SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja snel doen.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:59 schreef muzas het volgende:
He jonges ik zit te denken aan een blauw/witte propel uit 2015...
Met de FFWD's wel een mooie fiets...
Dat is de bedoeling. Discs en Di2.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 15:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja snel doen.
@Realbizikt: Ik zou alleen de Propel nemen met disc remmen. Heb een paar eigenaren van Propel gesproken en ze zeggen allemaal dat de afstelling van de remmen bij wisselen van wielen een hel is.
Dat is heel gaaf.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 15:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is de bedoeling. Discs en Di2.
Is dat ook de reden waarom je 'm toch maar hebt teruggestuurd? Of viel ie in het echt gewoon tegen?quote:Op dinsdag 11 juli 2017 15:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja snel doen.
@Realbizikt: Ik zou alleen de Propel nemen met disc remmen. Heb een paar eigenaren van Propel gesproken en ze zeggen allemaal dat de afstelling van de remmen bij wisselen van wielen een hel is.
Het is 1 van de redenen.. de Fouriers remmen zijn beter af te stellen, maar dan kwam er nog eens 279 euro bij, dan werd het frame alsnog duur voor een 2015.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 15:24 schreef muzas het volgende:
[..]
Is dat ook de reden waarom je 'm toch maar hebt teruggestuurd? Of viel ie in het echt gewoon tegen?
Dat is wel irritant ja, al heb je daar alleen last van als je een ander wielset erin zet. Als je altijd met dezelfde wielen erin rijd valt het wel mee.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 15:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja snel doen.
@Realbizikt: Ik zou alleen de Propel nemen met disc remmen. Heb een paar eigenaren van Propel gesproken en ze zeggen allemaal dat de afstelling van de remmen bij wisselen van wielen een hel is.
Ja klopt, maar dat is bij mij niet het geval.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 17:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is wel irritant ja, al heb je daar alleen last van als je een ander wielset erin zet. Als je altijd met dezelfde wielen erin rijd valt het wel mee.
met disc is dat niet anders hoor. Dan moet je ook de caliper bijstellen. Daarom bij de profs ook complete reserve fietsen op de auto omdat wiel wisselen te lang duurt in de wedstrijd. Maar als je trimmer bent is dat geen issue natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 17:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dat is bij mij niet het geval.
wigglequote:Op dinsdag 11 juli 2017 17:21 schreef kanovinnie het volgende:
Weet iemand een goed adresje om doorzichtige stickers te kopen om mijn frame te beschermen tegen beschadigingen? Ik heb een wat groter formaat nodig dan alleen zo'n kleintje voor een remkabel oid.
Wat is daar het voordeel van dan?quote:Op dinsdag 11 juli 2017 19:59 schreef kaasplankje het volgende:
Papakaas heeft mij gezegd dat er voor fietsen met schijfremmen eigenlijk een systeem ontwikkeld moet worden zodat men het wiel kan wisselen zonder de remschijf uit de remklauw verwijderd en teruggeplaatst wordt. Dit kan ook al bij motorfietsen.
De remschijf en klauw zitten dan gefixeerd aan de achterbrug en het wiel is uitneembaar.
Volgens mij hoef je je remklauw niet opnieuw te stellen?quote:Op dinsdag 11 juli 2017 20:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat je een ander wiel kan steken zonder de remklauw opnieuw af te stellen.
Jawel omdat de clearance veel minder is dan bij een velgrem.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 20:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Volgens mij hoef je je remklauw niet opnieuw te stellen?
Grutjes!quote:
Zijn vooral wat spatiefoutjes volgens mij in je img codes.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 22:01 schreef No-P het volgende:
Dank kano, ik zal ze even op de pc toevoegen in mijn eigen post.
de meeste moderne systemen zijn zelf centrerend.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 20:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jawel omdat de clearance veel minder is dan bij een velgrem.
Mooi. Knap gedaan! en die luchtballonnen en mensenhaag.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 21:57 schreef No-P het volgende:
Iets voor 4 ging de wekker. Ik was al vroeg op bed gaan liggen maar veel had ik niet geslapen.
Snel douchen, de bidons uit de koelkast halen en met de auto richting de zwemstart. De fietsen moesten al op zaterdag worden ingechecked, dus alleen de zwemspullen en loopspullen hoefden nog mee. Bij aankomst bij de parkeerplaats werd duidelijk hoe groot deze triathlon was. Er zouden 4000 man starten, waaronder de wereldkampioen bij de vrouwen en er zouden meer dan 200.000 toeschouwers en 6000 vrijwilligers zijn.
[ afbeelding ]
De eerste startgoep met alle professionals ging om half 7 van start. Ik zou een half uur later starten. Het zwemmen ging echter goed. Ik kon makkelijk door blijven zwemmen en in het kanaal was genoeg ruimte om zonder al te veel gedrang, klappen of schoppen te zwemmen. Om de vijf minuten ging een startgroep weg. Het zwemparcours was simpel, eerst 1500m tegen de stroming in het kanaal op, al was van die stroming niks te merken. Daarna om de boei en 1950m terug met de stroom mee. Laatste stuk weer terug tegen de stroom in en na 1h19 klom ik de kant weer op.
[ afbeelding ]
Op de fiets begon het al wat warmer te worden. Er was voorspeld dat het 32 graden zou worden, dus ik had een strak drink en eetplan opgesteld: 70 koolhydraten per uur en 750 ml vocht. Tijdens een halve triathlon in dezelfde warmte enkele weken terug had ik erg last van mijn buik gekregen, dat wilde ik vandaag niet weer krijgen.
Het fietsparcours was 2 rondes van 90km met verschillende korte klimmen en 1300hm totaal. De klimmen stonden vol toeschouwers, met als uitschieter de solar Hill waar je 2 km door een haag van mensen fietste.
[ afbeelding ]
Het tempo was echter erg matig. Gemiddeld net geen 33 per uur bij een wattage van 59% ftp. Zit was 70 watt minder dan tijdens de halen triathlon en ook een stuk minder dan ik van tevoren had gepland (68-73% ftp). Maar ach, het ging lekker en echt vermoeid raakte ik nog niet.
Het loopparcours bestond uit 2 rondes door aanliggende dorpjes met ook hier weer veel toeschouwers. De eerste 15km gingen erg lekker, om de 2 km waren verzorgingspunten met vocht, energy en natte sponsen om je wat af te koelen.
9 uur in de race op 20km begon het dan toch moelijk te worden. De toch redelijk pittige klimmen en hitte tijdens het lopen begonnen zijn tol te eisen. Ik wist dat dit moment een keer zou komen aangezien ik in de voorbereiding veel te weinig km had gemaakt voor een goede race. Hoe later in de race, hoe meer mensen ik langs de kant zag staan. Ik wilde mezelf niet de vernieling in lopen en met de niet optimale voorbereiding in mijn achterhoofdHierdoor heb ik verschillende stukken heuvelop gewandeld. Het tempo van de rest van de stukken ging ook van 11,5 per uur naar onder 10 per uur.
Na 11 uur en een kwartier, 3 kwartier langzamer dan ik hoopte vooraf, kwam ik het stadion binnen.
[ afbeelding ]
(foto's van elders voor sfeerimpressie toegevoegd)
quote:
Wat voor afstand ga je doen?quote:Op dinsdag 11 juli 2017 23:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
Nice. Lekker lang afzien.
Nog minder dan 2 maanden voor mijn eerste triathlon.
De halve.quote:Op woensdag 12 juli 2017 11:36 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]Respect. Een triatlon staat nog op mijn bucketlist, maar dan een kleinere afstand.
[..]
Wat voor afstand ga je doen?
Ik zit te twijfelen om me in te schrijven voor een 1/8 cross-triatlon begin september.
been there, done that.quote:Op woensdag 12 juli 2017 11:57 schreef Fretwork het volgende:
Goed bezig No-P!
Weet iemand of je de fiets in de trein mee mag nemen tussen Maastricht en Luik? Wil dit graag doen voor Luik Bastenaken Luik
Ah chill, maar even kijken danquote:
Dat zou denk ik voor mij ook de max zijn. Kan je een beetje zwemmen of heb je daar nog specifieke techniektraining voor genomen?quote:
Ik kan wel een beetje zwemmen. Heb vroeger nog wedstrijden gedaan en heb 6 diploma's. Heb voor nu dus ook geen techniektraining gedaan, maar puur gewoon baantjes trekken om aan de lange afstand te wennen.quote:Op woensdag 12 juli 2017 13:08 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Dat zou denk ik voor mij ook de max zijn. Kan je een beetje zwemmen of heb je daar nog specifieke techniektraining voor genomen?
Waar ga je die sprint doen? En Maastricht is extra duur vanwege de Iron Man naam. Zo rond de 600 euro voor de hele afstand.quote:Op woensdag 12 juli 2017 13:34 schreef Devv het volgende:
De halve is inderdaad een mooie uitdaging. Ik ga volgende maand een sprint doen maar wil misschien volgend jaar gelijk voor de hele in Maastricht gaan. Het is een grote stap om gelijk naar de hele te gaan maar ik heb wel veel ervaring met duursporten. Dus het zou wel mogelijk moeten zijn. Het enige waar ik mee zit is het eventuele kostenplaatje (startbewijs en toebehoren).
Ik ga die bij de Ouderkerkerplas doen. En je betaald in Maastricht flink voor de naam, dat weet ik. Ik had alleen zoiets, als ik dan toch een keer in mijn leven een triathlon ga doen dan moet het maar een Ironman zijn. En de keuze Maastricht is genomen zodat familie en vrienden kunnen komen kijken.quote:Op woensdag 12 juli 2017 13:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waar ga je die sprint doen? En Maastricht is extra duur vanwege de Iron Man naam. Zo rond de 600 euro voor de hele afstand.
Wat? 600 euro betalen om mee te doen?quote:Op woensdag 12 juli 2017 13:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waar ga je die sprint doen? En Maastricht is extra duur vanwege de Iron Man naam. Zo rond de 600 euro voor de hele afstand.
550 EUR + 8% Active feequote:Op woensdag 12 juli 2017 13:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat? 600 euro betalen om mee te doen?
Dan gewoon doenquote:Op woensdag 12 juli 2017 14:03 schreef Devv het volgende:
Het is maar net wat de gek ervoor geeft. Het is niet alsof ik straks iedere maand een Ironman ga doen. Ik wil het gewoon een keer gedaan hebben en ben wel bereid om ervoor te betalen.
Aan kop of kont van de trein zit een fietscompartiment, dat de conducteur voor je open doet als je het vraagt. Het is een Belgische trein, benieuwd of het nog dat afgetrapte ouwe ding is van een paar jaar terug of dat er nu iets moderners rijdt.quote:
Naja organisatie is ook wel weer wat, heel parcour afzetten voor zowel fietsen, lopen als zwemmen.quote:
Geen probleem. Vanaf Maastricht geldt het Belgische treinkaartje, te koop in een van de NMBS automaten op het station Maastricht. De trein heeft een apart bagagecompartiment waar je je fiets kunt ophangen.quote:Op woensdag 12 juli 2017 11:57 schreef Fretwork het volgende:
Goed bezig No-P!
Weet iemand of je de fiets in de trein mee mag nemen tussen Maastricht en Luik? Wil dit graag doen voor Luik Bastenaken Luik
Die rode rammelkasten rijden niet meer, nu zijn het de grijze treinstellen die begin jaren '90 IC's waren in België.quote:Op woensdag 12 juli 2017 16:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Aan kop of kont van de trein zit een fietscompartiment, dat de conducteur voor je open doet als je het vraagt. Het is een Belgische trein, benieuwd of het nog dat afgetrapte ouwe ding is van een paar jaar terug of dat er nu iets moderners rijdt.
Interval training op de Eyserbosweg.quote:Op woensdag 12 juli 2017 23:02 schreef Rikkie99 het volgende:
Iemand nog tips om explosiever/sterker te worden? Vandaag een soort keirinwedstrijd gehad op de baan in geleen en ik merk dat ik wel goed mee kom, maar dat ik net dat beetje extra power mis om mee te doen om de winst
Klinkt gezellig, maar is redelijk ver fietsen voor een intervaltraining. Die doe ik meestal rondom geulle met oa de slingerbergquote:Op woensdag 12 juli 2017 23:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Interval training op de Eyserbosweg.
Krachttraining in de gym. Max 6 herhalingen en maximaal. Heb wel wat oefeningen voor je in DM. In de winter 2x per week. In seizoen onderhouden met 1x pw.quote:Op woensdag 12 juli 2017 23:02 schreef Rikkie99 het volgende:
Iemand nog tips om explosiever/sterker te worden? Vandaag een soort keirinwedstrijd gehad op de baan in geleen en ik merk dat ik wel goed mee kom, maar dat ik net dat beetje extra power mis om mee te doen om de winst
Denk dat maximaal kracht met weinig herhalingen niet verstandig is als je nog in de groei bent.quote:Op donderdag 13 juli 2017 00:38 schreef Rikkie99 het volgende:
Is krachttraining ook een goed idee als je nog niet uitgegroeid bent of is het dan verstandiger een jaartje te wachten?
Die Chinees die het voor 650 miljoen heeft gekocht wilt natuurlijk wel een beetje rendement maken.quote:
Zie het maar als je warming up dan. Wat zal het zijn, 20km vanuit Geleen. Dan 10x de bosweg omhoog en omlaag en dan weer 20km terug. Is bij elkaar 60km. Dus dat "ver" valt wel mee denk ik.quote:Op woensdag 12 juli 2017 23:24 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Klinkt gezellig, maar is redelijk ver fietsen voor een intervaltraining. Die doe ik meestal rondom geulle met oa de slingerberg
Dat zeg ik ook altijd op verkansie en uiteindelijk rij je dan 10:30 weg vd camping.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:13 schreef Devv het volgende:
Ik moet morgenochtend echt vroeg vertrekken en zorgen dat ik snel boven de 2000 meter kom. Dan ontkom ik aan de ergste hitte. Het gaat hier morgen weer rond de 40 graden worden.
Ik heb er een keer veters besteld, die kwamen op tijd aan. Wel in een enorme doos, dat was een beetje gek, voor veters.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:15 schreef 20100 het volgende:
Iemand ervaring met Athleteshop.nl? Op 2 juni Sidi schoenen besteld, nog altijd niet ontvangen.
Die Mur de Péguere vond ik wel verschrikkelijk, 2½ km aan 12%. Die zat in 2003 in de Ariegoise, die steile strook stond ik redelijk geparkeerd en werd ik uit mijn groep gelost en door de volgende voorbijgereden. Heeft me 30-40 plaatsen gekost (maar ik was toch nog 65e).quote:Op donderdag 13 juli 2017 17:28 schreef kaasplankje het volgende:
Morgen TDF in de Ariége. Mooie streek en het wordt een mooie etappe.
Ik ben wel vrij strikt als het gaat om vroeg beginnen dus de wekker gaat straks om 5 uur. Dan kan ik rustig ontbijten en om 7 uur fietsen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook altijd op verkansie en uiteindelijk rij je dan 10:30 weg vd camping.
Jezus, dan kan je beter je vakantiedagen weggeven...quote:Op donderdag 13 juli 2017 21:38 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik ben wel vrij strikt als het gaat om vroeg beginnen dus de wekker gaat straks om 5 uur. Dan kan ik rustig ontbijten en om 7 uur fietsen.
Zo heeft hij twee vakantiedagen in een.quote:Op donderdag 13 juli 2017 22:38 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jezus, dan kan je beter je vakantiedagen weggeven...
Heb er wel eens wat willen bestellen, er staan een miljoen Oakley lenzen op maar geen een is op voorraadquote:Op donderdag 13 juli 2017 15:15 schreef 20100 het volgende:
Iemand ervaring met Athleteshop.nl? Op 2 juni Sidi schoenen besteld, nog altijd niet ontvangen.
Dit is voor mij juist vakantie vieren. Ik zit de hele dag in een kantoor. Dus voor mij is vroeg opstaan om de hele dag buiten te zijn de beste ontspanning.quote:Op donderdag 13 juli 2017 22:38 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jezus, dan kan je beter je vakantiedagen weggeven...
Het lijkt wel werkenquote:Op vrijdag 14 juli 2017 06:46 schreef Devv het volgende:
[..]
Dit is voor mij juist vakantie vieren. Ik zit de hele dag in een kantoor. Dus voor mij is vroeg opstaan om de hele dag buiten te zijn de beste ontspanning.
En, hoe was het?quote:Op vrijdag 14 juli 2017 08:35 schreef poiuytr het volgende:
Gisteren voor het eerst sinds ik op een wielrenner zit m'n karretje bij een groepje aangehangen waarmee ik niet mee ben vertrokken. Was wel voor 5km maar toch.
ik slaap nooit uit maar op verkansie altijd uitgebreid ontbijt en koffie.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 08:24 schreef MarcoD het volgende:
Ik vind vroeg opstaan op vakantie ook altijd wel lekker, soms lig je wel nog lekker en dan blijf ik soms weleens langer liggen en gaan bepaalde plannen in de prullenbak maar de rust vroeg in de ochtend vind ik heerlijk.
Gaaf, succes!quote:Op vrijdag 14 juli 2017 10:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ga in september weer een vakantiefietsreis doen, dus eens aan het kijken waar in Europa het dan nog warm is. Zuid Frankrijk/Spanje lijkt me wel een redelijk veilige gok...Maar denk ik niet met de trein, na die staking waar ik vorig jaar in terecht kwam het wel gehad met de Franse spoorwegen! Voor het eerst met de auto er naar toe rijden, en dan stallen op een camping ofzo en van daar af de trektoch beginnen.
En dan zit ik toch te denken, als ik nu aan het einde van de reis, dus als ik een goed stel dagen met bepakking heb gereden en dus in vorm ben, nog eens die kale kloteberg probeer? Dat het vorig jaar dus niet lukte zal ook wel een beetje aan die stukke meniscus etc hebben gelegen, denk ik eigelijk. Camping de Pastorie was goed, vriendelijke eigenaars en ze hebben toen al gezegd dat voor 3 of 4 euro ofzo per dag de auto er kan staan, geen probleem. Ik bedoel, wat stelt die Mont Ventoux nou eigenlijk voor
Je kan al 20km pijnvrij fietsen sinds je aan het revalideren bent dus Ventoux moet dan kunnen, is immers maar 20km.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 10:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ga in september weer een vakantiefietsreis doen, dus eens aan het kijken waar in Europa het dan nog warm is. Zuid Frankrijk/Spanje lijkt me wel een redelijk veilige gok...Maar denk ik niet met de trein, na die staking waar ik vorig jaar in terecht kwam het wel gehad met de Franse spoorwegen! Voor het eerst met de auto er naar toe rijden, en dan stallen op een camping ofzo en van daar af de trektoch beginnen.
En dan zit ik toch te denken, als ik nu aan het einde van de reis, dus als ik een goed stel dagen met bepakking heb gereden en dus in vorm ben, nog eens die kale kloteberg probeer? Dat het vorig jaar dus niet lukte zal ook wel een beetje aan die stukke meniscus etc hebben gelegen, denk ik eigelijk. Camping de Pastorie was goed, vriendelijke eigenaars en ze hebben toen al gezegd dat voor 3 of 4 euro ofzo per dag de auto er kan staan, geen probleem. Ik bedoel, wat stelt die Mont Ventoux nou eigenlijk voor
quote:Op vrijdag 14 juli 2017 11:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je kan al 20km pijnvrij fietsen sinds je aan het revalideren bent dus Ventoux moet dan kunnen, is immers maar 20km.
Die gaan 232349802384 omwentelingen meequote:Op vrijdag 14 juli 2017 11:15 schreef Z het volgende:
Hoe lang gaan kogellagers in een bracket mee? Vorig jaar zijn de cups vervangen, ik heb nu al het idee dat ze kraken en dat er wat speling op zit (als ik tegen de lagers aan duw, niet als ik de armen bewees).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Als je geen afwateringsgat in je frame hebt zijn ze in no time naar de klote.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 11:15 schreef Z het volgende:
Hoe lang gaan kogellagers in een bracket mee? Vorig jaar zijn de cups vervangen, ik heb nu al het idee dat ze kraken en dat er wat speling op zit (als ik tegen de lagers aan duw, niet als ik de armen bewees).
quote:Op vrijdag 14 juli 2017 11:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die gaan 232349802384 omwentelingen meeToch geef je een bruikbaar antwoord (ik vroeg me ook af wat er allemaal van invloed op is).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aldus.
Dat zal het zijn. Gaatje (laten) boren is dus zinvol?quote:Op vrijdag 14 juli 2017 11:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je geen afwateringsgat in je frame hebt zijn ze in no time naar de klote.
Jazeker, jij hebt toch een staal frame? Je kan best ff de trapas demonteren en dan 3mm boren en even een lakstift door het gaatje halen tegen de roest. Hoeft niet in dezelfde kleur want je ziet er toch niks van.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 11:20 schreef Z het volgende:
[..]
Dat zal het zijn. Gaatje (laten) boren is dus zinvol?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |