abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zondag 6 augustus 2017 @ 23:18:55 #1
368283 ato
pi_172960483
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † zondag 6 augustus 2017 @ 23:19:48 #2
368283 ato
pi_172960501
Ik vond het een mooie uitzending. Wat een prachtige wereld..
Life can be a bitch, so like it..
pi_172960502
Ik vond het goeie aflevering...
  Moderator zondag 6 augustus 2017 @ 23:22:42 #4
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_172960571
Een prettig gesprek dat uiteindelijk om-ge-vlo-gen is.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 6 augustus 2017 @ 23:23:28 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_172960588
Ja bij EvdL ben ik op een gegeven moment afgehaakt, maar het einde schijnt mooi geweest te zijn, maar deze en de eerste gast hebben me positief verrast. Dus nu al 2.5 uit 3, waar ik normaal gesproken de tijd ook een beetje weg zit te kijken. Wordt een van de betere seizoenen. En Janine doet het ook leuk, scherp maar innemelijk, zonder al te veel gepsychologiseer.

Vreemd wel dat Mississippi Burning te duur zou zijn, maar Selma wel kan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_172960598
quote:
7s.gif Op zondag 6 augustus 2017 23:22 schreef Mike het volgende:
Een prettig gesprek dat uiteindelijk om-ge-vlo-gen is.
Yes, ik vond het ook een prima uitzending.
  Moderator zondag 6 augustus 2017 @ 23:25:12 #7
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_172960624
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 23:23 schreef speknek het volgende:

Vreemd wel dat Mississippi Burning te duur zou zijn, maar Selma wel kan.
Dat eerste is ook niet zeker. Janine zei dat het 'wegens omstandigheden' niet lukte om de film aan te kopen, maar liet het verder wat wazig.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_172960625
WTF die explosie van geluid opeens :D
know'm sayin?
×
word? word.
  zondag 6 augustus 2017 @ 23:27:58 #9
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_172960700
Heerlijke uitzending weer O+
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_172962363
Weer iemand die bijna 100 procent op de anglofonie is gericht

aardige man weer hoor, maar iemand die BREED kijkt??
pi_172962535
gemist, maar het was kennelijk wel wat?
  Trouwste user 2022 maandag 7 augustus 2017 @ 06:32:28 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_172963199
quote:
7s.gif Op zondag 6 augustus 2017 23:22 schreef Mike het volgende:
Een prettig gesprek dat uiteindelijk om-ge-vlo-gen is.
Zo eens kijken. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 7 augustus 2017 @ 06:36:13 #13
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_172963205
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 01:31 schreef Deckard het volgende:
gemist, maar het was kennelijk wel wat?
Ik was niet zo enthousiast als sommige anderen hier. De fragmenten waren mooi en smaakten soms naar meer, maar het interview kabbelde een beetje en zijn commentaren op de fragmenten voegden weinig toe vond ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 7 augustus 2017 @ 07:41:44 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172963370
Ik vind het sowieso een genot om Janine Abbring zo'n gesprek te zien leiden. Als je haar aan het werk ziet, valt pas op wat we de laatste jaren aan presentatie gemist hebben.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172964434
Ik ben ook afgehaakt toen de racismeklaagzang maar door bleef gaan. Niet omdat ik het er niet mee eens ben, ik ben het niet met hem eens, maar omdat ik dat verhaal inmiddels wel ken. Het is manier van drammen waarbij je nog moet uitkijken met tegenspraak ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 7 augustus 2017 @ 09:42:08 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172964469
Mooie uitzending, mooie gedreven man, mooie boodschap.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 7 augustus 2017 @ 09:50:39 #17
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_172964621
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 09:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik ben ook afgehaakt toen de racismeklaagzang maar door bleef gaan. Niet omdat ik het er niet mee eens ben, ik ben het niet met hem eens, maar omdat ik dat verhaal inmiddels wel ken. Het is manier van drammen waarbij je nog moet uitkijken met tegenspraak ook.
Dit. Het hele 'als je mij niet 100% gelijk geeft dan ben je een racist'-gelul is beledigend voor iedere niet-neger.

Dodelijk vermoeiend ook, dat constante gezeur over 'slavernijverleden' van mensen die geen dag slaaf zijn geweest. Je hoort mij toch ook niet de hele dag over Auschwitz zeuren.
  maandag 7 augustus 2017 @ 10:05:45 #18
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172964883
Ik vond het wel meevallen met die klaagzang.
De grootste klaagzang volgde na de uitzending, het koor van verontwaardigde witte kereltjes, die weer eens werden opgezadeld met een wereldbeeld waarin zijzelf niet centraal staan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172964887
Terwijl deze man juist zelf baat heeft gehad bij de loop van de geschiedenis. Hij heeft een universitaire studie en een bijpassende baan, terwijl hij zo homo kan zijn als hij wil. Als zijn voorvaderen in Afrika hadden kunnen blijven had hij nu een carriere gehad in de primitieve veehouderij of zo.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 7 augustus 2017 @ 10:09:11 #20
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172964935
Ach jee, Weltschmerz, ben je echt zo verbitterd? Ik had beter van je verwacht. Je klinkt als de borrelkoning van het plaatselijke PVV-café.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 7 augustus 2017 @ 10:10:21 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172964965
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:09 schreef Ringo het volgende:
Ach jee, Weltschmerz, ben je echt zo verbitterd? Ik had beter van je verwacht. Je klinkt als de borrelkoning van het plaatselijke PVV-café.
Ik vind het altijd wel schattig, die boze witjongetjes.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_172965016
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Terwijl deze man juist zelf baat heeft gehad bij de loop van de geschiedenis. Hij heeft een universitaire studie en een bijpassende baan, terwijl hij zo homo kan zijn als hij wil. Als zijn voorvaderen in Afrika hadden kunnen blijven had hij nu een carriere gehad in de primitieve veehouderij of zo.
Hij zou de witman dankbaar moeten zijn. Toch?!?!
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 10:18:47 #23
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_172965123
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 07:41 schreef Ringo het volgende:
Ik vind het sowieso een genot om Janine Abbring zo'n gesprek te zien leiden. Als je haar aan het werk ziet, valt pas op wat we de laatste jaren aan presentatie gemist hebben.
Ik heb juist het gevoel dat ze de gast iedere keer op het verkeerde moment onderbreekt, of helemaal afkapt. Alsof ze zelf niet goed begrijpt wat de gast op dat moment zegt. Laat de gast gewoon uitpraten en stel dan een vraag. Ik vind dat erg storend af en toe, maar iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 10:20:59 #24
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_172965167
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:18 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik heb juist het gevoel dat ze de gast iedere keer op het verkeerde moment onderbreekt, of helemaal afkapt. Alsof ze zelf niet goed begrijpt wat de gast op dat moment zegt. Laat de gast gewoon uitpraten en stel dan een vraag. Ik vind dat erg storend af en toe, maar iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren.
Ik vind het afkappen niet zo heel vervelend. Wat ze wel zou moeten afleren, is het afmaken van de zinnen van de gast als diegene niet binnen 1 seconde de juiste woorden heeft gevonden.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_172965445
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:09 schreef Ringo het volgende:
Ach jee, Weltschmerz, ben je echt zo verbitterd? Ik had beter van je verwacht. Je klinkt als de borrelkoning van het plaatselijke PVV-café.
Ik ben verveeld met het gedram en het lijkt me contraproductief.

quote:
8s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:13 schreef Tem het volgende:

[..]

Hij zou de witman dankbaar moeten zijn. Toch?!?!
Hij zou zichzelf gelukkig kunnen prijzen met de plek op aarde waar hij is beland en zijn landgenoten niet bij voorbaat naar huidskleur kunnen indelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 7 augustus 2017 @ 10:40:52 #26
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172965582
Ik vond hem helemaal niet drammerig.
Maar als je het racisme-discours bij voorbaat tot taboe verklaart, met als argument dat men niet zo moet zeuren, dan wordt elk gesprek in die richting natuurlijk onverdraaglijk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 7 augustus 2017 @ 10:46:47 #27
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172965699
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:18 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik heb juist het gevoel dat ze de gast iedere keer op het verkeerde moment onderbreekt, of helemaal afkapt. Alsof ze zelf niet goed begrijpt wat de gast op dat moment zegt. Laat de gast gewoon uitpraten en stel dan een vraag.
Als je sommige mensen niet afkapt, blijven ze doorpraten. Afkappen is prima, als je maar weet welke kant je daarna op wilt. Ik vind haar echt heel goed de regie houden op het gesprek. Goed voorbereid, alert en een beetje streng, maar ook inlevend, grappig en ontwapenend charmant.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 7 augustus 2017 @ 10:46:55 #28
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172965702
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:40 schreef Ringo het volgende:
Ik vond hem helemaal niet drammerig.
Maar als je het racisme-discours bij voorbaat tot taboe verklaart, met als argument dat men niet zo moet zeuren, dan wordt elk gesprek in die richting natuurlijk onverdraaglijk.
Yep. Hij moet zich gelukkig prijzen van 'onze' welvaart te hebben kunnen profiteren en daarbij hoort zeker geen kritiek. Yes massa, no massa!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 11:07:07 #29
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_172966191
quote:
17s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:46 schreef Copycat het volgende:
Yep. Hij moet zich gelukkig prijzen van 'onze' welvaart te hebben kunnen profiteren en daarbij hoort zeker geen kritiek. Yes massa, no massa!
Precies. Het verleden telt niet. Zeker niet als het neerkomt op hoe wij aan onze welvaart gekomen zijn. En nu is er helemaal geen racisme meer, want hij kan als zwarte man met een blanke man het bed in kruipen. Na wederzijdse goedkeuring natuurlijk.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_172966441
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:40 schreef Ringo het volgende:
Ik vond hem helemaal niet drammerig.
Maar als je het racisme-discours bij voorbaat tot taboe verklaart, met als argument dat men niet zo moet zeuren, dan wordt elk gesprek in die richting natuurlijk onverdraaglijk.
Ik verklaar niks taboe, jij bent hier degene die mij PVV-borreltafelretoriek verwijt omdat je zo het idee dat hij ook profiteert van de 'blanke' samenleving tot taboe probeert te maken. Ik verdraag het maar moeilijk omdat het zo contraproductief is wanneer mensen zoals hij zich op basis van huidskleur met mensen aan de andere kant van de wereld identificeert ipv met mensen met een andere huidskleur die zich veel meer in dezelfde situatie bevinden. Ik denk dat het veel beter ging met het racisme discours toen mensen huidskleur slechts als huidskleur wilden zien, en daar niet van alles aan ophingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172967150
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:40 schreef Ringo het volgende:
Ik vond hem helemaal niet drammerig.
Maar als je het racisme-discours bij voorbaat tot taboe verklaart, met als argument dat men niet zo moet zeuren, dan wordt elk gesprek in die richting natuurlijk onverdraaglijk.
Je hebt inderdaad mensen die er a priori vanuit gaan dat er niet zoiets bestaat als discriminatie of racisme of dat racisme enkel het expliciet invoeren van beroepsverboden, het lynchen van mensen op basis van afkomst, enzovoort inhoudt. Het type dat met droge ogen beweert dat zwarte piet totaal niet racistisch is om er aan toe te voegen dat mensen die het niet bevalt maar lekker moeten optiefen naar Oelieboelieland met hun grote lippen en brede neus.
Daarnaast is er ook nog de groep die a priori heeft vastgesteld dat (maatschappelijk) succes een keuze is. Falen kan dus per definitie niet afgewenteld worden op anderen en daarmee bestaat discriminatie niet.

Toch gaat men vaak wel erg makkelijk voorbij aan het feit dat het simpelweg verantwoordelijk houden van elk 'wit mens' voor de situatie van 'elk zwart mens' totaal haaks staat op het fundament van onze samenleving. Wij leven niet in Noord-Korea waar een misdaad van een individu betekent dat er drie generaties gestraft worden. Het gros van de Nederlanders draagt de hedendaagse Duitsers niet na dat ze Rotterdam hebben platgegooid. Dat is ook een aspect dat veel weerstand ondervindt. In de Europese culteren aanvaardt men geen schuld voor wat anderen hebben gedaan (hooguit voor handelingsonbekwame kinderen en dan betreft het nog meer nalatigheid dan schuld voor de daad zelf).

Ik vond ook dat Helberg wel erg makkelijk om een vraag van Abbring heenstapte. Op een opmerking over het verenigen van minderheden reageerde ze met de vraag hoe dat dan in z'n werk moest gaan omdat bepaalde minderheden toch wel opvattingen hadden die vrij haaks stonden op homo-emancipatie vanwege conservatief-religieuze denkbeelden. Daar volgde een riedeltje over de PVV op, maar dat was de vraag niet natuurlijk. Als je bijvoorbeeld naar de VS kijkt, dan zie je daar ook dat de zwarte bevolking eigenlijk lang niet zo graag meewil in al die prachtige progressieve ideeėn van de Democraten, maar er min of meer noodgedwongen op stemmen. Recentelijk stond er nog een artikel in de NYT van een teleurgestelde transgender die zich behoorlijk verraden voelt door de zwarte gemeenschap. Er wordt heel makkelijk vanuit gegaan dat 'de meerderheid' of de 'overheerser' de tegenstander is van een verenigd front van minderheden, maar juist dat onderschat en onderkend de diversiteit tussen 'minderheden'. Daarin zie je ergens ook wel de ironie van het feit dat veel mensen helemaal niet zozeer willen dat iedereen dezelfde 'privileges' krijgt, maar vooral dat het groepje waar zij zichzelf toe rekenen privileges krijgt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172967168
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 09:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik ben ook afgehaakt toen de racismeklaagzang maar door bleef gaan. Niet omdat ik het er niet mee eens ben, ik ben het niet met hem eens, maar omdat ik dat verhaal inmiddels wel ken. Het is manier van drammen waarbij je nog moet uitkijken met tegenspraak ook.
Dit had ik ook, ook omdat zijn stijl me niet aansprak.

Inhoudelijk ben ik vaak wel eens met de racisme-klagers, maar je moet van goede huizen komen om nog echt iets bij te dragen aan dat debat - en dat kwam hij wat mij betreft niet.
pi_172967303
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Knip

Eens, 35% van de allochtonen stemt bijvoorbeeld op PVV, VVD of Denk, toch niet de meest open minded partijen
  maandag 7 augustus 2017 @ 12:28:19 #34
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172968078
Waar stelde Helberg dat 'elk wit mens' verantwoordelijkheid draagt voor de achtergestelde situatie van 'elk zwart mens'? Volgens mij ging het daar niet over. Hij verdedigde alleen het historische perspectief van de 'zwarte mens', gaf daar verklaringen voor en benadrukte dat dat perspectief evenveel bestaansrecht heeft als het 'witte' historisch perspectief, het is geenszins ondergeschikt daaraan.
Parallel daaraan lieten zijn fragmenten juist zien dat het 'witte' perspectief vaak nog steeds als superieur wordt beschouwd; en dat daarmee ons duistere verleden over het zogenaamde 'verlichte' heden een sombere schaduw werpt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 7 augustus 2017 @ 12:36:09 #35
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172968260
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik denk dat het veel beter ging met het racisme discours toen mensen huidskleur slechts als huidskleur wilden zien, en daar niet van alles aan ophingen.
Ik denk dat jij je in dat discours veel comfortabeler voelde, omdat je je niet hoefde te verantwoorden voor bepaalde vooroordelen en sociale reflexen. Het racisme-discours is heel lang gevoerd vanuit een wit perspectief, dat is nu aan het veranderen en daarmee ook de dominante standpunten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 7 augustus 2017 @ 12:40:41 #36
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172968348
quote:
2s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:28 schreef Ringo het volgende:
Waar stelde Helberg dat 'elk wit mens' verantwoordelijkheid draagt voor de achtergestelde situatie van 'elk zwart mens'? Volgens mij ging het daar niet over. Hij verdedigde alleen het historische perspectief van de 'zwarte mens', gaf daar verklaringen voor en benadrukte dat dat perspectief evenveel bestaansrecht heeft als het 'witte' historisch perspectief, het is geenszins ondergeschikt daaraan.

Zo vatte ik het ook op. Ik heb het geen enkel moment opgevat alsof hij mij verantwoordlijk zou houden voor die achterstelling.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 12:44:54 #37
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_172968421
Ondanks dat ik het zelf een prettige avond vond, kan ik me wel voorstellen dat iemand wegzapt. Het discriminatievraagstuk wordt tegenwoordig al op zoveel plekken besproken, dat ik me kan voorstellen dat je je op je vrije avond ook eens met wat anders bezig wil houden.

De toon waarop het werd besproken sprak me meer aan dan als ik Sylvana Simons hoor praten vooral omdat de nadruk op elkaar begrijpen lag en niet zozeer wie er precies allemaal schuld hebben aan de situatie.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 7 augustus 2017 @ 13:06:27 #38
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_172968815
Verschrikkelijke klaag- en jank TV. Een Antilliaanse, breedsprakige frustro gay die onophoudelijk het racisme van de Nederlandse blankman benadrukte. Totale afknapper na een heerlijke voetbalmiddag/avond met de Oranjeleeuwinnen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  maandag 7 augustus 2017 @ 13:07:34 #39
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172968851
Je verwacht het niet, hč.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 13:08:56 #40
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_172968893
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 13:06 schreef Old_Pal het volgende:
Verschrikkelijke klaag- en jank TV. Een Antilliaanse, breedsprakige frustro gay die onophoudelijk het racisme van de Nederlandse blankman benadrukte. Totale afknapper na een heerlijke voetbalmiddag/avond met de Oranjeleeuwinnen.
Volgens je vorige post ben je om 21.30 uur afgehaakt, dus dit lijkt me een slechte trollpoging.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 7 augustus 2017 @ 13:11:13 #41
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_172968951
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 13:08 schreef Mike het volgende:

[..]

Volgens je vorige post ben je om 21.30 uur afgehaakt, dus dit lijkt me een slechte trollpoging.
Weet jij dan wat ik op elk moment in mijn huiskamer uitspook? :?

Ik vond het een rampzalige slechte aflevering. Bedankt dat ik dit opnieuw mocht benadrukken.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  maandag 7 augustus 2017 @ 13:11:58 #42
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172968965
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 13:08 schreef Mike het volgende:

Volgens je vorige post ben je om 21.30 uur afgehaakt, dus dit lijkt me een slechte trollpoging.
Mooi dit.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_172968989
quote:
2s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:28 schreef Ringo het volgende:
Waar stelde Helberg dat 'elk wit mens' verantwoordelijkheid draagt voor de achtergestelde situatie van 'elk zwart mens'? Volgens mij ging het daar niet over. Hij verdedigde alleen het historische perspectief van de 'zwarte mens', gaf daar verklaringen voor en benadrukte dat dat perspectief evenveel bestaansrecht heeft als het 'witte' historisch perspectief, het is geenszins ondergeschikt daaraan.
Parallel daaraan lieten zijn fragmenten juist zien dat het 'witte' perspectief vaak nog steeds als superieur wordt beschouwd; en dat daarmee ons duistere verleden over het zogenaamde 'verlichte' heden een sombere schaduw werpt.
Dat de hedendaagse blanke mens verantwoordelijkheid draagt voor de situatie of het gedrag van de zwarte medemens is iets wat vrij expliciet gesteld werd door de Amerikaanse man wiens naam mij even ontschoten is. Die man leek sowieso niet echt op de hoogte van de basisconcepten van de genealogie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172969028
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad mensen die er a priori vanuit gaan dat er niet zoiets bestaat als discriminatie of racisme of dat racisme enkel het expliciet invoeren van beroepsverboden, het lynchen van mensen op basis van afkomst, enzovoort inhoudt. Het type dat met droge ogen beweert dat zwarte piet totaal niet racistisch is om er aan toe te voegen dat mensen die het niet bevalt maar lekker moeten optiefen naar Oelieboelieland met hun grote lippen en brede neus.
Daarnaast is er ook nog de groep die a priori heeft vastgesteld dat (maatschappelijk) succes een keuze is. Falen kan dus per definitie niet afgewenteld worden op anderen en daarmee bestaat discriminatie niet.

Toch gaat men vaak wel erg makkelijk voorbij aan het feit dat het simpelweg verantwoordelijk houden van elk 'wit mens' voor de situatie van 'elk zwart mens' totaal haaks staat op het fundament van onze samenleving. Wij leven niet in Noord-Korea waar een misdaad van een individu betekent dat er drie generaties gestraft worden. Het gros van de Nederlanders draagt de hedendaagse Duitsers niet na dat ze Rotterdam hebben platgegooid. Dat is ook een aspect dat veel weerstand ondervindt. In de Europese culteren aanvaardt men geen schuld voor wat anderen hebben gedaan (hooguit voor handelingsonbekwame kinderen en dan betreft het nog meer nalatigheid dan schuld voor de daad zelf).

Ik vond ook dat Helberg wel erg makkelijk om een vraag van Abbring heenstapte. Op een opmerking over het verenigen van minderheden reageerde ze met de vraag hoe dat dan in z'n werk moest gaan omdat bepaalde minderheden toch wel opvattingen hadden die vrij haaks stonden op homo-emancipatie vanwege conservatief-religieuze denkbeelden. Daar volgde een riedeltje over de PVV op, maar dat was de vraag niet natuurlijk. Als je bijvoorbeeld naar de VS kijkt, dan zie je daar ook dat de zwarte bevolking eigenlijk lang niet zo graag meewil in al die prachtige progressieve ideeėn van de Democraten, maar er min of meer noodgedwongen op stemmen. Recentelijk stond er nog een artikel in de NYT van een teleurgestelde transgender die zich behoorlijk verraden voelt door de zwarte gemeenschap. Er wordt heel makkelijk vanuit gegaan dat 'de meerderheid' of de 'overheerser' de tegenstander is van een verenigd front van minderheden, maar juist dat onderschat en onderkend de diversiteit tussen 'minderheden'. Daarin zie je ergens ook wel de ironie van het feit dat veel mensen helemaal niet zozeer willen dat iedereen dezelfde 'privileges' krijgt, maar vooral dat het groepje waar zij zichzelf toe rekenen privileges krijgt.
Zit geen grap in, maar wel een goede post.
I´m back.
  maandag 7 augustus 2017 @ 14:00:15 #45
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172970105
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 13:12 schreef Monolith het volgende:
Dat de hedendaagse blanke mens verantwoordelijkheid draagt voor de situatie of het gedrag van de zwarte medemens is iets wat vrij expliciet gesteld werd door de Amerikaanse man wiens naam mij even ontschoten is. Die man leek sowieso niet echt op de hoogte van de basisconcepten van de genealogie.
Dat was James Baldwin (en niet Helberg zelf dus).
Die stelde dat de Amerikaanse beschaving het kind is van de Europese; het onrecht dat zwarten in Amerika is aangedaan, kunnen Europeanen volgens Baldwin niet gemakkelijk afdoen als een exotische misstand; het was immers 'Europa' zelf die 'Amerika' heeft gebaard. Daarnaast was Baldwin van mening (anno 1981) dat 'Amerikaanse' segregatietoestanden ooit (in een toen nabije toekomst) ook Europese steden zouden teisteren, dus konden we daar maar beter een menswaardig antwoord op formuleren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172970381
quote:
2s.gif Op maandag 7 augustus 2017 14:00 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat was James Baldwin (en niet Helberg zelf dus).
Die stelde dat de Amerikaanse beschaving het kind is van de Europese; het onrecht dat zwarten in Amerika is aangedaan, kunnen Europeanen volgens Baldwin niet gemakkelijk afdoen als een exotische misstand; het was immers 'Europa' zelf die 'Amerika' heeft gebaard. Daarnaast was Baldwin van mening (anno 1981) dat 'Amerikaanse' segregatietoestanden ooit (in een toen nabije toekomst) ook Europese steden zouden teisteren, dus konden we daar maar beter een menswaardig antwoord op formuleren.
Dat klopt, maar Helberg kiest het fragment. Daarmee zet je wel de toon. Maar ook wat betreft culturen geldt dat er een genealogische misvatting in het verhaal zit. De hedendaagse Europese en Amerikaanse cultuur zijn beiden afsplitsingen van de vroegere Europese cultuur en in het geval van de Amerikaanse cultuur ook nog met een heel sterke Angelsaksische component.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 7 augustus 2017 @ 14:41:55 #47
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172971072
Die Baldwin leek me geen man van compromissen en concessies, nee. Een literator van de oude stempel, die niet bang was voor hoogdravende retoriek en profetische filosofieėn. Tegenwoordig is die angst veel meer aanwezig, ook onder intellectuelen; alles moet inpasbaar zijn binnen het smalle kader van de eigen ervaring.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172971815
quote:
2s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:36 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik denk dat jij je in dat discours veel comfortabeler voelde, omdat je je niet hoefde te verantwoorden voor bepaalde vooroordelen en sociale reflexen. Het racisme-discours is heel lang gevoerd vanuit een wit perspectief, dat is nu aan het veranderen en daarmee ook de dominante standpunten.
Volgens werd het debat gevoerd vanuit het perspectief van het individu, die dus niet met een erfzonde belast was en zich niet hoefde te verantwoorden voor andermans vooroordelen en andermans reflexen, zwart of blank. Ook was er het perspectief dat er ergens na en naar aanleiding van WOII een bladzijde was omgeslagen, waarbij we, Nederlanders/rijksgenoten, het in het verleden fout hebben gedaan en het nu helemaal anders gaan doen. Net zoals de Ieren een bladzijde hebben omgeslagen wat betreft de Engelsen en de Nederlanders wat betreft de Duitsers.

Een ontwikkeling die men in de VS helemaal niet heeft gekend, waarschijnlijk bij gebrek aan impact van WOII en een andere demografische uitgangspunten. Dan kun je je natuurlijk op basis van huidskleur alleen met racismeslachtoffers in de VS gaan identificeren en er een mondiaal wij/zij-verhaal van gaan maken waarbij je op basis van je huidskleur iets namens je overgrootvader hebt terug te eisen van een land dat je zelf hebt uitgekozen om te gaan wonen in de wetenschap dat een kennelijk belangrijk uiterlijk kenmerk in de minderheid is.

Behalve dat een dergelijk 'perspectief' niet helemaal eerlijk is tegenover mensen die harder dan ik hun best hebben moeten doen om racistische reflexen en vooroordelen te beteugelen, kun je er geen wij tegenover zij verhaal van maken zonder daarin mensen mee te nemen die zo'n verhaal helemaal niet willen, en zonder mensen mee te nemen die zo'n verhaal juist wel willen, maar dan ten bate van hun blanke wij. Daar zit ik helemaal niet op te wachten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 16:40:03 #49
5428 crew  miss_sly
pi_172973720
Ik vond het een mooie uitzending. Ik was het niet volledig met hem eens, maar ik vond dat hij wel degelijk een goede boodschap probeerde over te krijgen. Janine lijkt iedere aflevering weer een beetje te groeien in haar rol van interviewer; ik vond haar nog weer een beetje beter dan vorige week.

Ik kon zijn redenering omtrent de afwezigheid van de vaders niet helemaal volgen. Wel dat de witte vaders afwezig waren (de witte vaders die slavinnen zwanger hadden gemaakt, maar niks met de moeders en/of de kinderen te maken wilden hebben verder), maar ik kon niet helemaal volgen hoe hij dan dacht dat het wantrouwen van de zwarte vrouwen tegen de zwarte mannen ontstaan is. En hoe er dan volgens hem een strijd was tussen de zwarte en de witte mannen. Daar was, lijkt me, geen sprake van strijd, want de witte man was superieur en de zwarte had niets in te brengen.

Iemand een idee hoe hij dat dan bedoelde, hoe dat ontstaan zou zijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_172974266
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad mensen die er a priori vanuit gaan dat er niet zoiets bestaat als discriminatie of racisme of dat racisme enkel het expliciet invoeren van beroepsverboden, het lynchen van mensen op basis van afkomst, enzovoort inhoudt. Het type dat met droge ogen beweert dat zwarte piet totaal niet racistisch is om er aan toe te voegen dat mensen die het niet bevalt maar lekker moeten optiefen naar Oelieboelieland met hun grote lippen en brede neus.
Daarnaast is er ook nog de groep die a priori heeft vastgesteld dat (maatschappelijk) succes een keuze is. Falen kan dus per definitie niet afgewenteld worden op anderen en daarmee bestaat discriminatie niet.

Toch gaat men vaak wel erg makkelijk voorbij aan het feit dat het simpelweg verantwoordelijk houden van elk 'wit mens' voor de situatie van 'elk zwart mens' totaal haaks staat op het fundament van onze samenleving. Wij leven niet in Noord-Korea waar een misdaad van een individu betekent dat er drie generaties gestraft worden. Het gros van de Nederlanders draagt de hedendaagse Duitsers niet na dat ze Rotterdam hebben platgegooid. Dat is ook een aspect dat veel weerstand ondervindt. In de Europese culteren aanvaardt men geen schuld voor wat anderen hebben gedaan (hooguit voor handelingsonbekwame kinderen en dan betreft het nog meer nalatigheid dan schuld voor de daad zelf).

Ik vond ook dat Helberg wel erg makkelijk om een vraag van Abbring heenstapte. Op een opmerking over het verenigen van minderheden reageerde ze met de vraag hoe dat dan in z'n werk moest gaan omdat bepaalde minderheden toch wel opvattingen hadden die vrij haaks stonden op homo-emancipatie vanwege conservatief-religieuze denkbeelden. Daar volgde een riedeltje over de PVV op, maar dat was de vraag niet natuurlijk. Als je bijvoorbeeld naar de VS kijkt, dan zie je daar ook dat de zwarte bevolking eigenlijk lang niet zo graag meewil in al die prachtige progressieve ideeėn van de Democraten, maar er min of meer noodgedwongen op stemmen. Recentelijk stond er nog een artikel in de NYT van een teleurgestelde transgender die zich behoorlijk verraden voelt door de zwarte gemeenschap. Er wordt heel makkelijk vanuit gegaan dat 'de meerderheid' of de 'overheerser' de tegenstander is van een verenigd front van minderheden, maar juist dat onderschat en onderkend de diversiteit tussen 'minderheden'. Daarin zie je ergens ook wel de ironie van het feit dat veel mensen helemaal niet zozeer willen dat iedereen dezelfde 'privileges' krijgt, maar vooral dat het groepje waar zij zichzelf toe rekenen privileges krijgt.
Vond ik sowieso een rare opmerking eigenlijk...dat alle minderheden min of meer samen op één lijn (behoren te) zitten. Dat je 'toevallig' tot een minderheid behoort wil toch niet zeggen dat je hetzelfde denkt als iemand die tot een andere minderheid behoort? Vind ik 'zelfs' al bij LHBTI, wat vroeger holebi's was. Maar een 'gewone' homo die tevreden is met z'n man-zijn, wordt via de 'T' en de 'I' ook min of meer in het twijfelkamp (over geslacht) geveegd.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 17:12:37 #51
5428 crew  miss_sly
pi_172974341
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 17:09 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Vond ik sowieso een rare opmerking eigenlijk...dat alle minderheden min of meer samen op één lijn (behoren te) zitten. Dat je 'toevallig' tot een minderheid behoort wil toch niet zeggen dat je hetzelfde denkt als iemand die tot een andere minderheid behoort? Vind ik 'zelfs' al bij LHBTI, wat vroeger holebi's was. Maar een 'gewone' homo die tevreden is met z'n man-zijn, wordt via de 'T' en de 'I' ook min of meer in het twijfelkamp (over geslacht) geveegd.
Zelfs als je tot dezelfde minderheid behoort, hoef je niet hetzelfde te denken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2017 @ 17:32:11 #52
368283 ato
pi_172974841
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 07:41 schreef Ringo het volgende:
Ik vind het sowieso een genot om Janine Abbring zo'n gesprek te zien leiden. Als je haar aan het werk ziet, valt pas op wat we de laatste jaren aan presentatie gemist hebben.
Echt he, wat een vak vrouw.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2017 @ 17:37:06 #53
368283 ato
pi_172974946
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:40 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zo vatte ik het ook op. Ik heb het geen enkel moment opgevat alsof hij mij verantwoordlijk zou houden voor die achterstelling.
Ik ook, keken wij toch naar het zelfde programma.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2017 @ 17:39:12 #54
368283 ato
pi_172974979
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:44 schreef Mike het volgende:
Ondanks dat ik het zelf een prettige avond vond, kan ik me wel voorstellen dat iemand wegzapt. Het discriminatievraagstuk wordt tegenwoordig al op zoveel plekken besproken, dat ik me kan voorstellen dat je je op je vrije avond ook eens met wat anders bezig wil houden.

De toon waarop het werd besproken sprak me meer aan dan als ik Sylvana Simons hoor praten vooral omdat de nadruk op elkaar begrijpen lag en niet zozeer wie er precies allemaal schuld hebben aan de situatie.
Dat vond ik ook, Sylvana dringt ook meer op of dwingt af.
Die Baldwin vond ik ook zo afdwingend. Daardoor luister je slecht of erger je aan iemand die over discriminatie begint.

Ik heb meer symphatie voor deze man Glen, die het duidelijk uitlegde.
En je ook meer wil begrijpen.

[ Bericht 7% gewijzigd door ato op 07-08-2017 17:44:34 ]
Life can be a bitch, so like it..
pi_172975180
Ik vond het een interessant gesprek, al ben ik het volkomen met Helberg oneens. Ook stoor ik me vreselijk aan het woord 'witte Nederlander'. Ik ben blank en niet wit.
pi_172975720
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 10:05 schreef Ringo het volgende:
Ik vond het wel meevallen met die klaagzang.
De grootste klaagzang volgde na de uitzending, het koor van verontwaardigde witte kereltjes, die weer eens werden opgezadeld met een wereldbeeld waarin zijzelf niet centraal staan.
Met dit soort opmerkingen heb ik altijd zin in een extreem rechtse partij die het land bestuurd. Gewoon om personen zoals deze forummer eens op te naaien. Ook al ben ik midden links.
pi_172975782
quote:
14s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:07 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Precies. Het verleden telt niet. Zeker niet als het neerkomt op hoe wij aan onze welvaart gekomen zijn. En nu is er helemaal geen racisme meer, want hij kan als zwarte man met een blanke man het bed in kruipen. Na wederzijdse goedkeuring natuurlijk.
Je kan ook andersom denken; 'fijn dat we al zo ver gekomen zijn, en we kunnen naar iets eters groeien'. ipv 'de witte man moet zijn bek houden'
  maandag 7 augustus 2017 @ 18:36:50 #58
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172975970
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:25 schreef Deckard het volgende:
Je kan ook andersom denken; 'fijn dat we al zo ver gekomen zijn, en we kunnen naar iets eters groeien'. ipv 'de witte man moet zijn bek houden'
De witte man mag best zijn bek opentrekken, zijn wittemannengelijk is alleen niet vanzelfsprekend meer.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 7 augustus 2017 @ 18:41:13 #59
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172976048
Bovendien is dat toch ook wat Helberg zegt, het is goed maar het kan nog (veel) beter?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 7 augustus 2017 @ 18:43:04 #60
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172976086
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:22 schreef Deckard het volgende:
Met dit soort opmerkingen heb ik altijd zin in een extreem rechtse partij die het land bestuurd. Gewoon om personen zoals deze forummer eens op te naaien. Ook al ben ik midden links.
Een grimmig-rechts rotzakje in midden-links feestkostuum.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 7 augustus 2017 @ 18:51:05 #61
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_172976247
Deckard heeft wel een beetje gelijk en het slaat elke discussie ook dood. Op het moment dat je het niet eens bent of vraagtekens zet word je gelijk weggezet als boze witte man. Ik zei gisteren op een gegeven moment dat ik het niet zo bijster interessant vond. Dat was met dat fragment uit het Polygoonjournaal en vooral zijn commentaar daarbij.

Vervolgens werd er meteen gepost dat het blanke stormfront zich ook kwam melden. Toegegeven, er waren toen wat meer negatieve reacties, dus het was waarschijnlijk niet direct nav mijn post, maar het viel wel op. Kritiek hebben op deze aflevering zet je meteen in de hoek van de gefrustreerde, boze witte man/vrouw. En dat maakt het bespreken van racisme extra moeilijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_172977683
Met nuance heeft nog nooit iemand ergens aandacht op kunnen vestigen dus dat hij wat scherp uit de hoek komt zo nu en dan is onderdeel van het proces.
pi_172978135
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:36 schreef Ringo het volgende:

[..]

De witte man mag best zijn bek opentrekken, zijn wittemannengelijk is alleen niet vanzelfsprekend meer.
Het is blank en niet wit, dwarrel.
  maandag 7 augustus 2017 @ 20:00:37 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172978351
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 19:53 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het is blank en niet wit, dwarrel.
Is het ook bruin en niet zwart, karrel?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172978623
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:36 schreef Ringo het volgende:

[..]

De witte man mag best zijn bek opentrekken, zijn wittemannengelijk is alleen niet vanzelfsprekend meer.
Boeit mij weinig. Sowieso snap ik dat hele 'witte mannen' gedoe niet. Ik voel mij er niet op aangesproken. Voor mij is de witte man iemand uit een ver land.

Het zet ook totaal niet aan tot discussie, maar eerder irritatie zoals je al merkt.
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2017 @ 20:29:46 #66
368283 ato
pi_172979134
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 20:09 schreef Deckard het volgende:

[..]

Boeit mij weinig. Sowieso snap ik dat hele 'witte mannen' gedoe niet. Ik voel mij er niet op aangesproken. Voor mij is de witte man iemand uit een ver land.

Het zet ook totaal niet aan tot discussie, maar eerder irritatie zoals je al merkt.
Amen..
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2017 @ 20:31:33 #67
368283 ato
pi_172979180
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:51 schreef livelink het volgende:
Deckard heeft wel een beetje gelijk en het slaat elke discussie ook dood. Op het moment dat je het niet eens bent of vraagtekens zet word je gelijk weggezet als boze witte man. Ik zei gisteren op een gegeven moment dat ik het niet zo bijster interessant vond. Dat was met dat fragment uit het Polygoonjournaal en vooral zijn commentaar daarbij.

Vervolgens werd er meteen gepost dat het blanke stormfront zich ook kwam melden. Toegegeven, er waren toen wat meer negatieve reacties, dus het was waarschijnlijk niet direct nav mijn post, maar het viel wel op. Kritiek hebben op deze aflevering zet je meteen in de hoek van de gefrustreerde, boze witte man/vrouw. En dat maakt het bespreken van racisme extra moeilijk.
Het ging niet om jou lees terug..

Amen..
Life can be a bitch, so like it..
  maandag 7 augustus 2017 @ 21:03:42 #68
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172980029
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 20:09 schreef Deckard het volgende:
Boeit mij weinig. Sowieso snap ik dat hele 'witte mannen' gedoe niet. Ik voel mij er niet op aangesproken. Voor mij is de witte man iemand uit een ver land.

Het zet ook totaal niet aan tot discussie, maar eerder irritatie zoals je al merkt.
Tja, die irritatie zit in jouw hoofd, daar kan ik verder ook weinig aan doen.
Ik zie telkens heel veel boosheid en verontwaardiging, ook bij zelfbenoemde vrijdenkers, als er weer eens iemand 'van kleur' het thema racisme durft aan te snijden ten nadele van een categorie mensen die daar in de recente geschiedenis nauwelijks hinder van heeft ondervonden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172981031
Ik ben opgegroeid en opgevoed met dat je niet over iemands huidskleur mag nadenken, dat het maar 'skin deep' is. Ik raak toch erg in de war door de laatste paar jaar wel in huidskleur te moeten gaan denken om racisme te bestrijden .... En dit is geen grapje.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_172981106
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:03 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tja, die irritatie zit in jouw hoofd, daar kan ik verder ook weinig aan doen.
Ik zie telkens heel veel boosheid en verontwaardiging, ook bij zelfbenoemde vrijdenkers, als er weer eens iemand 'van kleur' het thema racisme durft aan te snijden ten nadele van een categorie mensen die daar in de recente geschiedenis nauwelijks hinder van heeft ondervonden.
Dus mag 'de boze witte man' van nu geen eigen mening hebben?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 7 augustus 2017 @ 21:36:58 #71
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_172981151
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:33 schreef truthortruth het volgende:
Ik ben opgegroeid en opgevoed met dat je niet over iemands huidskleur mag nadenken, dat het maar 'skin deep' is. Ik raak toch erg in de war door de laatste paar jaar wel in huidskleur te moeten gaan denken om racisme te bestrijden .... En dit is geen grapje.
Zoals Glenn gisteren zei moet je eigenlijk in witte en zwarte genen gaan denken. Dat ging mij ook wel erg ver trouwens.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_172981184
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:36 schreef livelink het volgende:
[..]
Zoals Glenn gisteren zei moet je eigenlijk in witte en zwarte genen gaan denken. Dat ging mij ook wel erg ver trouwens.
Maar dat is toch dood eng juist.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 7 augustus 2017 @ 21:39:03 #73
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_172981219
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:38 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar dat is toch dood eng juist.
Ja, ik zeg het misschien wat krom. Je moet helemaal terug in de geschiedenis gaan bedoel ik eigenlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_172981284
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:39 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik zeg het misschien wat krom. Je moet helemaal terug in de geschiedenis gaan bedoel ik eigenlijk.
Ik geloof nog steeds en dat voel ik ook zo, mede door die opvoeding dus, dat je helemaal moet stoppen met in kleur te denken. Daarom vind ik het ook erg verwarrend allemaal.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 7 augustus 2017 @ 21:53:43 #75
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_172981766
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik geloof nog steeds en dat voel ik ook zo, mede door die opvoeding dus, dat je helemaal moet stoppen met in kleur te denken. Daarom vind ik het ook erg verwarrend allemaal.
Ik vind het vooral een zwaar onderwerp. Ik ben er van overtuigd dat er dingen aan het veranderen zijn en dat het allemaal beter aan het worden is, maar het kost tijd en ik denk dat je het ook die tijd moet gunnen. Ik snap dat het in de ogen van velen niet hard genoeg gaat, maar iets wat in jaren en jaren is ingesleten ben je ook niet zomaar kwijt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_172982496
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 17:50 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik vond het een interessant gesprek, al ben ik het volkomen met Helberg oneens. Ook stoor ik me vreselijk aan het woord 'witte Nederlander'. Ik ben blank en niet wit.
Dat is om de verbinding met buitenlands en met name Amerikaanse rassenkwesties
te leggen. Ik hoorde zonet Sunny Bergman voorbij komen, en die had het niet alleen over 'wit', maar noemde dat zelfs een etniciteit, wat het natuurlijk niet is. Die begripsverwarring is opzettelijk en dient een agenda.

quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 20:00 schreef Ringo het volgende:

[..]

Is het ook bruin en niet zwart, karrel?
Dat is aan de groep mensen wiens huidskleur het betreft.

quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:33 schreef truthortruth het volgende:
Ik ben opgegroeid en opgevoed met dat je niet over iemands huidskleur mag nadenken, dat het maar 'skin deep' is. Ik raak toch erg in de war door de laatste paar jaar wel in huidskleur te moeten gaan denken om racisme te bestrijden .... En dit is geen grapje.
Ik raak er niet van in de war omdat ik weet dat dat de juiste benadering en opvoeding was. Huidskleur is huidskleur en niets meer dan huidskleur. Het is geen cultuur, geen etniciteit, geen religie, geen onderwerp van wat voor keuze dan ook en het zegt niets over waar iemand vandaan komt of hoe die is.

Als iedereen dat nou gewoon onthoudt dan is elke space een safe space. Ik ben ervan overtuigd dat het op de actuele manier helemaal de verkeerde kant opgaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 7 augustus 2017 @ 22:16:42 #77
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_172982624
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 22:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is om de verbinding met buitenlands en met name Amerikaanse rassenkwesties
te leggen. Ik hoorde zonet Sunny Bergman voorbij komen, en die had het niet alleen over 'wit', maar noemde dat zelfs een etniciteit, wat het natuurlijk niet is. Die begripsverwarring is opzettelijk en dient een agenda.

[..]

Dat is aan de groep mensen wiens huidskleur het betreft.

[..]

Ik raak er niet van in de war omdat ik weet dat dat de juiste benadering en opvoeding was. Huidskleur is huidskleur en niets meer dan huidskleur. Het is geen cultuur, geen etniciteit, geen religie, geen onderwerp van wat voor keuze dan ook en het zegt niets over waar iemand vandaan komt of hoe die is.

Als iedereen dat nou gewoon onthoudt dan is elke space een safe space. Ik ben ervan overtuigd dat het op de actuele manier helemaal de verkeerde kant opgaat.
Tja, het probleem is dat het kennelijk op de oude manier ook niet goed ging. Ik heb de antwoorden ook niet moet ik zeggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_172982937
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:03 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tja, die irritatie zit in jouw hoofd, daar kan ik verder ook weinig aan doen.
Oh ok. Dus als ik iemand constant een bokkelul noem, moet deze dat ook maar niet irritant vinden.

quote:
Ik zie telkens heel veel boosheid en verontwaardiging, ook bij zelfbenoemde vrijdenkers, als er weer eens iemand 'van kleur' het thema racisme durft aan te snijden ten nadele van een categorie mensen die daar in de recente geschiedenis nauwelijks hinder van heeft ondervonden.
Er word heel erg naar extremen gezocht. Dit is natuurlijk een heel mooi jasje om al je falen op te hangen aan een externe factor. Niet aangenomen op het werk? racisme. Iemand vind je niet leuk? Racisme. Leef je karig? Racisme.

Het is allemaal heel erg makkelijk om dan een groep mensen daar aan de schuld te geven. Vroeger had je de joden daar voor, tegenwoordig is het de witte man.

Als je dezelfde soort meningen zou hebben en het af zou schuiven op de zwarte vrouw of een jood dan kwam binnen de kortste keren de politie bij je aan de deur.

Maar goed als 'witte man' wie dat dan ook moge zijn, moet je je niet aanstellen. En daarmee kom je direct met het volgende punt. Mensen met een andere kleur zijn kinderlijke aanstellers, en 'witte mensen' kunnen daar boven staan. Weer een dikke kristalisering. Witte mensen zijn verstandiger, kunnen meer hebben, naja de hele rataplan.
Je wekt alleen nog maar meer racisme op en zet mensen meer in hokjes. En dat is gewoon treurig.
pi_172983032
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:36 schreef livelink het volgende:

[..]

Zoals Glenn gisteren zei moet je eigenlijk in witte en zwarte genen gaan denken. Dat ging mij ook wel erg ver trouwens.
Andere rassen zijn idd minderwaardig en dienen niet worden genoemd. Groot gelijk.
pi_172983261
Ik zie in de OP dat er ook een aflevering is met Claudia de Breij, gadver!
standaarddrinker
  maandag 7 augustus 2017 @ 22:32:49 #81
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172983321
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:33 schreef truthortruth het volgende:
Ik ben opgegroeid en opgevoed met dat je niet over iemands huidskleur mag nadenken, dat het maar 'skin deep' is. Ik raak toch erg in de war door de laatste paar jaar wel in huidskleur te moeten gaan denken om racisme te bestrijden .... En dit is geen grapje.
Dat is een nobel standpunt voor wie zelf geen hinder ondervindt van zijn huidskleur of etniciteit. Jou is geleerd om niet over anderen te oordelen op basis van kleur of afkomst en daar houd je je netjes aan. Maar dat is heel iets anders dan wanneer jij zelf degene bent die geoordeeld wordt, omdat je bruin of zwart of simpelweg 'buitenlands' bent. Is het dan ook 'wel zo netjes' om jouw kleur of afkomst niet in de discussie te betrekken? Mag je als Surinamer, Antilliaan of Marokkaan niet spreken over jouw ervaringen met racisme, omdat kleur of afkomst er 'nu eenmaal niet toe doen'? Lijkt me een omdraaiing van de feiten, een vervalst perspectief.
Het is gewoon niet fair om de ervaringen van 'gekleurde' mensen te beoordelen door een 'witte' bril. Accepteer gewoon dat die ervaringen niet stroken met je eigen ervaringen, zit niet koste wat het kost de verschillen te bagatelliseren, net zolang totdat het een en het ander precies past in jouw voorgekookte wereldbeeld.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172983494
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 22:32 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is een nobel standpunt voor wie zelf geen hinder ondervindt van zijn huidskleur of etniciteit. Jou is geleerd om niet over anderen te oordelen op basis van kleur of afkomst en daar houd je je netjes aan. Maar dat is heel iets anders dan wanneer jij zelf degene bent die geoordeeld wordt, omdat je bruin of zwart of simpelweg 'buitenlands' bent. Is het dan ook 'wel zo netjes' om jouw kleur of afkomst niet in de discussie te betrekken? Mag je als Surinamer, Antilliaan of Marokkaan niet spreken over jouw ervaringen met racisme, omdat kleur of afkomst er 'nu eenmaal niet toe doen'? Lijkt me een omdraaiing van de feiten, een vervalst perspectief.
Het is gewoon niet fair om de ervaringen van 'gekleurde' mensen te beoordelen door een 'witte' bril. Accepteer gewoon dat die ervaringen niet stroken met je eigen ervaringen, zit niet koste wat het kost de verschillen te bagatelliseren, net zolang totdat het een en het ander precies past in jouw voorgekookte wereldbeeld.
Ja, alleen zitten we hier met een andere geschiedenis als de VS dus.
I´m back.
  maandag 7 augustus 2017 @ 22:39:24 #83
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172983648
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 22:24 schreef Deckard het volgende:
Oh ok. Dus als ik iemand constant een bokkelul noem, moet deze dat ook maar niet irritant vinden.
Misschien moet diegene dan eens ophouden zich als een bokkelul te gedragen.
quote:
Er word heel erg naar extremen gezocht. Dit is natuurlijk een heel mooi jasje om al je falen op te hangen aan een externe factor. Niet aangenomen op het werk? racisme. Iemand vind je niet leuk? Racisme. Leef je karig? Racisme.

Het is allemaal heel erg makkelijk om dan een groep mensen daar aan de schuld te geven. Vroeger had je de joden daar voor, tegenwoordig is het de witte man.
Laat ik nu eens diplomatiek zijn: het is duidelijk dat je de uitzending van gisteren niet gezien hebt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 7 augustus 2017 @ 22:41:05 #84
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172983733
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 22:36 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, alleen zitten we hier met een andere geschiedenis als de VS dus.
Deels wel, ja.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172983937
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 22:39 schreef Ringo het volgende:

Misschien moet diegene dan eens ophouden zich als een bokkelul te gedragen.
Maar met zo'n opmerking (niet jij Ringo) ben je dan ook niet meer serieus te nemen. Als iemand zo'n houding aanneemt dan is het ook niet echt een probleem en ben je slechts iemand die maar wat roept maar nooit naar zal worden geluisterd.

Figuren die het hebben over 'de witte man' kan ik ook niet serieus nemen. Het is niet mijn probleem, als het al een probleem is.

quote:
Laat ik nu eens diplomatiek zijn: het is duidelijk dat je de uitzending gisteren niet gezien hebt.
Geen idee of dat noodzakelijk zou moeten zijn. Maar het is mij gewoon duidelijk dat je op deze manier juist rassenhaat aanwakkert ipv dat je het sust. En dat het vooral is om iemands ongeluk maar naar een ander toe te schuiven.
Misschien is het dan toch vele malen makkelijker om het dan toch weer de Joden de schuld te geven, die zijn er immers inmiddels op getraind en hebben op een trainingskamp gezeten.
pi_172984393
quote:
2s.gif Op maandag 7 augustus 2017 22:41 schreef Ringo het volgende:

[..]

Deels wel, ja.
Mwaoh, nee hoor. Dan moet je toch echt de Amerikaanse geschiedenis in duiken. Kijk de bedoelingen waren goed maar dat heeft tot 1965 niet zo goed uitgewerkt voor ppl of color.
1ste had je The declaration of independence, heel mooi, maar gold niet voor slaven.
2de had je de Emancipation Proclamation van Lincoln en werden er regimenten van gekleurde Noordelijke soldaten opgericht, die heel goed vochten, en waardoor Lincoln wrs zelf een radicale Republikein werd.
3de had je de Gettysburg adress, ook heel mooi, maar Abraham Lincoln werd vermoord en president Johnson volgde hem op.
4de had je de periode van reconstruction in het zuiden er overheen en toen werd het nog slechter voor de ex-slaven, oprichting KKK o.a, bijna burgeroorlog bijv. in Tennessee. Johnson wilde zsm dat het zuiden in feite weer mooi kon doorgaan en kreeg je later de Jack Crow-wetten.

Allemaal onvergelijkbaar met NL.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 07-08-2017 23:01:24 ]
I´m back.
pi_172984432
Volgens mij was hij helemaal niet bezig de schuld naar een ander toe te schuiven maar eerder bewustzijn te creėren, althans dat haalde ik uit zijn verhaal. Ik vind zeker niet dat hij rassenhaat aan het aanwakkeren was.
  maandag 7 augustus 2017 @ 22:59:20 #88
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_172984654
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 22:55 schreef Tem het volgende:
Volgens mij was hij helemaal niet bezig de schuld naar een ander toe te schuiven maar eerder bewustzijn te creėren, althans dat haalde ik uit zijn verhaal. Ik vind zeker niet dat hij rassenhaat aan het aanwakkeren was.
Dat ben ik volledig met je eens.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_172984658
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 22:55 schreef Tem het volgende:
Volgens mij was hij helemaal niet bezig de schuld naar een ander toe te schuiven maar eerder bewustzijn te creėren, althans dat haalde ik uit zijn verhaal. Ik vind zeker niet dat hij rassenhaat aan het aanwakkeren was.
Nee, dat denk ik ook niet en racisme is echt wel een item ook, maar dat moet je niet zien via het vergrootglas van de geschiedenis van de VS, volgens mij.
I´m back.
pi_172985221
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 22:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik ook niet en racisme is echt wel een item ook, maar dat moet je niet zien via het vergrootglas van de geschiedenis van de VS, volgens mij.
De Nederlands geschiedenis op gebied van slavernij is al heftig genoeg, me dunkt. Mee eens dat het niet nodig is om op de geschiedenis van de VS te focussen al kan het wel helpen bij sommige bewegingen.
  maandag 7 augustus 2017 @ 23:15:12 #91
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172985256
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 22:59 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, dat denk ik ook niet en racisme is echt wel een item ook, maar dat moet je niet zien via het vergrootglas van de geschiedenis van de VS, volgens mij.
Legde hij dat vergrootglas op de feiten dan? Volgens mij niet. Alleen het fragment van Baldwin toonde het 'Amerikaanse' perspectief, dat door Baldwin werd gegeneraliseerd, maar verder was het toch vooral een avond vanuit Nederlands en Caribisch perspectief. (Dat Caribische perspectief is tevens natuurlijk de schakel tussen Amerika en NL.)
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172986028
quote:
2s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:15 schreef Ringo het volgende:

[..]

Legde hij dat vergrootglas op de feiten dan? Volgens mij niet. Alleen het fragment van Baldwin toonde het 'Amerikaanse' perspectief, dat door Baldwin werd gegeneraliseerd, maar verder was het toch vooral een avond vanuit Nederlands en Caribisch perspectief. (Dat Caribische perspectief is tevens natuurlijk de schakel tussen Amerika en NL.)
Weet je wat het punt is, dat denk ik althans, dat als Abraham Lincoln niet vermoord zou zijn geweest 5 dagen na zijn inauguratie van zijn 2de termijn dat zowel de geschiedenis van de VS er heel anders zou hebben uitgezien mbt burgerrechten van ppl of color, maar ook verder onze houding/discussie tegenover tal van zaken. Het hangt allemaal van allerlei eigenaardige toevalligheden aan elkaar de geschiedenis en sommige mensen maakten daarin wel het verschil. Ook voor het Nederlands-Caraļbische gebied.
I´m back.
pi_172986045
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 22:32 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is een nobel standpunt voor wie zelf geen hinder ondervindt van zijn huidskleur of etniciteit. Jou is geleerd om niet over anderen te oordelen op basis van kleur of afkomst en daar houd je je netjes aan. Maar dat is heel iets anders dan wanneer jij zelf degene bent die geoordeeld wordt, omdat je bruin of zwart of simpelweg 'buitenlands' bent. Is het dan ook 'wel zo netjes' om jouw kleur of afkomst niet in de discussie te betrekken? Mag je als Surinamer, Antilliaan of Marokkaan niet spreken over jouw ervaringen met racisme, omdat kleur of afkomst er 'nu eenmaal niet toe doen'? Lijkt me een omdraaiing van de feiten, een vervalst perspectief.
Het is gewoon niet fair om de ervaringen van 'gekleurde' mensen te beoordelen door een 'witte' bril. Accepteer gewoon dat die ervaringen niet stroken met je eigen ervaringen, zit niet koste wat het kost de verschillen te bagatelliseren, net zolang totdat het een en het ander precies past in jouw voorgekookte wereldbeeld.
Ik zie gewoon niet dat hoe je door kleur te benadrukken kan oplossen dat er op kleur geoordeeld wordt. Dat staat compleet contra op wat ik wil, namelijk dat er niet meer naar kleur gekeken wordt. Voor mij is er geen verschil tussen zwart of blank, er is verschil tussen mensen en ideeėn, Dus waarom moet ik in zwart en wit gaan denken?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 7 augustus 2017 @ 23:53:47 #94
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_172986439
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:36 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik zie gewoon niet dat hoe je door kleur te benadrukken kan oplossen dat er op kleur geoordeeld wordt. Dat staat compleet contra op wat ik wil, namelijk dat er niet meer naar kleur gekeken wordt. Voor mij is er geen verschil tussen zwart of blank, er is verschil tussen mensen en ideeėn, Dus waarom moet ik in zwart en wit gaan denken?
Wat Helberg probeerde te zeggen was dat het geen wij/zij-denken moet zijn, maar ik/jij-denken. Dus als jij het al 'goed' doet, dan hoef je ook niet anders te gaan denken, is dan volgens mij het standpunt. Maar ik snapte hem niet altijd, ik vond zijn uiteenzettingen niet altijd even helder.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_173011248
Eerste uitzending van zomergasten die ik gezien heb. Vond de presentatrice niet echt geweldig. Soms leek ze haar gast niet bij te kunnen benen en vaak werd er iets te vroeg afgekapt. Haar pogingen om warm en vlot te zijn kwamen bij mij niet echt over.

Verder vond ik het inhoudelijk erg interessant. De gast probeerde wat inzicht te geven in maatschappelijke problematiek, hoe geschiedenis nog steeds maatschappelijk en psychologisch zijn uitwerkingen kan hebben. Misschien dat ik mij ook beter kan identificeren met aangehaalde punten door hem aangezien ik zelf niet blank ben.
pi_173014590
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 17:50 schreef Opnaarutrecht het volgende:
. Ook stoor ik me vreselijk aan het woord 'witte Nederlander'. Ik ben blank en niet wit.
wat is het verschil?
pi_173018035
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 10:56 schreef riazop het volgende:

[..]

wat is het verschil?
Ja dat zou ik ook wel willen weten. Snap het verschil ook niet. Ook weer zo'n gevalletje van op alle woorden zout leggen. Net als dat je geen neger meer zou mogen zeggen. Ik ben wit, maar voor een blanke ben ik ook weer best bruin.
pi_173018409
Dat is omdat blank ook rein, onbevlekt betekent.

Gewoon witte, bruine, zwarte man (/vrouw) lijkt mij het meest neutraal, al blijven er natuurlijk altijd grensgevallen.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 14:19:45 #99
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173018839
Als je voor het latinisme blank kiest, zou je ook neger moeten zeggen. Dat woordpaar heeft allerlei associaties met een muf en troebel verleden. Degene die zich hier laatst op zijn blankheid liet voorstaan, verdenk ik er direct van de prinsenvlag in zijn slaapkamer te hebben hangen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_173020218
quote:
2s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:19 schreef Ringo het volgende:
Als je voor het latinisme blank kiest, zou je ook neger moeten zeggen. Dat woordpaar heeft allerlei associaties met een muf en troebel verleden. Degene die zich hier laatst op zijn blankheid liet voorstaan, verdenk ik er direct van de prinsenvlag in zijn slaapkamer te hebben hangen.
Ik verdenk ze vooral van een gebrek aan blootstelling aan zonlicht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_173024268
quote:
2s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:19 schreef Ringo het volgende:
erdenk ik er direct van de prinsenvlag in zijn slaapkamer te hebben hangen.
wat is er nou weer mis met de Prinsenvlag?
pi_173025342
Nog een opiniestuk naar aanleiding van de uitzending:
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_173026763
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:34 schreef Monolith het volgende:
Nog een opiniestuk naar aanleiding van de uitzending:
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free
Heeft ze al gezegd dat ze historica is?
pi_173028217
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 20:40 schreef Tem het volgende:

[..]

Heeft ze al gezegd dat ze historica is?
Geen idee, maar ze schijnt dus wel historica te zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_173030459
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 20:40 schreef Tem het volgende:

[..]

Heeft ze al gezegd dat ze historica is?
Wie?
pi_173030784
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:51 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Wie?
Alie. En Alie weet het doorgaans beter.
pi_173031153
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 23:01 schreef Tem het volgende:

[..]

Alie. En Alie weet het doorgaans beter.
Oh oké. Ik ken die hele Alie verder niet.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 14:42:41 #108
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173041030
Als vierde Zomergast van 2017 ontvangt Janine Abbring komende zondag acteur Wim Opbrouck (1969). Wat komt er voorbij tijdens zijn avond en waarom moet je kijken? Vijf redenen:

1. Je zult geheid anders naar de dood (en het leven) gaan kijken

‘Toen ik mijn Zomergasten­­-fragmenten selecteerde, ontdekte ik dat er veel uitvaarten bij zaten. Ik had er wel een hele uitzending mee kunnen vullen,’ vertrouwde Opbrouck onlangs nog de VPRO Gids toe. Om er gelijk maar een tip bij te geven: ‘Ik kan iedereen de begrafenis van Mohammed Ali aanraden.’

Niet dķe uitvaart zien we zondag; wel zijn we getuige van het eerbetoon aan Franēois Sterchele. De 26-jarige speler van Club Brugge overleed in 2008 aan de gevolgen van een auto-ongeluk. Tijdens de laatste wedstrijd van het seizoen (4-0 winst op Westerlo) stond het gehele stadion voor, tijdens en na de match in het teken van de verloren voetballer.

Opbrouck is gefascineerd door de dood en (collectieve) rouwverwerking in het bijzonder: ‘Als je de dood negeert, leef je naļef. Tegenslag omarmen en ervaren dat er anderen om je heen zijn die je er op moeilijke momenten doorheen helpen, vind ik ontroerend. Het leven is vallen en opstaan.’

2. Je krijgt een masterclass van de beste(n)

Nee, niet – of in ieder geval niet alleen – van Opbrouck zelf: de gevierde acteur neemt ook wat leermeesters mee. Filmster Michael Caine (die eigenlijk te veel goede films heeft gemaakt om er hier maar een paar te noemen) en regisseur Francis Ford Coppola (dito) geven inzicht in hun vakgebieden. Verwacht geen droge stof: het gaat niet louter over goed doen, maar vooral over fouten maken. Over leren dus.

3. Hij is een foodie

Opbrouck is wat je noemt een bourgondiėr, of een gourmand: de man weet wat lekker eten is en eet dan ook graag. Als kind droomde hij nog van een carričre als kok, maar in plaats van in de Vlaamsche pot, belandde hij op het podium.

Niet dat dat hem ervan heeft weerhouden de kookkunsten te bezingen: bij Canvas maakte hij al eens de serie In de keuken – een vlucht langs topchefs – en vanaf september presenteert hij Bake Off Vlaanderen. Inderdaad de Belgische variant van The Great British Bake-Off/Heel Holland bakt.

In VPRO Zomergasten zondag daarom aandacht voor de chefsfamilie Troisgros en in het bijzonder het gerecht saumon ą lóseillei: zalm met zuring. Dat wordt watertanden.

4. Hij snijdt gevoelige thema's aan

Op het moment van schrijven is Opbrouck druk bezig met een filmbewerking van Het hout, de roman (2014) van Jeroen Brouwers over seksueel misbruik binnen de Rooms-Katholieke Kerk. Op zijn zachts gezegd een gevoelig thema, maar daarmee ook onverminderd urgent: ‘We hadden het project nog maar net ingediend of in Engeland kwam alweer een schandaal naar boven in sportclubs, in Duitsland zijn er honderden mannen die zich hebben ge-out omdat ze misbruikt geweest zijn in het kinderkoor,’ vertelde Opbrouck aan cinevox.be. ‘Het speelt zich af op veel niveaus af die allemaal interessant zijn, die breder zijn dan de kerktoren. Een verhaal dat nu eigenlijk overal gebeurt.’

Om zijn verhaal te illustreren, neemt de aspirant-regisseur een fragment mee uit Ik zal uw naam niet noemen, een documentaireportret van kunstenaar en kinderboekenschrijver Ted van Lieshout. Diens eerste boek voor volwassenen, Mijn meneer (2012), beschrijft op subtiele en genuanceerde wijze zijn relatie als elfjarige jongen met een oudere man.

5. Er valt ook nog wat te lachen

‘Een fantastische Joods-Arabische kruising tussen Napoleon Dynamite, De Noorderlingen en Il postino,’ zo schrijft VPRO Cinema over The Band’s Visit, de keuzefilm van Wim Opbrouck. In de film (2007) van Eran Kolirin belandt een Egyptische politiefanfare in een klein dorpje in Israėl. Met alle gevolgen en gekkigheden van dien. Oftewel: meer dan genoeg reden om ook na VPRO Zomergasten te blijven zitten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 10 augustus 2017 @ 16:20:00 #109
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_173042897
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:34 schreef Monolith het volgende:
Nog een opiniestuk naar aanleiding van de uitzending:
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free
Prima stuk. Het geeft een genuanceerd beeld over raciale kwesties. Ik denk dat een uitzending met mevrouw Alie de Vries veel interessanter zou zijn geweest dan met huil-en klaagmeneer Helberg
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  donderdag 10 augustus 2017 @ 16:24:11 #110
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_173042985
quote:
3s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:42 schreef golfer het volgende:
Als vierde Zomergast van 2017 ontvangt Janine Abbring komende zondag acteur Wim Opbrouck (1969).
De op het gewone volk neerkijkende grachtengordelgekkies van Amsterdam zullen dit wel weer geweldig vinden.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  donderdag 10 augustus 2017 @ 16:38:45 #111
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173043205
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:24 schreef Old_Pal het volgende:

De op het gewone volk neerkijkende grachtengordelgekkies van Amsterdam zullen dit wel weer geweldig vinden.
Waar komt dat minderwaardigheidscomplex van je toch vandaan? Wil je erover praten?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Trouwste user 2022 donderdag 10 augustus 2017 @ 16:39:54 #112
7889 tong80
Spleenheup
pi_173043221
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:24 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

De op het gewone volk neerkijkende grachtengordelgekkies van Amsterdam zullen dit wel weer geweldig vinden.
Wat bedoel je :?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 10 augustus 2017 @ 16:45:52 #113
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_173043319
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:39 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wat bedoel je :?

:P
Elitair gebazel is zo jaren negentig van de vorige eeuw.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  donderdag 10 augustus 2017 @ 16:46:31 #114
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173043334
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:24 schreef Old_Pal het volgende:

De op het gewone volk neerkijkende grachtengordelgekkies van Amsterdam zullen dit wel weer geweldig vinden.
Wat heeft een Belgische acteur te maken met de Amsterdamse grachtengordel?
Heeft je therapeut je weer de verkeerde pillen voorgeschreven?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 donderdag 10 augustus 2017 @ 16:47:39 #115
7889 tong80
Spleenheup
pi_173043356
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:45 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Elitair gebazel is zo jaren negentig van de vorige eeuw.
Wtf :? :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:13:44 #116
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173043873
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:24 schreef Old_Pal het volgende:
De op het gewone volk neerkijkende grachtengordelgekkies van Amsterdam zullen dit wel weer geweldig vinden.
Haha, kijk daar, een laagopgeleide proleet uit de provincie!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 06:49:49 #117
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_173056757
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:47 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wtf :? :D

:P
Wat begrijp je niet? :)

Veel afleveringen van Zomergasten zijn niet zo denderend, maar de aflevering van afgelopen zondag was bar en boos. Niet alleen de structuur was slecht, zo ging alles veel te snel en gehaast, maar ook de onderwerpen (racisme, kolonialisme) waren dodelijk vermoeiend.

Aanstaande zondag zit er volgens mij weer een warhoofd aan tafel. Dus dat belooft ook al niks.

Alleen grachtengordelgekkies en andere nepwereldverbeteraars zullen het wel weer prachtig vinden.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 06:51:29 #118
7889 tong80
Spleenheup
pi_173056761
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 06:49 schreef Old_Pal het volgende:

Aanstaande zondag zit er volgens mij een warhoofd aan tafel. Dus dat belooft ook al niks.

Alleen grachtengordelgekkies en andere nepwereldverbeteraars zullen het wel weer prachtig vinden.
Ik woon in de provincie. Gelukkig kijk ik met een kritisch oog.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 06:52:36 #119
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_173056767
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 06:51 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik woon in de provincie. Gelukkig kijk ik met een kritisch oog.

:P
Goed zo. Alleen met kritisch kijken, krijg je betere programma's.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_173056808
quote:
3s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:42 schreef golfer het volgende:
Als vierde Zomergast van 2017 ontvangt Janine Abbring komende zondag acteur Wim Opbrouck (1969). Wat komt er voorbij tijdens zijn avond en waarom moet je kijken? Vijf redenen:

1. Je zult geheid anders naar de dood (en het leven) gaan kijken

‘Toen ik mijn Zomergasten­­-fragmenten selecteerde, ontdekte ik dat er veel uitvaarten bij zaten. Ik had er wel een hele uitzending mee kunnen vullen,’ vertrouwde Opbrouck onlangs nog de VPRO Gids toe. Om er gelijk maar een tip bij te geven: ‘Ik kan iedereen de begrafenis van Mohammed Ali aanraden.’

Niet dķe uitvaart zien we zondag; wel zijn we getuige van het eerbetoon aan Franēois Sterchele. De 26-jarige speler van Club Brugge overleed in 2008 aan de gevolgen van een auto-ongeluk. Tijdens de laatste wedstrijd van het seizoen (4-0 winst op Westerlo) stond het gehele stadion voor, tijdens en na de match in het teken van de verloren voetballer.

Opbrouck is gefascineerd door de dood en (collectieve) rouwverwerking in het bijzonder: ‘Als je de dood negeert, leef je naļef. Tegenslag omarmen en ervaren dat er anderen om je heen zijn die je er op moeilijke momenten doorheen helpen, vind ik ontroerend. Het leven is vallen en opstaan.’

2. Je krijgt een masterclass van de beste(n)

Nee, niet – of in ieder geval niet alleen – van Opbrouck zelf: de gevierde acteur neemt ook wat leermeesters mee. Filmster Michael Caine (die eigenlijk te veel goede films heeft gemaakt om er hier maar een paar te noemen) en regisseur Francis Ford Coppola (dito) geven inzicht in hun vakgebieden. Verwacht geen droge stof: het gaat niet louter over goed doen, maar vooral over fouten maken. Over leren dus.

3. Hij is een foodie

Opbrouck is wat je noemt een bourgondiėr, of een gourmand: de man weet wat lekker eten is en eet dan ook graag. Als kind droomde hij nog van een carričre als kok, maar in plaats van in de Vlaamsche pot, belandde hij op het podium.

Niet dat dat hem ervan heeft weerhouden de kookkunsten te bezingen: bij Canvas maakte hij al eens de serie In de keuken – een vlucht langs topchefs – en vanaf september presenteert hij Bake Off Vlaanderen. Inderdaad de Belgische variant van The Great British Bake-Off/Heel Holland bakt.

In VPRO Zomergasten zondag daarom aandacht voor de chefsfamilie Troisgros en in het bijzonder het gerecht saumon ą lóseillei: zalm met zuring. Dat wordt watertanden.

4. Hij snijdt gevoelige thema's aan

Op het moment van schrijven is Opbrouck druk bezig met een filmbewerking van Het hout, de roman (2014) van Jeroen Brouwers over seksueel misbruik binnen de Rooms-Katholieke Kerk. Op zijn zachts gezegd een gevoelig thema, maar daarmee ook onverminderd urgent: ‘We hadden het project nog maar net ingediend of in Engeland kwam alweer een schandaal naar boven in sportclubs, in Duitsland zijn er honderden mannen die zich hebben ge-out omdat ze misbruikt geweest zijn in het kinderkoor,’ vertelde Opbrouck aan cinevox.be. ‘Het speelt zich af op veel niveaus af die allemaal interessant zijn, die breder zijn dan de kerktoren. Een verhaal dat nu eigenlijk overal gebeurt.’

Om zijn verhaal te illustreren, neemt de aspirant-regisseur een fragment mee uit Ik zal uw naam niet noemen, een documentaireportret van kunstenaar en kinderboekenschrijver Ted van Lieshout. Diens eerste boek voor volwassenen, Mijn meneer (2012), beschrijft op subtiele en genuanceerde wijze zijn relatie als elfjarige jongen met een oudere man.

5. Er valt ook nog wat te lachen

‘Een fantastische Joods-Arabische kruising tussen Napoleon Dynamite, De Noorderlingen en Il postino,’ zo schrijft VPRO Cinema over The Band’s Visit, de keuzefilm van Wim Opbrouck. In de film (2007) van Eran Kolirin belandt een Egyptische politiefanfare in een klein dorpje in Israėl. Met alle gevolgen en gekkigheden van dien. Oftewel: meer dan genoeg reden om ook na VPRO Zomergasten te blijven zitten.
Kan best wat worden, ben benieuwd.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:17:00 #121
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173077246
Aankondigingsfilmpje:
https://www.facebook.com/(...)s/10156514876329418/

[ Bericht 69% gewijzigd door golfer op 13-08-2017 01:59:41 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173113914
Ook deze gast ken ik niet. Vast een keer in een film voorbij zien komen, maar dan is dat niet bewust blijven hangen.

Ben benieuwd naar de fragmenten, wel. En er valt wat te lachen? Nou, dan heb je me. Laatste 3 episodes waren toch wat zuurtjes.
pi_173114224
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 16:52 schreef Nadinarama het volgende:

Ben benieuwd naar de fragmenten, wel. En er valt wat te lachen? Nou, dan heb je me. Laatste 3 episodes waren toch wat zuurtjes.
Komt goed, Claudia de Breij komt ook nog. ;(
pi_173115135
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 17:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Komt goed, Claudia de Breij komt ook nog. ;(
Die sla ik maar over.
  † In Memoriam † zondag 13 augustus 2017 @ 17:56:06 #125
368283 ato
pi_173115430
quote:
9s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:38 schreef Copycat het volgende:

[..]

Waar komt dat minderwaardigheidscomplex van je toch vandaan? Wil je erover praten?
Hahaha
Life can be a bitch, so like it..
pi_173116039
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 17:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Komt goed, Claudia de Breij komt ook nog. ;(
Die ;( zegt het wel inderdaad. Niet iets waar ik 3dubbel van lig, maar ik ga wel kijken, al is het maar om te zien welke reactie er tussen haar en Jannine ontstaat :P
pi_173118533
Had hoge verwachtingen van Opbrouck maar als ik de aankondiging mag geloven wordt t een eclectisch geheel van clichématige fragmenten.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 19:58:30 #128
7889 tong80
Spleenheup
pi_173118643
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:54 schreef Scorpion_17 het volgende:
Had hoge verwachtingen van Opbrouck maar als ik de aankondiging mag geloven wordt t een eclectisch geheel van clichématige fragmenten.
Wat bedoel je ? Ik denk juist dat het verrassend wordt.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:15:41 #129
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173119128
Verwacht er ook wel wat van, vanavond.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173119210
Wim Opbrouck _O_ In de Gloria _O_ Het Eiland _O_ Salamander _O_
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:18:27 #131
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173119221
Begonnen. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173119363
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:58 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wat bedoel je ? Ik denk juist dat het verrassend wordt.

:P
Dat het alle kanten uit gaat gaan met fragmenten die mij niet hele verrassende opvattingen tonen of nieuwe verbanden, maar ik laat me graag verrassen. T is iig een goede prater.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:23:05 #133
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173119365
Wolkers. O+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:23:15 #134
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_173119371
Ik zou zo graag de complete aflevering met Ischa Meijer willen hebben. Op Youtube staan een paar fragmenten en die zijn al fantastisch.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
pi_173119437
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:23 schreef Martinello het volgende:
Ik zou zo graag de complete aflevering met Ischa Meijer willen hebben. Op Youtube staan een paar fragmenten en die zijn al fantastisch.
Die wil ik ook wel terug zien.
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:26:39 #136
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173119475
Ik zie nu dat Opbrouck pas 48 jaar is. Ik had hem 10 jaar ouder ingeschat. :@
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:29:01 #137
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173119550
Geanimeerd spreker.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 20:31:20 #138
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173119623
Bij wolkers denk ik gelijk aan spuugbeestjes O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:31:29 #139
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173119629
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:29 schreef thedeedster het volgende:
Geanimeerd spreker.
Zeker. En mooi taalgebruik. Enthousiast.Gedreven.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:31:37 #140
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_173119637
quote:
11s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:26 schreef golfer het volgende:
Ik zie nu dat Opbrouck pas 48 jaar is. Ik had hem 10 jaar ouder ingeschat. :@
Vrij stevig, grijs haar met grijze baard, dat maakt oud.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 20:33:27 #141
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173119689
_O_ zappa
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173119707
Prettige welbespraakte vent.
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:34:11 #143
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_173119711
Belgen spreken het Nederlandsch vaak voortreffelijk.
Op het scherp van de snede.
pi_173119715
Genieten deze man
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 20:34:49 #145
7889 tong80
Spleenheup
pi_173119729
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:23 schreef Martinello het volgende:
Ik zou zo graag de complete aflevering met Ischa Meijer willen hebben. Op Youtube staan een paar fragmenten en die zijn al fantastisch.
Idd de beste ooit. Wil hem ook nog eens zien.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 20:35:15 #146
7889 tong80
Spleenheup
pi_173119746
quote:
11s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:26 schreef golfer het volgende:
Ik zie nu dat Opbrouck pas 48 jaar is. Ik had hem 10 jaar ouder ingeschat. :@
Dan zie je hoe oud wij al zijn Golfer. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 20:35:53 #147
7889 tong80
Spleenheup
pi_173119769
Trouwens het begin gemist. Was het wat ?

Kijk wel uit naar Michael Caine. Ooit gezien. is geweldig.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 20:36:13 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173119778
Gorecki _O_

Of hoe je het Ook spelt
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:37:06 #149
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173119820
Cherry Duyns programma's. Herenleed. O+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:37:28 #150
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173119829
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:35 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dan zie je hoe oud wij al zijn Golfer. :)

:P
80 is toch jouw leeftijd, Tong? ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:38:28 #151
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173119860
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:35 schreef tong80 het volgende:


Dan zie je hoe oud wij al zijn Golfer. :)

:P
Spreek voor jezelf. :6
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 20:38:58 #152
7889 tong80
Spleenheup
pi_173119876
quote:
14s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:31 schreef golfer het volgende:

[..]

Zeker. En mooi taalgebruik. Enthousiast.Gedreven.
Hij doet me aan Jack Wouterse denken.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 20:39:14 #153
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173119889
Tof fragment
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 20:39:32 #154
7889 tong80
Spleenheup
pi_173119895
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:37 schreef thedeedster het volgende:

[..]

80 is toch jouw leeftijd, Tong? ;)
Eeuwig :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173119926
Wie is deze Belg?
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 20:41:52 #156
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173119965
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wie is deze Belg?
Acteur uit onderandere ventoux
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:42:08 #157
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173119976
De digitale recorder staat ingesteld voor de Zomergastenfilm.

quote:
‘Een fantastische Joods-Arabische kruising tussen Napoleon Dynamite, De Noorderlingen en Il postino,’ zo schrijft VPRO Cinema over The Band’s Visit, de keuzefilm van Wim Opbrouck. In de film (2007) van Eran Kolirin belandt een Egyptische politiefanfare in een klein dorpje in Israėl. Met alle gevolgen en gekkigheden van dien.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 20:43:03 #158
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173119998
quote:
14s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:42 schreef Copycat het volgende:
De digitale recorder staat ingesteld voor de Zomergastenfilm.

[..]

Klinkt tof
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:44:28 #159
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173120040
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wie is deze Belg?
Multitalent.
https://www.trouw.nl/cult(...)-veel-meer~a268c17f/
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173120048
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Acteur uit onderandere ventoux
Aha. Dank :)
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:45:03 #161
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173120058
quote:
14s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:42 schreef Copycat het volgende:
De digitale recorder staat ingesteld voor de Zomergastenfilm.


Hier ook.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:45:07 #162
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_173120063
Pfoe, muziek was net over het randje voor me.
Op het scherp van de snede.
pi_173120088
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Acteur uit onderandere ventoux
Juist met die film doe je m imo tekort.

Grote meneer in de Vlaamse cultuurwereld. Vooral vanwege een aantal legendarische VRT-series maar ook muzikant.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 20:46:13 #164
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173120098
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:45 schreef DuizendGezichten het volgende:
Pfoe, muziek was net over het randje voor me.
Haha wat een kleine randjes heb je dan?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 20:47:08 #166
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173120129
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:45 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Juist met die film doe je m imo tekort.

Grote meneer in de Vlaamse cultuurwereld. Vooral vanwege een aantal legendarische VRT-series maar ook muzikant.
daar ken ik em van geloof graag wat hij meer gedaan heeft
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 20:48:43 #167
7889 tong80
Spleenheup
pi_173120173
Michael Caine. Mooi fragment _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:49:03 #168
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_173120186
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Haha wat een kleine randjes heb je dan?
:)

Mwoa, redelijke randjes, zo dacht ik zelf.

Maar misschien toch nog te nauw.
Op het scherp van de snede.
pi_173120206
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:49 schreef DuizendGezichten het volgende:

[..]

:)

Mwoa, redelijke randjes, zo dacht ik zelf.

Maar misschien toch nog te nauw.
Het was een leuk fragment vanwege het enthousiasme maar de muziek was niet geweldig.
pi_173120209
Birdie
pi_173120226
Michael Caine zou hier in NL gewoon Gerrit heten.
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 20:50:35 #172
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173120230
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 20:53:20 #173
7889 tong80
Spleenheup
pi_173120334
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:45 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Juist met die film doe je m imo tekort.

Grote meneer in de Vlaamse cultuurwereld. Vooral vanwege een aantal legendarische VRT-series maar ook muzikant.
En Directeur regisseur van het Gentsetoneel.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173120339
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D
Is een fragment uit In de Gloria. Dat was echt een geweldig programma. _O- _O_
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 20:53:38 #175
7889 tong80
Spleenheup
pi_173120347
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173120354
Fan van bloopers...
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_173120390
quote:
14s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:42 schreef Copycat het volgende:
De digitale recorder staat ingesteld voor de Zomergastenfilm.

[..]

Hij is wel de moeite waard, ook weer niet zo heel bijzonder maar gewoon een goede filmhuisfilm.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173120451
Ik kan niet meer luisteren naar die mensen die zo graag over zichzelf praten.
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 20:58:04 #179
7889 tong80
Spleenheup
pi_173120489
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik kan niet meer luisteren naar die mensen die zo graag over zichzelf praten.
Tsja. Dan moet je niet naar een interview luisteren. Ik vind hem juist leuk geļnteresseerd.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:58:14 #180
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173120495
Caine, geboren als Micklewhite heeft pas geleden eindelijk de naam Caine in z'n paspoort kunnen laten zetten. De douane zei altijd dat de naam in z'n paspoort niet klopte, want u bent toch Michael Caine? _O_
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173120509
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik kan niet meer luisteren naar die mensen die zo graag over zichzelf praten.
Inderdaad, als je zo'n gast uitnodigt verwacht je wel dat die over een ander gaat praten...
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 20:59:09 #182
7889 tong80
Spleenheup
pi_173120533
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:58 schreef golfer het volgende:
Caine, geboren als Micklewhite heeft pas geleden eindelijk de naam Caine in z'n paspoort kunnen laten zetten. De douane zei altijd dat de naam in z'n paspoort niet klopte, want u bent toch Michael Caine? _O_
Las het. Las ook dat ie al 83 is.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173120596
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:58 schreef tong80 het volgende:

[..]

Tsja. Dan moet je niet naar een interview luisteren. Ik vind hem juist leuk geļnteresseerd.

:P
Hij vertelt ook vooral over zijn vak, weliswaar hoe hij het beleeft, maar hij is niet aan het navelstaren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173120602
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:58 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Inderdaad, als je zo'n gast uitnodigt verwacht je wel dat die over een ander gaat praten...
Hij vindt zichzelf boeiend zat, merk ik.
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 21:01:08 #185
7889 tong80
Spleenheup
pi_173120619
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij vertelt ook vooral over zijn vak, weliswaar hoe hij het beleeft, maar hij is niet aan het navelstaren.
Dat bedoel ik. Hij spiegelt.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 21:01:54 #186
7889 tong80
Spleenheup
pi_173120647
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hij vindt zichzelf boeiend zat, merk ik.
En terecht. Google/You Tube eens op Oliver Reed en zijn interviews.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 13 augustus 2017 @ 21:02:01 #187
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173120653
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:58 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Inderdaad, als je zo'n gast uitnodigt verwacht je wel dat die over een ander gaat praten...
Hij praat toch over zijn vak?

Zolang het maar niet over de bronchitis van z'n cavia gaat..,
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 21:02:11 #188
7889 tong80
Spleenheup
pi_173120655
Van Lieshout is toch een kunstenaar ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173120685
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:02 schreef tong80 het volgende:
Van Lieshout is toch een kunstenaar ?

:P
Das Joep
  zondag 13 augustus 2017 @ 21:02:55 #190
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173120687
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:02 schreef tong80 het volgende:
Van Lieshout is toch een kunstenaar ?

:P
Schrijver. Mijn Meneer. Over een pedo.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 21:03:17 #191
7889 tong80
Spleenheup
pi_173120704
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:02 schreef Nadinarama het volgende:

[..]

Das Joep
Oh ja. Ook ooit Zomergast.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173120746
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:03 schreef tong80 het volgende:

[..]

Oh ja. Ook ooit Zomergast.

:P
Shit, ja, das waar ook...met die polyester caravans en mitrailleurs in een Frans dorp
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 21:04:58 #193
7889 tong80
Spleenheup
pi_173120766
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:04 schreef Nadinarama het volgende:

[..]

Shit, ja, das waar ook...met die polyester caravans en mitrailleurs in een Frans dorp
Yep :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 21:06:29 #194
7889 tong80
Spleenheup
pi_173120823
Hij praat als Wim T. Schippers.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173120826
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:04 schreef Nadinarama het volgende:

[..]

Shit, ja, das waar ook...met die polyester caravans en mitrailleurs in een Frans dorp
Oh ja _O-
pi_173120922
Volgens mij is dit de eerste aflevering van Zomergasten waarvan ik meer dan 10 minuten zie. O+
Mon 'en!
  zondag 13 augustus 2017 @ 21:10:07 #197
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173120958
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:09 schreef bloempjuh het volgende:
Volgens mij is dit de eerste aflevering van Zomergasten waarvan ik meer dan 10 minuten zie. O+
Jouw aandachtsspanne is over het algemeen erg laag?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173120966
Dat kind krijgt geen keuze om die nuance te zoeken.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 13 augustus 2017 @ 21:13:30 #199
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173121080
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:10 schreef truthortruth het volgende:
Dat kind krijgt geen keuze om die nuance te zoeken.
Vervolg van het boek Mijn meneer heeft de titel: Schuldig kind.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173121094
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:10 schreef truthortruth het volgende:
Dat kind krijgt geen keuze om die nuance te zoeken.
Jawel hoor, hij heeft er tot zijn 55e over gedaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173121104
quote:
11s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:10 schreef golfer het volgende:

[..]

Jouw aandachtsspanne is over het algemeen erg laag?
Dat ook, maar vond de vorige gasten ook niet leuk genoeg voor 3 uur lang interview :)
Mon 'en!
pi_173121139
Jeroen Brouwers _O_
pi_173121162
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:15 schreef Tem het volgende:
Jeroen Brouwers _O_
Schrijft een boek. En hij doet dat goed.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 21:16:54 #204
7889 tong80
Spleenheup
pi_173121218
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:15 schreef Tem het volgende:
Jeroen Brouwers _O_
Knap dat ie het aandurft met hem.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173121224
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:15 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Schrijft een boek. En hij doet dat goed.
En hij weet hoe dat moet :P
pi_173121241
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:15 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Schrijft een boek. En hij doet dat goed.
Prachtige boeken geschreven, inderdaad. Één van de beste Nederlandse schrijvers.
pi_173121262
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:16 schreef tong80 het volgende:

[..]

Knap dat ie het aandurft met hem.

:P
Zeker ja. Lijkt mij nogal een opgave.
pi_173121350
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:02 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Hij praat toch over zijn vak?

Zolang het maar niet over de bronchitis van z'n cavia gaat..,
Het was sarcastisch ...
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 13 augustus 2017 @ 21:21:55 #210
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173121389
Pre-computertijdperk. Heerlijk dat dikke boek van Coppola. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173121401
quote:
Zeker. Ik ken mn klassiekers ;-) Fijne lijst aan t eind van het jaar: 100 op 1
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_173121483
Mooi fragment.
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 21:24:36 #213
7889 tong80
Spleenheup
pi_173121489
Holy fuck. Mooi man.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173121718
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:22 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Zeker. Ik ken mn klassiekers ;-) Fijne lijst aan t eind van het jaar: 100 op 1
Ten tijde woonde ik in Zuiden van het land en had mijn radiootje bereik voor Studio Brussel. #Nostalgie
pi_173121832
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:29 schreef Nadinarama het volgende:

[..]

Ten tijde woonde ik in Zuiden van het land en had mijn radiootje bereik voor Studio Brussel. #Nostalgie
Nog altijd de fijnste zender die ik ken (samen met radio Fip)
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_173121999
You'll never walk alone moet wel het meest clichematig misbruikte lied allertijden zijn
Het beste adres voor al uw primeurs!
  zondag 13 augustus 2017 @ 21:36:32 #217
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173122005
Indrukwekkend altijd zoiets.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 21:37:26 #218
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173122043
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:36 schreef Scorpion_17 het volgende:
You'll never walk alone moet wel het meest clichematig misbruikte lied allertijden zijn
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173122071
Waarvoor is dit?
pi_173122084
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:36 schreef Scorpion_17 het volgende:
You'll never walk alone moet wel het meest clichematig misbruikte lied allertijden zijn
Het is sowieso geen lied dat je vaker dan 10 keer moet horen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 13 augustus 2017 @ 21:40:06 #221
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173122145
Wel mooi die kanttekeningen van hem erbij.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 21:40:15 #222
7889 tong80
Spleenheup
pi_173122155
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:38 schreef wuuht het volgende:
Waarvoor is dit?
Verkeersdode van het elftal van Club Brugge.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173122176
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:32 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Nog altijd de fijnste zender die ik ken (samen met radio Fip)
Fip ken ik niet, luister amper meer radio. Eigenlijk wel zonde.
pi_173122434
Eindelijk 'eten'
  zondag 13 augustus 2017 @ 21:47:50 #225
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173122480
Man naar mijn hart. Foody. En hij kent Keith Floyd. _O_
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 augustus 2017 @ 21:47:59 #226
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173122485
Keith Floyd _O_
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_173122498
Keith Floyd, geweldige tv. _O-
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 21:48:50 #228
7889 tong80
Spleenheup
pi_173122518
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:48 schreef TargaFlorio het volgende:
Keith Floyd, geweldige tv. _O-
Zal eens gaan You Tuben. Welke periode ? Jaar ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 augustus 2017 @ 21:50:08 #229
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173122568
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_173122599
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:48 schreef tong80 het volgende:

[..]

Zal eens gaan You Tuben. Welke periode ? Jaar ?

:P
Geen specifiek jaartal.
  zondag 13 augustus 2017 @ 21:51:08 #231
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173122622
Chefs Table. Geweldige serie. Aanrader.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 21:51:08 #232
7889 tong80
Spleenheup
pi_173122623
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:50 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Oh die ken ik. Recent

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173122625
Resume na anderhalf uur: Een geanimeerd verteller die Opbrouck maar helaas tot op heden de eclectische uitzending die ik vreesde. Hopt van ene fragment naar het andere zonder al te veel onderlinge samenhang.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  zondag 13 augustus 2017 @ 21:53:10 #234
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173122716
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:51 schreef Scorpion_17 het volgende:
Resume na anderhalf uur: Een geanimeerd verteller die Opbrouck maar helaas tot op heden de eclectische uitzending die ik vreesde.
Wat vind jij er eclectisch aan? Kan je daar wat voorbeelden van geven?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173122745
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:51 schreef golfer het volgende:
Chefs Table. Geweldige serie. Aanrader.
Staat toch op Netflix?
  zondag 13 augustus 2017 @ 21:54:20 #236
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173122765
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:53 schreef TargaFlorio het volgende:

Staat toch op Netflix?
Yups. Meerdere seizoenen. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 13 augustus 2017 @ 21:55:16 #237
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173122807
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:51 schreef Scorpion_17 het volgende:
Hopt van ene fragment naar het andere zonder al te veel onderlinge samenhang.
En dat moet bij Zomergasten?
Je mag niet gepassioneerd fragmenten laten zien die jou, als gast, aanspreken?
Er moet een thema zijn?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173122813
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:53 schreef golfer het volgende:

[..]

Wat vind jij er eclectisch aan? Kan je daar wat voorbeelden van geven?
Heb zojuist nog n zin toegevoegd aan de post die je quote die het misschien wat samenvat. Vind de fragmenten interessanter dan verwacht maar het blijft wel heel erg hangen in het 'we gaan nu naar dit onderwerp. En nu zijn we klaar en gaan we weer verder naar het volgende'. Abbring werkt heel erg een lijstje af en Opbrouck ondergaat het gelaten. Ik zie het grotere thema nog niet.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  zondag 13 augustus 2017 @ 21:56:02 #239
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173122833
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:55 schreef Scorpion_17 het volgende:

Ik zie het grotere thema nog niet.
Zie ook mijn post. Waarom een thema?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173122861
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:36 schreef Scorpion_17 het volgende:
You'll never walk alone moet wel het meest clichematig misbruikte lied allertijden zijn
Dan is My Way van Frank net zo erg ( misbruikt) .
pi_173122866
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:55 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Heb zojuist nog n zin toegevoegd aan de post die je quote die het misschien wat samenvat. Vind de fragmenten interessanter dan verwacht maar het blijft wel heel erg hangen in het 'we gaan nu naar dit onderwerp. En nu zijn we klaar en gaan we weer verder naar het volgende'. Abbring werkt heel erg een lijstje af en Opbrouck ondergaat het gelaten. Ik zie het grotere thema nog niet.
Waarom zou dat moeten?
pi_173122897
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:55 schreef golfer het volgende:

[..]

En dat moet bij Zomergasten?
Je mag niet gepassioneerd fragmenten laten zien die jou, als gast, aanspreken?
Er moet een thema zijn?
Vooral ja op dat laatste. Dat is wat ik uit ZG haal en waarom ik (let op het woord ik. Je mag er uiteraard zelf anders over denken) het kijk. Op zichzelfstaande fragmenten zonder onderlinge samenhang of verbanden die me verrassen maken minder indruk op mij dan een gast die echt zijn Zomergastenavond gebruikt om een groter verhaal over zichzelf te vertellen.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_173122969
Beetje een uitzending waarvan er al tientallen zijn geweest. Niet slecht maar ook niet heel erg verrassend. Het kabbelt een beetje door.
  zondag 13 augustus 2017 @ 21:59:47 #244
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173122982
Prima trouwens om elk jaar een Vlaming uit te nodigen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173123005
Ik vind het geen prettig iemand, maar hij praat makkelijk.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 22:02:02 #246
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173123064
Als ik Belgen hoor spreken baal ik altijd van onze beperkte taal. Ikzelf hou op bij Engels, en een beetje duits, helaas.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 13 augustus 2017 @ 22:02:10 #247
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173123071
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:57 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Vooral ja op dat laatste. Dat is wat ik uit ZG haal en waarom ik (let op het woord ik. Je mag er uiteraard zelf anders over denken) het kijk. Op zichzelfstaande fragmenten zonder onderlinge samenhang of verbanden die me verrassen maken minder indruk op mij dan een gast die echt zijn Zomergastenavond gebruikt om een groter verhaal over zichzelf te vertellen.
Oké.
Ik kijk Zomergasten juist vooral om de fragmenten die gekozen worden en die geven mij meestal een goed beeld van de hoofdpersoon die er als Zomergast zit.
Dat hoeft voor mij geen overkoepelend thema te zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173123139
De man heeft echt enorme oren.
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 22:04:42 #249
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173123168
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:03 schreef Nadinarama het volgende:
De man heeft echt enorme oren.
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173123192
Oei, hier greep Janine echt op een verkeerd moment in.
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 22:05:45 #251
7889 tong80
Spleenheup
pi_173123203
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:03 schreef Nadinarama het volgende:
De man heeft echt enorme oren.
Barend en van Dorp met Anton Geesink. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173123220
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:05 schreef tong80 het volgende:

[..]

Barend en van Dorp met Anton Geesink. :)

:P
Haha, die kregen de slappe lach ervan.
pi_173123234
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Als ik Belgen hoor spreken baal ik altijd van onze beperkte taal. Ikzelf hou op bij Engels, en een beetje duits, helaas.
Ik vind Belgen juist fantastisch spreken (in onze taal), maar misschien bedoel je dat ook.
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 22:10:06 #254
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173123386
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik vind Belgen juist fantastisch spreken (in onze taal), maar misschien bedoel je dat ook.
Ja ik schaam me dan voor onze Nederlandse schreeuwerigheid. Als ik een Belg en een Nederlander in gesprek zie heb ik altijd het gevoel dat één iemand netjes praat en één iemand er doorheen tettert.

Maar in dit voorbeeld doelde ik op de parate kennis van Frans, Italiaans en Latijn die niet of nauwelijks in Nederlanders maar vooral in mij aanwezig zijn. Ik ben daar veel te sacksisch voor.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 13 augustus 2017 @ 22:16:10 #255
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173123596
Secondenwerk...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173123630
Stukje vis in een bad van saus...
  zondag 13 augustus 2017 @ 22:17:32 #257
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173123649
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:16 schreef TargaFlorio het volgende:
Stukje vis in een bad van saus...
En dan nog niet eens wilde zalm.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 22:19:02 #258
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173123717
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:17 schreef golfer het volgende:

[..]

En dan nog niet eens wilde zalm.
Men wil nou eenmaal roze zalm
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173123802
Ik was even gezapt, welke film of serie is dit?
  zondag 13 augustus 2017 @ 22:22:48 #260
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173123874
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:21 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik was even gezapt, welke film of serie is dit?
Film over de Italiaanse politicus Andreotti.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 22:23:02 #261
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_173123882
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:21 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik was even gezapt, welke film of serie is dit?
Il Divo
pi_173123943
Thx
  zondag 13 augustus 2017 @ 22:26:26 #263
192592 SureD1
------------------------------
pi_173124028
Hoe heette dat muziekstuk onder die film nu?
pi_173124029
Ze geeft hem alle ruimte. Dat doet ze voor het eerst.
pi_173124065
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:26 schreef SureD1 het volgende:
Hoe heette dat muziekstuk onder die film nu?
https://twitter.com/daandobber/status/896830019099643906
pi_173124091
Nachtuilen united. Ik herken dit gevoel van Opbrouck heel erg.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  zondag 13 augustus 2017 @ 22:28:12 #267
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173124102
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:26 schreef SureD1 het volgende:
Hoe heette dat muziekstuk onder die film nu?
Pavane van Gabriel Faure.
Draak van een nummer dat heel vaak wordt gespeeld.
Soort You never walk alone. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173124141
Het jurkje van Janine heeft een subtiel hakenkruismotiefje.
  zondag 13 augustus 2017 @ 22:30:42 #269
192592 SureD1
------------------------------
pi_173124177
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:28 schreef golfer het volgende:

[..]

Pavane van Gabriel Faure.
Draak van een nummer dat heel vaak wordt gespeeld.
Soort You never walk alone. ;)
Klassieke muziek is mijn blinde vlek :) Thanks!
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 22:30:58 #270
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173124186
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:29 schreef luxerobots het volgende:
Het jurkje van Janine heeft een subtiel hakenkruismotiefje.
:{
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 13 augustus 2017 @ 22:31:04 #271
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173124191
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:29 schreef luxerobots het volgende:
Het jurkje van Janine heeft een subtiel hakenkruismotiefje.
Idioot.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173124473
En toch rol ik om vd slaap. Film overigens wel beschikbaar via uitzendinggemist.
  † In Memoriam † zondag 13 augustus 2017 @ 22:43:33 #273
368283 ato
pi_173124553
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:38 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hij doet me aan Jack Wouterse denken.

:P
Ja mij ook
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 augustus 2017 @ 22:45:05 #274
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173124592
BHV :+. Daar zijn kabinetten over gevallen in Belgiė
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_173124689
Op de een of andere manier vind ik Vlaamse gasten vaak hoogtepunten in het seizoen. Griet Op de beeck (was dat vorig jaar of twee jaar geleden?) was schitterend en deze ook weer erg mooi.
  † In Memoriam † zondag 13 augustus 2017 @ 22:49:15 #276
368283 ato
pi_173124698
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:28 schreef golfer het volgende:

[..]

Pavane van Gabriel Faure.
Draak van een nummer dat heel vaak wordt gespeeld.
Soort You never walk alone. ;)
Ik vind het wel mooi.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † zondag 13 augustus 2017 @ 22:55:49 #277
368283 ato
pi_173124881
Hij praat gepassioneerd over de fragmenten die hij laat zien, prettig om te horen en zien.
Life can be a bitch, so like it..
  zondag 13 augustus 2017 @ 22:55:53 #278
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173124888
Voetbal verbroedert.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173124944
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:55 schreef golfer het volgende:
Voetbal verbroedert.
Golfen leidt tot azijnzeiken.
  zondag 13 augustus 2017 @ 23:03:04 #280
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173125074
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:57 schreef luxerobots het volgende:


Golfen leidt tot azijnzeiken.
Verder nog iets inhoudelijks te melden over het programma of blijf je alleen maar trollen hier?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173125153
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 23:03 schreef golfer het volgende:

[..]

Verder nog iets inhoudelijks te melden over het programma of blijf je alleen maar trollen hier?
Ik vind jouw inhoudelijke bijdrage anders ook behoorlijk tegenvallen.
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 23:07:38 #282
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173125201
Gave docu is dat over nina simone
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 13 augustus 2017 @ 23:07:53 #283
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173125207
Prachtige docu. What happend Miss Simone. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173125253
Mooi fragment om mee af te sluiten ^O^
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_173125280
Hopelijk volgende week een gast die wel iets te melden heeft. Want dit is echt niks.
  zondag 13 augustus 2017 @ 23:12:56 #286
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173125351
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 23:09 schreef Scorpion_17 het volgende:
Mooi fragment om mee af te sluiten ^O^
Zeker.
Ik heb een prima onderhoudende avond gehad. Ook al was er geen zwaar thema of een rode draad. Dat hoeft ook niet bij Zomergasten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 23:53:39 #287
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173126356
Wat een leuke vent O+ Ik heb met veel plezier gekeken! Goed seizoen tot nu toe, alleen van vorige week maar een heel klein stukje gezien. Aanrader om nog terug te kijken?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_173129396
quote:
14s.gif Op zondag 13 augustus 2017 23:12 schreef golfer het volgende:

[..]

Zeker.
Ik heb een prima onderhoudende avond gehad. Ook al was er geen zwaar thema of een rode draad. Dat hoeft ook niet bij Zomergasten.
Rode draad was wmb creėren / het creėerproces. Liet vaak een creator aan het woord ipv het gecreėerde te laten zien.

(Moet de laatste ~45 minuten nog wel terugzien.)
  maandag 14 augustus 2017 @ 09:57:41 #289
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_173129722
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 23:03 schreef golfer het volgende:

[..]

Verder nog iets inhoudelijks te melden over het programma of blijf je alleen maar trollen hier?
Wat voeg jij hier eigenlijk toe behalve te zeggen dat het allemaal zo fantastisch is.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  maandag 14 augustus 2017 @ 09:58:43 #290
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_173129753
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 23:10 schreef hpeopjes het volgende:
Hopelijk volgende week een gast die wel iets te melden heeft. Want dit is echt niks.
Vond ik ook. Inhoudelijk zeer zwak en een tenenkrommende presentator die niet echt begreep waar het allemaal om ging.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_173129949
Lekker zeiken.
  maandag 14 augustus 2017 @ 10:26:45 #292
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_173130238
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:55 schreef ato het volgende:
Hij praat gepassioneerd over de fragmenten die hij laat zien, prettig om te horen en zien.
Dat wel. Wat mij betreft krijgt hij een wekelijks programma zonder extra presentatrice die hem onderbreekt zonder te snappen waar het over gaat.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 11:25:52 #293
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173131551
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 14 augustus 2017 @ 11:59:56 #294
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173132376
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 14 augustus 2017 @ 12:06:01 #295
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173132543
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173132579
Ik ken Opbrouck helemaal niet 'vooral van Ventoux'. Ik kende hem van Het Eiland en andere fantastische Vlaamse tv. O+
Mon 'en!
  maandag 14 augustus 2017 @ 12:24:00 #297
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173132992
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 14 augustus 2017 @ 12:27:56 #298
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173133083
Recensie Het Parool:
Wim Opbrouck liet zien hoe belangrijk Zomergasten is.

En voor diegenen die een rode draad willen zien:
quote:
Rode draad achter de gekozen fragmenten was de kunst in al zijn verschijningsvormen, als gereedschap voor plezier, troost, boosheid en verandering.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173134015
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:34 schreef DuizendGezichten het volgende:
Belgen spreken het Nederlandsch vaak voortreffelijk.
nergens in de wereld zoveel dialectsprekers
  maandag 14 augustus 2017 @ 13:46:11 #300
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173135093
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 14 augustus 2017 @ 13:46:19 #301
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173135101
vol
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')