Het gaat hier om mensen die niet willen zien dat de ander een doordachte mening heeft, omdat dat hun eigen positie onderuit haalt. Als je toegeeft dat de ander een punt heeft, toon je zwakte, dus moet je ervoor zorgen dat de ander geen punt lijkt te hebben.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 11:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar daar trapt toch niemand in? Als iemand een doordachte mening heeft, dan kun je dat duizend keer voorzien van nare stigma's, maar het blijft een doordachte mening.
Ja, er moet wel wat worden geroepen voordat je het stigma krijgt, maar als je een genuanceerde mening laat horen met mitsen en maren dan krijg je tl;dr naar je hoofd (of iemand wordt alleen op een TT weggezet, want er wordt slecht gelezen).quote:Mijn stelling is dat het in een andere volgorde gaat. Iemand komt met een heel stevige uitspraak, die uitspraak wordt als te simpel/te radicaal gezien en daarom niet serieus genomen. Dan volgt pas het stigma. Kortom: de diskwalificatie van het standpunt is geen resultaat van het stigma, maar het stigma volgt na de diskwalificatie.
Dat is een domme uitspraak voor iemand die claimt dat "monddood" vaagtaal is. Kennelijk weet jij precies wat het betekent, anders had je niet kunnen zeggen dat de term niet klopt.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 11:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan klopt de term niet, want je bent dan niet monddood. Je wordt alleen niet serieus genomen.
Ja, leuk, maar dit gebeurt dus vrijwel nooit.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 12:07 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het gaat hier om mensen die niet willen zien dat de ander een doordachte mening heeft, omdat dat hun eigen positie onderuit haalt. Als je toegeeft dat de ander een punt heeft, toon je zwakte, dus moet je ervoor zorgen dat de ander geen punt lijkt te hebben.
Kijk naar de Zwarte Piet-discussie waarin de radicale anti-pieten voortdurend de tegenstanders wegzetten als racist en alle argumenten wegzetten als racistisch, zonder een tegenargument te geven.
Punt is dat dergelijke meningen vrijwel nooit degelijk worden onderbouwd. Enkele uitzondering misschien. Ik kan me een topic herinneren waarin iemand pleitte voor het preventief executeren van orthodoxe moslims. Dat was op zich nog wel enigszins onderbouwd her en der, maar dat standpunt was zo verschrikkelijk radicaal dat je er dan alsnog weinig mee kunt.quote:[..]
Ja, er moet wel wat worden geroepen voordat je het stigma krijgt, maar als je een genuanceerde mening laat horen met mitsen en maren dan krijg je tl;dr naar je hoofd (of iemand wordt alleen op een TT weggezet, want er wordt slecht gelezen).
Bovendien is er tegenwoordig (zie o a. DWDD) geen ruimte meer om een radicale uitspraak te ontleden en het gesprek aan te gaan over de argumenten en de achtergronden, het hoe of waarom. Een simpel "waarom zeg je dat?" zou al voldoende moeten zijn om interesse te tonen zodat iemand zijn radicale uitspraak kan toelichten - een toelichting die zonder die interesse niet wordt gegeven, want tl;dr en waarom zou je de moeite van een uitgebreide reactie geven als je uit ervaring weet dat alleen de eerste zinnen worden gelezen?
Ik negeer de persoonlijke aanval maar even.quote:Jij bent er inderdaad zo een die mensen heel snel wegzet en dan niet meer naar hun argumenten luistert, je reageert alleen nog op dat allereerste beeld dat je hebt gekregen (ook als dat sarcastisch, cynisch, ironisch, opruiend, trollerig of "grappig" was). Kijk naar alle discussies over religie waarin je tekeer gaat als een godsdienstwaanzinnige.
Ja, dom, uiteraard.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 12:10 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat is een domme uitspraak voor iemand die claimt dat "monddood" vaagtaal is. Kennelijk weet jij precies wat het betekent, anders had je niet kunnen zeggen dat de term niet klopt.
Ze zal toch ook wel Nederlandse zijn? En hun kinderen? Hebben die ook de Marokkaanse nationaliteit of alleen de Nederlandse?quote:Op zaterdag 15 juli 2017 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
Moet je eens uitleggen SpaceOddity...
Die fijne docu van je, wat moet ik daar precies mee? En nog beter: wat moet mijn beste vriendin - Marokkaans, ongelovig (ze zegt altijd "ik heb geen boek nodig om in mezelf te geloven"), getrouwd met een Nederlander en kids ermee - daarmee?
Het is 'mensen als zij'quote:Vanuit jouw hoek mag ze zich verantwoorden als afgevaardigde van de kut-Marokkanen, en kennelijk dient zij bij elke muggenscheet een mea culpa te doen voor het feit dat zij een achtergrond deelt met Marokkanen.
Vanuit de hoek van bepaalde Mocro's mag ze zich verantwoorden als afgevaardigde van de afvalligen die het - o gruwel - presteert met een heiden samen te zijn.
Ofwel: mensen als haar doen het nooit goed. Tenzij, natuurlijk, je niet blindstaart op vaststaande onveranderlijke eigenschappen van mensen maar kijkt naar karakter en gedrag. Dan hoeft zij zich namelijk voor niemand te verantwoorden omdat een paar NWS'ers en wahabieten het empathisch vermogen van een vlo hebben en de denkvermogens van een amoebe door hun absurde generaliserende visie op alles en iedereen.
Houdoe he.
Precies, we hebben problemen met de bontkraagjes.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 01:07 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Ik ben al wat ouder..... (lees ouwe zak..)
En ik ben van mening dat mijn leven beter was zonder bontkraagjes.
Mocht dit racistisch zijn nou dan hebben de medelanders dat voor 100 % aan zichzelf! te danken!
Zij veroorzaken veel leed, angst, onbehagen en roepen bij alles racisme!!!! zodat men monddood wordt gemaakt.
Je mag geeneens je ongenoegen uiten over de medelanders want dan ben je RACIST en dat is wat mij zo tegenstaat!!
Ik ben geen racist!! maar ik weet dat het veel beter was ZONDER de massa import van het vuil wat ene koning in een zandbak maar wat graag kwijt wilde.
Dat ook jij eens een keer normaal gaat reageren, ipv ridiculiseren, framen en het hooghartige gezuig.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 11:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn spectrum, die van oordelen op basis van individueel karakter ipv afkomst? Ja, afschuwelijk, ik weet het. Bah, wat politiek correct en Gutmenscherig... een realist als Red wordt gewoon monddood gemaakt door 'mijn kant'.
Ben wel benieuwd naar jóuw oplossing van dit 'probleem'. Vertel, Red. Hoe gaan we dit probleem oplossen?
Wat versta je onder normaal reageren? Volgens mij toonde mijn eerdere bijdrage haarfijn aan waarom ik walg van dat generaliserende geneuzel. Wil maar niet tot je doordringen dat ik het de normaalste zaak van de wereld acht dat je mensen ALTIJD op individueel karakter beoordeelt en niet vaststaande zaken als afkomst. Dat jij daar niets mee kan is jouw probleemquote:Op zaterdag 15 juli 2017 15:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat ook jij eens een keer normaal gaat reageren, ipv ridiculiseren, framen en het hooghartige gezuig.
En als mensen je uitleggen wat ermee wordt bedoeld op overdrachtelijk niveau dan snap je het niet en is het vaagtaal. Alleen jouw definitie deugt, niet wat gangbaar is in de taal. Dat is niet echt bevorderlijk voor enige discussie en opnieuw een naar maniertje om niet naar iemands argumenten te hoeven luisteren.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 12:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dom, uiteraard.
Monddood betekent dat je het niet meer kunt zeggen, lijkt mij. En dat komt in praktijk dus niet voor. Het is onmogelijk. Toch wordt het om de haverklap gezegd. Dan vraag ik me af: wat wordt er dan mee bedoeld? Als jij dat dan dom vindt... Nou ja, prima. Ik vind ook weleens wat.
quote:Op zaterdag 15 juli 2017 15:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat versta je onder normaal reageren? Volgens mij toonde mijn eerdere bijdrage haarfijn aan waarom ik walg van dat generaliserende geneuzel. Wil maar niet tot je doordringen dat ik het de normaalste zaak van de wereld acht dat je mensen ALTIJD op individueel karakter beoordeelt en niet vaststaande zaken als afkomst. Dat jij daar niets mee kan is jouw probleem
Je zou kunnen overwegen mensen helemaal niet te beoordelen en gewoon een gesprek met hen aan te gaan. Hier op Fok! of out there met Marokkanen. Of met wie dan ook.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 15:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat versta je onder normaal reageren? Volgens mij toonde mijn eerdere bijdrage haarfijn aan waarom ik walg van dat generaliserende geneuzel. Wil maar niet tot je doordringen dat ik het de normaalste zaak van de wereld acht dat je mensen ALTIJD op individueel karakter beoordeelt en niet vaststaande zaken als afkomst. Dat jij daar niets mee kan is jouw probleem
Is heel jammer, Arthur, maar onze Westerse cultuur is nu eenmaal ingericht op het Verlichte ideaal van mensen beoordelen op individueel karakter, niet vaststaande eigenschappen als afkomst... Als je dat niet aanstaat, verhuis dan naar een regressief conservatief land waar je nog hele volksstammen rechten kunt ontnemen omdat hun geslacht/seksuele voorkeur/ras/handicap je niet kan bekoren.quote:
En dat zeg je uitgerekend tegen mij? In een topic als dit? Bespaar me je gespeelde neutraliteit.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 15:27 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je zou kunnen overwegen mensen helemaal niet te beoordelen en gewoon een gesprek met hen aan te gaan. Hier op Fok! of out there met Marokkanen. Of met wie dan ook.
quote:Op zaterdag 15 juli 2017 15:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
'want ik weet het wel hoe alles in elkaar steekt, dat hoeft niemand mij te vertellen'quote:Op zaterdag 15 juli 2017 15:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dat zeg je uitgerekend tegen mij? In een topic als dit? Bespaar me je gespeelde neutraliteit.
Met handtekening van otto, jiggy, ser, bluesdude, ceberut...quote:
Zoveel boter op het hoofd, ongelooflijk...quote:Op zaterdag 15 juli 2017 15:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit dus.
Er is gewoon geen fatsoenlijk gesprek met je te voeren. Wars van je eigen gelijk en maar blijven op de man spelen bij mensen die een iets andere mening hebben. Wat doe je eigenlijk op een discussieforum?
Blijkbaar voel je je aangesproken, want juist jij wil quoten op de post van vanmorgen.
En dit vertelt wederom dat je zo opgesloten zit in je bubbeltje dat je echt alleen maar leest wat je wil. Ook aan jou de vraag: geef één quote van mijn kant waarin ik de islam en massa-immigratie toejuich.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 15:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met handtekening van otto, jiggy, ser, bluesdude, ceberut...
Misschien moet je wat minder zeuren, huilen en klagen en je wat meer richten op de inhoud.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 15:22 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
En als mensen je uitleggen wat ermee wordt bedoeld op overdrachtelijk niveau dan snap je het niet en is het vaagtaal. Alleen jouw definitie deugt, niet wat gangbaar is in de taal. Dat is niet echt bevorderlijk voor enige discussie en opnieuw een naar maniertje om niet naar iemands argumenten te hoeven luisteren.
Nee, sorry.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 15:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met handtekening van otto, jiggy, ser, bluesdude, ceberut...
De TT en OP van dit topic is natuurlijk een beetje flauw. Meneer Cox heeft het over ''Marokkanen'', maar wat er echt speelt is dat juist mensen met een immigratie achtergrond, voornamelijk uit (Noord) afrikaanse landen en de Antillen verhoudingsgewijs voor een oververtegenwoordiging zorgen in de criminele lijstjes en bovengemiddeld negatief aanwezig zijn. Zoals in die fijne docu te zien is.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
Moet je eens uitleggen SpaceOddity...
Die fijne docu van je, wat moet ik daar precies mee? En nog beter: wat moet mijn beste vriendin - Marokkaans, ongelovig (ze zegt altijd "ik heb geen boek nodig om in mezelf te geloven"), getrouwd met een Nederlander en kids ermee - daarmee?
Vanuit jouw hoek mag ze zich verantwoorden als afgevaardigde van de kut-Marokkanen, en kennelijk dient zij bij elke muggenscheet een mea culpa te doen voor het feit dat zij een achtergrond deelt met Marokkanen.
Vanuit de hoek van bepaalde Mocro's mag ze zich verantwoorden als afgevaardigde van de afvalligen die het - o gruwel - presteert met een heiden samen te zijn.
Ofwel: mensen als haar doen het nooit goed. Tenzij, natuurlijk, je niet blindstaart op vaststaande onveranderlijke eigenschappen van mensen maar kijkt naar karakter en gedrag. Dan hoeft zij zich namelijk voor niemand te verantwoorden omdat een paar NWS'ers en wahabieten het empathisch vermogen van een vlo hebben en de denkvermogens van een amoebe door hun absurde generaliserende visie op alles en iedereen.
Houdoe he.
Nou vooruit;quote:
Nog bedankt voor jouw goedbedoelde les in nederlandse taal. Niet dat het wat uitmaakt bij mij, want daar zal ik altijd problemen van blijven ondervinden. Maar ik zie dat jij zelf ook geen meester in de nederlandse taal bent;quote:En het is beoordeelT... Allemachtig, kunnen die cultuurbeschermende bewakers van het Nederlanderschap in ieder geval de NEDERLANDSE TAAL beheersen
quote:
quote:
Ik denk dat we af moeten van die dubbele nationaliteit tot in de lengte der dagen. Eerste generatie, prima, volgende hier geboren generatie ook nog. Maar de generatie daarna moet kiezen. Je kunt dan hier wonen met verblijfsvergunning als je kiest, of gedwongen wordt Marokkaan te zijn.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 17:27 schreef Solstice1 het volgende:
Maar even terug on-topic want het wordt nu allemaal geneuzel in de kantlijn waarbij mensen woorden in de mond worden gelegd(over wegzetten gesproken). Wat zou er moeten gebeuren om ervoor te zorgen dat onze Afrikaanse en Midden-Oosten immigranten fatsoenlijk gaan meedraaien in de samenleving?
Moeten we nog meer migranten willen?
Allochtoon gespot.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:53 schreef Beathoven het volgende:
Gerard Cocks denkt met weemoed terug aan de tijd dat zijn karakter de vrouwtjes nog commandeerde.
Het enige wat hij doet is mensen framen en uitmaken voor Nazi, racist en bruinhemd. En altijd met een belerend vingertje, want meneer heeft onder alle omstandigheden "gelijk". En als het hem ècht te heet onder de voeten wordt trekt hij gewoon een blik met kloontjes open.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 15:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er is gewoon geen fatsoenlijk gesprek met je te voeren. Wars van je eigen gelijk en maar blijven op de man spelen bij mensen die een iets andere mening hebben. Wat doe je eigenlijk op een discussieforum?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |