Die wachten totdat het sein brandmeester is gegeven, dan komt de haat wel weerquote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:29 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Zelfs op Feyenoord netwerk alleen maar positieve berichten. Zelfs op FN. Al zullen de grapjes nog wel komen.
Ik vrees het ook.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:32 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Die wachten totdat het sein brandmeester is gegeven, dan komt de haat wel weer
Maar ja, dat werkt beide kanten op.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:33 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ik vrees het ook.
En anders wel weer een "ludiek" liedje bij de volgende Klassieker.
Werd er door iemand hier op forum al op een bericht met deze inhoudquote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:32 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Die wachten totdat het sein brandmeester is gegeven, dan komt de haat wel weer
Dus ze zijn er wel hoorquote:Iets in de trant van 'en die hebben ze dus bij FC Utrecht proberen te slijten in de deal met Amrabat, want zo zijn ze in 020'
Leeftijd heeft er in ieder geval niets mee te maken: ik heb het op mijn 18e wel eens gehad. Weliswaar vanuit een aangeboren hartafwijking en in een vorm waar ik zelf niets van merkte (het was alleen op een ECG waarneembaar) maar in geval van onontdekte mankementen of niet goed behandelde ziekten kan iedereen er last van krijgen.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:26 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
IK vind het alleen buitengewoon vreemd dat een 20 jarige topsporter met zoiets te maken krijgt.
Was wel aardig opzich.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:43 schreef franklop het volgende:
Nu we voorlopig even geen verdere info krijgen en ik niks heb gezien; hoe ging de wedstrijd eigenlijk?
Totaal niet relevant natuurlijk, maar toch
Is een coma normaal bij hartritmestoornissen? En zegt dat iets over de schade?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:27 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Gij is geen arts, ondergetekende wel.
Zo vreemd is dit helaas echt niet hoor.
twitter:werderbremen twitterde op zaterdag 08-07-2017 om 18:37:27#Baumann: Unsere Gedanken & allerbesten Wünsche sind bei #Nouri, seinen Angehörigen, den Spielern, Fans und beim @AFCAjax! #Werder #ajasvw reageer retweet
Na een reanimatie wordt (afhankelijk van ziekenhuis) iemand actief gekoeld danwel kunstmatig in coma gehouden. Lichaamsmetabolisme is dan lager en derhalve de schade minder. Althans dat is de gedachtequote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Is een coma normaal bij hartritmestoornissen? En zegt dat iets over de schade?
Kunstmatige coma is relatief normaal ja. Om zijn lichaam in bescherming te nemen ook.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ze hebben het in de tweet niet over coma maar over "in slaap gehouden". Kan ook een soort verdoving of narcose zijn.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Er wordt een kunstmatige coma bedoeld, daar mag je wel vanuit gaan.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ze hebben het in de tweet niet over coma maar over "in slaap gehouden". Kan ook een soort verdoving of narcose zijn.
Klopt, alleen sommige bronnen vermijden het woord coma omdat het negatieve associatie heeft.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:53 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Er wordt een kunstmatige coma bedoeld, daar mag je wel vanuit gaan.
Dat snap ik ja.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:55 schreef Droopie het volgende:
[..]
Klopt, alleen sommige bronnen vermijden het woord coma omdat het negatieve associatie heeft.
Dit. Ze zeggen slaap omdat het minder eng klinkt dan kunstmatige coma.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:49 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Kunstmatige coma is relatief normaal ja. Om zijn lichaam in bescherming te nemen ook.
En nee, niet per se. Een normale coma zou beroerder zijn over het algemeen.
Bij een hartritmestoornis kan er ook een bloedprop ontstaan he, waardoor er alsnog een hartstilstand bij overheen kan komen. Dus het is niet ondenkbaar dat zijn hart stil heeft gestaanquote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:58 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Het verhaal van hartritmestoornissen valt moeilijk te rijmen met reanimatie.
En daarbij weet 95% van de bevolking volgens mij het verschil ook niet tussen reanimeren en defibrilleren. En wanneer je wat doet en waarom.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:59 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Bij een hartritmestoornis kan er ook een bloedprop ontstaan he, waardoor er alsnog een hartstilstand bij overheen kan komen. Dus het is niet ondenkbaar dat zijn hart stil heeft gestaan
Maar in geval van hartritmestoornis is eeneen kunstmatige coma niet nodig normaliter?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:59 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Bij een hartritmestoornis kan er ook een bloedprop ontstaan he, waardoor er alsnog een hartstilstand bij overheen kan komen. Dus het is niet ondenkbaar dat zijn hart stil heeft gestaan
Wat ik las dat ze hem op het veld in slaap brachten om een betere beademing te kunnen toedienen.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Maar in geval van hartritmestoornis is eeneen kunstmatige coma niet nodig normaliter?
Dat ligt aan de ernst en wat de hartritmestoornis teweeg heeft gebracht.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Maar in geval van hartritmestoornis is eeneen kunstmatige coma niet nodig normaliter?
Een hartritmestoornis kan dus ook schade veroorzaken? Hersenschade neem ik dan aan?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:03 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat ligt aan de ernst en wat de hartritmestoornis teweeg heeft gebracht.
Mogelijk dus puur om het ritme te stabiliseren?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:03 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wat ik las dat ze hem op het veld in slaap brachten om een betere beademing te kunnen toedienen.
Maar Ajax noemt slechts het eerste en niet het tweede...quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:59 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ja, want door de ritmestoornis pompt het hart niet de juiste hoeveelheid zuurstof rond. Hersenen lijden daar als eerste onder, maar het hart zelf ook. En daarnaast kan een ritmestoornis dus ook voor stolsels zorgen die weer leiden tot een hartaanval of stilstand.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Een hartritmestoornis kan dus ook schade veroorzaken? Hersenschade neem ik dan aan?
Hersenbeschadiging ontstaat als de hersenen gedurende een x periode geen zuurstof krijgen omdat het hart niet goed pompt. Dus ja, in theorie kan dat, ook omdat tijdens een ritmestoornis het hart ook gewoon kan stoppen of de bloedtoevoer minder kan worden door proppen.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Een hartritmestoornis kan dus ook schade veroorzaken? Hersenschade neem ik dan aan?
Mogelijk om de ademhaling normaal te krijgen.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Mogelijk dus puur om het ritme te stabiliseren?
Dat weet ik. Is ook puur speculatief of zijn hart stil heeft gestaan of niet.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:05 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Maar Ajax noemt slechts het eerste en niet het tweede...
Shit zeg, reden tot euforie lijkt me nog niet gepast zo te lezen. Laatste vraag, wanneer kunnen doktoren conclusies trekken mbt schade en kun je spreken van een werkelijk stabiele situatie? 48 uur oid?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:06 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ja, want door de ritmestoornis pompt het hart niet de juiste hoeveelheid zuurstof rond. Hersenen lijden daar als eerste onder, maar het hart zelf ook. En daarnaast kan een ritmestoornis dus ook voor stolsels zorgen die weer leiden tot een hartaanval of stilstand.
quote:Na de geslaagde reanimatie is Nouri in slaap gebracht. Hij heeft een hartslag en ademde zelfstandig, maar de dokteren vonden hem beter om hem in slaap te brengen en te beademen. Dit omdat er dan sprake is van een betere ademhaling.
De teamgenoten van Nouri zijn in de kleedkamer geinformeerd over de toestand van hun ploeggenoot. De dokter van Ajax reist met de politie mee naar het ziekenhuis waar Nouri ook naartoe wordt gebracht. De spelers stappen in de bus en gaan terug naar het hotel waar ze al de complete trainingsweek verbleven.
Als er op een later moment meer nieuws valt te melden, gebeurt dit via de kanalen van Ajax. Maar niet nadat eerst de familie van Nouri op de hoogte is gebracht. Het valt op dit moment uiteraard niet te voorspellen wanneer er een update komt en of ook die positief zal zijn.
Dat was het met geen enkele afloop geweest, zou ik zeggenquote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Shit zeg, reden tot euforie lijkt me nog niet gepast zo te lezen. Laatste vraag, wanneer kunnen doktoren conclusies trekken mbt schade en kun je spreken van een werkelijk stabiele situatie? 48 uur oid?
Langer, eerst weer goed wakker en onderzoeken.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Shit zeg, reden tot euforie lijkt me nog niet gepast zo te lezen. Laatste vraag, wanneer kunnen doktoren conclusies trekken mbt schade en kun je spreken van een werkelijk stabiele situatie? 48 uur oid?
Laat ik nog wel even voorop stellen dat ik absoluut geen arts o.i.d. benquote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Klopt, te vaak lees je dat ze alsnog in de nacht overlijden. Laten we blijven hopen dat alles goed komt!quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:08 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Dat was het met geen enkele afloop geweest, zou ik zeggen
twitter:Feyenoord twitterde op zaterdag 08-07-2017 om 18:50:57Ook bij Feyenoord leven we mee met Abdelhak Nouri van @AFCAjax. We wensen je alle kracht toe! 🙏 #StayStrong https://t.co/6Dk6rGo1xA reageer retweet
twitter:PSV twitterde op zaterdag 08-07-2017 om 18:57:10PSV wenst Abdelhak Nouri de kracht toe om er weer bovenop te komen. https://t.co/HkZNh02u5A reageer retweet
Geslaagde reanimatie.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:08 schreef BrandX het volgende:
hier meer uitleg: https://www.ajaxlife.nl/u(...)en-in-slaap-gebracht
stukje:
[..]
Meestal gaat het dan wel op obese mannen van boven de 70 die de eerste 10 minuten door amateurs zijn gereanimeerd, hè. Ik wil het allemaal niet bagatelliseren, maar dit is een jonge gezonde vent die vrijwel direct medisch werd geholpen.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:10 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Klopt, te vaak lees je dat ze alsnog in de nacht overlijden. Laten we blijven hopen dat alles goed komt!
Zoals eerder gezegd, reanimatie en defibrillatie worden vaak door elkaar gehaald. Ik zou hier geen enkele conclusie aan verbinden.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:11 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Geslaagde reanimatie.
Dan moet zijn hart dus toch stil hebben gestaan op enig moment.
Het zou wel verklaren waarom het eerst (naar omstandigheden) relatief rustig was en later veel meer paniek. En het zou net zo goed iets verkeerds in communicatie kunnen zijnquote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:11 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Geslaagde reanimatie.
Dan moet zijn hart dus toch stil hebben gestaan op enig moment.
Weet ik.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:13 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd, reanimatie en defibrillatie worden vaak door elkaar gehaald. Ik zou hier geen enkele conclusie aan verbinden.
Bij Sno speelde ook wel mee dat hij er niet zo veel van kon verder.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:15 schreef Pleun2011 het volgende:
Lijkt op de situatie Sno. Zijn carriere was daarna wel een beetje naar de klote, je blijft toch altijd de gozer met de hartproblemen. Maar goed, prioriteit heeft dat die jongen er fysiek bovenop komt
Racistische opmerking dit.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:16 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Bij Sno speelde ook wel mee dat hij er niet zo veel van kon verder.
Tuurlijk niet. Ik hang Kuzu aan.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:20 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ochjee, jij bent ook zo'n beroepsgekwetste Sylvana-aanhanger?
Oke Brammetje.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:21 schreef Brammess het volgende:
[..]
Ja leuk
Terug naar de SC en blijven daar.
'stabiele toestand' wat eem kut uitdrukking is dat toch altijd.quote:
Buiten levensgevaar.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:28 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
'stabiele toestand' wat eem kut uitdrukking is dat toch altijd.
Morsdood is ook stabiel.
Stabiel is dat de toestand niet meer verslechterd. Maar het kan nog slecht zijn ja.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:28 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
'stabiele toestand' wat eem kut uitdrukking is dat toch altijd.
Morsdood is ook stabiel.
twitter:AFCAjax twitterde op zaterdag 08-07-2017 om 19:59:43UPDATE NOURI | Appie wordt sinds zijn aankomst in het ziekenhuis uitvoerig onderzocht. Hij heeft eigen hartslag, ligt wel aan beademing. reageer retweet
twitter:AFCAjax twitterde op zaterdag 08-07-2017 om 20:01:44Appie wordt in slaap gehouden om hem zo optimaal mogelijk te kunnen behandelen. Onze gedachten zijn bij hem en zijn familie. reageer retweet
No shit. Bedankt, Hans.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Hartritmestoornis + in slaap gehouden is me veel minder ernstig dan hartstilstand en coma.
omdat het fok isquote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:14 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waarom hoor ik dat iedereen hier dan schreeuwen...
Ik ben geen medicus, maar er is een behoorlijke tijd reanimatie nodig geweest. Ik weet niet of ze dat ook doen wanneer er "slechts" sprake is van hartritmestoornis of dat dat alleen gedaan wordt bij een hartstilstand.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Hartritmestoornis + in slaap gehouden is me veel minder ernstig dan hartstilstand en coma. Dus volgens mij valt het mee.
Dat is dan wel het minste waar ik me zorgen om maak eigenlijkquote:Op zaterdag 8 juli 2017 21:48 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Informatieverschaffing laat inderdaad te wensen over. Van der Sar spreekt over over hartritmestoornissen, maar tegelijkertijd over reanimatie.
Die informatie hebben we niet, dus speculatiequote:Op zaterdag 8 juli 2017 22:07 schreef Elan het volgende:
Zijn hart heeft op zeker moment stilgestaan. Anders geen hartmassage toch?
Reanimatie doe je altijd om het hart weer correct te laten pulseren in ritme.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 21:48 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Informatieverschaffing laat inderdaad te wensen over. Van der Sar spreekt over over hartritmestoornissen, maar tegelijkertijd over reanimatie.
Nou ja, het lijkt nu allemaal goed af te lopen. Dus.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 22:21 schreef Tagliano het volgende:
[ afbeelding ]
Dit beeld zag je toen ook bij de uitzending.
Vergeet ik nooit meer denk ik
En dit voelen we allemaal wel een beetje denk iktwitter:MikeVerweij twitterde op zaterdag 08-07-2017 om 22:06:21Veel spelers mogen interviewen. Maar geen een zo spontaan, vrolijk, vriendelijk en grappig als #Nouri ... Knap snel op held. #bidden #Ajax reageer retweet
Hij leeft nog, da's al heel watquote:Op zaterdag 8 juli 2017 22:22 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Nou ja, het lijkt nu allemaal goed af te lopen. Dus.
En ook zijn teamgenoten vorig jaar bij Jong Ajax... En zijn maatje VDB... Pijnlijk om te zien.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 22:21 schreef Tagliano het volgende:
[ afbeelding ]
Dit beeld zag je toen ook bij de uitzending.
Vergeet ik nooit meer denk ik
Het was voor mij best heftig om te zien. Zo kijk je het eerste oefenpotje van Ajax, zo zit je live naar een reanimatie te kijken met dergelijke beeldenquote:Op zaterdag 8 juli 2017 22:35 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nu maak je er wel een héél groot drama van.
Nou ja, het zijn geen leuke beelden om te zien gok ik zo. Maar je bent duidelijk geen bezoeker van 4chan zullen we maar zeggen.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 22:36 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Het was voor mij best heftig om te zien. Zo kijk je het eerste oefenpotje van Ajax, zo zit je live naar een reanimatie te kijken met dergelijke beelden
Ik vergeet zoiets niet snel iig maar wie ben ik
Dat kan allemaal onlogischquote:Op zaterdag 8 juli 2017 22:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nou ja, het zijn geen leuke beelden om te zien gok ik zo. Maar je bent duidelijk geen bezoeker van 4chan zullen we maar zeggen.
Niks gewend blijkbaar.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 22:36 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Het was voor mij best heftig om te zien. Zo kijk je het eerste oefenpotje van Ajax, zo zit je live naar een reanimatie te kijken met dergelijke beelden
Ik vergeet zoiets niet snel iig maar wie ben ik
Voor mij geld ook dat ik het nooit meer zal vergeten.Niet in de zin van drama, maar wel qua indruk. Dit is iets wat ik over bijv 50 jaar nog heel helder zal weten.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 22:35 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nu maak je er wel een héél groot drama van.
Ik zie dit verder ook niet veel, het is ook maar louter mijn beleving rustig maar allemaalquote:Op zaterdag 8 juli 2017 22:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Niks gewend blijkbaar.
Het wordt nu groot uitgemeten omdat het een voetballer is. Mijn laatste die ik zag was vorig weekend. Maargoed, wie ben ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |