abonnement Unibet Coolblue
pi_172442464
Ik maak mij een keer in de 2 weken boos en maak dan goed schoon. Strijken doe ik vaak tijdens het koken, gewoon even snel 2-3 overhemden. Ik heb een stoomgenerator en dat werkt fantastisch.

Ook maak ik veel schoon tijdens het wachten. Bijvoorbeeld wachten op een pizza of een pakketje. Het meest smerige is mijn keuken. Ik maak bijna nooit schoon direct na het koken (ruim wel op tijdens het koken) wat toch wel te merken is.

Wat bij mij het beste helpt is mensen uitnodigen, dan zorg ik dat alles schoon is. Mensen moesten eens weten hoe het hier normaal eruit ziet. Boodschappen doe ik 2-3x per week, 1x per 2 weken is geen optie. Ik wil gewoon verse groenten/fruit en ik ga ook niet 2 weken vantevoren bepalen wat ik wil weten. Een beetje creativiteit in de keuken is zoveel leuker.
pi_172442563
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 18:29 schreef Anne het volgende:
Maar goed; ik heb ook een poets die drie uurtjes per week komt en het hele huis stofzuigt en poetst. Voor de rest van de week heb ik een stofzuiger-robot.
Mag ik hieruit concluderen dat zo een stofzuigerrobot zijn werk nou niet echt bepaald goed doet?

Ik overweeg ook al jaren eentje te kopen, maar vind ze eigenlijk veel te duur.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172442794
Ik woon dan wel samen maar het scheelt om niet teveel prullaria en dergelijke te hebben. Daar heb ik namelijk het meeste hekel aan, telkens dingen moeten verplaatsen tijdens het schoonmaken. Mijn vriendin doet elke week de was, meestal doe ik in de tussentijd dan de wc schoonmaken en stofzuigen. Het scheelt al veel tijd per dag om een vaatwasser te hebben.
Dweilen gebeurd alleen als we echt zien dat het nodig is, stofzuigen mogelijk nog eens tussendoor in de week. Ligt er maar net aan hoeveel zooi de katten maken :P
Denk dat we per week misschien 4 uur bezig zijn (ieder 2).
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_172442937
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 19:06 schreef Geralt het volgende:

[..]

Mag ik hieruit concluderen dat zo een stofzuigerrobot zijn werk nou niet echt bepaald goed doet?

Ik overweeg ook al jaren eentje te kopen, maar vind ze eigenlijk veel te duur.
Ik heb er sinds kort één ben er blij mee!! Kleed doet hij niet, maar de rest van het huis gaat prima!!
pi_172442995
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 19:00 schreef Bucketlist het volgende:
Ik maak mij een keer in de 2 weken boos en maak dan goed schoon. Strijken doe ik vaak tijdens het koken, gewoon even snel 2-3 overhemden. Ik heb een stoomgenerator en dat werkt fantastisch.

Ook maak ik veel schoon tijdens het wachten. Bijvoorbeeld wachten op een pizza of een pakketje. Het meest smerige is mijn keuken. Ik maak bijna nooit schoon direct na het koken (ruim wel op tijdens het koken) wat toch wel te merken is.

Wat bij mij het beste helpt is mensen uitnodigen, dan zorg ik dat alles schoon is. Mensen moesten eens weten hoe het hier normaal eruit ziet. Boodschappen doe ik 2-3x per week, 1x per 2 weken is geen optie. Ik wil gewoon verse groenten/fruit en ik ga ook niet 2 weken vantevoren bepalen wat ik wil weten. Een beetje creativiteit in de keuken is zoveel leuker.
Ik heb ook een stoomgenerator, maar het water is echt zo leeg en dan is het steeds 8 min wachten tot het weer gereed is voor gebruik.
pi_172445790
Ik woon ook alleen en werk ook fulltime, ga 's ochtends even na 6u van huis en ben tegen 17u weer terug maar doe alles thuis gewoon zelf en heb een ruime gezinswoning.

Doordeweeks is het vooral stofzuigen, dweilen (stofzuigen elke dag, dweilen om de dag want heb 3 katten), wc schoonmaken in de avond. In de weekenden bed verschonen, afstoffen, douche en keuken schoonmaken. Heb ook een voortuin, achtertuin en oprit. Trek 1 dag per maand uit in een weekend om dat te onderhouden.

Wasmachine staat bijna elke dag wel een keer aan, doe ik ook 's avonds. Terwijl het eten op het vuur staat doe ik de vuile was in de machine, na het eten en afwassen is de wasmachine wel klaar en dan hang ik het aan het wasrek.

Boodschappen doen doe ik bijna elke dag, als ik van mijn werk kom ga ik eerst naar de supermarkt en dan naar huis.
  Spellchecker zaterdag 15 juli 2017 @ 21:59:02 #82
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172446622
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:30 schreef Alieda-R het volgende:
Ik woon ook alleen en werk ook fulltime, ga 's ochtends even na 6u van huis en ben tegen 17u weer terug maar doe alles thuis gewoon zelf en heb een ruime gezinswoning.

Doordeweeks is het vooral stofzuigen, dweilen (stofzuigen elke dag, dweilen om de dag want heb 3 katten), wc schoonmaken in de avond. In de weekenden bed verschonen, afstoffen, douche en keuken schoonmaken. Heb ook een voortuin, achtertuin en oprit. Trek 1 dag per maand uit in een weekend om dat te onderhouden.

Wasmachine staat bijna elke dag wel een keer aan, doe ik ook 's avonds. Terwijl het eten op het vuur staat doe ik de vuile was in de machine, na het eten en afwassen is de wasmachine wel klaar en dan hang ik het aan het wasrek.

Boodschappen doen doe ik bijna elke dag, als ik van mijn werk kom ga ik eerst naar de supermarkt en dan naar huis.
Jij woont alleen en wast elke dag?!
pi_172447885
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:59 schreef maily het volgende:

[..]

Jij woont alleen en wast elke dag?!
Ja, heb 3 poezen en heb daarom dekens op de bank liggen die ik 2x per week was. In het weekend beddengoed, met kleding let ik ook op kleur, geen zwart bij lichte kleuren in, handdoeken e.d. ook apart. In het weekend staat de wasmachine soms wel 4x aan. Ik hou er niet van om de was een hele week op te sparen, hou van schone frisse was.
  Vis een optie? zaterdag 15 juli 2017 @ 22:49:48 #84
70532 loveli
N
pi_172448048
Het advies uit de laatste posts is dat je vooral geen katten moet nemen.
crap in = crap out
pi_172453654
ik woon ook alleen en heb niet het idee dat ik elke week u-ren kwijt ben aan mn huishouden.
door de week elke keer voordat je gaat slapen zorgen dat je het opgeruimd hebt (afwas naar de keuken, andere zut op de plek waar t hoort).
afwassen kan prima tijdens het koken (wat je voor meerdere dagen kan doen, idem voor de afas).
je was direct in de wasmand (gelijk ff scheiden) en wassen doet de wasmachine voor je en strijken is aan je zelf de keuze wat je belangrijk vindt.
stofzuigen en poetsen, een keer in de week. Eigenlijk te weinig maar vind prima zo.
wc is zo gedaan (lang leve de vochtige schoonmaakdoekjes). douche doe je wanneer je schampo/haarmasker aan t intrekken is. Wasbak doe je dr direct achteraan als je de fles badkamerreiniger toch in je handen hebt.
andere sop projecten als koelkast, balkon, ramen enz kan je zelf ook zo gek maken als je wilt. je hoeft niet mevrouw helderder te zijn ;)

en verder vochtige schoonmaakdoekjes <3 <3
pi_172454049
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 22:49 schreef loveli het volgende:
Het advies uit de laatste posts is dat je vooral geen katten moet nemen.
:D
pi_172454126
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 22:49 schreef loveli het volgende:
Het advies uit de laatste posts is dat je vooral geen katten moet nemen.
ja maar...

pi_172456616
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 19:06 schreef Geralt het volgende:

[..]

Mag ik hieruit concluderen dat zo een stofzuigerrobot zijn werk nou niet echt bepaald goed doet?

Ik overweeg ook al jaren eentje te kopen, maar vind ze eigenlijk veel te duur.
Jawel hoor. Maar hij stofzuigt de hoekjes en mijn bank niet en ik heb twee harige rotzakjes rondlopen hier (SD niet meegeteld), dus minstens 1 x per week even zelf stofzuigen is alsnog nodig.

Vroeger stofzuigde en dweilde ik elke dag mijn huis (benedenverdieping), tegenwoordig heb ik de stofzuiger dus niet zo vaak meer in mijn hand, dus het is een hele verbetering.
pi_172456704
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 22:49 schreef loveli het volgende:
Het advies uit de laatste posts is dat je vooral geen katten moet nemen.
Die paar keer extra de wasmachine aan voor een paar dekens maakt mij niets uit. Ik ben geen uren bezig om de was in de wasmachine te stoppen en het er weer uit te halen.
  zondag 16 juli 2017 @ 14:11:55 #90
369251 Geralt
of Rivia
pi_172457518
quote:
14s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:45 schreef Anne het volgende:
ik heb twee harige rotzakjes rondlopen hier (SD niet meegeteld)
_O- :D :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 16 juli 2017 @ 18:32:07 #91
248821 Rauw.
op je bord.
pi_172465550
168 uur per week

12 uur werken 5x12 = 60 uur
8 uur slapen. 7x8=50 uur
laten we zeggen anderhalf/2 uur per dag aan koken/douchen/eten
7x2 = 14

Dat is dus 124 uur die je "druk" bent.

Wat doe je de andere 44 uur als je het huishouden niet hoeft te doen?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Vis een optie? zondag 16 juli 2017 @ 18:43:22 #92
70532 loveli
N
pi_172465766
Fok!ken natuurlijk.
crap in = crap out
pi_172466139
Was ophangen en/of vaatwas uitpakken voor het werk. Boodschappen aansluitend aan werk. Robotstofzuiger een keer of twee per week. Verder een aardige dame die tegen betaling elke twee weken drie uur aan het werk is. Uit dit topic begrijp ik dat ik met 37,50 onder gemiddeld betaal. Zal het optrekken naar 40 euro per drie uur. Grote voordeel is dat ik vor ze komt inieder geval min of meer moet hebben opgeruimd.

Tuin is bij mij een drama. Daar heb ik eigenlijk geen lol meer in en doe er dus ook nauwelijks iets aan.
  Spellchecker zondag 16 juli 2017 @ 19:32:13 #94
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172467091
quote:
12s.gif Op zondag 16 juli 2017 18:32 schreef Rauw. het volgende:
168 uur per week

12 uur werken 5x12 = 60 uur
8 uur slapen. 7x8=50 uur
laten we zeggen anderhalf/2 uur per dag aan koken/douchen/eten
7x2 = 14

Dat is dus 124 uur die je "druk" bent.

Wat doe je de andere 44 uur als je het huishouden niet hoeft te doen?
FOK!-ken :D
  zondag 16 juli 2017 @ 19:35:34 #95
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172467222
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:41 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ja maar...

[ afbeelding ]
O+
pi_172509544
Boodschappen: 1x p/week grote bulk, doordeweeks nog een enkel dingetje (kom uit mijn werk langs de supermarkt)

Was: merk ik eigenlijk niet. Voor het werk een was erin gooien met tijdsklok. Bij thuiskomst ophangen onderwijl tv kijkend. Was vouwen ook vaak tijdens TV kijken.

Strijken: 1x per week, inderdaad enkel de noodzakelijke dingen. In mijn eentje hooguit 5 stuks ofzo. Koop veel spullen die je zo van de lijn weer kunt aantrekken.

Keuken schoonmaken tijdens / direct na het koken, afwassen idem. Niet laten ophopen, dan is het zo gebeurd.

Stofzuigen doe ik veelal om de dag de stukken die veel gebruikt worden. Heb ik geen hekel aan omdat ik amper prullaria heb staan en er dus zo doorheen ben. Eens in de 1-2 weken uitgebreider stoffen/zuigen al naar gelang hoe het eruit ziet.

Douche en toilet schoonmaken vind ik het vervelendste klusje, maar is eigenlijk zo gebeurd als je het bijhoudt.

Eens per zoveel tijd een extra ding: ramen voor/achter zemen, vriezer ontdooien, koelkast schoonmaken. Zorgen dat je dat niet allemaal tegelijk inplant.
pi_172510354
Veegt er niemand meer? Ik vind het, met een kat en de 2 innerlijke pubers van mijzelf en lief in huis, heerlijk om even snel te doen. In 3 minuten klaar.

Voelt als veel minder gedoe dan stofzuigen. Ook omdat die altijd kwijt is... :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_172510428
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 19:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Veegt er niemand meer? Ik vind het, met een kat en de 2 innerlijke pubers van mijzelf en lief in huis, heerlijk om even snel te doen. In 3 minuten klaar.

Voelt als veel minder gedoe dan stofzuigen. Ook omdat die altijd kwijt is... :@
Stoffer en blik ;) Omdat een bezem wat overdreven is voor effectief 7 m2, dat kan ook wel op m'n knieën.

Edit: hoe kan je nou een stofzuiger kwijtraken en de bezem niet? :D
Somebody that I used to know
pi_172510628
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 19:14 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Stoffer en blik ;) Omdat een bezem wat overdreven is voor effectief 7 m2, dat kan ook wel op m'n knieën.

Edit: hoe kan je nou een stofzuiger kwijtraken en de bezem niet? :D
Nou ja mijn bezem is zo'n fast food restaurant ding met dus ook een blik er aan. Bezem en blik klik je met de stelen aan elkaar en blijft dan staan.

Die staat dus altijd waar ik hem uit mn handen liet vallen: naast de prullenbak.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_172510826
Verbaas me over het aantal x stofzuigen dat ik hier zie. Met kinderen word je vloer misschien wat sneller vies. Maar zonder moet je toch wel minimaal een week je vloer schoon kunnen houden?
Eerst denken, dan typen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')