Hehe, dat lucht op.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 11:10 schreef Coritchando het volgende:
Aan mijn Peugeot 407 (2004) irriteert mij werkelijk alles. De grootste miskoop uit mijn leven, wat een kut auto.
...bij thuiskomst gaat ie direct naar de export of ik steek hem aan en organiseer een buurt BBQ.
Nog niet genoeg, pas als ie weg is zal ik rustenquote:
Dan ben je gewoon te groot voor die auto. .quote:Op maandag 3 juli 2017 11:56 schreef pvdplanet het volgende:
Mazda MX-5 1.6 - Stuur is te groot en niet in hoogte verstelbaar. Been zit klem tussen stuur en deurgreep
Toch niet handgeschakeld, he? Heb net drie dagen in een V40 met handgeschakelde 6-bak gereden.....was het na drie verkeerslichten al zat.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 09:47 schreef Glijdt_licht het volgende:
Volvo C30 1.8 2008 .. er had een 6bak in gemogen
Op zich heel gewone slijtage zaken. Welke auto , bouwjaar en km's?quote:Op vrijdag 14 juli 2017 12:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Momenteel veel onkosten
Schijfremmen plus remblokken vervangen nieuwe banden en een stuk schuren plamuren spuiten ivm roest
En dan moet de beurt + apk nog komen.
* Jarenlang weinig onkosten gehad en nu in 1 jaar best wel veel slijtagedingen.
Jap van 12 jaar oud 126000 kmquote:Op vrijdag 14 juli 2017 12:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Op zich heel gewone slijtage zaken. Welke auto , bouwjaar en km's?
Toch niet verkeerd? Ik had een VW en daar moesten de schijven en blokken al bij 100.000 vervangen worden. Katsversleten. Bij m'n vorige Peugeot Partner ook na 130.000quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:12 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Jap van 12 jaar oud 126000 km
Voor de tweede keer al komt doordat het een buitenslaper is en ik soms het het ov reis dan rij ik te weinig en dan gaan ze roesten...quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Toch niet verkeerd? Ik had een VW en daar moesten de schijven en blokken al bij 100.000 vervangen worden. Katsversleten. Bij m'n vorige Peugeot Partner ook na 130.000
Remschijven moet je ook aan beide kanten invetten met een dun laagje vaseline.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Voor de tweede keer al komt doordat het een buitenslaper is en ik soms het het ov reis dan rij ik te weinig en dan gaan ze roesten...
Ow jahquote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Remschijven moet je ook aan beide kanten invetten met een dun laagje vaseline.
Kunnen ze niet afgedraaid worden?quote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Voor de tweede keer al komt doordat het een buitenslaper is en ik soms het het ov reis dan rij ik te weinig en dan gaan ze roesten...
Nee was al 1 keer gedaan ze zouden te dun/zwak gaan worden.quote:
Topidee, ga ik meteen doenquote:Op vrijdag 14 juli 2017 13:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Remschijven moet je ook aan beide kanten invetten met een dun laagje vaseline.
Ja, dan worden de blokken ook gesmeerd nl.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 14:33 schreef Ridocar het volgende:
Gewoon laten zitten als ik ga rijden, toch?
Nou dan borduur ik daar even op verder. De automaat van mn BMW 530d schakelt ook te snel terug als ik gaf bij geef (via pedaal of CC) en dat wil ik lang niet altijd.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 15:34 schreef Anne het volgende:
Ik dacht al dat dit topic me ergens aan deed denken .
PTA / Wat voor een (on)bedoelde vervelende dingen heeft jouw auto?
Gezien ik inmiddels een andere auto heb.. hmm!
Mijn grootste irritatie is toch denk ik wel de automatische versnellingsbak van mijn Toyota Yaris uit 2010.
Hij is niet heel verkeerd, maar hij heeft wel een handleiding. En file-rijden is wel een beetje een ramp (hij zet hem nogal snel in zijn 1 of 2 in plaats van in zijn 3).
Langzamer het gas intrappen wil weleens werken, dus uiteindelijk net zo diep, maar iets langzamer je voet omlaag duwen.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 15:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou dan borduur ik daar even op verder. De automaat van mn BMW 530d schakelt ook te snel terug als ik gaf bij geef (via pedaal of CC) en dat wil ik lang niet altijd.
Langzamer het gas intrappen wil weleens werken, dus uiteindelijk net zo diep, maar iets langzamer je voet omlaag duwen.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 15:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou dan borduur ik daar even op verder. De automaat van mn BMW 530d schakelt ook te snel terug als ik gaf bij geef (via pedaal of CC) en dat wil ik lang niet altijd.
Ik vind het vooral irritant als ik 110 op CC rij en ik geef een doordruktik zodat hij in 1 x naar 120 gaat, dan gaat ie een versnelling terug. Dat vind ik te snelquote:Op vrijdag 14 juli 2017 16:12 schreef Fer het volgende:
[..]
Langzamer het gas intrappen wil weleens werken, dus uiteindelijk net zo diep, maar iets langzamer je voet omlaag duwen.
Veel bakken reageren erop, de truuk is echt rustig het gas steeds dieper indrukken.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 16:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik vind het vooral irritant als ik 110 op CC rij en ik geef een doordruktik zodat hij in 1 x naar 120 gaat, dan gaat ie een versnelling terug. Dat vind ik te snel
Nog nooit een XE, XF of XJ diesel automaat gereden zeker? Daar ligt een 8bak in, maar niet bijstersnel. Als je van 130 naar 150 wilt is het sneller om de flippers te pakken dan het gas intrappen, want hij moet even nadenken dat ie toch wel van zijn 8 naar zijn 5 terug moet. Als je rustig rijdt echter, dan krijg je het toerental nauwelijks boven de 1800 toeren.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 15:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou dan borduur ik daar even op verder. De automaat van mn BMW 530d schakelt ook te snel terug als ik gaf bij geef (via pedaal of CC) en dat wil ik lang niet altijd.
Lijkt me een mooie auto! Waarom is het een "vagina" auto?quote:407
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |