abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 30 juni 2017 @ 00:50:58 #151
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_172058307
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 00:04 schreef Nattekat het volgende:
0 muntjes vandaag.

Kutsysteem, ik blijf erbij
Kan niet, dan heb je gisternacht nog coins gehad.
Ik kreeg vandaag ook 2 pokemon terug zonder coins maar dat was ook omdat er afgelopen nacht ook een terug was gekomen.
Voor mij is het gemiddeld wel beter dan eerst, toen was ik al blij met 30 coins op een dag, nu elke dag of om de dag 50 coins gaat toch sneller.
Maar eigenlijk zou je gewoon voor elke pokemon die terugkomt coins moeten krijgen en niet max 50 per dag.
Stel dan in dat er max 5 pokemon in gyms geplaatst kunnen worden om het te beperken.
pi_172058355
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 23:30 schreef Blobje het volgende:

[..]

Val hem 1 keer aan en diegene met lage motivatie vallen er wel uit. Even wisselen van account en ze zetten hun eigen er weer in. Beetje onnodig nu je de gyms zo leeg hebt, maar er zijn vast mensen die zo spelen.
Zit wel 10 min wachttijd tussen
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_172059347
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 00:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zit wel 10 min wachttijd tussen
Is dat echt zo ? Bijplaatsen voor je eigen team kan idd pas na 10 minuten na verovering van een gym; maar op overnemen zit volgens mij geen tijdslimiet.
  vrijdag 30 juni 2017 @ 05:59:09 #154
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_172059350
Kun je nog ergens een log zien hoeveel muntjes je gekregen hebt?
Je kan zien hoe laat een pokemon terug komt, maar volgens mij niet wat hij opgebracht heeft?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 30 juni 2017 @ 06:26:26 #155
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_172059408
Mijn Pokemon werd na 8u18 uit de gym gegooid. Hadden ze geen 2 minuten langer kunnen wachten :D. Nu moet ik nog 1 coin gaan zoeken
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_172059468
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 00:04 schreef Nattekat het volgende:
0 muntjes vandaag.

Kutsysteem, ik blijf erbij
we zijn het eens.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 07:13:13 #157
155227 crew  Guppy
dus
pi_172059560
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 06:46 schreef Pheno het volgende:

[..]

we zijn het eens.
Ik niet. Ik heb nu een redelijk steady cashflow, waar ik eerder soms maar 10 muntjes op een dag had.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_172059570
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 23:12 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Dat heb ik hier ook eens gehad ja, sommige mensen snappen het niet, voor straf heb ik vandaag niks gesloopt in de buurt, mijn blauwe dorpsgenoten krijgen vandaag geen muntjes.
Ik heb meestal geen idee wie sinds wanneer in een gym zit. Als ik tijd heb speel ik, anders niet. Soms zal dat idd lullig getimed zijn, maar dat heeft weinig met opzet te maken.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 30 juni 2017 @ 07:31:10 #159
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_172059646
Haha, ik heb al een dag een Ivysaur van 726 in een gym. Kwam er langs met de trein en was de eerste die ik kon selecteren :D.
pi_172059658
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 07:13 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik niet. Ik heb nu een redelijk steady cashflow, waar ik eerder soms maar 10 muntjes op een dag had.
Ik nog steeds nul, maar ik word dan ook niet bepaald gemotiveerd om als casual speler mee te doen met gymgevechten. Ik heb geen zin om een half uur ergens in de regen te staan :P

Waarom ik het gymgedoe qua gameplay kut vind:
- Je wordt gestraft als je een hoge cp (dus veel moeite erin gestopt) pokemon in een gym stopt (motivatie pokemon daalt sneller)
- Je wordt gestraft als je pokemon tegelijkertijd uit een gym worden geflikkerd (max muntjes per dag)
- je krijgt niets als je in een gym blijft staan (gestraft worden omdat je in een gym staat, really?)
- Je wordt gestraft als je niet in een groep speelt (de interessantere high tier raids)
- er is geen enkele reden om een gym nog in jouw kleur te willen houden, het levert geen voordelen
- Er is geen enkele motivatie om een gym aan te vallen, je krijgt er niets voor
- als maar een kleur actief bezig is (100% blauw in mijn gebied), dan worden die ook genaaid want er is niemand die ze er uit gaat flikkeren

Dus wat gaat er straks gebeuren: blauw in mijn gebied gaat multi-accounten om zichzelf eruit te gooien, want anders hebben ze niets. Niantic moet juist zorgen dat iedereen (dus alle drie de kleuren) weer met gyms bezig wil houden door te motiveren, niet door te straffen :P

Ik snap echt het doel van deze update niet. Casuals zoals ik motiveer je niet om mee te doen in ieder geval. En voordat iemand het vraagt: app is al verwijderd. Ik wacht wel op gen 3/4 zodat ik ook wat nieuws kan vangen :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 30 juni 2017 @ 07:36:30 #161
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_172059671
Gister veel snorlax en tyranitar in de RAIDS vergeleken met eergisteren.
Gerucht gaat dat de LVL4 raids minder vaak zullen komen (geen idee wat hiervan klopt).
pi_172059689
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 07:33 schreef Pheno het volgende:
- er is geen enkele reden om een gym nog in jouw kleur te willen houden, het levert geen voordelen
Correctie: een miniem voordeel bij een raid en bij het spinnen voor items.
Daarom houd ik de gyms om de hoek ook zoveel mogelijk blauw terwijl de gyms wat verder weg van mij vaak mogen wisselen voor muntjes ;)
pi_172059700
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 07:38 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Correctie: een miniem voordeel bij een raid en bij het spinnen voor items.
Daarom houd ik de gyms om de hoek ook zoveel mogelijk blauw terwijl de gyms wat verder weg van mij vaak mogen wisselen voor muntjes ;)
Wat is het voordeel dan?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_172059705
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 07:39 schreef Pheno het volgende:

[..]

Wat is het voordeel dan?
BIj raids krijg je na afloop meer ballen om te proberen de pokemon te vangen als de gym jouw kleur had.
Bij het spinnen krijg je meer items (nog meer als je reputatie in de gym hoger is).

Wat ik zei - miniem. Maar wel iets ;)
pi_172059738
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 07:40 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

BIj raids krijg je na afloop meer ballen om te proberen de pokemon te vangen als de gym jouw kleur had.
Bij het spinnen krijg je meer items als je reputatie in de gym hoger is.

Wat ik zei - miniem. Maar wel iets ;)
Mwoa, ik word er weinig warm van inderdaad. Ik ren nu niet naar CS om die gym daar over te nemen :P

En bij dezen weer het grootste euvel: uitleg in de app. Filthy casuals zoals ik blijven niet twitter/reddit/whatever volgen om dingen te weten, die starten de app na een update op en willen spelen, en er zeker geen wetenschap er van maken :P Zoals bijna elke app werkt zeg maar. Ik speel al twee jaar One Piece Treasure Cruise in de trein en daar komen zo af en toe ook nieuwe features en modi in. Compleet met uitleg en wel. Waarom Niantic dit zo lastig vind: ze hebben al een help-icoontje, zorg dan ook voor nuttige uitleg als je er op tikt.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_172059806
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 07:45 schreef Pheno het volgende:

[..]

Mwoa, ik word er weinig warm van inderdaad. Ik ren nu niet naar CS om die gym daar over te nemen :P

En bij dezen weer het grootste euvel: uitleg in de app. Filthy casuals zoals ik blijven niet twitter/reddit/whatever volgen om dingen te weten, die starten de app na een update op en willen spelen, en er zeker geen wetenschap er van maken :P Zoals bijna elke app werkt zeg maar. Ik speel al twee jaar One Piece Treasure Cruise in de trein en daar komen zo af en toe ook nieuwe features en modi in. Compleet met uitleg en wel. Waarom Niantic dit zo lastig vind: ze hebben al een help-icoontje, zorg dan ook voor nuttige uitleg als je er op tikt.
Klein beetje verdedigen: op hun eigen site staan wel een aantal duidelijke artikelen; bijvoorbeeld:
https://support.pokemongo(...)s/articles/222049347

Maar in-app is bedroevend idd.
pi_172060222
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 07:52 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Klein beetje verdedigen: op hun eigen site staan wel een aantal duidelijke artikelen; bijvoorbeeld:
https://support.pokemongo(...)s/articles/222049347

Maar in-app is bedroevend idd.
Ik programmeer zelf websites en het is misschien treurig, maar de meeste mensen gaan niet op zoek naar handleidingen. Het is te vergelijken met een nieuwe televisie: je pakt de doos uit, doet de stekker in het stopcontact en je verwacht dat alleen het aanknopje genoeg is om beeld te krijgen. Wil je meer dan weet je dat er een menu is. Het menu moet duidelijk zijn. Dat wil zeggen: logisch gegroepeerd, duidelijke beschrijvingen, etc. En die Quick-guide en 100 pagina tellende handleiding lag al bij het oud papier toen de doos net open was gemaakt. Dus als er hele speciale dingen in de handleiding stond, al was het hoe je opeens naar 8K kon springen: als het niet duidelijk terug te vinden is in het menu dan gaat die tv nooit 8K tonen :+

Pokemon GO is echt het voorbeeld hoe het niet moet :P Het is Pokemon, dus een vergevende fanbase, maar waren het random andere beesten geweest dan was deze app afgefakkeld door gamers.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 30 juni 2017 @ 08:39:39 #168
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_172060290
Ik vind het gymsysteem wel aardig zo. Al heb ik hier in Rotterdam wel erg veel last van spoofers. Binnen twee minuten lig je weer uit een gym.

Voordeel: ze zijn wel redelijk snel over te nemen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Moderator vrijdag 30 juni 2017 @ 08:50:12 #169
42184 crew  DaMart
pi_172060402
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 00:50 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Kan niet, dan heb je gisternacht nog coins gehad.
Tenzij geen enkele pokemon van hem terug is gekomen gisteren...
quote:
Maar eigenlijk zou je gewoon voor elke pokemon die terugkomt coins moeten krijgen en niet max 50 per dag.
Stel dan in dat er max 5 pokemon in gyms geplaatst kunnen worden om het te beperken.
Eens. Gewoon maximaal 10 muntjes per pokemon per dag. Als ze dan aantal pokemon in gyms beperken tot 10, zit je dus ook weer aan maximaal 100 coins per dag. En je voorkomt dat een select groepje spelers bijna alle gyms in een dorp in handen heeft, wat doorstroming weer bevordert,
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_172060704
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 07:52 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Klein beetje verdedigen: op hun eigen site staan wel een aantal duidelijke artikelen; bijvoorbeeld:
https://support.pokemongo(...)s/articles/222049347

Maar in-app is bedroevend idd.
In-app staat uitleg over de nieuwe gyms, verder is het niet bepaald rocket science hoe je pokemon go moet spelen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_172060726
Oh wacht, dus het feit dat mijn Pokemon nu al 2 dagen in dezelfde gym staat, is eigenlijk nutteloos?
pi_172060812
Yep.

En dafuq. Gym op de rotonde hier is verdwenen. Terwijl je die prima te voet kon bereiken :(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_172060818
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:12 schreef Wantie het volgende:

[..]

In-app staat uitleg over de nieuwe gyms, verder is het niet bepaald rocket science hoe je pokemon go moet spelen...
Nou blijkbaar wel als ik hier de klachten lees dat er n00bs zijn :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 30 juni 2017 @ 09:24:27 #174
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_172060961
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 09:17 schreef Pheno het volgende:

[..]

Nou blijkbaar wel als ik hier de klachten lees dat er n00bs zijn :P
Ik vind dat de nieuwe update wel meer uitleg geeft dan ooit tevoren, maar heel erg veel in game uitleg is er niet nee. Leren door tutorials en youtube en vrienden en gewoon maar doen. Denk ik :{

Heb je nu trouwens een raid pas?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_172061232
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 07:33 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik nog steeds nul, maar ik word dan ook niet bepaald gemotiveerd om als casual speler mee te doen met gymgevechten. Ik heb geen zin om een half uur ergens in de regen te staan :P
Logisch, maar het regent niet altijd.
quote:
Waarom ik het gymgedoe qua gameplay kut vind:
- Je wordt gestraft als je een hoge cp (dus veel moeite erin gestopt) pokemon in een gym stopt (motivatie pokemon daalt sneller)
Dat is inderdaad kut, waardoor bepaalde defenders minder waard zijn.
Maar high level attackers zijn perfect bij raids.
quote:
- Je wordt gestraft als je pokemon tegelijkertijd uit een gym worden geflikkerd (max muntjes per dag)
Straffen houdt in dat er een sanctie volgt. Dat is niet het geval.
Bovendien, waarom zou je beloond moeten worden voor verlies?

quote:
- je krijgt niets als je in een gym blijft staan (gestraft worden omdat je in een gym staat, really?)
Idem als hier boven, er is geen sprake van een sanctie.
Als je in een gym staat verdien je tot max 50 coins per dag.
Daarnaast word je beloond voor het voeren van je pokemon en stijgt je badge in aanzien.
quote:
- Je wordt gestraft als je niet in een groep speelt (de interessantere high tier raids)
Raids is een vorm van coöperatieve gameplay.
Als je niet met meerdere personen wilt spelen, dan ben je inderdaad in het nadeel. Maar ook Dat is geen bestraffing.
quote:
- er is geen enkele reden om een gym nog in jouw kleur te willen houden, het levert geen voordelen
Voordelen zijn al genoemd, maar het is niet de bedoeling van het spel dat gyms permanent op slot zitten.
quote:
- Er is geen enkele motivatie om een gym aan te vallen, je krijgt er niets voor
Jawel,je krijgt xp voor het aanvallen en elke verslagen pokemon en als je de gym in eigen kleur hebt gemaakt krijg je xp en dust voor het voeren.
Verder krijg je badge xp voor het in de gym staan en de handelingen die je in de gym doet.

quote:
- als maar een kleur actief bezig is (100% blauw in mijn gebied), dan worden die ook genaaid want er is niemand die ze er uit gaat flikkeren
Het is ook geen gezonde situatie dat een gebied permanent op slot zit.

quote:
Dus wat gaat er straks gebeuren: blauw in mijn gebied gaat multi-accounten om zichzelf eruit te gooien, want anders hebben ze niets.
Dat was in het oude systeem al zo, mensen in jouw wijk gaan multi-accounten om plaats voor zichzelf te maken in de gyms.

quote:
Niantic moet juist zorgen dat iedereen (dus alle drie de kleuren) weer met gyms bezig wil houden door te motiveren, niet door te straffen
Dat je het als straf ziet komt doordat de totale beloning verlaagd is, van 100 coins per dag en 5000 stardust naar 50 coins en een handjevol stardust.
Verder is het spel verbeterd: je hoeft geen 15 gyms in de lucht te houden om het maximale aantal coins te bemachtigen, waardoor meer spelers toegang tot gyms hebben.

quote:
Ik snap echt het doel van deze update niet. Casuals zoals ik motiveer je niet om mee te doen in ieder geval. En voordat iemand het vraagt: app is al verwijderd. Ik wacht wel op gen 3/4 zodat ik ook wat nieuws kan vangen :P
Veel collega's van mij zijn casual, en die hebben er juist veel meer lol in gekregen. Ze staan eindelijk ook in gyms.
Raids gaan ook goed, bij de interessante staan altijd wel groepjes te wachten tot er voldoende aantal is om met iedereen de boss te verslaan.

Verder zie je hier dat wijken die voorheen altijd in 1 kleur waren nu vaker van kleur wisselen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')