abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172063441
quote:
Conditietest brandweer te zwaar voor vrouwen, vrijwilligers haken af

De Vakvereniging Brandweer Vrijwilligers (VBV) is bang dat de brandweer komende tijd veel vrouwelijke vrijwilligers ziet afhaken. Veel vrouwen zakken namelijk voor de onlangs vernieuwde conditietest.

De bond steunt daarom een zaak die brandweervrouw Jorien Traas vandaag aanspant bij het College voor de Rechten van de Mens. De nieuwe conditietest is discriminerend, vindt zij, omdat die geen rekening houdt met verschillen tussen mannen en vrouwen.

Traas (53) uit Oosterbeek is al zeventien jaar vrijwilliger bij de brandweer en is bevoegd chauffeur op een brandweerwagen. Daarnaast is zij instructeur op een trainingscentrum van de brandweer. Maar zelf branden blussen is er na 1 juli voor Traas niet meer bij. Ze heeft tot twee keer toe de pas ingevoerde conditietest niet gehaald.

Traas voelt zich weliswaar heel fit, maar het onderdeel traplopen is te zwaar. Bij die oefening moet je met 42 kilo extra bepakking, zonder de leuning te gebruiken, honderd treden lopen op een stairmaster.

Ondanks hard trainen komt ze niet verder dan tachtig treden op het fitnessapparaat. Dat betekent het einde van haar actieve brandweercarrière.

Traas laat het er niet bij zitten. Met steun van de vakbond kaart ze de zaak aan bij het college. "De test maakt geen onderscheid meer naar lengte, leeftijd en geslacht", zegt ze. "Daardoor moet ik hetzelfde doen als een jongen van 18. Met als argument dat we ook hetzelfde werk doen. Volgens mij klopt dat argument niet."

De vakbond is dat met haar eens. Voorzitter Marcel Dokter wijst erop dat brandweerwerk een teamprestatie is. "Wij vormen bij de brandweer een team van zes mensen en met dat team lossen we het probleem op. Daar zijn meer talenten voor nodig dan alleen de fysieke. En dan is het goed dat er diversiteit is en geen eenheidsworst."

Bij de VBV zijn afgelopen maanden 300 klachten binnengekomen over de test, veertig daarvan zijn van vrouwen. De vakbond ziet het liefst dat de conditie gemeten wordt met een fietstest. "42 kilo meedragen is voor een vrouw van 50 kilo veel zwaarder dan voor een jongeman van 80 kilo", zegt Dokter.

Het College voor de Rechten van de Mens doet over twee maanden uitspraak. Intussen neemt Jorien Traas morgen afscheid van haar brandweercollega's in Oosterbeek. "Bij ons in het dorp heb je niet eens gebouwen van 20 meter hoog. Waarom zou ik eigenlijk honderd treden moeten kunnen oplopen?" Ik denk dat de belasting van vrijwilligers de afgelopen jaren alleen maar is toegenomen.

Brandweer Nederland, de landelijke organisatie, is juist blij met de nieuwe, uniforme conditietest die vanaf dit jaar in alle veiligheidsregio's wordt gebruikt. Hij maakt een eind aan het allegaartje van oefeningen dat er eerst was. Mannen en vrouwen moeten immers aan dezelfde diploma-eisen voldoen en worden voor dezelfde klussen ingezet.

Toch heeft ook Brandweer Nederland wel begrip voor de kritiek van de vrijwilligers. Portefeuillehouder Esther Lieben staat in ieder geval open voor een discussie over de test. "Absoluut. Ik denk dat de belasting van vrijwilligers de afgelopen jaren alleen maar is toegenomen. Kwaliteitseisen zijn toegenomen. Het is bijna niet meer te doen om als brandweervrijwilliger een keer in de week een avond beschikbaar te zijn om te oefenen, je vakanties op te offeren. We kunnen wel stellen dat we daar met elkaar over moeten gaan praten."
De fitheidstest is ingevoerd omdat de brandweer af wilde van het automatische leeftijdsontslag. Daar is een periodieke medische keuring en conditietest voor in de plaats gekomen, verplicht voor iedereen in operationele functies.

Hij wordt eens in de vier jaar afgenomen, boven de 40 jaar elke twee jaar en voor 50-plussers jaarlijks. De test bestaat uit een medische keuring en een aantal vaardigheidsproeven.
De vakbond signaleert al langer toenemende demotivatie bij de vrijwilligers, onder meer door aanhoudende bezuinigingen bij de veiligheidsregio's. De strengere conditietest komt daar nu bij.

Volgens de VBV dreigen met name op het platteland vrijwilligersposten onderbemand te raken. Het afgelopen jaar is het herhaaldelijk voorgekomen dat een bluswagen niet kon uitrijden doordat er niet voldoende vrijwilligers kwamen opdagen. Een tankautospuit mag pas vertrekken als er zes brandweermensen zijn, onder wie een bevelvoerder.

http://nos.nl/artikel/218(...)ligers-haken-af.html

Wtf is dit nu weer voor nieuws, op NOS journaal.

Een vrouw die gaat klagen omdat ze de test niet haalt.
Het lijkt me logisch dat de brandweer namelijk in staat moet zijn om mensen te redden, maar voor zover ik begrijp wil die vrouw dan andere (makkelijkere) regels zodat hun het ook kunnen halen :')

[ Bericht 85% gewijzigd door sp3c op 01-07-2017 12:40:22 ]
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 30 juni 2017 @ 11:19:35 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172063497
Goed topic man.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_172063569
Gezien ja, vrouwtje voldoet niet aan de minimum eisen en gaat daarom janken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_172063590
En maar roepen dat ze niet minder zijn dan mannen...
  vrijdag 30 juni 2017 @ 11:26:07 #5
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_172063618
Vrouwen willen wel gelijk behandeld worden als mannen, maar als de testen voor zowel mannen als vrouwen dan gelijk zijn, dan opeens gaan janken. :')
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 11:26:27 #6
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172063634
quote:
Conditietest brandweer te zwaar voor vrouwen, vrijwilligers haken af

De Vakvereniging Brandweer Vrijwilligers (VBV) is bang dat de brandweer komende tijd veel vrouwelijke vrijwilligers ziet afhaken. Veel vrouwen zakken namelijk voor de onlangs vernieuwde conditietest.

De bond steunt daarom een zaak die brandweervrouw Jorien Traas vandaag aanspant bij het College voor de Rechten van de Mens. De nieuwe conditietest is discriminerend, vindt zij, omdat die geen rekening houdt met verschillen tussen mannen en vrouwen.

Traas (53) uit Oosterbeek is al zeventien jaar vrijwilliger bij de brandweer en is bevoegd chauffeur op een brandweerwagen. Daarnaast is zij instructeur op een trainingscentrum van de brandweer. Maar zelf branden blussen is er na 1 juli voor Traas niet meer bij. Ze heeft tot twee keer toe de pas ingevoerde conditietest niet gehaald.

Traas voelt zich weliswaar heel fit, maar het onderdeel traplopen is te zwaar. Bij die oefening moet je met 42 kilo extra bepakking, zonder de leuning te gebruiken, honderd treden lopen op een stairmaster.

Ondanks hard trainen komt ze niet verder dan tachtig treden op het fitnessapparaat. Dat betekent het einde van haar actieve brandweercarrière.

Traas laat het er niet bij zitten. Met steun van de vakbond kaart ze de zaak aan bij het college. "De test maakt geen onderscheid meer naar lengte, leeftijd en geslacht", zegt ze. "Daardoor moet ik hetzelfde doen als een jongen van 18. Met als argument dat we ook hetzelfde werk doen. Volgens mij klopt dat argument niet."

De vakbond is dat met haar eens. Voorzitter Marcel Dokter wijst erop dat brandweerwerk een teamprestatie is. "Wij vormen bij de brandweer een team van zes mensen en met dat team lossen we het probleem op. Daar zijn meer talenten voor nodig dan alleen de fysieke. En dan is het goed dat er diversiteit is en geen eenheidsworst."

Bij de VBV zijn afgelopen maanden 300 klachten binnengekomen over de test, veertig daarvan zijn van vrouwen. De vakbond ziet het liefst dat de conditie gemeten wordt met een fietstest. "42 kilo meedragen is voor een vrouw van 50 kilo veel zwaarder dan voor een jongeman van 80 kilo", zegt Dokter.

Het College voor de Rechten van de Mens doet over twee maanden uitspraak. Intussen neemt Jorien Traas morgen afscheid van haar brandweercollega's in Oosterbeek. "Bij ons in het dorp heb je niet eens gebouwen van 20 meter hoog. Waarom zou ik eigenlijk honderd treden moeten kunnen oplopen?" Ik denk dat de belasting van vrijwilligers de afgelopen jaren alleen maar is toegenomen.

Brandweer Nederland, de landelijke organisatie, is juist blij met de nieuwe, uniforme conditietest die vanaf dit jaar in alle veiligheidsregio's wordt gebruikt. Hij maakt een eind aan het allegaartje van oefeningen dat er eerst was. Mannen en vrouwen moeten immers aan dezelfde diploma-eisen voldoen en worden voor dezelfde klussen ingezet.

Toch heeft ook Brandweer Nederland wel begrip voor de kritiek van de vrijwilligers. Portefeuillehouder Esther Lieben staat in ieder geval open voor een discussie over de test. "Absoluut. Ik denk dat de belasting van vrijwilligers de afgelopen jaren alleen maar is toegenomen. Kwaliteitseisen zijn toegenomen. Het is bijna niet meer te doen om als brandweervrijwilliger een keer in de week een avond beschikbaar te zijn om te oefenen, je vakanties op te offeren. We kunnen wel stellen dat we daar met elkaar over moeten gaan praten."
De fitheidstest is ingevoerd omdat de brandweer af wilde van het automatische leeftijdsontslag. Daar is een periodieke medische keuring en conditietest voor in de plaats gekomen, verplicht voor iedereen in operationele functies.

Hij wordt eens in de vier jaar afgenomen, boven de 40 jaar elke twee jaar en voor 50-plussers jaarlijks. De test bestaat uit een medische keuring en een aantal vaardigheidsproeven.
De vakbond signaleert al langer toenemende demotivatie bij de vrijwilligers, onder meer door aanhoudende bezuinigingen bij de veiligheidsregio's. De strengere conditietest komt daar nu bij.

Volgens de VBV dreigen met name op het platteland vrijwilligersposten onderbemand te raken. Het afgelopen jaar is het herhaaldelijk voorgekomen dat een bluswagen niet kon uitrijden doordat er niet voldoende vrijwilligers kwamen opdagen. Een tankautospuit mag pas vertrekken als er zes brandweermensen zijn, onder wie een bevelvoerder.

http://nos.nl/artikel/218(...)ligers-haken-af.html

Het dikgedrukte springt er bij mij wel weer uit, onderscheid maken tussen mannen en vrouwen is discriminerend. Geen onderscheid maken tussen mannen en vrouwen is blijkbaar ook discriminerend.

Dadelijk lig ik ergens te stikken in de rook en ga ik dood omdat mevrouw de trap niet op komt.
pi_172063637
Ja maar dit is toch raar, want ok, je mag toch hopen dat je wel gered wordt uit een situatie door de brandweer als het mis gaat.

Niet meer dan terecht dat die eisen streng zijn,

En wat loopt ze ook te lullen, dat ze niet op kan tegen iemand van 22 jaar enzo.

Ja lekker dan, als je in de fik staat dat je ff 20 min langer moet liggen branden omdat het toevallig een vrouw is die je moet redden
pi_172063739
Die eisen zijn er niet voor niets. Haal je die niet dan beter aan je conditie gaan werken of anders pech gehad.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_172063761
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Vrouwen willen wel gelijk behandeld worden als mannen, maar als de testen voor zowel mannen als vrouwen dan gelijk zijn, dan opeens gaan janken. :')
Echt he.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_172063785
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:32 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Echt he.
Ja inderdaad zo denk ik er ook over, maar ok t gaat naar het college van rechten van de mens nu.

Hoop maar dat ze daar niet in mee gaan.
pi_172063809
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:31 schreef -AMG- het volgende:
Die eisen zijn er niet voor niets. Haal je die niet dan beter aan je conditie gaan werken of anders pech gehad.
Daar is die ex-vrijwillige-brandweervrouw (je weet wel, die klager) het met jou over eens
pi_172063841
Ja, ik snap de ijzervreters hier wel. Van de andere kant gaat het hier om vrijwilligers, die niet al te dik gezaaid zijn. En in een team zijn er meerdere taken te verdelen. Ik kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld liever getroost wordt door een leuke brandweervrouw, dan een brandweerman met een grote snor, als je kat in de boom zit.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_172063911
Voor vrijwilligers kan ik het me wel voorstellen, deze mensen moeten we juist omarmen. De kans dat deze mevrouw in der eentje een brandend gebouw inrent is niet zo groot natuurlijk. Als vrijwilligers een deel van de taken kunnen uitvoeren als team, lijkt me dat ook prima.
There are only 151 Pokémon.
pi_172063913
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:36 schreef Lyrebird het volgende:
Ja, ik snap de ijzervreters hier wel. Van de andere kant gaat het hier om vrijwilligers, die niet al te dik gezaaid zijn. En in een team zijn er meerdere taken te verdelen. Ik kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld liever getroost wordt door een leuke brandweervrouw, dan een brandweerman met een grote snor, als je kat in de boom zit.
Jawel ik snap je punt, en er zou niks mis mee zijn als die vrouw een andere functie krijgt.

Maar ok dat is niet wat ze zegt, want nu wil ze de keuring aanpassen zodat het makkelijker wordt voor vrouwen.

Daar heeft niemand wat aan als je wel gered wil worden he
  vrijdag 30 juni 2017 @ 11:40:12 #15
117098 Hathor
Effe niet
pi_172063944
Het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat er tijdens het blussen een nagel breekt of scheurt he, dat moge duidelijk zijn. :{w
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_172063965
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:38 schreef Eenskijken het volgende:
Voor vrijwilligers kan ik het me wel voorstellen, deze mensen moeten we juist omarmen. De kans dat deze mevrouw in der eentje een brandend gebouw inrent is niet zo groot natuurlijk. Als vrijwilligers een deel van de taken kunnen uitvoeren als team, lijkt me dat ook prima.
Ja eens, maar niet wat er nu gezegd wordt
pi_172064060
Hebben ze vrijwilligers genoeg?
Lijkt me niet de bedoeling dat bepaalde streken nu onderbemand worden.
Make my day!
  vrijdag 30 juni 2017 @ 11:48:37 #18
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172064122
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:36 schreef Lyrebird het volgende:
als je kat in de boom zit.
Belachelijk natuurlijk dat ze daarvoor tegenwoordig nog uitrukken. Tevens belachelijk dat iets als de brandweer zo hevig steunt op vrijwilligers.
And so is the past
pi_172064144
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:45 schreef agter het volgende:
Hebben ze vrijwilligers genoeg?
Lijkt me niet de bedoeling dat bepaalde streken nu onderbemand worden.
Ja ik snap je, want sowieso zijn vrijwilligers benlangrijk natuurlijk.
Maar ok je hebt als brandweer ook een bepaalde verantwoording en dat is mensen redden.
Waarom zouj die test dan aangepast moeten worden voor vrouwen, als ze dat niet redden dan moeten ze een andere functie doen binnen de brandweer.

Dit is weer iets feministisch iets, want dat willen alle vrouwen etc het blijkt maar weer hieruit dat dit dus niet zo is
pi_172064206
#5 omschrijft het opzich goed :)
NWS / Brandweerman/Brandweer vrouw
  vrijdag 30 juni 2017 @ 11:53:50 #21
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_172064209
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:38 schreef Eenskijken het volgende:
Mij niet, de brandweer in Lutjebroek moet hetzelfde niveau hebben als de brandweer in Amsterdam of Rotterdam.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_172064235
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Daar is die ex-vrijwillige-brandweervrouw (je weet wel, die klager) het met jou over eens
Jaja je snapt wat ik bedoel. Een wijf dat zeikt omdat ze iets niet kan.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_172064311
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:54 schreef -AMG- het volgende:

[..]

Jaja je snapt wat ik bedoel. Een wijf dat zeikt omdat ze iets niet kan.
Nou dat is ook onzin, want wss kan ze wel wat.
Alleen voor het redden van mensen kunnen ze haar beter ff uitschakkelen.

Die test is er niet voor niks. Denk het maar eens in als je huis in de fik staat.
Moet je ff langer wachten omdat het toevallig een vrouwen test was, die even halverwege de trappen moet uitrusten :')
pi_172064338
het lijkt wel op american history x :')
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:05:04 #25
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_172064387
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:59 schreef kree het volgende:

[..]

Nou dat is ook onzin, want wss kan ze wel wat.
Alleen voor het redden van mensen kunnen ze haar beter ff uitschakkelen.

Die test is er niet voor niks. Denk het maar eens in als je huis in de fik staat.
Moet je ff langer wachten omdat het toevallig een vrouwen test was, die even halverwege de trappen moet uitrusten :')
Gelukkig heeft mijn huis geen 100 treden.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_172064390
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:53 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Mij niet, de brandweer in Lutjebroek moet hetzelfde niveau hebben als de brandweer in Amsterdam of Rotterdam.
Nee.
In Lutjebroek zijn wellicht geen gevaarlijke stoffen opgeslagen en hebben ze geen gebouwen die hoger dan 3 verdiepingen zijn.
Maar misschien moeten ze in Lutjebroek wel meer rekening houden met het redden van boerderij dieren bij een brand.

Lijkt me dat het juiste team met de beste kwalificaties voor hun gebied opgeleid moet zijn.
Pernis is nu eenmaal anders dan Lutjebroek.
Make my day!
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:07:26 #27
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172064423
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:05 schreef agter het volgende:

[..]

Nee.
In Lutjebroek zijn wellicht geen gevaarlijke stoffen opgeslagen en hebben ze geen gebouwen die hoger dan 3 verdiepingen zijn.
Maar misschien moeten ze in Lutjebroek wel meer rekening houden met het redden van boerderij dieren bij een brand.

Lijkt me dat het juiste team met de beste kwalificaties voor hun gebied opgeleid moet zijn.
Bij een ramp moet Lutjebroek uithelpen en moet een commandant uit een andere regio ervan uit kunnen gaan dat iedereen dezelfde kwalificaties heeft.
And so is the past
pi_172064427
Ik weet nog dat ik mijn test voor Pisteur een heel zwaar off-piste stuk moest skiën van 500m of zo.
Twee vrouwen begonnen toen te klagen dat het veel te zwaar was voor vrouwen en discriminerend.
:')

Beetje hetzelfde idee.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_172064436
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Bij een ramp moet Lutjebroek uithelpen en moet een commandant uit een andere regio ervan uit kunnen gaan dat iedereen dezelfde kwalificaties heeft.
Niet mee eens, overal moet de brandweer dezelfde kwalificatie hebben wat mij betreft
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:09:26 #30
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172064455
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:08 schreef kree het volgende:

[..]

Niet mee eens, overal moet de brandweer dezelfde kwalificatie hebben wat mij betreft
Dat zeg ik?
And so is the past
pi_172064514
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dat zeg ik?
ja sorry heb het niet goed gelezen.
Maar inderdaad dus
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:13:39 #32
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_172064545
Gewoon nee
Bij politie is dat ook belachelijk
pi_172064562
Ze kan toch gewoon koffie gaan zetten voor de mensen die wel sterk genoeg waren en geen excuusjes hadden.
Conscience do cost.
pi_172064563
We hebben het over vrijwilligers hè.
Make my day!
pi_172064591
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Belachelijk natuurlijk dat ze daarvoor tegenwoordig nog uitrukken. Tevens belachelijk dat iets als de brandweer zo hevig steunt op vrijwilligers.
Want als je na 5 uur een miauwende kat op het dak de brandweer inschakelt, springt de kat vlak voor het redden lekker het dak af. ^O^
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:18:09 #36
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172064631
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:17 schreef kree het volgende:
Wtf is dit nu weer voor nieuws, op NOS journaal.

Een vrouw die gaat klagen omdat ze de test niet haalt.
Het lijkt me logisch dat de brandweer namelijk in staat moet zijn om mensen te redden, maar voor zover ik begrijp wil die vrouw dan andere (makkelijkere) regels zodat hun het ook kunnen halen :')
Het draait om de tax
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_172064637
Jullie weten dat het vrouwelijk lichaam zwakker is dan het mannelijk lichaam? En dat ze dus niet hetzelfde aankunnen wat een man aankan, gespierd en goede conditie of niet. Dit heeft niets met gelijke behandeling willen te maken.
pi_172064647
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:14 schreef agter het volgende:
jawel maar met een grote verantwoording wel ook.
Als dat niet lukt dan moeten ze het niet doen of iets doen wat wel kan.

Jij en ik trouwens vertrouw er toch op dat je gered wordt als je ooit in zo'n situatie komt dat je ze nodig hebt?
pi_172064657
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:05 schreef agter het volgende:

[..]

Nee.

Of worden ze in Lutjebroek opgeroepen voor een enorme brand in een flatgebouw in de naastgelegen regio Kutjerok.
"Pools are perfect for holding water"
pi_172064726
Ik zeg als vrouw zijnde: veel vrouwen zijn gewoon zeikwijven. If you can't stand the heat stay out of the kitchen.
pi_172064733
Heel goed dat de eisen hetzelfde zijn! Dat zouden ze bij defensie ook moeten doen!

Een 18 jarige vrouw heeft dezelfde eisen als een man van 50! Belachelijk!
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:23:47 #42
335133 MichaelScott
pi_172064739
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:18 schreef Krollie het volgende:
Jullie weten dat het vrouwelijk lichaam zwakker is dan het mannelijk lichaam? En dat ze dus niet hetzelfde aankunnen wat een man aankan, gespierd en goede conditie of niet. Dit heeft niets met gelijke behandeling willen te maken.
Als ze het werk niet aankunnen zijn ze niet geschikt als brandweerman. Zelfde reden dat je weinig vrouwen als commando zal zien.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:24:09 #43
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172064746
Ik snap het probleem niet helemaal, ze kan toch gewoon haar bijdrage leveren waarbij rekening wordt gehouden met haar fysieke conditie? Denk hierbij aan de lunch verzorgen voor de mannen of de toiletten schoonmaken?
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:24:16 #44
179075 hugecooll
pi_172064752
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:23 schreef Bouke-p het volgende:
Heel goed dat de eisen hetzelfde zijn! Dat zouden ze bij defensie ook moeten doen!

Een 18 jarige vrouw heeft dezelfde eisen als een man van 50! Belachelijk!
ja is echt bezopen
pi_172064754
Eigenlijk moet de brandweer ook mensen aannemen die in een rolstoel zitten, en blinden enzo. Maakt niet uit dat ze minder goed kunnen blussen, de brandweer mag niet discrimineren. Bij de brandweer gaan is een grondrecht!
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:24:47 #46
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172064759
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:23 schreef MadameMossel het volgende:
Ik zeg als vrouw zijnde: veel vrouwen zijn gewoon zeikwijven. If you can't stand the heat stay out of the kitchen.
Wil jij met me trouwen?
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:25:44 #47
335133 MichaelScott
pi_172064780
Ze moeten ook maar een geriatrisch korps oprichten voor de brandweermannen die na de pensioenleeftijd nog door willen werken.

Kunnen ze de slangen uitrollen en zo.
pi_172064804
Terechte klacht
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:30:30 #49
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172064878
mevrouw baalt gewoon dat ze zelfs van een levenloos apparaat de slang niet mag beetpakken
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_172064923
quote:
Jawel..want als man zijn word je dus gediscrimineerd omdat je dus een zwaardere test moet doen (als deze vrouw haar zin krijgt). En ook niet elke man is even atletisch of sterk. Dus je kan als man zakken en als vrouw dan wel die test halen.

Het ja gewoon gejank om niks. Zijn de regels verschillend dan zeiken ze dat het discriminatie is omdat er onderscheid wordt gemaakt. Zijn de regels gelijk dan zeiken ze dat het discriminatie is omdat de regels gelijk zijn. Nou schiet mij maar lek.

Er zijn gewoon bepaalde eisen, klaar. Haal je die niet als man of vrouw zijnde kan je dus niet meedoen. Of mag ik ook klagen dat ik niet word aangenomen bij de Hunkemöller als man zijde
pi_172064947
quote:
Mijn brein is ook niet sterk genoeg om mijn droom van natuurkunde professor te kunnen waarmaken. Tijd voor lagere regels!
pi_172064954
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:24 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Wil jij met me trouwen?
Haha vriend is ook erg blij met het feit dat ik niet zo een zeikwijf ben. Maar echt sommige vrouwen zetten alle vrouwen voor schut.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:36:18 #53
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172064989
ik vind dit trouwens ook vaak bij de politie
de thuisblijvers (zieke) politieagenten zijn volgens mij voornamelijk vrouwen
maar goed, dat is een aanname

Het zijn nu eenmaal plekken en posities waar je als vrouw iets minder te zoeken hebt dan een man..
geldt ook voor het leger.

nature is the biggest sexist
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:36:44 #54
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172064995
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:35 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

Haha vriend is ook erg blij met het feit dat ik niet zo een zeikwijf ben. Maar echt sommige vrouwen zetten alle vrouwen voor schut.
"vriend".. dus we kunnen nog steeds trouwen?
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_172065002
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:30 schreef Onnoman het volgende:
mevrouw baalt gewoon dat ze zelfs van een levenloos apparaat de slang niet mag beetpakken
we zitten hier niet in KLB he...
There are only 151 Pokémon.
pi_172065025
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:36 schreef Onnoman het volgende:
ik vind dit trouwens ook vaak bij de politie
de thuisblijvers (zieke) politieagenten zijn volgens mij voornamelijk vrouwen
maar goed, dat is een aanname

Het zijn nu eenmaal plekken en posities waar je als vrouw iets minder te zoeken hebt dan een man..
geldt ook voor het leger.

nature is the biggest sexist
Klopt, als jij als vrouw zijnde aan dezelfde eisen voldoet als een man, helemaal prima maar als je het gewoon niet aankan heb je er niks te zoeken, sterker nog je kan anderen in gevaar brengen.
pi_172065056
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:36 schreef Onnoman het volgende:

[..]

"vriend".. dus we kunnen nog steeds trouwen?
In theorie zou dat kunnen ja. De praktijk zal anders uitwijzen:-)
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 12:40:32 #58
5428 crew  miss_sly
pi_172065069
Jullie hebben ook gelezen dat deze vrouw al 17 jaar bij de vrijwillige brandweer is en dat kennelijk al die tijd goed heeft gedaan? De enige reden dat ze nu niet meer mag blussen vanaf morgen, is omdat ze niet met 42 kilo in 2 minuten 100 treden op kan, maar MAAR 80. Ik denk dat een vrouw die dat kan in prima lichamelijke conditie is en vergelijkbaar met een man die de 100 treden wel haalt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:41:01 #59
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172065079
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:40 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

In theorie zou dat kunnen ja. De praktijk zal anders uitwijzen:-)
je bent moslim :(
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_172065090
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:38 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

Klopt, als jij als vrouw zijnde aan dezelfde eisen voldoet als een man, helemaal prima maar als je het gewoon niet aankan heb je er niks te zoeken, sterker nog je kan anderen in gevaar brengen.
Zelfs dan moet je je afvragen of je het wel moet doen. Een interview gelezen met een van de eerste Amerikaanse vrouwen bij de speciale eenheden die nogal spijt had van haar keuze. Ondanks dat oude vrouwen over het algemeen veel minder zwaar werk hebben gedaan dan mannen blijven mannen gemiddeld langer gezond en mobiel, hoewel ze eerder doodgaan. De gewrichten van deze dame waren helemaal naar klote en die van haar oude collega's niet.
pi_172065097
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:40 schreef miss_sly het volgende:
Jullie hebben ook gelezen dat deze vrouw al 17 jaar bij de vrijwillige brandweer is en dat kennelijk al die tijd goed heeft gedaan? De enige reden dat ze nu niet meer mag blussen vanaf morgen, is omdat ze niet met 42 kilo in 2 minuten 100 treden op kan, maar MAAR 80. Ik denk dat een vrouw die dat kan in prima lichamelijke conditie is en vergelijkbaar met een man die de 100 treden wel haalt.
Tuurlijk is dat prima en ze zal vast een goede conditie hebben maar eisen zijn eisen.
pi_172065102
:r
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_172065120
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:41 schreef Onnoman het volgende:

[..]

je bent moslim :(
Haha nee, geloven is niet aan mij besteedt.
pi_172065155
quote:
Bepaalde mensen hier worden kennelijk liever niet gered. :D
Make my day!
pi_172065167
quote:
Oude mensen die niet meer aan de eisen voldoen zijn een gevaar voor jongeren. Maakt niet uit of je al 40 jaar bij een bedrijf zit.
pi_172065168
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:41 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat prima en ze zal vast een goede conditie hebben maar eisen zijn eisen.
Jij hebt Duits bloed? ;)
Make my day!
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:45:20 #67
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172065177
quote:
succes uit het verleden is geen garantie voor het heden.. het leven is soms een bitch
als je 80 bent is de kans ook groter dat je je rijbewijs kwijtraakt.
prima 17 jaar, maar dat is gewoon geen argument.
Straks zit je moeder in een brandend huis en is de brandweervrouw op de helft van het aantal verdiepingen uit te rusten omdat ze het gewicht niet omhoog krijgt. Ondertussen staat je moeder dood te gaan.
Het is geen pesten meisje, het is een geval van leven en dood.. daar horen nu eenmaal zware testen bij.. kan je deze test niet aan, dan zijn er genoeg andere plaatsen waar je een waardevolle bijdrage als vrijwilliger kan leveren
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:46:23 #68
335133 MichaelScott
pi_172065211
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:44 schreef agter het volgende:

[..]

Ik word juist liever wel gered en zit er niet op te wachten dat dat niet gebeurt omdat mevrouw niet fit genoeg is voor haar werk.
pi_172065232
quote:

[..]

Jij hebt Duits bloed? ;)
Deze mevrouw moet trappen oplopen om mensen uit flats te halen. Hoe zou jij het vinden als je kind doodgaat, omdat mevrouw halverwege in elkaar stortte? Een verknipte versie van gelijkheid gaat boven levens toch? Waarom zouden mannen die al 17 jaar bij de brandweer zitten wel de test moeten halen, maar vrouwen niet? Of wil je de test zo verlagen dat iedereen hem kan halen?
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:47:10 #70
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172065234
vrouwen moeten doen waar ze goed in zijn. en waar mannen niet goed in zijn..
maar in NL willen vrouwen steeds meer op een man lijken, waardoor ze enerzijds minder aangenaam worden op vele vlakken
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_172065282
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:33 schreef alopio het volgende:

[..]

Jawel..want als man zijn word je dus gediscrimineerd omdat je dus een zwaardere test moet doen (als deze vrouw haar zin krijgt). En ook niet elke man is even atletisch of sterk. Dus je kan als man zakken en als vrouw dan wel die test halen.

Het ja gewoon gejank om niks. Zijn de regels verschillend dan zeiken ze dat het discriminatie is omdat er onderscheid wordt gemaakt. Zijn de regels gelijk dan zeiken ze dat het discriminatie is omdat de regels gelijk zijn. Nou schiet mij maar lek.

Er zijn gewoon bepaalde eisen, klaar. Haal je die niet als man of vrouw zijnde kan je dus niet meedoen. Of mag ik ook klagen dat ik niet word aangenomen bij de Hunkemöller als man zijde
Zo zijn 'ze'. Altijd, allemaal!

Wat hebben wij mannen het maar zwaar. Het ouderschapsverlof is bij mannen ook al veel korter. Schande, discriminatie
pi_172065285
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:24 schreef Onnoman het volgende:
Ik snap het probleem niet helemaal, ze kan toch gewoon haar bijdrage leveren waarbij rekening wordt gehouden met haar fysieke conditie? Denk hierbij aan de lunch verzorgen voor de mannen of de toiletten schoonmaken?
yep en dat lijkt mij ook.

maar dat wil ze zelf dus niet.
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 12:50:36 #73
5428 crew  miss_sly
pi_172065327
quote:

[..]

Ja, echt he?

Ze kon het prima, ze mag het alleen niet meer vanwege een nieuwe test. Het is dus niet meer dat ze te oud is, ze hebben de eisen aangepast. En zoals de vakvereniging (weet je wel, met mensen die ervaring hebben in het veld) ook aangeeft, is er meer van belang, ben je een team en moet je het met z'n allen doen. Deze ene fysieke test is retezwaar, en niet in verhouding tussen mannen en vrouwen. Vrouwen hoeven niet aan een veel te lage standaard te voldoen, ze moeten ook heel hard trainen, maar om ze volledig gelijk te beoordelen is simpelweg niet mogelijk op dit gebied.

Maar goed, er zijn zoveel vrijwilliger brandweerlieden dat ze die paar die nu niet meer door de test komen gemakkelijk kunnen missen. Het gaat heel goed met de brandweerkorpsen in Nederland. Je kunt inderdaad beter geen brandweervrouw hebben, dan eentje die maar 80 treden in 2 minuten op komt met 42 kilo op de schouders. Wat een watje.
pi_172065359
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:47 schreef Onnoman het volgende:
vrouwen moeten doen waar ze goed in zijn. en waar mannen niet goed in zijn..
maar in NL willen vrouwen steeds meer op een man lijken, waardoor ze enerzijds minder aangenaam worden op vele vlakken
Vrouwen worden inderdaad mannelijker, hoeft niet perse slecht te zijn. Ik vind het altijd wel goed als een vrouw kan vechten bijvoorbeeld. Maargoed aan bepaalde beroepen zitten gewoon eisen en daar in hoort wat mij betreft geen onderscheid in te zitten.
pi_172065374
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, echt he?

Ze kon het prima, ze mag het alleen niet meer vanwege een nieuwe test. Het is dus niet meer dat ze te oud is, ze hebben de eisen aangepast. En zoals de vakvereniging (weet je wel, met mensen die ervaring hebben in het veld) ook aangeeft, is er meer van belang, ben je een team en moet je het met z'n allen doen. Deze ene fysieke test is retezwaar, en niet in verhouding tussen mannen en vrouwen. Vrouwen hoeven niet aan een veel te lage standaard te voldoen, ze moeten ook heel hard trainen, maar om ze volledig gelijk te beoordelen is simpelweg niet mogelijk op dit gebied.
Natuurlijk is dat wel mogelijk. Genoeg competente vrouwen die wel gewoon de 100 treden kunnen halen. Alleen zij niet. Ze kan natuurlijk proberen om wat extra te trainen zodat ze het wel kan halen.
quote:
Maar goed, er zijn zoveel vrijwilliger brandweerlieden dat ze die paar die nu niet meer door de test komen gemakkelijk kunnen missen. Het gaat heel goed met de brandweerkorpsen in Nederland. Je kunt inderdaad beter geen brandweervrouw hebben, dan eentje die maar 80 treden in 2 minuten op komt met 42 kilo op de schouders. Wat een watje.
Je moet ergens een streep trekken. Zo gaat het praktisch in elk beroep.
Conscience do cost.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:52:32 #76
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172065380
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:51 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

Vrouwen worden inderdaad mannelijker, hoeft niet perse slecht te zijn. Ik vind het altijd wel goed als een vrouw kan vechten bijvoorbeeld. Maargoed aan bepaalde beroepen zitten gewoon eisen en daar in hoort wat mij betreft geen onderscheid in te zitten.
kan, we gaan dansen
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_172065393
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Deze mevrouw moet trappen oplopen om mensen uit flats te halen. Hoe zou jij het vinden als je kind doodgaat, omdat mevrouw halverwege in elkaar stortte? Een verknipte versie van gelijkheid gaat boven levens toch? Waarom zouden mannen die al 17 jaar bij de brandweer zitten wel de test moeten halen, maar vrouwen niet? Of wil je de test zo verlagen dat iedereen hem kan halen?
Zonder de vrijwillige brandweer heeft je kind sowieso al geen kans tegen die brand
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:53:19 #78
335133 MichaelScott
pi_172065402
quote:
Je kunt inderdaad beter geen brandweervrouw hebben, dan eentje die maar 80 treden in 2 minuten op komt met 42 kilo op de schouders.
Precies, voor je het weet moeten haar collega's die wel gewoon geschikt zijn haar en het slachtoffer uit het pand zien te krijgen.
pi_172065412
Ik lees het al. Genoeg fokkers die zich aangemeld hebben als vrijwilliger bij de brandweer. Zodat er keuze genoeg is. En al helemaal geen tekort aan vrijwilligers. :')
Make my day!
  vrijdag 30 juni 2017 @ 12:54:28 #80
335133 MichaelScott
pi_172065437
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:53 schreef agter het volgende:
Ik lees het al. Genoeg fokkers die zich aangemeld hebben als vrijwilliger bij de brandweer. Zodat er keuze genoeg is. En al helemaal geen tekort aan vrijwilligers. :')
Twee verschillende problemen, twee verschillende oplossingen.
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 12:57:42 #81
5428 crew  miss_sly
pi_172065539
quote:
_O-
Maar al deze mannen kunnen ook gemakkelijk voldoen aan die fysieke eisen natuurlijk. Echte mannetjessputters!

Kunnen de vrouwen koffie zetten, lunch verzorgen en wc's schoonmaken!
  vrijdag 30 juni 2017 @ 13:02:08 #82
335133 MichaelScott
pi_172065638
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

_O-
Maar al deze mannen kunnen ook gemakkelijk voldoen aan die fysieke eisen natuurlijk. Echte mannetjessputters!

Moet je ook vrouw zijn om tegen verkrachting te protesteren?
pi_172065690
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 12:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zonder de vrijwillige brandweer heeft je kind sowieso al geen kans tegen die brand
Wat een trieste instelling dit. In het slechtste geval moeten we de portemonnee gaan trekken voor een professionele brandweer.
quote:
Naar gekeken ja, maar ik voldeed niet aan de eisen. Ben een man van in de 20. DISCRIMINAZIE
pi_172065693
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:02 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Moet je ook vrouw zijn om tegen verkrachting te protesteren?
Hebben ze daar ook een tekort aan vrijwilligers? :+
Make my day!
pi_172065730
quote:

[..]

Zo zie je maar weer dat een stilstaande klok toch nog twee keer per dag de goede tijd aanwijst.
pi_172065740
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat een trieste instelling dit. In het slechtste geval moeten we de portemonnee gaan trekken voor een professionele brandweer.

Zeker triest, daarom reageer ik op : "Hoe zou jij het vinden als je kind doodgaat, omdat mevrouw halverwege in elkaar stortte?"
pi_172065764
quote:

[..]

_O-

Nou nou dames, calm your tits, dat zeggen ze helemaal niet allemaal. Daarbij denk dat alle heren het er over eens zijn dat zodra een man niet aan de eisen voldoet hij niet geschikt is voor de baan. Goh daar is een woord voor... Oja gelijkheid.
pi_172065796
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:07 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

Nou nou dames, calm your tits, dat zeggen ze helemaal niet allemaal. Daarbij denk dat alle heren het er over eens zijn dat zodra een man niet aan de eisen voldoet hij niet geschikt is voor de baan. Goh daar is een woord voor... Oja gelijkheid.
Dus dan kunnen we het onderscheid qua geslacht (of handicap) ook wel weghalen met sport?
pi_172065816
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zeker triest, daarom reageer ik op : "Hoe zou jij het vinden als je kind doodgaat, omdat mevrouw halverwege in elkaar stortte?"
Je bevestigd je trieste instelling nog maar weer eens dus? Niet denken aan verbeteringen en oplossingen, gewoon accepteren dat we een suboptimaal systeem hebben en dat ook niet willen veranderen.
pi_172065824
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je bevestigd je trieste instelling nog maar weer eens dus? Niet denken aan verbeteringen en oplossingen, gewoon accepteren dat we een suboptimaal systeem hebben en dat ook niet willen veranderen.
*bevestigt
  vrijdag 30 juni 2017 @ 13:11:07 #91
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172065849
quote:
Helaas is het zo dat er dezelfde eisen worden gesteld aan vrijwilligers en daarbij behorende taken. Dat laat al zien dat het hele concept vrijwilliger niet deugt. Het zou gewoon een betaalde job moeten zijn volgens de geldende Cao. Dit is een van de redenen dat ik tegen vrijwilligers ben in dit soort sectoren. Politie idem.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_172065863
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus dan kunnen we het onderscheid qua geslacht (of handicap) ook wel weghalen met sport?
Met sport doe je mee aan een eerlijke competitie. Bij de brandweer hangen de levens van je klanten en buddy's af van het feit dat jij mee kan doen met de rest.
pi_172065920
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

*bevestigt
Topper. Je hebt je spellingregeltjes netjes geleerd. Nou nog basale logica leren doorgronden.
pi_172065927
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat is toch iets heel anders? Met sport hoef je meestal geen levens te redden.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 13:16:16 #95
3542 Gia
User under construction
pi_172065984
Als het nou om kracht ging, had ze een punt gehad, maar op het gebied van conditie mogen de minimale eisen voor iedereen gelijk zijn.

Ook voor zwembadpersoneel bij vakantieparken e.d. zijn er nieuwe eisen. Al het personeel moet bepaalde knbrd diploma's gaan halen. Er werken er velen die niet meer hebben dan ABC en ehbo.
En dat is bij de huidige eisen niet meer genoeg.

Terecht dat bij dit soort disciplines de eisen strenger worden.
pi_172066001
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Met sport doe je mee aan een eerlijke competitie. Bij de brandweer hangen de levens van je klanten en buddy's af van het feit dat jij mee kan doen met de rest.
Maar daar gaat het hier toch om, dat meekomen met de rest. Deze vrouw kon tot deze test meekomen met de rest en nu niet meer omdat de regels veranderd zijn. Zijn die regels wel eerlijk, zijn ze (zoals werd gesuggereerd op de radio) gebaseerd op de fysieke mogelijkheden van de man...?
pi_172066023
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Topper. Je hebt je spellingregeltjes netjes geleerd. Nou nog basale logica leren doorgronden.
als jij met allerlei aannames die nergens op gebaseerd zijn mij in een hoek probeert te duwen, dan ga ik niet inhoudelijk reageren
pi_172066024
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar daar gaat het hier toch om, dat meekomen met de rest. Deze vrouw kon tot deze test meekomen met de rest en nu niet meer omdat de regels veranderd zijn. Zijn die regels wel eerlijk, zijn ze (zoals werd gesuggereerd op de radio) gebaseerd op de fysieke mogelijkheden van de man...?
Dat is wel een puntje ja.
De spelregels veranderen tijdens het spel.
Make my day!
pi_172066049
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:13 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

Dat is toch iets heel anders? Met sport hoef je meestal geen levens te redden.
Ah ik dacht dat het om gelijkheid ging
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 13:20:13 #100
5428 crew  miss_sly
pi_172066077
quote:

[..]

Dat zei ik net ook al. Ze kan al 17 jaar wél meekomen, en nu niet meer vanwege veranderde regels, waarbij je je af kunt vragen of het reëel is om die gelijk te trekken.
pi_172066169
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ah ik dacht dat het om gelijkheid ging
Als het gaat om banen vind ik dat best belangrijk, je wilt als vrouw toch ook geen 6 punten extra alleen omdat je vrouw bent? Dat is pas discriminerend. Tegenover mannen en ook tegen over de vrouw, je wordt gewoon bij voorbaat al neergezet als zwakker.
pi_172066192
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)len-conditietest-wel

quote:
Het is een pittige test, maar zeker te doen." stelt Jurjen Timmerman. Hoofd IB veiligheidsregio Drenthe. "De vrouwen in Drenthe die op de uitruk zitten, hebben de test allemaal gehaald." Vooral het brandweerkorps in Assen heeft veel vrouwen in dienst.
pi_172066198
quote:

[..]

Heb je ooit een kantoorbaan meegemaakt waar je een conditietest voor door moest komen? Die regels zijn niet gebaseerd op mannen, maar op de eisen van de baan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

als jij met allerlei aannames die nergens op gebaseerd zijn mij in een hoek probeert te duwen, dan ga ik niet inhoudelijk reageren
Ik zie je woorden niet als niks. Je bent meer dan dat.
pi_172066214
Bij het zien van dit nieuwsbericht vanmorgen kon ik niet anders dan: :')
pi_172066257
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:23 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

Als het gaat om banen vind ik dat best belangrijk, je wilt als vrouw toch ook geen 6 punten extra alleen omdat je vrouw bent? Dat is pas discriminerend. Tegenover mannen en ook tegen over de vrouw, je wordt gewoon bij voorbaat al neergezet als zwakker.
Volgens mij begrijpen mensen niet echt dat het niet om het duurloop cijfer bij gym gaat waar je gedeeltelijk wordt beoordeeld op je inzet, maar om de resultaten, omdat die resultaten in dit geval levens kunnen kosten. Je kan niet om je gymles heen, maar je hoeft niet bij de brandweer te gaan.
pi_172066286
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:25 schreef HenkieVdV het volgende:
Bij het zien van dit nieuwsbericht vanmorgen kon ik niet anders dan: :')
Ik bij het zien van de vrouw. Een dikke oude trol die de conditietest niet haalt. Aan je ouderdom kun je niet zoveel doen, maar die extra kilo's aan gewicht wel.
pi_172066297
quote:

[..]

Zijn die regels wel eerlijk, zijn ze (zoals werd gesuggereerd op de radio) gebaseerd op de fysieke mogelijkheden van de man...?
De regels zijn per definitie 'oneerlijk' gezien er een heleboel mensen zijn die die 100 treden niet kunnen halen, ongeacht hun geslacht. Net als bij het gros van alle andere beroepen is er een grens getrokken.

Nu kan je je afvragen of die grens onrealistisch is maar in deze is het natuurlijk juist hartstikke belangrijk dat je geen onderscheid maakt tussen vrouwen en mannen.

In het geval van de brandweervrouw in kwestie is de oplossing ook vrij eenvoudig: Gewoon meer oefenen en die conditie opkrikken.
Conscience do cost.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 13:34:41 #108
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172066447
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:28 schreef ems. het volgende:

[..]

De regels zijn per definitie 'oneerlijk' gezien er een heleboel mensen zijn die die 100 treden niet kunnen halen, ongeacht hun geslacht. Net als bij het gros van alle andere beroepen is er een grens getrokken.

Nu kan je je afvragen of die grens onrealistisch is maar in deze is het natuurlijk juist hartstikke belangrijk dat je geen onderscheid maakt tussen vrouwen en mannen.

In het geval van de brandweervrouw in kwestie is de oplossing ook vrij eenvoudig: Gewoon meer oefenen en die conditie opkrikken.
Precies. Je kunt het oneens zijn met de gestelde eisen als man of vrouw. Maar je moet inderdaad geen onderscheid maken met het stellen van eisen voor man en vrouw met precies hetzelfde takenpakket.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_172066450
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Volgens mij begrijpen mensen niet echt dat het niet om het duurloop cijfer bij gym gaat waar je gedeeltelijk wordt beoordeeld op je inzet, maar om de resultaten, omdat die resultaten in dit geval levens kunnen kosten. Je kan niet om je gymles heen, maar je hoeft niet bij de brandweer te gaan.
Ik weet nog dat mijn gymleraar zei dat als de meisjes de hele test zouden uitlopen zij een 11 als cijfer zouden krijgen, hij ging er dus al vanuit dat geen enkel meisje dit zou halen. Ik haalde het wel maar kreeg uiteraard geen 11 want dat kon helemaal niet. Vervelend dat er zo gedacht wordt.

Bij mijn huidige baan heb ik wel extra punten gekregen, kon ik helaas niet omheen anders hadden ze dat wat mij betreft gelijk mogen weghalen.
pi_172066492
quote:

[..]

Ja, echt he?

Het probleem van te weinig vrijwilligers heeft hier niks mee te maken. Dus omdat je te weinig vrijwillers hebt moet je maar een oogje dichtknijpen bij de eisen? "Andere hebben we niemand". Wat is de volgende stap dan? Mensen maar bij de brandweer laten die überhaupt geen conditie hebben? Of niet kunnen tillen?

Gelijk beoordelen is wat mij betreft wel mogelijk op dit gebied. Het is een fysiek beroep, dus mannen en vrouwen moeten gewoon fysiek in orde zijn. Want waarom een vrouw wel doorlaten met die 80 treden en een man niet? Ik ken genoeg mannen die fysiek en conditioneel onder doen voor bepaalde vrouwen, waarom gelden daar die aangepaste regels dan niet voor?

Je begeeft je sowieso op een hellend vlak. Want nu is het 80 treden ipv 100, waarom dan de volgende keer niet 75 genoeg vinden? Of 60? Waarom niet akkoord gaan met minder gewicht wat je moet kunnen dragen? Die regels zijn misschien vervelend en klinken als "bevel is bevel" maar het gaat hier wel om mensenlevens. Als je die regels maar lekker een beetje los gaat hanteren dan gaat het dus ooit een keer fout.

Weet je wat die vrouw ook had kunnen doen als het "maar" om 20 treden ging? Misschien zich de tering trainen zodat ze het net zou halen. Ik lees trouwens net dat in Drenthe de vrouwen het wel gehaald hebben. Dus ja. Het is misschien ook een acceptatie probleem van deze mevrouw dat de wat ouder wordt en het dus fysiek minder aan kan.

Tis net topsport, kan je ook na jarenlang 60 uur per week trainer op 0.0010 de spelen missen.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 13:36:21 #111
168739 Red_85
'echt wel'
pi_172066494
Emancipatie: Vrouwen moeten gelijk worden behandeld!
Wordt het ze te moeilijk: Discriminatie, te moeilijk voor vrouwen!!

Zelfde als bij het korps mariniers, wil je er als vrouw bij, moet je hetzelfde kunnen als de mannen. Kan je het niet aan, jammer dan.

Gelijke behandeling heb je, is het weer niet goed.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 30 juni 2017 @ 13:38:02 #112
179075 hugecooll
pi_172066553
quote:

[..]

Ja, echt he?

dan moet je de gehele lat verlagen
En dat blijven doen
  vrijdag 30 juni 2017 @ 13:39:03 #113
3542 Gia
User under construction
pi_172066581
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat zei ik net ook al. Ze kan al 17 jaar wél meekomen, en nu niet meer vanwege veranderde regels, waarbij je je af kunt vragen of het reëel is om die gelijk te trekken.
Misschien kan ze niet meer meekomen omdat ze fysiek zwakker is geworden door hogere leeftijd? Of men haar matige conditie altijd voor lief heeft genomen. Kan ook.

Er zullen ook mannen zijn die eerst met een zwakke conditie nog wel mochten meespelen en nu niet meer.

Een goede conditie is een goede conditie. Dat maakt niet uit of je een man bent of een vrouw.
De regels zijn aangescherpt, en dat geldt voor iedereen.

Was deze al langs geweest?

Ze is 53 en heeft, zo te zien, best wel wat overgewicht. En dan nog met 42 kilo extra op je rug 100 trappen oplopen, tja, dat is zwaar.
Maar het lijkt me wel noodzakelijk voor een brandweerpersoon om dit te kunnen.

En tja, dan moet je daar maar flink voor trainen.

Vraag me ook af of de vrijwillige mannen van 53 jaar met een bierbuikje het wel halen.

Volgens de berichtgeving leidt deze verzwaarde test tot minder vrijwilligers, dus ik denk dat ook bij de mannen wel wat zullen afvallen.
En is het dan eerlijk om voor vrouwen van 53 met overgewicht, soepelere regels te gebruiken dan voor mannen van 53 met overgewicht?

https://beveiligingnieuws(...)t-veel-vrijwilligers
quote:
Ook mannen hebben problemen met de conditietest. De VBV ontving 260 klachten van mannen en 40 van vrouwen.
6 % van de vrijwillige brandweerlieden is vrouw.
Volgens mij (ben geen rekenwonder) zijn er dan, procentueel gezien, net zoveel klachten van vrouwen dan van mannen, waaruit geconcludeerd kan worden dat het niet ligt aan het vrouw-zijn. Anders zouden veel meer vrouwen door de mand vallen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Gia op 30-06-2017 14:03:55 ]
  vrijdag 30 juni 2017 @ 13:55:10 #114
307622 Perox
(niet de echte)
pi_172066949
Discriminatie want ik word gelijk behandeld?
8)7
pi_172066974
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Toen ik al vijf jaar bij de bergredding zat in Zwitserland kwam er opeens een nieuwe (loodzware) test bij, ik heb die test gefaald de eerste keer en toen kon ik dus ook niet meer meekomen ondanks veranderde regels ondanks dat ik een van de beste klimmers was van onze unit.

Was ik boos? Ging ik zeiken? Nee, ik was alleen teleurgesteld in mijzelf en heb die test later opnieuw gedaan na hard trainen. Situaties die je ook als brandweerman/vrouw tegen zal komen zijn altijd anders maar er moet natuurlijk wel een soort van baseline bestaan en die moet niet afhankelijk zijn van het geslacht. Het is lullig maar waar, als je niet goed kan functioneren omdat je een vrouw bent zit je niet op de juiste plek. Dat je dat voorheen wel was kun je als volstrekt oneerlijk ervaren maar deze dame vergeet waarvoor deze conditietesten dienen en dat vind ik veel dommer: Een uitslaande brand houdt geen rekening met of je man of vrouw bent.

Dat met voortschrijdend inzicht de eisen hoger (of wellicht lager) worden is inherent aan zowat alles in het bestaan en ook dat heeft niks met het geslacht te maken.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 16:58:54 #116
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_172071178
Die gevelbekleding voor flatgebouwen hoeft ook minder brandwerend te zijn als je het roze spuit, eerlijk is eerlijk...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_172074380
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:36 schreef Red_85 het volgende:
Emancipatie: Vrouwen moeten gelijk worden behandeld!
Wordt het ze te moeilijk: Discriminatie, te moeilijk voor vrouwen!!

Zelfde als bij het korps mariniers, wil je er als vrouw bij, moet je hetzelfde kunnen als de mannen. Kan je het niet aan, jammer dan.

Gelijke behandeling heb je, is het weer niet goed.
ik ben het met je eens.
pi_172074442
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik bij het zien van de vrouw. Een dikke oude trol die de conditietest niet haalt. Aan je ouderdom kun je niet zoveel doen, maar die extra kilo's aan gewicht wel.
kan me idd niet voorstellen dat met goede conditie door goede training het niet haalbaar zou zijn voor iemand van 50plus.
Ze sleept de nodige overbodige kilo's mee
  vrijdag 30 juni 2017 @ 20:45:36 #119
3542 Gia
User under construction
pi_172075808
Ik zou het schandalig vinden als deze test voor vrouwen makkelijker gemaakt wordt, of minder streng beoordeeld, dan voor mannen.

Blijkbaar hebben evenredig zoveel mannen geklaagd als vrouwen.

Maar dat vergeten ze te melden bij het nieuws.
pi_172076178
Hoe verdomde debiel, simpel en in en intriest ben je dan als aandachtsgeile brandweervrouw / vrouw / mens.

Zo lachwekkend en zo tenenkrommend als deze zie je ze niet heel vaak.

Gelukkig maar.
pi_172080168
quote:
Vrijwillig is niet vrijblijvend.

En zeker niet bij een organisatie als de brandweer. De geschiktheid is hier van grote invloed op de veiligheid. De veiligheid van de individuele vrijwilliger, van het team en uiteindelijk ook van de burger staat of valt met de geschiktheid van het brandweerpersoneel.

Door strenge selectie, zware testen en grondige opleidingen wordt de kwaliteit op peil gehouden.

Gezien de werkomstandigheden van de brandweer vaak nogal hectisch, chaotisch en onoverzichtelijk zijn, is het van groot belang dat iedereen min of meer hetzelfde kan. De bevelvoerder moet daar simpelweg op kunnen vertrouwen, want binnen zeer korte tijd (onderweg met toeters en bellen aan, terwijl informatie over de situatie die aan getroffen zal worden via de meldkamer mondjesmaat binnen druppelt) moet een plan van aanpak en taakverdeling worden gemaakt. In intussen moet men zich ook nog verder aankleden tijdens de oncomfortabele rit.

Daarbij komt dat juist bij de vrijwillige brandweer de bevelvoerder niet weet wie er mee gaan op de uitruk totdat de laatste stoel in de wagen bezet is. Het kan niet zo zijn dat, wanneer we onderscheid maken tussen lichtere eisen en zware eisen, er van de 6 mensen er 5 'slangen-uitrollers' zijn die slechts aan de lichte eisen voldoen en 1 bevelvoerder. Want dan kan er niemand het gebouw in om mensen te redden of van binnenuit te blussen.

De fysieke test is simpelweg niet om te bepalen of iemand voor zijn leeftijd en geslacht relatief fit is. Het is een test om te bepalen of iemand fysiek de zware werkomstandigheden aan kan waarmee men te maken krijgt. Die werkomstandigheden zijn ongeacht lichaamsbouw, leeftijd en geslacht voor elke brandweerman of vrouw gelijk. Dus moet de test ook voor iedereen gelijk zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ivo1985 op 01-07-2017 00:10:17 ]
pi_172080381
quote:
De fysieke test is simpelweg niet om te bepalen of iemand voor zijn leeftijd en geslacht relatief fit is. Het is een test om te bepalen of iemand fysiek de zware werkomstandigheden aan kan waarmee men te maken krijgt. Die werkomstandigheden zijn ongeacht lichaamsbouw, leeftijd en geslacht voor elke brandweerman of vrouw gelijk. Dus moet de test ook voor iedereen gelijk zijn.
En zo is het.

Slotje waardig.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_172080496
quote:
Wel naar gekeken, maar ik woon te ver van de kazerne en dichterbij zijn de woningen die aan mijn eisen voldoen ver buiten mijn budget.

Dagdienst zou kwa afstand misschien wel kunnen in de plaats waar ik werk, maar dat is met mijn functie niet te combineren. Tijdens gesprek met een klant naar de auto rennen omdat de pieper afgaat zal voor het nodige onbegrip bij de klant zorgen, en daarmee voor omzetderving. Zeker wanneer niet direct een collega beschikbaar is om een en ander toe te lichten en de klant verder te woord te staan.
pi_172082074
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 00:08 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Wel naar gekeken, maar ik woon te ver van de kazerne en dichterbij zijn de woningen die aan mijn eisen voldoen ver buiten mijn budget.

Dagdienst zou kwa afstand misschien wel kunnen in de plaats waar ik werk, maar dat is met mijn functie niet te combineren. Tijdens gesprek met een klant naar de auto rennen omdat de pieper afgaat zal voor het nodige onbegrip bij de klant zorgen, en daarmee voor omzetderving. Zeker wanneer niet direct een collega beschikbaar is om een en ander toe te lichten en de klant verder te woord te staan.
Eigenlijk zijn die kilometers ook gewoon discriminerend. Gewoon een paar minuten later aankomen acceptabel maken! zonder vrijwillige brandweer is er tenslotte geen brandweer. Maar eerst de fitheidstest haalbaar maken voor dikke bejaarde trollen. Want niets is zo goed voor de eventuele slachtoffers van een brand, dan een brandweer buddyteam dat halverwege terug moet, omdat mevrouw is ingestort. Sterven in de weet dat je aan gelijkheid hebt bijgedragen is tenslotte te prefereren boven het idee dat je met je leven het patriarchale systeem in stand hebt gehouden.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 02:57:50 #125
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_172082217
Wat heeft iemand die bewusteloos 5 hoog ligt aan een brandweerpersoon die met 42 kilo 100 treden op kan lopen? Ik verwacht niet dat ze de zwaarste persoon van Nederland naar beneden kunnen dragen, maar minstens iemand die half zoveel weegt. André de Groot woog 350 kg, dus mogen we van brandweerpersonen verwachten dat ze een persoon van 175 kg kunnen optillen, honderd treden afdalen en hem buiten op de stoep leggen.
are we infinite or am I alone
  zaterdag 1 juli 2017 @ 03:19:20 #126
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_172082289
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 23:48 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

En zeker niet bij een organisatie als de brandweer. De geschiktheid is hier van grote invloed op de veiligheid. De veiligheid van de individuele vrijwilliger, van het team en uiteindelijk ook van de burger staat of valt met de geschiktheid van het brandweerpersoneel.

Door strenge selectie, zware testen en grondige opleidingen wordt de kwaliteit op peil gehouden.

Gezien de werkomstandigheden van de brandweer vaak nogal hectisch, chaotisch en onoverzichtelijk zijn, is het van groot belang dat iedereen min of meer hetzelfde kan. De bevelvoerder moet daar simpelweg op kunnen vertrouwen, want binnen zeer korte tijd (onderweg met toeters en bellen aan, terwijl informatie over de situatie die aan getroffen zal worden via de meldkamer mondjesmaat binnen druppelt) moet een plan van aanpak en taakverdeling worden gemaakt. In intussen moet men zich ook nog verder aankleden tijdens de oncomfortabele rit.

Daarbij komt dat juist bij de vrijwillige brandweer de bevelvoerder niet weet wie er mee gaan op de uitruk totdat de laatste stoel in de wagen bezet is. Het kan niet zo zijn dat, wanneer we onderscheid maken tussen lichtere eisen en zware eisen, er van de 6 mensen er 5 'slangen-uitrollers' zijn die slechts aan de lichte eisen voldoen en 1 bevelvoerder. Want dan kan er niemand het gebouw in om mensen te redden of van binnenuit te blussen.

De werkomstandigheden waarmee je te maken kan krijgen zijn afhankelijk van de regio. Als die verschillen is het logisch dat de test ook zou verschillen. En die regeling heeft Brandweer Nederland net afgeschaft omdat het "niet eerlijk" zou zijn...
quote:
Vanaf 1 juli mag de 53 jarige vrouw niet meer blussen, omdat zij twee keer voor de conditietest is gezakt. Wel mag zij met haar zeventien jaar ervaring als vrijwilliger brandweerauto’s blijven besturen en instructie geven, maar dat ziet zij niet zitten.

[..]

De VBV ontving 260 klachten van mannen en 40 van vrouwen.
Brandweer Nederland wil de nieuwe conditietest niet afschaffen of aanpassen. Voorheen zou elk korps zijn eigen eisen stellen aan de conditie van brandweerlieden, wat ook niet eerlijk was. Wel is er begrip voor de vrijwilligers en is er bereidheid om in gesprek te gaan.
pi_172082485
Ah, ook 260 klachten van mannen. Frikandelvreters met bierbuik neem ik aan
  zaterdag 1 juli 2017 @ 08:54:47 #128
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_172083084
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 02:57 schreef crystal_meth het volgende:
Wat heeft iemand die bewusteloos 5 hoog ligt aan een brandweerpersoon die met 42 kilo 100 treden op kan lopen? Ik verwacht niet dat ze de zwaarste persoon van Nederland naar beneden kunnen dragen, maar minstens iemand die half zoveel weegt. André de Groot woog 350 kg, dus mogen we van brandweerpersonen verwachten dat ze een persoon van 175 kg kunnen optillen, honderd treden afdalen en hem buiten op de stoep leggen.
Het gaat om de trap op lopen he, niet vetzakken naar beneden slepen, daar helpt de zwaartekracht iig bij.
Ik denk dat het gewicht de uitrusting is, linkje hieronder zegt de basisuitrusting 45 pounds, maar met breekijzers, radio etc kan het omhoog naar 70 pounds. dan kun je ook nog eens een slang mee moeten trekken, je pak kan doorweekt zijn etc..

https://patch.com/connect(...)-gear-piece-by-piece
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator zaterdag 1 juli 2017 @ 09:19:50 #129
5428 crew  miss_sly
pi_172083375
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 23:48 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Kijk, dit vind ik nou een goed onderbouwde prettige post, die realistisch klinkt zonder ook seksistisch en denigrerend te klinken.

Ik zag gisteravond het item met de betreffende vrouw bij een journaal en ik realiseerde me dat we eigenlijk een stuk informatie missen, namelijk: hoe waren de testen tot nu toe en zou ze die, zoals in de andere jaren, wel gehaald hebben. Ligt het echt alleen aan dit ene zwaardere onderdeel en heeft ze alles verder gehaald? Of is ze nu ouder en minder in conditie en zou ze de oude test ook op een bepaald onderdeel niet gehaald hebben? Is de volledige test heel erg veel zwaarder geworden? Voldeden veel brandweerlieden voorheen niet, vielen er (veel) slachtoffers die voorkomen hadden kunnen worden als alle brandweerlieden deze zwaardere test hadden gedaan?

Dat dikgedrukte heb je ook wel een goed punt.
  Moderator zaterdag 1 juli 2017 @ 09:25:12 #130
5428 crew  miss_sly
pi_172083419
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 02:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn die kilometers ook gewoon discriminerend. Gewoon een paar minuten later aankomen acceptabel maken! zonder vrijwillige brandweer is er tenslotte geen brandweer. Maar eerst de fitheidstest haalbaar maken voor dikke bejaarde trollen. Want niets is zo goed voor de eventuele slachtoffers van een brand, dan een brandweer buddyteam dat halverwege terug moet, omdat mevrouw is ingestort. Sterven in de weet dat je aan gelijkheid hebt bijgedragen is tenslotte te prefereren boven het idee dat je met je leven het patriarchale systeem in stand hebt gehouden.
Waar is dat nou weer voor nodig? Ze is niet dik, niet bejaard en geen trol. Het is een vrouw van 53 die wat overgewicht lijkt te hebben (hoewel pakken van zoveel kilo best een vertekend beeld kunnen geven), maar die toch echt nog behoorlijk fit is gezien wat ze wél kan.

Je kunt het er best niet mee eens zijn, maar dat kan toch ook zonder dit soort teksten?
pi_172083435
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 09:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waar is dat nou weer voor nodig? Ze is niet dik, niet bejaard en geen trol.
ze is echt wel dik hoor.
  Moderator zaterdag 1 juli 2017 @ 09:43:51 #132
5428 crew  miss_sly
pi_172083577
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 09:27 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ze is echt wel dik hoor.
Echt, goed antwoord met goede onderbouwing. Ook zo ingaand op de volledige tekst.
pi_172083804
quote:

[..]

Waar is dat nou weer voor nodig? Ze is niet dik, niet bejaard en geen trol. Het is een vrouw van 53 die wat overgewicht lijkt te hebben
Oftewel dik dus.
pi_172083962
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 09:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zag gisteravond het item met de betreffende vrouw bij een journaal en ik realiseerde me dat we eigenlijk een stuk informatie missen, namelijk: hoe waren de testen tot nu toe en zou ze die, zoals in de andere jaren, wel gehaald hebben. Ligt het echt alleen aan dit ene zwaardere onderdeel en heeft ze alles verder gehaald? Of is ze nu ouder en minder in conditie en zou ze de oude test ook op een bepaald onderdeel niet gehaald hebben? Is de volledige test heel erg veel zwaarder geworden? Voldeden veel brandweerlieden voorheen niet, vielen er (veel) slachtoffers die voorkomen hadden kunnen worden als alle brandweerlieden deze zwaardere test hadden gedaan?

Zelf heb je hier ook een goed punt. Waarbij je ook nog moet meenemen of en zo ja hoeveel het aantal afvallers wat nu zakt voor de periodieke herkeuring echt zo fors is en ook significant is gestegen.

Want 40 vrouwen en 260 mannen die de test tot nu toe niet hebben gehaald klinkt best veel.

Maar hoeveel actieve brandweervrijwilligers zijn er in Nederland? 1000? 5000? 25.000?
300 van de 1000 die het niet halen, is veel. 300 van de 25.000 die het niet halen, valt wel mee als je bedenkt dat er altijd mensen zijn die in lichamelijke gesteldheid achteruit gaan.
Even zoeken leert me dat er bijna 19.000 brandweervrijwilligers zijn. Dus minder dan 2 procent haalt dus de nieuwe fysieke test niet. Dat klinkt mij niet schrikbarend hoog. Zeker niet gezien de mogelijkheid die er is om vervolgens na een tijdje flink getraind te hebben een hertest te doen.

En als voorheen jaarlijks gemiddeld 280 mensen de oude test niet haalden en nu met de nieuwe test 300 mensen het niet redden, is dat ook een heel andere situatie dan wanneer voorheen 20 mensen per jaar het niet haalden.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 12:14:14 #135
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_172086436
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 10:17 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Zelf heb je hier ook een goed punt. Waarbij je ook nog moet meenemen of en zo ja hoeveel het aantal afvallers wat nu zakt voor de periodieke herkeuring echt zo fors is en ook significant is gestegen.

Want 40 vrouwen en 260 mannen die de test tot nu toe niet hebben gehaald klinkt best veel.

Maar hoeveel actieve brandweervrijwilligers zijn er in Nederland? 1000? 5000? 25.000?
300 van de 1000 die het niet halen, is veel. 300 van de 25.000 die het niet halen, valt wel mee als je bedenkt dat er altijd mensen zijn die in lichamelijke gesteldheid achteruit gaan.
Even zoeken leert me dat er bijna 19.000 brandweervrijwilligers zijn. Dus minder dan 2 procent haalt dus de nieuwe fysieke test niet. Dat klinkt mij niet schrikbarend hoog. Zeker niet gezien de mogelijkheid die er is om vervolgens na een tijdje flink getraind te hebben een hertest te doen.

En als voorheen jaarlijks gemiddeld 280 mensen de oude test niet haalden en nu met de nieuwe test 300 mensen het niet redden, is dat ook een heel andere situatie dan wanneer voorheen 20 mensen per jaar het niet haalden.
De vakvereniging heeft 300 klachten ontvangen. Ik denk niet dat iedereen die niet slaagt gaat klagen.
pi_172086720
quote:

[..]

Waar is dat nou weer voor nodig? Ze is niet dik, niet bejaard en geen trol. Het is een vrouw van 53 die wat overgewicht lijkt te hebben (hoewel pakken van zoveel kilo best een vertekend beeld kunnen geven), maar die toch echt nog behoorlijk fit is gezien wat ze wél kan.

Je kunt het er best niet mee eens zijn, maar dat kan toch ook zonder dit soort teksten?
Haar onderkin is niet verborgen door een pak en ik noem haar een trol vanwege de combinatie van een lelijk uiterlijk en innerlijk.
  Moderator zaterdag 1 juli 2017 @ 12:40:02 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_172087080
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:26 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Het dikgedrukte springt er bij mij wel weer uit, onderscheid maken tussen mannen en vrouwen is discriminerend. Geen onderscheid maken tussen mannen en vrouwen is blijkbaar ook discriminerend.

Dadelijk lig ik ergens te stikken in de rook en ga ik dood omdat mevrouw de trap niet op komt.
dank u
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 31 juli 2017 @ 23:16:27 #138
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_172819879
quote:
Brandweertest niet discriminerend

De brandweer maakt zich niet schuldig aan discriminatie door mannen en vrouwen bij conditietests gelijk te beoordelen. Het College voor de Rechten van de Mens heeft dat bepaald in de zaak van een 53-jarige brandweervrouw.

Zij moest als vrijwilliger vertrekken omdat het haar tot twee keer toe niet was gelukt om met 42 kilo bepakking in twee minuten 100 traptreden te lopen.

De vrouw vindt dat bij de test rekening moet worden gehouden met geslacht en leeftijd. De vrijwilligersvakbond steunt haar. Volgens het college maken jonge mannen inderdaad meer kans, maar is dat terecht vanwege de veiligheidsrisico's.
http://nos.nl/teletekst#105
pi_172819908
quote:
Terecht natuurlijk. Die zuurstoftank gaat echt niet opeens minder wegen omdat een vrouw hem moet tillen :’) debiel wijf.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_172819959
Hoe noemt men genderneutrale brandweermannen- of vrouwen eigenlijk?
  maandag 31 juli 2017 @ 23:24:26 #141
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_172820014
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:21 schreef myShizzle het volgende:
Brandwezen?
pi_172820148
Is er ook een jaarlijkse conditie test bij de politie, zou wel moeten, zie er regelmatig een aantal die zo'n test niet gaan halen, er is dacht ik wel aan de eisen gesleuteld om m.n. het quotum aantal allochtonen te halen.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 00:39:03 #143
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_172821214
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:21 schreef myShizzle het volgende:
Brandfiguren, brandschepsels, brandmensen, brandpersonen of brandstervelingen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_172821249
Ja gemeente Amsterdam, ook hier zul je rekening moeten houden met genderneutralen, stelletje hypocrieten.
pi_172822769
quote:
terecht ^O^
pi_172822776
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:41 schreef RobbieRonald het volgende:
Ja gemeente Amsterdam, ook hier zul je rekening moeten houden met genderneutralen, stelletje hypocrieten.
zit het je zo hoog? Waar je je toch druk om kan maken zeg 8)7
pi_172823425
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:38 schreef hugecooll het volgende:

[..]

dan moet je de gehele lat verlagen
En dat blijven doen
Dat doen ze al jaren lang in het onderwijs en het resultaat is er ook naar :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_172826709
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 06:31 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

zit het je zo hoog? Waar je je toch druk om kan maken zeg 8)7
Ik maak me niet druk hoor. Ik geef slechts mijn mening.
pi_172826887
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:41 schreef RobbieRonald het volgende:
Brandweerman/brandweervrouw. :{w

Maar serieus, het is een pittige opleiding die fysiek en mentaal veel van je vraagt. Dus de eisen zijn hoog.
pi_172830022
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 11:51 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Ik maak me niet druk hoor. Ik geef slechts mijn mening.
die mening is niet relevant hier, maar blijkbaar zit het je erg hoog
pi_172830097
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 14:18 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

die mening is niet relevant hier, maar blijkbaar zit het je erg hoog
Ik zie geen relevantie in jouw reactie's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')