Volgens mij heeft hij Amsterdam een lieve stad genoemd en Amsterdammers lieve mensen.quote:Op maandag 31 juli 2017 22:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sorry hoor, hij heeft dat meerdere malen gezegd. Zelfs de criminelen zijn lief, denk ik, in Asd. Gabbertjes allemaal, zoals hoe heet-ie grapjas. Volkshelden bijna.
Kom op, heeft niets met zijn studie te maken, maar wel met zijn beroep. Burgemeester van Asd en uithangbord voor Asd. Alleen iedereen weet dat zo'n uitspraak ludicreus is.quote:Op maandag 31 juli 2017 22:20 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij Amsterdam een lieve stad genoemd en Amsterdammers lieve mensen.
Hij is bij mijn weten nog altijd jurist en geen mathematicus, dus de vertaling naar "Alle Amsterdammers zijn lief, dus ook de criminelen" komt toch echt voor jouw rekening en niet voor die van Van der Laan.
Waar wiskundigen in absolute waarheden denken, zijn juristen (net als de gemiddelde Nederlander overigens) enigszins ambigu in hun taalgebruik en denken. Zo kan het zelfs voorkomen dat een hoger beroep of cassatie tot een andere uitspraak leidt ook al liggen exact dezelfde feiten eraan ten grondslag!quote:Op maandag 31 juli 2017 22:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kom op, heeft niets met zijn studie te maken, maar wel met zijn beroep. Burgemeester van Asd en uithangbord voor Asd. Alleen iedereen weet dat zo'n uitspraak ludicreus is.
ja dat hoeft nou ook weer niet, hij is nog niet doodquote:Op maandag 31 juli 2017 22:25 schreef Nadinarama het volgende:
Bij Jinek gaan we het nog even dunnetjes overdoen. Iets met komkommers.
Advocaten zijn niet ambigu hoor.quote:Op maandag 31 juli 2017 22:37 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waar wiskundigen in absolute waarheden denken, zijn juristen (net als de gemiddelde Nederlander overigens) enigszins ambigu in hun taalgebruik en denken. Zo kan het zelfs voorkomen dat een hoger beroep of cassatie tot een andere uitspraak leidt ook al liggen exact dezelfde feiten eraan ten grondslag!
Als mensen in hun vakantieverhalen vertellen over hoe aardig de mensen in ... waren, vraag je ze dan ook direct of ze daarmee ook op de verkrachters en moordenaars doelden? Zo ja zal je vast op veel feestjes worden uitgenodigd...
Ludicreus, is dat Zeeuws-Vlaams voor 'belachelijk'?quote:Op maandag 31 juli 2017 22:44 schreef Ryan3 het volgende:
Ik heb 10 jaar in Asd gewoond, ik weet dat het ludicreus is.
.quote:Op maandag 31 juli 2017 23:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ludicreus, is dat Zeeuws-Vlaams voor 'belachelijk'?
Dacht een rapper.quote:Op maandag 31 juli 2017 23:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ludicreus, is dat Zeeuws-Vlaams voor 'belachelijk'?
Volgens rechtse Fokkers was het een actquote:Op maandag 31 juli 2017 22:52 schreef richolio het volgende:
Pff, zojuist gezien. Dat laatste half uur is heel emotioneel.. Heb weer een paar traantjes moeten laten.
Mooie aflevering.
Heel jammer inderdaad. Eberhard is een voorbeeld voor iedereen.quote:Op maandag 31 juli 2017 23:03 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Volgens rechtse Fokkers was het een act. Daar moet ik ook van huilen.
Wat een onzin!quote:Op maandag 31 juli 2017 18:43 schreef riazop het volgende:
[..]
EENS
EvdL is dan ook op de eerste plaats een behoorlijk rechts mannetje (zoals veel pvda'ers trouwens)
Beslist geen act. Was echt gemeend door Eberhard.quote:Op maandag 31 juli 2017 23:03 schreef Slobeend het volgende:
Nuance is nou eenmaal erg moeilijk voor klootjesvolkrechts. Als het niet in simpele zwartwittermen verwoord kan worden, dan past het niet in de kleine hoofdjes.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 07:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Wat een onzin!
De uitleg die EvdL gaf over het verschillende percentage Joodse slachtoffers mbt NL tov België tijdens WO II is historisch juist, en komt echt niet door het anti-semitisme of lafheid van de Nederlanders tov de Belgen. NL kreeg in een hardvochtige SS regering die gelijk anti-Joodse maatregelen trof, en België en Frankrijk kregen een militaire regering die meer bezig was met militaire zaken en minder met de Jodenvervolging.
De tranen waren echt, maar wel bewust gescript natuurlijk. Van der Laan wist echt wel dat hij dit niet droog ging houden.quote:Op maandag 31 juli 2017 23:03 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Wat is jouw bezwaar?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 13:50 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
De tranen waren echt, maar wel bewust gescript natuurlijk. Van der Laan wist echt wel dat hij dit niet droog ging houden.
Leuk charme offensief in zijn jacht naar mythische proporties. Net als zijn fabeltjes beeld van Amsterdam.
Klopt. Het was nep-TV. Als je EvdL moet geloven wonen alle Amsterdammers in LaLa-land.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 13:50 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
De tranen waren echt, maar wel bewust gescript natuurlijk. Van der Laan wist echt wel dat hij dit niet droog ging houden.
Leuk charme offensief in zijn jacht naar mythische proporties. Net als zijn fabeltjes beeld van Amsterdam.
Hoe weet je dat zo zeker eigenlijk? Ik zie genoeg andere redenen voor het fragment; Ajax moet erin want zeer belangrijk onderdeel van Amsterdam, het is actueel, het geeft verbroedering weer wat hij een belangrijke waarde vindt, Amsterdam komt er goed uit naar voren, Nouri's familie komt over als een Marokkaanse modelfamilie die zich ook nog eens inzet voor goede doelen, etc etc.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 13:50 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van beroepspoliticus EvdL, maar Amsterdam is ontegenzenggelijk een betere en mooiere stad dan de treurigheid die we daarbuiten zien.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 14:02 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Klopt. Het was nep-TV. Als je EvdL moet geloven wonen alle Amsterdammers in LaLa-land.
Hij schijnt wat te maken te hebben met vitalis, ik ben benieuwd of hij dat overleeft.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 14:11 schreef golfer het volgende:
Wat verwachten jullie van de volgende zomergast, psychiater Glenn Helberg?
Kan die wel door kleingeestig en bekrompen rechts als goede zomergast worden geaccepteerd, als homo en Antilliaan en deelnemer aan het Zwarte Piet-debat?
Lijstduwer van Artikel 1, doe eens een gok.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 14:11 schreef golfer het volgende:
Kan die wel door kleingeestig en bekrompen rechts als goede zomergast worden geaccepteerd, als homo en Antilliaan en deelnemer aan het Zwarte Piet-debat?
Hetgeen dus niet klopt:quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 14:23 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hij schijnt wat te maken te hebben met vitalis, ik ben benieuwd of hij dat overleeft.
True.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 14:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Hetgeen dus niet klopt:
https://www.volkskrant.nl(...)psychiater~a4508959/
Jullie klinken zelf de laatste paar posts als een stel verongelijkte verzuurde bejaarden die zonodig hun gelijk willen halen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 14:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lijstduwer van Artikel 1, doe eens een gok.
Gelijk hoef je natuurlijk niet te halen als je het al hebt. Aan gelijk hebben heb je verder niet zoveel zoals de man uit je sig al eens schreef.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 14:47 schreef Tem het volgende:
[..]
Jullie klinken zelf de laatste paar posts als een stel verongelijkte verzuurde bejaarden die zonodig hun gelijk willen halen.
Het is strontvervelend in ieder geval.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 14:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gelijk hoef je natuurlijk niet te halen als je het al hebt. Aan gelijk hebben heb je verder niet zoveel zoals de man uit je sig al eens schreef.
Je klinkt nu wel een beetje als een verongelijkte verzuurde bejaarde.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 14:51 schreef Tem het volgende:
[..]
Het is strontvervelend in ieder geval.
Oeh scherp.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 14:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je klinkt nu wel een beetje als een verongelijkte verzuurde bejaarde.
Tja, die spiegel kun je verwachten als je die metadiscussie wilt voeren natuurlijk.quote:
Neuh, misschien begreep je het sarcasme niet.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 15:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, die spiegel kun je verwachten als je die metadiscussie wilt voeren natuurlijk.
Feit blijft dat het een bijzonder fenomeen is dat mensen die het format van het programma overduidelijk niet zint er toch drie uur naar gaan kijken om er vervolgens op internet over te kankeren. Ik ga ook niet in een heel Holland bakt topic lopen zaniken dat kandidaat A vanwege zijn misbaksel uitgekafferd had moeten worden à la Gordon Ramsay.
Niet zo arrogant. Amsterdam is zo mooi, omdat het de hoofdstad is van ons land, en daardoor landelijke subsidie krijgt. Het Rijksmuseum wordt gefinancierd door het Rijk (cq 17 miljoen Nederlanders). Datzelfde geldt voor het Nationaal monument en diverse andere zaken. Dus ik weet niet of je Amsterdammer bent, maar gedraag je als gastheer/vrouw tov de rest van Nederland. Noblesse oblige..... Bij voorbaat dank.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 14:21 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van beroepspoliticus EvdL, maar Amsterdam is ontegenzenggelijk een betere en mooiere stad dan de treurigheid die we daarbuiten zien.
Ik durf gerust te stellen dat Amsterdam per week mooier en beter wordt. Alleen ligt dat niet aan de burgemeester, maar is dart gewoon een wereldwijde trend vwb grote steden.
Amsterdam is zo n geweldige stad omdat het de enige stedelijke stad van ons land heeft en een waanzinnig hoog voorzieningen niveau kent.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 15:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Niet zo arrogant. Amsterdam is zo mooi, omdat het de hoofdstad is van ons land, en daardoor landelijke subsidie krijgt. ...
Hij lijkt mij sowieso een interessante gast.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 17:28 schreef Ringo het volgende:
Ik ga ervan uit dat Helberg er reeds vroeg in augustus in slaagt om de nogal bloedeloze zwartepietendiscussie naar een (node gemist) hoger plan te trekken. Als trotse drager van het wegmetonsvirus kan ik eerlijk gezegd niet wachten tot het zondagavond is.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:24 schreef BadderHaring het volgende:
Ik kom liever in Den Haag of Utrecht. Veel progressiever en toleranter volk en met name Den Haag is op een veel prettigere manier een internationale hoofdstad.
Dit soort foto's kun je van elk gehucht vinden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ [url=https://imgserv9.tcdn.nl/v1/eCSei1vPJX9ja59GDshLp4BmQms=/704x398/smart/http://metronieuws.tcdn.n(...)01395.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit dus. Is gewoon een gehucht.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:53 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dit soort foto's kun je van elk gehucht vinden.
Amsterdam ook. Uit de hand gelopen vissersdorp.quote:
En er is al een vogel naar V/d Laan genoemd.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Amsterdam ook. Uit de hand gelopen vissersdorp.
Er is maar één echte stad in Nederland en die leg an de Maas.
De eberhard?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 22:03 schreef Ryan3 het volgende:
En er is al een vogel naar V/d Laan genoemd.
Die is de laan uitgevlogen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 22:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De Zwaveltiran?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 22:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maastricht?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Amsterdam ook. Uit de hand gelopen vissersdorp.
De dodo?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 22:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die krimpstad bedoel je? Aantal inwoners loopt terug dit jaarquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
In Den Haag wonen vooral veel volgevreten expats die steen en been klagen over het Nederlandse weer, de botte cultuur en die rare taal die ze niet willen leren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:24 schreef BadderHaring het volgende:
Veel progressiever en toleranter volk en met name Den Haag is op een veel prettigere manier een internationale hoofdstad.
Daar hebben ze gewoon gelijk in toch? Taal leren zouden ze wel moeten doen als ze willen inburgeren, maar is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. En iedereen hier spreekt al Engels, we weigeren alleen te switchen naar Engels als er een buitenlander bij komt staan. Zweden doen dat bijvoorbeeld wel.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:02 schreef riazop het volgende:
[..]
In Den Haag wonen vooral veel volgevreten expats die steen en been klagen over het Nederlandse weer, de botte cultuur en die rare taal die ze niet willen leren.
En maar schijten op Holland
Op dit soort fora kun je erover meelezen
http://britishexpats.com/forum/netherlands-105/
Nou dit dus:quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 14:11 schreef golfer het volgende:
Ik verwacht een interessante, intelligente insteek, uitmondend in gejengel over discriminatie en racisme door de blanke man. Die man gaat daar natuurlijk niet zitten om z'n punt niet te maken.quote:als homo en Antilliaan en deelnemer aan het Zwarte Piet-debat?
Dit wordt dus een haatcampagne tegen het vermeende white supremacy ideaal van de blanke Nederlander. "Zwarte Piet blablabla", "racisme blablabla", "etnisch profileren blablabla".quote:Op woensdag 2 augustus 2017 12:21 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Psychiater Glenn Helberg is zondag 6 augustus, in het weekend van Amsterdam Gay Pride, te gast in VPRO Zomergasten.
Gelukkig ga je toch niet kijken, dus hoef je ook niet meer jouw vooroordelen erover hier te posten.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 13:06 schreef Old_Pal het volgende:
Dit wordt dus een haatcampagne tegen het vermeende white supremacy ideaal van de blanke Nederlander. "Zwarte Piet blablabla", "racisme blablabla", "etnisch profileren blablabla".
Ik kan de inhoud van die aflevering zo voorspellen.
Ik woon er midden tussen de helft van het jaar. Niks mis mee.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:02 schreef riazop het volgende:
[..]
In Den Haag wonen vooral veel volgevreten expats die steen en been klagen over het Nederlandse weer, de botte cultuur en die rare taal die ze niet willen leren.
En maar schijten op Holland
Op dit soort fora kun je erover meelezen
http://britishexpats.com/forum/netherlands-105/
Dat is een kwestie van smaak. EvdL trok meer kijkers.quote:Op maandag 31 juli 2017 15:58 schreef riazop het volgende:
[..]
potentieel het beste programma vd NL tv
het zou alleen langer moeten duren en een voorwaarde is dat je een interessante gast hebt.
Dat juffrouwtje van vorige week was dat , EvdL was dat NIET.
Wetenschap is ook een minder populair onderwerp dan politiek doorgaans. Ik kijk uit naar de Waal en zit totaal niet te wachten op de Breij. Laatstgenoemde vind ik echt het suffe stereotype Vara cabaretier en sla ik dan ook lekker over. Toch zal die wel een stuk meer kijkers trekken.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 08:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van smaak. EvdL trok meer kijkers.
Zeker, en haar vrouw-zijn helpt ook wel bij het loskrijgen van emoties (en bijbehorende discussies, blijkbaar. Wouter Bos zei al dat je nooit als politicus moet huilen omdat altijd gezegd zal worden dat het nep is).quote:Op donderdag 3 augustus 2017 08:57 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vind dat Janine het toch wel goed doet. En ik vind haar sympathiek/leuk, dat vond ik ook niet altijd van de interviewers.
Eens.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 09:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zeker, en haar vrouw-zijn helpt ook wel bij het loskrijgen van emoties (en bijbehorende discussies, blijkbaar. Wouter Bos zei al dat je nooit als politicus moet huilen omdat altijd gezegd zal worden dat het nep is).
Eerste aflevering vond ik haar nog te veel inbreken in lopende verhalen (heb alleen het begin gezien), maar nu was ze scherp, kritisch, luchtig en invoelend. Goede keuze van de VPRO.
Ik vind het leuke van Zomergasten nu juist om wel te kijken ook al spreekt een gast me niet aan. Ik ben al meerdere keren aangenaam verrast. De keren dat het niets bleek, heb ik het uiteraard niet helemaal gekeken, maar meestal was het toch de moeite waard.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 09:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wetenschap is ook een minder populair onderwerp dan politiek doorgaans. Ik kijk uit naar de Waal en zit totaal niet te wachten op de Breij. Laatstgenoemde vind ik echt het suffe stereotype Vara cabaretier en sla ik dan ook lekker over. Toch zal die wel een stuk meer kijkers trekken.
Niet aanspreken vind ik niet zo erg. De komende twee gasten spreken me niet direct aan, maar kijk ik wel. De Breij kan ik gewoon niet uitstaan.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het leuke van Zomergasten nu juist om wel te kijken ook al spreekt een gast me niet aan. Ik ben al meerdere keren aangenaam verrast. De keren dat het niets bleek, heb ik het uiteraard niet helemaal gekeken, maar meestal was het toch de moeite waard.
Logisch, want zoals ik al zei de meeste mensen houden van aai tv, voelgoedtelevisie en niet van diepgaand gedoequote:Op donderdag 3 augustus 2017 08:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van smaak. EvdL trok meer kijkers.
Hier ook.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:11 schreef k_man het volgende:
In de promo hebben ze het over de film Moonlight. Volgens mijn gids vertonen ze vanavond echter Selma?
Moonlight zou ook wel erg snel zijn. Die zag ik begin dit jaar in de bios.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:11 schreef k_man het volgende:
In de promo hebben ze het over de film Moonlight. Volgens mijn gids vertonen ze vanavond echter Selma?
Klopt. Daarom keek ik er ook naar uit. Ik zag in april dat-ie toen al wel te zien was in het vliegtuig, bij de KLM. Dat was echter zonder ondertiteling dus dan wordt het heel lastig te volgen, met én slang én vliegtuigherrie (zelfs bij Nederlandstalige films zet ik om die reden vaak de ondertiteling maar aan in het vliegtuig).quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Moonlight zou ook wel erg snel zijn. Die zag ik begin dit jaar in de bios.
(Homo) psychiater en activist uit Curaçao.quote:Op zondag 6 augustus 2017 14:55 schreef Nadinarama het volgende:
Geen idee wie Glenn is, dus ga er blanco in vanavond.
Ik moest een beetje gniffelenquote:Op zondag 6 augustus 2017 14:55 schreef Nadinarama het volgende:
Geen idee wie Glenn is, dus ga er blanco in vanavond.
Ja dat snapte ik, maar was lolligquote:
Ja eens. Alhoewel die films veel te laat komen voor een werkende vader met jonge kinderen zoals ik. Selma staat nog steeds hoog op mijn lijstje. Hopen dat ie snel op Netflix komt.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:25 schreef Njosnavelin het volgende:
Begint al goed, wel een prettige man om naar te luisteren volgens mij. Deze film wil ik ook wel zien.
Opnemen?quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja eens. Alhoewel die films veel te laat komen voor een werkende vader met jonge kinderen zoals ik. Selma staat nog steeds hoog op mijn lijstje. Hopen dat ie snel op Netflix komt.
quote:
De NPO biedt ook gewoon streams, al lopen ze qua kwaliteit nog wel wat achter.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:45 schreef speknek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zomergasten is een van de weinige redenen dat ik überhaupt nog een tv abonnement heb.
OK,quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:45 schreef speknek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zomergasten is een van de weinige redenen dat ik überhaupt nog een tv abonnement heb.
haptonomie/ceasartherapie is ook een goed voorbeeld.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:43 schreef speknek het volgende:
Toen ik jaren terug last had van chronische hyperventilatie zei de fysiotherapeute ook dat ik moest aarden en mijn voeten moest ervaren. Vond ik ook maar zweverig gelul, net als Janine. Mja alleen maar in je hoofd zitten is een bedrijfsrisico als wetenschapper.
Onzin voor wat betreft Caesartherapie. Dat is gewoon fysiotherapie.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:52 schreef ato het volgende:
[..]
haptonomie/ceasartherapie is ook een goed voorbeeld.
Daarbij moet je ook voelen etc.
Hij is toch gast en mag zijn verhaal vertellen?quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:51 schreef Ringo het volgende:
Moeilijk om door het verhaal van deze man heen te breken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |