Hier zijn zondagavond al zat topics over geweest. Hoezo is dit nieuws?quote:
Ik ben niet TS vraag het die even, ik verwonder mij alleen maar van de vele verscheidenen reacties.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:27 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Hier zijn zondagavond al zat topics over geweest. Hoezo is dit nieuws?
Dat meen je niet serieus he. Die foto's waar dit over ging lieten een totaal onmogelijke verkeerssituatie zien. Je kan niet alle rijbanen EN de vluchtstrook afsluiten.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:24 schreef Silven het volgende:
[..]
Beter kijken. Staan bij het ongeval zelf pas. In principe was het dus stoppen of stukje vluchtstrook waarbij ik voor stoppen had gekozen. In elk geval niet rijden onder een rood kruis. Hier hadden zo ook best mogen staan bekeuren.
Je ziet toch dat het kan!quote:Op dinsdag 25 juli 2017 23:34 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dat meen je niet serieus he. Die foto's waar dit over ging lieten een totaal onmogelijke verkeerssituatie zien. Je kan niet alle rijbanen EN de vluchtstrook afsluiten.
Ja prima als je het wel doet, maar dan kan je niet ook gaan bekeuren. Waar moet je dan met je auto naartoe? Achteruit? De lucht in vliegen?
Zie hier 1 van de vele redenen waarom de politie tegenwoordig geen respect meer geniet.quote:Op woensdag 26 juli 2017 01:09 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je ziet toch dat het kan!
Zal hun een rotzorg zijn of jij vliegen kan of niet.
Heb jij het je schriftelijk laten geven toen, misschien was het niet eens een agent maar een verkleed persoon, en kan er verderop een echte staan te bekeuren?quote:Op woensdag 26 juli 2017 01:12 schreef _Lily_ het volgende:
Nouja, beetje gesteggel en vervolgens met zijn toestemming doorgereden over de baan
Nu je het zegt had dat gekund. Heb ik toen niet over nagedacht. Nooit meer wat over gehoord.quote:Op woensdag 26 juli 2017 01:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heb jij het je schriftelijk laten geven toen, misschien was het niet eens een agent maar een verkleed persoon, en kan er verderop een echte staan te bekeuren?
Dat is wat ik bedoel deze weten vaak niet waar een achterlicht of remlicht zit, maar geven wel toestemming om een roodkruis te negeren, ik lach mij vaak kapot tenminste als ik tijd genoeg heb.quote:Op woensdag 26 juli 2017 01:23 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Kom zeg, dat gaat toch nergens meer over
Deze nog even quoten in dit deel, want zo is het. Gelukkig dat er geen Fokkers op de weg reden, want dan had de vluchtstrook dus blijkbaar al vol gestaanquote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Men had daar helemaal niet de vluchtstrook op gemoeten, maar moeten stoppen en ruimte vrij moeten maken/houden voor passerende hulpdiensten met blauw of geel zwaailicht.
De vluchtstrook mag voor niets anders gebruikt worden dan het neerzetten van je voertuig wanneer je gestrand bent, tenzij het bevoegd gezag aangeeft dat je ter plaatse je weg via de vluchtstrook moet vervolgen.
Dat kan met een mannetje ter plaatse, bebording, een pijlwagen die naar de vluchtstrook wijst of matrixborden die naar de vluchtstrook wijzen.
Zonder aanwijzing en zonder autopech hoor je simpelweg niet op de vluchtstrook thuis.
Als de kruizen al bij de splitsing aan stonden, wat ben je dan voor ontzettende verkeersaso als je toch de afslag neemt richting de rode kruizen.
Ik hoop dat wanneer een agent of weginspecteur ter plaatse klaar was met zijn eerste hulpverlening ook bonnen is gaan schrijven.
En er staat daarna een rood kruis boven de afrit... denk denk... dan mag je de afrit niet nemen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
jep neem aan de eerste melding 70 en dan, ik weet niet hoe snel men er mag, van 130 naar 70 vanaf daar, rookpluim zal meer zijn geweest brandweer was immers al ter plaatse, denk denk denk?
Dit lijkt je ook sterk?quote:Op woensdag 26 juli 2017 08:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En er staat daarna een rood kruis boven de afrit... denk denk... dan mag je de afrit niet nemen.
Ook lijkt het me heel sterk dat het van 130 meteen naar 70 ging, dat maak ik iig niet op uit de foto.
Geen idee wat de context van die foto is, misschien zijn die kruizen net aangesprongen?quote:Op woensdag 26 juli 2017 09:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dit lijkt je ook sterk?
http://i.imgur.com/RID5K7G.jpg
Dat het je sterk leek van 130 naar 70 vandaar die foto dit lijkt mij ook sterk en toch staat het op film, ik zie ze voor alles aan.quote:Op woensdag 26 juli 2017 09:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Geen idee wat de context van die foto is, misschien zijn die kruizen net aangesprongen?
Wat heeft die foto verder met mijn reactie te maken? Nergens blijkt uit dat ze ineens van 130 naar 70 moesten.
Wat lijkt je sterk? Dat kruizen aan kunnen springen op een gegeven moment?quote:Op woensdag 26 juli 2017 09:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat het je sterk leek van 130 naar 70 vandaar die foto dit lijkt mij ook sterk en toch staat het op film, ik zie ze voor alles aan.
Bij genoeg vooraanmeldingen helemaal niet, daar zijn ze voor echter een kruis is voor mij stoppen en geen meter meer over die strook of stroken.quote:Op woensdag 26 juli 2017 09:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wat lijkt je sterk? Dat kruizen aan kunnen springen op een gegeven moment?
Kruizen moeten toch een keer aanspringen, net als aanpassingen van de snelheid... meteen op de rem trappen of meteen uitwijken lijkt me niet echt verstandig en is een goede reden om je rijbewijs in te leveren.quote:Op woensdag 26 juli 2017 10:51 schreef john2406 het volgende:
[..]
Bij genoeg vooraanmeldingen helemaal niet, daar zijn ze voor echter een kruis is voor mij stoppen en geen meter meer over die strook of stroken.
Als die rijbaan er is ja, vluchtstrook is niet altijd voor het normale verkeer, als niet aangegeven dus niet gebruiken en wat betreft meteen op de rem.quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:14 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Kruizen moeten toch een keer aanspringen, net als aanpassingen van de snelheid... meteen op de rem trappen of meteen uitwijken lijkt me niet echt verstandig en is een goede reden om je rijbewijs in te leveren.
Je snelheid op een normale manier aanpassen en zsm naar een rijbaan uit te wijken waar geen rood kruis staat is een normale reactie, allemaal afhankelijk natuurlijk van de verkeerssituatie (als het rode kruis aanspringt omdat een paar honderd meter verderop auto's dwars op de weg staan en er geen mogelijkheid is om daar om heen te gaan is afremmen en stilstaan wel een de gewenste optie).
quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als die rijbaan er is ja, vluchtstrook is niet altijd voor het normale verkeer, als niet aangegeven dus niet gebruiken en wat betreft meteen op de rem.
Neem aan dat jij ook je rijbewijs hebben doet, en als ja dan breng je het helemaal niet ter sprake, zelfs bij een kind op de rijbaan niet toch?
Ik hou altijd genoeg afstand, ik zal ook niet bovenop je knallen, maar meteen vol de rem in trappen als boven je een rood kruis verschijnt zonder dat direct voor je wat gebeurt getuigd niet echt van goede rijvaardigheid (en is genoeg reden om een rijbewijs te ontnemen).quote:En dat laatste mag je als sarcasme lezen want dan ga ik op de rem, jij achter mij hoort afstand te houden zoveel dat jij je voertuig stil kan krijgen!
En als er een agent staat met het bonnenboekje wat doe jij dan?quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
[..]
Ik hou altijd genoeg afstand, ik zal ook niet bovenop je knallen, maar meteen vol de rem in trappen als boven je een rood kruis verschijnt zonder dat direct voor je wat gebeurt getuigd niet echt van goede rijvaardigheid (en is genoeg reden om een rijbewijs te ontnemen).
Die zullen niet 1 seconde nadat het kruis aanspringt boetes uit gaan delen. Die zullen eerder een boete geven als je spontaan vol op de rem gaat staan.quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
En als er een agent staat met het bonnenboekje wat doe jij dan?
In het geval uit de OP stond het kruis er al, dan mag je de afslag dus niet nemen, duidelijk toch?quote:Als die agent iets in gehad had, had die het verkeer in goede banen geleid vind ik.
En als het kruis niet meer nodig was geweest, brandweer was er immers al, had die het laten uitschakelen!
Hier stond het ook aan of nog aan, wat had prioriteit bonnen kruis uit of wat zeg het maar.quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:37 schreef MrBadGuy het volgende:
In het geval uit de OP stond het kruis er al, dan mag je de afslag dus niet nemen, duidelijk toch?
Voor mij normaal remmen kan voor jouw aangezien worden als vol op de rem, ik weet niet wat voor een hok jij rijden doet.quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:37 schreef MrBadGuy het volgende:
Die zullen niet 1 seconde nadat het kruis aanspringt boetes uit gaan delen. Die zullen eerder een boete geven als je spontaan vol op de rem gaat staan.
quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Voor mij normaal remmen kan voor jouw aangezien worden als vol op de rem, ik weet niet wat voor een hok jij rijden doet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |