abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 februari 2019 @ 19:23:18 #101
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_184921670
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zondag 10 februari 2019 @ 17:04:59 #102
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184939746
Alweer een NEO race met een crash terwijl we 4e reden. Het wordt traditie inmiddels ;(.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 11 februari 2019 @ 10:13:44 #103
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_184951266
pi_184988661
Nu ik al een paar keer wat uurtjes gehotlapt heb, zou ik wel eens willen weten waar je "record"-lijsten kan vinden van Assetto Corsa of F1 2018.. Als ik google kom ik niet verder dan wat fora. Dat moet toch ergens bijgehouden kunnen worden, niet?
  woensdag 13 februari 2019 @ 11:12:29 #105
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_184989468
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 10:26 schreef Rory78 het volgende:
Nu ik al een paar keer wat uurtjes gehotlapt heb, zou ik wel eens willen weten waar je "record"-lijsten kan vinden van Assetto Corsa of F1 2018.. Als ik google kom ik niet verder dan wat fora. Dat moet toch ergens bijgehouden kunnen worden, niet?
F1 2018 kun je toch zien als je een time attack doet?

Assetto geen idee eigenlijk.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_184991343
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 10:26 schreef Rory78 het volgende:
Voor AC kan je deze app/addon installeren:
http://www.radiators-champ.com/RSRLiveTiming/

Die houd een database bij met snelste ronden. Dan kan je ook in game die tijden zien en tijden van jou toevoegen. Als je alleen de snelste tijden wil zien kan je de combo ook hier op hun site invoeren en bekijken.

http://www.radiators-cham(...)nity=all&friends=all

[ Bericht 12% gewijzigd door Sjemmert op 13-02-2019 13:23:11 ]
  Moderator zondag 10 maart 2019 @ 15:06:29 #107
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185519460
Haha mijn broer heeft deze week dirt 2.0 en een logitec G29 stuur/pedalen/schakelpook gekocht :P snel een keer bij hem uitproberen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185773254
Verstappen en consorten staan dit weekend aan de start van de virtuele 12 uur van Sebring. De race is zaterdag vanaf 11 uur te volgen op de kanalen van rFactor.

https://nl.motorsport.com(...)van-sebring/4356606/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_186248322
Geïnspireerd door F1 cafe heb ik zelf even wat op Zandvoort gereden met de ACFL F1 2019 mod. Weet alleen niet helemaal zeker of ze exact dezelfde mod gebruiken in F1 cafe, weet iemand welke mod dat is ?

In ieder geval ter referentie een 1:10.042 gereden. Rudy van Buren heeft in het programma de snelste tijd met een 1:13.1.

dinsdag 16 april 2019 @ 11:33:17 #110
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_186248364
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 11:29 schreef Sjemmert het volgende:
Geïnspireerd door F1 cafe heb ik zelf even wat op Zandvoort gereden met de ACFL F1 2019 mod. Weet alleen niet helemaal zeker of ze exact dezelfde mod gebruiken in F1 cafe, weet iemand welke mod dat is ?

In ieder geval ter referentie een 1:10.042 gereden. Rudy van Buren heeft in het programma de snelste tijd met een 1:13.1.

Dan denk ik dat ze een andere mod gebruiken ;) Ik was eigenlijk ook al benieuwd, maar volgens mij gebruiken ze sowieso niet de 2019 variant aangezien ze dat al deden voor het begin van het seizoen en die toen volgens mij nog niet uit was.
Don't let my username fool you...
pi_186248419
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 11:33 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dan denk ik dat ze een andere mod gebruiken ;) Ik was eigenlijk ook al benieuwd, maar volgens mij gebruiken ze sowieso niet de 2019 variant aangezien ze dat al deden voor het begin van het seizoen en die toen volgens mij nog niet uit was.
Ah ja het zal waarschijnlijk al een oudere mod zijn dan. Misschien de 2018 ACFL ? Heb ook een paar rondjes gereden in de RSS 2019 Hybrid mod en daarmee zat ik op 1:10.9 voorlopig maar dat is sowieso niet de mod die ze daar gebruiken.
  dinsdag 16 april 2019 @ 11:47:10 #112
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_186248528
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 11:39 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ah ja het zal waarschijnlijk al een oudere mod zijn dan. Misschien de 2018 ACFL ? Heb ook een paar rondjes gereden in de RSS 2019 Hybrid mod en daarmee zat ik op 1:10.9 voorlopig maar dat is sowieso niet de mod die ze daar gebruiken.
Volgens mij zei iemand op Tweakers dat het de ACFL 2018 mod was inderdaad, maar geen idee, want die heb ik zelf niet geïnstalleerd.
Don't let my username fool you...
pi_186248830
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 11:47 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Volgens mij zei iemand op Tweakers dat het de ACFL 2018 mod was inderdaad, maar geen idee, want die heb ik zelf niet geïnstalleerd.
Ik ook niet helaas. Misschien als iemand het zeker weet dat ik die mod ook nog eens probeer. Maar sowieso is de vergelijking met de gasten niet helemaal eerlijk natuurlijk want je weet niet wat voor setup ze gebruiken en of ze wel goed gebruik maken van de ERS systemen wat ook een hoop tijd kan schelen. Kwam gister het topic tegen op Tweakers waar ze een TT competitie houden in de RSS Hybrid 2018/2019 op Zandvoort en op circuits parallel aan de F1 kalender. Dat is wel leuk zal daar eens wat posten af en toe.
pi_186761332
Laatste weken af en toe in de de RSS 2019 Hybrid gereden voor een TT competitie op Tweakers. Als iemand het leuk lijkt om mee te doen neem dan eens een kijkje hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1912976/0

pi_186925905
Heb een monitor gekocht voor op mijn rig 8-) Gekozen voor de LG 32gk650f een 32 inch, 144hz, 5ms response, 1440p freesync monitor met VA paneel. Er zit nu een goedkope 32 inch tv op dus verwacht wel een stap voorwaarts kwa beeld kwaliteit. Vanmiddag even installeren :)
pi_187986184
Nu ik eindelijk weer een beetje hersteld ben van die rot pfeiffer en mijn energie en concentratie niveau weer op peil komen kan ik weer een beetje gaan racen. Deze week al een paar races gedaan in iRacing in de FR2.0 op Laguna Seca. Misschien later in de week ook nog de F3 rijden op COTA :)

pi_187987648
Wat zou het nu kosten als ik een stand-alone computer met stoel, stuurtje en 1 grote monitor kosten en dat ie dan 150 fps ofzo draait in perfecte kwaliteit.
En kom je ook wel eens 2e hands setjes tegen van hobby mensen die zoiets compleet verkopen.

Ik vond F1 2018 grappig enzo, maar alles weggedaan.
Maar dat I-racing is wel heel tof, echter met mijn laptop trok het amper.
Hell To The Liars
pi_187989237
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 15:27 schreef Droopie het volgende:
Wat zou het nu kosten als ik een stand-alone computer met stoel, stuurtje en 1 grote monitor kosten en dat ie dan 150 fps ofzo draait in perfecte kwaliteit.
En kom je ook wel eens 2e hands setjes tegen van hobby mensen die zoiets compleet verkopen.

Ik vond F1 2018 grappig enzo, maar alles weggedaan.
Maar dat I-racing is wel heel tof, echter met mijn laptop trok het amper.
Als je alles in 1 keer wil kopen wordt het wel een aardige som.

Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat voor eisen je stelt. Maar als voorbeeld kan ik mijn setup geven die kwa prijs/kwaliteit ongeveer in het midden van het spectrum zit. Je kan in de prijs range eronder gaan zitten maar dan lever je wat in aan kwaliteit, je kan er ook boven gaan zitten maar dan wordt het gauw heel veel duurder.

Mijn setup:
PC - 5 jaar geleden 2de hands gekocht voor 1000 euro. Nog nooit wat geupgrade en draait iRacing nog op 84 FPS met hoge settings in 1440p. Specs 4GB R290x, 8GB ram, CPU i7-4790 @ 3,6 GHz.

Stoel - GT Omega rig met monitor stand 430 eu.
https://www.gtomega.eu/co(...)riant=14009912229943

https://www.gtomega.eu/co(...)single-monitor-mount

Monitor - 32 inch 1440p 144hz VA monitor van LG, 370 ongeveer. Kan ook goedkoper als je kleiner gaat of geen 1440p 144hz eist.
https://tweakers.net/pric(...)-32gk650f-zwart.html

Stuur - T300 RS 265 eu ongeveer.
https://shop.thrustmaster(...)g-wheels/t300rs.html

Pedalen (pedalen die bij het stuur komen zijn crap, als je een beetje serieus wil rijden zijn goede pedalen belangrijk, met name het rempedaal). Fanatec CSL Elite LC pedalen, 230 eu.
https://www.fanatec.com/eu-en/pedals/csl-elite-pedals-lc-eu.html

Dus even op een rijtje, en dan zonder PC want dat ligt echt aan je eigen eisen.

Stoel 430
Monitor 370
Stuur 265
Pedalen 230

Totaal 1295

Als je al een monitor hebt of een goedkopere neemt kan er wat af, maar er moet ook nog een PC bij natuurlijk.

Kwa prijs/kwaliteit is Logitech het onder segment, Thrustmaster zit een in het midden en Fanatec zit daar weer boven. Daarnaast is nog een wereld met heel goed custom spul maar dan moet je wel heel serieus zijn of gewoon geld te veel hebben.
pi_187996210
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 16:54 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Als je alles in 1 keer wil kopen wordt het wel een aardige som.

Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat voor eisen je stelt. Maar als voorbeeld kan ik mijn setup geven die kwa prijs/kwaliteit ongeveer in het midden van het spectrum zit. Je kan in de prijs range eronder gaan zitten maar dan lever je wat in aan kwaliteit, je kan er ook boven gaan zitten maar dan wordt het gauw heel veel duurder.

Mijn setup:
PC - 5 jaar geleden 2de hands gekocht voor 1000 euro. Nog nooit wat geupgrade en draait iRacing nog op 84 FPS met hoge settings in 1440p. Specs 4GB R290x, 8GB ram, CPU i7-4790 @ 3,6 GHz.

Stoel - GT Omega rig met monitor stand 430 eu.
https://www.gtomega.eu/co(...)riant=14009912229943

https://www.gtomega.eu/co(...)single-monitor-mount

Monitor - 32 inch 1440p 144hz VA monitor van LG, 370 ongeveer. Kan ook goedkoper als je kleiner gaat of geen 1440p 144hz eist.
https://tweakers.net/pric(...)-32gk650f-zwart.html

Stuur - T300 RS 265 eu ongeveer.
https://shop.thrustmaster(...)g-wheels/t300rs.html

Pedalen (pedalen die bij het stuur komen zijn crap, als je een beetje serieus wil rijden zijn goede pedalen belangrijk, met name het rempedaal). Fanatec CSL Elite LC pedalen, 230 eu.
https://www.fanatec.com/eu-en/pedals/csl-elite-pedals-lc-eu.html

Dus even op een rijtje, en dan zonder PC want dat ligt echt aan je eigen eisen.

Stoel 430
Monitor 370
Stuur 265
Pedalen 230

Totaal 1295

Als je al een monitor hebt of een goedkopere neemt kan er wat af, maar er moet ook nog een PC bij natuurlijk.

Kwa prijs/kwaliteit is Logitech het onder segment, Thrustmaster zit een in het midden en Fanatec zit daar weer boven. Daarnaast is nog een wereld met heel goed custom spul maar dan moet je wel heel serieus zijn of gewoon geld te veel hebben.
Volgend jaar ps5 kopen en nieuwe tv
Kan de Sony Bravia 50" inch dienen voor monitor en jaar later de rest :P
Hell To The Liars
pi_187996390
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:57 schreef Sjemmert het volgende:
Nu ik eindelijk weer een beetje hersteld ben van die rot pfeiffer en mijn energie en concentratie niveau weer op peil komen kan ik weer een beetje gaan racen. Deze week al een paar races gedaan in iRacing in de FR2.0 op Laguna Seca. Misschien later in de week ook nog de F3 rijden op COTA :)

paar vragen,

heeft die auto traction control?
die chicane neem je gruwelijk strak, is dat de auto die het je makkelijker maakt of heel veel oefenen?
die spiegels, zie je die ingame wel helemaal compleet (want bij ronde 3 haal je auto in en je ziet die auto amper meer)

en in welke klasse rij je momenteel (competitie), zijn de coureurs daar oplettend genoeg voor blauwe vlaggen

Ik raakte altijd in paniek op een baan, omdat ik amper controle kreeg over mijn auto 🤣
Hell To The Liars
pi_188006792
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 23:36 schreef Droopie het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 23:36 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dat kan ook natuurlijk. Ik ben ook begonnen met alleen een G27, een wheelstand en een PS3. Over de jaren is er steeds wat bij gekomen :P Ik kan Gran Turismo Sport ook wel aanraden op de PS4. De physics in GTS zijn misschien iets minder realistisch dan in iRacing bv maar de force feedback is oke en de online competitie is minstens zo hardcore. Ik noem het ook wel iRacing light :P kwa online racen vind je geen betere games op de markt dan deze twee.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 23:44 schreef Droopie het volgende:

[..]

paar vragen,

heeft die auto traction control?
die chicane neem je gruwelijk strak, is dat de auto die het je makkelijker maakt of heel veel oefenen?
die spiegels, zie je die ingame wel helemaal compleet (want bij ronde 3 haal je auto in en je ziet die auto amper meer)

en in welke klasse rij je momenteel (competitie), zijn de coureurs daar oplettend genoeg voor blauwe vlaggen

Ik raakte altijd in paniek op een baan, omdat ik amper controle kreeg over mijn auto 🤣
Haha nee, geen traction control of ABS in deze formule wagens. Maar er zit ook niet zo veel power in de 2.0 liter motor dus op de exits is de wagen redelijk makkelijk onder controle te houden imo. Het is vooral turn-in en mid-corner die je moet nailen in deze auto en waar je ook uit moet kijken om hem niet te verliezen.

Ik neem de corkscrew wel express in zijn 3 voor wat meer stabiliteit. In zijn 2 is mogelijk iets sneller, maar als je in 3 genoeg snelheid mee kan nemen die bocht door verlies je niet veel en is de kans om te spinnen een stuk kleiner.

Veel oefenen ligt een beetje aan je niveau en ervaring, er zit wel een steile leercurve aan vast alvorens je een wagen op de limiet over een circuit kan krijgen zonder te crashen, maar als die eenmaal overwonnen is valt het mee. Met een nieuwe baan/auto combo zit ik na een uurtje oefenen meestal wel tegen de limiet en ben ik op snelheid voor een eerste race. Vanaf dan is voor de rest van de week 15 minuten rijden voor een race genoeg om weer in het ritme en op snelheid te komen en dan vind je vaak nog een tiende hier een paar honderdsten daar.

In game heb ik gewoon een virtuele spiegel boven in het scherm. Ik heb dat filmpje opgenomen van een replay en dan kan je die spiegel er helaas niet in krijgen voor zo ver ik weet.

Het liefst rij ik openwheelers. Formule Renault 2.0 of F3 bijvoorbeeld, en anders GT3 o.i.d. Doe niet echt een competitie of kampioenschap ofzo, speel ik ook niet vaak genoeg voor, soms rij ik ook weken niet, ligt er ook net aan of ik tijd/zin heb en er een leuke combo beschikbaar is.

Over het algemeen hebben mensen in iRacing wel respect voor de blauwe vlaggen en meestal gaat het goed maar het blijft altijd een risico natuurlijk. Toevallig gebeurde me dit gister avond, gast rijd 40km/u op de race lijn :'(

zaterdag 20 juli 2019 @ 19:35:27 #122
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_188028155
https://www.twitch.tv/landonorris

Lando en 3 Maxen in redline team
Verstappen gaat zo rijden
pi_188221801
Gister een F3 race gewonnen op Monza in iRacing. Als 2de gekwalificeerd, in de eerste bocht de leiding kunnen pakken maar voor het einde van de eerste ronde weer teruggevallen tot P5. Vervolgens vrij vlot weer opgeklommen tot P1 en een gaatje kunnen slaan om te ontsnappen aan de slipstream.

En ik heb een nieuwe livery gevonden voor de F3. De 2014 Van Amersfoort Racing livery van Verstappen. 8-)

pi_188516526
@Sjemmert

Gisteren mijn computer zover om Assetto Corsa te installeren. Inmiddels zo lang geleden dat ik geen idee meer had op welke settings ik dat kon spelen.

Blijkt dat alles op ultra prima draait. Maar toen was het al laat en alleen even een rondje met het toetsenbord geprobeerd.

Deze week ga ik mijn stuurtje aansluiten :9
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 19 augustus 2019 @ 09:55:44 #125
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_188516902
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2019 09:22 schreef vosss het volgende:
@:Sjemmert

Gisteren mijn computer zover om Assetto Corsa te installeren. Inmiddels zo lang geleden dat ik geen idee meer had op welke settings ik dat kon spelen.

Blijkt dat alles op ultra prima draait. Maar toen was het al laat en alleen even een rondje met het toetsenbord geprobeerd.

Deze week ga ik mijn stuurtje aansluiten :9
Je hebt echt zoveeeeeeel mods voor Assetto.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')