abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172442464
Ik maak mij een keer in de 2 weken boos en maak dan goed schoon. Strijken doe ik vaak tijdens het koken, gewoon even snel 2-3 overhemden. Ik heb een stoomgenerator en dat werkt fantastisch.

Ook maak ik veel schoon tijdens het wachten. Bijvoorbeeld wachten op een pizza of een pakketje. Het meest smerige is mijn keuken. Ik maak bijna nooit schoon direct na het koken (ruim wel op tijdens het koken) wat toch wel te merken is.

Wat bij mij het beste helpt is mensen uitnodigen, dan zorg ik dat alles schoon is. Mensen moesten eens weten hoe het hier normaal eruit ziet. Boodschappen doe ik 2-3x per week, 1x per 2 weken is geen optie. Ik wil gewoon verse groenten/fruit en ik ga ook niet 2 weken vantevoren bepalen wat ik wil weten. Een beetje creativiteit in de keuken is zoveel leuker.
pi_172442563
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 18:29 schreef Anne het volgende:
Maar goed; ik heb ook een poets die drie uurtjes per week komt en het hele huis stofzuigt en poetst. Voor de rest van de week heb ik een stofzuiger-robot.
Mag ik hieruit concluderen dat zo een stofzuigerrobot zijn werk nou niet echt bepaald goed doet?

Ik overweeg ook al jaren eentje te kopen, maar vind ze eigenlijk veel te duur.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172442794
Ik woon dan wel samen maar het scheelt om niet teveel prullaria en dergelijke te hebben. Daar heb ik namelijk het meeste hekel aan, telkens dingen moeten verplaatsen tijdens het schoonmaken. Mijn vriendin doet elke week de was, meestal doe ik in de tussentijd dan de wc schoonmaken en stofzuigen. Het scheelt al veel tijd per dag om een vaatwasser te hebben.
Dweilen gebeurd alleen als we echt zien dat het nodig is, stofzuigen mogelijk nog eens tussendoor in de week. Ligt er maar net aan hoeveel zooi de katten maken :P
Denk dat we per week misschien 4 uur bezig zijn (ieder 2).
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_172442937
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 19:06 schreef Geralt het volgende:

[..]

Mag ik hieruit concluderen dat zo een stofzuigerrobot zijn werk nou niet echt bepaald goed doet?

Ik heb er sinds kort één ben er blij mee!! Kleed doet hij niet, maar de rest van het huis gaat prima!!
pi_172442995
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 19:00 schreef Bucketlist het volgende:
Ik maak mij een keer in de 2 weken boos en maak dan goed schoon. Strijken doe ik vaak tijdens het koken, gewoon even snel 2-3 overhemden. Ik heb een stoomgenerator en dat werkt fantastisch.

Ook maak ik veel schoon tijdens het wachten. Bijvoorbeeld wachten op een pizza of een pakketje. Het meest smerige is mijn keuken. Ik maak bijna nooit schoon direct na het koken (ruim wel op tijdens het koken) wat toch wel te merken is.

Wat bij mij het beste helpt is mensen uitnodigen, dan zorg ik dat alles schoon is. Mensen moesten eens weten hoe het hier normaal eruit ziet. Boodschappen doe ik 2-3x per week, 1x per 2 weken is geen optie. Ik wil gewoon verse groenten/fruit en ik ga ook niet 2 weken vantevoren bepalen wat ik wil weten. Een beetje creativiteit in de keuken is zoveel leuker.
Ik heb ook een stoomgenerator, maar het water is echt zo leeg en dan is het steeds 8 min wachten tot het weer gereed is voor gebruik.
pi_172445790
Ik woon ook alleen en werk ook fulltime, ga 's ochtends even na 6u van huis en ben tegen 17u weer terug maar doe alles thuis gewoon zelf en heb een ruime gezinswoning.

Doordeweeks is het vooral stofzuigen, dweilen (stofzuigen elke dag, dweilen om de dag want heb 3 katten), wc schoonmaken in de avond. In de weekenden bed verschonen, afstoffen, douche en keuken schoonmaken. Heb ook een voortuin, achtertuin en oprit. Trek 1 dag per maand uit in een weekend om dat te onderhouden.

Wasmachine staat bijna elke dag wel een keer aan, doe ik ook 's avonds. Terwijl het eten op het vuur staat doe ik de vuile was in de machine, na het eten en afwassen is de wasmachine wel klaar en dan hang ik het aan het wasrek.

Boodschappen doen doe ik bijna elke dag, als ik van mijn werk kom ga ik eerst naar de supermarkt en dan naar huis.
  Spellchecker zaterdag 15 juli 2017 @ 21:59:02 #82
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172446622
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:30 schreef Alieda-R het volgende:
Ik woon ook alleen en werk ook fulltime, ga 's ochtends even na 6u van huis en ben tegen 17u weer terug maar doe alles thuis gewoon zelf en heb een ruime gezinswoning.

Doordeweeks is het vooral stofzuigen, dweilen (stofzuigen elke dag, dweilen om de dag want heb 3 katten), wc schoonmaken in de avond. In de weekenden bed verschonen, afstoffen, douche en keuken schoonmaken. Heb ook een voortuin, achtertuin en oprit. Trek 1 dag per maand uit in een weekend om dat te onderhouden.

Wasmachine staat bijna elke dag wel een keer aan, doe ik ook 's avonds. Terwijl het eten op het vuur staat doe ik de vuile was in de machine, na het eten en afwassen is de wasmachine wel klaar en dan hang ik het aan het wasrek.

Boodschappen doen doe ik bijna elke dag, als ik van mijn werk kom ga ik eerst naar de supermarkt en dan naar huis.
Jij woont alleen en wast elke dag?!
pi_172447885
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:59 schreef maily het volgende:

[..]

Jij woont alleen en wast elke dag?!
Ja, heb 3 poezen en heb daarom dekens op de bank liggen die ik 2x per week was. In het weekend beddengoed, met kleding let ik ook op kleur, geen zwart bij lichte kleuren in, handdoeken e.d. ook apart. In het weekend staat de wasmachine soms wel 4x aan. Ik hou er niet van om de was een hele week op te sparen, hou van schone frisse was.
  Vis een optie? zaterdag 15 juli 2017 @ 22:49:48 #84
70532 loveli
N
pi_172448048
Het advies uit de laatste posts is dat je vooral geen katten moet nemen.
crap in = crap out
pi_172453654
ik woon ook alleen en heb niet het idee dat ik elke week u-ren kwijt ben aan mn huishouden.
door de week elke keer voordat je gaat slapen zorgen dat je het opgeruimd hebt (afwas naar de keuken, andere zut op de plek waar t hoort).
afwassen kan prima tijdens het koken (wat je voor meerdere dagen kan doen, idem voor de afas).
je was direct in de wasmand (gelijk ff scheiden) en wassen doet de wasmachine voor je en strijken is aan je zelf de keuze wat je belangrijk vindt.
stofzuigen en poetsen, een keer in de week. Eigenlijk te weinig maar vind prima zo.
wc is zo gedaan (lang leve de vochtige schoonmaakdoekjes). douche doe je wanneer je schampo/haarmasker aan t intrekken is. Wasbak doe je dr direct achteraan als je de fles badkamerreiniger toch in je handen hebt.
andere sop projecten als koelkast, balkon, ramen enz kan je zelf ook zo gek maken als je wilt. je hoeft niet mevrouw helderder te zijn ;)

en verder vochtige schoonmaakdoekjes <3 <3
pi_172454049
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 22:49 schreef loveli het volgende:
:D
pi_172454126
quote:
ja maar...

pi_172456616
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 19:06 schreef Geralt het volgende:

[..]

Jawel hoor. Maar hij stofzuigt de hoekjes en mijn bank niet en ik heb twee harige rotzakjes rondlopen hier (SD niet meegeteld), dus minstens 1 x per week even zelf stofzuigen is alsnog nodig.

Vroeger stofzuigde en dweilde ik elke dag mijn huis (benedenverdieping), tegenwoordig heb ik de stofzuiger dus niet zo vaak meer in mijn hand, dus het is een hele verbetering.
pi_172456704
quote:
Die paar keer extra de wasmachine aan voor een paar dekens maakt mij niets uit. Ik ben geen uren bezig om de was in de wasmachine te stoppen en het er weer uit te halen.
  zondag 16 juli 2017 @ 14:11:55 #90
369251 Geralt
of Rivia
pi_172457518
quote:
14s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:45 schreef Anne het volgende:
ik heb twee harige rotzakjes rondlopen hier (SD niet meegeteld)
_O- :D :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 16 juli 2017 @ 18:32:07 #91
248821 Rauw.
op je bord.
pi_172465550
168 uur per week

12 uur werken 5x12 = 60 uur
8 uur slapen. 7x8=50 uur
laten we zeggen anderhalf/2 uur per dag aan koken/douchen/eten
7x2 = 14

Dat is dus 124 uur die je "druk" bent.

Wat doe je de andere 44 uur als je het huishouden niet hoeft te doen?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Vis een optie? zondag 16 juli 2017 @ 18:43:22 #92
70532 loveli
N
pi_172465766
Fok!ken natuurlijk.
crap in = crap out
pi_172466139
Was ophangen en/of vaatwas uitpakken voor het werk. Boodschappen aansluitend aan werk. Robotstofzuiger een keer of twee per week. Verder een aardige dame die tegen betaling elke twee weken drie uur aan het werk is. Uit dit topic begrijp ik dat ik met 37,50 onder gemiddeld betaal. Zal het optrekken naar 40 euro per drie uur. Grote voordeel is dat ik vor ze komt inieder geval min of meer moet hebben opgeruimd.

Tuin is bij mij een drama. Daar heb ik eigenlijk geen lol meer in en doe er dus ook nauwelijks iets aan.
  Spellchecker zondag 16 juli 2017 @ 19:32:13 #94
197773 crew  maily
pi_172467091
quote:
12s.gif Op zondag 16 juli 2017 18:32 schreef Rauw. het volgende:
168 uur per week

12 uur werken 5x12 = 60 uur
8 uur slapen. 7x8=50 uur
laten we zeggen anderhalf/2 uur per dag aan koken/douchen/eten
7x2 = 14

Dat is dus 124 uur die je "druk" bent.

Wat doe je de andere 44 uur als je het huishouden niet hoeft te doen?
FOK!-ken :D
  zondag 16 juli 2017 @ 19:35:34 #95
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172467222
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:41 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ja maar...

[ afbeelding ]
O+
pi_172509544
Boodschappen: 1x p/week grote bulk, doordeweeks nog een enkel dingetje (kom uit mijn werk langs de supermarkt)

Was: merk ik eigenlijk niet. Voor het werk een was erin gooien met tijdsklok. Bij thuiskomst ophangen onderwijl tv kijkend. Was vouwen ook vaak tijdens TV kijken.

Strijken: 1x per week, inderdaad enkel de noodzakelijke dingen. In mijn eentje hooguit 5 stuks ofzo. Koop veel spullen die je zo van de lijn weer kunt aantrekken.

Keuken schoonmaken tijdens / direct na het koken, afwassen idem. Niet laten ophopen, dan is het zo gebeurd.

Stofzuigen doe ik veelal om de dag de stukken die veel gebruikt worden. Heb ik geen hekel aan omdat ik amper prullaria heb staan en er dus zo doorheen ben. Eens in de 1-2 weken uitgebreider stoffen/zuigen al naar gelang hoe het eruit ziet.

Douche en toilet schoonmaken vind ik het vervelendste klusje, maar is eigenlijk zo gebeurd als je het bijhoudt.

Eens per zoveel tijd een extra ding: ramen voor/achter zemen, vriezer ontdooien, koelkast schoonmaken. Zorgen dat je dat niet allemaal tegelijk inplant.
pi_172510354
Veegt er niemand meer? Ik vind het, met een kat en de 2 innerlijke pubers van mijzelf en lief in huis, heerlijk om even snel te doen. In 3 minuten klaar.

Voelt als veel minder gedoe dan stofzuigen. Ook omdat die altijd kwijt is... :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_172510428
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 19:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Veegt er niemand meer? Ik vind het, met een kat en de 2 innerlijke pubers van mijzelf en lief in huis, heerlijk om even snel te doen. In 3 minuten klaar.

Voelt als veel minder gedoe dan stofzuigen. Ook omdat die altijd kwijt is... :@
Stoffer en blik ;) Omdat een bezem wat overdreven is voor effectief 7 m2, dat kan ook wel op m'n knieën.

Edit: hoe kan je nou een stofzuiger kwijtraken en de bezem niet? :D
Somebody that I used to know
pi_172510628
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 19:14 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Stoffer en blik ;) Omdat een bezem wat overdreven is voor effectief 7 m2, dat kan ook wel op m'n knieën.

Edit: hoe kan je nou een stofzuiger kwijtraken en de bezem niet? :D
Nou ja mijn bezem is zo'n fast food restaurant ding met dus ook een blik er aan. Bezem en blik klik je met de stelen aan elkaar en blijft dan staan.

Die staat dus altijd waar ik hem uit mn handen liet vallen: naast de prullenbak.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_172510826
Verbaas me over het aantal x stofzuigen dat ik hier zie. Met kinderen word je vloer misschien wat sneller vies. Maar zonder moet je toch wel minimaal een week je vloer schoon kunnen houden?
Eerst denken, dan typen
pi_172511420
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 19:32 schreef Piger het volgende:
Verbaas me over het aantal x stofzuigen dat ik hier zie. Met kinderen word je vloer misschien wat sneller vies. Maar zonder moet je toch wel minimaal een week je vloer schoon kunnen houden?
Fok!'er zonder katten of honden gespot.
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:09:52 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172511748
Wij hebben een kat en stofzuigen een keer in de week.
The love you take is equal to the love you make.
pi_172512214
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 19:56 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Fok!'er zonder katten of honden gespot.
Die laat je toch niet het hele huis rondlopen? Woonkamer en garage lijkt me genoeg en scheelt een hoop stofzuigwerk. Met honden geen ervaring maar een kat zou ook niet een reden moeten zijn om dagelijks te stofzuigen of zelfs dweilen.
Eerst denken, dan typen
pi_172512359
Mn kat ziet me aankomen :D
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:39:42 #105
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172512484
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:29 schreef Piger het volgende:

[..]

Die laat je toch niet het hele huis rondlopen? Woonkamer en garage lijkt me genoeg en scheelt een hoop stofzuigwerk. Met honden geen ervaring maar een kat zou ook niet een reden moeten zijn om dagelijks te stofzuigen of zelfs dweilen.
Natuurlijk loopt de kat wel in het hele huis rond! :D
pi_172512620
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat dus.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_172512645
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kan je normaal vinden, maar ik vind een kat of hond in de slaapkamer echt een smerig idee. Of er nou gestofzuigd wordt of niet.

En een kat op zolder, de badkamer of op de wc lijkt me ook niet nuttig. Deur naar de gang is hier ook gewoon altijd dicht, dus lijkt me goed haalbaar.

Maarja ieder zijn ding. Ik stofzuig liever niet dagelijks. En de meeste katten vinden dat volgens mij ook niet zo erg.
Eerst denken, dan typen
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:48:22 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172512718
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:45 schreef Piger het volgende:

[..]

Kan je normaal vinden, maar ik vind een kat of hond in de slaapkamer echt een smerig idee. Of er nou gestofzuigd wordt of niet.

En een kat op zolder, de badkamer of op de wc lijkt me ook niet nuttig. Deur naar de gang is hier ook gewoon altijd dicht, dus lijkt me goed haalbaar.

Maarja ieder zijn ding. Ik stofzuig liever niet dagelijks. En de meeste katten vinden dat volgens mij ook niet zo erg.
Dat zeg ik, we hebben een kat, die komt door het hele huis en we stofzuigen eens per week.
pi_172512784
quote:

[..]

Mja een van mijn twee katten doet anders zelf wel de deur open als hij in een andere kamer wil. Niet dat dat veel voorkomt, meestal zijn ze beneden of op zolder.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_172513723
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:48 schreef Lienekien het volgende:
Dat zeg ik, we hebben een kat, die komt door het hele huis en we stofzuigen eens per week.
Daarom heb je ook een smerig huis. :*
pi_172513750
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:29 schreef Piger het volgende:
Of je laat ze wel overal rondlopen en je stofzuigt een keer extra.
  Spellchecker dinsdag 18 juli 2017 @ 21:29:17 #112
197773 crew  maily
pi_172513874
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:24 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Misschien heeft zij wel een Sphynx?
  dinsdag 18 juli 2017 @ 21:38:01 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172514169
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:24 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Ja, in jouw ogen vast.
pi_172514313
quote:

[..]

Waarom zou je dagelijks moeten stofzuigen als je kat door het hele huis loopt? Als je je kat zo vies vind dat je zelfs dat niet kan verdragen, moet je gewoon lekker geen kat nemen.
pi_172514358
Dagelijks stofzuigen is echt overrated, of je moet een hele dierentuin hebben rondlopen.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 21:44:39 #116
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172514394
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:43 schreef DoubleDip het volgende:
Dagelijks stofzuigen is echt overrated, of je moet een hele dierentuin hebben rondlopen.
Moet je nagaan dat er ook mensen in dit topic melden dat ze elke dag dweilen. _O-
pi_172514444
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Moet je nagaan dat er ook mensen in dit topic melden dat ze elke dag dweilen. _O-
Die zijn zeker hulp in de huishouding dan, of schoonmaker.
pi_172515733
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:38 schreef Lienekien het volgende:
Ja, in jouw ogen vast.
Nee hoor grappie :*

Merk je niet dat de kat nu heel erg verhaart? Of valt het mee bij die van jou? Het is hier echt verschrikkelijk. Ik blijf stofzuigen (gelukkig is het seizoen weer bijna over).
pi_172515790
quote:
Ja, hiero. Of ja, eerst stofzuigen en dan met zo'n natte swiffer door het huis. Maar mijn huis is niet zo heel groot.
  woensdag 19 juli 2017 @ 09:12:42 #120
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_172520294
quote:
Zelfs met een gezin zonder dieren hoef je echt niet elke dag te stofzuigen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_172520336
quote:

[..]

Dat deed ik ook ja in mijn vorige huis. Bijna zwarte tegels = ziek irritant, want daar zie je alles op.
Dus ging er elke dag de 'dweil' overheen, wat trouwens maar zo'n 15 minuutjes werk was.

Dit ding _O_.

pi_172520449
Het voordeel is ook, als je alleen woont mag je je eigen standaarden van schoon bepalen. Als jij het niet erg vindt als er soms een beetje stof op de vensterbanken ligt is dat prima toch.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_172520478
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:31 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Ja, hiero. Of ja, eerst stofzuigen en dan met zo'n natte swiffer door het huis. Maar mijn huis is niet zo heel groot.
Heb je geen werk ofzo? Is toch niet te doen elke de dag ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2017 09:26:29 ]
pi_172520871
Ga minder werken. Of dichter bij huis. 2,5 uur reistijd is echt idioot, wat doen mensen zichzelf aan?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_172520992
Als ik al elke dag mijn vloer zou willen schoonmaken, dan zou ik dat doen met zo'n swiffer. Geen gezeur met een emmer of met water, en het stof blijft wel hangen aan het doekje, die je vervolgens eenvoudig weggooit. Meer moeite moet het ook niet kosten. Gebruiken we ook op mijn vorige werk om de winkel snel aan te vegen. Werkte perfect.
Somebody that I used to know
  woensdag 19 juli 2017 @ 11:37:53 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172522657
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:29 schreef VisGeenOptie het volgende:

[..]

Nee hoor grappie :*

Merk je niet dat de kat nu heel erg verhaart? Of valt het mee bij die van jou? Het is hier echt verschrikkelijk. Ik blijf stofzuigen (gelukkig is het seizoen weer bijna over).
Het scheelt denk ik dat het er maar één is. En ik vind zelf dat ze niet erg verhaart. Het is een kortharige, zwart-wit (die hebben imo nog wat kortere haren). Na twee weken vakantie moest ik even een paar slaapplekken op de bank bij langs. Ik kon eigenlijk niet eens zien dat ze op bed had geslapen.

Mijn ervaring met een gladde vloer is trouwens dat stof en haar zich langs bepaalde plinten verzamelt. Als ik het zie liggen, gooi ik het in de prullenbak.

De trap en de keuken doe ik nog wel eens extra met een veger en blik, daar hoef ik dan de stofzuiger niet voor te pakken. En de slaapkamers met een swiffer, iets van een keer in de twee weken.
pi_172533088
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 09:16 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat deed ik ook ja in mijn vorige huis. Bijna zwarte tegels = ziek irritant, want daar zie je alles op.
Dus ging er elke dag de 'dweil' overheen, wat trouwens maar zo'n 15 minuutjes werk was.

Dit ding _O_.

[ afbeelding ]
15 minuten per dag x 7 = 1 uur en drie kwartier per week aan dweilen alleen. :')
  Moderator woensdag 19 juli 2017 @ 19:50:07 #128
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_172533885
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:10 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

15 minuten per dag x 7 = 1 uur en drie kwartier per week aan dweilen alleen. :')
Je sanitaire voorzieningen doodleuk 1x in de maand doen, dát is eerder :')
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator woensdag 19 juli 2017 @ 20:15:40 #129
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_172534646
Gewoon eens in de twee weken een schoonmaakster om te zuigen/dweilen/badkamer/keuken/wc goed te doen. Verder paar keer per week stofzuigen en eens in de week goed stoffen. Paar keer per week een wasje en dagelijks ff de vaatwasser aandrukken. Hoeft allemaal niet zoveel tijd te kosten.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator woensdag 19 juli 2017 @ 20:18:37 #130
16180 crew  CoolGuy
pi_172534728
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:15 schreef Renesite het volgende:
Gewoon eens in de twee weken een schoonmaakster om te zuigen/dweilen/badkamer/keuken/wc goed te doen. Verder paar keer per week stofzuigen en eens in de week goed stoffen. Paar keer per week een wasje en dagelijks ff de vaatwasser aandrukken. Hoeft allemaal niet zoveel tijd te kosten.
Dus jouw toilet(ten) worden ook maar 1x per 2 weken gepoetst?
  Moderator woensdag 19 juli 2017 @ 20:20:57 #131
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_172534793
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus jouw toilet(ten) worden ook maar 1x per 2 weken gepoetst?
Er zit een verschil tussen niet doen en goed doen. Dat is ff een borstel erdoor en ff de bril en zo. Maar we maken ook alleen gebruik van de badkamer en beneden staat eigenlijk stil :s) ! Dus de 'gasten' zitten altijd op een weinig gebruikte pot.
pi_172534808
Toilet spriets je toch gewoon een beetje sop in als je strepen achter laat? Schrobberdeschrob klaar.
  Moderator woensdag 19 juli 2017 @ 20:23:58 #133
16180 crew  CoolGuy
pi_172534880
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:20 schreef Renesite het volgende:

[..]

Er zit een verschil tussen niet doen en goed doen. Dat is ff een borstel erdoor en ff de bril en zo. Maar we maken ook alleen gebruik van de badkamer en beneden staat eigenlijk stil :s) ! Dus de 'gasten' zitten altijd op een weinig gebruikte pot.
De wc-borstel. Nog zo'n ding. Zet je die dan daarna gewoon terug in de houder, of spoel je dat ding ook nog af? Want wij kopen hier regelmatig een nieuwe wc-borstel, ook al spoelen we dat ding af.
  Moderator woensdag 19 juli 2017 @ 20:25:09 #134
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_172534920
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Toilet spriets je toch gewoon een beetje sop in als je strepen achter laat? Schrobberdeschrob klaar.
Mja, alleen de schoonmaakster doet ook ff de tegels en dergelijke. Wat uitgebreider :+ !
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

De wc-borstel. Nog zo'n ding. Zet je die dan daarna gewoon terug in de houder, of spoel je dat ding ook nog af? Want wij kopen hier regelmatig een nieuwe wc-borstel, ook al spoelen we dat ding af.
Zet hem wel terug. Maar voor ik hem terugstop spoel ik hem nog ff door ze maar :+
pi_172535368
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 18:08 schreef mstx het volgende:
Niet.
Same here.
pi_172542842
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 18:08 schreef mstx het volgende:
Niet.
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:39 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Same here.
Ik heb wat moeite om dat te geloven. Weinig of "bijna nooit", dat zou nog kunnen. Deed ik ook in mijn studententijd in mijn eerste kamer. Op zeker moment is alles zo smerig dat je toch wat moet gaan doen.

Ik ken 1 persoon die echt helemaal niets doet. Het looppad in zijn kamer is zichtbaar in het stof, overal ligt zooi en viezigheid. Er komt eigenlijk nooit iemand langs, zo smerig. Maar dat blijven uitzonderingen.
Althans, ik kan (wil) niet geloven dat dat vaker voorkomt (bij mensen die verder fysiek en mentaal gezond zijn).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_172546456
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 06:23 schreef Sometimes het volgende:

[..]

[..]

Ik heb wat moeite om dat te geloven. Weinig of "bijna nooit", dat zou nog kunnen. Deed ik ook in mijn studententijd in mijn eerste kamer. Op zeker moment is alles zo smerig dat je toch wat moet gaan doen.

Ik ken 1 persoon die echt helemaal niets doet. Het looppad in zijn kamer is zichtbaar in het stof, overal ligt zooi en viezigheid. Er komt eigenlijk nooit iemand langs, zo smerig. Maar dat blijven uitzonderingen.
Althans, ik kan (wil) niet geloven dat dat vaker voorkomt (bij mensen die verder fysiek en mentaal gezond zijn).
Nouja, bijna nooit dan. Meestal 1x per jaar ofzo, doe ik ff wat. Maar sla ook weleens een jaartje over hoor.
pi_172547514
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:43 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Nouja, bijna nooit dan. Meestal 1x per jaar ofzo, doe ik ff wat. Maar sla ook weleens een jaartje over hoor.
Als je 2 jaar helemaal niets doet (want daar heb je het dan dus over) dan is je huis echt serieus smerig.
It was delicious.
  donderdag 20 juli 2017 @ 12:39:47 #139
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172547562
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:37 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Als je 2 jaar helemaal niets doet (want daar heb je het dan dus over) dan is je huis echt serieus smerig.
Maar das toch ook de bedoeling van schoonmaken? Anders zou het alleen "maken" moeten zijn, en hadden ze het woordje "schoon" wel weggelaten.. :7
pi_172548103
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:10 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je iemand die schoonmaakt " :') " vindt. Maar goed.. Ieder zijn ding.
1 uur en drie kwartier op 168 uur is inderdaad belachelijk :Y.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 juli 2017 @ 13:19:22 #141
163650 Greys
pi_172548246
quote:
Nah, ik heb twee honden en die verharen amper, maar nemen wel de hele dag blaadjes en takjes mee naar binnen die in hun vacht blijven hangen buiten en van dat schelpgruis van de paden in het park aan de poten. En dan is het nog droog, als het buiten nat is omdat het geregend heeft en die poten drogen daarna binnen op wil je niet weten want er aan zand uit komt vallen binnen.
Dus óf je moet 2 honden al 'een hele dierentuin' vinden, of het is dan vrij normaal om elke dag even kort de stofzuiger over het laminaat te slingeren omdat het er anders echt niet uitziet. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 15:05:51 #142
16180 crew  CoolGuy
pi_172550782
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juli 2017 13:11 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je iemand die schoonmaakt " :') " vindt. Maar goed.. Ieder zijn ding.
1 uur en drie kwartier op 168 uur is inderdaad belachelijk :Y.
Ik ook niet, maar ik denk dan ook dat het bij TS een ranzige bende is. Niet opgeruimd, oke, maar niet gepoetst....? :r :r :r
pi_172550944
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 15:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar ik denk dan ook dat het bij TS een ranzige bende is. Niet opgeruimd, oke, maar niet gepoetst....? :r :r :r
Ja man stel je voor dat er een vlekje op je vloer zit! Echt, gatverdamme! Het idee alleen al :r
pi_172551000
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 15:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

TS heeft het nog over achterlopen, dus denk juist dat het wel meevalt.
pi_172551276
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 15:13 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Ja man stel je voor dat er een vlekje op je vloer zit! Echt, gatverdamme! Het idee alleen al :r
Ik vind dat wel oprecht vies ja :@. Maar ik loop dan ook op blote voeten door het huis.
  donderdag 20 juli 2017 @ 15:35:51 #146
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_172551505
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 06:23 schreef Sometimes het volgende:

[..]

[..]

Geloof het maar, ik kende er zoëentje. Hij kreeg een nieuw huisje en met behulp van zijn ouders er een leuk huisje van kunnen maken. (één kamer woning) Als je bij hem kwam dan kreeg je eten op wegwerpbordjes en -bestek want hij had een hekel aan afwassen. Maar pas na een paar maanden was het echt erg. Je wou niet op de wc-bril zitten want die moest je na afloop van je kont afscheuren en de muur daarnaast wou je al helemaal niet aanraken. Als je een glas nodig had dan stonden die op het aanrecht en daar moest je hem dan maar van afbreken omdat die vastgekoekt zat. Idd een looppaadje van de deur naar zijn pc. Ik zat eens bij hem in de auto en volgens mij had hij al meerdere maanden niet onder de douche gestaan want ik ging bijna over mijn nek. Een grote klerenbende, er was niet eens plek om je drinken oid neer te zetten en maar vreemd vinden dat ik er na een tijdje niet meer wou langskomen.
pi_172551876
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 15:35 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

Geloof het maar, ik kende er zoëentje. Hij kreeg een nieuw huisje en met behulp van zijn ouders er een leuk huisje van kunnen maken. (één kamer woning) Als je bij hem kwam dan kreeg je eten op wegwerpbordjes en -bestek want hij had een hekel aan afwassen. Maar pas na een paar maanden was het echt erg. Je wou niet op de wc-bril zitten want die moest je na afloop van je kont afscheuren en de muur daarnaast wou je al helemaal niet aanraken. Als je een glas nodig had dan stonden die op het aanrecht en daar moest je hem dan maar van afbreken omdat die vastgekoekt zat. Idd een looppaadje van de deur naar zijn pc. Ik zat eens bij hem in de auto en volgens mij had hij al meerdere maanden niet onder de douche gestaan want ik ging bijna over mijn nek. Een grote klerenbende, er was niet eens plek om je drinken oid neer te zetten en maar vreemd vinden dat ik er na een tijdje niet meer wou langskomen.
Het zou zo ongeveer om dezelfde persoon kunnen gaan.

Ik begrijp niet dat mensen zo kunnen leven.
It was delicious.
pi_172554745
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 18:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Douche schoonmaken, stofzuigen, wastafel, toilet schoonmaken, opruimen, boodschappen doen, koken, afwassen, de was doen. Zomaar een greep van alles wat er moet gebeuren. En nee, dat red je niet in een kwartiertje.
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 18:22 schreef Boca_Raton het volgende:
Bed verschonen, de keuken netjes houden, af en toe eens gordijnen wassen, vloeren moppen, en gaat u zomaar door.
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 18:24 schreef Boca_Raton het volgende:
Dan hebben we het verder nog over het onderhoud van de woning, kleine klusjes, het ontvangen van monteurs e.d., de administratie, af en toe koelkast en magnetron een sopje, vriezer ontdooien en gaat u zo maar door.
Ja dit. En de plinten, de lichtknopjes, deuren en handvaten, bovenop de kasten stoffen, ramen lappen, kledingkasten uit- en weer in ruimen, regelmatig dingen weg gooien, zo nu en dan schuur ordenen, lades ordenen (althans die zijn bij mij altijd en chaos), afzuigkap schoonmaken aan de binnenkant, de frituurpan, kruiden- doosjeskastje uitruimen, besteklade leegkloppen en uitsoppen...

Hou op schei uit, huishouden is echt bizar kut als er wordt geleefd in je huis.
pi_172554914
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nou lekker dan. Maak zelfs de achterkant van de pot hier regelmatig schoon en de vloer iedere week volledig (op de knietjes met schrob en sop, niet met de dwijl want smerig). Oké niet echt iedere week maar wel wanneer ik er de tijd voor vind en dat is zeer regelmatig. Dat snelle sprietsen is doordeweeks indien nodig maar eigenlijk bijna iedere dag wel (rand, onderkant bril, bovenkant bril, klep binnen en buiten en dan tussen en achter de bevestiging van de klep).

Als je alleen even de pot spriest krijg je toch een smerige vloer en alles. Zou me kapot schamen als ik dan bezoek krijg en de wc is niet volledig schoon.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2017 18:22:48 ]
pi_172555042
Als er bezoek komt zorg ik wel voor een schone wc en badkamer en alles hoor. En dat het opgeruimd is en je niet je nek breekt. Alleen dat gebeurt niet heel vaak dus op een zeker moment ga je achterlopen. Keuken hou ik aardig bij, gaat vooral om de badkamer en de vloer die achterblijft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')