Ja, dat zei ik gisterenavond en vanochtend al: ze gaan stemmen of ze over het wetsvoorstel (welk wetsvoorstel precies?) gaan debatteren. Dat is de eerste stap.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Gaat volgens Schumer over de Motion to Proceed the debate over de bill die door het Huis is aangenomen.
Dat zeg ik net. De bill die door het Huis is aangenomen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik gisterenavond en vanochtend al: ze gaan stemmen of ze over het wetsvoorstel (welk wetsvoorstel precies) gaan debatteren. Dat is de eerste stap.
quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:21 schreef Kijkertje het volgende:
Ben ik nog op tijd voor de vote? En heeft iemand een stream?
Stream in vorige deel, blz 12 (indien indeling 13 pagina's)quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:21 schreef Kijkertje het volgende:
Ben ik nog op tijd voor de vote? En heeft iemand een stream?
Thanks!quote:
Nee, je zei dat het niet duidelijk was toch? Of heb ik een post gemist?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat zeg ik net. De bill die door het Huis is aangenomen.
Dat staat in de post waarop je reageerde...quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nee, je zei dat het niet duidelijk was toch? Of heb ik een post gemist?
Niet echt. Dat was een bill wat >30 miljoen meer onverzekerden zou opleveren. Het feit dat het aan werd genomen vind ik opvallender eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:27 schreef dellipder het volgende:
'Obama vetoed two years ago...'
Interessant.
Ik vind het interessant en ga dat nog eens nazoeken.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:30 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Niet echt. Dat was die een bill wat >30 miljoen meer onverzekerden zou opleveren. Het feit dat het aan werd genomen vind ik opvallender eerlijk gezegd.
Als je andermans mening niet boeit, wat doe je dan op een forum?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:32 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ik vind het interessant en ga dat nog eens nazoeken.
Maak me eigenlijk niet uit wat je vindt.
Versta er niks van.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Capito No en Cassidy No hoor ik dat goed?
Tis niet goed te volgen...quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Capito No en Cassidy No hoor ik dat goed?
Ik reageerde op jou, dus zo algemeen hoef je dit niet samen te vatten.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Als je andermans mening niet boeit, wat doe je dan op een forum?
Ah ok. Dan kun je het ook voor je houden.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:34 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ik reageerde op jou, dus zo algemeen hoef je dit niet samen te vatten.
De huidige stand is van de republikeinen 47 voor en 2 tegen, 3 onthoudingen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kan het en totaal niet meer volgen en mijn stream loopt achter..
Ok, dank!quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
De huidige stand is van de republikeinen 47 voor en 2 tegen, 3 onthoudingen.
Maar ze worden nu ter plekke overgehaald ofzo?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Inhofe ook naar een Aye, dus nu 48 voor, 2 tegen en 2 onthoudingen.
McCain is nog onderweg, lijkt het.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Masr ze worden nu ter plekke overgehaald ofzo?
Alles kan, maar ik besloot anders.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ah ok. Dan kun je het ook voor je houden.
Ook dank!quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Waarover deze vote nou gaat:
If a majority of senators vote “yes” on the motion to proceed, they will then begin a period of debate, lasting up to 20 hours, on various amendments to the House version of the bill, which passed in May. After debate, they will begin a “vote-a-rama” — a period of successive votes on the offered amendments. Mitch McConnell, the majority leader, could introduce a substitute amendment that would replace all of the others.
Finally, the legislation would move to a final vote. If it passes, the same version will have to be approved by the House before being sent to the president to sign.
De Senaat zei toen die niet te willen idd.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:46 schreef koemleit het volgende:
Maar als dit wordt aangenomen gaan ze daarna 20 uur debatteren over een de "huis Bill" dat is toch de bill die echt helemaal niemand wil?
Iemand?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar ze worden nu ter plekke overgehaald ofzo?
Onthouding of nee blijft dus niet gewoon een onthouding of nee?
Snap hier geen drol van![]()
quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Journalisten mogen geen beeldmateriaal maken van de protesten buiten.
Niet de hele zaal is zichtbaar, dus of ze worden nog overgehaald of ze moeten nog gehaald worden. Stemming is nog bezig. Cornyn, de whip, loopt er iig vrij lakoniek bij, dus nog 2 aye's zou me niet heel erg verbazen...quote:
Ze kunnen ook gewoon nog niet aanwezig zijn?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Niet de hele zaal is zichtbaar, dus of ze worden nog overgehaald of ze moeten nog gehaald worden. Stemming is nog bezig.
Hoe het precies zit weet ik niet. Ik weet wel dat er normaal een bepaalde tijd voor staat waarin gestemd mag worden.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze kunnen ook gewoon nog niet aanwezig zijn?![]()
Hoe zit dat precies?
Relax. Normaal moeten de stemmen binnen een bepaalde tijd binnen zijn, maar het tijdsframe is verlengd. Waarschijnlijk zodat mcCain aan kan komen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze kunnen ook gewoon nog niet aanwezig zijn?![]()
Hoe zit dat precies?
Ik ben relaxed. Ik probeer alleen uit te vinden hoe dit precies werktquote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:55 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Relax. Normaal moeten de stemmen binnen een bepaalde tijd binnen zijn, maar het tijdsframe is verlengd. Waarschijnlijk zodat mcCain aan kan komen.
Ah, dank!quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hoe het precies zit weet ik niet. Ik weet wel dat er normaal een bepaalde tijd voor staat waarin gestemd mag worden.
Zou fantastisch zijn net nadat Trump ineens als een blad aan een boom omdraaide en hem een held noemdequote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:
McCain die dan tegenstemt zou toch wel echt het toppunt zijn. Lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk.
Ja, mij ookquote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:
McCain die dan tegenstemt zou toch wel echt het toppunt zijn. Lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk.
quote:BACKGROUND
The Motion to Proceed requires a simple majority of the Chamber or 50 votes to succeed. As of yesterday evening, it did not appear that the Republicans had the votes needed with Senator McCain (R-AZ) recovering from emergency surgery and with Senator Susan Collins (R-ME) already indicating that she would not vote for a Motion to Proceed. There was breaking news overnight that Senator McCain, having just had brain surgery, would travel back to DC today for this vote.
The Congressional Budget Office (CBO) issued a new report on July 19, 2017, stated that repealing ACA provisions would leave 27 million people uninsured by 2020, climbing to 32 million by 2026, and raise premiums in the individual market by about 25 percent. A separate CBO report on July 20, 2017, indicated that the updated GOP plan replacing the ACA would result in 22 million fewer insured Americans over a decade and cut the deficit by $420 billion.
quote:OPTIONS BEING CONSIDERED
The President has called for action, no matter what it may be: repeal only or repeal and replace. A few options are on the table:
Repeal only bill: The Republican Majority lacks the 50 votes for a repeal only measure, with all Senate Democrats and three Republican Senators Shelley Moore Capito (R-WV) Susan Collins (R-ME) and Lisa Murkowski (R-AK) indicating they would not support a repeal only bill. Senate Minority Leader Chuck Schumer (D-NY) warned that passing a repeal-only bill would be a "disaster," and invited his Republican colleagues to work with Democrats on healthcare.
ACA “repeal and replace” bill: The Senate could move to take up the House passed bill in May (H.R. 1628, the American Health Care Act) and immediately replace it with a different underlying bill. It is unclear what would replace it, what amendments would be allowed, voted on and in what order.
Modified version of previous Senate bill: The Senate could take up a modified version of the Better Care Reconciliation Act) that phases out the Medicaid expansion, provides various risk pool and transition funding, and replaces the ACA tax credits with a new system of tax credits. Complicating possible consideration was a determination by the Senate Parliamentarian that ten provisions of this legislative draft violate the budget rules and could be struck from the bill. This includes a provision cutting off funding to Planned Parenthood for one year and a provision imposing a six month waiting period to buy insurance if continuous coverage is not maintained. However, Senator Rand Paul has indicated he will not support this legislation. Opposition to the Medicaid changes are growing exponentially and some of the recent discussions around the draft bill involved adding an additional $200 billion in Medicaid funds and perhaps an insurance de-regulatory provision in hopes of gaining additional support.
Ze hebben eerst hun eigen healthcare veiliggesteld, he?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:03 schreef clumsy_clown het volgende:
Het zou toch mooi zijn als mccain in een aftands kliniekje in ruraal nowheremcfucksville zou worden behandeld door een overwerkte arts.
Ik dacht dat ze dat weer teruggedraaid hadden? Bij de behandeling in het Huisquote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze hebben eerst hun eigen healthcare veiliggesteld, he?
Geen 52 stemmen nodig nu? Voor stap 1?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan geeft de VP de doorslag normaal gesproken.
Dan gaat het een hele afgeslankte wet worden na alle discussies. Flake gaf al aan geen verslechtering te accepteren. Dus dan moet ik het ook nog maar zien of de hardliners dat weer accepteren.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan geeft de VP de doorslag normaal gesproken.
Ja pence heeft net gestemdquote:
Bij 50/50 is de VP de tiebreaker.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen 52 stemmen nodig nu? Voor stap 1?
Was ook wel te verwachten, anders hadden ze de vote niet laten doorgaan natuurlijkquote:
Dat wist ik wel op zich, maar bij sommige zaken moeten er toch 60 of 52 stemmen zijn?quote:
Nee, McCain is ah speechen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:12 schreef Szura het volgende:
En staan ze al in de Rose Garden om het te vieren?
Hoezo vind je dit erg? Deze uitslag heeft toch geen enkel effect op jou of jouw welzijn, mag ik aannemen?quote:
Voor repeal moet je 60 stemmen hebben en dan speelt de VP geen rol, bij normale situaties moet je er 50 plus 1 hebben, bij een tie geeft de VP de doorslag.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat wist ik wel op zich, maar bij sommige zaken moeten er toch 60 of 52 stemmen zijn?
Ik weet hier te weinig vanaf. Oaar regels, niet alles![]()
True, maar een mens mag hopen toch?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:12 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Was ook wel te verwachten, anders hadden ze de vote niet laten doorgaan natuurlijk
Ja same herequote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
True, maar een mens mag hopen toch?
En ik vind dit oprecht rot voor een hoop Amerikaanse burgers
Joh er is nog helemaal niks bereikt. Ze weten nog altijd niet met wat voor plan ze het straks eens moeten worden.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
True, maar een mens mag hopen toch?
En ik vind dit oprecht rot voor een hoop Amerikaanse burgers
McCain is een slecht mens.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:16 schreef clumsy_clown het volgende:
God, hij heeft een hoop kritiek op hoe het er aan toe gaat, maar puntje bij paaltje loopt hij tóch achter de GOP aan.
Omdat (hoewel dat pas stap 1 is) ik het oprecht afschuwelijk vind voor de mensen die onverzekerd (ook ivm pre excisting conditions) zullen raken en zelfs zullen sterven als gevolg hiervan.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:14 schreef dellipder het volgende:
[..]
Hoezo vind je dit erg? Deze uitslag heeft toch geen enkel effect op jou of jouw welzijn, mag ik aannemen?
Ik weet dat het pas stap 1 isquote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:15 schreef Szura het volgende:
[..]
Joh er is nog helemaal niks bereikt. Ze weten nog altijd niet met wat voor plan ze het straks eens moeten worden.
Voor een deel van de Amerikanen waarbij hun zorgverzekering van betaalbaar naar onbetaalbaar is geworden, zodat ze nu onverzekerd zijn is een verandering heel hard gewenst.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:12 schreef Tijger_m het volgende:
Laten ze het maar slopen, dan krijgen ze vanzelf de rekening.
En krijgen ze de rekening niet dan is dit wat het Amerikaanse volk zelf wil.
Dankquote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor repeal moet je 60 stemmen hebben en dan speelt de VP geen rol, bij normale situaties moet je er 50 plus 1 hebben, bij een tie geeft de VP de doorslag.
Het antwoord voor hen kan dan toch niet zijn om dan 20 - 30 miljoen anderen van de verzekering af te gooien?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:18 schreef dellipder het volgende:
[..]
Voor een deel van de Amerikanen waarbij hun zorgverzekering van betaalbaar naar onbetaalbaar is geworden, zodat ze nu onverzekerd zijn is een verandering heel hard gewenst.
Boeiend! Het draagt de handtekening van Obama dus het moet weg, raaaaaa!11!!11quote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Het antwoord voor hen kan dan toch niet zijn om dan 20 - 30 miljoen anderen van de verzekering af te gooien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |