abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172115966
quote:
99s.gif Op zondag 2 juli 2017 16:18 schreef Nizno het volgende:
Laten we de politieke partijprogramma's buiten dit topic houden.
Nou ja, als je het grotere verband wilt zien en de oorzaken duiden en die mogelijk oplossen kan je daar niet omheen m.i. Als het een budgetcoachachtig besparingstopic moet zijn vind ik dat ook prima. Misschien hoort zoiets (mijn "insteek" in deze) in POL thuis, dat heb ik al genoemd.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 2 juli 2017 @ 16:25:28 #182
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_172116071
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 16:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou ja, als je het grotere verband wilt zien en de oorzaken duiden en die mogelijk oplossen kan je daar niet omheen m.i. Als het een budgetcoachachtig besparingstopic moet zijn vind ik dat ook prima. Misschien hoort zoiets (mijn "insteek" in deze) in POL thuis, dat heb ik al genoemd.
TS omschrijft in de OP wat hij graag zou willen.
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:18 schreef Paskwal het volgende:
Daarom zou ik graag objectieve meningen, opbouwende kritiek en tips van jullie ontvangen over hoe ik dit eventueel het beste aan zou kunnen pakken!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zondag 2 juli 2017 @ 16:27:09 #183
286575 Roces18
Chef de party
pi_172116126
Kijk met het geld dat je hebt kan je niet veel anders. Je zou kunnen besparen op auto/internet/inboedelverzekering (wat heb je van waarde?) en dat levert je 100 euro op.

Beste voor jou is vooral om connecties te gebruiken en prive iets kleins te huren van 3/400 euro. Of ga ergens anders wonen wat meer afgelegen, je hebt toch een auto.

Ik woon liever in een boerendorp met 1 boot, 1 auto en 1 motor voor de deur dan midden in de stad en dat ik het moet doen met het ov....
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 2 juli 2017 @ 16:42:04 #184
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_172116651
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 16:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Volgens mij voldoet het topic dan helemaal aan de eisen en wensen van TS. :) Al die drie dingen die zij wenst en de grotere verbanden als bonusmateriaal. Dat laatste vind ik dan belangrijk omdat het hier niet over een geïsoleerd particulier probleem gaat. De groep die dit aangaat is in 7 jaar verdubbeld, het is een zorgwekkend maatschappelijk probleem. Met het aanpakken of in ieder geval duiden van de oorzaken is men beter af op de langere termijn. Misschien wat hoog gegrepen en niet op zijn plek. Maar het gaat me dus aan het hart.
En het bonus politieke verhaal mag je dus gewoon in POL een topic over maken.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_172116734
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 16:27 schreef Roces18 het volgende:
Kijk met het geld dat je hebt kan je niet veel anders. Je zou kunnen besparen op auto/internet/inboedelverzekering (wat heb je van waarde?) en dat levert je 100 euro op.

Beste voor jou is vooral om connecties te gebruiken en prive iets kleins te huren van 3/400 euro. Of ga ergens anders wonen wat meer afgelegen, je hebt toch een auto.

Ik woon liever in een boerendorp met 1 boot, 1 auto en 1 motor voor de deur dan midden in de stad en dat ik het moet doen met het ov....
Ik snap je.. maar het punt is dat het allemaal duur is hier in het westen. De gemeentes rondom Den Haag zijn nog duurder dan dat je in de stad zelf gaat wonen.

Mijn vriendin woonde voor 400 euro huur in een rijtjeshuis in Friesland. Heb je hier een 2 kamer appartementje voor (en soms nog niet eens dus buiten de stad)
pi_172116815
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 16:44 schreef Paskwal het volgende:

[..]

Ik snap je.. maar het punt is dat het allemaal duur is hier in het westen. De gemeentes rondom Den Haag zijn nog duurder dan dat je in de stad zelf gaat wonen.
welk inkomen vul je in op woonnet Haaglanden? Je huidige of van je laatste vastgestelde inkomen voor de inkomstenbelasting?
Dat kan natuurlijk net schelen of je onder de grens blijft voor goedkopere huizen namelijk.
dag
pi_172116942
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 16:48 schreef Peter het volgende:

[..]

welk inkomen vul je in op woonnet Haaglanden? Je huidige of van je laatste vastgestelde inkomen voor de inkomstenbelasting?
Dat kan natuurlijk net schelen of je onder de grens blijft voor goedkopere huizen namelijk.
Ja ik zit voorlopig nog wel onder die grens gelukkig(!?) Dus kan nog reageren op de goedkoopste huurhuizen.
pi_172117971
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 20:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

710,68 euro maximaal om precies te zijn.
Dat bedoel ik, dat is echt aso duur. Ik kan dat niet betalen, daarom heb ik ook gekocht.

[ Bericht % gewijzigd door Nizno op 02-07-2017 23:42:20 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_172122210
* Wijnbo kijkt naar loonstrook:

Ts troost je: als je salaris 2200 euro bruto srijgt ga je toch een leuke 950 netto omhoog :')

[ Bericht % gewijzigd door Nizno op 02-07-2017 23:45:29 ]
pi_172124225
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 20:11 schreef Wijnbo het volgende:
* Wijnbo kijkt naar loonstrook:

Ts troost je: als je salaris 2200 euro bruto srijgt ga je toch een leuke 950 netto omhoog :')
Eerst maar eens hopen op een vaste baan in loondienst... liggen ook niet voor het oprapen. Als ik ergens begin zal ik waarschijnlijk eerst genoegen moeten nemen met (veel) minder zoals 16 uur of whatever, en dan hopen dat er veel mensen ziek worden zodat je extra kunt werken in de flex pool of een interne sollicitatie. Want moet toch eerst ergens binnen komen, zo werkt het. Wat dat betreft is het een zegen dat ik nog thuis woon.... achja we blijven optimistisch!
pi_172128603
Een koopwoning is veel goedkoper dan huur.
En je brengt niet al je geld weg.
pi_172130557
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 23:24 schreef Ikke888 het volgende:
Een koopwoning is veel goedkoper dan huur.
En je brengt niet al je geld weg.
Dat is 1 ding wat zeker is, maar er zijn veel mensen die alleen geen fatsoenlijke hypotheek kunnen krijgen. Als ik bij mij in de straat alleen al kijk, de meeste hebben de hypotheek op beide namen moeten nemen omdat het anders niet te doen is.
pi_172131438
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 02:18 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Dat is 1 ding wat zeker is, maar er zijn veel mensen die alleen geen fatsoenlijke hypotheek kunnen krijgen. Als ik bij mij in de straat alleen al kijk, de meeste hebben de hypotheek op beide namen moeten nemen omdat het anders niet te doen is.
+ starters hebben vaak geen vast contract. Het is niet te doen om een hypoteek te krijgen, tenzij je in drente of limburg woont.
There are only 151 Pokémon.
pi_172131444
Daarnaast zijn starters helemaal niet zeker van hun baan en de kans dat ze ergens achters terecht komen is vrij groot. Dan is de relatieve vrijheid van huren ook wat waard natuurlijk.
  maandag 3 juli 2017 @ 08:19:34 #195
3542 Gia
User under construction
pi_172131576
TS, als je in 't begin nog niet fulltime werkt, kun je er misschien een baantje naast nemen, bijvoorbeeld op zaterdag.
  maandag 3 juli 2017 @ 09:22:27 #196
448174 Amazing_Jebediah
haatbaard met zachte g
pi_172132184
Je kan ook de terugbetaling aan DUO een jaartje stop zetten als het echt moet. Mensen die zeiken dat telefoon en tv goedkoper kan, wat bespaar je hiermee, nog amper 50¤ per maand?

De hele opsomming laat gewoon zien dat je met zo'n modaal salaris (zo noemt men het toch) gewoon in je eentje niet kan huren/ Als je werkloos zou zijn en een uitkering zou trekking + alle extra toeslagen kom je veel beter uit.

Je moet proberen zolang mogelijk thuis te wonen en dan pas met een partner voor een eigen woning gaan.
pi_172132691
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 09:22 schreef Amazing_Jebediah het volgende:
Je kan ook de terugbetaling aan DUO een jaartje stop zetten als het echt moet. Mensen die zeiken dat telefoon en tv goedkoper kan, wat bespaar je hiermee, nog amper 50¤ per maand?

De hele opsomming laat gewoon zien dat je met zo'n modaal salaris (zo noemt men het toch) gewoon in je eentje niet kan huren/ Als je werkloos zou zijn en een uitkering zou trekking + alle extra toeslagen kom je veel beter uit.

Je moet proberen zolang mogelijk thuis te wonen en dan pas met een partner voor een eigen woning gaan.
Het is lang geen modaal salaris, het is minimumloon + 5% en dan ook nog zonder reiskostenvergoeding. Het is logisch dat mensen die weinig verdienen, moeilijk rond kunnen komen. En dan is rondkomen nog een ruim begrip met een vrije dure woning, een redelijk luxe telefoon en een auto.
pi_172132861
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 09:22 schreef Amazing_Jebediah het volgende:

1: als je met iets simpels als overstappen van abonnementen niet 0 euro maar ineens 50 euro per maand kan overhouden voor leuke dingen, is dat een enorm verschil en ontzettend dom als je het laat liggen.

2: 1800 bruto/1500 euro netto is nog lang geen modaal salaris. Een modaal salaris is 2850 euro bruto/2150 euro netto (als er geen pensioenpremie vanaf gaat en geen leaseauto e.d. is).

De manier waarop werkgevers in de zorg omgaan met hun werknemers is wel schandalig. Heeft mijn partner ook last van. Alleen maar kleine contracten maar vervolgens wel bijna elke week flink wat overuren moeten maken. En als je dan vraagt om een contract met meer uren kan dat niet omdat er zogenaamd al genoeg FTE in dienst is op de afdeling. Organisatorisch klopt het bij veel zorginstellingen van geen kant en daarmee gaat veel geld verloren. Hoog tijd dat er wat incapabele managementlagen uit de zorg verdwijnen en de cliënt en mensen aan het bed weer centraal komen te staan. Dan ontstaat er direct financiële ruimte voor meer handen aan het bed en salarisverhoging voor de handen aan het bed.
Met de nodige aanpassingen in de structuur en werkwijze op de kantoren van zorgverleners, kunnen mensen als TS makkelijker een stabiel en fatsoenlijk inkomen verdienen.
  maandag 3 juli 2017 @ 11:21:50 #199
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_172134394
Tja, zoals zovelen kom je er dus achter dat het leven keuzes maken is. Het is goed dat je je bewust bent dat alles geld kost en dat het financieel gezien maar net past zo.

Naast alle goede tips heb je er zelf ook al een gegeven. Toen ik nog weinig verdiende werkte voor mij een huishoudboekje heel goed. Elke uitgave opschrijven en verwerken maakt je bewust van waar je je geld aan uitgeeft en dat zorgde er bij mij voor dat ik wel geld over had voor eens een keer uit eten, uitgaan etc. Na een paar maanden weet je wat beter waar je aan toe bent en kan je zelf wel vinden waar welke besparing te maken is die je zou willen maken.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  maandag 3 juli 2017 @ 13:48:34 #200
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_172137826
Hoe groot is de afstand tussen thuis en je werk, TS? Zou je ermee af kunnen zonder auto, bijvoorbeeld met OV of per (elektrische) scooter?

De meest nuttige optie hier is natuurlijk om je woonlasten omlaag te krijgen, want die vreten bijna de helft van je netto inkomen op. Maar als je wil verhuizen naar een andere huurwoning, dan kun je ook weer rekenen op wachtlijsten.

Al eens gekeken naar woningruil in de regio Haaglanden? Als je daarmee een woning kan vinden die dichter bij je werk ligt en ook nog eens goedkoper is in huur, sla je twee vliegen in één klap.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_172138354
Bij woningruil wordt de huurprijs vaak wel verhoogd, let daar op (!).
dag
  maandag 3 juli 2017 @ 20:40:41 #202
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_172148178
Als je nagenoeg nooit iets hebt kan je het eigen risico van je zorgverzekering op max 885 zetten. Scheelt je toch weer ruim 20 euro pm. De eerste 385 ben je altijd kwijt. Maargoed blijft een risico als jeje been breekt ben je die 885 kwijt. Ook je zorgverzekering voor het hele jaar in 1x betalen scheelt je nog eens iets van 25 euro per jaar. Elke euro is er een.

Doe boodschappen bij de Lidl of Aldi ipv appie Heijn. Scheelt enorm.
pi_172148435
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 20:40 schreef egelhond het volgende:
Als je nagenoeg nooit iets hebt kan je het eigen risico van je zorgverzekering op max 885 zetten. Scheelt je toch weer ruim 20 euro pm. De eerste 385 ben je altijd kwijt. Maargoed blijft een risico als jeje been breekt ben je die 885 kwijt. Ook je zorgverzekering voor het hele jaar in 1x betalen scheelt je nog eens iets van 25 euro per jaar. Elke euro is er een.

Dat geintje van eigen risico moet je wel alleen doen als je het geld vervolgens ook missen kunt (dus als het op je spaarrekening staat). Anders heb je jezelf er alleen maar mee als je wel ineens iets hebt. Zelfde geld voor de in één keer betalen tip. Moet je 't wel hebben...
pi_172148486
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 20:40 schreef egelhond het volgende:

Ligt er aan welk merk je kiest. Bij de goedkope budget producten ben je goedkoper uit bij de AH dan bij de Lidl of Aldi. https://www.testgoed.nl/supermarkten-prijspeiling
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_172149260
Breed zul je het nooit hebben, maar door een tijdje de auto weg te doen en op andere zaken te besparen kun je wel wat geld sparen. En dan kun je altijd een nieuwe auto kopen als je bijvoorbeeld een loonsverhoging krijgt.

Salaris ¤1500 netto
Zorgtoeslag ¤52 euro

Totaal: ¤1552

Kosten:

Huur ¤650 Je kunt in een dorp gaan wonen zodat die huur omlaag gaat, of je kunt bijvoorbeeld samen gaan wonen met je vriendin. Maar als je in een dorp gaat wonen heb je wel je auto nog nodig, en als je geen vriendin hebt gaat samenwonen niet. Dus deze houd ik zo.
Zorgverzekering ¤96
Gas & licht ¤75
Gemeentebelasting ¤39 (in termijnen van 8)
Waterschapsbelasting ¤21
Water ¤11
Internet/televisie ¤50 Dit kan flink om laag, naar 30 euro. TV heb je niet nodig, eigenlijk alleen internet.
Telefoon gemiddeld ¤50 Dit kan makkelijk naar 20 euro per maand.
Auto verzekering ¤70 auto kan weg, dus wordt 0
Auto brandstof ¤100 Auto kan weg.
Wegenbelasting ¤35 Auto kan weg.
Basic fit ¤20 Ik snap dat je wil sporten, maar misschien is het verstandiger om gewoon te gaan hardlopen en het fitnessen te laten wachten tot je meer geld hebt.
OV chipkaart ¤25 Dit gaat omhoog omdat de auto weg moet. Hoeveel reiskosten je hebt hangt af van hoeveel je werkgever vergoedt en hoever je moet
Studieschuld ¤50 Kan omlaag in overleg met DUO
Inboedelverzekering ¤10
Reparatiekosten ¤50 Dit is in feite natuurlijk alleen maar een potje voor noodgevallen, dus moet je niet als utigave rekenen.
Boodschappen ¤200 [i]Dit kan echt flink omlaag. Als je in je een tje woont kun je makkelijk toe met 35 euro per week, dat is dus zo'n 140 per maand.

Ik kom zonder auto uit op 1142 uitgaven. Dan heb je dus nog 410 vrij te besteden. Afhankelijk van hoeveel je reist en of je werkgever je reiskosten vergoedt, zal daar zo'n 100-200 euro reiskosten vanaf gaan (je kunt natuurlijk ook een abonnement nemen op de trein of de bus in je regio). De rest kun je oppotten voor later. Of misschien alsnog je fitness van betalen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 3 juli 2017 @ 21:31:12 #206
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_172149906
of een fiets kopen dan bespaar je ovkosten en basicfit ;)
  maandag 3 juli 2017 @ 21:44:36 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172150271
quote:
99s.gif Op maandag 3 juli 2017 21:31 schreef Nizno het volgende:
of een fiets kopen dan bespaar je ovkosten en basicfit ;)
Zelfs een elektrische fiets is stukken goedkoper dan een auto.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_172153050
35 euro per week aan boodschappen is wel super krap hoor

Dan zit je wel veel op water / brood / ingevroren pasta. Als 40u pw werkt mag je wel een klein beetje fatsoenlijk eten.

ik zou 50 aanhouden
  dinsdag 4 juli 2017 @ 07:22:43 #209
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_172156091
Gas en licht lijkt me ook wat hoog? Kan ook wel de helft af lijkt me.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 4 juli 2017 @ 07:29:09 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172156119
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 07:22 schreef AQuila360 het volgende:
Gas en licht lijkt me ook wat hoog? Kan ook wel de helft af lijkt me.
Dat ligt eraan, in de jaren 50 doorwaaiflatje een stuk lastiger dan in nieuwbouw.
En sociale verhuurders staan er niet om bekend hun woningvoorraad goed te onderhouden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_172157253
Het blijft op het moment nog schatten natuurlijk.

N.a.v. de berichten die ik heb geplaatst heb ik het idee dat mensen niet het hele topic lezen, omdat ik al best wel breed heb gereageerd op bepaalde onderwerpen die nu nog steeds aangehaald worden. No offence. :p

Ik heb verder geen toevoegingen meer verder en ben blij met jullie hulp.. ben gelijk achter mijn autoverzekering etc aangegaan en hoe het uiteindelijk losloopt zullen we vanzelf wel zien!
pi_172158002
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 23:11 schreef Eenskijken het volgende:
35 euro per week aan boodschappen is wel super krap hoor

Dan zit je wel veel op water / brood / ingevroren pasta. Als 40u pw werkt mag je wel een klein beetje fatsoenlijk eten.

ik zou 50 aanhouden
Ik kan bij de lidl vrij royaal inkopen voor 35 euro hoor. Niet alleen het hoogstnoodzakelijke, maar ook b.v. wat biertjes kunnen er dan vanaf.

Niet elke dag vlees eten scheelt al een boel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_172159019
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 09:05 schreef Paskwal het volgende:
Het blijft op het moment nog schatten natuurlijk.

N.a.v. de berichten die ik heb geplaatst heb ik het idee dat mensen niet het hele topic lezen, omdat ik al best wel breed heb gereageerd op bepaalde onderwerpen die nu nog steeds aangehaald worden. No offence. :p

Ik heb verder geen toevoegingen meer verder en ben blij met jullie hulp.. ben gelijk achter mijn autoverzekering etc aangegaan en hoe het uiteindelijk losloopt zullen we vanzelf wel zien!
Goed bezig! Hou ons op de hoogte.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 11:30:14 #214
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_172159999
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 09:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik kan bij de lidl vrij royaal inkopen voor 35 euro hoor. Niet alleen het hoogstnoodzakelijke, maar ook b.v. wat biertjes kunnen er dan vanaf.

Niet elke dag vlees eten scheelt al een boel.
Idd vlees is prijzig. Ik eet ook minder vlees dan voorheen. Niet omdat het me dan veel geld scheelt maar meer ook dat ik dan een keer een salade maak. Toch wat gezonder eten af en toe.
En bij de lidl kan ik voor 35 euro goed inkopen doen voor een week.
pi_172161185
Als ik mezelf 50 euro per week zou toekennen voor boodschappen, zou ik dure vis eten, biefstuk, krab, kreeft etc.

Zou ik makkelijk redden.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 12:42:21 #216
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_172161539
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 07:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat ligt eraan, in de jaren 50 doorwaaiflatje een stuk lastiger dan in nieuwbouw.
En sociale verhuurders staan er niet om bekend hun woningvoorraad goed te onderhouden.
Ja dat is wel weer zo ja, maar ik heb toen dat bedrag ook op 75 geschat maar het is maar 20 per maand ofzo. Maar idd wel goed geisoleerd enz.

Maar vaak schat je al die bedragen toch te hoog in heb ik gemerkt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_172161903
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 20:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ligt er aan welk merk je kiest. Bij de goedkope budget producten ben je goedkoper uit bij de AH dan bij de Lidl of Aldi. https://www.testgoed.nl/supermarkten-prijspeiling
Die goedkope budgetproducten zijn dan ook wel het laagste van het laagste. Die kan je vaak beter links laten liggen. Daarnaast is de vergelijking in het artikel natuurlijk nietszeggend, aangezien ze appels met peren vergelijken, omdat de Lidl alleen huismerk heeft en geen budget.
verschil is aanzienlijk. Denk aan iets simpels als een pak melk. Van de 'Zaanse Hoeve' (AH) iets goedkoper dan een pak melk van de Lidl, echter is die van de Zaanse Hoeve nog zo'n irritant pak waar je de zijkleppen moet uitkleppen, ipv een handig draaidopje. Daarnaast is de melk van de Lidl vele malen langer houdbaar dan die van de 'Zaanse Hoeve' (die is amper een week houdbaar, Lidl meestal minimaal 2 weken.
pi_172162100
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:24 schreef sirdanilot het volgende:
Als ik mezelf 50 euro per week zou toekennen voor boodschappen, zou ik dure vis eten, biefstuk, krab, kreeft etc.

Zou ik makkelijk redden.
tuurlijk joh. Het gaat ook om wasmiddel, en wcpapier, en tandpasta en ontvetter..

Zat me trouwens laatst te verbazen over hoe duur een zak aardappelen zijn.. daarbij, als je alleen bent kan je nooit te grote pakken kopen van sonmige dingen want dan kan je het weggooien.
pi_172162130
Ik blijf erbij dat 35 echt weinig is. Het is te doen, maar dan moet je wel in de lidl alle koopjes nascharrelen. Een lekker stuk chocola of een wijntje zit daar niet bij.
pi_172162478
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 13:07 schreef Eenskijken het volgende:
Ik blijf erbij dat 35 echt weinig is. Het is te doen, maar dan moet je wel in de lidl alle koopjes nascharrelen. Een lekker stuk chocola of een wijntje zit daar niet bij.
Elke dag een fles wijn niet nee, maar een flesje wijn kan er echt wel bij voor die 35 euro hoor.

Wat niet kan, is elke dag een biefstukje. Dat gaat niet. Je kunt wel b.v. 2-3 x per week vlees eten van die 35 euro. Groenten kopen wat in de aanbieding is, rest gewoon lidl huismerk.

Het kan echt prima, maar je moet niet als een kip zonder kop alles pakken wat je ziet. Ik leef al jarenlang zo, als arme student, en ik vind echt niet dat ik verhonger of slecht eet. Ik geef vaak zelfs minder uit dan 35 euro per week.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 4 juli 2017 @ 13:38:16 #221
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_172162909
sowieso als je bijvoorbeeld een pak knorr wereldgerecht koopt, kun je makkelijk minimaal 2 dagen van eten, de sausgebeuren maak je volledig. je kookt de helft of een derde van de rijst en de rest van de rijst doe je in een voorraadbakje. Sausprutje in drie porties verdelen, 1 eet je die dag op met de rijst en 2 porties in zakjes of bakjes in de vriezer.

2,50 voor het pak. groente en vlees zal je ook max 5 euro kosten, heb je voor 2 of 3 dagen eten voor 7.50.
Ik kan het zelf op deze manier doen in 3 porties, soms kom je met de rijst wat beroerd uit maar dan doe je wat losse rijst er zelf bij.

Op dezelfde manier kun je veel maaltijden prima verdelen.

Maar goed dat had TS ook al zelf aangegeven dat hij een vriezer gebruikt en zelfs regelmatig bij ouders kan eten, dus heeft hij een mooi buffertje als hij wel op 50 euro begroot en het toch een paar week goedkoper is.

35 euro per week is wel te doen op zich, maar je hebt natuurlijk de verzorgings en schoonmaakdingen die je niet elke week haalt maar dan die keer dat je het wel haalt je uitgaven wel meteen vergroten.
pi_172163269
Nibud zegt voor voeding voor een 1 pers huishouden 7 euro per dag.
Make my day!
pi_172163749
quote:
Precies.
pi_172163892
quote:
Je moet vooral handig combineren en niets verspillen. Dan kan er makkelijk in het weekend een flesje wijn vanaf.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 14:17:33 #225
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172163972
Tja als we het allemaal maar zo makkelijk accepteren en ook nog actief oplossingen zoeken om met 35 per week rond te komen voor een werkend persoon zal het nooit veranderen.

35 is het weekbudget voor iemand in de wsnp.

Maarja stem vooral lekker VVD want armoede in Nederland bestaat niet. Of nog erger, is "relatief".
And so is the past
pi_172164036
quote:
8s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 14:17 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Tja als we het allemaal maar zo makkelijk accepteren en ook nog actief oplossingen zoeken om met 35 per week rond te komen voor een werkend persoon zal het nooit veranderen.

Maarja stem vooral lekker VVD want armoede in Nederland bestaat niet. Of nog erger, is "relatief".
Tsja, ik ben een ervaringsdeskundige. Ik zit meestal onder die 35 per week zelfs. Natuurlijk zou ik ook wel eens een biefstuk willen van black angus rund of een kreeft, maar ik accepteer gewoon dat dat er niet in zit want ik ben nu eenmaal een arme student en daar heb ik dan ook vrede mee. Je kunt prima leven van die 35 euro per week voor boodschappen.

Kijk wat ik niet meetel is af en toe uit eten of af en toe een avondje zuipen of zo. Dat vind ik gewoon vrije tijds uitgaven / hobby uitgaven, en geen 'boodschappen'. MAar gewoon een sixpackje bier zodat je bij je eten een biertje hebt dat zit er dan weer wél bij, bij die 35 euro, en dat kan er ook prima vanaf.
pi_172164080
quote:
8s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 14:17 schreef nogeenoudebekende het volgende:

Wil je het weekbudget van iemand in de WSNP nu gaan vergelijken met een boodschappenbudget van 35 euro per week?

Dat is nogal appels met peren vergelijken. Want dat weekbudget in de WSNP is voor alles. Ook kleding, kleine reparaties in huis, reiskosten om bij oma langs te gaan, reparatie aan de fiets etc.

Werkelijk idioot om de vergelijking te maken.
pi_172165111
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 07:48 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Bij sociale huur wordt tegenwoordig aan gepast toewijzen gedaan: bij een bepaald inkomen hoort een bepaalde huur. Andere huizen met een huur die niet past bij je inkomen krijg je in principe niet toegewezen. Ik denk dat TS daar op doelt.
:|W
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Official ESF Kreviewer dinsdag 4 juli 2017 @ 15:11:46 #229
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_172165259
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:25 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik betaal dit jaar ¤32 aan gas en licht. Ja, jaar. Overstappen loont.
Ik betaal dit jaar 0 euro huur. Ik heb namelijk een koophuis.
(dezelfde logica)

Een normaal huishouden kost tussen de 70 en 150 euro per maand, qua gas & elektra. Als je met meer dan 2 bent, kan dat ook nog wel verder oplopen.
pi_172165982
Vind het altijd heel knap als mensen voor ¤35 per week kunnen eten.
Reken dan ¤3 voor avondeten, dat 7x = ¤21.
Daarnaast wil je nog de rest van de dag 6 boterhammen en 2 appels eten en een glas melk drinken.
42 boterhammen = ¤2,94, 42x beleg = ¤6,30, 14 appels = ¤6,40 en 7 glazen melk = ¤1.

¤21 + ¤2,94 + ¤6,30 + ¤6,40 + ¤1 = ¤37,64 per week.
Zelfs als je alleen het broodnodige (jaja hij maakt em) koopt dan is het al bijna niet te doen
  dinsdag 4 juli 2017 @ 15:55:31 #231
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_172166231
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 15:03 schreef heiden6 het volgende:

[..]

:|W
Het kan nog leuker: Dat 'gepast toewijzen' doen ze ook nog eens in leeftijdsgroepen of met een minimum huishoudgrootte.

Als een beetje redelijk verdienende alleenstaande kom je dus niet in aanmerking voor een duur appartement want die zijn gereserveerd voor 50+, en ook niet voor een eengezinswoning want daarvoor moet je je minstens met 3 personen (2 ouders + 1 kind) inschrijven.

Alle kleinere appartementen die wel bedoeld zijn voor alleenstaanden vallen in een lagere categorie qua huurprijs en die worden je dus nooit toegewezen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_172166571
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 15:43 schreef Sovieto het volgende:
Vind het altijd heel knap als mensen voor ¤35 per week kunnen eten.
Reken dan ¤3 voor avondeten, dat 7x = ¤21.
Daarnaast wil je nog de rest van de dag 6 boterhammen en 2 appels eten en een glas melk drinken.
42 boterhammen = ¤2,94, 42x beleg = ¤6,30, 14 appels = ¤6,40 en 7 glazen melk = ¤1.

¤21 + ¤2,94 + ¤6,30 + ¤6,40 + ¤1 = ¤37,64 per week.
Zelfs als je alleen het broodnodige (jaja hij maakt em) koopt dan is het al bijna niet te doen
Ja ben ook wel benieuwd hoe een dergelijk weekmenu eruit ziet.

Ben zelf voor 2 personen iets minder dan 100 per week kwijt (voor alles exclusief lunch) / (vriendinlief wil graag biologisch vlees en wat andere duurdere / milieuvriendelijke producten).
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_172167141
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:10 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ben zelf voor 2 personen iets minder dan 100 per week kwijt (voor alles exclusief lunch) / (vriendinlief wil graag biologisch vlees en wat andere duurdere / milieuvriendelijke producten).
Hier met 2 personen 300 euro per maand, en doen we heel erg op alles letten.

[ Bericht 0% gewijzigd door radeloosje1987 op 04-07-2017 17:17:01 ]
pi_172167255
Minimale kosten voor eten:
https://www.nibud.nl/consumenten/wat-geeft-u-uit-aan-voeding/

Is gewoon 7 euro per dag. Voor 1 persoon. Alleen voeding. Dus 50 euro per week. Ontbijt, lunch, tussendoortje en avondeten.

Ik wil het boodschappenlijstje wel eens zien van mensen die minder uitgeven.
Make my day!
pi_172167287
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:37 schreef agter het volgende:
Minimale kosten voor eten:
https://www.nibud.nl/consumenten/wat-geeft-u-uit-aan-voeding/

Is gewoon 7 euro per dag. Voor 1 persoon. Alleen voeding.

Ik wil het boodschappenlijstje wel eens zien van mensen die minder uitgeven.
Yes. En dan moet je nog wc papier, deo en andere uiterlijke verzorging kopen in die boodschappen.
pi_172167320
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:32 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Hier met 2 personen 300 euro, en doen we heel erg op alles letten.
Dat vind ik heel erg knap. :D
Serieus.
Make my day!
pi_172167469
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:10 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Die 14 appels bijvoorbeeld kosten op de markt nog niet de helft van het genoemde bedrag. Een grote pan pastasaus vol verse groenten met een pak van 500 gram spaghetti waar je makkelijk 5 à 6 keer van kunt eten kost ongeveer 1,50 per maaltijd.
Een stukje doorsnee vlees of vega-hap in de aanbieding kost gemiddeld nog geen euro per portie, aardappelen, rijst of pasta enkele dubbeltjes en diepvriesgroenten of groenten van de markt kun flink variëren voor 50 cent per portie.

Voor 2 euro per maaltijd heb je dus aardappelen, vlees, groenten. Zeg 3 keer per week. Dan een keer iets met vis en een dag een luxe vleessoorten. 4 euro per maaltijd. En nog een dag pasta en een dag iets van nasi à 1,50 per maaltijd.

Is 17 euro voor de warme maaltijden, en dan heb je gewoon elke week je biefstukje of varkenshaas en bespaar je niet stiekem door een dagje bij je ouders te eten.

Maar oh jeetje, je moet dan naar de markt en dat is eng. En je moet je aardappelen zelf schillen. En groenten snijden. Met een mes, dat is toch levensgevaarlijk?
pi_172167617
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:47 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Die 14 appels bijvoorbeeld kosten op de markt nog niet de helft van het genoemde bedrag. Een grote pan pastasaus vol verse groenten met een pak van 500 gram spaghetti waar je makkelijk 5 à 6 keer van kunt eten kost ongeveer 1,50 per maaltijd.
Een stukje doorsnee vlees of vega-hap in de aanbieding kost gemiddeld nog geen euro per portie, aardappelen, rijst of pasta enkele dubbeltjes en diepvriesgroenten of groenten van de markt kun flink variëren voor 50 cent per portie.

Voor 2 euro per maaltijd heb je dus aardappelen, vlees, groenten. Zeg 3 keer per week. Dan een keer iets met vis en een dag een luxe vleessoorten. 4 euro per maaltijd. En nog een dag pasta en een dag iets van nasi à 1,50 per maaltijd.

Is 17 euro voor de warme maaltijden, en dan heb je gewoon elke week je biefstukje of varkenshaas en bespaar je niet stiekem door een dagje bij je ouders te eten.

Maar oh jeetje, je moet dan naar de markt en dat is eng. En je moet je aardappelen zelf schillen. En groenten snijden. Met een mes, dat is toch levensgevaarlijk?
Nibud rekent met 2.10 voor de warme maaltijd.
Iedere avond.

Succes.
Make my day!
pi_172167756
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:54 schreef agter het volgende:

[..]

Nibud rekent met 2.10 voor de warme maaltijd.
Iedere avond.

Succes.
Nibud rekent wel vaker met ruime tarieven. Ook de cijfers bij de energiekosten slaan nergens op als je een klein beetje oplet. Het zullen vast gemiddelden zijn, maar juist dat maakt dat cijfers niet bruikbaar zijn voor specifieke situaties.
Simpelweg omdat bijna niemand een gemiddeld budget en gemiddeld uitgavenpatroon heeft.
pi_172168115
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:32 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Hier met 2 personen 300 euro, en doen we heel erg op alles letten.
Voor een week? Voor dat bedrag kun je met z'n tweeën haast elke dag uit eten! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')