hoog hek op de grens?quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Je mag graag het verschil aanwijzen.
Dat is een proces van decennia. En zoals je ziet aan de Brexit, niet een proces dat ervoor zorgt dat je gegarandeerd naar elkaar toegroeit.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Voornamelijk via taal en de al bestaande verworvenheid tussen (de meest belangrijke eigenschappen van) de Europese culturen - en de bijbehorende gewilligheid om voor elkaar open te staan. Alhoewel die gewilligheid event. (deels) gemanipuleerd moet worden. In elk geval niet vluchtelingenquota's afdwingen bij landen als Poland, wat alleen maar frictie (Exit's) bewerkstelligt.
Ik vind dat toch moeilijk om te accepteren afgaande de economische en politieke macht die de EU heeft. Het is volgens mij veeleer een kwestie van gewilligheid deze toe te passen. Zie immers maar met hoeveel gemak men zich vrij acht om in dezelfde regio's bommen te gooien, regime's te verwijderen, etc.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar dit soort deals zijn momenteel het 'hoogst haalbare' voor de groeiende groep mensen die de migrantenstromen graag wat minder zien.
Politici die pleiten voor wachttorens, grensposten en een kustwacht die desnoods met geweld de vluchtelingenbootjes tegenhoudt.. die maken momenteel niet zo veel kans in de meeste Westerse landen.
Alhoewel ze er in de VS juist eentje hebben verkozen
Ik bedoel het verschil tussen asielzoekers het aanmeldcentrum van Schiphol niet uitlaten zolang de aanvraag nog loopt en asielzoekers het aanmeldcentrum van Röszke niet uitlaten zolang de aanvraag nog loopt.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bedoel je nou het verschil tussen mensen op je luchthaven houden tot de asielaanvraag is verwerkt en een hoog hek op de grens?
Ik denk dat hoe men (vanuit de EU) omging met de migratiestromen één van de belangrijkste oorzaken was van de Brexit. Terecht of niet; het werd met elkaar verbonden. Juist daardoor is al die decennia aan het naar elkaar toegroeien teniet gedaan.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is een proces van decennia. En zoals je ziet aan de Brexit, niet een proces dat ervoor zorgt dat je gegarandeerd naar elkaar toegroeit.
Had Hongarije al nette opvanglocaties ingericht waar deze mensen een eerlijke procedure kunnen afwachten?quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Je mag graag het verschil aanwijzen.
Maar je ziet hopelijk wel dat actie op dat gebied behoorlijk wat vraagt van politici. Als je echt wat wil veranderen aan migratiestromen zijn er maatregelen nodig die veel mensen (nog?) niet willen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:30 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik vind dat toch moeilijk om te accepteren afgaande de economische en politieke macht die de EU heeft. Het is volgens mij veeleer een kwestie van gewilligheid deze toe te passen. Zie immers maar met hoeveel gemak men zich vrij acht om in dezelfde regio's bommen te gooien, regime's te verwijderen, etc.
Maar ja, het is niet salonfähig om daarvoor te pleiten. Het ruikt zelfs 'onmenselijk', na jaren van zieligheidsretoriek. Het zou daarom vanuit diezelfde kant moeten komen, die op genuanceerde wijze aan haar diversiteitsburger kan uitleggen waarom het wenselijk is dat..
Het heeft zeker een grote rol gespeeld. Al vraag ik me af of de Brexit ze zoveel goeds gaat opleveren de komende decennia, maar dat is een andere discussie.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:32 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik denk dat hoe men (vanuit de EU) omging met de migratiestromen één van de belangrijkste oorzaken was van de Brexit. Terecht of niet; het werd met elkaar verbonden. Juist daardoor is al die decennia aan het naar elkaar toegroeien teniet gedaan.
Heeft Nederland dat dan? Ik meende dat er nogal wat kritiek uit mensenrechtenhoek was, wat het aanmeldcentrum op Schiphol betreft.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Had Hongarije al nette opvanglocaties ingericht waar deze mensen een eerlijke procedure kunnen afwachten?
Hierin zit het lastige idd. Wie, wat en waarom. De jarenlang gevoerde retoriek tov diversiteit, islam, migratie, de pvv-tokkie, maakt verandering mbt zulke dingen vrijwel onmogelijk. Is dat met opzet? Gedaan door dezelfde 'groep' die (stiekem) voortzetting ervan nastreeft? Kan het op incompetentie of onmacht gegooid worden? Ja en nee, denk ik.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar je ziet hopelijk wel dat actie op dat gebied behoorlijk wat vraagt van politici. Als je echt wat wil veranderen aan migratiestromen zijn er maatregelen nodig die veel mensen (nog?) niet willen.
Als je ze collectief van iets zinnigs wil beschuldigen dan zou het eerder te weinig actie moeten zijn dan een kwaadaardig complot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |