abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172766962
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 19:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, als je het niet wilt snappen, dan houdt het op. Wat je roept was gewoon geen serieuze optie.
In jou ogen niet nee, gelukkig denkt niet iedereen in de vastgestelde kaders.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 19:54:54 #227
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_172767016
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 19:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Of juist voor. En gezien de realiteit lijken die toch sterker geweest te zijn.
Impliciet erken je nu dat de argumenten tegen gewoon rationeel kunnen zijn. Dat is winst.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_172767019
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 19:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, dat lijkt mij een ongekend domme manier van internationale politiek bedrijven. Je stelt een vraag waar mensen onmogelijk een degelijk antwoord op kunnen geven en dan ga je besluiten dat juist dat antwoord doorslaggevend is.
Als jij jou vriendin vraagt om te trouwen en zij zegt nee, ga jij er dan ook vanuit dat het ja betekent en dat zij alleen niet in gemeenschap van goederen wilt trouwen?
pi_172767037
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 19:54 schreef dellipder het volgende:

[..]

Impliciet erken je nu dat de argumenten tegen gewoon rationeel kunnen zijn. Dat is winst.
Wil ik expliciet ook wel doen hoor: er bestaan zinnige argumenten tegen de EU.
pi_172767073
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 19:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Als jij jou vriendin vraagt om te trouwen en zij zegt nee, ga jij er dan ook vanuit dat het ja betekent en dat zij alleen niet in gemeenschap van goederen wilt trouwen?
Als ik dat vraag, dan ga ik er wel vanuit dat zij de consequenties van het antwoord overziet.
pi_172767233
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 19:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]

We waren tegen het verdrag, dat was de keuze. Om er je eigen invulling aan te geven om welke punten er precies is tegen gestemd is niet relevant.
Ik was voor het verdrag. van de EU met de Oekraïne.
En de Nederlandse kiesgerechtigden hebben 80.5% niet 'tegen' gestemd.
Je gaat toch niet de uitslag vervalsen en zeggen dat "we" ( de kiesgerechtigden) tegen dat verdrag waren ?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 29 juli 2017 @ 20:07:46 #232
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172767330
Dat krompraten ook iedere keer _O-

Je mond houden als je niet bent op komen dagen. Je hebt door niet te stemmen de wel stemmers laten beslissen, en dat heb je te accepteren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_172767402
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:07 schreef Nattekat het volgende:

Je mond houden als je niet bent op komen dagen. Je hebt door niet te stemmen de wel stemmers laten beslissen, en dat heb je te accepteren.
Dat is nepdemocratie.
Vele mensen vinden ook dat de Tweede Kamer dit moeten besluiten. Vond ik ook wel.
Maar het referendum was geen besluit. Het was een rangschikking van meningen om de Tweede Kamer raad te geven.
Als 80,5% van het volk niet is meegeteld in die geformuleerde 'raad' , dan is het een waardeloze raad.
Dit soort raadplegingen moeten worden afgeschaft
pi_172767418
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:07 schreef Nattekat het volgende:

Oké. Ik accepteer het.

En nu de praktijk: de tegenstemmers hebben hun zin (wat die ook was) niet gekregen. Het was dan ook slechts een raadgevend referendum. Vrijwel betekenisloos.

Mooi. Klaar.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 29 juli 2017 @ 20:13:11 #235
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172767444
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is nepdemocratie.
Vele mensen vinden ook dat de Tweede Kamer dit moeten besluiten. Vond ik ook wel.
Maar het referendum was geen besluit. Het was een rangschikking van meningen om de Tweede Kamer raad te geven.
Als 80,5% van het volk niet is meegeteld in die 'raad' . Dan is het een waardeloze raad.
Dit soort raadplegingen moeten worden afgeschaft
Je hebt je klep dicht te houden slechte verliezer. Het is pure sabotage om niet op te komen dagen zodat de drempel niet gehaald wordt, en je moet niet gaan zitten zeuren als je gok verkeerd uit pakt.

Niet stemmen = geen mening = kop dicht.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_172767493
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik was voor het verdrag. van de EU met de Oekraïne.
En de Nederlandse kiesgerechtigden hebben 80.5% niet 'tegen' gestemd.
Je gaat toch niet de uitslag vervalsen en zeggen dat "we" ( de kiesgerechtigden) tegen dat verdrag waren ?
Niet stemmen betekent niet automatisch tegen stemmen. RTL had daar een keer een artikel over en het kwam er op neer dat het verdrag ook dan weggestemd zou worden.
Bovendien is dat geen argument om dan de uitslag naast je neer te leggen.
Er is aan alle voorwaarden voldaan en de politiek heeft ervoor gekozen om de bevolking te schofferen en de democratie te beschadigen.
pi_172767539
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Niet stemmen betekent niet automatisch tegen stemmen. RTL had daar een keer een artikel over en het kwam er op neer dat het verdrag ook dan weggestemd zou worden.
Er is aan alle voorwaarden voldaan en de politiek heeft ervoor gekozen om de bevolking te schofferen en de democratie te beschadigen.
Wat is volgens jou het verschil tussen een raadgevend en een bindend referendum?
pi_172767548
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je hebt je klep dicht te houden slechte verliezer.
Heb je het tegen mij? Ontzeg je mij de vrije meningsuiting ?
Oei...... je bent inderdaad een nepdemocraat.
Is dat een normale denkwijze binnen het Forum voor Democratie ?

quote:
Het is pure sabotage om niet op te komen dagen zodat de drempel niet gehaald wordt, en je moet niet gaan zitten zeuren als je gok verkeerd uit pakt.
Heb je het tegen mij ? Ik was wel in een stemhokje met stem.
En ik wijs je er op dat jouw opvattingen niet democratisch zijn

quote:
Niet stemmen = geen mening = kop dicht.
Nog eens .. Ik heb wel gestemd en wat doe jij eigenlijk bij het Forum voor Democratie met zulk een totalitaire mening ?
pi_172767566
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:16 schreef Bluesdude het volgende:
Nog eens .. Ik heb wel gestemd en wat doe jij eigenlijk bij het Forum voor Democratie met zulk een totalitaire mening ?
Nou, exact dat hè.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 29 juli 2017 @ 20:24:04 #240
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172767714
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Heb je het tegen mij? Ontzeg je mij de vrije meningsuiting ?
Oei...... je bent inderdaad een nepdemocraat.
Is dat een normale denkwijze binnen het Forum voor Democratie ?

[..]

Heb je het tegen mij ? Ik was wel in een stemhokje met stem.
En ik wijs je er op dat jouw opvattingen niet democratisch zijn

[..]

Ga lekker elders trollen. Op Joop ofzo.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_172767719
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Niet stemmen betekent niet automatisch tegen stemmen.
Klopt.... het betekent ook niet dat de wel-stemmers dan maar namens de niet-stemmers kunnen spreken .

quote:
RTL had daar een keer een artikel over en het kwam er op neer dat het verdrag ook dan weggestemd zou worden.
Dat is zinniger... met opiniepeilingen kunnen bewijzen dat een duidelijke meerderheid van mening is ... dit en dat.
Al men dat erkent.... dan zijn dit soort stembusraadplegingen overbodig.

quote:
Die democratie had besloten dat er geen bindend referendum kan zijn .
En die oekraine-flauwekul was dat ook helemaal niet.
Daarnaast is het nogal arrogant en dictatriaal om de mening van een kleine minderheid als " de stem van het volk' gaan beschouwen.
De stem van het volk was : we laten onze stemmen niet horen in een stemlokaal, we vinden het niet belangrijk genoeg.
Wat te doen daarna ?
Niks ..... het besluit was allang genomen.
In dat gevela
pi_172767729
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat is volgens jou het verschil tussen een raadgevend en een bindend referendum?
De een is raadgevend en de ander is bindend.
Dat een raadgevend referendum de mogelijkheid geeft om de uitslag naast je neer te leggen doet niets af aan het feit dat het ondemocratisch is om de uitslag naast je neer te leggen.
Het Britse referendum was ook raadgevend alleen hebben de politici wel respect voor de burger en doen ze echt een poging om recht te doen aan de uitslag.
pi_172767808
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ga lekker elders trollen. Op Joop ofzo.
Begin je weer?
Je krijgt het weerwoord wat je uitlokt, je bent te zwak om een zinnig antwoord te formuleren en dan ga je maar schelden en zeuren.

Denk nog eens na; Kennelijk zeg jij dat ik geen recht heb mijn mening te uiten over een mislukte volksraadpleging. Nou moe...... Nogal intolerant van je.
Logisch dat ik boos ben? Je zit mijn democratische rechten aan te randen.
pi_172767826
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De een is raadgevend en de ander is bindend.
Dat een raadgevend referendum de mogelijkheid geeft om de uitslag naast je neer te leggen doet niets af aan het feit dat het ondemocratisch is om de uitslag naast je neer te leggen.
Ik begrijp echt niet hoe je tot die conclusie komt.
quote:
Het Britse referendum was ook raadgevend alleen hebben de politici wel respect voor de burger en doen ze echt een poging om recht te doen aan de uitslag.
Of dat raadgevend was weet ik niet, maar ze hebben besloten om er uitvoering aan te geven. De tijd zal leren of ze daar goed aan doen.

Ik ben daar overigens echt benieuwd naar. Die hele Brexit is een uitgelezen mogelijkheid om eens in praktijk te zien wat er nou klopt van de anti-EU-argumenten. En ja, als blijkt dat het VK écht beter af is buiten de EU, dan moeten we daar wel iets mee. Maar andersom ook.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 29 juli 2017 @ 20:31:08 #245
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172767878
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Begin je weer?
Je krijgt het weerwoord wat je uitlokt, je bent te zwak om een zinnig antwoord te formuleren en dan ga je maar schelden en zeuren.

Denk nog eens na; Kennelijk zeg jij dat ik geen recht heb mijn mening te uiten over een mislukte volksraadpleging. Nou moe...... Nogal intolerant van je.
Logisch dat ik boos ben? Je zit mijn democratische rechten aan te randen.

Je verkondigt de reinste onzin, en ik ben weer zo'n gek die de waarheid vertelt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_172767908
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je verkondigt de reinste onzin, en ik ben weer zo'n gek die de waarheid vertelt.
Hoezo onzin?
Noem eens een bewering van mij? quote+linkje svp
pi_172767996
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 18:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Heb je ook bewijs voor je prietpraat?
Nee, maar daar laat ie zich niet door tegenhouden want hij vindt dat gewoon. Hij vindt ook dat hij dat elk topic meerdere keren moet zeggen.
pi_172768288
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee, maar daar laat ie zich niet door tegenhouden want hij vindt dat gewoon. Hij vindt ook dat hij dat elk topic meerdere keren moet zeggen.
Het is bijzonder vervelend als mensen dat doen.
Daarom doet hij het waarschijnlijk ook.
pi_172768366
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik begrijp echt niet hoe je tot die conclusie komt.

[..]

Of dat raadgevend was weet ik niet, maar ze hebben besloten om er uitvoering aan te geven. De tijd zal leren of ze daar goed aan doen.

Ik ben daar overigens echt benieuwd naar. Die hele Brexit is een uitgelezen mogelijkheid om eens in praktijk te zien wat er nou klopt van de anti-EU-argumenten. En ja, als blijkt dat het VK écht beter af is buiten de EU, dan moeten we daar wel iets mee. Maar andersom ook.
Vind jij het economisch argument zwaarder wegen dan de sociale cohesie in dit land?
En vind je niet dat onze voorgangers die wel een soeverein land wilden hebben verraden worden om het zomaar weg te geven voor economisch gewin?
pi_172768480
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Vind jij het economisch argument zwaarder wegen dan de sociale cohesie in dit land?
En vind je niet dat onze voorgangers die wel een soeverein land wilden hebben verraden worden om het zomaar weg te geven voor economisch gewin?
Wat een grote woorden...

Ik heb niet de indruk dat de sociale cohesie te lijden heeft onder Europese handel. Ook dat verraad door iets 'zomaar weg te geven' zie ik niet. Dat 'zomaar weggeven' ook niet. Het 'weggeven' op zich ook al niet.

Maar die ideeën leven wel onder delen van de bevolking. Wat je daarmee moet? Ik weet het niet. Daarom lijkt die Brexit me dus zo'n mooie kans om te zien wat nou echt de gevolgen zijn. Die zullen gewoon voor iedereen zichtbaar zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2017 20:56:32 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')