abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172571808
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, vooral musical sterren.
pi_172571820
SGP :r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_172571839
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:47 schreef xpompompomx het volgende:
Onze eigen polder taliban. Vertederend, toch?
pi_172571840
Mwoa het is eerder dat iedereen zich altijd afvraagt hoe zo'n lelijke kerel als ik aan zo'n 10/10 komt.

Maar dat komt doordat ze niet weten hoe ik ze alle hoeken van de kamer laat zien.
pi_172571855
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:48 schreef Kaas- het volgende:
Mwoa het is eerder dat iedereen zich altijd afvraagt hoe zo'n lelijke kerel als ik aan zo'n 10/10 komt.

Maar dat komt doordat ze niet weten hoe ik ze alle hoeken van de kamer laat zien.
Dat gaat uiteraard de aanname zijn. "Oh, hij zal wel een grote penis hebben!"
pi_172571928
Zijn grote piemels eigenlijk wel gewenst in de homowereld?
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:53:03 #7
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_172571932
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:47 schreef xpompompomx het volgende:
Het is zo jammer dat de SGP (en in mindere mate de CU) het debat gekaapt hebben over het gekozen levenseinde. :{
pi_172571963
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Het is zo jammer dat de SGP (en in mindere mate de CU) het debat gekaapt hebben over het gekozen levenseinde. :{
Nou ja, 'gekozen'. D66 duwt die oudjes natuurlijk gewoon eigenhandig over de klif.
pi_172571980
quote:

[..]

Is het echt gekaapt? Het is gewoon de standaard Jezusriedel die ze weer afsteken. De rest moet niet zo happen. Argumenten op basis van sprookjes zijn bij voorbaat al niet valide, natuurlijk.
pi_172572015
quote:

[..]

Mjah, gekaapt, ze herhalen hetzelfde standpunt wat ze al sinds hun oprichting innemen. Je kan ze van veel beschuldigen maar zeer zeker niet dat ze met hun tijd meegaan.

Ik heb ook totaal geen behoefte aan een regering waar de SGP of CU deel van uitmaken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2017 12:58:29 ]
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:59:00 #11
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_172572045
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:56 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Is het echt gekaapt? Het is gewoon de standaard Jezusriedel die ze weer afsteken. De rest moet niet zo happen. Argumenten op basis van sprookjes zijn bij voorbaat al niet valide, natuurlijk.
Het christelijke geluid (op basis van een religieuze redenering) is wel het enige tegengeluid dat je hoort in het politieke debat. In kranten willen artsen of andere opiniemakers nog wel eens spreken, maar dat debat lijkt plaats te vinden in een soort eigen bubbel. Die argumenten druppelen zelden door naar de andere discussies over dit onderwerp.
pi_172572059
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mjah, gekaapt, ze herhalen hetzelfde standpunt wat ze al sinds hun oprichting innemen. Je kan ze van veel beschuldigen maar zeer zeker niet dat ze met hun tijd meegaan.

Ik heb ook totaal geen behoefte aan een regering waar de SGP of CU deel van uitmaken.
Ze richten zich nu wel slim op de vermeende onvolkomenheden in de wetgeving.
Maar ik zit ook niet op die clubs te wachten in het kabinet. Maar gelukkig helpt de club van Kaas een conservatief christelijk kabinet aan een meerderheid.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:00:32 #13
104871 remlof
Europees federalist
pi_172572096
Wat een debielen :')
Ja doei.
pi_172572114
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:01:59 #16
104871 remlof
Europees federalist
pi_172572165
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:59 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Het christelijke geluid (op basis van een religieuze redenering) is wel het enige tegengeluid dat je hoort in het politieke debat. In kranten willen artsen of andere opiniemakers nog wel eens spreken, maar dat debat lijkt plaats te vinden in een soort eigen bubbel. Die argumenten druppelen zelden door naar de andere discussies over dit onderwerp.
Ik denk dat dat media bias is. Die partijen kapen het debat niet, het is het enige tegengeluid wat begrijpelijk uit te leggen is. Andere argumenten vanuit bijvoorbeeld de medische wereld zijn behoorlijk lastig uit te leggen aan leken omdat het over medisch-ethische nuances gaat die voor jou als filosoof goed te volgen zijn, maar voor de gemiddelde persoon zijn die nuances veel te detaillistisch om er echt door geboeid te zijn.

Helaas.
pi_172572270
Moeten ze goed doen via buitenlandse media, als je Nederlanders pissed wil krijgen is dat wel de meeste ideale methode.

Alsof Nederlanders zich iets aan gaan trekken van Amerikaanse christen fundies die er schande van spreken

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2017 13:10:02 ]
pi_172572282
Ik ben het er wel mee eens. Sterker nog, het was voor mij een belangrijke reden om SGP te stemmen in maart. Met deze zin ben ik het volledig eens:
quote:
Maar, schrijft de SGP-leider: “Deze zijn zover uitgebouwd dat de bescherming van kwetsbaar leven op het spel staat.”
Het plan van D66 is naar mijn idee zowel vanuit ethisch oogpunt als praktisch oogpunt zeer onwenselijk en ik hoop echt dat het niet door gaat. Ook vanuit de medische en maatschappelijke hoek is er overigens veel weerstand tegen het plan van D66, dus het zijn zeker niet alleen 'reli-gekkies'.
pi_172572310
Abortus *O*

Euthenasie *O*

SGP :')
Ja doei.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:10:54 #21
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_172572325
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik denk dat dat media bias is. Die partijen kapen het debat niet, het is het enige tegengeluid wat begrijpelijk uit te leggen is. Andere argumenten vanuit bijvoorbeeld de medische wereld zijn behoorlijk lastig uit te leggen aan leken omdat het over medisch-ethische nuances gaat die voor jou als filosoof goed te volgen zijn, maar voor de gemiddelde persoon zijn die nuances veel te detaillistisch om er echt door geboeid te zijn.

Helaas.
Het zou inderdaad de media bias kunnen zijn. (En het feit dat politici niet veel verder komen dan religieuze argumenten en 'de ouderenzorg is prut'.) Persoonlijk hoop ik dat de nieuwe plannen voor hulp bij een vrijwillig levenseinde even op de lange baan worden geschoven nu CU en CDA meeregeren. Misschien komt er nog een beter debat.
pi_172572336
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:09 schreef Kowloon het volgende:
Ik ben het er wel mee eens. Sterker nog, het was voor mij een belangrijke reden om SGP te stemmen in maart. Met deze zin ben ik het volledig eens:

[..]

Het plan van D66 is naar mijn idee zowel vanuit ethisch oogpunt als praktisch oogpunt zeer onwenselijk en ik hoop echt dat het niet door gaat. Ook vanuit de medische en maatschappelijke hoek is er overigens veel weerstand tegen het plan van D66, dus het zijn zeker niet alleen 'reli-gekkies'.
Jouw ethiek is de mijne niet en als ik deze keus wil hebben moet ik die gewoon kunnen maken zonder belemmerd te worden door jouw ethiek.

Mijn leven, mijn lichaam, mijn beslissing.
pi_172572346
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jouw ethiek is de mijne niet en als ik deze keus wil hebben moet ik die gewoon kunnen maken zonder belemmerd te worden door jouw ethiek.

Mijn leven, mijn lichaam, mijn beslissing.
O+

Met de extra toevoeging dat niemand de andere ethiek in de weg staat door de keuze over te laten aan de mensen zelf. O+
Ja doei.
pi_172572374
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:09 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik vind het maar krom voor een partij die voor de doodstraf is.
pi_172572375
En dan wil ik al helemaal niet horen dat het niet van een God waarin ik niet geloof mag. We zijn een seculier land, geen theocratie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')