abonnement Unibet Coolblue
pi_172394233
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 14:53 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dit is dus precies een van de redenen waarom dit land naar de klote gaat.
Echt een voorbeeld hoe soft mensen zijn geworden.
Steeds meer vrijheden worden afgenomen, privacy wordt geschonden, en jij vind het allemaal wel goed. Net als een echte cuckold.

Why the fuck heb je geen bezwaar tegen een politiestaat? 8)7
Wel de hele quote pakken, en niet selectief zijn.

Ik wil geen politiestaat die mij in mijn doen en laten hindert (een keertje wat harder rijden op een verlaten snelweg), en inbrekers en andere mensen waar ik last van heb hun gang kunnen gaan, ik wil een politiestaat waar mensen waar ik last van heb niet eens durven te denken om mijn plezier van bezit te vergallen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_177043928
quote:
Frontpage: Frankrijk versterkt politie zoals beloofd

Er komen zoals beloofd in totaal 10.000 agenten bij.

Hun werkterrein ligt onder meer in de voorsteden van Parijs, Marseille, Toulouse en Straatsburg. Die moeten worden heroverd op de bendes.
De trend lijkt zich voort te zetten. De recente clashes tussen koerden en turken op europees grondgebied voorspellen ook weinig goeds.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_177044144
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2017 09:35 schreef Faeroer het volgende:
Prima toch? Heb je wat te verbergen dan?
Ik wel, jij niet ?
Waarom noem jij jezelf dan Faeroer hier, en post je niet met je echte naam ?
pi_177044218
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 22:07 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik wel, jij niet ?
Waarom noem jij jezelf dan Faeroer hier, en post je niet met je echte naam ?
Meer als bescherming tegen de halve zolen hier dan tegen de staat vermoed ik.
pi_177044466
Dus hij heeft wel wat te verbergen ?
pi_177045048
De vrijheden en het anti totalitaire denken dat na de oorlog kwam zijn inmiddels wel weg. De angsten voor een dictatuur zijn weg en dat blijft zich denk ik gewoon doorontwikkelen tot het weer goed mis gaat in West-Europa. (en dan heb ik het niet over islamitisch terrorisme)

Ik hoop dat ik het niet meer meemaak maar het zou mij niet verbazen als er weer een nieuwe duistere periode aankomt. Eigenlijk eerder een wonder dat het zo lang goed ging.

Maar dit is allemaal onderbuik gevoel hoor.
pi_177047155
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 07:21 schreef Resistor het volgende:

Problemen aanpakken waar de gemiddelde Nederlander last van heeft zoals inbraken en diefstallen, en niet 10.000 extra agenten die langs de ongevaarlijke snelwegen staan te flitsen.
Vier keer aangifte gedaan nul keer resultaat!!!

De politie is er niet voor de burgers dat is wel duidelijk!
pi_177048281
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 22:37 schreef MrSoreto het volgende:
De vrijheden en het anti totalitaire denken dat na de oorlog kwam zijn inmiddels wel weg. De angsten voor een dictatuur zijn weg en dat blijft zich denk ik gewoon doorontwikkelen tot het weer goed mis gaat in West-Europa. (en dan heb ik het niet over islamitisch terrorisme)

Ik hoop dat ik het niet meer meemaak maar het zou mij niet verbazen als er weer een nieuwe duistere periode aankomt. Eigenlijk eerder een wonder dat het zo lang goed ging.

Maar dit is allemaal onderbuik gevoel hoor.
Er zitten nog teveel bufferzones in het huidige Europese en nationale systeem waardoor ik niet snel een door de politiek versterkte onrust zie doordat een partij de macht kan kapen, maar er lijkt wel steeds meer een periode aan te breken van een bepaalde geaccepteerde onnozelheid die daar op lange termijn een voorzet toe kan zijn.

Een koning die liegen onder creativiteit wegstopt, een Trump die alles aan rants uit kan boeren en bijval krijgt en kan ontkennen dat hij het getweet heeft, mensen die met waanzinnig extreme hypotheses komen die kant noch wal raken en daar dan een mening over vormen of anderen vragen er een mening over te vormen.

Dan is er nog het uiterlijk vertoon. Volgens mij is Erdogan ermee begonnen met z'n paleis en bijbehorende soldaten in traditionele outfits. Waar de wereld van zei "die is gek geworden" Maar nu heb je Trump met z'n America First en z'n wens voor militaire parades (?!)

En als toetje nog de Brexit erbij waarbij de burger achteraf ging googlen "what is the EU?"
pi_177048466
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 20:17 schreef Digi2 het volgende:
De vrede bewaren wordt steeds lastiger omdat overal ter wereld oude structuren vervallen volgens de duitse politicus Kauder. Het verkiezingsprogramma van CDU/CSU bevat daarom o.a. een voorstel om het aantal agenten met 15.000 te vergroten.
Naar mijn idee hebben de open grenzen en immigratie het gevoel van onveiligheid versterkt en reageert de politiek daarop door extra agenten aan te stellen. Belanden een aantal europese landen op den duur niet in een politiestaat als dit zo door gaat?


Wahlprogramm der Union Mehr Jobs, Wohnungen und Polizisten

In Duitsland heet de politie toch Polizei?
pi_177048528
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 20:27 schreef Harvest89 het volgende:
Ja, een politiestaat komt steeds dichter bij.

Privacy en anonimiteit wordt steeds minder. Die rechten worden steeds makkelijker van tafel gegooid.
Steeds meer vrijheden worden afgenomen, allemaal in de naam van "veiligheid".

Het is erg zorgwekkend.
pi_177049753
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 04:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Er zitten nog teveel bufferzones in het huidige Europese en nationale systeem waardoor ik niet snel een door de politiek versterkte onrust zie doordat een partij de macht kan kapen, maar er lijkt wel steeds meer een periode aan te breken van een bepaalde geaccepteerde onnozelheid die daar op lange termijn een voorzet toe kan zijn.

Een koning die liegen onder creativiteit wegstopt, een Trump die alles aan rants uit kan boeren en bijval krijgt en kan ontkennen dat hij het getweet heeft, mensen die met waanzinnig extreme hypotheses komen die kant noch wal raken en daar dan een mening over vormen of anderen vragen er een mening over te vormen.

Dan is er nog het uiterlijk vertoon. Volgens mij is Erdogan ermee begonnen met z'n paleis en bijbehorende soldaten in traditionele outfits. Waar de wereld van zei "die is gek geworden" Maar nu heb je Trump met z'n America First en z'n wens voor militaire parades (?!)

En als toetje nog de Brexit erbij waarbij de burger achteraf ging googlen "what is the EU?"
Er is zeker een tendens waar privacy en vrijheden steeds meer ingeperkt worden door de overheid en niemand maakt zich er druk over. (het "Ik heb niks te verbergen" syndroom) Daarnaast wordt de politiek steeds nationalistischer en polariserend. Ook heb je nog de economische situatie, een steeds groter wordende kloof tussen arm er rijk. Daar wordt in de media nauwelijks gekeken naar de politieke gevolgen.. maar dat versterkt het nationalistisch denken alleen maar. En onder het mom van nationalisme kunnen gekke dingen gebeuren.

Ik houd mijn hart vast, als het balletje eenmaal rolt kan het snel gaan.
pi_177050118
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 09:22 schreef MrSoreto het volgende:

[..]

Er is zeker een tendens waar privacy en vrijheden steeds meer ingeperkt worden door de overheid en niemand maakt zich er druk over. (het "Ik heb niks te verbergen" syndroom) Daarnaast wordt de politiek steeds nationalistischer en polariserend. Ook heb je nog de economische situatie, een steeds groter wordende kloof tussen arm er rijk. Daar wordt in de media nauwelijks gekeken naar de politieke gevolgen.. maar dat versterkt het nationalistisch denken alleen maar. En onder het mom van nationalisme kunnen gekke dingen gebeuren.

Ik houd mijn hart vast, als het balletje eenmaal rolt kan het snel gaan.
Het justitiepersoneel houdt toch al decennia ieder mens met een zwakke rug in de smiezen? Dus wat is nieuw?
pi_177057730
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 04:48 schreef Beathoven het volgende:
Maar nu heb je Trump met z'n America First en z'n wens voor militaire parades (?!)
:') Vreemd, bij de jaarlijkse militaire parade in Parijs op 14 Juli hoor je nooit zoveel mensen klagen......
Maar nu bij Trump is iedereen getriggered..... _O-
pi_179143221
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2017 09:35 schreef Faeroer het volgende:
Prima toch? Heb je wat te verbergen dan?
Dit is precies wat iedereen die niet verder dan 1x nadenkt roept ja :') Totaal niet relevant of je iets te verbergen hebt of niet.

Lekker je DNA afstaan, de overheid die 24/7 weet waar je bent. En geen enkele privacy. Wat een mooie wereld.
Land of the free. Home of the brave.
  zondag 13 mei 2018 @ 22:39:30 #40
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_179143522
De onderliggende kwestie is dat een overheid dezelfde belangen zou moeten hebben als de bevolking. Maar de overheid handelt anders en is iets anders dan de bevolking.
Wat er dan misgaat is dat de overheid nauwelijks zelfreflectie heeft. De overheid is zo vreselijk naïef te denken dat bedreigingen altijd van buitenaf komen. De overheid, het systeem en hun wetten kunnen de grootste bedreiging zijn. Een goede overheid maakt zichzelf niet zo belangrijk en geeft zichzelf niet zo idioot veel bevoegdheden.
  zondag 13 mei 2018 @ 22:40:03 #41
33189 RM-rf
1/998001
pi_179143534
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 20:17 schreef Digi2 het volgende:
... reageert de politiek daarop door extra agenten aan te stellen. Belanden een aantal europese landen op den duur niet in een politiestaat als dit zo door gaat?
aantallen agenten verhogen hoeft geen politiestaat op te leveren, mits deze agenten geen bovenmatig breed geformuleerde bevoegdheden krijgen...

Laat daar echter ook een boek gebeuren in bv Beieren, onder de CSU,

de invoering van een nieuw 'Polizeiaufgabengesetz' zal in Mei aangenomen worden (de CSU heeft een absolute meerderheid in Beieren) dat de bevoegdheden van de politie om mensen op te pakken, af te luisteren en onder verdenking te stellen ver voordat strafbare feiten vastgesteld zijn, enorm vergroot

https://www.zeit.de/gesel(...)hung-gewaltenteilung
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_179143594
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2017 09:35 schreef Faeroer het volgende:
Prima toch? Heb je wat te verbergen dan?
Iedereen heeft wat te verbergen. Daarnaast maakt het de kans op misbruik groter.
pi_179143914
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 22:43 schreef plague_doct0r het volgende:

[..]

Iedereen heeft wat te verbergen. Daarnaast maakt het de kans op misbruik groter.
Dit,
Nederland heeft een nare historie wat dat betreft. De informatie kan bij kwaadwillenden terechtkomen door hacking of anderszins.

quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Holocaust_in_Nederland
Het Joodse slachtofferpercentage in Nederland is hoog in vergelijking met andere landen waar de Joden werden vervolgd.

Verklaringen waarom zich dit enorme aantal heeft kunnen voordoen, zijn onder meer:
..
..
..
De efficiëntie en de traditioneel hoge graad van organisatie en bevolkingsregistratie van de Nederlandse overheden, die bijvoorbeeld van allen die zichzelf als Jood beschouwden de religie had geregistreerd


[ Bericht 4% gewijzigd door Digi2 op 13-05-2018 23:01:45 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_179144365
1984 belde op. Ze willen hun topic terug. -O-
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179144511
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij is waarschijnlijk te dom om te weten wat een politiestaat is, maar laten we niet vergeten dat vrije burgers in een rechtsstaat de historische uitzondering zijn. En dat is niet omdat mensen overal en altijd zo keihard onderdrukt werden, maar ook omdat mensen uit zichzelf neigen naar horigheid.
Als men hier totale vrijheid wenst en geen overheidsbemoeienis, dan zouden er nu een aantal superrijk zijn en een aantal straatarm zonder vangnet want dan zorgt de ene groep wel dat de vrijheid optimaal wordt uitgezogen ten nadele van de andere.

Het is opzich ook wel lachwekkend dat er vroeger een groep was die meer camera's op straat wilde zodat de politie beter toezicht had bij wat er in hun wijk gebeurde.. en blijkbaar dezelfde groep nu roept dat er teveel camera's hangen. :')
pi_179144565
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 22:28 schreef Scarface88 het volgende:

Dit is precies wat iedereen die niet verder dan 1x nadenkt roept ja :') Totaal niet relevant of je iets te verbergen hebt of niet.

Lekker je DNA afstaan, de overheid die 24/7 weet waar je bent. En geen enkele privacy. Wat een mooie wereld.
Dit is precies wat iemand zonder verstand zegt. Iemand die niet om veiligheid geeft.

Serieus wat doet privacy er nou zoveel toe....
Het gaat allemaal niet om 24/7 weten waar jij bent, of luisteren naar je gezellige gesprekjes over hoe het met je hond gaat. Nobody cares.
En mijn DNA mogen ze hebben, dont care. Niets mee te doen.

Daarnaast waar maak je je druk om? De overheid mag niet eens iets met gegevens van je.
Je zou inderdaad als goed is niets te verstoppen moeten hebben, dus zou het je niet moeten kunnen schelen.
Daarnaast privacy in deze digitale wereld? Maak je nou maar zorgen om veiligheid voor privacy, druk maken over privacy :'( Triest.
pi_179144610
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 22:53 schreef Digi2 het volgende:
De informatie kan bij kwaadwillenden terechtkomen door hacking of anderszins.

Ga dan terug naar het niet gebruiken van iets wat digitaal iets :'(
Privacy zeikerds :'(

quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 22:43 schreef plague_doct0r het volgende:

Iedereen heeft wat te verbergen. Daarnaast maakt het de kans op misbruik groter.
Het gaat om criminele zaken. Nobody cares. Privacy boeit niet, het gaat niet om iets wat je constant in de gaten houdt. Geen 24/7 menselijke bewaking die je bij alles volgt.

quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 22:39 schreef BasEnAad het volgende:
De onderliggende kwestie is dat een overheid dezelfde belangen zou moeten hebben als de bevolking.
De overheid en burger hebben dezelfde belangen. Zijn allebei gewoon mensen met dezelfde idiote gedachten.
Politiek is niet te vertrouwen. Maar de mens in algemeen niet. Dus tja dan kan je beter hebben dat er wel wat orde is en er controle kan zijn.
Dat kun je beter hebben dan een stel huilebalken die privacy willen (wat toch niet kan).
Die bang zijn dat iemand bij de overheid geinteresseerd is in het verhaal van hun over de hond van ome Kees.
pi_179144622
1984
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  zondag 13 mei 2018 @ 23:37:18 #49
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179144665
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 20:17 schreef Digi2 het volgende:

Naar mijn idee hebben de open grenzen en immigratie het gevoel van onveiligheid versterkt en reageert de politiek daarop door extra agenten aan te stellen.
Het vreemde hieraan is dat het niet daadwerkelijk onveiliger is geworden. (!!!)

Ik zou zeggen dat het probleem eerder de politiek is die de laatste decennia het beeld heeft gecreeerd dat er overal terroristen op de loer liggen, en niet zozeer die open grenzen en/of immigratie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179144786
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:05 schreef Faeroer het volgende:

[..]

waarom wel? hoe kunnen ze anders de terroristen oppakken?
Als terrorisme zo een groot probleem was, was Nederland al helemaal kapot. Tegenwoordig wordt terrorisme overal als argument voor gebruikt. De gemiddelde Nederlander zal nooit te maken krijgen met terrorisme.

Terrorisme preventie op een juiste manier is belangrijk. Daar hoeft Nederland geen politiestaat voor te worden. Het kan zo simpel zijn als Nederlandse Syriegangers niet terug te halen, imams streng monitoren en geen geld uit het buitenland naar moskeën.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')