abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172606685
Wat is de blockchain?

Welke tokens zijn er en hoeveel geld gaat er om in deze blockchain technologie?
Coinmarketcap
Coincap

De grote 2: Bitcoin en Ethereum

Wat is Bitcoin?

Wat is Ethereum?

Leuk! Ik wil ook bitcoin of ethereum kopen. Waar doe ik dat?
Coinbase
Litebit
Bitmymoney
Bitonic
BTCdirect

Waar traden jullie die tokens?
Poloniex
Kraken
Bittrex
Yobit

Ik heb nu een hele berg tokens. Welke wallet kan ik het best gebruiken?

Bitcoin:
blockchain.com wallet
Coinbase wallet
Jaxx

Ethereum (en bijbehorende ERC20 tokens):
MyEtherWallet
Jaxx
mist wallet

Hardware wallet:
een wallet van Ledger wordt door iedereen aanbevolen

Ik hoor weleens wat over een ICO. Wat is het en wat heb ik eraan?
Een ICO staat voor een Initial Coin Offering en deze wordt door verschillende bedrijven gebruikt om hun blockchain project te 'funden' met euro's/dollars/BTC/ETH en noem maar op. Op deze manier kan het project zich verder ontwikkelen en krijgen de investeerders (mensen zoals jij en wij) tokens van het desbetreffende project. Deze tokens kun je bewaren in je wallet of traden op een exchange.

Er worden jaarlijks tientallen ICO's georganiseerd en in dit topic lees je er regelmatig wat over. Ook zijn er een aantal websites die deze ICO's bijhouden en inzicht geven in welk project op welk moment een ICO organiseert:
ICO calender
ICO countdown

Welke tokens hebben jullie zelf zoal in bezit?
Bitcoin
Ethereum
Ripple
Litecoin
Dash
Stratis
Trust (WeTrust)
Waves
TKN
MobileGO

(uiteraard heeft iedereen een ander portfolio en is dit dus puur een leidraad van populaire coins in dit topic)

Wat betekenen die termen als mine fees, Litecoin, hard fork, Waves, enzovoort?
Bovenstaande zijn voorbeelden van zowel technische blockchain termen en tokennamen van bepaalde projecten. Dit blockchain wereldje heeft zijn eigen vakjargon en wekelijks komt er wel een nieuwe term of coin bij. Mocht je er niet helemaal uitkomen: er zijn in dit topic genoeg mensen die je even willen helpen om het e.e.a. wat beter te begrijpen.

Ja sorry, nu ik toch bezig ben met vragen stellen. Waar leasen jullie die geliefde Waves tokens?
Het verschilt nog weleens waar je het voordeligst je Waves kunt leasen. In dit overzicht heb je op ieder moment een up-to-date beeld van waar je de best buck voor je Waves krijgt.

You could take anything! ...a benign object of any sort ...you could take a cheeseburger and deconstruct it to it's source!
pi_172606724
tvp
  zaterdag 22 juli 2017 @ 22:08:56 #3
131603 Afwazig
Serious business
pi_172606730
Waves weer op 4$. Gaat lekker.
pi_172606753
alles gaat lekker. weer bijna totale marketcap van 100miljard
  zaterdag 22 juli 2017 @ 22:12:49 #6
131603 Afwazig
Serious business
pi_172606821
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 22:09 schreef niggeplease het volgende:
Is waar maar procentueel zit bijna mijn hele portfolio op +10% maar Waves op +25.
pi_172606896
quote:
Oh, please niet die mongool in dit topic :'(
Scammer
pi_172606949
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 22:16 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Oh, please niet die mongool in dit topic :'(
Scammer
Sorry, ik moest echt hardop lachen, goed verhaal
pi_172607052
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 22:18 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Sorry, ik moest echt hardop lachen, goed verhaal
Hij zat achter Cryporush en nog menig andere dubieuze praktijken
pi_172607144
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 22:22 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Hij zat achter Cryporush en nog menig andere dubieuze praktijken
Het zal best, ik neem hem ook niet serieus. En met dit nummer doet hij dat ook niet. Dit nummer neemt iedereen die té serieus is lekker op de hak, en daar kan ik wel om lachen. Verder niks
pi_172607193
Thanks Mashina voor de tip👍
pi_172607199
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 22:25 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Het zal best, ik neem hem ook niet serieus. En met dit nummer doet hij dat ook niet. Dit nummer neemt iedereen die té serieus is lekker op de hak, en daar kan ik wel om lachen. Verder niks
Heb t niet bekeken, vind t geen fijn persoon.
Als er gedonder is in de scene is ie er meestal wel bij
pi_172608295
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 22:09 schreef niggeplease het volgende:
Wordt tijd dat Eth ook weer serieus gaat stijgen :)
٩๏̯͡๏)۶
pi_172609172
Lekkere stijging :)
  † In Memoriam † zaterdag 22 juli 2017 @ 23:32:57 #15
230491 Zith
pls tip
pi_172609289
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 23:28 schreef MaGNeT het volgende:
Lekkere stijging :)
Ik gun het je
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_172609466
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 23:32 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik gun het je
Ik gun het me ook :D

Thnx ;)
pi_172610208
Als je Waves vergelijkt met Ethereum, waarom is Waves dan zo goedkoop? Ze hebben toch veel overeenkomsten?
  zondag 23 juli 2017 @ 00:11:02 #18
131603 Afwazig
Serious business
pi_172610586
Eth is geadopteerd door alle grote exchanges. Dat is denk ik de grootste reden van het prijsverschil.
pi_172611769
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 00:00 schreef metallicelmo het volgende:
Als je Waves vergelijkt met Ethereum, waarom is Waves dan zo goedkoop? Ze hebben toch veel overeenkomsten?
pi_172611975
quote:
;(
pi_172612948
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 22:25 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

fyrstikken is best een baas, zat in het Quatloo-Trader team.
pi_172613075
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 00:00 schreef metallicelmo het volgende:
Het zijn twee behoorlijk verschillende cryptos. Ik begrijp niet goed dat ze steeds met elkaar worden vergeleken.
pi_172613081
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 00:11 schreef Afwazig het volgende:
Eth is geadopteerd door alle grote exchanges. Dat is denk ik de grootste reden van het prijsverschil.
Die exchanges doen de beste zaken net zoals de early miners.
pi_172613653
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 04:45 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

fyrstikken is best een baas, zat in het Quatloo-Trader team.
Heb je daar een linkje van??
  Eindredactie Games zondag 23 juli 2017 @ 12:03:44 #25
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172617258

DGS zit er weer mooi uit.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_172617947
quote:
4s.gif Op zondag 23 juli 2017 12:03 schreef Oscar. het volgende:
[ afbeelding ]

DGS zit er weer mooi uit.
Idd, weer een flinke stijging....eind van de maand toch weer 1 of ander event? Dan zal de pump wel weer begonnen zijn.
Overigens zijn dit soort patonen op erg veel alts momenteel terug te vinden.... na een flinke dump laten velen bodemvorming zien en meerdere ook alweer breakout uit de downtrend. Gisteravond verschillende alts bekeken en t zijn er zo een stuk of 15-20 die er TA-technisch erg interessant uitzien.

[ Bericht 0% gewijzigd door edraket31 op 23-07-2017 12:55:37 ]
pi_172620093
quote:
2s.gif Op zondag 23 juli 2017 06:01 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Die exchanges doen de beste zaken net zoals de early miners.
Jij hier? :o
Lambo of Rekt
pi_172623224
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 12:41 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Idd, weer een flinke stijging....eind van de maand toch weer 1 of ander event? Dan zal de pump wel weer begonnen zijn.
Overigens zijn dit soort patonen op erg veel alts momenteel terug te vinden.... na een flinke dump laten velen bodemvorming zien en meerdere ook alweer breakout uit de downtrend. Gisteravond verschillende alts bekeken en t zijn er zo een stuk of 15-20 die er TA-technisch erg interessant uitzien.
Block gaat lekker ^O^ . Gisteren op 26 gekocht, staat nu op 34. Ben wel benieuwd of die announcement (in dezer dagen) of dat ook daadwerkelijk breaking news is of gewoon sell on the news waarde heeft. Valt nog mee hoeveel het gehyped word op twitter.
Om kacheldik te zijn, heb je geen kachel nodig.
pi_172623790
weet iemand of IOTA smart contracts ondersteund?
pi_172623952
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 17:00 schreef smiths het volgende:

[..]

Block gaat lekker ^O^ . Gisteren op 26 gekocht, staat nu op 34. Ben wel benieuwd of die announcement (in dezer dagen) of dat ook daadwerkelijk breaking news is of gewoon sell on the news waarde heeft. Valt nog mee hoeveel het gehyped word op twitter.
Is nog vrij rustig omdat het nog niet echt opgepikt is door de meute.
Volume begint al toe te nemen....komt goed...
pi_172624837
Voor de technisch onderlegde onder ons een vraagje waar ik toch nog niet helemaal duidelijkheid in heb. Stel Bitcoin split naar twee verschillende currencies... Ik heb dan nog steeds mijn eigen Bitcoin wallet draaien op mijn pc. Dat ding heeft alleen maar een wallet.dat bestand
Hoe gaat die software om met het feit dat er straks twee soorten coins zijn? Ik denk dat mijn huidige software (Bitcoin Core) alleen maar de core versie herkend omdat dit core is. Stel een andere versie van Bitcoin gaat het veel beter doen en ik besluit dat ik mijn coins op dat netwerk wil gaan gebruiken. Hoe weet mijn wallet hier mee om te gaan of zou ik dan mijn wallet.dat moeten importeren in nieuwe software die gemaakt is voor die nieuwe variant? ik heb namelijk het idee dat mijn Bitcoin client die ik hier heb niet zo slim is en ik dus wel zelf e.e.a zal moeten doen in het ergste geval. Enig idee / tips? mijn plan is om mijn huidige bitcoins te bewaren voor de lange termijn
pi_172624908
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 18:11 schreef metallicelmo het volgende:
Voor de technisch onderlegde onder ons een vraagje waar ik toch nog niet helemaal duidelijkheid in heb. Stel Bitcoin split naar twee verschillende currencies... Ik heb dan nog steeds mijn eigen Bitcoin wallet draaien op mijn pc. Dat ding heeft alleen maar een wallet.dat bestand
Hoe gaat die software om met het feit dat er straks twee soorten coins zijn? Ik denk dat mijn huidige software (Bitcoin Core) alleen maar de core versie herkend omdat dit core is. Stel een andere versie van Bitcoin gaat het veel beter doen en ik besluit dat ik mijn coins op dat netwerk wil gaan gebruiken. Hoe weet mijn wallet hier mee om te gaan of zou ik dan mijn wallet.dat moeten importeren in nieuwe software die gemaakt is voor die nieuwe variant? ik heb namelijk het idee dat mijn Bitcoin client die ik hier heb niet zo slim is en ik dus wel zelf e.e.a zal moeten doen in het ergste geval. Enig idee / tips? mijn plan is om mijn huidige bitcoins te bewaren voor de lange termijn
Gewoon de wallet bewaren, mocht het echt zover komen dan is er op dat moment wel een technisch advies. Ik zie het niet gebeuren.

Je kan met een simpel commando overigens je "private key" exporteren uit je huidige Bitcoin client, die kan je dan probleemloos weer importeren in andere wallet software.
pi_172624971
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 18:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Gewoon de wallet bewaren, mocht het echt zover komen dan is er op dat moment wel een technisch advies. Ik zie het niet gebeuren.

Je kan met een simpel commando overigens je "private key" exporteren uit je huidige Bitcoin client, die kan je dan probleemloos weer importeren in andere wallet software.
thanks, enig idee hoe dit gaat met een Ubuntu pctje? ik zie zelfs dat deze wallet versie geen eens de optie heeft om er een password op te zetten. Ik neem aan dat zoiets via terminal moet vanuit de wallet (als dat er in zit)
pi_172625633
Dus stel, je vind je eigen private key van je wallet. Dat is dan dus het enige toegangsmiddel tot jouw specifieke bitcoin adres en die kun je dan importeren in een nieuwe client. Dit bijvoorbeeld in het geval dat je je wallet.dat om wat voor reden zou kwijtraken.
Hoe groot is de kans dat iemand een private key gokt en importeert in zijn eigen wallet? Werkt dat zo simpel? Het wachtwoord dat jij voorheen op je eigen wallet.dat had, is alleen lokaal, dat wachtwoord staat niet in de blockchain opgeslagen dus iemand die jouw private key goed zou gokken zou jouw coins vervolgens kunnen uitgeven
pi_172625730
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 18:18 schreef metallicelmo het volgende:

[..]

thanks, enig idee hoe dit gaat met een Ubuntu pctje? ik zie zelfs dat deze wallet versie geen eens de optie heeft om er een password op te zetten. Ik neem aan dat zoiets via terminal moet vanuit de wallet (als dat er in zit)
Weet niet welke client (en versie) je exact gebruikt?

quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 18:52 schreef metallicelmo het volgende:
Dus stel, je vind je eigen private key van je wallet. Dat is dan dus het enige toegangsmiddel tot jouw specifieke bitcoin adres en die kun je dan importeren in een nieuwe client. Dit bijvoorbeeld in het geval dat je je wallet.dat om wat voor reden zou kwijtraken.
Hoe groot is de kans dat iemand een private key gokt en importeert in zijn eigen wallet? Werkt dat zo simpel? Het wachtwoord dat jij voorheen op je eigen wallet.dat had, is alleen lokaal, dat wachtwoord staat niet in de blockchain opgeslagen dus iemand die jouw private key goed zou gokken zou jouw coins vervolgens kunnen uitgeven
Zo'n private key ziet er zo uit:

5Kb8kLf9zgWQnogidDA76MzPL6TsZZY36hWXMssSzNydYXYB9KF

Die gok je niet.
pi_172625737
Het wachtwoord is er in feite alleen voor om toegang tot je private key af te schermen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2017 18:58:24 ]
pi_172626154
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 18:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Weet niet welke client (en versie) je exact gebruikt?

[..]

Zo'n private key ziet er zo uit:

5Kb8kLf9zgWQnogidDA76MzPL6TsZZY36hWXMssSzNydYXYB9KF

Die gok je niet.
Ja precies, maar om zo'n private key later ergens te importeren, heb je dan alleen dat nummer nodig of is dat in combinatie met je huidige wallet adres? Met andere woorden iemand krijgt jouw private key in handen, moet ie dan ook nog je wallet adres weten of heb je aan de private key genoeg om direct te importeren, dus de privatekey weet bij welke wallet hij hoort met saldo?
pi_172626218
Ik gebruik trouwens Bitcoin Core 0.85 ofzo, ik heb een oude pc uit de kast gehaald die al 1,5 jaar niet gesynct was. Ik heb de disk even vervangen voor een SSD en de partities vergroot omdat hij vol raakte. Nu zit ik dus ff te kijken hoe dat ding weer futureproof te maken
Nieuwe wallet software installeren voor Linux? Er staat niet specifiek bij dat dit voor Ubuntu is. Ik moet ook even kijken waar die wallet.dat nou staat, ik heb hem ooit gebackupt. Maar als je nieuwe software gaat draaien, pakt die automatisch je wallet.dat bestand op?
pi_172626921
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:14 schreef metallicelmo het volgende:

[..]

Ja precies, maar om zo'n private key later ergens te importeren, heb je dan alleen dat nummer nodig of is dat in combinatie met je huidige wallet adres? Met andere woorden iemand krijgt jouw private key in handen, moet ie dan ook nog je wallet adres weten of heb je aan de private key genoeg om direct te importeren, dus de privatekey weet bij welke wallet hij hoort met saldo?
De private key is alles wat iemand nodig heeft om de funds over te zetten. Je passeert dus het wachtwoord. Het wachtwoord beveiligd alleen je wallet.dat bestand.

quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 18:52 schreef metallicelmo het volgende:
Hier een link met een verhaaltje over hoeveel private keys er zijn:
https://www.reddit.com/r/(...)ll_possible_private/

Alle private keys zijn overigens gewoon online te vinden. :D Maar de kans dat jij uit de triljoenen pagina's één weet te vinden met geld erop is zo klein dat het verwaarloosbaar is. Er is iemand op reddit die een programma laat draaien en is na een paar miljard adressen nog niks tegengekomen.
https://www.reddit.com/r/(...)_over_1000_trillion/
You could take anything! ...a benign object of any sort ...you could take a cheeseburger and deconstruct it to it's source!
  zondag 23 juli 2017 @ 19:37:41 #40
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172627060
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 10:00 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

- om als node onderdeel te zijn van het netwerk en daarmee het netwerk te ondersteunen
- om coins in je eigen wallet te kunnen opslaan ipv bij een exchange
- niet alle coins hebben een "light" versie van hun wallet, downloaden van de blockchain is dan nodig

[..]

Een hardware wallet zoals de "Ledger Nano S" werkt met bijvoorbeeld een Chrome App die feitelijk een "light" wallet is. Omdat je transacties toch ergens de blockchain op moeten zorgt "LedgerWallet" daarvoor.
.
Het is niet altijd bruikbaar; voor lang niet alle coins een hardware wallet beschikbaar.

Als je coins naar je lokale wallet wil sturen en deze is nog niet klaar met het downloaden van de blockchain, dan kan je wel al de coins sturen. Zodra je wallet in sync is verschijnen ze dan vanzelf. Zo doe ik dat meestal, als het downloaden lang duurt.

Een back-up maken van je wallet (op zowel USB-stick als papier) is uiteraard nog wel nodig maar dat is bij een hardware wallet niet anders.

Waves werkt met "dedicated nodes" waar de LiteClient mee kan verbinden. Zo hebben gebruikers geen kopie van de blockchain nodig maar hebben ze wel volledige toegang tot alle mogelijkheden. Ik heb zelf ook zo'n node op een VPS draaien, vooral omdat het geld oplevert :D

Ik heb 6 jaar zonder hardware wallet gekund, wat mij betreft blijft dat zo ;)
Dank je. Coins zonder zo'n lite wallet zijn dus wel erg complex voor de doorsnee gebruiker lijkt mij. Die gaan geen dagen/weken durende download afwachten.
pi_172628089
Hmm mijn bitcoin wallet heeft helemaal geen debug of console zoals je dat tegenwoordig ziet. ff googlen denk ik
pi_172629469
Als ik een nieuwe Bitcoin Core wallet download voor Linux, moet ik dan nog iets bijzonders doen om die werkend te krijgen op Ubuntu? of heeft Ubuntu nog actuele wallets? Ik heb de linux download uitgepakt, ik zie alle files maar het lijkt erop dat ubuntu niets kan met het bestandsformaat
bitcoin-qt geeft ie weer als tekstlogo, alsof het geen programma is
pi_172629592
Staan we aan het begin van een nieuwe bullrun of barst de bubble al?
Heel veel coins vertonen een gelijk patroon. Heb er even snel een paar op een rijtje gezet, zijn geen gedetailleerde charts, meer om het patroon en de te verwachten richting aan te geven

https://www.coinigy.com/s/i/5974e8fca5dbd/
https://www.coinigy.com/s/i/5974e94d0503b/
https://www.coinigy.com/s/i/5974e9cbbd155/
https://www.coinigy.com/s/i/5974ea3fec868/
https://www.coinigy.com/s/i/5974ea88b20b2/
https://www.coinigy.com/s/i/5974eb33215cc/
https://www.coinigy.com/s/i/5974ebbde8ebd/
https://www.coinigy.com/s/i/5974ece45ead7/

Kon zoveel charts niet embedden, dus klikken maarrrrrr *O*
pi_172629675
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 20:57 schreef edraket31 het volgende:
Staan we aan het begin van een nieuwe bullrun of barst de bubble al?
Heel veel coins vertonen een gelijk patroon. Heb er even snel een paar op een rijtje gezet, zijn geen gedetailleerde charts, meer om het patroon en de te verwachten richting aan te geven

https://www.coinigy.com/s/i/5974e8fca5dbd/
https://www.coinigy.com/s/i/5974e94d0503b/
https://www.coinigy.com/s/i/5974e9cbbd155/
https://www.coinigy.com/s/i/5974ea3fec868/
https://www.coinigy.com/s/i/5974ea88b20b2/
https://www.coinigy.com/s/i/5974eb33215cc/
https://www.coinigy.com/s/i/5974ebbde8ebd/
https://www.coinigy.com/s/i/5974ece45ead7/

Kon zoveel charts niet embedden, dus klikken maarrrrrr *O*
Vertonen ze niet hetzelfde beeld vanwege BTC?
pi_172629764
Gister nog even wat bijgestort omdat ik niks wil verkopen van huidige portfolio maar nu springt Bittrex op 'Confirmations temporarily increased to 6 due to BIP-91'.

Heeft dit verder gevolgen op mijn overboeking of moet ik gewoon wat langer wachten?
pi_172629781
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 21:03 schreef tgev het volgende:
Gister nog even wat bijgestort omdat ik niks wil verkopen van huidige portfolio maar nu springt Bittrex op 'Confirmations temporarily increased to 6 due to BIP-91'.

Heeft dit verder gevolgen op mijn overboeking of moet ik gewoon wat langer wachten?
volgens mij tot na 01-08

edit: tenminste...zoiets meen ik ergens gelezen te hebben vandaag, maar zie bij jou staan dat ze alleen het aantal confirmations verhoogd hebben....
pi_172629812
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 21:00 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Vertonen ze niet hetzelfde beeld vanwege BTC?
vast wel, maar zijn er ook genoeg die ander beeld vertonen
pi_172631741
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 21:04 schreef edraket31 het volgende:

[..]

volgens mij tot na 01-08

edit: tenminste...zoiets meen ik ergens gelezen te hebben vandaag, maar zie bij jou staan dat ze alleen het aantal confirmations verhoogd hebben....
Dank, ik zal het wel even afwachten!
pi_172631943
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 22:13 schreef tgev het volgende:

[..]

Dank, ik zal het wel even afwachten!
https://support.bittrex.c(...)392?mobile_site=true
  zondag 23 juli 2017 @ 22:23:27 #50
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172632044
edit: verkeerde topic