abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172606685
Wat is de blockchain?

Welke tokens zijn er en hoeveel geld gaat er om in deze blockchain technologie?
Coinmarketcap
Coincap

De grote 2: Bitcoin en Ethereum

Wat is Bitcoin?

Wat is Ethereum?

Leuk! Ik wil ook bitcoin of ethereum kopen. Waar doe ik dat?
Coinbase
Litebit
Bitmymoney
Bitonic
BTCdirect

Waar traden jullie die tokens?
Poloniex
Kraken
Bittrex
Yobit

Ik heb nu een hele berg tokens. Welke wallet kan ik het best gebruiken?

Bitcoin:
blockchain.com wallet
Coinbase wallet
Jaxx

Ethereum (en bijbehorende ERC20 tokens):
MyEtherWallet
Jaxx
mist wallet

Hardware wallet:
een wallet van Ledger wordt door iedereen aanbevolen

Ik hoor weleens wat over een ICO. Wat is het en wat heb ik eraan?
Een ICO staat voor een Initial Coin Offering en deze wordt door verschillende bedrijven gebruikt om hun blockchain project te 'funden' met euro's/dollars/BTC/ETH en noem maar op. Op deze manier kan het project zich verder ontwikkelen en krijgen de investeerders (mensen zoals jij en wij) tokens van het desbetreffende project. Deze tokens kun je bewaren in je wallet of traden op een exchange.

Er worden jaarlijks tientallen ICO's georganiseerd en in dit topic lees je er regelmatig wat over. Ook zijn er een aantal websites die deze ICO's bijhouden en inzicht geven in welk project op welk moment een ICO organiseert:
ICO calender
ICO countdown

Welke tokens hebben jullie zelf zoal in bezit?
Bitcoin
Ethereum
Ripple
Litecoin
Dash
Stratis
Trust (WeTrust)
Waves
TKN
MobileGO

(uiteraard heeft iedereen een ander portfolio en is dit dus puur een leidraad van populaire coins in dit topic)

Wat betekenen die termen als mine fees, Litecoin, hard fork, Waves, enzovoort?
Bovenstaande zijn voorbeelden van zowel technische blockchain termen en tokennamen van bepaalde projecten. Dit blockchain wereldje heeft zijn eigen vakjargon en wekelijks komt er wel een nieuwe term of coin bij. Mocht je er niet helemaal uitkomen: er zijn in dit topic genoeg mensen die je even willen helpen om het e.e.a. wat beter te begrijpen.

Ja sorry, nu ik toch bezig ben met vragen stellen. Waar leasen jullie die geliefde Waves tokens?
Het verschilt nog weleens waar je het voordeligst je Waves kunt leasen. In dit overzicht heb je op ieder moment een up-to-date beeld van waar je de best buck voor je Waves krijgt.

You could take anything! ...a benign object of any sort ...you could take a cheeseburger and deconstruct it to it's source!
pi_172606724
tvp
  zaterdag 22 juli 2017 @ 22:08:56 #3
131603 Afwazig
Serious business
pi_172606730
Waves weer op 4$. Gaat lekker.
pi_172606753
alles gaat lekker. weer bijna totale marketcap van 100miljard
  zaterdag 22 juli 2017 @ 22:12:49 #6
131603 Afwazig
Serious business
pi_172606821
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 22:09 schreef niggeplease het volgende:
Is waar maar procentueel zit bijna mijn hele portfolio op +10% maar Waves op +25.
pi_172606896
quote:
Oh, please niet die mongool in dit topic :'(
Scammer
pi_172606949
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 22:16 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Oh, please niet die mongool in dit topic :'(
Scammer
Sorry, ik moest echt hardop lachen, goed verhaal
pi_172607052
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 22:18 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Sorry, ik moest echt hardop lachen, goed verhaal
Hij zat achter Cryporush en nog menig andere dubieuze praktijken
pi_172607144
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 22:22 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Hij zat achter Cryporush en nog menig andere dubieuze praktijken
Het zal best, ik neem hem ook niet serieus. En met dit nummer doet hij dat ook niet. Dit nummer neemt iedereen die té serieus is lekker op de hak, en daar kan ik wel om lachen. Verder niks
pi_172607193
Thanks Mashina voor de tip👍
pi_172607199
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 22:25 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Het zal best, ik neem hem ook niet serieus. En met dit nummer doet hij dat ook niet. Dit nummer neemt iedereen die té serieus is lekker op de hak, en daar kan ik wel om lachen. Verder niks
Heb t niet bekeken, vind t geen fijn persoon.
Als er gedonder is in de scene is ie er meestal wel bij
pi_172608295
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 22:09 schreef niggeplease het volgende:
Wordt tijd dat Eth ook weer serieus gaat stijgen :)
٩๏̯͡๏)۶
pi_172609172
Lekkere stijging :)
  † In Memoriam † zaterdag 22 juli 2017 @ 23:32:57 #15
230491 Zith
pls tip
pi_172609289
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 23:28 schreef MaGNeT het volgende:
Lekkere stijging :)
Ik gun het je
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_172609466
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 23:32 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik gun het je
Ik gun het me ook :D

Thnx ;)
pi_172610208
Als je Waves vergelijkt met Ethereum, waarom is Waves dan zo goedkoop? Ze hebben toch veel overeenkomsten?
  zondag 23 juli 2017 @ 00:11:02 #18
131603 Afwazig
Serious business
pi_172610586
Eth is geadopteerd door alle grote exchanges. Dat is denk ik de grootste reden van het prijsverschil.
pi_172611769
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 00:00 schreef metallicelmo het volgende:
Als je Waves vergelijkt met Ethereum, waarom is Waves dan zo goedkoop? Ze hebben toch veel overeenkomsten?
pi_172611975
quote:
;(
pi_172612948
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 22:25 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

fyrstikken is best een baas, zat in het Quatloo-Trader team.
pi_172613075
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 00:00 schreef metallicelmo het volgende:
Het zijn twee behoorlijk verschillende cryptos. Ik begrijp niet goed dat ze steeds met elkaar worden vergeleken.
pi_172613081
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 00:11 schreef Afwazig het volgende:
Eth is geadopteerd door alle grote exchanges. Dat is denk ik de grootste reden van het prijsverschil.
Die exchanges doen de beste zaken net zoals de early miners.
pi_172613653
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 04:45 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

fyrstikken is best een baas, zat in het Quatloo-Trader team.
Heb je daar een linkje van??
  Eindredactie Games zondag 23 juli 2017 @ 12:03:44 #25
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172617258

DGS zit er weer mooi uit.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_172617947
quote:
4s.gif Op zondag 23 juli 2017 12:03 schreef Oscar. het volgende:
[ afbeelding ]

DGS zit er weer mooi uit.
Idd, weer een flinke stijging....eind van de maand toch weer 1 of ander event? Dan zal de pump wel weer begonnen zijn.
Overigens zijn dit soort patonen op erg veel alts momenteel terug te vinden.... na een flinke dump laten velen bodemvorming zien en meerdere ook alweer breakout uit de downtrend. Gisteravond verschillende alts bekeken en t zijn er zo een stuk of 15-20 die er TA-technisch erg interessant uitzien.

[ Bericht 0% gewijzigd door edraket31 op 23-07-2017 12:55:37 ]
pi_172620093
quote:
2s.gif Op zondag 23 juli 2017 06:01 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Die exchanges doen de beste zaken net zoals de early miners.
Jij hier? :o
Lambo of Rekt
pi_172623224
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 12:41 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Idd, weer een flinke stijging....eind van de maand toch weer 1 of ander event? Dan zal de pump wel weer begonnen zijn.
Overigens zijn dit soort patonen op erg veel alts momenteel terug te vinden.... na een flinke dump laten velen bodemvorming zien en meerdere ook alweer breakout uit de downtrend. Gisteravond verschillende alts bekeken en t zijn er zo een stuk of 15-20 die er TA-technisch erg interessant uitzien.
Block gaat lekker ^O^ . Gisteren op 26 gekocht, staat nu op 34. Ben wel benieuwd of die announcement (in dezer dagen) of dat ook daadwerkelijk breaking news is of gewoon sell on the news waarde heeft. Valt nog mee hoeveel het gehyped word op twitter.
Om kacheldik te zijn, heb je geen kachel nodig.
pi_172623790
weet iemand of IOTA smart contracts ondersteund?
pi_172623952
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 17:00 schreef smiths het volgende:

[..]

Block gaat lekker ^O^ . Gisteren op 26 gekocht, staat nu op 34. Ben wel benieuwd of die announcement (in dezer dagen) of dat ook daadwerkelijk breaking news is of gewoon sell on the news waarde heeft. Valt nog mee hoeveel het gehyped word op twitter.
Is nog vrij rustig omdat het nog niet echt opgepikt is door de meute.
Volume begint al toe te nemen....komt goed...
pi_172624837
Voor de technisch onderlegde onder ons een vraagje waar ik toch nog niet helemaal duidelijkheid in heb. Stel Bitcoin split naar twee verschillende currencies... Ik heb dan nog steeds mijn eigen Bitcoin wallet draaien op mijn pc. Dat ding heeft alleen maar een wallet.dat bestand
Hoe gaat die software om met het feit dat er straks twee soorten coins zijn? Ik denk dat mijn huidige software (Bitcoin Core) alleen maar de core versie herkend omdat dit core is. Stel een andere versie van Bitcoin gaat het veel beter doen en ik besluit dat ik mijn coins op dat netwerk wil gaan gebruiken. Hoe weet mijn wallet hier mee om te gaan of zou ik dan mijn wallet.dat moeten importeren in nieuwe software die gemaakt is voor die nieuwe variant? ik heb namelijk het idee dat mijn Bitcoin client die ik hier heb niet zo slim is en ik dus wel zelf e.e.a zal moeten doen in het ergste geval. Enig idee / tips? mijn plan is om mijn huidige bitcoins te bewaren voor de lange termijn
pi_172624908
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 18:11 schreef metallicelmo het volgende:
Voor de technisch onderlegde onder ons een vraagje waar ik toch nog niet helemaal duidelijkheid in heb. Stel Bitcoin split naar twee verschillende currencies... Ik heb dan nog steeds mijn eigen Bitcoin wallet draaien op mijn pc. Dat ding heeft alleen maar een wallet.dat bestand
Hoe gaat die software om met het feit dat er straks twee soorten coins zijn? Ik denk dat mijn huidige software (Bitcoin Core) alleen maar de core versie herkend omdat dit core is. Stel een andere versie van Bitcoin gaat het veel beter doen en ik besluit dat ik mijn coins op dat netwerk wil gaan gebruiken. Hoe weet mijn wallet hier mee om te gaan of zou ik dan mijn wallet.dat moeten importeren in nieuwe software die gemaakt is voor die nieuwe variant? ik heb namelijk het idee dat mijn Bitcoin client die ik hier heb niet zo slim is en ik dus wel zelf e.e.a zal moeten doen in het ergste geval. Enig idee / tips? mijn plan is om mijn huidige bitcoins te bewaren voor de lange termijn
Gewoon de wallet bewaren, mocht het echt zover komen dan is er op dat moment wel een technisch advies. Ik zie het niet gebeuren.

Je kan met een simpel commando overigens je "private key" exporteren uit je huidige Bitcoin client, die kan je dan probleemloos weer importeren in andere wallet software.
pi_172624971
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 18:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Gewoon de wallet bewaren, mocht het echt zover komen dan is er op dat moment wel een technisch advies. Ik zie het niet gebeuren.

Je kan met een simpel commando overigens je "private key" exporteren uit je huidige Bitcoin client, die kan je dan probleemloos weer importeren in andere wallet software.
thanks, enig idee hoe dit gaat met een Ubuntu pctje? ik zie zelfs dat deze wallet versie geen eens de optie heeft om er een password op te zetten. Ik neem aan dat zoiets via terminal moet vanuit de wallet (als dat er in zit)
pi_172625633
Dus stel, je vind je eigen private key van je wallet. Dat is dan dus het enige toegangsmiddel tot jouw specifieke bitcoin adres en die kun je dan importeren in een nieuwe client. Dit bijvoorbeeld in het geval dat je je wallet.dat om wat voor reden zou kwijtraken.
Hoe groot is de kans dat iemand een private key gokt en importeert in zijn eigen wallet? Werkt dat zo simpel? Het wachtwoord dat jij voorheen op je eigen wallet.dat had, is alleen lokaal, dat wachtwoord staat niet in de blockchain opgeslagen dus iemand die jouw private key goed zou gokken zou jouw coins vervolgens kunnen uitgeven
pi_172625730
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 18:18 schreef metallicelmo het volgende:

[..]

thanks, enig idee hoe dit gaat met een Ubuntu pctje? ik zie zelfs dat deze wallet versie geen eens de optie heeft om er een password op te zetten. Ik neem aan dat zoiets via terminal moet vanuit de wallet (als dat er in zit)
Weet niet welke client (en versie) je exact gebruikt?

quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 18:52 schreef metallicelmo het volgende:
Dus stel, je vind je eigen private key van je wallet. Dat is dan dus het enige toegangsmiddel tot jouw specifieke bitcoin adres en die kun je dan importeren in een nieuwe client. Dit bijvoorbeeld in het geval dat je je wallet.dat om wat voor reden zou kwijtraken.
Hoe groot is de kans dat iemand een private key gokt en importeert in zijn eigen wallet? Werkt dat zo simpel? Het wachtwoord dat jij voorheen op je eigen wallet.dat had, is alleen lokaal, dat wachtwoord staat niet in de blockchain opgeslagen dus iemand die jouw private key goed zou gokken zou jouw coins vervolgens kunnen uitgeven
Zo'n private key ziet er zo uit:

5Kb8kLf9zgWQnogidDA76MzPL6TsZZY36hWXMssSzNydYXYB9KF

Die gok je niet.
pi_172625737
Het wachtwoord is er in feite alleen voor om toegang tot je private key af te schermen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2017 18:58:24 ]
pi_172626154
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 18:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Weet niet welke client (en versie) je exact gebruikt?

[..]

Zo'n private key ziet er zo uit:

5Kb8kLf9zgWQnogidDA76MzPL6TsZZY36hWXMssSzNydYXYB9KF

Die gok je niet.
Ja precies, maar om zo'n private key later ergens te importeren, heb je dan alleen dat nummer nodig of is dat in combinatie met je huidige wallet adres? Met andere woorden iemand krijgt jouw private key in handen, moet ie dan ook nog je wallet adres weten of heb je aan de private key genoeg om direct te importeren, dus de privatekey weet bij welke wallet hij hoort met saldo?
pi_172626218
Ik gebruik trouwens Bitcoin Core 0.85 ofzo, ik heb een oude pc uit de kast gehaald die al 1,5 jaar niet gesynct was. Ik heb de disk even vervangen voor een SSD en de partities vergroot omdat hij vol raakte. Nu zit ik dus ff te kijken hoe dat ding weer futureproof te maken
Nieuwe wallet software installeren voor Linux? Er staat niet specifiek bij dat dit voor Ubuntu is. Ik moet ook even kijken waar die wallet.dat nou staat, ik heb hem ooit gebackupt. Maar als je nieuwe software gaat draaien, pakt die automatisch je wallet.dat bestand op?
pi_172626921
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:14 schreef metallicelmo het volgende:

[..]

Ja precies, maar om zo'n private key later ergens te importeren, heb je dan alleen dat nummer nodig of is dat in combinatie met je huidige wallet adres? Met andere woorden iemand krijgt jouw private key in handen, moet ie dan ook nog je wallet adres weten of heb je aan de private key genoeg om direct te importeren, dus de privatekey weet bij welke wallet hij hoort met saldo?
De private key is alles wat iemand nodig heeft om de funds over te zetten. Je passeert dus het wachtwoord. Het wachtwoord beveiligd alleen je wallet.dat bestand.

quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 18:52 schreef metallicelmo het volgende:
Hier een link met een verhaaltje over hoeveel private keys er zijn:
https://www.reddit.com/r/(...)ll_possible_private/

Alle private keys zijn overigens gewoon online te vinden. :D Maar de kans dat jij uit de triljoenen pagina's één weet te vinden met geld erop is zo klein dat het verwaarloosbaar is. Er is iemand op reddit die een programma laat draaien en is na een paar miljard adressen nog niks tegengekomen.
https://www.reddit.com/r/(...)_over_1000_trillion/
You could take anything! ...a benign object of any sort ...you could take a cheeseburger and deconstruct it to it's source!
  zondag 23 juli 2017 @ 19:37:41 #40
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172627060
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 10:00 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

- om als node onderdeel te zijn van het netwerk en daarmee het netwerk te ondersteunen
- om coins in je eigen wallet te kunnen opslaan ipv bij een exchange
- niet alle coins hebben een "light" versie van hun wallet, downloaden van de blockchain is dan nodig

[..]

Een hardware wallet zoals de "Ledger Nano S" werkt met bijvoorbeeld een Chrome App die feitelijk een "light" wallet is. Omdat je transacties toch ergens de blockchain op moeten zorgt "LedgerWallet" daarvoor.
.
Het is niet altijd bruikbaar; voor lang niet alle coins een hardware wallet beschikbaar.

Als je coins naar je lokale wallet wil sturen en deze is nog niet klaar met het downloaden van de blockchain, dan kan je wel al de coins sturen. Zodra je wallet in sync is verschijnen ze dan vanzelf. Zo doe ik dat meestal, als het downloaden lang duurt.

Een back-up maken van je wallet (op zowel USB-stick als papier) is uiteraard nog wel nodig maar dat is bij een hardware wallet niet anders.

Waves werkt met "dedicated nodes" waar de LiteClient mee kan verbinden. Zo hebben gebruikers geen kopie van de blockchain nodig maar hebben ze wel volledige toegang tot alle mogelijkheden. Ik heb zelf ook zo'n node op een VPS draaien, vooral omdat het geld oplevert :D

Ik heb 6 jaar zonder hardware wallet gekund, wat mij betreft blijft dat zo ;)
Dank je. Coins zonder zo'n lite wallet zijn dus wel erg complex voor de doorsnee gebruiker lijkt mij. Die gaan geen dagen/weken durende download afwachten.
pi_172628089
Hmm mijn bitcoin wallet heeft helemaal geen debug of console zoals je dat tegenwoordig ziet. ff googlen denk ik
pi_172629469
Als ik een nieuwe Bitcoin Core wallet download voor Linux, moet ik dan nog iets bijzonders doen om die werkend te krijgen op Ubuntu? of heeft Ubuntu nog actuele wallets? Ik heb de linux download uitgepakt, ik zie alle files maar het lijkt erop dat ubuntu niets kan met het bestandsformaat
bitcoin-qt geeft ie weer als tekstlogo, alsof het geen programma is
pi_172629592
Staan we aan het begin van een nieuwe bullrun of barst de bubble al?
Heel veel coins vertonen een gelijk patroon. Heb er even snel een paar op een rijtje gezet, zijn geen gedetailleerde charts, meer om het patroon en de te verwachten richting aan te geven

https://www.coinigy.com/s/i/5974e8fca5dbd/
https://www.coinigy.com/s/i/5974e94d0503b/
https://www.coinigy.com/s/i/5974e9cbbd155/
https://www.coinigy.com/s/i/5974ea3fec868/
https://www.coinigy.com/s/i/5974ea88b20b2/
https://www.coinigy.com/s/i/5974eb33215cc/
https://www.coinigy.com/s/i/5974ebbde8ebd/
https://www.coinigy.com/s/i/5974ece45ead7/

Kon zoveel charts niet embedden, dus klikken maarrrrrr *O*
pi_172629675
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 20:57 schreef edraket31 het volgende:
Staan we aan het begin van een nieuwe bullrun of barst de bubble al?
Heel veel coins vertonen een gelijk patroon. Heb er even snel een paar op een rijtje gezet, zijn geen gedetailleerde charts, meer om het patroon en de te verwachten richting aan te geven

https://www.coinigy.com/s/i/5974e8fca5dbd/
https://www.coinigy.com/s/i/5974e94d0503b/
https://www.coinigy.com/s/i/5974e9cbbd155/
https://www.coinigy.com/s/i/5974ea3fec868/
https://www.coinigy.com/s/i/5974ea88b20b2/
https://www.coinigy.com/s/i/5974eb33215cc/
https://www.coinigy.com/s/i/5974ebbde8ebd/
https://www.coinigy.com/s/i/5974ece45ead7/

Kon zoveel charts niet embedden, dus klikken maarrrrrr *O*
Vertonen ze niet hetzelfde beeld vanwege BTC?
pi_172629764
Gister nog even wat bijgestort omdat ik niks wil verkopen van huidige portfolio maar nu springt Bittrex op 'Confirmations temporarily increased to 6 due to BIP-91'.

Heeft dit verder gevolgen op mijn overboeking of moet ik gewoon wat langer wachten?
pi_172629781
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 21:03 schreef tgev het volgende:
Gister nog even wat bijgestort omdat ik niks wil verkopen van huidige portfolio maar nu springt Bittrex op 'Confirmations temporarily increased to 6 due to BIP-91'.

Heeft dit verder gevolgen op mijn overboeking of moet ik gewoon wat langer wachten?
volgens mij tot na 01-08

edit: tenminste...zoiets meen ik ergens gelezen te hebben vandaag, maar zie bij jou staan dat ze alleen het aantal confirmations verhoogd hebben....
pi_172629812
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 21:00 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Vertonen ze niet hetzelfde beeld vanwege BTC?
vast wel, maar zijn er ook genoeg die ander beeld vertonen
pi_172631741
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 21:04 schreef edraket31 het volgende:

[..]

volgens mij tot na 01-08

edit: tenminste...zoiets meen ik ergens gelezen te hebben vandaag, maar zie bij jou staan dat ze alleen het aantal confirmations verhoogd hebben....
Dank, ik zal het wel even afwachten!
pi_172631943
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 22:13 schreef tgev het volgende:

[..]

Dank, ik zal het wel even afwachten!
https://support.bittrex.c(...)392?mobile_site=true
  zondag 23 juli 2017 @ 22:23:27 #50
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172632044
edit: verkeerde topic
  zondag 23 juli 2017 @ 22:49:30 #51
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_172632784
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_172633328
Hmm heb een waves.io wallet en check die net, is die leeg... Hopelijk een bug anders ben ik blijkbaar bestolen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  zondag 23 juli 2017 @ 23:18:17 #53
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_172633484
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:11 schreef ssebass het volgende:
Hmm heb een waves.io wallet en check die net, is die leeg... Hopelijk een bug anders ben ik blijkbaar bestolen.
Had je er veel
pi_172633565
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:18 schreef Thezappa het volgende:

[..]

Had je er veel
Nah. Nu op telefoon ingelogd en staat het er nog wel. Wazig. Stonden ook geen transacties dus denk een bug of iets.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  zondag 23 juli 2017 @ 23:23:10 #55
132191 -jos-
Money=Power
pi_172633596
Een kennis van me wou weer eens bij zijn bitcoins en heeft toen op zijn mobiel de app breadwallet gebruikt. Zijn bitcoins waren vrijwel gelijk gestolen... Zie nu in de reviews dat er meer mensen bestolen zijn. Wees dus gewaarschuwd wat je met je sleutels doet!
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_172633647
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:23 schreef -jos- het volgende:
Een kennis van me wou weer eens bij zijn bitcoins en heeft toen op zijn mobiel de app breadwallet gebruikt. Zijn bitcoins waren vrijwel gelijk gestolen... Zie nu in de reviews dat er meer mensen bestolen zijn. Wees dus gewaarschuwd wat je met je sleutels doet!
Klinkt meer alsof die app gewoon niet deugt.
Lambo of Rekt
  zondag 23 juli 2017 @ 23:29:07 #57
132191 -jos-
Money=Power
pi_172633749
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:25 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Klinkt meer alsof die app gewoon niet deugt.
Ja, dat bedoel ik ook. Niet zomaar een random app gebruiken.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_172633913
quote:
quote:
Eerder zijn met hacks bij bitcoinbeurzen bitcoins gestolen ter waarde van tientallen miljoenen dollar omdat de broncode niet deugde.
Om welke hack gaat dit?
pi_172633971
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:37 schreef xaban06 het volgende:

[..]

[..]

Om welke hack gaat dit?
Mtgox o.a.
٩๏̯͡๏)۶
pi_172634032
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:11 schreef ssebass het volgende:
Check anders je saldo even op wavesgo.com, rechtstreeks op de blockchain.
pi_172634372
Weet iemand hoe het mechanisme werkt dat er altijd een vrij adres aangemaakt wordt voor de coins? Er bestaan ex-treem veel adressen voor elke coin, maar hoe is die controle?
Lambo of Rekt
pi_172634421
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:58 schreef EggsTC het volgende:
Weet iemand hoe het mechanisme werkt dat er altijd een vrij adres aangemaakt wordt voor de coins? Er bestaan ex-treem veel adressen voor elke coin, maar hoe is die controle?
Hmm, ik gok dat daar geen controle voor (nodig) is, een adres wordt berekend aan de hand van de private key.

De kans dat je een stapel verfbussen laat vallen en op de grond een exacte kopie van de Mona Lisa vormt is een stuk groter dan dat je 2x dezelfde private key genereert.

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 24-07-2017 00:07:20 ]
pi_172634535
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hmm, ik gok dat daar geen controle voor (nodig) is, een adres wordt berekend aan de hand van de private key.

De kans dat je een stapel verfbussen laat vallen en op de grond een exacte kopie van de Mona Lisa vormt is een stuk groter dan dat je 2x dezelfde private key genereert.
Ja, nu nog wel... Dat zeiden ze van IPv4 ook, en nu van IPv6 ook weer, maar de eerste is al achterhaald.. en van de 2e zijn ze nu ook niet zo zeker meer.

Dus wat je eigenlijk zegt is; zodra je toevallig een zelfde private key genereert heb je gewoon ineens al saldo erop.
Lambo of Rekt
pi_172634549
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:39 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Mtgox o.a.
Ik lees dat de broncode van Bitcoin niet deugde, dus vandaar :)
pi_172634554
quote:
7s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:08 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja, nu nog wel... Dat zeiden ze van IPv4 ook, en nu van IPv6 ook weer, maar de eerste is al achterhaald.. en van de 2e zijn ze nu ook niet zo zeker meer.

Dus wat je eigenlijk zegt is; zodra je toevallig een zelfde private key genereert heb je gewoon ineens al saldo erop.
Klopt. Dat gebeurt echter niet.
pi_172634575
quote:
7s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:08 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Vertel :)
  maandag 24 juli 2017 @ 00:10:59 #67
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_172634578
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 23:37 schreef xaban06 het volgende:

[..]

[..]

Om welke hack gaat dit?
NOS heeft die bedacht hehe
pi_172634579
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:10 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Vertel :)
IoT.
Lambo of Rekt
pi_172634605
quote:
14s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:11 schreef EggsTC het volgende:

[..]

IoT.
Wat dan?
pi_172634694
quote:
14s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:11 schreef EggsTC het volgende:

[..]

IoT.
quote:
IPv6 can theoretically hold 2^128 IP addresses. As you’re probably aware of, that’s a huge number:

2^128 = 340,282,366,920,938,463,463,374,607,431,768,211,456

So we could assign an IPV6 address to EVERY ATOM ON THE SURFACE OF THE EARTH, and still have enough addresses left to do another 100+ earths. It isn’t remotely likely that we’ll run out of IPV6 addresses at any time in the future.
Lijkt me genoeg :P
pi_172634706
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:12 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Wat dan?
Straks heeft ieder huishouden bijzonder veel adressen omdat álles een IP adres krijgt. Buiten ook, bushokjes, lantarenpalen, stoplichten, spoorbomen, wissels, auto's, álles. Dus IPv6 poole gaat ook hard straks ondanks dat RIPE zegt "wees maar niet zuinig"... met de devices die we nu hebben niet nee... maar als IoT erin komt is het een ander verhaal. Ik was laatst op Blackhat Sessions met een presentatie erover..

Er zijn 7 zaken welke de toekomst gamechangers zijn;
Blockchain
Internet of things
3D printers
Pakketten afleveren met Drones
Artificial intelligence
Robotica
en iets voor in de agrarische industrie, heb niet goed opgelet wat

(dit was overigens niet op BS2017, maar elders waar ik een sessie had een aantal maanden terug).

Er is zelfs een gozer geweest die op z'n zenuwstelsel een hele /16 ipv4 aangesloten had om te kijken of zenuw pulsen uit het menselijk lichaam uitgelezen konden worden, of iig data opgevangen kon worden... een /16... voor een paar zenuwen.

Dus IPv6 is straks ook gewoon op, en ik weet dat dat bizar klinkt, maar dat is zo. Overigens is het protocol ook al dik 20+ jaar oud. Ook daar moeten weer nieuwe oplossingen voor gevonden gaan worden dus het zou me niet verbazen als we in 2050 ineens wel dubbele private BTC adressen gaan krijgen, en één ding is zeker; naarmate de tijd verstrijkt, wordt de kans ook steeds groter dat je een dubbel adres gaat krijgen. :)
Lambo of Rekt
pi_172634743
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[..]

Lijkt me genoeg :P
Ja, maar er zijn nu al TIG gereserveerde ranges he... en die bestaan uit een maar miljoen adressen per keer per huishouden. Dus dat elke atom is niet van toepassing.
Lambo of Rekt
pi_172634752
quote:
14s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:20 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Straks heeft ieder huishouden bijzonder veel adressen omdat álles een IP adres krijgt. Buiten ook, bushokjes, lantarenpalen, stoplichten, spoorbomen, wissels, auto's, álles. Dus IPv6 poole gaat ook hard straks ondanks dat RIPE zegt "wees maar niet zuinig"... met de devices die we nu hebben niet nee... maar als IoT erin komt is het een ander verhaal. Ik was laatst op Blackhat Sessions met een presentatie erover..

Er zijn 7 zaken welke de toekomst gamechangers zijn;
Blockchain
Internet of things
3D printers
Pakketten afleveren met Drones
Artificial intelligence
Robotica
en iets voor in de agrarische industrie, heb niet goed opgelet wat

(dit was overigens niet op BS2017, maar elders waar ik een sessie had een aantal maanden terug).

Er is zelfs een gozer geweest die op z'n zenuwstelsel een hele /16 ipv4 aangesloten had om te kijken of zenuw pulsen uit het menselijk lichaam uitgelezen konden worden, of iig data opgevangen kon worden... een /16... voor een paar zenuwen.

Dus IPv6 is straks ook gewoon op, en ik weet dat dat bizar klinkt, maar dat is zo. Overigens is het protocol ook al dik 20+ jaar oud. Ook daar moeten weer nieuwe oplossingen voor gevonden gaan worden dus het zou me niet verbazen als we in 2050 ineens wel dubbele private BTC adressen gaan krijgen, en één ding is zeker; naarmate de tijd verstrijkt, wordt de kans ook steeds groter dat je een dubbel adres gaat krijgen. :)
Een /16 stelt niks voor. Met 128-bit adressen heeft ieder persoon 50-quadriljoen adressen tot zijn beschikking (als je het evenredig zou verdelen).
pi_172634765
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:22 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja, maar er zijn nu al TIG gereserveerde ranges he... en die bestaan uit een maar miljoen adressen per keer per huishouden. Dus dat elke atom is niet van toepassing.
Heb je een link naar een bron waar men stelt dat er te weinig IPv6 adressen zijn? :P
pi_172634772
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:22 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Een /16 stelt niks voor. Met 128-bit adressen heeft ieder persoon 50-quadriljoen adressen tot zijn beschikking (als je het evenredig zou verdelen).
Nee, het is om even aan te geven dat een PAAR ZENUWEN, in een mensen lichaam, een /16 gebruiken, en de /128's al veel gereserveerd zijn.
Lambo of Rekt
pi_172634811
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:23 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Nee, het is om even aan te geven dat een PAAR ZENUWEN, in een mensen lichaam, een /16 gebruiken, en de /128's al veel gereserveerd zijn.
Een zenuw gebruikt geen IP adres. Dat een gozer dat gedaan heeft boeit verder weinig.

Dan nog, /16 is peanuts (64k IP's).

Wat bedoel je trouwens met /128? Is dat niet gewoon een enkele IP (/32)?
pi_172634838
--> DIG

:P
  maandag 24 juli 2017 @ 00:29:47 #78
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172634850
Waar gaat dit over? :')
pi_172634899
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Heb je een link naar een bron waar men stelt dat er te weinig IPv6 adressen zijn? :P
Ik ben aan het zoeken naar het artikel, daar werd zelfs gesteld dat veel processing power zelfs gedaan zou gaan worden tussen IPv6 adressen, en dan kan het heel hard gaan. Overigens was het een hypothetisch iets maar het is niet infinite. Van IPv4 werd ook in de jaren 80 geroepen dat er NOOIT zoveel nodig zou zijn he, en zelfs met NAT redden we het nu niet.

Maar ik heb geen tijd om te lang te zoeken moet zo naar m'n nest. Het kwam er dus op neer dat er in de toekomst situaties kunnen gaan ontstaan waardoor het wél te weinig zou zijn. In deze situatie lijkt mij het ook heel stug dat we out of address space raken maar ik houd er wel rekening mee dat er in het verleden véél vaker is geroepen dat het "niet zou kunnen", Bill Gates zei ook dat er nooit meer dan 512kb RAM nodig zou zijn/zou kunnen zijn voor de veteranen onder ons die dat nog weten :+

Als iedere Ster in het universum straks een IP adres zou gaan krijgen, then what? Dat soort zaken, als je ook quantum entanglement erbij gaat pakken wat nu nog allemaal in de kinderschoenen staat. Jonge... dan stellen die atomen op aarde nog niets voor. Dus ik houd me verre van uitspraken dat "het nooit zal gebeuren", dat is al tevaak geroepen.
Lambo of Rekt
pi_172634908
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:29 schreef leolinedance het volgende:
Waar gaat dit over? :')
Over van alles maar niet over coins :o
pi_172634935
quote:
14s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:20 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ook daar moeten weer nieuwe oplossingen voor gevonden gaan worden dus het zou me niet verbazen als we in 2050 ineens wel dubbele private BTC adressen gaan krijgen, en één ding is zeker; naarmate de tijd verstrijkt, wordt de kans ook steeds groter dat je een dubbel adres gaat krijgen. :)
Neuh, zelfs al zou iedere bewoner van deze aardkloot nu beginnen met het aan 1 stuk genereren van BTC adressen genereer je nog geen dubbele voor de zon voorgoed uitgaat.

Wat wel zou kunnen gebeuren is dat quantum computers roet in het eten gaan gooien, dan zal Bitcoin wel op een ander protocol over moeten, al zou Bitcoin al aardig "quantum proof" moeten zijn, als ik dit lees:

https://news.bitcoin.com/(...)t-quantum-computers/
pi_172634962
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Neuh, zelfs al zou iedere bewoner van deze aardkloot nu beginnen met het aan 1 stuk genereren van BTC adressen genereer je nog geen dubbele voor de zon voorgoed uitgaat.

Wat wel zou kunnen gebeuren is dat quantum computers roet in het eten gaan gooien, dan zal Bitcoin wel op een ander protocol over moeten.
Met hoe hard de technologie gaat durf ik dat niet te roepen, quantum computing nog even buiten beschouwing gelaten idd.

In de afgelopen 50 jaar is er een grotere technologische vooruitgang geweest als in de hele geschiedenis van de mensheid daarvoor, dus niemand kan voorspellen wat de komende 50 jaar gaat gebeuren.

Maargoed, het ging mij er alleen even om of er dus een check was, maar blijkbaar niet dus :P
Lambo of Rekt
pi_172634983
Zijn er trouwens coins die je met CPU kracht ook redelijk goed kunt minen?

Wellicht heb ik 100-200 cores van de nieuwste generatie tot mijn beschikking :P
pi_172634988
quote:
7s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:40 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Met hoe hard de technologie gaat durf ik dat niet te roepen, quantum computing nog even buiten beschouwing gelaten idd.

In de afgelopen 50 jaar is er een grotere technologische vooruitgang geweest als in de hele geschiedenis van de mensheid daarvoor, dus niemand kan voorspellen wat de komende 50 jaar gaat gebeuren.

Maargoed, het ging mij er alleen even om of er dus een check was, maar blijkbaar niet dus :P
Naja, denk jij dat er de komende 50 jaar iets verandert waardoor er een noodzaak is dat we 7 miljard nieuwe Bitcoin adressen per seconde nodig hebben?

Want bedenk dan wel: we gaan dan eerder een tekort aan Bitcoins krijgen (21 Miljoen stuks, deelbaar tot op 8 achter de komma, ofwel 1 Satoshi) dan aan adressen.

Er zit nog een hoop tussen "je weet maar nooit" en "gezond verstand".
pi_172635024
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Naja, denk jij dat er de komende 50 jaar iets verandert waardoor er een noodzaak is dat we 7 miljard nieuwe Bitcoin adressen per seconde nodig hebben?

Want bedenk dan wel: we gaan dan eerder een tekort aan Bitcoins krijgen (21 Miljoen stuks, deelbaar tot op 8 achter de komma, ofwel 1 Satoshi) dan aan adressen.
Als je 200 jaar geleden riep dat we een device hadden ter grootte van een steen waarmee je contact had met de hele wereld werd je gehangen.... en aangezien de technologie nu zó hard gaat durf ik daar geen uitspraken over te doen dat het niet zo is, zeker niet als de afgelopen 50 jaar hebben laten zien dat de technologie harder is gegaan dan de hele geschiedenis van de mensheid.

En het gaat er ook niet om of ze "op" gaan he, bitcoin adressen, het gaat erom dat er één gegenereert wordt die hetzelfde is.
Lambo of Rekt
pi_172635026
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:42 schreef xaban06 het volgende:

Hmm, goeie vraag...

https://bitcointalk.org/index.php?topic=1722798.0
pi_172635040
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:47 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Als je 200 jaar geleden riep dat we een device hadden ter grootte van een steen waarmee je contact had met de hele wereld werd je gehangen.... en aangezien de technologie nu zó hard gaat durf ik daar geen uitspraken over te doen dat het niet zo is, zeker niet als de afgelopen 50 jaar hebben laten zien dat de technologie harder is gegaan dan de hele geschiedenis van de mensheid.
Technologie gaat misschien wel erg hard maar je kan op dit moment oneindig veel meer adressen genereren dan dat er aan transacties per seconde mogelijk zijn. Het heeft gewoon geen nut, ook niet als Bitcoin een miljard transacties per seconde zou kunnen verwerken.

Er zijn niet eens genoeg Bitcoins om 1 Satoshi in al die gegenereerde adressen kwijt te kunnen.

Daarom "gezond verstand". Dubbel gegenereerde adressen gaan niet gebeuren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172635089
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Technologie gaat misschien wel erg hard maar je kan op dit moment oneindig veel meer adressen genereren dan dat er aan transacties per seconde mogelijk zijn. Het heeft gewoon geen nut, ook niet als Bitcoin een miljard transacties per seconde zou kunnen verwerken.

Daarom "gezond verstand".
Daar heb je gelijk in ja. Maar gedachten experiment he ;) En zoals ik al zei; ze hoeven niet op, het hoeft alleen een stom toeval te zijn dat er ooit één dupliceert.

Verder vraag ik me af of Bitcoin hetgeen is wat de toekomst in gaat en niet ingehaald gaat worden door andere protocollen die veel meer kunnen en veel sneller zijn. Bitcoin is de 14k4 van deze tijd, hoe ziet fiber eruit? :)

quote:
disclaimer: slechte random generators (ooit gebeurd bij een Android app) blijken wel dezelfde private keys te genereren maar dat is niet heel verbazingwekkend
Mja, random is niet altijd écht random.
Lambo of Rekt
pi_172635119
quote:
Thanks, binnenkort maar even lezen.

We hebben een dikke Cloud omgeving, waarvan de CPU utilization op 10% zit. Met uit mijn hoofd 400-500 cores.

Servers staan toch al aan, dus voor stroom wordt er al betaald.
pi_172635127
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:53 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in ja. Maar gedachten experiment he ;) En zoals ik al zei; ze hoeven niet op, het hoeft alleen een stom toeval te zijn dat er ooit één dupliceert.

Verder vraag ik me af of Bitcoin hetgeen is wat de toekomst in gaat en niet ingehaald gaat worden door andere protocollen die veel meer kunnen en veel sneller zijn. Bitcoin is de 14k4 van deze tijd, hoe ziet fiber eruit? :)
Bitcoin is al ingehaald door andere, betere blockchains en er liggen al andere protocollen op de (test-)plank.

Waves wil over op het Bitcoin-NG protocol waarbij je eigenlijk niet echt meer tegen transactie-limieten aanloopt.
pi_172635143
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:57 schreef xaban06 het volgende:

[..]

We hebben een dikke Cloud omgeving, waarvan de CPU utilization op 10% zit. Met uit mijn hoofd 400-500 cores.

Eh, ja, maar cores die idle zijn nemen vrijwel geen stroom (lagere clock en vCore).
Cores die moeten rekenen worden goed warm en lusten wel een slokje.
Ik denk dat je rekening moet houden dat zo'n server 2 tot 3x meer stroom trekt zodra je gaat CPU-minen. Arme UPS'jes :P
pi_172635167
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bitcoin is al ingehaald door andere, betere blockchains.
Waves wil over op het Bitcoin-NG protocol waarbij je eigenlijk niet echt meer tegen transactie-limieten aanloopt.
Het is dus wachten tot bitcoin doodgaat? Of gaat het het half miljoen aantikken zoals menig artikel zegt. En ook John Mcafee? _O-

"I will eat my own dick on national television if bitcoin doesn't hit 500.000 usd within 3 years from now" :') Heeftie geroepen :D
Lambo of Rekt
pi_172635182
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 01:02 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Het is dus wachten tot bitcoin doodgaat? Of gaat het het half miljoen aantikken zoals menig artikel zegt. En ook John Mcafee? _O-

"I will eat my own dick on national television if bitcoins doesn't hit 500.000 usd within 3 years from now" :')
Bitcoin kan zelf ook aangepast worden, zoals de laatste update die nu toch succesvol lijkt te worden.

Het grootste gevaar voor Bitcoin is niet zozeer de oude techniek (dat kan aangepast worden) maar "consensus", besluitvorming gaat traag.

Zo'n Waves team kan gewoon zeggen: hoppa, we zijn klaar met testen op testnet, upgrade 0.9.1 wordt uitgerold en iedereen moet upgraden anders wordt je node gekickt.

Ik zal John alvast een coupon voor een flesje Heinz sturen.
pi_172635207
Kut, ik moet gaan slapen, tis alweer veelste laat, later boys :P
Lambo of Rekt
pi_172635765
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 01:04 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bitcoin kan zelf ook aangepast worden, zoals de laatste update die nu toch succesvol lijkt te worden.

Het grootste gevaar voor Bitcoin is niet zozeer de oude techniek (dat kan aangepast worden) maar "consensus", besluitvorming gaat traag.

Zo'n Waves team kan gewoon zeggen: hoppa, we zijn klaar met testen op testnet, upgrade 0.9.1 wordt uitgerold en iedereen moet upgraden anders wordt je node gekickt.

Ik zal John alvast een coupon voor een flesje Heinz sturen.
Waves is gecentraliseerd dus.
pi_172636384
Ben benieuwd wat de komende week ons brengt.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_172636420
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:42 schreef xaban06 het volgende:

Kijk even op minergate. Das een progje speciaal om te minen met CPU.. De coins die daar in de lijst staan zijn te minen met CPU.

Stel je haalt 300 hash/s met 1 cpu en je hebt er 200 dan zit je op 60.000 hash/s

De beste resultaten haal je dan met het minen van Monero of Bytecoin

maandag 24 juli 2017 @ 09:56:48 #99
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172637599
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:57 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Zal je werkgever blij mee zijn
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_172637905
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 04:39 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Waves is gecentraliseerd dus.
Als het op ontwikkeling aankomt zijn Ethereum, Waves, Lisk en diverse andere projecten gecentraliseerd.

Dat is ook heel logisch, je kan niet 6 maanden gaan steggelen om consensus te bereiken over een verandering of update, vooral niet als je als bedrijf achter zo'n project iedere week updates uit wil rollen om een product af te leveren.

Op het gebied van het netwerk is Waves gedecentraliseerd. Iedereen kan een LPoS node draaien die geaccepteerd wordt door het netwerk, zolang je maar up-to-date blijft.

Ook DEX (de decentrale exchange) is deels centraal. Het valideren van tokens (een groen vinkje zodat je zeker weet dat je de echte hebt gekocht) wordt nu nog geheel door het Waves team gedaan.
De transacties op DEX zijn echter decentraal. Iedereen kan op zijn node een eigen DEX matcher draaien en pas bij een aan- of verkoop verlaten coins je wallet. Je coins staan dus niet op een exchange en kunnen ook niet door de eigenaren of hackers ontvreemd worden.
Het valideren zal in de toekomst (deels) door de community gedaan worden door te stemmen via het "community token".

Bij Ethereum hoef ik maar "The DAO" te roepen om vast te stellen dat het gecentraliseerd is, waar het team een fork creëerde om een diefstal terug te draaien.

Het door jou zo geliefde Ripple is wel een voorbeeld van een coin die extreem gecentraliseerd is. Je kan overigens wel een validator node opzetten maar deze is niet bij default door andere validators geaccepteerd voor het verwerken van transacties.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 24-07-2017 10:25:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')