abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174209011
Hmm gisteren te kennen gegeven dat ik dit aanbod ging aannemen, nu wil mijn huidige baas een tegenaanbod gaan doen.. loopt wellicht nog anders af dus... :{

quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 07:09 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Ik denk dat je je netto stijging overschat, zeker als er nog bijtelling af moet, verder mooie stap!
Zou kunnen hoor, kheb een pro forma aangevraagd en anders zie ik het wel op m'n eerste salarisstrook.. ben er niet minder blij mee ofzo :P

quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:56 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, ja. Denk eerder 2600-ish, uitgaande van 22% bijtelling. Eventuele pensioenpremie buiten beschouwing gelaten - geen pensioen of geen eigen bijdrage?
Gewoon de standaard bouw-pensioensfondsen, verplichte deelname overigens.

Daarnaast betalen ze vakantiegeld per maand uit i.p.v. in mei, dus dat trekt het netto-bedrag wat scheef..

quote:
11s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:04 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Het is bizar hoe ze in "onze" branche met geld aan het strooien zijn de afgelopen maanden. _O-
Een directe collega van mij is overgestapt omdat hij letterlijk het dubbele ging verdienen.
Ja inderdaad, bij ons worden genoeg mensen weggekocht voor 1000 bruto meer salaris dan wat ze nu verdienen, ik hoorde verhalen dat er iemand 20k aangeboden krijgt als 'overstapcadeau' als hij switcht.. de bouw is gek aan het doen op het moment..

Daarentegen merken we zelf ook in de sollicitatierondes dat goed personeel gewoon niet makkelijk te vinden is.. zelfde als met huizen, de waarde is wat mensen er voor willen betalen. Hopelijk is het alleen geen bubbel die we allemaal aan het opblazen zijn en een keer gaat klappen :')
  donderdag 5 oktober 2017 @ 12:16:33 #202
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_174209182
De overheid moet gewoon zorgen dat er meer nieuwbouw woningen komen zodat de markt wat minder overspannen raakt.
pi_174209300
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:16 schreef Sunri5e het volgende:
De overheid moet gewoon zorgen dat er meer nieuwbouw woningen komen zodat de markt wat minder overspannen raakt.
heb je het nu over de bouw-sector of de huizenmarkt?
  donderdag 5 oktober 2017 @ 12:25:52 #204
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_174209364
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:22 schreef Thrilled het volgende:

[..]

heb je het nu over de bouw-sector of de huizenmarkt?
Huizenmarkt. Als dat wat meer in balans is zul je dat in alle markten terug zien.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 12:26:38 #205
248821 Rauw.
op je bord.
pi_174209383
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:06 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Ja inderdaad, bij ons worden genoeg mensen weggekocht voor 1000 bruto meer salaris dan wat ze nu verdienen, ik hoorde verhalen dat er iemand 20k aangeboden krijgt als 'overstapcadeau' als hij switcht.. de bouw is gek aan het doen op het moment..

Daarentegen merken we zelf ook in de sollicitatierondes dat goed personeel gewoon niet makkelijk te vinden is.. zelfde als met huizen, de waarde is wat mensen er voor willen betalen. Hopelijk is het alleen geen bubbel die we allemaal aan het opblazen zijn en een keer gaat klappen :')
Omdat ik het vermoeden heb dat het een bubbel is ben ik wat bescheidener de laatste onderhandelingen in gegaan (nu naar de 2700 euro, zo'n 250 euro erbij gekregen, wat een aardige stap is denkende dat ik geen diploma's bezit maar wel +/-10 jaar werkervaring).

Auto van de zaak, 30 verlofdagen. Ik vind dat mijn salaris+extra's wel bij mij past momenteel.
Komende jaren wil ik wel groeien richting het senior-salaris (bruto ongeveer 3200 euro) wat bij mijn huidige werkzaamheden past. De functie bekleed ik min of meer al namelijk.

Ik geloof er niet in dat het in deze markt op deze manier lang goed blijft gaan, en zo wel dan trekt mij salaris over een aantal jaar wel bij en ben ik misschien dom geweest.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_174209425
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:26 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Omdat ik het vermoeden heb dat het een bubbel is ben ik wat bescheidener de laatste onderhandelingen in gegaan (nu naar de 2700 euro, zo'n 250 euro erbij gekregen, wat een aardige stap is denkende dat ik geen diploma's bezit maar wel +/-10 jaar werkervaring).

Auto van de zaak, 30 verlofdagen. Ik vind dat mijn salaris+extra's wel bij mij past momenteel.
Komende jaren wil ik wel groeien richting het senior-salaris (bruto ongeveer 3200 euro) wat bij mijn huidige werkzaamheden past. De functie bekleed ik min of meer al namelijk.

Ik geloof er niet in dat het in deze markt op deze manier lang goed blijft gaan, en zo wel dan trekt mij salaris over een aantal jaar wel bij en ben ik misschien dom geweest.
Het siert je dat je zo bescheiden bent, zou ik niet kunnen. Zeker niet als ik om mij heen hoor wat haalbaar is en ik (voor mijn gevoel) relatief makkelijk kreeg wat ik vroeg. Dan heb ik meer zoiets van; als ik een aantal jaar dit salaris kan cashen en ik moet bijstellen omdat de bubbel ooit klapt, dan heb ik er in ieder geval van kunnen meeprofiteren.

Ik denk overigens dat als je het waard bent en je potentie hebt, dat je altijd wel zal groeien en betere salarissen kan krijgen. Mensen die het niet verdienen vallen vanzelf een keer door de mand, volgens mij zit daar wel een zelfregulerend systeem in..
  donderdag 5 oktober 2017 @ 12:59:00 #207
248821 Rauw.
op je bord.
pi_174209922
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:29 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Het siert je dat je zo bescheiden bent, zou ik niet kunnen. Zeker niet als ik om mij heen hoor wat haalbaar is en ik (voor mijn gevoel) relatief makkelijk kreeg wat ik vroeg. Dan heb ik meer zoiets van; als ik een aantal jaar dit salaris kan cashen en ik moet bijstellen omdat de bubbel ooit klapt, dan heb ik er in ieder geval van kunnen meeprofiteren.

Ik denk overigens dat als je het waard bent en je potentie hebt, dat je altijd wel zal groeien en betere salarissen kan krijgen. Mensen die het niet verdienen vallen vanzelf een keer door de mand, volgens mij zit daar wel een zelfregulerend systeem in..
Ik weet niet of het mij siert of schaad, ik zit ook elke keer wel weer in twijfel als ik een salarisindicatie lees van 2.5-3.5k voor een juniorfunctie of hoor dat de inlener naast mij met een kleinere skillset en verantwoordelijkheid (die legt hij af aan mij) zo'n 300 meer krijgt bruto.
Aan de andere kant is hij op precies het juiste moment overgestapt en ben ik trouw gebleven aan een belofte die ik een jaar geleden al gemaakt heb.

Het zou inderdaad stabiliseren of knappen en dan is de "overbetaalde" als eerste het slachtoffer.
Dat jij dat wel in ziet is top en die euro's pak je de komende tijd toch gewoon mee zonder teveel extra inspanning.
Voor nu gefeliciteerd met je nieuwe werk! (of nieuwe voorwaarden bij je huidige werkgever.)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_174209974
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 00:30 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Lol :') wat doe je nu dan?
Calculatie, junior wel nog en 2 jaar ervaring. Maar jij zit straks bruto 1500 boven wat ik heb :') hoe wat waar.
pi_174210152
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:59 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik weet niet of het mij siert of schaad, ik zit ook elke keer wel weer in twijfel als ik een salarisindicatie lees van 2.5-3.5k voor een juniorfunctie of hoor dat de inlener naast mij met een kleinere skillset en verantwoordelijkheid (die legt hij af aan mij) zo'n 300 meer krijgt bruto.
Aan de andere kant is hij op precies het juiste moment overgestapt en ben ik trouw gebleven aan een belofte die ik een jaar geleden al gemaakt heb.

Het zou inderdaad stabiliseren of knappen en dan is de "overbetaalde" als eerste het slachtoffer.
Dat jij dat wel in ziet is top en die euro's pak je de komende tijd toch gewoon mee zonder teveel extra inspanning.
Voor nu gefeliciteerd met je nieuwe werk! (of nieuwe voorwaarden bij je huidige werkgever.)
Op persoonlijk vlak siert het je, op financiëel vlak schaadt het je :P Wat vind je belangrijker ;)

Er is altijd een bepaalde marge tussen mensen die beter onderhandelen dan een ander, maar ik denk niet dat het kwaad kan als jij in je volgende functioneringsgesprek aangeeft dat je merkt dat de markt om je heen veranderd en je vind dat je salaris niet geheel meer marktconform is en vind dat je vanwege eigenschappen x of kwaliteiten y meer verdiend?

En thnx ;)
pi_174210256
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:06 schreef Thrilled het volgende:
Hmm gisteren te kennen gegeven dat ik dit aanbod ging aannemen, nu wil mijn huidige baas een tegenaanbod gaan doen.. loopt wellicht nog anders af dus... :{

[..]

Zou kunnen hoor, kheb een pro forma aangevraagd en anders zie ik het wel op m'n eerste salarisstrook.. ben er niet minder blij mee ofzo :P

[..]

Gewoon de standaard bouw-pensioensfondsen, verplichte deelname overigens.

Daarnaast betalen ze vakantiegeld per maand uit i.p.v. in mei, dus dat trekt het netto-bedrag wat scheef..

[..]

Ja inderdaad, bij ons worden genoeg mensen weggekocht voor 1000 bruto meer salaris dan wat ze nu verdienen, ik hoorde verhalen dat er iemand 20k aangeboden krijgt als 'overstapcadeau' als hij switcht.. de bouw is gek aan het doen op het moment..

Daarentegen merken we zelf ook in de sollicitatierondes dat goed personeel gewoon niet makkelijk te vinden is.. zelfde als met huizen, de waarde is wat mensen er voor willen betalen. Hopelijk is het alleen geen bubbel die we allemaal aan het opblazen zijn en een keer gaat klappen :')
Oke. Ik heb - en ik denk velen met mij - geen idee wat dat betekent qua pensioen. Het genoemde maandsalaris is dus niet je maandsalaris, maar maandsalaris inclusief vakantiegeld. Dat vergelijkt wat lastig.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_174210471
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:21 schreef baskick het volgende:

[..]

Oke. Ik heb - en ik denk velen met mij - geen idee wat dat betekent qua pensioen. Het genoemde maandsalaris is dus niet je maandsalaris, maar maandsalaris inclusief vakantiegeld. Dat vergelijkt wat lastig.
:@ Wat wil je weten?

In mijn contract staat dit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En bpfBOUW is ook waar ik nu al bij zit, ik hoor daar alleen maar goede geluiden over. Of er iets veranderd in de bijdrage die ik of de werkgever levert weet ik niet. Ik zou ook niet weten hoe dat nu geregeld is :@
pi_174213256
Nou, voor een beeld van je totale package is de werkgeversbijdrage aan je pensioen wel handig (net als om te vermelden dat het genoemde salaris dus 108% x je salaris is).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_174220324
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:01 schreef baskick het volgende:
Nou, voor een beeld van je totale package is de werkgeversbijdrage aan je pensioen wel handig (net als om te vermelden dat het genoemde salaris dus 108% x je salaris is).
ik merk dat het meespeelt ja, wist niet dat het zoveel invloed had :@ blijkbaar betaal ik nu 5,25 procent, en normaal is dat 8%?

Tegenaanbod ontvangen, ze gooien het ook op het pensioengedeelte en willen netto hetzelfde bieden als het huidige bod.. daarvoor gaan ze morgen wat pro forma berekeningen maken.. twijfels twijfels...
pi_174220935
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:10 schreef Thrilled het volgende:

[..]

ik merk dat het meespeelt ja, wist niet dat het zoveel invloed had :@ blijkbaar betaal ik nu 5,25 procent, en normaal is dat 8%?

Tegenaanbod ontvangen, ze gooien het ook op het pensioengedeelte en willen netto hetzelfde bieden als het huidige bod.. daarvoor gaan ze morgen wat pro forma berekeningen maken.. twijfels twijfels...
Nee, baskick zegt dat de meeste mensen hun vakantiegeld in mei krijgen. Bij jouw is dat al inbegrepen in je loon elke maand, daarom zou jouw loon in je lijstje lager moeten zijn om vergelijkbaar te zijn.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_174220958
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:27 schreef miro86 het volgende:

[..]

Nee, baskick zegt dat de meeste mensen hun vakantiegeld in mei krijgen. Bij jouw is dat al inbegrepen in je loon elke maand, daarom zou jouw loon in je lijstje lager moeten zijn om vergelijkbaar te zijn.
oh zo, maar dat is alleen in het geval van het geschatte netto (nieuwe) loon. Bij mijn huidige baan krijg ik het wel in mei.
pi_174229486
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:28 schreef Thrilled het volgende:

[..]

oh zo, maar dat is alleen in het geval van het geschatte netto (nieuwe) loon. Bij mijn huidige baan krijg ik het wel in mei.
En heb je dus 8% minder stijging dan je lijstje toont.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_174229500
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:16 schreef miro86 het volgende:

[..]

En heb je dus 8% minder stijging dan je lijstje toont.
Dat ontken ik toch ook niet? Welk bedrag wil je dat ik invul bij het nieuwe netto loon? :{
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:07:33 #218
177810 Evenveel
en niet minder
pi_174230506
01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: Eindverantwoordelijk voor verkoop en marketing
03: Opleiding: Geen
04: Leeftijd: 32
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 29
07: 13e maand: nee, bonus
08: Bruto maand salaris: ¤ 4.800.-
09: Netto maand salaris: ¤ 2.900.- (is aan lage kant ivm bijtelling auto)
10: Overuren betaald: Nee, wel vrijheid in dag- en weekindeling
11: Werkervaring: 16 jaar (ja, vanaf dat ik 16 was dus). Opgewerkt van junior softwareontwikkelaar tot manager bij een groot bedrijf
12: Goodies: MacBook, iPhone, lease-auto, diverse vergoedingen, veel vrijheid, zware stem in strategie en richting + veel ruimte en budget om nieuwe dingen te proberen
13: Tevreden?: Ja. Ik ben begin dit jaar overgestapt. De afweging was een goed salaris (8000+) of de mogelijkheid om precies te doen wat ik wil bij een bedrijf dat exact bij mij past. Ik heb nog steeds geen spijt van mijn keuze.
Doei.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:43:02 #219
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_174253892
Afgelopen week een derde gesprek gehad bij een mogelijk nieuwe werkgever en eergister hebben ze gebeld dat ze me graag een aanbod willen doen. *O*

Is het wat jullie betreft altijd een kwestie van een aanbod krijgen en daarna altijd een tegenbod? Ik ben in staat om een goed bod meteen te accepteren, maar dat is wellicht wel een tikkeltje naïef. :')

Heb in het verleden nooit hoeven te onderhandelen (huidige werkgever was mijn eerste werkgever en niet onderhandeld), maar ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zwansen op 07-10-2017 14:21:55 (Duidelijker gemaakt dat ik geen starter ben) ]
pi_174254262
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 13:43 schreef Zwansen het volgende:
Afgelopen week een derde gesprek gehad bij een mogelijk nieuwe werkgever en eergister hebben ze gebeld dat ze me graag een aanbod willen doen. *O*

Is het wat jullie betreft altijd een kwestie van een aanbod krijgen en daarna altijd een tegenbod? Ik ben in staat om een goed bod meteen te accepteren, maar dat is wellicht wel een tikkeltje naïef. :')

Heb in het verleden nooit hoeven te onderhandelen (eerste werkgever nu), maar ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Als beginner op de arbeidsmarkt heb je meestal een zeer zwakke onderhandelingspositie, en mag je blij zijn dat men je een arbeidsplek gunt om je carrière mee aan te vangen.
pi_174254501
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 13:43 schreef Zwansen het volgende:
Afgelopen week een derde gesprek gehad bij een mogelijk nieuwe werkgever en eergister hebben ze gebeld dat ze me graag een aanbod willen doen. *O*

Is het wat jullie betreft altijd een kwestie van een aanbod krijgen en daarna altijd een tegenbod? Ik ben in staat om een goed bod meteen te accepteren, maar dat is wellicht wel een tikkeltje naïef. :')

Heb in het verleden nooit hoeven te onderhandelen (eerste werkgever nu), maar ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Ligt een beetje aan de sector. Bij sommige opleidingen/sectoren begint iedereen rond hetzelfde bedrag (binnen dat bedrijf), bij een wat specifiekere studie kan er nog wel wat speling inzitten.

/Edit: nvm dacht dat dit om eerste baan ging
The road to success is always under construction.
pi_174254540
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 13:43 schreef Zwansen het volgende:
Afgelopen week een derde gesprek gehad bij een mogelijk nieuwe werkgever en eergister hebben ze gebeld dat ze me graag een aanbod willen doen. *O*

Is het wat jullie betreft altijd een kwestie van een aanbod krijgen en daarna altijd een tegenbod? Ik ben in staat om een goed bod meteen te accepteren, maar dat is wellicht wel een tikkeltje naïef. :')

Heb in het verleden nooit hoeven te onderhandelen (eerste werkgever nu), maar ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Ik onderhandel altijd. Ook toen ik begon.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:19:53 #223
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_174254550
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 14:00 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Als beginner op de arbeidsmarkt heb je meestal een zeer zwakke onderhandelingspositie, en mag je blij zijn dat men je een arbeidsplek gunt om je carrière mee aan te vangen.
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Ik werk al 7 jaar bij mn huidige werkgever (dat is mn 1e werkgever). Nu dus naar een nieuwe werkgever.
pi_174255894
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 14:19 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Ik werk al 7 jaar bij mn huidige werkgever (dat is mn 1e werkgever). Nu dus naar een nieuwe werkgever.
In dat geval is bij een overstap van werkgever wel het moment om financiële stappen te maken. Als je er eenmaal zit, is een loonsverhoging weer moeilijker te verantwoorden. Maar ja, een goede werkgever kijkt ook naar wat anderen met gelijke ervaring ed verdienen, en is mogelijk CAO gebonden, dus wel wat situatie afhankelijk dit.
pi_174256575
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 14:19 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Ik werk al 7 jaar bij mn huidige werkgever (dat is mn 1e werkgever). Nu dus naar een nieuwe werkgever.
Altijd onderhandelen. Je neemt een risico en dat moet beloond worden.

Want waarom zou je je huidige werk opgeven als je niet exact weet waar je terechtkomt?

Kortom: wacht het bod af en kijk goed wat ze bieden. Kom je in een cao terecht moet je altijd proberen in een hogere schaal terecht te komen. Dan kun je iig verder doorgroeien.

Sowieso zijn er altijd dingen waarvoor je gecompenseerd.kan worden. Kies zaken uit die je nu als plus hebt en straks kwijtraakt. Daarvoor wil je compensatie. Bijvoorbeeld minder vrije dagen, pensioenbijdrage, extra's als 13e maanden' bonussen.

Maak een grote optelsom van beide zaken. Geef ook aan wat je graag zou willen en waarderen aan een nieuw aanbod.

Als je het netjes doet dan verdien je respect door je marktwaarde goed uit te nutten en goed te onderhandelen. Je hoeft niet bang te zijn dat werkgevers het erg vinden. Het is normaal. Het kan wel zijn dat er weinig ruimte voor onderhandelen is, dus pas op met de deur dicht gooien.

Geef aan wat je graag zou willen en wat je logisch zou vinden, maar eis niet te veel.

En laat je nooit verleiden om je loonstrookje te alten zien of een huidig loon te noemen.
Whatever...
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:28:51 #226
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_174257387
Dank voor de reacties. Goed om de bevestiging te krijgen. :P

Ik vind inderdaad ook zeker dat ik mag worden gecompenseerd voor het risico (jaarcontract versus vast etc.). Ik zal het bod wel eens posten begin volgende week.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:12:20 #227
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_174258505
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 16:28 schreef Zwansen het volgende:
Dank voor de reacties. Goed om de bevestiging te krijgen. :P

Ik vind inderdaad ook zeker dat ik mag worden gecompenseerd voor het risico (jaarcontract versus vast etc.). Ik zal het bod wel eens posten begin volgende week.
Eerste wat je wegonderhandelt. Jaarcontract is voor beginners. Een soort verlengde proeftijd. Nergens voor nodig. Direct voor onbepaalde tijd, ze moeten maar tijdens de sollicitatie beslissen dat je goed genoeg bent.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_174259050
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 17:12 schreef XL het volgende:

[..]

Eerste wat je wegonderhandelt. Jaarcontract is voor beginners. Een soort verlengde proeftijd. Nergens voor nodig. Direct voor onbepaalde tijd, ze moeten maar tijdens de sollicitatie beslissen dat je goed genoeg bent.
Zo is dat. Ik zou niet eens gaan praten als ze geen vast contract willen geven.
Whatever...
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:04:53 #229
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174259726
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 17:35 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zo is dat. Ik zou niet eens gaan praten als ze geen vast contract willen geven.
Oh, zo erg is een jaarcontract met uitzicht op een vast contract ook niet. Alsof het in het belang van het bedrijf is om iemand die net is ingewerkt er na een jaar eruit te mikken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:06:57 #230
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_174259774
Net als concurrentiebeding, dat is ook alleen in het begin van je carriere. Of als je soort grappen hebt uitgehaald (wisselen naar concurrent).
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:08:43 #231
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_174259813
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:04 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Oh, zo erg is een jaarcontract met uitzicht op een vast contract ook niet. Alsof het in het belang van het bedrijf is om iemand die net is ingewerkt er na een jaar eruit te mikken.
Wat nu als je tegenvalt, na de proeftijd weet je dat nog niet. Maar na een jaar zonder pardon aan straat, omdat zij niet goed gerecruteerd hebben. Zo laat je je toch hopelijk niet naaien.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:02:27 #232
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_174261224
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 17:12 schreef XL het volgende:

[..]

Eerste wat je wegonderhandelt. Jaarcontract is voor beginners. Een soort verlengde proeftijd. Nergens voor nodig. Direct voor onbepaalde tijd, ze moeten maar tijdens de sollicitatie beslissen dat je goed genoeg bent.
Heb ik nog nooit meegemaakt behalve in de ICT..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:17:46 #233
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_174261584
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:02 schreef Renesite het volgende:

[..]

Heb ik nog nooit meegemaakt behalve in de ICT..
Ik zit in marketing. Ze stellen het wel eens voor, net als een concurrentiebeding. Het is altijd een formaliteit om het eruit te halen. Vakantiedagen vind ik lastiger. Het is altijd raar om meer dan 30 te vragen, maar als je dertig vraagt krijg je vaak eerst een tegenbod.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 8 oktober 2017 @ 00:46:24 #234
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174271025
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 18:08 schreef XL het volgende:

[..]

Wat nu als je tegenvalt, na de proeftijd weet je dat nog niet. Maar na een jaar zonder pardon aan straat, omdat zij niet goed gerecruteerd hebben. Zo laat je je toch hopelijk niet naaien.
Wil je na een jaar bij een bedrijf blijven werken met slechte recruiters en waar je feitelijk bent tegengevallen?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 8 oktober 2017 @ 05:17:59 #235
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_174272527
quote:
5s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:46 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wil je na een jaar bij een bedrijf blijven werken met slechte recruiters en waar je feitelijk bent tegengevallen?
Jij kunt altijd zelf gaan. Het bedrijf kan ook altijd van je af. Alleen met een jaarcontract is het veel goedkoper en makkelijker voor ze. Het is ook aan jou om die recruiters, je hiring manager en eventueel je collega’s te beoordelen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 8 oktober 2017 @ 14:33:45 #236
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174279713
quote:
99s.gif Op zondag 8 oktober 2017 05:17 schreef XL het volgende:

[..]

Jij kunt altijd zelf gaan. Het bedrijf kan ook altijd van je af. Alleen met een jaarcontract is het veel goedkoper en makkelijker voor ze. Het is ook aan jou om die recruiters, je hiring manager en eventueel je collega’s te beoordelen.
Zeker, maar als je zelf wil gaan is een contract voor onbepaalde tijd ook niet zoveel waard. Dat is alleen in het voordeel van mensen die slechtere alternatieven hebben op de arbeidsmarkt dan het contract dat ze een jaar eerder hebben uitonderhandeld.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174285094
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 16:28 schreef Zwansen het volgende:
Dank voor de reacties. Goed om de bevestiging te krijgen. :P

Ik vind inderdaad ook zeker dat ik mag worden gecompenseerd voor het risico (jaarcontract versus vast etc.). Ik zal het bod wel eens posten begin volgende week.
Ik heb recentelijk ook eens compensatie voor dat risico gevraagd. In het begin noemde ik gewoon een bedrag en het leek alsof ze akkoord gingen. Toen noemde ik mijn huidige salaris. Big mistake, want toen was het nieuwe salaris niet langer haalbaar. Toen was 500,- erbij ineens veel terwijl ik met WW minimaal 800,- per maand terug val, en daarnaast ook mijn recht op een goede ontslagvergoeding verlies. Mijn baan staat wel op de tocht, maar ik ga echt niet voor 200,- erbij naar een bedrijf dat binnen mijn branche de slechtste reputatie heeft op het gebied van behoud van werknemers.

Achteraf gezien had ik waarschijnlijk bij 500,- ook getwijfeld. Als het werkelijk zo onhaalbaar is, laat marktwerking dan lekker zijn werk doen en me beschermen tegen die gekkigheid door te duur te zijn :) Ze vinden vast wel een gek die wel de overstap maakt.
pi_174304237
Even mijn salaris-update peilen.

01: Bedrijfstak: Management Consultancy
02: Functie: Consultant
03: Opleiding: WO Vastgoed
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: 40u contract, 45 gemiddeld
06: Aantal vakantiedagen: 25 dagen
07: 13e maand: Nee, wel jaarlijks bonus gem. 1 maand salaris.
08: Bruto maand salaris: 5000 (vorige salaris 4,290 +16.5%)
09: Netto maand salaris: ca. 3250
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 3,5 jaar
12: Goodies: Telefoon en laptop van de zaak. Pensioen premie vrij, werkgever betaald ca. 11%
13: Tevreden?: Ooit begonnen met doelstelling van 3-5 jaar ervaring en dan elders kijken. Met huidige werkervaring ben ik binnen mijn range.

[ Bericht 0% gewijzigd door kingg op 09-10-2017 17:19:16 ]
  maandag 9 oktober 2017 @ 17:10:42 #239
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174304745
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 16:55 schreef kingg het volgende:
Even mijn salaris-update peilen.

01: Bedrijfstak: Management Consultancy
02: Functie: Consultant
03: Opleiding: WO Vastgoed
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: 40u contract, 45 gemiddeld
06: Aantal vakantiedagen: 25 dagen
07: 13e maand: Nee, wel jaarlijks bonus gem. 1 maand salaris.
08: Bruto maand salaris: 5000 (vorige salaris 4,290 +16.5%)
09: Netto maand salaris: ca. 3250
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 3,5 jaar
12: Goodies: Telefoon en laptop van de zaak. Pensioen premie vrij, werkgever betaald ca. 11%
13: Tevreden?: Ooit begonnen met doelstelling van 3-5 jaar ervaring en dan elders kijken. Met huidige werkervaring ben in binnen mijn range.
Je zit nu tussen die 3-5 jaar, ben je al ergens anders aan het rondkijken of zit je toch vast aan het consultancywerk?
Op zich geen slecht salaris, maar had meer verwacht als je bij McKinsey/BCG of iets vergelijkbaars zou werken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174305134
quote:
15s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:10 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Je zit nu tussen die 3-5 jaar, ben je al ergens anders aan het rondkijken of zit je toch vast aan het consultancywerk?
Op zich geen slecht salaris, maar had meer verwacht als je bij McKinsey/BCG of iets vergelijkbaars zou werken.
Nog niet actief aan het rondkijken, maar ga er wel stilaan mee beginnen. Ik ben niet kieskeurig en hoef niet in de consultancy wereld te blijven. Ik werk ook niet in een MBB kantoor, sterker nog, niet eens bij een top 10 consultancy kantoor.

Wat zouden jou verwachtingen zijn als dat wel zo was?
pi_174305431
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 15:58 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Altijd onderhandelen. Je neemt een risico en dat moet beloond worden.

Want waarom zou je je huidige werk opgeven als je niet exact weet waar je terechtkomt?

Kortom: wacht het bod af en kijk goed wat ze bieden. Kom je in een cao terecht moet je altijd proberen in een hogere schaal terecht te komen. Dan kun je iig verder doorgroeien.

Sowieso zijn er altijd dingen waarvoor je gecompenseerd.kan worden. Kies zaken uit die je nu als plus hebt en straks kwijtraakt. Daarvoor wil je compensatie. Bijvoorbeeld minder vrije dagen, pensioenbijdrage, extra's als 13e maanden' bonussen.

Maak een grote optelsom van beide zaken. Geef ook aan wat je graag zou willen en waarderen aan een nieuw aanbod.

Als je het netjes doet dan verdien je respect door je marktwaarde goed uit te nutten en goed te onderhandelen. Je hoeft niet bang te zijn dat werkgevers het erg vinden. Het is normaal. Het kan wel zijn dat er weinig ruimte voor onderhandelen is, dus pas op met de deur dicht gooien.

Geef aan wat je graag zou willen en wat je logisch zou vinden, maar eis niet te veel.

En laat je nooit verleiden om je loonstrookje te alten zien of een huidig loon te noemen.
Hoe voorkom je dat laatste als men het een verplichting noemt?
  maandag 9 oktober 2017 @ 17:32:27 #242
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174305571
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:21 schreef kingg het volgende:

[..]

Nog niet actief aan het rondkijken, maar ga er wel stilaan mee beginnen. Ik ben niet kieskeurig en hoef niet in de consultancy wereld te blijven. Ik werk ook niet in een MBB kantoor, sterker nog, niet eens bij een top 10 consultancy kantoor.

Wat zouden jou verwachtingen zijn als dat wel zo was?
Ik denk dat je met ca. 4 jaar werkervaring bij die kantoren rond de 85.000 tot 90.000 + OTE zit.
Een starter begint rond de 50.000 - 55.000 + variabel en daar zit je nu 15k boven.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174306460


[ Bericht 100% gewijzigd door kingg op 09-10-2017 18:02:03 (dubbel.) ]
pi_174306564
quote:
15s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hmm, heb ik weer iets om naar te groeien in mijn volgende salarisonderhandeling. Ik zit nu op ong 76k bruto incl. Bonus en premievrij pensioen.

Overigens om je een beeld te geven, ik ben begonnen met 2,500 bruto 3,5 jaar geleden. Andere start salaris in vergelijking met wat jij opgaf, wel gelijkwaardig groei.


Blijft spannend waar ik binnen nu en 2 jaar beland.

[ Bericht 2% gewijzigd door kingg op 09-10-2017 18:15:28 ]
pi_174307170
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:28 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Hoe voorkom je dat laatste als men het een verplichting noemt?
Procedure afbreken en in gesprek met de volgende. Solliciteren is een proces van vallen en opstaan. Maar dit is natuurlijk alleen een optie als je niet weg hoeft bij je huidige baan. Als je echter wel wat te kiezen hebt, waarom zou je kiezen voor een bedrijf dat je loonstrook wil zien om je vooral maar niet teveel te hoeven betalen? Bovendien laten ze jouw waarde dan afhangen van iemand die ze helemaal niet kennen. Kan zomaar zijn dat dat bedrijf je veel te hoog of veel te laag ingeschaald heeft.
pi_174308216
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:28 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Hoe voorkom je dat laatste als men het een verplichting noemt?
Aangeven dat jouw huidige loon niet ter zake doet. Wat ter zake doet is wat ze een nieuwe werknemer waard vinden. Daarnaast dat jouw huidige werkgever het niet op prijs stelt zijn loonhuis op die manier aan een ander prijs te geven.

Daarnaast kun je ook gewoon aangeven dat jouw onderhandelingspositie daardoor heel slecht wordt en je daar geen zin in hebt. Je verwacht.een goed bod, daarvoor hebben ze jouw loonstrook niet nodig.
Whatever...
  maandag 9 oktober 2017 @ 19:13:20 #247
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174308381
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:01 schreef kingg het volgende:

[..]

Hmm, heb ik weer iets om naar te groeien in mijn volgende salarisonderhandeling. Ik zit nu op ong 76k bruto incl. Bonus en premievrij pensioen.

Overigens om je een beeld te geven, ik ben begonnen met 2,500 bruto 3,5 jaar geleden. Andere start salaris in vergelijking met wat jij opgaf, wel gelijkwaardig groei.


Blijft spannend waar ik binnen nu en 2 jaar beland.
Dat is zeker een steile looncurve. Of je bent te goedkoop ingeschat toen je in dienst kwam, of je bent sneller gegroeid dan ze hadden verwacht. Voor je eigen gemoedsrust zou ik van het laatste uitgaan. Maar hoe dan ook, een bruto verdubbeling in nog geen 4 jaar tijd doen niet veel je na.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174309562
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:13 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat is zeker een steile looncurve. Of je bent te goedkoop ingeschat toen je in dienst kwam, of je bent sneller gegroeid dan ze hadden verwacht. Voor je eigen gemoedsrust zou ik van het laatste uitgaan. Maar hoe dan ook, een bruto verdubbeling in nog geen 4 jaar tijd doen niet veel je na.
Met betrekking tot laag ingeschat, ik had mijn start salaris al moeten onderhandelen. Het was trouwens crisis toen, als afgestudeerde vastgoed WOer nam je veel voor lief.

Ik heb mijzelf onmisbaar gemaakt, enkele tools ontwikkeld, excel Guru geworden/ Windows en office vraagbaak van iedereen. En overal goede performance. Ik denk dat ik nu ca. 7x loonsverhoging heb gehad van elk op zijn minst 10% enkele keer 15% en de laatste 17%.
pi_174309575
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:07 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Aangeven dat jouw huidige loon niet ter zake doet. Wat ter zake doet is wat ze een nieuwe werknemer waard vinden. Daarnaast dat jouw huidige werkgever het niet op prijs stelt zijn loonhuis op die manier aan een ander prijs te geven.

Daarnaast kun je ook gewoon aangeven dat jouw onderhandelingspositie daardoor heel slecht wordt en je daar geen zin in hebt. Je verwacht.een goed bod, daarvoor hebben ze jouw loonstrook niet nodig.
Dit was destijds bij het uitzendbureau. Vond het wel een vreemd iets, heb dat nog nooit meegemaakt.

En wat jij zegt over een slechte onderhandelingspositie en dat ze hun waardering niet hoeven te baseren op hoe mijn voormalige werkgever dat gedaan heeft, had ik ook al aangegeven. Maar daar ging men niet mee akkoord helaas. Ze gaven aan dat dat "gewoon" is hoe ze het doen. Nog steeds bitterzoet, deze overstap.
pi_174312709
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:52 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Dit was destijds bij het uitzendbureau. Vond het wel een vreemd iets, heb dat nog nooit meegemaakt.

En wat jij zegt over een slechte onderhandelingspositie en dat ze hun waardering niet hoeven te baseren op hoe mijn voormalige werkgever dat gedaan heeft, had ik ook al aangegeven. Maar daar ging men niet mee akkoord helaas. Ze gaven aan dat dat "gewoon" is hoe ze het doen. Nog steeds bitterzoet, deze overstap.
Dan is het afhankelijk van hoe je er zelf in staat om op te stappen.
Whatever...
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:49:35 #251
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174404416
Tering jantje, modaal is tegenwoordig ¤40.000 per jaar?!: https://www.rtlz.nl/cooki(...)kwetsbaar-dan-mannen

Ben ik nou de enige die standaard niet boven de ¤2200 uitkomt?
  † In Memoriam † vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:52:14 #252
230491 Zith
pls tip
pi_174404459
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 21:49 schreef Mishu het volgende:
Tering jantje, modaal is tegenwoordig ¤40.000 per jaar?!: https://www.rtlz.nl/cooki(...)kwetsbaar-dan-mannen

Ben ik nou de enige die standaard niet boven de ¤2200 uitkomt?
36.500 EUR, 2017.

Je bent niet de enige die op 2200 uitkomt, maar het is wel lager dan modaal en gemiddeld.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:53:53 #253
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_174404488
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 21:49 schreef Mishu het volgende:
Tering jantje, modaal is tegenwoordig ¤40.000 per jaar?!: https://www.rtlz.nl/cooki(...)kwetsbaar-dan-mannen

Ben ik nou de enige die standaard niet boven de ¤2200 uitkomt?
Dat staat toch niet in dat artikel?
36.500 is het volgens wiki
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:55:53 #254
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174404529
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 21:52 schreef Zith het volgende:

[..]

36.500 EUR, 2017.

Je bent niet de enige die op 2200 uitkomt, maar het is wel lager dan modaal en gemiddeld.
Ik heb liever fulltime werk en dat ik bezig ben dan dat ik thuiszit in afwachting van een goedbetaalde functie. Ik ben ook een starter he, misschien dat ik ooit dit soort salarissen ook nog normaal ga vinden :{
  Moderator vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:58:57 #255
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_174404567
incl 13e maand is dat 2600 bruto. Zit er net boven. Maar het is geen schande om eronder te zitten. Scheelt je wat belasting. Verschil tussen net geen 2400 en 2850 is 200 netto. Het is om te janken.

Als starter begon ik met 1700. Ben in 2 jaar tijd omgerekend 1100 euro gestegen. Beetje jobhoppen :s)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  † In Memoriam † vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:01:20 #256
230491 Zith
pls tip
pi_174404619
Vanaf Januari trouwens een nieuwe functie:

01: Bedrijfstak: Wetenschap
02: Functie: Postdoc in een economische tak
03: Opleiding: PhD
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 38
06: Aantal vakantiedagen: 30. Dat is een hele hoop, maar zal - net zoals de vorige 4 jaar - waarschijnlijk niet meer dan 3 weken vakantie nemen.Wel kan ik de rest laten uitbetalen
07: 13e maand: Ja, totaal inc 13de maand is salaris ~52.000 per jaar
08: Bruto maand salaris: ¤ 3.750-
09: Netto maand salaris: ¤ ?
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 4 jaar
12: Goodies: Laptop, 7500 EUR 'seed-funding' (onderzoeksgeld), 2500 EUR per jaar voor reizen.
13: Tevreden?: Ja. Hoor, mag 50% van de tijd zelf invullen voor onderzoek naar mijn keuze. Had ook kunnen kiezen voor een assistent professorship maar omdat ik nog een hoop onderzoek in de pipeline heb en geen zin heb om veel les te geven wil ik mij de eerste paar jaar na mn phd richten op publiceren.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:02:16 #257
230491 Zith
pls tip
pi_174404632
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 21:55 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik heb liever fulltime werk en dat ik bezig ben dan dat ik thuiszit in afwachting van een goedbetaalde functie. Ik ben ook een starter he, misschien dat ik ooit dit soort salarissen ook nog normaal ga vinden :{
Joh, iedereen begint als starter laag... Je vroeg je echt af of je als starter gemiddeld lager zit dan mensen met 20 jaar ervaring? :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:05:56 #258
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174404703
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 22:02 schreef Zith het volgende:

[..]

Joh, iedereen begint als starter laag... Je vroeg je echt af of je als starter gemiddeld lager zit dan mensen met 20 jaar ervaring? :P
Ah zo :{

Jeetje, ik vind het al heel wat als ik kan sparen _O-
pi_174426254
quote:
15s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik denk dat je met ca. 4 jaar werkervaring bij die kantoren rond de 85.000 tot 90.000 + OTE zit.
Een starter begint rond de 50.000 - 55.000 + variabel en daar zit je nu 15k boven.
Dat salaris op die 4 jaar werkervaring is na afronding van een mba..(en dan niet bij iets in NL..)
pi_174431138
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 21:49 schreef Mishu het volgende:
Tering jantje, modaal is tegenwoordig ¤40.000 per jaar?!: https://www.rtlz.nl/cooki(...)kwetsbaar-dan-mannen

Ben ik nou de enige die standaard niet boven de ¤2200 uitkomt?
altijd als ik die bedragen zie ga ik twijfelen met die artikelen.

Bedoelen ze daar nou netto of bruto mee?

Er wordt altijd in bruto gepraat toch?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_174431238
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:42 schreef spierbal het volgende:

[..]

altijd als ik die bedragen zie ga ik twijfelen met die artikelen.

Bedoelen ze daar nou netto of bruto mee?

Er wordt altijd in bruto gepraat toch?
Natuurlijk. Enige manier om te vergelijken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_174451724
Toch maar gebleven bij huidige werkgever :') Lijstje weer aanpassen...

01: Bedrijfstak: Bouw
02: Functie: BIM-gerelateerde functie
03: Opleiding: HBO Bouwkunde
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25 betaald, 15 onbetaald (hierin zit 1 week vastgestelde bouwvak, restant is vastgestelde ATV-dagen)
07: 13e maand: Max. 8% op basis van functioneren
08: Bruto vier weken salaris: 4000,-
09: Netto vier weken salaris: 2533,- (volgens pro forma)
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: 1 dag thuis werken, leaseauto van circa 30k, iPhone (met korting) en abonnement op kosten van de zaak (ook voor prive gebruik), laptop
13: Tevreden?: Jep :) Wisseling van de wacht binnen het bedrijf en dus andere mensen, andere verwachtingen, andere voorwaarden en gekregen wat ik wilde.
pi_174474105
Tijd voor een update :7

01: Bedrijfstak: Financiele dienstverlening
02: Functie: Assistent Controller Finance Manager
03: Opleiding: HBO BE bachelor / WO Economie master
04: Leeftijd: 26 27
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 28
07: 13e maand: Ja, variabele bonus rond de 3500 5000 EUR cash + vast 1500 EUR in aandelen
08: Bruto maand salaris: 3400 4200
09: Netto maand salaris: 2450 2900
10: Overuren betaald: Nee (tijd voor tijd)
11: Werkervaring: 3 4 jaar
12: Goodies: reiskostenvergoeding, laptop, telefoon, redelijke pensioenregeling, zorgverzekering vergoed & studiekosten tot 2000 EUR per jaar.
13: Tevreden?: Ja, zeer content
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:08:33 #264
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_174482576
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 14:36 schreef Thrilled het volgende:
Toch maar gebleven bij huidige werkgever :') Lijstje weer aanpassen...

01: Bedrijfstak: Bouw
02: Functie: BIM-gerelateerde functie
03: Opleiding: HBO Bouwkunde
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25 betaald, 15 onbetaald (hierin zit 1 week vastgestelde bouwvak, restant is vastgestelde ATV-dagen)
07: 13e maand: Max. 8% op basis van functioneren
08: Bruto vier weken salaris: 4000,-
09: Netto vier weken salaris: 2533,- (volgens pro forma)
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: 1 dag thuis werken, leaseauto van circa 30k, iPhone (met korting) en abonnement op kosten van de zaak (ook voor prive gebruik), laptop
13: Tevreden?: Jep :) Wisseling van de wacht binnen het bedrijf en dus andere mensen, andere verwachtingen, andere voorwaarden en gekregen wat ik wilde.
Welk bedrijf? Een van de grotere bouwbedrijven?
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:06:10 #265
256829 Sokz
Livin' the life
pi_174484471
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 03:12 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Dat salaris op die 4 jaar werkervaring is na afronding van een mba..(en dan niet bij iets in NL..)
Maar startsalaris klopt wel ongeveer. Wat zou dan je pay progressie zijn eerste 4 jaar?
pi_174507567
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 22:08 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Welk bedrijf? Een van de grotere bouwbedrijven?
Jup, we staan in de top 10 van bouwbedrijven NL ;)
pi_174604743
Ik ben op dit moment aan het solliciteren voor een baan na mijn studie. Doe op dit moment een WO master management richting en heb hiervoor een hbo opleiding gedaan.
Bedrijf biedt 2000 bruto, na 7 maanden 2250 en daarna 4 - 16% groei per jaar.
Vind het zelf wat aan de lage kant, maar men had een standaard start salaris dus geen onderhandelingsmogelijkheden.
Meningen ?
pi_174606646
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:02 schreef Pinuts het volgende:
Ik ben op dit moment aan het solliciteren voor een baan na mijn studie. Doe op dit moment een WO master management richting en heb hiervoor een hbo opleiding gedaan.
Bedrijf biedt 2000 bruto, na 7 maanden 2250 en daarna 4 - 16% groei per jaar.
Vind het zelf wat aan de lage kant, maar men had een standaard start salaris dus geen onderhandelingsmogelijkheden.
Meningen ?
Lastig te zeggen zonder meer informatie, vooral secundaire voorwaarden en de soort functie. Laag beginnen en snel verantwoordelijkheid krijgen? Opleidingen en trainingen mogelijk? Al dit soort dingen kunnen de salarissen beïnvloeden. Maar bovenal: hoe voel jij je binnen dat bedrijf en zie je de mogelijkheden en kansen voor je carriere? Die zijn net zo veel of zelfs belangrijker dan alleen je salarisstrookje :)
pi_174607016
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:02 schreef Pinuts het volgende:
Ik ben op dit moment aan het solliciteren voor een baan na mijn studie. Doe op dit moment een WO master management richting en heb hiervoor een hbo opleiding gedaan.
Bedrijf biedt 2000 bruto, na 7 maanden 2250 en daarna 4 - 16% groei per jaar.
Vind het zelf wat aan de lage kant, maar men had een standaard start salaris dus geen onderhandelingsmogelijkheden.
Meningen ?
Het is redelijk normaal. Kijk vooral naar de groeimogelijkheden. Dit heb je deels zelf in de hand natuurlijk.
pi_174607641
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:02 schreef Pinuts het volgende:
Ik ben op dit moment aan het solliciteren voor een baan na mijn studie. Doe op dit moment een WO master management richting en heb hiervoor een hbo opleiding gedaan.
Bedrijf biedt 2000 bruto, na 7 maanden 2250 en daarna 4 - 16% groei per jaar.
Vind het zelf wat aan de lage kant, maar men had een standaard start salaris dus geen onderhandelingsmogelijkheden.
Meningen ?
Prima start. Belangrijker is of je hier veel kunt leren en echt wat Verantwoordelijkheid kunt krijgen. Dan komt dat geld later wel.
Whatever...
  maandag 23 oktober 2017 @ 17:37:51 #271
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174608682
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:02 schreef Pinuts het volgende:
Ik ben op dit moment aan het solliciteren voor een baan na mijn studie. Doe op dit moment een WO master management richting en heb hiervoor een hbo opleiding gedaan.
Bedrijf biedt 2000 bruto, na 7 maanden 2250 en daarna 4 - 16% groei per jaar.
Vind het zelf wat aan de lage kant, maar men had een standaard start salaris dus geen onderhandelingsmogelijkheden.
Meningen ?
Vrij laag als je het mij vraagt, maar vooral afhankelijk van de sector. Management kan in een supermarkt zijn of bij een technische specialist. Daarnaast afhankelijk van je verdere arbeidsvoorwaarden (bonus, auto, dertiende maand, vakantiedagen) om er echt wat van te vinden.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174609910
quote:
15s.gif Op maandag 23 oktober 2017 17:37 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Vrij laag als je het mij vraagt, maar vooral afhankelijk van de sector. Management kan in een supermarkt zijn of bij een technische specialist. Daarnaast afhankelijk van je verdere arbeidsvoorwaarden (bonus, auto, dertiende maand, vakantiedagen) om er echt wat van te vinden.
Is een normaal startsalaris, die 2250 dan. Als je nog wat extra vrije dagen krijgt en niet te veel aan pensioen betaalt is het zelfs prima.

De tijden komen er wel weer aan dat gewilde studies hoger gaan betalen, dus ingenieurs die kunnen wat meer verwachten.
Whatever...
  maandag 23 oktober 2017 @ 19:35:06 #273
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174611078
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:44 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Is een normaal startsalaris, die 2250 dan. Als je nog wat extra vrije dagen krijgt en niet te veel aan pensioen betaalt is het zelfs prima.

De tijden komen er wel weer aan dat gewilde studies hoger gaan betalen, dus ingenieurs die kunnen wat meer verwachten.
Het zou kunnen dat dit bij sommige beroepen de standaard is.
Het gaat om 2000, niet 2250, die krijg je na 7 maanden. Dat vind ik meer passend voor iemand met hbo, dus zonder wo-master. Maar zoals al eerder aangegeven, hangt van de sector af en de verdere arbeidsvoorwaarden. Oh, ook regio uiteraard. In de Randstad mag je ook wat meer verwachten dan er buiten, dat spoel je direct weer aan huisvestingslasten weg.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174611224
quote:
15s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:35 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat dit bij sommige beroepen de standaard is.
Het gaat om 2000, niet 2250, die krijg je na 7 maanden. Dat vind ik meer passend voor iemand met hbo, dus zonder wo-master. Maar zoals al eerder aangegeven, hangt van de sector af en de verdere arbeidsvoorwaarden. Oh, ook regio uiteraard. In de Randstad mag je ook wat meer verwachten dan er buiten, dat spoel je direct weer aan huisvestingslasten weg.
Ik denk dat jouw referentiekader niet helemaal klopt.

HBO start gemiddeld op 2000 en wordt 2200 ofzo. Die 6 maanden krijgt normaal niemand zoveel erbij. Dus je mag 2250 gerust startsalaris noemen. En 10 procent groei per jaar is heel netjes.

Overigens heb ik ook slechts hbo en verdien ruim meer dan de meeste wo-ers. Kan makkelijk.
Whatever...
  maandag 23 oktober 2017 @ 19:48:24 #275
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174611389
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:41 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik denk dat jouw referentiekader niet helemaal klopt.

HBO start gemiddeld op 2000 en wordt 2200 ofzo. Die 6 maanden krijgt normaal niemand zoveel erbij. Dus je mag 2250 gerust startsalaris noemen. En 10 procent groei per jaar is heel netjes.

Overigens heb ik ook slechts hbo en verdien ruim meer dan de meeste wo-ers. Kan makkelijk.
Meneer heeft toch een wo-master? Waarbij het gemiddelde startsalaris rond de EUR 2.850 ligt?
In veel gevallen meten ze dat na ca. 12 tot 18 maanden na het eerste contract, maar daar zit Pinuts zeker niet aan, ook niet als ze hem zo'n groeipad voorspiegelen. Dan denk ik dat mijn referentiekader niet zo heel gek is.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174611648
Secundaire arbeidsvoorwaarden etc. zijn we nog niet aan toegekomen. Was pas eerste gesprek, maar werd wel alvast gevraagd wat ik voor salarisindicatie had. Sector is groothandel sales (B2B).

Volgens de startpagina van mijn master ligt het startsalaris van mijn master zo rond de ¤2600 gemiddeld.
pi_174613328
Die 2000 en verhoging zie je veel bij detacheringsclubs die tijdig mensen benaderen.
Leaseauto en leuke basis geeft kansen, maar sec qua salaris valt het tegen. WO start met beetje courante richting en cv moet je zeker op 2500 kunnen starten.

Die groei moeten ze nog maar waar maken, 4% is slechts 100¤,dus dan duurt 't wel ff voor je op 3000 zit

Ik zou iig verder zoeken
All management is Strategic Management.
pi_174614190
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 17:06 schreef Finnestra het volgende:
Tijd voor een update :7

01: Bedrijfstak: Financiele dienstverlening
02: Functie: Assistent Controller Finance Manager
03: Opleiding: HBO BE bachelor / WO Economie master
04: Leeftijd: 26 27
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 28
07: 13e maand: Ja, variabele bonus rond de 3500 5000 EUR cash + vast 1500 EUR in aandelen
08: Bruto maand salaris: 3400 4200
09: Netto maand salaris: 2450 2900
10: Overuren betaald: Nee (tijd voor tijd)
11: Werkervaring: 3 4 jaar
12: Goodies: reiskostenvergoeding, laptop, telefoon, redelijke pensioenregeling, zorgverzekering vergoed & studiekosten tot 2000 EUR per jaar.
13: Tevreden?: Ja, zeer content
Niet verkeerd, vooral die cash bonus!

Overstap naar ander bedrijf gemaakt of doorgegroeid binnen het bedrijf? Hoeveel FTE heb je daarnaast onder je?
pi_174614593
quote:
15s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:48 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Meneer heeft toch een wo-master? Waarbij het gemiddelde startsalaris rond de EUR 2.850 ligt?
In veel gevallen meten ze dat na ca. 12 tot 18 maanden na het eerste contract, maar daar zit Pinuts zeker niet aan, ook niet als ze hem zo'n groeipad voorspiegelen. Dan denk ik dat mijn referentiekader niet zo heel gek is.
Nou, het zal. Ik zie niet veel mensen starten met dat bedrag als ik eerlijk ben. Maargoed. Als dit goede cijfers zijn... ik twijfel er een beetje aan, maar alles is ook afhankelijk van de extra's, vrije dagen en pensioen. Je kunt ergens prima voor 2200 starten als je niets betaalt. Terwijl 2850 niet al te best is als je 25 vrije dagen hebt, verder niets extra EN je moet nog 10% bijdragen aan je pensioensopbouw.
Whatever...
pi_174621741
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:37 schreef Spanky78 het volgende:
een beetje aan, maar alles is ook afhankelijk van de extra's, vrije dagen en pensioen. Je kunt ergens prima voor 2200 starten als je niets betaalt. Terwijl 2850 niet al te best is als je 25 vrije dagen hebt, verder niets extra EN je moet nog 10% bijdragen aan je pensioensopbouw.
Het is waarschijnlijk het totale pakket, met je lease budget erbij kom je daar al snel aan.
pi_174633046
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:25 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Het is waarschijnlijk het totale pakket, met je lease budget erbij kom je daar al snel aan.
Lease.. dat krijgt bijna niemand meer. Bijna overal is daar enorm op gekort.

Ik heb de mazzel in mijn pakket een leaseauto te hebben. Maar ik besef me dat dit echt luxe is.
Whatever...
pi_174634623
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 19:17 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Lease.. dat krijgt bijna niemand meer. Bijna overal is daar enorm op gekort.

Ik heb de mazzel in mijn pakket een leaseauto te hebben. Maar ik besef me dat dit echt luxe is.
Ik weet niet of dat een luxe is. Uiteindelijk betalen mensen het zelf.
pi_174639994
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:09 schreef Legatus het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat een luxe is. Uiteindelijk betalen mensen het zelf.
De auto die ik nu heb had ik niet kunnen rijden als ik die auto helemaal zelf had moeten betalen, dus voor mij is het wel een uitkomst. Nieuwe werknemers die krijgen niet meer vanzelfsprekend een lease-auto.
pi_174640252
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:09 schreef Legatus het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat een luxe is. Uiteindelijk betalen mensen het zelf.
Nja. Ik rijd een bijna nieuwe auto van bijna 40k zonder enige kosten, op de bijtelling van 14 procent na.

Perfect dus. Goedkoper dan deze auto zelf hebben en ook goedkoper dan een gelijkwaardige auto van 4 jaar oud.
Whatever...
pi_174641955
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 23:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nja. Ik rijd een bijna nieuwe auto van bijna 40k zonder enige kosten, op de bijtelling van 14 procent na.

Perfect dus. Goedkoper dan deze auto zelf hebben en ook goedkoper dan een gelijkwaardige auto van 4 jaar oud.
Onder bepaalde omstandigheden kan ik me voorstellen dat het goedkoop is. Met name de 14%, maar dat gaat bijna niet meer voorkomen. Of als je veel moet rijden voor / naar je werk. Ik rij nu in een leaseauto van 40k met 21% bijtelling. Als alternatief, had ik ook het leasebudget cash kunnen uitkeren, dat scheelt mij zowel bijtelling als eigen bijdrage.

Nu stap ik over naar een werkgever zonder leaseregeling. En ik mis het eigenlijk niet. Het budget wat ik voor een leaseauto zou krijgen, krijg ik cash uitgekeerd. Zou hiervoor een private lease kunnen nemen, maar naar mijn mening zonde van het geld. Ik ga zelf prive een auto kopen nu, maar wel ouder dan 5 jaar. Hou uiteindelijk meer cash over.
pi_174642022
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 06:56 schreef Legatus het volgende:

[..]

Onder bepaalde omstandigheden kan ik me voorstellen dat het goedkoop is. Met name de 14%, maar dat gaat bijna niet meer voorkomen. Of als je veel moet rijden voor / naar je werk. Ik rij nu in een leaseauto van 40k met 21% bijtelling. Als alternatief, had ik ook het leasebudget cash kunnen uitkeren, dat scheelt mij zowel bijtelling als eigen bijdrage.

Nu stap ik over naar een werkgever zonder leaseregeling. En ik mis het eigenlijk niet. Het budget wat ik voor een leaseauto zou krijgen, krijg ik cash uitgekeerd. Zou hiervoor een private lease kunnen nemen, maar naar mijn mening zonde van het geld. Ik ga zelf prive een auto kopen nu, maar wel ouder dan 5 jaar. Hou uiteindelijk meer cash over.
Neem je daarbij ook de afschrijving onderhoud etc in mee ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_174642973
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 07:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Neem je daarbij ook de afschrijving onderhoud etc in mee ?
Uiteraard, het totale plaatje in beschouwing genomen. Vandaar ook de keuze om auto van ouder dan 5 jaar te kiezen. Als ik altijd nieuw zou willen rijden, dan kan ik beter een private lease nemen en elke 4 jaar een nieuwe uitkiezen. Dan ben ik absoluut goedkoper uit, maar daar betaal je onderaan de streep ook meer.
pi_174643307
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:20 schreef Legatus het volgende:

[..]

Uiteraard, het totale plaatje in beschouwing genomen. Vandaar ook de keuze om auto van ouder dan 5 jaar te kiezen. Als ik altijd nieuw zou willen rijden, dan kan ik beter een private lease nemen en elke 4 jaar een nieuwe uitkiezen. Dan ben ik absoluut goedkoper uit, maar daar betaal je onderaan de streep ook meer.
Sorry, wat?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 25 oktober 2017 @ 09:50:47 #289
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174643408
Ik mag er nu ook bij:

Overheid
Jaren ervaring: 1
Leeftijd: 28 jaar
Opleiding: WO master sociale wetenschappen
Salaris: ¤2100 bij 40 uur
Aantal uren per week: 36

Ben er blij mee :Y
pi_174643577
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 06:56 schreef Legatus het volgende:

[..]

Onder bepaalde omstandigheden kan ik me voorstellen dat het goedkoop is. Met name de 14%, maar dat gaat bijna niet meer voorkomen. Of als je veel moet rijden voor / naar je werk. Ik rij nu in een leaseauto van 40k met 21% bijtelling. Als alternatief, had ik ook het leasebudget cash kunnen uitkeren, dat scheelt mij zowel bijtelling als eigen bijdrage.

Nu stap ik over naar een werkgever zonder leaseregeling. En ik mis het eigenlijk niet. Het budget wat ik voor een leaseauto zou krijgen, krijg ik cash uitgekeerd. Zou hiervoor een private lease kunnen nemen, maar naar mijn mening zonde van het geld. Ik ga zelf prive een auto kopen nu, maar wel ouder dan 5 jaar. Hou uiteindelijk meer cash over.
Als je afschrijving en onderhoud + verzekeringen meeneemt is het alsnog amper goedkoper.

Natuurlijk is 14 procent beter. Maar ik heb ook wel dure reparaties gehad. Kapotte turbo, lekke verstuiver, versleten dynamo... Combineer dat met een grote beurt en nog wat kleine vervanging en je bent zo meer dan 1000 euro per jaar kwijt. Zeker aan een oudere auto.

Als je je leasebudget cash krijgt dan kan het wel uit. Maar houdt echt niet over.

Tenzij je echt een kleinere en minder luxe auto gaat rijden.
Whatever...
pi_174643677
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 19:17 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Lease.. dat krijgt bijna niemand meer. Bijna overal is daar enorm op gekort.

Ik heb de mazzel in mijn pakket een leaseauto te hebben. Maar ik besef me dat dit echt luxe is.
Niet in de IT. Daar is het een standaard sigaar uit eigen doos.
pi_174643759
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:50 schreef Mishu het volgende:
Ik mag er nu ook bij:

Overheid
Jaren ervaring: 1
Leeftijd: 28 jaar
Opleiding: WO master sociale wetenschappen
Salaris: ¤2100 bij 40 uur
Aantal uren per week: 36

Ben er blij mee :Y
Gefeliciteerd.
Whatever...
pi_174643912
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:50 schreef Mishu het volgende:
Ik mag er nu ook bij:

Overheid
Jaren ervaring: 1
Leeftijd: 28 jaar
Opleiding: WO master sociale wetenschappen
Salaris: ¤2100 bij 40 uur
Aantal uren per week: 36

Ben er blij mee :Y
Wat ga je doen en waar is de rest van het lijstje?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_174644304
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:05 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Niet in de IT. Daar is het een standaard sigaar uit eigen doos.
Wat? Een leasebudget is een leasebudget. Heeft niet zoveel met de sector te maken.

Ik heb zelf de mogelijkheid om ofwel een leaseauto met tankpas of mn kilometers declareren a 19 ct/km. Indien die declaraties binnen het leasebudget blijven krijg ik het restant bruto uitgekeerd.

Met deze wetenschap ben ik gaan rekenen en onder aan de streep was een leaseauto (22%) van 30K ongeveer twee tientjes netto per maand duurder dan diezelfde auto van vijf jaar oud kopen. Voor die twee tientjes rijd ik liever een nieuwe auto en weet ik dat ik geen onverwachte kosten heb.

Als ik ervoor had gekozen om een auto van tien jaar oud te kopen van 5000 euro of zo dan was ik inderdaad goedkoper uitgeweest bij het uitkeren van het leasebudget. Let wel, bij gemiddeld onderhoud.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 11:00:43 #295
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_174644703
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:50 schreef Mishu het volgende:
Ik mag er nu ook bij:

Overheid
Jaren ervaring: 1
Leeftijd: 28 jaar
Opleiding: WO master sociale wetenschappen
Salaris: ¤2100 bij 40 uur
Aantal uren per week: 36

Ben er blij mee :Y
Mag hopen dat je nog wat groeit in je salaris want het is wel heel karig voor een WO opleiding.
Alhoewel, sociale wetenschappen... Is ook geen droog brood in te verdienen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 25 oktober 2017 @ 11:03:40 #296
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_174644752
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 11:00 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Mag hopen dat je nog wat groeit in je salaris want het is wel heel karig voor een WO opleiding.
Alhoewel, sociale wetenschappen... Is ook geen droog brood in te verdienen.
Overheid is ook wel wat anders dan private sector he ;)
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 25 oktober 2017 @ 12:11:43 #297
165633 eriksd
The grand facade...
pi_174646166
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:50 schreef Mishu het volgende:
Ik mag er nu ook bij:

Overheid
Jaren ervaring: 1
Leeftijd: 28 jaar
Opleiding: WO master sociale wetenschappen
Salaris: ¤2100 bij 40 uur
Aantal uren per week: 36

Ben er blij mee :Y
Is dit bruto of netto :{
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 13:26:11 #298
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_174647782
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 12:11 schreef eriksd het volgende:

[..]

Is dit bruto of netto :{
Bruto zou inderdaad geen erg net salaris zijn.. Echter is het zijn eerste baan en kan je altijd nog doorgroeien.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_174648018
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:26 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Bruto zou inderdaad geen erg net salaris zijn.. Echter is het zijn eerste baan en kan je altijd nog doorgroeien.
Aan de andere kant blijft een startsalaris wel door werken op de salarissen erna. Je kunt beter hoger beginnen.
pi_174648115
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:38 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Wat? Een leasebudget is een leasebudget. Heeft niet zoveel met de sector te maken.

Ik heb zelf de mogelijkheid om ofwel een leaseauto met tankpas of mn kilometers declareren a 19 ct/km. Indien die declaraties binnen het leasebudget blijven krijg ik het restant bruto uitgekeerd.

Met deze wetenschap ben ik gaan rekenen en onder aan de streep was een leaseauto (22%) van 30K ongeveer twee tientjes netto per maand duurder dan diezelfde auto van vijf jaar oud kopen. Voor die twee tientjes rijd ik liever een nieuwe auto en weet ik dat ik geen onverwachte kosten heb.

Als ik ervoor had gekozen om een auto van tien jaar oud te kopen van 5000 euro of zo dan was ik inderdaad goedkoper uitgeweest bij het uitkeren van het leasebudget. Let wel, bij gemiddeld onderhoud.
In sommige sectoren is het zeker wat meer voor de hand liggend. Wat je hierboven noemt ziet er ook uit als een standaard lease opzetje.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')