abonnement Unibet Coolblue
pi_188250425
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:24 schreef Greys het volgende:
Alle apparaten die ook maar énigszins bij andere bezoekers of personeel de vraag zouden kunnen oproepen 'zou dat ding foto's of filmpjes kunnen maken' zouden wmb nooit in een sauna mogen. Want het veroorzaakt vragen en onrust bij andere bezoekers en verstoort daarmee datgene waar ze nou juist voor komen en geld voor betalen: ontspanning.
Precies. Het personeel kan een half uur daar voor hebben geconstateerd dat er geen camera op zit, ik weet dat niet.
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:37:52 #162
5428 crew  miss_sly
pi_188250510
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:24 schreef Greys het volgende:
Alle apparaten die ook maar énigszins bij andere bezoekers of personeel de vraag zouden kunnen oproepen 'zou dat ding foto's of filmpjes kunnen maken' zouden wmb nooit in een sauna mogen. Want het veroorzaakt vragen en onrust bij andere bezoekers en verstoort daarmee datgene waar ze nou juist voor komen en geld voor betalen: ontspanning.
Daar ben ik het wel mee eens, maar een e-reader bijvoorbeeld heeft geen camera. Dat is hetzelfde als een boek.

In het geval van de iPad vind ik het een vreemde beslissing dat die mocht blijven, want volgens mij heeft in ieder geval iedere iPad wel een camera. Van andere tablets weet ik het niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:52:07 #163
163650 Greys
pi_188250667
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens, maar een e-reader bijvoorbeeld heeft geen camera. Dat is hetzelfde als een boek.

In het geval van de iPad vind ik het een vreemde beslissing dat die mocht blijven, want volgens mij heeft in ieder geval iedere iPad wel een camera. Van andere tablets weet ik het niet.
Een e-reader kan voor sommige bezoekers/personeel op een tablet lijken en sommige tablets hebben camera. Dus kan alsnog voor verwarring zorgen en personeel zal weer moeten gaan controleren etc.

Neem om dat soort gedoe te voorkomen gewoon lekker een echt boek mee. Bij mijn sauna is er een grote leeswand met allerlei bladen die elke week worden vernieuwd. Ook lekker. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_188253409
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 10:01 schreef Burdie het volgende:

Dan verschillen we daarin van mening, ik vind dat je naar een sauna komt om te onthaasten, internetten hoort daar voor mij niet bij.
Tsja, dat is jouw mening en ik vind het een nonsens argument. Hoe jij over iets denkt moet je niet op een ander projecteren, dus je argument is niet valide.

quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:24 schreef Greys het volgende:
Alle apparaten die ook maar énigszins bij andere bezoekers of personeel de vraag zouden kunnen oproepen 'zou dat ding foto's of filmpjes kunnen maken' zouden wmb nooit in een sauna mogen. Want het veroorzaakt vragen en onrust bij andere bezoekers en verstoort daarmee datgene waar ze nou juist voor komen en geld voor betalen: ontspanning.
En dit is juist een prima argument om het niet toe te staan, hier ben ik het weer volledig mee eens. En dus ook raar dat de sauna die persoon op de iPad liet, want zorgt voor onrust bij anderen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:35:38 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188253930
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 15:53 schreef Isabeau het volgende:
Tsja, dat is jouw mening en ik vind het een nonsens argument. Hoe jij over iets denkt moet je niet op een ander projecteren, dus je argument is niet valide.
Mijn argument is prima valide, het is namelijk mijn mening.
KuikenGuppy
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:53:14 #166
63722 z80
I fink you freaky
pi_188255908
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 16:35 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mijn argument is prima valide, het is namelijk mijn mening.
Echter probeer je die nu aan andere op te leggen.

Ik internet voor ontspanning. Lekker rondklikken zonder echt een doel.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:19:30 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188256306
Op wat voor manier iemand ontspant maakt niet uit, als hij/zij dat op een apparaat doet dat potentieel een camera heeft dan hoort dat simpelweg niet in een sauna.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:18:35 #168
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188257089
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 18:53 schreef z80 het volgende:
Echter probeer je die nu aan andere op te leggen.
Nee? Tevens wat Leandra zegt.
KuikenGuppy
pi_189516248
Tijd voor een nieuwe review *O*

Gisteren naar sauna Hezemeer https://hezemeer.be
Ligt zo’n beetje onder Tilburg een eindje België in. Wat een fijne sauna O+ Stormde meteen naar een plekje in mijn top 3.

Het complex ligt buitenaf, in de bossen en naast een industrieterrein, maar daar merk je niks van. Het buitendeel is ruim opgezet met hoogteverschillen. Saunas liggen op precies de goede afstand van elkaar.
En zijn hopen buitenzit- en ligplekjes zoals schommelstoelen, hangmatten, bankje, ligstoeltjes. Gezien het weer konden we daar uiteraard weinig gebruik van maken.
Maar binnen zijn ook bedjes, echte bedden, rustruimte met open haard en makkelijke stoelen etc.
Ook weinig gebruik van gemaakt, te druk met saunas en behandelingen :)

Ik had een voucher van een kerstpakket, dus entree was gratis. Ter plekke hebben we een pakket van drie behandelingen gekocht voor 25 euro.
-Rozenritueel: soort rhassul (losse prijs 14,95 euro) Ontvangst met kopje thee, Turks fruit en een sachetje crème om mee te nemen. Daarna de rhassul in. Eerst een scrub met zout (medewerker schubde de ruggen), daarna afdouchen (hoefde je niet voor op te staan), vervolgens pakking met rozencreme (ruggen werden weer ingesmeerd), crème ging ook op de haartjes, waarna iedereen een hoofdmassage kreeg O+ . Daarna ging de stoom aan en vervolgens weer afdouchen. Tot slot werd je van top tot teen ingesprayed met rozenwater. Aanrader!
Daarna moesten we een half uur rusten, wat we deden op deel twee van de deal:
-Massagebank: die stelde weinig voor en was 15 euro (losse prijs) voor een kwartier. In de deal was het een lekker rustmomentje.

Eerder haden we al deel 1 van de deal gedaan:
-Geurenreis: opgieting met vier complexe geuren. Normaal 5 euro. Lekker rustig (omdat betaald) en we kregen twee soorten crèmes om mee te smeren en werden letterlijk meegenomen met het afkoelen (daarover later meer!) Met een saunameester die het écht snapte.
Waar de meeste opgietingen die ik heb gedaan gaan over opbouwen naar hitte, ging deze meer over zen en rustig en geuren inhaleren. Ook fijn, maar ik hou toch meer van de hitteboost.

Verder hebben we nog een gratis opgieting gedaan: 7 geuren. We hebben het tot 4 geuren (en de pauze) gered. De sauna was groot, maar de mensenmassa ook. En het was aan het eind van de dag dus we waren er wel klaar mee. Wel lekker hoor.

Er waren veel opgietingen, elk uur wel eentje. En ik zag zelfs mensen geslagen worden met berkentakken. O+

Sauna’s:
Zoutsteengrot _O_ Een lange ruimte van 65 graden die veel koeler voelde en waar je zo een uur kon wegslapen. Ook al omdat de bankjes voorzien waren van zachte kussens _O_ Meer saunas hadden dat en ik ben voor!
Verder nog de 70 graden sauna gedaan en lavendelsauna van 80 graden.
Stoombad niet gedaan maar dat leek wel een clownsbus: nog nooit zoveel mensen erin zien gaan... en niemand kwam eruit :D _O-

Er zijn nog meer saunas maar daar kwamen we niet aan toe.
Vooral omdat we ook moesten eten. Lekker! De kaart is vrij duur (was zo’n driekwart van onze rekening) maar je krijgt wel waar voor je geld. Ik had fantastische garnalenkroketten voor de lunch met drie soorten broodjes, vriendin had kipwraps die ook prima smaakten. Diner was voor mij een brochette met drie soorten vis en heerlijke Vlaamse frieten. Vriendin had everzwijn met herfstgroenten.
Daarbij lekkere alcoholvrije mixdrankjes. Snelle service, vriendelijke mensen.

Tot slot de klapper van de dag: dompelzwembad _O_ (werden we tijdens de geurenreis ook mee naartoe genomen).
In plaats van een dompelbad waar ik een teen durf in te steken maar het trappetje niet af durf had je hier een heel zwembad. Je begon met een voetbad door in een ondiep gedeelte te wandelen. Daarmee kwam je uit bij een brede trap die je in de rest van het ijskoude water deed belanden, waarna je naar de overkant waadde. Ja koud, ja, even ademloos, bijna gillen, maar het concept is fantastisch. Na drie saunagangen gedaan en elke keer werd het (serieus!) iets makkelijker.

Kortom: ge-wel-di-ge sauna. Heel prettig publiek ook.
We zijn er van 11-21 uur geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 19-10-2019 16:31:59 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:08:19 #170
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189517257
Helemaal eens met je Hezemeer review, ik ben daar 2 jaar geleden geweest. De sauna deed me sterk denken aan Bussloo en daar ben ik ook fan van. Morgen weer O+ .
Resistance is futile.
pi_189892580
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 13:48 schreef Greys het volgende:

Ik weet de prijzen van de andere tijdstippen niet uit mijn hoofd maar wij nemen altijd de 'vanaf 14 uur tot sluitingstijd' en dat is tot middernacht geloof ik. Dan is het 59,95 pp all in. Dus saunatoegang en onbeperkt drinken en smoothies en lunchen en avondeten wat je maar wilt en snacks tussendoor en gebak etc. Aangezien de sauna entree al iets van 30 eu normaal is vind ik het zeker niet te veel. Reken maar eens los een lunch en diner en smoothies enzo af.
Inmiddels is het ¤ 69,50 per persoon vanaf 14.00 uur. Dan zal je dat er nog steeds wel uithalen als je bv 3 keer gaat eten :')

Nog wat recentere ervaringen?
pi_190048899
Is er iemand al eens bij Sauna Amstelland in Uithoorn geweest?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 21 november 2019 @ 10:38:54 #173
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_190049397
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 09:46 schreef miss_sly het volgende:
Is er iemand al eens bij Sauna Amstelland in Uithoorn geweest?
Exact 10 jaar geleden ben ik er geweest. Was toen een prima sauna. Niet te groot, niet al te klein. Lekker rustig ook. Verder wel een beetje oud allemaal, maar goed het is toch lekker voor een paar uurtjes. En de prijzen zijn goed betaalbaar (denk ik)
pi_190049565
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 10:38 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Exact 10 jaar geleden ben ik er geweest. Was toen een prima sauna. Niet te groot, niet al te klein. Lekker rustig ook. Verder wel een beetje oud allemaal, maar goed het is toch lekker voor een paar uurtjes. En de prijzen zijn goed betaalbaar (denk ik)
Het is voor ons goed aan te rijden en ze hebben toegang voor kinderen vanaf 9 jaar. Onze dochter gaat graag wel eens mee, maar de Fort Resort Beemster familieochtend vinden wij erg vroeg en erg, heel erg, druk en bevolkt met slecht opgevoede kinderen. We gaan wel eens naar Son, maar dat is best een eind rijden voor ons. Vandaar mijn vraag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 21 november 2019 @ 11:24:18 #175
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_190049909
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 10:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is voor ons goed aan te rijden en ze hebben toegang voor kinderen vanaf 9 jaar. Onze dochter gaat graag wel eens mee, maar de Fort Resort Beemster familieochtend vinden wij erg vroeg en erg, heel erg, druk en bevolkt met slecht opgevoede kinderen. We gaan wel eens naar Son, maar dat is best een eind rijden voor ons. Vandaar mijn vraag.
O wat leuk dat ze dat doen vanaf 9 jaar! Gewoon uitproberen, volgens mij zijn de reviews op Google ook zo slecht nog niet. Het zal wel iets minder zijn dan Fort Resort Beemster, maar ach.
pi_190049996
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 11:24 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

O wat leuk dat ze dat doen vanaf 9 jaar! Gewoon uitproberen, volgens mij zijn de reviews op Google ook zo slecht nog niet. Het zal wel iets minder zijn dan Fort Resort Beemster, maar ach.
Fort Resort Beemster is een prachtige sauna. De familieochtend zijn echter én heel erg druk én de ouders die er met hun kinderen heengaan, doen net alsof het een subtropisch zwemparadijs is. Ze leren de kinderen dus niet hoe je je in de sauna gedraagt, maar laten ze rennen en schreeuwen en duiken en weet ik wat. Onze dochter was er zeer verbaasd over; ze is al vaker mee geweest naar een andere sauna (Son en voorheen ook Geldrop) waar kinderen op zondag wel mee mogen, maar zich wel dienen te gedragen.

Dus als Sauna Amstelland minder mooi is, maar wel verwacht dat de aanwezige kinderen zich gewoon netjes gedragen, ga ik daar graag heen met dochter.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190050516
Kinderen in een sauna :N Gemiddeld Nederland heeft gewoon kutkinderen. :')

Ik ben recent naar Elysium in Bleiswijk geweest op de dinsdag. Wat opviel was dat er veel kakel publiek was.
pi_190050699
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 11:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Fort Resort Beemster is een prachtige sauna. De familieochtend zijn echter én heel erg druk én de ouders die er met hun kinderen heengaan, doen net alsof het een subtropisch zwemparadijs is. Ze leren de kinderen dus niet hoe je je in de sauna gedraagt, maar laten ze rennen en schreeuwen en duiken en weet ik wat. Onze dochter was er zeer verbaasd over; ze is al vaker mee geweest naar een andere sauna (Son en voorheen ook Geldrop) waar kinderen op zondag wel mee mogen, maar zich wel dienen te gedragen.

Dus als Sauna Amstelland minder mooi is, maar wel verwacht dat de aanwezige kinderen zich gewoon netjes gedragen, ga ik daar graag heen met dochter.
Is dat dan met of zonder badkleding?
pi_190051424
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 12:19 schreef Craptacular het volgende:
Kinderen in een sauna :N Gemiddeld Nederland heeft gewoon kutkinderen. :')

Ik ben recent naar Elysium in Bleiswijk geweest op de dinsdag. Wat opviel was dat er veel kakel publiek was.
Kinderen kunnen prima in een sauna, als je ze maar leert hoe je je daar gedraagt en waar je op moet letten. Onze dochter gaat al een aantal jaar (sinds ze zwemdiploma A heeft) regelmatig mee naar de sauna.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 12:33 schreef F_r het volgende:

[..]

Is dat dan met of zonder badkleding?
Zonder. Waarom zou dat met zijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 21 november 2019 @ 13:36:28 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190051562
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 13:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kinderen kunnen prima in een sauna, als je ze maar leert hoe je je daar gedraagt en waar je op moet letten. Onze dochter gaat al een aantal jaar (sinds ze zwemdiploma A heeft) regelmatig mee naar de sauna.
[..]

Zonder. Waarom zou dat met zijn?
Soneal wil ook graag een keer mee, en ik denk dat we dat binnenkort maar eens moeten doen.
Ik maak me met hem ook geen zorgen over of hij zich wel weet te gedragen, dat komt wel goed.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190051606
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 13:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Soneal wil ook graag een keer mee, en ik denk dat we dat binnenkort maar eens moeten doen.
Ik maak me met hem ook geen zorgen over of hij zich wel weet te gedragen, dat komt wel goed.
O, bij jullie in de buurt zit ook een leuke, volgens mij, in Veenendaal. Is voor ons wat ver rijden, maar die hebben ook altijd toegang voor kinderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 21 november 2019 @ 13:41:44 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190051629
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 13:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, bij jullie in de buurt zit ook een leuke, volgens mij, in Veenendaal. Is voor ons wat ver rijden, maar die hebben ook altijd toegang voor kinderen.
Ik vind Lunteren wel prima, lekker kleinschalig, station naast de sauna, hoef ik daarna ook geen auto meer te rijden.
Veenendaal nog niet geweest.
Putten zou ook nog kunnen, maar het is echt al 100 jaar geleden dat ik daar voor het laatst was en ik weet ook niet of ze toegang voor kinderen hebben.
In Lunteren op woensdag vanaf 6 jaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 21 november 2019 @ 13:46:10 #183
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_190051673
Ik zou zelf zo snel mijn kinderen niet mee nemen naar een sauna.

Wel eens bij stil gestaan dat voor een bepaald soort mensen een sauna met rondlopende naakte kinderen een soort van walhalla is?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 21 november 2019 @ 13:48:40 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190051696
quote:
15s.gif Op donderdag 21 november 2019 13:46 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik zou zelf zo snel mijn kinderen niet mee nemen naar een sauna.

Wel eens bij stil gestaan dat voor een bepaald soort mensen een sauna met rondlopende naakte kinderen een soort van walhalla is?
Ja, daarom hou ik hem ook bij me, weet ik ook gelijk zeker dat hij zich gedraagt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190051781
quote:
15s.gif Op donderdag 21 november 2019 13:46 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik zou zelf zo snel mijn kinderen niet mee nemen naar een sauna.

Wel eens bij stil gestaan dat voor een bepaald soort mensen een sauna met rondlopende naakte kinderen een soort van walhalla is?
Dan kun je kinderen ook niet meenemen naar het zwembad of het strand. Nee hoor, ik sta daar niet bij stil, want dat vind ik niet nodig. In de sauna is ze bij mij in de buurt, dus er kan niets gebeuren. En kijken hou je nergens tegen.

Bovendien kun je het dan ook doortrekken naar vrouwen: wel eens bij stil gestaan dat voor een bepaald soort mannen een sauna met naakt rondlopende vrouwen een soort van walhalla is?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 21 november 2019 @ 14:01:35 #186
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_190051874
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 13:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan kun je kinderen ook niet meenemen naar het zwembad of het strand. Nee hoor, ik sta daar niet bij stil, want dat vind ik niet nodig. In de sauna is ze bij mij in de buurt, dus er kan niets gebeuren. En kijken hou je nergens tegen.

Bovendien kun je het dan ook doortrekken naar vrouwen: wel eens bij stil gestaan dat voor een bepaald soort mannen een sauna met naakt rondlopende vrouwen een soort van walhalla is?
In het zwembad dragen kinderen badkleding, dat is nogal een verschil.

Ik heb van mijn vriendin ook wel eens verhalen gehoord over enge kerels. Als we samen gaan en we kiezen even ieder een andere sauna of bad (waardoor ze op dat moment alleen lijkt), wordt ze door meerdere mannen aangesproken.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_190051903
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:01 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

In het zwembad dragen kinderen badkleding, dat is nogal een verschil.

Ik heb van mijn vriendin ook wel eens verhalen gehoord over enge kerels. Als we samen gaan en we kiezen even ieder een andere sauna of bad (waardoor ze op dat moment alleen lijkt), wordt ze door meerdere mannen aangesproken.
Dan gaan jullie echt naar vreemde sauna's.
Ik heb twee keer een rare actie meegemaakt in de sauna en ik ga al 30 jaar naar sauna's.
Ik ga ook wel eens helemaal alleen. Heerlijk rustig, nooit problemen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 21 november 2019 @ 14:03:40 #188
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_190051910
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 13:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan kun je kinderen ook niet meenemen naar het zwembad of het strand. Nee hoor, ik sta daar niet bij stil, want dat vind ik niet nodig. In de sauna is ze bij mij in de buurt, dus er kan niets gebeuren. En kijken hou je nergens tegen.

Bovendien kun je het dan ook doortrekken naar vrouwen: wel eens bij stil gestaan dat voor een bepaald soort mannen een sauna met naakt rondlopende vrouwen een soort van walhalla is?
En voor sommige vrouwen is een sauna met naakt rondlopende mannen ook een walhalla, he ^^

Maar ben het helemaal met je eens hoor. Wij gingen thuis vroeger altijd met het gezin naar een naturisten camping in Zuid-Frankrijk. Heb daar altijd de tijd van m'n leven gehad, en je hebt over het algemeen heel net volk daar. Natuurlijk gebeurde daar ook wel eens iets dat niet helemaal oke was, maar dat heb je inderdaad overal. Naar plekken met badkleding komt meer van dat soort volk overigens.
pi_190051942
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:03 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

En voor sommige vrouwen is een sauna met naakt rondlopende mannen ook een walhalla, he ^^

Maar ben het helemaal met je eens hoor. Wij gingen thuis vroeger altijd met het gezin naar een naturisten camping in Zuid-Frankrijk. Heb daar altijd de tijd van m'n leven gehad, en je hebt over het algemeen heel net volk daar. Natuurlijk gebeurde daar ook wel eens iets dat niet helemaal oke was, maar dat heb je inderdaad overal. Naar plekken met badkleding komt meer van dat soort volk overigens.
Ongetwijfeld. Ik zie dat zelf niet zo, maar dat zal wel aan mij liggen :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190051995
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 13:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kinderen kunnen prima in een sauna, als je ze maar leert hoe je je daar gedraagt en waar je op moet letten. Onze dochter gaat al een aantal jaar (sinds ze zwemdiploma A heeft) regelmatig mee naar de sauna.
[..]

Zonder. Waarom zou dat met zijn?
Neu, in Nederland kan dat niet "prima". Voor dat ene kind dat gedraagt zijn er 10 die zich als apen gedragen. Ik kom daar voor mijn rust, dan wil ik geen kinderen. :)

Gelukkig zal het nooit normaal worden, het zou voor mij een reden zijn om ergens niet te komen. No offence maar het is geen plek voor een kind. Dat moeten ze zelf beslissen als ze ouder zijn.Het is behoorlijk tokkie.
pi_190052033
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:10 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Neu, in Nederland kan dat niet "prima". Voor dat ene kind dat gedraagt zijn er 10 die zich als apen gedragen. Ik kom daar voor mijn rust, dan wil ik geen kinderen. :)

Gelukkig zal het nooit normaal worden, het zou voor mij een reden zijn om ergens niet te komen. No offence maar het is geen plek voor een kind. Dat moeten ze zelf beslissen als ze ouder zijn.Het is behoorlijk tokkie.
Bedankt voor je mening. Ik leg deze vriendelijk doch beslist naast me neer :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 21 november 2019 @ 14:26:09 #192
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_190052168
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan gaan jullie echt naar vreemde sauna's.
Ik heb twee keer een rare actie meegemaakt in de sauna en ik ga al 30 jaar naar sauna's.
Ik ga ook wel eens helemaal alleen. Heerlijk rustig, nooit problemen.
Nee hoor, betreft gangbare sauna's zoals Elysium of Zwaluwhoeve.

Het is wel een hele aantrekkelijke vrouw met curves, die in de kroeg ook altijd door mannen aangesproken wordt. Dat is ze gewend en dat is wel een soort van acceptabel, maar in de sauna zomaar door vreemde mannen aangesproken worden die dan ook nog eens dichtbij komen zitten, kan behoorlijk intimiderend zijn. Vooral als er op dat moment geen andere bezoekers in dezelfde ruimte zijn. Het komt ook wel eens voor dat zo'n man haar niet aanspreekt, maar wel opeens steeds in de buurt is en 'toevallig' het zelfde pad volgt.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_190052213
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:26 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Nee hoor, betreft gangbare sauna's zoals Elysium of Zwaluwhoeve.

Het is wel een hele aantrekkelijke vrouw met curves, die in de kroeg ook altijd door mannen aangesproken wordt. Dat is ze gewend en dat is wel een soort van acceptabel, maar in de sauna zomaar door vreemde mannen aangesproken worden die dan ook nog eens dichtbij komen zitten, kan behoorlijk intimiderend zijn. Vooral als er op dat moment geen andere bezoekers in dezelfde ruimte zijn. Het komt ook wel eens voor dat zo'n man haar niet aanspreekt, maar wel opeens steeds in de buurt is en 'toevallig' het zelfde pad volgt.
Dat laatste is op zich niet zo gek in een sauna, natuurlijk. Als ze van het eerste last heeft, kan ze zich daarover beklagen bij het personeel.

Ongeacht of ze aantrekkelijk is of niet, hoort men in de sauna gepaste afstand te bewaren.

Overigens vind ik Elysium nog wel gaan, maar Zwaluwhoeve is niet echt het voorbeeld van een prettige, rustige sauna met prettige clientele. Zeker niet door de aanbiedingen enzo die ze telkens hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190052266
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:26 schreef EdvandeBerg het volgende:

Het is wel een hele aantrekkelijke vrouw met curves, die in de kroeg ook altijd door mannen aangesproken wordt. Dat is ze gewend en dat is wel een soort van acceptabel, maar in de sauna zomaar door vreemde mannen aangesproken worden die dan ook nog eens dichtbij komen zitten, kan behoorlijk intimiderend zijn. Vooral als er op dat moment geen andere bezoekers in dezelfde ruimte zijn. Het komt ook wel eens voor dat zo'n man haar niet aanspreekt, maar wel opeens steeds in de buurt is en 'toevallig' het zelfde pad volgt.
Die kerels heb je overal en zullen niet alleen jouw vriendin aanspreken.

Hoor het zelf ook van mijn vriendin, maar daar moet je als vrouw gewoon om mee weten te gaan. Zij is vrij duidelijk als er iemand "raar" doet. En dan nog komt het echt nauwelijks voor.
  donderdag 21 november 2019 @ 14:37:37 #195
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_190052298
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat laatste is op zich niet zo gek in een sauna, natuurlijk. Als ze van het eerste last heeft, kan ze zich daarover beklagen bij het personeel.

Ongeacht of ze aantrekkelijk is of niet, hoort men in de sauna gepaste afstand te bewaren.

Overigens vind ik Elysium nog wel gaan, maar Zwaluwhoeve is niet echt het voorbeeld van een prettige, rustige sauna met prettige clientele. Zeker niet door de aanbiedingen enzo die ze telkens hebben.
Uiteraard kan je je beklagen bij het personeel, maar waarover dan? Dat iemand je aanspreekt of iedere keer ergens opduikt waar jij ook bent? Als die persoon geen rare dingen heeft gezegd, kan die hij toch zeggen dat hij gewoon even gezellig een praatje zonder bijbedoelingen wilde maken? En iemand die je lijkt te volgen, kan het gewoon gooien op toevallig in de buurt zijn.

Schiet me nu te binnen dat ze ooit eens heeft meegemaakt (lang voor mijn tijd) dat ze samen met een vriendin 's avonds een keer in een sauna zat en er ook 2 mannen zaten, die op een gegeven moment met hun jongeheer aan het spelen waren. Ze zijn toch er snel vandoor gegaan.

Anyway, wat dus mijn punt is; ik zou zelf mijn kinderen niet meenemen naar een naaktsauna. Inderdaad, het zou gewoon moeten kunnen, maar je hebt raar volk in deze wereld dus in de sauna kan je die ook tegenkomen. Voor seksueel gefrustreerde types en mensen met een stoornis op dat gebied zal een naaktsauna ongetwijfeld een magneet zijn.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_190052412
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:37 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Uiteraard kan je je beklagen bij het personeel, maar waarover dan? Dat iemand je aanspreekt of iedere keer ergens opduikt waar jij ook bent? Als die persoon geen rare dingen heeft gezegd, kan die hij toch zeggen dat hij gewoon even gezellig een praatje zonder bijbedoelingen wilde maken? En iemand die je lijkt te volgen, kan het gewoon gooien op toevallig in de buurt zijn.

Schiet me nu te binnen dat ze ooit eens heeft meegemaakt (lang voor mijn tijd) dat ze samen met een vriendin 's avonds een keer in een sauna zat en er ook 2 mannen zaten, die op een gegeven moment met hun jongeheer aan het spelen waren. Ze zijn toch er snel vandoor gegaan.

Anyway, wat dus mijn punt is; ik zou zelf mijn kinderen niet meenemen naar een naaktsauna. Inderdaad, het zou gewoon moeten kunnen, maar je hebt raar volk in deze wereld dus in de sauna kan je die ook tegenkomen. Voor seksueel gefrustreerde types en mensen met een stoornis op dat gebied zal een naaktsauna ongetwijfeld een magneet zijn.
Echt gestoorde mensen komen daar helemaal niet.
En mensen die zich niet kunnen gedragen, kom je overal tegen. Ja, ook in de sauna. Wat ik zeg: ik heb ook wel eens iets raars meegemaakt, maar ja....

Mijn kind vindt naar de sauna gaan fijn. Ze geniet van de ontspanning, de warmte, de verbinding met haar gezelschap (soms gaat man mee, soms gaan mijn moeder en dochter en ik met drietjes). Ik ga dat haar niet ontzeggen omdat er rare types rond zouden kunnen lopen. Ik ben er de hele tijd bij, dus er kan niets gebeuren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190053310
Ik zou er zelf niet voor kiezen om naar de sauna te gaan als er op dat moment ook kinderen zijn.

Ben geen grote kinderhater (heb zelf ook een kleintje 😉) maar ik vind het gewoon niet de plek en voel me soort van ongemakkelijk bij het idee.


Verder moet iedereen lekker doen en gaan met wie hij wil hoor ;) het zou alleen voor mij wel een reden zijn om dan niet naar die sauna te gaan
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 21 november 2019 @ 16:18:11 #198
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_190053645
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Echt gestoorde mensen komen daar helemaal niet.
Hoe weet jij dat? Als er man tegenover je plaatsneemt op het houten bankje, kan jij dan aan zijn hoofd zien of iemand gestoord is of niet? TBS'ers komen ook ooit een keer vrij. Misschien mogen ze op proefverlof wel naar de plaatselijk welness ;)
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_190055268
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 16:18 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat? Als er man tegenover je plaatsneemt op het houten bankje, kan jij dan aan zijn hoofd zien of iemand gestoord is of niet? TBS'ers komen ook ooit een keer vrij. Misschien mogen ze op proefverlof wel naar de plaatselijk welness ;)
Ik ga ervan uit dat je nu overdrijft for the sake of argument, maar toch: als je zo gaat redeneren zou ik me maar niet meer buiten wagen. Wie weet zit hij tegenover je in de bus en maakt hij daar kortsluiting :o

En wellicht leef ik onder een steen maar het aantal incidenten met TBSsers in de sauna is volgens mij nul. Aantal incidenten op straat, in huis of in openbare gelegenheden: ruim meer dan nul.

Ik ga al jaren naar de sauna. Nooit ongepast gedrag meegemaakt of gezien. Behalve een paar keer een stelletje die het iets te gezellig wilden maken samen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_190055501
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2019 18:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat je nu overdrijft for the sake of argument, maar toch: als je zo gaat redeneren zou ik me maar niet meer buiten wagen. Wie weet zit hij tegenover je in de bus en maakt hij daar kortsluiting :o

En wellicht leef ik onder een steen maar het aantal incidenten met TBSsers in de sauna is volgens mij nul. Aantal incidenten op straat, in huis of in openbare gelegenheden: ruim meer dan nul.

Ik ga al jaren naar de sauna. Nooit ongepast gedrag meegemaakt of gezien. Behalve een paar keer een stelletje die het iets te gezellig wilden maken samen.
+1
Als je zo naar de wereld kijkt, kun je echt beter nooit meer buiten komen. Leven is een risico :o

Ik wil mijn dochter zo ook helemaal niet leren kijken. Ik vind het fijn dat ze graag naar de sauna gaat, dat haar naaktheid haar geen schaamte oplevert en dat ze ziet dat mensen er in alle soorten, kleuren en maten zijn, en dat ze allemaal goed zijn zoals ze zijn. Ik hoop dat ze dat gevoel altijd vast kan blijven houden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190055738
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 18:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

+1
Als je zo naar de wereld kijkt, kun je echt beter nooit meer buiten komen. Leven is een risico :o

Ik wil mijn dochter zo ook helemaal niet leren kijken. Ik vind het fijn dat ze graag naar de sauna gaat, dat haar naaktheid haar geen schaamte oplevert en dat ze ziet dat mensen er in alle soorten, kleuren en maten zijn, en dat ze allemaal goed zijn zoals ze zijn. Ik hoop dat ze dat gevoel altijd vast kan blijven houden.
^O^

Ik ga ook graag naar de sauna en ben niet echt gek op kinderen in zijn algemeenheid maar de keren dat er kinderen waren als ik er was , op zondag bij de blue wellness resorts mogen kinderen mee dacht ik, heb ik er echt nul last van gehad. Gewoon goed opgevoede kinderen voor wie het de normaalste zaak van de wereld is. Ik vind het alleen maar goed en fijn voor die kinderen dat zij ook sauna en wellness zo mogen ervaren.
pi_190056523
Ik was als kind echt dól op de sauna _O_ Dat was leuker dan naar ponypark Slagharen gaan, zeg maar :D En ik was ook een super braaf kind. Want ons was wel duidelijk gemaakt dat als we ons niet gedroegen we de volgende keer niet mee mochten en dat risico wilden we niet lopen :X En echt nooit iets raars meegemaakt, het idee alleen al :')

Ergste wat ik in de sauna deed was snoepen van de kandij die op de tafeltjes in het restaurant stond voor de koffie en thee, want oh kandij :9 Dat hadden we thuis niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 22 november 2019 @ 10:22:35 #203
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_190064660
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2019 18:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat je nu overdrijft for the sake of argument, maar toch: als je zo gaat redeneren zou ik me maar niet meer buiten wagen. Wie weet zit hij tegenover je in de bus en maakt hij daar kortsluiting :o

En wellicht leef ik onder een steen maar het aantal incidenten met TBSsers in de sauna is volgens mij nul. Aantal incidenten op straat, in huis of in openbare gelegenheden: ruim meer dan nul.

Ik ga al jaren naar de sauna. Nooit ongepast gedrag meegemaakt of gezien.
Je snapt niet dat ik een grap maakte naar aanleiding van een opmerking dat in een sauna geen gestoorde mensen komen. Overal in onze maatschappij lopen gestoorden rond, dat hoeft echter niet altijd problematisch te zijn, niet alle gestoorden leveren overlast voor hun omgeving op en zeker niet 100% van de tijd. Maar als mensen met geestelijke stoornissen gewoon onder ons zijn, zullen ze ook vast wel eens in een sauna komen.

Verder moet iedereen voor zichzelf weten of ze een sauna geschikt vinden voor kinderen. Ik zei alleen dat ik dat zelf nooit zou doen.
quote:
Behalve een paar keer een stelletje die het iets te gezellig wilden maken samen.
Als je 's avonds in een reguliere sauna vertoeft en je let er een beetje op, zie je dat overal gebeuren. Met name in de zwem-, zout- en bubbelbaden gebeurt regelmatig het een en ander. Een keer in het buitenzoutbad zaterdag 's avonds (rond 22.00u ofzo) in Elysium leek het wel een parenclub, alle aanwezigen waren er in meer of mindere mate stiekem met hun partner aan het rommelen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Moderator vrijdag 22 november 2019 @ 13:21:03 #204
5428 crew  miss_sly
pi_190066983
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 10:22 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Je snapt niet dat ik een grap maakte naar aanleiding van een opmerking dat in een sauna geen gestoorde mensen komen. Overal in onze maatschappij lopen gestoorden rond, dat hoeft echter niet altijd problematisch te zijn, niet alle gestoorden leveren overlast voor hun omgeving op en zeker niet 100% van de tijd. Maar als mensen met geestelijke stoornissen gewoon onder ons zijn, zullen ze ook vast wel eens in een sauna komen.

Verder moet iedereen voor zichzelf weten of ze een sauna geschikt vinden voor kinderen. Ik zei alleen dat ik dat zelf nooit zou doen.
[..]

Als je 's avonds in een reguliere sauna vertoeft en je let er een beetje op, zie je dat overal gebeuren. Met name in de zwem-, zout- en bubbelbaden gebeurt regelmatig het een en ander. Een keer in het buitenzoutbad zaterdag 's avonds (rond 22.00u ofzo) in Elysium leek het wel een parenclub, alle aanwezigen waren er in meer of mindere mate stiekem met hun partner aan het rommelen.
Natuurlijk lopen er overal gestoorde mensen rond, maar de stereotype enge, geile peeping tom vindt het doorgaans niet heel prettig om zelf in zijn kwetsbare nakie rond te lopen. En als iemand echt gestoord is, valt hij vaak snel door de mand en wordt verzocht te vertrekken.

Overigens vind ik persoonlijk dat vozen dus echt mega-irritant en smerig en veel erger dan kinderen die zich netjes gedragen. Of mannen en vrouwen die zich stiekem verlustigen aan het beeld van al die blote mensen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190066998
Ik was laatst bij zwaluwhoeve maar vond het erg warm.
pi_190067050
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 13:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Overigens vind ik persoonlijk dat vozen dus echt mega-irritant en smerig en veel erger dan kinderen die zich netjes gedragen. Of mannen en vrouwen die zich stiekem verlustigen aan het beeld van al die blote mensen.
Dat zal toch wel meevallen. Over het algemeen is gemiddeld Nederland vrij vadsig ook duidelijk te zien in de sauna.
pi_190067187
Voor vozen in de sauna zijn andere sauna's :Y)
pi_190244589
quote:
Wellnesscentra doen badkleding 's avonds in de ban: ‘Het trok bezoekers aan die wij niet willen’

Wellnesscentra in Schiedam en Bleiswijk stoppen met het toestaan van badkleding in de avond. Dit gebeurt na vernielingen door baldadige bezoekers.

Het gaat om Thermen Holiday in Schiedam en het Bleiswijkse Elysium. Bij het laatstgenoemde centrum is de wijziging al van kracht, Schiedam volgt in januari. Vanaf dat moment moeten bezoekers na 17.00 uur te allen tijde naakt zijn. Dus óók op de speciale badkledingdagen.

Volgens een woordvoerster van International Wellness Resorts, waar beide centra toe behoren, ontstaat ‘s avonds op badkledingdagen een ‘sfeer die wij niet wensen’. ,,Dan komen gasten die wij niet in huis willen hebben.”

Toiletrolhouder gesloopt
Zij spreekt bijvoorbeeld van vernielingen. ,,Een dispenser en toiletrolhouder zijn van de muur gehaald.” Ook houden deze bezoekers zich niet aan de ‘etiquette’. ,,In sauna's is het normaal dat je stil bent. Dat gebeurt nu niet.” De keten wil ‘geen label’ op de groep plakken die zij wil weren. Feit is dat ze de regel alleen in Schiedam en Bleiswijk invoert en niet in haar andere negen vestigingen.

Of de bevolkingssamenstelling in beide gebieden een rol speelt,
vindt de woordvoerster een ‘aanname’. ,,En aannames vinden we vervelend. Wat we constateren is dat we op badkledingdagen in Schiedam en Bleiswijk een onwenselijke sfeer krijgen tijdens de avonduren. Hopelijk is het met deze wijziging straks klaar.”
Donkerbruin vermoeden dat het om kansenjongeren gaat. :')
  Moderator dinsdag 3 december 2019 @ 08:21:21 #209
5428 crew  miss_sly
pi_190244701
Wij waren zondag in Sauna Amstelland in Uithoorn.
De sauna is niet heel groot, maar heeft voldoende faciliteiten om je een dagje te ontspannen: 4 saunacabines, 2 bubbelbaden, een Turks stoombad, een andere stoomcabine, een infraroodcabine en een zwembad met een binnen- en buitendeel. Een ruim restaurant met voldoende fijne zit- en ligplaatsen. Helaas geen aparte rustruimte. De keuken is ook prima, uitgebreide kaart met voor ieder wat wils. Hoewel geen echt vegetarische opties.

We waren er met onze dochter. Er was nog een ander stel met een meisje van ongeveer dezelfde leeftijd.

We hadden geluk, want het was er niet druk. Misschien veel mensen die een sinterklaasfeest vierden? We hadden ook pech, want bij binnenkomst vertelde de dame achter de counter dat ze wegens zieken alleen stond en het dus allemaal wat langer kon duren. Gelukkig was er wel een kok, en kwam er later nog wat personeel, maar de eerste uren heeft ze zich werkelijk uit de naad gewerkt. Respect hoor.

De sauna is wel wat verouderd. Het is zeker geen hippe tent en er zijn ook wel wat dingen die aangepakt mogen worden: het hout van de sauna’s kan wel wat onderhoud gebruiken, sommige tegelwanden idem, de wc’s zijn wel schoon maar ook erg oud. Het tapijt in restaurant/rustruimte heeft duidelijk betere tijden gekend. Ze doen er helaas ook geen opgietingen; dat vind ik zelf toch wel echt een toevoeging aan mijn dag.

Alles bij elkaar genomen hebben we een prima dag gehad met drieën. Jammer vind ik wel dat er steeds meer mensen naar de sauna gaan die het onzin vinden dat men geacht wordt stil te zijn in de cabines als er anderen bij zitten. Ik vind de stilte juist altijd erg fijn, maar kom steeds vaker mensen tegen die gewoon doorkletsen. En nee, dat waren niet de tienjarige meisjes die aanwezig waren; zij waren keurig stil en rustig.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 03-12-2019 10:04:36 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190245525
Heb ik de laatste keer ook ervaren. Het was echt een kippenhok
pi_190245541
quote:
Sauna’s Bleiswijk en Schiedam schaffen badkledingdagen af vanwege gluurders

BLEISWIJK/SCHIEDAM - De sauna’s in Bleiswijk en Schiedam passen de regels rondom hun badkledingdagen aan na klachten over glurende, allochtone mannen.


Bezoekers moeten op de dagen ’s avonds hun zwemkleding toch weer uitdoen. De badkledingdagen zijn bedoeld voor mensen die wel naar de sauna willen, maar dit niet naakt willen of durven doen. Badkleding is dan echter niet verplicht.

De nieuwe regel gaat in Elysium Bleiswijk komende maandag al in, in Thermen Schiedam vanaf januari. Bij overtreding worden bezoekers de bewuste sauna’s uitgezet.

Een woordvoerder laat weten: „Helaas hebben we te maken met een aantal negatieve ervaringen en dat accepteren we niet. Helaas trekken de badkledingdagen ook ander publiek, waardoor er situaties ontstaan die wij niet op prijs stellen.”

Om wat voor vervelende situaties het gaat, wil de woordvoerder niet zeggen. Bezoekers laten aan RTV Rijnmond weten dat het gaat om groepen allochtone mannen die vrouwen begluren en voor een onaangename sfeer zorgen. Op badkledingdagen lopen al enige tijd beveiligers rond. Personeel heeft bovendien laten weten liever niet op deze dagen ingeroosterd te willen worden.
:{
  dinsdag 3 december 2019 @ 11:38:20 #212
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_190246488
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 december 2019 10:01 schreef Craptacular het volgende:

[..]

:{
Die jochies die vroeger het zwembad onveilig maakten zijn groot geworden en gaan nu naar de sauna.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_190246701
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 11:38 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Die jochies die vroeger het zwembad onveilig maakten zijn groot geworden en gaan nu naar de sauna.
Goed om te zien dat die rif aapjes alleen komen met zwembadkleding dagen. Snel op te lossen dus. Maar hoe treurig om te zien dat ze overal waar ze de kans krijgen de samenleving vervuilen. :{
  maandag 16 december 2019 @ 20:23:43 #214
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_190482870
Nevermind

[ Bericht 30% gewijzigd door Luxuria op 16-12-2019 20:35:37 ]
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 16 december 2019 @ 23:07:14 #215
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_190487168
Iemand al eens in Helmond naar de sauna geweest?
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_190578810
Afgelopen week bij SpaWell in Peize (Drenthe) geweest. Recente reviews online geven een wisselvallig beeld (overwegend negatief). Ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen.

Parkeren:
Groot, ruim parkeerterrein dat best vol lijkt te staan. BInnen is het echter niet overvol, eerder gezellig druk.

Entree:
Twee kassa's die druk bezet waren door gedoe van binnenkomers met vage kortingsbonnen. Ik was vlot genoeg aan de beurt en de kassamedewerker adviseerde om even snel te reserven. Dat scheelt alweer ¤4. ¤16,00 ipv ¤20,-. Netjes.
Er werd een rondleding aangeboden maar niet genomen, plattegrond en chip mee en naar binnen. Met de chip open en sluit je je locker en betaal je in het restaurant.

Dressing:
Veel lockers die je kunt gebruiken. Nummer kun je onthouden, maar er hangt ook een lezer die je je nummer geeft, top! Heel gek dat je op vloerbedekking staat, vind ik nooit zo fris om op een vloer te staan waar in nét met straatschoenen op heb gelopen (en velen voor mij). Dan maar direct in de slippers stappen, geen punt. Alles netjes, nergens rommel.
Bij entree naar de natte ruimtes hangen plastic tasjes naar wens voor je persoonlijke spullen.

Sauna's:
Bij binnenkomst vind je douches, maar die staan vrijwel midden in de ruimte en daardoor is het mss niet altijd logisch om éérst te douchen (de ervaren saunaganger weet dat wel). Eerst douchen, keurig netjes met zeepdispenser tussen elke 2 douches. Lekker warm en voldoende water. Slokje water uit het kunstwerk en de Finse Sauna in. Die is heerlijk warm, 100°C volgens het bordje en dat klopt ook wel ongeveer. Even uitzweten, afspoelen, dompelbad, rusten, douchen en naar de panoramasauna. Mooi groot, met fijne banken maar niet ál te warm voor mij (kom met regelmaat in een sauna van 120°C). Gewisseld voor de sauna tegenover het voetenbad (geen bordje) die wel goed warm is. Daar een lekker dutje gedaan en daarna weer het afkoelritueel.
Op naar de kelo voor de opgieting die ook stipt om 19:00 begon. Opgieting van een zeer ervaren vrouwelijke saunameester, heel erg warm (om 21:00 ben ik net even voortijds eruit gegaan om file bij de uitgang te vermijden, te warm).
Afkoelen maar weer en door.
Later nog in de zoutsteensauna geweest, prima, maar voor mij niet warm genoeg (is een zoutsteensauna meestal niet, erg warm)

Toiletten:
Ik vond er alleen bij de infaroodsauna, bij schuifdeur naar buiten. Op zich prima, maar ietwat shabby. Bril scheef op de pot, wit niet meer helemaal wit. Alles wel schoon. Kan opfrisbeurtje gebruiken maar dient het doel. Erna weer douchen en naar het restaurant.

Restaurant:
Mooie entourage, al had live piano voor mij niet gehoeven (soms een valse aanslag). Je mag overal zitten om te eten. Bediening is wat traagjes met opnemen van bestellingen terwijl het niet druk was, de dames naast mij wilden dessert bestellen en duurde zo lang dat ze naar de bar zijn gelopen....
Eten prima, ruim voldoende keus en proties die prima van grootte zijn. Eten was ook lekker (soep & salade). Prijzen ook normaal (sauna kán duur zijn qua eten).

Zwembad:
Ietwat klein en de doorgang naar buiten vertoont roestvlekken. Dit vond ik het minste mooie ding van alles. Kan ook opfrisbeurtje gebruiken.

Dompelbad binnen:
Erg leuk met twee trapjes zodat je er doorheen kunt lopen. Wel heel erg koud, maar prima om af te koelen.

Om 22:15 was ik moe (moest nog 30min naar hotel) en ben gaan douchen en aankleden. Niet alle sauna's gebruikt ant daar was geen tijd voor.
Hele positieve ervaring, had dingen over hygiëne gelezen en versleten inrichting. Maar dat klopt imho niet. De toiletten renoveren en de gevel bij het zwembad schilderen en alles is weer piekfijn.
Aanrader, zou er zeker weer gaan.
pi_190579337
Fijn dat je een goede ervaring had, eRKa. Ik vrees dat de mensen die een negatieve review dat oa doen op basis van alle jaren dat ze daarvoor naar deze sauna zijn geweest. Vroeger was het er absoluut veel beter. Door het enorme contrast van nu tov vroeger ga ik ook niet meer.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 2 januari 2020 @ 13:28:02 #218
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_190842002
Toevallig mensen bekend met Thermae Son en SpaSense? 1 van de 2 een betere keuze voor een avondje?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator donderdag 2 januari 2020 @ 13:44:07 #219
5428 crew  miss_sly
pi_190842167
quote:
17s.gif Op donderdag 2 januari 2020 13:28 schreef Debsterr het volgende:
Toevallig mensen bekend met Thermae Son en SpaSense? 1 van de 2 een betere keuze voor een avondje?
Beide ken ik vrij goed. Ik vind SpaSense wel de fijnere. Ruim, luxe, goede keuken, fijne faciliteiten. Son is prima, maar wel wat ouder en geeft mij een wat minder luxe gevoel.

Son heeft wel fijne opgietingen vaak.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190842325
Maandag bij spa sense geweest, prima bevallen, eten goed inderdaad en luxe uitstraling. Goede gezichtsbehandeling gehad ook.

In son nog nooit geweest.
  donderdag 2 januari 2020 @ 14:01:38 #221
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_190842360
Eten slaan we sowieso over, maar dan wordt het toch Geldrop denk ik :). Son vond ik zelf die tonnetjes buiten wel heel leuk maar is lang geleden dat ik daar ben geweest.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator donderdag 2 januari 2020 @ 14:05:33 #222
5428 crew  miss_sly
pi_190842409
quote:
17s.gif Op donderdag 2 januari 2020 14:01 schreef Debsterr het volgende:
Eten slaan we sowieso over, maar dan wordt het toch Geldrop denk ik :). Son vond ik zelf die tonnetjes buiten wel heel leuk maar is lang geleden dat ik daar ben geweest.
Die ijstonnetjes?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 2 januari 2020 @ 14:06:24 #223
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_190842429
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 14:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die ijstonnetjes?
Wijnvaten, toch?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator donderdag 2 januari 2020 @ 14:16:07 #224
5428 crew  miss_sly
pi_190842541
quote:
17s.gif Op donderdag 2 januari 2020 14:06 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Wijnvaten, toch?
Ja, dat zijn het wel, denk ik. En dan om af te koelen, dus ijs-temperatuur?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 2 januari 2020 @ 14:16:37 #225
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_190842546
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 14:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat zijn het wel, denk ik. En dan om af te koelen, dus ijs-temperatuur?
Nee, echt die sauna in die wijnvaten, er staan er 3 meen ik me te herinneren :D
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator donderdag 2 januari 2020 @ 14:17:30 #226
5428 crew  miss_sly
pi_190842555
quote:
17s.gif Op donderdag 2 januari 2020 14:16 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Nee, echt die sauna in die wijnvaten, er staan er 3 meen ik me te herinneren :D
Die tweepersoons-vaten? Zijn die in Son? Ik weet niet meer waar ik ze gezien heb, kan best daar zijn.

Ik vind die wel heel leuk en schattig, maar niet warm genoeg :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 2 januari 2020 @ 14:18:11 #227
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_190842561
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 14:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die tweepersoons-vaten? Zijn die in Son? Ik weet niet meer waar ik ze gezien heb, kan best daar zijn.

Ik vind die wel heel leuk en schattig, maar niet warm genoeg :D
Ja ik dacht het wel :) maar toen was ik ook nog niet zo'n saunaganger als nu _O-.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator donderdag 2 januari 2020 @ 14:28:27 #228
5428 crew  miss_sly
pi_190842674
quote:
17s.gif Op donderdag 2 januari 2020 14:18 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ja ik dacht het wel :) maar toen was ik ook nog niet zo'n saunaganger als nu _O-.
Son heeft ook wel een bloedhete cabine, dus dat zit op zich wel goed.
Son is zeker ook een prima sauna, maar ik geniet zelf wat meer van Geldrop.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 2 januari 2020 @ 14:54:00 #229
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190842914
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 14:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die tweepersoons-vaten? Zijn die in Son? Ik weet niet meer waar ik ze gezien heb, kan best daar zijn.

Ik vind die wel heel leuk en schattig, maar niet warm genoeg :D
In Son zijn ze meer persoon (6 oid). Er is een warm en een koud tonnetje. Maar dat koude tonnetje is 4 graden, hetzelfde als nu buiten is :+

Geldrop is wat moderner en ruimer opgezet naar mijn mening.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 2 januari 2020 @ 15:36:58 #230
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_190843417
quote:
17s.gif Op donderdag 2 januari 2020 13:28 schreef Debsterr het volgende:
Toevallig mensen bekend met Thermae Son en SpaSense? 1 van de 2 een betere keuze voor een avondje?
Son is onze favoriet. Zeker niet super luxe en wat oud maar wel schoon, hoe druk het ook is het is rustig en stil, fijn personeel en fijne sauna's.

De tuin is ook fijn ingedeeld.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_195486549
Zijn er nog mensen die sinds COVID de sauna hebben bezocht?

Zo ja: Wat is je ervaring?
Zijn er sauna's die er op vooruit zijn gegaan (bijvoorbeeld door max. aantal gasten, hygiëne etc)?
  woensdag 7 oktober 2020 @ 15:10:33 #232
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_195486574
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:08 schreef Mip1988 het volgende:
Zijn er nog mensen die sinds COVID de sauna hebben bezocht?

Zo ja: Wat is je ervaring?
Zijn er sauna's die er op vooruit zijn gegaan (bijvoorbeeld door max. aantal gasten, hygiëne etc)?
Ja, tijdje terug naar Goirle geweest. Overal op de sauna's het max. aantal gasten waar iedereen zich ook aan hield, sowieso niet superdruk (volgens mij gaan nu vooral nog de stamgasten zeg maar) en een goed systeem m.b.t. aantal mensen die tegelijkertijd in de kleedkamers mochten bevinden (zones en pasjes ophalen waardoor er nooit teveel man kon staan).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator woensdag 7 oktober 2020 @ 15:38:39 #233
447051 crew  Peejtur
pi_195487003
Ik moet binnenkort echt weer eens gaan. Denk ondertussen 2 of 3 jaar geleden dat ik er geweest ben.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 15:41:01 #234
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_195487039
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:08 schreef Mip1988 het volgende:
Zijn er nog mensen die sinds COVID de sauna hebben bezocht?

Zo ja: Wat is je ervaring?
Zijn er sauna's die er op vooruit zijn gegaan (bijvoorbeeld door max. aantal gasten, hygiëne etc)?
Net nadat Spa Zuiver (Amsterdamse Bos) weer open was ben ik gegaan. Was toen uitstekend, het was ook niet al te druk. In veel sauna's mochten toch nog een hele hoop mensen zitten, dus voelde ik me eigenlijk niet beperkt. Wel jammer dat er geen opgietingen zijn!
pi_195487290
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:08 schreef Mip1988 het volgende:
Zijn er nog mensen die sinds COVID de sauna hebben bezocht?

Zo ja: Wat is je ervaring?
Zijn er sauna's die er op vooruit zijn gegaan (bijvoorbeeld door max. aantal gasten, hygiëne etc)?
Tijdens de hittegolf een avondje naar Het Friese Woud geweest omdat het 10 minuten rijden van mijn vakantieadresje was. Van specifieke maatregelen niet gemerkt. Nu was er ook geen hond maar toch.
Verder vond ik het er niet heel best. Ik kreeg een plattegrondje in handen gedrukt omdat ik er nooit eerder geweest was en verder was het een kwestie van redt oe d'r met.
Een aantal douches werkte niet, de infraroodsauna werkte niet, waarop iemand zei dat die het nooit doet. Ook niet even een kaartje oid dat ie uitgeschakeld was. Nog een sauna die uitgschakeld was. Toen ik vroeg om een radler kreeg ik een alcoholvrije weizen. Toen ik aangaf dat ik een radler had gevraagd werd me gezegd dat ze die niet hadden, dus zetten ze maar iets willekeurigs anders voor je neus.
Het zag er allemaal netjes en schoon uit, maar qua communicatie en service valt er veel te verbeteren daar.
A mind with a heart of it's own
  woensdag 7 oktober 2020 @ 16:20:23 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195487863
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:08 schreef Mip1988 het volgende:
Zijn er nog mensen die sinds COVID de sauna hebben bezocht?

Zo ja: Wat is je ervaring?
Zijn er sauna's die er op vooruit zijn gegaan (bijvoorbeeld door max. aantal gasten, hygiëne etc)?
Yep, Lunteren.
Reserveren uiteraard, vanwege het maximale aantal gasten dat binnen mag.

Overal duidelijk aangegeven hoeveel mensen uit 1 huishouden waar mogen zitten, ook met plaatsaanduiding.
Over het algemeen ging iedereen daar behoorlijk goed mee om, behalve dat sommige mensen kennelijk niet goed kunnen zien en dus toch vrolijk het kruidenbad binnenstappen terwijl 3 van de 3 plekken voor huishoudens al voorzien zijn.
Jammer dat het scrubzout er niet stond, maar dat is ook wel weer logisch, het zou raar zijn als dat nog wel beschikbaar was.

En ja, in theorie konden er op die manier 4 personen in het stoombad (2 keer 2 huishoudens), maar dat is dan natuurlijk ook al vol als er 2 personen uit verschillende huishoudens zitten.

Al met al geen klachten, behalve dus over dat ene stel dat niet alleen slechtziend was maar ook een gebrek aan logica had door ieder aan een andere kant van de douches te gaan staan douchen en daarmee samen 6 douches bezet hielden.... wat weer logisch was geweest als het mensen uit 2 huishoudens waren, maar dat waren ze niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195488048
Ik mis de sauna wel een beetje sinds we uit elkaar zijn dus als je dit leest, saunadate doen? 8-)
pi_195488497
Sauna Swoll geweest. Op zich vrijwel alles goed geregeld. Enige minpunt is dat ze om 20:00 in drie sauna's een geurensessie doen (ipv opgieting, maar is in principe dat, maar dan zonder de wappers). Toen waren de sauna's veel te vol. De sauna meester zei: niet mijn verantwoordelijkheid.
pi_195490184
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:08 schreef Mip1988 het volgende:
Zijn er nog mensen die sinds COVID de sauna hebben bezocht?

Zo ja: Wat is je ervaring?
Zijn er sauna's die er op vooruit zijn gegaan (bijvoorbeeld door max. aantal gasten, hygiëne etc)?
Deze zomer was ik in het noorden van het land in Thermen Bad Nieuweschans. Eindje rijden, maar dan heb je ook wat. Eerst het thermaalbad, waar het aantal bezoekers wordt geteld door je badslippers in een mandje te doen. Geen lege mandjes = wachten tot iemand uit het bad komt.
Sauna’s keurig schoon en afstand bewaren was niet moeilijk.
pi_195711818
hoe moet dat nu in sauna's nu de horeca dicht is?
de hele dag maar leven op water :?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')