abonnement Unibet Coolblue
pi_172782899
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:46 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik zou sowieso geen immediate back to back aandurven tenzij het één van de vliegvelden is waar je gegarandeerd inde vertrekhal aankomt, of bij de hele kleine vliegvelden.

Ik zou er eerder een dagtripje van maken (s ochtends aankomen, s avonds terug) of een overnachting (maar dat kost natuurlijk weer geld).

Tenzij je het kunt veroorloven om een vlucht te missen natuurlijik.
behalve dat bij de meeste bestemmingen er helemaal geen vroeg/laat optie is bij aegean.
pi_172786509
Mensen ervaring met LOT en Air Baltic mbt hun houding tov rugtassen én gewone carry on koffertje. Wordt daar moeilijk over gedaan? Vlieg gewoon economy.
Of niet dan?
  zondag 30 juli 2017 @ 16:11:02 #78
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_172786964
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:52 schreef Letstalk het volgende:
Mensen ervaring met LOT en Air Baltic mbt hun houding tov rugtassen én gewone carry on koffertje. Wordt daar moeilijk over gedaan? Vlieg gewoon economy.
Ik hoop met heel mijn hart van wel. Vooral mensen die met een rugtas op hun rug het gangpad doorkomen stampen en dat ding te pas en te onpas in de gezichten van al zittende passagies mikken.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 30 juli 2017 @ 16:26:35 #79
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_172787272
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:52 schreef Letstalk het volgende:
Mensen ervaring met LOT en Air Baltic mbt hun houding tov rugtassen én gewone carry on koffertje. Wordt daar moeilijk over gedaan? Vlieg gewoon economy.
Als je 1 stuk handbaggage mee mag nemen en jij komt met een rugzak en een koffertje, dan gaan ze daar hopelijk wel moeilijk over doen ja. Het is soms al lastig genoeg om ruimte te vinden voor je baggage.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_172787741
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:52 schreef Letstalk het volgende:
Mensen ervaring met LOT en Air Baltic mbt hun houding tov rugtassen én gewone carry on koffertje. Wordt daar moeilijk over gedaan? Vlieg gewoon economy.
Waarom hou je je niet gewoon aan de regels? Is het nou werkelijk zou moeilijk om gejank achteraf te voorkomen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 30 juli 2017 @ 16:49:57 #81
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_172787745
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:52 schreef Letstalk het volgende:
Mensen ervaring met LOT en Air Baltic mbt hun houding tov rugtassen én gewone carry on koffertje. Wordt daar moeilijk over gedaan? Vlieg gewoon economy.
Mijn man vloog met LOT, daar deden ze niet moeilijk over de rugtas (laptoptas) en koffertje. Laptoptas en koffertje mag namelijk gewoon volgens hun regels. Ik vlieg overmorgen met airBaltic, maar neem toch alleen een rugzak mee als handbagage. Ik moet al genoeg sjouwen. :P
pi_172808886
Misschien wat offtopic, maar ik vroeg me af of er ergens een website is met een compleet overzicht van airlines, hun routes en de kist die op die route vliegt.

Gezien mijn vriendin en ik aardig vliegtuig-/luchthavenfans (zij is ook stewardess) dachten we erover onze volgende vakantie uit te zoeken op vliegtuigtype (mits het past qua budget en overige wensen). Concreet voorbeeld: we willen met o.a. een A340 van Lufthansa vliegen, waar gaat deze allemaal naartoe?

Natuurlijk kan ik gaan zitten speuren op de LH website of op Flighradar wachten tot er een A340 landt en kijken waar ie vandaan komt, maar dat moet makkelijker kunnen toch?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 31 juli 2017 @ 16:58:33 #83
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_172809776
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:19 schreef Hojdhopper het volgende:
Misschien wat offtopic, maar ik vroeg me af of er ergens een website is met een compleet overzicht van airlines, hun routes en de kist die op die route vliegt.

Gezien mijn vriendin en ik aardig vliegtuig-/luchthavenfans (zij is ook stewardess) dachten we erover onze volgende vakantie uit te zoeken op vliegtuigtype (mits het past qua budget en overige wensen). Concreet voorbeeld: we willen met o.a. een A340 van Lufthansa vliegen, waar gaat deze allemaal naartoe?

Natuurlijk kan ik gaan zitten speuren op de LH website of op Flighradar wachten tot er een A340 landt en kijken waar ie vandaan komt, maar dat moet makkelijker kunnen toch?
Als ik via Google zoek naar zo'n database kom ik toch op Flightrader, Flighttracker etc. uit. Via Radarbox24 is er te zoeken op een specifiek vliegtuigtype (A343) en vervolgens valt er te filteren op LH. Zie bijvoorbeeld https://www.radarbox24.com/data/aircraft-models/a343. Filter is in te stellen boven de kopjes "STA, aircraft en status"
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_172810044
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:58 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Als ik via Google zoek naar zo'n database kom ik toch op Flightrader, Flighttracker etc. uit. Via Radarbox24 is er te zoeken op een specifiek vliegtuigtype (A343) en vervolgens valt er te filteren op LH. Zie bijvoorbeeld https://www.radarbox24.com/data/aircraft-models/a343. Filter is in te stellen boven de kopjes "STA, aircraft en status"
Dankjewel! Ben wel bekend met al die sites, maar heb er natuurlijk nooit aan gedacht te filteren. :{ Chill!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:51:50 #85
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_172838456
Iemand die weet hoe strikt ze op Eindhoven bij Wizz Air zijn m.b.t. rugtassen die net buiten de gestelde maten vallen maar wel onder de stoel voor je?
pi_172838589
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:51 schreef boriq het volgende:
Iemand die weet hoe strikt ze op Eindhoven bij Wizz Air zijn m.b.t. rugtassen die net buiten de gestelde maten vallen maar wel onder de stoel voor je?
Rugzak kom je meestal wel mee weg. Of is het een backpack die gewoon te groot is?
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:59:25 #87
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_172838649
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Rugzak kom je meestal wel mee weg. Of is het een backpack die gewoon te groot is?
WizzAir stelt 42x32x25cm, de rugtas is +- 52x35x20cm, dat moet dan toch onder de stoel passen?
pi_172838695
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:59 schreef boriq het volgende:

[..]

WizzAir stelt 42x32x25cm, de rugtas is +- 52x35x20cm, dat moet dan toch onder de stoel passen?
Ik zou het erop gokken. Vaak is je rugzak ook wel wat in te deuken. Dus mocht hij in zo'n koker moeten, dan duw je hem toch gewoon wat verder naar beneden?
pi_172838854
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:51 schreef boriq het volgende:
Iemand die weet hoe strikt ze op Eindhoven bij Wizz Air zijn m.b.t. rugtassen die net buiten de gestelde maten vallen maar wel onder de stoel voor je?
Ligt maar net aan de drukte van de vlucht. Afgelopen vrijdag zag ik dat er bij het pre-boarden labeltjes om alle kleine handbagage werd gedaan nadat die opgemeten waren. Op mijn vlucht met Wizzair werd dat alleen aan het begin van de rij gedaan. Daar was dan ook genoeg ruimte in de bagagevakken. Ook in het vliegtuig wordt overigens nog gecontroleerd; op je boardingcard staat namelijk ook waar je voor betaald hebt en als je dan toch met wat groters aankomst, kan je bagage alsnog het ruim in moeten.

In oktober wordt alles overigens weer normale grootte handbagage, dus dan zal het wel weer proppen worden in de bagagevakken. Deze regeling bevalt eigenlijk wel goed.
pi_172838913
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:07 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ligt maar net aan de drukte van de vlucht. Afgelopen vrijdag zag ik dat er bij het pre-boarden labeltjes om alle kleine handbagage werd gedaan nadat die opgemeten waren. Op mijn vlucht met Wizzair werd dat alleen aan het begin van de rij gedaan. Daar was dan ook genoeg ruimte in de bagagevakken. Ook in het vliegtuig wordt overigens nog gecontroleerd; op je boardingcard staat namelijk ook waar je voor betaald hebt en als je dan toch met wat groters aankomst, kan je bagage alsnog het ruim in moeten.

In oktober wordt alles overigens weer normale grootte handbagage, dus dan zal het wel weer proppen worden in de bagagevakken. Deze regeling bevalt eigenlijk wel goed.
Jammer dat ze weer terug gaan naar normale grootte. Weet je wat daar de reden van is?
pi_172839088
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Jammer dat ze weer terug gaan naar normale grootte. Weet je wat daar de reden van is?
Nee, ik weet de reden niet, maar kan me voorstellen dat het gewoon een goede marketingtruc is voor de verkopen in het najaar; iets gratis maken waarvoor je voorheen moest betalen klinkt natuurlijk altijd goed ;)

Hier meer daarover: https://wizzair.com/nl-nl(...)bagage#after-october
pi_172842779
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:19 schreef Hojdhopper het volgende:
Misschien wat offtopic, maar ik vroeg me af of er ergens een website is met een compleet overzicht van airlines, hun routes en de kist die op die route vliegt.

Gezien mijn vriendin en ik aardig vliegtuig-/luchthavenfans (zij is ook stewardess) dachten we erover onze volgende vakantie uit te zoeken op vliegtuigtype (mits het past qua budget en overige wensen). Concreet voorbeeld: we willen met o.a. een A340 van Lufthansa vliegen, waar gaat deze allemaal naartoe?

Natuurlijk kan ik gaan zitten speuren op de LH website of op Flighradar wachten tot er een A340 landt en kijken waar ie vandaan komt, maar dat moet makkelijker kunnen toch?
flightradar heeft een optie om voor een specifieke airline alle vliegtuigen weer te geven. En dan kan je kijken waar de a340 van lh vliegt.
pi_172842870
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:59 schreef boriq het volgende:

[..]

WizzAir stelt 42x32x25cm, de rugtas is +- 52x35x20cm, dat moet dan toch onder de stoel passen?
kan verkeren, maar dat is wel flink groter. Je zal maar net wat verveeld grondpersoneel treffen.
pi_172853464
Is het nog steeds zo verschrikkelijk druk op Schiphol? Ik vlieg dinsdag 11:00 met Transavia. Is 2 uur van tevoren aanwezig zijn voldoende of beter 3 uur doen? Ik check geen bagage in
  woensdag 2 augustus 2017 @ 14:35:05 #95
62913 Blik
The one and Only!
pi_172853623
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 14:27 schreef electronique het volgende:
Is het nog steeds zo verschrikkelijk druk op Schiphol? Ik vlieg dinsdag 11:00 met Transavia. Is 2 uur van tevoren aanwezig zijn voldoende of beter 3 uur doen? Ik check geen bagage in
Deze maandag was de drukste dag ooit voor Schiphol, met 230k passagiers.

Dus gewoon op tijd aanwezig zijn lijkt me handig. Ook voor je eigen stress-niveau
  woensdag 2 augustus 2017 @ 15:51:29 #96
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_172855088
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 23:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

kan verkeren, maar dat is wel flink groter. Je zal maar net wat verveeld grondpersoneel treffen.
Kon zo doorlopen, ze waren zich ditmaal dus niet aan het vervelen
pi_172857511
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 14:27 schreef electronique het volgende:
Is het nog steeds zo verschrikkelijk druk op Schiphol? Ik vlieg dinsdag 11:00 met Transavia. Is 2 uur van tevoren aanwezig zijn voldoende of beter 3 uur doen? Ik check geen bagage in
zou wel moeten kunnen, vooral binnen schengen. Uurtje voor de security.
pi_172857531
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 15:51 schreef boriq het volgende:

[..]

Kon zo doorlopen, ze waren zich ditmaal dus niet aan het vervelen
neu, meestal hebben ze het ook wel druk zat. Rugzakken boeien ook niet zo, die kan je altijd wel ergens kwijt.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:58:20 #99
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_172862431
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Jammer dat ze weer terug gaan naar normale grootte. Weet je wat daar de reden van is?
Wizz Air had gehoopt met de invoer van dit aparte beleid voor handbagage dat andere low cost maatschappijen zouden volgen en op deze manier een extra verdienmodel in stand gehouden zou worden.
Maar de Ryanair en Easyjets van deze wereld hebben gekozen om de normale afmetingen in stand te houden en bij volle vluchten vanaf een X aantal passagiers de hand bagage alsnog verplicht, (maar wel kosteloos), in het ruim te vervoeren om zo problemen aan boord met handbagage te voorkomen.

De negatieve publiciteit van het huidige beleid van Wizz Air was heel erg in het nadeel, vooral op routes waar direct concurrentie is met Ryanair en Easyjet, en hoewel deze maatregel op zelf winstgevend was zorgde het er ook voor dat passagiers zich bekocht voelden wanneer ze aan de gate bij moesten betalen en de keus eerder maakten voor de andere low cost maatschappijen.
En de Airbus 321 toestellen waarmee Wizz Air steeds meer rond gaat vliegen moeten wel gevuld blijven en dat gaat niet als je veel passagiers hebt die een negatieve ervaring hebben gehad.

En het blijft natuurlijke een vreemde regel, want hoewel het staat in de voorwaarden, en wordt aangegeven bij de boeking, en ook nog bij het inchecken, gaan toch veel mensen op pad met de gedachte van vorig jaar met Ryanair was deze handbaage prima dus moet het nu ook kunnen en kunnen ter plaatse aan de gate moet men dan ¤ 40 per persoon voor diezelfde handbagage bijbetalen.

Ik ben benieuwd hoe men dit op de luchthavens gaat regelen om deze handbagage in het ruim te krijgen, want dat zal extra handelingskosten voor de maatschappij gaan opleveren, want de afhandelaar is niet gratis, terwijl ze deze kosten niet kunnen verhalen en door de concurrentie ook niet in de ticketprijs kunnen stoppen. En alle handbagage in eerste instantie doorlaten kan ook niet, want dat niet passen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_172874483
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wizz Air had gehoopt met de invoer van dit aparte beleid voor handbagage dat andere low cost maatschappijen zouden volgen en op deze manier een extra verdienmodel in stand gehouden zou worden.
Maar de Ryanair en Easyjets van deze wereld hebben gekozen om de normale afmetingen in stand te houden en bij volle vluchten vanaf een X aantal passagiers de hand bagage alsnog verplicht, (maar wel kosteloos), in het ruim te vervoeren om zo problemen aan boord met handbagage te voorkomen.

De negatieve publiciteit van het huidige beleid van Wizz Air was heel erg in het nadeel, vooral op routes waar direct concurrentie is met Ryanair en Easyjet, en hoewel deze maatregel op zelf winstgevend was zorgde het er ook voor dat passagiers zich bekocht voelden wanneer ze aan de gate bij moesten betalen en de keus eerder maakten voor de andere low cost maatschappijen.
En de Airbus 321 toestellen waarmee Wizz Air steeds meer rond gaat vliegen moeten wel gevuld blijven en dat gaat niet als je veel passagiers hebt die een negatieve ervaring hebben gehad.

En het blijft natuurlijke een vreemde regel, want hoewel het staat in de voorwaarden, en wordt aangegeven bij de boeking, en ook nog bij het inchecken, gaan toch veel mensen op pad met de gedachte van vorig jaar met Ryanair was deze handbaage prima dus moet het nu ook kunnen en kunnen ter plaatse aan de gate moet men dan ¤ 40 per persoon voor diezelfde handbagage bijbetalen.

Ik ben benieuwd hoe men dit op de luchthavens gaat regelen om deze handbagage in het ruim te krijgen, want dat zal extra handelingskosten voor de maatschappij gaan opleveren, want de afhandelaar is niet gratis, terwijl ze deze kosten niet kunnen verhalen en door de concurrentie ook niet in de ticketprijs kunnen stoppen. En alle handbagage in eerste instantie doorlaten kan ook niet, want dat niet passen.
Benieuwd inderdaad of ze goed gaan afkijken van ryanair of dat ze het wiel opnieuw gaan proberen uit te vinden. Vooral de shed in budapest kan dan grappig worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')