Wat er niet is kan je ook niet missen. Verder, Sertje heeft jouw verdediging niet nodig hoorquote:
Met "mensen met een migratieachtergrond" wordt niet asielzoekers bedoeld, maar gewoon allochtonen (neem ik aan).quote:Op donderdag 6 juli 2017 08:37 schreef Munktar het volgende:
Onzin onderzoek je weet van te voren de uitkomst
Want strafblad is iemand een 2e kans geven,.
En asielttypes is zorgen voor problemen met extra taal lessen, IND gezeik, instanties die alles willen weten etc etc...
Dus werknemer met meer of minder werk voor HR aannemen...
ken jij het verschil tussen autochtoon en allochtoon niet of ben je aan het trollenquote:Op donderdag 6 juli 2017 12:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
Tijdens mijn (ongeschoolde) bijbaantjes tijdens mijn studie, zag ik dit ook erg veel.
Werkgevers die zoveel problemen hadden gehad met autochtone werknemers dat ze zich er niet meer aan wilden branden.
En dan ging het niet om hele grote getallen, ongeveer 15-20 per werkgever.
Nu, met wat hoger opgeleid werk, zie ik het minder. Er zijn sowieso maar weinig werknemers van autochtone afkomst, en de meesten daarvan leveren prima werk.
Daarom hebben ze dit onderzoek opgezet zonder andere groepen allochtonen waarschijnlijk. Stel je voor, dan zou duidelijk worden dat het om specifieke groepen gaat, en dat er geen probleem is met anderen.quote:Op donderdag 6 juli 2017 18:53 schreef LXIV het volgende:
Kun je nagaan hoe een slechte naam migranten ondertussen verkregen hebben bij werkgevers.
Ik vraag me trouwens af of dit voor alle migranten geldt, dus ook bijvoorbeeld voor Koreanen, Duitsers, en Thai, of enkel voor de bekende groepen.
Ieder onderzoek is bij voorbaat beperkt. Dat heb je nu eenmaal met onderzoeken.quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:16 schreef drexciya het volgende:
[..]
Daarom hebben ze dit onderzoek opgezet zonder andere groepen allochtonen waarschijnlijk. Stel je voor, dan zou duidelijk worden dat het om specifieke groepen gaat, en dat er geen probleem is met anderen.
In mijn ogen is dit onderzoek sowieso ietwat beperkt, want hedentendage ga je als werkgever mensen ook op social media en Internet nakijken. Dan kun je je niet verschuilen voor domme acties, en moet je verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden (en wat je over jezelf op Internet laat zien).
Hoevelen zijn er dan niet die misdaden plegen die het daglicht niet kunnen verdragen waarvan de autoriteiten geen notie van hebben?quote:Op donderdag 6 juli 2017 07:20 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Nee. Het zijn misdaden, niet misgedachten.
Beetje meer nadenken voordat je jezelf voor gek zet.
Niet zo zeer een afwijkend uiterlijk maar meer afwijkend en onwenselijk gedrag. Da's 't mooie van het kapitalisme, geen racisme daarin, alleen geld dat wat uitmaakt en hoeveel je opbrengt. Als dat niets is of zelfs negatief dan wil de markt je niet meer.quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ieder onderzoek is bij voorbaat beperkt. Dat heb je nu eenmaal met onderzoeken.
Verder is er helemaal niets mis met verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden. Het gaat pas mis als je verantwoordelijk wordt gehouden voor de daden van anderen die toevallig dezelfde etniciteit hebben als jij. Of breder: die toevallig ook een kleurtje hebben. Er is tenslotte geen hond die Duitsers, Engelsen of Belgen onder de allochtonen schaart. Daarvoor moet je een afwijkend uiterlijk hebben.
Duitsers en Polen worden hier in de (grens)regio gezien als keiharde werkers en zijn bij de bedrijven meer dan welkom. Voor andere groepen migranten geldt dit niet. Chinezen hebben bij mijn ervaring vooral eigen zaakjes, de kinderen doen het trouwens wel prima op school. Hier in de regio wonen trouwens minder Marokkanen en meer Turken, waar de ervaringen gemixt mee zijn, neigend naar het negatieve. Tenminste binnen mijn eigen kleine bubbel dan, ik kan moeilijk claimen dat alle mensen die ik ken representatief zijn voor de regio.quote:Op donderdag 6 juli 2017 18:53 schreef LXIV het volgende:
Kun je nagaan hoe een slechte naam migranten ondertussen verkregen hebben bij werkgevers.
Ik vraag me trouwens af of dit voor alle migranten geldt, dus ook bijvoorbeeld voor Koreanen, Duitsers, en Thai, of enkel voor de bekende groepen.
Het probleem is dat we daarmee als maatschappij onze eigen extremisten kweken. Uitgekotst worden omdat je toevallig van Marokkaanse of andere afkomst bent is gewoon oerdom.quote:Op donderdag 6 juli 2017 23:23 schreef Morendo het volgende:
Tsja, ik kan me voorstellen dat een werkgever weinig trek heeft in iemand die zich bijvoorbeeld een maand per jaar uithongert uit religieuze overtuiging. Of vrouwen geen hand geeft. Werkgevers mogen best risicomijdend zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |