TS Kan prima op zichzelf wonen maar moet dan wel keuzes maken. Daar is niks mis mee.quote:Op zondag 2 juli 2017 14:40 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Alsof ts de rest van zn leven 1500 netto blijft verdienen.
Eerste jaren op mezelf waren ook geen vetpot, maar als je je doorontwikkelt komt dat wel goed.
De netto inkomensgroei tussen 1500 netto en een modaal salaris (waar de meerderheid in zit) is erg beperkt. En er zijn genoeg beroepen/sectoren waar de mogelijkheden om door te ontwikkelen erg beperkt zijn.quote:Op zondag 2 juli 2017 14:40 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Eerste jaren op mezelf waren ook geen vetpot, maar als je je doorontwikkelt komt dat wel goed.
Van 1500 naar 2000 netto is inderdaad erg beperkt.quote:Op zondag 2 juli 2017 15:32 schreef j669 het volgende:
[..]
De netto inkomensgroei tussen 1500 netto en een modaal salaris (waar de meerderheid in zit) is erg beperkt. En er zijn genoeg beroepen/sectoren waar de mogelijkheden om door te ontwikkelen erg beperkt zijn.
Hier idem qua vetpot. En ik had 0,0 hulp van ouders of familie. Mijn huur was wel goedkoper (350¤ meen ik), en de zorgverzekering was iets goedkoper (niet veel want moest maximaal bijverzekerd zijn),maar netto had ik iets van 1150¤ en dat was het. Nu geef ik een paar keer per jaar de helft van dat bedrag uit aan een avond zeer goed tafelen. :-)quote:Op zondag 2 juli 2017 14:40 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Nou ja, als je het grotere verband wilt zien en de oorzaken duiden en die mogelijk oplossen kan je daar niet omheen m.i. Als het een budgetcoachachtig besparingstopic moet zijn vind ik dat ook prima. Misschien hoort zoiets (mijn "insteek" in deze) in POL thuis, dat heb ik al genoemd.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:18 schreef Nizno het volgende:
Laten we de politieke partijprogramma's buiten dit topic houden.
TS omschrijft in de OP wat hij graag zou willen.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou ja, als je het grotere verband wilt zien en de oorzaken duiden en die mogelijk oplossen kan je daar niet omheen m.i. Als het een budgetcoachachtig besparingstopic moet zijn vind ik dat ook prima. Misschien hoort zoiets (mijn "insteek" in deze) in POL thuis, dat heb ik al genoemd.
quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:18 schreef Paskwal het volgende:
Daarom zou ik graag objectieve meningen, opbouwende kritiek en tips van jullie ontvangen over hoe ik dit eventueel het beste aan zou kunnen pakken!
En het bonus politieke verhaal mag je dus gewoon in POL een topic over maken.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Volgens mij voldoet het topic dan helemaal aan de eisen en wensen van TS.Al die drie dingen die zij wenst en de grotere verbanden als bonusmateriaal. Dat laatste vind ik dan belangrijk omdat het hier niet over een geïsoleerd particulier probleem gaat. De groep die dit aangaat is in 7 jaar verdubbeld, het is een zorgwekkend maatschappelijk probleem. Met het aanpakken of in ieder geval duiden van de oorzaken is men beter af op de langere termijn. Misschien wat hoog gegrepen en niet op zijn plek. Maar het gaat me dus aan het hart.
Ik snap je.. maar het punt is dat het allemaal duur is hier in het westen. De gemeentes rondom Den Haag zijn nog duurder dan dat je in de stad zelf gaat wonen.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:27 schreef Roces18 het volgende:
Kijk met het geld dat je hebt kan je niet veel anders. Je zou kunnen besparen op auto/internet/inboedelverzekering (wat heb je van waarde?) en dat levert je 100 euro op.
Beste voor jou is vooral om connecties te gebruiken en prive iets kleins te huren van 3/400 euro. Of ga ergens anders wonen wat meer afgelegen, je hebt toch een auto.
Ik woon liever in een boerendorp met 1 boot, 1 auto en 1 motor voor de deur dan midden in de stad en dat ik het moet doen met het ov....
welk inkomen vul je in op woonnet Haaglanden? Je huidige of van je laatste vastgestelde inkomen voor de inkomstenbelasting?quote:Op zondag 2 juli 2017 16:44 schreef Paskwal het volgende:
[..]
Ik snap je.. maar het punt is dat het allemaal duur is hier in het westen. De gemeentes rondom Den Haag zijn nog duurder dan dat je in de stad zelf gaat wonen.
Ja ik zit voorlopig nog wel onder die grens gelukkig(!?) Dus kan nog reageren op de goedkoopste huurhuizen.quote:Op zondag 2 juli 2017 16:48 schreef Peter het volgende:
[..]
welk inkomen vul je in op woonnet Haaglanden? Je huidige of van je laatste vastgestelde inkomen voor de inkomstenbelasting?
Dat kan natuurlijk net schelen of je onder de grens blijft voor goedkopere huizen namelijk.
Dat bedoel ik, dat is echt aso duur. Ik kan dat niet betalen, daarom heb ik ook gekocht.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 20:23 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
710,68 euro maximaal om precies te zijn.
Eerst maar eens hopen op een vaste baan in loondienst... liggen ook niet voor het oprapen. Als ik ergens begin zal ik waarschijnlijk eerst genoegen moeten nemen met (veel) minder zoals 16 uur of whatever, en dan hopen dat er veel mensen ziek worden zodat je extra kunt werken in de flex pool of een interne sollicitatie. Want moet toch eerst ergens binnen komen, zo werkt het. Wat dat betreft is het een zegen dat ik nog thuis woon.... achja we blijven optimistisch!quote:Op zondag 2 juli 2017 20:11 schreef Wijnbo het volgende:
* Wijnbo kijkt naar loonstrook:
Ts troost je: als je salaris 2200 euro bruto srijgt ga je toch een leuke 950 netto omhoog
Dat is 1 ding wat zeker is, maar er zijn veel mensen die alleen geen fatsoenlijke hypotheek kunnen krijgen. Als ik bij mij in de straat alleen al kijk, de meeste hebben de hypotheek op beide namen moeten nemen omdat het anders niet te doen is.quote:Op zondag 2 juli 2017 23:24 schreef Ikke888 het volgende:
Een koopwoning is veel goedkoper dan huur.
En je brengt niet al je geld weg.
+ starters hebben vaak geen vast contract. Het is niet te doen om een hypoteek te krijgen, tenzij je in drente of limburg woont.quote:Op maandag 3 juli 2017 02:18 schreef DaRealDeal het volgende:
[..]
Dat is 1 ding wat zeker is, maar er zijn veel mensen die alleen geen fatsoenlijke hypotheek kunnen krijgen. Als ik bij mij in de straat alleen al kijk, de meeste hebben de hypotheek op beide namen moeten nemen omdat het anders niet te doen is.
Het is lang geen modaal salaris, het is minimumloon + 5% en dan ook nog zonder reiskostenvergoeding. Het is logisch dat mensen die weinig verdienen, moeilijk rond kunnen komen. En dan is rondkomen nog een ruim begrip met een vrije dure woning, een redelijk luxe telefoon en een auto.quote:Op maandag 3 juli 2017 09:22 schreef Amazing_Jebediah het volgende:
Je kan ook de terugbetaling aan DUO een jaartje stop zetten als het echt moet. Mensen die zeiken dat telefoon en tv goedkoper kan, wat bespaar je hiermee, nog amper 50¤ per maand?
De hele opsomming laat gewoon zien dat je met zo'n modaal salaris (zo noemt men het toch) gewoon in je eentje niet kan huren/ Als je werkloos zou zijn en een uitkering zou trekking + alle extra toeslagen kom je veel beter uit.
Je moet proberen zolang mogelijk thuis te wonen en dan pas met een partner voor een eigen woning gaan.
1: als je met iets simpels als overstappen van abonnementen niet 0 euro maar ineens 50 euro per maand kan overhouden voor leuke dingen, is dat een enorm verschil en ontzettend dom als je het laat liggen.quote:Op maandag 3 juli 2017 09:22 schreef Amazing_Jebediah het volgende:
Je kan ook de terugbetaling aan DUO een jaartje stop zetten als het echt moet. Mensen die zeiken dat telefoon en tv goedkoper kan, wat bespaar je hiermee, nog amper 50¤ per maand?
De hele opsomming laat gewoon zien dat je met zo'n modaal salaris (zo noemt men het toch) gewoon in je eentje niet kan huren/ Als je werkloos zou zijn en een uitkering zou trekking + alle extra toeslagen kom je veel beter uit.
Je moet proberen zolang mogelijk thuis te wonen en dan pas met een partner voor een eigen woning gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |