Blijkbaar niet want je noemt het fvd een zusterpartij van de pvv. Een volkomen uit de lucht gegrepen vergelijking.quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik hen me vrij uitgebreid verdiept in de partijen en haar aanhang juist daarom die uitspraken... en bij de aanhang die iets van zich last horen op enig platform ben jij helaas echt een uitzondering.
Dat is omdat degene die zich uiten opfacebook of YouTube de rotte appels zijn. De Anne fleur dekker van de Fvd zegmaar.quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik hen me vrij uitgebreid verdiept in de partijen en haar aanhang juist daarom die uitspraken... en bij de aanhang die iets van zich last horen op enig platform ben jij helaas echt een uitzondering.
Nou hier heb je er nog een, en ik ken ook iemand (mijn moeder) die het geneuzel (zo zegt zij) over vluchtelingen niet zo belangrijk vindt. Ze wil vooral af van bureaucratie in de zorg, en de EU. In VVD heeft ze geen vertrouwen meer.quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat kan zeker wel. Waarom denkt Baudet dat ons volk superieur is aan andere? Waarom wil hij niet dat het vermengd wordt?quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:10 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Deze quote is al herhaaldelijk aan de orde geweest. Ook heeft Baudet hier uitspraken over gedaan. Op een gegeven moment is een hoofdstuk afgelopen. Er moet maar naar een nieuwe uitspraak worden gezocht.
Boeken mogen gelezen worden. Je kan iemand niet zomaar iets noemen omdat hij iets leest of schrijft.
Ja.quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat kan zeker wel. Waarom denkt Baudet dat ons volk onze cultuur superieur is aan andere het koesteren en beschermen waard is?
Heeft hij hier al duidelijke antwoorden op gegeven?
"Als je de maatschappij wilt veranderen, moet je de lange mars door de instituties maken."quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:30 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Dit zei baudet in HP:
Ja. Een van de belangrijke redenen om Forum voor Democratie te beginnen, los van een aantal inhoudelijke verschillen met de PVV, is dat rechts systematisch heeft nagelaten om een maatschappelijk netwerk te bouwen. Dat is wat links altijd gedaan heeft: links heeft alle musea in bezit, het onderwijs, de kranten, de journalistiek, het publieke bestel. Als je de maatschappij wilt veranderen, moet je de lange mars door de instituties maken. Maar je kunt alleen maar vanuit de politiek dat bouwwerk opzetten. Je kunt alleen maar via de politiek voldoende organisatiekracht verzamelen om daadwerkelijk iets te veranderen."
Dit duidt toch vooral op de verschillen. Verder werd over de PVV eigenlijk niet veel gezegd. Misschien een ander interview? Kan je het nog terugvinden? Ik ben wel benieuwd nu.
Je beantwoorde mijn vraag niet, waarom is het moreel verwerpelijk om je eigen volk/cultuur te beschermen?quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat kan zeker wel. Waarom denkt Baudet dat ons volk superieur is aan andere? Waarom wil hij niet dat het vermengd wordt?
Dat is niet verkeerd, zolang je niet blank bent.quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je beantwoorde mijn vraag niet, waarom is het moreel verwerpelijk om je eigen volk/cultuur te beschermen?
Die boeken in zijn kast staan er niet zomaar. Ik vermoed zelfs dat ie ze in beeld gebracht wou hebben in dat tv-programma. Ze geven een boodschap af, zoals iedereen die geeft die wordt geïnterviewd voor zijn of haar boekenkast.quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus jij vind dat Baudet zich moet verantwoorden of zelfs het boetekleed aan moet trekken vanwege een aantal boeken in zijn kast?
En waarom zou iemand zich geen zorgen mogen maken over demografische verdrukking?
Elk volk heeft recht op zelfbeschikking en daar voor opkomen is geen misdaad of moreel verwerpelijk.
Ik reageerde daar niet op jou, maar zie hierboven.quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je beantwoorde mijn vraag niet, waarom is het moreel verwerpelijk om je eigen volk/cultuur te beschermen?
Je kunt alleen individuen beschermen en rechten geven. De burgers.quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jazeker. Dat van die boeken, dat kan niet. Als ik jouw mein kamf geef (niet dat ik het heb liggen ofzo) ben je ook niet opeens een racist. Niet helemaal hetzelfde, maar veel verder komt de vergelijking niet. Is Baudet het bijv. eens met alle boeken in zijn kast. Misschien staat er wel een boek over de grootsheid van de EU. Zou je dan van mening veranderen? Dat hij vindt wat in z'n kast staat?quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat kan zeker wel. Waarom denkt Baudet dat ons volk superieur is aan andere? Waarom wil hij niet dat het vermengd wordt?
Het volk bestaat wel degelijk, we delen allemaal in grote lijnen dezelfde cultuur en hebben doorgaans allemaal dezelfde normen en waarden. Het probleem is dat met immigratie die lijnen steeds vager worden met als gevolg dat je inderdaad niet meer over een homogene groep kan spreken.quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:47 schreef agter het volgende:
[..]
Je kunt alleen individuen beschermen en rechten geven. De burgers.
Het volk bestaat helemaal niet als homogene groep. Het volk heeft niet een eenduidig idee van wie er tegen wat beschermd moet worden.
Zucht, dat bedoelt hij absoluut niet zo. Je gebruikt z'n woorden simpelweg tegen hem. Hij wil een maatschappelijk bewustzijn creeëren voor wat er is gebeurd de afgelopen decennia. Of dat zo is, kan je het mee eens zijn of niet. Of je dan vervolgens op het FvD moet stemmen, mag je zelf kiezen. Gelukkig hebben we, mocht er toch een FvD kartel komen, dan referenda, en dan kan jij het tegenhouden.quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:43 schreef agter het volgende:
[..]
"Als je de maatschappij wilt veranderen, moet je de lange mars door de instituties maken."
Een eigen partijkartel installeren dus.
Heel jammer. Ik was er al bang voor.
Hij had het ook niet over rassenvermenging maar over het verdrukken van de Nederlandse cultuur. Dat had hij ook netjes aangegeven bij Jinek maar daar werd weer niet naar geluisterd.quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Die boeken in zijn kast staan er niet zomaar. Ik vermoed zelfs dat ie ze in beeld gebracht wou hebben in dat tv-programma. Ze geven een boodschap af, zoals iedereen die geeft die wordt geïnterviewd voor zijn of haar boekenkast.
En zelfbeschikking heeft niets, maar dan ook niets met rassenvermenging te maken, die term gaat over politieke onderdrukking.
Tja, mosterd na de maaltijd. Maar goed, mosterd = mosterd.quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:53 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het er nu eigenlijk wel inhoudelijk aan toe gaat
Nu de bitterballen nogquote:Op donderdag 6 juli 2017 00:54 schreef Euribob het volgende:
[..]
Tja, mosterd na de maaltijd. Maar goed, mosterd = mosterd.
Ik vind anders dat iemand die zegt dat "de mensen die hier uit die landen komen, een bepaalde cultuur hebben, waarin onze normen en waarden niet op de juiste manier en voldoende tot uiting komen" gewoon fascistisch en racistisch is.quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:49 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Jazeker. Dat van die boeken, dat kan niet. Als ik jouw mein kamf geef (niet dat ik het heb liggen ofzo) ben je ook niet opeens een racist. Niet helemaal hetzelfde, maar veel verder komt de vergelijking niet. Is Baudet het bijv. eens met alle boeken in zijn kast. Misschien staat er wel een boek over de grootsheid van de EU. Zou je dan van mening veranderen? Dat hij vindt wat in z'n kast staat?
Hij denkt niet dat ons volk (de personen die dat volk vormen) superieur zijn aan die uit het middenoosten, die bijv. het syrische volk vormen. De partij vindt dat de mensen die hier uit die landen komen, een bepaalde cultuur hebben, waarin onze normen en waarden niet op de juiste manier en voldoende tot uiting komen. Als je maar genoeg mensen hierheen haalt, leidt dat tot een cultuurverandering. Die vindt het FvD niet wenselijk. Als je weet dat vermening van volkeren leidt tot vermening van cultuur, zou je prima mogen stellen dat die vermening niet wenselijk is.
Dat het niet iets met zuiver bloed of zoiets engs te maken heeft, bevestigd bijv. Hiddema (die dit onderwerp ook zeer hoog op de agenda heeft staan) bij Tan: integratie vindt plaats onder de lakens.
Moraal van het verhaal: je hoeft niet voor een homogene mensheid zonder rassen en verschillende culturen te zijn om je van nazisme en faciame te distanciëren.
Dat het boek niet voor hem pleit, dat wil ik ook wel toegeven. Echter is het enkel een bevestiging van wat je al vindt. Het is geen bewijs dat ie het is.quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind anders dat iemand die zegt dat "de mensen die hier uit die landen komen, een bepaalde cultuur hebben, waarin onze normen en waarden niet op de juiste manier en voldoende tot uiting komen" gewoon fascistisch en racistisch is.
Onze maatschappij en cultuur zijn altijd al veranderd door invloeden van buitenaf en dat heeft het gevormd tot wat het nu is. Je kan niet zomaar zeggen "nu is het klaar en nu willen we geen invloeden van buitenaf meer". Dan word je een Noord-Korea en weet je zeker dat het slecht met je afloopt.
Het standpunt van het FvD hierin lijkt gewoon heel erg op dat van de nazi's, die hun cultuur wilden zuiveren van joodse invloeden. En die boeken op de plank bij Baudet ondersteunen dat vermoeden alleen maar.
Dit is de kern. Jij, en extreemrechts in het algemeen vindt mensen uit het middenoosten "slechterikken". Waarschijnlijk omdat ze uit een andere, in jullie ogen minderwaardige, cultuur komen.quote:Op donderdag 6 juli 2017 01:13 schreef Mr.Major het volgende:
Over het algemeen ben je het toch wel met me eens dat veel "slechterikken" hierheen halen negatief is voor nederland toch?
Hou het respectvol, remlof.quote:Op donderdag 6 juli 2017 01:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit is de kern. Jij, en extreemrechts in het algemeen vindt mensen uit het middenoosten "slechterikken". Waarschijnlijk omdat ze uit een andere, in jullie ogen minderwaardige, cultuur komen.
Ik en andere weldenkenden vinden dat niet en staan wel open voor hen.
Wat niet wegneemt dat er vast wel "slechterikken" tussen zitten zoals je overal hebt. Die moeten worden aangepakt. Maar alleen op hun daden en niet op hun afkomst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |