He leuk, neonazis.quote:Op woensdag 5 juli 2017 11:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Nog een dingetje ... deze gebruiker heeft niet alleen als grap dat filmpje geplaatst, dit is bv. ook van zijn hand:
[ afbeelding ]
quote:Schrödinger’s asshole: A person who says something offensive, then waits to see the reaction it gets before deciding whether to claim it was a joke.
Nee, dat je feitelijk weinig kunt doen aan de situatie in Noord-Korea zonder enorme escalatie tot gevolg had iedereen met enige kennis van Aziatische geopolitiek je ook wel kunnen vertellen. (Digitale) sabotage lijkt eigenlijk nog de enige optie om wat te kunnen doen aan enerzijds de snelheid waarmee Noord-Korea zaken verkrijgt en anderzijds wellicht het preventief verhinderen van een daadwerkelijke aanval.quote:Op woensdag 5 juli 2017 11:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
NK blijft een onmogelijk vraagstuk. Damned if you, damned if you don't.
De onderhandelingsoptie lijkt mij voorbaat gedoemd om te falen en die preemtive strikes zal Kim batshit gaan op ZK en zal gewoon dikke oorlog betekenen.
Het lijkt mij verder ook niet dat er iets van spionnen daar zullen zitten die intern iets kunnen uitvoeren.
Pfff ...
Ik zeg niet dat alle Alt-righters neonazis zijn, maar alle neonazis noemen zich wel alt-right...quote:Op woensdag 5 juli 2017 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
Valt me sowieso op hoe extreem antisemitisch die Alt Right-figuren zijn.
Hoe heeft Trump dit "laten gebeuren", en hoe denk je dat Obama dit had kunnen tegenhouden?quote:Op woensdag 5 juli 2017 12:08 schreef Ulx het volgende:
Trump is de president die het liet gebeuren dat Noord Korea een ICBM kreeg. Een mooie erfenis.
quote:Op woensdag 5 juli 2017 12:18 schreef Refragmental het volgende:
Extrawaskracht is niet diegene die de reputatie van die jongen kapot maakt
Dat is toch echt die jongen zelf met zijn racistische onzin.
Welke jongen? Is gewoon een volwassen vent van minimaal 37 jaar oud.twitter:KFILE twitterde op woensdag 05-07-2017 om 11:35:15Correcting misinformation. HanAssholeSolo is an adult and not 15 which people have spread. https://t.co/BQ2QCDwZ0L reageer retweet
Is Obama nu president? Nee! Is Trump het? Ja!quote:Op woensdag 5 juli 2017 12:13 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hoe heeft Trump dit "laten gebeuren", en hoe denk je dat Obama dit had kunnen tegenhouden?
Punt blijft staan, vervang jongen met man.quote:Op woensdag 5 juli 2017 12:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]Welke jongen? Is gewoon een volwassen vent van minimaal 37 jaar oud.twitter:KFILE twitterde op woensdag 05-07-2017 om 11:35:15Correcting misinformation. HanAssholeSolo is an adult and not 15 which people have spread. https://t.co/BQ2QCDwZ0L reageer retweet
Juist, ik wil graag inhoudelijk met je in discussie gaan, maar dat lukt op deze manier natuurlijk niet.quote:Op woensdag 5 juli 2017 12:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is Obama nu president? Nee! Is Trump het? Ja!
Trump heeft het laten gebeuren.
Eens.quote:Op woensdag 5 juli 2017 12:18 schreef Refragmental het volgende:
Dat is niet waar. De terugtrekking was een vreselijke vergissing.quote:Op woensdag 5 juli 2017 12:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die oorlog die zo'n vreselijke vergissing was.
Die isolationistische praat van Trump blijkt slechts dat te zijn: isolationistische praat. De Amerikaanse inbreng in Syrie is inmiddels ook geintensiveerd. Trump is echter zo onvoorspelbaar dat je geen idee hebt wat hij gaat doen mbt Noord Korea. Onvoorspelbaarheid is nou niet echt een goede karaktereigenschap in dit soort netelige internationale kwesties.quote:Op woensdag 5 juli 2017 12:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, dat je feitelijk weinig kunt doen aan de situatie in Noord-Korea zonder enorme escalatie tot gevolg had iedereen met enige kennis van Aziatische geopolitiek je ook wel kunnen vertellen. (Digitale) sabotage lijkt eigenlijk nog de enige optie om wat te kunnen doen aan enerzijds de snelheid waarmee Noord-Korea zaken verkrijgt en anderzijds wellicht het preventief verhinderen van een daadwerkelijke aanval.
Al heeft Noord-Korea zoals ook in het stuk staat geen enkel belang bij het starten van een nucleaire oorlog.
Het is ook wel bijzonder dat een reactie in de trant van 'zoek het lekker zelf uit met je Azië' een prima voorbeeld zou zijn van een 'America first'-beleid, maar Trump juist het tegenovergestelde doet. De dreiging vanuit Noord-Korea jegens de VS is minimaal. Escalatie in Azië is een andere kwestie, maar feitelijk niet 'het probleem van de VS' met een naïeve isolationistische bril op. Het is feitelijk analoog aan de situatie in Irak die tot een invasie leidde. Die oorlog die zo'n vreselijke vergissing was.
Ik denk dat het onder Obama ook was gebeurd.quote:Op woensdag 5 juli 2017 12:23 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Juist, ik wil graag inhoudelijk met je in discussie gaan, maar dat lukt op deze manier natuurlijk niet.
Nogmaals de vraag, hoe heeft Trump dit laten gebeuren? En was dit onder een andere president, bijvoorbeeld Obama, niet gebeurd?
Je post niet iets met:quote:Op woensdag 5 juli 2017 12:18 schreef Refragmental het volgende:
Want dat moest jou voorgekauwd worden?quote:Op woensdag 5 juli 2017 12:31 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Je post niet iets met:
''Dit heeft deze persoon ook gedaan...''
met de insinuatie dat de persoon iets verkeerds heeft gedaan, als je niet zijn reputatie wilt beschadigen. Vervolgens heeft ExtraWaskracht niet de ballen om aan te geven wat er fout aan is.
Dat verbaast je van neo-nazi's?quote:Op woensdag 5 juli 2017 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
Valt me sowieso op hoe extreem antisemitisch die Alt Right-figuren zijn.
Ja, CNN zou net zoveel vrouwen als mannen in leidinggevende posities moeten hebben. Net als FOX, net als de NY Times, de WaPo of zelfs Breitbart.quote:Op woensdag 5 juli 2017 12:31 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Je post niet iets met:
''Dit heeft deze persoon ook gedaan...''
met de insinuatie dat de persoon iets verkeerds heeft gedaan, als je niet zijn reputatie wilt beschadigen. Vervolgens heeft ExtraWaskracht niet de ballen om aan te geven wat er fout aan is.
Wat deze persoon voor de rest gedaan heeft is niet relevant voor de vraag of wat de persoon in een bepaald geval gedaan heeft correct of incorrect is.
Overigens zie ik dat Euribob mijn reactie verkeerd blijft interpreteren. Ik zie het niet als een probleem. Ik applaudiseer succesvolle culturen/mensen (Joden, mannen). Ik vraag enkel of de pro-vrouwen quota mensen (veel overlap met Clinton supporters) ook in dit geval de lijn willen doortrekken, zo niet, waarom niet?
Het is niet zozeer angst voor een aanval van NK op de VS maar meer de potentiële instabiliteit en het feit dat het simpelweg nogal dicht bij ZK ligt. Om over de steun van China nog maar te zwijgen...quote:Op woensdag 5 juli 2017 12:55 schreef Re het volgende:
ik snap die geveinste angst niet voor NK, wat hebben ze nou werkelijk, Kim trolt de VS (nou ja Trump) de pan uit, hij weet hoe een megalomaan denkt en doet
Ze hebben een atoombom en een riedel raketten. Wat ze nu nog nodig hebben is iets om een atoombom te verkleinen en dan zijn ze er.quote:Op woensdag 5 juli 2017 12:55 schreef Re het volgende:
ik snap die geveinste angst niet voor NK, wat hebben ze nou werkelijk, Kim trolt de VS (nou ja Trump) de pan uit, hij weet hoe een megalomaan denkt en doet
ik heb het idee dat als NK een verkeerde move maakt de Chinezen dat hele land in een keer overnemen en inlijvenquote:Op woensdag 5 juli 2017 12:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is niet zozeer angst voor een aanval van NK op de VS maar meer de potentiële instabiliteit en het feit dat het simpelweg nogal dicht bij ZK ligt. Om over de steun van China nog maar te zwijgen...
Waarom zouden ze? Ze gaan dan gewoon (net als de rest van de wereld) hopen dat de VS de rommel opruimt.quote:Op woensdag 5 juli 2017 12:58 schreef Re het volgende:
[..]
ik heb het idee dat als NK een verkeerde move maakt de Chinezen dat hele land in een keer overnemen en inlijven
Ach, 100 jaar geleden maakten Engeland en Frankrijk precies dezelfde fout, dus het mag wel weer een keer na zo'n lange tijd. Levert verder ook geen ellende en gezeik op, zoals we hebben gezien.quote:Op woensdag 5 juli 2017 12:57 schreef Re het volgende:
is er trouwens al bekend wat Trump gaat doen met Syrie als IS verslagen is, ik las dat ze het overgeven aan de Russen, waarmee een shitload aan verzetstrijders erg makkelijk aan de kant worden geschoven
Ik denk dat je die zin niet helemaal begrijpt. Ik zeg niet dat het een vreselijke vergissing was. Trump zegt dat. Dat was immers de retoriek tijdens de campagne. Trump zou zich zogenaamd altijd al tegen de invasie van Irak hebben verzet.quote:Op woensdag 5 juli 2017 12:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is niet waar. De terugtrekking was een vreselijke vergissing.
Dan heb ik dat verkeerd gelezen, excuus. Het blijft af en toe lastig volgen wat Trump allemaal roept.quote:Op woensdag 5 juli 2017 13:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat je die zin niet helemaal begrijpt. Ik zeg niet dat het een vreselijke vergissing was. Trump zegt dat. Dat was immers de retoriek tijdens de campagne. Trump zou zich zogenaamd altijd al tegen de invasie van Irak hebben verzet.
denk niet dat China op de VS gaat wachten voor zo'n opportunity, ze hebben zowat carte blanche van Trumpquote:Op woensdag 5 juli 2017 13:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom zouden ze? Ze gaan dan gewoon (net als de rest van de wereld) hopen dat de VS de rommel opruimt.
Voor zover ik kan zien is China veel meer van het oorlog voeren buiten het blikveld van het publiek. Dat ze nu vrij spel hebben vis a vis Trump lijkt me een terechte constatering, maar ook juist een kans om heimelijk nog meer invloed in de regio te vergaren zonder dat de rest van de wereld er om geeft.quote:Op woensdag 5 juli 2017 13:09 schreef Re het volgende:
[..]
denk niet dat China op de VS gaat wachten voor zo'n opportunity, ze hebben zowat carte blanche van Trump
Geschiedenis en leren van fouten gemaakt in het verleden is voor butjes.quote:Op woensdag 5 juli 2017 13:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ach, 100 jaar geleden maakten Engeland en Frankrijk precies dezelfde fout, dus het mag wel weer een keer na zo'n lange tijd. Levert verder ook geen ellende en gezeik op, zoals we hebben gezien.
Welk belang zou China daarbij hebben?quote:Op woensdag 5 juli 2017 13:09 schreef Re het volgende:
[..]
denk niet dat China op de VS gaat wachten voor zo'n opportunity, ze hebben zowat carte blanche van Trump
decimeren van een lastige buurjongen en meer ingangen naar de zee.quote:Op woensdag 5 juli 2017 13:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Welk belang zou China daarbij hebben?
Vooral omdat hij allebei geroepen heeftquote:Op woensdag 5 juli 2017 13:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan heb ik dat verkeerd gelezen, excuus. Het blijft af en toe lastig volgen wat Trump allemaal roept.
Is het niet algemeen aangenomen dat China de aanwezigheid van NK wel prima vindt juist?quote:Op woensdag 5 juli 2017 13:17 schreef Re het volgende:
[..]
decimeren van een lastige buurjongen en meer ingangen naar de zee.
Voor China is N.K. juist een fijne barrière tussen China en het kapitalistische Zuid Korea.quote:Op woensdag 5 juli 2017 13:17 schreef Re het volgende:
[..]
Op zich een prima strategie, want je kunt altijd claimen gelijk te hebben gehad.quote:Op woensdag 5 juli 2017 13:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vooral omdat hij allebei geroepen heeft
Dat zij de sterke jongen van de buurt worden.quote:Op woensdag 5 juli 2017 13:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Welk belang zou China daarbij hebben?
Mja dat zijn ze al, alleen interesseert men zich daar minder voor. NK is een stuk 'spannender'.quote:Op woensdag 5 juli 2017 13:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat zij de sterke jongen van de buurt worden.
China waardeert de buffer die NK vormt.quote:Op woensdag 5 juli 2017 13:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Is het niet algemeen aangenomen dat China de aanwezigheid van NK wel prima vindt juist?
Het is een wat luidruchtige buurman, maar verder niet echt lastig voor China. Sterker nog, het is wel een prettige buffer tussen China en (de bondgenoten van) de VS. China zit ook helemaal niet te wachten op de toevoeging van 25 miljoen straatarme inwoners.quote:Op woensdag 5 juli 2017 13:17 schreef Re het volgende:
[..]
oh jawel, maar als NK die stabiliteit te grabbel gooit dan stappen ze daar echt wel in, dat Trump er verder niet over nadenkt wat de lange termijn gevolgen kunnen zijn lijkt me ook wel evidentquote:Op woensdag 5 juli 2017 13:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Is het niet algemeen aangenomen dat China de aanwezigheid van NK wel prima vindt juist?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |