Ben jij sportief? Volg je alles wat met sport te maken heeft? Of heb je gewoon iets te melden of te vragen over een sport? Dan is dit het forum waar je zijn moet.
Vanaf vrijdag 4 tot en met zondag 13 augustus vinden in Londen de wereldkampioenschappen atletiek plaats. Het toernooi zal plaatsvinden in Queen Elizabeth Olympic Park waar vijf jaar geleden nog de Olympische atletiekwedstrijden werden georganiseerd. In die zin een mooie opvolger voor het WK atletiek van twee jaar geleden dat in het Olympisch stadion van Peking werd gehouden.
De locatie voor het WK atletiek
Het toernooi zal op vrijdag vermoedelijk eerst aanvangen met een totaal overbodig en nutteloze openingsceremonie, maar om 20.00 begint het dan toch echt met de voorrondes van de 100 meter bij de mannen. En dat is meteen genieten want dan komen allerlei exootjes voorbij in alle soorten en maten (soms zelfs letterlijk) en twintig minuten later trappen de discuswerpers (met Erik Cadee) af voor de kwalificatie.
Vanaf zaterdag beginnen ook de ochtendsessies. Op de dagen dat er ochtendsessies zijn, kun je zo rond 10.00 gaan klaarzitten en ben je zo rond 13.00 klaar. De avondsessies vangen op wisselende tijden aan, maar om 18.30 ben je zeker wel op tijd, wat een groot voordeel is voor de werkenden onder ons t.o.v. het WK zwemmen.
Het WK atletiek waar we voor het laatst nog de levende legende kunnen zien op een toernooi: Usain Bolt (die tegenwoordig schijn te dromen van een carrière als topvoetballer).
Ook de geweldenaar op de lange afstanden Mo Farah zal voor het laatst op een atletiektoernooi op de gewone atletiekbaan te vinden zijn. Na dit toernooi gaat hij zich focussen op de marathon. Handige links:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het WK atletiek op TV
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De volgende Nederlanders komen tijdens het WK in actie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagschema van vrijdag: 11:00 M 100 Metres Decathlon 11:10 W Discus Throw Qualification Group A 11:45 W 100 Metres Hurdles Heats 12:05 M Long Jump Decathlon 12:15 M High Jump Qualification 12:35 W Discus Throw Qualification Group B 13:55 M Shot Put Decathlon
18:00 M High Jump Decathlon 20:05 W 100 Metres Hurdles Semi-Final 20:10 W Long Jump Final 20:35 W 800 Metres Semi-Final 21:10 M 1500 Metres Semi-Final 21:30 M Hammer Throw Final 21:45 M 400 Metres Decathlon 22:25 W 3000 Metres Steeplechase Final 22:50 W 200 Metres Final
Valt er ook wat te spelen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit was niet eens een chasse patate, maar gewoon de rode lantaarn
I walked into this empty church, I had no place else to go<br />When the sweetest voice I ever heard whispered to my soul<br />I don't need to be forgiven for loving you so much<br />It's written in the scriptures, It's written ther
Op vrijdag 11 augustus 2017 21:39 schreef Redefine het volgende: ANA moet nog tot morgenavond wachten voor het eerste goud. Of een van de twee gereedschap gooiers moeten stunten.
Nazarov is president van de eigen bond, wat zijn dat voor praktijken joh
I walked into this empty church, I had no place else to go<br />When the sweetest voice I ever heard whispered to my soul<br />I don't need to be forgiven for loving you so much<br />It's written in the scriptures, It's written ther
Heel Tadjikistan heeft denk ik een stuk of 3-4 atleten (in alle sporten bij elkaar opgeteld) die op enigszins respectabel mondiaal niveau meedoen, ook nog capabele officials vinden zal nog wel lastiger zijn
Ronnie Brunswijk was voorzitter van z´n eigen club en nog aanvoerder en trainer ook. Geloof dat ´ie ooit een pistool pakte toen hij het niet eens was met de scheids.
Ronnie Brunswijk was voorzitter van z´n eigen club en nog aanvoerder en trainer ook. Geloof dat ´ie ooit een pistool pakte toen hij het niet eens was met de scheids.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Commentaar op ES is prima, en vooral veel sport en weinig studiogelul
Wat waren de slechtste onderdelen van Schippers in de meerkamp trouwens?
Hoogspringen was niet geweldig dacht ik. En 800 meter. Op wk 2013 moest ze op die laatste afstand zichzelf volledig leegtrekken voor het brons.
800m kan ik me goed voorstellen als je sprint zo goed is
Zeker. Krek Sedoc kan haarfijn uitleggen wat de verschillen in loperslijven zijn.
Ja want die kent ook iedereen
Aha, dat ANA staat dus voor Authorized Neutral Athlete
Op vrijdag 11 augustus 2017 22:04 schreef chufi het volgende: Vervolg op nummerplaatjes discussie bij de NOS eindigt.. met .. : OK dus je nummerplaatje hoort bij je lichaam....
Wat een pussies daar
Dat ze het ook over nummerplaatjes hebben, terwijl het helemaal geen plaatjes zijn.
Op vrijdag 11 augustus 2017 22:04 schreef chufi het volgende: Vervolg op nummerplaatjes discussie bij de NOS eindigt.. met .. : OK dus je nummerplaatje hoort bij je lichaam....
Wat een pussies daar
Misschien is dit het nieuwe NOS-beleid bij sport. Gewoon alles uitleggen voor de 4-jarigen die voor het eerst kijken. "Ja, want zo'n wiel hoort bij een fiets." "Ja, want schaatsen moet je slijpen."
Spannendste onderdeel van de avond: hamerslingeren.
Wat een pussies daar
Hoort de stok ook bij je pols?
Zeker, maar daar verwacht je dat het heel dicht bij elkaar ligt
Dat ze het ook over nummerplaatjes hebben, terwijl het helemaal geen plaatjes zijn.
rugnummers, die niet op je rug moeten .. Maar zelfs die Sedoc heeft geen ballen om er iets van te zeggen.. Om eerlijk te zijn is het wel een van de minst professionele onderdelen die aan deze sport hangen...
Op vrijdag 11 augustus 2017 22:10 schreef Remzz het volgende: Heb absoluut geen verstand van kogelslingeren maar het wereldrecord staat al 30 jaar wat is daar de reden van? Doping of verandering in regels oid?
Op vrijdag 11 augustus 2017 22:10 schreef Remzz het volgende: Heb absoluut geen verstand van kogelslingeren maar het wereldrecord staat al 30 jaar wat is daar de reden van? Doping of verandering in regels oid?
Over een paar jaar mogen transgenders meedoen bij de vrouwen en dan zijn al die wereldrecords vogels voor de kat.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
Hey in deze context een redelijk ridicule vraag maar ik laat me niet weerhouden. Ik las van de week een artikel en google helpt me niet met het antwoord maar welke Nederlandse (Nederlander) traint sinds kort bij de befaamde Salazar?
Willekeurig weetje over Devyatovskiy, die naast erkend dopingzondaar overigens ook president van de Wit-Russische atletiekbond is/was:
quote:
De kogelslingeraar kan dan de eerste sporter ooit worden die een olympische medaille wint, deze in moet leveren, dezelfde medaille weer terugkrijgt en de prijs daarna alsnog weer terug moet geven.
Op vrijdag 11 augustus 2017 22:12 schreef opgebaarde het volgende: Hey in deze context een redelijk ridicule vraag maar ik laat me niet weerhouden. Ik las van de week een artikel en google helpt me niet met het antwoord maar welke Nederlandse (Nederlander) traint sinds kort bij de befaamde Salazar?
Hassan
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
Op vrijdag 11 augustus 2017 22:12 schreef opgebaarde het volgende: Hey in deze context een redelijk ridicule vraag maar ik laat me niet weerhouden. Ik las van de week een artikel en google helpt me niet met het antwoord maar welke Nederlandse (Nederlander) traint sinds kort bij de befaamde Salazar?
Onze Sifan Hassan.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
Die juffrouw van de 1500 en 5000 meter. S. Hassan.
Laat alle sporter, bij elk evenement 1 of meerdere shirtjes inleveren .. Vaak zijn per evenement naam en nummer uniek, en print dat op de aangeleverde shirtjes..
Of bepaald per seizoen gewoon een vast nummer of gewoon de naam en tag die shirts en/of zet die naam er op ..
Tegenwoordig.. met speldjes die ik mn vroeger gebruikte om babyluiers vast te zettten... Maar dat is voor de tijd van de meeste sporters die er daar rondlopen
Op vrijdag 11 augustus 2017 22:14 schreef chufi het volgende: Laat alle sporter, bij elk evenement 1 of meerdere shirtjes inleveren .. Vaak zijn per evenement naam en nummer uniek, en print dat op de aangeleverde shirtjes..
Of bepaald per seizoen gewoon een vast nummer of gewoon de naam en tag die shirts en/of zet die naam er op ..
Tegenwoordig.. met speldjes die ik mn vroeger gebruikte om babyluiers vast te zettten... Maar dat is voor de tijd van de meeste sporters die er daar rondlopen
Dat lijkt mij een prima en logisch voorstel. Of een variant daarop.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Die moest zijn olympisch goud van Athene 2004 kort na de Spelen inleveren (net als landgenoot Robert Fazekas bij het discuswerpen), omdat zijn urine van meerdere mensen afkomstig bleek te zijn en er dus mee gekloot was, terwijl hij een dopingtest van het IOC gewoon weigerde. Net als het inleveren van zijn medaille overigens, tot hij na een paar maanden toch maar overstag ging.
Die moest zijn olympisch goud van Athene 2004 kort na de Spelen inleveren (net als landgenoot Robert Fazekas bij het discuswerpen), omdat zijn urine van meerdere mensen afkomstig bleek te zijn en er dus mee gekloot was, terwijl hij een dopingtest van het IOC gewoon weigerde. Net als het inleveren van zijn medaille overigens, tot hij na een paar maanden toch maar overstag ging.
Die soap kan ik mij nog wel herinneren.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Spijt van. Maar ik weet nu dat een finale heeeeeeeeeeel anders is dan een halve finale. En ZEKER anders dan de series. Nou, bedankt.
Zonder collegegeld te betalen toch les gehad van Prof. Dr. Ing. Sedoc
Knap wel dat ze dat weet te melden na 20 jaar sport'journalistiek'.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Knap wel dat ze dat weet te melden na 20 jaar sport'journalistiek'.
Wil je DeMart terug ofzo?