abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171913706
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:35 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Toch spijtig dat de sharia nu reeds tot hoogste wet in dit land is verheven.
Dat is gewoon onzin en GS gelul.
pi_171913717
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe groot is dat personeelsbestand dan?
Mannetje of 6 zal het minimaal zijn. Paar schrijvers die ze betalen, de IT-afdeling, een of twee moderators die daarnaast Telegraaf en Autoweek bijhouden, zoiets.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_171913759
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Mannetje of 6 zal het minimaal zijn. Paar schrijvers die ze betalen, de IT-afdeling, een of twee moderators die daarnaast Telegraaf en Autoweek bijhouden, zoiets.
Stuk of 15 schat ik, even op wiki gekeken. Niet actuele info, maar wel een idee.
Gemiddeld verdienen ze wrs een ton aan personeelskosten? Dus dan heb je 1,5 miljoen nodig plus de kosten: kantoor, computers, internet.
Zal wrs omtrent 2 miljoen kosten per jaar om dat eruit te halen.
PS
Zal wel 2 ton aan personeelskosten gemiddeld zijn btw: dus je komt op 3,5 miljoen per jaar.
I´m back.
pi_171913802
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zou niet weten hoe ze het anders moeten doen, want met het personeelsbestand dat ze nu hanteren gaan ze nooit genoeg geld uit advertenties halen om dat te compenseren.
Hoeveel mensen zullen er leven van Fok?

Want kan me ook niet voorstellen dat er fanatiek op die wanstaltige banners op de FP geklikt word.

GS zelf zal de kosten niet zijn, Dumpert daarentegen, dat zal aantikken want storage is nu eenmaal duur.

Maar in mijn optiek zijn GS en Dumpert 2 andere dingen. Behalve dan dat GS verse gebruikers aanlevert voor Dumpert.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_171913819
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

Want kan me ook niet voorstellen dat er fanatiek op die wanstaltige banners op de FP geklikt word.

GS zelf zal de kosten niet zijn, Dumpert daarentegen, dat zal aantikken want storage is nu eenmaal duur.

Maar in mijn optiek zijn GS en Dumpert 2 andere dingen. Behalve dan dat GS verse gebruikers aanlevert voor Dumpert.
Wat is de connectie tussen die twee?
pi_171913828
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Voor die paar alinea's die ze per dag publiceren? Damn. Lekker efficiënt.
pi_171913830
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat is de connectie tussen die twee?
Het is ook een soort van business model voor websites?

Of: connectie tussen welke sites precies?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_171913831
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Stuk of 15 schat ik, even op wiki gekeken. Niet actuele info, maar wel een idee.
Gemiddeld verdienen ze wrs een ton aan personeelskosten? Dus dan heb je 1,5 miljoen nodig plus de kosten: kantoor, computers, internet.
Zal wrs omtrent 2 miljoen kosten per jaar om dat eruit te halen.
Een ton p.p. aan kosten? Doe mij zo'n baan bij GeenStijl :D .

Ik schat 50.000 p.p. kosten, daarnaast dus de infrastructuur als je het professioneel wilt houden, plus zaken als verzekeringen etcetera, ik denk dat je ruim een miljoen wel nodig hebt per jaar.

Dat ga je zonder Dumpert niet binnenhalen aan advertenties.
pi_171913833
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:35 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Toch spijtig dat de sharia nu reeds tot hoogste wet in dit land is verheven.
Law & Order........ rechtse hobby ....
Maar wanneer heeft de Tweede Kamer dan een shariawet aangenomen en wanneer is die tot hoogste wet verheven...
Heb ik iets gemist ? Doen ze dat stiekem ?
  zaterdag 24 juni 2017 @ 14:43:26 #160
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_171913836
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:01 schreef Jigzoz het volgende:
Elsevier: Einde GeenStijl? Nieuwe TMG-eigenaar wil van weblog af

Wat me verbaast is dat er in al die stukjes waarin het gaat over de financiën van GS nooit de optie opengelaten wordt om over te schakelen naar een vrijwilligersmodel. Als er geen geld mee te verdienen valt, dan hoeft het allemaal niet meer. En tóch doen ze alsof het om de vrijheid van meningsuiting gaat. Onzin. Het gaat om geld verdienen met het afzeiken van mensen.
GeenStijl is journalistiek en journalistiek kost geld.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_171913854
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:43 schreef TC03 het volgende:

[..]

GeenStijl is journalistiek
Zo zou ik het niet noemen, maar goed.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 14:45:22 #162
53267 TC03
pi_171913863
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:13 schreef Bluesdude het volgende:
Gaat Geenstijl een huilcampagne organiseren? blabla... vrije meningsuiting, censuur, linkse onderdrukking... blabla... Daarmee wegschreeuwend dat ook een grote massa gewone rechtse mensen dat gedrag van de volksmennende redactie en hufterige lezers afwijzen.
Of... willen ze eerst even afwachten om achter de schermen te redden wat er te redden valt.
Slijmen, hielen likken ?
Vanwaar deze nutteloze speculatie? Je zou graag willen dat GeenStijl zoiets doet zodat jij er lekker kritisch op kan zijn?
  zaterdag 24 juni 2017 @ 14:45:43 #163
53267 TC03
pi_171913869
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zo zou ik het niet noemen, maar goed.
Jouw gebrek, maar wat zij doen is een baan en banen kosten geld.
pi_171913870
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

1

quote:
Dat klopt, daarom krijgt 1 iemand een salaris en heeft zelfs die het krap. Fok! draait niet erg top.

quote:

Dumpert is de geldmachine, GeenStijl gewoon een blogje. Horen wel bij elkaar oorspronkelijk, vandaar dat ik die link nog wel leg.
pi_171913873
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Een ton p.p. aan kosten? Doe mij zo'n baan bij GeenStijl :D .

Ik schat 50.000 p.p. kosten, daarnaast dus de infrastructuur als je het professioneel wilt houden, plus zaken als verzekeringen etcetera, ik denk dat je ruim een miljoen wel nodig hebt per jaar.

Dat ga je zonder Dumpert niet binnenhalen aan advertenties.
Joh, die verdienen goed hoor en je hebt ook pensioenkosten.
Ik schat dat het om en nabij dus 3,5 miljoen kost. Je hebt 365 dagen, dus je moet een omzet creëren van 10.000 per dag plus belasting minimaal.
I´m back.
pi_171913874
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:45 schreef TC03 het volgende:

[..]

Vanwaar deze nutteloze speculatie? Je zou graag willen dat GeenStijl zoiets doet zodat jij er lekker kritisch op kan zijn?
Moet je het nog vragen? :D
pi_171913894
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het is ook een soort van business model voor websites?

Of: connectie tussen welke sites precies?

Dumpert en GS.
pi_171913900
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:45 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jouw gebrek, maar wat zij doen is een baan en banen kosten geld.
De FP van FOK! wordt ook gemaakt door vrijwilligers en die doen zo ongeveer hetzelfde: iets in de media lezen en dat dan verwerken tot een eigen stukje.
pi_171913911
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De FP van FOK! wordt ook gemaakt door vrijwilligers en die doen zo ongeveer hetzelfde: iets in de media lezen en dat dan verwerken tot een eigen stukje.
Je moet hier toch plaatsen met bron?
pi_171913920
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is gewoon onzin en GS gelul.
Hoezo? Dit is het toepassen van het leerstuk mbt ghiba. Dat we in het (voorheen) vrije westen zo diep zijn gezonken, triest.
pi_171913922
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Voor die paar alinea's die ze per dag publiceren? Damn. Lekker efficiënt.
Tja, als het van de grote hoop komt is het makkelijk natuurlijk. TMG zet wel in op groei van de digitale kant, dus daar investeren ze op deze manier gewoon in. Zo'n IT'er kan je gewoon overplaatsen naar een andere website als GeenStijl mocht verdwijnen, natuurlijk, evenals de schrijvers en moderators.
pi_171913927
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:45 schreef Ludachrist het volgende:

Dumpert is de geldmachine, GeenStijl gewoon een blogje. Horen wel bij elkaar oorspronkelijk, vandaar dat ik die link nog wel leg.
Eens, en daar ze oorspronkelijk bij elkaar horen, of: GS makkelijk de meeste aanwas levert voor dumpert, horen ze wat dat betreft toch bij elkaar.

Dus registreer nieuwe recalcitrante URL, de userbase is binnen no-time over, nieuwe URL voor dumpert kloon, en ze zijn weer back in business.

En de usual suspects janken :D
  zaterdag 24 juni 2017 @ 14:49:04 #173
53267 TC03
pi_171913930
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De FP van Fok wordt door geen hond gelezen, dus blijkbaar doen ze niet hetzelfde.
pi_171913944
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Joh, die verdienen goed hoor en je hebt ook pensioenkosten.
Ik schat dat het om en nabij dus 3,5 miljoen kost. Je hebt 365 dagen, dus je moet een omzet creëren van 10.000 per dag plus belasting minimaal.
Nee man. Die schrijvers zitten op 2.500,- per maand max, alleen IT kost serieus geld.
pi_171913952
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:49 schreef TC03 het volgende:

[..]

De FP van Fok wordt door geen hond gelezen, dus blijkbaar doen ze niet hetzelfde.
Goed, noem jij het journalistiek. Waar hebben we het over...
pi_171913953
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:48 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Hoezo? Dit is het toepassen van het leerstuk mbt ghiba. Dat we in het (voorheen) vrije westen zo diep zijn gezonken, triest.
Het is gewoon niet waar. Daar gaat het over. De sharia heeft het hier niet overgenomen.
pi_171913972
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee man. Die schrijvers zitten op 2.500,- per maand max, alleen IT kost serieus geld.
Nou ja, ligt eraan hoe ze betaald worden btw. Ik denk dat degenen die vast in dienst zijn wel veel geld verdienen en de andere als broodschrijvers per stukje worden betaald.
I´m back.
pi_171914000
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eens, en daar ze oorspronkelijk bij elkaar horen, of: GS makkelijk de meeste aanwas levert voor dumpert, horen ze wat dat betreft toch bij elkaar.

Dus registreer nieuwe recalcitrante URL, de userbase is binnen no-time over, nieuwe URL voor dumpert kloon, en ze zijn weer back in business.

En de usual suspects janken :D
Dat vraag ik me dus af, want als je al die mensen moet blijven betalen ga je dat geld niet verdienen met alleen GeenStijl2. Voor zover ik weet zijn beide onderdelen niet winstgevend voor de TMG momenteel, dus hoe ze dat willen doen als ze dat helemaal zelf weer moeten gaan opbouwen (investeringen in servers e.d.) zie ik niet zo voor me.

GeenStijl op vrijwilligersbasis is de enige levensvatbare optie, zoals ik het zie. Uitkopen is te duur.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 14:52:05 #179
53267 TC03
pi_171914007
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Goed, noem jij het journalistiek. Waar hebben we het over...
Jij denkt dat elk stukje tekst op internet evenveel waarde heeft ongeacht hoeveel mensen het lezen?

GeenStijl bereikt met hun teksten een groot publiek. Hun stukjes hebben blijkbaar meer waarde dan die van minder goed bezochte sites. Die waarde wordt niet vanzelf gegenereerd, die waarde wordt gegenereerd door op enige wijze iets van journalistieke activiteiten te verrichten, en dat kost geld.

Met copy/pasten bereik je niet gedurende >10 jaar zo'n groot publiek. Wat je ook van GeenStijl vindt, je moet wel redelijk flinke oogkleppen op hebben om niet te beseffen dat er mensen met bepaalde kwaliteiten behoorlijk wat moeite in stoppen.
pi_171914032
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:52 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jij denkt dat elk stukje tekst op internet evenveel waarde heeft ongeacht hoeveel mensen het lezen?

GeenStijl bereikt met hun teksten een groot publiek. Hun stukjes hebben blijkbaar meer waarde dan die van minder goed bezochte sites. Die waarde wordt niet vanzelf gegenereerd, die waarde wordt gegenereerd door op enige wijze iets van journalistieke activiteiten te verrichten, en dat kost geld.

Met copy/pasten bereik je niet gedurende >10 jaar zo'n groot publiek. Wat je ook van GeenStijl vindt, je moet wel redelijk flinke oogkleppen op hebben om niet te beseffen dat er mensen met bepaalde kwaliteiten behoorlijk wat moeite in stoppen.
Men is van belang. Hoe dom ook.
pi_171914051
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus af, want als je al die mensen moet blijven betalen ga je dat geld niet verdienen met alleen GeenStijl2. Voor zover ik weet zijn beide onderdelen niet winstgevend voor de TMG momenteel, dus hoe ze dat willen doen als ze dat helemaal zelf weer moeten gaan opbouwen (investeringen in servers e.d.) zie ik niet zo voor me.

GeenStijl op vrijwilligersbasis is de enige levensvatbare optie, zoals ik het zie. Uitkopen is te duur.
Uitkopen te duur?
I´m back.
pi_171914060
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:52 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee. Ik had het over wat ze doen. Niet over het aantal lezers.
quote:

Jeuj. Een drogreden.

Ik vind het prima als jij het goeie stukjes vindt. Smaken verschillen. Ik vind het domme troep.
pi_171914080
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, ligt eraan hoe ze betaald worden btw. Ik denk dat degenen die vast in dienst zijn wel veel geld verdienen en de andere als broodschrijvers per stukje worden betaald.
Dat denk ik niet, zo veel krijg je echt niet als huis- tuin- en keukenredacteur. En zo wel, dan snap ik wel dat die nieuwe eigenaar er vanaf wil, veel te duur.
pi_171914087
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee. Ik had het over wat ze doen. Niet over het aantal lezers.

[..]

Jeuj. Een drogreden.

Ik vind het prima als jij het goeie stukjes vindt. Smaken verschillen. Ik vind het domme troep.
Dat zegt hij/zij niet. Er is duidelijk publiek voor.
pi_171914091
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uitkopen te duur?
Als het personeel alles wil overnemen denk ik dat dat inderdaad te duur is voor ze.
pi_171914094
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:49 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is gewoon niet waar. Daar gaat het over. De sharia heeft het hier niet overgenomen.
Oh werkelijk? Waarom dan toch opeens die hetze tegen de vrije meningsuiting, dat wat nu net de basis van de westerse beschaving is? Een hetze die zich richt precies tegen dat wat volgens de regels van de sharia problematisch is, en die zich ook bedient van agumenten die je zo terug kunt vinden in de shariahandboeken?
pi_171914103
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:55 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Oh werkelijk? Waarom dan toch opeens die hetze tegen de vrije meningsuiting, dat wat nu net de basis van de westerse beschaving is? Een hetze die zich richt precies tegen dat wat volgens de regels van de sharia problematisch is, en die zich ook bedient van agumenten die je zo terug kunt vinden in de shariahandboeken?
Welke hetze?
pi_171914120
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:55 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Waarom heb je het in hemelsnaam over de sharia in een topic over GeenStijl.
pi_171914129
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, zo veel krijg je echt niet als huis- tuin- en keukenredacteur. En zo wel, dan snap ik wel dat die nieuwe eigenaar er vanaf wil, veel te duur.
Het is zo dat stukjesschrijvers bij andere sites wel veel minder verdienen, neem zo'n Nanninga bijvoorbeeld. Die worden per stukje afgerekend. Maar heb toch echt wel de indruk dat zo'n Pritt of Van Rossem tot de grootverdieners behoren hoor.
I´m back.
pi_171914146
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Omdat ook de sharia van de heksenjachten is. Net als GeenStijl.
pi_171914159
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus af, want als je al die mensen moet blijven betalen ga je dat geld niet verdienen met alleen GeenStijl2.
Maar tot nader order weten we dus niet echt of en hoeveel die mensen betaald krijgen?

quote:
Voor zover ik weet zijn beide onderdelen niet winstgevend voor de TMG momenteel, dus hoe ze dat willen doen als ze dat helemaal zelf weer moeten gaan opbouwen (investeringen in servers e.d.) zie ik niet zo voor me.
Consensus zojuist leek dat je de advertenties van Dumpert nodig had om drijvend te blijven?

Als er over de gehele linie alleen maar geld bij moet, is het wat anders.

Overigens is het 2017, je zou wel gek zijn om zo'n datacenter rond A'Dam te gaan vullen. Ga maar naar AWS is veel goedkoper.

quote:
Uitkopen is te duur.
Dat denk ik sowieso, maar dat gaat ook uit van de niet kloppende aanname dat de URL geenstijl en dumpert zelf zoveel waard zijn. Maar dat zijn ze dus niet.

Of juist helemaal niet. GS nu ombouwen tot een 2de joop oid gaat niet werken, dan kun je er als koper voor kiezen om die URL te houden, maar dat levert je niks op, dat kost alleen maar. Is het principe "ik word niet uitgekocht dus houd ik de url's lekker ook al doe ik er niks mee" dat het waard. Kost je alleen maar geld. Goed, niet gek veel maar toch.
pi_171914160
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is zo dat stukjesschrijvers bij andere sites wel veel minder verdienen, neem zo'n Nanninga bijvoorbeeld. Die worden per stukje afgerekend. Maar heb toch echt wel de indruk dat zo'n Pritt of Van Rossem tot de grootverdieners behoren hoor.
Ongetwijfeld heb je er een paar boven zitten, maar denken dat het gemiddelde rond dat bedrag ligt is veel te hoog geschat.
pi_171914161
quote:

[..]

Dit is duidelijk GS achtig. Gewoon keihard wat roepen.
pi_171914182
quote:

[..]

Omdat ik het niet zo verstandig acht als het leerstuk mbt ghiba zijn intrede doet in dit land.
pi_171914200
GeenStijl overleeft het echt wel. De site heeft spot-on analyses en baseert zich daarbij op betrouwbare nieuwsbronnen. Dat dit tegen het zere been van sommigen is, maakt hun analyse niet onwaar.
pi_171914208
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:59 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Omdat ik het niet zo verstandig acht als het leerstuk mbt ghiba zijn intrede doet in dit land.
Gast, Srsly.

Het gaat om de pegels, niet om religie, ok?
pi_171914211
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Welke hetze?
Tegen Geenstijl bv, maar ook al het geleuter over islamofobie, de klimaatfantasten, gendergelul etc etc.
pi_171914215
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 15:00 schreef Elfletterig het volgende:
GeenStijl overleeft het echt wel. De site heeft spot-on analyses en baseert zich daarbij op betrouwbare nieuwsbronnen. Dat dit tegen het zere been van sommigen is, maakt hun analyse niet onwaar.
Men doet weinig aan analyse. Men wil trappen en negatief zijn.
pi_171914231
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 15:01 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Tegen Geenstijl bv, maar ook al het geleuter over islamofobie, de klimaatfantasten, gendergelul etc etc.
Je had het over de sharia. Dat speelt hier juridisch geen rol. Wat wil je over de andere dingen zeggen?
pi_171914256
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 15:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je had het over de sharia. Dat speelt hier juridisch geen rol. Wat wil je over de andere dingen zeggen?
Weet je nu al wat ghiba is? Weet je wat de OIC is, en welke rol die o.a. speelt binnen de VN en andere internationale organisaties? Weet jij überhaupt wat de sharia is? Nee he...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')