abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Games maandag 17 juli 2017 @ 22:48:03 #1
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172494487
Welkom in de Topicreeks: Vragen over vliegen

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in de Topicreeks: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in de Topicreeks: Hoe kom ik goedkoop van A naar B
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in de Topicreeks: Travel: aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games maandag 17 juli 2017 @ 22:56:03 #2
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172494785
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:06 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

In Garuda?

Dat kan ik mij niet voorstellen, men vliegt de lange afstandsroutes voornamelijk met de first class uitvoering en de 777 heeft echt een 3-3-3 indeling.
Op de site van Garuda, In de first class uitvoering 8 First/38 Business/268 Economy en in de wat meer sardine can uitvoering 26 Business/367 Economy maar dan zit je 3-3-3 want als je dan 3-4-3 indeling zou hebben dan moet je voor deze aantallen wel extreem veel beenruimte geven waardoor die krappe stoelindeling geen zin heeft. (Daarnaast zie ik nog wel wat problemen in een 3-4-3 uitvoering met 425 passagiers qua range, dan ben je behoorlijk gelimiteerd op vracht door de extra kilo's aan passagiers, en dat wil Garuda niet).

Nu zou het kunnen dat Garuda speciaal voor de Hadj vluchten andere toestellen heeft en die af en toe inzet op binnenlandse routes, want voor Hadj vluchten gebruikt men bij voorkeur door de low yield bij voorkeur een toestel in de sardinecan uitvoering en is vracht van secundair of zelfs geen belang.
Ja, vlucht GA88. En je hebt helemaal gelijk. Zat net mijn selfie te bekijken en toen zag ik dat het 3-3-3 was. Terwijl het er, in mijn geheugen, echt 3-4-3 eruit zag.

Echter, de heenvlucht was 3-4-3. Maar dat was ook precies 1 nacht voor het einde van de Ramadan en die zat nokvol. Vandaar mijn verwarring.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  FOK!fotograaf dinsdag 18 juli 2017 @ 11:45:18 #3
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_172501200
Vast al bekend maar ik zet het hier toch neer:
Voor de mensen die met Ryanair boeken, ook al boek je samen, je zit niet meer naast elkaar.
Wil je naast elkaar zitten moet je tijdens het boeken al kiezen om een stoel te kiezen.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:00:56 #4
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_172501443
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:45 schreef fraubitch het volgende:
Vast al bekend maar ik zet het hier toch neer:
Voor de mensen die met Ryanair boeken, ook al boek je samen, je zit niet meer naast elkaar.
Wil je naast elkaar zitten moet je tijdens het boeken al kiezen om een stoel te kiezen.
True. Ik heb die 20¤ op een boeking van 550 maar gewoon afgetikt. Bij vertrek uit Dublin zagen we een stelletje "afscheid nemen" omdat hij de voorste ingang moest hebben en zij de achterste :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_172502037
Nog een reden voor mij om wizz air te prefereren boven ryan air.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  FOK!fotograaf dinsdag 18 juli 2017 @ 12:44:13 #6
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_172502220
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:00 schreef JDude het volgende:

[..]

True. Ik heb die 20¤ op een boeking van 550 maar gewoon afgetikt. Bij vertrek uit Dublin zagen we een stelletje "afscheid nemen" omdat hij de voorste ingang moest hebben en zij de achterste :').
Grappig, dat was bij mij ook precies wanneer ik erachter kwam. Ze doen dit nu sinds een maand of anderhalf. Alleen kinderen tot 11 jaar worden nog naast hun ouders geplaatst.

Enne..550 euro voor een retourtje (?) Dublin??? :o
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  FOK!fotograaf dinsdag 18 juli 2017 @ 12:44:43 #7
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_172502237
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:35 schreef sirdanilot het volgende:
Nog een reden voor mij om wizz air te prefereren boven ryan air.
Wizzair vliegt niet naar alle bestemmingen waar Ryanair wel naar vliegt.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:44:46 #8
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_172502239
quote:
8s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:44 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Grappig, dat was bij mij ook precies wanneer ik erachter kwam. Ze doen dit nu sinds een maand of anderhalf. Alleen kinderen tot 11 jaar worden nog naast hun ouders geplaatst.

Enne..550 euro voor een retourtje (?) Dublin??? :o
Met z'n vijven.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_172502591
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:44 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Grappig, dat was bij mij ook precies wanneer ik erachter kwam. Ze doen dit nu sinds een maand of anderhalf. Alleen kinderen tot 11 jaar worden nog naast hun ouders geplaatst.

Enne..550 euro voor een retourtje (?) Dublin??? :o
Is al wat langer geleden - was al het geval toen wij naar Rome gingen in februari.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  dinsdag 18 juli 2017 @ 22:11:53 #10
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_172515249
Ryanair ontkent iets te hebben aangepast.

Maar er zijn genoeg ervaringen vindbaar dat Ryanair wel degelijk eerst de midden stoelen uitgeeft en daarna de plekken aan het raam of gangpad.

Ryanair schiet zichzelf hier overigens zelf wel mee in de voet, want nu zijn er voor stellen die samen reizen en die niet vooraf een zitplaatsreservering hebben gedaan na het inchecken erachter komen dat ze niet meer bij elkaar zitten maar door de uitgifte van de midden stoelen in het hele toestel geen zitplaatsen naast elkaar meer te vinden zijn.

Als je als één van de eerste online incheckt krijg je een middenstoel aangewezen, zodra die op zijn krijg je de gangpad en raamstoelen en wanneer je onder één boekingsnummer krijgt structureel niet bij elkaar in de buurt. Daarna het cheeky bericht dat je niet naast elkaar zit en kunt wijzigen.
Cabinepersoneel heeft intern al aan de bel getrokken omdat bij veel (vakantie) vluchten er een hele tombola ontstaat omdat mensen toch bij elkaar willen zitten, cabinepersoneel wil dat men snel gaat zitten maar er ontstaan verhitte discussies en veel vertragingen. Ryanair gokt erop dat dit beleid ervoor zorgt dat mensen die nieuwe boekingen maken eieren voor hun geld kiezen en stoelen vooraf vast legt, maar ik betwijfel of na de tussentijdse evaluatie de vorm van stoelentoewijzing in huidige vorm blijft bestaan want de turnaround tijden zijn sinds de invoering met 10 a 20% toegenomen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_172518582
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:11 schreef ozzietukker het volgende:
Ryanair ontkent iets te hebben aangepast.

Maar er zijn genoeg ervaringen vindbaar dat Ryanair wel degelijk eerst de midden stoelen uitgeeft en daarna de plekken aan het raam of gangpad.

Ryanair schiet zichzelf hier overigens zelf wel mee in de voet, want nu zijn er voor stellen die samen reizen en die niet vooraf een zitplaatsreservering hebben gedaan na het inchecken erachter komen dat ze niet meer bij elkaar zitten maar door de uitgifte van de midden stoelen in het hele toestel geen zitplaatsen naast elkaar meer te vinden zijn.

Als je als één van de eerste online incheckt krijg je een middenstoel aangewezen, zodra die op zijn krijg je de gangpad en raamstoelen en wanneer je onder één boekingsnummer krijgt structureel niet bij elkaar in de buurt. Daarna het cheeky bericht dat je niet naast elkaar zit en kunt wijzigen.
Cabinepersoneel heeft intern al aan de bel getrokken omdat bij veel (vakantie) vluchten er een hele tombola ontstaat omdat mensen toch bij elkaar willen zitten, cabinepersoneel wil dat men snel gaat zitten maar er ontstaan verhitte discussies en veel vertragingen. Ryanair gokt erop dat dit beleid ervoor zorgt dat mensen die nieuwe boekingen maken eieren voor hun geld kiezen en stoelen vooraf vast legt, maar ik betwijfel of na de tussentijdse evaluatie de vorm van stoelentoewijzing in huidige vorm blijft bestaan want de turnaround tijden zijn sinds de invoering met 10 a 20% toegenomen...
heb wel een beetje medelijden met die lui hoor. Hongerloontje en dan allemaal tokkies te lijf moeten omdat ze niet 2¤ betalen om naast elkaar te zitten. Heel bewust maar transavia boven ryanair gekozen ook voor mijn malaga vlucht van de zomer. 12¤ extra. Ik word soft.

Er staat trouwens impliciet in het officiële ryanair bericht dat het wel degelijk is aangepast.
pi_172518586
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:35 schreef sirdanilot het volgende:
Nog een reden voor mij om wizz air te prefereren boven ryan air.
sow die nieuwe wizz kisten zijn echt de kleinste stoeltjes die ik ooit heb gehad. Echt een drama als je een pleuriseind moet. Zelfs naar katowice met middle seat vrij wat ik het echt al zat :')
pi_172521014
quote:
11s.gif Op woensdag 19 juli 2017 01:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

sow die nieuwe wizz kisten zijn echt de kleinste stoeltjes die ik ooit heb gehad. Echt een drama als je een pleuriseind moet. Zelfs naar katowice met middle seat vrij wat ik het echt al zat :')
Maar jij bent toch bijna 2 meter?

Als je gewoon een normale lengte hebt is het allemaal best te doen. Maar goed laatste keer wizzen was vorig jaar ergens. Ik vlieg niet meer zoveel als eerst.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_172521772
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:35 schreef sirdanilot het volgende:
Nog een reden voor mij om wizz air te prefereren boven ryan air.
Ryanair is echt vele malen beter. 20-25x mee gevlogen: nooit vertraging en personeel dat tenminste iets van Engels kan. Wizzair 3x mee gevlogen: 3x flinke vertraging (1 uur, 3 uur, 4 uur) en personeel dat alleen in het Pools loopt te brabbelen. Bovendien belachelijk kleine maat handagage die je mee mag nemen bij Wizzair. Nee, doe mij maar Ryanair.
  Moderator woensdag 19 juli 2017 @ 10:59:15 #15
45833 crew  Fogel
pi_172521922
Als jullie zin hebben, maak dan graag een trip report over een of meerdere van jullie vliegreizen :) TRV / Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #11
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_172522147
quote:
9s.gif Op woensdag 19 juli 2017 01:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

heb wel een beetje medelijden met die lui hoor. Hongerloontje en dan allemaal tokkies te lijf moeten omdat ze niet 2¤ betalen om naast elkaar te zitten. Heel bewust maar transavia boven ryanair gekozen ook voor mijn malaga vlucht van de zomer. 12¤ extra. Ik word soft.

Er staat trouwens impliciet in het officiële ryanair bericht dat het wel degelijk is aangepast.
aan de andere kant, als je niet even 1 tot 2 uur zonder elkaar kan ben je ook behoorlijk treurig... maar ja anders moet je gewoon betalen... ik vlieg wel eens met een maat van mij met Ryanair maar die valt altijd gelijk in slaap in 't vliegtuig... hoef er dus ook niet per sé naast te zitten.
pi_172522220
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:51 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Ryanair is echt vele malen beter. 20-25x mee gevlogen: nooit vertraging en personeel dat tenminste iets van Engels kan. Wizzair 3x mee gevlogen: 3x flinke vertraging (1 uur, 3 uur, 4 uur) en personeel dat alleen in het Pools loopt te brabbelen. Bovendien belachelijk kleine maat handagage die je mee mag nemen bij Wizzair. Nee, doe mij maar Ryanair.
nu is het inderdaad klein met wizzair (maar voor een weekendje feesten in Oost-Europa neem ik toch alleen maar een rugzak mee)... het gaat echter veranderen.

ryanair: 55cm x 40cm x 20cm
wizzair nu: 42cm x 32cm x 25cm
wizzair na 29 oktober: 55 x 40 x 23cm

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2017 11:16:13 ]
pi_172522617
quote:
6s.gif Op woensdag 19 juli 2017 11:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

nu is het inderdaad klein met wizzair (maar voor een weekendje feesten in Oost-Europa neem ik toch alleen maar een rugzak mee)... het gaat echter veranderen.

ryanair: 55cm x 40cm x 20cm
wizzair nu: 42cm x 32cm x 25cm
wizzair na 29 oktober: 55 x 40 x 23cm
zijn ze eindelijk om? Beter _O_

Ze hebben nog wel wat toffe opties waar ryanair niet komt. Astana, kiev, ijsland...
  Moderator woensdag 19 juli 2017 @ 13:16:52 #19
45833 crew  Fogel
pi_172525290
Als mensen deze week vanaf Weeze vertrekken, hou er dan rekening mee dat er een festival in de buurt is en dat ze best veel drukte verwachten op de wegen. http://www.rp-online.de/n(...)nreise-aid-1.6956973

quote:
Anreise für Flugreisende Sie sollen statt der üblichen Beschilderung die Ausfahrt Sonsbeck nutzen und von dort den Wegweisern zum Flughafen folgen. Alternativ können sie auch an der Abfahrt Uedem / Kervenheim die Autobahn verlassen und dann über die Winnekendonker Straße nach Winnekendonk und dann weiter nach Kevelaer fahren. Wer zum Flughafen will, sollte lieber etwas mehr Zeit einplanen, um pünktlich am Terminal zu sein.

Staugefahr Auf allen Strecken rund um Weeze muss mit mehr Verkehr gerechnet werden. Vor allem am Donnerstag wird es auf der B 9 recht voll sein. Eng könnte es auch auf der Rheinstraße in Kevelaer werden. Die Strecke von Winnekendonk sollen zwar nur die Flugreisenden nutzen. Aber die Kreuzung zur B 9 ist auch sonst ein Nadelöhr. Daher ist dort sicher in den kommenden Tagen mit Staus zu rechnen. Auch weil die Tagesbesucher eventuell diese Route nutzen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_172532698
quote:
6s.gif Op woensdag 19 juli 2017 11:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

aan de andere kant, als je niet even 1 tot 2 uur zonder elkaar kan ben je ook behoorlijk treurig... maar ja anders moet je gewoon betalen... ik vlieg wel eens met een maat van mij met Ryanair maar die valt altijd gelijk in slaap in 't vliegtuig... hoef er dus ook niet per sé naast te zitten.
Ik snap best dat maatschappijen graag willen verdienen aan het verkopen van plaatsen, maar het mensen uit dezelfde boeking bewust zo ver mogelijk uit elkaar plaatsen is wat mij betreft gewoon treiteren. Ik kan me voorstellen dat stewardessen last krijgen van plaatsvervangende schaamte als ze dat moeten gaan uitleggen.
  woensdag 19 juli 2017 @ 22:19:54 #21
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_172538682
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik snap best dat maatschappijen graag willen verdienen aan het verkopen van plaatsen, maar het mensen uit dezelfde boeking bewust zo ver mogelijk uit elkaar plaatsen is wat mij betreft gewoon treiteren. Ik kan me voorstellen dat stewardessen last krijgen van plaatsvervangende schaamte als ze dat moeten gaan uitleggen.
Ze hoeven het niet uit te leggen, maar men heeft vooral last van passagiers die samen reizen die samen willen zitten en er een hele stoelentombola plaatsvindt. En dat kost tijd...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_172538726
Iemand enig idee of het druk is op Schiphol?
  woensdag 19 juli 2017 @ 22:24:08 #23
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_172538823
quote:
11s.gif Op woensdag 19 juli 2017 11:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

zijn ze eindelijk om? Beter _O_

Ze hebben nog wel wat toffe opties waar ryanair niet komt. Astana, kiev, ijsland...
Nu heb ik bij Wizz Air geen last van de beperkingen van de kleine handbagage en aangezien ik altijd voorin zit of op stoel 12A bij de A321 ik ook geen last heb van de beperkte beenruimte op de andere plekken ben ik wel verbaasd door deze verandering bij Wizz Air.

Het komt ongetwijfeld vriendelijke over en de discussies bij de gate zullen wat af nemen, maar men zal hierdoor veel meer handbagage krijgen waardoor de bagagebakken voller zijn wat weer zal resulteren dat men veel bij de gate handbagage in moet nemen of aan boord toeren moet uithalen om handbagage alsnog in het ruim te stoppen.
Persoonlijk vond ik het beleid prima, na de invoering van de maatregel van kleine handbagage was er op welk moment ik instapte eigenlijk altijd wel plaats voor mijn handbagage, en gezien de plekken waar ik zit moet ik het wel altijd in zo'n bak plaatsen, en wordt ik eigenlijk verplicht om als eerste aan boord te gaan, want ik wil niet op rij 1 zitten met handbagage bij rij 12,,,,
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 19 juli 2017 @ 22:29:29 #24
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_172538994
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:21 schreef Maghrebijnse het volgende:
Iemand enig idee of het druk is op Schiphol?
Het is op sommige momenten wat drukker dan normaal, zowel bij de incheckbalies, als bij de beveiliging en bij de eventuele paspoortcontrole.

Ik heb vooral last van de paspoortcontrole omdat daar geen onderscheid wordt gemaakt van priority of niet, en wat nog veel erger is, men helpt mensen die geen EU paspoort hebben en wel in de EU rij staan wel bij die specifieke EU balies.
En dat laatste kost onnodig veel tijd en als ik buiten de EU kom wordt ik ook terug gestuurd, dus dat mag men op Schiphol ook doen.

Maar ligt dus vooral aan het tijdstip waarop je vliegt, en bij terugkomst of er net een toestel voor je zit, want ik kan nog zo snel zijn uit mijn Turkish Airlines vlucht naar de paspoortcontrole lopen, als de Pegasus passagiers die ondanks later geplande aankomsstijd voltallig bij die paspoortcontrole staan en men de automatische poortjes uit heeft staan duurt het altijd wel even.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_172539050
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:29 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het is op sommige momenten wat drukker dan normaal, zowel bij de incheckbalies, als bij de beveiliging en bij de eventuele paspoortcontrole.

Ik heb vooral last van de paspoortcontrole omdat daar geen onderscheid wordt gemaakt van priority of niet, en wat nog veel erger is, men helpt mensen die geen EU paspoort hebben en wel in de EU rij staan wel bij die specifieke EU balies.
En dat laatste kost onnodig veel tijd en als ik buiten de EU kom wordt ik ook terug gestuurd, dus dat mag men op Schiphol ook doen.

Maar ligt dus vooral aan het tijdstip waarop je vliegt, en bij terugkomst of er net een toestel voor je zit, want ik kan nog zo snel zijn uit mijn Turkish Airlines vlucht naar de paspoortcontrole lopen, als de Pegasus passagiers die ondanks later geplande aankomsstijd voltallig bij die paspoortcontrole staan en men de automatische poortjes uit heeft staan duurt het altijd wel even.
Ok, bedankt! Ga gewoon van het ergste uit. Vlieg om 15:45 dus ik vermoed een best druk moment.
pi_172539073
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ok, bedankt! Ga gewoon van het ergste uit. Vlieg om 15:45 dus ik vermoed een best druk moment.
Enkeltje naar Saudi Arabië mag ik hopen?
pi_172539208
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Enkeltje naar Saudi Arabië mag ik hopen?
Pakistan!
pi_172539411
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:37 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Pakistan!
Zolang t maar een enkeltje is
pi_172539448
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zolang t maar een enkeltje is
Retourtje!
pi_172579524
Ik ben nu op schiphol. Balie was direct aan de beurt, security vooraan aansluiten via de kleine tas rij (anders ook maar 5/10 minuutjes). Wat een drukte _O_
  vrijdag 21 juli 2017 @ 22:18:26 #31
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_172585309
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 18:34 schreef Yreal het volgende:
Ik ben nu op schiphol. Balie was direct aan de beurt, security vooraan aansluiten via de kleine tas rij (anders ook maar 5/10 minuutjes). Wat een drukte _O_
De media aandacht van de lange wachtrijen op Schiphol, mede mogelijk gemaakt door het exact conform de richtlijn uitvoeren van de veiligheidscontrole door de gecontracteerde partijen welke de veiligheidscontrole uitvoeren heeft Schiphol gedwongen om meer geld vrij te maken voor de partijen welke de veiligheidscontrole uitvoeren zodat de doorgangen beter bezet kunnen worden.

Ik heb gelukkig persoonlijk geen last gehad van extreme wachtrijen anders dan nu bij binnenkomst door juist de centrale security je nu minder keuze hebt bij welk controlepunt je uitkomt voor de paspoortcontrole. Vroegâh kwam je altijd in de algemene ruimte aan, en koos je het verkeerde punt van paspoortcontrole kon je terug, liep je 400 meter en kwam je wel in een lege hal aan waar je paspoort gecontroleerd kon worden, nu zijn er om de centrale security zone te beschermen 1 weg doorgangen gecreëerd waardoor je dus niet anders kan dan wachten.

De acties van de veiligheidsbedrijven hebben geholpen zodat het winstgevende (!) Schiphol een deel van de winst welke men maakt op de passagiers ook ten goede kan laten komen aan de passagiers door de controlepunten volledig te bemensen.
Volgende stap is paspoortcontrole, want Schiphol wijst wel naar de overheid, Schiphol kan wel degelijk ook bijdragen aan budgettering hiervoor, denk bijvoorbeeld aan technologische hulpmiddelen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_172602076
kan iemand mij de regels rondom de prioriteitslanen op Schiphol uitleggen?

De klm website suggereert dat alle bclass reizigers er gebruik van mogen maken, op andere websites lees ik dat je eerst een Privium pas moet aanvragen.

Wat klopt er?
speak only if it improves the silence.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 19:49:14 #33
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_172602629
Je haalt twee dingen doorelkaar. Privium staat los van de KLM en daar moet je inderdaad lid van zijn. Sowieso als je KLM business vliegt (of een goud status of hoger) dan kun je van de prio lanes gebruik maken.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_172602675
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:25 schreef TjjWester het volgende:
kan iemand mij de regels rondom de prioriteitslanen op Schiphol uitleggen?

De klm website suggereert dat alle bclass reizigers er gebruik van mogen maken, op andere websites lees ik dat je eerst een Privium pas moet aanvragen.

Wat klopt er?
https://www.klm.com/trave(...)ge_access_policy.htm

Dit bedoel je toch? Fijne lounge btw. :D
pi_172602750
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:52 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

https://www.klm.com/trave(...)ge_access_policy.htm

Dit bedoel je toch? Fijne lounge btw. :D
Nee op schiphol hebben ze speciale prioriteitslanen voor de paspoortcontrole.
speak only if it improves the silence.
pi_172602772
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:55 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Nee op schiphol hebben ze speciale prioriteitslanen voor de paspoortcontrole.
Oh! Ben je dan eerder aan de beurt? En hoe werkt dat? Tegen een betaling? Lijkt me wel fijn, dus ben benieuwd...
pi_172602809
Dit gevonden. Goed om te weten, aangezien ik zeker 6 keer per jaar met KLM vlieg. Maar, om eerlijk te zijn, in een gewone rij is het ook prima. KLM heeft het altijd wel goed geregeld.

quote:
Speciale incheckmogelijkheden met SkyPriority
Sky Priority logo
Reist u in First Class of Business Class of reist u als Flying Blue Gold-, Flying Blue Platinum- of SkyTeam Elite (Plus)-deelnemer in Economy Class? Dan kunt u met voorrang inchecken en uw bagage afgeven in het daartoe bestemde incheckgebied op de luchthaven.

Op luchthaven Schiphol kunt u van SkyPriority gebruikmaken bij balierij 9, 10 en 11 in Vertrekhal 2.

Na het inchecken profiteren SkyPriority-passagiers op steeds meer luchthavens wereldwijd van een snellere doorgang bij de veiligheids- en paspoortcontrole.


[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2017 19:58:03 ]
pi_172602902
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:57 schreef Maghrebijnse het volgende:
Dit gevonden. Goed om te weten, aangezien ik zeker 6 keer per jaar met KLM vlieg. Maar, om eerlijk te zijn, in een gewone rij is het ook prima. KLM heeft het altijd wel goed geregeld.

[..]

Ja klopt dat ja, terwijl ik op andere websites lees dat je naast een b-class ticket ook dient te beschikken over een privium pas.

Zo pas wil ik niet aanvragen omdat ze een irisscan verplichten.
speak only if it improves the silence.
pi_172602998
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 20:00 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ja klopt dat ja, terwijl ik op andere websites lees dat je naast een b-class ticket ook dient te beschikken over een privium pas.

Zo pas wil ik niet aanvragen omdat ze een irisscan verplichten.
Waarom heb je moeite met zo een irisscan? Nou ja, is het echt nodig? De normale rijen van KLM zijn altijd zo goed geregeld. Vind het echt een goede maatschappij.
pi_172603102
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 20:03 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Waarom heb je moeite met zo een irisscan? Nou ja, is het echt nodig? De normale rijen van KLM zijn altijd zo goed geregeld. Vind het echt een goede maatschappij.
Geen moeite, wel chronisch tijd gebrek.

Snel door de controle gaat het verschil maken tussen halen of niet halen.
speak only if it improves the silence.
pi_172603140
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 20:06 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Geen moeite, wel chronisch tijd gebrek.

Snel door de controle gaat het verschil maken tussen halen of niet halen.
Oh. Ik zou ze gewoon even bellen. Lijkt me verstandiger.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 20:22:38 #42
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_172603610
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 20:00 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ja klopt dat ja, terwijl ik op andere websites lees dat je naast een b-class ticket ook dient te beschikken over een privium pas.

Zo pas wil ik niet aanvragen omdat ze een irisscan verplichten.
Lees nou eens:

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:49 schreef static het volgende:
Je haalt twee dingen doorelkaar. Privium staat los van de KLM en daar moet je inderdaad lid van zijn. Sowieso als je KLM business vliegt (of een goud status of hoger) dan kun je van de prio lanes gebruik maken.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_172603900
Je mag op schiphol voordringen met

-privium
-1ste klas of bussinius ticket
-frequent flyer pasje wat dat voordeel geeft (skyteam elite, star gold of oneworld emerald).
pi_172635262
Je mag naast een trolley (handbagage) toch ook gewoon een ruggras ( zit laptop in) mee? Of niet?
pi_172635446
Helpen jullie hier even, want weet het niet, maar iemand is niet up to date hier.
R&P / Vliegangst

:')
Do what you love, love what you do!
  maandag 24 juli 2017 @ 05:50:43 #46
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_172635828
Heb dat topic gezien, geloof er geen flikker van. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_172636144
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 05:50 schreef static het volgende:
Heb dat topic gezien, geloof er geen flikker van. :)
Dat is gewoon een troll. En die mensen die er serieus op reageren ook.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 24 juli 2017 @ 08:26:01 #48
62913 Blik
The one and Only!
pi_172636375
Dat moet wel een troll zijn, met zn stempelkaart en de auto even bij het hek neerzetten
pi_172636400
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 01:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
Je mag naast een trolley (handbagage) toch ook gewoon een ruggras ( zit laptop in) mee? Of niet?
Bij veel vluchten wel ja, verschilt per maatschappij.
pi_172638186
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 01:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
Je mag naast een trolley (handbagage) toch ook gewoon een ruggras ( zit laptop in) mee? Of niet?
ligt aan de maatschappij
pi_172638316
Ok! KLM mag wel altijd. Ik vlieg straks met Royal Air Maroc. Nou ja, ik zie het straks wel. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2017 10:33:38 ]
pi_172641390
Rugzak was prima. Ze zeiden niks.
  Moderator maandag 24 juli 2017 @ 13:26:31 #53
45833 crew  Fogel
pi_172641432
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 13:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
Rugzak was prima. Ze zeiden niks.
^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_172641499
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 13:26 schreef Fogel het volgende:

[..]

^O^
Hehe. Rugzak is best groot, dus was daarom wel bang dat ze wat zouden zeggen. Nou, dan weten we dat weer voor de volgende keer. :D
  maandag 24 juli 2017 @ 14:33:04 #55
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_172643231
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 20:06 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Geen moeite, wel chronisch tijd gebrek.

Snel door de controle gaat het verschil maken tussen halen of niet halen.
Met een Privium pas mag je naast via de dedicated rij van de veiligheidscontrole, dezelfde als business klasse passagiers en houders van frequent flyer cards met een bepaalde status, ook nog eens voordringen bij de paspoortcontrole, zowel bij vertrek als bij aankomst. (Als de vlucht buiten Schengen is uiteraard, anders geen paspoortcontrole). En dat mag dan weer niet bij een frequent flyer card of business klasse ticket.

Kijk als je de 05.30 vlucht naar Kiev moet nemen vanaf Schiphol, dan heb je bij vertrek niks van priority nodig, maar als je rond 09.30 vliegt dan is het nogal druk, bij zowel een veiligheidscontrole als paspoortcontrole.
De rij bij de veiligheidscontrole ontloop ik al, maar sta tegenwoordig toch 15-20 minuten in de rij bij de paspoortcontrole omdat naast passagiers helpt die geen EU paspoort hebben, stuur ze uit die rij in de juiste rij is mijn motto, ook vaak de manke nelissen van deze wereld met welk paspoort dan ook voor mogen, nou ja niet bij mij, ik laat ze dus niet voor als men van rechts instroomt en voor mij direct naar de paspoortcontrole gaat, maar de gemiddelde passagier wel..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_172657903
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 14:33 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Met een Privium pas mag je naast via de dedicated rij van de veiligheidscontrole, dezelfde als business klasse passagiers en houders van frequent flyer cards met een bepaalde status, ook nog eens voordringen bij de paspoortcontrole, zowel bij vertrek als bij aankomst. (Als de vlucht buiten Schengen is uiteraard, anders geen paspoortcontrole). En dat mag dan weer niet bij een frequent flyer card of business klasse ticket.

Kijk als je de 05.30 vlucht naar Kiev moet nemen vanaf Schiphol, dan heb je bij vertrek niks van priority nodig, maar als je rond 09.30 vliegt dan is het nogal druk, bij zowel een veiligheidscontrole als paspoortcontrole.
De rij bij de veiligheidscontrole ontloop ik al, maar sta tegenwoordig toch 15-20 minuten in de rij bij de paspoortcontrole omdat naast passagiers helpt die geen EU paspoort hebben, stuur ze uit die rij in de juiste rij is mijn motto, ook vaak de manke nelissen van deze wereld met welk paspoort dan ook voor mogen, nou ja niet bij mij, ik laat ze dus niet voor als men van rechts instroomt en voor mij direct naar de paspoortcontrole gaat, maar de gemiddelde passagier wel..
aangezien jij best vaak in bud bent

Zou ik het reddeb om met dezelfde aegean kist budapest uit te komen? Die leggen 10.10 aan, maar die zitten niet in de shed. Dan zou je gewoon moeten deboarden in de departure zone.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 16:29:34 #57
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_172668763
misschien is de vraag te algemeen en is het heel erg maatschappij specifiek: maar hoe is het beleid t.a.v. bagage voor de baby? Mag ik als ik een baby meeneem voor haar ook een extra trolley meenemen?

Ik wil een stedentrip maken met een low-cost maatschappy als easyjet of ryanair
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_172669186
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 16:29 schreef greatgonzo het volgende:
misschien is de vraag te algemeen en is het heel erg maatschappij specifiek: maar hoe is het beleid t.a.v. bagage voor de baby? Mag ik als ik een baby meeneem voor haar ook een extra trolley meenemen?

Ik wil een stedentrip maken met een low-cost maatschappy als easyjet of ryanair
Geheel afhankelijk van of je baby bij je op schoot zit of niet, zoals bijvoorbeeld Transavia hanteert:
https://www.transavia.com/nl-NL/service/vliegen-met-baby/
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_172670769
Waarom zou je op stedentrip met het vliegtuig gaan, met een baby?
Vliegen is voor vrijwel alle baby's (en de mede-passagiers) al een ontzettende hel door de cabinedruk. En om het dan 2 keer binnen een paar dagen te doen zodat je er er een weekendje uit bent.. :r

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2017 18:09:46 ]
  dinsdag 25 juli 2017 @ 18:47:30 #60
62913 Blik
The one and Only!
pi_172671699
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 18:08 schreef CrashO het volgende:
Waarom zou je op stedentrip met het vliegtuig gaan, met een baby?
Vliegen is voor vrijwel alle baby's (en de mede-passagiers) al een ontzettende hel door de cabinedruk. En om het dan 2 keer binnen een paar dagen te doen zodat je er er een weekendje uit bent.. :r
:')

Ben je serieus of aan het trollen?

Ben al meerdere keren met een baby in een vliegtuig geweest, en ook voor intercontinentale vluchten. Geen enkele keer problemen gehad. Maar jij denkt zeker dat 10 uur in een auto zitten in een maxi-cosi wel een pretje is...
pi_172672024
Heeft iemand weer de deur van OUD open gelaten? Cabinedruk-verandering bij landing is gewoon ultiem kut voor de oren. En baby's snappen er niks van dus panieken alle kanten uit. Dat je dat doet voor een vakantie van 3 weken is nog te begrijpen (al is mijn persoonlijke mening dat tot een kind uit genoeg is om zelf de gate in te lopen, je maar lekker een camping op een uurtje rijden pakt).

Maar om het nou voor een "vakantie" van 2 dagen te doen.

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2017 19:21:27 ]
pi_172672403
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 18:47 schreef Blik het volgende:

[..]

:')

Ben je serieus of aan het trollen?

Ben al meerdere keren met een baby in een vliegtuig geweest, en ook voor intercontinentale vluchten. Geen enkele keer problemen gehad. Maar jij denkt zeker dat 10 uur in een auto zitten in een maxi-cosi wel een pretje is...
Niets is zo irritant als een jankende baby in het vliegtuig.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 19:35:53 #63
62913 Blik
The one and Only!
pi_172673169
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 18:57 schreef CrashO het volgende:
Heeft iemand weer de deur van OUD open gelaten? Cabinedruk-verandering bij landing is gewoon ultiem kut voor de oren. En baby's snappen er niks van dus panieken alle kanten uit. Dat je dat doet voor een vakantie van 3 weken is nog te begrijpen (al is mijn persoonlijke mening dat tot een kind uit genoeg is om zelf de gate in te lopen, je maar lekker een camping op een uurtje rijden pakt).

Maar om het nou voor een "vakantie" van 2 dagen te doen.
Zoals je weet kom ik iets vaker in dit topic en in TRV, en eigenlijk nooit in OUD. Je doet net alsof kinderen aan boord altijd vervelend zijn en niet aan boord horen. Ik heb werkelijk waar in al mijn vlieguren bij elkaar opgeteld misschien 2 uur last gehad van een huilend kind. Misschien dat je een keer wat meer last hebt gehad, maar dat betekent niet meteen dat kinderen geen recht hebben om te vliegen. Volwassenen zorgen ook reegelmatig voor de meest bizarre situaties aan boord... Dus die horror-verhalen van huilende kinderen, zwaar overtrokken en is gewoon pure azijn-zeikerij.

Cabine druk veranderingen zijn supersimpel op te vangen dmv drinken, dus flesje mee en een evt probleem is opgelost.

Verder is dit een halfjaarlijks teugkerende discussie, waarin we nooit tot een gezamenlijk eindoordeel gaan komen. Dus wat mij betreft is die discussie direct ook weer klaar
pi_172673333
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 19:35 schreef Blik het volgende:

[..]

Je doet net alsof kinderen aan boord altijd vervelend zijn
Niet alleen aan boord, ook op de luchthaven.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 20:00:24 #65
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_172673680
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 01:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

aangezien jij best vaak in bud bent

Zou ik het reddeb om met dezelfde aegean kist budapest uit te komen? Die leggen 10.10 aan, maar die zitten niet in de shed. Dan zou je gewoon moeten deboarden in de departure zone.
Vanuit de 'Shed' kan je trouwens ook nog prima in de departure zone terecht komen, want na landing vanuit de 'shed' loop je naar het gebouw, en voor je de draaideuren door gaat kan je ook naar boven en zit je weer in departures.

Dus als je met Aegean in Schengen aankomt en ook weer uit Schengen met dezelfde kist mee terug wil kan dat gemakkelijk omdat je direct via de gate uitstapt en weer in de rij kunt gaan staan.
Zelfs via de Shed zou het kunnen, want hoewel je in theorie mogelijk te laat bent om door de poortjes te gaan, die sluiten 15 minuten voor vertrek is het hek nu ook weer niet zo hoog dat je er niet overheen komt zodat je alsnog bij de gate kunt komen dus met een boarding pass in de hand, en dat moet toch al met de low cost airlines gaat dat op zich ook nog wel.

En hoewel het voor sommigen vreemd lijkt, ik heb dat ook wel eens gedaan met KLM, want soms veranderen mijn plannen zo dat ik een complete vlucht uit Budapest had maar ik in Amsterdam was. En de reis moet wel in de juiste volgorde plaatsvinden en uiteindelijk moest ik wel in Boedapest eindigen.
Voordeel van KLM was wel dat het compleet niet opvalt omdat men aan wissel van cabinepersoneel doet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_172681774
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 20:00 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Vanuit de 'Shed' kan je trouwens ook nog prima in de departure zone terecht komen, want na landing vanuit de 'shed' loop je naar het gebouw, en voor je de draaideuren door gaat kan je ook naar boven en zit je weer in departures.

Dus als je met Aegean in Schengen aankomt en ook weer uit Schengen met dezelfde kist mee terug wil kan dat gemakkelijk omdat je direct via de gate uitstapt en weer in de rij kunt gaan staan.
Zelfs via de Shed zou het kunnen, want hoewel je in theorie mogelijk te laat bent om door de poortjes te gaan, die sluiten 15 minuten voor vertrek is het hek nu ook weer niet zo hoog dat je er niet overheen komt zodat je alsnog bij de gate kunt komen dus met een boarding pass in de hand, en dat moet toch al met de low cost airlines gaat dat op zich ook nog wel.

En hoewel het voor sommigen vreemd lijkt, ik heb dat ook wel eens gedaan met KLM, want soms veranderen mijn plannen zo dat ik een complete vlucht uit Budapest had maar ik in Amsterdam was. En de reis moet wel in de juiste volgorde plaatsvinden en uiteindelijk moest ik wel in Boedapest eindigen.
Voordeel van KLM was wel dat het compleet niet opvalt omdat men aan wissel van cabinepersoneel doet.
ah dus wel gewoon een connecting flight optie. Ik ben er nog alleen met trans en wizz geweest en toen heb ik er niet op gelet. Maar met aegean zou je sowieso al aan een brug moeten zitten, en dan zou het wel lukken lijkt me zo. Thanks.

Even een paar slagjes naar athene maken voor de gold card.
  woensdag 26 juli 2017 @ 19:00:35 #67
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_172694660
quote:
10s.gif Op woensdag 26 juli 2017 03:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

ah dus wel gewoon een connecting flight optie. Ik ben er nog alleen met trans en wizz geweest en toen heb ik er niet op gelet. Maar met aegean zou je sowieso al aan een brug moeten zitten, en dan zou het wel lukken lijkt me zo. Thanks.

Even een paar slagjes naar athene maken voor de gold card.
Aegean heeft inderdaad aantrekkelijke bijschrijving van miles bij vluchten die je via hen maakt, mijn vrienden van Turkish hebben dat goed ingeperkt en men doet helaas niet aan segementen zoals bij Flying Blue wel het geval is.
Voordeel is trouwens nu wel dat met Aegean, zelfs met vertraging, het onmogelijk is om je vlucht te missen, je zult inderdaad uit het toestel direct bij de gate komen, en voordat iedereen eruit is kan men niet met het boarden beginnen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_172698209
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 19:00 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Aegean heeft inderdaad aantrekkelijke bijschrijving van miles bij vluchten die je via hen maakt, mijn vrienden van Turkish hebben dat goed ingeperkt en men doet helaas niet aan segementen zoals bij Flying Blue wel het geval is.
Voordeel is trouwens nu wel dat met Aegean, zelfs met vertraging, het onmogelijk is om je vlucht te missen, je zult inderdaad uit het toestel direct bij de gate komen, en voordat iedereen eruit is kan men niet met het boarden beginnen.
zijn alleen niet heel veel vliegvelden waar je meteen terug kan.

Ams, bru, cdg, cph, arn, mad, bcn, vie. In theorie kan je iets als bud, lon, mxp, lis of fco ook wel halen, maar riskeer je bussen of immigratie.
  woensdag 26 juli 2017 @ 22:30:32 #69
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_172701086
quote:
15s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

zijn alleen niet heel veel vliegvelden waar je meteen terug kan.

Ams, bru, cdg, cph, arn, mad, bcn, vie. In theorie kan je iets als bud, lon, mxp, lis of fco ook wel halen, maar riskeer je bussen of immigratie.
Op MXP zou ik niet weten hoe dat kan. BUD bij aankomst aan de gate lukt het uiteraard wel want dan loop je gewoon tussen de vertrekkende passagiers vóórdat je de trap af moet.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_172701345
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 22:30 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Op MXP zou ik niet weten hoe dat kan. BUD bij aankomst aan de gate lukt het uiteraard wel want dan loop je gewoon tussen de vertrekkende passagiers vóórdat je de trap af moet.
volgens mij heeft aegean op mxp een gate, maar het is niet heel nuttig daarheen te pendelen en terug natuurlijk.
pi_172727769
Hai, als mijn trein 2 uur en 50 minuten voordat mijn chartervlucht van 10:20 vanuit schiphol naar Turkije aankomt, wat zijn dan mijn kansen dat ik het red? Niet zo'n zin om voor zoiets een hotel te moeten nemen..
pi_172728157
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 00:00 schreef Xetran het volgende:
Hai, als mijn trein 2 uur en 50 minuten voordat mijn chartervlucht van 10:20 vanuit schiphol naar Turkije aankomt, wat zijn dan mijn kansen dat ik het red? Niet zo'n zin om voor zoiets een hotel te moeten nemen..
oh dat zou je prima moeten halen..
pi_172731184
quote:
15s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

zijn alleen niet heel veel vliegvelden waar je meteen terug kan.

Ams, bru, cdg, cph, arn, mad, bcn, vie. In theorie kan je iets als bud, lon, mxp, lis of fco ook wel halen, maar riskeer je bussen of immigratie.
Er is ergens op het Flyertalk forum een draad met een beschrijving per vliegveld hoe makkelijk je terug kan. Wel gefocust op BA.

https://www.flyertalk.com(...)estinations-116.html

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_172732766
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:35 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Er is ergens op het Flyertalk forum een draad met een beschrijving per vliegveld hoe makkelijk je terug kan. Wel gefocust op BA.

https://www.flyertalk.com(...)estinations-116.html

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
klopt, ken hem ook wel en in het aegean deel hebben we er ook eentje.

Verschil met ba is dat je met a3 uit schengen komt, en je het bijv op cdg makkelijk haalt.

Terwijl edi durf ik dan weer niet aan. Als je op een bus krijgt ben je klaar. Als ik op flightrader kijk legt de vlucht op maandag aan bij een gate, en de donderdag vlucht bij een remote stand, maar daar krijg je natuurlijk nooit zekerheid over.
pi_172732810
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

klopt, ken hem ook wel en in het aegean deel hebben we er ook eentje.

Verschil met ba is dat je met a3 uit schengen komt, en je het bijv op cdg makkelijk haalt.

Terwijl edi durf ik dan weer niet aan. Als je op een bus krijgt ben je klaar. Als ik op flightrader kijk legt de vlucht op maandag aan bij een gate, en de donderdag vlucht bij een remote stand, maar daar krijg je natuurlijk nooit zekerheid over.
Ik zou sowieso geen immediate back to back aandurven tenzij het één van de vliegvelden is waar je gegarandeerd inde vertrekhal aankomt, of bij de hele kleine vliegvelden.

Ik zou er eerder een dagtripje van maken (s ochtends aankomen, s avonds terug) of een overnachting (maar dat kost natuurlijk weer geld).

Tenzij je het kunt veroorloven om een vlucht te missen natuurlijik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_172782899
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:46 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik zou sowieso geen immediate back to back aandurven tenzij het één van de vliegvelden is waar je gegarandeerd inde vertrekhal aankomt, of bij de hele kleine vliegvelden.

Ik zou er eerder een dagtripje van maken (s ochtends aankomen, s avonds terug) of een overnachting (maar dat kost natuurlijk weer geld).

Tenzij je het kunt veroorloven om een vlucht te missen natuurlijik.
behalve dat bij de meeste bestemmingen er helemaal geen vroeg/laat optie is bij aegean.
pi_172786509
Mensen ervaring met LOT en Air Baltic mbt hun houding tov rugtassen én gewone carry on koffertje. Wordt daar moeilijk over gedaan? Vlieg gewoon economy.
Of niet dan?
  zondag 30 juli 2017 @ 16:11:02 #78
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_172786964
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:52 schreef Letstalk het volgende:
Mensen ervaring met LOT en Air Baltic mbt hun houding tov rugtassen én gewone carry on koffertje. Wordt daar moeilijk over gedaan? Vlieg gewoon economy.
Ik hoop met heel mijn hart van wel. Vooral mensen die met een rugtas op hun rug het gangpad doorkomen stampen en dat ding te pas en te onpas in de gezichten van al zittende passagies mikken.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 30 juli 2017 @ 16:26:35 #79
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_172787272
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:52 schreef Letstalk het volgende:
Mensen ervaring met LOT en Air Baltic mbt hun houding tov rugtassen én gewone carry on koffertje. Wordt daar moeilijk over gedaan? Vlieg gewoon economy.
Als je 1 stuk handbaggage mee mag nemen en jij komt met een rugzak en een koffertje, dan gaan ze daar hopelijk wel moeilijk over doen ja. Het is soms al lastig genoeg om ruimte te vinden voor je baggage.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_172787741
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:52 schreef Letstalk het volgende:
Mensen ervaring met LOT en Air Baltic mbt hun houding tov rugtassen én gewone carry on koffertje. Wordt daar moeilijk over gedaan? Vlieg gewoon economy.
Waarom hou je je niet gewoon aan de regels? Is het nou werkelijk zou moeilijk om gejank achteraf te voorkomen?
  zondag 30 juli 2017 @ 16:49:57 #81
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_172787745
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:52 schreef Letstalk het volgende:
Mensen ervaring met LOT en Air Baltic mbt hun houding tov rugtassen én gewone carry on koffertje. Wordt daar moeilijk over gedaan? Vlieg gewoon economy.
Mijn man vloog met LOT, daar deden ze niet moeilijk over de rugtas (laptoptas) en koffertje. Laptoptas en koffertje mag namelijk gewoon volgens hun regels. Ik vlieg overmorgen met airBaltic, maar neem toch alleen een rugzak mee als handbagage. Ik moet al genoeg sjouwen. :P
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_172808886
Misschien wat offtopic, maar ik vroeg me af of er ergens een website is met een compleet overzicht van airlines, hun routes en de kist die op die route vliegt.

Gezien mijn vriendin en ik aardig vliegtuig-/luchthavenfans (zij is ook stewardess) dachten we erover onze volgende vakantie uit te zoeken op vliegtuigtype (mits het past qua budget en overige wensen). Concreet voorbeeld: we willen met o.a. een A340 van Lufthansa vliegen, waar gaat deze allemaal naartoe?

Natuurlijk kan ik gaan zitten speuren op de LH website of op Flighradar wachten tot er een A340 landt en kijken waar ie vandaan komt, maar dat moet makkelijker kunnen toch?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 31 juli 2017 @ 16:58:33 #83
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_172809776
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:19 schreef Hojdhopper het volgende:
Misschien wat offtopic, maar ik vroeg me af of er ergens een website is met een compleet overzicht van airlines, hun routes en de kist die op die route vliegt.

Gezien mijn vriendin en ik aardig vliegtuig-/luchthavenfans (zij is ook stewardess) dachten we erover onze volgende vakantie uit te zoeken op vliegtuigtype (mits het past qua budget en overige wensen). Concreet voorbeeld: we willen met o.a. een A340 van Lufthansa vliegen, waar gaat deze allemaal naartoe?

Natuurlijk kan ik gaan zitten speuren op de LH website of op Flighradar wachten tot er een A340 landt en kijken waar ie vandaan komt, maar dat moet makkelijker kunnen toch?
Als ik via Google zoek naar zo'n database kom ik toch op Flightrader, Flighttracker etc. uit. Via Radarbox24 is er te zoeken op een specifiek vliegtuigtype (A343) en vervolgens valt er te filteren op LH. Zie bijvoorbeeld https://www.radarbox24.com/data/aircraft-models/a343. Filter is in te stellen boven de kopjes "STA, aircraft en status"
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_172810044
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:58 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Als ik via Google zoek naar zo'n database kom ik toch op Flightrader, Flighttracker etc. uit. Via Radarbox24 is er te zoeken op een specifiek vliegtuigtype (A343) en vervolgens valt er te filteren op LH. Zie bijvoorbeeld https://www.radarbox24.com/data/aircraft-models/a343. Filter is in te stellen boven de kopjes "STA, aircraft en status"
Dankjewel! Ben wel bekend met al die sites, maar heb er natuurlijk nooit aan gedacht te filteren. :{ Chill!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:51:50 #85
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_172838456
Iemand die weet hoe strikt ze op Eindhoven bij Wizz Air zijn m.b.t. rugtassen die net buiten de gestelde maten vallen maar wel onder de stoel voor je?
pi_172838589
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:51 schreef boriq het volgende:
Iemand die weet hoe strikt ze op Eindhoven bij Wizz Air zijn m.b.t. rugtassen die net buiten de gestelde maten vallen maar wel onder de stoel voor je?
Rugzak kom je meestal wel mee weg. Of is het een backpack die gewoon te groot is?
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:59:25 #87
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_172838649
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Rugzak kom je meestal wel mee weg. Of is het een backpack die gewoon te groot is?
WizzAir stelt 42x32x25cm, de rugtas is +- 52x35x20cm, dat moet dan toch onder de stoel passen?
pi_172838695
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:59 schreef boriq het volgende:

[..]

WizzAir stelt 42x32x25cm, de rugtas is +- 52x35x20cm, dat moet dan toch onder de stoel passen?
Ik zou het erop gokken. Vaak is je rugzak ook wel wat in te deuken. Dus mocht hij in zo'n koker moeten, dan duw je hem toch gewoon wat verder naar beneden?
pi_172838854
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:51 schreef boriq het volgende:
Iemand die weet hoe strikt ze op Eindhoven bij Wizz Air zijn m.b.t. rugtassen die net buiten de gestelde maten vallen maar wel onder de stoel voor je?
Ligt maar net aan de drukte van de vlucht. Afgelopen vrijdag zag ik dat er bij het pre-boarden labeltjes om alle kleine handbagage werd gedaan nadat die opgemeten waren. Op mijn vlucht met Wizzair werd dat alleen aan het begin van de rij gedaan. Daar was dan ook genoeg ruimte in de bagagevakken. Ook in het vliegtuig wordt overigens nog gecontroleerd; op je boardingcard staat namelijk ook waar je voor betaald hebt en als je dan toch met wat groters aankomst, kan je bagage alsnog het ruim in moeten.

In oktober wordt alles overigens weer normale grootte handbagage, dus dan zal het wel weer proppen worden in de bagagevakken. Deze regeling bevalt eigenlijk wel goed.
pi_172838913
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:07 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ligt maar net aan de drukte van de vlucht. Afgelopen vrijdag zag ik dat er bij het pre-boarden labeltjes om alle kleine handbagage werd gedaan nadat die opgemeten waren. Op mijn vlucht met Wizzair werd dat alleen aan het begin van de rij gedaan. Daar was dan ook genoeg ruimte in de bagagevakken. Ook in het vliegtuig wordt overigens nog gecontroleerd; op je boardingcard staat namelijk ook waar je voor betaald hebt en als je dan toch met wat groters aankomst, kan je bagage alsnog het ruim in moeten.

In oktober wordt alles overigens weer normale grootte handbagage, dus dan zal het wel weer proppen worden in de bagagevakken. Deze regeling bevalt eigenlijk wel goed.
Jammer dat ze weer terug gaan naar normale grootte. Weet je wat daar de reden van is?
pi_172839088
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Jammer dat ze weer terug gaan naar normale grootte. Weet je wat daar de reden van is?
Nee, ik weet de reden niet, maar kan me voorstellen dat het gewoon een goede marketingtruc is voor de verkopen in het najaar; iets gratis maken waarvoor je voorheen moest betalen klinkt natuurlijk altijd goed ;)

Hier meer daarover: https://wizzair.com/nl-nl(...)bagage#after-october
pi_172842779
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:19 schreef Hojdhopper het volgende:
Misschien wat offtopic, maar ik vroeg me af of er ergens een website is met een compleet overzicht van airlines, hun routes en de kist die op die route vliegt.

Gezien mijn vriendin en ik aardig vliegtuig-/luchthavenfans (zij is ook stewardess) dachten we erover onze volgende vakantie uit te zoeken op vliegtuigtype (mits het past qua budget en overige wensen). Concreet voorbeeld: we willen met o.a. een A340 van Lufthansa vliegen, waar gaat deze allemaal naartoe?

Natuurlijk kan ik gaan zitten speuren op de LH website of op Flighradar wachten tot er een A340 landt en kijken waar ie vandaan komt, maar dat moet makkelijker kunnen toch?
flightradar heeft een optie om voor een specifieke airline alle vliegtuigen weer te geven. En dan kan je kijken waar de a340 van lh vliegt.
pi_172842870
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:59 schreef boriq het volgende:

[..]

WizzAir stelt 42x32x25cm, de rugtas is +- 52x35x20cm, dat moet dan toch onder de stoel passen?
kan verkeren, maar dat is wel flink groter. Je zal maar net wat verveeld grondpersoneel treffen.
pi_172853464
Is het nog steeds zo verschrikkelijk druk op Schiphol? Ik vlieg dinsdag 11:00 met Transavia. Is 2 uur van tevoren aanwezig zijn voldoende of beter 3 uur doen? Ik check geen bagage in
  woensdag 2 augustus 2017 @ 14:35:05 #95
62913 Blik
The one and Only!
pi_172853623
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 14:27 schreef electronique het volgende:
Is het nog steeds zo verschrikkelijk druk op Schiphol? Ik vlieg dinsdag 11:00 met Transavia. Is 2 uur van tevoren aanwezig zijn voldoende of beter 3 uur doen? Ik check geen bagage in
Deze maandag was de drukste dag ooit voor Schiphol, met 230k passagiers.

Dus gewoon op tijd aanwezig zijn lijkt me handig. Ook voor je eigen stress-niveau
  woensdag 2 augustus 2017 @ 15:51:29 #96
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_172855088
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 23:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

kan verkeren, maar dat is wel flink groter. Je zal maar net wat verveeld grondpersoneel treffen.
Kon zo doorlopen, ze waren zich ditmaal dus niet aan het vervelen
pi_172857511
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 14:27 schreef electronique het volgende:
Is het nog steeds zo verschrikkelijk druk op Schiphol? Ik vlieg dinsdag 11:00 met Transavia. Is 2 uur van tevoren aanwezig zijn voldoende of beter 3 uur doen? Ik check geen bagage in
zou wel moeten kunnen, vooral binnen schengen. Uurtje voor de security.
pi_172857531
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 15:51 schreef boriq het volgende:

[..]

Kon zo doorlopen, ze waren zich ditmaal dus niet aan het vervelen
neu, meestal hebben ze het ook wel druk zat. Rugzakken boeien ook niet zo, die kan je altijd wel ergens kwijt.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:58:20 #99
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_172862431
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Jammer dat ze weer terug gaan naar normale grootte. Weet je wat daar de reden van is?
Wizz Air had gehoopt met de invoer van dit aparte beleid voor handbagage dat andere low cost maatschappijen zouden volgen en op deze manier een extra verdienmodel in stand gehouden zou worden.
Maar de Ryanair en Easyjets van deze wereld hebben gekozen om de normale afmetingen in stand te houden en bij volle vluchten vanaf een X aantal passagiers de hand bagage alsnog verplicht, (maar wel kosteloos), in het ruim te vervoeren om zo problemen aan boord met handbagage te voorkomen.

De negatieve publiciteit van het huidige beleid van Wizz Air was heel erg in het nadeel, vooral op routes waar direct concurrentie is met Ryanair en Easyjet, en hoewel deze maatregel op zelf winstgevend was zorgde het er ook voor dat passagiers zich bekocht voelden wanneer ze aan de gate bij moesten betalen en de keus eerder maakten voor de andere low cost maatschappijen.
En de Airbus 321 toestellen waarmee Wizz Air steeds meer rond gaat vliegen moeten wel gevuld blijven en dat gaat niet als je veel passagiers hebt die een negatieve ervaring hebben gehad.

En het blijft natuurlijke een vreemde regel, want hoewel het staat in de voorwaarden, en wordt aangegeven bij de boeking, en ook nog bij het inchecken, gaan toch veel mensen op pad met de gedachte van vorig jaar met Ryanair was deze handbaage prima dus moet het nu ook kunnen en kunnen ter plaatse aan de gate moet men dan ¤ 40 per persoon voor diezelfde handbagage bijbetalen.

Ik ben benieuwd hoe men dit op de luchthavens gaat regelen om deze handbagage in het ruim te krijgen, want dat zal extra handelingskosten voor de maatschappij gaan opleveren, want de afhandelaar is niet gratis, terwijl ze deze kosten niet kunnen verhalen en door de concurrentie ook niet in de ticketprijs kunnen stoppen. En alle handbagage in eerste instantie doorlaten kan ook niet, want dat niet passen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_172874483
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wizz Air had gehoopt met de invoer van dit aparte beleid voor handbagage dat andere low cost maatschappijen zouden volgen en op deze manier een extra verdienmodel in stand gehouden zou worden.
Maar de Ryanair en Easyjets van deze wereld hebben gekozen om de normale afmetingen in stand te houden en bij volle vluchten vanaf een X aantal passagiers de hand bagage alsnog verplicht, (maar wel kosteloos), in het ruim te vervoeren om zo problemen aan boord met handbagage te voorkomen.

De negatieve publiciteit van het huidige beleid van Wizz Air was heel erg in het nadeel, vooral op routes waar direct concurrentie is met Ryanair en Easyjet, en hoewel deze maatregel op zelf winstgevend was zorgde het er ook voor dat passagiers zich bekocht voelden wanneer ze aan de gate bij moesten betalen en de keus eerder maakten voor de andere low cost maatschappijen.
En de Airbus 321 toestellen waarmee Wizz Air steeds meer rond gaat vliegen moeten wel gevuld blijven en dat gaat niet als je veel passagiers hebt die een negatieve ervaring hebben gehad.

En het blijft natuurlijke een vreemde regel, want hoewel het staat in de voorwaarden, en wordt aangegeven bij de boeking, en ook nog bij het inchecken, gaan toch veel mensen op pad met de gedachte van vorig jaar met Ryanair was deze handbaage prima dus moet het nu ook kunnen en kunnen ter plaatse aan de gate moet men dan ¤ 40 per persoon voor diezelfde handbagage bijbetalen.

Ik ben benieuwd hoe men dit op de luchthavens gaat regelen om deze handbagage in het ruim te krijgen, want dat zal extra handelingskosten voor de maatschappij gaan opleveren, want de afhandelaar is niet gratis, terwijl ze deze kosten niet kunnen verhalen en door de concurrentie ook niet in de ticketprijs kunnen stoppen. En alle handbagage in eerste instantie doorlaten kan ook niet, want dat niet passen.
Benieuwd inderdaad of ze goed gaan afkijken van ryanair of dat ze het wiel opnieuw gaan proberen uit te vinden. Vooral de shed in budapest kan dan grappig worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')