abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172877642
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 11:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Kort verslag van bijeenkomst klankbord groep Geldvoorelkaar.

De volgende dossiers zijn aan de orde geweest en besproken: 5962,6070,7417,9002,3402in combinatie met 6789, 10668.

In generaal is mijn conclusie dat de gerechtsdeurwaarder in de dossiers de juiste stappen neemt en van plan is te gaan nemen. Echter hebben wij samen met GvE en haar gerechtsdeurwaarder geconstateerd dat de communicatie aangaande het proces en de stappen die zijn gezet niet goed gecommuniceerd worden naar de investeerder. Men belooft dit beter te gaan doen.
De communicatie vanuit Geldvoorelkaar mag inderdaad wel flink verbeterd worden, als we bijvoorbeeld project 6070 als voorbeeld nemen dan is er eigenlijk na mei 2016 geen echte update meer geweest.

In mei 2016 werd er melding gemaakt van een betalingsregeling met de bestuurder, deze betalingsregeling werd nogmaals herhaald in december 2016 en vorige maand nog een keer. Voor mij is het alleen nog steeds onbekend of er ook echt geld binnenkomt en of, en wanneer we daar als investeerders iets van terugzien.
pi_172879150
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 14:31 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je vangt twee vliegen in één klap; ze is wel een ondernemer in hart en nieren zoals ik haar bezig zie.
Marktkoophandel is op zich een moeilijke business. Schandalig wat er gevraagd wordt voor kraamhuur en de energievoorziening. En dan maar hopen dat het niet regent die dag.

Wiebke gaat er wel vol voor inderdaad :)
Pecunia non olet
pi_172879350
Nieuwe GvE.

Die 9% is wel lekker. Wat minder lekker is dat er voorlopig niets verdiend zal worden. De eerste tijd zullen ze bezig zijn met het maken van de fietsen die al via Kickstarter besteld (en betaald) zijn. Op die fietsen maken ze bovendien verlies - anders was er nu geen nieuwe financiering nodig geweest.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2017 15:42:20 ]
pi_172879728
quote:
6s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:40 schreef k_man het volgende:
Nieuwe GvE.

Die 9% is wel lekker. Wat minder lekker is dat er voorlopig niets verdiend zal worden. De eerste tijd zullen ze bezig zijn met het maken van de fietsen die al via Kickstarter besteld (en betaald) zijn. Op die fietsen maken ze bovendien verlies - anders was er nu geen nieuwe financiering nodig geweest.
Volgens mij hebben ze de fietsen wel verkocht maar moeten deze nog gemaakt en geleverd worden.
pi_172880245
Ik moet mij dit project direct denken aan dat artikeltje van RJ Blom dat hier vandaag geplaatst is.
Dat ging toevallig ook over luchtfietserij :R .
Pecunia non olet
pi_172880360
Op 18 juli jl. hadden ze het nog over 'advanced talks with one interested investor' (gewoon hier op hun Kickstarterpagina). Waar is die dan gebleven? Of zouden ze hier GvE mee bedoelen?
pi_172880474
quote:
6s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:40 schreef k_man het volgende:
Nieuwe GvE.

Dit is nou typisch een project waar ik in het verleden ingestapt zou zijn, op basis van HA en BS. Wetende hoe GvE met het uitwinnen omgaat laat ik dergelijke startups nu aan mij voorbijgaan op dit platform. Ik geloof niet in de levensvatbaarheid van dit concept.
pi_172882061
Nieuwe op CcF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pas op met ondernemers uit Dedemsvaart 😉 #belhamels

[ Bericht 4% gewijzigd door djh77 op 03-08-2017 18:48:27 ]
pi_172882525
FNC heeft de vinkjes van de inlogpagina gehaald. Ze belden me net. Pas bij een volgende investering moet je akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden én automatische incasso.
pi_172882608
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 17:53 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CcF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pas op met ondernemers uit Dedemsvaart 😉
Elk jaar ongeveer gaat er een speelgoed keten failliet. Ik durf deze niet aan. Te weinig marge of zekerheden.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 19:06:25 #211
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172884066
quote:
Wij zijn overtuigd van het belang om de fietsproductie terug te halen naar Europa. In de eerste plaats omdat het verlies van vakmanschap en een maakindustrie de toekomst en de welvaart van dit continent onomkeerbaar verzwakt. Maar ook omdat productie in Azië op de lange termijn niet houdbaar is. Lange levertijden, negatieve milieu implicaties en stijgende kosten maken Azië steeds minder de ideale productielocatie.
Lange levertijden? Ik heb een fiets gekocht laatst; levertijd was 2 uur; gemonteerd en al. Ik zie niet hoe je milieu implicaties wilt verbeteren? De auto industrie in Europa is zwaar vervuilend en pas sinds de komst van Tesla zijn ze echt gaan innoveren op elektrisch rijden.
pi_172884312
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:55 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze de fietsen wel verkocht maar moeten deze nog gemaakt en geleverd worden.
Ja, dat is toch ook wat ik zeg? :?
pi_172884473
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:19 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Hier ook oorverdovend stil vanuit GvE.
Hier ook niets meer gehoord. Laatste teken van leven vanuit GVE was op 20 juni waarin werd aangegeven dat schuldenaar uiterlijk 23 juni een bericht zou aanleveren om e.e.a. toe te lichten. Niets meer van gehoord. Daarna op 2 juli nogmaals GVE gevraagd om informatie. Op deze e-mail heb ik nooit antwoord gehad. Zojuist weer een e-mail gestuurd.

[ Bericht 2% gewijzigd door FINONAF op 03-08-2017 19:28:26 ]
  donderdag 3 augustus 2017 @ 22:03:27 #214
132191 -jos-
Money=Power
pi_172890357
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:21 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Hier ook niets meer gehoord. Laatste teken van leven vanuit GVE was op 20 juni waarin werd aangegeven dat schuldenaar uiterlijk 23 juni een bericht zou aanleveren om e.e.a. toe te lichten. Niets meer van gehoord. Daarna op 2 juli nogmaals GVE gevraagd om informatie. Op deze e-mail heb ik nooit antwoord gehad. Zojuist weer een e-mail gestuurd.
Goh, klinkt bekend, blijkbaar zijn ze even een paar maanden met vakantie daaro.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_172891344
quote:

[..]

Je vangt twee vliegen in één klap; ze is wel een ondernemer in hart en nieren zoals ik haar bezig zie.
Ik zie in haar nou niet echt een geweldige onderneemster, maar ze is wel een doorzetter. Verder heeft ze goed begrepen hoe crowdfunding werkt. Door als een van de weinige geldnemers helder en open te communiceren creëert ze een band met haar investeerders. Dit project is bijzonder risicovol, dat blijkt ook maar weer, maar als ze eind dit jaar weer met een vergelijkbaar project komt stap ik wel weer in. Dan moet ze niet opeens vijf filialen gaan beginnen, want dat zie ik gewoon niet in haar.
Laat andere geldnemers aan haar open manier van communiceren een voorbeeld nemen.
pi_172892063
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, dat is toch ook wat ik zeg? :?
Als we hetzelfde bedoelen begrijp ik jouw opmerking niet dat ze verlies draaien op een fiets
pi_172892650
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:38 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Als we hetzelfde bedoelen begrijp ik jouw opmerking niet dat ze verlies draaien op een fiets
Ze hebben via Kickstarter de eerste 62 fietsen verkocht. Het opgehaalde geld blijkt echter onvoldoende om die fietsen daadwerkelijk te kunnen maken. Zodoende vragen ze nu via GvE financiering aan.

Als je je product verkoopt onder de kostprijs maak je verlies.
pi_172893178
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:50 schreef k_man het volgende:

[..]

Ze hebben via Kickstarter de eerste 62 fietsen verkocht. Het opgehaalde geld blijkt echter onvoldoende om die fietsen daadwerkelijk te kunnen maken. Zodoende vragen ze nu via GvE financiering aan.

Als je je product verkoopt onder de kostprijs maak je verlies.
In mei 2016 hebben we via Kickstarter.com ¤ 92.915,- opgehaald met de voorverkoop van 62 fietsen. Dit bedrag is besteed aan de inkoop van onderdelen (¤ 35.000,-), materiaal- en lasonderzoek (¤ 20.000,-), advies & accounting (¤ 7.000,-), Kickstarter kosten (¤ 7.000,-), marketing & evenementen (¤ 6.000,-) en huisvesting (¤ 5.500,-). Het overige deel (¤ 12.415,-) is liquide.

"slechts" 35k is direct toe te rekenen aan de kostprijs van de fiets behoudens hetgeen wat op voorraad is gelegd. Rest zijn investeringen welke uiteindelijk gedekt worden uit de marge van alle verkochte en nog te verkopen fietsen. Ik begrijp dus niet waarom er op een fiets verlies geleden is
pi_172893482
In mei 2016 hebben we via Kickstarter.com ¤ 92.915,- opgehaald met de voorverkoop van 62 fietsen.
Dat is ¤ 1.500,= per fiets !!
Dat is echt luchtfietsen.
Ik wens degenen die hierin investeren heel veel succes toe.
Zonder mij zal deze ook wel volkomen. https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16644

[ Bericht 24% gewijzigd door Appeltje58 op 03-08-2017 23:19:26 ]
pi_172894436
quote:

[..]

Dat was mijn zus ook alleen verdiende ze er geen knikker mee. Zou mij niets verbazen dat Wiebke veel minder dan het minimumloon haalt uit haar eigen onderneming.
pi_172894727
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 23:03 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

In mei 2016 hebben we via Kickstarter.com ¤ 92.915,- opgehaald met de voorverkoop van 62 fietsen. Dit bedrag is besteed aan de inkoop van onderdelen (¤ 35.000,-), materiaal- en lasonderzoek (¤ 20.000,-), advies & accounting (¤ 7.000,-), Kickstarter kosten (¤ 7.000,-), marketing & evenementen (¤ 6.000,-) en huisvesting (¤ 5.500,-). Het overige deel (¤ 12.415,-) is liquide.

"slechts" 35k is direct toe te rekenen aan de kostprijs van de fiets behoudens hetgeen wat op voorraad is gelegd. Rest zijn investeringen welke uiteindelijk gedekt worden uit de marge van alle verkochte en nog te verkopen fietsen. Ik begrijp dus niet waarom er op een fiets verlies geleden is
Lijkt me niet. Hebben ze vanaf nu geen huisvesting meer nodig dan? Geen marketing? Geen accountant?
pi_172894752
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 23:11 schreef Appeltje58 het volgende:
In mei 2016 hebben we via Kickstarter.com ¤ 92.915,- opgehaald met de voorverkoop van 62 fietsen.
Dat is ¤ 1.500,= per fiets !!
Dat is echt luchtfietsen.
Ik wens degenen die hierin investeren heel veel succes toe.
Zonder mij zal deze ook wel volkomen. https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16644
Of zou het zo zijn dat het niet gaat om het volledige bedrag per fiets, maar om aanbetalingen? :? In dat geval kunnen ze de fietsen wellicht wel verkopen zonder verlies te draaien.
pi_172895654
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 23:49 schreef Baklapper het volgende:

[..]

Dat was mijn zus ook alleen verdiende ze er geen knikker mee. Zou mij niets verbazen dat Wiebke veel minder dan het minimumloon haalt uit haar eigen onderneming.
Daarom geloof ik ook niet in meer vestigingen. Veel ZZPers werken ver onder het minimumloon. Wiebke waarschijnlijk ook als ik lees dat ze ondanks het inkomen van haar partner nauwelijks rondkomen. Bij een extra vestiging moet ze daar iemand voor inhuren. Dat kan niet.
pi_172898456
Uitbetalingen van KoM net binnengekregen.
13 van de 14 voldaan.
Van
SPOILER
al 2 maanden geen betaling ontvangen.

Positief dat
SPOILER
eindelijk weer een keer op tijd is met betalen. Hopenlijk houden ze dat nu goed vol.

[ Bericht 41% gewijzigd door dyna18 op 04-08-2017 10:14:34 ]
pi_172899581
Reactie Knab op AFM.

SPOILER

[ Bericht 21% gewijzigd door Frandderouw op 04-08-2017 12:26:20 ]
pi_172899834
Ik heb vanmorgen de eindbetaling van GVE-default 11403 (GPN, hier bekend) ontvangen. Uiteindelijk 64,46% procent van het geinvesteerde bedrag teruggekregen, dus dat is redelijk te overzien. Niet alles kan immers goed gaan, maar het moeten er ook weer niet te veel worden...

Een toelichtig op het bedrag heb ik echter (nog) niet gezien. Zo kan ik bijv. niet nagaan of de fee ook door GVE is terugbetaald. Kan iemand anders dat er wel uithalen?
pi_172900138
Er gaan vanmorgen overigens twee stevige bedragen in Multi Care Systems en Noizezz: 15.000 en 25.000, dus met een beetje geluk komt die ook vol.
pi_172900311
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:27 schreef Incitatus3 het volgende:
Er gaan vanmorgen overigens twee stevige bedragen in Multi Care Systems en Noizezz: 15.000 en 25.000, dus met een beetje geluk komt die ook vol.
Goede zaak voor de deelnemers in alle voorgaande edities :)
Pecunia non olet
pi_172900567
GvE project: volledige aflossing d.m.v. herfinanciering
SPOILER
Hopelijk zit het project snel vol en is de aflossing inclusief rente tot einde looptijd.
pi_172900975
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:47 schreef william0199 het volgende:
SPOILER
Hopelijk zit het project snel vol en is de aflossing inclusief rente tot einde looptijd.
Waarom zouden ze het oude project aflossen ( met rente tot einde looptijd ) en met een nieuw project daar het geld voor ophalen ? Kan je toch beter een nieuw project erbij openen, vanuit de ondernemer gezien.

Of hopen ze met het succesverhaal van vervroegde aflossing ( betaald door de nieuwe investeerders ) nu een veel groter bedrag op te kunnen halen ? Beetje dat vliegtuigen-handel verhaal.
pi_172901054
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:05 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze het oude project aflossen ( met rente tot einde looptijd ) en met een nieuw project daar het geld voor ophalen ? Kan je toch beter een nieuw project erbij openen, vanuit de ondernemer gezien.
Klinkt een beetje als multi-level marketing zo... steeds meer projecten opzetten om je oude projecten maar te kunnen aflossen totdat.... niemand meer met de nieuwe projecten in zee gaat.

Ver weg van blijven zou ik zeggen... gedoemd te mislukken, de vraag is alleen wanneer.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_172901113
Ik ga op de stand-by stand qua investeringen. De default (s) en verlate betalingen brengen het onder 2 tot 3%. Ik ga kan het beter beleggen in hoge dividends fondsen op de lange termijn.
pi_172901585
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:47 schreef william0199 het volgende:
SPOILER
Na 40 termijnen kan ik het nog begrijpen. Na 15 niet. Rentelast is nog aanzienlijk.
pi_172901707
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:42 schreef djh77 het volgende:

[..]

Na 40 termijnen kan ik het nog begrijpen. Na 15 niet. Rentelast is nog aanzienlijk.
Vanuit GVE snap ik het wel, 2 x een projectfee ontvangen in korte tijd en een 'succesverhaal' over vervroegd aflossen erbij.
Als de ondernemer het geld hard nodig heeft stemt die wel in met het voorstel van GVE en neemt die de 10 maanden ( nieuwe algemene voorwaarden toch ? ) aan 'boeterente' op de koop toe. Zodat die nu het hoofd nog boven water kan houden.
pi_172901869
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:50 schreef Thomas88 het volgende:
Vanuit GVE snap ik het wel, 2 x een projectfee ontvangen in korte tijd en een 'succesverhaal' over vervroegd aflossen erbij.
Als de ondernemer het geld hard nodig heeft stemt die wel in met het voorstel van GVE en neemt die de 10 maanden ( nieuwe algemene voorwaarden toch ? ) aan 'boeterente' op de koop toe. Zodat die nu het hoofd nog boven water kan houden.
Het project is in maart-april 2016 tot stand gekomen. Ik ga er vanuit dat de oude algemene voorwaarden hierop van toepassing zijn wat inhoud dat over de gehele looptijd rente dient te worden betaald. Dit komt neer op circa ¤ 5.700.
Dit bedrag is te overzien. Mijn verwachting is dat de zaken best goed gaan en ze daarom het pand (incl. grond) van hun ouders willen overnemen of omzetting naar een B.V. Deze versnelde aflossing kan ik dan wel plaatsen. We gaan het zien!
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:15:27 #236
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172902131
Laatste update van AgD - Infraunion op 3 mei:

"Het verzoekschrift is klaar. We hebben veel mogelijke medecrediteuren nagebeld maar hier is geen steunvordering uitgekomen. We vragen nu een prijsopgave bij een advocaat die we jullie uiteraard eerst voorleggen"

We zijn nu 3 maanden verder. Duurt het zo lang om een prijsopgave van een advocaat te krijgen?
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:17:57 #237
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172902197
Ik vraag mij overigens sterk af of Aygodutch nog wel bestaat. Geen nieuwe projecten op de site, Harm reageert hier nooit meer, sinds maart geen update op facebook...
pi_172902276
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 13:17 schreef leolinedance het volgende:
Ik vraag mij overigens sterk af of Aygodutch nog wel bestaat. Geen nieuwe projecten op de site, Harm reageert hier nooit meer, sinds maart geen update op facebook...
Ze bestaan echt nog wel :) Maar ik geloof niet dat ze nog acquisitie doen, bestaande projecten worden netjes afgehandeld qua betalingen.
Het heeft ze ook niet meegezeten met hun projecten.....één default en eentje waarvan iedereen opgelucht zal ademhalen als deze afgelost is.....op een handvol projecten in totaal.
Pecunia non olet
pi_172902288
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:21 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Reactie gekregen op mijn mail. "Dit dossier is in behandeling bij mijn collega de heer XXXX. Helaas is hij afwezig vandaag. Ik leg uw vraag volgende week aan hem voor zodat hij hier op kan reageren" Ik hou vinger aan de pols.
pi_172902387
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 13:22 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ze bestaan echt nog wel :) Maar ik geloof niet dat ze nog acquisitie doen, bestaande projecten worden netjes afgehandeld qua betalingen.
Het heeft ze ook niet meegezeten met hun projecten.....één default en eentje waarvan iedereen opgelucht zal ademhalen als deze afgelost is.....op een handvol projecten in totaal.
Tellen we de wandafwerker nog niet mee die zijn project niet vol kreeg maar korte tijd later failliet ging. Of het niet meezitten is weet ik niet, je zou zeggen dat de screening ook niet optimaal is geweest.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:45:31 #241
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172902724
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 13:22 schreef obligataire het volgende:

[..]

Oke, hoop dat je gelijk hebt en dat er ook nog aan Infraunion wordt gewerkt. Een keer wat feedback zou niet verkeerd zijn.
pi_172902830
Pff. Ik heb twee projecten lopen via CrowdAboutNow. Kreeg net bericht dat ook het tweede project failliet is. Verwacht rendement is nu -100%. Gelukkig heb ik weinig problemen met projecten bij andere platformen, zodat ik het daar goed kan maken, maar dit hakt er toch wel in.
pi_172903003
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 13:22 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Reactie gekregen op mijn mail. "Dit dossier is in behandeling bij mijn collega de heer XXXX. Helaas is hij afwezig vandaag. Ik leg uw vraag volgende week aan hem voor zodat hij hier op kan reageren" Ik hou vinger aan de pols.
deze reactie heb ik ook meerdere keren gehad om vervolgens niets meer te horen...
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_172903362
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 13:27 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Tellen we de wandafwerker nog niet mee die zijn project niet vol kreeg maar korte tijd later failliet ging. Of het niet meezitten is weet ik niet, je zou zeggen dat de screening ook niet optimaal is geweest.
Klopt ja, kan ik me nog herinneren. Tsja dat maakt het percentage junk wel heel erg hoog. Misschien dat zo'n klein platform blij is met elke kruimel die de anderen laten liggen? Hoe dan ook kan ik me voorstellen dat ze er schoon genoeg van hadden........ :{
Pecunia non olet
pi_172903627
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 14:18 schreef obligataire het volgende:

[..]

Klopt ja, kan ik me nog herinneren. Tsja dat maakt het percentage junk wel heel erg hoog. Misschien dat zo'n klein platform blij is met elke kruimel die de anderen laten liggen? Hoe dan ook kan ik me voorstellen dat ze er schoon genoeg van hadden........ :{
Eigenaar van Aygodutch heeft ook een onderneming in bedrijfsovernames & verstrekken van bedrijfskredieten ( hun reclame-uiting : Bij "Bijzonder Beheer" beland? Bel ons; wij leiden u hier doorheen. ): de hoge risico projecten zouden daar toch niet via doorverwezen zijn naar de 'eigen' crowdfunding ?
Je zou zeggen als het niet goed genoeg is voor je eigen onderneming dan schuif je het ook niet voor aan de crowd :Y Dat lijkt me nu dus ver gezocht ..

[ Bericht 0% gewijzigd door Thomas88 op 04-08-2017 14:36:08 ]
pi_172903993
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 13:59 schreef komrad het volgende:

[..]

deze reactie heb ik ook meerdere keren gehad om vervolgens niets meer te horen...
Daar ben ik in mijn geval ook bang voor :(
pi_172904091
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 13:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Oke, hoop dat je gelijk hebt en dat er ook nog aan Infraunion wordt gewerkt. Een keer wat feedback zou niet verkeerd zijn.
Mee eens. Maar ze bestaan echt nog. Vorige week nog vragen gesteld en de beantwoording was binnen een half uur. Ik verwacht ook geen nieuwe projecten meer.
pi_172904210
En daar is hij:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16775

Naam: Take
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 350.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s

Heel verstandig dat onderstaande vanaf het begin in de pitch staat. Hierover was bij het vorige project nogal wat gedoe.

* "Faillissement Tuincentrum Veldhoven B.V. in 2015. Dit bedrijf was op dezelfde locatie gevestigd als het huidige bedrijf. De heer en mevrouw Kuijpers waren weliswaar werkzaam in dit bedrijf, een familielid was de eigenaar, maar zij zelf hadden geen aandelen hierin en waren ook geen bestuurder.
* Faillissement Verkeersschool Dekker B.V. / Dekker beheer B.V. in 2013. Enig aandeelhouder was J. Dekker. Oorzaak was het terugtrekken van de grootste opdrachtgever in combinatie met de crisis. De heer Dekker heeft dit bij het aanleveren van de informatie op voorhand gemeld en is richting Geldvoorelkaar.nl volledig transparant geweest. Er is voor ons geen reden om de integriteit of het ondernemerschap van de heer Dekker in twijfel te trekken."

[ Bericht 26% gewijzigd door Horsemen op 04-08-2017 15:09:24 ]
pi_172904259
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:01 schreef Horsemen het volgende:
En daar is hij:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16775

Naam: Take
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 350.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,48
Oh die :) Die heb ik destijds geannuleerd omdat er via Fok! wat zaken aan het licht waren gekomen....
Pecunia non olet
pi_172904353
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

Oh die :) Die heb ik destijds geannuleerd omdat er via Fok! wat zaken aan het licht waren gekomen....
Klopt, die is het ;)
pi_172904514
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:10 schreef Incitatus3 het volgende:
Ik heb vanmorgen de eindbetaling van GVE-default 11403 (GPN, hier bekend) ontvangen. Uiteindelijk 64,46% procent van het geinvesteerde bedrag teruggekregen, dus dat is redelijk te overzien. Niet alles kan immers goed gaan, maar het moeten er ook weer niet te veel worden...

Een toelichtig op het bedrag heb ik echter (nog) niet gezien. Zo kan ik bijv. niet nagaan of de fee ook door GVE is terugbetaald. Kan iemand anders dat er wel uithalen?
Ik heb net met GvE gebeld ook aan de hand van mijn vraag over de fee's.
De praktijk is tegenwoordig dat de kosten van deurwaarders etc niet worden doorbelast, maar betaald vanuit de fee. Over het algemeen is de fee hiervoor niet genoeg en dit legt GvE dan bij.

Ondertussen staat dit ook in de FAQ
quote:
Kunnen er extra kosten in rekening gebracht worden aan investeerders?
In geval van default en het stopzetten van betalingen aan investeerders zal Geldvoorelkaar.nl de Succesfee Investeerder compenseren. Deze fee wordt niet teruggestort aan de investeerder, maar gebruikt voor het betalen van incassokosten, indien deze niet meer verhaald kunnen worden op de geldnemer. Investeerders zullen geen aanvullende kosten hoeven te betalen, en maximaal het restant van de openstaande vordering kunnen verliezen in geval default.
pi_172904663
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:19 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Ik heb net met GvE gebeld ook aan de hand van mijn vraag over de fee's.
De praktijk is tegenwoordig dat de kosten van deurwaarders etc niet worden doorbelast, maar betaald vanuit de fee. Over het algemeen is de fee hiervoor niet genoeg en dit legt GvE dan bij.

Ondertussen staat dit ook in de FAQ

[..]

Ik kan mij alleen zo voorstellen dat dit in dit geval niet opgaat. Mijn vermoeden is dat de incassokosten in dit geval wel in de verrekening zijn meegenomen met het uitgekeerde bedrag . Dit is overigens alleen een vermoeden. Heb jij hier toevallig naar gevraagd?
pi_172904723
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik kan mij alleen zo voorstellen dat dit in dit geval niet opgaat. Mijn vermoeden is dat de incassokosten in dit geval wel in de verrekening zijn meegenomen met het uitgekeerde bedrag . Dit is overigens alleen een vermoeden. Heb jij hier toevallig naar gevraagd?
Nee, maar ik zit ook niet in dit project... Wellicht voor incatius3 om nog even hier naar te vragen bij GvE. In dit geval is bellen sneller. Er is nogal wat chaos na hun verhuizing en ook door vakantie zijn er een aantal mensen niet...
pi_172904761
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:34 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Nee, maar ik zit ook niet in dit project... Wellicht voor incatius3 om nog even hier naar te vragen bij GvE. In dit geval is bellen sneller. Er is nogal wat chaos na hun verhuizing en ook door vakantie zijn er een aantal mensen niet...
Ik zit er zelf ook in maar heb even geen tijd om er verder in te duiken.
In de mail van 26-05-2017 heeft GvE aangegeven dat ze het geld uitkeren "minus incasso kosten".

In dit geval zou de fee dus gewoon terug kunnen naar de investeerders.
pi_172905146
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:34 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Er is nogal wat chaos na hun verhuizing en ook door vakantie zijn er een aantal mensen niet...
Ze zijn ook vergeten een What'sApp bericht te sturen met aankondiging van het Take-It project.
Nee joh, die 3.5ton loopt vanzelf vol :)
pi_172905271
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:58 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

Ze zijn ook vergeten een What'sApp bericht te sturen met aankondiging van het Take-It project.
Nee joh, die 3.5ton loopt vanzelf vol :)
Door mij wel vandaag om 14.44 uur ontvangen.
pi_172905363
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 16:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Door mij wel vandaag om 14.44 uur ontvangen.
Apart, het laatste bericht bij mij is Mokumono van gisteren.
Aan de (geringe) hoeveelheid investerings-toezeggingen tot nu toe, ben ik denk ik niet de enige waar geen bericht naar is gestuurd.

Inhoudelijk: de vennoten zijn hoofdelijk aansprakelijk (off topic: waarom nu al een BV?), bij 3 hiervan is de aansprakelijkheid materieel van waarde. Toch niet voor 3.5ton pp? Niet duidelijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door marathon2000 op 04-08-2017 16:17:28 ]
pi_172905527
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zit er zelf ook in maar heb even geen tijd om er verder in te duiken.
In de mail van 26-05-2017 heeft GvE aangegeven dat ze het geld uitkeren "minus incasso kosten".

In dit geval zou de fee dus gewoon terug kunnen naar de investeerders.
Toch even een mailtje over gestuurd naar GvE. Ze komen er op terug.
pi_172905869
Nieuwe op KOM

SPOILER
Cafetaria Restaurant Quickly de Pepermolen
kapitaal voor een herfinanciering

Hoogte: 55.000
Rente: 7.5%
Duur: 36 maanden

Deze hete aardappel slik ik maar even niet. Er moeten overal achterstanden worden weggewerkt van groothandel via nuts naar huur etc etc
pi_172905948
Wat betreft Take It - GvE heb ik ook geen bericht ontvangen.

Op de begroting staat overigens voor ¤ 88.000 (!) aan belastingen. Iemand enig idee hoe dit kan/wat dit betreft? De financiering wordt verstrekt aan de nieuwe B.V. en die heeft niet gelijk belastingschulden.
pi_172906021
Nieuwe op CCF:
SPOILER
2e hypotheek op binnenvaartschip, achter rabo
pi_172906385
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 16:45 schreef william0199 het volgende:
Op de begroting staat overigens voor ¤ 88.000 (!) aan belastingen. Iemand enig idee hoe dit kan/wat dit betreft? De financiering wordt verstrekt aan de nieuwe B.V. en die heeft niet gelijk belastingschulden.
Meestal is dit voorfinanciering van de btw: E 368.000. * 21% is al ruim E 77.000
pi_172906499
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:09 schreef djh77 het volgende:

[..]

Meestal is dit voorfinanciering van de btw: E 368.000. * 21% is al ruim E 77.000
Thanks! Dit is hem inderdaad : ¤ 418.000 * 21% = ¤ 87 780.
pi_172906516
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 16:19 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Toch even een mailtje over gestuurd naar GvE. Ze komen er op terug.
Super! Dank. Dan hoef ik dat meer te doen. Ik wacht bericht even af, maar blijf er wel scherp op, al is het uit principe
pi_172906570
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 16:48 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF:
SPOILER
2e hypotheek op binnenvaartschip, achter rabo
Wederom mijn dank voor het delen!

SPOILER
Een gedeeltelijke lening onder borgstelling van de staat. De Rabo is dus de mening toegedaan dat het onderpand voor hun niet toereikend is. En dan mag de crowd met nog minder zekerheden genoegen nemen. Ik laat hem lekker aan mij voorbij gaan.
pi_172909035
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:18 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]

Super! Dank. Dan hoef ik dat meer te doen. Ik wacht bericht even af, maar blijf er wel scherp op, al is het uit principe
GvE heeft het niet lekker duidelijk gecommuniceerd maar heeft, in tegenstelling van hetgeen ze geschreven hadden in hun mail van mei j.l. de volledige incasso kosten voor hun rekening genomen en deze dus niet verrekend. Deze kosten waren aanzienlijk hoger dan de fee kosten die dan ook niet meer verrekend hoeft te worden. Er komt nog een aanvullende mail over maar voor mij is het duidelijk en acceptabel.
pi_172911923
De top 10 van week 30:

De top 10 van week 31:
pi_172913716
Nieuwe duurzaaminvesteren:

https://www.duurzaaminves(...)buurtmolen-herbaijum

Belangrijkste kenmerken van de obligatielening

Uitgevende instelling:Coöperatie Buurtmolen Herbaijum U.A.
Hoofdsom:¤630.000.
Ingangsdatum:verwacht per 1 november 2017
Nominale waarde:¤500 per obligatie (minimale inleg)
Kenmerken:.Senior positie (géén achterstelling).
Rentevergoeding:4,0% per jaar, gedurende de looptijd van de obligatie.
Rentebetaling:Jaarlijks.
Looptijd:7 jaar met herfinanciering aan het einde van de looptijd.
Bij uitblijven van herfinanciering is de looptijd maximaal 15 jaar.
Aflossing:Gedeeltelijk (ca. 40%) gedurende de looptijd, het restant zal ineens aan het einde van de looptijd afgelost worden.
Transactiekosten:Geen.
Inschrijving en betaling:
U kunt vanaf 7 augustus 2017 inschrijven op Obligaties.
U betaalt echter pas na berichtgeving vanuit de Uitgevende Instelling dat er voldoende afnemers voor het Buurtmolen project zijn.

Voor u betekent dit het volgende:

U betaalt per obligatie ¤500, de nominale waarde van een Obligatie (de Hoofdsom);
Iedere Obligatie biedt een rentevergoeding van 4,0% over de Hoofdsom;
Gedurende de looptijd wordt ook een deel (ca. 40%) van de Hoofdsom afgelost, het resterende bedrag wordt aan het einde van de looptijd ineens afgelost;
In totaal ontvangt u per obligatie in 7 jaar ¤618 (of bij uitblijven herfinanciering in 15 jaar ¤675) op een investering van ¤500;
Uw netto gemiddelde effectieve rendement 4,0% op jaarbasis.
pi_172916678
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

Inventaris – overname Outlet Veldhoven ¤ 50.000,-

Voorraad – overname Outlet Veldhoven ¤ 50.000,-

Moet nog ff nadenken hierover. De overname van de inventaris & voorraden van de Outlet door de Take, financiering hiervan grotendeels door de crowd, wordt betaald aan de Outlet eigenaren, hiermee betalen zij dus de oude CF lening af, en het evt restant benutten zij dan (deels misschien of geheel ) als eigen inleg in de Take toko.

Moet de pitch nog ff goed lezen. De Outlet ken ik, krijg er nog geen hoogte van hoe goed het draait. Ff netweken in de surrounding en er morgen eens binnenlopen. Re volgt
pi_172920019
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wederom mijn dank voor het delen!

SPOILER
Een gedeeltelijke lening onder borgstelling van de staat. De Rabo is dus de mening toegedaan dat het onderpand voor hun niet toereikend is. En dan mag de crowd met nog minder zekerheden genoegen nemen. Ik laat hem lekker aan mij voorbij gaan.
Er zijn meerdere projecten met binnenvaartschepen geweest en daarbij steekt deze toch wel ongunstig af. Blijkbaar konden ze met het oude schip nauwelijks een boterham verdienen en proberen ze het nu maar met een ander scheepje en met heel veel vreemd vermogen (stapelfinanciering). Ik hoop voor ze dat het goed komt maar doe zelf niet mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 05-08-2017 10:29:07 ]
Pecunia non olet
pi_172921099
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 10:57 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Deze vooraankondiging is toch wel 1 van de betere Collins van de laatste week,
vooral omdat de S.. B... Groep volledig garant staat voor de gevraagde financiering.
Deze zal de komende week wel gepubliceerd worden.
pi_172921861
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 11:14 schreef Appeltje58 het volgende:

[..]

Deze vooraankondiging is toch wel 1 van de betere Collins van de laatste week,
vooral omdat de S.. B... Groep volledig garant staat voor de gevraagde financiering.
Deze zal de komende week wel gepubliceerd worden.
Vind ik ook :) Nu maar hopen dat er bij die s.b.g. geen lijkjes uit de kast gaan komen, maar zo'n grote holding is vermoedelijk controleplichtig bij hun accountant.
Pecunia non olet
pi_172922012
quote:
12s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 00:49 schreef peterc het volgende:

[..]

Inventaris – overname Outlet Veldhoven ¤ 50.000,-

Voorraad – overname Outlet Veldhoven ¤ 50.000,-

Moet nog ff nadenken hierover. De overname van de inventaris & voorraden van de Outlet door de Take, financiering hiervan grotendeels door de crowd, wordt betaald aan de Outlet eigenaren, hiermee betalen zij dus de oude CF lening af, en het evt restant benutten zij dan (deels misschien of geheel ) als eigen inleg in de Take toko.

Moet de pitch nog ff goed lezen. De Outlet ken ik, krijg er nog geen hoogte van hoe goed het draait. Ff netweken in de surrounding en er morgen eens binnenlopen. Re volgt
Over de prognoses kan ik geen zinnig woord zeggen, behalve dan dat ze erg ambitieus lijken.
Het valt me wel op dat broer en zus beiden hoofdelijk aansprakelijk zijn en dat ze samen een groot deel van de aandelen houden in de K.Beheer mij. In die laatste zit denk ik van oudsher het familiekapitaal (pand) dus er zit redelijk wat zekerheid in dit project. Pand zal wel grotendeels hypotheekvrij zijn. Hoe zien jullie dit?
SPOILER
SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 05-08-2017 12:08:27 ]
Pecunia non olet
pi_172923356
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2017 11:03 schreef Horsemen het volgende:
Voor het archief en mensen die er nog in willen stappen:
Sherlocked
¤ 150.000
8,0% rente
36 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/sherlocked-rotterdam/
Sherlocked heeft bij CCF nog niet voldoende geld opgehaald. Nu ook funding bij CAN: https://crowdaboutnow.nl/campagnes/sherlocked

Investeerders van CCF worden "Timo" genoemd in deze pitch, terwijl Timo zelf "maar" 10k heeft ingelegd
quote:
Onze partner Timo heeft zelf al het grootste gedeelte van het benodigde budget beschikbaar gesteld. We hebben nu nog ¤27.000 nodig om van start te kunnen gaan met de inrichting van de kamers.

[ Bericht 8% gewijzigd door djh77 op 05-08-2017 13:37:45 ]
pi_172924858
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 5 augustus 2017 12:01 schreef obligataire het volgende:
Over de prognoses kan ik geen zinnig woord zeggen, behalve dan dat ze erg ambitieus lijken.
Het valt me wel op dat broer en zus beiden hoofdelijk aansprakelijk zijn en dat ze samen een groot deel van de aandelen houden in de K.Beheer mij. In die laatste zit denk ik van oudsher het familiekapitaal (pand) dus er zit redelijk wat zekerheid in dit project. Pand zal wel grotendeels hypotheekvrij zijn. Hoe zien jullie dit?
Ik had liever een 1e of 2e hypotheek gezien vanuit de beheermaatschappij. Nu stap ik niet in. Project loopt maar langzaam vol en vraag me af of er voldoende interesse is in dit project.
pi_172926642
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:01 schreef obligataire het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
http://www.omroepbrabant.(...)trum+Veldhoven+.aspx

Het oude pand is in 2013 volledig verwoest bij een brand. Hierna volgde volledige nieuwbouw, deze is groter en natuurlijk mooier. Het oude tuincentrum was een aaneenschakeling van uitbreidingen. In 2015 volgde het faillissement. Mij nooit duidelijk geworden waarom. Het oude tuincentrum heeft tot de brand naar mijn mening 'goed' gelopen. Men profileerde zich, sponsorde zaken , had auto's rijden etc. Of het pand hypo vrij is durf ik niet te zeggen
pi_172927382
quote:
12s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:21 schreef peterc het volgende:

[..]

http://www.omroepbrabant.(...)trum+Veldhoven+.aspx

Het oude pand is in 2013 volledig verwoest bij een brand. Hierna volgde volledige nieuwbouw, deze is groter en natuurlijk mooier. Het oude tuincentrum was een aaneenschakeling van uitbreidingen. In 2015 volgde het faillissement. Mij nooit duidelijk geworden waarom. Het oude tuincentrum heeft tot de brand naar mijn mening 'goed' gelopen. Men profileerde zich, sponsorde zaken , had auto's rijden etc. Of het pand hypo vrij is durf ik niet te zeggen
Vanmiddag ff rondgewandeld, 50k voor de voorraden, daar kom je wel aan, 50k inventaris, aan de hoge kant misschien, zit een nette en goede lunch tent bij de ingang Bij Puur.
In de winkel staan best veel (tuin)potten, accessoires voor in de tuin (lampjes, windlichten) etc. wat tuinmeubels, meubels (eettafels/banken, eetkamer stoelen) welke je ook bij LeenBakker en de Kwantum kunt kopen, en bij de kassa een paar pallets met trays frisdrank. Echte outlet dus.
Een deel van de winkel bij de tuinpotten stond niet echt vol, kwam zelfs leeg over, bij de 'kwantum' meubels stond het weer te vol.

Met TAKE zal de toko meer niveau en uitstraling krijgen en in een hoger segment komen. Nu is het restpartijen outlet, en is het pand eigenlijk te groot, Een winkel in het hogere segment, met de prima lunch tent Bij Puur erbij < Hier spreek ik uit ervaring> kunnen elkaar versterken.

Maar of de wereld zit te wachten op nog een life & style tent, I don't know., je blijft concurrentie houden van de Praxis, Hornbach, tuincentra die ook dat soort spul in het assortiment hebben.
Ambitieus is het, maar om te scoren moet je op doel schieten.
pi_172927507
quote:
12s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 16:08 schreef peterc het volgende:

[..]

Vanmiddag ff rondgewandeld, 50k voor de voorraden, daar kom je wel aan, 50k inventaris, aan de hoge kant misschien, zit een nette en goede lunch tent bij de ingang Bij Puur.
In de winkel staan best veel (tuin)potten, accessoires voor in de tuin (lampjes, windlichten) etc. wat tuinmeubels, meubels (eettafels/banken, eetkamer stoelen) welke je ook bij LeenBakker en de Kwantum kunt kopen, en bij de kassa een paar pallets met trays frisdrank. Echte outlet dus.
Een deel van de winkel bij de tuinpotten stond niet echt vol, kwam zelfs leeg over, bij de 'kwantum' meubels stond het weer te vol.

Met TAKE zal de toko meer niveau en uitstraling krijgen en in een hoger segment komen. Nu is het restpartijen outlet, en is het pand eigenlijk te groot, Een winkel in het hogere segment, met de prima lunch tent Bij Puur erbij < Hier spreek ik uit ervaring> kunnen elkaar versterken.

Maar of de wereld zit te wachten op nog een life & style tent, I don't know., je blijft concurrentie houden van de Praxis, Hornbach, tuincentra die ook dat soort spul in het assortiment hebben.
Ambitieus is het, maar om te scoren moet je op doel schieten.
Is het dit pand : http://www.fundainbusines(...)5947257-de-run-4202/ ?
Enig idee waarom het pand al geruime tijd te huur / te koop is ?
pi_172928737
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 16:13 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Is het dit pand : http://www.fundainbusines(...)5947257-de-run-4202/ ?
Enig idee waarom het pand al geruime tijd te huur / te koop is ?
Goed gevonden, correct, dit is het pand. Te koop, kan ik me nog iets bij voorstellen, te huur ?? De outlet zal geen 270k huur betalen op een omzet van circa 800k, daar heb je echt wel 2.000k omzet voor nodig zoals de prognose uit de pitch. GVE maar eens de vraag stellen hoe het zit met deze funda adver
pi_172928931
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 12:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

Sherlocked heeft bij CCF nog niet voldoende geld opgehaald. Nu ook funding bij CAN: https://crowdaboutnow.nl/campagnes/sherlocked

Investeerders van CCF worden "Timo" genoemd in deze pitch, terwijl Timo zelf "maar" 10k heeft ingelegd

[..]

Uit de Collin pitch: Timo van Schaik (48 jaar) wordt de exploitant en indirect meerderheidsaandeelhouder van Sherlocked Rotterdam B.V.
De aanvraag bij CCF was vanuit die Timo opgesteld, de CAN aanvraag vanuit de bedenkers van het Sherlock (amsterdam) concept.
Er was vooraf in de CCF pitch aangekondigd extra funding op te halen tbv marketing/liquiditeit: Naast deze crowdfund campagne is de verwachting dat men ook nog een kleinschalige reward crowdfund campagne (op basis van donatie) gaat draaien via Crowdaboutnow. Het doel van deze campagne is naast voorverkoop ook het creëren van naamsbekendheid voordat Sherlocked in Rotterdam lanceert.

[ Bericht 13% gewijzigd door marathon2000 op 05-08-2017 17:44:20 ]
pi_172966830
VNB Fashion https://www.collincrowdfund.nl/vof-vnb-fashion-company/

Inmiddels extra toelichting op de vermogenspositie.

SPOILER
Pecunia non olet
pi_172966952
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 10:05 schreef dyna18 het volgende:
Uitbetalingen van KoM net binnengekregen.
13 van de 14 voldaan.
Van
SPOILER
al 2 maanden geen betaling ontvangen.

Positief dat
SPOILER
eindelijk weer een keer op tijd is met betalen. Hopenlijk houden ze dat nu goed vol.

Ik heb deze maand de uitbetaling van
SPOILER
niet ontvangen, helaas ook nog geen update vanuit KOM erover ontvangen.
pi_172967791
Er is bij mij nog niets bijgeschreven bij lendahand, jebben jullie de bijschrijving van juli al? Op de 7e van de maand zou het er toch bij moeten staan?
pi_172968612
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:16 schreef snoopy40 het volgende:
Er is bij mij nog niets bijgeschreven bij lendahand, jebben jullie de bijschrijving van juli al? Op de 7e van de maand zou het er toch bij moeten staan?
Stortingen zijn niet altijd op dezelfde dag. Meestal is het gemiddeld wat later dan de 7e
quote:
Normaal gesproken zullen terugbetalingen van leningnemers gedurende de eerste 10 werkdagen van de eerstvolgende maand op jouw wallet worden gezet.

[ Bericht 7% gewijzigd door djh77 op 07-08-2017 13:02:34 ]
pi_172970328
Ok dank, wacht wel verder even af maar kan me niet herinneren dat het zo laat was
pi_172973533
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:18 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]

Ik heb hier zaterdag een mail over ontvangen, jij ook mag ik aannemen?

SPOILER
pi_172973572
Update KoM Wellness:
SPOILER
pi_172973790
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 16:31 schreef djh77 het volgende:
Update KoM Wellness:
SPOILER
Daar ben ik het mee eens.
pi_172973843
Nog een van KoM: (update)

SPOILER
pi_172973884
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:39 schreef Marquito het volgende:

[..]

Ik heb deze maand de uitbetaling van
SPOILER
niet ontvangen, helaas ook nog geen update vanuit KOM erover ontvangen.
quote:
De ondernemer heeft toegezegd dat hij de aflossing augustus op 10 augustus zal voldoen
pi_172973923
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 16:49 schreef djh77 het volgende:

[..]

[..]

Hij was zeker weer op vakantie in het buitenland :(
pi_172974086
quote:
14s.gif Op maandag 7 augustus 2017 16:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hij was zeker weer op vakantie in het buitenland :(
Tja, hoop dan maar dat het alleen vakantie is. In sept 2016 zou al een automatische incasso geregeld worden
quote:
De aflossing septemb­er 2016 van het proj­ect ...... is ver­laat.

Hij heeft ons verzekerd dat wanneer hij terug is in Ned­erland hij per omga­ande zal betalen.

Vervolgens zullen wij direct met onderne­mer een automatische incasso gaan inrege­len.
pi_172974257
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:34 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik doe ook mee. Wel veel geld voor zo'n klein hokje maar geloof dat het wel een goede investering kan zijn gezien de amsterdamse woningmarkt. In de funda-advertentie staat dat er geen bancaire-hypotheek gevestigd kan worden maar dat een familie-hypotheek wel tot de mogelijkheden behoort. Hopelijk valt een hypotheek via SiG ook in die laatste categorie.
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, dat had ik ook al gelezen en ik heb hierover al vragen gesteld bij SiG.
Ook kwam ik tegen dat in de koopakte van deze studio een asbest-, ouderdom- en een niet zelfbewoningsclausule opgenomen is. Met name over de zelfbewoningsclausule wil ik wel meer uitleg hebben. Wat mij betreft trouwens slecht dat hierover niets te vinden is in de pitch terwijl dit mij zeer belangrijke beleggersinformatie lijkt.
Blijkbaar zijn de vragen over dit Amsterdamse hok(-je) mbt zelfbewoningsclausule en de eventuele consequenties/reden dat banken geen bancaire hypotheek willen vestigen door SiG alsmede door de notaris moeilijk te beantwoorden aangezien ik al ruim een week aan het wachten ben. Inmiddels ben ik wel een paar keer netjes op de hoogte gesteld door SiG dat ze mijn vragen niet vergeten zijn en dat zij wachten op de schriftelijke reactie van de notaris. Ik hoop dat dit allemaal niet al te lang gaat duren of dat het toch nog een staartje krijgt.
pi_172975020
Andere KOM wanbetaler:
SPOILER
Update:
De ondernemer heeft de aflossing van de termijn augustus ook niet voldaan. Zoals eerder gemeld is de invordering overgedragen aan Rijnland Gerechtsdeurwaarders.

Via updates informeren wij u minimaal eens in de 4 weken (of eerder indien mogelijk) over de voortgang in dit dossier.
pi_172975114
Volgens mij lezen leningnemers hier ook mee en denken ze, dat is handig, bij kom betaalt de helft niet, dan doe ik het ook niet :)
pi_172975134
Nog 1: Kruid&D:
SPOILER
pi_172975154
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 17:46 schreef crowdiefunder het volgende:
Volgens mij lezen leningnemers hier ook mee en denken ze, dat is handig, bij kom betaalt de helft niet, dan doe ik het ook niet :)
Ja, men zal ook constateren dat je dit vrij ongestraft kunt doen. Ik heb nog geen executieverkopen hier aangemeld zien worden......
pi_172975524
Hopelijk lezen ze dan ook de update over de beroemde wijnboer:

"Bij ondernemer is namens de Stichting Zekerheden Kapitaal Op Maat (en door andere externe partijen) loonbeslag gelegd teneinde een betalingsregeling af te dwingen."
pi_172975549
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 17:48 schreef Bunsburger het volgende:

[..]

Ja, men zal ook constateren dat je dit vrij ongestraft kunt doen. Ik heb nog geen executieverkopen hier aangemeld zien worden......
Juist bij KoM heb je dan heel snel het incassobureau achter je aan en dan gaat de kosten teller gelijk lopen.
pi_172975621
Nog twee projecten bij KoM in de problemen:

SPOILER
Ze hebben daar pure bagger lopen te financieren en dat komt nu aan het licht.

Is dit trouwens de eigenaar van RDM?
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')