abonnement Unibet Coolblue
pi_172505249
Ik heb een paar maanden geleden een oude vriend van me opgevangen. Die heeft een maand bij me in huis gewoond totdat ik er achter kwam dat ie een drugsprobleem had ( Aan het gebruiken terwijl ik aan het werk was )

Nu krijg ik net een brief van een webwinkel binnen dat ik er op mijn adres een tv besteld is die betaald moet worden. Deze brief is niet aan mij geadresseerd maar aan die jongen die bij mij heeft gelogeerd. Hij staat hier ook niet ingeschreven of iets. Ik heb hier dan ook niks van meegekregen dat hij deze besteld heeft en waarschijnlijk meteen doorverkocht heeft.

Moet ik nu betalen omdat ie op mijn adres staat of hoe zit dit?
Zal sowieso even contact opnemen met de betreffende webwinkel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seamonkey- op 18-07-2017 16:52:41 ]
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_172505304
Gewoon bericht sturen dat degene niet op je adres woont en ook geen TV gezien hebt.
pi_172505325
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 15:13 schreef Leonos het volgende:
Gewoon bericht sturen dat degene niet op je adres woont en ook geen TV gezien hebt.
Oke ga ik doen. Bedankt!

Moet ik er dan wel of niet bij vermelden dat ik die persoon wel in huis heb gehad? Of maak ik het mezelf dan alleen maar lastiger?
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
  dinsdag 18 juli 2017 @ 15:23:04 #4
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_172505518
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 15:14 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Oke ga ik doen. Bedankt!

Moet ik er dan wel of niet bij vermelden dat ik die persoon wel in huis heb gehad? Of maak ik het mezelf dan alleen maar lastiger?
Zou ik ook niet direct doen, tenzij ze er naar vragen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_172506608
Als je de brief nog niet geopend hebt, niet openmaken. Maak geen post open die niet voor jou is. Als hij er niet woont schrijf 'retour afzender, woont hier niet' op de envelop en doe hem in een oranje straatbrievenbus van PostNL. Als je hem wel open hebt gemaakt: ze zullen nog wel vaker brieven gaan sturen, misschien ook incassobureaus en dergelijke, dus dan is het een tip voor de volgende keer. En zoals je zelf al zei is het een goed idee om contact met de winkel te zoeken. Maar een tv is best duur, dus ik denk niet dat ze meteen "oké meneer is goed" zeggen. Gewoon voet bij stuk houden.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 16:26:28 #6
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_172506763
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 15:14 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Oke ga ik doen. Bedankt!

Moet ik er dan wel of niet bij vermelden dat ik die persoon wel in huis heb gehad? Of maak ik het mezelf dan alleen maar lastiger?
Zodra jij zegt dat die persoon bij jou woonde, wordt je probleem veel groter.

Je kent hem niet, hij woont er niet, en er is geen TV bij jou bezorgd en klaar.
Dum de dum
pi_172506926
De post is niet voor jou en hij is nooit ingeschreven geweest op jouw adres. Of je hem wel of niet kent in het midden laten; gaat ze niets aan. Post gewoon retour afzender o.v.v. geadresseerde onbekend.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 18 juli 2017 @ 16:40:11 #8
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_172507017
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:34 schreef baskick het volgende:
De post is niet voor jou en hij is nooit ingeschreven geweest op jouw adres. Of je hem wel of niet kent in het midden laten; gaat ze niets aan. Post gewoon retour afzender o.v.v. geadresseerde onbekend.
Precies. En als er dan op een gegeven moment een deurwaarder voor de deur staat, die ook gewoon lekker in een grote envelop drukken en retour afzender sturen. BAM!
Ik ga naar huis.
pi_172507055
Maar is de TV niet op jouw adres geleverd terwijl jij aan het werk was?
pi_172507095
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 15:11 schreef Seamonkey- het volgende:
Ik heb een paar maanden geleden een oude vriend van me opgevangen. Die heeft een maand bij me in huis gewoond totdat ik er achter kwam dat ie een drugsprobleem had ( Aan het gebruiken terwijl ik aan het werk was )

Nu krijg ik net een brief van de wehnkamp binnen dat ik er op mijn adres een tv besteld is die betaald moet worden. Deze brief is niet aan mij geadresseerd maar aan die jongen die bij mij heeft gelogeerd. Hij staat hier ook niet ingeschreven of iets. Ik heb hier dan ook niks van meegekregen dat hij deze besteld heeft en waarschijnlijk meteen doorverkocht heeft.

Moet ik nu betalen omdat ie op mijn adres staat of hoe zit dit?
Zal sowieso even contact opnemen met de betreffende webwinkel.
Als die brief niet aan jou geadresseerd is, hoe kan je dan de inhoud kennen?

Lijkt me dat dit gewoon onder het briefgeheim valt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Briefgeheim_(juridisch)

Volgens mij is het schenden van het misdrijf zelfs een misdrijf, waar theoretisch nog een vrij zware straf / boete op staat. Lijkt me dus totaal niet handig dat je deze brief geopend hebt.
pi_172507237
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:44 schreef Dennism het volgende:

[..]

Als die brief niet aan jou geadresseerd is, hoe kan je dan de inhoud kennen?

Lijkt me dat dit gewoon onder het briefgeheim valt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Briefgeheim_(juridisch)

Volgens mij is het schenden van het misdrijf zelfs een misdrijf, waar theoretisch nog een vrij zware straf / boete op staat. Lijkt me dus totaal niet handig dat je deze brief geopend hebt.
Nou wel op mijn adres maar niet op mijn naam. En hij heeft hier nooit ingeschreven gestaan. En wilde wel weten wat er in zou staan omdat ik hem na alles wat ie me geflikt heeft hem hier dus ook wel voor aan zag.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:41 schreef xaban06 het volgende:
Maar is de TV niet op jouw adres geleverd terwijl jij aan het werk was?
Dat vrees ik dus van wel. Maar ik heb nergens voor getekend oid.
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_172507275
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:52 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Nou wel op mijn adres maar niet op mijn naam. En hij heeft hier nooit ingeschreven gestaan. En wilde wel weten wat er in zou staan omdat ik hem na alles wat ie me geflikt heeft hem hier dus ook wel voor aan zag.

Laat nu juist voor zover ik weet de naam het belangrijkst zijn in deze ;-) Ik zou diegene dus sowieso niet laten weten dat jij deze brief gelezen hebt.
pi_172507293
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:54 schreef Dennism het volgende:

[..]

Laat nu juist voor zover ik weet de naam het belangrijkst zijn in deze ;-) Ik zou diegene dus sowieso niet laten weten dat jij deze brief gelezen hebt.
Maar dan kan ik ook geen contact opnemen met de webwinkel. Want dan zou ik tenslotte van niks weten. En dan heb ik straks een deurwaarder aan de deur. Waar ik dus echt geen zin in heb. Al genoeg gezeur aan me kop door dit figuur
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_172507315
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:52 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Nou wel op mijn adres maar niet op mijn naam. En hij heeft hier nooit ingeschreven gestaan. En wilde wel weten wat er in zou staan omdat ik hem na alles wat ie me geflikt heeft hem hier dus ook wel voor aan zag.

[..]

Dat vrees ik dus van wel. Maar ik heb nergens voor getekend oid.
Dat maakt je zaak wel moeilijker. Ik wens je er veel succes mee!
pi_172507321
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:55 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Maar dan kan ik ook geen contact opnemen met de webwinkel. Want dan zou ik tenslotte van niks weten. En dan heb ik straks een deurwaarder aan de deur. Waar ik dus echt geen zin in heb. Al genoeg gezeur aan me kop door dit figuur
Nee, je had het retour kunnen sturen zonder te openen :)
pi_172507332
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:44 schreef Dennism het volgende:

[..]

Als die brief niet aan jou geadresseerd is, hoe kan je dan de inhoud kennen?

Lijkt me dat dit gewoon onder het briefgeheim valt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Briefgeheim_(juridisch)

Volgens mij is het schenden van het misdrijf zelfs een misdrijf, waar theoretisch nog een vrij zware straf / boete op staat. Lijkt me dus totaal niet handig dat je deze brief geopend hebt.
Ah het fabeltje van het post/briefgeheim.. die geldt alleen voor de postbode en is ook alleen daarvoor bedoeld geweest.
pi_172507333
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:55 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Maar dan kan ik ook geen contact opnemen met de webwinkel. Want dan zou ik tenslotte van niks weten. En dan heb ik straks een deurwaarder aan de deur. Waar ik dus echt geen zin in heb. Al genoeg gezeur aan me kop door dit figuur
Dat klopt deels natuurlijk, je kan altijd contact opnemen met de webwinkel en aangeven dat je post krijgt voor iemand die niet op dat adres woont (daar woon jij namelijk), daar niet ingeschreven is en dat je graag wil dat ze zijn adres aanpassen in hun systeem en dat je verder op jouw adres geen post meer voor hem wil ontvangen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ah het fabeltje van het post/briefgeheim.. die geldt alleen voor de postbode en is ook alleen daarvoor bedoeld geweest.
Bron? Het wetboek zegt namelijk heel wat anders ;)
pi_172507353
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ah het fabeltje van het post/briefgeheim.. die geldt alleen voor de postbode en is ook alleen daarvoor bedoeld geweest.
Dat is helemaal niet waar.
pi_172507385
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:59 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet waar.
Jazeker wel.

Het gaat om het traject tot de post bezorgd is op het adres wat op de brief staat.
Eenmaal bezorgd is het klaar.

edit : Zo staat het ook in de wet : De wettelijke bescherming via het zogenaamde 'briefgeheim' van poststukken, waaronder brieven, vervalt op het moment dat de brief bij de geadresseerde is beland.


quote:
Met 'geadresseerde' doelde ik op het eind van het bezorgtraject, in dit geval dus deponering in uw brievenbus. Het bezorgtraject is dan geëindigd (alleen bij de verkeerde persoon). Het briefgeheim ziet op postbezorgers en 'posthengelaars'. Abusievelijk opening van bij u bezorgde brieven valt er niet onder, vooral niet als de brief uw adresgegevens vermeldt. Bovendien is niet voldaan aan het vereiste dat u 'opzettelijk' de brief hebt geopend: dat is abusievelijk gebeurd.
pi_172507404
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Jazeker wel.

Het gaat om het traject tot de post bezorgd is op het adres wat op de brief staat.
Eenmaal bezorgd is het klaar.
Nee, totdat het aankomt bij de geadresseerde, niet het adres. Daar zit juridisch een wezenlijk verschil in.
pi_172507445
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Jazeker wel.

Het gaat om het traject tot de post bezorgd is op het adres wat op de brief staat.
Eenmaal bezorgd is het klaar.
Ik heb letterlijk nog nooit iemand gehoord die dit dacht. Misschien heb je heel lang geleden iets gehoord en het verkeerd begrepen. Het klopt dat het briefgeheim óók voor de postbode geldt. Maar het is juist uit de tijd dat post de belangrijkste manier van communicatie was, en dat moest (en moet nog steeds) privé blijven. Typ gewoon 'briefgeheim' op google in om er meer over te lezen.
pi_172507480
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:03 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ik heb letterlijk nog nooit iemand gehoord die dit dacht. Misschien heb je heel lang geleden iets gehoord en het verkeerd begrepen. Het klopt dat het briefgeheim óók voor de postbode geldt. Maar het is juist uit de tijd dat post de belangrijkste manier van communicatie was, en dat moest (en moet nog steeds) privé blijven. Typ gewoon 'briefgeheim' op google in om er meer over te lezen.
quote:
Natuurlijk hebt u het briefgeheim niet geschonden. Met de bezorging is het posttraject geëindigd, terwijl het briefgeheim ziet op het traject tussen het ter post bezorgen ('in de brievenbus doen') en bezorging bij de geadresseerde
Direct van een top advocaat.
pi_172507779
Neem contact op met de webshop. Geef door dat hij verhuisd is en geef ze het nieuwe adres.
En om toekomstig gezeik van deurwaarders e.d. Voor te zijn. Vraag een verklaring van ingezetenen bij de gemeente waarmee je kunt bewijzen dat die persoon niet bij jou woont.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_172507995
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:15 schreef valentijn101 het volgende:
Neem contact op met de webshop. Geef door dat hij verhuisd is en geef ze het nieuwe adres.
En om toekomstig gezeik van deurwaarders e.d. Voor te zijn. Vraag een verklaring van ingezetenen bij de gemeente waarmee je kunt bewijzen dat die persoon niet bij jou woont.
Nieuwe adres heb ik niet. Heb hem er namelijk uitgegooid en niet meer gesproken. Dat laatste is een goed idee
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_172508063
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:15 schreef valentijn101 het volgende:
Neem contact op met de webshop. Geef door dat hij verhuisd is en geef ze het nieuwe adres.
En om toekomstig gezeik van deurwaarders e.d. Voor te zijn. Vraag een verklaring van ingezetenen bij de gemeente waarmee je kunt bewijzen dat die persoon niet bij jou woont.
Verhuisd? Die persoon heeft er officieel nooit gewoond.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 18:19:26 #26
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172509203
Die vriend moet getekend hebben voor die TV. En de bezorgers bezorgen zo'n ding niet bij buren. Hoe komt TS daar mee weg?
pi_172509615
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:44 schreef Dennism het volgende:

[..]

Als die brief niet aan jou geadresseerd is, hoe kan je dan de inhoud kennen?

Lijkt me dat dit gewoon onder het briefgeheim valt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Briefgeheim_(juridisch)

Volgens mij is het schenden van het misdrijf briefgheim zelfs een misdrijf, waar theoretisch nog een vrij zware straf / boete op staat. Lijkt me dus totaal niet handig dat je deze brief geopend hebt.
Maar hoe vaak worden er mensen tot zware straffen veroordeeld omdat ze uit voorzorg post van een vorige bewoner hebben geopend om gedoe met schuldeisers voor te zijn?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_172511096
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 18:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Die vriend moet getekend hebben voor die TV. En de bezorgers bezorgen zo'n ding niet bij buren. Hoe komt TS daar mee weg?
Hij hoeft nergens mee weg te komen. Hij heeft niks besteld, hij heeft niks ontvangen en hij heeft nergens voor getekend. Waar zou de betalingsverplichting dan vandaan komen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172511292
Gewoon dichtplakken en op de envelop zetten 'per abuis geopend, retour afzender, geadresseerde woont hier niet'
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:01:35 #30
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172511549
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 19:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij hoeft nergens mee weg te komen. Hij heeft niks besteld, hij heeft niks ontvangen en hij heeft nergens voor getekend. Waar zou de betalingsverplichting dan vandaan komen?
Het is op zijn adres bezorgd.
Zo kun je toch alles bestellen, als het bezorgd wordt een nep-handtekening plaatsen en als de rekening komt 'm ongeopend retour sturen.
pi_172511584
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:01 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het is op zijn adres bezorgd.
Zo kun je toch alles bestellen, als het bezorgd wordt een nep-handtekening plaatsen en als de rekening komt 'm ongeopend retour sturen.
Het is niet op zijn naam besteld..
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:07:57 #32
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172511686
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:03 schreef madam-april het volgende:

[..]

Het is niet op zijn naam besteld..
Dat is zo. Maar hoe makkelijk is het dan niet om iets gratis te fixen? Ik bestel een ijskast onder een andere naam, die wordt bezorgd, ik teken met een rare krabbel en als de rekening na een paar weken komt doe ik 'retour afzender, persoon woont hier niet'.
pi_172511885
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:01 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het is op zijn adres bezorgd.
Zo kun je toch alles bestellen, als het bezorgd wordt een nep-handtekening plaatsen en als de rekening komt 'm ongeopend retour sturen.
Ik kan ook een avondje whisky bestellen in de kroeg en dan naar buiten lopen zonder te betalen. Dat is hun manier van zaken doen, met risico's, dat kunnen ze niet op een ander afwentelen die toevallig aan het zelfde tafeltje zat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172512753
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat is zo. Maar hoe makkelijk is het dan niet om iets gratis te fixen? Ik bestel een ijskast onder een andere naam, die wordt bezorgd, ik teken met een rare krabbel en als de rekening na een paar weken komt doe ik 'retour afzender, persoon woont hier niet'.
Tsja dat is het risico dat ze nemen door op die manier zaken te doen..
  dinsdag 18 juli 2017 @ 21:14:36 #35
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172513423
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:49 schreef madam-april het volgende:

[..]

Tsja dat is het risico dat ze nemen door op die manier zaken te doen..
Ik vraag me af of ze niet bij TS blijven aanbellen met hun nota als ze zijn vriend niet kunnen vinden.

Dit lijkt op die oplichtingstruc dat er een pakketje elders wordt afgeleverd (degene die had besteld is niet thuis). Die buren tekenen, oh nee dat weet ik niet zeker, maar goed het pakket wordt elders afgeleverd en daarna opgehaald en de nota gaat naar de buren. Zoiets was het; is pas geleden in het nieuws geweest.
pi_172513499
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat is zo. Maar hoe makkelijk is het dan niet om iets gratis te fixen? Ik bestel een ijskast onder een andere naam, die wordt bezorgd, ik teken met een rare krabbel en als de rekening na een paar weken komt doe ik 'retour afzender, persoon woont hier niet'.
Dat is inderdaad vrij makkelijk als je standvastig bent. Als de webshops melding doen bij de politie heb je overigens na een bepaalde hoeveelheid meldingen mogelijk wel een fraude-onderzoek aan je broek.

En een beetje slimme webshop zet jouw adres op een zwarte lijst zodat je voortaan alleen nog met vooruitbetaling kunt bestellen of helemaal niet meer kunt bestellen bij hen.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 21:18:23 #37
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172513636
quote:
En hoe helpt deze, totaal andere situatie, TS precies?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 18 juli 2017 @ 21:27:34 #39
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172513812
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En hoe helpt deze, totaal andere situatie, TS precies?
Het is ook niet identiek. Maar er staat wel dat als je ongewild meedoet bij fraude dat je voor de kosten kunt opdraaien.
pi_172513868
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het is ook niet identiek. Maar er staat wel dat als je ongewild meedoet bij fraude dat je voor de kosten kunt opdraaien.
Ja leuk. Relevantie 0,0
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 18 juli 2017 @ 21:30:50 #41
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172513924
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:16 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad vrij makkelijk als je standvastig bent. Als de webshops melding doen bij de politie heb je overigens na een bepaalde hoeveelheid meldingen mogelijk wel een fraude-onderzoek aan je broek.

En een beetje slimme webshop zet jouw adres op een zwarte lijst zodat je voortaan alleen nog met vooruitbetaling kunt bestellen of helemaal niet meer kunt bestellen bij hen.
Een fraude-onderzoek zal er in enkele gevallen misschien van komen. Maar de politie verzuipt in de aangiften van oplichting via internet dus velen komen er mee weg. Ik schat zo'n 80%.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 21:32:38 #42
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172513983
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ja leuk. Relevantie 0,0
Ik vind het heel naïef om te denken dat TS er mee wegkomt als het bijvoorbeeld zou gaan om een TV van zeg 1500,-.
pi_172514019
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:32 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik vind het heel naïef om te denken dat TS er mee wegkomt als het bijvoorbeeld zou gaan om een TV van zeg 1500,-.
HET IS NIET OP ZIJN NAAM BESTELD

HIJ HEEFT NIET GETEKEND

Wat snap je niet?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 18 juli 2017 @ 21:35:29 #44
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172514083
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

HET IS NIET OP ZIJN NAAM BESTELD

HIJ HEEFT NIET GETEKEND

Wat snap je niet?
Is het de tijd van de maand of zo? :? Ga tegen een ander tekeer,.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 19-07-2017 17:01:54 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 18 juli 2017 @ 21:38:08 #45
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_172514173
Laten we het onderling even leuk houden.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_172514179
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Is het de tijd van de maand of zo? :? Ga tegen een ander tekeer.
Je bent hier in WGR. Niet op het Libelle forum waar je lekker kunt keuvelen over niet relevante zaken die niks met het onderwerp van doen hebben,

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 19-07-2017 17:02:17 ]
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_172514186
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik vraag me af of ze niet bij TS blijven aanbellen met hun nota als ze zijn vriend niet kunnen vinden.

Dit lijkt op die oplichtingstruc dat er een pakketje elders wordt afgeleverd (degene die had besteld is niet thuis). Die buren tekenen, oh nee dat weet ik niet zeker, maar goed het pakket wordt elders afgeleverd en daarna opgehaald en de nota gaat naar de buren. Zoiets was het; is pas geleden in het nieuws geweest.
Laat die webshop maar bewijzen dat ze een overeenkomst met TS hebben..
pi_172514280
Maar je bent toch niet persoonlijk aansprakelijk voor zijn daden?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 21:46:04 #49
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172514442
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:38 schreef madam-april het volgende:

[..]

Laat die webshop maar bewijzen dat ze een overeenkomst met TS hebben..
Hmm... ja. Weet ik niet of ze dat kunnen. Waar het afgeleverd is weten ze wel. De TV is ook niet retour gekomen. Hij is in ontvangst genomen en er is voor getekend. Dan houdt het als webshop toch niet op als nota's aan dat adres retour komen?
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 18 juli 2017 @ 21:47:43 #50
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_172514507
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:46 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hmm... ja. Weet ik niet of ze dat kunnen. Waar het afgeleverd is weten ze wel. De TV is ook niet retour gekomen. Hij is in ontvangst genomen en er is voor getekend. Dan houdt het als webshop toch niet op als nota's aan dat adres retour komen?
risico van achteraf betalen als de klant niet bekend is op het adres.
Ik kan bij wehkamp bijv niet zomaar op een ander adres laten leveren als ik met AG wil betalen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_172514618
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:32 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik vind het heel naïef om te denken dat TS er mee wegkomt als het bijvoorbeeld zou gaan om een TV van zeg 1500,-.
Er is geen sprake van 'ergens mee wegkomen', ts heeft geen overeenkomst met de webshop en hij heeft het product niet in ontvangst genomen. Als de webshop de kosten op hem wil verhalen moeten ze bewijzen dat ze een overeenkomst met hem hebben én ook nog eens dat hij het product ontvangen heeft.
pi_172514684
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:46 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hmm... ja. Weet ik niet of ze dat kunnen. Waar het afgeleverd is weten ze wel. De TV is ook niet retour gekomen. Hij is in ontvangst genomen en er is voor getekend. Dan houdt het als webshop toch niet op als nota's aan dat adres retour komen?
Natuurlijk kunnen ze dat niet..

Dat is niet het probleem van ts maar van de webshop..
  dinsdag 18 juli 2017 @ 21:52:40 #53
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172514685
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:41 schreef Sigaartje het volgende:
Maar je bent toch niet persoonlijk aansprakelijk voor zijn daden?
Neem dit soort gevallen: vrouw wordt verliefd op oplichter, deze trekt bij haar in, maakt overal schulden, verdwijnt dan. Ik begreep dan altijd dat die vrouw opdraait voor die schulden mede omdat hij zoek is.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 21:55:41 #54
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172514770
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:52 schreef madam-april het volgende:

[..]

Natuurlijk kunnen ze dat niet..

Dat is niet het probleem van ts maar van de webshop..
Ja ik snap jou ook wel weer.
pi_172514791
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:52 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Neem dit soort gevallen: vrouw wordt verliefd op oplichter, deze trekt bij haar in, maakt overal schulden, verdwijnt dan. Ik begreep dan altijd dat die vrouw opdraait voor die schulden mede omdat hij zoek is.
Als deze verliefde dame niet in gemeenschap van goederen met hem is getrouwd, is zij niet aansprakelijk.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 21:59:52 #56
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172514901
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:56 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Als deze verliefde dame niet in gemeenschap van goederen met hem is getrouwd, is zij niet aansprakelijk.
Oh ja inderdaad, dat was zo. Oké, verkeerd voorbeeld.

Ik leg me er bij neer. Wel heel fascinerend deze vraag van TS!
pi_172515002
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

HET IS NIET OP ZIJN NAAM BESTELD

HIJ HEEFT NIET GETEKEND

Wat snap je niet?
Correct. Maar even niet vergeten, er op TS zijn huis adres een TV geleverd. Er is getekend op dit TS zijn adres voor ontvangst.
Dit is inderdaad niet TS zelf geweest, maar wel dan wel op TS zijn adres is fraude gepleegd. En de kans is groot aanwezig dat dit geregistreerd wordt in een database. Daarvoor centrale fraude databases voor.

Volgende keer wil TS iets bestellen een webwinkel, en dan order wordt geannuleerd wegens fraude/high risk op dit adres.
pi_172515093
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:59 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Oh ja inderdaad, dat was zo. Oké, verkeerd voorbeeld.

Ik leg me er bij neer. Wel heel fascinerend deze vraag van TS!
Dat klopt, je hoeft je er niet bij neer te leggen hoor. Ik ben geen jurist.
Maar stel je de volgende case voor: je gooit het op een accoordjje met de drugsverslaafde, dus je deelt samen het geld. Ik noem maar een zijstraat. Pure oplichting natuurlijk...
Maar..., ja, ik speel maar even met een gedachte.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 22:22:51 #59
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172515546
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:06 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat klopt, je hoeft je er niet bij neer te leggen hoor. Ik ben geen jurist.
Maar stel je de volgende case voor: je gooit het op een accoordjje met de drugsverslaafde, dus je deelt samen het geld. Ik noem maar een zijstraat. Pure oplichting natuurlijk...
Maar..., ja, ik speel maar even met een gedachte.
Ja precies. Het is heel fraude-gevoelig en zoals hierboven al genoemd: op jouw adres is een nooit betaald artikel geleverd.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 22:27:00 #60
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172515649
En als je nou zelf zoiets doet: je bestelt een TV van 1500 euro op jouw adres onder een fictieve naam. TV wordt bezorgd, je krast wat als handtekening en alle post van de webshop met de nota e.d. gaat retour afzender. Kan dat ook?
pi_172516190
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:27 schreef Boca_Raton het volgende:
En als je nou zelf zoiets doet: je bestelt een TV van 1500 euro op jouw adres onder een fictieve naam. TV wordt bezorgd, je krast wat als handtekening en alle post van de webshop met de nota e.d. gaat retour afzender. Kan dat ook?
Ja dat is theoretisch gezien mogelijk.. Het is aan de webshop om te bewijzen dat zij een overeenkomst met jou hebben.. Kunnen ze dat niet, dan is het hun probleem..

Sommige webshops stellen daarom een ID check verplicht bij het afleveren..

https://www.postnl.nl/ont(...)d-check-aan-de-deur/
  dinsdag 18 juli 2017 @ 22:51:26 #62
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172516417
Webshop bellen en mailen dat jij geen TV besteld hebt en dat die persoon niet op jouw adres woont.
Mocht de TV geleverd worden, niet aannemen, terug laten gaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172517382
Je kan ook gewoon zeggen dat je de brief geopend hebt zonder naar se geaddresseerde gekeken te hebben. Wie controleert nu nauwkeurig of elke brief voor hem/haar is. Maak excuses, zeg dat hij niet bekend is en klaar.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 23:41:20 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172517707
Maak je over het openen van de brief geen zorgen, meld liever snel de webshop dat er iets stinkt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172520271
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:55 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Maar dan kan ik ook geen contact opnemen met de webwinkel. Want dan zou ik tenslotte van niks weten. En dan heb ik straks een deurwaarder aan de deur. Waar ik dus echt geen zin in heb. Al genoeg gezeur aan me kop door dit figuur
Jawel, maar zonder te laten blijken dat je weet hebt van de inhoud.
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:46 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hmm... ja. Weet ik niet of ze dat kunnen. Waar het afgeleverd is weten ze wel. De TV is ook niet retour gekomen. Hij is in ontvangst genomen en er is voor getekend. Dan houdt het als webshop toch niet op als nota's aan dat adres retour komen?
Nee, ze kunnen vervolgstappen nemen. Maar niet tegen TS (althans, niet met succes). Ze hebben geen enkele overeenkomst met TS.

TS heeft niet besteld en niet getekend. Het is wellicht op zijn adres afgeleverd, maar niet aan TS. Geadresseerde heeft daar niet gewoon (ondanks zijn verblijf aldaar).

Contact opnemen met de winkel dat je post krijgt die niet voor jou is. Gewoon aangeven dat je het ongeopend weggegooid hebt
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 19 juli 2017 @ 09:13:42 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172520304
TS
1. Is die TV geleverd?
2. Heeft die "maat" van je een sleutel?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 19 juli 2017 @ 14:49:54 #67
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_172527398
Volgens mij heeft TS nergens beweerd dat er een TV is geleverd, want anders had hij die natuurlijk gewoon netjes aan de webshop terug kunnen sturen met de melding "ontvanger woont hier niet".

Webshop heeft alleen een rekening gestuurd naar zijn oude huisgenootje op het adres van TS. Waarschijnlijk zal de TV ook die kant op zijn verscheept maar er was niemand om hem in ontvangst te nemen, want zijn huisgenoot is al vertrokken.

Ik lees een hoop scenario's waarin de huisgenoot van TS er gewoon met de TV vandoor is gegaan en TS een oor aan wil naaien, maar dat geloof ik niet zo hard. Want het toestel is wel besteld op naam van de huisgenoot, dus als er niet betaald wordt dan heeft die huisgenoot een probleem en niet TS.

Bij twijfel, stuur die faktuur gewoon terug naar de webshop met melding dat geadresseerde niet bekend is op dit adres. Televisie is nooit geleverd, en als ie bij de webshop niet terug is gekomen is het ding gewoon spoorloos verdwenen, dan mag de webshop uit gaan zoeken waar ie gebleven is.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 19 juli 2017 @ 16:00:45 #68
3542 Gia
User under construction
pi_172528920
Ik woon in de vorige woning van mijn zus, die behoorlijk wat schulden heeft, her en der. Krijg daar regelmatig post over, vaak van incassobureaus en zo. In het begin bracht ik die naar mijn zus, maar nu stuur ik ze gewoon 'retour afzender, geadresseerde verhuisd'

Lijkt me wel lachen als er een deurwaarder aan de deur komt, want ik heb uiteraard, dezelfde meisjesachternaam als mijn zus.

"Bent u mevrouw zusenzo?"
"Euh, ja, dat is mijn meisjesnaam, hoezo?"
En dan gewoon glashard zeggen dat je nergens schulden hebt.
Laat ze het maar lekker uitzoeken. Verder ga ik ook niet zeggen waar mijn zus nu woont, want dat is niet aan mij.

Het toppunt was overigens wel dat hier een rekening op haar naam, van haar makelaar kwam, die dit huis dus aan ons verkocht heeft. Die weet waar ze woont en zeker ook dat ze niet hier woont.
Ook als een dokter die gek is, 'retour afzender, verhuisd'
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 19 juli 2017 @ 17:04:28 #69
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_172530533
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 09:13 schreef Pietverdriet het volgende:
TS
1. Is die TV geleverd?
2. Heeft die "maat" van je een sleutel?
TS vermoed dat hij wel al geleverd is in tijd dat TS niet thuis was en de tijdelijke huisgenoot wel
zie post nr #11
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_172531681
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:49 schreef Stoney3K het volgende:
Volgens mij heeft TS nergens beweerd dat er een TV is geleverd, want anders had hij die natuurlijk gewoon netjes aan de webshop terug kunnen sturen met de melding "ontvanger woont hier niet".

Webshop heeft alleen een rekening gestuurd naar zijn oude huisgenootje op het adres van TS. Waarschijnlijk zal de TV ook die kant op zijn verscheept maar er was niemand om hem in ontvangst te nemen, want zijn huisgenoot is al vertrokken.

Ik lees een hoop scenario's waarin de huisgenoot van TS er gewoon met de TV vandoor is gegaan en TS een oor aan wil naaien, maar dat geloof ik niet zo hard. Want het toestel is wel besteld op naam van de huisgenoot, dus als er niet betaald wordt dan heeft die huisgenoot een probleem en niet TS.

Bij twijfel, stuur die faktuur gewoon terug naar de webshop met melding dat geadresseerde niet bekend is op dit adres. Televisie is nooit geleverd, en als ie bij de webshop niet terug is gekomen is het ding gewoon spoorloos verdwenen, dan mag de webshop uit gaan zoeken waar ie gebleven is.
Ts geeft aan dat hij denkt dat die kerel die tv in ontvangst heeft genomen en vervolgens heeft doorverkocht..
pi_172532803
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 16:44 schreef Dennism het volgende:

[..]

Als die brief niet aan jou geadresseerd is, hoe kan je dan de inhoud kennen?

Lijkt me dat dit gewoon onder het briefgeheim valt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Briefgeheim_(juridisch)

Volgens mij is het schenden van het misdrijf zelfs een misdrijf, waar theoretisch nog een vrij zware straf / boete op staat. Lijkt me dus totaal niet handig dat je deze brief geopend hebt.
Onzin.
Als jij een brief in de bus krijgt en die per ongeluk opent......
  woensdag 19 juli 2017 @ 19:49:53 #72
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_172533879
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:53 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ts geeft aan dat hij denkt dat die kerel die tv in ontvangst heeft genomen en vervolgens heeft doorverkocht..
Nog altijd niet het probleem van TS dus. Faktuur is geaddresseerd aan zijn huisgenootje en die woont daar niet (meer), stuur de rekening gewoon retour afzender. Als de huisgenoot van TS hem probeert om als katvanger te gebruiken dan heeft ie toch mooi pech.

Dat jij daar toevallig ook woont heeft die webshop echt niks mee te maken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_172534573
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:49 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Nog altijd niet het probleem van TS dus. Faktuur is geaddresseerd aan zijn huisgenootje en die woont daar niet (meer), stuur de rekening gewoon retour afzender. Als de huisgenoot van TS hem probeert om als katvanger te gebruiken dan heeft ie toch mooi pech.

Dat jij daar toevallig ook woont heeft die webshop echt niks mee te maken.
Oh daar ben ik het ook absoluut mee eens.. Het ging me alleen even over dat stukje dat je niet geloofde dat de tv in ontvangst genomen is.

Die kerel was trouwens geen huisgenoot, maar een logé. En wat bedoel je met 'Als de huisgenoot van TS hem probeert om als katvanger te gebruiken dan heeft ie toch mooi pech.'?
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:24:43 #74
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_172534908
Hier in de straat is iemand al 4 weken op vakantie.
Ik heb het huis vol met nieuwe spullen, ben benieuwd hoe die "buur" daarop reageert.

makkelijk zo;n briefje met afgeven op nr....
Drop you like an ill, bad habit
  woensdag 19 juli 2017 @ 21:13:06 #75
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_172536447
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:13 schreef madam-april het volgende:

[..]

Oh daar ben ik het ook absoluut mee eens.. Het ging me alleen even over dat stukje dat je niet geloofde dat de tv in ontvangst genomen is.

Die kerel was trouwens geen huisgenoot, maar een logé. En wat bedoel je met 'Als de huisgenoot van TS hem probeert om als katvanger te gebruiken dan heeft ie toch mooi pech.'?
Huisgenoot/logé bestelt televisie op adres van TS, neemt TV in ontvangst, vertrekt met de Noorderzon en laat TS voor de rekening opdraaien of brommen voor diefstal terwijl hij de (gestolen) televisie doorverkoopt?

Klinkt wel als een klassiek oplichterstrucje.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_172537170
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:13 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Huisgenoot/logé bestelt televisie op adres van TS, neemt TV in ontvangst, vertrekt met de Noorderzon en laat TS voor de rekening opdraaien of brommen voor diefstal terwijl hij de (gestolen) televisie doorverkoopt?

Klinkt wel als een klassiek oplichterstrucje.
Maar daar is toch geen sprake van hier?
pi_172540609
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 09:13 schreef Pietverdriet het volgende:
TS
1. Is die TV geleverd?
2. Heeft die "maat" van je een sleutel?
Ik heb geen idee of die geleverd is. Maar ik neem aan van wel anders krijg ik die brief niet. Maar ik heb hem niet geleverd zien worden

Nee hij heeft geen sleutel
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
  woensdag 19 juli 2017 @ 23:31:56 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172540661
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:30 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of die geleverd is. Maar ik neem aan van wel anders krijg ik die brief niet. Maar ik heb hem niet geleverd zien worden

Nee hij heeft geen sleutel
Heb je al met de webshop gesproken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172540801
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je al met de webshop gesproken?
Nee nog niet. Omdat ik niet weet wat ik moet zeggen. Dat ik hem wel in huis heb gehad maar hem er heb uit gegooid of gewoon simpelweg dat de geadresseerde hier niet woont. Ga morgen wel even langs het juridisch loket voor meer info
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_172540825
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:38 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Nee nog niet. Omdat ik niet weet wat ik moet zeggen. Dat ik hem wel in huis heb gehad maar hem er heb uit gegooid of gewoon simpelweg dat de geadresseerde hier niet woont. Ga morgen wel even langs het juridisch loket voor meer info
Dat lijkt me een verstandig plan
  donderdag 20 juli 2017 @ 09:20:57 #81
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_172543964
Edit: nevermind ben blind
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_172544009
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 23:38 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Nee nog niet. Omdat ik niet weet wat ik moet zeggen. Dat ik hem wel in huis heb gehad maar hem er heb uit gegooid of gewoon simpelweg dat de geadresseerde hier niet woont. Ga morgen wel even langs het juridisch loket voor meer info
Bel gewoon man. Zeg dat je degene niet kent en die brief dus onterecht is.
  donderdag 20 juli 2017 @ 09:26:55 #83
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172544054
quote:
4s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:23 schreef Leonos het volgende:

Bel gewoon man. Zeg dat je degene niet kent en die brief dus onterecht is.
Lijkt me slim, liegen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 20 juli 2017 @ 09:28:11 #84
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172544074
Vertrouw nooit een junk.
pi_172544079
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Lijkt me slim, liegen.
Gewoon niet over hebben.
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 09:32:47 #86
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
  donderdag 20 juli 2017 @ 09:35:04 #87
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172544164
quote:
4s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:28 schreef Leonos het volgende:

Gewoon niet over hebben.
Juist.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_172586028
Zeg gewoon dat de geadresseerde niet op dit adres woont en dat je niets hebt besteld (mailtje en eventueel bellen) zeg niet dat hij heeft ingewoond een ex flatgenoot woonde op een gegeven moment op een ander adres bij een vriendin en kwam weken zijn post niet ophalen, op een gegeven moment verkocht hij de tent en kwam er iemand anders wonen,en kwam ook een deurwaarder met agent aan de deur,verteld dat de vorige bewoner een tijd zijn post niet kwam ophalen,mooi werd er wel over gebeld met de burgerlijke stand,het was toch de nieuwe bewoner,slot open geboord en en inboedel opgeschreven daarna een ander slot erin en op de deur een enveloppe geplakt met Ambtelijk stuk meteen lezen,hij kon de nieuwe sleutel daar ophalen (ik weet niet of hij meteen moest betalen.

Ik zeg niet wijzer maken en zeggen dat de geadresseerde niet woonachtig is op het adres,en dat jij geen bestelling hebt gedaan (dat klopt toch?!) de rest mag de leverancier uitzoeken,ik bestel ook wel eens dingen bij Bol,maar betaal via Ideal ,gaat steeds perfect (veel dvd's dus rechtstreeks in de brievenbus) soms pak ik wel eens iets voor de buren aan en vraag of ze een briefje in de bus doen dat het op mijn adres is afgegeven en dan staan de buren met het briefje van de kpn voor de deur en krijgen ze het gewoon mee.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_172586404
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 22:44 schreef geevee het volgende:
Zeg gewoon dat de geadresseerde niet op dit adres woont en dat je niets hebt besteld (mailtje en eventueel bellen) zeg niet dat hij heeft ingewoond een ex flatgenoot woonde op een gegeven moment op een ander adres bij een vriendin en kwam weken zijn post niet ophalen, op een gegeven moment verkocht hij de tent en kwam er iemand anders wonen,en kwam ook een deurwaarder met agent aan de deur,verteld dat de vorige bewoner een tijd zijn post niet kwam ophalen,mooi werd er wel over gebeld met de burgerlijke stand,het was toch de nieuwe bewoner,slot open geboord en en inboedel opgeschreven daarna een ander slot erin en op de deur een enveloppe geplakt met Ambtelijk stuk meteen lezen,hij kon de nieuwe sleutel daar ophalen (ik weet niet of hij meteen moest betalen.

Ik zeg niet wijzer maken en zeggen dat de geadresseerde niet woonachtig is op het adres,en dat jij geen bestelling hebt gedaan (dat klopt toch?!) de rest mag de leverancier uitzoeken,ik bestel ook wel eens dingen bij Bol,maar betaal via Ideal ,gaat steeds perfect (veel dvd's dus rechtstreeks in de brievenbus) soms pak ik wel eens iets voor de buren aan en vraag of ze een briefje in de bus doen dat het op mijn adres is afgegeven en dan staan de buren met het briefje van de kpn voor de deur en krijgen ze het gewoon mee.
Wat een lange zinnen. :%
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_172586759
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 22:44 schreef geevee het volgende:
Zeg gewoon dat de geadresseerde niet op dit adres woont en dat je niets hebt besteld (mailtje en eventueel bellen) zeg niet dat hij heeft ingewoond een ex flatgenoot woonde op een gegeven moment op een ander adres bij een vriendin en kwam weken zijn post niet ophalen, op een gegeven moment verkocht hij de tent en kwam er iemand anders wonen,en kwam ook een deurwaarder met agent aan de deur,verteld dat de vorige bewoner een tijd zijn post niet kwam ophalen,mooi werd er wel over gebeld met de burgerlijke stand,het was toch de nieuwe bewoner,slot open geboord en en inboedel opgeschreven daarna een ander slot erin en op de deur een enveloppe geplakt met Ambtelijk stuk meteen lezen,hij kon de nieuwe sleutel daar ophalen (ik weet niet of hij meteen moest betalen.

Geen touw aan vast te knopen..
pi_172586807
TS, ben je inmiddels al wat verder? :)
  vrijdag 21 juli 2017 @ 23:33:31 #92
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172587528
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 22:44 schreef geevee het volgende:
Zeg gewoon dat de geadresseerde niet op dit adres woont en dat je niets hebt besteld (mailtje en eventueel bellen) zeg niet dat hij heeft ingewoond een ex flatgenoot woonde op een gegeven moment op een ander adres bij een vriendin en kwam weken zijn post niet ophalen, op een gegeven moment verkocht hij de tent en kwam er iemand anders wonen,en kwam ook een deurwaarder met agent aan de deur,verteld dat de vorige bewoner een tijd zijn post niet kwam ophalen,mooi werd er wel over gebeld met de burgerlijke stand,het was toch de nieuwe bewoner,slot open geboord en en inboedel opgeschreven daarna een ander slot erin en op de deur een enveloppe geplakt met Ambtelijk stuk meteen lezen,hij kon de nieuwe sleutel daar ophalen (ik weet niet of hij meteen moest betalen.

Ik zeg niet wijzer maken en zeggen dat de geadresseerde niet woonachtig is op het adres,en dat jij geen bestelling hebt gedaan (dat klopt toch?!) de rest mag de leverancier uitzoeken,ik bestel ook wel eens dingen bij Bol,maar betaal via Ideal ,gaat steeds perfect (veel dvd's dus rechtstreeks in de brievenbus) soms pak ik wel eens iets voor de buren aan en vraag of ze een briefje in de bus doen dat het op mijn adres is afgegeven en dan staan de buren met het briefje van de kpn voor de deur en krijgen ze het gewoon mee.
Wat moet ie eigenlijk wèl zeggen?
pi_172587881
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 23:09 schreef d4v1d het volgende:
TS, ben je inmiddels al wat verder? :)
Nog niet. Bij het inloop uur van het juridisch loket stond een wachtrij van hier tot Tokio en moest ook nog werken die dag dus haalde dat niet. Heb nu een afspraak voor volgende week. Ik hou jullie op de hoogte :)
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_172591158
Ik snap eerlijk gezegt niet waarom je zo moeilijk doet. Bel de webshop op en vertel gewoon eerlijk hoe het zit.

Door te doen alsof je de geadresserde niet kent wek je alleen maar de indruk dat je er iets mee te maken hebt.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 09:53:42 #95
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172591359
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 09:30 schreef valentijn101 het volgende:
Ik snap eerlijk gezegt niet waarom je zo moeilijk doet. Bel de webshop op en vertel gewoon eerlijk hoe het zit.

Door te doen alsof je de geadresserde niet kent wek je alleen maar de indruk dat je er iets mee te maken hebt.
Dit
Door het gedraai maakt TS zich alleen maar schuldig, hij weerhoud het slachtoffer van informatie over en mogelijk misdrijf.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172593204
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 09:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit
Door het gedraai maakt TS zich alleen maar schuldig, hij weerhoud het slachtoffer van informatie over en mogelijk misdrijf.
Wie is volgens jou het slachtoffer en waarvan precies?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172593456
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 09:30 schreef valentijn101 het volgende:
Ik snap eerlijk gezegt niet waarom je zo moeilijk doet. Bel de webshop op en vertel gewoon eerlijk hoe het zit.

Door te doen alsof je de geadresserde niet kent wek je alleen maar de indruk dat je er iets mee te maken hebt.
Bij wie wordt die indruk gewekt als TS de webshop opbelt en zegt "ik heb hier een factuur van jullie geadresseerd op miin adres maar ik ken heel die naam niet en ik woon hier alleen". Laat de webshop dan maar aantonen dat het niet zo is.


Aan de andere kant, als ik de webshop was zou ik redeneren "wij leveren een Tv af op adres X, wij verwachten ook een betaling van diegene die ingeschreven staat op adres X"
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_172593467
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 12:22 schreef baskick het volgende:

[..]

Wie is volgens jou het slachtoffer en waarvan precies?
de webshop, van oplichting. Die hebben dus kennelijk een product geleverd aan een persoon, dan wel adres, die daar niet voor wil betalen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_172597561
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 12:41 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Bij wie wordt die indruk gewekt als TS de webshop opbelt en zegt "ik heb hier een factuur van jullie geadresseerd op miin adres maar ik ken heel die naam niet en ik woon hier alleen". Laat de webshop dan maar aantonen dat het niet zo is.

Aan de andere kant, als ik de webshop was zou ik redeneren "wij leveren een Tv af op adres X, wij verwachten ook een betaling van diegene die ingeschreven staat op adres X"
er is een aan de deur een handtekening gegeven en TS heeft geen idee wie dit zou kunnen zijn, ja heel geloofwaardig. ^O^
pi_172597955
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 09:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit
Door het gedraai maakt TS zich alleen maar schuldig, hij weerhoud het slachtoffer van informatie over en mogelijk misdrijf.
Gedraai? Ik heb nog niks gedaan op het openen van dit topic en juridisch loket na. Ik wil me gewoon eerst goed laten informeren voordat ik wat doe. Dus ik zie niet in hoe ik nu aan het draaien ben. Nadat ik het juridisch loket heb gesproken aankomende week neem ik direct contact op.
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_172598300
TS: je bent al sinds 18 juli hierover mee in de weer en vraagt hier advies.
Dit is uiteraard geen probleem.
Echter ben je nu al vrij laat met het bellen/mailen naar de webshop om de situatie uit te leggen, eventueel alles opbiechten, wellicht dat ze het snappen en hun een oplossing weten?
Ik heb het hele topic doorgelezen en maak hierop uit dat je niet echt moeite doet om het op te lossen.
Het juridisch loket stond een lange wachtrij... Nou en? Gewoon aansluiten en wachten tot je aan de beurt bent, of ben je van plan honderden euro's te betalen voor die TV?
Dan maar wat later naar je werk die dag.
Een keer telaat komen vinden ze vast niet erg.
Neem aan dat je de naam van je 'vriend' wel weet en zal waarschijnlijk ook Facebook hebben, dus stuur hem een bericht of zoek zijn adres op.
Met al dat wachten helpt ook dat niet in je voordeel, want anders gaat de webshop dalijk vragen waarom je daar nu pas mee komt.
Dan kan je niet zeggen' ik moest nog een leugen/smoes verzinnen'
Ik hou dit topic in de gaten :)
  zaterdag 22 juli 2017 @ 16:48:53 #102
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_172598378
Dat is al rijkelijk laat om te antwoorden dan.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 12:41 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als ik de webshop was zou ik redeneren "wij leveren een Tv af op adres X, wij verwachten ook een betaling van diegene die ingeschreven staat op adres X"
Welke webshop verkoopt er trouwens een TV op factuur aan mensen die er nog nooit besteld hebben? Dat is vragen om oplichtingspraktijken zoals deze :')
pi_172599564
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 16:45 schreef 0108daniel het volgende:
Met al dat wachten helpt ook dat niet in je voordeel, want anders gaat de webshop dalijk vragen waarom je daar nu pas mee komt.
Dan kan je niet zeggen' ik moest nog een leugen/smoes verzinnen'
TS kan ook stellen dat hij geen partij is in deze zaak en dat de afwikkeling ervan daarom voor hem een lage prioriteit heeft.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_172599728
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 16:45 schreef 0108daniel het volgende:
TS: je bent al sinds 18 juli hierover mee in de weer en vraagt hier advies.
Dit is uiteraard geen probleem.
Echter ben je nu al vrij laat met het bellen/mailen naar de webshop om de situatie uit te leggen, eventueel alles opbiechten, wellicht dat ze het snappen en hun een oplossing weten?
Ik heb het hele topic doorgelezen en maak hierop uit dat je niet echt moeite doet om het op te lossen.
Het juridisch loket stond een lange wachtrij... Nou en? Gewoon aansluiten en wachten tot je aan de beurt bent, of ben je van plan honderden euro's te betalen voor die TV?
Dan maar wat later naar je werk die dag.
Een keer telaat komen vinden ze vast niet erg.
Neem aan dat je de naam van je 'vriend' wel weet en zal waarschijnlijk ook Facebook hebben, dus stuur hem een bericht of zoek zijn adres op.
Met al dat wachten helpt ook dat niet in je voordeel, want anders gaat de webshop dalijk vragen waarom je daar nu pas mee komt.
Dan kan je niet zeggen' ik moest nog een leugen/smoes verzinnen'
Ik hou dit topic in de gaten :)
Ik snap je opmerking. Al vind eigenlijk niet eens dat ik me hoef te verantwoorden maar bij deze er is in persoonlijke kring iemand overleden deze week waarvan ik vandaag de uitvaart heb gehad en wat ook een hoop tijd heeft gekost. En een keer te laat komen gaat niet bij een klant. Was het maar zo makkelijk. Bovendien heb ik die dag meteen gebeld voor een afspraak met het loket.

Deze persoon heeft geen Facebook. En al zijn laatste bekende adressen en werkgevers heb ik uiteraard al gebeld en hij is nergens te bekennen. Krijg namelijk ook nog gewoon een aardig bedrag van hem wat ik aan hem heb geleend. Voor allerlei dingen. Die achteraf waarschijnlijk gewoon verzonnen zijn en opgegaan zijn aan drug en dergelijke. Dit is voor mij persoonlijk ook gewoon klote want ik vertrouwde deze "vriend" echt en had dit niet verwacht. Achteraf dom.

Maandag heb ik de afspraak en dan horen jullie meer van me

[ Bericht 1% gewijzigd door Seamonkey- op 22-07-2017 17:52:40 ]
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_172618904
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 17:36 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Ik snap je opmerking. Al vind eigenlijk niet eens dat ik me hoef te verantwoorden maar bij deze er is in persoonlijke kring iemand overleden deze week waarvan ik vandaag de uitvaart heb gehad en wat ook een hoop tijd heeft gekost. En een keer te laat komen gaat niet bij een klant. Was het maar zo makkelijk. Bovendien heb ik die dag meteen gebeld voor een afspraak met het loket.

Deze persoon heeft geen Facebook. En al zijn laatste bekende adressen en werkgevers heb ik uiteraard al gebeld en hij is nergens te bekennen. Krijg namelijk ook nog gewoon een aardig bedrag van hem wat ik aan hem heb geleend. Voor allerlei dingen. Die achteraf waarschijnlijk gewoon verzonnen zijn en opgegaan zijn aan drug en dergelijke. Dit is voor mij persoonlijk ook gewoon klote want ik vertrouwde deze "vriend" echt en had dit niet verwacht. Achteraf dom.

Maandag heb ik de afspraak en dan horen jullie meer van me
Alsof jij verantwoording moet afleggen aan 0180daniel. Houd toch op :') zo'n user die vanachter zn laptop wel even bepaalt dat je maar in een lange rij moet staan en dat jouw werkgever dat wel oke vindt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 23 juli 2017 @ 14:54:02 #106
51385 baskick
Juist ja!
pi_172620824
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 12:42 schreef kalinhos het volgende:

[..]

de webshop, van oplichting. Die hebben dus kennelijk een product geleverd aan een persoon, dan wel adres, die daar niet voor wil betalen.
Sorry, mijn fout, ik heb niet goed opgelet. Ik dacht even dat je de vriend van TS bedoelde als ware hij het slachtoffer en dat TS hem ervan weerhield hiervan op de hoogte te komen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 12:41 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Bij wie wordt die indruk gewekt als TS de webshop opbelt en zegt "ik heb hier een factuur van jullie geadresseerd op miin adres maar ik ken heel die naam niet en ik woon hier alleen". Laat de webshop dan maar aantonen dat het niet zo is.

Aan de andere kant, als ik de webshop was zou ik redeneren "wij leveren een Tv af op adres X, wij verwachten ook een betaling van diegene die ingeschreven staat op adres X"
Maar de webwinkel heeft een overeenkomst met de persoon die besteld heeft, niet noodzakelijkerwijs de bewoner van het leveradres.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 17:31 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

TS kan ook stellen dat hij geen partij is in deze zaak en dat de afwikkeling ervan daarom voor hem een lage prioriteit heeft.
Precies dit. Als ik post krijg voor een onbekende of de vorige bewoner, dan gaat die op een stapeltje tot ik er weer eens aan denk om hem retour afzender te sturen. First things first.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 16:48 schreef Erasmo het volgende:
Dat is al rijkelijk laat om te antwoorden dan.

[..]

Welke webshop verkoopt er trouwens een TV op factuur aan mensen die er nog nooit besteld hebben? Dat is vragen om oplichtingspraktijken zoals deze :')
True, maar het is niet uitgesloten dat de vriend van TS eerder wel besteld én betaald heeft.

[ Bericht 31% gewijzigd door baskick op 23-07-2017 14:59:16 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 23 juli 2017 @ 15:04:11 #107
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_172620987
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 14:54 schreef baskick het volgende:

[..]

Precies dit. Als ik post krijg voor een onbekende of de vorige bewoner, dan gaat die op een stapeltje tot ik er weer eens aan denk om hem retour afzender te sturen. First things first.

Dus, volgens jou, ligt die geleverde TV gewoon op het stapeltje en kan de webshop die TV weer terughalen.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  zondag 23 juli 2017 @ 15:09:56 #108
51385 baskick
Juist ja!
pi_172621085
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 15:04 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Dus, volgens jou, ligt die geleverde TV gewoon op het stapeltje en kan de webshop die TV weer terughalen.
Nee, maar de brief die TS ontvangen heeft over de kwestie, die niet voor hem bestemd was, kan prima op dat stapeltje terechtgekomen zijn. Hij is in dit geval weliswaar geopend, maar dan nog lijkt het met niet de eerste prioriteit van TS om actie te ondernemen. TS is geen partij in de overeenkomst; hij hoeft niet te betalen en hij is niet verplicht om per omgaande op brieven te reageren. Niet als ze voor hem bestemd zijn en ook niet als ze niet voor hem bestemd zijn.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172629011
Er komt ook weer een vakantie tijd aan dus kan de post best even wat langer blijven liggen voor die opengemaakt word en beantwoord.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_172629861
Het is te eenvoudig om te stellen dat de vriend er niet gewoond heeft en TS geen overeenkomst heeft met webshop.

De TV is waarschijnlijk besteld en in ontvangst genomen door de vriend, deze heeft getekend op het adres van TS aangezien bezorgers immers een afleveradres nodig hebben om ergens te kunnen bezorgen. Er is dus getekend door ontvangst op adres X.

Ik zou er mee oppassen door de schijn op te houden dat de vriend nooit bij jou ''gelogeerd'' heeft.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_172630624
quote:
7s.gif Op zondag 23 juli 2017 21:07 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zou er mee oppassen door de schijn op te houden dat de vriend nooit bij jou ''gelogeerd'' heeft.
TS kan toch juist toegeven dat die vriend een tijdje bij hem gewoond heeft?
Dat verklaart immers waarom die TV op zijn adres is besteld (door die vriend) en daar ook in ontvangst is genomen (door die vriend).
Die vriend is vervolgens vertrokken en heeft daarbij zijn bezittingen (inclusief TV) meegenomen.
Geen zaken waarin TS onrechtmatig heeft gehandeld.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_172631361
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 21:34 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

TS kan toch juist toegeven dat die vriend een tijdje bij hem gewoond heeft?
Dat verklaart immers waarom die TV op zijn adres is besteld (door die vriend) en daar ook in ontvangst is genomen (door die vriend).
Die vriend is vervolgens vertrokken en heeft daarbij zijn bezittingen (inclusief TV) meegenomen.
Geen zaken waarin TS onrechtmatig heeft gehandeld.
Precies..
pi_172634565
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 21:34 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

TS kan toch juist toegeven dat die vriend een tijdje bij hem gewoond heeft?
Dat verklaart immers waarom die TV op zijn adres is besteld (door die vriend) en daar ook in ontvangst is genomen (door die vriend).
Die vriend is vervolgens vertrokken en heeft daarbij zijn bezittingen (inclusief TV) meegenomen.
Geen zaken waarin TS onrechtmatig heeft gehandeld.
Dat bedoelde ik eigenlijk ook ;)

Echter weet ik niet hoe het juridisch gezien zit dat er en pakket aangenomen is op zijn adres. Je blijft tenslotte verantwoordelijk voor je eigen huis.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_172635184
quote:
7s.gif Op maandag 24 juli 2017 00:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik eigenlijk ook ;)

Echter weet ik niet hoe het juridisch gezien zit dat er en pakket aangenomen is op zijn adres. Je blijft tenslotte verantwoordelijk voor je eigen huis.
Zijn huis is geen natuurlijk of rechtspersoon dat koopovereenkomsten kan aangaan. :P

En het aannemen van een pakket met jouw adres erop en de naam van je huisgenoot is ook niet bepaald onrechtmatig te noemen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 24 juli 2017 @ 07:42:37 #115
51385 baskick
Juist ja!
pi_172636102
quote:
7s.gif Op zondag 23 juli 2017 21:07 schreef phpmystyle het volgende:
Het is te eenvoudig om te stellen dat de vriend er niet gewoond heeft en TS geen overeenkomst heeft met webshop.

De TV is waarschijnlijk besteld en in ontvangst genomen door de vriend, deze heeft getekend op het adres van TS aangezien bezorgers immers een afleveradres nodig hebben om ergens te kunnen bezorgen. Er is dus getekend door ontvangst op adres X.

Ik zou er mee oppassen door de schijn op te houden dat de vriend nooit bij jou ''gelogeerd'' heeft.
Ergens wonen hangt af van de inschrijving in BRP (voorheen GBA). TS heeft aangegeven dat daar geen sprake van is (geweest). Conclusie is dat die vriend daar niet gewoond heeft, hooguit verbleven. Dat er geleverd is op een adres, maakt niet dat de huurder/eigenaar/willekeurige bezoeker of logé van het pand een overeenkomst aangegaan is. Een pand kán dat niet en het tekenen voor ontvangst door een bezoeker zegt alleen iets over de levering, niet over de daadwerkelijke bestelling.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172641050
Wat de moraalridders onder de juridisch onbekwamen hier vergeten is dat deze webshop ervoor heeft gekozen om een TV te leveren zonder vooruitbetaling. Dat mag, dat is hun businessmodel dat waarschijnijk voor meer omzet zorgt en ze misschien nog wat extra oplevert via een overeenkomst met een incassobureau, maar er kleven ook risico's aan.

Dat risico kan niet op iemand worden afgewenteld die nooit iets met die webshop te maken heeft gehad. Niet qua rekening, maar ook niet qua moeite die TS zou moeten doen om het zelfgecreeerde probleem van de webshop op te lossen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172641498
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 01:05 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Zijn huis is geen natuurlijk of rechtspersoon dat koopovereenkomsten kan aangaan. :P

En het aannemen van een pakket met jouw adres erop en de naam van je huisgenoot is ook niet bepaald onrechtmatig te noemen.
Hetzelfde als je iemand anders in jouw auto laat rijden en hij of zij veroorzaakt schade of bekeuringen. Mag jij eens opletten wie dat gaat betalen :P
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_172642772
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 07:42 schreef baskick het volgende:

[..]

Ergens wonen hangt af van de inschrijving in BRP (voorheen GBA). TS heeft aangegeven dat daar geen sprake van is (geweest). Conclusie is dat die vriend daar niet gewoond heeft, hooguit verbleven. Dat er geleverd is op een adres, maakt niet dat de huurder/eigenaar/willekeurige bezoeker of logé van het pand een overeenkomst aangegaan is. Een pand kán dat niet en het tekenen voor ontvangst door een bezoeker zegt alleen iets over de levering, niet over de daadwerkelijke bestelling.
Dus ik kan gewoon producten bestellen op mijn adres en daarbij een willekeurige naam opgeven. Als de pakketbezorger dan bij aflevering niet controleert of de naam op mijn ID-kaart overeenkomt met de naam op de bestelling en mij voor het product laat tekenen, dan heb ik een gratis product?
  maandag 24 juli 2017 @ 14:52:57 #119
51385 baskick
Juist ja!
pi_172643645
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 14:20 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dus ik kan gewoon producten bestellen op mijn adres en daarbij een willekeurige naam opgeven. Als de pakketbezorger dan bij aflevering niet controleert of de naam op mijn ID-kaart overeenkomt met de naam op de bestelling en mij voor het product laat tekenen, dan heb ik een gratis product?
Dat is niet vergelijkbaar met de situatie van TS, of wel? Maar het kan, ja. Als jij iets bestelt en als jij daarbij een valse naam gebruikt, ben jij de overeenkomst aangegaan (zij het onder een valse naam). Je bent dan aan het frauderen :') Dat het voor de winkelier lastig is om te achterhalen welke (echt bestaande) persoon de overeenkomst is aangegaan en dat het kan maakt niet dat het mag.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172643874
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 14:52 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat is niet vergelijkbaar met de situatie van TS, of wel? Maar het kan, ja. Als jij iets bestelt en als jij daarbij een valse naam gebruikt, ben jij de overeenkomst aangegaan (zij het onder een valse naam). [b]Je bent dan aan het frauderen[b] :') Dat het voor de winkelier lastig is om te achterhalen welke (echt bestaande) persoon de overeenkomst is aangegaan en dat het kan maakt niet dat het mag.
Ja, dat bedoelde ik inderdaad. Dat zou het frauderen wel erg makkelijk maken en zou het lastig maken voor webshops om te bewijzen. Behalve als ze zorgen dat bij afleveren altijd de identiteit van de persoon die het pakket in ontvangst neemt wordt gecontroleerd.

Als dat klopt dan snap ik niet waarom een bedrijf een TV verkoopt aan een nieuwe klant zonder die klant vooraf te laten betalen.
  maandag 24 juli 2017 @ 16:02:50 #121
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_172644891
De vraag is hoe de bestelling afgeleverd is.
Aangetekend?
Met controle van persoon?
Als afzender moet je zelf ook kiezen voor een zekerheid. Een bestelling ter waarde van een TV zou minimaal aangetekend én persoonlijk afgeleverd moeten worden.
pi_172645830
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 16:02 schreef FF het volgende:
De vraag is hoe de bestelling afgeleverd is.
Aangetekend?
Met controle van persoon?
Als afzender moet je zelf ook kiezen voor een zekerheid. Een bestelling ter waarde van een TV zou minimaal aangetekend én persoonlijk afgeleverd moeten worden.
Ik kan het me haast niet voorstellen dat een webshop zo naïef is, om een tv op te sturen waar nog niet voor betaald is, zonder dat ze persoonlijke aflevering met id-controle eisen.. Daarmee nemen ze echt een enorm risico..
pi_172646211
Er bestaat natuurlijk ook de kans dat die vriend gewoon als bestaande klant besteld heeft en gewoon van plan was te betalen maar niet aan de verhuizing gedacht heeft.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_172646262
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 17:16 schreef valentijn101 het volgende:
Er bestaat natuurlijk ook de kans dat die vriend gewoon als bestaande klant besteld heeft en gewoon van plan was te betalen maar niet aan de verhuizing gedacht heeft.
Waar is de TV dan gebleven? Die moet hij in ontvangst hebben genomen, maar is daarna vergeten te betalen?
pi_172647023
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 17:20 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waar is de TV dan gebleven? Die moet hij in ontvangst hebben genomen, maar is daarna vergeten te betalen?
Meegenomen toen hij verhuisde. En omdat hij er niet meer woonde heeft hij de acceptgiro niet ontvangen?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_172647037
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 17:20 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waar is de TV dan gebleven? Die moet hij in ontvangst hebben genomen, maar is daarna vergeten te betalen?
+ TS heeft die tv nooit gezien, dus die vriend heeft die tv in ontvangst genomen en direct ergens anders naar toegebracht, voordat ts thuis kwam..

Het scenario dat hij de tv direct heeft doorverkocht om zo snel aan geld voor drugs te komen klinkt best wel aannemelijk..
pi_172647063
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 18:07 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Meegenomen toen hij verhuisde. En omdat hij er niet meer woonde heeft hij de acceptgiro niet ontvangen?
Ts heeft die tv nooit gezien
  dinsdag 25 juli 2017 @ 10:09:44 #128
51385 baskick
Juist ja!
pi_172660805
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 15:08 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, dat bedoelde ik inderdaad. Dat zou het frauderen wel erg makkelijk maken en zou het lastig maken voor webshops om te bewijzen. Behalve als ze zorgen dat bij afleveren altijd de identiteit van de persoon die het pakket in ontvangst neemt wordt gecontroleerd.

Als dat klopt dan snap ik niet waarom een bedrijf een TV verkoopt aan een nieuwe klant zonder die klant vooraf te laten betalen.
Nieuwe klant is een aanname; wellicht had de vriend van TS een uitstekend betaalverleden bij die webwinkel. We weten het niet.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_173357591
Hoe is dit afgelopen?
pi_173360115
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 15:11 schreef Seamonkey- het volgende:
Ik heb een paar maanden geleden een oude vriend van me opgevangen. Die heeft een maand bij me in huis gewoond totdat ik er achter kwam dat ie een drugsprobleem had ( Aan het gebruiken terwijl ik aan het werk was )

Nu krijg ik net een brief van een webwinkel binnen dat ik er op mijn adres een tv besteld is die betaald moet worden. Deze brief is niet aan mij geadresseerd maar aan die jongen die bij mij heeft gelogeerd. Hij staat hier ook niet ingeschreven of iets. Ik heb hier dan ook niks van meegekregen dat hij deze besteld heeft en waarschijnlijk meteen doorverkocht heeft.

Moet ik nu betalen omdat ie op mijn adres staat of hoe zit dit?
Zal sowieso even contact opnemen met de betreffende webwinkel.
Waarom open jij andermans post? Volgens mij mag dat niet.
pi_173368519
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:43 schreef 0108daniel het volgende:
Hoe is dit afgelopen?
Meneer heeft inmiddels contact met mij opgenomen en excuses gemaakt. Heeft zichzelf laten opnemen. En hij heeft het geregeld met de webshop. TV was inderdaad geleverd en meteen doorverkocht.

Eind goed al goed.
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:38:35 #132
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_173383565
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 19:06 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

Meneer heeft inmiddels contact met mij opgenomen en excuses gemaakt. Heeft zichzelf laten opnemen. En hij heeft het geregeld met de webshop. TV was inderdaad geleverd en meteen doorverkocht.

Eind goed al goed.
Fijn om te horen, goed voor jou dat het opgelost is, goed voor hem dat hij hulpt heeft gezocht :Y
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_173426481
Hoezo kan je een tv laten bezorgen en deze pas achteraf betalen?

Lijkt me nogal dom van de webshop.

Altijd als ik iets bestel moet ik van ter voren betalen. Behalve als ik bij thuisbezorgd kies voor contant of zo
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 27 augustus 2017 @ 17:44:21 #134
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_173426692
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 17:35 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Hoezo kan je een tv laten bezorgen en deze pas achteraf betalen?

Lijkt me nogal dom van de webshop.

Altijd als ik iets bestel moet ik van ter voren betalen. Behalve als ik bij thuisbezorgd kies voor contant of zo
ik kan gewoon de optie achteraf betalen met Acceptgiro of Ideal kiezen als ik bij bol of wehkamp bestel
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_173426736
quote:
99s.gif Op zondag 27 augustus 2017 17:44 schreef Nizno het volgende:

[..]

ik kan gewoon de optie achteraf betalen met Acceptgiro of Ideal kiezen als ik bij bol of wehkamp bestel
Hmmm

Misschien handig zodat je geen kapotte tv besteld of zo. Maar voor situaties zoals dit, lijkt me als bedrijf best kut, tenzij je multi million business bent of zo
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 27 augustus 2017 @ 17:47:03 #136
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_173426777
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 17:45 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Hmmm

Misschien handig zodat je geen kapotte tv besteld of zo. Maar voor situaties zoals dit, lijkt me als bedrijf best kut, tenzij je multi million business bent of zo
tja, betaalgemak is wat veel klanten een goede eigenschap van een webshop vinden.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_173435271
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 17:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Jazeker wel.

Het gaat om het traject tot de post bezorgd is op het adres wat op de brief staat.
Eenmaal bezorgd is het klaar.

Het is niet helemaal mijn rechtsgebied maar Wikipedia zegt:

"Het is eenieder verboden ongeopende post die niet voor hem of haar bestemd is te openen en te lezen zonder toestemming van degene aan wie de post wel gericht is. "

Artikel 201 Strafrecht bepaalt:
Hij die opzettelijk brieven of andere stukken, aan een post- of telegraafkantoor bezorgd of in een postbus gestoken, aan hun bestemming onttrekt, opent of beschadigt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

Die bestemming lijkt me de geadresseerde (dat is immers hét fundamentele onderdeel van postbezorging). Het is juist dat de postbode zijn werk heeft gedaan zodra hij de brief in de juist brievenbus heeft gedeponeerd maar dat wil niet zeggen dat indien de brief op het moment dat hij in de juiste brievenbus ligt, de geadresseerde zodanig heeft bereikt dat schending van het briefgeheim daarna niet meer mogelijk zou zijn. Het criterium van 'beëindiging van het bezorgtraject' volgt ook niet uit de wet. Zeker niet rechtstreeks. Uit de jurisprudentie volgt ook niet direct een ander oordeel.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_173435522
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 23:27 schreef Argento het volgende:
Uit de jurisprudentie volgt ook niet direct een ander oordeel.
Maar hoe vaak worden er mensen vervolgd en veroordeeld omdat ze brieven van een incassobureau hebben open gemaakt?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_173435656
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 23:43 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar hoe vaak worden er mensen vervolgd en veroordeeld omdat ze brieven van een incassobureau hebben open gemaakt?
niet als zij de geadresseerde zijn...

ik heb geen uitspraken kunnen vinden waarin artikel 201 tot een veroordeling heeft geleid. Maar het zal vast wel ns gebeurd zijn.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')