abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 juli 2017 @ 18:19:00 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172789649
Het lijkt de laatste tijd of het feminisme een soort favoriet doelwit is geworden van bittere mannen om hun frustraties mbt hun onvermogen om bij vrouwen in de smaak te vallen op te kunnen spuien.

Laat ik voorop stellen dat ik het ook niet altijd met feministen eens ben. Ik ben tegen vrouwenquota omdat ik denk dat ze het gezag van vrouwen ondermijnen. En ook op andere fronten vind ik ze soms hypocriet. Maar graag ga ik die discussie gewoon aan met argumenten en doe dat op een vriendelijke en respectvolle manier. En verder heeft het feminisme mooie dingen gebracht. Ik vind zelfstandige vrouwen met een eigen carriere en eigen mening veel leuker en aantrekkelijker dan volgzame huisvrouwen die alles maar van hun man aannemen.

Een andere groep daarentegen, die prominent op het forum aanwezig is, vind het echter nodig om ongegeneerde scheldkannonades richting vrouwen te kunnen doen. Het zijn azijngleuven en ze willen verkracht worden door vluchtelingen etc. Ze zien het feminisme als aanstichter dat vrouwen kritisch zijn en ook wensen hebben om rekening mee te houden. En ze zijn natuurlijk bang daar nooit aan te kunnen voldoen en verlangen dus naar een man-vrouw verhouding die niet meer bestaat en ook niet terug komt.

Waarom realiseren jullie je niet dat je misschien eens in de spiegel moet kijken om uit te vinden waarom het niet lukt bij de vrouwen? En dat dit trieste verbitterde gedoe je alleen maar nog onaantrekkelijker maakt. Het feminisme de schuld geven van je eigen falen is lekker makkelijk slachtoffergedrag. Maar het gaat je het geluk zeker niet brengen.
  zondag 30 juli 2017 @ 18:20:45 #2
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_172789685
De vorige eeuw belde: ze willen hun struggles terug
Fade to Black
pi_172789697
Natuurlijk is het een bedreiging. Zonder feminisme hadden mannen hun vrouw gewoon aan de haren hun grot in kunnen slepen. Nu zitten ze te fokken. Tja.
  Moderator zondag 30 juli 2017 @ 18:21:56 #4
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_172789714
Waar ben jij eigenlijk mod van?
Voor zover ik weet heeft fok geen antifa forum
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_172789735
Jammer dat je feministen wel als groep benadert met een eensgezinde visie. Alsof alle feministen voor vrouwenquota zijn.

Wel terechte klacht verder. En dat gejank vanwege Anne F. Dekker is ook ongekend triest.
pi_172789748
3rd wave Feministen zijn gewoon de nieuwe seksisten. :')
  zondag 30 juli 2017 @ 18:24:28 #7
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_172789765
Ik denk dat het vooral veel pubers zijn die zo reageren.

Ik persoonlijk behandel feministen met respect hoewel ik liever zou zien dat men het egalitarisme aanhangt, of hoe dat ook heet in het Nederlands.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zondag 30 juli 2017 @ 18:27:19 #8
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_172789836

Mooi feministje, alleen jammer dat ze best wel kleine tietjes heeft.
  zondag 30 juli 2017 @ 18:28:11 #9
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_172789859
Gelegenheidsfeministen zijn een beetje meh
Vooral wanneer ze het dan hebben over gelijkheid in het algemeen maar eigenlijk alleen voor vrouwendingen 'vechten'. Of antimannendingen, wat jij wil.
pi_172789898
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:24 schreef Strani het volgende:

Ik persoonlijk behandel feministen met respect hoewel ik liever zou zien dat men het egalitarisme aanhangt, of hoe dat ook heet in.het Nederlands.
feministen zijn ook jankende pubers.

Equalitarianism is wel iets waar ik volledig achter sta.
  zondag 30 juli 2017 @ 18:31:39 #11
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_172789944
Wacht maar tot de feministen er achter komen dat jij de man-vrouw verhouding reduceert tot iets waarbij mannen 'in de smaak willen vallen bij vrouwen'.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  zondag 30 juli 2017 @ 18:32:38 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172789964
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:24 schreef Strani het volgende:

Ik heb daarbij idd ook het stereotype in mijn hoofd van een man van 20-25 die seksueel onvolwassen is en die door vrouwen geen blik waardig wordt gegund, zonder te begrijpen waarom.
  zondag 30 juli 2017 @ 18:33:41 #13
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_172789984
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik heb daarbij idd ook het stereotype in mijn hoofd van een man van 20-25 die seksueel onvolwassen is en die door vrouwen geen blik waardig wordt gegund, zonder te begrijpen waarom.
Ben jij voor of tegen rape-jokes?
  zondag 30 juli 2017 @ 18:33:55 #14
179075 hugecooll
pi_172789990
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:19 schreef Hexagon het volgende:
Maar graag ga ik die discussie gewoon aan met argumenten en doe dat op een vriendelijke en respectvolle manier.
quote:
is ook
pi_172790078
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:19 schreef Hexagon het volgende:
En verder heeft het feminisme mooie dingen gebracht. Ik vind zelfstandige vrouwen met een eigen carriere en eigen mening veel leuker en aantrekkelijker dan volgzame huisvrouwen die alles maar van hun man aannemen.
Eerst de moral high ground claimen, en dan dit als voorbeeld noemen voor mooie dingen die het feminisme heeft gebracht. Vrouwen en hun emancipatie is er niet om jou meer potentiele partners te brengen :r Wat een triest mannetje ben jij zeg :')
  zondag 30 juli 2017 @ 18:41:12 #16
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_172790127
Het grootste kritiekpunt van Feminisme is dat ze te weinig doen tegen slut-shaming; en ik haat slut-shaming, omdat dit ervoor zorgt dat er minder geneukt wordt. En neuken is nog het enige leuke in deze verziekte maatschappij.
pi_172790160
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:33 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]

Ben jij voor of tegen rape-jokes?
alleen als t grappig us, maar dode baby grapjes zijn vaak leuker
pi_172790175
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:38 schreef Drug het volgende:

[..]

Eerst de moral high ground claimen, en dan dit als voorbeeld noemen voor mooie dingen die het feminisme heeft gebracht. Vrouwen en hun emancipatie is er niet om jou meer potentiele partners te brengen :r Wat een triest mannetje ben jij zeg :')
dit was echt een headshot _O_
  zondag 30 juli 2017 @ 18:43:59 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172790187
quote:

[..]

Ik laat alleen maar een voorbeeld zien waarom we ook als mannen beter zijn geworden van het feminisme
pi_172790220
quote:

[..]

je bent nogal een verziekte geest
pi_172790260
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik laat alleen maar een voorbeeld zien waarom we ook als mannen beter zijn geworden van het feminisme
:') :')
pi_172790282
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:45 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

je bent nogal een verziekte geest
je quoot de verkeerde
pi_172790297
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:48 schreef Drug het volgende:

[..]

je quoot de verkeerde
jammer dat je zo kinderachtig bent
  zondag 30 juli 2017 @ 18:49:00 #24
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_172790301
quote:

[..]

_O_
pi_172790311
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

jammer dat je zo kinderachtig bent
niet voor mij
  zondag 30 juli 2017 @ 18:53:25 #26
438758 zeer
Opritsjniki
pi_172790415
quote:

[..]

juist mooi toch, zij denken dat ze waardevoller zijn, wij gaan een keer meer op vakantie en ze kan d'r eigen auto betalen
  zondag 30 juli 2017 @ 18:54:43 #27
8369 speknek
Another day another slay
pi_172790447
Helaas zijn veel van de mensen waar je het over hebt de 20 al ver gepasseerd. Ze zitten vooral op het forum om af te geven. Shit rolls downhill, dus als je maar genoeg afgeeft op anderen, dan maskeer je dat jezelf de shit in het verhaal bent.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_172790489
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:53 schreef zeer het volgende:

[..]

juist mooi toch, zij denken dat ze waardevoller zijn, wij gaan een keer meer op vakantie en ze kan d'r eigen auto betalen
vooruitgang _O_
pi_172790497
Feministen zijn oververtegenwoordigt door vrouwen die luidroepen en in zo'n wij hebben meer dan jullie geleden mentaliteit. Terwijl mensen in derde wereldlanden het veel zwaarder hebben dan wij nu.

Heb geen problemen met feminisme maar wel met die kern feministen die doorgeslagen zijn. Vrouwen zijn hartstikke leuk totdat ze echt comolete mannenhaters worden. Helaas herbergt het feminisme veel mannen haters die dan enkel houden van hun man want hij is niet zo.

Maar feministen zijn vaak wereldvreemd. Als feminist zou je ook moeten strijden voor langer verlof van de man bij een zwangerschap of zo. Dit omdat de man dan mee kan zorgen etc. Ik zie ze dit te weinig doen.

Feminisme anno nu is mannen omlaag praten en vrouwen omhoog. Dat is jammer.
pi_172790621
Helemaal mee eens.

Ik ben het ook lang niet altijd met de feministische visie eens, maar over het geheel genomen is het feminisme hartstikke prima. Daarnaast is de ene feminist de andere niet. Als iemand, die zich feminist noemt, eens een keer onaardig tegen je was, dan is dat nog geen reden om feminisme als vertegenwoordiging van het kwaad te zien.

*O* Feminisme *O*
pi_172791039
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:19 schreef Hexagon het volgende: Ik vind zelfstandige vrouwen met een eigen carriere en eigen mening veel leuker en aantrekkelijker dan volgzame huisvrouwen die alles maar van hun man aannemen.
Waarom denigreer jij vrouwen die kiezen voor een bestaan als huisvrouw?
Dit is nu mijn probleem met het feminisme, we kleineren de natuurlijke rol van een vrouw en we kiezen er voor om vrouwen iets te laten doen wat eigenlijk onnatuurlijk is.
Ik wil natuurlijk niet zeggen dat vrouwen geen carričre mogen maken, maar het denigrerende naar huisvrouwen moet gewoon stoppen.
Huisvrouwen die kinderen baren is gewoon noodzaak om de samenleving op peil te houden.
Bovendien is het aangetoond dat vrouwen over het algemeen gelukkiger zijn als huisvrouw dan als carričretijger.

http://www.dailymail.co.u(...)fied-profession.html
pi_172791136
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dit is nu mijn probleem met het feminisme, we kleineren de natuurlijke rol van een vrouw en we kiezen er voor om vrouwen iets te laten doen wat eigenlijk onnatuurlijk is.
Ik wil natuurlijk niet zeggen dat vrouwen geen carričre mogen maken, maar het denigrerende naar huisvrouwen moet gewoon stoppen.
Huisvrouwen die kinderen baren is gewoon noodzaak om de samenleving op peil te houden.
Bovendien is het aangetoond dat vrouwen over het algemeen gelukkiger zijn als huisvrouw dan als carričretijger.

Iedere vrouw moet dat zelf kiezen. Ik vind dat zowel een huisvader als huisvrouw gewoon gerespecteerd moet worden in zijn of haar keuze.

Tis van de zotte dat andere gaan bepalen wat wel en niet mag.
  zondag 30 juli 2017 @ 19:32:23 #33
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_172791203
Het feminisime zoals het in oorpsrong was, met het streven voor gelijkheid vind ik een mooi iets; dingen als quota's ben ik wel tegen, maar meer omdat er naar mijn idee geen zogenoemde positieve discriminatie is zonder negatieve. Verder voel ik mij ook niet aangespreken door je OP, maar is het niet gewoon zo dat de meeste meningen online minder tactloos gebracht worden om het maar even te bagataliseren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 30 juli 2017 @ 19:37:38 #34
459912 FlippingCoin
pi_172791325
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Denk je niet dat feminisme en de conversatieve rolverdeling hand in hand kunnen gaan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_172791329
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:29 schreef Argo het volgende:

[..]

Iedere vrouw moet dat zelf kiezen.
Dat ben ik met je eens, alleen word er over huisvrouwen erg denigrerend gedaan zelfs door ts die pretendeert vrouwen te verdedigen.
pi_172791356
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Jouw echte probleem lijkt meer dat je een mongool bent.
Nee hoor. Het is gewoon waar. Ik heb het zelf van nabij meegemaakt dat die ongewassen tuinbroeken vrouwen die dit kozen, meedogenloos verketterden.
De zgn. 'wie niet voor ons is, is tegen ons' mentaliteit.
  zondag 30 juli 2017 @ 19:39:49 #37
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_172791371
quote:

[..]

touché
  zondag 30 juli 2017 @ 19:40:36 #38
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_172791383
TS probeert in veel van zijn posts te laten doorschijnen dat hij nogal gewild en succesvol is bij de vrouwen. Dat zou best kunnen hoor, maar dat lijken mij geen pareltjes op de beurs. Ik moet erbij zeggen dat vrouwen rond die leeftijd wel gemakkelijker zijn, omdat ze bang zijn om alleen achter te blijven.

En wat betreft feministen. Vrouwen die een eigen carričre nastreven en niet teren op het salaris van hun partner zijn mijn helden. Figuren als Anne Fleur zijn alleen maar irritant.
Bedankt Hans.
  zondag 30 juli 2017 @ 19:41:00 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172791396
quote:

[..]

Degenen die daar gelukkiger mee zijn moeten daar dan maar voor kiezen.

Maar ik pluk in deze liever de vruchten van het feminisme.
pi_172791415
quote:

Dat is niet wat dat onderzoek aantoont :')

Verder maakt het artikel ook geen onderscheid tussen mannen en vrouwen :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2017 19:43:10 ]
pi_172791447
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die iets tegen vrouwen 'met een eigen mening en een eigen carričre' hebben. Wel met de doorgeschoten interpretatie daarvan. Kan je wat van vinden. Maar om die mensen in werkelijk elke post weg te zetten als een groep gefrustreerde maagden, die 'misschien eens in de spiegel moet kijken om uit te vinden waarom het niet lukt bij de vrouwen' geeft nu niet bepaald blijk van de 'discussie gewoon aangaan met argumenten en doe dat op een vriendelijke en respectvolle manier'. Beetje overdreven bewijsdrang.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_172791453
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Degenen die daar gelukkiger mee zijn moeten daar dan maar voor kiezen.

Maar ik pluk in deze liever de vruchten van het feminisme.
Maar zo kom je totaal niet over, je hemelt vrouwen op die een carričre nastreven en je boort vrouwen de grond in die er voor kiezen om huisvrouw te zijn.
De rol van huisvrouw word in de westerse samenleving enorm onderschat en ondergewaardeerd.
Met als gevolg dat de geboortecijfers dalen en we tegen een vergrijzing aan kijken.
Toegegeven het feminisme zal wel niet de enige oorzaak zijn maar het is zeker wel een factor.
pi_172791459
quote:

[..]

Ten opzichte van 'civil servants or sales'. Ja daar zou ik ook niet gelukkig van worden. Maar elke dag alleen met de kinderen en zeker wanneer ze naar school gaan, dat lijkt me vreselijk. Gelukkig heb ik geen keus: ik moet uren maken voor de registratie.
  zondag 30 juli 2017 @ 19:45:00 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_172791466
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dit was te verwachten, heb je nog een argument of blijf je je eigen domheid ten toon spreiden?
Argument? Zelfs al zou je enig bewijs van een natuurlijke orde der dingen kunnen geven en niet slechts uitingen van cultuur, dan is jouw klassieke appeal to nature denkfout toch zeker geen argument?

Nee je dacht door te trollen je stoer te voelen en nu voel je je wat minder stoer. C'est la vie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_172791550
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:41 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Dat is niet wat dat onderzoek aantoont :')

Verder maakt het artikel ook geen onderscheid tussen mannen en vrouwen :')
Dat toont het onderzoek dus wel aan, van alle beroepen die de meeste voldoening en geluk geven is huisvrouw het beste wat een vrouw kan doen.
Dat het artikel geen onderscheid maakt tussen man en vrouw vind ik niet relevant want er staat ook dat het overgrote gedeelte van de mensen die thuisblijven vrouw zijn.
pi_172791594
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Argument? Zelfs al zou je enig bewijs van een natuurlijke orde der dingen kunnen geven en niet slechts uitingen van cultuur, dan is jouw klassieke appeal to nature denkfout toch zeker geen argument?

Nee je dacht door te trollen je stoer te voelen en nu voel je je wat minder stoer. C'est la vie.
Over bijna de hele wereld is het de man die voor de levensmiddelen zorgt en de vrouw die voor de kinderen en het huishouden zorgt.
Misschien dat je hier en daar wat stammen hebt die er anders over denken maar het is absoluut niet representatief voor de mensheid.
  zondag 30 juli 2017 @ 19:51:18 #47
451005 Grems
Clown World
pi_172791596
Mits je geen kinderen neemt is feminisme het allerbeste wat mannen ooit overkomen is.
pi_172791667
Bedreigd voelen door feministen die Nederland kapot maken. :')
pi_172791677
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:49 schreef Chivaz het volgende:
Dat toont het onderzoek dus wel aan, van alle beroepen die de meeste voldoening en geluk geven is huisvrouw het beste wat een vrouw kan doen.
Nee, dat is niet wat het onderzoek zegt :')
Huisvrouwen geven het minst vaak aan ongelukkig te zijn. Dat betekent niet meteen dat werkende vrouwen gelukkiger zouden zijn als huisvrouw :')
Ontevredenheid over hun leven zou ook kunnen komen door bijv. spijt over de carričrekeuze. Je conclusie is echt veel te voorbarig.

quote:
Dat het artikel geen onderscheid maakt tussen man en vrouw vind ik niet relevant want er staat ook dat het overgrote gedeelte van de mensen die thuisblijven vrouw zijn.
Dat betekent niet dat het geconstateerde effect vrouw-specifiek is, terwijl dat wel iets is wat je met je 'natuurlijke rol'-verhaal suggereert.
pi_172791860
quote:
13s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Nee, dat is niet wat het onderzoek zegt :')
Huisvrouwen geven het minst vaak aan ongelukkig te zijn. Dat betekent niet meteen dat werkende vrouwen gelukkiger zouden zijn als huisvrouw :')
Ontevredenheid over hun leven zou ook kunnen komen door bijv. spijt over de carričrekeuze. Je conclusie is echt veel te voorbarig.

Dat betekent niet dat het geconstateerde effect vrouw-specifiek is, terwijl dat wel iets is wat je met je 'natuurlijke rol'-verhaal suggereert.
Jij gelooft niet in een natuurlijke rolverdeling?
  zondag 30 juli 2017 @ 20:05:26 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172791919
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:40 schreef bascross het volgende:
TS probeert in veel van zijn posts te laten doorschijnen dat hij nogal gewild en succesvol is bij de vrouwen. Dat zou best kunnen hoor, maar dat lijken mij geen pareltjes op de beurs. Ik moet erbij zeggen dat vrouwen rond die leeftijd wel gemakkelijker zijn, omdat ze bang zijn om alleen achter te blijven.

En wat betreft feministen. Vrouwen die een eigen carričre nastreven en niet teren op het salaris van hun partner zijn mijn helden. Figuren als Anne Fleur zijn alleen maar irritant.
Ik ben verre van een player en gewoon gemiddeld succesvol maar zeker niet ontevreden. En dat er mannen zijn die helemaal niks voor elkaar krijgen op dat gebied vind ik best vervelend voor ze.

Maar ik kan er geen begrip voor opbrengen dat ze daarmee omgaan door hier allerlei tirades tegen vrouwen en het feminisme te gaan afsteken en hen de schuld van hun onvermogen te geven.
  † In Memoriam † zondag 30 juli 2017 @ 20:06:23 #52
230491 Zith
pls tip
pi_172791942

Ik heb een hekel aan dit soort feministen; degenen die het over 'the patriarchy' hebben, niet degenen die werken of auto rijden.

quote:
Waarom realiseren jullie je niet dat je misschien eens in de spiegel moet kijken om uit te vinden waarom het niet lukt bij de vrouwen? En dat dit trieste verbitterde gedoe je alleen maar nog onaantrekkelijker maakt. Het feminisme de schuld geven van je eigen falen is lekker makkelijk slachtoffergedrag. Maar het gaat je het geluk zeker niet brengen.
Dit soort comments :') Dit soort dingen zie je over 5 jaar per ongeluk weer terug en dan schaam je je omdat je zo dom aan het doen was destijds. Heb ik ook wel eens,

quote:
Maar graag ga ik die discussie gewoon aan met argumenten en doe dat op een vriendelijke en respectvolle manier.
Moeite doen met discussieren op fora ben ik 15 jaar geleden al uit gegroeid. Fok zou een stuk fijner zijn als de rest ook eens volwassen werd en in zou zien dat online discussieren geen nut heeft.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 30 juli 2017 @ 20:07:16 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172791962
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Maar zo kom je totaal niet over, je hemelt vrouwen op die een carričre nastreven en je boort vrouwen de grond in die er voor kiezen om huisvrouw te zijn.
De rol van huisvrouw word in de westerse samenleving enorm onderschat en ondergewaardeerd.
Met als gevolg dat de geboortecijfers dalen en we tegen een vergrijzing aan kijken.
Toegegeven het feminisme zal wel niet de enige oorzaak zijn maar het is zeker wel een factor.
Op lange termijn nog een goede zaak van het feminisme. Het medicijn tegen overbevolking.
  zondag 30 juli 2017 @ 20:08:20 #54
459912 FlippingCoin
pi_172791994
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Op lange termijn nog een goede zaak van het feminisme. Het medicijn tegen overbevolking.
Maar vergrijzing is wel een serieus probleem hier meen ik.
  † In Memoriam † zondag 30 juli 2017 @ 20:08:54 #55
230491 Zith
pls tip
pi_172792008
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ook maar tijdelijk.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 30 juli 2017 @ 20:10:00 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172792041
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat zullen we moeten uitzieken. We kunnen het niet oplossen met piramidespel achtige bevolkingsgroei
  zondag 30 juli 2017 @ 20:10:02 #57
459912 FlippingCoin
pi_172792042
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:08 schreef Zith het volgende:

[..]

Ook maar tijdelijk.
Een tiental jaar, tot de babyboomers allemaal zijn gaan hemelen?
  zondag 30 juli 2017 @ 20:10:48 #58
459912 FlippingCoin
pi_172792063
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat zullen we moeten uitzieken. We kunnen het niet oplossen met piramidespel achtige bevolkingsgroei
Nee dat denk ik ook niet, nog meer mensen is ook geen succes inderdaad.
  † In Memoriam † zondag 30 juli 2017 @ 20:11:02 #59
230491 Zith
pls tip
pi_172792071
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Een tiental jaar, tot de babyboomers allemaal zijn gaan hemelen?
Onder andere, maar ook onze generatie zal minder kinderen krijgen.

Boeiend.
  zondag 30 juli 2017 @ 20:11:44 #60
459912 FlippingCoin
pi_172792100
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:11 schreef Zith het volgende:

[..]

Onder andere, maar ook onze generatie zal minder kinderen krijgen.

Boeiend.
Nouwja, op zich wel denk ik, wel iets om aan te denken lijkt mij.
pi_172792191
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Overbevolking is vooral een probleem in Afrika. Hier is de bevolking aan het krimpen met alle gevolgen van dien.
Uiteindelijk lost dat probleem zichzelf wel op maar niet zonder gevolgen voor onze generatie.
  zondag 30 juli 2017 @ 20:16:29 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_172792213
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Over bijna de hele wereld is het de man die voor de levensmiddelen zorgt en de vrouw die voor de kinderen en het huishouden zorgt.
Misschien dat je hier en daar wat stammen hebt die er anders over denken maar het is absoluut niet representatief voor de mensheid.
Tot voor kort was er bijna over de hele wereld kinderarbeid. Misschien moeten we daarnaar terug. Er is vast een onderzoekje dat kinderen ongelukkig zijn op school. Of we mogen ons gelukkig prijzen dat we niet meer in zo'n maatschappij hoeven te leven.
pi_172792277
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Tot voor kort was er bijna over de hele wereld kinderarbeid. Misschien moeten we daarnaar terug. Er is vast een onderzoekje dat kinderen ongelukkig zijn op school. Of we mogen ons gelukkig prijzen dat we niet meer in zo'n maatschappij hoeven te leven.
Mooie vergelijking, wat is de toegevoegde waarde van kinderen die werken ipv een opleiding volgen?
En is naar school gaan ook niet een vorm van arbeid? Genoeg kinderen die depressief of oververmoeid raken van school.
pi_172792350
quote:

[..]

Probleem is natuurlijk dat gedweep met een zogenaamd natuurlijke rolverdeling. Er is niks mis mee als een vrouw het huishouden op zich neemt, maar er is ook niks mis mee als ze carričre wil maken. Net zoals er niks mis is met zowel de man die het huishouden op zich neemt, als met de man die carričre wil maken.

Ondanks dat er best wat feministen zijn die neerkijken op huismoeders, is de visie dat je moet doen waar je gelukkig van wordt, een stuk breder gedragen onder femnisten, dan onder anti-feministen.
  zondag 30 juli 2017 @ 20:39:41 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172792853
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Overbevolking is vooral een probleem in Afrika. Hier is de bevolking aan het krimpen met alle gevolgen van dien.
Uiteindelijk lost dat probleem zichzelf wel op maar niet zonder gevolgen voor onze generatie.
Verbeter de wereld en het begin was bij onszelf. Maar het feminisme lijkt me een heel goed exportproduct.
  zondag 30 juli 2017 @ 20:40:14 #66
459912 FlippingCoin
pi_172792871
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Verbeter de wereld en het begin was bij onszelf. Maar het feminisme lijkt me een heel goed exportproduct.
Dat zeker. ^O^
  zondag 30 juli 2017 @ 20:41:38 #67
179075 hugecooll
pi_172792911
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:22 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Probleem is natuurlijk dat gedweep met een zogenaamd natuurlijke rolverdeling.
Hoezo zogenaamd?
pi_172793049
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:41 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Hoezo zogenaamd?
laat dan zien waar in de natuur die rolverdeling staat? anders inderdaad verzonnen.
pi_172793085
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:41 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Hoezo zogenaamd?
Omdat de rolverdeling per definitie gesocialiseerd is. Van nature zijn we jagers/verzamelaars en dat is nogal wat anders dan een kantoorpik/huisvrouwsamenleving.
  zondag 30 juli 2017 @ 20:49:43 #70
179075 hugecooll
pi_172793097
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:47 schreef Drug het volgende:

[..]

laat dan zien waar in de natuur die rolverdeling staat? anders inderdaad verzonnen.
Vrouwen dragen het kind bij zich en geven bijv borstvoeding. En dat dan bij alle zoogdieren (eventuele uitzonderingen daargelaten)
  zondag 30 juli 2017 @ 20:50:45 #71
179075 hugecooll
pi_172793125
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:49 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Omdat de rolverdeling per definitie gesocialiseerd is. Van nature zijn we jagers/verzamelaars en dat is nogal wat anders dan een kantoorpik/huisvrouwsamenleving.
Eigenlijk is vooral de man wat anders gaan doen. Het 'huis' waar de vrouw op past is er gewoon nog steeds en kinderen zijn er ook nog steeds.
pi_172793153
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:50 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Eigenlijk is vooral de man wat anders gaan doen. Het 'huis' waar de vrouw op past is er gewoon nog steeds en kinderen zijn er ook nog steeds.
Behalve dan dat we het in het merendeel van onze geschiedenis niet konden veroorloven dat een vrouw haar taak slechts het passen op het huis en de kinderen was. Die moesten ook gewoon de klauwtjes uit de mouwen steken, om alle monden te voeden.
  zondag 30 juli 2017 @ 20:54:05 #73
179075 hugecooll
pi_172793219
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:51 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Behalve dan dat we het in het merendeel van onze geschiedenis niet konden veroorloven dat een vrouw haar taak slechts het passen op het huis en de kinderen was. Die moesten ook gewoon de klauwtjes uit de mouwen steken, om alle monden te voeden.
Ja omdat ze vier dingen doet is ineens het huishouden daar geen meer van

of zoiets

je geeft toch gewoon aan dat o.a. dat sinds oudsher de taak van de vrouw is man
  † In Memoriam † zondag 30 juli 2017 @ 20:57:48 #74
230491 Zith
pls tip
pi_172793323
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:51 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Behalve dan dat we het in het merendeel van onze geschiedenis niet konden veroorloven dat een vrouw haar taak slechts het passen op het huis was.
IK heb haastig zitten zoeken maar kon nergens vinden dat vrouwen ook meededen met het jagen en oorlog voeren in de prehistory. Zou denk ik ook dom zijn want vrouwen zijn slapper dan slap.

Vrouwen deden vooral aan voedselbewerking (koken, voorbereiden), grothouden, water verzamelen, besjes en mooie bloemen verzamelen, origami, hout zoeken, roddelen en kinderen baren (wat maanden per jaar kost).
pi_172793443
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:54 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja omdat ze vier dingen doet is ineens het huishouden daar geen meer van

of zoiets

je geeft toch gewoon aan dat o.a. dat sinds oudsher de taak van de vrouw is man
Nee, een groot aandeel van de huishoudelijke taken zijn geen taken die ook in een jagers/verzamelaarssamenleving moeten gebeuren. Verder zie je dat in die samenlevingen er een minder rigide onderscheid is tussen de taken van een man en vrouw. Dat is dus socialisatie.
  zondag 30 juli 2017 @ 21:07:03 #76
179075 hugecooll
pi_172793560
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:02 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Nee, een groot aandeel van de huishoudelijke taken zijn geen taken die ook in een jagers/verzamelaarssamenleving moeten gebeuren. Verder zie je dat in die samenlevingen er een minder rigide onderscheid is tussen de taken van een man en vrouw. Dat is dus socialisatie.
Ja tuurlijk zijn dat wel taken die moeten gebeuren. Je weet het wel mooi te brengen ja :') Het helemaal terugbrengen naar jagen en verzamelen en dan zeggen dat alle nieuwe dingen daar niet bij horen. Hoort dat meer bij jagen, soldaat spelen en zware fysieke arbeid of meer bij verzamelen, kinderen opvoeden en dergelijke? :T
pi_172793611
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:57 schreef Zith het volgende:

[..]

IK heb haastig zitten zoeken maar kon nergens vinden dat vrouwen ook meededen met het jagen en oorlog voeren in de prehistory. Zou denk ik ook dom zijn want vrouwen zijn slapper dan slap.

Vrouwen deden vooral aan voedselbewerking (koken, voorbereiden), grothouden, water verzamelen, besjes en mooie bloemen verzamelen, origami, hout zoeken, roddelen en kinderen baren (wat maanden per jaar kost).
Mannen zijn ook slap, we zijn geen diersoort die het van onze kracht moeten hebben, maar eentje die het van van onze inventiviteit moet hebben. Wel is jagen op grote dieren een taak die voornamelijk door mannen werd en wordt uitgevoerd.

Daaruit volgt echter niet dat vrouwen "thuis" zaten, omdat we ten eerste niet zo gebonden aan één plek waren en ten tweede er simpelweg te weinig voedsel binnenkomt van de jacht op grote dieren alleen. Ook is bijvoorbeeld eten bewerken een vaardigheid die beide geslachten moeten kunnen, want een jacht kan vrij lang duren en tussendoor zal je toch moeten eten. Als alleen de vrouwen je voedsel voor kunnen zetten heb je een probleem.
pi_172793661
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:49 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Vrouwen dragen het kind bij zich en geven bijv borstvoeding. En dat dan bij alle zoogdieren (eventuele uitzonderingen daargelaten)
Het kind dragen duurt 9 maanden. Vrouwen lacteren, mannen kunnen ook voeden. En moedermelk is niet de enige voeding die beschikbaar is natuurlijk. Ik zie hierin geen natuurlijke rolverdeling.
pi_172793709
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:07 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja tuurlijk zijn dat wel taken die moeten gebeuren. Je weet het wel mooi te brengen ja :') Het helemaal terugbrengen naar jagen en verzamelen en dan zeggen dat alle nieuwe dingen daar niet bij horen. Hoort dat meer bij jagen, soldaat spelen en zware fysieke arbeid of meer bij verzamelen, kinderen opvoeden en dergelijke? :T
Dat is dus het punt. Onze maatschappij is nogal veranderd met de jaren. Daarom noemen we wat we doen ook "cultuur", om het te onderscheiden van natuur. Daarom is het zo'n onzin om allerlei maatschappelijke inrichtingen natuurlijke aanleg te noemen. Dat is het niet, he is gebaseerd op wat uitkwam, op het moment dat het relevant was. Dat betekent echter niet dat we het per se zo moeten blijven doen.
  zondag 30 juli 2017 @ 21:13:44 #80
459912 FlippingCoin
pi_172793730
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:08 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Mannen zijn ook slap, we zijn geen diersoort die het van onze kracht moeten hebben, maar eentje die het van van onze inventiviteit moet hebben. Wel is jagen op grote dieren een taak die voornamelijk door mannen werd en wordt uitgevoerd.

Daaruit volgt echter niet dat vrouwen "thuis" zaten, omdat we ten eerste niet zo gebonden aan één plek waren en ten tweede er simpelweg te weinig voedsel binnenkomt van de jacht op grote dieren alleen. Ook is bijvoorbeeld eten bewerken een vaardigheid die beide geslachten moeten kunnen, want een jacht kan vrij lang duren en tussendoor zal je toch moeten eten. Als alleen de vrouwen je voedsel voor kunnen zetten heb je een probleem.
De mens moest het voornamelijk van het uithoudingsvermogen hebben bij het jagen op dieren, het lang achter dieren aan blijven rennen, en dat is weldegelijk iets waarin een man fysiek voordeel heeft boven een vrouw.
  zondag 30 juli 2017 @ 21:14:46 #81
459912 FlippingCoin
pi_172793766
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:12 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dat is dus het punt. Onze maatschappij is nogal veranderd met de jaren. Daarom noemen we wat we doen ook "cultuur", om het te onderscheiden van natuur. Daarom is het zo'n onzin om allerlei maatschappelijke inrichtingen natuurlijke aanleg te noemen. Dat is het niet, he is gebaseerd op wat uitkwam, op het moment dat het relevant was. Dat betekent echter niet dat we het per se zo moeten blijven doen.
Maar het ging over de al dan niet zogenaamde natuurlijke rolverdeling.
pi_172793782
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

De mens moest het voornamelijk van het uithoudingsvermogen hebben bij het jagen op dieren, het lang achter dieren aan blijven rennen, en dat is weldegelijk iets waarin een man fysiek voordeel heeft boven een vrouw.
Klopt helemaal. Voor grote dieren tenminste.
pi_172793821
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar het ging over de al dan niet zogenaamde natuurlijke rolverdeling.
Dat klopt en de meeste dingen die we tegenwoordig doen passen helemaal niet in een natuurlijke rolverdeling. Gewoon doen wat je ligt dus.
  zondag 30 juli 2017 @ 21:17:30 #84
459912 FlippingCoin
pi_172793857
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:16 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dat klopt en de meeste dingen die we tegenwoordig doen passen helemaal niet in een natuurlijke rolverdeling. Gewoon doen wat je ligt dus.
Oh nee zeker, ik ben een voorstander van gelijkheid, maar dat betekent niet dat we de biologische verschillen tussen man en vrouw moeten ontkennen.
  zondag 30 juli 2017 @ 21:21:57 #85
179075 hugecooll
pi_172793981
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:10 schreef Drug het volgende:

[..]

Het kind dragen duurt 9 maanden. Vrouwen lacteren, mannen kunnen ook voeden. En moedermelk is niet de enige voeding die beschikbaar is natuurlijk. Ik zie hierin geen natuurlijke rolverdeling.
Ja hoor
De natuurlijke manier is dat de man zo'n baby ook kan voeden. Moet ie ff wachten tot hij van de vrouw melk heeft gekregen want vroeger hadden ze tuurlijk geen babyvoeding in rekken staan he, twee mensen op een taak :T

quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:12 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Het betekent niet dat we dat moeten blijven doen, maar wel dat dat de natuurlijke manier was. De meest logische rolverdeling, al sinds oudsher.
Dat we nu zo ver ontwikkeld zijn dat je je daar niet meer aan hoeft te houden, betekent niet ineens dat die rolverdeling 'zogenaamd' natuurlijk is
  zondag 30 juli 2017 @ 21:23:10 #86
8369 speknek
Another day another slay
pi_172794028
quote:

[..]

Yep. We hebben een energiezuinige manier van hardlopen, dat is het enige (naast de intelligentie) waar we aanspraak op kunnen maken. Overigens doen vrouwen daar ook niet heel veel voor onder. Verder kan de synchronisatie van de vrouwelijke cyclus erop wijzen dat er omstebeurt op kinderen gepast kan worden zodat de andere mannen/vrouwen konden foerageren.

Maar betekent dat, dat ik gelukkiger zou zijn als ik vier dagen lang zonder te slapen of te eten in de zinderende hitte van de Afrikaanse savanne achter een wrattenzwijn aan zou rennen?

Rot toch op. Als ik het al zou overleven zou ik mijn leven haten. In plaats daarvan stap ik elke dag in de trein, zit achter mijn bureau op het internet, en speel thuis nadat de kinderen naar bed zijn gebracht computerspelletjes. 0,0% natuurlijk. Fantastisch.
pi_172794043
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:21 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja hoor
De natuurlijke manier is dat de man zo'n baby ook kan voeden. Moet ie ff wachten tot hij van de vrouw melk heeft gekregen want vroeger hadden ze tuurlijk geen babyvoeding in rekken staan he, twee mensen op een taak :T
maar we leven toch niet vroeger?
  zondag 30 juli 2017 @ 21:24:16 #88
459912 FlippingCoin
pi_172794063
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Yep. We hebben een energiezuinige manier van hardlopen, dat is het enige (naast de intelligentie) waar we aanspraak op kunnen maken. Overigens doen vrouwen daar ook niet heel veel voor onder. Verder kan de synchronisatie van de vrouwelijke cyclus erop wijzen dat er omstebeurt op kinderen gepast kan worden zodat de andere mannen/vrouwen konden foerageren.

Maar betekent dat, dat is gelukkiger zou zijn als ik vier dagen lang zonder te slapen of te eten in de zinderende hitte van de Afrikaanse savanne achter een wrattenzwijn aan zou rennen?

Rot toch op. Ik stap elke dag in de trein, zit achter mijn bureau op het internet, en speel thuis nadat de kinderen naar bed zijn gebracht computerspelletjes. 0,0% natuurlijk. Fantastisch.
Nou zeg, ik zie mij nergens beweren dat het ideaal is om lekker de jager dan wel de verzamelaar uit te hangen. -O-
  zondag 30 juli 2017 @ 21:24:46 #89
179075 hugecooll
pi_172794087
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:23 schreef Drug het volgende:

[..]

maar we leven toch niet vroeger?
Nee maar dat maakt de rolverdeling niet minder natuurlijk. De natuurlijke manier is ook dat mensen aan allerlei ziekten sterven. Dat wij dat kunnen veranderen maakt het niet minder natuurlijk
  zondag 30 juli 2017 @ 21:32:57 #90
8369 speknek
Another day another slay
pi_172794303
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou zeg, ik zie mij nergens beweren dat het ideaal is om lekker de jager dan wel de verzamelaar uit te hangen. -O-
Sorry alleen de eerste paragraaf was een reactie op jou.
  zondag 30 juli 2017 @ 21:34:44 #91
459912 FlippingCoin
pi_172794337
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Sorry alleen de eerste paragraaf was een reactie op jou.
Haha, oké. :P
pi_172794531
Lekker toch feminisme, van die halve kerels met tieten die hun mening roeptoeteren als de absolute waarheid en van die verwijfde 'mannen' die er als hondjes achteraan lopen. Iedereen is gelijk en de wereld is van iedereen. :')
pi_172794561
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:40 schreef MadJackthePirate het volgende:
Lekker toch feminisme, van die halve kerels met tieten die hun mening roeptoeteren als de absolute waarheid en van die verwijfde 'mannen' die er als hondjes achteraan lopen. Iedereen is gelijk en de wereld is van iedereen. :')
hier iemand waar de OP overgaat :')
pi_172794586
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:40 schreef Prego het volgende:

[..]

hier iemand waar de OP overgaat :')
TS gespot :')
  zondag 30 juli 2017 @ 21:54:48 #95
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172794934
quote:

[..]

Jagen kan op meer manieren dan persistence hunting. Er bestaan al erg lang wapens waarmee gejaagd kan worden, en die zijn steeds verbeterd waardoor er minder kracht voor nodig was (zie slinger en speerwerper). Buiten dat was vlees in veel gemeenschappen maar een klein deel van de voedselvoorziening. En tot slot leven we niet meer in prehistorische tijden dus is het niet meer zo erg van belang.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 30 juli 2017 @ 21:55:52 #96
459912 FlippingCoin
pi_172794968
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Jagen kan op meer manieren dan persistence hunting. Er bestaan al erg lang wapens waarmee gejaagd kan worden, en die zijn steeds verbeterd waardoor er minder kracht voor nodig was (zie slinger en speerwerper). Buiten dat was vlees in veel gemeenschappen maar een klein deel van de voedselvoorziening. En tot slot jagen mensen niet meer dus is het niet meer zo erg van belang.
Hence the moest. ;)
  zondag 30 juli 2017 @ 22:03:24 #97
179075 hugecooll
pi_172795185
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Jagen kan op meer manieren dan persistence hunting. Er bestaan al erg lang wapens waarmee gejaagd kan worden, en die zijn steeds verbeterd waardoor er minder kracht voor nodig was
Aapjes trainen zodat ze everzwijnen moe maken _O_
  zondag 30 juli 2017 @ 22:06:33 #98
pi_172795255
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hence the moest. ;)
Nou ja oké, maar welk tijdperk wil je dan als referentie nemen? De aapjestijd, primitieve wapenstijd, minder primitieve wapenstijd? Het is allemaal een beetje triviaal vind ik.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 30 juli 2017 @ 22:08:03 #99
pi_172795295
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:03 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Aapjes trainen zodat ze everzwijnen moe maken _O_
Maar kunnen damesaapjes dat ook?
  zondag 30 juli 2017 @ 22:08:08 #100
459912 FlippingCoin
pi_172795298
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nou ja oké, maar welk tijdperk wil je dan als referentie nemen? De aapjestijd, primitieve wapenstijd, minder primitieve wapenstijd? Het is allemaal een beetje triviaal vind ik.
Ten tijde waarin het nog noodzakelijk was om achter dieren aan te rennen om deze daarna op te kunnen smikkelen uiteraard. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')