Rooklucht door de fabrikant? Maar je kunt naar poetsers of waar ze (volgens mij) een ozon behandeling uitvoeren. En ik had 'm persoonlijk overgeslagen als 'ie zo stinkt.quote:Op donderdag 29 juni 2017 20:40 schreef Ridocar het volgende:
De tt zegt het al, noem hier de dingen die de fabrikant erin heeft gezet waarvan je dacht: wat de f*** moet ik hiermee, tekortkomingen, overbodigheden, lelijkheden, name it.
En omdat ts mag beginnen:
M'n privéauto: '07 Skoda Roomster (babyblauw, pausmobiel, maar dat zijn niet eens de irritaties.)
- De vorige eigenaar heeft er een rookhol van gemaakt. Hoe goed ik 'm schoonmaak, ik krijg die lucht er niet uit
- Anti-carjacking slot. Als je sneller rijdt dan 10 km/h gaat de auto op slot en hij gaat van het slot als je de sleutel er weer uithaalt. Met draaiende motor iemand uit laten stappen geeft rare situaties, want je moet dan twee keer aan de hendel trekken voor de deur opengaat. De koffer gaat gewoon niet open. Er zitten knopjes bij de versnellingspook om de auto van het slot te halen, maar het went gewoon niet.
Puntje 2 is zo in te stellen. Ik had 't ingeschakeld bij mijn Skoda, maar vond t achteraf toch irritant, dus heb t weer uitgezet.quote:Op donderdag 29 juni 2017 20:40 schreef Ridocar het volgende:
De tt zegt het al, noem hier de dingen die de fabrikant erin heeft gezet waarvan je dacht: wat de f*** moet ik hiermee, tekortkomingen, overbodigheden, lelijkheden, name it.
En omdat ts mag beginnen:
M'n privéauto: '07 Skoda Roomster (babyblauw, pausmobiel, maar dat zijn niet eens de irritaties.)
- De vorige eigenaar heeft er een rookhol van gemaakt. Hoe goed ik 'm schoonmaak, ik krijg die lucht er niet uit
- Anti-carjacking slot. Als je sneller rijdt dan 10 km/h gaat de auto op slot en hij gaat van het slot als je de sleutel er weer uithaalt. Met draaiende motor iemand uit laten stappen geeft rare situaties, want je moet dan twee keer aan de hendel trekken voor de deur opengaat. De koffer gaat gewoon niet open. Er zitten knopjes bij de versnellingspook om de auto van het slot te halen, maar het went gewoon niet.
Vreemd. Mijn Peugeot Partner heeft een aparte knop om alles op slot en er vanaf te zetten. Standaard los. Verder iets vreemds met lampjes binnen en in de bagageruimte: gaan branden als je al bent uitgestapt.quote:Op donderdag 29 juni 2017 20:40 schreef Ridocar het volgende:
- Anti-carjacking slot. Als je sneller rijdt dan 10 km/h gaat de auto op slot en hij gaat van het slot als je de sleutel er weer uithaalt. Met draaiende motor iemand uit laten stappen geeft rare situaties, want je moet dan twee keer aan de hendel trekken voor de deur opengaat. De koffer gaat gewoon niet open. Er zitten knopjes bij de versnellingspook om de auto van het slot te halen, maar het went gewoon niet.
Monteurs van universele garages kijken niet in het boekje, en doen gewoon wat ze zelf weten Wij hebben hier ook eens zo'n Jazz over de vloer gehad, en de monteur die ermee bezig was probeerde het met alle geweld achterlangs want hij kon er net z'n vingers op krijgen als je de koplamp iets losschroeft. Eruit wilde wel, er terug in heeft hem een half uur gekost want hij kon net de draaibeweging niet krijgen - en op dat punt had ik al lang en breed uitgezocht dat het via de wielkast moest, maar z'n trots stond erop dat het er op dezelfde manier in moest als dat het eruit was gegaanquote:Op donderdag 29 juni 2017 21:59 schreef marc0871 het volgende:
Honda Jazz uit '04.
Voorop gesteld; fijne auto. Ruim, praktisch, zit goed en stuurt gewoon fijn.
Je moet wel een beetje gas geven bij wegrijden, anders slaat de motor af. Klein motortje, he.
Maar het grootste probleem vind ik zelf, dat ik niet eens een kapot bolletje van de koplampen kan vervangen. Je kan er gewoon niet bij.
Bij een plaatselijke garage zijn ze er met z'n tweeen, 3 kwartier mee bezig geweest.
Eerst van boven van alles aan het losmaken geweest om er bij te komen.
Toen zijn ze vanaf de onderkant gaan kijken en hebben de wielkast opengemaakt.
Daarna konden ze er bij komen.
Maar toen moest alles weer in elkaar gezet worden.
3 Kwartier. Met 2 man. Voor een bolletje van 7,50. Die je geacht wordt langs de kant van de weg, in het donker, er zelf in te kunnen zetten
Voor de rest ben ik er wel blij mee.
Ik heb een ST, zal wel zwaarder zijn achter.quote:Op donderdag 29 juni 2017 23:40 schreef Palomar het volgende:
Hier ook een 2014 Seat Leon TDI (ecomotive)
Zelfde punten als Fer hierboven (al vind ik de demping wel ok). Wat ik er nog op wil aanvullen is dat de ingebouwde navigatie supersloom is qua interface/invoeren/berekenen e.d.
(verder vind ik het wel een erg fijne auto )
Ik kon hem net aanraken met mijn vingertoppen. Verder kwam ik niet.quote:Op donderdag 29 juni 2017 22:52 schreef Dingest het volgende:
[..]
Monteurs van universele garages kijken niet in het boekje, en doen gewoon wat ze zelf weten Wij hebben hier ook eens zo'n Jazz over de vloer gehad, en de monteur die ermee bezig was probeerde het met alle geweld achterlangs want hij kon er net z'n vingers op krijgen als je de koplamp iets losschroeft. Eruit wilde wel, er terug in heeft hem een half uur gekost want hij kon net de draaibeweging niet krijgen - en op dat punt had ik al lang en breed uitgezocht dat het via de wielkast moest, maar z'n trots stond erop dat het er op dezelfde manier in moest als dat het eruit was gegaan
Ik weet zo niet meer of het wiel er eerst vanaf moet; is wat omslachtig allemaal maar op zich prima nog zelf te doen. In een garage is het helemaal geen issue. Bij sommige auto's verwijst het boekje je door naar de garage, maar bij de meeste kan je gewoon de instructies volgen en het zelf doen. Maar veel mensen vinden het dan al eng om een wiel of koplampunit los te halen.
Zij hadden er dus alleen moeite mee omdat ze het zichzelf lastig maakte door proberen via het motorruim te gaan, ipv het boekje te raadplegen/te volgen. Monteurs zijn eigenwijs daarin - 'meestal kan het zo, dan kan het nu vast ook zo'quote:Op vrijdag 30 juni 2017 01:05 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ik kon hem net aanraken met mijn vingertoppen. Verder kwam ik niet.
Ik heb toch niet van die hele grote handen en armen.
Het wiel is er niet af geweest. Alleen gedraaid.
Ik weet het boordgereedschap te vinden en ik ben niet onhandig, maar als zij er al moeite mee hebben, ga ik er niet aan beginnen.
Alhoewel ik nu wel weet waar ik moet zijn en hoe ik er moet komen. Ik stond er met mijn neus bovenop.
Hmmm...
Ik denk vast dat ze zich daar bij de volgende Jazz wel 2 keer over gaan bedenken.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 01:29 schreef Dingest het volgende:
[..]
Zij hadden er dus alleen moeite mee omdat ze het zichzelf lastig maakte door proberen via het motorruim te gaan, ipv het boekje te raadplegen/te volgen. Monteurs zijn eigenwijs daarin - 'meestal kan het zo, dan kan het nu vast ook zo'
Ik heb zelf ook een algemeen irritatiepuntje gepost. Misschien is het idd beter als we ons beperken tot ontwerpfoutjes.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 01:31 schreef Geralt het volgende:
=edit=
Ow niet goed gelezen. Ik dacht dat het over algemene irritaties ging en niet over zaken die af fabriek erin zitten.
Dan had je een andere moeten kopen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 11:39 schreef junkiesietze het volgende:
Dat mn auto geen achterwielaandrijving heeft
Ik bedoel voor een USB stick, voor MP3 in de radioquote:
Heb nog een tijdje gekeken voor een Tiguan, maar kwamen niet echt super betrouwbaar over, hoe is dat bij die van jou? Welk bouwjaar?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 08:46 schreef Tinkepink het volgende:
VW Tiguan diesel "rammelt" op 1500 toeren, wat erger wordt als het buiten koud is.
Maar dat had je er niet bij geschrevenquote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik bedoel voor een USB stick, voor MP3 in de radio
Of een te zware rechter voet?quote:
Volvo V60 D6 566 euro per kwartaal.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 05:12 schreef WcPot het volgende:
Volvo V60 D2
¤ 370.- wegenbelasting per kwartaal
Dat had ik niet verwacht. De dacht dat de plugin hybride/ Twin engine goedkoper waren door de elektrische motor. Maar dat is dus niet zo.quote:
Hehe, dat lucht op.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 11:10 schreef Coritchando het volgende:
Aan mijn Peugeot 407 (2004) irriteert mij werkelijk alles. De grootste miskoop uit mijn leven, wat een kut auto.
...bij thuiskomst gaat ie direct naar de export of ik steek hem aan en organiseer een buurt BBQ.
Nog niet genoeg, pas als ie weg is zal ik rustenquote:
Dan ben je gewoon te groot voor die auto. .quote:Op maandag 3 juli 2017 11:56 schreef pvdplanet het volgende:
Mazda MX-5 1.6 - Stuur is te groot en niet in hoogte verstelbaar. Been zit klem tussen stuur en deurgreep
Toch niet handgeschakeld, he? Heb net drie dagen in een V40 met handgeschakelde 6-bak gereden.....was het na drie verkeerslichten al zat.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 09:47 schreef Glijdt_licht het volgende:
Volvo C30 1.8 2008 .. er had een 6bak in gemogen
Op zich heel gewone slijtage zaken. Welke auto , bouwjaar en km's?quote:Op vrijdag 14 juli 2017 12:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Momenteel veel onkosten
Schijfremmen plus remblokken vervangen nieuwe banden en een stuk schuren plamuren spuiten ivm roest
En dan moet de beurt + apk nog komen.
* Jarenlang weinig onkosten gehad en nu in 1 jaar best wel veel slijtagedingen.
Jap van 12 jaar oud 126000 kmquote:Op vrijdag 14 juli 2017 12:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Op zich heel gewone slijtage zaken. Welke auto , bouwjaar en km's?
Toch niet verkeerd? Ik had een VW en daar moesten de schijven en blokken al bij 100.000 vervangen worden. Katsversleten. Bij m'n vorige Peugeot Partner ook na 130.000quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:12 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Jap van 12 jaar oud 126000 km
Voor de tweede keer al komt doordat het een buitenslaper is en ik soms het het ov reis dan rij ik te weinig en dan gaan ze roesten...quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Toch niet verkeerd? Ik had een VW en daar moesten de schijven en blokken al bij 100.000 vervangen worden. Katsversleten. Bij m'n vorige Peugeot Partner ook na 130.000
Remschijven moet je ook aan beide kanten invetten met een dun laagje vaseline.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Voor de tweede keer al komt doordat het een buitenslaper is en ik soms het het ov reis dan rij ik te weinig en dan gaan ze roesten...
Ow jahquote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Remschijven moet je ook aan beide kanten invetten met een dun laagje vaseline.
Kunnen ze niet afgedraaid worden?quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Voor de tweede keer al komt doordat het een buitenslaper is en ik soms het het ov reis dan rij ik te weinig en dan gaan ze roesten...
Nee was al 1 keer gedaan ze zouden te dun/zwak gaan worden.quote:
Topidee, ga ik meteen doenquote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Remschijven moet je ook aan beide kanten invetten met een dun laagje vaseline.
Ja, dan worden de blokken ook gesmeerd nl.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 14:33 schreef Ridocar het volgende:
Gewoon laten zitten als ik ga rijden, toch?
Nou dan borduur ik daar even op verder. De automaat van mn BMW 530d schakelt ook te snel terug als ik gaf bij geef (via pedaal of CC) en dat wil ik lang niet altijd.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 15:34 schreef Anne het volgende:
Ik dacht al dat dit topic me ergens aan deed denken .
PTA / Wat voor een (on)bedoelde vervelende dingen heeft jouw auto?
Gezien ik inmiddels een andere auto heb.. hmm!
Mijn grootste irritatie is toch denk ik wel de automatische versnellingsbak van mijn Toyota Yaris uit 2010.
Hij is niet heel verkeerd, maar hij heeft wel een handleiding. En file-rijden is wel een beetje een ramp (hij zet hem nogal snel in zijn 1 of 2 in plaats van in zijn 3).
Langzamer het gas intrappen wil weleens werken, dus uiteindelijk net zo diep, maar iets langzamer je voet omlaag duwen.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 15:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou dan borduur ik daar even op verder. De automaat van mn BMW 530d schakelt ook te snel terug als ik gaf bij geef (via pedaal of CC) en dat wil ik lang niet altijd.
Langzamer het gas intrappen wil weleens werken, dus uiteindelijk net zo diep, maar iets langzamer je voet omlaag duwen.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 15:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou dan borduur ik daar even op verder. De automaat van mn BMW 530d schakelt ook te snel terug als ik gaf bij geef (via pedaal of CC) en dat wil ik lang niet altijd.
Ik vind het vooral irritant als ik 110 op CC rij en ik geef een doordruktik zodat hij in 1 x naar 120 gaat, dan gaat ie een versnelling terug. Dat vind ik te snelquote:Op vrijdag 14 juli 2017 16:12 schreef Fer het volgende:
[..]
Langzamer het gas intrappen wil weleens werken, dus uiteindelijk net zo diep, maar iets langzamer je voet omlaag duwen.
Veel bakken reageren erop, de truuk is echt rustig het gas steeds dieper indrukken.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 16:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik vind het vooral irritant als ik 110 op CC rij en ik geef een doordruktik zodat hij in 1 x naar 120 gaat, dan gaat ie een versnelling terug. Dat vind ik te snel
Nog nooit een XE, XF of XJ diesel automaat gereden zeker? Daar ligt een 8bak in, maar niet bijstersnel. Als je van 130 naar 150 wilt is het sneller om de flippers te pakken dan het gas intrappen, want hij moet even nadenken dat ie toch wel van zijn 8 naar zijn 5 terug moet. Als je rustig rijdt echter, dan krijg je het toerental nauwelijks boven de 1800 toeren.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 15:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou dan borduur ik daar even op verder. De automaat van mn BMW 530d schakelt ook te snel terug als ik gaf bij geef (via pedaal of CC) en dat wil ik lang niet altijd.
Lijkt me een mooie auto! Waarom is het een "vagina" auto?quote:407
Vast tapen is geen optie?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 14:00 schreef BertV het volgende:
aygo, super aankoop maar toch:
- (ongebruikte) gordel aan de passagierskant rammelt tegen de zijkant van het interieur.
Vergeet het telkens te melden bij onderhoud.
- Zelf gekochte moersleutel bonkt op het reservewiel in de bagageruimte (oude was krom)
(heb er nu dikke folie omheen voor een doffere bonk)
- kleine parkeerschade door anderen.
Vroeg je dat aan mij?quote:Op vrijdag 14 juli 2017 23:27 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Lijkt me een mooie auto! Waarom is het een "vagina" auto?
Je gsi staat er op de foto nog wel knap bij!quote:Op zaterdag 15 juli 2017 19:44 schreef PluggieOD het volgende:
Dat mijn auto in 2001 echt veel mooier was:
[ afbeelding ]
Ik heb er ook last van in mn mx-5 NB en ik ben 1,77mquote:Op dinsdag 4 juli 2017 12:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon te groot voor die auto. .
Waarom zou je dat willen? Je swiped hooguit een keer in het half uur als het zicht wat minder word.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 04:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
Toyota,
De achterruit ruitenwisser heeft geen interval stand.
Omdat de weg soms zo nat is dat het niet meteen binnen 1 seconden weer nat is maar wel langzaam genoeg is dat je niet om de 15 seconden die hendel wil overhalen?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 14:17 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen? Je swiped hooguit een keer in het half uur als het zicht wat minder word.
Het gaat hier over de achterwisser.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 14:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Omdat de weg soms zo nat is dat het niet meteen binnen 1 seconden weer nat is maar wel langzaam genoeg is dat je niet om de 15 seconden die hendel wil overhalen?
Nonsens.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 15:31 schreef Dingest het volgende:
Niet alle auto's zijn hetzelfde hè... Eén en ander heeft met stroomlijning en ontwerp te maken. Bij sommige auto's zorgt dat ervoor dat je nauwelijks een achterruitenwisser nodig hebt (en sedans hebben ze eigenlijk niet), bij anderen vangt de achterruit bijna net zoveel water - van boven of onder - als de voorruit en moet hij in een goede regenbui constant aanstaan om goed zicht naar achter te behouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |