abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 december 2002 @ 20:33:47 #1
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_7336494
Ik en een stel vrienden willen dit jaar zelf zonder ouders op vakantie in het buitenland. Het moet er NIET Hollands zijn, wel voldoende uitgaansgelegenheid en niet al te duur.
Wie heeft er suggesties // sites met links?
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
  zaterdag 14 december 2002 @ 20:34:56 #2
22259 Fogerty
slapende account
pi_7336514
Gewoon zo'n cheapo busvakantie naar Salou?
Ik weet niet hoe die organisaties allemaal heten, maar GoGo tours is er een van

[edit]O sorry, ik had even niet gezien dat het er NIET Hollands moet zijn. Salou valt af!

[Dit bericht is gewijzigd door Fogerty op 14-12-2002 20:43]

Hieperdepiep hoera!
pi_7336559
Tsjah...niet al te nederlands..-->mallorca, duitsters

Lloret is wel heel gaaf hoor

.
  zaterdag 14 december 2002 @ 20:38:45 #4
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_7336578
lloret de mar, salou, die hoeven we dus niet.
Veel te toeristisch.
Het moet een plek zijn die nog niet door de massas is ontdekt.
met dank aan SF
pi_7336583
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 20:38 schreef J-Will het volgende:
Veel te toeristisch.
En hoe moeten wij die dan weten....
.
pi_7336599
Bah, geen spanje. Daar kom je alleen maar boeren tegen en het valt super tegen. Italie en Griekenland hebben meer te bieden en vooral meer klasse en minder boeren. Spanje was ooit ok maar is daar zijn eigen succes in mijn ogen om de zeep geholpen.

Zelf zit ik te denken om naar kroatie te gaan, zelfde klimaat/natuur als italie/griekenland (aan de kust tenminste) en wel ietsjes goedkoper. En uitgaan kun je er ook super.

pi_7336629
Sitges ofzo? Er zitten wel wat Nederlanders, maar veel meer Fransen, Italianen, een paar Duitsers en natuurlijk Spanjaarden. Het is een grote plaats met tal van uitgaansmogelijkheden en goede campings. En als je met Eurolines gaat is het zeer betaalbaar.
Il faut mieux vivre avec des remorts qu'avec des regrets
  zaterdag 14 december 2002 @ 20:42:15 #8
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_7336645
Kroatie is wel interessant. Heb je misschien een site met actuele prijzen en dergelijke?
met dank aan SF
pi_7336768
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 20:42 schreef J-Will het volgende:
Kroatie is wel interessant. Heb je misschien een site met actuele prijzen en dergelijke?
Nope, nog niet. Ik ga eerst een kijken wat mijn reisorganisatie van vorig jaar gaat aanbieden naar kroatie. Was met hun naar rimini italie dat was wel zwaar oke.

Of we gaan last minute ergens naar die kant van europa, scheelt bakken met geld. En 2 plaatsjes zijn meestal wel beschikbaar. Als je met een grotere groep gaat moet je idd wel een apartement al vroeg boeken en de volle mep betalen.

pi_7336833
quote:
Veel te toeristisch.
En waar je toch veel uit kan gaan.. mmhz keep dreaming..
Discotheken worden gebouwd op plekken waar veel toeristen komen..
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_7336923
k weet nix voor je
046
Dank aan Yeahinho
pi_7336948
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 20:54 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

En waar je toch veel uit kan gaan.. mmhz keep dreaming..
Discotheken worden gebouwd op plekken waar veel toeristen komen..

Pfff, dat discotheken in die plaatsen zit voor 70 procent vol met boeren uit de achterhoek. Toen ik in rimini was waren er meester duitsers, oostenrijkers en italianen dan nederlanders in de discotheken die ik heb bezocht. En dat lijkt me een stuk leuker als in in zon nederlandse kolonie rond te lopen, dan kun je net zo goed op een warme dag hier naar scheveningen gaan.

En wat denk je van de grote steden in landen zoals kroatie, hongarije, bulgarij, slowakije. Daar staan ook vet grote discotheken alleen zijn die misschien voor de inwoners van dat land gebouwt. Als je daar dus op vakantie gaat zie je ook nog eens een stukje wat van dat land is en niet zon stuk gekoloniseers nederland waar je helemaal niks van dat land meekrijgt en gewoon de hele dag nederlands kunt lullen alsof je op vakantie op texel bent.

pi_7338311
Kroatie is geen massatourisme, het is niet duur, lekker weer, mooie natuur, zee enz......
Ik zou Kroatie kiezen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_7338372
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 22:31 schreef Vava het volgende:
Kroatie is geen massatourisme, het is niet duur, lekker weer, mooie natuur, zee enz......
Ik zou Kroatie kiezen
Mee eens. Kroatië schijnt heel mooi te zijn en leuk stappen
pi_7339518
Blanes is toch weer iets minder dan Salou of Lloret,'zoek het anders wat verder Torremolinos ofzo.... maar als je van die nederlanders af wilt zijn: Rimini (Italië)?
Life = Party
  zondag 15 december 2002 @ 00:25:45 #16
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_7340087
rimini zijn veel broers van vrienden van me geweest en blanes ook.
Scheen inderdaad erg leuk te zijn maar is dat niet duurder dan kroatie?
met dank aan SF
pi_7340189
quote:
Op zondag 15 december 2002 00:25 schreef J-Will het volgende:
rimini zijn veel broers van vrienden van me geweest en blanes ook.
Scheen inderdaad erg leuk te zijn maar is dat niet duurder dan kroatie?
Ik denk het wel, vooral Rimini (Italie) is erg duur. Kroatie lijkt mij veel leuker, tenminste wat ik gehoord heb, ik ben er zelf nooit geweest. Nog niet
Let's plant a tree
pi_7340302
quote:
Op zondag 15 december 2002 00:33 schreef Vava het volgende:

[..]

Ik denk het wel, vooral Rimini (Italie) is erg duur. Kroatie lijkt mij veel leuker, tenminste wat ik gehoord heb, ik ben er zelf nooit geweest. Nog niet

Was vorig jaar ook naar rimini, hotel guatemala busstop 23. Qua prijs was het wel wat ik had verwacht, zo ongeveer 50 euro per dag. Niet dat ik dit niet duur vond, daarom dus volgend jaar meer naar het oosten. Veel van hetzelfde als in rimini maar goedkoper.
pi_7349945
ik wil ook graag op een jongeren vakantie, lijkt me wel tof!!!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_7350012
quote:
Op zondag 15 december 2002 17:32 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
ik wil ook graag op een jongeren vakantie, lijkt me wel tof!!!
Ook naar Kroatie?
Let's plant a tree
pi_7350023
quote:
Op zondag 15 december 2002 17:35 schreef Vava het volgende:

[..]

Ook naar Kroatie?

waarom niet?
pi_7350039
quote:
Op zondag 15 december 2002 17:36 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

waarom niet?

idd, mij lijkt het heel erg leuk daar!
Let's plant a tree
pi_7350239
quote:
Op zondag 15 december 2002 17:37 schreef Vava het volgende:

[..]

idd, mij lijkt het heel erg leuk daar!

mij ook wel, ik ga info vragen bij de reisbureau's binnenkort
  maandag 16 december 2002 @ 02:28:28 #24
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_7360769
Malgrat da mar , niet echt toeristish maar wel voldoende uitgaans mogelijkheden
Ik ben inmiddels overleden
pi_7371872
Ik vond het kut uitgaan in Kroatië...althans in Medulin. Land was wel erg mooi, net als de zee en het weer.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  maandag 16 december 2002 @ 18:35:36 #26
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_7372340
quote:
Op maandag 16 december 2002 18:10 schreef Lortnoc het volgende:
Ik vond het kut uitgaan in Kroatië...althans in Medulin. Land was wel erg mooi, net als de zee en het weer.
wat was er kut aan het uitgaan? Muziek?
Vertel dan even wat voor muziek want dat is nogal persoonsgebonden
met dank aan SF
pi_7372965
Het was een nogal hoog Gigi D'Agostino gehalte zullen we maar zeggen. Verder was het elke keer spannend in welk 'glas' je je bier weer kreeg (plastic, papier, echt glas, 't kan allemaal). Verder was er gewoon niet veel keuze.

Hongarije is wat dat betreft echt 10x beter...veel meer te doen en ook betere kwaliteit, wel meer Nederlanders ook.

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
pi_7406275
Hmmm ben afgelopen zomer naar Hongarije geweest, Siofok... is wel leuk uitgaan daar maar PAS op met die ontzettende schooiers daar. Bij ons (9 man) waren er 3 portemonnees gejat, en de auto opengebroken in ´t centrum, radio eruit, alles... Dan kom je op ´t politiebureau en zien ze je weer aankomen, totaal hebben we daar 15 uur gezeten ofzo, eerst formuliertje invullen met gegevens over wat er is gebeurt, dan proberen uit te leggen (die mensen kunnen half duits, geen engels) wat er is gebeurt, zetten ze je 2 uur te wachten, krijg je een papiertje mee en kun je weer weg..

Maargoed, verder was Siofok erg leuk, niet echt veel nederlanders, maar leuke stranden, veel te doen en ´t uitgaan is super goedkoop...

pi_7406842
Hoe komen jullie aan die reizen naar het buitenland? Ik wil nl graag eerst de folders bekijken vordat ik iet boek, als ik op een reisbureau ben dan moet je meestal zo snel reageren en dan neem ik beslissingen waar ik in de zomer misschien spijt van heb.

Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Zijn er ook speciale jongerenreizen naar bestemmingen zoals Kroatie/|Hongarije?

Ik wil heel graag naar iets aparts, maar het moet wel lekker weer zijn.
Dus kom maar op met de tips.

pi_7407622
GogoTours heeft wel iets naar Hongarije volgens mij, of ´t ook zo is voor Kroatie weet ik niet...

Over mooi weer gesproken, ´t schijnt daar waar wij zaten normaal rond de 35 tot 40 graden te zijn in de zomer, maar das andere warmte dan hier. Toen wij er waren hadden we overigens gewoon 1,5 week regen, de enige regen van die zomer zo´n beetje...

pi_7408439
Ik zou naar Bulgarije gaan! Het is er erg goedkoop, lekker strand, je kan er leuk uitgaan en er zijn bijna geen Nederlanders!

Alleen Engelsen

pi_7410207
quote:
Op woensdag 18 december 2002 13:46 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Hoe komen jullie aan die reizen naar het buitenland? Ik wil nl graag eerst de folders bekijken vordat ik iet boek, als ik op een reisbureau ben dan moet je meestal zo snel reageren en dan neem ik beslissingen waar ik in de zomer misschien spijt van heb.

Je kan toch gewoon folders meenemen van het reisbureau en thuis rustig beslissen wat je precies wil
pi_7410896
quote:
Op woensdag 18 december 2002 16:32 schreef La_Chatte_Noir het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon folders meenemen van het reisbureau en thuis rustig beslissen wat je precies wil

Dat weet ik ook wel, maar ik ga toch niet van alle landen uit heel de wereld folders meenemen, lieverd?
pi_7412088
Je hebt speciale folders voor jongerenreizen van allerlei organisaties. Perfect voor jullie dus.

GoGo werkt niet via reisbureaus om de kosten te drukken. Hun folder kun je online aanvragen op www.gogo.nl

pi_7412138
We zijn al zo'n beetje naar elk vakantieplekje geweest dat typisch op jongeren gericht is:
- Noordwijk (Alleen maar zuipen en sex)
- Renesse (Viel een beetje tegen, standaard zaterdagavond cafeetjes)
- Lloret de mar (standaard drinken, scooters huren, schuimpartys)
- Kreta (Kon i.v.m. de studie niet mee maar schijnt geinig geweest te zijn)
- Gran Canaria (Vakantie eiland voor gezinnetjes/stelletjes , weinig aan dus)

Nu gaan we vanavond even overleg plegen over de komende vakantie, maar we hebben geen flauw idee waar we nu nog naartoe moeten.
Zijn er hier nog mensen/jongeren die een aanrader hebben qua zuipvakantie die nog niet in het bovenstaande lijstje staat?
Dus gewoon een zon/zee/zuip/neuk vakantie en dan af en toe een jeepje huren of waterskieën.
Komt u maar .

Martin

pi_7412707
quote:
Op woensdag 18 december 2002 17:04 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Dat weet ik ook wel, maar ik ga toch niet van alle landen uit heel de wereld folders meenemen, lieverd?

Waar heb ik dit nou weer aan verdiend, schatje Waarom nou weer zo'n sarcastische ondertoon, gatver
Ik probeer alleen ff te helpen, er zijn toch speciale jongerenreisfolders, ik neem aan dat je de bestemming al een beetje weet en ik snapte niet dat je schreef dat je van de reisbureaus op moet schieten. Tsssk
pi_7413158
Zullen we het gezellig houden? Ja? Mooi.

Als je naar een reisbureau gaat, kun je vragen naar folders van vakantiebestemmingen voor jongeren naar de zon. Vertel dan meteen wat je budget is en zij hebben zo de goede folders te pakken. Daar zijn ze voor opgeleid.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_7452620
Niet duur, niet Hollands, maar wel uitgaan.

Salou, Lloret, Blanes en Calella vallen dus al af. Dan zou ik opteren voor Griekenland of Rimini.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7452685
http://www.cirkel.nl/zomerreizen/
en dan jongeren reizen.

mijn favoriet, maar misschien te ''sportief''.

pi_7491434
Ik vond Malgrat de Mar wel leuk toen ik voor het eerst naar Spanje ging. Niet zo heel groot maar je kan er wel goed uitgaan. Met dat Hollands valt het ook wel mee.

Dit jaar ga ik naar Turkije waarschijnlijk. Niet zo duur en je kan er ook goed uitgaan. Weten alleen nog niet waar (Alanya of Marmaris)

pi_7499678
quote:
Op woensdag 18 december 2002 17:04 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Dat hoeft ook helemaal niet breezertje. Bedenk gewoon even welke landen je waarschijnlijk heen wilt en vraag die gidsen.

Soms is het leven toch zo simpel!

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7507397
quote:
Op maandag 23 december 2002 15:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Bedenk gewoon even welke landen je waarschijnlijk heen wilt

Juist en dat weet ik dus nog niet, daarom vraag ik het hier
pi_7507838
quote:
Op maandag 23 december 2002 22:02 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Juist en dat weet ik dus nog niet, daarom vraag ik het hier

Stel dan een wat gerichtere vraag. Want jongeren kom je overal wel tegen, en uitgaan kan ook overal wel.
pi_7510720

Gerichter kan niet

pi_7511140
Iets aparts, en dan het liefst in het Oostblok/Balkan als ik het goed begrijp?

Staat gewoon in de reisgidsen. Vraag bij het reisbureau naar (jongeren-)reisgidsen voor de bestemmingen Kroatie, Hongarije, Bulgarije, etc... en je krijgt wat gidsen mee!

Mijn broertje is in Tsjechie, Kroatie en Slovenie geweest en Tsjechie en Kroatie was hem zeer goed bevallen, Slovenie wat minder maar het was nog te pruimen daar.

pi_7515137
Ok dank je wel, dus geen Slovenie= Waarom niet=
pi_7515353
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 08:28 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ok dank je wel, dus geen Slovenie= Waarom niet=
Mijn broertje vond Slovenie in ieder geval niks. Het uitgaan viel daar tegen en zo. Maar goed, da's zijn mening he
  zondag 29 december 2002 @ 17:17:14 #48
34375 Gerdo
Ja joh! }:|
pi_7599911
Vorig jaar in Alanya -Turkije geweest: beste vakantie ooit gehad!

1. Goedkoop
2. Super weer
3. Goed feesten
4. Niet ver-Nederlandst
5. Mooie vrouwen (ik noem een Zweden, Denemarken, Noorwegen...

Ik ben gewoon lomp, tactloos, huisheteroow en Gerdo!
pi_7601981
Dan pak ik er ook een turkije gids bij!!
pi_7602596
Wij gaan deze week weer boeken. Iedereen wil naar marmaris maar zelf wil ik ook wel effe informeren over Alanya. Ik heb het idee dat Alanya net effe iets meer uitgaansleven heeft dan Marmaris.
pi_24417617
Zijn er mensen die ervaring hebben met Portugal? Met name Albufeira word door veel jongerenorganisaties aangeboden.

Mensen die hier zijn geweest of hier iets over hebben gehoord?
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:06:11 #52
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_24418452
quote:
quote:
wel voldoende uitgaansgelegenheid en niet al te duur
Het probleem met plekken die nog niet door de massa ontdekt is (en dus de reisorganisaties) is dat ze meestal erg duur zijn om er te komen (dure vliegreis), te weinig uitgaansmogelijkheden hebben, etc.... De uitgaansmogelijkheden worden trouwens ook door het aantal toeristen bepaald. In de winter wanneer er geen toeristen zijn, zijn driekwart van de clubs ook gewoon dicht. In een gebied waar dus weinig toeristen komen heb je dus ook weinig uitgaansmogelijkheden.

Persoonlijk vindt ik Griekenland erg leuk. Kos, Rhodos, Kreta etc etc.... Je vindt daar vooral veel Scandinavische toeristen, en het leuke is dat je in Griekenland ook af en toe Israelis tegenkomt omdat het niet ver van Israel meer af is en het erg leuk is in de zomer.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_24419347
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:20 schreef Icex het volgende:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Portugal? Met name Albufeira word door veel jongerenorganisaties aangeboden.

Mensen die hier zijn geweest of hier iets over hebben gehoord?
Zoek eens op Albufeira! Of op Portugal. Ik ben er zeker van dat daar al topics over zijn.
Je schopt nu wel een heel oud topic omhoog.
Volgens mij was er vorig jaar ook een jongerenvakanties-topic. Misschien kun je daar wat in vinden.
pi_24420910
Niet duur, niet door de massa ontdekt maar wel veel uitgaansgelegenheden. De plekken met veel uitgaansgelegenheden zijn vaak al door de massa ontdekt, helemaal als het niet al te duur is (je weet wel de pauperbestemmingen zoals Lloret).
pi_24425362
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:43 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Zoek eens op Albufeira! Of op Portugal. Ik ben er zeker van dat daar al topics over zijn.
Je schopt nu wel een heel oud topic omhoog.
Volgens mij was er vorig jaar ook een jongerenvakanties-topic. Misschien kun je daar wat in vinden.
xcuses... Ik had wel een ander oud topic gevonden die gesloten en hierheen verwees, heb daarna niet meer op de datum gelet

Maar ik heb ze nu gevonden, zal daar maar verder gaan Maar dit is wel het centrale Vakantieland buitenland voor jongeren topic toch?
pi_24425408
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:06 schreef maartena het volgende:

Persoonlijk vindt ik Griekenland erg leuk. Kos, Rhodos, Kreta etc etc.... Je vindt daar vooral veel Scandinavische toeristen, en het leuke is dat je in Griekenland ook af en toe Israelis tegenkomt omdat het niet ver van Israel meer af is en het erg leuk is in de zomer.
Vorig jaar ben ik met 5 vrienden in Chersonissos geweest op Kreta, niet griekenland maar wel die richting. Was trouwens erg gezellig, met veel clubs en kroegen en een uitgebreid jongerenstrand.
  donderdag 6 januari 2005 @ 14:21:19 #57
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_24432142
Hallo allemaal,

Graag wil ik in april een weekje naar een prachtig strand in europa. Wie kan mij adviseren? Zelf vond ik Bulgarije aan de zwarte zee misschien wel iets. Is iemand daar al eens geweest?

In ieder geval GEEN Salou of Benidorm oid. Dat is niks, ik wil wel iets speciaals...

Iemand suggesties???
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  donderdag 6 januari 2005 @ 15:00:36 #58
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_24432821
wat te denken van Italië, Griekenland, Turkije (met de vlieger nieteens zo duur) of Kroatië??
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_24432861
Corsica heeft ook hele mooie plekjes voor een leuke strandvakantie.
  Moderator donderdag 6 januari 2005 @ 15:03:07 #60
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24432862
In april al naar het strand en in Europa en bijzonder? Dat wordt lastig. Voor echt strandweer moet je dan wel heel zuidelijk gaan. Zeg maar ter hoogte van Benidorm, waar je niet heen wil.

Dus zit je vast aan de Griekse eilanden. Of Turkije. Of de andere kant van de Middellandse Zee. Tunesië bijvoorbeeld. Maar da's dan weer geen Europa.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 6 januari 2005 @ 15:05:55 #61
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24432908
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 15:02 schreef jobosrulez het volgende:
Corsica heeft ook hele mooie plekjes voor een leuke strandvakantie.
Is dat niet redelijk fris in die tijd van het jaar?

Zat ook nog te denken aan Malta.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_24433268
Canarische eilanden misschien.
  donderdag 6 januari 2005 @ 15:32:23 #63
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_24433362
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 15:00 schreef Peewee het volgende:
wat te denken van Italië, Griekenland, Turkije (met de vlieger nieteens zo duur) of Kroatië??
Italie zijn we vorig jaar al geweest... Dus wil wel ergens anders heen... Griekenland vind ik op zich wel erg leuk! Turkije trekt me eigenlijk niet zo heel erg dus ik denk dat die ook afvalt....
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 15:03 schreef UIO_AMS het volgende:
In april al naar het strand en in Europa en bijzonder? Dat wordt lastig. Voor echt strandweer moet je dan wel heel zuidelijk gaan. Zeg maar ter hoogte van Benidorm, waar je niet heen wil.

Dus zit je vast aan de Griekse eilanden. Of Turkije. Of de andere kant van de Middellandse Zee. Tunesië bijvoorbeeld. Maar da's dan weer geen Europa.
Is dat zo? Ik ben al een aantal keer naar Benidorm geweest dus daarom wil ik daar eigenlijk liever niet heen. Maar hoe zit dat bijvoorbeeld met Zuid-Spanje? Is het daar mooi? Canarische Eilanden ben ik ook geweest afgelopen jaar, maar vond ik niet heel bijzonder (beetje cultuur in de buurt is toch ook geen overbodige luxe...)

Dus vooralsnog lijkt Bulgarije (weet trouwens iemand daar wat meer over???), Griekenland en Malta (misschien Cyprus?) wel iets...
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  Moderator donderdag 6 januari 2005 @ 15:54:36 #64
8781 crew  Frutsel
pi_24433795
Porec in Kroatie
pi_24434382
Ik denk dat je wel een dikke winterjas mag meenemen naar bulgarije.
pi_24439334
Cyprus?
  donderdag 6 januari 2005 @ 21:15:15 #67
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_24439433
Hmm, april wordt moeilijk voor europa denk ik. Zal toch zuid-europa worden idd. Hoewel het in Turkije (bodrum) in Mei ook nog soms fris was...en dan voornamelijk de wind. Let daar dus goed op. Denk dat dat in Spanje nl ook nog wel een probleem kan zijn...wind. Verder is het zeewater enzo erg koud in die tijd hoor
Maar goed, je zegt zelf al dat Turkije je niet trekt...maar wat lijkt je dan niet leuk als ik vragen mag? Er is nl ook erg mooie natuur enzo...leuke excursies naar speciale plekjes enzo.
Denk nl dat andere plekken in europa toch beetje fris zijn...en in april zal je dan toch wel goed zuidelijk moeten zitten, dus griekenland of turkije denk ik toch
To infinity…and beyond!
  donderdag 6 januari 2005 @ 21:16:58 #68
11458 ivetje
pi_24439463
lees net overigens dat bulgarije ongeveer 27 graden is...in juli en augustus...dus denk dat het daar erg koud is voor een strandvakantie in april

linkje http://www.landenweb.com/l.cfm?LandID=103&BULGARIJE
To infinity…and beyond!
pi_24439560
Turkije ligt ook niet in Europa, dus dat is geen optie.
pi_24440721
Ik heb ooit in April nog verschrikkelijk veel regen gehad in Zuid Spanje.
Dus je moet eigenlijk gewoon geluk hebben.
  Moderator donderdag 6 januari 2005 @ 22:27:27 #71
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_24440899
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 15:32 schreef Droeke het volgende:
Is dat zo? Ik ben al een aantal keer naar Benidorm geweest dus daarom wil ik daar eigenlijk liever niet heen. Maar hoe zit dat bijvoorbeeld met Zuid-Spanje? Is het daar mooi? Canarische Eilanden ben ik ook geweest afgelopen jaar, maar vond ik niet heel bijzonder (beetje cultuur in de buurt is toch ook geen overbodige luxe...)
De stranden in Zuid-Spanje zijn OK, maar niet anders dan andere costa's. Hooguit al een stuk warmer in april dan de oostkust van Spanje. Wat absoluut een vette extra is, is de cultuur en het landschap. Andalusië is fantastisch mooi. Golvende olijfheuvels, schitterende vergezichten, maar zelfs ook hooggebergte (De Sierra Nevada, waar die nederlanders vorig jaar zo in problemen kwamen). Daarnaast vind je er een aantal van de mooiste steden van Europa. Allereerst Sevilla, maar ook Cordoba en Granada zijn prachtig. En nog veel meer, wat minder bekende, plaatsen, zoals Ronda, Jerez. Aan de kust vnid je ook nog Cadiz en Gibraltar. Je zult je daar niet vervelen!
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 7 januari 2005 @ 10:50:29 #72
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24448850
Andalucia is prachtig, zoals Gert ook al aangeeft. Ik ben er vorig jaar in april geweest en het weer was prima (geen regen zoals Liejannuh), maar nog niet echt strandweer. Temperatuur zo 18-20 graden, soms wel warmer, maar dat is dan in het binnenland. Let wel even op wanneer je gaat. De week voor Pasen in Semana Santa. Erg mooi, maar niet erg geschikt voor een strandvakantie misschien, ook omdat héél Spanje dan naar het zuiden vertrekt. Zie ook: [Reisverslag] Semana Santa en Andalucía

Turkije en Kroatië zijn ook zeer de moeite waard. Bij Turkije moet je misschien proberen om de echte badplaatsen te mijden (Alanya, Bodrum etc.), omdat de sfeer daar behóórlijk Salou-achtig kan worden. Net daarbuiten is de kust geweldig mooi en zijn de mensen veel leuker!
In Kroatië ken ik alleen Istrië, wat een soort Italië, maar dan 30 jaar terug is (qua mensen, prijspeil en toerisme). Heel mooi. Ook over de kust meer naar het zuiden heb ik goede verhalen gehoord.
Nadeel is wel hetzelfde als bij Spanje: ik denk dat april nog te vroeg is om echt aan het strand te liggen!

Als je persé in april wilt en "zeker" wilt zijn van goed weer, zou ik eerder denken aan Marokko of de Canarische eilanden....
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24488292
Het is weer die tijd van het jaar dat ik en mijn vrienden weer in de jaarlijks terugkerende discussie zijn beland wat we dit jaar met de zomer vakantie were gaan doen. We zaten te denken aan een reis die max 1000 euro kost (de reis + hotel) en waar voor jongeren tussen de 21 en 25 het echt leuk is.

We hebben tot nu toe zitten denken aan:
Las Vegas, Nevada USA
Resort in Mexico
Gran Canaria
Salou, Spanje
Marmaris, Turkije

Wat zijn jullie suggesties en graag eventueel toevoegingen die wij nog niet overdacht hadden ... dankjewel alvast
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
  zondag 9 januari 2005 @ 18:54:40 #74
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_24488441
Brazilie, is ook niet duur en je kunt er dezelfde dingen als in de andere vakanties die je opnoemt.

(ik zou zo'n vakantie vreselijk vinden, maar ieder zijn ding natuurlijk)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_24490111
Brazilie had ik ook voorgesteld maar daar had iedereen zoiets van daar wordt je gelijk ontvoerd oid
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
  Moderator zondag 9 januari 2005 @ 20:48:12 #76
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24490491
quote:
Op zondag 9 januari 2005 20:20 schreef GWD het volgende:
Brazilie had ik ook voorgesteld maar daar had iedereen zoiets van daar wordt je gelijk ontvoerd oid
Zo erg is het niet. Maar ik begrijp dat je op zoek bent naar een zon, zee en stap-vakantie? Dan zou ik Playa del Carmen of Cancun in Mexico doen. Ver, mooi en veel te doen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 9 januari 2005 @ 20:48:27 #77
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_24490495
Volgens mij is Mexico een stuk erger hoor, misschien als je midden in Rio zit, maar dat zal toch wel niet?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zondag 9 januari 2005 @ 20:49:48 #78
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_24490520
Als je 21 jaar of ouder bent is Las Vegas een leuk idee inderdaad.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 9 januari 2005 @ 21:00:41 #79
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_24490750
Las Vegas, absoluut.

Als je 21 of ouder bent is dat het paradijs, je verveelt je geen seconde daaro. Zeker nu de dollarkoers gunstig is zijn de vluchten spotgoedkoop. Je kunt vaak rechstreeks vliegen naar Las Vegas. Hotels en eten hoeft ook allemaal niet duur te zijn... Alles is in Las Vegas relatief goedkoop, om maar zoveel mogelijk mensen te lokken die het geld uitgeven aan gokken.

Gewoon gaan.
pi_24491232
Uit dat rijtje?

Absoluut Vegas.

En ook al ben je geen 21. Ik was het ook niet, maar heb me erg vermaakt. Gokken enzo lukt best.
  zondag 9 januari 2005 @ 21:34:34 #81
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_24491303
quote:
Op zondag 9 januari 2005 21:30 schreef Dizzee het volgende:
Uit dat rijtje?

Absoluut Vegas.

En ook al ben je geen 21. Ik was het ook niet, maar heb me erg vermaakt. Gokken enzo lukt best.
Waar en hoe heb jij zitten gokken dan?

Opplaksnor opgedaan en haar grijs gespoten? Daar had ik allemaal geen tijd voor...
pi_24491451
quote:
Op zondag 9 januari 2005 21:34 schreef BrauN het volgende:

[..]

Waar en hoe heb jij zitten gokken dan?

Opplaksnor opgedaan en haar grijs gespoten? Daar had ik allemaal geen tijd voor...
In de Luxor. Gewoon automaatje pakken en wat centjes indoen. Word je vanzelf wel weggetrapt door zo'n charmante dame.

En nee, van te voren effe 2dagen niet scheren.
  zondag 9 januari 2005 @ 21:47:06 #83
64387 ioor
be cool!
pi_24491532
mexico, super mooi land
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_24491590
cuba?
  maandag 10 januari 2005 @ 16:59:46 #85
11458 ivetje
pi_24503564
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 21:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Turkije ligt ook niet in Europa, dus dat is geen optie.
Half/half...stukje hoort bij Europa
To infinity…and beyond!
pi_24643366
Hoi,

Ik zit met een klein probleempje... Ik weet absoluut niet waar ik deze zomer naartoe moet om een leuke vakantie te beleven... Vorig jaar had ik eigenlijk net hetzelfde, toen gekozen voor Barcelona en dat was super! Iets gelijkaardigs zou dus wel leuk zijn.. Mijn eisen :

- budgetvriendelijk dus max 500 euro en ik wil toch wel een weekje weg
- een zo mooi mogelijk strand
- er moet veel te doen zijn: cultuur, natuur, winkelen, ... Ik wil me zeker niet vervelen en het is niet
de bedoeling om een hele week te zonnen!

Waar ik aan dacht: Portugal, turkije of Egypte mss... Maar bij die middelste vrees ik voor te toeristisch en niet echt mooi en bij de laatste denk ik aan te warm!
Dus heeft er iemand tips of een ideetje? laat maar komen ...

groetjes x
pi_24643434
Canarische Eilanden misschien?
  woensdag 19 januari 2005 @ 17:17:23 #88
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_24643623
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 17:17 schreef Drugshond het volgende:
Praag........ ?!
Sinds wanneer heeft Praag een strand?
pi_24643632
praag heeft bij mijn weten geen strand ...
pi_24643668
Kroatie!!! En dan naar het schiereiland Istrie.....
Veel te doen....veel natuur, cultuur en vertier (zoals in de brochure staat )
Ik ga er dit jaar ook heen, en het is ook helemaal niet duur, voor 280 euro hebben wij een appartement met de busreis erbij inbegrepen.
Dreaming permits each and every one of us to be quietly and safely insane every night of our lives.
  woensdag 19 januari 2005 @ 17:24:18 #92
100165 GeneralWong
Vietnamese Tijger
pi_24643689
Ga naar Italie of Hongerije, gegarandeerde fun
Wie de tranen van een vrouw wegkust, wordt eraan herinnerd dat hij haar verdriet met een korreltje zout moet opvatten.
pi_24643772
Ook ik zit met het probleem dat we niet weten waar we op vakantie willen gaan.
Dit jaar toch weer een feest vakantie. Dus zon, strand/zee en flink aantal goede uitgaansgelegenheden zijn een must. Verder zijn Kreta en de Spaanse costas geen optie.

Tenslotte willen we eigenlijk geen (iig niet al te veel) Nederlanders tegenkomen. Hier in Nederland kom ik ze al genoeg tegen en Britten, Scandinaviers en zelfs Duitsers zijn erg relaxed op vakantie.

Waar moeten we heen?

Oh ja... ben student dus voor reizen buiten Europa is het budget zeer waarschijnlijk te klein.
Lundqvist, Magnus Johanson: Hejå, hejå LHC!
O-H-I-O; Buckeyes
  woensdag 19 januari 2005 @ 17:38:31 #94
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_24643898
Renesse
pi_24643905
Toch al een paar landen waar ik nooit aan gedacht zou hebben :-)

Misschien is Turkije (Of Barcelona, kan je heel leuk feesten en er is ook nog veel meer dan dat...)wel leuk als je een feestvakantie wil? Wat mij daar wel in aanspreekt is dat het toch een beetje azië is maar ik weet niet of daar langs de kusten veel van te merken is...
Iemand die dat wel weet?

Istanbul lijkt ook wel wat maar daar is dan geen strand natuurlijk en dat wil ik toch echt wel :-)

in ieder geval al bedankt voor de reacties!
  donderdag 20 januari 2005 @ 10:23:01 #96
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24647649
Turkije is prachtig, maar als je binnen een week stad en strand wilt is het misschien wel wat lastig. Aan die supertoeristische kusten maak je in elk geval érg weinig mee van Turkije, terwijl het verder zo'n geweldig land is. Qua plaatsen aan de kust is Bodrum best mooi, maar ook erg toeristisch en qua dingen bekijken niet te vergelijken met Barcelona natuurlijk. Je zou kunnen kijken naar een pakketreis naar een badplaats en dan van daaruit dagtripjes ondernemen naar het binnenland. Als je op Turkije zoekt in TRV kom je al snel het één en ander aan topics tegen.
Overigens is Istanbul zo geweldig dat je er ernstig over moet denken je strand even te laten zitten... Istanbul heeft trouwens wel strand: op de Princess Islands (kun je met de ferry naartoe) hebben de rijken uit Istanbul hun vakantiehuisje en daar kun je inderdaad naar het strand. Is natuurlijk geen uitgestrekt strand, dus misschien niet wat je bedoeld...

Egypte lijkt me qua cultuursnuiven in de zomer geen pretje. Hoewel het er prachtig is, kan het in de zomer zo heet worden, dat je waarschijnlijk geen puf hebt je handdoek te verlaten.

Misschien wat meer voor de hand liggend, maar voldoet wel aan je eisen: Griekenland! Veel eilanden stikken van de prachtige stranden, maar zodra je (met een scootertje) een beetje het binnenland in gaat is het er heerlijk authentiek. Peleponesus heeft ook nog best veel verlaten stranden, die je echt bijn avoor jezlef hebt.

Eerder genoemd Kroatië is ook zeker een optie. Istrië heeft leuke, Italiaans aandoende stadjes voor een fractie van de prijs van Italië en met veel minedr toeristen!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24648462
Bedankt Hik, dat zijn nog eens tips :-)
Ik zat zelf ook al aan Griekenland te denken, vooral Pilion leek me mooi, maar daar is niet zoveel te doen vrees ik...
Ik denk dat ik toch nog maar eens nadenk over Istanbul.

groetjes x
pi_24649093
Zoals je zelf al zegt... Portugal: In een week bijvoorbeeld naar Lissabon en eventueel verder naar het noorden; Porto.

Lissabon is een relatief kleine hoofdstad, maar rondom de stad is er ook veel te doen. Het leven is er vrij goedkoop en er zijn mooie grote winkelcentra. En natuurlijk ook nog het voormalige Expo-terrein. En als je genoeg hebt van de stad en de musea, kun je met de trein in 15 minuten op een prachtig strand aan de Atlantisch kust zitten of een wandeling door de heuvels maken.
Lissabon en omgeving is een stuk minder toeristisch als Barcelona of Rome, en als je die steden leuk vond, zul je je hier zeker vermaken.

En voor 500 euro lukt het zeker: http://www.lissabon.nl/main.php?tripID=126
  maandag 24 januari 2005 @ 12:35:17 #99
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_24721963
Je kunt idd naar Kroatie toe!

Istrië is leuk en mooi, in steden als Porec en Rovinj moet wel het een en ander te doen zijn. Dat geldt ook voor Rijeka en Pula, al zijn die steden wel flink wat groter. In Rovinj hoorde ik in ieder geval ieder avond gedreun uit een paar richtingen komen, en nee dat was geen heilpalenmachine .
Maar Rovinj is erg mooi, smalle straatjes leiden je naar boven en dan kun je uitkijken over zee en de omgeving. Lekkere pizza Gezellige kraampjes met mannetjes die alleen maar 'Wel kijken niet kopen' zeggen. Maar dat is overal zo En ook erg mooie zee, al zijn er wel kiezelstranden, van nature dan, want op sommige plekken hebben ze zand opgespoten voor de toerist .

Rovinj

Als je iets afzakt onder Istrië heb je veel mooie eilanden waar het tegenwoordig ieder jaar weer drukker wordt met toeristen. Alleen of er echt een uitgaansleven is weet ik zo niet, het is daar iig wel goedkoper dan in het noorden

Een voorbeeld is Krk
[i]deze ruimte is te huur[/i]
pi_24729595
Wij zijn van plan om de komende zomer met een groepje naar Spanje op vakantie te gaan.
Dit in de 1e 2 weken van augustus. We willen hiervoor graag boeken bij Beachmasters of Gogo jongeren-reizen.

Echter over 1 klein detail ( ) zijn we het nog niet helemaal eens : de exacte locatie. De meesten kwamen met Salou, maar ik vraag me af of het daar nog wel leuk is, en of dat niet al jaren over z'n hoogtepunt heen is. Dan hebben we bijvoorbeeld nog Llorret, Ibiza, Mallorca, en Malgrat.

Dus de vraag is : welke vakantie-plek in Spanje voor jongeren gaat dit jaar het gezelligst worden? Of zit er weinig verschil in, en zijn alle bovengenoemde locaties aan te raden?
pi_24732548
60 views, 0 reacties
pi_24733723
Tja uitgaan is beter in Lloret, maar daar hangt een rare sfeer. Jongens-overschot, opgefokt, etc. Salou is wat leuker als stad.
Malgrat is ook leuk, maar minder dan Salou.

IK zou voor Mallorca gaan, maar daar ben ik zelf nooit geweest
Ibiza, tja... Geld over? Entree daar kan oplopen tot 60 euro.
pi_24733814
Waar kan ik heen? Ik kan niet naar China, 'k wil niet naar China, dat is me....
Ga naar Belgie!
pi_24735181
Als Salou over zijn hoogtepunt hee is dan zijn Lloret, Ibiza en Malgrat dat zeker. Ik zou voor Mallorca gaan of dan toch maar Salou als de meesten uit je groep zo graag naar Salou willen.

In Salou is ook een jongens-overschot en ook een opgefokte sfeer. Wat dat betreft is het niet veel anders.
pi_24747532
HAHA ik woon in België!
Wil toch even wat anders en nee ik wil ook niet naar Nederland...
pi_24753970
Ibiza?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')