Bij een hartritmestoornis kan er ook een bloedprop ontstaan he, waardoor er alsnog een hartstilstand bij overheen kan komen. Dus het is niet ondenkbaar dat zijn hart stil heeft gestaanquote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:58 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Het verhaal van hartritmestoornissen valt moeilijk te rijmen met reanimatie.
En daarbij weet 95% van de bevolking volgens mij het verschil ook niet tussen reanimeren en defibrilleren. En wanneer je wat doet en waarom.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:59 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Bij een hartritmestoornis kan er ook een bloedprop ontstaan he, waardoor er alsnog een hartstilstand bij overheen kan komen. Dus het is niet ondenkbaar dat zijn hart stil heeft gestaan
Maar in geval van hartritmestoornis is eeneen kunstmatige coma niet nodig normaliter?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:59 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Bij een hartritmestoornis kan er ook een bloedprop ontstaan he, waardoor er alsnog een hartstilstand bij overheen kan komen. Dus het is niet ondenkbaar dat zijn hart stil heeft gestaan
Wat ik las dat ze hem op het veld in slaap brachten om een betere beademing te kunnen toedienen.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Maar in geval van hartritmestoornis is eeneen kunstmatige coma niet nodig normaliter?
Dat ligt aan de ernst en wat de hartritmestoornis teweeg heeft gebracht.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Maar in geval van hartritmestoornis is eeneen kunstmatige coma niet nodig normaliter?
Een hartritmestoornis kan dus ook schade veroorzaken? Hersenschade neem ik dan aan?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:03 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat ligt aan de ernst en wat de hartritmestoornis teweeg heeft gebracht.
Mogelijk dus puur om het ritme te stabiliseren?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:03 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wat ik las dat ze hem op het veld in slaap brachten om een betere beademing te kunnen toedienen.
Maar Ajax noemt slechts het eerste en niet het tweede...quote:Op zaterdag 8 juli 2017 18:59 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ja, want door de ritmestoornis pompt het hart niet de juiste hoeveelheid zuurstof rond. Hersenen lijden daar als eerste onder, maar het hart zelf ook. En daarnaast kan een ritmestoornis dus ook voor stolsels zorgen die weer leiden tot een hartaanval of stilstand.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Een hartritmestoornis kan dus ook schade veroorzaken? Hersenschade neem ik dan aan?
Hersenbeschadiging ontstaat als de hersenen gedurende een x periode geen zuurstof krijgen omdat het hart niet goed pompt. Dus ja, in theorie kan dat, ook omdat tijdens een ritmestoornis het hart ook gewoon kan stoppen of de bloedtoevoer minder kan worden door proppen.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Een hartritmestoornis kan dus ook schade veroorzaken? Hersenschade neem ik dan aan?
Mogelijk om de ademhaling normaal te krijgen.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Mogelijk dus puur om het ritme te stabiliseren?
Dat weet ik. Is ook puur speculatief of zijn hart stil heeft gestaan of niet.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:05 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Maar Ajax noemt slechts het eerste en niet het tweede...
Shit zeg, reden tot euforie lijkt me nog niet gepast zo te lezen. Laatste vraag, wanneer kunnen doktoren conclusies trekken mbt schade en kun je spreken van een werkelijk stabiele situatie? 48 uur oid?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:06 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ja, want door de ritmestoornis pompt het hart niet de juiste hoeveelheid zuurstof rond. Hersenen lijden daar als eerste onder, maar het hart zelf ook. En daarnaast kan een ritmestoornis dus ook voor stolsels zorgen die weer leiden tot een hartaanval of stilstand.
quote:Na de geslaagde reanimatie is Nouri in slaap gebracht. Hij heeft een hartslag en ademde zelfstandig, maar de dokteren vonden hem beter om hem in slaap te brengen en te beademen. Dit omdat er dan sprake is van een betere ademhaling.
De teamgenoten van Nouri zijn in de kleedkamer geinformeerd over de toestand van hun ploeggenoot. De dokter van Ajax reist met de politie mee naar het ziekenhuis waar Nouri ook naartoe wordt gebracht. De spelers stappen in de bus en gaan terug naar het hotel waar ze al de complete trainingsweek verbleven.
Als er op een later moment meer nieuws valt te melden, gebeurt dit via de kanalen van Ajax. Maar niet nadat eerst de familie van Nouri op de hoogte is gebracht. Het valt op dit moment uiteraard niet te voorspellen wanneer er een update komt en of ook die positief zal zijn.
Dat was het met geen enkele afloop geweest, zou ik zeggenquote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Shit zeg, reden tot euforie lijkt me nog niet gepast zo te lezen. Laatste vraag, wanneer kunnen doktoren conclusies trekken mbt schade en kun je spreken van een werkelijk stabiele situatie? 48 uur oid?
Langer, eerst weer goed wakker en onderzoeken.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Shit zeg, reden tot euforie lijkt me nog niet gepast zo te lezen. Laatste vraag, wanneer kunnen doktoren conclusies trekken mbt schade en kun je spreken van een werkelijk stabiele situatie? 48 uur oid?
Laat ik nog wel even voorop stellen dat ik absoluut geen arts o.i.d. benquote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Klopt, te vaak lees je dat ze alsnog in de nacht overlijden. Laten we blijven hopen dat alles goed komt!quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:08 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Dat was het met geen enkele afloop geweest, zou ik zeggen
twitter:Feyenoord twitterde op zaterdag 08-07-2017 om 18:50:57Ook bij Feyenoord leven we mee met Abdelhak Nouri van @AFCAjax. We wensen je alle kracht toe! 🙏 #StayStrong https://t.co/6Dk6rGo1xA reageer retweet
twitter:PSV twitterde op zaterdag 08-07-2017 om 18:57:10PSV wenst Abdelhak Nouri de kracht toe om er weer bovenop te komen. https://t.co/HkZNh02u5A reageer retweet
Geslaagde reanimatie.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:08 schreef BrandX het volgende:
hier meer uitleg: https://www.ajaxlife.nl/u(...)en-in-slaap-gebracht
stukje:
[..]
Meestal gaat het dan wel op obese mannen van boven de 70 die de eerste 10 minuten door amateurs zijn gereanimeerd, hè. Ik wil het allemaal niet bagatelliseren, maar dit is een jonge gezonde vent die vrijwel direct medisch werd geholpen.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:10 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Klopt, te vaak lees je dat ze alsnog in de nacht overlijden. Laten we blijven hopen dat alles goed komt!
Zoals eerder gezegd, reanimatie en defibrillatie worden vaak door elkaar gehaald. Ik zou hier geen enkele conclusie aan verbinden.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:11 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Geslaagde reanimatie.
Dan moet zijn hart dus toch stil hebben gestaan op enig moment.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |