In jou ogen niet nee, gelukkig denkt niet iedereen in de vastgestelde kaders.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 19:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, als je het niet wilt snappen, dan houdt het op. Wat je roept was gewoon geen serieuze optie.
Impliciet erken je nu dat de argumenten tegen gewoon rationeel kunnen zijn. Dat is winst.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 19:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Of juist voor. En gezien de realiteit lijken die toch sterker geweest te zijn.
Als jij jou vriendin vraagt om te trouwen en zij zegt nee, ga jij er dan ook vanuit dat het ja betekent en dat zij alleen niet in gemeenschap van goederen wilt trouwen?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 19:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, dat lijkt mij een ongekend domme manier van internationale politiek bedrijven. Je stelt een vraag waar mensen onmogelijk een degelijk antwoord op kunnen geven en dan ga je besluiten dat juist dat antwoord doorslaggevend is.
Wil ik expliciet ook wel doen hoor: er bestaan zinnige argumenten tegen de EU.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 19:54 schreef dellipder het volgende:
[..]
Impliciet erken je nu dat de argumenten tegen gewoon rationeel kunnen zijn. Dat is winst.
Als ik dat vraag, dan ga ik er wel vanuit dat zij de consequenties van het antwoord overziet.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 19:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als jij jou vriendin vraagt om te trouwen en zij zegt nee, ga jij er dan ook vanuit dat het ja betekent en dat zij alleen niet in gemeenschap van goederen wilt trouwen?
Ik was voor het verdrag. van de EU met de Oekraïne.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 19:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We waren tegen het verdrag, dat was de keuze. Om er je eigen invulling aan te geven om welke punten er precies is tegen gestemd is niet relevant.
Dat is nepdemocratie.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:07 schreef Nattekat het volgende:
Dat krompraten ook iedere keer
Je mond houden als je niet bent op komen dagen. Je hebt door niet te stemmen de wel stemmers laten beslissen, en dat heb je te accepteren.
Oké. Ik accepteer het.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:07 schreef Nattekat het volgende:
Dat krompraten ook iedere keer
Je mond houden als je niet bent op komen dagen. Je hebt door niet te stemmen de wel stemmers laten beslissen, en dat heb je te accepteren.
Je hebt je klep dicht te houden slechte verliezer. Het is pure sabotage om niet op te komen dagen zodat de drempel niet gehaald wordt, en je moet niet gaan zitten zeuren als je gok verkeerd uit pakt.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is nepdemocratie.
Vele mensen vinden ook dat de Tweede Kamer dit moeten besluiten. Vond ik ook wel.
Maar het referendum was geen besluit. Het was een rangschikking van meningen om de Tweede Kamer raad te geven.
Als 80,5% van het volk niet is meegeteld in die 'raad' . Dan is het een waardeloze raad.
Dit soort raadplegingen moeten worden afgeschaft
Niet stemmen betekent niet automatisch tegen stemmen. RTL had daar een keer een artikel over en het kwam er op neer dat het verdrag ook dan weggestemd zou worden.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik was voor het verdrag. van de EU met de Oekraïne.
En de Nederlandse kiesgerechtigden hebben 80.5% niet 'tegen' gestemd.
Je gaat toch niet de uitslag vervalsen en zeggen dat "we" ( de kiesgerechtigden) tegen dat verdrag waren ?
Wat is volgens jou het verschil tussen een raadgevend en een bindend referendum?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Niet stemmen betekent niet automatisch tegen stemmen. RTL had daar een keer een artikel over en het kwam er op neer dat het verdrag ook dan weggestemd zou worden.
Bovendien is dat geen argument om dan de uitslag naast je neer te leggen.
Er is aan alle voorwaarden voldaan en de politiek heeft ervoor gekozen om de bevolking te schofferen en de democratie te beschadigen.
Heb je het tegen mij? Ontzeg je mij de vrije meningsuiting ?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt je klep dicht te houden slechte verliezer.
Heb je het tegen mij ? Ik was wel in een stemhokje met stem.quote:Het is pure sabotage om niet op te komen dagen zodat de drempel niet gehaald wordt, en je moet niet gaan zitten zeuren als je gok verkeerd uit pakt.
Nog eens .. Ik heb wel gestemd en wat doe jij eigenlijk bij het Forum voor Democratie met zulk een totalitaire mening ?quote:Niet stemmen = geen mening = kop dicht.
Nou, exact dat hè.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:16 schreef Bluesdude het volgende:
Nog eens .. Ik heb wel gestemd en wat doe jij eigenlijk bij het Forum voor Democratie met zulk een totalitaire mening ?
Ga lekker elders trollen. Op Joop ofzo.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heb je het tegen mij? Ontzeg je mij de vrije meningsuiting ?
Oei...... je bent inderdaad een nepdemocraat.
Is dat een normale denkwijze binnen het Forum voor Democratie ?
[..]
Heb je het tegen mij ? Ik was wel in een stemhokje met stem.
En ik wijs je er op dat jouw opvattingen niet democratisch zijn
[..]
Nog eens .. Ik heb wel gestemd en wat doe jij eigenlijk bij het Forum voor Democratie met zulk een totalitaire mening ?
Klopt.... het betekent ook niet dat de wel-stemmers dan maar namens de niet-stemmers kunnen spreken .quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Niet stemmen betekent niet automatisch tegen stemmen.
Dat is zinniger... met opiniepeilingen kunnen bewijzen dat een duidelijke meerderheid van mening is ... dit en dat.quote:RTL had daar een keer een artikel over en het kwam er op neer dat het verdrag ook dan weggestemd zou worden.
Die democratie had besloten dat er geen bindend referendum kan zijn .quote:Bovendien is dat geen argument om dan de uitslag naast je neer te leggen.
Er is aan alle voorwaarden voldaan en de politiek heeft ervoor gekozen om de bevolking te schofferen en de democratie te beschadigen.
De een is raadgevend en de ander is bindend.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat is volgens jou het verschil tussen een raadgevend en een bindend referendum?
Begin je weer?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga lekker elders trollen. Op Joop ofzo.
Ik begrijp echt niet hoe je tot die conclusie komt.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De een is raadgevend en de ander is bindend.
Dat een raadgevend referendum de mogelijkheid geeft om de uitslag naast je neer te leggen doet niets af aan het feit dat het ondemocratisch is om de uitslag naast je neer te leggen.
Of dat raadgevend was weet ik niet, maar ze hebben besloten om er uitvoering aan te geven. De tijd zal leren of ze daar goed aan doen.quote:Het Britse referendum was ook raadgevend alleen hebben de politici wel respect voor de burger en doen ze echt een poging om recht te doen aan de uitslag.
Je verkondigt de reinste onzin, en ik ben weer zo'n gek die de waarheid vertelt.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Begin je weer?
Je krijgt het weerwoord wat je uitlokt, je bent te zwak om een zinnig antwoord te formuleren en dan ga je maar schelden en zeuren.
Denk nog eens na; Kennelijk zeg jij dat ik geen recht heb mijn mening te uiten over een mislukte volksraadpleging. Nou moe...... Nogal intolerant van je.
Logisch dat ik boos ben? Je zit mijn democratische rechten aan te randen.
Hoezo onzin?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je verkondigt de reinste onzin, en ik ben weer zo'n gek die de waarheid vertelt.
Nee, maar daar laat ie zich niet door tegenhouden want hij vindt dat gewoon. Hij vindt ook dat hij dat elk topic meerdere keren moet zeggen.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 18:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Heb je ook bewijs voor je prietpraat?
Het is bijzonder vervelend als mensen dat doen.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:36 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Nee, maar daar laat ie zich niet door tegenhouden want hij vindt dat gewoon. Hij vindt ook dat hij dat elk topic meerdere keren moet zeggen.
Vind jij het economisch argument zwaarder wegen dan de sociale cohesie in dit land?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik begrijp echt niet hoe je tot die conclusie komt.
[..]
Of dat raadgevend was weet ik niet, maar ze hebben besloten om er uitvoering aan te geven. De tijd zal leren of ze daar goed aan doen.
Ik ben daar overigens echt benieuwd naar. Die hele Brexit is een uitgelezen mogelijkheid om eens in praktijk te zien wat er nou klopt van de anti-EU-argumenten. En ja, als blijkt dat het VK écht beter af is buiten de EU, dan moeten we daar wel iets mee. Maar andersom ook.
Wat een grote woorden...quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vind jij het economisch argument zwaarder wegen dan de sociale cohesie in dit land?
En vind je niet dat onze voorgangers die wel een soeverein land wilden hebben verraden worden om het zomaar weg te geven voor economisch gewin?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |