abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171913953
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:48 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Hoezo? Dit is het toepassen van het leerstuk mbt ghiba. Dat we in het (voorheen) vrije westen zo diep zijn gezonken, triest.
Het is gewoon niet waar. Daar gaat het over. De sharia heeft het hier niet overgenomen.
pi_171913972
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee man. Die schrijvers zitten op 2.500,- per maand max, alleen IT kost serieus geld.
Nou ja, ligt eraan hoe ze betaald worden btw. Ik denk dat degenen die vast in dienst zijn wel veel geld verdienen en de andere als broodschrijvers per stukje worden betaald.
I´m back.
pi_171914000
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eens, en daar ze oorspronkelijk bij elkaar horen, of: GS makkelijk de meeste aanwas levert voor dumpert, horen ze wat dat betreft toch bij elkaar.

Dus registreer nieuwe recalcitrante URL, de userbase is binnen no-time over, nieuwe URL voor dumpert kloon, en ze zijn weer back in business.

En de usual suspects janken :D
Dat vraag ik me dus af, want als je al die mensen moet blijven betalen ga je dat geld niet verdienen met alleen GeenStijl2. Voor zover ik weet zijn beide onderdelen niet winstgevend voor de TMG momenteel, dus hoe ze dat willen doen als ze dat helemaal zelf weer moeten gaan opbouwen (investeringen in servers e.d.) zie ik niet zo voor me.

GeenStijl op vrijwilligersbasis is de enige levensvatbare optie, zoals ik het zie. Uitkopen is te duur.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 14:52:05 #179
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_171914007
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Goed, noem jij het journalistiek. Waar hebben we het over...
Jij denkt dat elk stukje tekst op internet evenveel waarde heeft ongeacht hoeveel mensen het lezen?

GeenStijl bereikt met hun teksten een groot publiek. Hun stukjes hebben blijkbaar meer waarde dan die van minder goed bezochte sites. Die waarde wordt niet vanzelf gegenereerd, die waarde wordt gegenereerd door op enige wijze iets van journalistieke activiteiten te verrichten, en dat kost geld.

Met copy/pasten bereik je niet gedurende >10 jaar zo'n groot publiek. Wat je ook van GeenStijl vindt, je moet wel redelijk flinke oogkleppen op hebben om niet te beseffen dat er mensen met bepaalde kwaliteiten behoorlijk wat moeite in stoppen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_171914032
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:52 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jij denkt dat elk stukje tekst op internet evenveel waarde heeft ongeacht hoeveel mensen het lezen?

GeenStijl bereikt met hun teksten een groot publiek. Hun stukjes hebben blijkbaar meer waarde dan die van minder goed bezochte sites. Die waarde wordt niet vanzelf gegenereerd, die waarde wordt gegenereerd door op enige wijze iets van journalistieke activiteiten te verrichten, en dat kost geld.

Met copy/pasten bereik je niet gedurende >10 jaar zo'n groot publiek. Wat je ook van GeenStijl vindt, je moet wel redelijk flinke oogkleppen op hebben om niet te beseffen dat er mensen met bepaalde kwaliteiten behoorlijk wat moeite in stoppen.
Men is van belang. Hoe dom ook.
pi_171914051
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus af, want als je al die mensen moet blijven betalen ga je dat geld niet verdienen met alleen GeenStijl2. Voor zover ik weet zijn beide onderdelen niet winstgevend voor de TMG momenteel, dus hoe ze dat willen doen als ze dat helemaal zelf weer moeten gaan opbouwen (investeringen in servers e.d.) zie ik niet zo voor me.

GeenStijl op vrijwilligersbasis is de enige levensvatbare optie, zoals ik het zie. Uitkopen is te duur.
Uitkopen te duur?
I´m back.
pi_171914060
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:52 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee. Ik had het over wat ze doen. Niet over het aantal lezers.
quote:

Jeuj. Een drogreden.

Ik vind het prima als jij het goeie stukjes vindt. Smaken verschillen. Ik vind het domme troep.
pi_171914080
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, ligt eraan hoe ze betaald worden btw. Ik denk dat degenen die vast in dienst zijn wel veel geld verdienen en de andere als broodschrijvers per stukje worden betaald.
Dat denk ik niet, zo veel krijg je echt niet als huis- tuin- en keukenredacteur. En zo wel, dan snap ik wel dat die nieuwe eigenaar er vanaf wil, veel te duur.
pi_171914087
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee. Ik had het over wat ze doen. Niet over het aantal lezers.

[..]

Jeuj. Een drogreden.

Ik vind het prima als jij het goeie stukjes vindt. Smaken verschillen. Ik vind het domme troep.
Dat zegt hij/zij niet. Er is duidelijk publiek voor.
pi_171914091
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uitkopen te duur?
Als het personeel alles wil overnemen denk ik dat dat inderdaad te duur is voor ze.
pi_171914094
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:49 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is gewoon niet waar. Daar gaat het over. De sharia heeft het hier niet overgenomen.
Oh werkelijk? Waarom dan toch opeens die hetze tegen de vrije meningsuiting, dat wat nu net de basis van de westerse beschaving is? Een hetze die zich richt precies tegen dat wat volgens de regels van de sharia problematisch is, en die zich ook bedient van agumenten die je zo terug kunt vinden in de shariahandboeken?
pi_171914103
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:55 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Oh werkelijk? Waarom dan toch opeens die hetze tegen de vrije meningsuiting, dat wat nu net de basis van de westerse beschaving is? Een hetze die zich richt precies tegen dat wat volgens de regels van de sharia problematisch is, en die zich ook bedient van agumenten die je zo terug kunt vinden in de shariahandboeken?
Welke hetze?
pi_171914120
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:55 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Waarom heb je het in hemelsnaam over de sharia in een topic over GeenStijl.
pi_171914129
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, zo veel krijg je echt niet als huis- tuin- en keukenredacteur. En zo wel, dan snap ik wel dat die nieuwe eigenaar er vanaf wil, veel te duur.
Het is zo dat stukjesschrijvers bij andere sites wel veel minder verdienen, neem zo'n Nanninga bijvoorbeeld. Die worden per stukje afgerekend. Maar heb toch echt wel de indruk dat zo'n Pritt of Van Rossem tot de grootverdieners behoren hoor.
I´m back.
pi_171914146
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Omdat ook de sharia van de heksenjachten is. Net als GeenStijl.
pi_171914159
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus af, want als je al die mensen moet blijven betalen ga je dat geld niet verdienen met alleen GeenStijl2.
Maar tot nader order weten we dus niet echt of en hoeveel die mensen betaald krijgen?

quote:
Voor zover ik weet zijn beide onderdelen niet winstgevend voor de TMG momenteel, dus hoe ze dat willen doen als ze dat helemaal zelf weer moeten gaan opbouwen (investeringen in servers e.d.) zie ik niet zo voor me.
Consensus zojuist leek dat je de advertenties van Dumpert nodig had om drijvend te blijven?

Als er over de gehele linie alleen maar geld bij moet, is het wat anders.

Overigens is het 2017, je zou wel gek zijn om zo'n datacenter rond A'Dam te gaan vullen. Ga maar naar AWS is veel goedkoper.

quote:
Uitkopen is te duur.
Dat denk ik sowieso, maar dat gaat ook uit van de niet kloppende aanname dat de URL geenstijl en dumpert zelf zoveel waard zijn. Maar dat zijn ze dus niet.

Of juist helemaal niet. GS nu ombouwen tot een 2de joop oid gaat niet werken, dan kun je er als koper voor kiezen om die URL te houden, maar dat levert je niks op, dat kost alleen maar. Is het principe "ik word niet uitgekocht dus houd ik de url's lekker ook al doe ik er niks mee" dat het waard. Kost je alleen maar geld. Goed, niet gek veel maar toch.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_171914160
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is zo dat stukjesschrijvers bij andere sites wel veel minder verdienen, neem zo'n Nanninga bijvoorbeeld. Die worden per stukje afgerekend. Maar heb toch echt wel de indruk dat zo'n Pritt of Van Rossem tot de grootverdieners behoren hoor.
Ongetwijfeld heb je er een paar boven zitten, maar denken dat het gemiddelde rond dat bedrag ligt is veel te hoog geschat.
pi_171914161
quote:

[..]

Dit is duidelijk GS achtig. Gewoon keihard wat roepen.
pi_171914182
quote:

[..]

Omdat ik het niet zo verstandig acht als het leerstuk mbt ghiba zijn intrede doet in dit land.
pi_171914200
GeenStijl overleeft het echt wel. De site heeft spot-on analyses en baseert zich daarbij op betrouwbare nieuwsbronnen. Dat dit tegen het zere been van sommigen is, maakt hun analyse niet onwaar.
pi_171914208
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:59 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Omdat ik het niet zo verstandig acht als het leerstuk mbt ghiba zijn intrede doet in dit land.
Gast, Srsly.

Het gaat om de pegels, niet om religie, ok?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_171914211
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Welke hetze?
Tegen Geenstijl bv, maar ook al het geleuter over islamofobie, de klimaatfantasten, gendergelul etc etc.
pi_171914215
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 15:00 schreef Elfletterig het volgende:
GeenStijl overleeft het echt wel. De site heeft spot-on analyses en baseert zich daarbij op betrouwbare nieuwsbronnen. Dat dit tegen het zere been van sommigen is, maakt hun analyse niet onwaar.
Men doet weinig aan analyse. Men wil trappen en negatief zijn.
pi_171914231
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 15:01 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Tegen Geenstijl bv, maar ook al het geleuter over islamofobie, de klimaatfantasten, gendergelul etc etc.
Je had het over de sharia. Dat speelt hier juridisch geen rol. Wat wil je over de andere dingen zeggen?
pi_171914256
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 15:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je had het over de sharia. Dat speelt hier juridisch geen rol. Wat wil je over de andere dingen zeggen?
Weet je nu al wat ghiba is? Weet je wat de OIC is, en welke rol die o.a. speelt binnen de VN en andere internationale organisaties? Weet jij überhaupt wat de sharia is? Nee he...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')