Ja, vlucht GA88. En je hebt helemaal gelijk. Zat net mijn selfie te bekijken en toen zag ik dat het 3-3-3 was. Terwijl het er, in mijn geheugen, echt 3-4-3 eruit zag.quote:Op maandag 17 juli 2017 22:06 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In Garuda?
Dat kan ik mij niet voorstellen, men vliegt de lange afstandsroutes voornamelijk met de first class uitvoering en de 777 heeft echt een 3-3-3 indeling.
Op de site van Garuda, In de first class uitvoering 8 First/38 Business/268 Economy en in de wat meer sardine can uitvoering 26 Business/367 Economy maar dan zit je 3-3-3 want als je dan 3-4-3 indeling zou hebben dan moet je voor deze aantallen wel extreem veel beenruimte geven waardoor die krappe stoelindeling geen zin heeft. (Daarnaast zie ik nog wel wat problemen in een 3-4-3 uitvoering met 425 passagiers qua range, dan ben je behoorlijk gelimiteerd op vracht door de extra kilo's aan passagiers, en dat wil Garuda niet).
Nu zou het kunnen dat Garuda speciaal voor de Hadj vluchten andere toestellen heeft en die af en toe inzet op binnenlandse routes, want voor Hadj vluchten gebruikt men bij voorkeur door de low yield bij voorkeur een toestel in de sardinecan uitvoering en is vracht van secundair of zelfs geen belang.
True. Ik heb die 20¤ op een boeking van 550 maar gewoon afgetikt. Bij vertrek uit Dublin zagen we een stelletje "afscheid nemen" omdat hij de voorste ingang moest hebben en zij de achterstequote:Op dinsdag 18 juli 2017 11:45 schreef fraubitch het volgende:
Vast al bekend maar ik zet het hier toch neer:
Voor de mensen die met Ryanair boeken, ook al boek je samen, je zit niet meer naast elkaar.
Wil je naast elkaar zitten moet je tijdens het boeken al kiezen om een stoel te kiezen.
Grappig, dat was bij mij ook precies wanneer ik erachter kwam. Ze doen dit nu sinds een maand of anderhalf. Alleen kinderen tot 11 jaar worden nog naast hun ouders geplaatst.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 12:00 schreef JDude het volgende:
[..]
True. Ik heb die 20¤ op een boeking van 550 maar gewoon afgetikt. Bij vertrek uit Dublin zagen we een stelletje "afscheid nemen" omdat hij de voorste ingang moest hebben en zij de achterste.
Wizzair vliegt niet naar alle bestemmingen waar Ryanair wel naar vliegt.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 12:35 schreef sirdanilot het volgende:
Nog een reden voor mij om wizz air te prefereren boven ryan air.
Met z'n vijven.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 12:44 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Grappig, dat was bij mij ook precies wanneer ik erachter kwam. Ze doen dit nu sinds een maand of anderhalf. Alleen kinderen tot 11 jaar worden nog naast hun ouders geplaatst.
Enne..550 euro voor een retourtje (?) Dublin???
Is al wat langer geleden - was al het geval toen wij naar Rome gingen in februari.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 12:44 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Grappig, dat was bij mij ook precies wanneer ik erachter kwam. Ze doen dit nu sinds een maand of anderhalf. Alleen kinderen tot 11 jaar worden nog naast hun ouders geplaatst.
Enne..550 euro voor een retourtje (?) Dublin???
heb wel een beetje medelijden met die lui hoor. Hongerloontje en dan allemaal tokkies te lijf moeten omdat ze niet 2¤ betalen om naast elkaar te zitten. Heel bewust maar transavia boven ryanair gekozen ook voor mijn malaga vlucht van de zomer. 12¤ extra. Ik word soft.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:11 schreef ozzietukker het volgende:
Ryanair ontkent iets te hebben aangepast.
Maar er zijn genoeg ervaringen vindbaar dat Ryanair wel degelijk eerst de midden stoelen uitgeeft en daarna de plekken aan het raam of gangpad.
Ryanair schiet zichzelf hier overigens zelf wel mee in de voet, want nu zijn er voor stellen die samen reizen en die niet vooraf een zitplaatsreservering hebben gedaan na het inchecken erachter komen dat ze niet meer bij elkaar zitten maar door de uitgifte van de midden stoelen in het hele toestel geen zitplaatsen naast elkaar meer te vinden zijn.
Als je als één van de eerste online incheckt krijg je een middenstoel aangewezen, zodra die op zijn krijg je de gangpad en raamstoelen en wanneer je onder één boekingsnummer krijgt structureel niet bij elkaar in de buurt. Daarna het cheeky bericht dat je niet naast elkaar zit en kunt wijzigen.
Cabinepersoneel heeft intern al aan de bel getrokken omdat bij veel (vakantie) vluchten er een hele tombola ontstaat omdat mensen toch bij elkaar willen zitten, cabinepersoneel wil dat men snel gaat zitten maar er ontstaan verhitte discussies en veel vertragingen. Ryanair gokt erop dat dit beleid ervoor zorgt dat mensen die nieuwe boekingen maken eieren voor hun geld kiezen en stoelen vooraf vast legt, maar ik betwijfel of na de tussentijdse evaluatie de vorm van stoelentoewijzing in huidige vorm blijft bestaan want de turnaround tijden zijn sinds de invoering met 10 a 20% toegenomen...
sow die nieuwe wizz kisten zijn echt de kleinste stoeltjes die ik ooit heb gehad. Echt een drama als je een pleuriseind moet. Zelfs naar katowice met middle seat vrij wat ik het echt al zatquote:Op dinsdag 18 juli 2017 12:35 schreef sirdanilot het volgende:
Nog een reden voor mij om wizz air te prefereren boven ryan air.
Maar jij bent toch bijna 2 meter?quote:Op woensdag 19 juli 2017 01:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
sow die nieuwe wizz kisten zijn echt de kleinste stoeltjes die ik ooit heb gehad. Echt een drama als je een pleuriseind moet. Zelfs naar katowice met middle seat vrij wat ik het echt al zat
Ryanair is echt vele malen beter. 20-25x mee gevlogen: nooit vertraging en personeel dat tenminste iets van Engels kan. Wizzair 3x mee gevlogen: 3x flinke vertraging (1 uur, 3 uur, 4 uur) en personeel dat alleen in het Pools loopt te brabbelen. Bovendien belachelijk kleine maat handagage die je mee mag nemen bij Wizzair. Nee, doe mij maar Ryanair.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 12:35 schreef sirdanilot het volgende:
Nog een reden voor mij om wizz air te prefereren boven ryan air.
aan de andere kant, als je niet even 1 tot 2 uur zonder elkaar kan ben je ook behoorlijk treurig... maar ja anders moet je gewoon betalen... ik vlieg wel eens met een maat van mij met Ryanair maar die valt altijd gelijk in slaap in 't vliegtuig... hoef er dus ook niet per sé naast te zitten.quote:Op woensdag 19 juli 2017 01:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
heb wel een beetje medelijden met die lui hoor. Hongerloontje en dan allemaal tokkies te lijf moeten omdat ze niet 2¤ betalen om naast elkaar te zitten. Heel bewust maar transavia boven ryanair gekozen ook voor mijn malaga vlucht van de zomer. 12¤ extra. Ik word soft.
Er staat trouwens impliciet in het officiële ryanair bericht dat het wel degelijk is aangepast.
nu is het inderdaad klein met wizzair (maar voor een weekendje feesten in Oost-Europa neem ik toch alleen maar een rugzak mee)... het gaat echter veranderen.quote:Op woensdag 19 juli 2017 10:51 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Ryanair is echt vele malen beter. 20-25x mee gevlogen: nooit vertraging en personeel dat tenminste iets van Engels kan. Wizzair 3x mee gevlogen: 3x flinke vertraging (1 uur, 3 uur, 4 uur) en personeel dat alleen in het Pools loopt te brabbelen. Bovendien belachelijk kleine maat handagage die je mee mag nemen bij Wizzair. Nee, doe mij maar Ryanair.
zijn ze eindelijk om? Beterquote:Op woensdag 19 juli 2017 11:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nu is het inderdaad klein met wizzair (maar voor een weekendje feesten in Oost-Europa neem ik toch alleen maar een rugzak mee)... het gaat echter veranderen.
ryanair: 55cm x 40cm x 20cm
wizzair nu: 42cm x 32cm x 25cm
wizzair na 29 oktober: 55 x 40 x 23cm
quote:Anreise für Flugreisende Sie sollen statt der üblichen Beschilderung die Ausfahrt Sonsbeck nutzen und von dort den Wegweisern zum Flughafen folgen. Alternativ können sie auch an der Abfahrt Uedem / Kervenheim die Autobahn verlassen und dann über die Winnekendonker Straße nach Winnekendonk und dann weiter nach Kevelaer fahren. Wer zum Flughafen will, sollte lieber etwas mehr Zeit einplanen, um pünktlich am Terminal zu sein.
Staugefahr Auf allen Strecken rund um Weeze muss mit mehr Verkehr gerechnet werden. Vor allem am Donnerstag wird es auf der B 9 recht voll sein. Eng könnte es auch auf der Rheinstraße in Kevelaer werden. Die Strecke von Winnekendonk sollen zwar nur die Flugreisenden nutzen. Aber die Kreuzung zur B 9 ist auch sonst ein Nadelöhr. Daher ist dort sicher in den kommenden Tagen mit Staus zu rechnen. Auch weil die Tagesbesucher eventuell diese Route nutzen.
Ik snap best dat maatschappijen graag willen verdienen aan het verkopen van plaatsen, maar het mensen uit dezelfde boeking bewust zo ver mogelijk uit elkaar plaatsen is wat mij betreft gewoon treiteren. Ik kan me voorstellen dat stewardessen last krijgen van plaatsvervangende schaamte als ze dat moeten gaan uitleggen.quote:Op woensdag 19 juli 2017 11:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
aan de andere kant, als je niet even 1 tot 2 uur zonder elkaar kan ben je ook behoorlijk treurig... maar ja anders moet je gewoon betalen... ik vlieg wel eens met een maat van mij met Ryanair maar die valt altijd gelijk in slaap in 't vliegtuig... hoef er dus ook niet per sé naast te zitten.
Ze hoeven het niet uit te leggen, maar men heeft vooral last van passagiers die samen reizen die samen willen zitten en er een hele stoelentombola plaatsvindt. En dat kost tijd...quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik snap best dat maatschappijen graag willen verdienen aan het verkopen van plaatsen, maar het mensen uit dezelfde boeking bewust zo ver mogelijk uit elkaar plaatsen is wat mij betreft gewoon treiteren. Ik kan me voorstellen dat stewardessen last krijgen van plaatsvervangende schaamte als ze dat moeten gaan uitleggen.
Nu heb ik bij Wizz Air geen last van de beperkingen van de kleine handbagage en aangezien ik altijd voorin zit of op stoel 12A bij de A321 ik ook geen last heb van de beperkte beenruimte op de andere plekken ben ik wel verbaasd door deze verandering bij Wizz Air.quote:Op woensdag 19 juli 2017 11:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
zijn ze eindelijk om? Beter
Ze hebben nog wel wat toffe opties waar ryanair niet komt. Astana, kiev, ijsland...
Het is op sommige momenten wat drukker dan normaal, zowel bij de incheckbalies, als bij de beveiliging en bij de eventuele paspoortcontrole.quote:Op woensdag 19 juli 2017 22:21 schreef Maghrebijnse het volgende:
Iemand enig idee of het druk is op Schiphol?
Ok, bedankt! Ga gewoon van het ergste uit. Vlieg om 15:45 dus ik vermoed een best druk moment.quote:Op woensdag 19 juli 2017 22:29 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het is op sommige momenten wat drukker dan normaal, zowel bij de incheckbalies, als bij de beveiliging en bij de eventuele paspoortcontrole.
Ik heb vooral last van de paspoortcontrole omdat daar geen onderscheid wordt gemaakt van priority of niet, en wat nog veel erger is, men helpt mensen die geen EU paspoort hebben en wel in de EU rij staan wel bij die specifieke EU balies.
En dat laatste kost onnodig veel tijd en als ik buiten de EU kom wordt ik ook terug gestuurd, dus dat mag men op Schiphol ook doen.
Maar ligt dus vooral aan het tijdstip waarop je vliegt, en bij terugkomst of er net een toestel voor je zit, want ik kan nog zo snel zijn uit mijn Turkish Airlines vlucht naar de paspoortcontrole lopen, als de Pegasus passagiers die ondanks later geplande aankomsstijd voltallig bij die paspoortcontrole staan en men de automatische poortjes uit heeft staan duurt het altijd wel even.
Enkeltje naar Saudi Arabië mag ik hopen?quote:Op woensdag 19 juli 2017 22:31 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ok, bedankt! Ga gewoon van het ergste uit. Vlieg om 15:45 dus ik vermoed een best druk moment.
Pakistan!quote:Op woensdag 19 juli 2017 22:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Enkeltje naar Saudi Arabië mag ik hopen?
De media aandacht van de lange wachtrijen op Schiphol, mede mogelijk gemaakt door het exact conform de richtlijn uitvoeren van de veiligheidscontrole door de gecontracteerde partijen welke de veiligheidscontrole uitvoeren heeft Schiphol gedwongen om meer geld vrij te maken voor de partijen welke de veiligheidscontrole uitvoeren zodat de doorgangen beter bezet kunnen worden.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 18:34 schreef Yreal het volgende:
Ik ben nu op schiphol. Balie was direct aan de beurt, security vooraan aansluiten via de kleine tas rij (anders ook maar 5/10 minuutjes). Wat een drukte
https://www.klm.com/trave(...)ge_access_policy.htmquote:Op zaterdag 22 juli 2017 19:25 schreef TjjWester het volgende:
kan iemand mij de regels rondom de prioriteitslanen op Schiphol uitleggen?
De klm website suggereert dat alle bclass reizigers er gebruik van mogen maken, op andere websites lees ik dat je eerst een Privium pas moet aanvragen.
Wat klopt er?
Nee op schiphol hebben ze speciale prioriteitslanen voor de paspoortcontrole.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 19:52 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
https://www.klm.com/trave(...)ge_access_policy.htm
Dit bedoel je toch? Fijne lounge btw.
Oh! Ben je dan eerder aan de beurt? En hoe werkt dat? Tegen een betaling? Lijkt me wel fijn, dus ben benieuwd...quote:Op zaterdag 22 juli 2017 19:55 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee op schiphol hebben ze speciale prioriteitslanen voor de paspoortcontrole.
quote:Speciale incheckmogelijkheden met SkyPriority
Sky Priority logo
Reist u in First Class of Business Class of reist u als Flying Blue Gold-, Flying Blue Platinum- of SkyTeam Elite (Plus)-deelnemer in Economy Class? Dan kunt u met voorrang inchecken en uw bagage afgeven in het daartoe bestemde incheckgebied op de luchthaven.
Op luchthaven Schiphol kunt u van SkyPriority gebruikmaken bij balierij 9, 10 en 11 in Vertrekhal 2.
Na het inchecken profiteren SkyPriority-passagiers op steeds meer luchthavens wereldwijd van een snellere doorgang bij de veiligheids- en paspoortcontrole.
Ja klopt dat ja, terwijl ik op andere websites lees dat je naast een b-class ticket ook dient te beschikken over een privium pas.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 19:57 schreef Maghrebijnse het volgende:
Dit gevonden. Goed om te weten, aangezien ik zeker 6 keer per jaar met KLM vlieg. Maar, om eerlijk te zijn, in een gewone rij is het ook prima. KLM heeft het altijd wel goed geregeld.
[..]
Waarom heb je moeite met zo een irisscan? Nou ja, is het echt nodig? De normale rijen van KLM zijn altijd zo goed geregeld. Vind het echt een goede maatschappij.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 20:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ja klopt dat ja, terwijl ik op andere websites lees dat je naast een b-class ticket ook dient te beschikken over een privium pas.
Zo pas wil ik niet aanvragen omdat ze een irisscan verplichten.
Geen moeite, wel chronisch tijd gebrek.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 20:03 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Waarom heb je moeite met zo een irisscan? Nou ja, is het echt nodig? De normale rijen van KLM zijn altijd zo goed geregeld. Vind het echt een goede maatschappij.
Oh. Ik zou ze gewoon even bellen. Lijkt me verstandiger.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 20:06 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Geen moeite, wel chronisch tijd gebrek.
Snel door de controle gaat het verschil maken tussen halen of niet halen.
Lees nou eens:quote:Op zaterdag 22 juli 2017 20:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ja klopt dat ja, terwijl ik op andere websites lees dat je naast een b-class ticket ook dient te beschikken over een privium pas.
Zo pas wil ik niet aanvragen omdat ze een irisscan verplichten.
quote:Op zaterdag 22 juli 2017 19:49 schreef static het volgende:
Je haalt twee dingen doorelkaar. Privium staat los van de KLM en daar moet je inderdaad lid van zijn. Sowieso als je KLM business vliegt (of een goud status of hoger) dan kun je van de prio lanes gebruik maken.
Dat is gewoon een troll. En die mensen die er serieus op reageren ook.quote:Op maandag 24 juli 2017 05:50 schreef static het volgende:
Heb dat topic gezien, geloof er geen flikker van.
Bij veel vluchten wel ja, verschilt per maatschappij.quote:Op maandag 24 juli 2017 01:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
Je mag naast een trolley (handbagage) toch ook gewoon een ruggras ( zit laptop in) mee? Of niet?
ligt aan de maatschappijquote:Op maandag 24 juli 2017 01:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
Je mag naast een trolley (handbagage) toch ook gewoon een ruggras ( zit laptop in) mee? Of niet?
quote:
Hehe. Rugzak is best groot, dus was daarom wel bang dat ze wat zouden zeggen. Nou, dan weten we dat weer voor de volgende keer.quote:
Met een Privium pas mag je naast via de dedicated rij van de veiligheidscontrole, dezelfde als business klasse passagiers en houders van frequent flyer cards met een bepaalde status, ook nog eens voordringen bij de paspoortcontrole, zowel bij vertrek als bij aankomst. (Als de vlucht buiten Schengen is uiteraard, anders geen paspoortcontrole). En dat mag dan weer niet bij een frequent flyer card of business klasse ticket.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 20:06 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Geen moeite, wel chronisch tijd gebrek.
Snel door de controle gaat het verschil maken tussen halen of niet halen.
aangezien jij best vaak in bud bentquote:Op maandag 24 juli 2017 14:33 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Met een Privium pas mag je naast via de dedicated rij van de veiligheidscontrole, dezelfde als business klasse passagiers en houders van frequent flyer cards met een bepaalde status, ook nog eens voordringen bij de paspoortcontrole, zowel bij vertrek als bij aankomst. (Als de vlucht buiten Schengen is uiteraard, anders geen paspoortcontrole). En dat mag dan weer niet bij een frequent flyer card of business klasse ticket.
Kijk als je de 05.30 vlucht naar Kiev moet nemen vanaf Schiphol, dan heb je bij vertrek niks van priority nodig, maar als je rond 09.30 vliegt dan is het nogal druk, bij zowel een veiligheidscontrole als paspoortcontrole.
De rij bij de veiligheidscontrole ontloop ik al, maar sta tegenwoordig toch 15-20 minuten in de rij bij de paspoortcontrole omdat naast passagiers helpt die geen EU paspoort hebben, stuur ze uit die rij in de juiste rij is mijn motto, ook vaak de manke nelissen van deze wereld met welk paspoort dan ook voor mogen, nou ja niet bij mij, ik laat ze dus niet voor als men van rechts instroomt en voor mij direct naar de paspoortcontrole gaat, maar de gemiddelde passagier wel..
Geheel afhankelijk van of je baby bij je op schoot zit of niet, zoals bijvoorbeeld Transavia hanteert:quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:29 schreef greatgonzo het volgende:
misschien is de vraag te algemeen en is het heel erg maatschappij specifiek: maar hoe is het beleid t.a.v. bagage voor de baby? Mag ik als ik een baby meeneem voor haar ook een extra trolley meenemen?
Ik wil een stedentrip maken met een low-cost maatschappy als easyjet of ryanair
quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:08 schreef CrashO het volgende:
Waarom zou je op stedentrip met het vliegtuig gaan, met een baby?
Vliegen is voor vrijwel alle baby's (en de mede-passagiers) al een ontzettende hel door de cabinedruk. En om het dan 2 keer binnen een paar dagen te doen zodat je er er een weekendje uit bent..![]()
Niets is zo irritant als een jankende baby in het vliegtuig.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:47 schreef Blik het volgende:
[..]
Ben je serieus of aan het trollen?
Ben al meerdere keren met een baby in een vliegtuig geweest, en ook voor intercontinentale vluchten. Geen enkele keer problemen gehad. Maar jij denkt zeker dat 10 uur in een auto zitten in een maxi-cosi wel een pretje is...
Zoals je weet kom ik iets vaker in dit topic en in TRV, en eigenlijk nooit in OUD. Je doet net alsof kinderen aan boord altijd vervelend zijn en niet aan boord horen. Ik heb werkelijk waar in al mijn vlieguren bij elkaar opgeteld misschien 2 uur last gehad van een huilend kind. Misschien dat je een keer wat meer last hebt gehad, maar dat betekent niet meteen dat kinderen geen recht hebben om te vliegen. Volwassenen zorgen ook reegelmatig voor de meest bizarre situaties aan boord... Dus die horror-verhalen van huilende kinderen, zwaar overtrokken en is gewoon pure azijn-zeikerij.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:57 schreef CrashO het volgende:
Heeft iemand weer de deur van OUD open gelaten? Cabinedruk-verandering bij landing is gewoon ultiem kut voor de oren. En baby's snappen er niks van dus panieken alle kanten uit. Dat je dat doet voor een vakantie van 3 weken is nog te begrijpen (al is mijn persoonlijke mening dat tot een kind uit genoeg is om zelf de gate in te lopen, je maar lekker een camping op een uurtje rijden pakt).
Maar om het nou voor een "vakantie" van 2 dagen te doen.
Niet alleen aan boord, ook op de luchthaven.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 19:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Je doet net alsof kinderen aan boord altijd vervelend zijn
Vanuit de 'Shed' kan je trouwens ook nog prima in de departure zone terecht komen, want na landing vanuit de 'shed' loop je naar het gebouw, en voor je de draaideuren door gaat kan je ook naar boven en zit je weer in departures.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 01:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
aangezien jij best vaak in bud bent
Zou ik het reddeb om met dezelfde aegean kist budapest uit te komen? Die leggen 10.10 aan, maar die zitten niet in de shed. Dan zou je gewoon moeten deboarden in de departure zone.
ah dus wel gewoon een connecting flight optie. Ik ben er nog alleen met trans en wizz geweest en toen heb ik er niet op gelet. Maar met aegean zou je sowieso al aan een brug moeten zitten, en dan zou het wel lukken lijkt me zo. Thanks.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:00 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Vanuit de 'Shed' kan je trouwens ook nog prima in de departure zone terecht komen, want na landing vanuit de 'shed' loop je naar het gebouw, en voor je de draaideuren door gaat kan je ook naar boven en zit je weer in departures.
Dus als je met Aegean in Schengen aankomt en ook weer uit Schengen met dezelfde kist mee terug wil kan dat gemakkelijk omdat je direct via de gate uitstapt en weer in de rij kunt gaan staan.
Zelfs via de Shed zou het kunnen, want hoewel je in theorie mogelijk te laat bent om door de poortjes te gaan, die sluiten 15 minuten voor vertrek is het hek nu ook weer niet zo hoog dat je er niet overheen komt zodat je alsnog bij de gate kunt komen dus met een boarding pass in de hand, en dat moet toch al met de low cost airlines gaat dat op zich ook nog wel.
En hoewel het voor sommigen vreemd lijkt, ik heb dat ook wel eens gedaan met KLM, want soms veranderen mijn plannen zo dat ik een complete vlucht uit Budapest had maar ik in Amsterdam was. En de reis moet wel in de juiste volgorde plaatsvinden en uiteindelijk moest ik wel in Boedapest eindigen.
Voordeel van KLM was wel dat het compleet niet opvalt omdat men aan wissel van cabinepersoneel doet.
Aegean heeft inderdaad aantrekkelijke bijschrijving van miles bij vluchten die je via hen maakt, mijn vrienden van Turkish hebben dat goed ingeperkt en men doet helaas niet aan segementen zoals bij Flying Blue wel het geval is.quote:Op woensdag 26 juli 2017 03:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
ah dus wel gewoon een connecting flight optie. Ik ben er nog alleen met trans en wizz geweest en toen heb ik er niet op gelet. Maar met aegean zou je sowieso al aan een brug moeten zitten, en dan zou het wel lukken lijkt me zo. Thanks.
Even een paar slagjes naar athene maken voor de gold card.
zijn alleen niet heel veel vliegvelden waar je meteen terug kan.quote:Op woensdag 26 juli 2017 19:00 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Aegean heeft inderdaad aantrekkelijke bijschrijving van miles bij vluchten die je via hen maakt, mijn vrienden van Turkish hebben dat goed ingeperkt en men doet helaas niet aan segementen zoals bij Flying Blue wel het geval is.
Voordeel is trouwens nu wel dat met Aegean, zelfs met vertraging, het onmogelijk is om je vlucht te missen, je zult inderdaad uit het toestel direct bij de gate komen, en voordat iedereen eruit is kan men niet met het boarden beginnen.
Op MXP zou ik niet weten hoe dat kan. BUD bij aankomst aan de gate lukt het uiteraard wel want dan loop je gewoon tussen de vertrekkende passagiers vóórdat je de trap af moet.quote:Op woensdag 26 juli 2017 21:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
zijn alleen niet heel veel vliegvelden waar je meteen terug kan.
Ams, bru, cdg, cph, arn, mad, bcn, vie. In theorie kan je iets als bud, lon, mxp, lis of fco ook wel halen, maar riskeer je bussen of immigratie.
volgens mij heeft aegean op mxp een gate, maar het is niet heel nuttig daarheen te pendelen en terug natuurlijk.quote:Op woensdag 26 juli 2017 22:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Op MXP zou ik niet weten hoe dat kan. BUD bij aankomst aan de gate lukt het uiteraard wel want dan loop je gewoon tussen de vertrekkende passagiers vóórdat je de trap af moet.
oh dat zou je prima moeten halen..quote:Op vrijdag 28 juli 2017 00:00 schreef Xetran het volgende:
Hai, als mijn trein 2 uur en 50 minuten voordat mijn chartervlucht van 10:20 vanuit schiphol naar Turkije aankomt, wat zijn dan mijn kansen dat ik het red? Niet zo'n zin om voor zoiets een hotel te moeten nemen..
Er is ergens op het Flyertalk forum een draad met een beschrijving per vliegveld hoe makkelijk je terug kan. Wel gefocust op BA.quote:Op woensdag 26 juli 2017 21:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
zijn alleen niet heel veel vliegvelden waar je meteen terug kan.
Ams, bru, cdg, cph, arn, mad, bcn, vie. In theorie kan je iets als bud, lon, mxp, lis of fco ook wel halen, maar riskeer je bussen of immigratie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:35 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Er is ergens op het Flyertalk forum een draad met een beschrijving per vliegveld hoe makkelijk je terug kan. Wel gefocust op BA.
https://www.flyertalk.com(...)estinations-116.htmlklopt, ken hem ook wel en in het aegean deel hebben we er ook eentje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verschil met ba is dat je met a3 uit schengen komt, en je het bijv op cdg makkelijk haalt.
Terwijl edi durf ik dan weer niet aan. Als je op een bus krijgt ben je klaar. Als ik op flightrader kijk legt de vlucht op maandag aan bij een gate, en de donderdag vlucht bij een remote stand, maar daar krijg je natuurlijk nooit zekerheid over.
Ik zou sowieso geen immediate back to back aandurven tenzij het één van de vliegvelden is waar je gegarandeerd inde vertrekhal aankomt, of bij de hele kleine vliegvelden.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
klopt, ken hem ook wel en in het aegean deel hebben we er ook eentje.
Verschil met ba is dat je met a3 uit schengen komt, en je het bijv op cdg makkelijk haalt.
Terwijl edi durf ik dan weer niet aan. Als je op een bus krijgt ben je klaar. Als ik op flightrader kijk legt de vlucht op maandag aan bij een gate, en de donderdag vlucht bij een remote stand, maar daar krijg je natuurlijk nooit zekerheid over.
behalve dat bij de meeste bestemmingen er helemaal geen vroeg/laat optie is bij aegean.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik zou sowieso geen immediate back to back aandurven tenzij het één van de vliegvelden is waar je gegarandeerd inde vertrekhal aankomt, of bij de hele kleine vliegvelden.
Ik zou er eerder een dagtripje van maken (s ochtends aankomen, s avonds terug) of een overnachting (maar dat kost natuurlijk weer geld).
Tenzij je het kunt veroorloven om een vlucht te missen natuurlijik.
Ik hoop met heel mijn hart van wel. Vooral mensen die met een rugtas op hun rug het gangpad doorkomen stampen en dat ding te pas en te onpas in de gezichten van al zittende passagies mikken.quote:Op zondag 30 juli 2017 15:52 schreef Letstalk het volgende:
Mensen ervaring met LOT en Air Baltic mbt hun houding tov rugtassen én gewone carry on koffertje. Wordt daar moeilijk over gedaan? Vlieg gewoon economy.
Als je 1 stuk handbaggage mee mag nemen en jij komt met een rugzak en een koffertje, dan gaan ze daar hopelijk wel moeilijk over doen ja. Het is soms al lastig genoeg om ruimte te vinden voor je baggage.quote:Op zondag 30 juli 2017 15:52 schreef Letstalk het volgende:
Mensen ervaring met LOT en Air Baltic mbt hun houding tov rugtassen én gewone carry on koffertje. Wordt daar moeilijk over gedaan? Vlieg gewoon economy.
Waarom hou je je niet gewoon aan de regels? Is het nou werkelijk zou moeilijk om gejank achteraf te voorkomen?quote:Op zondag 30 juli 2017 15:52 schreef Letstalk het volgende:
Mensen ervaring met LOT en Air Baltic mbt hun houding tov rugtassen én gewone carry on koffertje. Wordt daar moeilijk over gedaan? Vlieg gewoon economy.
Mijn man vloog met LOT, daar deden ze niet moeilijk over de rugtas (laptoptas) en koffertje. Laptoptas en koffertje mag namelijk gewoon volgens hun regels. Ik vlieg overmorgen met airBaltic, maar neem toch alleen een rugzak mee als handbagage. Ik moet al genoeg sjouwen.quote:Op zondag 30 juli 2017 15:52 schreef Letstalk het volgende:
Mensen ervaring met LOT en Air Baltic mbt hun houding tov rugtassen én gewone carry on koffertje. Wordt daar moeilijk over gedaan? Vlieg gewoon economy.
Als ik via Google zoek naar zo'n database kom ik toch op Flightrader, Flighttracker etc. uit. Via Radarbox24 is er te zoeken op een specifiek vliegtuigtype (A343) en vervolgens valt er te filteren op LH. Zie bijvoorbeeld https://www.radarbox24.com/data/aircraft-models/a343. Filter is in te stellen boven de kopjes "STA, aircraft en status"quote:Op maandag 31 juli 2017 16:19 schreef Hojdhopper het volgende:
Misschien wat offtopic, maar ik vroeg me af of er ergens een website is met een compleet overzicht van airlines, hun routes en de kist die op die route vliegt.
Gezien mijn vriendin en ik aardig vliegtuig-/luchthavenfans (zij is ook stewardess) dachten we erover onze volgende vakantie uit te zoeken op vliegtuigtype (mits het past qua budget en overige wensen). Concreet voorbeeld: we willen met o.a. een A340 van Lufthansa vliegen, waar gaat deze allemaal naartoe?
Natuurlijk kan ik gaan zitten speuren op de LH website of op Flighradar wachten tot er een A340 landt en kijken waar ie vandaan komt, maar dat moet makkelijker kunnen toch?
Dankjewel! Ben wel bekend met al die sites, maar heb er natuurlijk nooit aan gedacht te filteren.quote:Op maandag 31 juli 2017 16:58 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Als ik via Google zoek naar zo'n database kom ik toch op Flightrader, Flighttracker etc. uit. Via Radarbox24 is er te zoeken op een specifiek vliegtuigtype (A343) en vervolgens valt er te filteren op LH. Zie bijvoorbeeld https://www.radarbox24.com/data/aircraft-models/a343. Filter is in te stellen boven de kopjes "STA, aircraft en status"
Rugzak kom je meestal wel mee weg. Of is het een backpack die gewoon te groot is?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:51 schreef boriq het volgende:
Iemand die weet hoe strikt ze op Eindhoven bij Wizz Air zijn m.b.t. rugtassen die net buiten de gestelde maten vallen maar wel onder de stoel voor je?
WizzAir stelt 42x32x25cm, de rugtas is +- 52x35x20cm, dat moet dan toch onder de stoel passen?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Rugzak kom je meestal wel mee weg. Of is het een backpack die gewoon te groot is?
Ik zou het erop gokken. Vaak is je rugzak ook wel wat in te deuken. Dus mocht hij in zo'n koker moeten, dan duw je hem toch gewoon wat verder naar beneden?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:59 schreef boriq het volgende:
[..]
WizzAir stelt 42x32x25cm, de rugtas is +- 52x35x20cm, dat moet dan toch onder de stoel passen?
Ligt maar net aan de drukte van de vlucht. Afgelopen vrijdag zag ik dat er bij het pre-boarden labeltjes om alle kleine handbagage werd gedaan nadat die opgemeten waren. Op mijn vlucht met Wizzair werd dat alleen aan het begin van de rij gedaan. Daar was dan ook genoeg ruimte in de bagagevakken. Ook in het vliegtuig wordt overigens nog gecontroleerd; op je boardingcard staat namelijk ook waar je voor betaald hebt en als je dan toch met wat groters aankomst, kan je bagage alsnog het ruim in moeten.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:51 schreef boriq het volgende:
Iemand die weet hoe strikt ze op Eindhoven bij Wizz Air zijn m.b.t. rugtassen die net buiten de gestelde maten vallen maar wel onder de stoel voor je?
Jammer dat ze weer terug gaan naar normale grootte. Weet je wat daar de reden van is?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:07 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ligt maar net aan de drukte van de vlucht. Afgelopen vrijdag zag ik dat er bij het pre-boarden labeltjes om alle kleine handbagage werd gedaan nadat die opgemeten waren. Op mijn vlucht met Wizzair werd dat alleen aan het begin van de rij gedaan. Daar was dan ook genoeg ruimte in de bagagevakken. Ook in het vliegtuig wordt overigens nog gecontroleerd; op je boardingcard staat namelijk ook waar je voor betaald hebt en als je dan toch met wat groters aankomst, kan je bagage alsnog het ruim in moeten.
In oktober wordt alles overigens weer normale grootte handbagage, dus dan zal het wel weer proppen worden in de bagagevakken. Deze regeling bevalt eigenlijk wel goed.
Nee, ik weet de reden niet, maar kan me voorstellen dat het gewoon een goede marketingtruc is voor de verkopen in het najaar; iets gratis maken waarvoor je voorheen moest betalen klinkt natuurlijk altijd goedquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Jammer dat ze weer terug gaan naar normale grootte. Weet je wat daar de reden van is?
flightradar heeft een optie om voor een specifieke airline alle vliegtuigen weer te geven. En dan kan je kijken waar de a340 van lh vliegt.quote:Op maandag 31 juli 2017 16:19 schreef Hojdhopper het volgende:
Misschien wat offtopic, maar ik vroeg me af of er ergens een website is met een compleet overzicht van airlines, hun routes en de kist die op die route vliegt.
Gezien mijn vriendin en ik aardig vliegtuig-/luchthavenfans (zij is ook stewardess) dachten we erover onze volgende vakantie uit te zoeken op vliegtuigtype (mits het past qua budget en overige wensen). Concreet voorbeeld: we willen met o.a. een A340 van Lufthansa vliegen, waar gaat deze allemaal naartoe?
Natuurlijk kan ik gaan zitten speuren op de LH website of op Flighradar wachten tot er een A340 landt en kijken waar ie vandaan komt, maar dat moet makkelijker kunnen toch?
kan verkeren, maar dat is wel flink groter. Je zal maar net wat verveeld grondpersoneel treffen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:59 schreef boriq het volgende:
[..]
WizzAir stelt 42x32x25cm, de rugtas is +- 52x35x20cm, dat moet dan toch onder de stoel passen?
Deze maandag was de drukste dag ooit voor Schiphol, met 230k passagiers.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 14:27 schreef electronique het volgende:
Is het nog steeds zo verschrikkelijk druk op Schiphol? Ik vlieg dinsdag 11:00 met Transavia. Is 2 uur van tevoren aanwezig zijn voldoende of beter 3 uur doen? Ik check geen bagage in
Kon zo doorlopen, ze waren zich ditmaal dus niet aan het vervelenquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 23:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
kan verkeren, maar dat is wel flink groter. Je zal maar net wat verveeld grondpersoneel treffen.
zou wel moeten kunnen, vooral binnen schengen. Uurtje voor de security.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 14:27 schreef electronique het volgende:
Is het nog steeds zo verschrikkelijk druk op Schiphol? Ik vlieg dinsdag 11:00 met Transavia. Is 2 uur van tevoren aanwezig zijn voldoende of beter 3 uur doen? Ik check geen bagage in
neu, meestal hebben ze het ook wel druk zat. Rugzakken boeien ook niet zo, die kan je altijd wel ergens kwijt.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 15:51 schreef boriq het volgende:
[..]
Kon zo doorlopen, ze waren zich ditmaal dus niet aan het vervelen
Wizz Air had gehoopt met de invoer van dit aparte beleid voor handbagage dat andere low cost maatschappijen zouden volgen en op deze manier een extra verdienmodel in stand gehouden zou worden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Jammer dat ze weer terug gaan naar normale grootte. Weet je wat daar de reden van is?
Benieuwd inderdaad of ze goed gaan afkijken van ryanair of dat ze het wiel opnieuw gaan proberen uit te vinden. Vooral de shed in budapest kan dan grappig worden.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 20:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wizz Air had gehoopt met de invoer van dit aparte beleid voor handbagage dat andere low cost maatschappijen zouden volgen en op deze manier een extra verdienmodel in stand gehouden zou worden.
Maar de Ryanair en Easyjets van deze wereld hebben gekozen om de normale afmetingen in stand te houden en bij volle vluchten vanaf een X aantal passagiers de hand bagage alsnog verplicht, (maar wel kosteloos), in het ruim te vervoeren om zo problemen aan boord met handbagage te voorkomen.
De negatieve publiciteit van het huidige beleid van Wizz Air was heel erg in het nadeel, vooral op routes waar direct concurrentie is met Ryanair en Easyjet, en hoewel deze maatregel op zelf winstgevend was zorgde het er ook voor dat passagiers zich bekocht voelden wanneer ze aan de gate bij moesten betalen en de keus eerder maakten voor de andere low cost maatschappijen.
En de Airbus 321 toestellen waarmee Wizz Air steeds meer rond gaat vliegen moeten wel gevuld blijven en dat gaat niet als je veel passagiers hebt die een negatieve ervaring hebben gehad.
En het blijft natuurlijke een vreemde regel, want hoewel het staat in de voorwaarden, en wordt aangegeven bij de boeking, en ook nog bij het inchecken, gaan toch veel mensen op pad met de gedachte van vorig jaar met Ryanair was deze handbaage prima dus moet het nu ook kunnen en kunnen ter plaatse aan de gate moet men dan ¤ 40 per persoon voor diezelfde handbagage bijbetalen.
Ik ben benieuwd hoe men dit op de luchthavens gaat regelen om deze handbagage in het ruim te krijgen, want dat zal extra handelingskosten voor de maatschappij gaan opleveren, want de afhandelaar is niet gratis, terwijl ze deze kosten niet kunnen verhalen en door de concurrentie ook niet in de ticketprijs kunnen stoppen. En alle handbagage in eerste instantie doorlaten kan ook niet, want dat niet passen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |