Hehe, dat lucht op.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 11:10 schreef Coritchando het volgende:
Aan mijn Peugeot 407 (2004) irriteert mij werkelijk alles. De grootste miskoop uit mijn leven, wat een kut auto.
...bij thuiskomst gaat ie direct naar de export of ik steek hem aan en organiseer een buurt BBQ.
Nog niet genoeg, pas als ie weg is zal ik rustenquote:
Dan ben je gewoon te groot voor die auto. .quote:Op maandag 3 juli 2017 11:56 schreef pvdplanet het volgende:
Mazda MX-5 1.6 - Stuur is te groot en niet in hoogte verstelbaar. Been zit klem tussen stuur en deurgreep
Toch niet handgeschakeld, he? Heb net drie dagen in een V40 met handgeschakelde 6-bak gereden.....was het na drie verkeerslichten al zat.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 09:47 schreef Glijdt_licht het volgende:
Volvo C30 1.8 2008 .. er had een 6bak in gemogen
Op zich heel gewone slijtage zaken. Welke auto , bouwjaar en km's?quote:Op vrijdag 14 juli 2017 12:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Momenteel veel onkosten
Schijfremmen plus remblokken vervangen nieuwe banden en een stuk schuren plamuren spuiten ivm roest
En dan moet de beurt + apk nog komen.
* Jarenlang weinig onkosten gehad en nu in 1 jaar best wel veel slijtagedingen.
Jap van 12 jaar oud 126000 kmquote:Op vrijdag 14 juli 2017 12:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Op zich heel gewone slijtage zaken. Welke auto , bouwjaar en km's?
Toch niet verkeerd? Ik had een VW en daar moesten de schijven en blokken al bij 100.000 vervangen worden. Katsversleten. Bij m'n vorige Peugeot Partner ook na 130.000quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:12 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Jap van 12 jaar oud 126000 km
Voor de tweede keer al komt doordat het een buitenslaper is en ik soms het het ov reis dan rij ik te weinig en dan gaan ze roesten...quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Toch niet verkeerd? Ik had een VW en daar moesten de schijven en blokken al bij 100.000 vervangen worden. Katsversleten. Bij m'n vorige Peugeot Partner ook na 130.000
Remschijven moet je ook aan beide kanten invetten met een dun laagje vaseline.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Voor de tweede keer al komt doordat het een buitenslaper is en ik soms het het ov reis dan rij ik te weinig en dan gaan ze roesten...
Ow jahquote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Remschijven moet je ook aan beide kanten invetten met een dun laagje vaseline.
Kunnen ze niet afgedraaid worden?quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Voor de tweede keer al komt doordat het een buitenslaper is en ik soms het het ov reis dan rij ik te weinig en dan gaan ze roesten...
Nee was al 1 keer gedaan ze zouden te dun/zwak gaan worden.quote:
Topidee, ga ik meteen doenquote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Remschijven moet je ook aan beide kanten invetten met een dun laagje vaseline.
Ja, dan worden de blokken ook gesmeerd nl.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 14:33 schreef Ridocar het volgende:
Gewoon laten zitten als ik ga rijden, toch?
Nou dan borduur ik daar even op verder. De automaat van mn BMW 530d schakelt ook te snel terug als ik gaf bij geef (via pedaal of CC) en dat wil ik lang niet altijd.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 15:34 schreef Anne het volgende:
Ik dacht al dat dit topic me ergens aan deed denken .
PTA / Wat voor een (on)bedoelde vervelende dingen heeft jouw auto?
Gezien ik inmiddels een andere auto heb.. hmm!
Mijn grootste irritatie is toch denk ik wel de automatische versnellingsbak van mijn Toyota Yaris uit 2010.
Hij is niet heel verkeerd, maar hij heeft wel een handleiding. En file-rijden is wel een beetje een ramp (hij zet hem nogal snel in zijn 1 of 2 in plaats van in zijn 3).
Langzamer het gas intrappen wil weleens werken, dus uiteindelijk net zo diep, maar iets langzamer je voet omlaag duwen.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 15:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou dan borduur ik daar even op verder. De automaat van mn BMW 530d schakelt ook te snel terug als ik gaf bij geef (via pedaal of CC) en dat wil ik lang niet altijd.
Langzamer het gas intrappen wil weleens werken, dus uiteindelijk net zo diep, maar iets langzamer je voet omlaag duwen.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 15:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou dan borduur ik daar even op verder. De automaat van mn BMW 530d schakelt ook te snel terug als ik gaf bij geef (via pedaal of CC) en dat wil ik lang niet altijd.
Ik vind het vooral irritant als ik 110 op CC rij en ik geef een doordruktik zodat hij in 1 x naar 120 gaat, dan gaat ie een versnelling terug. Dat vind ik te snelquote:Op vrijdag 14 juli 2017 16:12 schreef Fer het volgende:
[..]
Langzamer het gas intrappen wil weleens werken, dus uiteindelijk net zo diep, maar iets langzamer je voet omlaag duwen.
Veel bakken reageren erop, de truuk is echt rustig het gas steeds dieper indrukken.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 16:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik vind het vooral irritant als ik 110 op CC rij en ik geef een doordruktik zodat hij in 1 x naar 120 gaat, dan gaat ie een versnelling terug. Dat vind ik te snel
Nog nooit een XE, XF of XJ diesel automaat gereden zeker? Daar ligt een 8bak in, maar niet bijstersnel. Als je van 130 naar 150 wilt is het sneller om de flippers te pakken dan het gas intrappen, want hij moet even nadenken dat ie toch wel van zijn 8 naar zijn 5 terug moet. Als je rustig rijdt echter, dan krijg je het toerental nauwelijks boven de 1800 toeren.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 15:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou dan borduur ik daar even op verder. De automaat van mn BMW 530d schakelt ook te snel terug als ik gaf bij geef (via pedaal of CC) en dat wil ik lang niet altijd.
Lijkt me een mooie auto! Waarom is het een "vagina" auto?quote:407
Vast tapen is geen optie?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 14:00 schreef BertV het volgende:
aygo, super aankoop maar toch:
- (ongebruikte) gordel aan de passagierskant rammelt tegen de zijkant van het interieur.
Vergeet het telkens te melden bij onderhoud.
- Zelf gekochte moersleutel bonkt op het reservewiel in de bagageruimte (oude was krom)
(heb er nu dikke folie omheen voor een doffere bonk)
- kleine parkeerschade door anderen.
Vroeg je dat aan mij?quote:Op vrijdag 14 juli 2017 23:27 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Lijkt me een mooie auto! Waarom is het een "vagina" auto?
Je gsi staat er op de foto nog wel knap bij!quote:Op zaterdag 15 juli 2017 19:44 schreef PluggieOD het volgende:
Dat mijn auto in 2001 echt veel mooier was:
[ afbeelding ]
Ik heb er ook last van in mn mx-5 NB en ik ben 1,77mquote:Op dinsdag 4 juli 2017 12:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon te groot voor die auto. .
Waarom zou je dat willen? Je swiped hooguit een keer in het half uur als het zicht wat minder word.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 04:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
Toyota,
De achterruit ruitenwisser heeft geen interval stand.
Omdat de weg soms zo nat is dat het niet meteen binnen 1 seconden weer nat is maar wel langzaam genoeg is dat je niet om de 15 seconden die hendel wil overhalen?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 14:17 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen? Je swiped hooguit een keer in het half uur als het zicht wat minder word.
Het gaat hier over de achterwisser.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 14:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Omdat de weg soms zo nat is dat het niet meteen binnen 1 seconden weer nat is maar wel langzaam genoeg is dat je niet om de 15 seconden die hendel wil overhalen?
Nonsens.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 15:31 schreef Dingest het volgende:
Niet alle auto's zijn hetzelfde hè... Eén en ander heeft met stroomlijning en ontwerp te maken. Bij sommige auto's zorgt dat ervoor dat je nauwelijks een achterruitenwisser nodig hebt (en sedans hebben ze eigenlijk niet), bij anderen vangt de achterruit bijna net zoveel water - van boven of onder - als de voorruit en moet hij in een goede regenbui constant aanstaan om goed zicht naar achter te behouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |