Dat gaat uiteraard de aanname zijn. "Oh, hij zal wel een grote penis hebben!"quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:48 schreef Kaas- het volgende:
Mwoa het is eerder dat iedereen zich altijd afvraagt hoe zo'n lelijke kerel als ik aan zo'n 10/10 komt.
Maar dat komt doordat ze niet weten hoe ik ze alle hoeken van de kamer laat zien.
Het is zo jammer dat de SGP (en in mindere mate de CU) het debat gekaapt hebben over het gekozen levenseinde.quote:
Nou ja, 'gekozen'. D66 duwt die oudjes natuurlijk gewoon eigenhandig over de klif.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het is zo jammer dat de SGP (en in mindere mate de CU) het debat gekaapt hebben over het gekozen levenseinde.
Is het echt gekaapt? Het is gewoon de standaard Jezusriedel die ze weer afsteken. De rest moet niet zo happen. Argumenten op basis van sprookjes zijn bij voorbaat al niet valide, natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het is zo jammer dat de SGP (en in mindere mate de CU) het debat gekaapt hebben over het gekozen levenseinde.
Mjah, gekaapt, ze herhalen hetzelfde standpunt wat ze al sinds hun oprichting innemen. Je kan ze van veel beschuldigen maar zeer zeker niet dat ze met hun tijd meegaan.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het christelijke geluid (op basis van een religieuze redenering) is wel het enige tegengeluid dat je hoort in het politieke debat. In kranten willen artsen of andere opiniemakers nog wel eens spreken, maar dat debat lijkt plaats te vinden in een soort eigen bubbel. Die argumenten druppelen zelden door naar de andere discussies over dit onderwerp.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:56 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Is het echt gekaapt? Het is gewoon de standaard Jezusriedel die ze weer afsteken. De rest moet niet zo happen. Argumenten op basis van sprookjes zijn bij voorbaat al niet valide, natuurlijk.
Ze richten zich nu wel slim op de vermeende onvolkomenheden in de wetgeving.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, gekaapt, ze herhalen hetzelfde standpunt wat ze al sinds hun oprichting innemen. Je kan ze van veel beschuldigen maar zeer zeker niet dat ze met hun tijd meegaan.
Ik heb ook totaal geen behoefte aan een regering waar de SGP of CU deel van uitmaken.
Ja.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Vanwege dit?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-dokter-je-a1567445
Ik denk dat dat media bias is. Die partijen kapen het debat niet, het is het enige tegengeluid wat begrijpelijk uit te leggen is. Andere argumenten vanuit bijvoorbeeld de medische wereld zijn behoorlijk lastig uit te leggen aan leken omdat het over medisch-ethische nuances gaat die voor jou als filosoof goed te volgen zijn, maar voor de gemiddelde persoon zijn die nuances veel te detaillistisch om er echt door geboeid te zijn.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:59 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het christelijke geluid (op basis van een religieuze redenering) is wel het enige tegengeluid dat je hoort in het politieke debat. In kranten willen artsen of andere opiniemakers nog wel eens spreken, maar dat debat lijkt plaats te vinden in een soort eigen bubbel. Die argumenten druppelen zelden door naar de andere discussies over dit onderwerp.
Het plan van D66 is naar mijn idee zowel vanuit ethisch oogpunt als praktisch oogpunt zeer onwenselijk en ik hoop echt dat het niet door gaat. Ook vanuit de medische en maatschappelijke hoek is er overigens veel weerstand tegen het plan van D66, dus het zijn zeker niet alleen 'reli-gekkies'.quote:Maar, schrijft de SGP-leider: “Deze zijn zover uitgebouwd dat de bescherming van kwetsbaar leven op het spel staat.”
Het zou inderdaad de media bias kunnen zijn. (En het feit dat politici niet veel verder komen dan religieuze argumenten en 'de ouderenzorg is prut'.) Persoonlijk hoop ik dat de nieuwe plannen voor hulp bij een vrijwillig levenseinde even op de lange baan worden geschoven nu CU en CDA meeregeren. Misschien komt er nog een beter debat.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik denk dat dat media bias is. Die partijen kapen het debat niet, het is het enige tegengeluid wat begrijpelijk uit te leggen is. Andere argumenten vanuit bijvoorbeeld de medische wereld zijn behoorlijk lastig uit te leggen aan leken omdat het over medisch-ethische nuances gaat die voor jou als filosoof goed te volgen zijn, maar voor de gemiddelde persoon zijn die nuances veel te detaillistisch om er echt door geboeid te zijn.
Helaas.
Jouw ethiek is de mijne niet en als ik deze keus wil hebben moet ik die gewoon kunnen maken zonder belemmerd te worden door jouw ethiek.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:09 schreef Kowloon het volgende:
Ik ben het er wel mee eens. Sterker nog, het was voor mij een belangrijke reden om SGP te stemmen in maart. Met deze zin ben ik het volledig eens:
[..]
Het plan van D66 is naar mijn idee zowel vanuit ethisch oogpunt als praktisch oogpunt zeer onwenselijk en ik hoop echt dat het niet door gaat. Ook vanuit de medische en maatschappelijke hoek is er overigens veel weerstand tegen het plan van D66, dus het zijn zeker niet alleen 'reli-gekkies'.
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jouw ethiek is de mijne niet en als ik deze keus wil hebben moet ik die gewoon kunnen maken zonder belemmerd te worden door jouw ethiek.
Mijn leven, mijn lichaam, mijn beslissing.
Ik vind het maar krom voor een partij die voor de doodstraf is.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:09 schreef Kowloon het volgende:
Ik ben het er wel mee eens. Sterker nog, het was voor mij een belangrijke reden om SGP te stemmen in maart. Met deze zin ben ik het volledig eens:
[..]
Het plan van D66 is naar mijn idee zowel vanuit ethisch oogpunt als praktisch oogpunt zeer onwenselijk en ik hoop echt dat het niet door gaat. Ook vanuit de medische en maatschappelijke hoek is er overigens veel weerstand tegen het plan van D66, dus het zijn zeker niet alleen 'reli-gekkies'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |