abonnement Unibet Coolblue
pi_172730465


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!






Betaaldata:


Emolumententabel:



Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71
Globetrottertje

pi_172730570
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:10 schreef Thomas-sama het volgende:
Bij mij lukt dat koppelen trouwens niet. Dat apparaat pakt die barcodes op het telefoonscherm niet. Wat nu :?

Barcodes van de handleiding lukt wel, maar er komt geen koppelingsvezoek.
Misschien kun je proberen te koppelen zonder gebruik te maken van de barcodes. Heb ik ook gedaan.
Op dat apparaat de bluetooth-knop ingedrukt houden totdat het blauwe lampje snel gaat knipperen. Vervolgens op je telefoon naar "bluetooth" in je instellingen gaan. Telefoon laten zoeken naar apparaten in de buurt. Als het goed is verschijnt er dan een code in je lijst die begint met CS4070. Als je daar dan verbinding mee maakt, piept het scanapparaat en is de boel aan elkaar gekoppeld.
pi_172732729
Is het nieuw dat de optie minder gewerkte tijd bovenaan het rijtje staat? :o

En het rooster is aangepast, ze hebben zelfs 1 vd grotere wijken eraf gehaald ipv het kleintje. Misschien hielp het toch wel dat ik nu al een keer geprobeerd had (gisteren dus).

[ Bericht 35% gewijzigd door VixenFromHell op 28-07-2017 11:33:52 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 28 juli 2017 @ 11:34:29 #4
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_172733819
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Is het nieuw dat de optie minder gewerkte tijd bovenaan het rijtje staat? :o

En het rooster is aangepast, ze hebben zelfs 1 vd grotere wijken eraf gehaald ipv het kleintje. Misschien hielp het toch wel dat ik nu al een keer geprobeerd had (gisteren dus).
Ja sinds de laatste update.

Ik denk dat ze bij mij testen of ik de min knop wel kan vinden. Dinsdag/ donderdag een half uur meer dan m'n normale tijd. Woensdag/vrijdag 21 minuten en zaterdag 14 minuten.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_172733880
Dat dacht ik al, mensen minnen zeker te weinig :D of ze verwachten serieus dat dit in de zomer het meest gebruikt zal worden.. maar dat zou wel erg naief zijn ;)
Wel oppassen nu, ik geef vaak basistijd als reden, moet ik niet per ongeluk op minder tijd klikken.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juli 2017 @ 11:41:15 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172733938
Ik heb morgen een wijk die in de zomertijd op bijna drie uren staat en mijn ervaring is dat je die tijd ook echt nodig hebt
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 28 juli 2017 @ 12:14:45 #7
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_172734541
Welke weken waren de ikea gidsen ook al weer?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juli 2017 @ 12:16:16 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172734557
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 12:14 schreef V__L_N het volgende:
Welke weken waren de ikea gidsen ook al weer?
33 en 34 volgens mij
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172734568
Die weken werden hier ook genoemd idd :Y
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 28 juli 2017 @ 12:41:25 #10
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_172735032
Okee, nou dan zal dat ook niet de reden zijn dat we zoveel tijd krijgen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_172738572
Hier gaat er ook 20% van de tijd af. Althans bijna. Het is 20% eraf, maar dan wel 1 minuut erbij. Bij sommige wijken zorgt 1 Chinees pakjes eral voor dat je die tijd niet meer haalt.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 15:24:19 #12
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_172738596
Ik zag tijdens het scannen in mijn derde wijk vandaag iets nieuws staan. Had dit nog niet eerder gezien. Namelijk "Huis aan huis check" en dan 257 adressen en 257 adressen compleet. En nog iets met 25/25. Wat was dat?
  vrijdag 28 juli 2017 @ 15:25:40 #13
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_172738617
@Vixen, mooi zo dat ze de grote eraf hebben gehaald!
pi_172738619
Een taak waarbij je kan aangeven welk huis een sticker heeft en welke niet ;) Krijg je als je structureel teveel of te weinig HAH hebt.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 15:39:57 #15
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_172738898
Dit had volgens mij niets met hah (reclame) te maken. Ik denk dat het een soort van (nieuwe vorm) controle was. Ik kon ook niets aangeven. Er was alleen maar de melding.

Misschien was dat het aantal poststukken in de tas en dat die allemaal afgeleverd waren.
pi_172739270
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 15:39 schreef Globetrottertje het volgende:
Dit had volgens mij niets met hah (reclame) te maken. Ik denk dat het een soort van (nieuwe vorm) controle was. Ik kon ook niets aangeven. Er was alleen maar de melding.

Misschien was dat het aantal poststukken in de tas en dat die allemaal afgeleverd waren.
Die taak blijft er een tijdje staan. Het kan zijn dat een collega hem al voltooid heeft. Of loop je die wijk altijd zelf?
  vrijdag 28 juli 2017 @ 16:03:23 #17
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_172739426
Ja ik loop hem altijd zelf. De ene wijk die ik vandaag deed heeft 420 afgiftepunten. De andere 284 en deze wijk met die melding heeft maar 282 afgiftepunten.

Bij verwerkte taken staat nu "Huis aan Huis check (1)"

Er is een nieuwe straat bij die wijk gekomen met 36 huizen.

Misschien heeft dat ermee te maken. Om te kijken hoeveel hah erbij moet komen. Of zo..

En als het inderdaad een controle is of ik alle post netjes bezorg en niet mee neem, dan doen ze hun best maar. :P

[ Bericht 20% gewijzigd door Globetrottertje op 28-07-2017 16:09:46 ]
  vrijdag 28 juli 2017 @ 17:33:04 #18
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_172741301
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:03 schreef Globetrottertje het volgende:
Ja ik loop hem altijd zelf. De ene wijk die ik vandaag deed heeft 420 afgiftepunten. De andere 284 en deze wijk met die melding heeft maar 282 afgiftepunten.

Bij verwerkte taken staat nu "Huis aan Huis check (1)"

Er is een nieuwe straat bij die wijk gekomen met 36 huizen.

Misschien heeft dat ermee te maken. Om te kijken hoeveel hah erbij moet komen. Of zo..

En als het inderdaad een controle is of ik alle post netjes bezorg en niet mee neem, dan doen ze hun best maar. :P
Er is wel bij ons laatste werkoverleg verteld dat men aan de app een functie wilde toevoegen waarmee je per adres kon doorgeven of deze hah had of niet. Voorheen moest je in de zomer nog wel eens met een papieren checklist door je wijk, en nu zou dat dan via de app gaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 28 juli 2017 @ 17:55:15 #19
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_172741816
Ik zal morgen eens op het papiertje van het hah kijken wat erop staat.

En hoeveel hah er is in totaal nu met die nieuwe straat.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 18:16:49 #20
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_172742268
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Er is wel bij ons laatste werkoverleg verteld dat men aan de app een functie wilde toevoegen waarmee je per adres kon doorgeven of deze hah had of niet. Voorheen moest je in de zomer nog wel eens met een papieren checklist door je wijk, en nu zou dat dan via de app gaan.
Hier hadden wij laatst een instructie van. Volgens mij moeten we dat in september gaan doen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_172742361
Lekker hè, zo'n ongecompliceerd bijbaantje :)
  vrijdag 28 juli 2017 @ 18:24:02 #22
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_172742442
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 28 juli 2017 @ 19:21:04 #23
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_172743735
Ah ja dat is het! Ik kon er alleen niet op klikken toen het verscheen. Misschien kan het nog niet en zal het later kunnen en voltooid moeten worden. Waarschijnlijk vanwege die nieuwe straat.

Dan is het helemaal duidelijk. Bedankt!!
  vrijdag 28 juli 2017 @ 20:25:13 #24
327191 RobertNL
For your gear.
pi_172745335
Hier staat voor een wijk van 22 km nu 1 uur en 12 minuten op daldagen. Vraag mij af hoe ze ooit verwachten dat je dat gaat halen op de fiets.

Gelukkig zijn op zaterdag de tijden nog wel iets meer in de richting; al maakt het voor mij zeer weinig uit of ik nu veel of weinig post heb, bijvullen kan ik op de route doen waardoor dat hoogstens 10 minuten langer duurt. Sorteren doe ik op de fiets, en stoppen moet je met Huis aan huis toch overal.

Ze zeggen hier overigens ook niet iets van het plussen op dit soort routes, zal wel met de afstanden te maken hebben :).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_172747576
Hoe bevalt de zebra tot nu toe bij iedereen?
Over het algemeen gaat het scannen een stuk sneller met dat ding. Ik krijg wel steeds een rood lampje als ik het tweede pakje scan bij een adres waar ik twee scanpakjes voor heb. Dan moet ik mijn telefoon erbij pakken, en meestal verwerkt ie dan opeens wel het tweede pakje.

Gisteren ook iets vreemds in de app. Toen ik klaar was stond er nog een opdracht open. Toen ik de status wilde aanpassen naar "brievenbuspakje+ niet in mijn tas", kreeg ik de melding "er kan 1 opdracht niet worden verwerkt, probeer het nogmaals" (als ik het me goed herinner). Op het moment dat ik deze melding sloot veranderde het aantal opdrachten van 1/2 naar 1/1. Beetje vreemd.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 22:06:11 #26
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_172747964
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:52 schreef Rafierafie het volgende:
Hoe bevalt de zebra tot nu toe bij iedereen?
Over het algemeen gaat het scannen een stuk sneller met dat ding. Ik krijg wel steeds een rood lampje als ik het tweede pakje scan bij een adres waar ik twee scanpakjes voor heb. Dan moet ik mijn telefoon erbij pakken, en meestal verwerkt ie dan opeens wel het tweede pakje.

Gisteren ook iets vreemds in de app. Toen ik klaar was stond er nog een opdracht open. Toen ik de status wilde aanpassen naar "brievenbuspakje+ niet in mijn tas", kreeg ik de melding "er kan 1 opdracht niet worden verwerkt, probeer het nogmaals" (als ik het me goed herinner). Op het moment dat ik deze melding sloot veranderde het aantal opdrachten van 1/2 naar 1/1. Beetje vreemd.
Hij bevalt goed, alleen de samenwerking met mijn Huawei Y5 valt een beetje tegen. De Bluetooth-verbinding wil nog wel eens wegvallen. Maar ik mag niet klagen, diverse van mijn collega's zijn er überhaupt nog niet in geslaagd om de apparaten aan elkaar te koppelen omdat ze de derde barcode niet kunnen scannen.

Dat laatste geval wat jij beschrijft heb ik ook wel eens gehad. Wellicht dat men op het sorteercentrum er achter komt dat een pakje toch nog daar is achtergebleven en dat het dan alsnog uit je takenlijst wordt gehaald.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_172753985

Daar kan ik wat mee. :')
pi_172756033
Zo te zien heb ik er straks ook zo één.
pi_172756163
Het is weer zo'n dag hoor. Voor de zekerheid op tijd opgestaan, maar zoals ik al vreesde geen telefoontje dat ik eerder kon starten. En dan heb ik dezelfde wijken als die collega die het straks wel altijd vroeg krijgt. Het voelt echt wel oneerlijk. Maar het kan nog erger...

Collega 1: Wijk van 1u45, wijk van 1u50, wijk van 1u10, wijk van 1u15. Dat zijn wel de normale normtijden, maar dan nog. Ze liggen ook in 3 verschillende gebieden.
Collega 2: Wijk van 2u25, wijk van 1u45, wijk van 1u50. :X Ook de normale tijden, de zomertijden weet ik niet van alle wijken, maar die zijn hier bijna nooit haalbaar.

Ik mag hopen dat deze 2 wel een wijk eerder gekregen hebben, ipv alles pas om 13.00. Snap trouwens ook nu wel echt waarom ze me volgende week geen vrij wilden geven, dan zijn er 2 flexibele krachten op vakantie. We hebben er nu nog 4, dus het was natuurlijk niet wenselijk om 3 vd 4 vakantie te geven tegelijk. De andere bezorgers zouden toch eens een vreemd wijkje moeten lopen :o
Nuja, er zijn er nu wel een paar die dat af en toe wel doen ;)

Worden er bij anderen hier nu ook steeds vaker diensten van 3 of 4 wijken gegeven op de piekdagen? En dan doel ik dus niet op 3 hele kleine wijkjes ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_172760445
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 11:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Het is weer zo'n dag hoor. Voor de zekerheid op tijd opgestaan, maar zoals ik al vreesde geen telefoontje dat ik eerder kon starten. En dan heb ik dezelfde wijken als die collega die het straks wel altijd vroeg krijgt. Het voelt echt wel oneerlijk. Maar het kan nog erger...

Collega 1: Wijk van 1u45, wijk van 1u50, wijk van 1u10, wijk van 1u15. Dat zijn wel de normale normtijden, maar dan nog. Ze liggen ook in 3 verschillende gebieden.
Collega 2: Wijk van 2u25, wijk van 1u45, wijk van 1u50. :X Ook de normale tijden, de zomertijden weet ik niet van alle wijken, maar die zijn hier bijna nooit haalbaar.

Ik mag hopen dat deze 2 wel een wijk eerder gekregen hebben, ipv alles pas om 13.00. Snap trouwens ook nu wel echt waarom ze me volgende week geen vrij wilden geven, dan zijn er 2 flexibele krachten op vakantie. We hebben er nu nog 4, dus het was natuurlijk niet wenselijk om 3 vd 4 vakantie te geven tegelijk. De andere bezorgers zouden toch eens een vreemd wijkje moeten lopen :o
Nuja, er zijn er nu wel een paar die dat af en toe wel doen ;)

Worden er bij anderen hier nu ook steeds vaker diensten van 3 of 4 wijken gegeven op de piekdagen? En dan doel ik dus niet op 3 hele kleine wijkjes ;)
Hier niet in ieder geval, als zoiets al voorkomt is het in overleg. We hebben hier trouwens ook geen wijken die kleiner zijn dan 2 uur op zaterdag, dus dan is 4 wijken sowieso vrij onmogelijk :P Over het algemeen is 5 uur wel ongeveer de max qua hoeveelheid uren op straat op 1 dag, maar daar zetten ze je niet zonder overleg op.
pi_172760772
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 11:14 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Zo te zien heb ik er straks ook zo één.
Nou ja, ik had een taak. Geen pakje gezien. Wellicht heeft zowaar de voorbereider het pakje zonder nummer maar meteen retour gestuurd en niets zoals zo vaak lukraak in de tas geflikkerd.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 juli 2017 @ 16:45:34 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172762168
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 11:14 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Zo te zien heb ik er straks ook zo één.
Had vandaag twee Chinese scanpakjes. Stonden keurig in de lijst, inclusief het goede huisnumer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172768792
Hier zijn ook wel collega's die 3 of 4 wijken op een piekdag (in goed overleg) lopen. Dat zijn dan eigenlijk altijd wel ochtend- en middagwijken. Ik doe dat zelf al jaren niet meer. Twee wijken op een dag is voor mij echt wel het maximum. Dat er geen mensen worden aangenomen is niet mijn probleem.

Dat scanpakje zonder huisnummer had wel een huisnummer erop staan. Ik had namelijk twee pakjes voor nummer 46. Blijkbaar heeft de machine het nummer niet opgepikt terwijl dat er wel duidelijk op stond.

Bij het lezen van de handleiding van het scanapparaat zag ik staan dat deze opgeladen mag worden met een laadstroom van maximaal 500 mA. De meegeleverde oplader van Huawei heeft echter een output van 1 A. Dat hoeft niet altijd een probleem te zijn, maar ik vond het wel opvallend.
pi_172769255
Zolang de lader maar meer kan leveren dan het apparaat maximaal vraagt zit het wel goed. Zelf laad ik vrijwel als alles met de lader van mijn tablet op, die doet 2A.

Sinds een collega is vertrokken en een andere wegens ziekte weg is loop ik geregeld op dinsdag/donderdag drie wijken. Gelukkig is de post hier eigenlijk altijd wel voor tienen.
pi_172769491
Als er ochtendwijken zijn, dan scheelt dat iig nog wel een stuk.

Hier is helaas ook 1 collega die nooit bezwaar maakt en zeer waarschijnlijk ook nooit plust. Dat helpt ook niet. Ze zijn zulke diensten op kantoor normaal gaan vinden ondertussen. De collega met 4 wijken had er iig wel 1 eerder gekregen, maar bij mij werd eerder brengen donderdag bij 3 wijken geweigerd en er werd dus ook geweigerd de dienst in te korten. Ga de planning voor volgende week nog wel even in de gaten houden. Er is voor dinsdag wel een wijk af gehaald, maar ik heb geen enkel bericht van ze gehad. Een collega heeft ook bezwaar gemaakt, die heeft 4 wijken. Ik zie ze er nog wel voor aan om er dinsdag gewoon weer 1 bij te zetten, omdat ze dus niet bevestigd hebben dat er 1 af zou gaan. Ik vertrouw ze voor geen meter meer :P

Eerder aanleveren blijft ook een strijd met voorbereiden. Die moeten dan dingen omgooien en dat willen ze eigenlijk niet. Iets dat ik ook wel snap, maar diensten van 5/6 uur bij een starttijd van 13.00 vinden veel mensen onacceptabel.

Nu we de postbodes uit andere stad weer kwijt zijn en er veel mensen met vakantie zijn, is het iig echt drama qua planning. We hebben 1 gewone nieuwe bezorger (maar zijn er ook 1 kwijt geraakt aan een nabij gelegen dorp), en 1 vakantiekracht. We hebben mensen nodig, maar de wervingsacties lijken weinig succes te hebben. Maar goed, in de zomerperiode zullen ook niet zoveel mensen op zoek zijn naar iets nieuws denk ik, of nuja niet voor vast.

Vrees ook dat ik direct na mijn vakantie weer vol aan de bak mag, want dan is er een collega met een contract van 15 uur op vakantie voor 3 weken en ik moet meestal zijn diensten over nemen. Dan wordt het ook weer elke piekdag laat.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 juli 2017 @ 21:40:55 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172769578
Ze persen wel alles uit jullie zeg ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172789929
Mijn ontslagmail net verstuurd, nog een maandje te gaan. Jammer dat ik de ikeagidsen dus nog wel net meepik :P
pi_172790185
Wel leuk dat ik blijkbaar nog in de automatische felicitatie-app van mijn TC sta ;)
pi_172792581
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 21:36 schreef VixenFromHell het volgende:
knip
Hier dringen ze wel een beetje aan, maar als je zegt dat je het te veel vindt, begrijpen ze dat gelukkig wel. Ik loop er wel eens een wijkje bij, maar als ik nee zeg vallen ze me ook niet meer lastig. Meer dan 5 uur loop ik liever niet, het moet wel een beetje hobby blijven :7. Hier is de post ook wel vroeg op de depots, vaak eerder dan de officiële tijd. Als ik jouw posts lees, hebben we het hier zo slecht nog niet. Ik denk alleen niet dat ze hier post eerder naar de depots brengen, omdat daar een extra rit voor nodig is. Wordt jouw depot 2x beleverd?

quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:30 schreef gelestipjes het volgende:
Mijn ontslagmail net verstuurd, nog een maandje te gaan. Jammer dat ik de ikeagidsen dus nog wel net meepik :P
Einde van een tijdperk!! *O*
pi_172798111
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:30 schreef gelestipjes het volgende:
Mijn ontslagmail net verstuurd, nog een maandje te gaan. Jammer dat ik de ikeagidsen dus nog wel net meepik :P
Jammer van de gidsen idd, maar wel op naar wat beters :Y

quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:30 schreef bmp80 het volgende:
Wordt jouw depot 2x beleverd?

In principe 1x, tussen 12.30 en 13.00. Tegenwoordig komen ze vaak ook pas om 12.50..
Soms komen ze met een kleiner busje en dan komen ze wel 2x, maar dat is dan puur omdat het niet past.
Lijkt steeds vaker te gebeuren.. kan dat wel uit qua kosten? :') Ze wilden hier alles op 1 depot, omdat ze meerdere ritten te duur vonden ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_172803412
Ik moet eigenlijk kappen met de PostNL-twitter lezen in mijn vrije tijd. Mijn slechtste gewoonte.

https://twitter.com/patrickfleming7/status/887712776944312322
Brief met postzegels... webcare: "Weet je zeker dat dit door ons bezorgd is? Ik zie zo namelijk geen kenmerken van ons op de brief staan".
  maandag 31 juli 2017 @ 19:02:43 #42
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_172812649
Dat kan wel gewoon in zijn brievenbus gedumpt zijn. Als hrt door Postnl bezorgd was, dan had de kenmerkende code erop gestaan en die oranje code. Ook als de postzegels niet afgestempeld waren.

De ontvanger of de afzender belazert de boel. Dat is wel duidelijk.
pi_172812821
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 19:02 schreef Globetrottertje het volgende:
Dat kan wel gewoon in zijn brievenbus gedumpt zijn. Als hrt door Postnl bezorgd was, dan had de kenmerkende code erop gestaan en die oranje code. Ook als de postzegels niet afgestempeld waren.

De ontvanger of de afzender belazert de boel. Dat is wel duidelijk.
ik kom wel vaker van dat soort pakjes tegen zonder (oranje) code hoor.
pi_172813126
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 19:08 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik kom wel vaker van dat soort pakjes tegen zonder (oranje) code hoor.
Soms staat-ie op de achterkant ;)
pi_172832819
Het was SMO, daar staat vaak geen code op.
pi_172834290
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 16:15 schreef bmp80 het volgende:
Het was SMO, daar staat vaak geen code op.
Op de foto kun je niet zien dat het SMO is.
Meestal zitten er op een SMO stuk ook geen postzegels.
pi_172834829
Het ziet er voor mij gewoon uit als een blanco envelop waar twee zegels op geplakt zijn. En waar iets op het adres ligt. Ook ziet de envelop er zo kreukvrij en smetteloos uit. Net alsof hij net uit de verpakking komt. In ieder geval niet alsof hij in een bundel heeft gezeten.

Vandaar dat ik denk dat hij zo in de bus is gegooid door de verzender.. of dat de "ontvanger" iets probeert. Maar ja.. zo duur is een usb stick toch ook weer niet.
pi_172834840
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 17:39 schreef blijevis het volgende:

[..]

Op de foto kun je niet zien dat het SMO is.
Meestal zitten er op een SMO stuk ook geen postzegels.
Het lijkt me toch wel dat het PostNL betreft. Postzegels kun je enkel gebruiken om post via PostNL te sturen. Dat de postzegels niet zijn afgestempeld, zegt niets. Ik kom zo vaak niet-afgestempelde postzegels tegen. Aangezien de foto enkel de bovenste helft van de envelop toont is het logisch dat er geen SMO-code zichtbaar is, want die staat vaak op de onderzijde.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_172834951
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 18:10 schreef Globetrottertje het volgende:
Het ziet er voor mij gewoon uit als een blanco envelop waar twee zegels op geplakt zijn. En waar iets op het adres ligt. Ook ziet de envelop er zo kreukvrij en smetteloos uit. Net alsof hij net uit de verpakking komt. In ieder geval niet alsof hij in een bundel heeft gezeten.

Vandaar dat ik denk dat hij zo in de bus is gegooid door de verzender.. of dat de "ontvanger" iets probeert. Maar ja.. zo duur is een usb stick toch ook weer niet.
Dat er iets op het adres ligt (een pasje of zo) zal de fotograaf gedaan hebben om privacy-redenen. Dat de verzender het zelf zo bij de geadresseerde in de bus heeft gegooid lijkt me sterk, want dan had hij zich de postzegels kunnen besparen. Dat het hier om oplichting gaat geloof ik niet, dit is wel een erg omslachtige manier om een USB-stick twv 8 euro te bemachtigen.

De afzender klaagt over een geopende envelop, dus ik denk dat de envelop ofwel niet goed dichtgeplakt zat, zodat de USB-stick er onderweg uit heeft kunnen vallen, of dat deze door de snelheid van de sorteermachine door de envelop is gescheurd. Zo'n voorwerp moet je ook niet los in een gewone envelop doen, maar in een doosje of evt. een bubbelenvelop.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_172835079
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 18:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het lijkt me toch wel dat het PostNL betreft. Postzegels kun je enkel gebruiken om post via PostNL te sturen. Dat de postzegels niet zijn afgestempeld, zegt niets. Ik kom zo vaak niet-afgestempelde postzegels tegen. Aangezien de foto enkel de bovenste helft van de envelop toont is het logisch dat er geen SMO-code zichtbaar is, want die staat vaak op de onderzijde.
Als we er even van uit gaan dat de afzender en de ontvanger niet proberen te frauderen dan is het wel duidelijk dat het om een PostNL stuk gaat. Maar een SMO stuk? Als je een buspakje wil versturen doe je dat niet door een poststuk met postzegels en al in een PostNL bus te gooien, je doet dat door het stuk in te leveren bij een postagentschap met de mededeling dat je het als een buspakje wil versturen, en dat agentschap plakt er dan geen postzegels op, maar een SMO.sticker.
Voor mij lijkt het gewone briefpost.
pi_172835428
Ja ik geloof wel dat het niet goed dichtgeplakt kan zijn geweest of gescheurd in de machine.

SMO denk ik ook niet.

Hoe dan ook. De ontvanger zal toch bij de verzender moeten reclameren denk ik.
pi_172835445
Niemand probeert hier te frauderen, sorry dat ik het gepost heb. Ik bedoelde gewoon dat het een duidelijk postnl-stuk was en de webcare niet weet dat je met postzegels post kan frankeren. Maar als jullie ook twijfelen dan is het logisch dat de webcare dat ook doet.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:44:58 #53
327191 RobertNL
For your gear.
pi_172835547
Nou tot zover het HN abonnement van 3 euro per maand, ze incasseren gewoon 9 *O*

En als je HN belt dan moet je eerst de bevestiging mailen want die kunnen ze niet vinden. Vervolgens krijg je een mail we nemen het in behandeling en hoor je niets meer.

Bel je weer op krijg je semi-verontwaardigd te horen dat je toch contact op moet nemen met je manager binnen PostNL. Alsof je dat moet ruiken zonder enige feedback vanuit HollandsNieuwe. Vorige keer hoorde ik overigens van die vent die ik aan de lijn had dat ze dat gewoon zelf op de klantenservice kunnen aanapssen wanneer ze de bevestiging hebben.

Nou goed maar contact opnemen met iemand die er over gaat binnen PostNL. De TL of Admi zien mij aankomen met dit soort vragen... :+.

Gelukkig kost het abo nu ook 4 euro per maand ipv 3, dus ik voel nog meer problemen aankomen :). Beetje jammer dat PostNL in een volledig door HN uitgevoerd proces toch zelf nog even moet ingrijpen :').
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_172835951
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 18:24 schreef blijevis het volgende:

[..]

Maar een SMO stuk? Als je een buspakje wil versturen doe je dat niet door een poststuk met postzegels en al in een PostNL bus te gooien, je doet dat door het stuk in te leveren bij een postagentschap met de mededeling dat je het als een buspakje wil versturen, en dat agentschap plakt er dan geen postzegels op, maar een SMO.sticker.
Het kan allebei. Je kan een brievenbuspakje (net als elk ander poststuk zonder track & trace) zowel bij een agentschap laten frankeren als zelf voorzien van postzegels in een brievenbus gooien.

Overigens zie ik helemaal geen brievenbuspakje op de foto, maar gewoon een envelop op A4-formaat.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_172836235
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 18:41 schreef bmp80 het volgende:
Niemand probeert hier te frauderen, sorry dat ik het gepost heb. Ik bedoelde gewoon dat het een duidelijk postnl-stuk was en de webcare niet weet dat je met postzegels post kan frankeren. Maar als jullie ook twijfelen dan is het logisch dat de webcare dat ook doet.
Je hoeft je niet te verontschuldigen. Maar laten we er ook van uit gaan dat de mensen bij PostNL de zaak niet proberen te belazeren. Waarschijnlijk is de envelop tijdens het (grotendeels mechanisch verlopen) proces opengescheurd en is de inhoud er uit gevallen. Veel mensen beseffen niet dat het niet zo slim is om harde voorwerpen of voorwerpen met scherpe randjes in een simpele papieren envelop te versturen.

[ Bericht 0% gewijzigd door blijevis op 01-08-2017 19:17:26 ]
pi_172836272
Ik zie niets 'verdachts' aan dat poststuk :P

Gewoon een faal vd webcare medewerker die zonder nadenken het protocol volgt, imo.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_172836670
Nee hoor bmp80 helemaal geen probleem dat je het gepost hebt. Ik vind het juist leuk om erover van gedachten te wisselen. Leer ik ook weer van hoe dingen in elkaar kunnen steken.
pi_172836671
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 19:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het kan allebei. Je kan een brievenbuspakje (net als elk ander poststuk zonder track & trace) zowel bij een agentschap laten frankeren als zelf voorzien van postzegels in een brievenbus gooien.

Overigens zie ik helemaal geen brievenbuspakje op de foto, maar gewoon een envelop op A4-formaat.
Ook aan de frankering te zien (twee "1" postzegels) is het stuk gefrankeerd als brief van 20-50 gram, niet als buspakje.
pi_172837559
Zou wel het toppunt van vertrouwen zijn, een door de concurrent te versturen poststuk (extra) frankeren met 'onze' postzegels ;)

Maar zonder gekheid, sorteermachines zijn duidelijk niet sticky-proof (of andere bobbels), dit soort klachten lees je zo veel. Beetje dom dat de webcare de postzegels niet herkent.
pi_172837619
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 19:29 schreef blijevis het volgende:

[..]

Ook aan de frankering te zien (twee "1" postzegels) is het stuk gefrankeerd als brief van 20-50 gram, niet als buspakje.
Wanneer is iets eigenlijk een brief en wanneer een brievenbuspakje? Is daar wel een verschil tussen? PostNL maakt er zelf geen onderscheid tussen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_172838153
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:12 schreef diesnelle het volgende:
Zou wel het toppunt van vertrouwen zijn, een door de concurrent te versturen poststuk (extra) frankeren met 'onze' postzegels ;)

Maar zonder gekheid, sorteermachines zijn duidelijk niet sticky-proof (of andere bobbels), dit soort klachten lees je zo veel. Beetje dom dat de webcare de postzegels niet herkent.
Ik denk dat webcare de oranje strip en de code miste. Sandd heeft ook een speciale code op enveloppen staan.

Tenminste, ik denk dat ze dat bedoelden. Maar ja.. postzegels he? Die zouden al genoeg moeten zeggen. 8)7
pi_172839937
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wanneer is iets eigenlijk een brief en wanneer een brievenbuspakje? Is daar wel een verschil tussen? PostNL maakt er zelf geen onderscheid tussen.
Geen idee, maar ik hoorde vanmiddag van een retailer - waar ik mijn pakjes maar op voorhand laat bezorgen, om de bezorger niet tot last te zijn ;) - dat hij een trucje had gevonden op het niet meer mogen verzorgen van aangetekende brieven (bezuinigingen). Wanneer hij er een pakje van maakt kan hij mensen toch een verzendbewijs geven, waardoor ze niet nog kilometers verder hoeven te schuifelen, al dan niet met rollator. Sja, dat krijg je er van...
pi_172842410
Ik heb deze al eens eerder gepost, maar hij staat nu ook in HD-kwaliteit op het officiële Koot&Bie-kanaal, bovendien blijft íe ontzettend goed en bovenal actueel!

Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_172843091
Hai Ik ben geen medewerker maar heb wel een vraag. Krijg je met avondbezorging te maken met dezelfde bezorger die overdag ook pakketten aflevert ?
pi_172846277
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wanneer is iets eigenlijk een brief en wanneer een brievenbuspakje? Is daar wel een verschil tussen? PostNL maakt er zelf geen onderscheid tussen.
Het hangt er een beetje vanaf wat je onder een brievenbuspakje verstaat.

Als je daarmee een pakje, gefrankeerd als brief, bedoelt, dan is er geen verschil
tussen een brief en een brievenbuspakje.

PostNL kent een produkt dat ze brievenbuspakje+ (met een plusteken aan het eind).
noemen, en dat verschilt o.a. van een brief door de aanwezigheid van een track & trace code en een hoger tarief.
pi_172846424
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 08:19 schreef blijevis het volgende:

[..]

Het hangt er een beetje vanaf wat je onder een brievenbuspakje verstaat.

Als je daarmee een pakje, gefrankeerd als brief, bedoelt, dan is er geen verschil
tussen een brief en een brievenbuspakje.

PostNL kent een produkt dat ze brievenbuspakje+ (met een plusteken aan het eind).
noemen, en dat verschilt o.a. van een brief door de aanwezigheid van een track & trace code en een hoger tarief.
Dat bedoel ik: in feite is er alleen taalkundig een verschil. Je kan een brief trouwens ook als brievenbuspakje+ versturen.

Bij ons moeten de voorbereiders nu alle pakjes in een aparte pakjestas doen. Maar omdat er geen duidelijke definitie is van "pakje" heb je voorbereiders die elke dikke envelop in die tas doen. Soms heb je voor 1 wijk een hele oranje tas vol, waarvan de inhoud uiteraard niet op volgorde ligt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_172846455
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 23:24 schreef Tamabralski het volgende:
Hai Ik ben geen medewerker maar heb wel een vraag. Krijg je met avondbezorging te maken met dezelfde bezorger die overdag ook pakketten aflevert ?
Soms wel, soms niet, net zoals je op de ene weekdag dezelfde, of een andere bezorger kunt hebben dan op andere dagen.
Het hangt van de situatie ter plaatse af.

Vanwaar de vraag?
Het zou er niet toe moeten doen wie het pakket aflevert, als het maar wordt afgeleverd.
pi_172846494
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 08:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat bedoel ik: in feite is er alleen taalkundig een verschil. Je kan een brief trouwens ook als brievenbuspakje+ versturen.

Bij ons moeten de voorbereiders nu alle pakjes in een aparte pakjestas doen. Maar omdat er geen duidelijke definitie is van "pakje" heb je voorbereiders die elke dikke envelop in die tas doen. Soms heb je voor 1 wijk een hele oranje tas vol, waarvan de inhoud uiteraard niet op volgorde ligt.
Waarschijnlijk is voor de voorbereiders het belangrijkste criterium of het poststuk gemakkelijk in de bundel past of niet.
pi_172847560
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 08:42 schreef blijevis het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is voor de voorbereiders het belangrijkste criterium of het poststuk gemakkelijk in de bundel past of niet.
Vaak zijn dat soort pakjes onhandig in de bundel. Maar van die kleine dikke pakjes kan je dan het best bovenop tussen de elastieken doen. Ik zie echer veel voorbereiders die dingen gewoon allemaal meteen in een pakjestas gooien. Die tas zou je naar mijn mening eigenlijk alleen moeten gebruiken voor de pakjes die niet plat in te tas kunnen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 augustus 2017 @ 10:37:52 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172848624
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Vaak zijn dat soort pakjes onhandig in de bundel. Maar van die kleine dikke pakjes kan je dan het best bovenop tussen de elastieken doen. Ik zie echer veel voorbereiders die dingen gewoon allemaal meteen in een pakjestas gooien. Die tas zou je naar mijn mening eigenlijk alleen moeten gebruiken voor de pakjes die niet plat in te tas kunnen.
Dit. Zoveel mogelijk de pakjes bij de bundel houden waar ze bij horen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172860400
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

. Die tas zou je naar mijn mening eigenlijk alleen moeten gebruiken voor de pakjes die niet plat in te tas kunnen.
Precies, en zo hoort het volgens mij ook!
Zelfs een heel grote envelop, die iets groter is dan de oppervlakte van de bodem van de tas en dus officieel niet boven op de bundel mag, die doe ik nog gewoon onder de elastieken bovenop de bundel. Als ik een pakjestas heb, zitten er bijna nooit meer dan 3 pakjes in. Zelfs niet bij de heel grote wijken van 48 vakjes op de vleugelkast.
"Everybody lies..."
House M.D.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 19:55:07 #72
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_172860584
Ik herinner me de pakjestas vooral als dumpplaats voor álles wat geen brief of dun tijdschrift is.
pi_172869140
Van de week van die slimmerds die inkt uit China bestellen...

Iets van 20 pakjes onder die zooi... -O- -O-

|:( :%

Ik snap het wel zo goedkoop als water maar .... sommige dingen haal je beter gewoon hier in een winkel.
pi_172870697
Er staan hier voor zaterdag nog 10 wijken open. Hoezo onderbezetting?
pi_172872362
Hier ook 8. Ik heb a.s. zaterdag al vakantie maar moet terugkomen om de mintijd weg te werken en te helpen de wijken weg te krijgen.

Alleen balen dat de mintijd niet mijn schuld is maar de schuld van de admi die mij de laatste drie weken te weinig ingepland heeft.

De mintijd van vorige week is van mijn vakantieverlof afgehaald. Ik had 48:16 uur verlof en nu nog maar 47:31 uur.

Ik heb wel gevraagd of ze alsjeblieft 12 uur in willen houden per week vakantie. Dat zijn mijn contracturen. En niet het 13 weekse gemiddelde. Geen antwoord op gehad. Maar de eerste zaterdag en de laatste zaterdag mag ik mooi terugkomen.
pi_172873682
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:28 schreef Globetrottertje het volgende:
Hier ook 8. Ik heb a.s. zaterdag al vakantie maar moet terugkomen om de mintijd weg te werken en te helpen de wijken weg te krijgen.

Alleen balen dat de mintijd niet mijn schuld is maar de schuld van de admi die mij de laatste drie weken te weinig ingepland heeft.

De mintijd van vorige week is van mijn vakantieverlof afgehaald. Ik had 48:16 uur verlof en nu nog maar 47:31 uur.

Balen, altijd hetzelfde liedje in A.

Levert altijd weer hilarische verhalen op in de supermarkt, als bezorgers onvoorbereid deze wijk in worden gestuurd. ;)
pi_172873836
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:28 schreef Globetrottertje het volgende:
Hier ook 8. Ik heb a.s. zaterdag al vakantie maar moet terugkomen om de mintijd weg te werken en te helpen de wijken weg te krijgen.

Alleen balen dat de mintijd niet mijn schuld is maar de schuld van de admi die mij de laatste drie weken te weinig ingepland heeft.

De mintijd van vorige week is van mijn vakantieverlof afgehaald. Ik had 48:16 uur verlof en nu nog maar 47:31 uur.

Ik heb wel gevraagd of ze alsjeblieft 12 uur in willen houden per week vakantie. Dat zijn mijn contracturen. En niet het 13 weekse gemiddelde. Geen antwoord op gehad. Maar de eerste zaterdag en de laatste zaterdag mag ik mooi terugkomen.
Eeeh... Ik kan me sterk vergissen, maar volgens mij wordt je genaaid. Het nieuwe tijdvak is namelijk afgelopen maandag ingegaan. Dus tenzij je deze week gigantisch in de min bent gegaan...
Daarnaast mag mintijd nooit met vakantieuren worden verrekend. Het zou even lekker worden zeg.

Vrij is vrij hoor... Niet jou probleem, daar verdien je niet genoeg voor.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_172873991
Volgens mij klopt dat idd van geen kant :N

Triest dat ze zulke dingen flikken :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_172879109
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:28 schreef Globetrottertje het volgende:
Hier ook 8. Ik heb a.s. zaterdag al vakantie maar moet terugkomen om de mintijd weg te werken en te helpen de wijken weg te krijgen.

Alleen balen dat de mintijd niet mijn schuld is maar de schuld van de admi die mij de laatste drie weken te weinig ingepland heeft.

De mintijd van vorige week is van mijn vakantieverlof afgehaald. Ik had 48:16 uur verlof en nu nog maar 47:31 uur.

Ik heb wel gevraagd of ze alsjeblieft 12 uur in willen houden per week vakantie. Dat zijn mijn contracturen. En niet het 13 weekse gemiddelde. Geen antwoord op gehad. Maar de eerste zaterdag en de laatste zaterdag mag ik mooi terugkomen.
Waarom ga je daar in hemelsnaam mee akkoord? Je hebt gewoon vakantie, klaar. Nieuwe tijdvak is inderdaad net ingegaan volgens mij dus hoe je dan al heel veel minuren kunt hebben is mij een raadsel.
Dat ze nog 8 wijken open hebben staan is niet jouw probleem.
En verder zou ik de minuren die ze zonder toestemming van je verlofuren af hebben getrokken terugeisen, want dat mogen ze niet doen zonder toestemming
pi_172879723
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 08:59 schreef Rafierafie het volgende:
Er staan hier voor zaterdag nog 10 wijken open. Hoezo onderbezetting?
Hier komen al een paar weken mensen uit compleet andere gebieden helpen. Soms zelfs van een aantal plaatsen verderop. Gelukkig komen er volgende week weer wat mensen terug. Maar dan is het juist het piekmoment van vakantiegangers in de voorbereiding.
pi_172881704
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:28 schreef Globetrottertje het volgende:
Hier ook 8. Ik heb a.s. zaterdag al vakantie maar moet terugkomen om de mintijd weg te werken en te helpen de wijken weg te krijgen.

Alleen balen dat de mintijd niet mijn schuld is maar de schuld van de admi die mij de laatste drie weken te weinig ingepland heeft.

De mintijd van vorige week is van mijn vakantieverlof afgehaald. Ik had 48:16 uur verlof en nu nog maar 47:31 uur.

Ik heb wel gevraagd of ze alsjeblieft 12 uur in willen houden per week vakantie. Dat zijn mijn contracturen. En niet het 13 weekse gemiddelde. Geen antwoord op gehad. Maar de eerste zaterdag en de laatste zaterdag mag ik mooi terugkomen.
Mintijd wegwerken? Het nieuwe tijdvak is toch al ingegaan? :P
pi_172882504
Die mintijd die ik had van het oude tijdvak hebben ze bij afgelopen zaterdag gezet. Dat was 45 minuten.

Deze week heb ik maar iets van 7 uur tot nu toe bij een contract van 12 uur. Was maar voor 4 uur ingepland maar heb nog wat meertijd kunnen boeken en zaterdag dan wat wijken ondanks het verlof.
pi_172882669
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:10 schreef Globetrottertje het volgende:
Die mintijd die ik had van het oude tijdvak hebben ze bij afgelopen zaterdag gezet. Dat was 45 minuten.

Was maar voor 4 uur ingepland maar heb nog wat meertijd kunnen boeken en zaterdag dan wat wijken ondanks het verlof.
Dat is dan toch hun probleem. Ze weten je contractomvang en ze weten dat je verlof hebt. Ik zou mooi niet komen werken.
pi_172883774
Hm, ik ben volgende week maar 7,5 uur ingepland op een contract van 12 uur. En ook wijkjes waarvan de tijd wel redelijk is. Dus weinig te plussen ;) Meteen maar even gemaild, want ik wil ook niet mijn 13 weekse gemiddelde afgeschreven hebben maar gewoon 12 uur per week. Ik vermoed dat ze wel uit zijn gegaan van 14,5 uur per week verlof. Weinig zin om na mijn vakantie nog even snel minuren weg te moeten werken ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_172883843
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:10 schreef Globetrottertje het volgende:
Die mintijd die ik had van het oude tijdvak hebben ze bij afgelopen zaterdag gezet. Dat was 45 minuten.

Deze week heb ik maar iets van 7 uur tot nu toe bij een contract van 12 uur. Was maar voor 4 uur ingepland maar heb nog wat meertijd kunnen boeken en zaterdag dan wat wijken ondanks het verlof.
maar waarom ga je in godsnaam akkoord met werken terwijl je gewoon vakantie hebt?
pi_172898422
Gaat wel goed met mijn werk hier. Mijn eigen telefoon (gister toevallig voorzien van een nieuwe android versie) wil niet synchroniseren. Op de computer krijg ik deze melding "Unable to Process Request Concurrent requests limit exceeded. To protect all customers from excessive usage and Denial of Service attacks, we limit the number of long-running requests that are processed at the same time by an organization. Your request has been denied because this limit has been exceeded by your organization. Please try your request again later"

Op mijn werktelefoon kreeg ik het zojuist dan weer wel aan de praat.
pi_172927751
Makkie vandaag ^O^
pi_172928943
Inderdaad. Om negen uur uur al klaar in de voorbereiding met bijna 2 volledige kasten.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:50:09 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172930305
Bij ons stonden al pallets met Ikea's klaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172930485
Vandaag niet veel post. Ideaal moment om een huis aan huis verspreiding van de gemeente er door te draaien. (En dan balen er een paar collega's met 2 of 3 wijken wel flink)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_172967838
Gaat lekker.. de waarde van postnl stort in elkaar in reactie op de cijfers.

Koersdetails
Vertraagd 07-aug-17 12:02
Koers 3,861
Verschil -0,208 (-5,11%)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 augustus 2017 @ 12:22:37 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172967930
Daar moet je je niet druk over maken. De onderliggende waarde is veel belangrijker, net als de boodschap die Herna uitgedragen heeft. Namelijk dat het niet rendabel is om veel concurrentie in de krimpende postmarkt te hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172991710
Hm, 53 minuten voor een wijk met 319 adressen (en nee niet vol flats). Jeej zomerdal :') is 12 minuten meer dan morgen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173041437
Het is stilletjes hier. Zomerdal? 8-)
pi_173041688
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 15:05 schreef Globetrottertje het volgende:
Het is stilletjes hier. Zomerdal? 8-)
Allemaal vakantie denk ik
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 augustus 2017 @ 16:43:43 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173043281
Zoiets ja.

Heb zaterdag in ieder geval een leuk wijkje :9
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173043368
bah, volgende week donderdag hah
pi_173044670
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:48 schreef gelestipjes het volgende:
bah, volgende week donderdag hah
Leuke planning weer i.c.m. de IKEA :G Ga de plus knop maar weer eens zoeken (ook nog -20%).
pi_173045048
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:48 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Leuke planning weer i.c.m. de IKEA :G Ga de plus knop maar weer eens zoeken (ook nog -20%).
maar ik meen ergens gelezen te hebben dat we op zaterdag geen ikea hoeven rond te brengen omdat er dan hah is. Dus dan zou je denken dat dat ook op gaat voor die donderdag?
pi_173045429
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:48 schreef gelestipjes het volgende:
bah, volgende week donderdag hah
Oh, vandaar dat ik ineens wat extra tijd heb gekregen. Maar wederom staat het hah (bij mij althans) niet op het rooster. En dan ook nog Ikea's. Gelukkig heb ik volgende week een industriewijk, dus ik denk niet dat ik daar veel Ikeagidsen voor heb. Hoewel je het natuurlijk nooit zeker weet, want ze verkopen ook kantoormeubilair.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173045471
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Oh, vandaar dat ik ineens wat extra tijd heb gekregen. Maar wederom staat het hah (bij mij althans) niet op het rooster. En dan ook nog Ikea's. Gelukkig heb ik volgende week een industriewijk, dus ik denk niet dat ik daar veel Ikeagidsen voor heb. Hoewel je het natuurlijk nooit zeker weet, want ze verkopen ook kantoormeubilair.
hier staat het er ook niet bij, dat staat het eigenlijk vrijwel nooit meer, ook niet op zaterdag, maar er stond een bericht in de app dat er hah is in sommige gebieden, en in welke postcodes dat zou zijn.
pi_173047747
Ja iets van de Bankgiroloterij. Gelukkig heb ik tot 2 september vakantie. :P
pi_173048187
Vorig jaar was de ikea toch niet alleen voor family leden? Wel op adres, maar aan de bewoners van.

Ik ben iig blij dat ik straks ook 2 weekjes vrij ben ;) hoef gelukkig niet bang te zijn voor minuren, onze 2e vakantiekracht kapte er zaterdag na 2 straten mee want die kon het niet meer aan.. of zo. Dus ik kreeg er weer een wijkje bij. Hoorde dat ze alleen dinsdag opleiding gehad zou hebben trouwens, wel raar.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173049380
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 20:21 schreef VixenFromHell het volgende:
Vorig jaar was de ikea toch niet alleen voor family leden? Wel op adres, maar aan de bewoners van.

Ik ben iig blij dat ik straks ook 2 weekjes vrij ben ;) hoef gelukkig niet bang te zijn voor minuren, onze 2e vakantiekracht kapte er zaterdag na 2 straten mee want die kon het niet meer aan.. of zo. Dus ik kreeg er weer een wijkje bij. Hoorde dat ze alleen dinsdag opleiding gehad zou hebben trouwens, wel raar.
Kappen na 2 straten.. _O-
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 augustus 2017 @ 21:20:27 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173050016
Zoiets hoor je niet vaak.

Wel een keer meegemaakt dat een bezorger in de eerste straat van de route viel en niet verder kon. Ben toen gebeld of ik die route af wilde maken. Paar dagen later was die bezorger gelukkig al weer aan het werk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173050795
Wilde net verlof indienen. Hoeveel uren moet ik invullen bij de betreffende dagen? En wat gebeurt er als ik het leeg laat?
pi_173051424
Leeeg laten kankan niet. Gewoon de uren invullen die je er voor wil inleveren.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173051647
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:04 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Kappen na 2 straten.. _O-
Mijn opvolger (niet lang :) ) dacht na twee straten dat hij klaar was. Kan toch, dat twee straten post hebben en de rest toevallig niet??? Ik zou hem na mijn ronde opzoeken, om te kijken hoe het ging, maar toen zat hij al op een feestje.... goh, die is snel ;) (wist zeker dat dat nooit kon)

[ Bericht 13% gewijzigd door diesnelle op 10-08-2017 22:18:14 ]
pi_173052184
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:11 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Mijn opvolger (niet lang :) ) dacht na twee straten dat hij klaar was. Kan toch, dat twee straten post hebben en de rest toevallig niet??? Ik zou hem na mijn ronde opzoeken, om te kijken hoe het ging, maar toen zat hij al op een feestje.... goh, die is snel ;) (wist zeker dat dat nooit kon)
Wij hebben met de kerst ooit een of andere maffe Fries gehad als tijdelijke hulpkracht. We konden hem maar niet aan z'n verstand peuteren wat een steunpuntadres was (ja, die bestonden toen nog). De eerste twee tassen post nam hij mee vanaf de vestiging, de rest lag op het zakjesadres. Maar elke keer als z'n tassen leeg waren dacht íe dat íe klaar was en ging íe naar huis. En dat meerdere keren achter elkaar. Met dezelfde wijk. :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173052390
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wij hebben met de kerst ooit een of andere maffe Fries gehad als tijdelijke hulpkracht. We konden hem maar niet aan z'n verstand peuteren wat een steunpuntadres was (ja, die bestonden toen nog). De eerste twee tassen post nam hij mee vanaf de vestiging, de rest lag op het zakjesadres. Maar elke keer als z'n tassen leeg waren dacht íe dat íe klaar was en ging íe naar huis. En dat meerdere keren achter elkaar. Met dezelfde wijk. :N
Maffe Fries... Peterselieman? :P
pi_173052457
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:32 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Maffe Fries... Peterselieman? :P
Nee, hij heette anders. ;) Maar het was een mafkees en hij kwam uit Friesland.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 augustus 2017 @ 22:44:14 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173052857
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:32 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Maffe Fries... Peterselieman? :P
haha. Ze wilden mij daar niet hebben :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173056611
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 20:21 schreef VixenFromHell het volgende:
Vorig jaar was de ikea toch niet alleen voor family leden? Wel op adres, maar aan de bewoners van.

Ik ben iig blij dat ik straks ook 2 weekjes vrij ben ;) hoef gelukkig niet bang te zijn voor minuren, onze 2e vakantiekracht kapte er zaterdag na 2 straten mee want die kon het niet meer aan.. of zo. Dus ik kreeg er weer een wijkje bij. Hoorde dat ze alleen dinsdag opleiding gehad zou hebben trouwens, wel raar.
Blijkbaar is 1 dag opleiding nu vrij standaard. Keek laatst even op de site bij de info voor nieuwe bezorgers en daar stond ook dat je 1 of 2 keer meegaat met iemand en dat je daarna alleen op pad moet
pi_173067543
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, hij heette anders. ;) Maar het was een mafkees en hij kwam uit Friesland.
Pietertje71?

:P
pi_173067577
Wij hadden er laatst ook zo een. Die had de hele week opleiding gevolgd en mocht op zaterdag alleen bezorgen.

Heeft de helft van de loop gedaan en is hem daarna gepeerd. Had hah trouwens voor de helft laten staan.
pi_173133702
Even een vraagje. Paar jaar geleden werkte ik als zaterdagbesteller maar werkte ook geregeld doordeweeks en viel ik onder het cao van zaterdagbestellers.

Toen ben ik er een tijd tussenuit geweest en een paar jaar geleden weer aan de slag gegaan als bezorger. Dit keer met als cao van een postbezorger, maar met exact dezelfde situatie als voorheen. Ik werk in principe alleen op zaterdag (dit is vastgelegd) maar ook doordeweeks.

Had de search al gebruikt en kwam een wisseling tegen tussen Kramerica-Industries en VixenFromHell met een beetje dezelfde situatie maar ik vroeg mij nog het volgende af: kan ik hieruit opmaken dat er geen zaterdagbestellers meer worden aangenomen die vallen onder het aparte zaterdag bestellers cao? En weet iemand sinds wanneer die functie is afgeschaft?
pi_173135792
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:55 schreef Semargofni het volgende:
Even een vraagje. Paar jaar geleden werkte ik als zaterdagbesteller maar werkte ook geregeld doordeweeks en viel ik onder het cao van zaterdagbestellers.

Toen ben ik er een tijd tussenuit geweest en een paar jaar geleden weer aan de slag gegaan als bezorger. Dit keer met als cao van een postbezorger, maar met exact dezelfde situatie als voorheen. Ik werk in principe alleen op zaterdag (dit is vastgelegd) maar ook doordeweeks.

Had de search al gebruikt en kwam een wisseling tegen tussen Kramerica-Industries en VixenFromHell met een beetje dezelfde situatie maar ik vroeg mij nog het volgende af: kan ik hieruit opmaken dat er geen zaterdagbestellers meer worden aangenomen die vallen onder het aparte zaterdag bestellers cao? En weet iemand sinds wanneer die functie is afgeschaft?
De functie is niet afgeschaft, maar er worden al heel lang geen nieuwe zaterdagbestellers meer aangenomen. Ze laten de functie eigenlijk doodbloeden (net als de functie van postbode). Wanneer ze zijn gestopt met het aannemen van zaterdagbestellers weet ik niet precies, maar het is in elk geval al jaren geleden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 augustus 2017 @ 16:23:37 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173138628
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 14:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De functie is niet afgeschaft, maar er worden al heel lang geen nieuwe zaterdagbestellers meer aangenomen. Ze laten de functie eigenlijk doodbloeden (net als de functie van postbode). Wanneer ze zijn gestopt met het aannemen van zaterdagbestellers weet ik niet precies, maar het is in elk geval al jaren geleden.
ik denk ergens rond 2009 al
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173139065
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 16:53 schreef Globetrottertje het volgende:
Wij hadden er laatst ook zo een. Die had de hele week opleiding gevolgd en mocht op zaterdag alleen bezorgen.

Heeft de helft van de loop gedaan en is hem daarna gepeerd. Had hah trouwens voor de helft laten staan.
Die hier was nog echt een jonkie. Was het eerste baantje, collega had bij het opleiden al twijfels. Maar ze trok het schijnbaar dus al na 2 straten niet meer, hoorde dat ze nogal overstuur geweest was en dat haar moeder had laten weten dat ze niet meer kwam werken. En dat tijdens zomerdal, afgelopen week was het echt niet druk. Nou loop ik natuurlijk al wel een paar jaar mee dus ik ben gewend aan het werk, maar ik verbaas me er op zulke momenten toch wel een beetje over dat mensen het dan toch nog zo zwaar vinden. Als het nou erg druk geweest was, of bijv iets als Ikea of hele zware HAH oid erbij.. maar het was afgelopen week hier qua volume echt niks.

Volgens mij heb ik in het begin ook wel een keer zitten huilen thuis :@ moest in de winter meteen met 2 wijken beginnen, dienst van ongeveer 4 uur. Dat viel in het begin toch wel flink tegen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173141072
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:43 schreef VixenFromHell het volgende:

Volgens mij heb ik in het begin ook wel een keer zitten huilen thuis :@ moest in de winter meteen met 2 wijken beginnen, dienst van ongeveer 4 uur. Dat viel in het begin toch wel flink tegen.
Toen ik bij mijn eerste invalwijk er aan het eind van de eerste straat achter kwam dat ik in de verkeerde straat begonnen was heb ik ook wel een traantje gelaten. ;) Maar ik heb wel braaf overal de post weer uit de bus gevist of aangebeld. En de extra tijd niet durven doorgeven :)
pi_173142124
Mijn eerste keer alleen was ook geen daverend succes. Ik had 3 dagen opleiding gehad in wijk A, en de vierde dag werd ik geheel conform PostNL-logica (ook al heette het toen nog de PTT) wijk B in gestuurd: een of ander volkomen onoverzichtelijke jaren '70 woonerven-wijk. Toen ging het ook nog eens keihard regenen, en ik had geen regenpak bij me. Toen ik rond half 5 weer bij de vestiging terugkeerde met een aantal niet bezorgde belpakjes bleek de deur al op slot te zitten.

Dus nam ik de verregende pakjes maar naar huis mee, heb ze op de verwarming te drogen gelegd, en ben ik ze op de eerstvolgende werkdag (maandag) in de ochtend nogmaals naar het bestelkantoor gaan brengen. Aldaar kreeg ik een preek van de plaatsvervangend groepsleider (eigenlijk gewoon een postbode die de niet tegen zijn taak opgewassen groepsleider assisteerde: later leerde ik dat hij zichzelf de niet-bestaande titel van assistent-groepsleider had toegeëigend) dat het ten strengste verboden was om post mee naar huis te nemen. Mijn verweer dat de vestiging dicht was, was aan dovemansoren gericht. Dat kon helemaal niet, want elke dag was daar tot 17.00 uur iemand aanwezig. (Die meestal al om half 4 stilletjes naar huis ging, met het idee dat er toch niemand meer zou komen). Bovendien had ik veel te lang over de bezorging gedaan, want de vaste bezorger was altijd al om half 3 klaar. Dat de vaste bezorger het werk al 30 jaar fulltime deed, en het pas mijn vierde dag was, daar werd gemakshalve even aan voorbij gegaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173150622
quote:
Niet aanpassen bezorgtijden september 2017
15-08-2017

Beste collega,

In 2016 hebben we de afspraak gemaakt dat we twee keer per jaar de bezorgtijden aanpassen. De afspraak is dat we dat landelijk doen in de maanden januari en september. Dit jaar passen we de bezorgtijden in september niet aan.

Waarom passen we de bezorgtijden niet aan?

De postvolumes dalen. Maar er zal ook werk bij komen door het bezorgen van (buitenlandse) pakjes die we gaan scannen. Die extra tijd maakt voor een deel goed wat we verliezen door de volumedaling. In het laatste kwartaal van 2017 introduceren we de “scanner”. Vanaf die tijd hoef je de pakjes niet meer met je smartphone te scannen. Dit zal tijd besparen. Omdat we nog niet weten wanneer de scanner precies in jouw gebied wordt geïntroduceerd, passen we de tijden in september 2017 niet aan.

Wat vragen we aan jou?

Juist omdat het werk verandert, is het belangrijk dat je goed bijhoudt of je meer of minder tijd hebt gewerkt dan de bezorgtijd voor je loop. Gewerkte tijd is betaalde tijd, maar omgekeerd geldt ook: betaalde tijd is gewerkte tijd. Geef daarom altijd door als je langer of korter hebt gewerkt.

Heb je vragen? Stel ze aan je teamleider.

Met vriendelijke groet,

De procesmanager Bezorgen
Wat een begripvol bedrijf weer. Ten eerste hebben "we" in 2016 helemaal geen afspraak gemaakt, want het is ons gewoon van bovenaf opgelegd. PostNL hanteert een vreemde definitie van afspraak. Net als toen ons werd opgelegd dat we voortaan "vrijwillig" niet meer terug naar het depot gingen.

Blijkbaar wordt er vanuit gegaan dat we met de Bluetooth-scanner zoveel tijd besparen dat er straks weer extra tijd af kan. Een beetje een vreemde redenatie, want als het aantal scanpakjes stijgt, ben je hoe dan ook langer bezig met scannen. Dus hooguit zorgt de Bluetooth-scanner ervoor dat dit je minder extra tijd kost, maar per saldo ben je nog steeds langer bezig en niet korter.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173152534
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:43 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]
Volgens mij heb ik in het begin ook wel een keer zitten huilen thuis :@ moest in de winter meteen met 2 wijken beginnen, dienst van ongeveer 4 uur. Dat viel in het begin toch wel flink tegen.
Ik heb na (en tijdens) mijn eerste zelfstandige werkdag gejankt en 's nachts geen oog dichtgedaan. :')
Het was uitgerekend die dag zo'n gekkenhuis met 8 tassen inclusief veel HAH. Heb er iets van 5 uur over gedaan en kon uiteindelijk niet meer bij m'n laatste tas HAH komen omdat het hek al op slot was.

Achteraf gezien is het wel grappig, maar ik voelde me echt zo'n fuck-up toen. Dacht dat ik meteen weer ontslagen zou worden. :')
pi_173152827
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 14:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De functie is niet afgeschaft, maar er worden al heel lang geen nieuwe zaterdagbestellers meer aangenomen. Ze laten de functie eigenlijk doodbloeden (net als de functie van postbode). Wanneer ze zijn gestopt met het aannemen van zaterdagbestellers weet ik niet precies, maar het is in elk geval al jaren geleden.
Aha, heeft dat met kostenbesparing te maken oid? Nu werk je op zaterdag en eerst kreeg je daarvoor dus wat extra per uur betaald als zaterdagbesteller en inmiddels wordt er dus geen onderscheid meer gemaakt tussen mensen die doordeweeks lopen en/of in het weekend.

quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik denk ergens rond 2009 al
Denk erna want in 2009 kreeg ik nog een contract als zaterdagbesteller.

Ik wens iig de mensen hier succes met de Ikea vandaag. Dalijk een grote (fiets) wijk en een kleinere, ben benieuwd.
pi_173152932
Als je niet aan je contracturen dreigt te komen, moet je je melden bij de planning om vooral op zaterdag extra te komen werken. Het is ook je eigen verantwoordelijkheid om minuren op te lossen.

Dat is wat ze ons hier willen wijsmaken. Als ik niet aan mijn contracturen kom, is dat jammer voor ze. Minuren zijn niet het probleem van de postbezorgers.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:27:45 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173153920
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Mijn eerste keer alleen was ook geen daverend succes. Ik had 3 dagen opleiding gehad in wijk A, en de vierde dag werd ik geheel conform PostNL-logica (ook al heette het toen nog de PTT) wijk B in gestuurd: een of ander volkomen onoverzichtelijke jaren '70 woonerven-wijk. Toen ging het ook nog eens keihard regenen, en ik had geen regenpak bij me. Toen ik rond half 5 weer bij de vestiging terugkeerde met een aantal niet bezorgde belpakjes bleek de deur al op slot te zitten.

Dus nam ik de verregende pakjes maar naar huis mee, heb ze op de verwarming te drogen gelegd, en ben ik ze op de eerstvolgende werkdag (maandag) in de ochtend nogmaals naar het bestelkantoor gaan brengen. Aldaar kreeg ik een preek van de plaatsvervangend groepsleider (eigenlijk gewoon een postbode die de niet tegen zijn taak opgewassen groepsleider assisteerde: later leerde ik dat hij zichzelf de niet-bestaande titel van assistent-groepsleider had toegeëigend) dat het ten strengste verboden was om post mee naar huis te nemen. Mijn verweer dat de vestiging dicht was, was aan dovemansoren gericht. Dat kon helemaal niet, want elke dag was daar tot 17.00 uur iemand aanwezig. (Die meestal al om half 4 stilletjes naar huis ging, met het idee dat er toch niemand meer zou komen). Bovendien had ik veel te lang over de bezorging gedaan, want de vaste bezorger was altijd al om half 3 klaar. Dat de vaste bezorger het werk al 30 jaar fulltime deed, en het pas mijn vierde dag was, daar werd gemakshalve even aan voorbij gegaan.
Heb het als redelijk ervaren kracht wel eens gehad dat ik letterlijk het licht uitdeed op de vestiging. Reed toen voor de eerste keer een lange autoloop alleen. Was die dag door omstandigheden pas laat weg en was wel op tijd geweest, ware het niet dat ik nog elders bij moest springen, waardoor ik 17.00 uur niet haalde. Heb maar even gebeld, zodat ik alsnog terecht kon. _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173163128
Komkommerzomerdaltijdnieuws: een nog ingepakte Dichtbij doet hier nog steeds uitstekend dienst als vliegenmepper.
pi_173165643
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:23 schreef Rafierafie het volgende:
Als je niet aan je contracturen dreigt te komen, moet je je melden bij de planning om vooral op zaterdag extra te komen werken. Het is ook je eigen verantwoordelijkheid om minuren op te lossen.

Dat is wat ze ons hier willen wijsmaken. Als ik niet aan mijn contracturen kom, is dat jammer voor ze. Minuren zijn niet het probleem van de postbezorgers.
Het is goed met ze. Het is de verantwoordelijkheid van de Planning zelf om ervoor te zorgen dat mensen aan hun uren komen. Als ik te weinig uren maak heeft de planning mij te weinig ingeroosterd, en op geen enkele manier is dat uit te leggen als zijnde mijn schuld.

Met al die extra verantwoordelijkheden die ze ons in de schoenen willen schuiven, waarbij we blijkbaar niet alleen verantwoordelijk zijn voor het oplossen van onze eigen fouten, maar ook van andermans fouten (zoals die van dyslectische en/of laaggeletterde voorbereiders) mogen ze ons toch wel wat meer gaan uitbetalen dan minimumloon plus anderhalve cent. :(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173165829
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het is goed met ze. Het is de verantwoordelijkheid van de Planning zelf om ervoor te zorgen dat mensen aan hun uren komen. Als ik te weinig uren maak heeft de planning mij te weinig ingeroosterd, en op geen enkele manier is dat uit te leggen als zijnde mijn schuld.

Met al die extra verantwoordelijkheden die ze ons in de schoenen willen schuiven, waarbij we blijkbaar niet alleen verantwoordelijk zijn voor het oplossen van onze eigen fouten, maar ook van andermans fouten (zoals die van dyslectische en/of laaggeletterde voorbereiders) mogen ze ons toch wel wat meer gaan uitbetalen dan minimumloon plus anderhalve cent. :(
De nieuwste hit bij onze voorbereiders is er inmiddels ook. Post die ze niet kunnen instraten ,omdat het voor een hele andere plaats is, gooien ze bovenop in de tas, of random in een bundel :X
pi_173166329
Lopen ze bij jullie uberhaupt in de min dan? Volgens mij lopen alle bezorgers bij ons echt enorm in de plus.
pi_173168508
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:39 schreef gelestipjes het volgende:
Lopen ze bij jullie uberhaupt in de min dan? Volgens mij lopen alle bezorgers bij ons echt enorm in de plus.
In andere steden binnen het bezorggebied schijnbaar wel. Waar ik zelf werk speelt dat probleem niet zo. Hier is nog steeds sprake van enorme onderbezetting waardoor iedereen dan ook dik in de plus loopt.

Vandaag voor de zoveelste keer bijna die huawei y5 uit pure frustratie tegen de stoep gesmeten. Wat een gigantisch stuk stront is dat! Ik heb nog nooit een telefoon gehad die zoveel moeite had met... eigenlijk alles.
Kijkhoek is verschrikkelijk, touchscreen reageert vaak niet, hardware is over het algemeen ondermaats. Dat ding gebruikt al 70% van zijn geheugen als ik alleen maar Mijn Werk open heb staan.
Het ergste is dat ik nog ruim een jaar met dat kreng moet werken. :(
Ik installeer liever geen PostNL apps op mijn eigen telefoon, anders zou ik beide sims daarin doen en die y5 op de bbq met blijdschap zien vergaan tot as.
pi_173169443
Hm, mijn huawei y6 doet het gelukkig wel prima tot nu toe. Ik gebruikte eerst ook 2 telefoons, 1 voor privé en 1 voor postnl, maar vond het toch wat onhandig om steeds 2 telefoons bij me te moeten hebben
pi_173169625
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:59 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

In andere steden binnen het bezorggebied schijnbaar wel. Waar ik zelf werk speelt dat probleem niet zo. Hier is nog steeds sprake van enorme onderbezetting waardoor iedereen dan ook dik in de plus loopt.

Vandaag voor de zoveelste keer bijna die huawei y5 uit pure frustratie tegen de stoep gesmeten. Wat een gigantisch stuk stront is dat! Ik heb nog nooit een telefoon gehad die zoveel moeite had met... eigenlijk alles.
Kijkhoek is verschrikkelijk, touchscreen reageert vaak niet, hardware is over het algemeen ondermaats. Dat ding gebruikt al 70% van zijn geheugen als ik alleen maar Mijn Werk open heb staan.
Het ergste is dat ik nog ruim een jaar met dat kreng moet werken. :(
Ik installeer liever geen PostNL apps op mijn eigen telefoon, anders zou ik beide sims daarin doen en die y5 op de bbq met blijdschap zien vergaan tot as.
Op mijn eigen telefoon werkt die PostNL app niet meer. Doe het nu dus ook met de Huawei, en ik moet zeggen, tot nu toe doet ie wat ie moet doen.
pi_173172054
De y5 doet ook wel wat ie moet doen, het is vooral de snelheid waarmee ie het doet. Dat ding heeft niet voldoende vermogen om Mijn Werk te draaien.

Het liefst zou ik ook gewoon één telefoon gebruiken, maar ik heb die app liever niet op mijn eigen telefoon staan vanwege een gebrek aan vertrouwen. ;)
pi_173191248
Kunnen jullie nog inloggen op personele zaken? Ik krijg de melding dat ik een sms-code ontvang om mee in te loggen, maar 1,5 uur later heb ik nog steeds geen sms gezien.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 19:33:12 #136
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_173191405
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:27 schreef gelestipjes het volgende:
Kunnen jullie nog inloggen op personele zaken? Ik krijg de melding dat ik een sms-code ontvang om mee in te loggen, maar 1,5 uur later heb ik nog steeds geen sms gezien.
Precies een van mijn bezwaren tegen dat domme gedoe... Maar goed volgens de or was er niks aan de hand.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173191545
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:33 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Precies een van mijn bezwaren tegen dat domme gedoe... Maar goed volgens de or was er niks aan de hand.
fucking irritant, het zou ook eens gewoon in 1 keer werken. Ze moeten zelf inmiddels toch ook wel weten dat hun IT-afdeling om te janken is en dat het dus niet erg slim is om dingen te veranderen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 augustus 2017 @ 19:39:51 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173191607
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:27 schreef gelestipjes het volgende:
Kunnen jullie nog inloggen op personele zaken? Ik krijg de melding dat ik een sms-code ontvang om mee in te loggen, maar 1,5 uur later heb ik nog steeds geen sms gezien.
Kom er ook niet in. Heb het 10 minuten geleden geprobeerd, maar geen code gezien. Zal ook wel niet meer komen lijkt me.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173192157
Hier werkt ie, code kwam vrijwel direct binnen :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 16 augustus 2017 @ 20:06:26 #140
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_173192318
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:38 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

fucking irritant, het zou ook eens gewoon in 1 keer werken. Ze moeten zelf inmiddels toch ook wel weten dat hun IT-afdeling om te janken is en dat het dus niet erg slim is om dingen te veranderen.
Welnee joh... Ze zijn volvertrouwen. Overigens is dit maar een tussenstap:
quote:
Toekomst: authenticator app

De tweede beveiligingsstap met de sms-code kennen kantoormedewerkers al bij het inloggen op Fusion vanuit bijvoorbeeld de thuiswerkplek. Nu gaan we dat ook gebruiken voor het inloggen op Mijn HR en Zelf doen via Mijn PostNL. Het systeem erachter - iWelcome - kent ook een zogeheten Authenticator app. In de huidige versie van iWelcome heeft PostNL deze app nog niet in gebruik genomen. Begin 2018 verwachten we namelijk een vernieuwde versie van iWelcome waarin een betere app zit. Met deze app kunnen medewerkers met een geheim mobiel nummer dan ook inloggen op Mijn HR. Medewerkers zonder mobiele telefoon, maar met een tablet in de thuissituatie kunnen de app ook installeren om toegang te krijgen tot Mijn HR.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 augustus 2017 @ 20:08:10 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173192357
en als je die app niet wilt?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173193176
Als ze nu eens zo slim zijn om voor standaard TOTP te kiezen, dan kun je de Google of Microsoft (of nog vele andere) authenticators gebruiken.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 23:09:14 #143
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_173197742
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
en als je die app niet wilt?
Zelfde denk ik als voor de mensen nu die hun telefoonnummer niet willen opgeven:
quote:
Oplossingen

Er zijn wel oplossingen denkbaar waarbij je geen gebruik hoeft te maken van de mobiele telefoon. Je hebt dan geen online toegang tot Mijn HR en Zelf doen. Je regelt dan zaken met de HR Front Office, je leidinggevende of de Concurr app.



• Loonstrook. Je kunt de HR Front Office vragen om je loonstrook voortaan per post op te sturen.

• Declareren. Je kunt onkosten direct in Concur declareren. Op Mijn PostNL klik je bij Direct doen op Declareren. Dit is de link.

• Vrij nemen. Een groot deel van de medewerkers gebruikt inzetregistratiesystemen zoals OWS. Je vakantie en verlof kun je daarin aanvragen. Voor kantoormedewerkers hebben we geen alternatief.

• Inzien personeelsdossier. Je kunt aan je leidinggevende vragen of je kunt meekijken in je eigen personeelsdossier.

• Contractgegevens wijzigen. Je leidinggevende kan ook alles in je contract wijzigen.

• Persoonsgegevens wijzigen. Je kunt de HR Front Office bellen op 088 868 1600 om te vragen om je gegevens te wijzigen. Dit je persoons-, contact- en adresgegevens. Je ontvangt per e-mail een bevestiging. Wat je ook kunt doen is je wijziging per e-mail hr.services@postnl.nl doorgeven of schriftelijk via PostNL, Group HR HRSSC/FO, Postbus 3050, 2500 GG Den Haag.
Oftwel; "Je leert er maar gewoon lekker mee leven want wij maken je leven anders wel lekker ingewikkeld. Gewoon omdat het kan."
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173201197
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 23:09 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Zelfde denk ik als voor de mensen nu die hun telefoonnummer niet willen opgeven:

[..]

Oftwel; "Je leert er maar gewoon lekker mee leven want wij maken je leven anders wel lekker ingewikkeld. Gewoon omdat het kan."
Ook met apps en overige digitale systemen maken ze het ons onnodig moeilijk om dingen te regelen.
Ik zit persoonlijk ook niet zo te wachten op weer een app. Zeker niet voor een systeem waar ik slechts een enkele keer op inlog.
pi_173206252
De postnl ziet het als goed werkgeversschap. De meeste zien het gewoon als bs.

https://scontent-amt2-1.x(...)92a93b2a&oe=5A36E90C
Dit artikel doet me toch een beetje te veel denken aan een blz in de dichtbij.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173211501
quote:
Website niet bereikbaar vanwege onderhoud

Helaas zijn wij even niet bereikbaar. Wij optimaliseren de dienstverlening op dit moment.
Probeer het later nog eens, excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,

PostNL IT
Nu ligt "zelf doen" er al uit. :')
Drie weken om onderhoud uit te voeren was nog niet genoeg.
pi_173213427
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:22 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Nu ligt "zelf doen" er al uit. :')
Drie weken om onderhoud uit te voeren was nog niet genoeg.
Volgens mij is dat de laatste tijd standaard rond de uploaddatum van de loonstrookjes :')

Dit bericht gezien trouwens?

https://mijnpostnl.mijnpo(...)idsengoedtedoen.aspx

Geen last van de regen. Ik heb dinsdag en vandaag toch het merendeel van de dag in de regen gelopen. En er gaat toch best wat tijd inzitten. Deze week dik boven de 40 uur aan werk.
pi_173215383
En dan stuur je een mail dat je niet op zelf doen kan komen, en dan krijg je een mail terug met "oplossing: dit is een bekend probleem. We mailen wel als er een oplossing is".
Gelukkig heb ik nooit veel vertrouwen in die postnl site gehad en krijg ik mijn loonstroken nog gewoon per post
pi_173215508
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:00 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat de laatste tijd standaard rond de uploaddatum van de loonstrookjes :')

Dit bericht gezien trouwens?

https://mijnpostnl.mijnpo(...)idsengoedtedoen.aspx

Geen last van de regen. Ik heb dinsdag en vandaag toch het merendeel van de dag in de regen gelopen. En er gaat toch best wat tijd inzitten. Deze week dik boven de 40 uur aan werk.
en "dat je iets leuks voor mensen hebt". Nou, ik hoor vooral van die "oh, oud papier"-reacties als mensen die gids zien. En het kost inderdaad wel degelijk meer tijd.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 augustus 2017 @ 19:30:09 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173215533
hmm, ze hebben mij zaterdag twee grote wijken in de maag gesplitst. Afzonderlijk zijn ze prima te doen, maar deze combi is zodanig dat ik halverwege loop 2 compleet afgemat ben. Eens kijken of ze nog iets anders kunnen verzinnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173216308
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 19:29 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

en "dat je iets leuks voor mensen hebt". Nou, ik hoor vooral van die "oh, oud papier"-reacties als mensen die gids zien. En het kost inderdaad wel degelijk meer tijd.
Hier vinden veel mensen hem wel leuk. Alleen nu heb ik weer gezeur met mensen die hem verwachten en hem nog niet hebben.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173217276
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 19:24 schreef gelestipjes het volgende:
En dan stuur je een mail dat je niet op zelf doen kan komen, en dan krijg je een mail terug met "oplossing: dit is een bekend probleem. We mailen wel als er een oplossing is".
Gelukkig heb ik nooit veel vertrouwen in die postnl site gehad en krijg ik mijn loonstroken nog gewoon per post
Helaas krijg je geen uitdraaien meer van je verlofkaart. En aangezien ik al eens heb meegemaakt dat een creatief boekhoudende teamcoach mijn minuren van mijn verloftegoed had afgehaald, wil ik niks aan het toeval overlaten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173228929
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:00 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat de laatste tijd standaard rond de uploaddatum van de loonstrookjes :')

Dit bericht gezien trouwens?

https://mijnpostnl.mijnpo(...)idsengoedtedoen.aspx

Geen last van de regen. Ik heb dinsdag en vandaag toch het merendeel van de dag in de regen gelopen. En er gaat toch best wat tijd inzitten. Deze week dik boven de 40 uur aan werk.
Ik heb ook helemaal geen last van de regen gehad. En het kost ook geen extra tijd. Ik ben zelfs sneller klaar door die gidsen.
Ik zit met smart te wachten op die bon die we straks krijgen.
pi_173229157
Hebben ze dankzij die bezorgster weer een excuus om ondanks de Ikeas nog meer tijd af te halen van de al zo krappe tijd.
;)

Het artikeltje zal ook wel van een daldag zijn afgelopen week. Maar dat wordt er niet bij gezegd.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:18:13 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173229489
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:51 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik heb ook helemaal geen last van de regen gehad. En het kost ook geen extra tijd. Ik ben zelfs sneller klaar door die gidsen.
Ik zit met smart te wachten op die bon die we straks krijgen.
Welke bon? Vorig jaar vier wijken gedaan, niets gezien
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173229792
Er liggen echt bergen niet opgehaalde pakjes bij de post ophaal punten.

Medewerkers balen als je een pakket wil ophalen omdat ze door alle meuk heen moeten zoeken..

Vakantietijd is stapeltijd!
pi_173234544
In dat artikel op de website staat ook dat de voorbereiders het "leuk" werk vinden om die gidsen te stickeren. Nou ik kan je zeggen, na 600 gidsen vandaag was ik er helemaal klaar mee :P
pi_173234760
Dit bedrijf heeft echt een plaat voor de kop he? :(
pi_173234848
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:41 schreef Sebastiaan92 het volgende:
In dat artikel op de website staat ook dat de voorbereiders het "leuk" werk vinden om die gidsen te stickeren. Nou ik kan je zeggen, na 600 gidsen vandaag was ik er helemaal klaar mee :P
Om eerlijk te zijn was de lol er na 40 wel al af:P. Verder hebben we sowieso al niet erg veel ruimte, dus nu was het helemaal dramatisch. Je kon haast nergens meer fatsoenlijk langs.
Het is wel lekker als je graag uurtjes wilt maken, maar zelf ben ik hard aan weekend toe nu
pi_173235006
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:29 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Er liggen echt bergen niet opgehaalde pakjes bij de post ophaal punten.

Medewerkers balen als je een pakket wil ophalen omdat ze door alle meuk heen moeten zoeken..

Vakantietijd is stapeltijd!
Als niemand de hele zomer iets op zou komen halen kunnen ze straks helemaal hun kont niet meer keren.
Maar ik snap inderdaad niet dat zo veel mensen nog even iets bestellen vlak voordat ze voor 2-3 weken naar Frankrijk vertrekken.
Ik wacht daar altijd mee tot ik terug ben.

Ach ja, waarschijnlijk staan ze er gewoon oprecht niet bij stil.
pi_173237746
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 15:03 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Als niemand de hele zomer iets op zou komen halen kunnen ze straks helemaal hun kont niet meer keren.
Maar ik snap inderdaad niet dat zo veel mensen nog even iets bestellen vlak voordat ze voor 2-3 weken naar Frankrijk vertrekken.
Ik wacht daar altijd mee tot ik terug ben.

Ach ja, waarschijnlijk staan ze er gewoon oprecht niet bij stil.
nou ja, met die China gevallen weet je bijvoorbeeld nooit hoe lang het gaat duren, de ene keer heb je het binnen 2 weken, de andere keer duurt het 3 maand
pi_173238641
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:51 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik heb ook helemaal geen last van de regen gehad. En het kost ook geen extra tijd. Ik ben zelfs sneller klaar door die gidsen.
Ik zit met smart te wachten op die bon die we straks krijgen.
Hier ook. Bij ons was het heel de week 25 graden, stralende zon, ik had wind mee, en elke keer als ik terug moest fietsen naar het depot keerde de wind zodat ik weer wind mee had. En die ene keer dat het regende, regende het gouden dubloenen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173238673
Ik denk dat ik elke dag het hele regenpak aan heb moeten trekken. Beetje jammer, maar misschien is het volgende week wel mooi weer.
quote:
Het overzicht van de maandelijkse gouden dubloenen staat ook weer online!!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:50:28 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173244966
quote:
Toch klopt het net niet helemaal:
quote:
De Ikea-catalogus belandt bij 5,7 miljoen van de 7,7 miljoen Nederlandse huishoudens. Naast leden van Ikea Family (klanten die zichzelf hebben aangemeld) komt hij bij iedereen die binnen 45 minuten rijden van een van de dertien Ikea-vestigingen woont in de bus
Hier komt ie niet, ondanks dat het precies 44 minuten rijden is ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173245042
De bonnen lagen vandaag klaar voor ons. Ik heb die van mij maar laten liggen omdat ik vind dat ik die eigenlijk niet heb verdiend. Ik heb niet het idee dat ik daadwerkelijk iets heb gedaan om taart en koffie te krijgen.

Waarschuwing tussendoor: Zelf doen is van zaterdag 19 augustus 16.00 uur tot zondagavond 20 augustus niet bereikbaar vanwege onderhoud.

[ Bericht 26% gewijzigd door Rafierafie op 18-08-2017 23:08:47 ]
pi_173245866
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:53 schreef Rafierafie het volgende:
De bonnen lagen vandaag klaar voor ons. Ik heb die van mij maar laten liggen omdat ik vind dat ik die eigenlijk niet heb verdiend. Ik heb niet het idee dat ik daadwerkelijk iets heb gedaan om taart en koffie te krijgen.

Waarschuwing tussendoor: Zelf doen is van zaterdag 19 augustus 16.00 uur tot zondagavond 20 augustus niet bereikbaar vanwege onderhoud.
Van het geld dat een retourtje naar de dichtstbijzijnde Ikeavestiging mij kost kan ik bij Multivlaai een complete appeltaart kopen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173246283
Kunnen we niet een meetup bij de Ikea houden en met zijn allen de hele voorraad appeltaart opmaken? :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:47:07 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173246418
Als het nou oranjekoek was ... :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:58:15 #170
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_173252974
Ikea is hier 10 minuten fietsen vandaan. Jullie mogen al je bonnen ook aan mij doneren *)

Overigens gisteren 3 tassen gehad. Heb er nog 3 of 4 te gaan.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173253920
Jullie kunnen het wel aan :D succes nog vandaag en fijn weekend :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:53:38 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173254766
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:57 schreef VixenFromHell het volgende:
Jullie kunnen het wel aan :D succes nog vandaag en fijn weekend :)
nauwelijks hoor
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173255484
Wat ze bij de NRC niet vertellen, wat vinden de mensen die hem krijgen er van? Ik vind het zelf wel leuk om doorheen te bladeren. Ik denk eigenlijk dat de meeste mensen hem wel willen hebben, heb zelf ook geen 'oud papier' opmerkingen gehad. En je kan post die je niet wil altijd retour sturen.
pi_173255633
Mijn moeder vindt het altijd wel leuk om hem door te kijken. Vorig jaar wilde een collega van mijn andere werk er ook heel graag 1. Die was bang dat ze er geen zou krijgen dus heb ik haar de mijne gegeven :) in het ikea topic hier kijken ze er ook alijd wel naar uit. Ikea is wel een populaire winkel, dus veel mensen zijn wel blij met die gids denk ik.

Vorig jaar ook vragen gehad van mensen die hem nog niet ontvangen hadden, wanneer zij hem zouden krijgen ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173257894
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Toch klopt het net niet helemaal:

[..]

Hier komt ie niet, ondanks dat het precies 44 minuten rijden is ;)
ik ben lid van die ikea family en woon ruim binnen die 45 minuten en heb er ook geen 1 gekregen, en een paar andere collega's ook niet. En als ie bij iedereen die binnen 45 minuten rijden op de mat had moeten komen hadden we hem hier dus eigenlijk zo goed als huis aan huis moeten hebben, wat ook niet het geval was
pi_173259069
Ik stond bij een flat Ikea-gidsen in de bussen te verwerken. Stond er een man bij me die zei: "neem dat boek maar mee terug. Als mijn vrouw dat ziet moeten we er morgen heen en dan is heel mijn weekend kapot".
pi_173259537
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 17:57 schreef Avinus het volgende:
Ik stond bij een flat Ikea-gidsen in de bussen te verwerken. Stond er een man bij me die zei: "neem dat boek maar mee terug. Als mijn vrouw dat ziet moeten we er morgen heen en dan is heel mijn weekend kapot".
Verschrikkelijk, dat geslenter door die gangpaden. Nog wat jengelende kinderen erbij en je kunt mij wel verzuipen in de ballenbak :)
pi_173260018
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:17 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Verschrikkelijk, dat geslenter door die gangpaden. Nog wat jengelende kinderen erbij en je kunt mij wel verzuipen in de ballenbak :)
ik vind het ook een ware hel, ze moeten toch echt wel met wat beters komen dan een stukje appeltaart om mij die winkel in te krijgen :P
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:16:41 #179
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_173261179
Hier is het kreng wel zo'n beetje huis-aan-huis. Denk dat 95% van de adressen hem heeft. Mare ik moet nog iets van 100 huizen. Gaat tergend traag dit jaar. Vandaag kreeg ik een tasje met 28 stuks. Ja dat loopt niet echt door.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173262270
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:17 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Verschrikkelijk, dat geslenter door die gangpaden. Nog wat jengelende kinderen erbij en je kunt mij wel verzuipen in de ballenbak :)
Van te voren opzoeken wat je nodig hebt. Vervolgens alle doorsteekjes nemen naar het magazijn is altijd mijn plan van aanpak.
pi_173264653
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 19:52 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Van te voren opzoeken wat je nodig hebt. Vervolgens alle doorsteekjes nemen naar het magazijn is altijd mijn plan van aanpak.
Als je al zeker weet wat je wil is het nog makkelijker. Thuis kijken of het op voorraad is, bij binnenkomst meteen linksaf lopen naar het magazijn. Daar kun je op zo'n computer opzoeken in welk vak en schap staat wat je wil hebben. De spullen pakken en meteen door naar de kassa. Sowieso nooit, ik herhaal NOOIT in het weekend naar IKEA gaan. Het beste kun je doordeweeks gaan, en dan een beetje vroeg. Dan is het nog wel te overzien qua drukte.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 22:42:24 #182
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_173267046
Dat verpest wel de lol van de ikea zo hoor. Eerst lekker ontbijtje voor een paar euro. Vervolgens rustig door de showrooms slenteren, even wat stoelen en banken proberen. Vervolgens spulletjes halen in het magazijn en even in de koopjeshoek. Daarna half uurtje in de rij en dan bij de uitgang een softijsje. En dan thuis leuk uren spelen met een bouwpakket.

Das toch leuk...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173268561
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 22:42 schreef V__L_N het volgende:
Dat verpest wel de lol van de ikea zo hoor. Eerst lekker ontbijtje voor een paar euro. Vervolgens rustig door de showrooms slenteren, even wat stoelen en banken proberen. Vervolgens spulletjes halen in het magazijn en even in de koopjeshoek. Daarna half uurtje in de rij en dan bij de uitgang een softijsje. En dan thuis leuk uren spelen met een bouwpakket.

Das toch leuk...
Als ik ergens een teringhekel aan heb is het rustig slenteren, en al helemaal als er allemaal andere rustig slenterende mensen voor mijn voeten lopen. Door dat getrut en getreuzel raak ik altijd buitengewoon geagiteerd, en moet ik me echt inhouden om niet al scheldend mensen aan de kant te gaan duwen. Ik heb niks tegen andere mensen, zolang het er (a) niet teveel zijn, ze (b) op gepaste afstand blijven en ze (c) godverdomme aan de kant gaan als ik er langs wil. :(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173272781
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 17:05 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik ben lid van die ikea family en woon ruim binnen die 45 minuten en heb er ook geen 1 gekregen, en een paar andere collega's ook niet. En als ie bij iedereen die binnen 45 minuten rijden op de mat had moeten komen hadden we hem hier dus eigenlijk zo goed als huis aan huis moeten hebben, wat ook niet het geval was
kan nog komen ze hebben nog een hele week om te bezorgen
pi_173273686
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173273987
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 07:40 schreef liedetector het volgende:

[..]

kan nog komen ze hebben nog een hele week om te bezorgen
ja, maar ik heb al gekeken of mijn sticker er nog tussen zit, en dat is niet het geval. En het depot is leeg. Dus tenzij mijn collega alles thuis opslaat komt ie niet meer
pi_173280060
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 10:33 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ja, maar ik heb al gekeken of mijn sticker er nog tussen zit, en dat is niet het geval. En het depot is leeg. Dus tenzij mijn collega alles thuis opslaat komt ie niet meer
Dinsdag weer een nieuwe aanvoer van ikea-gidsen.
Week 33 én week 34 (is aanstaande week).
pi_173280384
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:31 schreef Avinus het volgende:

[..]

Dinsdag weer een nieuwe aanvoer van ikea-gidsen.
Week 33 én week 34 (is aanstaande week).
ja, wel nieuwe gidsen, maar geen nieuwe adresstickers. Alle stickers liggen al klaar, sommige wijken zijn ook al compleet geplakt. Ik werk zelf ook binnen, dus ik heb al gekeken hoe ver de wijk was waar ik woon, en de laatste gidsen daarvan zijn inmiddels al geplakt. Dus niet alle family leden ontvangen een gids blijkbaar.
pi_173281431
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:45 schreef gelestipjes het volgende:

[..]
Dus niet alle family leden ontvangen een gids blijkbaar.
Sommigen ontvangen 'm ook per 'echte' post.
pi_173285080
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 10:33 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ja, maar ik heb al gekeken of mijn sticker er nog tussen zit, en dat is niet het geval. En het depot is leeg. Dus tenzij mijn collega alles thuis opslaat komt ie niet meer
Dinsdag weer een nieuwe aanvoer van ikea-gidsen.
Week 33 én week 34 (is aanstaande week).
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:45 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ja, wel nieuwe gidsen, maar geen nieuwe adresstickers. Alle stickers liggen al klaar, sommige wijken zijn ook al compleet geplakt. Ik werk zelf ook binnen, dus ik heb al gekeken hoe ver de wijk was waar ik woon, en de laatste gidsen daarvan zijn inmiddels al geplakt. Dus niet alle family leden ontvangen een gids blijkbaar.
42 gidsen per keer voor een wijk. De kleinere wijken raken langzamerhand op. De gidsen zijn niet helemaal huis aan huis. Degenen die geen gids krijgen zullen wel leden zijn van de Ikea-familie.
pi_173285245
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:46 schreef Avinus het volgende:

[..]

Dinsdag weer een nieuwe aanvoer van ikea-gidsen.
Week 33 én week 34 (is aanstaande week).

[..]

42 gidsen per keer voor een wijk. De kleinere wijken raken langzamerhand op. De gidsen zijn niet helemaal huis aan huis. Degenen die geen gids krijgen zullen wel leden zijn van de Ikea-familie.
ja, ik weet uiteraard wel hoe het werkt qua bezorging.
Maar er werd hier een link geplaatst naar een artikel waarin stond dat ikea family leden en mensen die binnen 45 minuten rijden van een vestiging wonen zo'n gids krijgen. En dat klopt dus blijkbaar niet.
We vroegen ons op het werk al af op basis waarvan iemand wel of niet zo'n ding krijgt. Sommige collega's die ikea family lid zijn kregen er wel één, anderen niet (en nee, ook niet aankomende week dus aangezien we daar al naar gekeken hadden), dus we hebben er nog niet echt een bepaalde logica in kunnen ontdekken.
pi_173286745
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:54 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ja, ik weet uiteraard wel hoe het werkt qua bezorging.
Maar er werd hier een link geplaatst naar een artikel waarin stond dat ikea family leden en mensen die binnen 45 minuten rijden van een vestiging wonen zo'n gids krijgen. En dat klopt dus blijkbaar niet.
We vroegen ons op het werk al af op basis waarvan iemand wel of niet zo'n ding krijgt. Sommige collega's die ikea family lid zijn kregen er wel één, anderen niet (en nee, ook niet aankomende week dus aangezien we daar al naar gekeken hadden), dus we hebben er nog niet echt een bepaalde logica in kunnen ontdekken.
Ik gok dat iedereen het binnen een bepaald geografisch gebied het krijgt (blijkbaar niet precies die 45 minuten grens). Binnen dat gebied ontvangen de mensen het niet die in de lijst staan van mensen die het niet wensen te ontvangen. Dat kan dan natuurlijk ook komen omdat bijvoorbeeld oude bewoners zich hebben afgemeld voor de mailings van IKEA. Dat is de enige logica die ik zou kunnen ontdekken. Zeker omdat het aantal gidsen in de oudere wijken wat lager lijkt te liggen dan in de nieuwbouwwijken.
pi_173287918
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:10 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ik gok dat iedereen het binnen een bepaald geografisch gebied het krijgt (blijkbaar niet precies die 45 minuten grens). Binnen dat gebied ontvangen de mensen het niet die in de lijst staan van mensen die het niet wensen te ontvangen. Dat kan dan natuurlijk ook komen omdat bijvoorbeeld oude bewoners zich hebben afgemeld voor de mailings van IKEA. Dat is de enige logica die ik zou kunnen ontdekken. Zeker omdat het aantal gidsen in de oudere wijken wat lager lijkt te liggen dan in de nieuwbouwwijken.
ik woon al mijn hele leven op dit adres en val heel ruim binnen die 45 minuten en vorig jaar kreeg ik hem wel. Dus ik denk dat we de exacte factoren die een rol spelen nog steeds niet hebben achterhaald :P .
pi_173290759
Wordt een zending van het type 'handtekening vereist' (zegt de tracking zelf) ook bij de buren aangeboden?
De laatste tijd maak ik vaak gebruik van de optie in de app om pakketten nog voor de eerste bezorgingpoging al om te leiden naar een PostNL punt, omdat ik overdag toch nooit thuis ben.
Maar voor deze zending die gaat komen is dat niet beschikbaar. Mocht het niet de buren geprobeerd worden, kan ik dan als ik een niet-thuis briefje krijg, alsnog ervoor kiezen om het naar een postpunt te laten brengen?
pi_173291048
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:10 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ik gok dat iedereen het binnen een bepaald geografisch gebied het krijgt (blijkbaar niet precies die 45 minuten grens). Binnen dat gebied ontvangen de mensen het niet die in de lijst staan van mensen die het niet wensen te ontvangen. Dat kan dan natuurlijk ook komen omdat bijvoorbeeld oude bewoners zich hebben afgemeld voor de mailings van IKEA. Dat is de enige logica die ik zou kunnen ontdekken. Zeker omdat het aantal gidsen in de oudere wijken wat lager lijkt te liggen dan in de nieuwbouwwijken.
Mensen die zich via postfilter.nl hebben afgemeld voor dit soort post krijgen, als het goed is,
de gids ook niet.
pi_173293252
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:26 schreef Ori het volgende:
Wordt een zending van het type 'handtekening vereist' (zegt de tracking zelf) ook bij de buren aangeboden?
Als er op het verzendlabel 'Alleen op huisadres' staat niet, anders wel.
pi_173294532
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:53 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik woon al mijn hele leven op dit adres en val heel ruim binnen die 45 minuten en vorig jaar kreeg ik hem wel. Dus ik denk dat we de exacte factoren die een rol spelen nog steeds niet hebben achterhaald :P .
Misschien is het dit jaar iets drukker op de weg (helaas, 46 minuten) :)
pi_173294564
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Welke bon? Vorig jaar vier wijken gedaan, niets gezien
Onze teamcoach werd rond deze tijd steeds dikker.... ;)
pi_173295681
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:53 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Misschien is het dit jaar iets drukker op de weg (helaas, 46 minuten) :)
Dan gaan ze wel uit van een hele langzame auto want het is maar 20km :P
pi_173297957
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:09 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dan gaan ze wel uit van een hele langzame auto want het is maar 20km :P
Of file op weg naar de Ikea-appeltaart
pi_173331817

Bron

Ik heb nu geen zin om het plaatje te photoshoppen, maar ik zou graag een aantal dingen aanpassen.
pi_173332079
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 21:47 schreef Rafierafie het volgende:
[ afbeelding ]
Bron

Ik heb nu geen zin om het plaatje te photoshoppen, maar ik zou graag een aantal dingen aanpassen.
De linker gaat met de concurrent (gezien de bezorgdagen)?
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:01:46 #203
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_173333563
Ik geloof nooit dat ze dat gaan kunnen. Als ik zie dat ze hier al maanden geen bezorgers hebben. Hoe willen ze dat dan doen op die extra dagen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173336513
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 21:58 schreef diesnelle het volgende:

[..]

De linker gaat met de concurrent (gezien de bezorgdagen)?
Je kunt het ook aan de pakjes zien. Het linker pakje heeft een Sandd logo in de rechterbovenhoek, het rechter pakje heeft een PostNL logo.

Sinds wanneer bezorgt PostNL uitsluitend op dinsdag, donderdag en zaterdag?

Wat ook nog opvalt is dat de pakjes half uit de brievenbus steken.
Dat is inderdaad de gangbare praktijk bij bezorging door Sandd.

[ Bericht 7% gewijzigd door blijevis op 23-08-2017 08:26:17 ]
pi_173337034
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:15 schreef blijevis het volgende:

[..]

Je kunt het ook aan de pakjes zien. Het linker pakje heeft een Sandd logo in de rechterbovenhoek, het rechter pakje heeft een PostNL logo.

Sinds wanneer bezorgt PostNL uitsluitend op dinsdag, donderdag en zaterdag?

Wat ook nog opvalt is dat de pakjes half uit de brievenbus steken.
Dat is inderdaad de gangbare praktijk bij bezorging door Sandd.
Ik wilde het pakje aan de rechterkant met photoshop door de brievenbus duwen. _O-
En dat van didoza slaat natuurlijk nergens op. Stel je voor hoe rustig het dan zou zijn op woensdag en vrijdag.
pi_173340185
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:55 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik wilde het pakje aan de rechterkant met photoshop door de brievenbus duwen.
En bij de buren ;)
  woensdag 23 augustus 2017 @ 12:31:32 #207
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_173340763
Mwah postnl kennende meppen ze sandd straks met de reclame code comissie om de oren en dan verdwijnt die reclame een stille dood.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173344654
Hm, ik zie nu pas dat Zelf doen straks 2 weken niet bereikbaar is. Fijn :')

En net terwijl ik dit tik krijg ik er een mail over binnen :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173346879
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:55 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik wilde het pakje aan de rechterkant met photoshop door de brievenbus duwen. _O-
En dat van didoza slaat natuurlijk nergens op. Stel je voor hoe rustig het dan zou zijn op woensdag en vrijdag.
Het zou natuurlijk kunnen dat het genoemde PostNL tarief het zakelijke tarief is voor buspakjes die als 48-uurs post bezorgd worden. Maar in deze tijden waarin mensen die iets bestellen het bestelde liever nog gisteren dan vandaag in huis hebben, zie ik het bezorgen van buspakjes door Sandd (uitgezonderd geadresseerde reclame-mailings) geen hoge vlucht nemen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173347049
Oh een vraagje, moeten ze je contracturen aan verlof geven als je daar om vraagt, of mogen ze besluiten toch je 13 weekse gemiddelde te nemen ondanks dat je dat niet wil? Ik heb aangegeven mijn contracturen te willen (12), maar er is nu toch meer afgeschreven (14,5 uur).

Weet zeker dat ze mijn mail gezien hebben, want ze hebben op het andere deel van mijn mail toen gereageerd. Maar toch schrijven ze nu veel te veel af, op deze manier heb ik niet eens voldoende meer voor de week vakantie die ik in oktober nog heb staan.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173347685
Heb ik zelf ook om gevraagd. Mijn contracturen ipv 13-weekse gemiddelde, maar admi heeft niet eens gereageerd en gewoon 13-weeks gemiddelde afgeschreven.

Was toch anderhalf uur per week extra.

Ik had genoeg uren voor vier weken verlof en heb nu nog steeds vakantie. Heb nu nog maar genoeg verlof over voor een week en heb nog twee weken vakantie.

TC reageert ook niet als ik hierover mopper.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 augustus 2017 @ 19:14:21 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173347765
oranje kaart al overwogen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173347772
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het zou natuurlijk kunnen dat het genoemde PostNL tarief het zakelijke tarief is voor buspakjes die als 48-uurs post bezorgd worden. Maar in deze tijden waarin mensen die iets bestellen het bestelde liever nog gisteren dan vandaag in huis hebben, zie ik het bezorgen van buspakjes door Sandd (uitgezonderd geadresseerde reclame-mailings) geen hoge vlucht nemen.
Het zou me ook niet verbazen wanneer Sanddpakjes uiteindelijk toch door PostNL bezorgd worden, bijvoorbeeld in afgelegen gebieden, of op adressen die de Sanddbezorger niet heeft kunnen vinden

Dat laatste (post die eigenlijk door Sandd had moeten worden bezorgd, maar die door de Sanddbezorger als onbestelbaar is teruggestuurd naar de afzender, waarna de afzender het opnieuw probeert maar dan via PostNL) kom ik vrijwel dagelijks tegen. Het gaat dan vaak om post van de belastingdienst die bedoeld is voor een adres dat een beetje lastig te vinden is, zoals een brievenbus die niet aan de straatkant zit maar in een zijmuur.

In het geval van post van de belastingdienst kun je het duidelijk zien: er staat dan een doorgestreepte of afgeplakte Sanddcode in het adresvenster, een teken dat de brief in eerste instantie via Sandd verstuurd is geweest).

Ik neem aan dat de gemaakte kosten voor zulke post door PostNL op Sandd worden verhaald, zodat Sandd er uiteindelijk toch verlies op zou moeten lijden.
pi_173352927
Sandd is veel beter dan postnl

Groetjes Berend
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 augustus 2017 @ 23:18:43 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173353146
Goed dat je het zegt. Het was me namelijk nog niet opgevallen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173353180
WIst niet dat dit bestond.

Lalo hiero, nachtdienst
pi_173365378
Nieuwe hoogtes:
Donderdag ikea gidsen niet geleverd, verkeerde depot.
Zaterdag halve tas geleverd.
Dinsdag ikea gidsen niet geleverd, onbekend waar ze zijn.
Woensdag ikea gidsen niet geleverd, onbekend waar ze zijn.
Donderdag ikea gidsen niet geleverd, zouden allemaal al bezorgd zijn...

Nah schiet mij maar lek. Ruim 100 adressen geen ikea gidsen voor gehad, 35 % van mijn wijk.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173365511
tering als ze mn 13de weekse gaan pakken voor eventueel verlof krijg ik vast die 120 uur nog op....
pi_173368419
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 19:10 schreef Globetrottertje het volgende:
Heb ik zelf ook om gevraagd. Mijn contracturen ipv 13-weekse gemiddelde, maar admi heeft niet eens gereageerd en gewoon 13-weeks gemiddelde afgeschreven.

Was toch anderhalf uur per week extra.

Ik had genoeg uren voor vier weken verlof en heb nu nog steeds vakantie. Heb nu nog maar genoeg verlof over voor een week en heb nog twee weken vakantie.

TC reageert ook niet als ik hierover mopper.
Is bij mij ook gebeurd, ik krijg overal een reactie op. Behalve als het over zulke zaken gaat. Dan kun ze de beantwoordknop ineens niet meer vinden.
pi_173368502
Volgende week weer beginnen na vakantie te hebben gehad. Kreeg vanmorgen een mailtje dat ik volgende week moet opleiden en hoe laat ik op het depot zou zijn. Vanmiddag een mailtje dat opleiding niet doorging. Vreesde dus het ergste voor de planning.
Zaterdag 5.15 uur (2 wijken). Kan op zijn vroegst om 11.30 beginnen. Op zijn normaalst om 12.15. Dus niet haalbaar. Ben benieuwd wat ze eraan gaan doen. Verwachte antwoord: in overleg met TC zo besproken, moet gebeuren, dus helaas.

Ga op donderdag halverwege de wijk over mijn contracturen heen. Loop een derde van de tijd op zaterdag.
Gelukkig heb ik verder geen leven naast PostNL. Denk dat ik er nog maar een wijkje bijvraag.:P

[ Bericht 18% gewijzigd door swimmie86 op 24-08-2017 19:12:28 ]
pi_173368643
quote:
Beste postbezorgers en chauffeurs bezorgen,
Iedere donderdag om 17.00 uur wordt het dienstrooster voor de week er na vrijgegeven en even later is de planning voor de week er na te zien in jullie App en op “mijn werk”. Het is dan de bedoeling dat jullie de planning “accepteren” of “bezwaar aantekenen”. Tot op heden heeft de administratiemedewerker Bezorgen vaak vóór donderdag al gebeld met jullie met de vraag of je iets extra’s kunt lopen of een andere bestelloop wilt uitvoeren.
Het systeem is echter gebouwd om middels de knoppen “accepteren” en “bezwaar aantekenen” aan te geven dat je het als postbezorger eens of niet eens bent met de planning. Dit moeten je doen vóór vrijdag 17.00 uur. Op het moment dat je “bezwaar aantekent” en het dus niet eens bent met de planning, zal de administratiemedewerker contact met je opnemen en de planning met je bespreken en tevens het gesprek vastleggen in salesforce. De planning wordt indien nodig aangepast en jij ziet dit weer in de App en op “mijn werk”. Als er iets in je planning wijzigt na donderdag 17.00 uur dan MOET de administratiemedewerker altijd met je bellen en de wijziging(en) doorgeven.
Bovenstaand is de juiste werkwijze en dit willen we ook met ingang van de planning week 36 zo gaan uitvoeren.
De administratiemedewerker plant dus week 36, zonder dat hij van te voren met je heeft gebeld. Uiteraard is het zo dat hij/zij niet zomaar gaat plannen, en ook zoveel mogelijk rekening houdt met de kennis die hij/zij heeft van de postbezorgers. Vanaf donderdag 31 augustus a.s. MOET je dus iedere week vóór vrijdag 17.00 uur aangeven of je de planning “accepteert” of “bezwaar aantekent”. Op dit moment doet iets meer dan 50% van onze postbezorgers dit al, maar dit moet dus naar 100%.
Om je hier aan te laten herinneren gaan we voorlopig het volgende doen:
> Op donderdag om 16.45 uur krijg je een SMS bericht met de tekst: “Beste postbezorger, de planning voor week XX wordt zo vrijgegeven, denk aan het “accepteren” of “bezwaar aantekenen”.
> Op vrijdagmorgen om 10.30 uur krijg je nog een SMS bericht met de tekst: “Beste postbezorger, heb jij de planning voor week XX al “geaccepteerd” of “bezwaar aangetekend”?
Wekelijks gaan we controleren hoeveel postbezorgers de planning “accepteren” of “bezwaar aantekenen” en kijken of het percentage stijgt.
Tot slot: Heel veel vragen die je hebt kun je terug vinden in de App of op “mijn werk” en daar hoef je de administratie Bezorgen niet voor te bellen. Als je vragen hebt die je niet kunt terugvinden in de App of op “mijn werk” en die niet dringend zijn, probeer dan zoveel mogelijk tussen 15.00 – 17.00 uur te bellen. Op deze manier kunnen calamiteiten in het proces tussen 09.00 en 15.00 uur sneller afgehandeld worden door de administratiemedewerkers en helpt dat jou ook als je met een calamiteit te maken krijgt.
Heb je vragen over bovenstaand, neem dan contact op met je teamleider.
Dit kregen wij als nieuwsbrief. Ik wens de admi veel succes.

Vooralsnog is dit nog nooit gedaan door betreffende admi-medewerker:
- Tot op heden heeft de administratiemedewerker Bezorgen vaak vóór donderdag al gebeld met jullie met de vraag of je iets extra’s kunt lopen of een andere bestelloop wilt uitvoeren.
- Als er iets in je planning wijzigt na donderdag 17.00 uur dan MOET de administratiemedewerker altijd met je bellen en de wijziging(en) doorgeven.

Maar nu hebben we wel zwart op wit staan wat elk werkoverleg herhaald wordt (en waar deze admi-medewerker bijzit). Dus nu kunnen we duidelijk aangeven waar de fout zit.
Admi-dame mailt hier ook altijd, terwijl ze altijd zeggen dat er gebeld MOET worden. En dat zij dan op de volgende manier: je rooster is voor volgende week (altijd de zaterdag natuurlijk) veranderd.
pi_173368720
Voor postbodes en zaterdagwerkers is het rooster pas vrijdag om 14:00 te zien (hoewel ik met "mail mij het rooster" het rooster wel zichtbaar in mijn mail kan krijgen 8)7 ). Dan heb ik dus nog 3 uur om het rooster te zien, en te bevestigen :')
pi_173372461
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 19:11 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Dit kregen wij als nieuwsbrief. Ik wens de admi veel succes.

Vooralsnog is dit nog nooit gedaan door betreffende admi-medewerker:
- Tot op heden heeft de administratiemedewerker Bezorgen vaak vóór donderdag al gebeld met jullie met de vraag of je iets extra’s kunt lopen of een andere bestelloop wilt uitvoeren.
- Als er iets in je planning wijzigt na donderdag 17.00 uur dan MOET de administratiemedewerker altijd met je bellen en de wijziging(en) doorgeven.

Maar nu hebben we wel zwart op wit staan wat elk werkoverleg herhaald wordt (en waar deze admi-medewerker bijzit). Dus nu kunnen we duidelijk aangeven waar de fout zit.
Admi-dame mailt hier ook altijd, terwijl ze altijd zeggen dat er gebeld MOET worden. En dat zij dan op de volgende manier: je rooster is voor volgende week (altijd de zaterdag natuurlijk) veranderd.
Ik mocht willen dat het bij ons zo ging. Nu al worden er zonder overleg wijken bij je neergezet, en regelmatig wordt er in de loop van vrijdag of zaterdag, dus NADAT je reeds op akkoord hebt gedrukt nog wat gewijzigd. Daar horen ze inderdaad over te bellen, maar dat wordt er vaak "vergeten". Ergens kan ik dit nog wel begrijpen ook, want de voltallige admie bestaat bij ons uit 3 personen, en ze moeten de planning doen voor ik geloof een paar honderd postbezorgers.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173373957
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik mocht willen dat het bij ons zo ging. Nu al worden er zonder overleg wijken bij je neergezet, en regelmatig wordt er in de loop van vrijdag of zaterdag, dus NADAT je reeds op akkoord hebt gedrukt nog wat gewijzigd. Daar horen ze inderdaad over te bellen, maar dat wordt er vaak "vergeten". Ergens kan ik dit nog wel begrijpen ook, want de voltallige admie bestaat bij ons uit 3 personen, en ze moeten de planning doen voor ik geloof een paar honderd postbezorgers.
Dit moeten ze vanaf week 36 zo bij ons gaan doen.
Maar ik denk niet dat het zo gaat gebeuren, want dat was altijd al de bedoeling.
Alleen staat het nu voor de postbezorgers zwart op wit.

Hier gebeurd het nu zoals bij jou.
Ik kan het niet meer begrijpen. Er worden 'afspraken' gemaakt, maar die moet je niet maken als er niet aan voldaan kan worden omdat er niet genoeg medewerkers zijn.
Mijn begrip is op. Met betere communicatie zou dat begrip er wel nog zijn.
pi_173374882
Hier ook alweer rooster gezeur... volgende week zaterdag 3 wijken, dienst van over de 5 uur. Met herladen etc wel 5,5 uur waarschijnlijk. Als de tijden te krap zijn nog wel langer.... En de TC is op vakantie, dus vroeger dan 13.00 beginnen zit er niet in vermoed ik. Op mijn mail om het verlof te corrigeren is nog niet gereageerd, we zullen het zien. Eigenlijk geen zin om me hier in mijn vakantie mee bezig te houden, maar goed.

quote:
Tot op heden heeft de administratiemedewerker Bezorgen vaak vóór donderdag al gebeld met jullie met de vraag of je iets extra's kunt lopen of een andere bestelloop wilt uitvoeren.
Het systeem is echter gebouwd om middels de knoppen "accepteren" en "bezwaar aantekenen" aan te geven dat je het als postbezorger eens of niet eens bent met de planning.
Ja dat is mooi, vragen of je iets extra's wil doen.. of gewoon inplannen en dan een bezwaar wat ze heel makkelijk af kunnen wijzen. Dat is wel weer lekker in hun voordeel. Gebeurt hier regelmatig dat het zogenaamd niet mogelijk is om de planning aan te passen blabla. En dan moeten wij het maar gewoon toch doen. Bij mij als flexibele ging dat meestal toch al zo, maar ik vind het geen positieve ontwikkeling.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 augustus 2017 @ 00:05:01 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173377475
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 19:14 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Voor postbodes en zaterdagwerkers is het rooster pas vrijdag om 14:00 te zien (hoewel ik met "mail mij het rooster" het rooster wel zichtbaar in mijn mail kan krijgen 8)7 ). Dan heb ik dus nog 3 uur om het rooster te zien, en te bevestigen :')
Ik weet aan de hand van de looptijd en de depots die in mijn lijst staan vaak wel waar ik op de zaterdagen moet lopen. Ditmaal wederom buiten het gebied waar ik normaal loop.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:21:19 #227
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_173382374
Vandaag krijg ik 100 ikea gidsen zonder adreslabel om als h-a-h te lopen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173383545
Ai dus toch.. wat een falers!

Ik heb trouwens de afgelopen 2/3 maand heel vaak last van mijn voeten.. nog meer mensen? Tijdens het postlopen merk ik het niet, maar als ik dan thuis even gezeten heb doet het echt zeer als ik loop. En als ik op sta zijn de eerste stappen steeds ook pijnlijk. Heel raar, juist na wat rust dus. Heb nu 1,5 week vakantie gehad, met zondag en gister een dag waarbij ik veel gelopen heb, de andere dagen niet. Maar mijn voeten blijven steeds zeer doen.. voornamelijk bij de voorvoet lijkt het, net zo daar waar de tenen aan de rest vd voet zitten.

Misschien toch maar eens andere schoenen testen. Ik heb nu al een hele tijd wandelschoenen waar ik geen problemen mee heb (had?), maar bedenk me nu wel dat ze nu beide de binnenzooltjes kwijt zijn. Misschien is dat het. Ze leken nog steeds goed te lopen, dus ik heb er geen nieuwe in gedaan :P
Van de ene voet heb ik ook vaker last dan de andere, daarmee heb ik een maand of 2 geleden per ongeluk flink hard tegen de bodem van het zwembad getrapt :') soms ben ik bang dat dat toch iets van schade aangericht heeft.

Wil er ook niet naar laten kijken, want ik ben bang dat er dan idd iets aan de hand is en dat rust vereist is. Ik wil nieeeeeet in de voorbereiding gaan werken :'). Had gehoopt dat vakantie zou helpen, maar het lijkt erop van niet :{

[ Bericht 50% gewijzigd door VixenFromHell op 25-08-2017 12:58:36 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173387646
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:37 schreef VixenFromHell het volgende:

Wil er ook niet naar laten kijken, want ik ben bang dat er dan idd iets aan de hand is en dat rust vereist is. Ik wil nieeeeeet in de voorbereiding gaan werken :'). Had gehoopt dat vakantie zou helpen, maar het lijkt erop van niet :{
Of er iets aan de hand is of niet hangt niet af van de beslissing om er naar te laten kijken. Ga gewoon even naar de huisarts, dat kost je niets. Is er niks aan de hand, dan ben je opgelucht, is er wel iets aan de hand (overbelast spiertje of zo) dan kun je het beter nu weten dan dat je er nog een tijd mee blijft rondlopen waardoor de overbelasting verergert en je uiteindelijk veel langer last blijft houden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:34:23 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173388119
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:37 schreef VixenFromHell het volgende:
Ai dus toch.. wat een falers!

Ik heb trouwens de afgelopen 2/3 maand heel vaak last van mijn voeten.. nog meer mensen? Tijdens het postlopen merk ik het niet, maar als ik dan thuis even gezeten heb doet het echt zeer als ik loop. En als ik op sta zijn de eerste stappen steeds ook pijnlijk. Heel raar, juist na wat rust dus. Heb nu 1,5 week vakantie gehad, met zondag en gister een dag waarbij ik veel gelopen heb, de andere dagen niet. Maar mijn voeten blijven steeds zeer doen.. voornamelijk bij de voorvoet lijkt het, net zo daar waar de tenen aan de rest vd voet zitten.

Misschien toch maar eens andere schoenen testen. Ik heb nu al een hele tijd wandelschoenen waar ik geen problemen mee heb (had?), maar bedenk me nu wel dat ze nu beide de binnenzooltjes kwijt zijn. Misschien is dat het. Ze leken nog steeds goed te lopen, dus ik heb er geen nieuwe in gedaan :P
Van de ene voet heb ik ook vaker last dan de andere, daarmee heb ik een maand of 2 geleden per ongeluk flink hard tegen de bodem van het zwembad getrapt :') soms ben ik bang dat dat toch iets van schade aangericht heeft.

Wil er ook niet naar laten kijken, want ik ben bang dat er dan idd iets aan de hand is en dat rust vereist is. Ik wil nieeeeeet in de voorbereiding gaan werken :'). Had gehoopt dat vakantie zou helpen, maar het lijkt erop van niet :{
Je moet direct nieuwe zooltjes of andere schoenen nemen. Grote kans dat de problemen dan al wat minder worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173388249
Ja, in ieder geval toch maar even weer zooltjes proberen. Ben er alleen bang voor dat die niet op de plek blijven zitten tijdens het lopen (die andere zaten vast), maar dat zien we dan wel weer. De schoenen zijn verder iig nog goed, dat heb ik wel gecheckt. Bij mijn oude schoenen kreeg ik last omdat de buitenzool gewoon doorgesleten was :P
En als het toch zeer blijft doen, dan zal ik er idd toch naar moeten laten kijken.

Ook antwoord mbt het verlof, dit kan niet aangepast worden omdat de week afgesloten is. Maar je kunt pas zien hoeveel verlof er afgeschreven is als.. juist... de week afgesloten is. :')!
Straks geen probleem meer omdat je dan zelf aangeeft hoeveel er afgeschreven mag worden, maar ik vind het wel erg stom.

Mijn dienst van volgende week is overigens wel keurig aangepast zonder morren :Y
Mag waarschijnlijk ook een aantal van mijn eigen China pakjes bezorgen :D

[ Bericht 11% gewijzigd door VixenFromHell op 25-08-2017 16:45:33 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:00:47 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173388660
Heb zelf wel een keer te lang doorgelopen op een paar schoenen. Was vrij pijnlijk, maar nieuwe schoenen losten toen het probleem gelukkig op.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173388677
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:37 schreef VixenFromHell het volgende:
Ai dus toch.. wat een falers!

Ik heb trouwens de afgelopen 2/3 maand heel vaak last van mijn voeten.. nog meer mensen? Tijdens het postlopen merk ik het niet, maar als ik dan thuis even gezeten heb doet het echt zeer als ik loop. En als ik op sta zijn de eerste stappen steeds ook pijnlijk. Heel raar, juist na wat rust dus. Heb nu 1,5 week vakantie gehad, met zondag en gister een dag waarbij ik veel gelopen heb, de andere dagen niet. Maar mijn voeten blijven steeds zeer doen.. voornamelijk bij de voorvoet lijkt het, net zo daar waar de tenen aan de rest vd voet zitten.

Misschien toch maar eens andere schoenen testen. Ik heb nu al een hele tijd wandelschoenen waar ik geen problemen mee heb (had?), maar bedenk me nu wel dat ze nu beide de binnenzooltjes kwijt zijn. Misschien is dat het. Ze leken nog steeds goed te lopen, dus ik heb er geen nieuwe in gedaan :P
Van de ene voet heb ik ook vaker last dan de andere, daarmee heb ik een maand of 2 geleden per ongeluk flink hard tegen de bodem van het zwembad getrapt :') soms ben ik bang dat dat toch iets van schade aangericht heeft.

Wil er ook niet naar laten kijken, want ik ben bang dat er dan idd iets aan de hand is en dat rust vereist is. Ik wil nieeeeeet in de voorbereiding gaan werken :'). Had gehoopt dat vakantie zou helpen, maar het lijkt erop van niet :{
Heb ik ook al een paar maanden, alleen dan bij mijn achtervoet. Al andere schoenen getest, speciale inlegzooltjes, helpt allemaal niks. Bij mij deed het in het begin ook vooral zeer als ik even stil had gezeten en dan weer ging lopen, maar nu doet het ook pijn bij het lopen. 's morgens opstaan is helemaal afzien.
pi_173390351
Ik heb ook last van vooral mijn linkervoet. Bij de tenen en daar vlak achter. Voorvoet heet dat? Ik denk dat het overbelasting is. In het weekend gaat de pijn nl. over.

In mijn geval denk ik ook dat ik te lang op bepaalde schoenen heb gelopen. De binnenzool was na twee jaar helemaal versleten. De schoenen gaven ook geen steun meer.

Ik heb vlak voor mijn vakantie een paar Sketcher wandelschoenen gekocht die veel steun geven en lekker zitten. Decatlon zit hier vlakbij. Dat scheelt.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:41:19 #235
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_173390551
Ik heb tegenwoordig van die hardloopschoenen van de decathlon. Die bevallen wel heel goed kwa lopen. Ze slijten wel, maar wat niet bij de postnl.
Ik heb de afgelopen paar jaar al 2x een peesplaatontsteking gehad en inmiddels een chronisch ontstoken achillespees. Kijk wel een beetje uit met wat ik aan m'n voeten trek.
(Hoewel ik met dit weer mijn wandelsandalen gewoon aantrek hoor)

Ikea viel best mee. Zo zonder stikkers lopen ze beter weg dan met.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173399888
@VixenFromHell, het probleem dat jij omschrijft heb ik een aantal jaar geleden ook gehad. Ik ben daar destijds wel mee naar de dokter geweest toen het haast ondraaglijk werd. Dokter zei dat als het over twee weken nog niet over was, ik maar weer moest terugkomen... Ik ben nooit teruggegaan, maar het probleem bestaat nog altijd.
Let er op dat je schoenen van binnen breed genoeg zijn en genoeg demping geven. Harde compacte zolen verergeren het probleem bij mij meestal.
pi_173404771
@Collega's met zere voeten, hebben jullie er ooit aan gedacht om naar de podotherapeut te gaan? Ik ben vorig jaar uiteindelijk wel met mijn zere voeten naar de huisarts gegaan en die verwees me door. Steunzolen gekregen en sindsdien loop ik weer pijnvrij mijn wijkjes. Dat was vorig jaar met die Ikea-weken wel anders!
pi_173409511
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 16:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja, in ieder geval toch maar even weer zooltjes proberen. Ben er alleen bang voor dat die niet op de plek blijven zitten tijdens het lopen (die andere zaten vast), maar dat zien we dan wel weer. De schoenen zijn verder iig nog goed, dat heb ik wel gecheckt. Bij mijn oude schoenen kreeg ik last omdat de buitenzool gewoon doorgesleten was :P
En als het toch zeer blijft doen, dan zal ik er idd toch naar moeten laten kijken.

Ook antwoord mbt het verlof, dit kan niet aangepast worden omdat de week afgesloten is. Maar je kunt pas zien hoeveel verlof er afgeschreven is als.. juist... de week afgesloten is. :')!
Straks geen probleem meer omdat je dan zelf aangeeft hoeveel er afgeschreven mag worden, maar ik vind het wel erg stom.

Mijn dienst van volgende week is overigens wel keurig aangepast zonder morren :Y
Mag waarschijnlijk ook een aantal van mijn eigen China pakjes bezorgen :D
Dus je vraagt netjes aan om je contracturen aan verlof af te schrijven. En nu flikken ze zoiets.
Dat betekent bij mij dus 24 uur extra aan afgeschreven verlof.
Dat zijn 3 weken aan contracturen.
Echt, dit bedrijf wordt met de dag k****r. Tis dat ik het geld echt nodig heb, anders wist ik het wel.
pi_173409600
Het aanpassen van die verlofuren is ook echt 5 à 10 sec werk per dag. Ben blij dat ik binnen werk en gewoon even het kantoor van mijn tc kan inlopen.
pi_173409741
Ja stom dat de vervangende planner dat niet gedaan heeft. De vaste planner wilde wel, maar dat kan dus achteraf niet meer..

Er is nu aangeboden wat van mijn plusuren in MIVT om te zetten. Met alleen week 33 gaat het hier gelukkig maar om 2,5 uur.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173415839
Ik gaf al weken van te voren aan dat ik mijn contracturen afgeschreven wil hebben maar kreeg geen reactie en heb 'gewoon' mijn 13-weekse gemiddelde agfeschreven gekregen. Op zich gelukkig dat ik de laatste twee weken minder ingedeeld werd en in de min liep, ook dankzij zomerdal, want het 13-weekse gemiddelde kelderde met een uur.

Misschien deelde de admi mij daarom minder in. Zodat mijn gemiddelde meer richting contracturen zou gaan.

Niettenin heb ik geen enkel verlof of meeruren enz meer over na mijn vakantie, maar ik zal wel weer wat opbouwen als het zomerdal afgelopen is en weer meer ingepland ga worden.
pi_173418252
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 23:08 schreef JustBerend het volgende:
Sandd is veel beter dan postnl

Groetjes Berend
Niettus !

Groetjes Herna V. :W
pi_173418346
Trouwens, worden jullie ook niet vrolijk van het vele last minute aanpassen van je rooster door manpower?

Ben al twee keer te laat gekomen doordat manpower te laat mijn rooster vervroegd had :(

En dan is het ineens mijn schuld :( :( :(

Voorbeeld;

Ik stond ingepland om te werken vanaf 15:00 uur
Dus ik sliep tot een uur of 10:30 en keek om 11:00 uur op mijn rooster.
En jawel daar staat ineens dat ik om 12:00 uur moest beginnen ja dat haal ik niet meer vanwege reistijd..

En dat hebben ze dus op de ochtend van die dag aangepast zonder een sms of appbericht te sturen..

[ Bericht 22% gewijzigd door Graf..Coudenhove..Kalergi op 27-08-2017 11:39:11 ]
pi_173418601
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 11:29 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Trouwens, worden jullie ook niet vrolijk van het vele last minute aanpassen van je rooster door manpower?

Ben al twee keer te laat gekomen doordat manpower te laat mijn rooster vervroegd had :(

En dan is het ineens mijn schuld :( :( :(

Voorbeeld;

Ik stond ingepland om te werken vanaf 15:00 uur
Dus ik sliep tot een uur of 10:30 en keek om 11:00 uur op mijn rooster.
En jawel daar staat ineens dat ik om 12:00 uur moest beginnen ja dat haal ik niet meer vanwege reistijd..

En dat hebben ze dus op de ochtend van die dag aangepast zonder een sms of appbericht te sturen..

volgens mij werken de meesten hier niet via manpower, maar gewoon bij postnl zelf.
Heb zelf dan ook eigenlijk geen ervaring met die lastminute wijzigingen, althans, niet voor het werk bij de post.
Toen ik elders werkte, wel via een uitzendbureau, had ik dat inderdaad wel. Niet alleen dat ik op het laatste moment vroeger moest beginnen, maar ook wel eens dat ik helemaal niet meer hoefde te komen. Was ik net op mijn fiets gestapt, kreeg ik ineens een berichtje: het is niet zo druk dus je hoeft niet te komen. Fijn, heb je daarvoor je hele dag vrijgehouden.
pi_173444159
Goedemiddag, is de wat-vind-jij-belangrijkvragenlijst (CAO) van de FNV hier al voorbijgekomen?

https://nl.surveymonkey.com/r/postbezorgerscao
pi_173445102
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 16:30 schreef diesnelle het volgende:
Goedemiddag, is de wat-vind-jij-belangrijkvragenlijst (CAO) van de FNV hier al voorbijgekomen?

https://nl.surveymonkey.com/r/postbezorgerscao
Bedankt! Die heb ik even ingevuld en verstuurd!!
  maandag 28 augustus 2017 @ 20:02:31 #250
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_173448274
Hier ook maar even gedaan. Jammer dat je maar 3 dingen mag opgeven die je graag opgenomen ziet in de CAO.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173449226
Beetje vage enquête. In vraag 1 t/m 3 moet je aangeven wat je het belangrijkste vindt, in vraag 4 wordt er het volgende gevraagd:

quote:
In de eerdere vragen, heb aangegeven wat je belangrijk vindt. Maar wat telt voor jou het zwaarst?
Wat is het verschil tussen wat je het belangrijkste vindt en wat het zwaarste telt? Dat is toch hetzelfde?

Ook vind ik het vreemd dat je bij die betreffende vraag (vraag 4), ineens niet meer kunt kiezen voor bepaalde opties uit eerdere vragen, ook al had je die een 1 (allerbelangrijkste) gegeven.

Zo vind ik een verhoging van de schamele postbezorgersvergoeding zeer belangrijk, terwijl van mij die belpakjes best mogen blijven. En in dat postvest heb ik ook absoluut geen trek, maar als dat vervolgens inhoudt dat je niet met het vest hoeft te lopen maar vervolgens het 2 (of 3) bundelsysteem toch doorgaat, dan schieten we er ook weinig mee op. Dan heb je straks geen rug- of schouderklachten, maar polsklachten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173470762
Ik vond de vragenlijst ook wel een beetje vaag, maar wel wat ingevuld.

Mijn collega had tijdens mijn afwezigheid wel een akkefietje gehad hoorde ik. Er was dus een collega die het net zoals ik zat was om steeds hele grote diensten te krijgen die niet fatsoenlijk te doen zijn als je om 13.00 begint.. en op een gegeven moment hadden ze hem ingepland op iets dat op papier net onder de 4 uur was, maar in de praktijk niet. Dus dat werd voor de zoveelste keer laat. En na een bepaald tijdstip heeft ie alles wat nog over was in de oranje bus gegooid. Toen begon men een beetje te roepen dat ie ontslagen kon worden voor zoiets. Hij heeft meerdere keren aangegeven niet zulke grote diensten te willen, maar ze doen het toch steeds. Hij zei toen op het depot al voor mijn vakantie dat ie het anders ging laten staan, als ze zo door gingen. Op deze manier is het echt niet leuk meer. Dat is wel mooi zo, onze bezwaren vegen ze van tafel, of negeren ze, en dan dwingen ze ons om tot 18.00 of nog later te lopen. En als iemand daar dan op reageert door het gewoon niet te pikken, 'dreigen' ze met ontslag |:(

Ik heb net maar in de uitverkoop wat goedkope hardloopschoenen gekocht, eens kijken of dat nog verschil maakt tov de wandelschoenen. Voor ik die kocht liep ik ook jarenlang op hardloopschoenen. Als het verbetering geeft, dan koop ik wel weer de goeie die ik eerder ook had, maar die zijn prijzig dus ik test eerst wel met goedkopere ;) op die van de Lidl kon ik vorig jaar ook prima lopen trouwens :Y
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173505829
Hadden jullie ook zo'n "leuke" verrassing op het depot? Bij ons stond er HAH voor een aantal wijken. Maar niemand die ons van tevoren iets verteld had. Daar ben je weer lekker klaar mee...
pi_173506984
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 16:55 schreef SnawyHoulet het volgende:
Hadden jullie ook zo'n "leuke" verrassing op het depot? Bij ons stond er HAH voor een aantal wijken. Maar niemand die ons van tevoren iets verteld had. Daar ben je weer lekker klaar mee...
Mag ik hopen, dat je er klaar mee bent ;)
pi_173507609
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 21:58 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vond de vragenlijst ook wel een beetje vaag, maar wel wat ingevuld.

Mijn collega had tijdens mijn afwezigheid wel een akkefietje gehad hoorde ik. Er was dus een collega die het net zoals ik zat was om steeds hele grote diensten te krijgen die niet fatsoenlijk te doen zijn als je om 13.00 begint.. en op een gegeven moment hadden ze hem ingepland op iets dat op papier net onder de 4 uur was, maar in de praktijk niet. Dus dat werd voor de zoveelste keer laat. En na een bepaald tijdstip heeft ie alles wat nog over was in de oranje bus gegooid. Toen begon men een beetje te roepen dat ie ontslagen kon worden voor zoiets. Hij heeft meerdere keren aangegeven niet zulke grote diensten te willen, maar ze doen het toch steeds. Hij zei toen op het depot al voor mijn vakantie dat ie het anders ging laten staan, als ze zo door gingen. Op deze manier is het echt niet leuk meer. Dat is wel mooi zo, onze bezwaren vegen ze van tafel, of negeren ze, en dan dwingen ze ons om tot 18.00 of nog later te lopen. En als iemand daar dan op reageert door het gewoon niet te pikken, 'dreigen' ze met ontslag |:(

Ik heb net maar in de uitverkoop wat goedkope hardloopschoenen gekocht, eens kijken of dat nog verschil maakt tov de wandelschoenen. Voor ik die kocht liep ik ook jarenlang op hardloopschoenen. Als het verbetering geeft, dan koop ik wel weer de goeie die ik eerder ook had, maar die zijn prijzig dus ik test eerst wel met goedkopere ;) op die van de Lidl kon ik vorig jaar ook prima lopen trouwens :Y
binnen het chatgedeelte van de post zie ik veel onrust, ook bovenstaand zie ik meerdere keren voorbijkomen, ook aardig wat over het niet op za willen werken, en natuurlijk dat fantastische kevlarvest :)
  donderdag 31 augustus 2017 @ 18:42:08 #257
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_173507728
quote:
Een bedrijf dat zich niet aan de wet houdt (en nooit van plan is om te gaan doen) die vraagt of ze een wettelijke taak mogen gaan uitvoeren.

:')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 augustus 2017 @ 18:59:33 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173508063
Vandaag was een stuk rustiger dan dinsdag toen de boel torenhoog opgestapeld stond
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173514189
quote:
BVPP artikel
Brief aan de tweede kamer (die hoogstwaarschijnlijk onbeantwoord zal blijven)
pi_173514473
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:35 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

binnen het chatgedeelte van de post zie ik veel onrust, ook bovenstaand zie ik meerdere keren voorbijkomen, ook aardig wat over het niet op za willen werken, en natuurlijk dat fantastische kevlarvest :)
Onrust? Niets van gemerkt. O-)
Jij noemt het een kevlarvest... Ik denk dat een mes in elk geval heel veel moeite zal hebben om er doorheen te komen. Serieus.

quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:59 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag was een stuk rustiger dan dinsdag toen de boel torenhoog opgestapeld stond
Geen kampioenen vandaag gehad?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 augustus 2017 @ 22:24:46 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173514939
Niet echt veel nee.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173516497
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 18:59 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag was een stuk rustiger dan dinsdag toen de boel torenhoog opgestapeld stond
Mwah, niet echt rustig met 4 volle tassen. Vorige week liep ik er nog met 1.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173517080
quote:
14s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
Niet echt veel nee.
Het waren er hier eigenlijk ook idioot weinig.
pi_173523806
Is het zomerdal eigenlijk al afgelopen?

Ik heb officieel nog verlof maar loop morgen twee wijken omdat ik teveel in de min sta vanwege te weinig inplannen ivm zomerdal, maar zie de normale tijden voor die wijken staan.

Was het zomerdal afgelopen week al voorbij?

Eta: zie het al in een berichtje. Week 35 0%

[ Bericht 37% gewijzigd door Globetrottertje op 01-09-2017 12:47:53 ]
pi_173523848
In de zomer heb ik als zaterdagmedewerker extra gewerkt en op elke zaterdag ook een wijk erbij gedaan naast mijn wijk van 4 uur. Nu willen ze dat blijven doen, maar voor die extra wijken op zaterdag heb ik geen tijd meer. Als ik bezwaar aanteken moeten ze dit dan accepteren? Heb een 3 uren contract.
pi_173523895
Jazeker. Daar is de bezwaarknop voor. Desnoods nog even een mailtje erachteraan dat dit nu niet meer kan.
pi_173526667
Ik blijf het stompzinnig vinden om bij mensen aan de deur te staan met een te groot chinees pakje én een briefje dat hun pakket voor het buitenland klaar ligt op het afhaalpunt. Moet voor die bewoners toch ook vreemd overkomen.
pi_173530210
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 12:45 schreef k0fferbak het volgende:
In de zomer heb ik als zaterdagmedewerker extra gewerkt en op elke zaterdag ook een wijk erbij gedaan naast mijn wijk van 4 uur. Nu willen ze dat blijven doen, maar voor die extra wijken op zaterdag heb ik geen tijd meer. Als ik bezwaar aanteken moeten ze dit dan accepteren? Heb een 3 uren contract.
Natuurlijk, al zullen sommige planners het doen voorkomen als niet, gekke henkie hoor.
pi_173530271
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 12:42 schreef Globetrottertje het volgende:
Is het zomerdal eigenlijk al afgelopen?

Nee joh, dat gaat door tot december en begint daarna fris opnieuw (met 'gunst' van niet verder gekort worden).
pi_173530626
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 18:46 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Natuurlijk, al zullen sommige planners het doen voorkomen als niet, gekke henkie hoor.
Ja precies dat, ze bellen sowieso als je bezwaar indient om je om te praten. Maar goed zolang ik die die 3 uur+ wijk maar houdt kunnen ze me niet verplichten een extra wijk te doen.
  vrijdag 1 september 2017 @ 20:48:58 #271
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_173532141
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 12:42 schreef Globetrottertje het volgende:
Is het zomerdal eigenlijk al afgelopen?

Ik heb officieel nog verlof maar loop morgen twee wijken omdat ik teveel in de min sta vanwege te weinig inplannen ivm zomerdal, maar zie de normale tijden voor die wijken staan.

Was het zomerdal afgelopen week al voorbij?

Eta: zie het al in een berichtje. Week 35 0%
Deze week is het nieuwe tijdvak begonnen he. Dus als je deze week niet in de min bent gegaan zou je helemaal niks hoeven compenseren.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173538246
Ik had nog vakantie deze week. Voordat het tijdvak afgelopen was stond ik vier uur in de min en nu in het nieuwe tijdvak sta ik 2uur en 5 minuten in de min. Ik heb nog 10:39 aan vakantie uren over en daar gaan er 12 af en 14 minuten. Dus ik kom nog wat meer in de min dit tijdvak.

Ze hebben mij zo weinig ingedeeld de laatste weken voor mijn vakantie dat mijn 13weekse gemiddelde meer dan een uur kelderde. Dus 7 uur per week indelen bij een contract van 12 uur.

Dus omdat zij mij te weinig indelen (vakantiewerkers kregen de wijken ipv de vaste) moest ik twee zaterdagen van mijn vakantie erugkomen om de min zoveel mogelijk weg te werken. Ik mocht nog wel kiezen voor de eerste en de laatste zaterdag.
pi_173538255
Volgens mij zijn de vakantiekrachten nu wel weg maar volgende week heeft ze mij ook weer anderhalf uur minder dan mijn contractureb ingedeeld. Zal wel wat moeten plussen, maar veel ruimte is er niet. Ik zal dus wel aardig in de min blijven voorlopig.
pi_173538923
Wel fijn dat scanpakjes nu niet meer om 18:15 uur automatisch de status van afgeleverd krijgen. Ik begrijp alleen niet waarom het zo lang heeft moeten duren voordat ze dat hebben aangepast.
pi_173540120
Wachten, wachten, wachten totdat ik kan gaan beginnen aan 5.15 uur. Die langer gaan duren door 3x hah en krappe tijden.
pi_173542337
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 09:07 schreef Rafierafie het volgende:
Wel fijn dat scanpakjes nu niet meer om 18:15 uur automatisch de status van afgeleverd krijgen. Ik begrijp alleen niet waarom het zo lang heeft moeten duren voordat ze dat hebben aangepast.
Is dat zo? Want kreeg gisteren nog een berichtje van iemand dat haar pakje op afgeleverd stond maar dat ze niks ontvangen had.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 september 2017 @ 16:42:12 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173544978
Best een druk dagje zo. Weinig mensen inzetten, redelijk wat post en alle wijken hadden kampioenen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173545762
Voor een zaterdag was het best veel. Kampioen, Happinezz, Nederland Isoleert. En natuurlijk weer erg weinig mensen. Waarom geven ze zoveel mensen verlof als ze weten dat september altijd een van de drukste maanden van het jaar is? En komende dinsdag wordt ook weer drukte verwacht, met onder andere H&M. Maar goed, als het altijd zo rustig zou zijn als in de zomer zouden we geen geld hebben om al die uiterst competente topmanagers mee in te huren. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173546823
Ondertussen blijft Sandd volhouden dat zij veel goedkoper en effcienter dan PostNL de UPD kan uitvoeren. Ze willen 13000 brievenbussen gaan plaatsen, waarvan er 8700 dagelijks geleegd worden, en de rest 2x per week. Ze willen dan ook ineens 5 dagen per week gaan bezorgen (medische en rouwpost zelfs 6x per week). Ze hebben dan wel nog even 5000 extra bezorgers nodig.

Ik vraag me wel af of Sandd serieus is met dit voorstel, of het alleen maar doet om via de politiek druk uit te oefenen om de postzegelprijs bij PostNL te verlagen. Dat laatste lijkt nog niet erg te lukken, want de ACM heeft al aan PostNL laten weten dat de tarieven volgend jaar met 7,1% omhoog mogen. Of PostNL dit ook gaat doen is vraag 2 (ik denk het wel), maar dat de ACM al op voorhand aangeeft dat het mag is een teken aan de wand.

In elk geval vraag ik me af waar Sandd op stel en sprong 5000 man extra vandaan wil toveren. Vergeet bovendien niet dat veel Sandd-bezorgers voor Sandd hebben gekozen vanwege de grotere vrijheid dan bij PostNL: ze krijgen de post al een dag van tevoren in huis en hebben dus een hele dag om het naar eigen inzicht te sorteren. Maar dat is allemaal 72-uurs post, dus dan kan het makkelijk. De uitvoerder van de UPD moet 24-uurs post verwerken, dus vandaag aangeboden, morgen bezorgd. Dan heeft Sandd ineens veel minder tijd om alles te verwerken, en krijgen de bezorgers het ook niet meer 1 dag van tevoren aangeleverd. Dan staat de chauffeur om 9 uur 's ochtends voor je deur, en moet je alles DEZELFDE dag nog bezorgen en sorteren. Weg is je vrijheid.

Maar goed, het feit dat het voorstel al bijna een jaar oud is en dat er door de politiek totaal niet op is gereageerd en er zelf geen ruchtbaarheid aan is gegeven, spreekt al boekdelen. In de brief die minister Kamp uiteindelijk naar aanleiding van kamervragen heeft verstuurd concludeert hij: "Ik kan derhalve nog geen kwalitatief toekomstbestendig oordeel geven over het plan van Sandd. Wel biedt het waardevolle input voor de discussie die over de toekomstige inrichting van de UPD zal gaan plaatsvinden." Een slotsom waar het enthousiasme niet direct afspat.

Gebrek aan ambitie kan Sandd in elk geval niet worden verweten, wel gebrek aan realiteitszin. Ineens willen ze niet alleen in versneld tempo arbeidsovereenkomsten gaan aanbieden (Hoezo, versneld tempo? Ze lopen al 5 maanden en 30% achter op schema), maar ze willen zelfs met fulltime-bezorgers gaan werken. Ook zijn ze er van overtuigd dat de volumedaling vooral komt door gestegen tarieven bij PostNL, en slechts in mindere mate door digitalisering. Ik ontken niet dat de volumes wellicht wat minder hard gedaald zouden zijn als de tarieven wat lager waren gebleven, maar deze stelling is wel erg kort door de bocht. In elk geval denk ik dat het een illusie is om te denken dat een verlaging van de tarieven tot meer post gaat leiden, want wat een keer digitaal is gegaan zal echt niet fysiek meer worden. Ook willen ze nog even een pakketservice uit de grond stampen en noemen ze zich nu al "een grote speler op de brievenbuspakjesmarkt".

Het er wel op uitdraaien dat Sandd met mooie plannen en beloftes komt maar dat ze deze in de praktijk niet gaan naleven (net als die 80% arbeidsovereenkomsten) en dan vervolgens gaan wijzen naar tegenvallende resultaten (lees: volumedaling) om vervolgens de afspraken niet na te komen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173550278
Had vandaag een envelop van Sandd die PostNL/Sandd bezorgd mocht. Envelop met identiteitscrisis?
pi_173550341
Leesvoer (FNV): minnen, misleiding door de leiding

https://www.facebook.com/fnvlblgpbz/posts/1437396289679805
pi_173551463
Hoe staat het er elders in het land voor met de personele bezetting? Hier is het echt crisis op het moment.

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 14:09 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Is dat zo? Want kreeg gisteren nog een berichtje van iemand dat haar pakje op afgeleverd stond maar dat ze niks ontvangen had.
Wel volgens dit bericht.
Een pakketje dat ik vandaag niet in mijn tas had zitten, is volgens t&t op dit moment nog onderweg met mij. Die zou voorheen om deze tijd al op afgeleverd hebben gestaan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:49 schreef diesnelle het volgende:
Leesvoer (FNV): minnen, misleiding door de leiding

https://www.facebook.com/fnvlblgpbz/posts/1437396289679805
Kan da nie lezen. Geen facebook.
Sappige roddels??
  zaterdag 2 september 2017 @ 22:41:24 #283
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_173552916
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 21:42 schreef Rafierafie het volgende:
Wel volgens dit bericht.
Een pakketje dat ik vandaag niet in mijn tas had zitten, is volgens t&t op dit moment nog onderweg met mij. Die zou voorheen om deze tijd al op afgeleverd hebben gestaan.
Brievenbuspakketje dat ik van de week verzonden had. Staat op tijd afgeleverd rond 1 uur 's middags.

quote:
Kan da nie lezen. Geen facebook.
Sappige roddels??
Speciaal voor jou:
quote:
MINNEN, MISLEIDING DOOR DE LEIDING
PostNL maakt steeds vaker kenbaar dat we niet moeten vergeten om te minnen als we onze wijk eerder hebben voltooid dan de tijd die er voor staat. Dit gebeurt in berichten op Mijn Werk en in andere publicaties van PostNL. Ook de teamcoaches sporen ons regelmatig aan om te minnen.
Hoe was het vroeger?
Tot voor kort had een postbezorger nog niets te maken met minnen. Als je dit bezorgrapport uit 2014 bekijkt zie je alleen maar opties om te plussen. Minnen, daar had nog nooit iemand van gehoord. Minnen bestond niet!
Waarom bestond minnen niet?
Minnen bestond niet omdat voor elke wijk een looptijd was vastgesteld waarbinnen jij je werk kon uitvoeren. Die vastgestelde looptijd werd gezien als de tijd waar je MINIMAAL recht op hebt.
Het voorbeeld uit het bezorgrapport: als er voor jouw wijk een looptijd van 2.40 uur stond werd jij geacht BINNEN die 2.40 uur je wijk te kunnen voltooien. Liep jij je wijk in 2.25 uur, dan had je het prima gedaan en de volle 2 uur en 40 minuten werd uitbetaald!
Waarom zijn er vastgestelde looptijden?
Het doel van de vastgestelde looptijd is dat je bij een normale lichamelijke inspanning je werk BINNEN de vastgestelde looptijd kunt doen. Deze officiële omschrijving komt van PostNL zelf. En dat is de regel die zij nu zelf niet meer willen naleven!
Vastgestelde looptijden bestaan omdat geen postbezorger hetzelfde is en er een leidraad moet zijn die geldt voor zowel de postbezorger als voor de admi. Dit is om een aantal redenen van belang:
- de admi maakt aan de hand van deze tijden een planning om iedereen aan zijn of haar contracturen te laten komen.
- de postbezorger keurt een rooster goed op basis van deze tijden.
- je weet hoeveel tijd je per dag kwijt bent aan je werkzaamheden.
- de looptijd geldt als richtlijn zodat je weet of je werktempo in orde is of niet.
- in combinatie met de aanlevertijd is het van belang te weten hoe lang je ongeveer bezig zult zijn i.v.m. de uiterlijke bezorgtijd van 17:00.
Hoe worden looptijden vastgesteld?
De looptijden voor een wijk worden vastgesteld aan de hand van een berekening. Factoren als de gemiddelde looptijd van meerdere bezorgers en het gemiddelde volume van die wijk worden meegenomen in de berekening om een redelijke looptijd vast te stellen. Helaas zijn de looptijden van de meeste wijken tegenwoordig zo ver afgekalfd dat er van redelijkheid nauwelijks meer sprake is. Het logische gevolg hiervan is dat bezorgers steeds vaker plussen, gewoon omdat ze die tijden niet meer halen. Het antwoord van de leiding op het plussen is het verzinsel van de verplichting en de oproep om te minnen. Door het oproepen om te minnen negeert PostNL haar eigen regels over de vastgestelde looptijden. De gemiddelde looptijd wordt opeens aan de kant geschoven en in plaats daarvan wordt nu je individuele dagelijkse prestatie berekend.
De huidige situatie
Zijn de regels veranderd? Voor zover wij weten niet. Als iemand wel op de hoogte is van nieuwe regels, dan horen wij het graag! Beroept de leiding van PostNL zich op officiële publicaties als zij oproepen om te minnen? Nee, zij roepen alleen op en laten nooit zien waar die nieuwe regels staan. Volgens ons is er dus helemaal niets veranderd behalve dat wij vaker en vaker aangespoord worden om te minnen. Een bluf, een scam! En helaas trappen zoveel postbezorgers erin dat we straks weer op het punt komen dat PostNl zegt "ja, maar 95% van de bezorgers mint al, waarom jij niet?" En dan sta je weer alleen.
Het aansporen tot minnen is misleiding. PostNL wil de regels veranderen en probeert dit te doen door ons wijs te maken dat we moeten minnen. Als wij dit laten gebeuren, dan krijgen we inderdaad nieuwe regels, slechtere regels! Onthoud: de vastgestelde looptijden zijn de looptijden waar je MINIMAAL recht op hebt!
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173553096
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:41 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Brievenbuspakketje dat ik van de week verzonden had. Staat op tijd afgeleverd rond 1 uur 's middags.

[..]

Speciaal voor jou:

[..]

Danke schön. ^O^
pi_173554369
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:49 schreef diesnelle het volgende:
Leesvoer (FNV): minnen, misleiding door de leiding

https://www.facebook.com/fnvlblgpbz/posts/1437396289679805
Ik heb dat minnen ook nooit begrepen. Aangezien je op basis van die looptijden je tijd reserveert voor de post. Als ik eerder klaar ben kan ik niet opeens mijn andere afspraken vervroegen. En als ik als een gek door mijn wijk ren dan is dat mijn eigen verdienste. Zeker als ik zie hoe langzaam andere door dezelfde wijk waggelen.
pi_173557827
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 00:13 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ik heb dat minnen ook nooit begrepen. Aangezien je op basis van die looptijden je tijd reserveert voor de post. Als ik eerder klaar ben kan ik niet opeens mijn andere afspraken vervroegen. En als ik als een gek door mijn wijk ren dan is dat mijn eigen verdienste. Zeker als ik zie hoe langzaam andere door dezelfde wijk waggelen.
mwah, aan de andere kant vind ik het ook wel raar om betaald te krijgen voor tijd die je niet werkt. Zolang je meertijd bij kunt plussen vind ik het niet gek om het ook door te moeten geven als je er minder lang over gedaan hebt.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 september 2017 @ 11:02:02 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173558218
Mja, er is getekend voor een looptijd. Als deze niet realistisch blijkt te zijn moet deze bijgesteld worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173558328
Daarbij, voordat ik begon met het bijhouden van mijn uren zijn er waarschijnlijk zoveel uren door mijn neus geboord door PostNL dat het tegelijkertijd daarvoor een goede compensatie is.
pi_173561616
Sebastiaan heeft gelijk: je bent een bepaalde tijd ingehuurd. Als je in supermarkt of horeca werkt krijg je toch ook je tijd uitbetaald, ook al zijn er even geen klanten? Komt nog bij dat je bij de post verplicht moet overwerken als het werk nog niet af is (wegens verkeerd ingeschat volumeverlies).

Ik moet eerlijk zeggen: toen er nog een vaste looptijd voor de wijken stond, hield ik meestal tijd over (en toen deed ik het nog een stuk langzamer dan de laatste jaren). En ondanks dat ik daar wel eens iets van heb gezegd, werd ik nooit gekort. Toen waren ze gewoon nog niet zo flauw ;)
(of werden ze niet op beknibbelen afgerekend)
pi_173562685
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 10:39 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

mwah, aan de andere kant vind ik het ook wel raar om betaald te krijgen voor tijd die je niet werkt. Zolang je meertijd bij kunt plussen vind ik het niet gek om het ook door te moeten geven als je er minder lang over gedaan hebt.
Aan de andere kant, als ik een bepaalde wijk sneller loop dan de vaste bezorger, waarom zou ik dan moeten minnen? Dan word ik financieel gestraft omdat ik sneller gewerkt heb. Daar komt bovenop dat PostNL er altijd zelf al als de kippen bij is om in looptijden te gaan snijden. Dan zal ik toch wel achterlijk zijn als ik daar zelf ook nog een beetje aan ga lopen bijdragen. Ga maar na: In het zomerdal halen ze automatisch tijd van de wijken af met 1 druk op de knop, terwijl ze je tijdens de KNJ er geen minuut uit zichzelf bij zullen geven. Dan komen ze ineens met het verhaal dat ze niet weten hoeveel post er gaat komen, en laten hun voorspellende gaven het ineens afweten. PostNL grijpt elke gelegenheid aan om je te korten, terwijl tijd erbij krijgen veel moeilijker is. Werken met de smartphone? Scanpakjes? Ineens komen ze met het verhaal dat ze normaal gesproken 2x per jaar de looptijden korten, en dat ze voor deze keer de tweede korting niet zullen toepassen. Gelul natuurlijk, want zo lang als ik hier werk is er nog NOOIT 2x per jaar gekort. Pas toen de pilot met de smartphones al in volle gang was kwamen ze ineens met het bericht dat ze voortaan ook in september gingen korten, ongetwijfeld alleen maar om in augustus te kunnen zeggen dat ze het toch voor deze keer niet zouden doen ivm het extra werk. Maar iemand niet extra korten is natuurlijk niet hetzelfde als tijd erbij geven. Daar komt bovenop dat de kortingen die ze in januari toepassen altijd al veel te hoog zijn, want ze gaan steeds maar uit van 10-12% volumedaling per jaar. Terwijl de cijfers laten zien dat de echte daling veel kleiner is (6 tot 8% minder briefpost) en dat deze bovendien deels wordt goedgemaakt door de explosieve stijging van (bus)pakketten.

Daar komt bij dat wijken inmiddels zo krap staan dat plussen vaker aan de orde is dan minnen. Zoveel dingen die vroeger gewoon in de basistijd zaten, zijn er uit gehaald. Terugfietsen naar het depot om bij te laden bij veel post, terugfietsen om je volgende wijk op te halen, naar de retailer gaan om pakjes af te geven, containers post uitladen op de depots, etc. Veel mensen realiseren zich dat niet eens, en ik zie vaak dat mensen pas op de startknop drukken op het moment dat ze bepakt en bezakt wegfietsen bij het depot. Dan heb ik het nog niet eens over de tijd die ik kwijt ben aan het doen van meldingen via Mijn Werk over de steeds slechter wordende sortering, tekorten aan hah en stelselmatig te late chauffeurs. En wat te denken van het lezen van de nieuwsberichten en werkinstructies waar je mailbox mee vol stroomt? En het bellen/mailen met de IT-helpdesk als er weer eens een probleem is met de telefoon, de app of de scanner?

Als ik alle tijd die ik daaraan kwijt ben als werktijd zou gaan rekenen (en in feite is dat ook werktijd) kan ik bijna iedere dag plussen, en is minnen per definitie nooit aan de orde.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173575803
Als je eenmaal met de combibundel en/of het postvest aan het werk gaat is minnen niet meer aan de orde.

https://www.indeed.nl/cmp/Postnl/reviews
quote:
het post bezorgen kan je op je eigen tijdstip bezorgen.
Pluspunten
eigen tijd in delen
Minpunten
niet te combineren valt met mijn andere werk
:?

[ Bericht 70% gewijzigd door Rafierafie op 04-09-2017 00:00:04 ]
pi_173580383
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 23:47 schreef Rafierafie het volgende:
Als je eenmaal met de combibundel en/of het postvest aan het werk gaat is minnen niet meer aan de orde.

https://www.indeed.nl/cmp/Postnl/reviews

[..]

:?
die laatste van 19-8 j.l. is wel lachen :)
pi_173580972
[quote]0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 21:42 schreef Rafierafie het volgende:
Hoe staat het er elders in het land voor met de personele bezetting? Hier is het echt crisis op het moment.

Hier gaat het nog wel, al is de rek er intussen wel uit. Voorheen was het veel makkelijker om ziekte en vrije dagen van collega's op de vangen. Nu komt er nog wel eens een noodkreet van admi voorbij.
pi_173581034
Over plussen en minnen, wat ik vooral ook lastig vind is dat die postvolumes zo verschillen. Toen we dat suffe didoza-systeem nog niet hadden, werd de hoeveelheid post beter uitgesmeerd over alle werkdagen. Nu verschilt de ene dinsdag hemelsbreed van de andere dinsdag, ook als je de KNJ en de zomer buiten beschouwing laat. Over lastig plannen in je privéleven gesproken... En als PostNL dan vindt dat de minimale tijd die je nodig hebt, de voorzettijd moet zijn en dat je de rest maar moet bijplussen, dan word je veel te dik ingepland. Dat vind ik stomvervelend. Ik heb nog meer te doen dan post lopen en achter de geraniums zitten.
pi_173581215
Hier gaat het qua planning ook steeds mis omdat ze uit gaan vd basistijden die of gewoon niet kloppen, of het is erg druk. Dan roepen ze wel dat je mag plussen, maar als je dan om 18.00 nog niet klaar bent verwacht men wel dat je door loopt tot het wel klaar is. En als dat regelmatig gebeurt zijn wij er ook wel klaar mee. Maar een grens aangeven van 4 uur lopen werkt dus niet, want dan plannen ze je 4 uur in en doe je er ruim 5 uur over in de praktijk.

En dan wordt het hier nog wat welles/nietes gezeur.. collega die aangeeft 4 uur max te willen incl extra taken, er vervolgens ineens een wijk bij krijgt en dus bezwaar maakt, en dan roept men ja nee je zei excl extra taken! Dat soort ongein maakt het er niet leuker op, ze proberen ondanks duidelijk aangeven vd grenzen toch dingen alsnog af te dwingen :N. Die collega is elke dag haast wel een uur bezig om allerlei post na te brengen omdat de postbodes dit niet meer hoeven. Hij wil hier waarschijnlijk ook mee gaan stoppen nu, ben benieuwd wie het dan gaat doen. Zijn er nu nog 2 die dit zouden kunnen en 1 daarvan wil dit iig ook absoluut niet :W

Collega en ik willen dit eigenlijk aankaarten op een werkoverleg (het steeds tot zo laat moeten werken etc), maar een andere collega vindt dat we dat 1 op 1 moeten doen, omdat de rest hier geen belang bij heeft.. :') alleen de flexibele krachten lopen hier tegen aan. Maar het duurt toch nog wel ff want we hebben in juni nog een overleg gehad. Krijg het idee dat die collega, en misschien nog wel meer, het gezeur en gemopper op het depot hier over zat is. De grootste druk komt op ons te liggen dus ja wij praten (en klagen) daar wel eens over met elkaar op het depot.

Al snap ik trouwens ook wel een beetje dat zij dit zegt, want zij heeft dus wel eea voor elkaar gekregen voor zichzelf. Krijgt de post nu altijd vroeg op zaterdag en heeft er weer standaard tijd bij gekrijgen omdat het te weinig was.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173581774
Helaas houden mensen het zelf ook wel in stand, als je je grenzen aangeeft moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat ze daar dus ook niet overheen gaan, anders kun je net zo goed geen grenzen aangeven.
Mensen die dan eerst roepen "ik ga echt niet nog een wijk erbij lopen!" en dat dan vervolgens toch doen want ja "de planner zei dat het niet anders kon". Uh ja, dat is dan jammer voor de planner, maar dat is dan zijn probleem he, als een ander die altijd maar weer oplost zal er ook nooit wat gaan veranderen.
pi_173582082
Hier zeggen ze dat idd ook en dan weigeren ze die wijk er weer af te halen. Wat moet je doen dan, de post laten staan? Bij de postbodes is er iig al 1x iemand op non actief gezet die na al 45 uur gewerkt te hebben er op zaterdag toch nog weer een wijk bij kreeg en weigerde die weg te lopen. Wat er precies gebeurd is weet ik niet, vermoed dat hij het dus heeft laten staan. Of hij heeft op een onvriendelijke manier laten weten het niet te doen, dat kan ook nog.

Misschien laf, maar ik durf het echt niet te laten staan dan hoor. Ik kan me ook geen schorsing oid veroorloven. Bij mijn collega die 2 weken terug de laatste straatjes maar weer in de oranje bus gooide nadat ze hem voor de zoveelste keer tot na 18.00 lieten lopen, dreigden ze met ontslag. Bij mij kwam de TC een tijdje terug persoonlijk vertellen dat mijn dienst niet aangepast ging worden, ik vermoed omdat ik dus wel tegen de planners in ga en hij gewoon alle discussie toen mooi af kon kappen. Hij wilde gewoon echt niet luisteren naar mijn argumenten. Alles werd zo van tafel geveegd en ik moest het maar gewoon doen.

Deze TC vertrekt gelukkig, de vervanger was altijd wel ok dus ik hoop dat het dan beter gaat. En anders moeten we toch een keer iets ondernemen idd, maar dan hoop ik dat we dat met een paar mensen samen kunnen doen. Op een werkoverleg begon ik een keer ergens over waar meerdere mensen tegen aan waren gelopen (hadden we op het depot besproken), en toen deed dus niemand verder zijn mond open :N waardoor het leek alsof ik de enige was die dat vond. Dat viel me toen flink tegen, wel op het depot aangeven dat ik gelijk heb en dat hij/zij daar ook last van heeft, maar op het werkoverleg dan voor zich uit blijven staren en niets zeggen....
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173582384
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:19 schreef gelestipjes het volgende:
Helaas houden mensen het zelf ook wel in stand, als je je grenzen aangeeft moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat ze daar dus ook niet overheen gaan, anders kun je net zo goed geen grenzen aangeven.
Mensen die dan eerst roepen "ik ga echt niet nog een wijk erbij lopen!" en dat dan vervolgens toch doen want ja "de planner zei dat het niet anders kon". Uh ja, dat is dan jammer voor de planner, maar dat is dan zijn probleem he, als een ander die altijd maar weer oplost zal er ook nooit wat gaan veranderen.
Heb je gelijk in... maar lastig te doorbreken als ze eenmaal (weten te kunnen) rekenen op je verantwoordelijkheidsgevoel. Ik heb dat ooit ook veel te ver laten komen. Altijd in mijn vakantie of spaarzame vrije zaterdag SOS-berichtjes, zelfs eens op zondag. (En dan van die berichtjes waar je niet op kunt antwoorden... met dikke l*l en drie bier).

Was nog net niet zo gek om tijdens een concert de boel op te breken en te zeggen: sorry jongens, er staat nog post :)
pi_173582452
@VixenFromHell, in de chat zie ik dat de OR zich hiermee bezig gaat houden. En ook de vakbond gaat ermee aan de slag weet ik (ik zit bij de bvpp). Het is wel om te huilen dat jullie TC dit zomaar voor elkaar krijgt. Alleen maar door jullie af te bekken. Mail even met de OR of met de vakbond dat dit bij jullie allemaal zomaar gebeurt. Als het goed is zou dat wel moeten helpen!

Ik ben wel met Gelestipjes eens dat je het zelf niet zomaar moet laten gebeuren. Maar misschien heb ik het wat makkelijker. Ik heb een goeie TC. Helaas moet die ook al weg!! Daar kan ik wel om janken. Maar als wij aangeven dat het teveel is dan kunnen we wel een wijk kwijt. Of het moet de KNJ-tijd zijn... dan niet zo makkelijk.
pi_173585122
Ik snap echt wel dat het niet voor iedereen even makkelijk is om er tegenin te gaan, maar als ik hier dan zelfs lees dat mensen gaan werken in hun vakantie omdat ze minuren zouden hebben, dan snap ik gewoon echt niet waarom iemand daar akkoord mee gaat
pi_173594947
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 18:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[url=https://www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2016/11/01/upd-bij-sandd-in-goede-handen]. Ze hebben dan wel nog even 5000 extra bezorgers nodig.

In elk geval vraag ik me af waar Sandd op stel en sprong 5000 man extra vandaan wil toveren. ...
Ik vrees dat dat op dezelfde manier gaat als bij bijvoorbeeld Openbaar Vervoer. Neem de busbedrijven. Er moet zo nodig aanbesteed worden. Dus in een gebied krijg je dan het volgende. Bedrijf A dat er altijd reed verliest en bedrijf B mag er gaan rijden. Bedrijf B heeft dan ineens een heleboel buschauffeurs nodig. Bedrijf A heeft er ineens te veel, want die gaan veel minder lijnen rijden. Bij bedrijf A gaan de chauffeurs eruit wegens overcompleet. Bedrijf B harkt ze binnen. En dan mogen ze lekker dezelfde lijnen als vroeger gaan rijden. Alleen dan met slechtere arbeidsvoorwaarden en met pech voor minder loon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')