Misschien kun je proberen te koppelen zonder gebruik te maken van de barcodes. Heb ik ook gedaan.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:10 schreef Thomas-sama het volgende:
Bij mij lukt dat koppelen trouwens niet. Dat apparaat pakt die barcodes op het telefoonscherm niet. Wat nu
Barcodes van de handleiding lukt wel, maar er komt geen koppelingsvezoek.
Ja sinds de laatste update.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Is het nieuw dat de optie minder gewerkte tijd bovenaan het rijtje staat?
En het rooster is aangepast, ze hebben zelfs 1 vd grotere wijken eraf gehaald ipv het kleintje. Misschien hielp het toch wel dat ik nu al een keer geprobeerd had (gisteren dus).
33 en 34 volgens mijquote:Op vrijdag 28 juli 2017 12:14 schreef V__L_N het volgende:
Welke weken waren de ikea gidsen ook al weer?
Die taak blijft er een tijdje staan. Het kan zijn dat een collega hem al voltooid heeft. Of loop je die wijk altijd zelf?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 15:39 schreef Globetrottertje het volgende:
Dit had volgens mij niets met hah (reclame) te maken. Ik denk dat het een soort van (nieuwe vorm) controle was. Ik kon ook niets aangeven. Er was alleen maar de melding.
Misschien was dat het aantal poststukken in de tas en dat die allemaal afgeleverd waren.
Er is wel bij ons laatste werkoverleg verteld dat men aan de app een functie wilde toevoegen waarmee je per adres kon doorgeven of deze hah had of niet. Voorheen moest je in de zomer nog wel eens met een papieren checklist door je wijk, en nu zou dat dan via de app gaan.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:03 schreef Globetrottertje het volgende:
Ja ik loop hem altijd zelf. De ene wijk die ik vandaag deed heeft 420 afgiftepunten. De andere 284 en deze wijk met die melding heeft maar 282 afgiftepunten.
Bij verwerkte taken staat nu "Huis aan Huis check (1)"
Er is een nieuwe straat bij die wijk gekomen met 36 huizen.
Misschien heeft dat ermee te maken. Om te kijken hoeveel hah erbij moet komen. Of zo..
En als het inderdaad een controle is of ik alle post netjes bezorg en niet mee neem, dan doen ze hun best maar.
Hier hadden wij laatst een instructie van. Volgens mij moeten we dat in september gaan doen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 17:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er is wel bij ons laatste werkoverleg verteld dat men aan de app een functie wilde toevoegen waarmee je per adres kon doorgeven of deze hah had of niet. Voorheen moest je in de zomer nog wel eens met een papieren checklist door je wijk, en nu zou dat dan via de app gaan.
Hij bevalt goed, alleen de samenwerking met mijn Huawei Y5 valt een beetje tegen. De Bluetooth-verbinding wil nog wel eens wegvallen. Maar ik mag niet klagen, diverse van mijn collega's zijn er überhaupt nog niet in geslaagd om de apparaten aan elkaar te koppelen omdat ze de derde barcode niet kunnen scannen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 21:52 schreef Rafierafie het volgende:
Hoe bevalt de zebra tot nu toe bij iedereen?
Over het algemeen gaat het scannen een stuk sneller met dat ding. Ik krijg wel steeds een rood lampje als ik het tweede pakje scan bij een adres waar ik twee scanpakjes voor heb. Dan moet ik mijn telefoon erbij pakken, en meestal verwerkt ie dan opeens wel het tweede pakje.
Gisteren ook iets vreemds in de app. Toen ik klaar was stond er nog een opdracht open. Toen ik de status wilde aanpassen naar "brievenbuspakje+ niet in mijn tas", kreeg ik de melding "er kan 1 opdracht niet worden verwerkt, probeer het nogmaals" (als ik het me goed herinner). Op het moment dat ik deze melding sloot veranderde het aantal opdrachten van 1/2 naar 1/1. Beetje vreemd.
Hier niet in ieder geval, als zoiets al voorkomt is het in overleg. We hebben hier trouwens ook geen wijken die kleiner zijn dan 2 uur op zaterdag, dus dan is 4 wijken sowieso vrij onmogelijk Over het algemeen is 5 uur wel ongeveer de max qua hoeveelheid uren op straat op 1 dag, maar daar zetten ze je niet zonder overleg op.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 11:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Het is weer zo'n dag hoor. Voor de zekerheid op tijd opgestaan, maar zoals ik al vreesde geen telefoontje dat ik eerder kon starten. En dan heb ik dezelfde wijken als die collega die het straks wel altijd vroeg krijgt. Het voelt echt wel oneerlijk. Maar het kan nog erger...
Collega 1: Wijk van 1u45, wijk van 1u50, wijk van 1u10, wijk van 1u15. Dat zijn wel de normale normtijden, maar dan nog. Ze liggen ook in 3 verschillende gebieden.
Collega 2: Wijk van 2u25, wijk van 1u45, wijk van 1u50. Ook de normale tijden, de zomertijden weet ik niet van alle wijken, maar die zijn hier bijna nooit haalbaar.
Ik mag hopen dat deze 2 wel een wijk eerder gekregen hebben, ipv alles pas om 13.00. Snap trouwens ook nu wel echt waarom ze me volgende week geen vrij wilden geven, dan zijn er 2 flexibele krachten op vakantie. We hebben er nu nog 4, dus het was natuurlijk niet wenselijk om 3 vd 4 vakantie te geven tegelijk. De andere bezorgers zouden toch eens een vreemd wijkje moeten lopen
Nuja, er zijn er nu wel een paar die dat af en toe wel doen
Worden er bij anderen hier nu ook steeds vaker diensten van 3 of 4 wijken gegeven op de piekdagen? En dan doel ik dus niet op 3 hele kleine wijkjes
Nou ja, ik had een taak. Geen pakje gezien. Wellicht heeft zowaar de voorbereider het pakje zonder nummer maar meteen retour gestuurd en niets zoals zo vaak lukraak in de tas geflikkerd.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 11:14 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Zo te zien heb ik er straks ook zo één.
Had vandaag twee Chinese scanpakjes. Stonden keurig in de lijst, inclusief het goede huisnumerquote:Op zaterdag 29 juli 2017 11:14 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Zo te zien heb ik er straks ook zo één.
Hier dringen ze wel een beetje aan, maar als je zegt dat je het te veel vindt, begrijpen ze dat gelukkig wel. Ik loop er wel eens een wijkje bij, maar als ik nee zeg vallen ze me ook niet meer lastig. Meer dan 5 uur loop ik liever niet, het moet wel een beetje hobby blijven . Hier is de post ook wel vroeg op de depots, vaak eerder dan de officiële tijd. Als ik jouw posts lees, hebben we het hier zo slecht nog niet. Ik denk alleen niet dat ze hier post eerder naar de depots brengen, omdat daar een extra rit voor nodig is. Wordt jouw depot 2x beleverd?quote:
Einde van een tijdperk!!quote:Op zondag 30 juli 2017 18:30 schreef gelestipjes het volgende:
Mijn ontslagmail net verstuurd, nog een maandje te gaan. Jammer dat ik de ikeagidsen dus nog wel net meepik
Jammer van de gidsen idd, maar wel op naar wat betersquote:Op zondag 30 juli 2017 18:30 schreef gelestipjes het volgende:
Mijn ontslagmail net verstuurd, nog een maandje te gaan. Jammer dat ik de ikeagidsen dus nog wel net meepik
In principe 1x, tussen 12.30 en 13.00. Tegenwoordig komen ze vaak ook pas om 12.50..quote:
ik kom wel vaker van dat soort pakjes tegen zonder (oranje) code hoor.quote:Op maandag 31 juli 2017 19:02 schreef Globetrottertje het volgende:
Dat kan wel gewoon in zijn brievenbus gedumpt zijn. Als hrt door Postnl bezorgd was, dan had de kenmerkende code erop gestaan en die oranje code. Ook als de postzegels niet afgestempeld waren.
De ontvanger of de afzender belazert de boel. Dat is wel duidelijk.
Soms staat-ie op de achterkantquote:Op maandag 31 juli 2017 19:08 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ik kom wel vaker van dat soort pakjes tegen zonder (oranje) code hoor.
Op de foto kun je niet zien dat het SMO is.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 16:15 schreef bmp80 het volgende:
Het was SMO, daar staat vaak geen code op.
Het lijkt me toch wel dat het PostNL betreft. Postzegels kun je enkel gebruiken om post via PostNL te sturen. Dat de postzegels niet zijn afgestempeld, zegt niets. Ik kom zo vaak niet-afgestempelde postzegels tegen. Aangezien de foto enkel de bovenste helft van de envelop toont is het logisch dat er geen SMO-code zichtbaar is, want die staat vaak op de onderzijde.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 17:39 schreef blijevis het volgende:
[..]
Op de foto kun je niet zien dat het SMO is.
Meestal zitten er op een SMO stuk ook geen postzegels.
Dat er iets op het adres ligt (een pasje of zo) zal de fotograaf gedaan hebben om privacy-redenen. Dat de verzender het zelf zo bij de geadresseerde in de bus heeft gegooid lijkt me sterk, want dan had hij zich de postzegels kunnen besparen. Dat het hier om oplichting gaat geloof ik niet, dit is wel een erg omslachtige manier om een USB-stick twv 8 euro te bemachtigen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 18:10 schreef Globetrottertje het volgende:
Het ziet er voor mij gewoon uit als een blanco envelop waar twee zegels op geplakt zijn. En waar iets op het adres ligt. Ook ziet de envelop er zo kreukvrij en smetteloos uit. Net alsof hij net uit de verpakking komt. In ieder geval niet alsof hij in een bundel heeft gezeten.
Vandaar dat ik denk dat hij zo in de bus is gegooid door de verzender.. of dat de "ontvanger" iets probeert. Maar ja.. zo duur is een usb stick toch ook weer niet.
Als we er even van uit gaan dat de afzender en de ontvanger niet proberen te frauderen dan is het wel duidelijk dat het om een PostNL stuk gaat. Maar een SMO stuk? Als je een buspakje wil versturen doe je dat niet door een poststuk met postzegels en al in een PostNL bus te gooien, je doet dat door het stuk in te leveren bij een postagentschap met de mededeling dat je het als een buspakje wil versturen, en dat agentschap plakt er dan geen postzegels op, maar een SMO.sticker.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 18:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het lijkt me toch wel dat het PostNL betreft. Postzegels kun je enkel gebruiken om post via PostNL te sturen. Dat de postzegels niet zijn afgestempeld, zegt niets. Ik kom zo vaak niet-afgestempelde postzegels tegen. Aangezien de foto enkel de bovenste helft van de envelop toont is het logisch dat er geen SMO-code zichtbaar is, want die staat vaak op de onderzijde.
Het kan allebei. Je kan een brievenbuspakje (net als elk ander poststuk zonder track & trace) zowel bij een agentschap laten frankeren als zelf voorzien van postzegels in een brievenbus gooien.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 18:24 schreef blijevis het volgende:
[..]
Maar een SMO stuk? Als je een buspakje wil versturen doe je dat niet door een poststuk met postzegels en al in een PostNL bus te gooien, je doet dat door het stuk in te leveren bij een postagentschap met de mededeling dat je het als een buspakje wil versturen, en dat agentschap plakt er dan geen postzegels op, maar een SMO.sticker.
Je hoeft je niet te verontschuldigen. Maar laten we er ook van uit gaan dat de mensen bij PostNL de zaak niet proberen te belazeren. Waarschijnlijk is de envelop tijdens het (grotendeels mechanisch verlopen) proces opengescheurd en is de inhoud er uit gevallen. Veel mensen beseffen niet dat het niet zo slim is om harde voorwerpen of voorwerpen met scherpe randjes in een simpele papieren envelop te versturen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 18:41 schreef bmp80 het volgende:
Niemand probeert hier te frauderen, sorry dat ik het gepost heb. Ik bedoelde gewoon dat het een duidelijk postnl-stuk was en de webcare niet weet dat je met postzegels post kan frankeren. Maar als jullie ook twijfelen dan is het logisch dat de webcare dat ook doet.
Ook aan de frankering te zien (twee "1" postzegels) is het stuk gefrankeerd als brief van 20-50 gram, niet als buspakje.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 19:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het kan allebei. Je kan een brievenbuspakje (net als elk ander poststuk zonder track & trace) zowel bij een agentschap laten frankeren als zelf voorzien van postzegels in een brievenbus gooien.
Overigens zie ik helemaal geen brievenbuspakje op de foto, maar gewoon een envelop op A4-formaat.
Wanneer is iets eigenlijk een brief en wanneer een brievenbuspakje? Is daar wel een verschil tussen? PostNL maakt er zelf geen onderscheid tussen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 19:29 schreef blijevis het volgende:
[..]
Ook aan de frankering te zien (twee "1" postzegels) is het stuk gefrankeerd als brief van 20-50 gram, niet als buspakje.
Ik denk dat webcare de oranje strip en de code miste. Sandd heeft ook een speciale code op enveloppen staan.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:12 schreef diesnelle het volgende:
Zou wel het toppunt van vertrouwen zijn, een door de concurrent te versturen poststuk (extra) frankeren met 'onze' postzegels
Maar zonder gekheid, sorteermachines zijn duidelijk niet sticky-proof (of andere bobbels), dit soort klachten lees je zo veel. Beetje dom dat de webcare de postzegels niet herkent.
Geen idee, maar ik hoorde vanmiddag van een retailer - waar ik mijn pakjes maar op voorhand laat bezorgen, om de bezorger niet tot last te zijn - dat hij een trucje had gevonden op het niet meer mogen verzorgen van aangetekende brieven (bezuinigingen). Wanneer hij er een pakje van maakt kan hij mensen toch een verzendbewijs geven, waardoor ze niet nog kilometers verder hoeven te schuifelen, al dan niet met rollator. Sja, dat krijg je er van...quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wanneer is iets eigenlijk een brief en wanneer een brievenbuspakje? Is daar wel een verschil tussen? PostNL maakt er zelf geen onderscheid tussen.
Het hangt er een beetje vanaf wat je onder een brievenbuspakje verstaat.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wanneer is iets eigenlijk een brief en wanneer een brievenbuspakje? Is daar wel een verschil tussen? PostNL maakt er zelf geen onderscheid tussen.
Dat bedoel ik: in feite is er alleen taalkundig een verschil. Je kan een brief trouwens ook als brievenbuspakje+ versturen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 08:19 schreef blijevis het volgende:
[..]
Het hangt er een beetje vanaf wat je onder een brievenbuspakje verstaat.
Als je daarmee een pakje, gefrankeerd als brief, bedoelt, dan is er geen verschil
tussen een brief en een brievenbuspakje.
PostNL kent een produkt dat ze brievenbuspakje+ (met een plusteken aan het eind).
noemen, en dat verschilt o.a. van een brief door de aanwezigheid van een track & trace code en een hoger tarief.
Soms wel, soms niet, net zoals je op de ene weekdag dezelfde, of een andere bezorger kunt hebben dan op andere dagen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 23:24 schreef Tamabralski het volgende:
Hai Ik ben geen medewerker maar heb wel een vraag. Krijg je met avondbezorging te maken met dezelfde bezorger die overdag ook pakketten aflevert ?
Waarschijnlijk is voor de voorbereiders het belangrijkste criterium of het poststuk gemakkelijk in de bundel past of niet.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 08:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat bedoel ik: in feite is er alleen taalkundig een verschil. Je kan een brief trouwens ook als brievenbuspakje+ versturen.
Bij ons moeten de voorbereiders nu alle pakjes in een aparte pakjestas doen. Maar omdat er geen duidelijke definitie is van "pakje" heb je voorbereiders die elke dikke envelop in die tas doen. Soms heb je voor 1 wijk een hele oranje tas vol, waarvan de inhoud uiteraard niet op volgorde ligt.
Vaak zijn dat soort pakjes onhandig in de bundel. Maar van die kleine dikke pakjes kan je dan het best bovenop tussen de elastieken doen. Ik zie echer veel voorbereiders die dingen gewoon allemaal meteen in een pakjestas gooien. Die tas zou je naar mijn mening eigenlijk alleen moeten gebruiken voor de pakjes die niet plat in te tas kunnen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 08:42 schreef blijevis het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is voor de voorbereiders het belangrijkste criterium of het poststuk gemakkelijk in de bundel past of niet.
Dit. Zoveel mogelijk de pakjes bij de bundel houden waar ze bij horen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 09:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Vaak zijn dat soort pakjes onhandig in de bundel. Maar van die kleine dikke pakjes kan je dan het best bovenop tussen de elastieken doen. Ik zie echer veel voorbereiders die dingen gewoon allemaal meteen in een pakjestas gooien. Die tas zou je naar mijn mening eigenlijk alleen moeten gebruiken voor de pakjes die niet plat in te tas kunnen.
Precies, en zo hoort het volgens mij ook!quote:Op woensdag 2 augustus 2017 09:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
. Die tas zou je naar mijn mening eigenlijk alleen moeten gebruiken voor de pakjes die niet plat in te tas kunnen.
Balen, altijd hetzelfde liedje in A.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:28 schreef Globetrottertje het volgende:
Hier ook 8. Ik heb a.s. zaterdag al vakantie maar moet terugkomen om de mintijd weg te werken en te helpen de wijken weg te krijgen.
Alleen balen dat de mintijd niet mijn schuld is maar de schuld van de admi die mij de laatste drie weken te weinig ingepland heeft.
De mintijd van vorige week is van mijn vakantieverlof afgehaald. Ik had 48:16 uur verlof en nu nog maar 47:31 uur.
Eeeh... Ik kan me sterk vergissen, maar volgens mij wordt je genaaid. Het nieuwe tijdvak is namelijk afgelopen maandag ingegaan. Dus tenzij je deze week gigantisch in de min bent gegaan...quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:28 schreef Globetrottertje het volgende:
Hier ook 8. Ik heb a.s. zaterdag al vakantie maar moet terugkomen om de mintijd weg te werken en te helpen de wijken weg te krijgen.
Alleen balen dat de mintijd niet mijn schuld is maar de schuld van de admi die mij de laatste drie weken te weinig ingepland heeft.
De mintijd van vorige week is van mijn vakantieverlof afgehaald. Ik had 48:16 uur verlof en nu nog maar 47:31 uur.
Ik heb wel gevraagd of ze alsjeblieft 12 uur in willen houden per week vakantie. Dat zijn mijn contracturen. En niet het 13 weekse gemiddelde. Geen antwoord op gehad. Maar de eerste zaterdag en de laatste zaterdag mag ik mooi terugkomen.
Waarom ga je daar in hemelsnaam mee akkoord? Je hebt gewoon vakantie, klaar. Nieuwe tijdvak is inderdaad net ingegaan volgens mij dus hoe je dan al heel veel minuren kunt hebben is mij een raadsel.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:28 schreef Globetrottertje het volgende:
Hier ook 8. Ik heb a.s. zaterdag al vakantie maar moet terugkomen om de mintijd weg te werken en te helpen de wijken weg te krijgen.
Alleen balen dat de mintijd niet mijn schuld is maar de schuld van de admi die mij de laatste drie weken te weinig ingepland heeft.
De mintijd van vorige week is van mijn vakantieverlof afgehaald. Ik had 48:16 uur verlof en nu nog maar 47:31 uur.
Ik heb wel gevraagd of ze alsjeblieft 12 uur in willen houden per week vakantie. Dat zijn mijn contracturen. En niet het 13 weekse gemiddelde. Geen antwoord op gehad. Maar de eerste zaterdag en de laatste zaterdag mag ik mooi terugkomen.
Hier komen al een paar weken mensen uit compleet andere gebieden helpen. Soms zelfs van een aantal plaatsen verderop. Gelukkig komen er volgende week weer wat mensen terug. Maar dan is het juist het piekmoment van vakantiegangers in de voorbereiding.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 08:59 schreef Rafierafie het volgende:
Er staan hier voor zaterdag nog 10 wijken open. Hoezo onderbezetting?
Mintijd wegwerken? Het nieuwe tijdvak is toch al ingegaan?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:28 schreef Globetrottertje het volgende:
Hier ook 8. Ik heb a.s. zaterdag al vakantie maar moet terugkomen om de mintijd weg te werken en te helpen de wijken weg te krijgen.
Alleen balen dat de mintijd niet mijn schuld is maar de schuld van de admi die mij de laatste drie weken te weinig ingepland heeft.
De mintijd van vorige week is van mijn vakantieverlof afgehaald. Ik had 48:16 uur verlof en nu nog maar 47:31 uur.
Ik heb wel gevraagd of ze alsjeblieft 12 uur in willen houden per week vakantie. Dat zijn mijn contracturen. En niet het 13 weekse gemiddelde. Geen antwoord op gehad. Maar de eerste zaterdag en de laatste zaterdag mag ik mooi terugkomen.
Dat is dan toch hun probleem. Ze weten je contractomvang en ze weten dat je verlof hebt. Ik zou mooi niet komen werken.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 18:10 schreef Globetrottertje het volgende:
Die mintijd die ik had van het oude tijdvak hebben ze bij afgelopen zaterdag gezet. Dat was 45 minuten.
Was maar voor 4 uur ingepland maar heb nog wat meertijd kunnen boeken en zaterdag dan wat wijken ondanks het verlof.
maar waarom ga je in godsnaam akkoord met werken terwijl je gewoon vakantie hebt?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 18:10 schreef Globetrottertje het volgende:
Die mintijd die ik had van het oude tijdvak hebben ze bij afgelopen zaterdag gezet. Dat was 45 minuten.
Deze week heb ik maar iets van 7 uur tot nu toe bij een contract van 12 uur. Was maar voor 4 uur ingepland maar heb nog wat meertijd kunnen boeken en zaterdag dan wat wijken ondanks het verlof.
Allemaal vakantie denk ikquote:Op donderdag 10 augustus 2017 15:05 schreef Globetrottertje het volgende:
Het is stilletjes hier. Zomerdal?
Leuke planning weer i.c.m. de IKEA Ga de plus knop maar weer eens zoeken (ook nog -20%).quote:Op donderdag 10 augustus 2017 16:48 schreef gelestipjes het volgende:
bah, volgende week donderdag hah
maar ik meen ergens gelezen te hebben dat we op zaterdag geen ikea hoeven rond te brengen omdat er dan hah is. Dus dan zou je denken dat dat ook op gaat voor die donderdag?quote:Op donderdag 10 augustus 2017 17:48 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Leuke planning weer i.c.m. de IKEA Ga de plus knop maar weer eens zoeken (ook nog -20%).
Oh, vandaar dat ik ineens wat extra tijd heb gekregen. Maar wederom staat het hah (bij mij althans) niet op het rooster. En dan ook nog Ikea's. Gelukkig heb ik volgende week een industriewijk, dus ik denk niet dat ik daar veel Ikeagidsen voor heb. Hoewel je het natuurlijk nooit zeker weet, want ze verkopen ook kantoormeubilair.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 16:48 schreef gelestipjes het volgende:
bah, volgende week donderdag hah
hier staat het er ook niet bij, dat staat het eigenlijk vrijwel nooit meer, ook niet op zaterdag, maar er stond een bericht in de app dat er hah is in sommige gebieden, en in welke postcodes dat zou zijn.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 18:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Oh, vandaar dat ik ineens wat extra tijd heb gekregen. Maar wederom staat het hah (bij mij althans) niet op het rooster. En dan ook nog Ikea's. Gelukkig heb ik volgende week een industriewijk, dus ik denk niet dat ik daar veel Ikeagidsen voor heb. Hoewel je het natuurlijk nooit zeker weet, want ze verkopen ook kantoormeubilair.
Kappen na 2 straten..quote:Op donderdag 10 augustus 2017 20:21 schreef VixenFromHell het volgende:
Vorig jaar was de ikea toch niet alleen voor family leden? Wel op adres, maar aan de bewoners van.
Ik ben iig blij dat ik straks ook 2 weekjes vrij ben hoef gelukkig niet bang te zijn voor minuren, onze 2e vakantiekracht kapte er zaterdag na 2 straten mee want die kon het niet meer aan.. of zo. Dus ik kreeg er weer een wijkje bij. Hoorde dat ze alleen dinsdag opleiding gehad zou hebben trouwens, wel raar.
Mijn opvolger (niet lang ) dacht na twee straten dat hij klaar was. Kan toch, dat twee straten post hebben en de rest toevallig niet??? Ik zou hem na mijn ronde opzoeken, om te kijken hoe het ging, maar toen zat hij al op een feestje.... goh, die is snel (wist zeker dat dat nooit kon)quote:
Wij hebben met de kerst ooit een of andere maffe Fries gehad als tijdelijke hulpkracht. We konden hem maar niet aan z'n verstand peuteren wat een steunpuntadres was (ja, die bestonden toen nog). De eerste twee tassen post nam hij mee vanaf de vestiging, de rest lag op het zakjesadres. Maar elke keer als z'n tassen leeg waren dacht íe dat íe klaar was en ging íe naar huis. En dat meerdere keren achter elkaar. Met dezelfde wijk.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 22:11 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Mijn opvolger (niet lang ) dacht na twee straten dat hij klaar was. Kan toch, dat twee straten post hebben en de rest toevallig niet??? Ik zou hem na mijn ronde opzoeken, om te kijken hoe het ging, maar toen zat hij al op een feestje.... goh, die is snel (wist zeker dat dat nooit kon)
Maffe Fries... Peterselieman?quote:Op donderdag 10 augustus 2017 22:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wij hebben met de kerst ooit een of andere maffe Fries gehad als tijdelijke hulpkracht. We konden hem maar niet aan z'n verstand peuteren wat een steunpuntadres was (ja, die bestonden toen nog). De eerste twee tassen post nam hij mee vanaf de vestiging, de rest lag op het zakjesadres. Maar elke keer als z'n tassen leeg waren dacht íe dat íe klaar was en ging íe naar huis. En dat meerdere keren achter elkaar. Met dezelfde wijk.
Nee, hij heette anders. Maar het was een mafkees en hij kwam uit Friesland.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 22:32 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Maffe Fries... Peterselieman?
haha. Ze wilden mij daar niet hebbenquote:Op donderdag 10 augustus 2017 22:32 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Maffe Fries... Peterselieman?
Blijkbaar is 1 dag opleiding nu vrij standaard. Keek laatst even op de site bij de info voor nieuwe bezorgers en daar stond ook dat je 1 of 2 keer meegaat met iemand en dat je daarna alleen op pad moetquote:Op donderdag 10 augustus 2017 20:21 schreef VixenFromHell het volgende:
Vorig jaar was de ikea toch niet alleen voor family leden? Wel op adres, maar aan de bewoners van.
Ik ben iig blij dat ik straks ook 2 weekjes vrij ben hoef gelukkig niet bang te zijn voor minuren, onze 2e vakantiekracht kapte er zaterdag na 2 straten mee want die kon het niet meer aan.. of zo. Dus ik kreeg er weer een wijkje bij. Hoorde dat ze alleen dinsdag opleiding gehad zou hebben trouwens, wel raar.
Pietertje71?quote:Op donderdag 10 augustus 2017 22:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, hij heette anders. Maar het was een mafkees en hij kwam uit Friesland.
De functie is niet afgeschaft, maar er worden al heel lang geen nieuwe zaterdagbestellers meer aangenomen. Ze laten de functie eigenlijk doodbloeden (net als de functie van postbode). Wanneer ze zijn gestopt met het aannemen van zaterdagbestellers weet ik niet precies, maar het is in elk geval al jaren geleden.quote:Op maandag 14 augustus 2017 12:55 schreef Semargofni het volgende:
Even een vraagje. Paar jaar geleden werkte ik als zaterdagbesteller maar werkte ook geregeld doordeweeks en viel ik onder het cao van zaterdagbestellers.
Toen ben ik er een tijd tussenuit geweest en een paar jaar geleden weer aan de slag gegaan als bezorger. Dit keer met als cao van een postbezorger, maar met exact dezelfde situatie als voorheen. Ik werk in principe alleen op zaterdag (dit is vastgelegd) maar ook doordeweeks.
Had de search al gebruikt en kwam een wisseling tegen tussen Kramerica-Industries en VixenFromHell met een beetje dezelfde situatie maar ik vroeg mij nog het volgende af: kan ik hieruit opmaken dat er geen zaterdagbestellers meer worden aangenomen die vallen onder het aparte zaterdag bestellers cao? En weet iemand sinds wanneer die functie is afgeschaft?
ik denk ergens rond 2009 alquote:Op maandag 14 augustus 2017 14:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De functie is niet afgeschaft, maar er worden al heel lang geen nieuwe zaterdagbestellers meer aangenomen. Ze laten de functie eigenlijk doodbloeden (net als de functie van postbode). Wanneer ze zijn gestopt met het aannemen van zaterdagbestellers weet ik niet precies, maar het is in elk geval al jaren geleden.
Die hier was nog echt een jonkie. Was het eerste baantje, collega had bij het opleiden al twijfels. Maar ze trok het schijnbaar dus al na 2 straten niet meer, hoorde dat ze nogal overstuur geweest was en dat haar moeder had laten weten dat ze niet meer kwam werken. En dat tijdens zomerdal, afgelopen week was het echt niet druk. Nou loop ik natuurlijk al wel een paar jaar mee dus ik ben gewend aan het werk, maar ik verbaas me er op zulke momenten toch wel een beetje over dat mensen het dan toch nog zo zwaar vinden. Als het nou erg druk geweest was, of bijv iets als Ikea of hele zware HAH oid erbij.. maar het was afgelopen week hier qua volume echt niks.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 16:53 schreef Globetrottertje het volgende:
Wij hadden er laatst ook zo een. Die had de hele week opleiding gevolgd en mocht op zaterdag alleen bezorgen.
Heeft de helft van de loop gedaan en is hem daarna gepeerd. Had hah trouwens voor de helft laten staan.
Toen ik bij mijn eerste invalwijk er aan het eind van de eerste straat achter kwam dat ik in de verkeerde straat begonnen was heb ik ook wel een traantje gelaten. Maar ik heb wel braaf overal de post weer uit de bus gevist of aangebeld. En de extra tijd niet durven doorgevenquote:Op maandag 14 augustus 2017 16:43 schreef VixenFromHell het volgende:
Volgens mij heb ik in het begin ook wel een keer zitten huilen thuis moest in de winter meteen met 2 wijken beginnen, dienst van ongeveer 4 uur. Dat viel in het begin toch wel flink tegen.
Wat een begripvol bedrijf weer. Ten eerste hebben "we" in 2016 helemaal geen afspraak gemaakt, want het is ons gewoon van bovenaf opgelegd. PostNL hanteert een vreemde definitie van afspraak. Net als toen ons werd opgelegd dat we voortaan "vrijwillig" niet meer terug naar het depot gingen.quote:Niet aanpassen bezorgtijden september 2017
15-08-2017
Beste collega,
In 2016 hebben we de afspraak gemaakt dat we twee keer per jaar de bezorgtijden aanpassen. De afspraak is dat we dat landelijk doen in de maanden januari en september. Dit jaar passen we de bezorgtijden in september niet aan.
Waarom passen we de bezorgtijden niet aan?
De postvolumes dalen. Maar er zal ook werk bij komen door het bezorgen van (buitenlandse) pakjes die we gaan scannen. Die extra tijd maakt voor een deel goed wat we verliezen door de volumedaling. In het laatste kwartaal van 2017 introduceren we de “scanner”. Vanaf die tijd hoef je de pakjes niet meer met je smartphone te scannen. Dit zal tijd besparen. Omdat we nog niet weten wanneer de scanner precies in jouw gebied wordt geïntroduceerd, passen we de tijden in september 2017 niet aan.
Wat vragen we aan jou?
Juist omdat het werk verandert, is het belangrijk dat je goed bijhoudt of je meer of minder tijd hebt gewerkt dan de bezorgtijd voor je loop. Gewerkte tijd is betaalde tijd, maar omgekeerd geldt ook: betaalde tijd is gewerkte tijd. Geef daarom altijd door als je langer of korter hebt gewerkt.
Heb je vragen? Stel ze aan je teamleider.
Met vriendelijke groet,
De procesmanager Bezorgen
Ik heb na (en tijdens) mijn eerste zelfstandige werkdag gejankt en 's nachts geen oog dichtgedaan.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:43 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik in het begin ook wel een keer zitten huilen thuis moest in de winter meteen met 2 wijken beginnen, dienst van ongeveer 4 uur. Dat viel in het begin toch wel flink tegen.
Aha, heeft dat met kostenbesparing te maken oid? Nu werk je op zaterdag en eerst kreeg je daarvoor dus wat extra per uur betaald als zaterdagbesteller en inmiddels wordt er dus geen onderscheid meer gemaakt tussen mensen die doordeweeks lopen en/of in het weekend.quote:Op maandag 14 augustus 2017 14:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De functie is niet afgeschaft, maar er worden al heel lang geen nieuwe zaterdagbestellers meer aangenomen. Ze laten de functie eigenlijk doodbloeden (net als de functie van postbode). Wanneer ze zijn gestopt met het aannemen van zaterdagbestellers weet ik niet precies, maar het is in elk geval al jaren geleden.
Denk erna want in 2009 kreeg ik nog een contract als zaterdagbesteller.quote:Op maandag 14 augustus 2017 16:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk ergens rond 2009 al
Heb het als redelijk ervaren kracht wel eens gehad dat ik letterlijk het licht uitdeed op de vestiging. Reed toen voor de eerste keer een lange autoloop alleen. Was die dag door omstandigheden pas laat weg en was wel op tijd geweest, ware het niet dat ik nog elders bij moest springen, waardoor ik 17.00 uur niet haalde. Heb maar even gebeld, zodat ik alsnog terecht kon.quote:Op maandag 14 augustus 2017 19:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Mijn eerste keer alleen was ook geen daverend succes. Ik had 3 dagen opleiding gehad in wijk A, en de vierde dag werd ik geheel conform PostNL-logica (ook al heette het toen nog de PTT) wijk B in gestuurd: een of ander volkomen onoverzichtelijke jaren '70 woonerven-wijk. Toen ging het ook nog eens keihard regenen, en ik had geen regenpak bij me. Toen ik rond half 5 weer bij de vestiging terugkeerde met een aantal niet bezorgde belpakjes bleek de deur al op slot te zitten.
Dus nam ik de verregende pakjes maar naar huis mee, heb ze op de verwarming te drogen gelegd, en ben ik ze op de eerstvolgende werkdag (maandag) in de ochtend nogmaals naar het bestelkantoor gaan brengen. Aldaar kreeg ik een preek van de plaatsvervangend groepsleider (eigenlijk gewoon een postbode die de niet tegen zijn taak opgewassen groepsleider assisteerde: later leerde ik dat hij zichzelf de niet-bestaande titel van assistent-groepsleider had toegeëigend) dat het ten strengste verboden was om post mee naar huis te nemen. Mijn verweer dat de vestiging dicht was, was aan dovemansoren gericht. Dat kon helemaal niet, want elke dag was daar tot 17.00 uur iemand aanwezig. (Die meestal al om half 4 stilletjes naar huis ging, met het idee dat er toch niemand meer zou komen). Bovendien had ik veel te lang over de bezorging gedaan, want de vaste bezorger was altijd al om half 3 klaar. Dat de vaste bezorger het werk al 30 jaar fulltime deed, en het pas mijn vierde dag was, daar werd gemakshalve even aan voorbij gegaan.
Het is goed met ze. Het is de verantwoordelijkheid van de Planning zelf om ervoor te zorgen dat mensen aan hun uren komen. Als ik te weinig uren maak heeft de planning mij te weinig ingeroosterd, en op geen enkele manier is dat uit te leggen als zijnde mijn schuld.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 09:23 schreef Rafierafie het volgende:
Als je niet aan je contracturen dreigt te komen, moet je je melden bij de planning om vooral op zaterdag extra te komen werken. Het is ook je eigen verantwoordelijkheid om minuren op te lossen.
Dat is wat ze ons hier willen wijsmaken. Als ik niet aan mijn contracturen kom, is dat jammer voor ze. Minuren zijn niet het probleem van de postbezorgers.
De nieuwste hit bij onze voorbereiders is er inmiddels ook. Post die ze niet kunnen instraten ,omdat het voor een hele andere plaats is, gooien ze bovenop in de tas, of random in een bundelquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 19:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is goed met ze. Het is de verantwoordelijkheid van de Planning zelf om ervoor te zorgen dat mensen aan hun uren komen. Als ik te weinig uren maak heeft de planning mij te weinig ingeroosterd, en op geen enkele manier is dat uit te leggen als zijnde mijn schuld.
Met al die extra verantwoordelijkheden die ze ons in de schoenen willen schuiven, waarbij we blijkbaar niet alleen verantwoordelijk zijn voor het oplossen van onze eigen fouten, maar ook van andermans fouten (zoals die van dyslectische en/of laaggeletterde voorbereiders) mogen ze ons toch wel wat meer gaan uitbetalen dan minimumloon plus anderhalve cent.
In andere steden binnen het bezorggebied schijnbaar wel. Waar ik zelf werk speelt dat probleem niet zo. Hier is nog steeds sprake van enorme onderbezetting waardoor iedereen dan ook dik in de plus loopt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 19:39 schreef gelestipjes het volgende:
Lopen ze bij jullie uberhaupt in de min dan? Volgens mij lopen alle bezorgers bij ons echt enorm in de plus.
Op mijn eigen telefoon werkt die PostNL app niet meer. Doe het nu dus ook met de Huawei, en ik moet zeggen, tot nu toe doet ie wat ie moet doen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 20:59 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
In andere steden binnen het bezorggebied schijnbaar wel. Waar ik zelf werk speelt dat probleem niet zo. Hier is nog steeds sprake van enorme onderbezetting waardoor iedereen dan ook dik in de plus loopt.
Vandaag voor de zoveelste keer bijna die huawei y5 uit pure frustratie tegen de stoep gesmeten. Wat een gigantisch stuk stront is dat! Ik heb nog nooit een telefoon gehad die zoveel moeite had met... eigenlijk alles.
Kijkhoek is verschrikkelijk, touchscreen reageert vaak niet, hardware is over het algemeen ondermaats. Dat ding gebruikt al 70% van zijn geheugen als ik alleen maar Mijn Werk open heb staan.
Het ergste is dat ik nog ruim een jaar met dat kreng moet werken.
Ik installeer liever geen PostNL apps op mijn eigen telefoon, anders zou ik beide sims daarin doen en die y5 op de bbq met blijdschap zien vergaan tot as.
Precies een van mijn bezwaren tegen dat domme gedoe... Maar goed volgens de or was er niks aan de hand.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 19:27 schreef gelestipjes het volgende:
Kunnen jullie nog inloggen op personele zaken? Ik krijg de melding dat ik een sms-code ontvang om mee in te loggen, maar 1,5 uur later heb ik nog steeds geen sms gezien.
fucking irritant, het zou ook eens gewoon in 1 keer werken. Ze moeten zelf inmiddels toch ook wel weten dat hun IT-afdeling om te janken is en dat het dus niet erg slim is om dingen te veranderen.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 19:33 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Precies een van mijn bezwaren tegen dat domme gedoe... Maar goed volgens de or was er niks aan de hand.
Kom er ook niet in. Heb het 10 minuten geleden geprobeerd, maar geen code gezien. Zal ook wel niet meer komen lijkt me.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 19:27 schreef gelestipjes het volgende:
Kunnen jullie nog inloggen op personele zaken? Ik krijg de melding dat ik een sms-code ontvang om mee in te loggen, maar 1,5 uur later heb ik nog steeds geen sms gezien.
Welnee joh... Ze zijn volvertrouwen. Overigens is dit maar een tussenstap:quote:Op woensdag 16 augustus 2017 19:38 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
fucking irritant, het zou ook eens gewoon in 1 keer werken. Ze moeten zelf inmiddels toch ook wel weten dat hun IT-afdeling om te janken is en dat het dus niet erg slim is om dingen te veranderen.
quote:Toekomst: authenticator app
De tweede beveiligingsstap met de sms-code kennen kantoormedewerkers al bij het inloggen op Fusion vanuit bijvoorbeeld de thuiswerkplek. Nu gaan we dat ook gebruiken voor het inloggen op Mijn HR en Zelf doen via Mijn PostNL. Het systeem erachter - iWelcome - kent ook een zogeheten Authenticator app. In de huidige versie van iWelcome heeft PostNL deze app nog niet in gebruik genomen. Begin 2018 verwachten we namelijk een vernieuwde versie van iWelcome waarin een betere app zit. Met deze app kunnen medewerkers met een geheim mobiel nummer dan ook inloggen op Mijn HR. Medewerkers zonder mobiele telefoon, maar met een tablet in de thuissituatie kunnen de app ook installeren om toegang te krijgen tot Mijn HR.
Zelfde denk ik als voor de mensen nu die hun telefoonnummer niet willen opgeven:quote:
Oftwel; "Je leert er maar gewoon lekker mee leven want wij maken je leven anders wel lekker ingewikkeld. Gewoon omdat het kan."quote:Oplossingen
Er zijn wel oplossingen denkbaar waarbij je geen gebruik hoeft te maken van de mobiele telefoon. Je hebt dan geen online toegang tot Mijn HR en Zelf doen. Je regelt dan zaken met de HR Front Office, je leidinggevende of de Concurr app.
• Loonstrook. Je kunt de HR Front Office vragen om je loonstrook voortaan per post op te sturen.
• Declareren. Je kunt onkosten direct in Concur declareren. Op Mijn PostNL klik je bij Direct doen op Declareren. Dit is de link.
• Vrij nemen. Een groot deel van de medewerkers gebruikt inzetregistratiesystemen zoals OWS. Je vakantie en verlof kun je daarin aanvragen. Voor kantoormedewerkers hebben we geen alternatief.
• Inzien personeelsdossier. Je kunt aan je leidinggevende vragen of je kunt meekijken in je eigen personeelsdossier.
• Contractgegevens wijzigen. Je leidinggevende kan ook alles in je contract wijzigen.
• Persoonsgegevens wijzigen. Je kunt de HR Front Office bellen op 088 868 1600 om te vragen om je gegevens te wijzigen. Dit je persoons-, contact- en adresgegevens. Je ontvangt per e-mail een bevestiging. Wat je ook kunt doen is je wijziging per e-mail hr.services@postnl.nl doorgeven of schriftelijk via PostNL, Group HR HRSSC/FO, Postbus 3050, 2500 GG Den Haag.
Ook met apps en overige digitale systemen maken ze het ons onnodig moeilijk om dingen te regelen.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 23:09 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Zelfde denk ik als voor de mensen nu die hun telefoonnummer niet willen opgeven:
[..]
Oftwel; "Je leert er maar gewoon lekker mee leven want wij maken je leven anders wel lekker ingewikkeld. Gewoon omdat het kan."
Nu ligt "zelf doen" er al uit.quote:Website niet bereikbaar vanwege onderhoud
Helaas zijn wij even niet bereikbaar. Wij optimaliseren de dienstverlening op dit moment.
Probeer het later nog eens, excuses voor het ongemak!
Met vriendelijke groet,
PostNL IT
Volgens mij is dat de laatste tijd standaard rond de uploaddatum van de loonstrookjesquote:Op donderdag 17 augustus 2017 16:22 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Nu ligt "zelf doen" er al uit.
Drie weken om onderhoud uit te voeren was nog niet genoeg.
en "dat je iets leuks voor mensen hebt". Nou, ik hoor vooral van die "oh, oud papier"-reacties als mensen die gids zien. En het kost inderdaad wel degelijk meer tijd.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 18:00 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat de laatste tijd standaard rond de uploaddatum van de loonstrookjes
Dit bericht gezien trouwens?
https://mijnpostnl.mijnpo(...)idsengoedtedoen.aspx
Geen last van de regen. Ik heb dinsdag en vandaag toch het merendeel van de dag in de regen gelopen. En er gaat toch best wat tijd inzitten. Deze week dik boven de 40 uur aan werk.
Hier vinden veel mensen hem wel leuk. Alleen nu heb ik weer gezeur met mensen die hem verwachten en hem nog niet hebben.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 19:29 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
en "dat je iets leuks voor mensen hebt". Nou, ik hoor vooral van die "oh, oud papier"-reacties als mensen die gids zien. En het kost inderdaad wel degelijk meer tijd.
Helaas krijg je geen uitdraaien meer van je verlofkaart. En aangezien ik al eens heb meegemaakt dat een creatief boekhoudende teamcoach mijn minuren van mijn verloftegoed had afgehaald, wil ik niks aan het toeval overlaten.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 19:24 schreef gelestipjes het volgende:
En dan stuur je een mail dat je niet op zelf doen kan komen, en dan krijg je een mail terug met "oplossing: dit is een bekend probleem. We mailen wel als er een oplossing is".
Gelukkig heb ik nooit veel vertrouwen in die postnl site gehad en krijg ik mijn loonstroken nog gewoon per post
Ik heb ook helemaal geen last van de regen gehad. En het kost ook geen extra tijd. Ik ben zelfs sneller klaar door die gidsen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 18:00 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat de laatste tijd standaard rond de uploaddatum van de loonstrookjes
Dit bericht gezien trouwens?
https://mijnpostnl.mijnpo(...)idsengoedtedoen.aspx
Geen last van de regen. Ik heb dinsdag en vandaag toch het merendeel van de dag in de regen gelopen. En er gaat toch best wat tijd inzitten. Deze week dik boven de 40 uur aan werk.
Welke bon? Vorig jaar vier wijken gedaan, niets gezienquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:51 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik heb ook helemaal geen last van de regen gehad. En het kost ook geen extra tijd. Ik ben zelfs sneller klaar door die gidsen.
Ik zit met smart te wachten op die bon die we straks krijgen.
Om eerlijk te zijn was de lol er na 40 wel al af:P. Verder hebben we sowieso al niet erg veel ruimte, dus nu was het helemaal dramatisch. Je kon haast nergens meer fatsoenlijk langs.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:41 schreef Sebastiaan92 het volgende:
In dat artikel op de website staat ook dat de voorbereiders het "leuk" werk vinden om die gidsen te stickeren. Nou ik kan je zeggen, na 600 gidsen vandaag was ik er helemaal klaar mee
Als niemand de hele zomer iets op zou komen halen kunnen ze straks helemaal hun kont niet meer keren.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:29 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Er liggen echt bergen niet opgehaalde pakjes bij de post ophaal punten.
Medewerkers balen als je een pakket wil ophalen omdat ze door alle meuk heen moeten zoeken..
Vakantietijd is stapeltijd!
nou ja, met die China gevallen weet je bijvoorbeeld nooit hoe lang het gaat duren, de ene keer heb je het binnen 2 weken, de andere keer duurt het 3 maandquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 15:03 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Als niemand de hele zomer iets op zou komen halen kunnen ze straks helemaal hun kont niet meer keren.
Maar ik snap inderdaad niet dat zo veel mensen nog even iets bestellen vlak voordat ze voor 2-3 weken naar Frankrijk vertrekken.
Ik wacht daar altijd mee tot ik terug ben.
Ach ja, waarschijnlijk staan ze er gewoon oprecht niet bij stil.
Hier ook. Bij ons was het heel de week 25 graden, stralende zon, ik had wind mee, en elke keer als ik terug moest fietsen naar het depot keerde de wind zodat ik weer wind mee had. En die ene keer dat het regende, regende het gouden dubloenen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:51 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik heb ook helemaal geen last van de regen gehad. En het kost ook geen extra tijd. Ik ben zelfs sneller klaar door die gidsen.
Ik zit met smart te wachten op die bon die we straks krijgen.
Het overzicht van de maandelijkse gouden dubloenen staat ook weer online!!quote:
Toch klopt het net niet helemaal:quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 22:28 schreef the_X het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rs-12567456-a1570263
Hier komt ie niet, ondanks dat het precies 44 minuten rijden isquote:De Ikea-catalogus belandt bij 5,7 miljoen van de 7,7 miljoen Nederlandse huishoudens. Naast leden van Ikea Family (klanten die zichzelf hebben aangemeld) komt hij bij iedereen die binnen 45 minuten rijden van een van de dertien Ikea-vestigingen woont in de bus
Van het geld dat een retourtje naar de dichtstbijzijnde Ikeavestiging mij kost kan ik bij Multivlaai een complete appeltaart kopen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 22:53 schreef Rafierafie het volgende:
De bonnen lagen vandaag klaar voor ons. Ik heb die van mij maar laten liggen omdat ik vind dat ik die eigenlijk niet heb verdiend. Ik heb niet het idee dat ik daadwerkelijk iets heb gedaan om taart en koffie te krijgen.
Waarschuwing tussendoor: Zelf doen is van zaterdag 19 augustus 16.00 uur tot zondagavond 20 augustus niet bereikbaar vanwege onderhoud.
nauwelijks hoorquote:Op zaterdag 19 augustus 2017 12:57 schreef VixenFromHell het volgende:
Jullie kunnen het wel aan succes nog vandaag en fijn weekend
ik ben lid van die ikea family en woon ruim binnen die 45 minuten en heb er ook geen 1 gekregen, en een paar andere collega's ook niet. En als ie bij iedereen die binnen 45 minuten rijden op de mat had moeten komen hadden we hem hier dus eigenlijk zo goed als huis aan huis moeten hebben, wat ook niet het geval wasquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Toch klopt het net niet helemaal:
[..]
Hier komt ie niet, ondanks dat het precies 44 minuten rijden is
Verschrikkelijk, dat geslenter door die gangpaden. Nog wat jengelende kinderen erbij en je kunt mij wel verzuipen in de ballenbakquote:Op zaterdag 19 augustus 2017 17:57 schreef Avinus het volgende:
Ik stond bij een flat Ikea-gidsen in de bussen te verwerken. Stond er een man bij me die zei: "neem dat boek maar mee terug. Als mijn vrouw dat ziet moeten we er morgen heen en dan is heel mijn weekend kapot".
ik vind het ook een ware hel, ze moeten toch echt wel met wat beters komen dan een stukje appeltaart om mij die winkel in te krijgenquote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:17 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Verschrikkelijk, dat geslenter door die gangpaden. Nog wat jengelende kinderen erbij en je kunt mij wel verzuipen in de ballenbak
Van te voren opzoeken wat je nodig hebt. Vervolgens alle doorsteekjes nemen naar het magazijn is altijd mijn plan van aanpak.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:17 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Verschrikkelijk, dat geslenter door die gangpaden. Nog wat jengelende kinderen erbij en je kunt mij wel verzuipen in de ballenbak
Als je al zeker weet wat je wil is het nog makkelijker. Thuis kijken of het op voorraad is, bij binnenkomst meteen linksaf lopen naar het magazijn. Daar kun je op zo'n computer opzoeken in welk vak en schap staat wat je wil hebben. De spullen pakken en meteen door naar de kassa. Sowieso nooit, ik herhaal NOOIT in het weekend naar IKEA gaan. Het beste kun je doordeweeks gaan, en dan een beetje vroeg. Dan is het nog wel te overzien qua drukte.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 19:52 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Van te voren opzoeken wat je nodig hebt. Vervolgens alle doorsteekjes nemen naar het magazijn is altijd mijn plan van aanpak.
Als ik ergens een teringhekel aan heb is het rustig slenteren, en al helemaal als er allemaal andere rustig slenterende mensen voor mijn voeten lopen. Door dat getrut en getreuzel raak ik altijd buitengewoon geagiteerd, en moet ik me echt inhouden om niet al scheldend mensen aan de kant te gaan duwen. Ik heb niks tegen andere mensen, zolang het er (a) niet teveel zijn, ze (b) op gepaste afstand blijven en ze (c) godverdomme aan de kant gaan als ik er langs wil.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 22:42 schreef V__L_N het volgende:
Dat verpest wel de lol van de ikea zo hoor. Eerst lekker ontbijtje voor een paar euro. Vervolgens rustig door de showrooms slenteren, even wat stoelen en banken proberen. Vervolgens spulletjes halen in het magazijn en even in de koopjeshoek. Daarna half uurtje in de rij en dan bij de uitgang een softijsje. En dan thuis leuk uren spelen met een bouwpakket.
Das toch leuk...
kan nog komen ze hebben nog een hele week om te bezorgenquote:Op zaterdag 19 augustus 2017 17:05 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ik ben lid van die ikea family en woon ruim binnen die 45 minuten en heb er ook geen 1 gekregen, en een paar andere collega's ook niet. En als ie bij iedereen die binnen 45 minuten rijden op de mat had moeten komen hadden we hem hier dus eigenlijk zo goed als huis aan huis moeten hebben, wat ook niet het geval was
ja, maar ik heb al gekeken of mijn sticker er nog tussen zit, en dat is niet het geval. En het depot is leeg. Dus tenzij mijn collega alles thuis opslaat komt ie niet meerquote:Op zondag 20 augustus 2017 07:40 schreef liedetector het volgende:
[..]
kan nog komen ze hebben nog een hele week om te bezorgen
Dinsdag weer een nieuwe aanvoer van ikea-gidsen.quote:Op zondag 20 augustus 2017 10:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ja, maar ik heb al gekeken of mijn sticker er nog tussen zit, en dat is niet het geval. En het depot is leeg. Dus tenzij mijn collega alles thuis opslaat komt ie niet meer
ja, wel nieuwe gidsen, maar geen nieuwe adresstickers. Alle stickers liggen al klaar, sommige wijken zijn ook al compleet geplakt. Ik werk zelf ook binnen, dus ik heb al gekeken hoe ver de wijk was waar ik woon, en de laatste gidsen daarvan zijn inmiddels al geplakt. Dus niet alle family leden ontvangen een gids blijkbaar.quote:Op zondag 20 augustus 2017 15:31 schreef Avinus het volgende:
[..]
Dinsdag weer een nieuwe aanvoer van ikea-gidsen.
Week 33 én week 34 (is aanstaande week).
Sommigen ontvangen 'm ook per 'echte' post.quote:Op zondag 20 augustus 2017 15:45 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dus niet alle family leden ontvangen een gids blijkbaar.
Dinsdag weer een nieuwe aanvoer van ikea-gidsen.quote:Op zondag 20 augustus 2017 10:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ja, maar ik heb al gekeken of mijn sticker er nog tussen zit, en dat is niet het geval. En het depot is leeg. Dus tenzij mijn collega alles thuis opslaat komt ie niet meer
42 gidsen per keer voor een wijk. De kleinere wijken raken langzamerhand op. De gidsen zijn niet helemaal huis aan huis. Degenen die geen gids krijgen zullen wel leden zijn van de Ikea-familie.quote:Op zondag 20 augustus 2017 15:45 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ja, wel nieuwe gidsen, maar geen nieuwe adresstickers. Alle stickers liggen al klaar, sommige wijken zijn ook al compleet geplakt. Ik werk zelf ook binnen, dus ik heb al gekeken hoe ver de wijk was waar ik woon, en de laatste gidsen daarvan zijn inmiddels al geplakt. Dus niet alle family leden ontvangen een gids blijkbaar.
ja, ik weet uiteraard wel hoe het werkt qua bezorging.quote:Op zondag 20 augustus 2017 18:46 schreef Avinus het volgende:
[..]
Dinsdag weer een nieuwe aanvoer van ikea-gidsen.
Week 33 én week 34 (is aanstaande week).
[..]
42 gidsen per keer voor een wijk. De kleinere wijken raken langzamerhand op. De gidsen zijn niet helemaal huis aan huis. Degenen die geen gids krijgen zullen wel leden zijn van de Ikea-familie.
Ik gok dat iedereen het binnen een bepaald geografisch gebied het krijgt (blijkbaar niet precies die 45 minuten grens). Binnen dat gebied ontvangen de mensen het niet die in de lijst staan van mensen die het niet wensen te ontvangen. Dat kan dan natuurlijk ook komen omdat bijvoorbeeld oude bewoners zich hebben afgemeld voor de mailings van IKEA. Dat is de enige logica die ik zou kunnen ontdekken. Zeker omdat het aantal gidsen in de oudere wijken wat lager lijkt te liggen dan in de nieuwbouwwijken.quote:Op zondag 20 augustus 2017 18:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ja, ik weet uiteraard wel hoe het werkt qua bezorging.
Maar er werd hier een link geplaatst naar een artikel waarin stond dat ikea family leden en mensen die binnen 45 minuten rijden van een vestiging wonen zo'n gids krijgen. En dat klopt dus blijkbaar niet.
We vroegen ons op het werk al af op basis waarvan iemand wel of niet zo'n ding krijgt. Sommige collega's die ikea family lid zijn kregen er wel één, anderen niet (en nee, ook niet aankomende week dus aangezien we daar al naar gekeken hadden), dus we hebben er nog niet echt een bepaalde logica in kunnen ontdekken.
ik woon al mijn hele leven op dit adres en val heel ruim binnen die 45 minuten en vorig jaar kreeg ik hem wel. Dus ik denk dat we de exacte factoren die een rol spelen nog steeds niet hebben achterhaald .quote:Op zondag 20 augustus 2017 20:10 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Ik gok dat iedereen het binnen een bepaald geografisch gebied het krijgt (blijkbaar niet precies die 45 minuten grens). Binnen dat gebied ontvangen de mensen het niet die in de lijst staan van mensen die het niet wensen te ontvangen. Dat kan dan natuurlijk ook komen omdat bijvoorbeeld oude bewoners zich hebben afgemeld voor de mailings van IKEA. Dat is de enige logica die ik zou kunnen ontdekken. Zeker omdat het aantal gidsen in de oudere wijken wat lager lijkt te liggen dan in de nieuwbouwwijken.
Mensen die zich via postfilter.nl hebben afgemeld voor dit soort post krijgen, als het goed is,quote:Op zondag 20 augustus 2017 20:10 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Ik gok dat iedereen het binnen een bepaald geografisch gebied het krijgt (blijkbaar niet precies die 45 minuten grens). Binnen dat gebied ontvangen de mensen het niet die in de lijst staan van mensen die het niet wensen te ontvangen. Dat kan dan natuurlijk ook komen omdat bijvoorbeeld oude bewoners zich hebben afgemeld voor de mailings van IKEA. Dat is de enige logica die ik zou kunnen ontdekken. Zeker omdat het aantal gidsen in de oudere wijken wat lager lijkt te liggen dan in de nieuwbouwwijken.
Als er op het verzendlabel 'Alleen op huisadres' staat niet, anders wel.quote:Op zondag 20 augustus 2017 22:26 schreef Ori het volgende:
Wordt een zending van het type 'handtekening vereist' (zegt de tracking zelf) ook bij de buren aangeboden?
Misschien is het dit jaar iets drukker op de weg (helaas, 46 minuten)quote:Op zondag 20 augustus 2017 20:53 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ik woon al mijn hele leven op dit adres en val heel ruim binnen die 45 minuten en vorig jaar kreeg ik hem wel. Dus ik denk dat we de exacte factoren die een rol spelen nog steeds niet hebben achterhaald .
Onze teamcoach werd rond deze tijd steeds dikker....quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Welke bon? Vorig jaar vier wijken gedaan, niets gezien
Dan gaan ze wel uit van een hele langzame auto want het is maar 20kmquote:Op maandag 21 augustus 2017 08:53 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Misschien is het dit jaar iets drukker op de weg (helaas, 46 minuten)
Of file op weg naar de Ikea-appeltaartquote:Op maandag 21 augustus 2017 10:09 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dan gaan ze wel uit van een hele langzame auto want het is maar 20km
De linker gaat met de concurrent (gezien de bezorgdagen)?quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 21:47 schreef Rafierafie het volgende:
[ afbeelding ]
Bron
Ik heb nu geen zin om het plaatje te photoshoppen, maar ik zou graag een aantal dingen aanpassen.
Je kunt het ook aan de pakjes zien. Het linker pakje heeft een Sandd logo in de rechterbovenhoek, het rechter pakje heeft een PostNL logo.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 21:58 schreef diesnelle het volgende:
[..]
De linker gaat met de concurrent (gezien de bezorgdagen)?
Ik wilde het pakje aan de rechterkant met photoshop door de brievenbus duwen.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 08:15 schreef blijevis het volgende:
[..]
Je kunt het ook aan de pakjes zien. Het linker pakje heeft een Sandd logo in de rechterbovenhoek, het rechter pakje heeft een PostNL logo.
Sinds wanneer bezorgt PostNL uitsluitend op dinsdag, donderdag en zaterdag?
Wat ook nog opvalt is dat de pakjes half uit de brievenbus steken.
Dat is inderdaad de gangbare praktijk bij bezorging door Sandd.
En bij de burenquote:Op woensdag 23 augustus 2017 08:55 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik wilde het pakje aan de rechterkant met photoshop door de brievenbus duwen.
Het zou natuurlijk kunnen dat het genoemde PostNL tarief het zakelijke tarief is voor buspakjes die als 48-uurs post bezorgd worden. Maar in deze tijden waarin mensen die iets bestellen het bestelde liever nog gisteren dan vandaag in huis hebben, zie ik het bezorgen van buspakjes door Sandd (uitgezonderd geadresseerde reclame-mailings) geen hoge vlucht nemen.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 08:55 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik wilde het pakje aan de rechterkant met photoshop door de brievenbus duwen.
En dat van didoza slaat natuurlijk nergens op. Stel je voor hoe rustig het dan zou zijn op woensdag en vrijdag.
Het zou me ook niet verbazen wanneer Sanddpakjes uiteindelijk toch door PostNL bezorgd worden, bijvoorbeeld in afgelegen gebieden, of op adressen die de Sanddbezorger niet heeft kunnen vindenquote:Op woensdag 23 augustus 2017 18:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk kunnen dat het genoemde PostNL tarief het zakelijke tarief is voor buspakjes die als 48-uurs post bezorgd worden. Maar in deze tijden waarin mensen die iets bestellen het bestelde liever nog gisteren dan vandaag in huis hebben, zie ik het bezorgen van buspakjes door Sandd (uitgezonderd geadresseerde reclame-mailings) geen hoge vlucht nemen.
Is bij mij ook gebeurd, ik krijg overal een reactie op. Behalve als het over zulke zaken gaat. Dan kun ze de beantwoordknop ineens niet meer vinden.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 19:10 schreef Globetrottertje het volgende:
Heb ik zelf ook om gevraagd. Mijn contracturen ipv 13-weekse gemiddelde, maar admi heeft niet eens gereageerd en gewoon 13-weeks gemiddelde afgeschreven.
Was toch anderhalf uur per week extra.
Ik had genoeg uren voor vier weken verlof en heb nu nog steeds vakantie. Heb nu nog maar genoeg verlof over voor een week en heb nog twee weken vakantie.
TC reageert ook niet als ik hierover mopper.
Dit kregen wij als nieuwsbrief. Ik wens de admi veel succes.quote:Beste postbezorgers en chauffeurs bezorgen,
Iedere donderdag om 17.00 uur wordt het dienstrooster voor de week er na vrijgegeven en even later is de planning voor de week er na te zien in jullie App en op “mijn werk”. Het is dan de bedoeling dat jullie de planning “accepteren” of “bezwaar aantekenen”. Tot op heden heeft de administratiemedewerker Bezorgen vaak vóór donderdag al gebeld met jullie met de vraag of je iets extra’s kunt lopen of een andere bestelloop wilt uitvoeren.
Het systeem is echter gebouwd om middels de knoppen “accepteren” en “bezwaar aantekenen” aan te geven dat je het als postbezorger eens of niet eens bent met de planning. Dit moeten je doen vóór vrijdag 17.00 uur. Op het moment dat je “bezwaar aantekent” en het dus niet eens bent met de planning, zal de administratiemedewerker contact met je opnemen en de planning met je bespreken en tevens het gesprek vastleggen in salesforce. De planning wordt indien nodig aangepast en jij ziet dit weer in de App en op “mijn werk”. Als er iets in je planning wijzigt na donderdag 17.00 uur dan MOET de administratiemedewerker altijd met je bellen en de wijziging(en) doorgeven.
Bovenstaand is de juiste werkwijze en dit willen we ook met ingang van de planning week 36 zo gaan uitvoeren.
De administratiemedewerker plant dus week 36, zonder dat hij van te voren met je heeft gebeld. Uiteraard is het zo dat hij/zij niet zomaar gaat plannen, en ook zoveel mogelijk rekening houdt met de kennis die hij/zij heeft van de postbezorgers. Vanaf donderdag 31 augustus a.s. MOET je dus iedere week vóór vrijdag 17.00 uur aangeven of je de planning “accepteert” of “bezwaar aantekent”. Op dit moment doet iets meer dan 50% van onze postbezorgers dit al, maar dit moet dus naar 100%.
Om je hier aan te laten herinneren gaan we voorlopig het volgende doen:
> Op donderdag om 16.45 uur krijg je een SMS bericht met de tekst: “Beste postbezorger, de planning voor week XX wordt zo vrijgegeven, denk aan het “accepteren” of “bezwaar aantekenen”.
> Op vrijdagmorgen om 10.30 uur krijg je nog een SMS bericht met de tekst: “Beste postbezorger, heb jij de planning voor week XX al “geaccepteerd” of “bezwaar aangetekend”?
Wekelijks gaan we controleren hoeveel postbezorgers de planning “accepteren” of “bezwaar aantekenen” en kijken of het percentage stijgt.
Tot slot: Heel veel vragen die je hebt kun je terug vinden in de App of op “mijn werk” en daar hoef je de administratie Bezorgen niet voor te bellen. Als je vragen hebt die je niet kunt terugvinden in de App of op “mijn werk” en die niet dringend zijn, probeer dan zoveel mogelijk tussen 15.00 – 17.00 uur te bellen. Op deze manier kunnen calamiteiten in het proces tussen 09.00 en 15.00 uur sneller afgehandeld worden door de administratiemedewerkers en helpt dat jou ook als je met een calamiteit te maken krijgt.
Heb je vragen over bovenstaand, neem dan contact op met je teamleider.
Ik mocht willen dat het bij ons zo ging. Nu al worden er zonder overleg wijken bij je neergezet, en regelmatig wordt er in de loop van vrijdag of zaterdag, dus NADAT je reeds op akkoord hebt gedrukt nog wat gewijzigd. Daar horen ze inderdaad over te bellen, maar dat wordt er vaak "vergeten". Ergens kan ik dit nog wel begrijpen ook, want de voltallige admie bestaat bij ons uit 3 personen, en ze moeten de planning doen voor ik geloof een paar honderd postbezorgers.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 19:11 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Dit kregen wij als nieuwsbrief. Ik wens de admi veel succes.
Vooralsnog is dit nog nooit gedaan door betreffende admi-medewerker:
- Tot op heden heeft de administratiemedewerker Bezorgen vaak vóór donderdag al gebeld met jullie met de vraag of je iets extra’s kunt lopen of een andere bestelloop wilt uitvoeren.
- Als er iets in je planning wijzigt na donderdag 17.00 uur dan MOET de administratiemedewerker altijd met je bellen en de wijziging(en) doorgeven.
Maar nu hebben we wel zwart op wit staan wat elk werkoverleg herhaald wordt (en waar deze admi-medewerker bijzit). Dus nu kunnen we duidelijk aangeven waar de fout zit.
Admi-dame mailt hier ook altijd, terwijl ze altijd zeggen dat er gebeld MOET worden. En dat zij dan op de volgende manier: je rooster is voor volgende week (altijd de zaterdag natuurlijk) veranderd.
Dit moeten ze vanaf week 36 zo bij ons gaan doen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 21:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik mocht willen dat het bij ons zo ging. Nu al worden er zonder overleg wijken bij je neergezet, en regelmatig wordt er in de loop van vrijdag of zaterdag, dus NADAT je reeds op akkoord hebt gedrukt nog wat gewijzigd. Daar horen ze inderdaad over te bellen, maar dat wordt er vaak "vergeten". Ergens kan ik dit nog wel begrijpen ook, want de voltallige admie bestaat bij ons uit 3 personen, en ze moeten de planning doen voor ik geloof een paar honderd postbezorgers.
Ja dat is mooi, vragen of je iets extra's wil doen.. of gewoon inplannen en dan een bezwaar wat ze heel makkelijk af kunnen wijzen. Dat is wel weer lekker in hun voordeel. Gebeurt hier regelmatig dat het zogenaamd niet mogelijk is om de planning aan te passen blabla. En dan moeten wij het maar gewoon toch doen. Bij mij als flexibele ging dat meestal toch al zo, maar ik vind het geen positieve ontwikkeling.quote:Tot op heden heeft de administratiemedewerker Bezorgen vaak vóór donderdag al gebeld met jullie met de vraag of je iets extra's kunt lopen of een andere bestelloop wilt uitvoeren.
Het systeem is echter gebouwd om middels de knoppen "accepteren" en "bezwaar aantekenen" aan te geven dat je het als postbezorger eens of niet eens bent met de planning.
Ik weet aan de hand van de looptijd en de depots die in mijn lijst staan vaak wel waar ik op de zaterdagen moet lopen. Ditmaal wederom buiten het gebied waar ik normaal loop.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 19:14 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Voor postbodes en zaterdagwerkers is het rooster pas vrijdag om 14:00 te zien (hoewel ik met "mail mij het rooster" het rooster wel zichtbaar in mijn mail kan krijgen ). Dan heb ik dus nog 3 uur om het rooster te zien, en te bevestigen
Of er iets aan de hand is of niet hangt niet af van de beslissing om er naar te laten kijken. Ga gewoon even naar de huisarts, dat kost je niets. Is er niks aan de hand, dan ben je opgelucht, is er wel iets aan de hand (overbelast spiertje of zo) dan kun je het beter nu weten dan dat je er nog een tijd mee blijft rondlopen waardoor de overbelasting verergert en je uiteindelijk veel langer last blijft houden.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:37 schreef VixenFromHell het volgende:
Wil er ook niet naar laten kijken, want ik ben bang dat er dan idd iets aan de hand is en dat rust vereist is. Ik wil nieeeeeet in de voorbereiding gaan werken . Had gehoopt dat vakantie zou helpen, maar het lijkt erop van niet
Je moet direct nieuwe zooltjes of andere schoenen nemen. Grote kans dat de problemen dan al wat minder worden.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:37 schreef VixenFromHell het volgende:
Ai dus toch.. wat een falers!
Ik heb trouwens de afgelopen 2/3 maand heel vaak last van mijn voeten.. nog meer mensen? Tijdens het postlopen merk ik het niet, maar als ik dan thuis even gezeten heb doet het echt zeer als ik loop. En als ik op sta zijn de eerste stappen steeds ook pijnlijk. Heel raar, juist na wat rust dus. Heb nu 1,5 week vakantie gehad, met zondag en gister een dag waarbij ik veel gelopen heb, de andere dagen niet. Maar mijn voeten blijven steeds zeer doen.. voornamelijk bij de voorvoet lijkt het, net zo daar waar de tenen aan de rest vd voet zitten.
Misschien toch maar eens andere schoenen testen. Ik heb nu al een hele tijd wandelschoenen waar ik geen problemen mee heb (had?), maar bedenk me nu wel dat ze nu beide de binnenzooltjes kwijt zijn. Misschien is dat het. Ze leken nog steeds goed te lopen, dus ik heb er geen nieuwe in gedaan
Van de ene voet heb ik ook vaker last dan de andere, daarmee heb ik een maand of 2 geleden per ongeluk flink hard tegen de bodem van het zwembad getrapt soms ben ik bang dat dat toch iets van schade aangericht heeft.
Wil er ook niet naar laten kijken, want ik ben bang dat er dan idd iets aan de hand is en dat rust vereist is. Ik wil nieeeeeet in de voorbereiding gaan werken . Had gehoopt dat vakantie zou helpen, maar het lijkt erop van niet
Heb ik ook al een paar maanden, alleen dan bij mijn achtervoet. Al andere schoenen getest, speciale inlegzooltjes, helpt allemaal niks. Bij mij deed het in het begin ook vooral zeer als ik even stil had gezeten en dan weer ging lopen, maar nu doet het ook pijn bij het lopen. 's morgens opstaan is helemaal afzien.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:37 schreef VixenFromHell het volgende:
Ai dus toch.. wat een falers!
Ik heb trouwens de afgelopen 2/3 maand heel vaak last van mijn voeten.. nog meer mensen? Tijdens het postlopen merk ik het niet, maar als ik dan thuis even gezeten heb doet het echt zeer als ik loop. En als ik op sta zijn de eerste stappen steeds ook pijnlijk. Heel raar, juist na wat rust dus. Heb nu 1,5 week vakantie gehad, met zondag en gister een dag waarbij ik veel gelopen heb, de andere dagen niet. Maar mijn voeten blijven steeds zeer doen.. voornamelijk bij de voorvoet lijkt het, net zo daar waar de tenen aan de rest vd voet zitten.
Misschien toch maar eens andere schoenen testen. Ik heb nu al een hele tijd wandelschoenen waar ik geen problemen mee heb (had?), maar bedenk me nu wel dat ze nu beide de binnenzooltjes kwijt zijn. Misschien is dat het. Ze leken nog steeds goed te lopen, dus ik heb er geen nieuwe in gedaan
Van de ene voet heb ik ook vaker last dan de andere, daarmee heb ik een maand of 2 geleden per ongeluk flink hard tegen de bodem van het zwembad getrapt soms ben ik bang dat dat toch iets van schade aangericht heeft.
Wil er ook niet naar laten kijken, want ik ben bang dat er dan idd iets aan de hand is en dat rust vereist is. Ik wil nieeeeeet in de voorbereiding gaan werken . Had gehoopt dat vakantie zou helpen, maar het lijkt erop van niet
Dus je vraagt netjes aan om je contracturen aan verlof af te schrijven. En nu flikken ze zoiets.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 16:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja, in ieder geval toch maar even weer zooltjes proberen. Ben er alleen bang voor dat die niet op de plek blijven zitten tijdens het lopen (die andere zaten vast), maar dat zien we dan wel weer. De schoenen zijn verder iig nog goed, dat heb ik wel gecheckt. Bij mijn oude schoenen kreeg ik last omdat de buitenzool gewoon doorgesleten was
En als het toch zeer blijft doen, dan zal ik er idd toch naar moeten laten kijken.
Ook antwoord mbt het verlof, dit kan niet aangepast worden omdat de week afgesloten is. Maar je kunt pas zien hoeveel verlof er afgeschreven is als.. juist... de week afgesloten is. !
Straks geen probleem meer omdat je dan zelf aangeeft hoeveel er afgeschreven mag worden, maar ik vind het wel erg stom.
Mijn dienst van volgende week is overigens wel keurig aangepast zonder morren
Mag waarschijnlijk ook een aantal van mijn eigen China pakjes bezorgen
Ouch.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 23:30 schreef ophaling10 het volgende:
http://www.nhnieuws.nl/ni(...)rieven-in-eigen-tuin
Niettus !quote:Op woensdag 23 augustus 2017 23:08 schreef JustBerend het volgende:
Sandd is veel beter dan postnl
Groetjes Berend
volgens mij werken de meesten hier niet via manpower, maar gewoon bij postnl zelf.quote:Op zondag 27 augustus 2017 11:29 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Trouwens, worden jullie ook niet vrolijk van het vele last minute aanpassen van je rooster door manpower?
Ben al twee keer te laat gekomen doordat manpower te laat mijn rooster vervroegd had
En dan is het ineens mijn schuld
Voorbeeld;
Ik stond ingepland om te werken vanaf 15:00 uur
Dus ik sliep tot een uur of 10:30 en keek om 11:00 uur op mijn rooster.
En jawel daar staat ineens dat ik om 12:00 uur moest beginnen ja dat haal ik niet meer vanwege reistijd..
En dat hebben ze dus op de ochtend van die dag aangepast zonder een sms of appbericht te sturen..
Bedankt! Die heb ik even ingevuld en verstuurd!!quote:Op maandag 28 augustus 2017 16:30 schreef diesnelle het volgende:
Goedemiddag, is de wat-vind-jij-belangrijkvragenlijst (CAO) van de FNV hier al voorbijgekomen?
https://nl.surveymonkey.com/r/postbezorgerscao
Wat is het verschil tussen wat je het belangrijkste vindt en wat het zwaarste telt? Dat is toch hetzelfde?quote:In de eerdere vragen, heb aangegeven wat je belangrijk vindt. Maar wat telt voor jou het zwaarst?
Mag ik hopen, dat je er klaar mee bentquote:Op donderdag 31 augustus 2017 16:55 schreef SnawyHoulet het volgende:
Hadden jullie ook zo'n "leuke" verrassing op het depot? Bij ons stond er HAH voor een aantal wijken. Maar niemand die ons van tevoren iets verteld had. Daar ben je weer lekker klaar mee...
binnen het chatgedeelte van de post zie ik veel onrust, ook bovenstaand zie ik meerdere keren voorbijkomen, ook aardig wat over het niet op za willen werken, en natuurlijk dat fantastische kevlarvestquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 21:58 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vond de vragenlijst ook wel een beetje vaag, maar wel wat ingevuld.
Mijn collega had tijdens mijn afwezigheid wel een akkefietje gehad hoorde ik. Er was dus een collega die het net zoals ik zat was om steeds hele grote diensten te krijgen die niet fatsoenlijk te doen zijn als je om 13.00 begint.. en op een gegeven moment hadden ze hem ingepland op iets dat op papier net onder de 4 uur was, maar in de praktijk niet. Dus dat werd voor de zoveelste keer laat. En na een bepaald tijdstip heeft ie alles wat nog over was in de oranje bus gegooid. Toen begon men een beetje te roepen dat ie ontslagen kon worden voor zoiets. Hij heeft meerdere keren aangegeven niet zulke grote diensten te willen, maar ze doen het toch steeds. Hij zei toen op het depot al voor mijn vakantie dat ie het anders ging laten staan, als ze zo door gingen. Op deze manier is het echt niet leuk meer. Dat is wel mooi zo, onze bezwaren vegen ze van tafel, of negeren ze, en dan dwingen ze ons om tot 18.00 of nog later te lopen. En als iemand daar dan op reageert door het gewoon niet te pikken, 'dreigen' ze met ontslag
Ik heb net maar in de uitverkoop wat goedkope hardloopschoenen gekocht, eens kijken of dat nog verschil maakt tov de wandelschoenen. Voor ik die kocht liep ik ook jarenlang op hardloopschoenen. Als het verbetering geeft, dan koop ik wel weer de goeie die ik eerder ook had, maar die zijn prijzig dus ik test eerst wel met goedkopere op die van de Lidl kon ik vorig jaar ook prima lopen trouwens
Een bedrijf dat zich niet aan de wet houdt (en nooit van plan is om te gaan doen) die vraagt of ze een wettelijke taak mogen gaan uitvoeren.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 18:32 schreef ophaling10 het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)aan-kwijt-raken.html
BVPP artikelquote:Op donderdag 31 augustus 2017 18:32 schreef ophaling10 het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)aan-kwijt-raken.html
Onrust? Niets van gemerkt.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 18:35 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
binnen het chatgedeelte van de post zie ik veel onrust, ook bovenstaand zie ik meerdere keren voorbijkomen, ook aardig wat over het niet op za willen werken, en natuurlijk dat fantastische kevlarvest
Geen kampioenen vandaag gehad?quote:Op donderdag 31 augustus 2017 18:59 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag was een stuk rustiger dan dinsdag toen de boel torenhoog opgestapeld stond
Mwah, niet echt rustig met 4 volle tassen. Vorige week liep ik er nog met 1.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 18:59 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag was een stuk rustiger dan dinsdag toen de boel torenhoog opgestapeld stond
Natuurlijk, al zullen sommige planners het doen voorkomen als niet, gekke henkie hoor.quote:Op vrijdag 1 september 2017 12:45 schreef k0fferbak het volgende:
In de zomer heb ik als zaterdagmedewerker extra gewerkt en op elke zaterdag ook een wijk erbij gedaan naast mijn wijk van 4 uur. Nu willen ze dat blijven doen, maar voor die extra wijken op zaterdag heb ik geen tijd meer. Als ik bezwaar aanteken moeten ze dit dan accepteren? Heb een 3 uren contract.
Nee joh, dat gaat door tot december en begint daarna fris opnieuw (met 'gunst' van niet verder gekort worden).quote:Op vrijdag 1 september 2017 12:42 schreef Globetrottertje het volgende:
Is het zomerdal eigenlijk al afgelopen?
Ja precies dat, ze bellen sowieso als je bezwaar indient om je om te praten. Maar goed zolang ik die die 3 uur+ wijk maar houdt kunnen ze me niet verplichten een extra wijk te doen.quote:Op vrijdag 1 september 2017 18:46 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Natuurlijk, al zullen sommige planners het doen voorkomen als niet, gekke henkie hoor.
Deze week is het nieuwe tijdvak begonnen he. Dus als je deze week niet in de min bent gegaan zou je helemaal niks hoeven compenseren.quote:Op vrijdag 1 september 2017 12:42 schreef Globetrottertje het volgende:
Is het zomerdal eigenlijk al afgelopen?
Ik heb officieel nog verlof maar loop morgen twee wijken omdat ik teveel in de min sta vanwege te weinig inplannen ivm zomerdal, maar zie de normale tijden voor die wijken staan.
Was het zomerdal afgelopen week al voorbij?
Eta: zie het al in een berichtje. Week 35 0%
Is dat zo? Want kreeg gisteren nog een berichtje van iemand dat haar pakje op afgeleverd stond maar dat ze niks ontvangen had.quote:Op zaterdag 2 september 2017 09:07 schreef Rafierafie het volgende:
Wel fijn dat scanpakjes nu niet meer om 18:15 uur automatisch de status van afgeleverd krijgen. Ik begrijp alleen niet waarom het zo lang heeft moeten duren voordat ze dat hebben aangepast.
Wel volgens dit bericht.quote:Op zaterdag 2 september 2017 14:09 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Is dat zo? Want kreeg gisteren nog een berichtje van iemand dat haar pakje op afgeleverd stond maar dat ze niks ontvangen had.
Kan da nie lezen. Geen facebook.quote:Op zaterdag 2 september 2017 20:49 schreef diesnelle het volgende:
Leesvoer (FNV): minnen, misleiding door de leiding
https://www.facebook.com/fnvlblgpbz/posts/1437396289679805
Brievenbuspakketje dat ik van de week verzonden had. Staat op tijd afgeleverd rond 1 uur 's middags.quote:Op zaterdag 2 september 2017 21:42 schreef Rafierafie het volgende:
Wel volgens dit bericht.
Een pakketje dat ik vandaag niet in mijn tas had zitten, is volgens t&t op dit moment nog onderweg met mij. Die zou voorheen om deze tijd al op afgeleverd hebben gestaan.
Speciaal voor jou:quote:Kan da nie lezen. Geen facebook.
Sappige roddels??
quote:MINNEN, MISLEIDING DOOR DE LEIDING
PostNL maakt steeds vaker kenbaar dat we niet moeten vergeten om te minnen als we onze wijk eerder hebben voltooid dan de tijd die er voor staat. Dit gebeurt in berichten op Mijn Werk en in andere publicaties van PostNL. Ook de teamcoaches sporen ons regelmatig aan om te minnen.
Hoe was het vroeger?
Tot voor kort had een postbezorger nog niets te maken met minnen. Als je dit bezorgrapport uit 2014 bekijkt zie je alleen maar opties om te plussen. Minnen, daar had nog nooit iemand van gehoord. Minnen bestond niet!
Waarom bestond minnen niet?
Minnen bestond niet omdat voor elke wijk een looptijd was vastgesteld waarbinnen jij je werk kon uitvoeren. Die vastgestelde looptijd werd gezien als de tijd waar je MINIMAAL recht op hebt.
Het voorbeeld uit het bezorgrapport: als er voor jouw wijk een looptijd van 2.40 uur stond werd jij geacht BINNEN die 2.40 uur je wijk te kunnen voltooien. Liep jij je wijk in 2.25 uur, dan had je het prima gedaan en de volle 2 uur en 40 minuten werd uitbetaald!
Waarom zijn er vastgestelde looptijden?
Het doel van de vastgestelde looptijd is dat je bij een normale lichamelijke inspanning je werk BINNEN de vastgestelde looptijd kunt doen. Deze officiële omschrijving komt van PostNL zelf. En dat is de regel die zij nu zelf niet meer willen naleven!
Vastgestelde looptijden bestaan omdat geen postbezorger hetzelfde is en er een leidraad moet zijn die geldt voor zowel de postbezorger als voor de admi. Dit is om een aantal redenen van belang:
- de admi maakt aan de hand van deze tijden een planning om iedereen aan zijn of haar contracturen te laten komen.
- de postbezorger keurt een rooster goed op basis van deze tijden.
- je weet hoeveel tijd je per dag kwijt bent aan je werkzaamheden.
- de looptijd geldt als richtlijn zodat je weet of je werktempo in orde is of niet.
- in combinatie met de aanlevertijd is het van belang te weten hoe lang je ongeveer bezig zult zijn i.v.m. de uiterlijke bezorgtijd van 17:00.
Hoe worden looptijden vastgesteld?
De looptijden voor een wijk worden vastgesteld aan de hand van een berekening. Factoren als de gemiddelde looptijd van meerdere bezorgers en het gemiddelde volume van die wijk worden meegenomen in de berekening om een redelijke looptijd vast te stellen. Helaas zijn de looptijden van de meeste wijken tegenwoordig zo ver afgekalfd dat er van redelijkheid nauwelijks meer sprake is. Het logische gevolg hiervan is dat bezorgers steeds vaker plussen, gewoon omdat ze die tijden niet meer halen. Het antwoord van de leiding op het plussen is het verzinsel van de verplichting en de oproep om te minnen. Door het oproepen om te minnen negeert PostNL haar eigen regels over de vastgestelde looptijden. De gemiddelde looptijd wordt opeens aan de kant geschoven en in plaats daarvan wordt nu je individuele dagelijkse prestatie berekend.
De huidige situatie
Zijn de regels veranderd? Voor zover wij weten niet. Als iemand wel op de hoogte is van nieuwe regels, dan horen wij het graag! Beroept de leiding van PostNL zich op officiële publicaties als zij oproepen om te minnen? Nee, zij roepen alleen op en laten nooit zien waar die nieuwe regels staan. Volgens ons is er dus helemaal niets veranderd behalve dat wij vaker en vaker aangespoord worden om te minnen. Een bluf, een scam! En helaas trappen zoveel postbezorgers erin dat we straks weer op het punt komen dat PostNl zegt "ja, maar 95% van de bezorgers mint al, waarom jij niet?" En dan sta je weer alleen.
Het aansporen tot minnen is misleiding. PostNL wil de regels veranderen en probeert dit te doen door ons wijs te maken dat we moeten minnen. Als wij dit laten gebeuren, dan krijgen we inderdaad nieuwe regels, slechtere regels! Onthoud: de vastgestelde looptijden zijn de looptijden waar je MINIMAAL recht op hebt!
Danke schön.quote:Op zaterdag 2 september 2017 22:41 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Brievenbuspakketje dat ik van de week verzonden had. Staat op tijd afgeleverd rond 1 uur 's middags.
[..]
Speciaal voor jou:
[..]
Ik heb dat minnen ook nooit begrepen. Aangezien je op basis van die looptijden je tijd reserveert voor de post. Als ik eerder klaar ben kan ik niet opeens mijn andere afspraken vervroegen. En als ik als een gek door mijn wijk ren dan is dat mijn eigen verdienste. Zeker als ik zie hoe langzaam andere door dezelfde wijk waggelen.quote:Op zaterdag 2 september 2017 20:49 schreef diesnelle het volgende:
Leesvoer (FNV): minnen, misleiding door de leiding
https://www.facebook.com/fnvlblgpbz/posts/1437396289679805
mwah, aan de andere kant vind ik het ook wel raar om betaald te krijgen voor tijd die je niet werkt. Zolang je meertijd bij kunt plussen vind ik het niet gek om het ook door te moeten geven als je er minder lang over gedaan hebt.quote:Op zondag 3 september 2017 00:13 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Ik heb dat minnen ook nooit begrepen. Aangezien je op basis van die looptijden je tijd reserveert voor de post. Als ik eerder klaar ben kan ik niet opeens mijn andere afspraken vervroegen. En als ik als een gek door mijn wijk ren dan is dat mijn eigen verdienste. Zeker als ik zie hoe langzaam andere door dezelfde wijk waggelen.
Aan de andere kant, als ik een bepaalde wijk sneller loop dan de vaste bezorger, waarom zou ik dan moeten minnen? Dan word ik financieel gestraft omdat ik sneller gewerkt heb. Daar komt bovenop dat PostNL er altijd zelf al als de kippen bij is om in looptijden te gaan snijden. Dan zal ik toch wel achterlijk zijn als ik daar zelf ook nog een beetje aan ga lopen bijdragen. Ga maar na: In het zomerdal halen ze automatisch tijd van de wijken af met 1 druk op de knop, terwijl ze je tijdens de KNJ er geen minuut uit zichzelf bij zullen geven. Dan komen ze ineens met het verhaal dat ze niet weten hoeveel post er gaat komen, en laten hun voorspellende gaven het ineens afweten. PostNL grijpt elke gelegenheid aan om je te korten, terwijl tijd erbij krijgen veel moeilijker is. Werken met de smartphone? Scanpakjes? Ineens komen ze met het verhaal dat ze normaal gesproken 2x per jaar de looptijden korten, en dat ze voor deze keer de tweede korting niet zullen toepassen. Gelul natuurlijk, want zo lang als ik hier werk is er nog NOOIT 2x per jaar gekort. Pas toen de pilot met de smartphones al in volle gang was kwamen ze ineens met het bericht dat ze voortaan ook in september gingen korten, ongetwijfeld alleen maar om in augustus te kunnen zeggen dat ze het toch voor deze keer niet zouden doen ivm het extra werk. Maar iemand niet extra korten is natuurlijk niet hetzelfde als tijd erbij geven. Daar komt bovenop dat de kortingen die ze in januari toepassen altijd al veel te hoog zijn, want ze gaan steeds maar uit van 10-12% volumedaling per jaar. Terwijl de cijfers laten zien dat de echte daling veel kleiner is (6 tot 8% minder briefpost) en dat deze bovendien deels wordt goedgemaakt door de explosieve stijging van (bus)pakketten.quote:Op zondag 3 september 2017 10:39 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
mwah, aan de andere kant vind ik het ook wel raar om betaald te krijgen voor tijd die je niet werkt. Zolang je meertijd bij kunt plussen vind ik het niet gek om het ook door te moeten geven als je er minder lang over gedaan hebt.
quote:het post bezorgen kan je op je eigen tijdstip bezorgen.
Pluspunten
eigen tijd in delen
Minpunten
niet te combineren valt met mijn andere werk
die laatste van 19-8 j.l. is wel lachenquote:Op zondag 3 september 2017 23:47 schreef Rafierafie het volgende:
Als je eenmaal met de combibundel en/of het postvest aan het werk gaat is minnen niet meer aan de orde.
https://www.indeed.nl/cmp/Postnl/reviews
[..]
Heb je gelijk in... maar lastig te doorbreken als ze eenmaal (weten te kunnen) rekenen op je verantwoordelijkheidsgevoel. Ik heb dat ooit ook veel te ver laten komen. Altijd in mijn vakantie of spaarzame vrije zaterdag SOS-berichtjes, zelfs eens op zondag. (En dan van die berichtjes waar je niet op kunt antwoorden... met dikke l*l en drie bier).quote:Op maandag 4 september 2017 14:19 schreef gelestipjes het volgende:
Helaas houden mensen het zelf ook wel in stand, als je je grenzen aangeeft moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat ze daar dus ook niet overheen gaan, anders kun je net zo goed geen grenzen aangeven.
Mensen die dan eerst roepen "ik ga echt niet nog een wijk erbij lopen!" en dat dan vervolgens toch doen want ja "de planner zei dat het niet anders kon". Uh ja, dat is dan jammer voor de planner, maar dat is dan zijn probleem he, als een ander die altijd maar weer oplost zal er ook nooit wat gaan veranderen.
Ik vrees dat dat op dezelfde manier gaat als bij bijvoorbeeld Openbaar Vervoer. Neem de busbedrijven. Er moet zo nodig aanbesteed worden. Dus in een gebied krijg je dan het volgende. Bedrijf A dat er altijd reed verliest en bedrijf B mag er gaan rijden. Bedrijf B heeft dan ineens een heleboel buschauffeurs nodig. Bedrijf A heeft er ineens te veel, want die gaan veel minder lijnen rijden. Bij bedrijf A gaan de chauffeurs eruit wegens overcompleet. Bedrijf B harkt ze binnen. En dan mogen ze lekker dezelfde lijnen als vroeger gaan rijden. Alleen dan met slechtere arbeidsvoorwaarden en met pech voor minder loon.quote:Op zaterdag 2 september 2017 18:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[url=https://www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2016/11/01/upd-bij-sandd-in-goede-handen]. Ze hebben dan wel nog even 5000 extra bezorgers nodig.
In elk geval vraag ik me af waar Sandd op stel en sprong 5000 man extra vandaan wil toveren. ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |