F1 2018 kun je toch zien als je een time attack doet?quote:Op woensdag 13 februari 2019 10:26 schreef Rory78 het volgende:
Nu ik al een paar keer wat uurtjes gehotlapt heb, zou ik wel eens willen weten waar je "record"-lijsten kan vinden van Assetto Corsa of F1 2018.. Als ik google kom ik niet verder dan wat fora. Dat moet toch ergens bijgehouden kunnen worden, niet?
Voor AC kan je deze app/addon installeren:quote:Op woensdag 13 februari 2019 10:26 schreef Rory78 het volgende:
Nu ik al een paar keer wat uurtjes gehotlapt heb, zou ik wel eens willen weten waar je "record"-lijsten kan vinden van Assetto Corsa of F1 2018.. Als ik google kom ik niet verder dan wat fora. Dat moet toch ergens bijgehouden kunnen worden, niet?
Dan denk ik dat ze een andere mod gebruikenquote:Op dinsdag 16 april 2019 11:29 schreef Sjemmert het volgende:
Geïnspireerd door F1 cafe heb ik zelf even wat op Zandvoort gereden met de ACFL F1 2019 mod. Weet alleen niet helemaal zeker of ze exact dezelfde mod gebruiken in F1 cafe, weet iemand welke mod dat is ?
In ieder geval ter referentie een 1:10.042 gereden. Rudy van Buren heeft in het programma de snelste tijd met een 1:13.1.
Ah ja het zal waarschijnlijk al een oudere mod zijn dan. Misschien de 2018 ACFL ? Heb ook een paar rondjes gereden in de RSS 2019 Hybrid mod en daarmee zat ik op 1:10.9 voorlopig maar dat is sowieso niet de mod die ze daar gebruiken.quote:Op dinsdag 16 april 2019 11:33 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan denk ik dat ze een andere mod gebruikenIk was eigenlijk ook al benieuwd, maar volgens mij gebruiken ze sowieso niet de 2019 variant aangezien ze dat al deden voor het begin van het seizoen en die toen volgens mij nog niet uit was.
Volgens mij zei iemand op Tweakers dat het de ACFL 2018 mod was inderdaad, maar geen idee, want die heb ik zelf niet geïnstalleerd.quote:Op dinsdag 16 april 2019 11:39 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ah ja het zal waarschijnlijk al een oudere mod zijn dan. Misschien de 2018 ACFL ? Heb ook een paar rondjes gereden in de RSS 2019 Hybrid mod en daarmee zat ik op 1:10.9 voorlopig maar dat is sowieso niet de mod die ze daar gebruiken.
Ik ook niet helaas. Misschien als iemand het zeker weet dat ik die mod ook nog eens probeer. Maar sowieso is de vergelijking met de gasten niet helemaal eerlijk natuurlijk want je weet niet wat voor setup ze gebruiken en of ze wel goed gebruik maken van de ERS systemen wat ook een hoop tijd kan schelen. Kwam gister het topic tegen op Tweakers waar ze een TT competitie houden in de RSS Hybrid 2018/2019 op Zandvoort en op circuits parallel aan de F1 kalender. Dat is wel leuk zal daar eens wat posten af en toe.quote:Op dinsdag 16 april 2019 11:47 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Volgens mij zei iemand op Tweakers dat het de ACFL 2018 mod was inderdaad, maar geen idee, want die heb ik zelf niet geïnstalleerd.
Als je alles in 1 keer wil kopen wordt het wel een aardige som.quote:Op donderdag 18 juli 2019 15:27 schreef Droopie het volgende:
Wat zou het nu kosten als ik een stand-alone computer met stoel, stuurtje en 1 grote monitor kosten en dat ie dan 150 fps ofzo draait in perfecte kwaliteit.
En kom je ook wel eens 2e hands setjes tegen van hobby mensen die zoiets compleet verkopen.
Ik vond F1 2018 grappig enzo, maar alles weggedaan.
Maar dat I-racing is wel heel tof, echter met mijn laptop trok het amper.
Volgend jaar ps5 kopen en nieuwe tvquote:Op donderdag 18 juli 2019 16:54 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als je alles in 1 keer wil kopen wordt het wel een aardige som.
Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat voor eisen je stelt. Maar als voorbeeld kan ik mijn setup geven die kwa prijs/kwaliteit ongeveer in het midden van het spectrum zit. Je kan in de prijs range eronder gaan zitten maar dan lever je wat in aan kwaliteit, je kan er ook boven gaan zitten maar dan wordt het gauw heel veel duurder.
Mijn setup:
PC - 5 jaar geleden 2de hands gekocht voor 1000 euro. Nog nooit wat geupgrade en draait iRacing nog op 84 FPS met hoge settings in 1440p. Specs 4GB R290x, 8GB ram, CPU i7-4790 @ 3,6 GHz.
Stoel - GT Omega rig met monitor stand 430 eu.
https://www.gtomega.eu/co(...)riant=14009912229943
https://www.gtomega.eu/co(...)single-monitor-mount
Monitor - 32 inch 1440p 144hz VA monitor van LG, 370 ongeveer. Kan ook goedkoper als je kleiner gaat of geen 1440p 144hz eist.
https://tweakers.net/pric(...)-32gk650f-zwart.html
Stuur - T300 RS 265 eu ongeveer.
https://shop.thrustmaster(...)g-wheels/t300rs.html
Pedalen (pedalen die bij het stuur komen zijn crap, als je een beetje serieus wil rijden zijn goede pedalen belangrijk, met name het rempedaal). Fanatec CSL Elite LC pedalen, 230 eu.
https://www.fanatec.com/eu-en/pedals/csl-elite-pedals-lc-eu.html
Dus even op een rijtje, en dan zonder PC want dat ligt echt aan je eigen eisen.
Stoel 430
Monitor 370
Stuur 265
Pedalen 230
Totaal 1295
Als je al een monitor hebt of een goedkopere neemt kan er wat af, maar er moet ook nog een PC bij natuurlijk.
Kwa prijs/kwaliteit is Logitech het onder segment, Thrustmaster zit een in het midden en Fanatec zit daar weer boven. Daarnaast is nog een wereld met heel goed custom spul maar dan moet je wel heel serieus zijn of gewoon geld te veel hebben.
paar vragen,quote:Op donderdag 18 juli 2019 13:57 schreef Sjemmert het volgende:
Nu ik eindelijk weer een beetje hersteld ben van die rot pfeiffer en mijn energie en concentratie niveau weer op peil komen kan ik weer een beetje gaan racen. Deze week al een paar races gedaan in iRacing in de FR2.0 op Laguna Seca. Misschien later in de week ook nog de F3 rijden op COTA
quote:Op donderdag 18 juli 2019 23:36 schreef Droopie het volgende:
[..]
Volgend jaar ps5 kopen en nieuwe tv
Kan de Sony Bravia 50" inch dienen voor monitor en jaar later de rest
Dat kan ook natuurlijk. Ik ben ook begonnen met alleen een G27, een wheelstand en een PS3. Over de jaren is er steeds wat bij gekomenquote:Op donderdag 18 juli 2019 23:36 schreef Droopie het volgende:
[..]
Volgend jaar ps5 kopen en nieuwe tv
Kan de Sony Bravia 50" inch dienen voor monitor en jaar later de rest
Haha nee, geen traction control of ABS in deze formule wagens. Maar er zit ook niet zo veel power in de 2.0 liter motor dus op de exits is de wagen redelijk makkelijk onder controle te houden imo. Het is vooral turn-in en mid-corner die je moet nailen in deze auto en waar je ook uit moet kijken om hem niet te verliezen.quote:Op donderdag 18 juli 2019 23:44 schreef Droopie het volgende:
[..]
paar vragen,
heeft die auto traction control?
die chicane neem je gruwelijk strak, is dat de auto die het je makkelijker maakt of heel veel oefenen?
die spiegels, zie je die ingame wel helemaal compleet (want bij ronde 3 haal je auto in en je ziet die auto amper meer)
en in welke klasse rij je momenteel (competitie), zijn de coureurs daar oplettend genoeg voor blauwe vlaggen
Ik raakte altijd in paniek op een baan, omdat ik amper controle kreeg over mijn auto 🤣
Je hebt echt zoveeeeeeel mods voor Assetto.quote:Op maandag 19 augustus 2019 09:22 schreef vosss het volgende:
@:Sjemmert
Gisteren mijn computer zover om Assetto Corsa te installeren. Inmiddels zo lang geleden dat ik geen idee meer had op welke settings ik dat kon spelen.
Blijkt dat alles op ultra prima draait. Maar toen was het al laat en alleen even een rondje met het toetsenbord geprobeerd.
Deze week ga ik mijn stuurtje aansluiten
Geen idee. Ik ben een paar jaar geleden compleet gestopt met pc gamen.quote:Op maandag 19 augustus 2019 09:55 schreef nils7 het volgende:
[..]
Je hebt echt zoveeeeeeel mods voor Assetto.
Je kan auto's en tracks los downloaden.quote:Op maandag 19 augustus 2019 09:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben een paar jaar geleden compleet gestopt met pc gamen.
Heb je wellicht een goeie site voor een overzicht van beschikbare mods? Zitten daar alleen auto's bij of ook andere circuits en alles?
Uiteraard.quote:
Hoi,quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 19:51 schreef Sjemmert het volgende:
@:vosss er nog aan toe gekomen deze week ?
Haha lekker bezig geweest dus. Wel vaag van die drivers hoor, dat heb jij weerquote:Op dinsdag 3 september 2019 10:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoi,
Nee, was er niet meer aan toegekomen. Had wel nog een vraag gesteld over linkjes die je eerder gaf in het F1 topic, maar die heb ik inmiddels gevonden, dus daar hoef je geen antwoord meer op te geven
Gisteravond "even" mijn stuurtje (T300 Ferrari 599xx Alcantara) willen installeren.
Dat ging lekker. Not. Blijkt dat mijn nieuwe bureau te diep is (100cm) om de kabel van de pedalen naar mn stuur te krijgen. Ofja, het kan net, maar dan staat er superveel spanning op de kabel wat niet gezond lijkt. Dus maar gewoon langs het bureau over de grond. Niet optimaal, maar soit.
Vervolgens kom ik erachter dat mijn bureau tegen de muur staat waar een verwarming hangt. Voorheen zetten ik mijn pedalen altijd gewoon tegen de achterwand aan, maar als ik dat nu doe dan kan ik de pedalen niet indrukken omdat ze tegen de verwarming komen
Plus ze staan dan te ver weg. Dus daar moet ik even kijken hoe ik dat oplos, pedalen vastzetten op een houten plankje of iets erachter leggen ofzo, dat komt wel goed.
Vervolgens de drivers installeren. Dat ging prima tot de software aangaf dat ik een firmware update moest doen. Die halverwege vastliep. Waarna heel mn stuur niks meer deed, geen power, geen kalibreren, helemaal niks, werd niet herkend etc etc. Ik dacht dat ie stuk was. Had me nog niks verbaasd ook, want sinds ik mn pc van zolder gehaald heb (waar ik hem niet gebruikte) zijn inmiddels 2 harde schijven en mijn versterker kapot
Ook met een handmatig geforceerde firmware upgrade werkte het niet.
Uiteindelijk na uren klooien het stuur aan de laptop gehangen, installeren, werd niet herkend, maar daar werkte de handmatige firmware update wel. En toen was het inmiddels 1 uur 's nachts, dus nog niet kunnen testen verder. Maar het stuur doet het![]()
Ik heb nog een setup voor Spa die je kan proberen als je wil. Hiermee reed ik 1:41.7 met ambient temperature 14°Cquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 18:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
TVP
Hier ook de RSS Formua Hybrid. Pak 1:12 op Zandvoort en 1:45 nogwat op Spa.
Ah thanks. Zo even proberen.quote:Op maandag 21 oktober 2019 20:01 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik heb nog een setup voor Spa die je kan proberen als je wil. Hiermee reed ik 1:41.7 met ambient temperature 14°C
https://gofile.io/?c=ljbfLJ
Is al weer wat sneller. Gebruik je de ERS systemen ook ? Met volle batterij je rondje starten en dan MGU-K deployment op hotlap en MGU-H mode op Motor zetten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 17:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
1:44.3 Nu op spa met die set up![]()
Maar we blijven proberen.
Helaas wel hehe. MGU-K staat standaard in Hotlap op die set up.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 19:35 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Is al weer wat sneller. Gebruik je de ERS systemen ook ? Met volle batterij je rondje starten en dan MGU-K deployment op hotlap en MGU-H mode op Motor zetten.
De snelste tijd die ik ooit gezien heb op RSR en YouTube is een 1:41.1
Vind het motorgeluid van dat ding zo zwaar voor zo’n soort auto. Maar rijdt lekker ja.quote:Op zondag 17 november 2019 15:42 schreef Sjemmert het volgende:
Ik vind in Assetto Corsa de Tatuus FA01 echt een fijne auto om mee online te racen. Er is ook bijna altijd wel een FA01 lobby online. Helaas is het niveau vaak niet zo hoog in die lobby's, wat ik dan meestal doe is achteraan starten en zien hoe ver ik naar voren kan komen. Dat levert soms leuke en chaotische races op. Zoals deze: van P23 naar P1 in 7 rondjes.
Leuke tip bedankt!quote:Op zaterdag 18 januari 2020 11:19 schreef Starflyer het volgende:
Max gaat dit weekend de 24 uur van Daytona rijden voor Team Redline. De race is vanaf 14.00 uur te zien op iRacing.com
[ afbeelding ]
Zou er wel met F1 wagen doorheen willen rossen.quote:
Zag dus op reddit iemand die ipv dit een Fanatac CSL aanraadde.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 11:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
Heb zelf de T150 Thrustmaster waar de pedalen kut van schijnen te zijn (ben zelf niks beters gewend) maar ze verkopen ook een losse pedalenset die beter schijnt te zijn genaamd TP3A. Iemand hier ervaring met dat ding?
[ afbeelding ]
Dat kan met Assetto Corsa :-Dquote:Op woensdag 5 februari 2020 22:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zou er wel met F1 wagen doorheen willen rossen.
Die pedalen heb ik ook. Kan idd tot 90kg.quote:Op woensdag 5 februari 2020 22:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zag dus op reddit iemand die ipv dit een Fanatac CSL aanraadde.
Nu stuitte ik op de CSL Elite Pedals.
[ afbeelding ]
Die rem kan je instellen op 90 kg. Voegt dat veel toe?
Nadeel is wel dat ik op een bureaustoel speel, dan is 90kg indrukken misschien wat te veel. Is op een playseat net iets makkelijker vermoed ik zoquote:Op donderdag 6 februari 2020 00:52 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Die pedalen heb ik ook. Kan idd tot 90kg.
Hiervoor altijd potentiometer pedalen gehad.
Het verschil tussen load cell en potentiometer is dat je op pedaal kracht remt ipv pedaal afstand. Ik heb mijn pedaal zo stijf ingesteld dat er bijna geen travel meer in zit, gaat puur op hoeveel kracht je op het pedaal zet. Is even wennen in het begin maar daarna zeker een voordeel.
T3PA is idd beter dan de normale pedalen omdat er een rubberen cone inzit die progressie op het pedaal simuleert. Maar de CSL Elite LC is nog beter daar die een loadcel rem heeft.
Als je van plan bent te upgraden zou ik ook zeker de CSL elite LC aanraden.
Ik speel ook met bureaustoel en moet mijn hoekje nog verder afwerken. Zit ook wel eens te denken aan een extra veer achter het rempedaal, maar belangrijker nog is betere remmen op mijn bureaustoel aangezien ik nu al wegrol bij een beetje actief racenquote:Op donderdag 6 februari 2020 15:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nadeel is wel dat ik op een bureaustoel speel, dan is 90kg indrukken misschien wat te veel. Is op een playseat net iets makkelijker vermoed ik zoAls ik hem minder sterk zou afstellen zou het dan te doen zijn denk je?
Mijn pedalen zijn vrij licht dus ik rol nu niet gauw weg. Da's op zich wel een voordeel. Waar ik soms last van heb is als ik stevig rem dat ik om een of andere reden mijn stuur (en dus mijn ganse bureau) naar me toe trek af en toequote:Op donderdag 6 februari 2020 21:05 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik speel ook met bureaustoel en moet mijn hoekje nog verder afwerken. Zit ook wel eens te denken aan een extra veer achter het rempedaal, maar belangrijker nog is betere remmen op mijn bureaustoel aangezien ik nu al wegrol bij een beetje actief racen
Ah ja, 90kg is aardig wat kracht daar zul je je setup wel een beetje voor moeten inrichten. Bij mij zitten de pedalen vastgebout op de pedalen plaat van mijn 'playseat'. Die kan dus niet verschuiven maar die plaat is niet zo heel dik dus als ik flink trap dan voel ik wel wat flex in die plaat.quote:Op donderdag 6 februari 2020 15:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nadeel is wel dat ik op een bureaustoel speel, dan is 90kg indrukken misschien wat te veel. Is op een playseat net iets makkelijker vermoed ik zoAls ik hem minder sterk zou afstellen zou het dan te doen zijn denk je?
Een triple setup is wel erg mooi jaquote:Op donderdag 6 februari 2020 15:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zit ook een beetje met m'n scherm. 1080p plat, begint soms wel te irriteren. Twijfel nu een beetje tussen 27" curved, of ik doe heel gek en zet een triple monitor setup neer.
Hoe heb jij dat geregeld Sjemmert?
Valt op zich mee, gebeurt ongeveer eens per sessie. Achter even 10 terug schuiven. Maar wel beetje irri, dus moet het wel oplossen.quote:Op donderdag 6 februari 2020 21:54 schreef Meike26 het volgende:
Je bureau heeft dus als eerste een upgrade nodigDat is alsof je met een winkelwagentje aan het scheuren bent.. mijn bureau weegt een kilootje of 200 gok ik.. dat gaat nergens heen
Single monitor is in elk opzicht wel praktischer. Triple is mooi, maar geen idee of ik veel gebruik zou maken van die twee schermen aan de zijkant, al mis ik met m'n platte monitor heel soms wat peripheral vision. Speel nu een 24 inch op 1080p, wat sowieso al tegen begint te vallen, qua scherpte ook.quote:Op donderdag 6 februari 2020 22:57 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ah ja, 90kg is aardig wat kracht daar zul je je setup wel een beetje voor moeten inrichten. Bij mij zitten de pedalen vastgebout op de pedalen plaat van mijn 'playseat'. Die kan dus niet verschuiven maar die plaat is niet zo heel dik dus als ik flink trap dan voel ik wel wat flex in die plaat.
Er komen wel verschillende weerstanden mee met de pedalen waarmee je de benodigde kracht in kunt stellen. Ik weet even niet uit me hoofd tot hoe licht je kan maar deze is dus wel wat te verstellen. Hoe dan ook zal je wel iets moeten bedenken om de boel enigszins vast te zetten denk ik.
[..]
Een triple setup is wel erg mooi ja![]()
Ik heb zelf een enkele platte monitor, deze is 32 inch 1440p 144hz. Deze zit vast aan mijn 'playseat' d.m.v. een monitor stand add-on die beschikbaar is voor mijn seat.
Ja het extra zicht kan wel voordelig zijn lijkt me. Ik weet alleen niet of mijn PC het ook zou trekken om 2 extra schermen te bedienen. Voor nu ben ik met een single 32 inch tevreden.quote:Op maandag 10 februari 2020 20:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Valt op zich mee, gebeurt ongeveer eens per sessie. Achter even 10 terug schuiven. Maar wel beetje irri, dus moet het wel oplossen.
[..]
Single monitor is in elk opzicht wel praktischer. Triple is mooi, maar geen idee of ik veel gebruik zou maken van die twee schermen aan de zijkant, al mis ik met m'n platte monitor heel soms wat peripheral vision. Speel nu een 24 inch op 1080p, wat sowieso al tegen begint te vallen, qua scherpte ook.
Dat hoorde ik toevallig ook laatst in een stream van Norris. Word je daar niet gillend gek van vraag ik me dan afquote:Op woensdag 12 februari 2020 12:50 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja het extra zicht kan wel voordelig zijn lijkt me. Ik weet alleen niet of mijn PC het ook zou trekken om 2 extra schermen te bedienen. Voor nu ben ik met een single 32 inch tevreden.
Wat wel kan helpen met de situational awareness is de Crew Chief app. Daarmee kan je in tal van sims een spotter nemen vergelijkbaar met zoals in iRacing.
Die eerste zag ik een tijdje geleden ook ja. Voordeel van die dingen is totaal geen flex in wel onderdeel dan ook. Mag ook wel voor rond de 25K pond.quote:Carlos Sainz is deze winter ook aan het simracen gegaan. De installatie van zijn setup:
Lando en Carlos aan het spelen:
Schijnt wel te irriteren na een tijdje omdat zo’n headset vrij zwaar is. Benieuwd hoe jij daarover denkt. Maar wel tofquote:Op donderdag 13 februari 2020 00:40 schreef totalvamp het volgende:
ik gebruik een Pimax 8K (2x4k) voor sims. Dan heb je veel meer het gevoel van snelheid. het is ook veel makkelijker de apex te vinden in een bocht.
Wat is een th8s?quote:Op donderdag 13 februari 2020 00:36 schreef Tailless het volgende:
Tvp.
Ik heb een trustmaster tr300 set met pendalen. Samen met de th8s .
Waar ik niet tevreden over ben is de rem
het zweten is het ergste, hij is niet heel zwaar. kan gerust uren rijdenquote:Op vrijdag 14 februari 2020 15:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Schijnt wel te irriteren na een tijdje omdat zo’n headset vrij zwaar is. Benieuwd hoe jij daarover denkt. Maar wel tof
Heb even gegoogled wat een Primax 8K is maar dat is een best VR brilletje zo te zien. Lijkt me ook wel gaaf. Heb eens geprobeerd mijn PSVR werkend te krijgen op de PC maar dat werkte niet echt optimaal.quote:Op donderdag 13 februari 2020 00:40 schreef totalvamp het volgende:
ik gebruik een Pimax 8K (2x4k) voor sims. Dan heb je veel meer het gevoel van snelheid. het is ook veel makkelijker de apex te vinden in een bocht.
Specs zeggen niet alles. jammer dat die allen kan upscalen,quote:Op vrijdag 14 februari 2020 15:52 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Heb even gegoogled wat een Primax 8K is maar dat is een best VR brilletje zo te zien. Lijkt me ook wel gaaf. Heb eens geprobeerd mijn PSVR werkend te krijgen op de PC maar dat werkte niet echt optimaal.
Speel je op PC of op console ?quote:Op donderdag 13 februari 2020 00:36 schreef Tailless het volgende:
Tvp.
Ik heb een trustmaster tr300 set met pendalen. Samen met de th8s .
Waar ik niet tevreden over ben is de rem
Ik slee op pc. Ik denk dat ik gewoon een loadcell ga kopen in inbouwenquote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:16 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Speel je op PC of op console ?
Als je op PC speelt zou je kunnen kijken of je ergens een tweedehands G25/27 pedalen set ergens los kan vinden. Als je daar een GTEYE rem veer in stopt is dat ook een aardige set en met die veer heb je al een stuk meer gevoel in je rem pedaal. Zo heb ik ook jaren gereden. Schijnt alleen wel minder goed te passen op de nieuwe G29/920 sets dus ik zou dan wel echt kijken voor een G25/27 set
http://www.gteye.com.au/p(...)e-spring-for-g25-g27
De T3PA pro pedalen set heb ik zelf geen ervaring mee maar die heeft een rubberen cone (en/of een veer geloof ik) in het rempedaal dat de progressie simuleert en zou je daarmee ook wat meer gevoel moeten geven. Deze set kost 150 ongeveer.
http://mobile.thrustmaster.com/node/6324
Ik heb zelf nu de Fanatec CSl Elite LC pedalen. Deze heeft een loadcell rem en werkt dus op hard je op het pedaal drukt in plaats van hoe diep je het pedaal in trapt. Dat is toch wel een flink voordeel imo. Merk dat ik hiermee minder tijd nodig heb om op snelheid te komen en daarna ook een stuk constanter ben onder het remmen. Deze set kost ongeveer 230.
https://fanatec.com/eu-en/pedals/csl-elite-pedals-lc
TH8A heb ik ook maar ik gebruik hem zelden eigenlijk![]()
Dat is ook nog een optie inderdaad.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:17 schreef Tailless het volgende:
[..]
Ik slee op pc. Ik denk dat ik gewoon een loadcell ga kopen in inbouwen
Of die kone zit er niet. Of is veelste zwak. Maar hij remt echt niet zoals een auto. Dus ik denk gewoon een loadcell in ga bouwen. Goedkoper dan een nieuwe set.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:40 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat is ook nog een optie inderdaad.
Die T3PA hebben ook al zo'n rubberen cone toch ? Dan heeft een pro inderdaad niet zoveel voordeel lijkt me.
Ik Assetto Corsa en F1 2019.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 19:23 schreef Tailless het volgende:
Ik rij meeste Dirt 2,0, kartkraft , Forza (ja ik weet) en project cars 2.
Heb nog meer spellen maar begin nu eerst met 4
Is F1 wat?quote:Op vrijdag 14 februari 2020 21:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik Assetto Corsa en F1 2019.
Dirt rally lijkt me ook nog wel mooi.
Als je van F1 houdt zeker wel. Wel een beetje Arcade maar als je op de F1 circuits met F1 auto’s wil rijden is het best vermakelijk.quote:
Ik ben geen fan van subscriptionsquote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:25 schreef King_Merc het volgende:
Oh heeft iemand ervaring met Iracing ? Wat zijn precies de kosten ? Er wordt gezegd dat het bekoorlijk duur is , maar voor mn gevoel is 10 euro per maand niet zo heel erg veel (kosten voor circuits en auto,s zijn eenmalig)
10 eu p.m. is alleen om in te kunnen loggen plus een paar starters auto's en circuits om mee te beginnen. Zodra je wat serieuzer wil rijden en een seizoen (12 weken) wil vol maken zou je dus een auto + 12 circuits moeten aanschaffen a 10-15 eu ps.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:25 schreef King_Merc het volgende:
Oh heeft iemand ervaring met Iracing ? Wat zijn precies de kosten ? Er wordt gezegd dat het bekoorlijk duur is , maar voor mn gevoel is 10 euro per maand niet zo heel erg veel (kosten voor circuits en auto,s zijn eenmalig)
Ik heb echt niks met ac en acc.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:21 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
10 eu p.m. is alleen om in te kunnen loggen plus een paar starters auto's en circuits om mee te beginnen. Zodra je wat serieuzer wil rijden en een seizoen (12 weken) wil vol maken zou je dus een auto + 12 circuits moeten aanschaffen a 10-15 eu ps.
Dus ja die kosten zijn eenmalig maar reken wel op ongeveer 200-400 eu aan content voor je een beetje compleet bent.
Ik heb laatste weken wat Assetto Corsa Competizione gespeeld. Is wel alleen GT3 maar het online racen is wel leuk. Doe af en toe de competition races. Dat zijn meestal wat langere races van 3 kwartier tot meerdere uren per race. Inclusief dag/nacht en weer simulatie geeft dat erg toffe races.
Zie bv. deze openings ronden van zo'n race op Suzuka, in het donker, starten in lichte regen waarna de baan snel op droogt;
Automobilista 2 Early acces is uit, ik herhaal AMS2 EARLY ACCESS is uit op Steamquote:Op zaterdag 28 maart 2020 09:57 schreef Tailless het volgende:
[..]
Ik heb echt niks met ac en acc.
Zag dat er een nieuwe game op de project cars 2 engine komt daar heb ik zin in
zin in. Ziet er goed uit. Schijnt betere FFB te hebben dan PC2quote:Op woensdag 1 april 2020 17:58 schreef Kickstart het volgende:
[..]
Automobilista 2 Early acces is uit, ik herhaal AMS2 EARLY ACCESS is uit op Steam
Voor de onwetenden Early acces betekent, niet ze*ken dat dit of dat nog niet werkt, komt nog
https://www.isrtv.com/for(...)no-longer-available/quote:Additionally, if a game doesn't natively support the jetseat, it can be put into sound mode and the low frequency signals output by the game's sound will make the transducers rumble. In other words, you'll feel explosions and other low frequency effects. This can also be used to enhance movies and music - when the bass kicks in so does the jetseat. Finally, it also has a massage mode.
Hij draait op de zelfde engine als pc2.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:17 schreef Sjemmert het volgende:
Heb automobilista 1/stock car extreme ook. Die draait op de oude rfactor 1 engine. Prima sim hoewel ondertussen wel wat verouderd. Die nieuwe draait volgens mij op de PC engine ? Ik vond PC1 erg matig, PC2 overgeslagen. Wel benieuwd hoe Automobilista 2 uit zal pakken op die engine.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |