Nog niet heeeel goed over nagedacht. Maar mijn budget en mijn mijn vriend zijn wensen komen niet echt overeen. Toch wel graag gewoon een tweekamer-appartement van minimaal 50 m2 op een plek met maximaal een uur reistijd naar Den Haag CS (liefst veel minder) en dan god ja, zeg het maar, maximaal 1000 p/m wel. Vind dat al behoorlijk aan de hoge kant.quote:Op zondag 2 juli 2017 13:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Heb ook nog wel wat pandjes te huur in de hofstad. Wat is je budget?
Lijkt me ook heerlijk. Ik zou eigenlijk echt knettergek zijn om een uur verder weg te gaan wonen voor veel meer geld in een veel kleinere hut. Slaat nergens op.quote:Op zondag 2 juli 2017 13:18 schreef Tem het volgende:
[..]
Na jarenlang forensen moet ik zeggen dat in je eigen stad werken wel een hele grote pre is.
Zou eerder West doen. De Zuidas is duf en dood in de weekenden en onbetaalbaar voor een startende ambtenaar. Mag je 1400+ gaan betalen voor een flatje zonder fatsoenlijke buitenruimte. Lelylaan is 45 minuten naar Den Haag en dan woon je relatief dicht bij de Hallen en de stad.quote:Op zondag 2 juli 2017 13:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Pal op Amsterdam Zuid (station) heeft Gershwin Brothers nu ook wel goede flats waar de inschrijving voor gestart is. Dat is ook echt de enige plek in dat hele godse Amsterdam waar ik mezelf in potentie zie wonen, want vanaf dat station is het maar 36 minuutjes naar Den Haag.
Nou ja, dat zeg je, maar die Gershwin Brothersflat op loopafstand van station Amsterdam Zuid heeft pandjes voor 950 p/m van zo'n 50 m2. Verder heb je wel gelijk, maar ik heb nu dus het idee dat die kansjes er zo nu en dan wel zijn op Zuid. En tsja, dan maar met de metro richting centrum.quote:Op zondag 2 juli 2017 13:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zou eerder West doen. De Zuidas is duf en dood in de weekenden en onbetaalbaar voor een startende ambtenaar. Mag je 1400+ gaan betalen voor een flatje zonder fatsoenlijke buitenruimte. Lelylaan is 45 minuten naar Den Haag en dan woon je relatief dicht bij de Hallen en de stad.
In Den Haag komen binnenkort wat appartementen vrij en zit je toch in een wat beter prijssegment dan in Amsterdam. Inkomenseisen zijn wel een bitch, maar ook dat is buiten Amsterdam minder streng.quote:Op zondag 2 juli 2017 13:26 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nog niet heeeel goed over nagedacht. Maar mijn budget en mijn mijn vriend zijn wensen komen niet echt overeen. Toch wel graag gewoon een tweekamer-appartement van minimaal 50 m2 op een plek met maximaal een uur reistijd naar Den Haag CS (liefst veel minder) en dan god ja, zeg het maar, maximaal 1000 p/m wel. Vind dat al behoorlijk aan de hoge kant.
Ik weet ook niet zo goed in welke mate het inkomen van mijn vriend meetelt voor zo'n inkomenseis (overal ca. 3-3,25x de jaarlijkse huur zag ik). Die zit nog in het laatste jaar van z'n opleiding en heeft een stagiairs-inkomen en daarnaast een vast contractje voor onbepaalde tijd bij een supermarkt waar wat inkomsten vandaan komen.
Ik acht de kans ook aanwezig dat ik gewoon een 1-persoonsdingetje ga zoeken in Den Haag zelf. Of elders in Rotterdam.
Klinkt goed.quote:Op zondag 2 juli 2017 13:29 schreef Friek_ het volgende:
Sollicitatiebrief in het Engels aan het schrijven, dames en heren. Er is een aardige positie vrijgekomen aan de universiteit.
De vanafprijs is eerder een showroomlokkertje. Daarnaast is Gershwin ca. 10 keer overschreven. Dus voor elk hok hebben ze voor jou 9 anderen en dat is niet zo handig als je niet aan de inkomenseisen van 4x 950 euro per maand voldoet.quote:Op zondag 2 juli 2017 13:28 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nou ja, dat zeg je, maar die Gershwin Brothersflat op loopafstand van station Amsterdam Zuid heeft pandjes voor 950 p/m van zo'n 50 m2. Verder heb je wel gelijk, maar ik heb nu dus het idee dat die kansjes er zo nu en dan wel zijn op Zuid.
Waar dan?quote:Op zondag 2 juli 2017 13:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In Den Haag komen binnenkort wat appartementen vrij en zit je toch in een wat beter prijssegment dan in Amsterdam. Inkomenseisen zijn wel een bitch, maar ook dat is buiten Amsterdam minder streng.
Ja, dat is ook sowieso geen optie hoor omdat de inschrijving nu al begonnen is en ik nu nog niks aan papiertjes overleggen kan. Was meer dat ik daardoor een beetje hoop kreeg dat daar in de toekomst wel iets te vinden is.quote:Op zondag 2 juli 2017 13:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De vanafprijs is eerder een showroomlokkertje. Daarnaast is Gershwin ca. 10 keer overschreven. Dus voor elk hok hebben ze voor jou 9 anderen en dat is niet zo handig als je niet aan de inkomenseisen van 4x 950 euro per maand voldoet.
Niet om je direct te ontmoedigen, maar carrièretechnisch is dat ook weer niet zo'n geweldige zet.quote:Op zondag 2 juli 2017 13:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Hulpje spelen van de afdeling filosofie. Niet onaardig.
Krijg je er een gratis touw bij?quote:Op zondag 2 juli 2017 13:34 schreef Kaas- het volgende:
Deze leek me wel chill GS: http://www.funda.nl/huur/(...)5-casuariestraat-21/ . Werkelijk de perfecte locatie. Gewoon alleen. Vriend maar mooi op kamers in Amsterdam als dat zo nodig moet.
Is al vergeven trouwens, maar goed.
Niet slecht. Je zit wel direct onder het dak, zo te zien, dus 's zomers wordt het afzien.quote:Op zondag 2 juli 2017 13:34 schreef Kaas- het volgende:
Deze leek me wel chill GS: http://www.funda.nl/huur/(...)5-casuariestraat-21/ . Werkelijk de perfecte locatie. Gewoon alleen. Vriend maar mooi op kamers in Amsterdam als dat zo nodig moet.
Is al vergeven trouwens, maar goed.
Of in Molenbeek, tijden een work secondment naar de EC.quote:Op zondag 2 juli 2017 13:33 schreef Reya het volgende:
[..]
Niets mis mee, Kaas- zou best nog eens in Moerwijk willen wonen.
Haha, jij hebt m'n huidige huis nooit van binnen gezien. Ben een kleine ruimte wel gewend.quote:
Je bedoelt dat het verder weinig aansluiting biedt tot zinnige carrièreperspectieven?quote:Op zondag 2 juli 2017 13:34 schreef Reya het volgende:
[..]
Niet om je direct te ontmoedigen, maar carrièretechnisch is dat ook weer niet zo'n geweldige zet.
Dan zit ik toch op een terras aan het Plein, op rolafstand.quote:Op zondag 2 juli 2017 13:35 schreef Reya het volgende:
[..]
Niet slecht. Je zit wel direct onder het dak, zo te zien, dus 's zomers wordt het afzien.
Ik ken iemand die daar woont, op zich kan het best. Ik zou wel je zelfgekozen levensstijl wat op de achtergrond houden.quote:Op zondag 2 juli 2017 13:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Of in Molenbeek, tijden een work secondment naar de EC.
Correct, en in de academische wereld heb je te maken met behoorlijk wat concurrentie. Na je doctoraat doorgaan is niet meteen vanzelfsprekend.quote:Op zondag 2 juli 2017 13:36 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het verder weinig aansluiting biedt tot zinnige carrièreperspectieven?
Centrum en Loosduinsekade komt in me op.quote:
Van het centrum mag je best eens een keer een linkje doorsturen oid.quote:Op zondag 2 juli 2017 13:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Centrum en Loosduinsekade komt in me op.
Dat is zeker zo, hoewel ik zelf het liefst zou werken in het hoger onderwijs. Niet zozeer als wetenschappelijk onderzoeker, maar eerder als docent. Voor voortgezet onderwijs ben ik eigenlijk ook alleen prima geschikt voor de bovenbouw en in mindere mate voor de onderbouw (aangezien je dan echt nog met kinderen te maken hebt).quote:Op zondag 2 juli 2017 13:37 schreef Reya het volgende:
[..]
Correct, en in de academische wereld heb je te maken met behoorlijk wat concurrentie. Na je doctoraat doorgaan is niet meteen vanzelfsprekend.
Bij welk ministerie ga je aan de slag, eigenlijk?quote:Op zondag 2 juli 2017 13:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Van het centrum mag je best eens een keer een linkje doorsturen oid.
dmquote:Op zondag 2 juli 2017 13:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Bij welk ministerie ga je aan de slag, eigenlijk?
In dat geval kun je mogelijk vanuit wo-assistent doorstromen naar docent op een hbo, dat zie je wel vaker gebeuren.quote:Op zondag 2 juli 2017 13:41 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat is zeker zo, hoewel ik zelf het liefst zou werken in het hoger onderwijs. Niet zozeer als wetenschappelijk onderzoeker, maar eerder als docent. Voor voortgezet onderwijs ben ik eigenlijk ook alleen prima geschikt voor de bovenbouw en in mindere mate voor de onderbouw (aangezien je dan echt nog met kinderen te maken hebt).
Dat zou relaxed zijn. Lectoraat aan een hogeschool is wel een prima baan eigenlijk.quote:Op zondag 2 juli 2017 13:44 schreef Reya het volgende:
[..]
In dat geval kun je mogelijk vanuit wo-assistent doorstromen naar docent op een hbo, dat zie je wel vaker gebeuren.
Als onderwijs je ding is ideaal, eigenlijk. Redelijk serieus publiek, niet te zwaar en niet de verdere onderzoeksverwachtingen die je aan het wo hebt.quote:Op zondag 2 juli 2017 13:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat zou relaxed zijn. Lectoraat aan een hogeschool is wel een prima baan eigenlijk.
Exact dat ja. Al lijkt het me wel repetitief op een gegeven moment, maar dat houd je overal in het onderwijs.quote:Op zondag 2 juli 2017 13:46 schreef Reya het volgende:
[..]
Als onderwijs je ding is ideaal, eigenlijk. Redelijk serieus publiek, niet te zwaar en niet de verdere onderzoeksverwachtingen die je aan het wo hebt.
Ach, dan ga je met wat uitwisselingsprogramma's knutselen en ga je mee op studiereis naar China enzo. Zo kom je de tijd wel door.quote:Op zondag 2 juli 2017 13:48 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Exact dat ja. Al lijkt het me wel repetitief op een gegeven moment, maar dat houd je overal in het onderwijs.
Je een beetje aan die studentjes vergrijpen in zo'n Chinese club als je berig bent.quote:Op zondag 2 juli 2017 13:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, dan ga je met wat uitwisselingsprogramma's knutselen en ga je mee op studiereis naar China enzo. Zo kom je de tijd wel door.
Moest wel grinniken.quote:Op zondag 2 juli 2017 14:34 schreef Jip141 het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe Adolf Hitler kip , een vitaal ras met extra levensruimte.
quote:Op zondag 2 juli 2017 14:34 schreef Jip141 het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe Adolf Hitler kip , een vitaal ras met extra levensruimte.
Volgens mij wordt daar überhaupt niets van je verwacht. Collega van me heeft het ook gedaan en als die eens een keer een presentatie of training geeft dan komt er enkel een warrig verhaal uit waar niemand iets van kan maken.quote:Op zondag 2 juli 2017 13:46 schreef Reya het volgende:
[..]
Als onderwijs je ding is ideaal, eigenlijk. Redelijk serieus publiek, niet te zwaar en niet de verdere onderzoeksverwachtingen die je aan het wo hebt.
Publiciteitsstunt. Zelfs Duitse rechters zullen de zelfmoord middels publieke opinie die een uitspraak tegen het homohuwelijk zou zijn niet aandurven.quote:Op zondag 2 juli 2017 14:37 schreef Kaas- het volgende:
NWS / AfD wil Duitse homohuwelijk tegenhouden via de rechter
Boeiend of het werkt of niet. Ik post dat enkel in NWS, omdat de gemiddelde bezoeker aldaar dat irritant nieuws vindt wat ze slecht uitkomt.quote:Op zondag 2 juli 2017 14:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Publiciteitsstunt. Zelfs Duitse rechters zullen de zelfmoord middels publieke opinie die een uitspraak tegen het homohuwelijk zou zijn niet aandurven.
Hulde.quote:Op zondag 2 juli 2017 14:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Boeiend of het werkt of niet. Ik post dat enkel in NWS, omdat de gemiddelde bezoeker aldaar dat irritant vindt.
Overigens is dit niets nieuws; Front National was één van de drijvende krachten achter de (gefaalde) poging om het Franse homohuwelijk tegen te houden, en bij Vlaams Belang zitten een altijd notoire ultrakatholieke homohaters. Voor de PVV is dit hooguit minder interessant omdat de echte homohaters al door SGP en CU worden afgevangen.quote:
Klopt.quote:Op zondag 2 juli 2017 14:48 schreef Reya het volgende:
[..]
Overigens is dit niets nieuws; Front National was één van de drijvende krachten achter de (gefaalde) poging om het Franse homohuwelijk tegen te houden, en bij Vlaams Belang zitten een altijd notoire ultrakatholieke homohaters. Voor de PVV is dit hooguit minder interessant omdat de echte homohaters al door SGP en CU worden afgevangen.
Wat een flapdrol. Alsof mensen hun aandoeningen zelf kiezenquote:Op zondag 2 juli 2017 14:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Klopt.
En door Ronald Plasterk trouwens, die als PvdA-minister van onderwijs zei dat "je in Nederland ervoor mag kiezen om homo te zijn". Bedankt Ronald, troll-ambassadeur.
Gelukkig heb ik de jouwe niet, kan ik altijd nog denken.quote:Op zondag 2 juli 2017 14:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat een flapdrol. Alsof mensen hun aandoeningen zelf kiezen
Aandoening of geaardheid?quote:Op zondag 2 juli 2017 14:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Zo zie je maar, er is altijd reden tot optimisme.quote:Op zondag 2 juli 2017 14:55 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik de jouwe niet, kan ik altijd nog denken.
Komt wel dicht bij de waarheid voor een hoop asielzoekers, natuurlijk.quote:Op zondag 2 juli 2017 14:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Klopt.
En door Ronald Plasterk trouwens, die als PvdA-minister van onderwijs zei dat "je in Nederland ervoor mag kiezen om homo te zijn". Bedankt Ronald, troll-ambassadeur.
Haha.quote:Op zondag 2 juli 2017 14:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Komt wel dicht bij de waarheid voor een hoop asielzoekers, natuurlijk.
Je kunt er daarna ook voor kiezen om, eenmaal veilig, weer hetero te zijn.
Het wordt direct duidelijk om welke reden je bent aangeworven in Den Haag.quote:Op zondag 2 juli 2017 14:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Haha.
Om die mensen op z'n minst af te straffen voor dergelijk gedrag zou er eigenlijk een overheidsdienst van homomannen moeten komen die de mannelijke immigranten die dat claimen 'even te grazen nemen' als test.
Laat ze maar wat moeite doen voor dat Nederlandse paspoort.
Asielzoekercentra kunnen tevens dienst doen als Grindr-hotspot.quote:Op zondag 2 juli 2017 14:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Haha.
Om die mensen op z'n minst af te straffen voor dergelijk gedrag zou er eigenlijk een overheidsdienst van homomannen moeten komen die de mannelijke immigranten die dat claimen 'even te grazen nemen'.
Laat ze maar wat moeite doen voor dat Nederlandse paspoort.
Men krijgt een vinger en ze nemen de arm tot aan de schouder.quote:Op zondag 2 juli 2017 14:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Het wordt direct duidelijk om welke reden je bent aangeworven in Den Haag.
Voor de bunga bunga parties van Henk Krol.quote:Op zondag 2 juli 2017 14:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Het wordt direct duidelijk om welke reden je bent aangeworven in Den Haag.
Daarvoor zit Henk Nijboer er toch al?quote:Op zondag 2 juli 2017 14:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Voor de bunga bunga parties van Henk Krol.
Tussen de rest?quote:Op zondag 2 juli 2017 14:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Asielzoekercentra kunnen tevens dienst doen als Grindr-hotspot.
Of gewoon een roze ster op hun jas als ze homo-asielzoeker zijn.
Tolerant, niet?quote:
Onder de Duitse grondwet en die van de EU gaat dat kansloos worden, weten ze zelf ook vandaar dat ze het uitdrukken als "Wij studeren op de mogelijkheid"quote:Op zondag 2 juli 2017 14:37 schreef Kaas- het volgende:
NWS / AfD wil Duitse homohuwelijk tegenhouden via de rechter
[..]
Moest wel grinniken.
Matige troll. Dit doe ik zelfs beter.quote:Op zondag 2 juli 2017 14:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Doe dan!quote:
Zwakbegaafden trollen is wel een erg lage bezigheid.quote:Op zondag 2 juli 2017 15:09 schreef john2406 het volgende:
[..]
Doe dan!
Of wil je allemans vriendje blijven of zijn?
Ligt er maar aan hoe je het brengen doet.quote:Op zondag 2 juli 2017 15:12 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zwakbegaafden trollen is wel een erg lage bezigheid.
Een magneet voor bange, onzekere blankmensen zoals LelijKnap.quote:Op zondag 2 juli 2017 15:25 schreef Tijger_m het volgende:
Hexagon heeft zo te zien een racisten lok topic geopend om namen te kunnen noteren
Ik vond het wel vrij bijzonder dat hij zelf nog nooit van Keti Koti had gehoord. Of het en nationale feestdag moet worden, weet ik niet. Maar iets meer kennis is misschien niet overbodig.quote:Op zondag 2 juli 2017 15:25 schreef Tijger_m het volgende:
Hexagon heeft zo te zien een racisten lok topic geopend om namen te kunnen noteren
Had er voor ik er een artikel over las zaterdag ook nog nooit van gehoord, schijnt nogal hoofdstedelijk te spelen, mischien?quote:Op zondag 2 juli 2017 16:03 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik vond het wel vrij bijzonder dat hij zelf nog nooit van Keti Koti had gehoord. Of het en nationale feestdag moet worden, weet ik niet. Maar iets meer kennis is misschien niet overbodig.
Het festival en de nationale herdenking zijn inderdaad in Amsterdam. Maar ook in andere plaatsen is er behoefte aan herdenkingsplaatsen. Ik weet dat ze er in Groningen ook mee bezig zijn in ieder geval.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Had er voor ik er een artikel over las zaterdag ook nog nooit van gehoord, schijnt nogal hoofdstedelijk te spelen, mischien?
Geloof je onmiddelijk, Linus,ik had er alleen echt nog nooit van gehoord en ik volg tot redelijk het nieuws en de media.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:05 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het festival en de nationale herdenking zijn inderdaad in Amsterdam. Maar ook in andere plaatsen is er behoefte aan herdenkingsplaatsen. Ik weet dat ze er in Groningen ook mee bezig zijn in ieder geval.
Iets beter je best doen.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geloof je onmiddelijk, Linus,ik had er alleen echt nog nooit van gehoord en ik volg tot redelijk het nieuws en de media.
Ik luister niet naar de radio behalve in de auto en dan is het Sky Radioquote:Op zondag 2 juli 2017 16:10 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Iets beter je best doen.NPO 1 zendt de herdenking jaarlijks live uit en het was volgens mij gisteren ook in meerdere journaalitems (radio en tv).
quote:Op zondag 2 juli 2017 16:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik luister niet naar de radio behalve in de auto en dan is het Sky Radio
Nou ja, het moet je wel interesseren, natuurlijk.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:10 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Iets beter je best doen.NPO 1 zendt de herdenking jaarlijks live uit en het was volgens mij gisteren ook in meerdere journaalitems (radio en tv).
Blijkbaar. Ik wist niet dat zo veel mensen er helemaal niks van wisten.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nou ja, het moet je wel interesseren, natuurlijk.
Oh, ja, nou ja, het is muzak, he? Zachtjes aan om het motorgeluid een beetje weg te drukkenquote:
Als linkse filosoof is het natuurlijk jouw core business om van feestdagen als kotu kotu op de hoogte te zijn, maar dat kan je niet op de rest van Nederland projecteren.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:03 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik vond het wel vrij bijzonder dat hij zelf nog nooit van Keti Koti had gehoord. Of het en nationale feestdag moet worden, weet ik niet. Maar iets meer kennis is misschien niet overbodig.
Hoop mensen in Nederland weten ook verrassend weinig over Kemerdekaan.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:17 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Blijkbaar. Ik wist niet dat zo veel mensen er helemaal niks van wisten.
Yup, ik moet ook niet van mensen verwachten dat ze een keer op de site van de NOS kijken op een dag.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:20 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als linkse filosoof is het natuurlijk jouw core business om van feestdagen als kotu kotu op de hoogte te zijn, maar dat kan je niet op de rest van Nederland projecteren.
Errr...deze nederlander weet iig totaal niets van Kemerdekaan.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoop mensen in Nederland weten ook verrassend weinig over Kemerdekaan.
Staatspropaganda.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:22 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Yup, ik moet ook niet van mensen verwachten dat ze een keer op de site van de NOS kijken op een dag.
Einde van ons koloniale verleden. Eindelijk een soeverein Indonesië.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Errr...deze nederlander weet iig totaal niets van Kemerdekaan.
Ow....ok dan. Goed, hebben we dan de lijst compleet met Keti Koti, Roze Zaterdag, Suikerfeest en Kemerdekaan?quote:Op zondag 2 juli 2017 16:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Einde van ons koloniale verleden. Eindelijk een soeverein Indonesië.
Klopt. Dat moet je inderdaad niet verwachtenquote:Op zondag 2 juli 2017 16:22 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Yup, ik moet ook niet van mensen verwachten dat ze een keer op de site van de NOS kijken op een dag.
Je vergeet Srefidensi en Jom Ha-atsmaoet.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ow....ok dan. Goed, hebben we dan de lijst compleet met Keti Koti, Roze Zaterdag, Suikerfeest en Kemerdekaan?
Alle dagen feest dus tegen de tijd dat we klaar zijnquote:Op zondag 2 juli 2017 16:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je vergeet Srefidensi en Jom Ha-atsmaoet.
Daar hebben wij natuurlijk ook een indirecte bijdrage aan geleverd.
Of we geven mensen ca. 20-25 vakantiedagen zodat ze zelf vrij kunnen nemen op een feestdag.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alle dagen feest dus tegen de tijd dat we klaar zijn
Nee, maar de afgelopen twee dagen wel.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt. Dat moet je inderdaad niet verwachten
En op een willekeurige dag zie je overigens niets van Keti Koti op de NOS, hoor
Dacht dat we dat al deden?quote:Op zondag 2 juli 2017 16:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Of we geven mensen ca. 20-25 vakantiedagen zodat ze zelf vrij kunnen nemen op een feestdag.
Zomaar een idee.
Zo weinig? Ik heb er 45.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Of we geven mensen ca. 20-25 vakantiedagen zodat ze zelf vrij kunnen nemen op een feestdag.
Zomaar een idee.
Ik heb er ook slechts 35. Maar goed, ieder z'n eigen arbeidsovereenkomst.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zo weinig? Ik heb er 45.
Alleen Janneke en Friek hebben er meer.
Aan het aantal van Tijger kom jij voorlopig nog niet!quote:Op zondag 2 juli 2017 16:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zo weinig? Ik heb er 45.
Alleen Janneke en Friek hebben er meer.
Je hebt gelijk. Probleem opgelost.quote:
De Volkskrant besteede er ook aandacht aan, Linus, dus ik hoef de NOS site niet te bekijken om het te wetenquote:Op zondag 2 juli 2017 16:26 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Nee, maar de afgelopen twee dagen wel.
Ook goed, maar dan is het dus niet is het dus niet iets dat langs mensen heen kan gaan die een beetje het nieuws volgen.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Volkskrant besteede er ook aandacht aan, Linus, dus ik hoef de NOS site niet te bekijken om het te weten
Hoeveel lever jij er in?quote:Op zondag 2 juli 2017 16:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mooi, GS levert 10 dagen in en Kaas- 20, kijk de economie eens opbloeien
Kan nog steeds. Je hoeft niet alles te lezen.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:30 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ook goed, maar dan is het dus niet is het dus niet iets dat zo maar langs mensen heen kan gaan die een beetje het nieuws volgen.
Maar dit was wel de eerste keer dat ik zo'n artikel opmerkte. Ik heb er ook niet zo'n moeite mee, ik weet ook niet wat alle Marokkaanse feestdagen zijn of welke dagen Turken vieren.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:30 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ook goed, maar dan is het dus niet is het dus niet iets dat zo maar langs mensen heen kan gaan die een beetje het nieuws volgen.
Geen een, natuurlijk, ik heb de economie al ruimschoots gestimuleerd en verlang daar niets voor terugquote:
Het topic over een voorstel van racisten is geopend dóór een racist.quote:Op zondag 2 juli 2017 15:25 schreef Tijger_m het volgende:
Dank voor het afstand doen van je AOW t.z.t.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen een, natuurlijk, ik heb de economie al ruimschoots gestimuleerd en verlang daar niets voor terug
Stage en v akantie kwamen ten einde.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:32 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarom terug gekomen dan als het toch druilerig is?
Ik vind dit wel een ander geval. Nederland waren immers de slavenhandelaren en slavenhouders. Het is deel van de Nederlandse geschiedenis. Turkse en Marokkaanse feestdagen zijn dat niet.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dit was wel de eerste keer dat ik zo'n artikel opmerkte. Ik heb er ook niet zo'n moeite mee, ik weet ook niet wat alle Marokkaanse feestdagen zijn of welke dagen Turken vieren.
Is dat een optie dan?quote:Op zondag 2 juli 2017 16:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dank voor het afstand doen van je AOW t.z.t.
Het wordt gewaardeerd.
Niet de. Een van de slavenhandelaren. En dat is inderdaad deel van de geschiedenis maar goed, er zijn vele zaken die bepalender waren voor onze geschiedenis die wij niet vieren, natuurlijk.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een ander geval. Nederland waren immers de slavenhandelaren en slavenhouders. Het is deel van de Nederlandse geschiedenis. Turkse en Marokkaanse feestdagen zijn dat niet.
Vrijwel elke samenleving heeft slaven gehad.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een ander geval. Nederland waren immers de slavenhandelaren en slavenhouders. Het is deel van de Nederlandse geschiedenis. Turkse en Marokkaanse feestdagen zijn dat niet.
Je hebt niet gespaard voor je AOW, je hebt de AOW van toenmalige ouderen mogelijk gemaakt toen je nog werkte.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat een optie dan?
Mag ik opmerken dat ik daar ruimschoots voor betaald heb? En dat ik nog nooit een uitkering heb ontvangen? Ook geen WW ondanks dat ik daar recht op had? Dat in ogenschouw nemende vermoed ik dat ik geen afstand zal doen van een verworven recht
We kunnen je hoogstens verwijten niet genoeg kinderen te hebben gekregen om je eigen AOW straks te bekostigen, zoals dat tot nu toe wel grotendeels bekostigd is door de kinderen van de ontvangers, maar goed, als dat het criterium is zou het gros van deze SC geen recht hebben op AOW, ongeacht de leeftijd waarop het tzt ingaat (als het überhaupt nog ingaat).quote:Op zondag 2 juli 2017 16:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat een optie dan?
Mag ik opmerken dat ik daar ruimschoots voor betaald heb? En dat ik nog nooit een uitkering heb ontvangen? Ook geen WW ondanks dat ik daar recht op had? Dat in ogenschouw nemende vermoed ik dat ik geen afstand zal doen van een verworven recht
Mooi, afschaffen die hap.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
We kunnen je hoogstens verwijten niet genoeg kinderen te hebben gekregen om je eigen AOW straks te bekostigen, zoals dat tot nu toe wel grotendeels bekostigd is door de kinderen van de ontvangers, maar goed, als dat het criterium is zou het gros van deze SC geen recht hebben op AOW, ongeacht de leeftijd waarop het tzt ingaat (als het überhaupt nog ingaat).
Ik investeer, GS, zonder daarvoor enige tegenprestatie te verlangen van de overheid. Voorwaar geen slechte deal, lijkt mij.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je hebt niet gespaard voor je AOW, je hebt de AOW van ouderen mogelijk gemaakt toen je nog werkte.
Dat in ogenschouw nemende vermoed ik dat je niet het maximaal haalbare doet om onze economie draaiende te houden. Je kunt ook best zonder.
Zou voor mij eigenlijk helemaal niets uitmaken maar dan wil ik wel mijn betaalde premie terug, dat lijkt mij wel zo eerlijkquote:
Doe je dat allemaal wel even minus de kosten van de migratiemaatschappij. Hoeveel levenslange bijstandtrekkers uit Ethiopië kan hij immers bekostigen?quote:Op zondag 2 juli 2017 16:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je hebt niet gespaard voor je AOW, je hebt de AOW van toenmalige ouderen mogelijk gemaakt toen je nog werkte.
Dat in ogenschouw nemende vermoed ik dat je niet het maximaal haalbare doet om onze economie draaiende te houden. Je kunt ook best zonder.
Voor mensen zonder kinderen wel ja.... en voor kinderen zonder ouders?quote:
Investeer in wat, Tijger?quote:Op zondag 2 juli 2017 16:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik investeer, GS, zonder daarvoor enige tegenprestatie te verlangen van de overheid. Voorwaar geen slechte deal, lijkt mij.
Het stond bij mij overigens altijd omschreven als premie voor AOW, hoe de overheid dat verder regelt is hun probleem
Nee, dat was voor de mensen van toen. Dat geld is al opperdepop.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zou voor mij eigenlijk helemaal niets uitmaken maar dan wil ik wel mijn betaalde premie terug, dat lijkt mij wel zo eerlijk
Die 15.000 Ethiopiers zijn het punt niet.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:41 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Doe je dat allemaal wel even minus de kosten van de migratiemaatschappij. Hoeveel levenslange bijstandtrekkers uit Ethiopië kan hij immers bekostigen?
Divers. Mijn geld staat de komende 13 nog vast in een beleggings fonds, meer ga ik daar niet over zeggen.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Investeer in wat, Tijger?
Premie voor de AOW is als premie voor je verzekering. Het geeft je geen recht later iets te claimen als de voorwaarden wijzigen.
Dat ben je allemaal kwijt zodra de nood aan de man is.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Divers. Mijn geld staat de komende 13 nog vast in een beleggings fonds, meer ga ik daar niet over zeggen.
Dat wettelijk recht kan op wettelijke wijze ongedaan gemaakt worden.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Divers. Mijn geld staat de komende 13 nog vast in een beleggings fonds, meer ga ik daar niet over zeggen.
Ik weet natuurlijk hoe het werkt, he? Maar goed, het is nu eenmaal een wettelijk recht voor iedere Nederland op dit moment om AOW te ontvangen.
Op zich natuurlijk niet, dat Nederland zich ontwikkelt heeft tot een van de beste pensioen landen in de wereld was nu niet echt voorzien door Drees, kon ook nauwelijks toen.quote:
Of je mag het t.z.t. betalen aan je verzorgingstehuis.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:44 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Dat ben je allemaal kwijt zodra de nood aan de man is.
Dat zal allemaal wel, voorlopig leven wij uitstekend zonder dat geld vandaag dus meh, whatever will be will be.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:44 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Dat ben je allemaal kwijt zodra de nood aan de man is.
Best wel ok nog.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik heb er ook slechts 35. Maar goed, ieder z'n eigen arbeidsovereenkomst.
Ok.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:46 schreef Jip141 het volgende:
Zojuist door Trump zelf gedeeld op Twitter...
[ afbeelding ]
Haha.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:46 schreef Mutant01 het volgende:
Daarnaast zag ik dat ook Kaas nog minder verdiend dan een Marokkaanse vuilnisman. Dat verklaart zijn aversie.
Och ja, alles is mogelijk, ook mogelijk dat we dan gewoon Nederland verlaten en naar een plek gaan waar dat niet gebeurtquote:Op zondag 2 juli 2017 16:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Of je mag het t.z.t. betalen aan je verzorgingstehuis.
Immers, wie nog niet kaal is, wordt geplukt.
Besteedde.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Volkskrant besteede er ook aandacht aan, Linus, dus ik hoef de NOS site niet te bekijken om het te weten
Ik vind het allemaal prima als men een officieele dag er van willen maken, maar dan wel ook voor andere minderheden die ook erkenning horen te krijgen. Maak er maar gewoon een officieele feestdag van zonder verdere consequenties.
Ok, Kaas-quote:Op zondag 2 juli 2017 16:48 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Besteedde.
Officiële (een "e" minder)
Ervan
Correct, tegen die bijverdiensten met criminaliteit kan je niet op.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:46 schreef Mutant01 het volgende:
Daarnaast zag ik dat ook Kaas nog minder verdiend dan een Marokkaanse vuilnisman. Dat verklaart zijn aversie.
Niet zo gefrustreerd reageren he, je komt er ooit. Ooit zal je meer verdienen dan die vuilnisman.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Correct, tegen die bijverdiensten met criminaliteit kan je niet op.
Met 45 vakantie dagen valt er toch wel wat bij te beunen, Kaas-?quote:Op zondag 2 juli 2017 16:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Correct, tegen die bijverdiensten met criminaliteit kan je niet op.
De boze mensen op vreemdelingen en buitenlanders, zoals LelijkKnap, zullen weldra voorstellen te stoppen met het exporteren van AOW. Daar heeft de Nederlandse economie immers weinig aan en komt ook nog eens ten goede aan oude repatrierende moslims, zo ongeveer de meest boosmakende groep voor PVV'ers.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Och ja, alles is mogelijk, ook mogelijk dat we dan gewoon Nederland verlaten en naar een plek gaan waar dat niet gebeurt
Achter HS, kan gewoon 's avonds.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Met 45 vakantie dagen valt er toch wel wat bij te beunen, Kaas-?
Ik vrees van niet. Beste dat ik kan behalen is voor m'n 60e van de studieschuld verlost zijn.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet zo gefrustreerd reageren he, je komt er ooit. Ooit zal je meer verdienen dan die vuilnisman.
Het is bij de overheid, dus vrijdagmiddag sowieso vrij.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Stationnetje hier, stationnetje daar.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En alweer, wat boeit mij dat? Alsof je van de AOW een heerlijk leven onder de palmen kan betalen.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De boze mensen op vreemdelingen en buitenlanders, zoals LelijkKnap, zullen weldra voorstellen te stoppen met het exporteren van AOW. Daar heeft de Nederlandse economie immers weinig aan en komt ook nog eens ten goede aan oude repatrierende moslims, zo ongeveer de meest boosmakende groep voor PVV'ers.
De Thaise palmen, moet lukken.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En alweer, wat boeit mij dat? Alsof je van de AOW een heerlijk leven onder de palmen kan betalen.
In Haiti wel.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En alweer, wat boeit mij dat? Alsof je van de AOW een heerlijk leven onder de palmen kan betalen.
Thai? Yuck. Dat gaat het niet worden, te warm, te vochtig. En een rare koning.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De Thaise palmen, moet lukken.
Zeker met een beleggingsfondsie ernaast, lukt prima.
Zo is het Kaas-.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:00 schreef Kaas- het volgende:
Gewoon lekker in prachtland Nederland wonen mensen. Nu ik me dagelijks voor een beter Nederland inzet zal het enkel nóg idealer worden. Kijk naar buiten en aanschouw de verandering.
Ik slaap weer rustig en betaal fluitend mijn belasting nu ik weet dat de overheid alle ketenen van ineffectiviteit van zich af zal werpen onder de begeesterde leiding van hipootje Kaas-.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:00 schreef Kaas- het volgende:
Gewoon lekker in prachtland Nederland wonen mensen. Nu ik me dagelijks voor een beter Nederland inzet zal het enkel nóg idealer worden. Kijk naar buiten en aanschouw de verandering.
Het is droog en zonnig nu dus goed gedaan, Kaas-!quote:Op zondag 2 juli 2017 17:00 schreef Kaas- het volgende:
Het werkt dus nu al voordat hij nog maar een dag gewerkt heeft, dat wordt nog een feest de komende 40 jaarquote:Op zondag 2 juli 2017 17:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik slaap weer rustig en betaal fluitend mijn belasting nu ik weet dat de overheid alle ketenen van ineffectiviteit van zich af zal werpen onder de begeesterde leiding van hipootje Kaas-.
Ik ben de beste vriend van de belastingbetaler, zo moet je maar rekenen. Dagelijks op pad met slechts één doel, één taak, en dat is zorgen dat dat belastinggeld een beetje doelmatig besteed wordt. Lijkt me heerlijk; elke ochtend ontsteken in toorn wanneer ik verspilling van belastinggeld zie en daar dan daadwerkelijk iets aan doen.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik slaap weer rustig en betaal fluitend mijn belasting nu ik weet dat de overheid alle ketenen van ineffectiviteit van zich af zal werpen onder de begeesterde leiding van hipootje Kaas-.
Dus als het niet zonnig is mag ik hem onder zijn reet stampen.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is droog en zonnig nu dus goed gedaan, Kaas-!
Ach, dat hele landen verhaal is toch helemaal niet boeiend, mensen die niet uit de staatsruif eten kunnen overal terecht waar ze willen.
Aandoenlijk wel, die naiviteitquote:Op zondag 2 juli 2017 17:04 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik ben de beste vriend van de belastingbetaler, zo moet je maar rekenen. Ik heb slechts één doel, één taak, en dat is zorgen dat dat belastinggeld een beetje doelmatig besteed wordt. Lijkt me heerlijk; dagelijks ontsteken in toorn wanneer ik verspilling van belastinggeld zie en daar dan daadwerkelijk iets aan doen.
Hij zal wel wat langer dan 40 jaar moeten werken.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het werkt dus nu al voordat hij nog maar een dag gewerkt heeft, dat wordt nog een feest de komende 40 jaar
Ik wilde hem niet te veel ontmoedigenquote:Op zondag 2 juli 2017 17:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij zal wel wat langer dan 40 jaar moeten werken.
Ach, de generatie voor ons begon al te werken op hun 16de en moest ook tot hun 65ste.... misschien een jaar of 3 eerder met pre-pensioen, maar dat waren dan nog steeds 46 gewerkte jaren.quote:
In België weet men niet beter.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:07 schreef Reya het volgende:
Ik ben er juist trots op om belastinggeld te verspillen.
Ja en daarna nog 30 jaar tig keer meer kosten maken dan je in 46 hebt ingelegd. Solidariteit hoezee.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ach, de generatie voor ons begon al te werken op hun 16de en moest ook tot hun 65ste.... misschien een jaar of 3 eerder met pre-pensioen, maar dat waren dan nog steeds 46 gewerkte jaren.
Tja, als jullie nu wat sneller doodgingen bleven er niet zo veel mensen langer levenquote:Op zondag 2 juli 2017 17:10 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ja en daarna nog 30 jaar tig keer meer kosten maken dan je in 46 hebt ingelegd. Solidariteit hoezee.
Degenen die vanaf hun 16de werkten worden geen 90+ hoor.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:10 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ja en daarna nog 30 jaar tig keer meer kosten maken dan je in 46 hebt ingelegd. Solidariteit hoezee.
M'n pa zit nu ook al op bijna 45, terwijl hij er nog 7-8 moet. Hoewel ik denk dat het niet lang meer duurt tot hij fysiek afgekeurd wordt. Heeft fysiek werk wat hij niet aankan en we vrezen nu dat er ook reuma bij is gekomen (waardoor hij olifantenvoeten heeft en al weken niet kan lopen). Best wel matig nog.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:10 schreef Leandra het volgende:
Mijn oom werkte vanaf z'n 14de trouwens, en in zijn branche werd net iedere keer de pre-pensioen datum opgeschoven in het jaar dat hij eindelijk met pensioen kon, die heeft uiteindelijk gewoon 50 jaar gewerkt.
En dat terwijl het in die beroepsgroep maar om heel weinig mensen ging, iets van 3 per jaar ofzo.
Dat is dan ook slechts een miniem deel van de kostenpost.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die 15.000 Ethiopiers zijn het punt niet.
Rijden ze hem in de rolstoel naar het werk?quote:Op zondag 2 juli 2017 17:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
M'n pa zit nu ook al op bijna 45, terwijl hij er nog 7-8 moet. Hoewel ik denk dat het niet lang meer duurt tot hij fysiek afgekeurd wordt. Heeft fysiek werk wat hij niet aankan en we vrezen nu dat er ook reuma bij is gekomen (waardoor hij olifantenvoeten heeft en al weken niet kan lopen). Best wel matig nog.
Welke frustraties?quote:Op zondag 2 juli 2017 16:45 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zag in het WGR topic dat Lelijknap een uitkeringstrekker is. Dat verklaart zijn frustraties.
Dan hoop ik vooral dat hij een goede verzekering heeft die het WIA-gat dekt.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
M'n pa zit nu ook al op bijna 45, terwijl hij er nog 7-8 moet. Hoewel ik denk dat het niet lang meer duurt tot hij fysiek afgekeurd wordt. Heeft fysiek werk wat hij niet aankan en we vrezen nu dat er ook reuma bij is gekomen (waardoor hij olifantenvoeten heeft en al weken niet kan lopen). Best wel matig nog.
Beleidsmatige en leeftijdsgerelateerde morele degeneratie.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:07 schreef Reya het volgende:
Ik ben er juist trots op om belastinggeld te verspillen.
Pas maar op, Kaas, zitten is het nieuwe roken.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Mijn generatie moet misschien (naar verwachting) erg laat met pensioen, maar wij beginnen ook lekker laat en doen een beetje aardig en interessant werk dat fysiek niets van je vraagt. Toch wel een ander verhaal.
Ja, hopelijk zijn er ook sta-werkplekken.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Pas maar op, Kaas, zitten is het nieuwe roken.
Al dat kantoorwerk is een aanslag op je ruggenwervel, je obesitas en je suikerziekte.
De generatie na ons zal smeken om fysiek uitdagend werk, dat scheelt weer een gymcontract.
Sorry, Kaas-, dat is een klote situatie voor je vader.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Mijn generatie moet misschien (naar verwachting) erg laat met pensioen, maar wij beginnen ook lekker laat en doen een beetje aardig en interessant werk dat fysiek niets van je vraagt. Toch wel een ander verhaal.
Volgens mij is Kaas zijn lichaam nu al ziek, pijn aan de kaken penciline kuur hier en daar, nog voordat die aan werk dacht.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Pas maar op, Kaas, zitten is het nieuwe roken.
Al dat kantoorwerk is een aanslag op je ruggenwervel, je obesitas en je suikerziekte.
De generatie na ons zal smeken om fysiek uitdagend werk, dat scheelt weer een gymcontract.
Als het leuk en interessant is krijg je er energie van. Stoppen met werken is vaak slechter voor de gezondheid op late leeftijd dan ermee doorgaan. Moet het natuurlijk geen werk als stratenmaker zijn.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry, Kaas-, dat is een klote situatie voor je vader.
Ik heb er geen moeite mee dat de jongere generatie stelt dat hun een groter offer wordt gevraagd, dat is gewoon een feit. Natuurlijk is werk veranderd maar het vraagt nog steeds veel van mensen, fysiek minder maar mentaal vaak meer. Dat is ook belastend.
Ik denk ook niet dat ons systeem houdbaar zal blijven, alleen maar de leeftijd omhoog gooien lijkt mij toch geen goede weg.
Als het aan D66 ligt mag men vanaf 75 toch?quote:Op zondag 2 juli 2017 17:20 schreef Friek_ het volgende:
Beste is om de AOW zo hoog mogelijk te maken. Daarna hopen dat ze snel doodgaan.
Kaas- werk daar hard aan samen met D66quote:Op zondag 2 juli 2017 17:20 schreef Friek_ het volgende:
Beste is om de AOW zo hoog mogelijk te maken. Daarna hopen dat ze snel doodgaan.
Beste lijkt me alle overheidsuitgaven regioafhankelijk te maken.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:20 schreef Friek_ het volgende:
Pensioenquote:Op zondag 2 juli 2017 17:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ah, het Japanse systeemquote:Op zondag 2 juli 2017 17:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Beste lijkt me alle overheidsuitgaven regioafhankelijk te maken.
Uitkeringen baseren op de regionale woonlasten, want van een AOW'tje kun je de Amsterdamse huur niet betalen. In Stadskanaal heb je er een villa voor. Tijd dat we docenten en ambtenaren ook meer geld geven naar mate ze in de Randstad wonen.
Het is prima houdbaar, zodra de babyboomers het loodje gelegd hebben is het weer gewoon betaalbaar.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry, Kaas-, dat is een klote situatie voor je vader.
Ik heb er geen moeite mee dat de jongere generatie stelt dat hun een groter offer wordt gevraagd, dat is gewoon een feit. Natuurlijk is werk veranderd maar het vraagt nog steeds veel van mensen, fysiek minder maar mentaal vaak meer. Dat is ook belastend.
Ik denk ook niet dat ons systeem houdbaar zal blijven, alleen maar de leeftijd omhoog gooien lijkt mij toch geen goede weg.
Je bent niet serieus, maar ik zou er wel iets in zien. Is toch ook een beetje onzinnig om ambtenaren overal in het land hetzelfde te betalen; dat is de facto een prikkel om geen docent te worden in de Randstad (maar elders).quote:Op zondag 2 juli 2017 17:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Uitkeringen baseren op de regionale woonlasten, want van een AOW'tje kun je de Amsterdamse huur niet betalen. In Stadskanaal heb je er een villa voor. Tijd dat we docenten en ambtenaren ook meer geld geven naar mate ze in de Randstad wonen.
Waarom dan ook niet voor lonen? Kaas- is nu 1/3de van z'n loon, waarvoor hij jaren heeft moet studeren, kwijt aan 50m2.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Bij de private lonen is dat ook in min of meerdere mate het geval.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waarom dan ook niet voor lonen? Kaas- is nu 1/3de van z'n loon, waarvoor hij jaren heeft moet studeren, kwijt aan 50m2.
Dat wordt wel een crime bij het bepalen van de -nu al vrij ondoorzichtige- financiering van scholen.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:25 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je bent niet serieus, maar ik zou er wel iets in zien. Is toch ook een beetje onzinnig om ambtenaren overal in het land hetzelfde te betalen; dat is de facto een prikkel om geen docent te worden in de Randstad (maar elders).
En helaas is het een politieke derde rail om het eens goed onder handen te nemen en om het mischien inkomens afhankelijk te maken. Nou ja, ik zie het wel, ik weet al redelijk zeker dat het mijn leven nauwelijks gaat beinvloeden.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:24 schreef Leandra het volgende:
Het is prima houdbaar, zodra de babyboomers het loodje gelegd hebben is het weer gewoon betaalbaar.
Maar de komende 20 jaar wordt de betaalbaarheid van de AOW idd een probleem.
Niet als je schoonmaker bent of bij Albert Heijn werkt, hoor.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Bij de private lonen is dat ook in min of meerdere mate het geval.
Een bedrijf in de Randstad keert hogere lonen uit dan een bedrijf in de Achterhoek.
Gewoon tien procent korting op de lumpsum naar alle scholen buiten de Randstad en opgelost.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat wordt wel een crime bij het bepalen van de -nu al vrij ondoorzichtige- financiering van scholen.
Ook sectoren met een CAO?quote:Op zondag 2 juli 2017 17:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een bedrijf in de Randstad keert hogere lonen uit dan een bedrijf in de Achterhoek.
Oe, dat gaat een lange staking wordenquote:Op zondag 2 juli 2017 17:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Gewoon tien procent korting op de lumpsum naar alle scholen buiten de Randstad en opgelost.
In het hogere segment, ja. Maar voor ambtenaren dan?quote:Op zondag 2 juli 2017 17:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik denk dat AOW te zijner tijd idd een soort bijstand wordt met sollicitatievrijstelling.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En helaas is het een politieke derde rail om het eens goed onder handen te nemen en om het mischien inkomens afhankelijk te maken. Nou ja, ik zie het wel, ik weet al redelijk zeker dat het mijn leven nauwelijks gaat beinvloeden.
Toch mooi, krijg ik ook eens gratis geldquote:Op zondag 2 juli 2017 17:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat AOW te zijner tijd idd een soort bijstand wordt met sollicitatievrijstelling.
Inderdaad bijstand komt van de gemeente en AOW komt uit een andere pot, hoeveel geld zou er kunnen verdwijnen?quote:Op zondag 2 juli 2017 17:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Toch mooi, krijg ik ook eens gratis geld
Ligt aan de arbeidsmarkt, uiteraard.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet als je schoonmaker bent of bij Albert Heijn werkt, hoor.
Ik denk het niet, als je dan een vorm van vermogen hebt.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Toch mooi, krijg ik ook eens gratis geld
Niet automatisch binnen de CAO, maar mensen verdienen uiteindelijk wel gemiddeld een hoger salaris in de Randstad.quote:
Oh shit...lol, dat heb ik voor mijzelf dan helemaal verkeerd gedaan! Oh well.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk het niet, als je dan een vorm van vermogen hebt.
Ik hoop alleen wel dat ze de graaiers op de huizenmarkt dan niet teveel ontzien, dat zou helemaal fraai worden; heb je je huis keurig afbetaald, wordt dat afgestraft.
Maar goed, die kans is klein, want afbetalen is tegenwoordig verplicht om HRA te kunnen ontvangen, dus daar hebben de volgende generaties ook belang bij.
Ik heb geen echt werk, want CAO.quote:
Gemiddeld als je de niet-CAO lonen mee telt, bedoel je? Ja, dat helpt voor de CAO lonen natuurlijk niet.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Niet automatisch binnen de CAO, maar mensen verdienen uiteindelijk wel gemiddeld een hoger salaris in de Randstad.
Waarom het voor mensen vaak ook interessant is om vaklui van buiten de randstad in te huren, want bij een beetje klus kan het makkelijk uit dat je geen randstedelijke lonen hoeft te betalen.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Niet automatisch binnen de CAO, maar mensen verdienen uiteindelijk wel gemiddeld een hoger salaris in de Randstad.
Hupsakee en dan komt het file probleem weer om de hoek kijken.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom het voor mensen vaak ook interessant is om vaklui van buiten de randstad in te huren, want bij een beetje klus kan het makkelijk uit dat je geen randstedelijke lonen hoeft te betalen.
Vervang 'Randstad' door 'Polen' en dan klopt ie ook.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom het voor mensen vaak ook interessant is om vaklui van buiten de randstad in te huren, want bij een beetje klus kan het makkelijk uit dat je geen randstedelijke lonen hoeft te betalen.
Gewoon in de Bijlmer denk ik.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:35 schreef Friek_ het volgende:
Vraag me ook wel eens af hoe basischooljuffen in Amsterdam de huur betalen. Wonen ze dan zelf in Almere?
en Purmerend, en Hoofddorp etc. En het zijn waarschijnlijk geen kostwinners.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:35 schreef Friek_ het volgende:
Vraag me ook wel eens af hoe basischooljuffen in Amsterdam de huur betalen. Wonen ze dan zelf in Almere?
In het lokaal onder hun bureau. Slaapzak is prima.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:35 schreef Friek_ het volgende:
Ja, dat geloof ik wel. Maar dat zal ongetwijfeld ook te maken hebben met de mensen die er wonen en niet zozeer een doordacht cost of living prijsbeleid. Lijkt me geen argument voor regioafhankelijke overheidssalarissen.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Allemaal getrouwd met makelaars en Zuid-As zakkenvullers, Friek.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:35 schreef Friek_ het volgende:
Meer dan de helft van het woningaanbod is sociale huur. Daar dus.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:35 schreef Friek_ het volgende:
Sociale huur.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Meer dan de helft van het woningaanbod is sociale huur. Daar dus.
Dat is ook weer zo. Die rijke patsers hebben inderdaad zo'n dom schaapje nodig als vrouw.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Allemaal getrouwd met makelaars en Zuid-As zakkenvullers, Friek.
Vrijdagmiddag jagen in De Blauwe Engel op iemand die de huur wil en kan betalen.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:35 schreef Friek_ het volgende:
Nee, het is geen doordacht prijsbeleid. Uiteindelijk is het loon een resultante van de kosten en niet andersom. Overheidssalarissen moeten alleen bewegen als blijkt dat er tekorten ontstaan. Zolang dat niet het geval is, blijft mijn gekscherende idee een overbodig gedachtespinsel.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik wel. Maar dat zal ongetwijfeld ook te maken hebben met de mensen die er wonen en niet zozeer een doordacht cost of living prijsbeleid. Lijkt me geen argument voor regioafhankelijke overheidssalarissen.
Heb je daar geen websites voor tegenwoordig, zoiets van "Iwantasugardaddy"? Lijkt mij toch maar weinig efficient om dat in een kroeg te doen.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vrijdagmiddag jagen in De Blauwe Engel op iemand die de huur wil en kan betalen.
Het voordeel van een kroeg is dat je de tegenpartij kan drogeren, zodat 'ie niet ziet wat voor slechte deal hij sluit.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heb je daar geen websites voor tegenwoordig, zoiets van "Iwantasugardaddy"? Lijkt mij toch maar weinig efficient om dat in een kroeg te doen.
Ah, da's wel weer een goede tactiekquote:Op zondag 2 juli 2017 17:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het voordeel van een kroeg is dat je de tegenpartij kan drogeren, zodat 'ie niet ziet wat voor slechte deal hij sluit.
Of een sugar mommy he, daar kun je over meepraten.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heb je daar geen websites voor tegenwoordig, zoiets van "Iwantasugardaddy"? Lijkt mij toch maar weinig efficient om dat in een kroeg te doen.
In de avond bijklussen op de wallen.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:35 schreef Friek_ het volgende:
Dus alle school juffen zijn dom?quote:Op zondag 2 juli 2017 17:40 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo. Die rijke patsers hebben inderdaad zo'n dom schaapje nodig als vrouw.
Dat lees je goed, John. Stuk voor stuk. Allemaal.quote:
Dezelfde opleiding als jouw gehad.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:44 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat lees je goed, John. Stuk voor stuk. [i]Allemaal.[i]
Niet echt, waht, ik was meestal degene met het hoogste salaris in de afgelopen 15 jaar, pas 4 jaar terug is dat echt veranderdquote:Op zondag 2 juli 2017 17:43 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Of een sugar mommy he, daar kun je over meepraten.
wo filosofie, ik wist het.quote:
Tienminutengesprekken heten die bij onsquote:Op zondag 2 juli 2017 17:44 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat geeft wel een nieuwe dimensie aan het woord 'oudergesprekken'.
Je zal dan wel een dubbel inkomen nodig hebben als gezin ja.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:35 schreef Friek_ het volgende:
Schokkend, twee inkomens.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je zal dan wel een dubbel inkomen nodig hebben als gezin ja.
Ten aanzien van immigranten of mensen van een andere komaf.quote:
Dat wordt een vluggertje dan.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tienminutengesprekken heten die bij ons
Vroeger, toen er nog touwtjes uit de brievenbus hingen en moeders thuis de kinderen verblijden met een kop thee.quote:
Moet je in Amsterdam toch een jaar of tien op wachten of zo?quote:Op zondag 2 juli 2017 17:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Meer dan de helft van het woningaanbod is sociale huur. Daar dus.
Daar heb ik over gelezen in boeken. Nooit meegemaakt, overigens, was vast voor mijn tijdquote:Op zondag 2 juli 2017 17:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vroeger, toen er nog touwtjes uit de brievenbus hingen en moeders thuis de kinderen verblijden met een kop thee.
Juffies zijn sowieso allemaal vergrijsd.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:47 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Moet je in Amsterdam toch een jaar of tien op wachten of zo?Dus de jonge juffetjes zullen ook daar niet zitten.
Herken ik niet.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ten aanzien van immigranten of mensen van een andere komaf.
Een politieke partij die pas 50 jaar bestaat heeft het er vaak over. Geen idee waarom.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar heb ik over gelezen in boeken. Nooit meegemaakt, overigens, was vast voor mijn tijd
Ach ja, die horen van de verhalen over vroegah en denken dan "wow, vroegah was alles wel fantastisch, dat willen wij ook!"quote:Op zondag 2 juli 2017 17:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een politieke partij die pas 50 jaar bestaat heeft het er vaak over. Geen idee waarom.
Ik kan goed begrijpen dat het vervelend is om medelanders in een nieuwe bak te zien rondrijden, succesvol zijn, leuke dingen kunnen kopen en doen.quote:
Twee inkomens?! Kan dat?!quote:Op zondag 2 juli 2017 17:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Neuh, daarom ook een beetje merkwaardig dat onze filosoof het zich afvraagt.
Die zit bij de partij van de singles. Vandaar.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Neuh, daarom ook een beetje merkwaardig dat onze filosoof het zich afvraagt.
Als LK één dag in de week gaat werken, dan heeft ie twee inkomens. Dus ja, het kan.quote:
Dat is teveel gevraagd, natuurlijk, dat beperkt zijn tijd om na te denken over ons aller toekomst veel te veel.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als LK één dag in de week gaat werken, dan heeft ie twee inkomens. Dus ja, het kan.
Ik woon in een medelanderwijk - dus ik zie ze vooral op straat hangen of uitgeput in hun hokjes kruipen na een lange dag werken.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik kan goed begrijpen dat het vervelend is om medelanders in een nieuwe bak te zien rondrijden, succesvol zijn, leuke dingen kunnen kopen en doen.
En als die er meer werkt heeft die nog meer, moet je wel voor nadenken hoor.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als LK één dag in de week gaat werken, dan heeft ie twee inkomens. Dus ja, het kan.
Wat doe jij eigenlijk zoal op een dag?quote:Op zondag 2 juli 2017 17:54 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik woon in een medelanderwijk - dus ik zie ze vooral op straat hangen of uitgeput in hun hokjes kruipen na een lange dag werken.
En daarmee meer bestedingsruimte hebben. Terwijl ze oorspronkelijk uit een ander land komen - en dus feitelijk een achterstand op je zouden moeten hebben. Hoe voelt dat?quote:Op zondag 2 juli 2017 17:54 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik woon in een medelanderwijk - dus ik zie ze vooral op straat hangen of uitgeput in hun hokjes kruipen na een lange dag werken.
Ho wacht eens even, die medelanders pikken wel zijn baan in. En dat terwijl ze te lui zijn om te werken.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En daarmee meer bestedingsruimte hebben. Terwijl ze oorspronkelijk uit een ander land komen - en dus feitelijk een achterstand op je zouden moeten hebben. Hoe voelt dat?
quote:Op zondag 2 juli 2017 17:58 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ho wacht eens even, die medelanders pikken wel zijn baan in. En dat terwijl ze te lui zijn om te werken.
Niet iedereen wil een groot hok in de provincie.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:56 schreef LelijKnap het volgende:
Maar het is natuurlijk wel heel treurig om mercedessen voor de deuren van 40m2-hokjes te zien staan.
GS krijgt daar uitslag van, die heeft beton om zich heen nodigquote:Op zondag 2 juli 2017 17:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Niet iedereen wil een groot hok in de provincie.
Met behoud van een gratis uitkering, dankzij links. Tijd voor Wilders, dan krijgt oma weer een extra luier.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:58 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ho wacht eens even, die medelanders pikken wel zijn baan in. En dat terwijl ze te lui zijn om te werken.
Zo is het. Een mens krijgt meer energie van New York dan van Stadskanaal.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
GS krijgt daar uitslag van, die heeft beton om zich heen nodig
Als derde generatie medelanders uit andere landen komen, dan kom ik ook uit een ander land. Maar dat terzijde; hoe kom je er bij dat zij meer bestedingsruimte hebben? Belangrijkere vraag echter; hoe kom je bij het idee dat het voor mij überhaupt van belang zou zijn?quote:Op zondag 2 juli 2017 17:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En daarmee meer bestedingsruimte hebben. Terwijl ze oorspronkelijk uit een ander land komen - en dus feitelijk een achterstand op je zouden moeten hebben. Hoe voelt dat?
Het feit dat ze Mercedessen voor de deur hebben staan en werken zegt genoeg. De meeste werkzame medelanders waar jij doorgaans over klaagt zijn overigens van de tweede generatie.quote:Op zondag 2 juli 2017 18:01 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Als derde generatie medelanders uit andere landen komen, dan kom ik ook uit een ander land. Maar dat terzijde; hoe kom je er bij dat zij meer bestedingsruimte hebben?
Beide zijn tegelijkertijd mogelijk, ja. Ongetwijfeld te lastig om te bevatten voor een filosoof.quote:Op zondag 2 juli 2017 17:58 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe beroerd het alternatief in de vorm van LK is.quote:Op zondag 2 juli 2017 18:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Beide zijn tegelijkertijd mogelijk, ja. Ongetwijfeld te lastig om te bevatten voor een filosoof.
Wat het vooral zegt is dat ze in het rad van de consumptiemaatschappij vast zitten - dát ze zo graag rijk willen zijn (of vooral; willen lijken), dat ze zich genoodzaakt voelen een mercedes voor de deur te parkeren van een hok waarin een familie van vijf gepropt moet worden. Van die druk heb ik geheel geen last. Als je het dus over frustratie wilt hebben, dan moet je toch echt bij hen aankloppen.quote:Op zondag 2 juli 2017 18:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het feit dat ze Mercedessen voor de deur hebben staan en werken zegt genoeg. De meeste werkzame medelanders waar jij doorgaans over klaagt zijn overigens van de tweede generatie.
Ik denk dat ze heerlijk genieten van het leven - en daar hoort een comfortabele auto voor hen bij. En dat kunnen ze ook prima betalen. Dat is iets wat jij niet eens kan, die keuze heb je niet, omdat je vast zit in de uitkeringsindustrie. Dat doet wat met je zelfbeeld.quote:Op zondag 2 juli 2017 18:07 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat het vooral zegt is dat ze in het rad van de consumptiemaatschappij vast zitten - dát ze zo graag rijk willen zijn (of vooral; willen lijken), dat ze zich genoodzaakt voelen een mercedes voor de deur te parkeren van een hok waarin een familie van vijf gepropt moet worden. Van die druk heb ik geheel geen last. Als je het over frustratie wilt hebben, dan moet je toch echt bij hen aankloppen.
Maar wel de hele dag tijd om...ja wat eigenlijk. Sport is te duur en spullen in zijn algemeenheid ook.quote:Op zondag 2 juli 2017 18:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze heerlijk genieten van het leven - en daar hoort een comfortabele auto voor hen bij. En dat kunnen ze ook prima betalen. Dat is iets wat jij niet eens kan, die keuze heb je niet, omdat je vast zit in de uitkeringsindustrie. Dat doet wat met je zelfbeeld.
Whehe.quote:Op zondag 2 juli 2017 18:05 schreef Mutant01 het volgende:
Ik denk zelfs dat miljoenen afrikanen meer bestedingsruimte hebben dan LK. Ik begin zijn frustratie meer en meer te begrijpen.
Gefeliciteerd. Geen bier voor mij, het is al drie dagen bal.quote:Op zondag 2 juli 2017 18:08 schreef Kaas- het volgende:
M'n eerste biertje in twee week en een dag mensen. Heerlijk.
En goed nieuws van het front, want m'n vriend heeft net promotie gemaakt in de musical waarmee hij door NL/B tourt, van het ensemble naar een hoofdrol.
Die zal wel eindelijk comfortabel kunnen lopen nu?quote:Op zondag 2 juli 2017 18:08 schreef Kaas- het volgende:
M'n eerste biertje in twee week en een dag mensen. Heerlijk.
En goed nieuws van het front, want m'n vriend heeft net promotie gemaakt in de musical waarmee hij door NL/B tourt, van het ensemble naar een hoofdrol.
Uitslapen, peuken en joints roken, Fokken en masturberen. Meer zal het niet zijn.quote:Op zondag 2 juli 2017 18:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Maar wel de hele dag tijd om...ja wat eigenlijk. Sport is te duur en spullen in zijn algemeenheid ook.
Mooi zo.quote:Op zondag 2 juli 2017 18:08 schreef Kaas- het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |