abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172106155
Waarschijnlijk rijdt Alieda-R een kleine hybride (CO2 <50 gram/km), die betalen slechts de helft van het tarief van een reguliere benzineauto.
Miata is always the answer
  zondag 2 juli 2017 @ 08:21:23 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172106162
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 08:18 schreef j669 het volgende:
Waarschijnlijk rijdt Alieda-R een kleine hybride (CO2 <50 gram/km), die betalen slechts de helft van het tarief van een reguliere benzineauto.
De kans lijkt me klein, de kans is groter dat het een Alto of Cuore uit de vorige eeuw is.
Niets mis met dat laatste trouwens, is mijn auto ook, maar dat is niet zo'n koekblik.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_172107466
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 23:59 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Kleine benzine auto als bv Opel Corsa die kost ook al 40+ euro per maand aan wegenbelasting. Dus zo extreem is dat niet. Mijn diesels deden jaren terug al over de 100 euro per maand.
Per maand? Ik heb zelf een Daewoo Matiz uit 2000 en betaal per 3 maanden 67 euro. Matiz van latere bouwjaren per 3 maanden nog geen 50 euro want die zijn iets lichter dus lager belastingtarief.

Voor een Suzuki Alto betaal je ook nog geen 50 euro per 3 maanden, voor mijn vorige auto (Daihatsu Cuore) betaalde ik 37 euro per 3 maanden.
pi_172107485
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 10:29 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Per maand? Ik heb zelf een Daewoo Matiz uit 2000 en betaal per 3 maanden 67 euro. Matiz van latere bouwjaren per 3 maanden nog geen 50 euro want die zijn iets lichter dus lager belastingtarief.

Voor een Suzuki Alto betaal je ook nog geen 50 euro per 3 maanden, voor mijn vorige auto (Daihatsu Cuore) betaalde ik 37 euro per 3 maanden.
Ja lekker, iemand een gebakje van 20 jaar aanbevelen om kosten te drukken :')
pi_172107524
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 00:33 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

37 euro per drie maanden? Wat heb je dan, een scootmobiel?
Daihatsu Cuore. Voor een Suzuki Alto of Fiat Seicento betaalde ik rond de 45 per 3 maanden. Ik heb nu een Daewoo Matiz waar ik 67 per 3 maanden voor betaal. Mijn vader heeft ook een Matiz maar 4 jaar jonger en betaalt ongeveer 45 per 3 maanden, de jongere uitvoeringen zijn 1kg lichter, zit precies op de grens van dat het tarief veranderd.

Je hebt dan geen luxe auto maar voor mij persoonlijk is dat ook niet nodig. Het rijdt prima (ik rij zelf niet graag in grote auto's, die Matiz is al groot vergeleken bij mijn vorige auto"s) en nog redelijk zuinig in benzineverbruik ook wat voor mij ook belangrijk is gezien ik maar 5 euro reiskostenvergoeding per dag krijg van mijn werk en ongeveer 90km per dag reis.

[ Bericht 8% gewijzigd door Alieda-R op 02-07-2017 10:38:45 ]
pi_172107725
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 07:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of je kijkt gewoon eens wat wegenbelasting kost voor je wat roept, "een hele zware auto?" Voor een benzine auto van 1.000 kg zit je al rond de 33 per maand.
En voor een benzine auto van 1.400 al rond de 62 per maand, het loopt hard op dus.

Die ¤ 37 per kwartaal is voor een auto tussen de 550 en 650 kg, zelfs mijn Civic uit 1984 woog meer (777) maar die uit 1997 zat gewoon op de 1.000 kg.
En dat zijn geen hele zware auto's, ze hebben niet eens airco, airbags en God weet wat voor moderne veiligheidsmaatregelen.

Het absolute basismodel van de huidige Civic weegt trouwens al 1.229 kg
http://www.autoweek.nl/auto/90905/honda-civic-10-i-vtec-s
Vind 1000kg zwaar voor een auto, voor mij is 850kg het maximum, daar let ik altijd op als ik een auto koop. Als je alleen bent heb je ook geen grotere/zwaardere nodig lijkt mij. Ik ken zelf meerdere mensen die alleen zijn en in een ruime station rijden, waarvoor is die ruimte nodig vraag ik me dan af omdat ze bijna altijd alleen op weg zijn.
pi_172107894
Dit geneuzel over wegenbelasting vind ik wel een beetje zonde van het topic. Het zou nuttiger zijn om de oorzaken van het probleem te bespreken in plaats van symptoombestrijding. Misschien is er wel iets aan de oorzaken te veranderen. Daar is iedereen bij gebaat. Of zij nou een auto bezit of niet en hoe zwaar het ding dan is en wat dat kost.

[ Bericht 63% gewijzigd door Bart2002 op 02-07-2017 10:57:12 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172108511
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 10:51 schreef Bart2002 het volgende:
Dit geneuzel over wegenbelasting vind ik wel een beetje zonde van het topic. Het zou nuttiger zijn om de oorzaken van het probleem te bespreken in plaats van symptoombestrijding. Misschien is er wel iets aan de oorzaken te veranderen. Daar is iedereen bij gebaat. Of zij nou een auto bezit of niet en hoe zwaar het ding dan is en wat dat kost.
Want het is normaal dat twintigers die net starten op de arbeidsmarkt een huis kunnen betalen, en een moderne C-segmenter kunnen rijden, en de nieuwste telefoon op afbetaling voor 50 euro per maand, supersnel internet, kant-en-klaar maaltijden of dingen uit dure pakjes van knorr, hapjes en drankjes buiten de deur of uit de kantine op het werk...

Een grote oorzaak is dat we onszelf een ontzettend hoge levensstandaard hebben aangemeten, mede doordat zeer veel huishoudens meer dan 1 inkomen hebben. Het is niet raar dat huishoudens waarbij maar 1 fulltime inkomen (of minder) is, moeite hebben om mee te doen met de stijgende levensstandaard van tweeverdieners.

1X 1500 euro netto is te weinig om de levensstijl van tweeverdieners achterna te gaan. 2X 1500 euro netto wanneer je samenwoont maakt het ineens heel goed haalbaar. De woonkosten per persoon dalen immers flink als je gaat samenwonen.

Moeten we dan alleenwonenden maar een toelage van van 500 euro per maand geven, omdat ze anders minder vrij te besteden hebben dan iemand met hetzelfde salaris die samenwoont met een werkende partner?

De auto is na de woning meestal de grootste kostenpost. Goedkoper wonen is vaak op korte termijn geen optie. Goedkoper autorijden vaak wel. Een C-segmenter inruilen voor een A-segmenter scheelt alles bij elkaar gewoon best veel geld. Lagere MRB, goedkoper in verzekering, lager brandstofverbruik, vaak iets goedkoper in onderhoud, minder afschrijving.
pi_172108513
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 10:51 schreef Bart2002 het volgende:
Het verschil in maandelijkse lasten tussen een 'normale' middenklasser en een kleine A-segmenter kan zomaar 100 tot 200 euro per maand of nog meer schelen. Je praat immers niet enkel over een verschil in aanschafprijs en wegenbelasting, maar ook in brandstofverbruik, verzekering en onderhoudskosten. Aangezien een auto voor veel mensen onmisbaar is, is dat één van de laatste dingen die de deur uit wordt gedaan. Lijkt me in die zin toch wel relevant voor iemand die krap bij kas zit...
Miata is always the answer
pi_172108632
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 11:25 schreef Ivo1985 het volgende:
Want het is normaal dat twintigers die net starten op de arbeidsmarkt een huis kunnen betalen, en een moderne C-segmenter kunnen rijden, en de nieuwste telefoon op afbetaling voor 50 euro per maand, supersnel internet, kant-en-klaar maaltijden of dingen uit dure pakjes van knorr, hapjes en drankjes buiten de deur of uit de kantine op het werk...

Jij bent wat mij betreft wel de kampioen van het (expres) slecht begrijpen van wat iemand schrijft. Tevens probeer je zeer opvallend te framen dat het onze eigen schuld is. Waarom is dat eigenlijk? Jij pretendeert het "echte" probleem te begrijpen. Volgens mij is dat niet wat jij denkt maar die onderste lijn in de grafiek: het is heel duidelijk wat er aan de hand is met het "verdienmodel" van laagbetaalde werkenden.

Zie ook #149 met mijn uitleg waarom je daar ook de plank misslaat met jouw reactie.

En nog even de link met de verhelderende grafiek die gaat over werkenden dus...

http://www.volkskrant.nl/(...)ehalve-zij~a4499118/

Verder over de rest van je post: het is inderdaad zo dat de 2-verdiener de norm is tegenwoordig en dat je in je 1'tje al op grote achterstand staat. Maar ook dit is een gevolg (van die blauwe nullijn) en niet de oorzaak m.i. Ik blijf er dus bij dat het nuttiger is om iets aan de oorzaak proberen te doen door die te bespreken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bart2002 op 02-07-2017 12:18:18 ]
pi_172109314
Ik heb een Renault clio 1.6 (sportmodel?) En die valt net niet meer in het eerste segment, iets te zwaar (als ik het zo goed zeg)

Mijn auto is verder niets meer waard en heeft inmiddels 126.000 km op de teller. Maar het is wel een vrij "stevige" auto. Ik wil deze gewoon blijven rijden tot ie op is. Kan dit jaar zijn maar ook pas over 5 jaar. Je weet het niet.

Autoverzekering ben ik al achteraan gegaan en toen ik hem 2 jaar geleden afsloot was het dus 70 euro, maar inmiddels is het goedkoopste wat ik kan vinden 43 euro dus dat ga ik doen!

Overigens zeggen veel mensen dat mijn telefoonkosten zo hoog zijn. Ik vind dat best wel meevallen... omdat ik hiervan ook 25 euro afbetaal aan mijn telefoon! En ik ga ervan uit dat ik langer met mijn telefoon doe dan 2 jaar (ben er zuinig mee) en zou dat niet gaan heb ik genoeg geld achter de hand voor een nieuwe (en ga ik door op een simonly, maar het liep nou gewoon even zo dat ik voor afbetaling heb gekozen..)

Maar ik zou mijn auto inderdaad alleen weg doen als het echt, echt niet anders kan..
pi_172109419
Waarom kosten je boodschappen 50 euro per week?

Dat kan veel goedkoper.
5 Ferrari's op videoband!
pi_172109645
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 12:06 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Waarom kosten je boodschappen 50 euro per week?

Dat kan veel goedkoper.
Eh, nóg minder dan 50 euro? Ik vond het al aan de zeer lage kant en dan zegt TS ook nog dat verzorgings- en schoonmaakproducten al in dat bedrag zitten.
Ik woon nu in een Oost-Europees land met 3de wereldprijzen en zelf hier zou me dat niet lukken. En voorheen in Amsterdam, Azië en Spanje ook niet. Erg benieuwd hoe je voor 50 euro all-in boodschappen kunt doen voor 3 maaltijden per dag, koffie, thee, afentoe een glas wijn of een biertje, huishoudelijke spullen en persoonlijke verzorging.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 2 juli 2017 @ 12:27:58 #164
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_172109912
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 12:17 schreef Tja... het volgende:

[..]

Eh, nóg minder dan 50 euro? Ik vond het al aan de zeer lage kant en dan zegt TS ook nog dat verzorgings- en schoonmaakproducten al in dat bedrag zitten.
Ik woon nu in een Oost-Europees land met 3de wereldprijzen en zelf hier zou me dat niet lukken. En voorheen in Amsterdam, Azië en Spanje ook niet. Erg benieuwd hoe je voor 50 euro all-in boodschappen kunt doen voor 3 maaltijden per dag, koffie, thee, afentoe een glas wijn of een biertje, huishoudelijke spullen en persoonlijke verzorging.
ik vermoed dat de huishoudelijke en persoonlijke verzorging eens in de maand (misschien 2) op de prijs komen en je voor een 1 persoonshuishouden makkelijk op een euro of 35 tot 40 uit kan komen.
Ik tenminste wel.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_172109920
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 12:17 schreef Tja... het volgende:

[..]

Als je een vriezer hebt en niet 2 keer per week biefstuk eet en geen kant en klare meuk koopt is dat echt niet zo'n probleem hoor.

Vlees elke week kopen wat er in de aanbieding is en daarvan een deel invriezen in porties. Eens in de zoveel tijd een grote pan pastasaus maken met veel verse groenten naar eigen keuze en dat invriezen in porties. Hetzelfde met bami of nasi. Zelf je aardappelen schillen en koken. Brood kopen op de 3-halen-2-betalen dag en invriezen.

Verder gewoon B-merken en huismerken proberen en dingen die lang houdbaar en je veel gebruikt zijn wat groter inkopen op moment dat ze in de aanbieding zijn.

Zeker schoonmaakartikelen en verzogingsproducten kun je heel veel op besparen als je op de aanbiedingen let. Zo'n beetje alles is bij Kruidvat eens in de zoveel tijd 1+1 gratis of 2+2 gratis.
pi_172110218
Haha ja thank god voor kruitvat! Ik wacht altijd op de 1+1 aanbiedingen en sla dan groots in :p Geef gelukkig niks om A merken (behalve chips dan...) dus ga gerust bij de Aldi shoppen. En invriezen was ik ook van plan, ideaal. Sochtends een maaltijdje uit de vriezer en savonds alleen opwarmen. Kan gelukkig ook nog wel 1 a 2 dagen bij mn ouders eten...
pi_172110374
Zeker ideaal, omdat je dan niet na elke werkdag nog een volledige maaltijd moet koken. Nasi even opwarmen. Of bakje van je favoriete zelfgemaakte pastasaus in de magnetron en even een pannetje water op het vuur voor vers gekookte pasta.

Zo kun je gezond, gevarieerd, makkelijk, lekker én redelijk goedkoop eten.
pi_172110553
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 12:28 schreef Ivo1985 het volgende:
niet 2 keer per week biefstuk eet
Dan hebben we het al over de ultieme luxe zeker. Meer is niet haalbaar. Biefstuk is voor de rijken en dat willen we graag zo houden. :) Het is duidelijk waar jij het zoekt en dat ook niet anders wilt. Verder ga je niet in op reacties waar jij fout zat.

Het is duidelijk: de oorzaak daar valt niets aan te doen (dat is immers een gegeven cq natuurwet :) ) dus laten we het over de symptoombestrijding hebben. En gewoon aannemen dat men niet te weinig geld heeft maar teveel uitgeeft. Terwijl dat grafiekje duidelijke taal spreekt maar dat wil je blijkbaar niet weten.

quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 12:45 schreef Ivo1985 het volgende:
redelijk goedkoop eten.
Dat is m.i. wel leuk als hobby. In de stijl van "MiepKniep". Maar noodgedwongen zou dat niet moeten. Het gaat immers "uitstekend" met de economie. Althans de economie van de populatie der groene lijn. Het is duidelijk dat meer dan een half miljoen werkenden daaraan niet mee mogen doen. Vind ik niet kunnen in een beschaafd land.

Misschien iets voor in POL, dat duiden van de oorzaak en het zoeken naar een oplossing. Zoals gezegd zie ik het als een herverdelingsvraagstuk. Alleen stuit dat op veel bezwaren vanuit het kamp der groene lijn. Niet geheel toevallig de groep die het meeste invloed heeft politiek gezien.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bart2002 op 02-07-2017 13:12:37 ]
  zondag 2 juli 2017 @ 13:20:44 #169
3542 Gia
User under construction
pi_172111353
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:18 schreef Paskwal het volgende:
Beste Forummers,

Ik ben een starter op zoek naar een huurwoning. Ik ben 23 jaar en loop vast op bepaalde dingen. Daarom zou ik graag objectieve meningen, opbouwende kritiek en tips van jullie ontvangen over hoe ik dit eventueel het beste aan zou kunnen pakken!

Op basis van een fulltime jaarinkomen op MBO niveau zit ik op ong. 23.000 euro bruto. Inclusief vakantiegeld, eindejaarsuitkering etc.

Ik ontvang dus geen huurtoeslag en minder zorgtoeslag (22.100 is de grens) volgens de belastingdienst. De huurwoningen waar ik voor in aanmerking kom moeten tussen de ¤595 en ¤636 euro zijn omdat ik dus boven die inkomensgrens zit van 22.100 op jaarbasis. Voor het gemak heb ik in mijn schema geplaatst dat ik 650 euro kwijt ben aan huur incl. Servicekosten.

Schatting inkomsten:

Salaris ¤1500 netto
Zorgtoeslag ¤52 euro

Totaal: ¤1552

Kosten:

Huur ¤650
Zorgverzekering ¤96
Gas & licht ¤75
Gemeentebelasting ¤39 (in termijnen van 8)
Waterschapsbelasting ¤21
Water ¤11
Internet/televisie ¤50

Telefoon gemiddeld ¤50
Auto verzekering ¤70
Auto brandstof ¤100
Wegenbelasting ¤35
Basic fit ¤20
OV chipkaart ¤25
Studieschuld ¤50
Inboedelverzekering ¤10

Reparatiekosten ¤50
Boodschappen ¤200
Dikgedrukte lijken me kosten waar je niet onderuit komt.
Maar dan heb je totaal 205 euro in de maand aan kosten voor je vervoer, hoort daar ook nog die 50 euro aan reparatiekosten bij? Heb je maandelijks schade of is dat een spaarpotje voor de keuring en zo?
En waarvoor dient dan die OV-chipkaart van 25 euro? Heb je die echt nodig?

100 euro aan benzine per maand is niet zo heel veel, dus je woont niet ver van je werk en je bent voor je werk niet afhankelijk van de auto. Als ik jou was, ging die auto eruit, dat bespaart dan 255 euro in de maand!
pi_172112127
En clio 1.6 die 125000 gelopen heeft is best wel wat waard hoor. Tenzij je m helemaal afgeragd hebt.
pi_172112281
Weer een budgetcoach... Het is natuurlijk altijd een goed idee om de auto weg te doen als een goedkoper (maar altijd on-comfortabeler) alternatief voorhanden is. Dat zal niet altijd zo zijn. Van het idee dat een auto "onmisbaar" is zouden we eens af moeten. Men bedoelt daarmee vaak dan men het niet wil, niet dat het niet kan.
pi_172112407
Enkel in grote steden kan je zonder een auto, hier in het oosten moest ik er niet aan denken om afhankelijk te zijn van het OV. Treinen rijden na 11uur niet meer, om het uur een trein, vanuit station grote afstanden lopend of met fiets afleggen.
  zondag 2 juli 2017 @ 14:20:02 #173
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172113014
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 13:52 schreef Bart2002 het volgende:
Weer een budgetcoach... Het is natuurlijk altijd een goed idee om de auto weg te doen als een goedkoper (maar altijd on-comfortabeler) alternatief voorhanden is. Dat zal niet altijd zo zijn. Van het idee dat een auto "onmisbaar" is zouden we eens af moeten. Men bedoelt daarmee vaak dan men het niet wil, niet dat het niet kan.
Aldus de mensen die midden in de grote stad wonen.
pi_172113237
Ik vind echt dat TS geen extreme levensstandaard erop na houdt. Het topic heeft mij aan het denken gezet, zo goed gaat het niet met NL als iemand met 1500 euro netto niet op zichzelf kan wonen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Nizno op 02-07-2017 23:49:04 ]
pi_172113626
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 14:28 schreef radeloosje1987 het volgende:
Ik vind echt dat TS geen extreme levensstandaard erop na houdt. Het topic heeft mij aan het denken gezet, zo goed gaat het niet met NL als iemand met 1500 euro netto niet op zichzelf kan wonen.

Alsof ts de rest van zn leven 1500 netto blijft verdienen.

Eerste jaren op mezelf waren ook geen vetpot, maar als je je doorontwikkelt komt dat wel goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 02-07-2017 23:49:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')