Wat een raar verhaal. Ik woon ook alleen en heb de gewoonte om niks vies te maken. De boodschappen zijn doorgaans erg weinig, want wat heb ik in mijn eentje nou nodig? Verder kook ik erg simpel, altijd voor meerdere dagen. En direct schoonmaken na het koken. Meestal hoef ik alleen maar iets in de magnetron te doen, of een pannetje soep opwarmen met brood met kruidenboter erbij.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 17:44 schreef DoubleDip het volgende:
Doordeweeks weinig puf en in het weekend geen zin om uren kwijt te zijn aan zoiets stoms als schoonmaken. Koken komt er soms ook niet van dan. Meer mensen met dit probleem?
Wij hebben een huishoudster. Tussen de 13 en 15 eu per uur ben je zomaar kwijt, 1x per week een paar uurtjes.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 17:44 schreef DoubleDip het volgende:
Zie TT. Ik woon alleen en ga over een tijdje fulltime werken (nu 3 dagen ivm studie). Ben niet bepaald een huishoudster en heb er eigenlijk een grafhekel aan. Het punt is dat ik elke keer vreselijk achterloop. Gelukkig stoor ik me niet snel aan viezigheid, maar het wordt wel vervelend om achter te lopen. Hoe doen jullie dat? Ik denk erover een huishoudster te nemen als ik geld heb, maar iemand die ik niet ken die bij mijn spullen zit zie ik niet heel erg zitten. Heb dat werk zelf ook gedaan en ja, er wordt gejat.
Met baan ga ik in de ochtend vroeg van huis en vóór 19 uur ben ik meestal niet thuis. Doordeweeks weinig puf en in het weekend geen zin om uren kwijt te zijn aan zoiets stoms als schoonmaken. Koken komt er soms ook niet van dan. Meer mensen met dit probleem? Hoe lossen jullie het op? Ik overweeg om een paar dagen te gaan thuiswerken, vraag is of dit kan (nog niet over gehad). Stel dat het niet kan, dan ben ik bang dat ik echt te ver ga achterlopen.
Overigens niet in het bezit van auto of grote vriezer, weekboodschappen wordt dan vrij lastig. Of iemand moet een briljante oplossing hebben. Pizza bestellen is geen optie overigens.
ja dit. Er gaat niemand dood als je niet elke dag stofzuigtquote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:05 schreef Jopie78 het volgende:
Hoe kan je nou achterlopen op schoonmaken? Wie heeft het schema bedacht waar je dan zogenaamd op achterloopt?
Dit. Dit is allemaal zo simpel dat ik bij het lezen van de OP gewoon het idee krijgt dat het bij TS een grote ranzige teringbende is.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:12 schreef Sigaartje het volgende:
Ik snap het ook niet. Als je direct afwast en schoonmaakt na het eten en zaterdag even de stofzuiger door het huis haalt heb je geen omkijken naar. Ook de wc direct na gebruik schoonmaken. En in je eentje heb je hooguit twee wasjes. Kind heeft er nog geen omkijken naar.
Het wordt pas vervelend als je niet meer alleen woont.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
ja dit. Er gaat niemand dood als je niet elke dag stofzuigt
TS is een vrouwquote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:18 schreef Sigaartje het volgende:
En wat voor boodschappen heb je in de week nou eigenlijk nodig. In je eentje is dat niet zoveel. Ik kom aan gemiddeld 20 a 30 euro per week, dat zijn twee tasjes.
Waar het op neer komt is brood met beleg, wat eten (dat je klaarmaakt voor een paar dagen) huishoudzaakjes en wat drinken. Stelt niks voor.
Het wordt pas een andere zaak als je een vrouw in huis krijgt, maak dan je borst maar nat.
Dit eigenlijk. Wen jezelf aan om meteen op te ruimen dan scheelt dat heel veel.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:03 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Achterlopen is echt niet nodig. Meteen opruimen scheelt vaak de helft van de tijd.
Je moet toch ook effe elke week alles afdoen met een vochtige doek en de vloeren dweilen.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:12 schreef Sigaartje het volgende:
Ik snap het ook niet. Als je direct afwast en schoonmaakt na het eten en zaterdag even de stofzuiger door het huis haalt heb je geen omkijken naar. Ook de wc direct na gebruik schoonmaken. En in je eentje heb je hooguit twee wasjes. Kind heeft er nog geen omkijken naar.
Het is een fulltime baan zo te horen bij jou. Toch vreemd dat dat bij de overige 99% van de bevolking schijnbaar gewoon prima naast hun bestaande fulltime baan kan.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:24 schreef Boca_Raton het volgende:
Dan hebben we het verder nog over het onderhoud van de woning, kleine klusjes, het ontvangen van monteurs e.d., de administratie, af en toe koelkast en magnetron een sopje, vriezer ontdooien en gaat u zo maar door.
Klopt, met twee personen is dit de benodigde tijd. Ik doe het werk alleen, dus heb ik daar meer tijd voor nodig.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:31 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het is een fulltime baan zo te horen bij jou. Toch vreemd dat dat bij de overige 99% van de bevolking schijnbaar gewoon prima naast hun bestaande fulltime baan kan.
Wij doen 1 keer per week het hele huis, dus stofzuigen, stoffen, doekje overal over, keuken goed schoonmaken, bed verschonen, kattenbak etc. Dat kost alles bij elkaar ongeveer 1 tot 2 uur.
Ivm kat doen we vaak om de dag nog 's avonds stofzuigen, dat is ongeveer 10-15 minuten per keer
en dan 1 keer per maand doen we de badkamer compleet reinigen, de tuin (grasmaaien, onkruid verwijderen etc) en dat kost dan ongeveer 3-4 uur in de maand.
Boodschappen doen we 1 keer per week en kost ongeveer 1-anderhalf uur ivm meerdere winkels.
Alles bij elkaar is het echt niet meer dan een ochtend per week werk.
Ik deed het toen ik alleen woonde in dezelfde tijd. Nu met 2 personen maar ook een groter huis dus net zoveel tijd kwijtquote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Klopt, met twee personen is dit de benodigde tijd. Ik doe het werk alleen, dus heb ik daar meer tijd voor nodig.
Ik schrijf alles op omdat je wel drie maanden wegkomt met enkel een doekje over het aanrecht maar daarna natuurlijk niet meer.
Hoe dan ook, TS zegt duidelijk dat ze er de fut niet voor heeft als ze om 7 uur thuiskomt. Dat snap ik wel.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:36 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik deed het toen ik alleen woonde in dezelfde tijd. Nu met 2 personen maar ook een groter huis dus net zoveel tijd kwijt
Hier is het meestal geen teringbende, maar wij vinden het beide echt wel behoorlijk wat tijd/energie kosten om het helemaal op orde te krijgen/houden. Soms lukt het ons gewoon ook (even) niet om eea te combineren, iig niet tot in perfectie. Wat dat aangaat ook blij dat wij kinderloos zijn.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit. Dit is allemaal zo simpel dat ik bij het lezen van de OP gewoon het idee krijgt dat het bij TS een grote ranzige teringbende is.
wat een huishoudelijk talentquote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:38 schreef over_hedge het volgende:
zondag is bij mij altijd voetbalkijk en schoonmaak dag. En doordeweeks gaat 2 a 3x mijn stofzuiger rondjes rijden
Het wordt ook niet snel vies, maar als je badkamer erg ranzig is na een maandje ofzo wordt het wel weer eens tijd.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 17:53 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Wat een raar verhaal. Ik woon ook alleen en heb de gewoonte om niks vies te maken. De boodschappen zijn doorgaans erg weinig, want wat heb ik in mijn eentje nou nodig? Verder kook ik erg simpel, altijd voor meerdere dagen. En direct schoonmaken na het koken. Meestal hoef ik alleen maar iets in de magnetron te doen, of een pannetje soep opwarmen met brood met kruidenboter erbij.
Maar, ik vind het een raar verhaal.
Thanks voor de tip maar als ik pas rond 19.30 of later eet elke dag heb ik weinig puf om steeds nog te koken. Doe t meestal wel voor 2 dagen maar het blijft gedoe.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:00 schreef Chai het volgende:
Boodschappen laten bezorgen (als dat kan, bij de Appie kom je in je eentje niet wekelijks aan het minumumbedrag). Vervolgens porties vooruitkoken en deels invriezen en in de koelkast. Moet ook met kleine koelkast en vriezer wel kunnen als je er verder alleen het hoognodige in bewaart. Daarna de keuken schoonmaken en je bent daar weer klaar voor de hele week.
Zie hierboven, als je merkt dat er een berg wasgoed ligt, je badkamer ranzig is en de vloer een paar maanden geen dweil of stofzuiger heeft gezien kan je best zeggen dat je achterloopt.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:05 schreef Jopie78 het volgende:
Hoe kan je nou achterlopen op schoonmaken? Wie heeft het schema bedacht waar je dan zogenaamd op achterloopt?
Doe ik ook niet, en hoeft niet, maar 1x per maand ofzo is mss wat weinig.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
ja dit. Er gaat niemand dood als je niet elke dag stofzuigt
Sommige mensen zouden dat wel zeggen. Ik vind t meevallen, alleen het stapelt zo op.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit. Dit is allemaal zo simpel dat ik bij het lezen van de OP gewoon het idee krijgt dat het bij TS een grote ranzige teringbende is.
Haha. Ik ookquote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:27 schreef motorbloempje het volgende:
Ik deed het gewoon niet.
#ransaap4life
Kan wel, hele punt is dat als je na 8-9 uur werken en 2,5 uur reizen totaal thuis komt daar weinig zin meer in hebt.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:34 schreef Hiddendoe het volgende:
Gewoon een goed schema opstellen. En dat dagelijks of wekelijks afvinken.
En kijken wat het belangrijkste is. Je hoeft niet elke week je ramen te zemen.
Verder wat sigaartje al zei; voor een paar dagen vooruit koken. Boodschappen kan je doen als je van je werk komt, gewoon even langs de super (die zijn tegenwoordig tot 20.00 u/ 21.00u open) en misschien een vaatwasser aanschaffen.
accepteer dat het niet smettteloos is of huur iemand in. Met hellofresh of dergelijke services hoef je in ieder geval niet ook nog eerst boodschappen te doen, zelf doe ik meestal s avonds boodschappen voor eten van volgende dagquote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:49 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Haha. Ik ookMaar dat wordt op den duur wel vervelend.
[..]
Kan wel, hele punt is dat als je na 8-9 uur werken en 2,5 uur reizen totaal thuis komt daar weinig zin meer in hebt.
Hebben wij ook hoor. Wij lopen zeker niet ieder weekend niks anders te doen dan poetsen, maar daardoor is het weliswaar meestal wel toonbaar, maar zelden pérfect. Een huishoudster zou natuurlijk veel schelen, maar willen we beide liever niet.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:46 schreef DoubleDip het volgende:
Thanks iedereen voor de tips, ik vraag me altijd af hoe iedereen dat doet zonder het hele weekend te lopen poetsen.
De badkamer...na een MAAND???? WTF is dit. Je hebt ook een toilet op de badkamer, die is dus ook pas na een maand weer aan de beurt...?quote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:46 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Het wordt ook niet snel vies, maar als je badkamer erg ranzig is na een maandje ofzo wordt het wel weer eens tijd.
Tussendoor wel ff met de borstel hoor. Maarja de badkamer duurt ff dus die is niet heel vaak aan de beurt.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 19:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De badkamer...na een MAAND???? WTF is dit. Je hebt ook een toilet op de badkamer, die is dus ook pas na een maand weer aan de beurt...?
quote:Op vrijdag 14 juli 2017 19:03 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Tussendoor wel ff met de borstel hoor. Maarja de badkamer duurt ff dus die is niet heel vaak aan de beurt.
Ditquote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik deed het gewoon zoals het uitkwam
Geen zin, dan niet. Je komt vanzelf op een punt waar je zin krijgt in een opgeruimd huis. Dan maak je je een uur kwaad en is alles weer gedaan.
Ons huis is qua oppervlakte -zonder externe ruimte- ongeveer 150 m2. Niet groot én niet klein, denk ik?quote:Op vrijdag 14 juli 2017 19:09 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ditzo heb ik afgelopen week voor het eerst sinds een jaar weer mijn koelkast schoongemaakt
en af en toe moet de volledige douche eraan geloven. Keuken doe ik vaak achter de afwas aan. Hangt ook samen met de grootte van je huis. Mijn huis is niet zo groot, dus ben snel klaar.
Redelijk ja. Maar je zegt 'ons', dus je deelt de ruimte en dus het huishouden? Ik leef op 30 m2. Het kost meer tijd om de stofzuiger te pakken dan om te stofzuigen. Pak dan ook vaker stoffer en blik.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 19:12 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ons huis is qua oppervlakte -zonder externe ruimte- ongeveer 150 m2. Niet groot én niet klein, denk ik?
Ja, we zijn met z'n tweeën + 1 kat.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 19:15 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Redelijk ja. Maar je zegt 'ons', dus je deelt de ruimte en dus het huishouden? Ik leef op 30 m2. Het kost meer tijd om de stofzuiger te pakken dan om te stofzuigen. Pak dan ook vaker stoffer en blik.
Wij doen dat allemaal niet en besteden die tijd aan leuke dingenquote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:31 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het is een fulltime baan zo te horen bij jou. Toch vreemd dat dat bij de overige 99% van de bevolking schijnbaar gewoon prima naast hun bestaande fulltime baan kan.
Wij doen 1 keer per week het hele huis, dus stofzuigen, stoffen, doekje overal over, keuken goed schoonmaken, bed verschonen, kattenbak, wc's schoonmaken etc. Dat kost alles bij elkaar ongeveer 1 tot 2 uur.
Ivm kat doen we vaak om de dag nog 's avonds stofzuigen, dat is ongeveer 10-15 minuten per keer
en dan 1 keer per maand doen we de badkamer compleet reinigen, de tuin (grasmaaien, onkruid verwijderen etc), vloer moppen etc. en dat kost dan ongeveer 3-4 uur in de maand.
Boodschappen doen we 1 keer per week en kost ongeveer 1-anderhalf uur ivm meerdere winkels.
Alles bij elkaar is het echt niet meer dan een ochtend per week werk.
Gewoon geen textiel kopen wat gestreken hoeft te worden als je niet van huishoudelijke klussen houdt. En zo noem je meer dingen waar iemand die huishoudelijk onderhoud minimaal wil houden beter niet voor kan kiezen.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:49 schreef Boca_Raton het volgende:
En dan ben ik nog vergeten: de strijk doen, het vuil wegbrengen, huisdieronderhoud, schoonmaken van het bad, balkon netjes houden plus het wekelijkse babbeltje met de buren wat men ook niet mag vergeten!
Toch ontkom je er niet aan op de lange termijn. Dit gaat ook niet over elke week. Het voordeel is als je werkt of beiden werkt, er veel minder te doen is als dat je niet werkt, zoals ik. Dat scheelt echt.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 16:17 schreef Chai het volgende:
[..]
Gewoon geen textiel kopen wat gestreken hoeft te worden als je niet van huishoudelijke klussen houdt. En zo noem je meer dingen waar iemand die huishoudelijk onderhoud minimaal wil houden beter niet voor kan kiezen.
Eigenlijk dit wel TS. Ik werk ook fulltime, en soms ook thuis verder achter de laptop. Je kan ook het opstapelen van troep voorkomen (afwassen terwijl je kookt bijv. en zaterdag- of zondagochtend een goede schoonmaakbeurt met een muziekje op). Een opgeruimd huis heb je helemaal zelf in de hand.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:15 schreef Metro2005 het volgende:
Wat dacht je van: Niet zo zeiken en gewoon ff op zaterdag ochtend het huishouden doen. Na je werk gewoon even koken en koop een grote vriezer zodat je niet elke dag naar de supermarkt hoeft.
De luiheid van sommige mensen. Een schoonmaker in huis nemen omdat je fulltime gaat werken, omfg.
Gewoon niet strijken. Doe ik nooit behalve dan een enkele bloes, broek, rok of jurk waar je netjes mee voor de dag wilt komen.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 16:17 schreef Chai het volgende:
[..]
Gewoon geen textiel kopen wat gestreken hoeft te worden als je niet van huishoudelijke klussen houdt. En zo noem je meer dingen waar iemand die huishoudelijk onderhoud minimaal wil houden beter niet voor kan kiezen.
Ik strijk wel alles :p meer omdat mijn moeder dat ook doet. Het is inderdaad niet nodig, maar oogt netjes. Hangt er dus van af hoe netjes je het wil maken TS.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 16:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Gewoon niet strijken. Doe ik nooit behalve dan een enkele bloes, broek, rok of jurk waar je netjes mee voor de dag wilt komen.
Keukentextiel strijk ik nooit, beddengoed ook niet. Gewoon netjes opvouwen, dan ziet je kast er ook opgeruimd uit.
Ook handig: kranten boven op de keukenkastjes leggen, scheelt een hoop met de periodieke grote keukenschoonmaak.
Mijn moeder deed dat ook. Ik weet gelukkig beter.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 16:58 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ik strijk wel alles :p meer omdat mijn moeder dat ook doet. Het is inderdaad niet nodig, maar oogt netjes. Hangt er dus van af hoe netjes je het wil maken TS.
Broek en colbert was ik gewoon op 30 C 400 toeren nat ophangen klaar.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 17:05 schreef DoubleDip het volgende:
Ik strijk ook nooit, maar straks kantoorbaan dus zal er denk niet helemaal onderuit kunnen.
Dat zeg ik toch ook?quote:Op zaterdag 15 juli 2017 16:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Gewoon niet strijken. Doe ik nooit behalve dan een enkele bloes, broek, rok of jurk waar je netjes mee voor de dag wilt komen.
Keukentextiel strijk ik nooit, beddengoed ook niet. Gewoon netjes opvouwen, dan ziet je kast er ook opgeruimd uit.
Ook handig: kranten boven op de keukenkastjes leggen, scheelt een hoop met de periodieke grote keukenschoonmaak.
Mag ik hieruit concluderen dat zo een stofzuigerrobot zijn werk nou niet echt bepaald goed doet?quote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:29 schreef Anne het volgende:
Maar goed; ik heb ook een poets die drie uurtjes per week komt en het hele huis stofzuigt en poetst. Voor de rest van de week heb ik een stofzuiger-robot.
Ik heb er sinds kort één ben er blij mee!! Kleed doet hij niet, maar de rest van het huis gaat prima!!quote:Op zaterdag 15 juli 2017 19:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Mag ik hieruit concluderen dat zo een stofzuigerrobot zijn werk nou niet echt bepaald goed doet?
Ik overweeg ook al jaren eentje te kopen, maar vind ze eigenlijk veel te duur.
Ik heb ook een stoomgenerator, maar het water is echt zo leeg en dan is het steeds 8 min wachten tot het weer gereed is voor gebruik.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 19:00 schreef Bucketlist het volgende:
Ik maak mij een keer in de 2 weken boos en maak dan goed schoon. Strijken doe ik vaak tijdens het koken, gewoon even snel 2-3 overhemden. Ik heb een stoomgenerator en dat werkt fantastisch.
Ook maak ik veel schoon tijdens het wachten. Bijvoorbeeld wachten op een pizza of een pakketje. Het meest smerige is mijn keuken. Ik maak bijna nooit schoon direct na het koken (ruim wel op tijdens het koken) wat toch wel te merken is.
Wat bij mij het beste helpt is mensen uitnodigen, dan zorg ik dat alles schoon is. Mensen moesten eens weten hoe het hier normaal eruit ziet. Boodschappen doe ik 2-3x per week, 1x per 2 weken is geen optie. Ik wil gewoon verse groenten/fruit en ik ga ook niet 2 weken vantevoren bepalen wat ik wil weten. Een beetje creativiteit in de keuken is zoveel leuker.
Jij woont alleen en wast elke dag?!quote:Op zaterdag 15 juli 2017 21:30 schreef Alieda-R het volgende:
Ik woon ook alleen en werk ook fulltime, ga 's ochtends even na 6u van huis en ben tegen 17u weer terug maar doe alles thuis gewoon zelf en heb een ruime gezinswoning.
Doordeweeks is het vooral stofzuigen, dweilen (stofzuigen elke dag, dweilen om de dag want heb 3 katten), wc schoonmaken in de avond. In de weekenden bed verschonen, afstoffen, douche en keuken schoonmaken. Heb ook een voortuin, achtertuin en oprit. Trek 1 dag per maand uit in een weekend om dat te onderhouden.
Wasmachine staat bijna elke dag wel een keer aan, doe ik ook 's avonds. Terwijl het eten op het vuur staat doe ik de vuile was in de machine, na het eten en afwassen is de wasmachine wel klaar en dan hang ik het aan het wasrek.
Boodschappen doen doe ik bijna elke dag, als ik van mijn werk kom ga ik eerst naar de supermarkt en dan naar huis.
Ja, heb 3 poezen en heb daarom dekens op de bank liggen die ik 2x per week was. In het weekend beddengoed, met kleding let ik ook op kleur, geen zwart bij lichte kleuren in, handdoeken e.d. ook apart. In het weekend staat de wasmachine soms wel 4x aan. Ik hou er niet van om de was een hele week op te sparen, hou van schone frisse was.quote:
quote:Op zaterdag 15 juli 2017 22:49 schreef loveli het volgende:
Het advies uit de laatste posts is dat je vooral geen katten moet nemen.
ja maar...quote:Op zaterdag 15 juli 2017 22:49 schreef loveli het volgende:
Jawel hoor. Maar hij stofzuigt de hoekjes en mijn bank niet en ik heb twee harige rotzakjes rondlopen hier (SD niet meegeteld), dus minstens 1 x per week even zelf stofzuigen is alsnog nodig.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 19:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Mag ik hieruit concluderen dat zo een stofzuigerrobot zijn werk nou niet echt bepaald goed doet?
Ik overweeg ook al jaren eentje te kopen, maar vind ze eigenlijk veel te duur.
Die paar keer extra de wasmachine aan voor een paar dekens maakt mij niets uit. Ik ben geen uren bezig om de was in de wasmachine te stoppen en het er weer uit te halen.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 22:49 schreef loveli het volgende:
quote:Op zondag 16 juli 2017 13:45 schreef Anne het volgende:
ik heb twee harige rotzakjes rondlopen hier (SD niet meegeteld)
FOK!-kenquote:Op zondag 16 juli 2017 18:32 schreef Rauw. het volgende:
168 uur per week
12 uur werken 5x12 = 60 uur
8 uur slapen. 7x8=50 uur
laten we zeggen anderhalf/2 uur per dag aan koken/douchen/eten
7x2 = 14
Dat is dus 124 uur die je "druk" bent.
Wat doe je de andere 44 uur als je het huishouden niet hoeft te doen?
Stoffer en blikquote:Op dinsdag 18 juli 2017 19:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Veegt er niemand meer? Ik vind het, met een kat en de 2 innerlijke pubers van mijzelf en lief in huis, heerlijk om even snel te doen. In 3 minuten klaar.
Voelt als veel minder gedoe dan stofzuigen. Ook omdat die altijd kwijt is...
Nou ja mijn bezem is zo'n fast food restaurant ding met dus ook een blik er aan. Bezem en blik klik je met de stelen aan elkaar en blijft dan staan.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 19:14 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Stoffer en blikOmdat een bezem wat overdreven is voor effectief 7 m2, dat kan ook wel op m'n knieën.
Edit: hoe kan je nou een stofzuiger kwijtraken en de bezem niet?
Fok!'er zonder katten of honden gespot.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 19:32 schreef Piger het volgende:
Verbaas me over het aantal x stofzuigen dat ik hier zie. Met kinderen word je vloer misschien wat sneller vies. Maar zonder moet je toch wel minimaal een week je vloer schoon kunnen houden?
Die laat je toch niet het hele huis rondlopen? Woonkamer en garage lijkt me genoeg en scheelt een hoop stofzuigwerk. Met honden geen ervaring maar een kat zou ook niet een reden moeten zijn om dagelijks te stofzuigen of zelfs dweilen.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 19:56 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Fok!'er zonder katten of honden gespot.
Natuurlijk loopt de kat wel in het hele huis rond!quote:Op dinsdag 18 juli 2017 20:29 schreef Piger het volgende:
[..]
Die laat je toch niet het hele huis rondlopen? Woonkamer en garage lijkt me genoeg en scheelt een hoop stofzuigwerk. Met honden geen ervaring maar een kat zou ook niet een reden moeten zijn om dagelijks te stofzuigen of zelfs dweilen.
Dat dus.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 20:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Natuurlijk loopt de kat wel in het hele huis rond!![]()
Kan je normaal vinden, maar ik vind een kat of hond in de slaapkamer echt een smerig idee. Of er nou gestofzuigd wordt of niet.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 20:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Natuurlijk loopt de kat wel in het hele huis rond!![]()
Dat zeg ik, we hebben een kat, die komt door het hele huis en we stofzuigen eens per week.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 20:45 schreef Piger het volgende:
[..]
Kan je normaal vinden, maar ik vind een kat of hond in de slaapkamer echt een smerig idee. Of er nou gestofzuigd wordt of niet.
En een kat op zolder, de badkamer of op de wc lijkt me ook niet nuttig. Deur naar de gang is hier ook gewoon altijd dicht, dus lijkt me goed haalbaar.
Maarja ieder zijn ding. Ik stofzuig liever niet dagelijks. En de meeste katten vinden dat volgens mij ook niet zo erg.
Mja een van mijn twee katten doet anders zelf wel de deur open als hij in een andere kamer wil. Niet dat dat veel voorkomt, meestal zijn ze beneden of op zolder.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 20:45 schreef Piger het volgende:
[..]
Kan je normaal vinden, maar ik vind een kat of hond in de slaapkamer echt een smerig idee. Of er nou gestofzuigd wordt of niet.
En een kat op zolder, de badkamer of op de wc lijkt me ook niet nuttig. Deur naar de gang is hier ook gewoon altijd dicht, dus lijkt me goed haalbaar.
Maarja ieder zijn ding. Ik stofzuig liever niet dagelijks. En de meeste katten vinden dat volgens mij ook niet zo erg.
Daarom heb je ook een smerig huis.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 20:48 schreef Lienekien het volgende:
Dat zeg ik, we hebben een kat, die komt door het hele huis en we stofzuigen eens per week.
Of je laat ze wel overal rondlopen en je stofzuigt een keer extra.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 20:29 schreef Piger het volgende:
Die laat je toch niet het hele huis rondlopen? Woonkamer en garage lijkt me genoeg en scheelt een hoop stofzuigwerk. Met honden geen ervaring maar een kat zou ook niet een reden moeten zijn om dagelijks te stofzuigen of zelfs dweilen.
Misschien heeft zij wel een Sphynx?quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:24 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Daarom heb je ook een smerig huis.
Ja, in jouw ogen vast.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:24 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Daarom heb je ook een smerig huis.
Waarom zou je dagelijks moeten stofzuigen als je kat door het hele huis loopt? Als je je kat zo vies vind dat je zelfs dat niet kan verdragen, moet je gewoon lekker geen kat nemen.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 20:45 schreef Piger het volgende:
[..]
Moet je nagaan dat er ook mensen in dit topic melden dat ze elke dag dweilen.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:43 schreef DoubleDip het volgende:
Dagelijks stofzuigen is echt overrated, of je moet een hele dierentuin hebben rondlopen.
Die zijn zeker hulp in de huishouding dan, of schoonmaker.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Moet je nagaan dat er ook mensen in dit topic melden dat ze elke dag dweilen.
Nee hoor grappiequote:
Ja, hiero. Of ja, eerst stofzuigen en dan met zo'n natte swiffer door het huis. Maar mijn huis is niet zo heel groot.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:44 schreef Lienekien het volgende:
Zelfs met een gezin zonder dieren hoef je echt niet elke dag te stofzuigen.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:43 schreef DoubleDip het volgende:
Dagelijks stofzuigen is echt overrated, of je moet een hele dierentuin hebben rondlopen.
Dat deed ik ook ja in mijn vorige huis. Bijna zwarte tegels = ziek irritant, want daar zie je alles op.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je geen werk ofzo? Is toch niet te doen elke de dagquote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:31 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Ja, hiero. Of ja, eerst stofzuigen en dan met zo'n natte swiffer door het huis. Maar mijn huis is niet zo heel groot.
Het scheelt denk ik dat het er maar één is. En ik vind zelf dat ze niet erg verhaart. Het is een kortharige, zwart-wit (die hebben imo nog wat kortere haren). Na twee weken vakantie moest ik even een paar slaapplekken op de bank bij langs. Ik kon eigenlijk niet eens zien dat ze op bed had geslapen.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:29 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Nee hoor grappie
Merk je niet dat de kat nu heel erg verhaart? Of valt het mee bij die van jou? Het is hier echt verschrikkelijk. Ik blijf stofzuigen (gelukkig is het seizoen weer bijna over).
15 minuten per dag x 7 = 1 uur en drie kwartier per week aan dweilen alleen.quote:Op woensdag 19 juli 2017 09:16 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat deed ik ook ja in mijn vorige huis. Bijna zwarte tegels = ziek irritant, want daar zie je alles op.
Dus ging er elke dag de 'dweil' overheen, wat trouwens maar zo'n 15 minuutjes werk was.
Dit ding.
[ afbeelding ]
Je sanitaire voorzieningen doodleuk 1x in de maand doen, dát is eerderquote:Op woensdag 19 juli 2017 19:10 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
15 minuten per dag x 7 = 1 uur en drie kwartier per week aan dweilen alleen.
Dus jouw toilet(ten) worden ook maar 1x per 2 weken gepoetst?quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:15 schreef Renesite het volgende:
Gewoon eens in de twee weken een schoonmaakster om te zuigen/dweilen/badkamer/keuken/wc goed te doen. Verder paar keer per week stofzuigen en eens in de week goed stoffen. Paar keer per week een wasje en dagelijks ff de vaatwasser aandrukken. Hoeft allemaal niet zoveel tijd te kosten.
Er zit een verschil tussen niet doen en goed doen. Dat is ff een borstel erdoor en ff de bril en zo. Maar we maken ook alleen gebruik van de badkamer en beneden staat eigenlijk stilquote:Op woensdag 19 juli 2017 20:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus jouw toilet(ten) worden ook maar 1x per 2 weken gepoetst?
De wc-borstel. Nog zo'n ding. Zet je die dan daarna gewoon terug in de houder, of spoel je dat ding ook nog af? Want wij kopen hier regelmatig een nieuwe wc-borstel, ook al spoelen we dat ding af.quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:20 schreef Renesite het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen niet doen en goed doen. Dat is ff een borstel erdoor en ff de bril en zo. Maar we maken ook alleen gebruik van de badkamer en beneden staat eigenlijk stil! Dus de 'gasten' zitten altijd op een weinig gebruikte pot.
Mja, alleen de schoonmaakster doet ook ff de tegels en dergelijke. Wat uitgebreiderquote:Op woensdag 19 juli 2017 20:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Toilet spriets je toch gewoon een beetje sop in als je strepen achter laat? Schrobberdeschrob klaar.
Zet hem wel terug. Maar voor ik hem terugstop spoel ik hem nog ff door ze maarquote:Op woensdag 19 juli 2017 20:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De wc-borstel. Nog zo'n ding. Zet je die dan daarna gewoon terug in de houder, of spoel je dat ding ook nog af? Want wij kopen hier regelmatig een nieuwe wc-borstel, ook al spoelen we dat ding af.
quote:
Ik heb wat moeite om dat te geloven. Weinig of "bijna nooit", dat zou nog kunnen. Deed ik ook in mijn studententijd in mijn eerste kamer. Op zeker moment is alles zo smerig dat je toch wat moet gaan doen.quote:
Nouja, bijna nooit dan. Meestal 1x per jaar ofzo, doe ik ff wat. Maar sla ook weleens een jaartje over hoor.quote:Op donderdag 20 juli 2017 06:23 schreef Sometimes het volgende:
[..]
[..]
Ik heb wat moeite om dat te geloven. Weinig of "bijna nooit", dat zou nog kunnen. Deed ik ook in mijn studententijd in mijn eerste kamer. Op zeker moment is alles zo smerig dat je toch wat moet gaan doen.
Ik ken 1 persoon die echt helemaal niets doet. Het looppad in zijn kamer is zichtbaar in het stof, overal ligt zooi en viezigheid. Er komt eigenlijk nooit iemand langs, zo smerig. Maar dat blijven uitzonderingen.
Althans, ik kan (wil) niet geloven dat dat vaker voorkomt (bij mensen die verder fysiek en mentaal gezond zijn).
Als je 2 jaar helemaal niets doet (want daar heb je het dan dus over) dan is je huis echt serieus smerig.quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:43 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nouja, bijna nooit dan. Meestal 1x per jaar ofzo, doe ik ff wat. Maar sla ook weleens een jaartje over hoor.
Maar das toch ook de bedoeling van schoonmaken? Anders zou het alleen "maken" moeten zijn, en hadden ze het woordje "schoon" wel weggelaten..quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:37 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Als je 2 jaar helemaal niets doet (want daar heb je het dan dus over) dan is je huis echt serieus smerig.
Ik snap niet dat je iemand die schoonmaakt "quote:Op woensdag 19 juli 2017 19:10 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
15 minuten per dag x 7 = 1 uur en drie kwartier per week aan dweilen alleen.
Nah, ik heb twee honden en die verharen amper, maar nemen wel de hele dag blaadjes en takjes mee naar binnen die in hun vacht blijven hangen buiten en van dat schelpgruis van de paden in het park aan de poten. En dan is het nog droog, als het buiten nat is omdat het geregend heeft en die poten drogen daarna binnen op wil je niet weten want er aan zand uit komt vallen binnen.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:43 schreef DoubleDip het volgende:
Ik ook niet, maar ik denk dan ook dat het bij TS een ranzige bende is. Niet opgeruimd, oke, maar niet gepoetst....?quote:Op donderdag 20 juli 2017 13:11 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je iemand die schoonmaakt "" vindt. Maar goed.. Ieder zijn ding.
1 uur en drie kwartier op 168 uur is inderdaad belachelijk.
Ja man stel je voor dat er een vlekje op je vloer zit! Echt, gatverdamme! Het idee alleen alquote:Op donderdag 20 juli 2017 15:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik denk dan ook dat het bij TS een ranzige bende is. Niet opgeruimd, oke, maar niet gepoetst....?![]()
![]()
TS heeft het nog over achterlopen, dus denk juist dat het wel meevalt.quote:Op donderdag 20 juli 2017 15:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik denk dan ook dat het bij TS een ranzige bende is. Niet opgeruimd, oke, maar niet gepoetst....?![]()
![]()
Ik vind dat wel oprecht vies jaquote:Op donderdag 20 juli 2017 15:13 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Ja man stel je voor dat er een vlekje op je vloer zit! Echt, gatverdamme! Het idee alleen al
Geloof het maar, ik kende er zoëentje. Hij kreeg een nieuw huisje en met behulp van zijn ouders er een leuk huisje van kunnen maken. (één kamer woning) Als je bij hem kwam dan kreeg je eten op wegwerpbordjes en -bestek want hij had een hekel aan afwassen. Maar pas na een paar maanden was het echt erg. Je wou niet op de wc-bril zitten want die moest je na afloop van je kont afscheuren en de muur daarnaast wou je al helemaal niet aanraken. Als je een glas nodig had dan stonden die op het aanrecht en daar moest je hem dan maar van afbreken omdat die vastgekoekt zat. Idd een looppaadje van de deur naar zijn pc. Ik zat eens bij hem in de auto en volgens mij had hij al meerdere maanden niet onder de douche gestaan want ik ging bijna over mijn nek. Een grote klerenbende, er was niet eens plek om je drinken oid neer te zetten en maar vreemd vinden dat ik er na een tijdje niet meer wou langskomen.quote:Op donderdag 20 juli 2017 06:23 schreef Sometimes het volgende:
[..]
[..]
Ik heb wat moeite om dat te geloven. Weinig of "bijna nooit", dat zou nog kunnen. Deed ik ook in mijn studententijd in mijn eerste kamer. Op zeker moment is alles zo smerig dat je toch wat moet gaan doen.
Ik ken 1 persoon die echt helemaal niets doet. Het looppad in zijn kamer is zichtbaar in het stof, overal ligt zooi en viezigheid. Er komt eigenlijk nooit iemand langs, zo smerig. Maar dat blijven uitzonderingen.
Althans, ik kan (wil) niet geloven dat dat vaker voorkomt (bij mensen die verder fysiek en mentaal gezond zijn).
Het zou zo ongeveer om dezelfde persoon kunnen gaan.quote:Op donderdag 20 juli 2017 15:35 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Geloof het maar, ik kende er zoëentje. Hij kreeg een nieuw huisje en met behulp van zijn ouders er een leuk huisje van kunnen maken. (één kamer woning) Als je bij hem kwam dan kreeg je eten op wegwerpbordjes en -bestek want hij had een hekel aan afwassen. Maar pas na een paar maanden was het echt erg. Je wou niet op de wc-bril zitten want die moest je na afloop van je kont afscheuren en de muur daarnaast wou je al helemaal niet aanraken. Als je een glas nodig had dan stonden die op het aanrecht en daar moest je hem dan maar van afbreken omdat die vastgekoekt zat. Idd een looppaadje van de deur naar zijn pc. Ik zat eens bij hem in de auto en volgens mij had hij al meerdere maanden niet onder de douche gestaan want ik ging bijna over mijn nek. Een grote klerenbende, er was niet eens plek om je drinken oid neer te zetten en maar vreemd vinden dat ik er na een tijdje niet meer wou langskomen.
quote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Douche schoonmaken, stofzuigen, wastafel, toilet schoonmaken, opruimen, boodschappen doen, koken, afwassen, de was doen. Zomaar een greep van alles wat er moet gebeuren. En nee, dat red je niet in een kwartiertje.
quote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:22 schreef Boca_Raton het volgende:
Bed verschonen, de keuken netjes houden, af en toe eens gordijnen wassen, vloeren moppen, en gaat u zomaar door.
Ja dit. En de plinten, de lichtknopjes, deuren en handvaten, bovenop de kasten stoffen, ramen lappen, kledingkasten uit- en weer in ruimen, regelmatig dingen weg gooien, zo nu en dan schuur ordenen, lades ordenen (althans die zijn bij mij altijd en chaos), afzuigkap schoonmaken aan de binnenkant, de frituurpan, kruiden- doosjeskastje uitruimen, besteklade leegkloppen en uitsoppen...quote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:24 schreef Boca_Raton het volgende:
Dan hebben we het verder nog over het onderhoud van de woning, kleine klusjes, het ontvangen van monteurs e.d., de administratie, af en toe koelkast en magnetron een sopje, vriezer ontdooien en gaat u zo maar door.
Nou lekker dan. Maak zelfs de achterkant van de pot hier regelmatig schoon en de vloer iedere week volledig (op de knietjes met schrob en sop, niet met de dwijl want smerig). Oké niet echt iedere week maar wel wanneer ik er de tijd voor vind en dat is zeer regelmatig. Dat snelle sprietsen is doordeweeks indien nodig maar eigenlijk bijna iedere dag wel (rand, onderkant bril, bovenkant bril, klep binnen en buiten en dan tussen en achter de bevestiging van de klep).quote:Op woensdag 19 juli 2017 20:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Toilet spriets je toch gewoon een beetje sop in als je strepen achter laat? Schrobberdeschrob klaar.
Heb je smetvrees? Beetje vuil is goed voor je weerstand toch.quote:Op donderdag 20 juli 2017 15:26 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik vind dat wel oprecht vies ja. Maar ik loop dan ook op blote voeten door het huis.
Smetvrees, omdat je gewoon graag wil dat de badkamer en vloer schoon zijn?quote:Op donderdag 20 juli 2017 18:27 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Heb je smetvrees? Beetje vuil is goed voor je weerstand toch.
Heb je nooit onverwacht bezoek? Echt een hekel aan trouwens, mensen die onverwacht langskomen.quote:Op donderdag 20 juli 2017 18:26 schreef DoubleDip het volgende:
Als er bezoek komt zorg ik wel voor een schone wc en badkamer en alles hoor. En dat het opgeruimd is en je niet je nek breekt. Alleen dat gebeurt niet heel vaak dus op een zeker moment ga je achterlopen. Keuken hou ik aardig bij, gaat vooral om de badkamer en de vloer die achterblijft.
Misschien, wie weet. Ik denk het echter niet, want dan had ik vast niet twee van die langharige poezzels rondlopen.quote:Op donderdag 20 juli 2017 18:27 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Heb je smetvrees? Beetje vuil is goed voor je weerstand toch.
*high five*quote:Op donderdag 20 juli 2017 18:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Misschien, wie weet. Ik denk het echter niet, want dan had ik vast niet twee van die langharige poezzels rondlopen.
Ik hou gewoon heel erg graag van een schoon en opgeruimd huis.
Haha, kan me hier echt niets bij voorstellen. Doe je dat dan voor jezelf, of voor wat andere mensen van je denken?quote:Op donderdag 20 juli 2017 18:20 schreef Myrr het volgende:
[..]
Nou lekker dan. Maak zelfs de achterkant van de pot hier regelmatig schoon en de vloer iedere week volledig (op de knietjes met schrob en sop, niet met de dwijl want smerig). Oké niet echt iedere week maar wel wanneer ik er de tijd voor vind en dat is zeer regelmatig. Dat snelle sprietsen is doordeweeks indien nodig maar eigenlijk bijna iedere dag wel (rand, onderkant bril, bovenkant bril, klep binnen en buiten en dan tussen en achter de bevestiging van de klep).
Als je alleen even de pot spriest krijg je toch een smerige vloer en alles. Zou me kapot schamen als ik dan bezoek krijg en de wc is niet volledig schoon.
Maandag badkamer.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 18:12 schreef Sigaartje het volgende:
Ook voor mezelf. Krijg echt de gruwels van wc's als ze niet schoon zijn. Zit alleen op een bril als ik 100% zeker weet dat het schoon is. Moest er tijdens m'n zwangerschap voor naar een bekkenfysioquote:Op donderdag 20 juli 2017 18:44 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Haha, kan me hier echt niets bij voorstellen. Doe je dat dan voor jezelf, of voor wat andere mensen van je denken?
Als ik bij iemand anders de wc gebruik en er zitten wat vlekjes op de onderkant van de wc-bril, denk ik daar echt geen seconde over na. Laat staan dat ik daar een oordeel over zou hebben. Ik ken trouwens niemand die dat wel zou doen.
Kun je niet gewoon een pakje met van die natte doekjes meenemen die speciaal bedoeld zijn om de wc-bril af te nemen?quote:Op donderdag 20 juli 2017 22:37 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ook voor mezelf. Krijg echt de gruwels van wc's als ze niet schoon zijn. Zit alleen op een bril als ik 100% zeker weet dat het schoon is. Moest er tijdens m'n zwangerschap voor naar een bekkenfysioen sindsdien kan ik ook bij anderen heel sporadisch wel gaan zitten ipv hangen maar daarvoor gebruik ik ook de vloer en het fonteintje als graadmeter
als dat niet schoon is wordt het niet vaak en grondig genoeg schoongemaakt en zou ik me walgelijk blijven voelen tot ik onder de douche sta. De broek die ik dan heb aan had zou ik ook niet meer aan hoeven tot 'ie is gewassen. Andermans plas, not even once.
Wel geprobeerd maar dan nog hang ik er liever boven.quote:Op donderdag 20 juli 2017 22:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon een pakje met van die natte doekjes meenemen die speciaal bedoeld zijn om de wc-bril af te nemen?
Ik had ze mee op vakantie, maar niet gebruikt. Ik ben toch kennelijk niet zo snel vies van een wc-bril.
Ja.quote:Op donderdag 20 juli 2017 22:52 schreef Myrr het volgende:
[..]
Wel geprobeerd maar dan nog hang ik er liever boven.Vind ik iets makkelijker en minder tijdrovend dan eerst heel de pot schoon te maken (ik doe in dat geval de hele bril van boven naar onder inclusief d rand want stel je voor dat de wc-bril niet goed is uitgelijnd met de pot en mn been/bil dan iets van de pot zelf aanraakt
). Het is ook meer het idee en ik weet dat ik me aanstel.
Maar stel, je wil gaan plassen en ziet druppels op de bril liggen. Veeg je die dan met een papiertje weg waarna je er gewoon alsnog op gaat zitten?quote:
Ik zie nooit druppels liggen.quote:Op donderdag 20 juli 2017 22:56 schreef Myrr het volgende:
[..]
Maar stel, je wil gaan plassen en ziet druppels op de bril liggen. Veeg je die dan met een papiertje weg waarna je er gewoon alsnog op gaat zitten?
Oké, vreemd. Kom het regelmatig tegen op verschillende plekken. Vind het wel smerig van mensen als ze daar met een gerust hart op kunnen zitten.quote:
Maar wegvegen vind jij niet voldoende. Je wilt de hele wc-bril en -pot versgepoetst voordat je erop gaat zitten!quote:Op donderdag 20 juli 2017 23:00 schreef Myrr het volgende:
[..]
Oké, vreemd. Kom het regelmatig tegen op verschillende plekken. Vind het wel smerig van mensen als ze daar met een gerust hart op kunnen zitten.
Herkenbaar...quote:Op donderdag 20 juli 2017 18:28 schreef Myrr het volgende:
[..]
Heb je nooit onverwacht bezoek? Echt een hekel aan trouwens, mensen die onverwacht langskomen.
Wauw... ja... een 'echte', zelfs nog met lang haar en alles ookquote:
Tis meer dat je manier van schrijven me op het verkeerde been had. Ik dacht echt dat je een man was. Sorry!quote:Op vrijdag 21 juli 2017 06:35 schreef Forbry het volgende:
[..]
Wauw... ja... een 'echte', zelfs nog met lang haar en alles ook![]()
Is het echt zó erg ja, dat zelfs mijn icoontje van een vrouw en plaatje van een vrouw (al zegt dat laatste wat minder) het niet weggeven?
Geen sorry nodig.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 09:19 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Tis meer dat je manier van schrijven me op het verkeerde been had. Ik dacht echt dat je een man was. Sorry!
Maar die druppels maak je zelf door er boven te gaan hangen. Viezerik.quote:Op donderdag 20 juli 2017 22:56 schreef Myrr het volgende:
[..]
Maar stel, je wil gaan plassen en ziet druppels op de bril liggen. Veeg je die dan met een papiertje weg waarna je er gewoon alsnog op gaat zitten?
quote:Op donderdag 20 juli 2017 22:52 schreef Myrr het volgende:
[..]
Wel geprobeerd maar dan nog hang ik er liever boven.![]()
Als je een scheve flapperkut hebt wel ja.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:19 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar die druppels maak je zelf door er boven te gaan hangen. Viezerik.
[..]
Krijg je die van een vaginale bevalling?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:29 schreef Myrr het volgende:
[..]
Als je een scheve flapperkut hebt wel ja.
Soms, maar dat zijn dan vriendinnen ofzo en dan boeit het me niet.quote:Op donderdag 20 juli 2017 18:28 schreef Myrr het volgende:
[..]
Heb je nooit onverwacht bezoek? Echt een hekel aan trouwens, mensen die onverwacht langskomen.
Ik hoef geen gezin en voor een blinkend huis is er de poetshulp.quote:Op donderdag 20 juli 2017 18:33 schreef Myrr het volgende:
Maargoed, als je later een gezin hebt en je wil een blinkend huis (of je man wil dat), dan zou ik het meteen opruimen en bijhouden maar eigen gaan maken. Wij zijn bijna non stop bezig met opruimen en schoonmaken (maar hebben dan ook een kind dat alles overal neerpleurt, overal op kwijlt en daarmee overal vlekken achterlaat + twee katten die veel verharen). Ons huis is groot, dat wel, en veel ongunstig lichtval op de vloer waardoor je letterlijk alles ziet.
Ook zoveel mogelijk troep zo snel mogelijk weg gooien, want het eindigt altijd heel snel weer op plekken waar het in de weg ligt om vervolgens weer opgeruimd te moeten worden.
Verder evt een lijst maken met Ma sanitair, Di beddengoed en slaapkamer, Do+Zo stofzuigen enz. etc. en de overige dagen alleen opruimen.
Koken:quote:Op vrijdag 14 juli 2017 17:44 schreef DoubleDip het volgende:
Zie TT. Ik woon alleen en ga over een tijdje fulltime werken (nu 3 dagen ivm studie). Ben niet bepaald een huishoudster en heb er eigenlijk een grafhekel aan. Het punt is dat ik elke keer vreselijk achterloop. Gelukkig stoor ik me niet snel aan viezigheid, maar het wordt wel vervelend om achter te lopen. Hoe doen jullie dat? Ik denk erover een huishoudster te nemen als ik geld heb, maar iemand die ik niet ken die bij mijn spullen zit zie ik niet heel erg zitten. Heb dat werk zelf ook gedaan en ja, er wordt gejat.
Met baan ga ik in de ochtend vroeg van huis en vóór 19 uur ben ik meestal niet thuis. Doordeweeks weinig puf en in het weekend geen zin om uren kwijt te zijn aan zoiets stoms als schoonmaken. Koken komt er soms ook niet van dan. Meer mensen met dit probleem? Hoe lossen jullie het op? Ik overweeg om een paar dagen te gaan thuiswerken, vraag is of dit kan (nog niet over gehad). Stel dat het niet kan, dan ben ik bang dat ik echt te ver ga achterlopen.
Overigens niet in het bezit van auto of grote vriezer, weekboodschappen wordt dan vrij lastig. Of iemand moet een briljante oplossing hebben. Pizza bestellen is geen optie overigens.
Hoi. Prima of goed? En welke heb je?quote:Op zaterdag 15 juli 2017 19:33 schreef soapie het volgende:
[..]
Ik heb er sinds kort één ben er blij mee!! Kleed doet hij niet, maar de rest van het huis gaat prima!!
Onze kat slaapt bij ons op bed xD.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 20:45 schreef Piger het volgende:
[..]
Ik lig ook altijd lepeltje lepeltje.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 18:04 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Onze kat slaapt bij ons op bed xD.
Tegen ons aan zelfs hahaha
Welke is dat? En is ie goed?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 17:17 schreef habitue het volgende:
Ik betaal iemand ervoor. En oja ik heb een stofzuigrobot die ik zo aanzet via de app voor ik thuis kom. Ideaal!
Haha ja wij ook. En dan de kat ligt dan tegen mijn vriendin aan tegeb haar buik. Kat wel boven de dekens uiteraard hahaha.quote:
Dank voor je tips. Grotere vriezer wil ik tzt nog doen maar past nu niet ivm ruimtegebrek.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 18:06 schreef Biancavia het volgende:
Koop een grotere vriezer voor de weekboodschappen.
Koop een auto zodat je sneller op je werk bent.
Zoek werk dichter bij huis.
Ga minder werken.
Thanks. Keuken houd ik wel bij, doe nu ook wat vaker de afwas, scheelt al een hoop.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 17:29 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Koken:
Alleminium folie over je gasfornuis. Pitjes vrij houden uiteraard.
Nooit meer gasfornuis schoonmaken (als je niet op de pitjes morst).
Alleen om de zoveel tijd vervangen.
Staat niet charmant maar werkt wel.
Vuil:
Pak een plastic tas of vuilniszak/pedaalemmerzak en ga langs alle kamers en verzamel alle troep. Gooi dat in de vuilnisbak.
Vaat:
Optie 1: Koop een dienblad, pleur alle borden en bekers e.d er op en zet het in de gootsteen.
Optie 2: Koop plastic bekers, borden en bestek.
Koken:
- Haal chinees, kan je lang van eten in je eentje. Zeker als je meerdere dingen lust.
- Maak tosti of een uitsmijter of soep.
- Bij ons heb je bij Kippie 5 kippenpoten voor 5 euro waar je alleen de magnetron nodig hebt. Maak nasi of iets dergelijks (kan je grote hoeveelheid maken) en invriezen. Heb je weer 2-3 dagen eten.
- Haal een makreel en eet die op, eventueel met (oven?) patat.
De rest is al genoemd denk ik.
In de oven doen man !!!quote:Op vrijdag 21 juli 2017 17:29 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Koken:
Alleminium folie over je gasfornuis. Pitjes vrij houden uiteraard.
Nooit meer gasfornuis schoonmaken (als je niet op de pitjes morst).
Alleen om de zoveel tijd vervangen.
Staat niet charmant maar werkt wel.
Vuil:
Pak een plastic tas of vuilniszak/pedaalemmerzak en ga langs alle kamers en verzamel alle troep. Gooi dat in de vuilnisbak.
Vaat:
Optie 1: Koop een dienblad, pleur alle borden en bekers e.d er op en zet het in de gootsteen.
Optie 2: Koop plastic bekers, borden en bestek.
Koken:
- Haal chinees, kan je lang van eten in je eentje. Zeker als je meerdere dingen lust.
- Maak tosti of een uitsmijter of soep.
- Bij ons heb je bij Kippie 5 kippenpoten voor 5 euro waar je alleen de magnetron nodig hebt. Maak nasi of iets dergelijks (kan je grote hoeveelheid maken) en invriezen. Heb je weer 2-3 dagen eten.
- Haal een makreel en eet die op, eventueel met (oven?) patat.
De rest is al genoemd denk ik.
Merk geen idee, en goed!quote:Op vrijdag 21 juli 2017 17:57 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Hoi. Prima of goed? En welke heb je?
xiaomi mi vacuumquote:
Maakt dat net zoveel herrie als een gewone stofzuiger?quote:Op zaterdag 22 juli 2017 11:24 schreef habitue het volgende:
[..]
xiaomi mi vacuum
Topding, alleen je moet em wel uit china bestellen.
Nee minder, maar je hoort hem wel duidelijk het hele huis doorgaan...quote:Op zaterdag 22 juli 2017 11:20 schreef -Magica- het volgende:
[..]
Maakt dat net zoveel herrie als een gewone stofzuiger?
Mijn Neato maakt vrijwel evenveel herrie als een andere stofzuiger maar het verschil is dat kruimeltje zijn/haar werk doet als ik niet in de buurt ben.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 11:32 schreef -Magica- het volgende:
[..]
Minder maar ik hoor hem nooit want ik zet hem altijd aan als ik van huis ben.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 11:32 schreef -Magica- het volgende:
[..]
Dan ben je korter bezig, of niet?quote:Op zaterdag 22 juli 2017 17:42 schreef habitue het volgende:
Want buren hebben er minder last van als ik erbij sta?
De laatste loodjes, DD? Spannende tijd wel... veel succes!quote:Op zaterdag 22 juli 2017 00:00 schreef DoubleDip het volgende:
Thanks voor alle tips trouwens. Als ik morgen het laatste deel van mn scriptie de deur uit heb gegooid ga ik eens kijken welke dingen ik nog kan gebruiken.
Dankje, ik wil vandaag het concept de deur uit doen. Lukte echt niet meer gisteren.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 23:12 schreef Forbry het volgende:
[..]
De laatste loodjes, DD? Spannende tijd wel... veel succes!
Ok. Ja zat meer aan mijn katten te denken, denk niet dat ze er blij van wordenquote:Op zaterdag 22 juli 2017 17:34 schreef habitue het volgende:
[..]
Minder maar ik hoor hem nooit want ik zet hem altijd aan als ik van huis ben.
Ja geen idee eigenlijk. Misschien vanwege je stellige manier van je mening neerzetten?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 09:58 schreef Forbry het volgende:
[..]
Geen sorry nodig.Maar wel ff benieuwd hoor: inhoudelijk bekeken, puur qua vorm of beide?
quote:Op maandag 24 juli 2017 18:12 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Ja geen idee eigenlijk. Misschien vanwege je stellige manier van je mening neerzetten?
SPOILER: off-topicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tails tell tales
Jouw partner doet zeker alles voor je?quote:Op woensdag 26 juli 2017 10:55 schreef Questular het volgende:
Gewoon niet zeiken en poetsen lijkt me een prima oplossing.
Nope.quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:30 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Jouw partner doet zeker alles voor je?
quote:Op woensdag 26 juli 2017 10:55 schreef Questular het volgende:
Elke dag alles poetsen? Poeh, hoop werk. Niet handig.quote:Op woensdag 26 juli 2017 10:55 schreef Questular het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |