abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172164036
quote:
8s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 14:17 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Tja als we het allemaal maar zo makkelijk accepteren en ook nog actief oplossingen zoeken om met 35 per week rond te komen voor een werkend persoon zal het nooit veranderen.

35 is het weekbudget voor iemand in de wsnp.

Maarja stem vooral lekker VVD want armoede in Nederland bestaat niet. Of nog erger, is "relatief".
Tsja, ik ben een ervaringsdeskundige. Ik zit meestal onder die 35 per week zelfs. Natuurlijk zou ik ook wel eens een biefstuk willen van black angus rund of een kreeft, maar ik accepteer gewoon dat dat er niet in zit want ik ben nu eenmaal een arme student en daar heb ik dan ook vrede mee. Je kunt prima leven van die 35 euro per week voor boodschappen.

Kijk wat ik niet meetel is af en toe uit eten of af en toe een avondje zuipen of zo. Dat vind ik gewoon vrije tijds uitgaven / hobby uitgaven, en geen 'boodschappen'. MAar gewoon een sixpackje bier zodat je bij je eten een biertje hebt dat zit er dan weer wél bij, bij die 35 euro, en dat kan er ook prima vanaf.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_172164080
quote:
8s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 14:17 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Tja als we het allemaal maar zo makkelijk accepteren en ook nog actief oplossingen zoeken om met 35 per week rond te komen voor een werkend persoon zal het nooit veranderen.

35 is het weekbudget voor iemand in de wsnp.

Maarja stem vooral lekker VVD want armoede in Nederland bestaat niet. Of nog erger, is "relatief".
Wil je het weekbudget van iemand in de WSNP nu gaan vergelijken met een boodschappenbudget van 35 euro per week?

Dat is nogal appels met peren vergelijken. Want dat weekbudget in de WSNP is voor alles. Ook kleding, kleine reparaties in huis, reiskosten om bij oma langs te gaan, reparatie aan de fiets etc.

Werkelijk idioot om de vergelijking te maken.
pi_172165111
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 07:48 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Bij sociale huur wordt tegenwoordig aan gepast toewijzen gedaan: bij een bepaald inkomen hoort een bepaalde huur. Andere huizen met een huur die niet past bij je inkomen krijg je in principe niet toegewezen. Ik denk dat TS daar op doelt.
:|W
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Official ESF Kreviewer dinsdag 4 juli 2017 @ 15:11:46 #229
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_172165259
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:25 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik betaal dit jaar ¤32 aan gas en licht. Ja, jaar. Overstappen loont.
Ik betaal dit jaar 0 euro huur. Ik heb namelijk een koophuis.
(dezelfde logica)

Een normaal huishouden kost tussen de 70 en 150 euro per maand, qua gas & elektra. Als je met meer dan 2 bent, kan dat ook nog wel verder oplopen.
pi_172165982
Vind het altijd heel knap als mensen voor ¤35 per week kunnen eten.
Reken dan ¤3 voor avondeten, dat 7x = ¤21.
Daarnaast wil je nog de rest van de dag 6 boterhammen en 2 appels eten en een glas melk drinken.
42 boterhammen = ¤2,94, 42x beleg = ¤6,30, 14 appels = ¤6,40 en 7 glazen melk = ¤1.

¤21 + ¤2,94 + ¤6,30 + ¤6,40 + ¤1 = ¤37,64 per week.
Zelfs als je alleen het broodnodige (jaja hij maakt em) koopt dan is het al bijna niet te doen
  dinsdag 4 juli 2017 @ 15:55:31 #231
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_172166231
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 15:03 schreef heiden6 het volgende:

[..]

:|W
Het kan nog leuker: Dat 'gepast toewijzen' doen ze ook nog eens in leeftijdsgroepen of met een minimum huishoudgrootte.

Als een beetje redelijk verdienende alleenstaande kom je dus niet in aanmerking voor een duur appartement want die zijn gereserveerd voor 50+, en ook niet voor een eengezinswoning want daarvoor moet je je minstens met 3 personen (2 ouders + 1 kind) inschrijven.

Alle kleinere appartementen die wel bedoeld zijn voor alleenstaanden vallen in een lagere categorie qua huurprijs en die worden je dus nooit toegewezen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_172166571
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 15:43 schreef Sovieto het volgende:
Vind het altijd heel knap als mensen voor ¤35 per week kunnen eten.
Reken dan ¤3 voor avondeten, dat 7x = ¤21.
Daarnaast wil je nog de rest van de dag 6 boterhammen en 2 appels eten en een glas melk drinken.
42 boterhammen = ¤2,94, 42x beleg = ¤6,30, 14 appels = ¤6,40 en 7 glazen melk = ¤1.

¤21 + ¤2,94 + ¤6,30 + ¤6,40 + ¤1 = ¤37,64 per week.
Zelfs als je alleen het broodnodige (jaja hij maakt em) koopt dan is het al bijna niet te doen
Ja ben ook wel benieuwd hoe een dergelijk weekmenu eruit ziet.

Ben zelf voor 2 personen iets minder dan 100 per week kwijt (voor alles exclusief lunch) / (vriendinlief wil graag biologisch vlees en wat andere duurdere / milieuvriendelijke producten).
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_172167141
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:10 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ben zelf voor 2 personen iets minder dan 100 per week kwijt (voor alles exclusief lunch) / (vriendinlief wil graag biologisch vlees en wat andere duurdere / milieuvriendelijke producten).
Hier met 2 personen 300 euro per maand, en doen we heel erg op alles letten.

[ Bericht 0% gewijzigd door radeloosje1987 op 04-07-2017 17:17:01 ]
pi_172167255
Minimale kosten voor eten:
https://www.nibud.nl/consumenten/wat-geeft-u-uit-aan-voeding/

Is gewoon 7 euro per dag. Voor 1 persoon. Alleen voeding. Dus 50 euro per week. Ontbijt, lunch, tussendoortje en avondeten.

Ik wil het boodschappenlijstje wel eens zien van mensen die minder uitgeven.
Make my day!
pi_172167287
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:37 schreef agter het volgende:
Minimale kosten voor eten:
https://www.nibud.nl/consumenten/wat-geeft-u-uit-aan-voeding/

Is gewoon 7 euro per dag. Voor 1 persoon. Alleen voeding.

Ik wil het boodschappenlijstje wel eens zien van mensen die minder uitgeven.
Yes. En dan moet je nog wc papier, deo en andere uiterlijke verzorging kopen in die boodschappen.
pi_172167320
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:32 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Hier met 2 personen 300 euro, en doen we heel erg op alles letten.
Dat vind ik heel erg knap. :D
Serieus.
Make my day!
pi_172167469
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:10 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Die 14 appels bijvoorbeeld kosten op de markt nog niet de helft van het genoemde bedrag. Een grote pan pastasaus vol verse groenten met een pak van 500 gram spaghetti waar je makkelijk 5 à 6 keer van kunt eten kost ongeveer 1,50 per maaltijd.
Een stukje doorsnee vlees of vega-hap in de aanbieding kost gemiddeld nog geen euro per portie, aardappelen, rijst of pasta enkele dubbeltjes en diepvriesgroenten of groenten van de markt kun flink variëren voor 50 cent per portie.

Voor 2 euro per maaltijd heb je dus aardappelen, vlees, groenten. Zeg 3 keer per week. Dan een keer iets met vis en een dag een luxe vleessoorten. 4 euro per maaltijd. En nog een dag pasta en een dag iets van nasi à 1,50 per maaltijd.

Is 17 euro voor de warme maaltijden, en dan heb je gewoon elke week je biefstukje of varkenshaas en bespaar je niet stiekem door een dagje bij je ouders te eten.

Maar oh jeetje, je moet dan naar de markt en dat is eng. En je moet je aardappelen zelf schillen. En groenten snijden. Met een mes, dat is toch levensgevaarlijk?
pi_172167617
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:47 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Die 14 appels bijvoorbeeld kosten op de markt nog niet de helft van het genoemde bedrag. Een grote pan pastasaus vol verse groenten met een pak van 500 gram spaghetti waar je makkelijk 5 à 6 keer van kunt eten kost ongeveer 1,50 per maaltijd.
Een stukje doorsnee vlees of vega-hap in de aanbieding kost gemiddeld nog geen euro per portie, aardappelen, rijst of pasta enkele dubbeltjes en diepvriesgroenten of groenten van de markt kun flink variëren voor 50 cent per portie.

Voor 2 euro per maaltijd heb je dus aardappelen, vlees, groenten. Zeg 3 keer per week. Dan een keer iets met vis en een dag een luxe vleessoorten. 4 euro per maaltijd. En nog een dag pasta en een dag iets van nasi à 1,50 per maaltijd.

Is 17 euro voor de warme maaltijden, en dan heb je gewoon elke week je biefstukje of varkenshaas en bespaar je niet stiekem door een dagje bij je ouders te eten.

Maar oh jeetje, je moet dan naar de markt en dat is eng. En je moet je aardappelen zelf schillen. En groenten snijden. Met een mes, dat is toch levensgevaarlijk?
Nibud rekent met 2.10 voor de warme maaltijd.
Iedere avond.

Succes.
Make my day!
pi_172167756
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:54 schreef agter het volgende:

[..]

Iedere avond.

Succes.
Nibud rekent wel vaker met ruime tarieven. Ook de cijfers bij de energiekosten slaan nergens op als je een klein beetje oplet. Het zullen vast gemiddelden zijn, maar juist dat maakt dat cijfers niet bruikbaar zijn voor specifieke situaties.
Simpelweg omdat bijna niemand een gemiddeld budget en gemiddeld uitgavenpatroon heeft.
pi_172168115
quote:

[..]

Hier met 2 personen 300 euro, en doen we heel erg op alles letten.
Voor een week? Voor dat bedrag kun je met z'n tweeën haast elke dag uit eten! :D
pi_172168149
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 17:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Voor een week? Voor dat bedrag kun je met z'n tweeën haast elke dag uit eten! :D
300 euro boodschappen met 2 mensen?
Avondeten is 4 a 5 euro, boterhammen plus beleg, drinken, verzorging deo plus wc papier, plus scheergel enz enz. Kom je met gemak op 300 euro per maand.
pi_172168170
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:41 schreef agter het volgende:

[..]

Dat vind ik heel erg knap. :D
Serieus.
In wat voor zin knap?
pi_172168177
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 17:15 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

300 euro boodschappen met 2 mensen?
Avondeten is 4 a 5 euro, boterhammen plus beleg, drinken, verzorging deo plus wc papier, plus scheergel enz enz. Kom je met gemak op 300 euro per maand.
Beter leren lezen... 8)7
Iedereen heeft het hier over PER WEEK...
pi_172168191
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:54 schreef agter het volgende:

[..]

Iedere avond.

Succes.
Een warme maaltijd kost dat inderdaad ook.
pi_172168252
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 17:00 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Nibud rekent wel vaker met ruime tarieven. Ook de cijfers bij de energiekosten slaan nergens op als je een klein beetje oplet. Het zullen vast gemiddelden zijn, maar juist dat maakt dat cijfers niet bruikbaar zijn voor specifieke situaties.
Simpelweg omdat bijna niemand een gemiddeld budget en gemiddeld uitgavenpatroon heeft.
Klopt dat Nibud ruim rekent, maar er zit wel een groot verschil tussen wat zij aangeven wat iemand per dag nodig heeft (~6 euro per dag aan ETEN) en wat hierboven aangegeven is (35 euro per week aan BOODSCHAPPEN)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_172168477
quote:

[..]

Hier met 2 personen 300 euro per maand, en doen we heel erg op alles letten.
Hier ook en we hier kopen we wat we willen.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 17:31:17 #247
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172168528
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 14:21 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Wil je het weekbudget van iemand in de WSNP nu gaan vergelijken met een boodschappenbudget van 35 euro per week?

Dat is nogal appels met peren vergelijken. Want dat weekbudget in de WSNP is voor alles. Ook kleding, kleine reparaties in huis, reiskosten om bij oma langs te gaan, reparatie aan de fiets etc.

Werkelijk idioot om de vergelijking te maken.
In de praktijk gaat die 35 inderdaad enkel naar de boodschappen, of wou je anders beweren?
And so is the past
pi_172168610
Ik zou zeggen 4-5 euro per avondmaaltijd, dat is al 30-35 euro. En ja dan kan je vlees eten maar echt geen luxe varkenshaas.

En dan brood, melk, sap, beleg, tussendoortje nou dat zit je wel op 40 hoor. En dan uitgave die je mss niet iedere week hebt (boter etc) kom je toch al snel op 42+ gemiddeld. En dan doe je niets geks qua alcohol enzo.
There are only 151 Pokémon.
pi_172168625
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 17:15 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

In wat voor zin knap?
Dat je daar mee uit komt.
Met 300 euro per maand voor 2 personen.
Make my day!
pi_172169297
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 17:37 schreef agter het volgende: