Leg dan uit waarom of weerleg de dingen waar je' t niet mee eens bent in plaats van met een nietszeggende oneliner te komen.quote:
Doet de regen normaal gesproken nooit.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:30 schreef Tijger_m het volgende:
Zooooooooooooooo, de regen komt even naar beneden hier, WOW
Oh help, iemand spreekt mij tegen dus het zal wel "een troll" zijn.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je het over de algemene kwaliteit van de gezondheidszorg hebt zijn die paar patiënten die in de VS hele nieuwe technieken kunnen ondergaan niet echt een maatstaf voor de zorg over de gehele breedte. Nog afgezien van het feit dat die behandelingen meestal tonnen kosten, en de patiënten dus ofwel stinkend rijk zijn ofwel met crowdfundacties geld moeten inzamelen.
Dramatisch slechte troll.
Maar dat is goed/slecht of maak je een punt over de staat van de gezondheidszorg?quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:29 schreef remlof het volgende:
[..]
In Cuba is gezondheidszorg nog steeds gratis voor alle inwoners.
Onderbouw jij liever de onzin die je verkoopt.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:31 schreef JamesHustle het volgende:
[..]
Leg dan uit waarom of weerleg de dingen waar je' t niet mee eens bent in plaats van met een nietszeggende oneliner te komen.
Ik ben nog nooit ergens geweest waar die omhoog ging.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:30 schreef Tijger_m het volgende:
Inderdaad. Moeten ze maar een fatsoenlijk zorgstelsel opzetten en geen president en senaat verkiezen die het willen afbreken.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:32 schreef Ryon het volgende:
Dat is echter allemaal prima, want wij als Nederland - met ons vermogen en lousy 17 miljoen inwoners - kunnen de moral high ground innemen als wij naar 323 miljoen Amerikanen wijzen.
Het is vooral heel erg duur voor de staat. Maar het is een keuze.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:32 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar dat is goed/slecht of maak je een punt over de staat van de gezondheidszorg?
Ja, dus je argumentatie zuigt. Dat is mijn punt.quote:
Ik zie op buienradar dat het deze kant op komt. Maar gauw even boodschappen doen dan.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:30 schreef Tijger_m het volgende:
Wordt dat niet met de belastingen gelijkgetrokken dan?quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is vooral heel erg duur voor de staat. Maar het is een keuze.
Hoe groter de populatie, hoe kleiner de democratie.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Inderdaad. Moeten ze maar een fatsoenlijk zorgstelsel opzetten en geen president en senaat verkiezen die het willen afbreken.
Welnee. Je interpreteert mijn argument verkeerd en je tegenargument rust op de zowel onware als irrelevante stelling dat Europese landen niet solidair naar elkaar zijn.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dus je argumentatie zuigt. Dat is mijn punt.
Laat ik er maar mee stoppen danquote:Op woensdag 19 juli 2017 12:33 schreef Reya het volgende:
Volstrekte autistendiscussie tussen Ryon en Tchock, overigens.
Hehe. Jouw sterkste argument was:quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Welnee. Je interpreteert mijn argument verkeerd en je tegenargument rust op de zowel onware als irrelevante stelling dat Europese landen niet solidair naar elkaar zijn.
Vind dit verder wel vermakelijk hoor maar het is inhoudelijk nogal droevig.
Zonder onderbouwing.quote:Dramatisch slechte troll.
Wellicht betaalbaarder omdat het menu simpelweg kleiner is?quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is vooral heel erg duur voor de staat. Maar het is een keuze.
De belastingen in Cuba zullen ongetwijfeld torenhoog zijn, de staat roomt gewoon alles af.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:34 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wordt dat niet met de belastingen gelijkgetrokken dan?
Wacht maar.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:36 schreef xpompompomx het volgende:
Hier is het gewoon lekker droog en warm, makkers.
Collectieve vermogen. Het private vermogen binnen een staat is niet zo interessant, maar wat je als collectief bereid bent bij elkaar leggen om voor elkaar te zorgen is natuurlijk wel relevant in dezen. Kunnen is, gezien de algemene welvaart van het land, niet eens een probleem. De anti-Sovjet-propaganda was echter zo effectief dat men nu nog electoraal zelfmoord pleegt door ook maar iets te stellen dat door de tegenpartij kan worden gespind als "sounds like communism".quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is echter allemaal prima, want wij als Nederland - met ons vermogen en lousy 17 miljoen inwoners - kunnen de moral high ground innemen als wij naar 323 miljoen Amerikanen wijzen.
Paracetamol kost overal ter wereld geen flikker meer toch? Patent is verlopen.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:36 schreef remlof het volgende:
[..]
De belastingen in Cuba zullen ongetwijfeld torenhoog zijn, de staat roomt gewoon alles af.
Maar hoe duur is een doosje paracetamol nou in België? Met je lage zorgpremie en eigen risico.
Naisquote:Op woensdag 19 juli 2017 12:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wacht maar.
Hier viel net in 1 minuut ongeveer de regenval van een maand
Er is 1 Europa gecreeerd dus die prijzen zal niet veel verschil meer in zitten, echter voor de consument denk ik, ik weet het helemaal niet trouwens.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:36 schreef remlof het volgende:
[..]
De belastingen in Cuba zullen ongetwijfeld torenhoog zijn, de staat roomt gewoon alles af.
Maar hoe duur is een doosje paracetamol nou in België? Met je lage zorgpremie en eigen risico.
Kan het niet laten om er dan even op in te haken.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:33 schreef Reya het volgende:
Volstrekte autistendiscussie tussen Ryon en Tchock, overigens.
En het riool slikte het, o wacht Rotterdam, de heer wou het water verdunnen?quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wacht maar.
Hier viel net in 1 minuut ongeveer de regenval van een maand
quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Er is 1 Europa gecreeerd dus die prijzen zal niet veel verschil meer in zitten, echter voor de consument denk ik, ik weet het helemaal niet trouwens.
quote:Ook pijnstillers en maagzuurremmers doen het goed bij de Belgische klanten. Een doosje paracetamol kost over de grens al gauw 6 euro, terwijl je daar in Nederland 1 euro voor betaalt. Voor maagzuurremmers betaal je in België 42 euro, en bij ons 3. En heb je in België antipsychotica nodig, dan kost dat 152 euro. In Nederland is dat 11 euro.
Waarom zijn sommige medicijnen duurder in België?
In België betalen mensen veel minder ziektekostenpremie dan in Nederland, zo'n 90 euro per jaar. Belgen betalen wel remgeld: een eigen bijdrage in de zorgkosten, ook voor voorgeschreven medicijnen. Daardoor kunnen de kosten voor bepaalde medicijnen flink oplopen.
Volgens de Vlaamse arts Dirk van Duppen speelt er bij sommige medicijnen nog iets anders mee. In Nederland schrijven de zorgverzekeraars openbare aanbestedingen uit voor geneesmiddelen waarvan het patent is verstreken, wat tot een sterke prijsdaling leidt. In België zijn pogingen om dat model in te voeren op niets uitgelopen. Volgens Van Duppen komt dat door de druk van de farmaceutische lobby.
http://nos.nl/artikel/217(...)erspoelen-hulst.html
Tien jaar geleden kostte paracetamol in België nog 10 maal(!) zoveel als in Nederland.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Paracetamol kost overal ter wereld geen flikker meer toch? Patent is verlopen.
Als ik het goed lees betaald daar dus die welke het nodig heeft en niet alles van de grote hoop?quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Tien jaar geleden kostte paracetamol in België nog 10 maal(!) zoveel als in Nederland.
Dit komt oa doordat de Belgische overheid werkt met remgeld, een toeslag op consulten en medicijnen ipv een eigen risico.
Dat wist ik niet. Is blijkbaar nog steeds zo.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Tien jaar geleden kostte paracetamol in België nog 10 maal(!) zoveel als in Nederland.
Dit komt oa doordat de Belgische overheid werkt met remgeld, een toeslag op consulten en medicijnen ipv een eigen risico.
http://nos.nl/artikel/217(...)erspoelen-hulst.htmlquote:Sommige medicijnen zijn in België veel duurder dan in Nederland. Voor corticosteroïde neusspray moeten Belgen bijvoorbeeld 30 euro betalen. "Hier kost dat 7 euro", vertelt apotheker Christel Duerinckx van een van de apotheken in Hulst. De apotheek zet vandaag extra personeel in om Belgische toeloop aan te kunnen.
Ook pijnstillers en maagzuurremmers doen het goed bij de Belgische klanten. Een doosje paracetamol kost over de grens al gauw 6 euro, terwijl je daar in Nederland 1 euro voor betaalt. Voor maagzuurremmers betaal je in België 42 euro, en bij ons 3. En heb je in België antipsychotica nodig, dan kost dat 152 euro. In Nederland is dat 11 euro.
Ja, en er zijn zat Staten in de US of A die bereid zijn om elkaar binnen de staat tegemoet te komen in de zorgkosten. Amerika kent vanouds ook sterke communities waar binnen in ook veel informele zorg geleverd wordt. Over het algemeen is een middenklasse Amerikaan qua zorgverlening in veel staten en steden beter af dan de doorsnee Nederlander hier. Het nadeel van deze ongelijke zorgverdeling is dat grote groepen volledig van zorg onthouden worden. Dat vinden wij walgelijk, maar in Europa heeft ook bij lange na niet iedereen toegang tot hoogwaardige zorg.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:37 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Collectieve vermogen. Het private vermogen binnen een staat is niet zo interessant, maar wat je als collectief bereid bent bij elkaar leggen om voor elkaar te zorgen is natuurlijk wel relevant in dezen. Kunnen is, gezien de algemene welvaart van het land, niet eens een probleem. De anti-Sovjet-propaganda was echter zo effectief dat men nu nog electoraal zelfmoord pleegt door ook maar iets te stellen dat door de tegenpartij kan worden gespind als "sounds like communism".
Sommige prijsverschillen zijn echt heel bizar.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Is blijkbaar nog steeds zo.
[..]
http://nos.nl/artikel/217(...)erspoelen-hulst.html
Dit lijkt me echt zéér sterk. Zeker als je de kosten voor de middenklasse Amerikaan en de doorsnee Nederlander naast elkaar zet. Heb je hier ook bewijs of achtergrond bij? Wil wel lezen.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:45 schreef Ryon het volgende:
Over het algemeen is een middenklasse Amerikaan qua zorgverlening in veel staten en steden beter af dan de doorsnee Nederlander hier.
NWS / Vader vraagt rechter om chemokuur tegen wil van ziek kind #2quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:46 schreef Euribob het volgende:
Gewoon accepteren dat we niet iedereen met kanker een chemokuur kunnen voorschotelen mensen, de belastingen moeten namelijk nog wel wat verder omlaag.
Ik heb geen idee, toentertijd was t 3 euro of zo en kun je t alleen bij de apotheek halen. Ik woon niet meer in België inmiddels.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Al is het dan wel zo dat men niet heeft kunnen proberen wat bij de directeur dan eventueel zou kunnen aanslaan.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:46 schreef Euribob het volgende:
Gewoon accepteren dat we niet iedereen met kanker een chemokuur kunnen voorschotelen mensen, de belastingen moeten namelijk nog wel wat verder omlaag.
En die 5 Euro per dokter bezoek krijgt men toch gewoon weer terug.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, toentertijd was t 3 euro of zo en kun je t alleen bij de apotheek halen. Ik woon niet meer in België inmiddels.
België kent geen eigen risico, alleen eigen bijdrage.
quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Onderbouw jij liever de onzin die je verkoopt.
Hoe meer gezonde mensen verzekerd zijn hoe lager de premie gehouden kan worden. Vandaar de verwachte stijging in zorgkosten nu al die boomers de pensioenleeftijd naderen.quote:Omdat ze er zelf uiteindelijk ook financieel baat bij hebben.
Taal Nederland: Nederlandsquote:Bovendien deelt Nederland geen echte geschiedenis of cultuur, taal, eetgewoonten etc. met Italianen terwijl een Los Angelite en een Bostoner dat allemaal wel met elkaar delen.
LompeHork would approvequote:Op woensdag 19 juli 2017 12:54 schreef Tchock het volgende:
Ik heb gister een biertje gedronken, een tripel bestaande uit water, hop, gerst en gist. Op het etiket zit een keurmerk met "Dolfijnvriendelijk gevangen"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |